Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5731471: 008710 Smlouva o poskytování služeb (procesní analýza COS)

Příloha Smlouva PA COS Mladá Boleslav - RS.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA
                             o poskytnutí služeb

             uzavřená podle ustanovení § 1746 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění předpisů
                                                     níže uvedeného dne, měsíce a roku,

                                                 mezi níže uvedenými smluvními stranami

                                                         I. Smluvní strany

HARTMANN – RICO a.s.
zápis v OR vedeném u KS v Brně, oddíl B, vložka 644
IČ: 449 47 429
se sídlem: Masarykovo náměstí 77, 664 71 Veverská Bítýška
zastoup. Ing. Markem Třeškou a Ing. Tomášem Grohem, členy představenstva
bankovní spojení:
(dále jen „poskytovatel“)

a

Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s., nemocnice Středočeského kraje
zápis v OR vedeném u MS v Praze, oddíl B, vložka 10019
třída Václava Klementa 147
293 01 Mladá Boleslav
IČ: 27256456
Zastoupena: JUDr. Ladislavem Řípou, ředitelem nemocnice
(dále jen „nabyvatel“)
/na straně druhé, dále také objednatel nebo smluvní strana/

                            po vzájemné dohodě uzavírají tuto smlouvu o poskytnutí služeb:

                                                 II. Prohlášení smluvních stran
2.1. Smluvní strany shodně prohlašují, že jsou právnickými osobami řádně založenými a zapsanými podle
českého právního řádu u rejstříkových soudů uvedených výše a že splňují veškeré podmínky a požadavky
v této smlouvě stanovené a jsou oprávněni tuto smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené.
2.2. Realizátor prohlašuje, že má ve svém předmětu podnikání činnost "Výroba,

obchod             a  služby  neuvedené

v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona", a tudíž je oprávněn zavázat se k plnění

dle této smlouvy.

2.3. Účelem této smlouvy je stanovení podmínek, za kterých realizátor poskytne objednateli služby dále v této
smlouvě definované, za jakou cenu a sjednání dalších pravidel pro vzájemný smluvní vztah mezi smluvními
stranami.

                                                       III. Předmět smlouvy

3.1. Realizátor se zavazuje, že poskytne objednateli službu Procesní analýzu ve vybrané sekci „Centrální
operační sály“ v takovém rozsahu, v jakém je tento uveden v příloze č.1.

3.2. Objednatel se zavazuje za poskytnutí služeb zaplatit realizátorovi odměnu dohodnutou v čl. V. této
smlouvy.

3.3. Realizátor prohlašuje, že veškeré služby dle této smlouvy budou provedeny v souladu s platnými právními
předpisy a návrhy realizátora dle této smlouvy budou odpovídat právnímu stavu platnému v době realizace
auditu.

                                            IV. Práva a povinnosti smluvních stran

4.1. Realizátor se zavazuje:

a) Provést služby řádně dle rozsahu uvedeném v příloze č. 1, a včas dle harmonogramu
         uvedeném v příloze č.2 této smlouvy

b) Zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech a informacích, které se při plnění svého závazku v rámci
         této smlouvy dozvěděl, nakládat s těmito skutečnostmi a informacemi jako s obchodním tajemstvím
         objednatele ve smyslu ustanovení § 504 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

c) Provést služby v místě plnění – sídlo objednatele.

4.2. Objednatel se zavazuje:

a) Poskytnout realizátorovi informace, data a součinnost tak, aby realizátor mohl řádně a včas služby dle
         této smlouvy poskytnout.

b) Zaplatit dohodnutou odměnu za činnosti dle této smlouvy.

                                                V. Odměna, platební podmínky

5.1. Smluvní strany se dohodly, že za poskytnutí služeb dle této smlouvy zaplatí objednatel realizátorovi
odměnu ve výši 300 000Kč bez DPH.

Platba za plnění dle této smlouvy bude probíhat výhradně v českých korunách. Vyfakturování odměny
proběhne na základě daňového dokladu, který bude vystaven do 10 kalendářních dní pro protokolární předání
závěrečné zprávy z Procesní analýzy. Splatnost daňového dokladu činní 30 dní ode
dne vystavení daňového dokladu.

5.2. Pro případ prodlení objednatele s úhradami faktur - daňových dokladů je
objednatel povinen zaplatit realizátorovi úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení.

5.3. Smluvní strany se dohodly, že výši odměny dohodnuté v této smlouvě lze překročit za podmínky, že dojde
ke změně předpisů upravujících sazbu DPH pro služby, které jsou předmětem plnění dle této smlouvy.
Jakékoliv další překročení odměny dle této smlouvy je vyloučeno.

                                                     VI. Důvěrné informace

6.1. Smluvní strany se zavazují zachovávat mlčenlivost o všech důvěrných informacích, kterými jsou informace
    týkající se obchodní, technické či výrobní povahy a také data o třetích stranách, které si strany vzájemně
    poskytnou písemně, ústně či v jakékoliv jiné podobě v souvislosti s touto smlouvou.

6.2. Předmětem této smlouvy nejsou informace a data, které jsou v obchodním styku všeobecně známé nebo
    které se staly veřejně známými, aniž by se tak stalo porušením této dohody ze strany účastníků této
    dohody.

6.3. Smluvní strany se dále zavazují:
          důvěrné informace a data nesdělovat třetím osobám bez předchozího souhlasu jejich
              poskytovatele. Tím není dotčeno oprávnění smluvních stran sdělovat tyto informace svým
              advokátům, daňovým poradcům, auditorům nebo jiným osobám vázaným na základě zvláštního
              právního předpisu povinností mlčenlivosti. Tyto osoby musí být na důvěrnost informací
              upozorněny.
          umožnit přístup k důvěrným informacím zaměstnancům nebo členům těch orgánů, které je
              nezbytně vyžadují k výkonu své práce nebo činnosti a tyto osoby poučit o povinnosti zachovávat
              mlčenlivost podle této smlouvy.
          pokud se na ochranu a nakládání s informacemi a daty vztahují zákonné normy, musí být zajištěna
              ochrana dle příslušných zákonů.
          nepoužít důvěrné informace v rozporu s jejich účelem.
          chránit důvěrné informace přiměřeným způsobem proti jejich zneužití či úniku.

6.4. Strana, která poruší povinnosti stanovené touto smlouvou je, v případě prokázání, povinna k zaplacení
    smluvní pokuty 500.000,- Kč. Právo na náhradu škody zvlášť a v plné výši tím není dotčeno.

                                                     VII. Závěrečná ujednání

7.1. Tato smlouva se vyhotovuje na třech stranách ve dvou stejnopisech stejné právní síly, z nichž po jednom
obdrží každá smluvní strana.
7.2. Účastníci smlouvy prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetli,
porozuměli jejímu obsahu, dále prohlašují, že ji neuzavřeli v tísni a je vyjádřením
jejich pravé a svobodné vůle a na důkaz toho připojují své podpisy.

7.3. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu poslední z podpisujících stran.

7.4. Nedílnou součástí této smlouvy jsou:
Příloha č. 1 Specifikace služby Procesní analýza centrálních operačních sálů
Příloha č. 2 Specifikace služby Ekonomická analýza operačního provozu
Příloha č. 3 Harmonogram analýzy
Příloha č. 4 Smlouva o přístupu k datům, prostředkům a datovým nosičům

             Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s.

Ve Veverské Bítýšce dne 13.3.2018  V Mladé Boleslavi dne 23.6.2017

…………………………….                       ....................................................
HARTMANN-RICO a.s.
Ing. Tomáš Groh                    JUDr. Ladislav Řípa
člen představenstva                ředitel nemocnice

………………………………….
HARTMANN-RICO a.s.
Ing. Marek Třeška
člen představenstva
Příloha č. 1 Specifikace služby Procesní analýza centrálních operačních sálů

PA COS - vyhodnocení efektivity operačního provozu a doporučení pro jeho zlepšení

Statistické vyhodnocení operačního provozu z údajů zaznamenaných v nemocničním informačním systému
(NIS)

     Vyhodnocení základních ukazatelů operačního provozu
     začátky prvních operačních výkonů na jednotlivých sálech
     denní využití operačních sálů
     vyhodnocení výkonů v ÚPS
     denní využití anesteziologických týmů
     stanovení ukazatelů využití operačních sálů a jejich porovnání
     názorné grafy vytížení pro jednotlivé sály, operační obory

Katalog základních operačních výkonů – časové údaje a jejich statistické rozložení

Strukturované rozhovory se všemi operačními obory sdílejícími operační sály (primář, pověření zástupci),
vedení COS a centrální sterilizace

Identifikace úzkých míst operačního provozu z hlediska kapacit, při respektování potřebného rozsahu a členění
operativy

Zmapování tvorby operačního programu jednotlivými obory

Stanovení všech omezujících podmínek při tvorbě operačního programu jednotlivými operačními obory

Nalezení rezerv při tvorbě operačních programů

Identifikace problémů v procesech předcházejících a následujících práci na operačních sálech, které omezují
efektivitu využití operačních kapacit – zejména vyhodnocení centrální sterilizace, včetně návrhu její
optimalizace

Definice nových operačních rámců pro COS (na základě statistického vyhodnocení a rozhovorů, respektující
omezující a další provozní podmínky)

Stanovení základních rámců na jednotlivých operačních sálech pro jednotlivé obory pro elektivní výkony
(pondělí – pátek)

Veřejná prezentace výsledků analýzy operačního provozu pro primáře a vedení nemocnice

     Prezentace základních výsledků analýzy (navrhovaných opatření) včetně diskuze pro lékařský personál
         (vedení klinik/oddělení) v rozsahu min 90 min

     Podrobná zpráva se strukturovaným návrhem opatření ke zlepšení operačního provozu
     Přístup do online nástroje, kde najdete přehledně a graficky zpracovaná data z procesní analýzy
Datové předpoklady pro uskutečnění projektu

Importní soubor ve fomrátu csv obsahující tyto údaje:

     Datum operace
     Anestezilogický začátek a konec (čas kdy se pacintovi začíná věnovat anesteziolog)
     Chirurgický začátek a konec (čas od natírání)
     Příjezd o odjezd pacienta ze sálu není povinný, ale pouze doporučený
     Identifikace sálu
     Operační obor
     Operační výkon (kód a název)
     Operatér
     Asistent
     Plánovaný čas operace není povinný, ale pouze doporučený

Výstupy projektu
Podrobná zpráva se strukturovaným návrhem opatření ke zlepšení operačního provozu.
Příloha č. 2 Specifikace služby Ekonomická analýza operačního provozu
Stanovení nákladů jednotkových nákladů operačního provozu

     kalkulace nákladů na jednotlivé části operačního týmu, náklady na dospávání a na péči
         zajišťovanou JIP atd…

     stanovení nákladů na ÚPS a elektivní operativu
     stanovení nákladů anestesiologické části týmu
     stanovení nákladů na používání přístrojů a nástrojů

Strukturované rozhovory se všemi zúčastněními
Rozhovory s ekonomickým ředitelem, personálním ředitelem, pracovníky controllingu a dalšími pověřenými
pracovníky.

Stanovení metodiky rozúčtování nákladů na vnitřní nákladová střediska
     rozpočítání nákladů na objednatele výkonu a stanovení půldenních nákladů na operační sál.
     stanovení ukazatelů pro vyhodnocování efektivity operačního provozu
     stanovení ekonomického reportingu pro management

Zajištění přehledu o hospodaření operujícího oddělení pro primáře/vrchní sestru
     stanovení základních ukazatelů, které rozhodujícím způsobem ovlivňují ekonomiku oddělení
     základní zaškolení primáře a vrchní sestry na téma vnitřní ekonomika oddělení

Veřejná prezentace výsledků analýzy nemocničního controllingu pro management nemocnice
     Podrobná zpráva s vypracovanou metodikou účtování vnitřních nákladů na hospodářská střediska
     Prezentace základních výsledků a metodiky v rozsahu min. 60 minut.

Výstupy projektu
Podrobná zpráva se strukturovaným návrhem opatření ke zlepšení operačního provozu a současně přístup do
online nástroje, kde najdete přehledně a graficky zpracovaná data z procesní analýzy za vaše nemocnice.
Příloha č.3 – Harmonogram projektu

Základní postup Procesní analýzy

1. Předání dat z NIS o průběhu operativy

2. Zpracování a validace dat, vyhodnocení hlavních procesů a indikátorů jejich výkonosti

3. Strukturované rozhovory s primáři operujících oborů a primáři ARO o jejich operativě
a sestavování operačních programů (1 primář asi 50 min)

4. Rozhovory s ekonomickým oddělením, personálním oddělením a oddělením controllingu
ohledně stanovení jednotkových nákladů na operační péči, metodiky účtovnání nákladů na
jednotlivá hospodářská střediska a způsobu informování jednotlivých operačních oborů
o jejich ekonomických výsledcích.

5. Předání ekonomických dat (výsledovky, metodiky účtování vnitřních nákladů)

6. Strukturované rozhovory s dalšími vedoucími pracovníky k dokreslení situace na COS
(náměstek LPP, ekonomický náměstek, vrchní sestra COS, vedoucí sterilizace)

7. Zpracování výstupů z rozhovorů

8. Zpracování statistických přehledů o průběhu operativy pro jednotlivé sály a obory,
zpracování návrhu optimálních operačních rámců

9. Definice metodiky: rozpočítání nákladů na objednatele výkonu a stanovení půldenních
nákladů na operační sál, stanovení ukazatelů pro vyhodnocování efektivity operačního
provozu, návrh ekonomického reportingu pro management (primáře, ekonomický
management)
10. Prezentace a projednání všech výstupů a návrhů opatření s managementem

11. Prezentace výstupů ekonomické části analýzy s odpovědnými pracovníky z ekonomického
oddělení a oddělení controllingu

12. Prezentace výstupů procesní části a ekokonomické částí analýzy operačnícho provozu
a diskuze s primáři

13. Zpracování a předání závěrečné zprávy

Předpokládaný začátek analýzy:      18. říjen 2017

Předpokládaný konec analýzy:        18. leden 2018

Celková časová náročnost a výše zmíněný harmonogram platí za předpokladu oboustranné součinnosti.