Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5744775: SoD ZŠ Kaplického - výměna podlahových krytin

Příloha SoD_ZS_Kaplickeho_vymena_lina.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        NÁVRH SMLOUVY o DÍLO 
č.: DS201800858 

„ZŠ Liberec, Kaplického - výměna podlahových krytin“ 
uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský Zákoník, 

V platném Znění 

I. Smluvní strany 

ohjøđnaıeız STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC 
Nám. Dr. E. Beneše 1, 460 59 Liberec l 

zastoupené: panem Tiborem Batthyánym, primátorem města 
ve věcech smluvních: panem Tomášem Kyselou, náměstkem primátora pro technickou 

správu maietku města 
ve věcech technických: pani technikem oddělení Správy obj ektů a 

zařízení 
IČ; 00262978 
DIČ; CZ00262978 
bankovní spojení: 

(dále jen ,,objednatel“)

a 

Zhotovitel: XT S.r.o. 
se sídlem: Hrubínova 856, Liberec XV-Starý Harcov, 460 15 Liberec 
Zastoupené: Tomášem Mědílkem, jednatelem 
ve věcech technických: Tomášem Mědílkem, jednatelem 
IČ; 03935418 
DIČ; CZ03935418 
bankovní spoj ení: 
Zapsaný v obchodním rejstříku vedeném KS v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 35498 
(dále jen ,,Zhotovitel“) 

II. Předmět, účel a místo plnění 
l) Touto smlouvou se zhotovitel Zavazuje k provedení díla a obj ednatel se zavazuje k převzetí 

díla a Zaplacení ceny za jeho provedení, a to za podmínek smluvených níže. 

2) Předmětem plnění této smlouvy je výměna dožilých podlahových krytin na chodbách v 1. 
nadzemním podlaží Základní školy Kaplického v Liberci a v mezipatře na ramenech hlavního a 
vedlejšího schodiště. Stávající krytina Z linolea bude odstraněna a Zlikvidována. Podklad bude 
očištěn a opatřen penetračním nátěrem, následně bude provedena vyrovnávací stěrka pod PVC 
tl. 3-10 mm. Poté bude celoplošně nalepena PVC krytina S třídou Zátěže 43 (komerční - 
průmyslová) tl. min. 2,5 mm S vrchní nášlapnou vrstvou min. 0,7 mm a s omezením skluzu R10. 
Následně proběhne nalepení soklu výšky 10 cm, včetně dalších činností, které jsou s tímto 
spojeny. Bližší specifikace je uvedena v položkovém rozpočtu, který tvoří jako příloha č. 1 této 
smlouvy její nedílnou součást. 

3) Jedná se o realizaci následujících činností: 

0 Zaměření skutečného stavu 
0 Demontáž stávajícího PVC, jeho odvoz a likvidace 
0 Dodávka nového PVC vč. dopravy 
0 Penetrování, Stěrkování



0 Přebroušení, pokládka a lepení PVC vč. sváření 
0 Lepení soklů 
ø Úklid 

4) Účelem takového plnění zhotovitele (díla) je obnova podlah základní školy. 

5) Veškeré použité materiály musí být nové a mít 1. jakostní třídu. Veškeré použité materiály a 
zařízení musí být schváleny pro použití v CR a splňovat normy CSN. 

6) Místo plnění: Základní škola Liberec, příspěvková organizace, Kaplického 384, 463 12 Liberec 23 

III. Termín plnění 
l) Zahájení díla: 2. července 2018 

2) Dokončení a předání díla: nejpozději do čtyř (4) týdnů od protokolárního předání staveniště 
zhotoviteli, stanovený termín je maximální, nepřekročitelný, bez vad a nedodělků na díle, 
vyplývajících z protokolu o předání a převzetí díla 

3) Zhotovitel se zavazuje převzít staveniště za podmínek uvedených v čl. IV této smlouvy O dílo do 
tří (3) pracovních dnů od písemné výzvy objednatele, a nejpozději do tří (3) dnů od převzetí vv staveniste zahájit plnění této smlouvy. 

4) Lhůta pro dokončení díla počíná běžet dnem protokolámího předání staveniště zhotoviteli (dále 
jen ,,lhůta“). Za okamžik splnění se považuje den protokolámího předání díla bez vad a 
nedodělků obj ednateli. 

IV. Staveniště„ stavební deník 
l) Objednatel po uzavření této smlouvy a po nabytí účinnosti smlouvy jejím uveřejněním v registru 

smluv písemně vyzve zhotovitele k převzetí staveniště pro stavbu (dále jen ,,staveniště“). 
Zhotovitel prohlašuje a podpisem této smlouvy stvrzuje, že je obeznámen s místem a okolní 
situací stavby. Náklady na zřízení staveniště, jeho provoz, údržbu a likvidaci po dokončení stavby 
jsou součástí ceny díla. Předáním staveniště se rozumí protokolámí předání staveniště pro stavbu 
a její zázemí. 

2) O předání staveniště objednatelem a jeho převzetí zhotovitelem bude sepsán písemný protokol 
podepsaný oběma smluvními stranami, popř. pověřenými osobami smluvních stran. Současně 
bude údaj o datu předání staveniště zapsán ve stavebním deníku stavby a budou zde uvedeny i 
připojovací body elektrické energie a vody. Zhotovitel není oprávněn odmítnout převzetí 
staveniště bezdůvodně nebo pro důvody nebránící zaháj ení stavby, jinak platí, že staveniště bylo 
předáno V den označený ve výzvě obj ednatele. 

3) Dodávku energií a přístup na staveniště, jeho údržbu a bezpečný provoz zajistí na své náklady 
zhotovitel, který hradí veškeré poplatky vzniklé či související se spotřebou všech energií po dobu 
provádění stavby, dále veškeré poplatky, náhrady škod či sankce vzniklé či vyměřené 
v Souvislosti se staveništěm, jeho existencí a vlivem na okolí. Výše spotřeby vody a energií bude 
zjištěna pomocí podružného měření vody a elektřiny, které zajistí na své náklady zhotovitel. 
Evidence spotřeby bude uvedena ve stavebním deníku při předání stavby zhotovitel i jako 
počáteční stav a při předání hotového díla jako stav konečný. Zhotovitel uhradí náklady za 
spotřebovanou energii a vodu příspěvkové organizaci Základní škola Liberec, Kaplického 384, 
463 12 Liberec 23, která s budovou hospodaří, a to na základě vystavené faktury. Jednotková 
cena bude shodná s cenou, kterou účtují dodavatelé energií a vody příspěvkové organizaci. 

4) Zhotovitel umožní přístup na staveniště všem svým zaměstnancům, poddodavatelům, osobě 
vykonávající autorský anebo technický dozor stavby a koordinátora BOZP (je-li určen), 
zástupcům a poradcům objednatele a jiným osobám oprávněným vstupovat na staveniště dle 
právních předpisů. Ve vztahu ktěmto osobám zhotovitel odpovídá za bezpečný přístup a 
pohyb po staveništi. Zhotovitel umožní přístup na staveniště osobě provádějící



fotodokumentaci a videozáznamy o průběhu provádění stavby, tuto osobu vybaví potřebnými 
ochrannými prostředky a odpovídá za její bezpečný pohyb v prostoru staveniště. 

5) V souladu Snovelou zákona č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti 
a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví 
při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších 
podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), účinnou od l. 5. 2016, je Zhotovitel povinen 
poskytnout svou součinnost a zajistit poskytnutí součinnosti svých poddodavatelů určenému 
koordinátorovi bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, a to po celou dobu realizace díla. 

6) Mimo staveniště nesmí zhotovitel odkládat, skladovat či ponechávat jakýkoliv materiál, ani nesmí 
mimo hranice stavenište činností na stavbě neopravněně zasahovat do nemovitostí sousedících se 
staveništěm. 

7) Zhotovitel je oprávněn umístit na staveniště zařízení staveniště o velikosti přiměřené staveništi a 
povaze stavby. 

8) Při provádění stavby nesmí zhotovitel postupovat tak, aby došlo k ohrožení nebo ke škodě na 
životním prostředí a pokud dojde stavební činností kzásahu do životního prostředí imisemi, 
hlukem, znečištěním atd. je zhotovitel povinen neprodleně odstranit závadný stav, přijmout 
opatření ke snížení účinků a současně je povinen hradit škody, které v souvislosti se stavební 
činností na jednotlivých složkách životního prostředí vznikly. 

9) Do pěti (5) pracovních dnů po předání a převzetí stavby na základě oboustranně podepsaného 
předávacího protokolu je zhotovitel povinen staveniště vyklidit, vyčistit a uvést prostor (popř. 
zasažené okolí staveniště) do náležitého stavu, tj. zejména odklidit veškeré zbytky, demontovat 
staveništní buňku, odstranit provizorní přípojky energií. O vyklizení staveniště bude stranami 
podepsáno potvrzení. 

l0) Zhotovitel je povinen vést o provádění stavby počínaje dnem převzetí staveniště řádný, úplný a 
průkazný stavební deník (dále jen „stavební deník“) a provádět V něm záznamy v rozsahu a o 
obsahu, jak vyplývá z platných právních předpisů, tj. zejména zaznamenávat všechny skutečnosti 
rozhodné pro plnění smlouvy, zejména údaje o časovém postupu prací, o jakosti díla a 
zdůvodněných odchylkách prováděných prací, údaje o počtu pracovníků, počasí, o denní teplotě, 
o poddodavatelích a jejich činnostech, o dopravovaném materiálu na staveništi a odvozech ze 
staveniste, odchylky od vydaných veřejnoprávních rozhodnutí, jakož další údaje mající význam 
z hlediska budoucí kvality a vlastností stavby apod. 

Pro případné montážní práce musí zhotovitel, resp. poddodavatelé vést montážní deník. 

Stavební/montážní deník musí být veden přímo na staveništi a právo provádět V něm záznamy 
mají zhotovitel, objednatel a jím pověřená osoba vykonávající technický dozor, osoba 
vykonávající dozor nad BOZP jakož i osoby S právem vstupovat na staveniště za účelem kontroly 
dodržování právních předpisů při provádění stavby. 

ll) Při dokončení stavby zhotovitel spolu s jejím předáním odevzdá objednateli originál kompletního 
stavebního deníku a projektovou dokumentaci skutečného provedení stavby. 

12) Výkon technického dozoru investora (TDI) nesmí provádět dodavatel stavby, ani osoba S ním 
propojená - to však neplatí, pokud technický dozor provádí sám obj ednatel. 

13) K provedení kontroly prací, které budou v průběhu výstavby zakryty, vyzve zhotovitel 
objednatele nebo jím pověřenou osobu nejméně 2 pracovní dny předem, a to zápisem do 
stavebního deníku s uvedením termínu kontroly a prokazatelným předložením deníku obj ednateli. 
Nevyzve-li zhotovitel objednatele ke kontrole zakrývaných prací, je povinen umožnit mu na jeho 
žádost jejich dodatečnou kontrolu a v tomto případě nese veškeré náklady s tím spojené. 
Zhotovitel je povinen odkıýt zakryté práce na žádost objednatele i později. Nebude-li na díle 
shledána vada, uhradí náklady spojené s dodatečným odkıytím objednatel. O výsledku 
provedených kontrol prací před zakrytím se povinně provede zápis ve stavebním deníku, včetně 
popisu zjištěných vad.



vv 
13) V případě zjistení vad při kontrole kvality provedených prací před zakrytím, je zhotovitel povinen 

závadný stav neprodleně odstranit a přizvat technický dozor k opakované kontrole. 

V. Cena za dílo 
l) Cena za dílo byla Sjednána dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele ze dne 

9.5.2018 podané V rámci výběrového řízení na veřejnou zakázku 

„ZŠ Liberec, Kaplického - výměna podlahových krytin“ 

Účastníky dohodnutá cena díla činí: 

Celková cena díla bez DPH 192 780,00 Kč 
DPH 21% 40 483,80 Kč 
Celková cena díla včetně DPH 233 263,80 Kč 

2) Celková cena za dílo uvedená výše bez DPH (dále jen ”celková cena”) je smluvními stranami 
Sjednána jako cena za celý předmět plnění vymezený V čl. II. smlouvy a jako cena nejvýše 
přípustná, platná po celou dobu realizace díla, a to i V případě prodloužení lhůty plnění z důvodu na 
Straně Obj ednatele. 

3) Celková cena zahrnuje Veškeré náklady zhotovitele nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu 
provedení díla včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Celková cena zahmuje 
předpokládaný vývoj cen ve stavebnictví včetně předpokládaného vývoje kurzů české měny 
kzahraničním měnám až do doby dokončení a předání díla. Celková cena zahrnuje zejména 
náklady na zřízení, provoz a odstranění zařízení staveniště, náklady na bezpečnostní opatření, 
náklady na dodávku elektřiny, vodné, stočné, odvoz a likvidaci odpadů, skládkovné, pomocné 
lešení, náklady na používání strojů a služeb až do předání a převzetí dokončeného díla, náklady na 
zhotovování, výrobu, obstarání, přepravu věcí, zařízení, materiálů, dodávek, náklady na pojištění 
předmětu díla a odpovědnosti za škody, bankovní garance, daně, cla, poplatky. 

4) Obj ednatel je oprávněn odečíst z celkové ceny díla částku skutečně neprovedených prací 
zhotovitelem ve Výši položek uvedených V nabídkovém rozpočtu zhotovitele, který tvoří přílohu č. 
l této smlouvy. Stejně bude postupováno, pokud V průběhu provádění díla dojde k dílčím změnám 
technologií nebo k záměně materiálů (o nižší kvalitě a cenové kategorii) předem proj ednaných a 
odsouhlasených objednatelem. 

5) Celková cena nesmí být měněna V souvislosti S inflací české měny, hodnotou kursu české měny 
vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny nebo cla. 
Celková cena S DPH může být měněna pouze V souvislosti se změnou DPH. 

VI. Platební podmínky 
l) Dohodnutá cena bude ze strany objednatele uhrazena na základě zhotovitelem vystavené faktury 

S 30- ti denní splatností od data jejich prokazatelného předání obj ednateli. 
2) Podkladem pro vystavení faktury bude soupis provedených prací nebo dodávek, oboustranně 

odsouhlasený a podepsaný osobami oprávněnými za strany jednat nebo k tomu stranami 
pověřenými vyhotovený nejméně ve 2 Stejnopisech, určených pro objednatele. Kopie podepsaného 
a vzájemně odsouhlaseného soupisu skutečně provedených prací nebo dodávek pověřenými 
pracovníky smluvních stran bude tvořit přílohu a součást příslušného daňového dokladu a dále pak 
fotodokumentace na CD, zachycující průběh plnění. 

3) Veškeré účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 
Sb., o dani z přidané hodnoty, V platném znění. V případě, že účetní doklady nebudou mít 
odpovídající náležitosti nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky podepsaný soupis 
provedených prací, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět zhotoviteli k doplnění, 
aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného 
zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů 

4) Zhotovitel prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše ceny plnění. 
5) Tato smlouva nepřipouští překročení sjednané celkové ceny ani jakékoliv požadavky zhotovitele na 

úhradu víceprací oproti sjednané celkové ceně, s výjimkou případů uvedených V následujícím 
odstavci.



6) Dodatečné stavební práce nebo dodatečné služby nezbytné pro provedení díla, které nebyly 
obsaženy V původních zadávacích podmínkách a jejichž potřeba vyvstala V důsledku okolností, 
které objednatel jednající S náležitou péčí nemohl předvídat, a jejichž rozsah nepřekročí při 
odečtení stavebních prací, které nebyly realizovány, 30 % z ceny původní Veřejné zakázky, musí 
být před vlastní realizací zaznamenány a zdokumentovány ve stavebním deníku, zhotovitelem 
oceněny ve změnovém listu a dohodnuty formou písemného dodatku ke smlouvě. 
Pokud realizace změny ovlivní pouze Velikost jednotkového množství již existující položky 
rozpočtu, bude zaznamenána do Změnového listu pod stejným kódem položky při zachování 
jednotkové ceny. Pokud realizace změny vyvolá potřebu Vytvoření nové položky, musí být tato 
položka zaznamenána V "Soupisu změn" jako nová položka. 
Ke každé nové položce bude formou samostatné přílohy k "soupisu změn" provedena finanční 
kalkulace zhotovitele vycházející Z ceníků stavebních prací (URS V aktuální cenové úrovni); 
případně dle individuální kalkulace u položek V ceníku URS neobsažených. 
Zhotovitel doloží položkové ocenění Všech víceprací a méněprací dle oficiálního ceníku stavebních 
prací (URS), Včetně návrhu dodatku ke smlouvě. 

VII. Smluvní pokuty 
1) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve Výši 1.000,- Kč za každý Započatý den prodlení 

S termínem dokončení a předání celého díla bez omezenı jejı celkove wýše. 
2) Zhotovitel uhradí obj ednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každou vadu a Započatý den V 

případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad nebo nedodělků vyplývajících 
z předávacího protokolu. 

3) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve Výši 1.000,- Kč za každou Vadu a Započatý den V 
případě prodlení S termínem pro nástup na odstranění vad V záruce. 

4) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve Výši 1.000,- Kč za každou Vadu a Započatý den V 
případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad V záruce. 

5) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve Výši 1.000,- Kč za každý Započatý den prodlení s 
termíny uvedenými V čl. III. odst. l a 3 Smlouvy a termínem uvedeným V čl. IV. odst. 9 smlouvy. 

6) V případě nedodržení kvalitativních parametrů prací a použitých materiálů má objednatel 
právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve Výši 1.000,- Kč za každý jednotlivý případ. 

7) V případě porušení čl. XIII. odst. 2 této smlouvy má objednatel právo účtovat zhotoviteli 
smluvní pokutu ve Výši 1.000,- Kč za každý jednotlivý případ a každý den, kdy dílo provádí 
poddodavatel, kterého objednatel písemně neschválil. 

8) V případě jakéhokoli dalšího porušení této smlouvy nad rámec případů V tomto článku 
uvedených, má objednatel právo účtovat zhotoviteli Smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za 
každý den prodlení a jednotlivý případ porušení, pokud zhotovitel porušení neodstraní do 
3 dnů poté, co byl na porušení objednatelem písemně upozorněn. 

9) V případě opoždění objednatele s úhradou daňového dokladu má zhotovitel právo požadovat 
smluvní pokutu max. ve Výši 0,05 % z nezaplacené částky za každý den prodlení. Obj ednatel není 
vprodlení Splněním Své povinnosti platit cenu díla, pokud je zhotovitel vprodlení Splněním 
kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy. 

10)Zaplacením smluvní pokuty není zhotovitel zbaven povinnosti příp. závady odstranit nebo použít 
materiál V odpovídající kvalitě. 

11)Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo objednatele na náhradu škody. 
12)Smluvní strany jsou oprávněny požadovat náhradu škody způsobené porušením povinnosti, na 

kterou se vztahuje smluvní pokuta, a domáhat se náhrady škody nehledě na částku uhrazené 
smluvní pokuty. Právo kterékoliv smluvní strany na náhradu škody vzniklé V souvislosti 
S porušením této smlouvy může být uplatněno samostatně. 

l3)PráVo stran na zaplacení Smluvní pokuty nebo na náhradu škody, které už existuje V době 
odstoupení od této Smlouvy, není odstoupením dotčeno. 

14)Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv splatné 
pohledávce zhotovitele vůči Obj ednateli. 

l5)Označil-li objednatel V reklamaci, že se jedná o Vadu, která brání řádnému užívání díla, případně 
hrozí nebezpečí škody Velkého rozsahu (havárie), sjednávají obě smluvní strany smluvní pokuty 
V dvojnásobné výši.



VIII. Odpovědnost za škodv a pojištění 
l) Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami a Subj ekty (Včetně 

poddodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to po celou dobu realizace, tzn. 
do převzetí díla objednatelem bez Vad a nedodělků, stejně tak za škody způsobené svou činností 
objednateli nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku, tzn., že V případě jakéhokoliv narušení či 
poškození majetku (např. Vjezdů, plotů, objektů, prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození 
zdraví osob je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, 
tak finančně uhradit. 

2) Za tímto účelem má zhotovitel uzavřenu pojistnou smlouvu platnou po celou dobu realizace díla na 
pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě a na škody vzniklé z jakékoliv příčiny 
na prováděné stavbě Včetně materiálů určených k zabudování do díla a Včetně zařízení staveniště, a 
to V plné výši dohodnuté ceny díla. 

3) Zhotovitel je povinen předložit objednavateli pojistnou smlouvu odpovědnosti za škodu dle 
požadavků V této smlouvě uvedených, a to do 15 dnů od uzavření této smlouvy o dílo, V originálu 
nebo úředně ověřené kopii. Pokud zhotovitel tuto svoji povinnost nesplní, je objednatel oprávněn 
od této smlouvy o dílo odstoupit nebo sj ednat vlastní pojistnou Smlouvu S tím, že Veškeré náklady a 
platby s tím spojené budou odečteny z ceny díla. 

4) Zhotovitel se před zahájením provádění díla seznámil se všemi podklady a souvisejícími 
dokumenty nezbytnými k provedení díla, s faktickou místní situací, jakož i zejména situací na trhu 
a výhledem budoucího vývoje a s ohledem na zejména takto získané informace a na poslední 
poznatky a stav vědeckého zkoumání považuje dílo dle této smlouvy (včetně Všech příloh a 
dokumentů souvisejících S dílem) a za podmínek V nich stanovených za řádně a Včas proveditelné. 
Zhotovitel takto výslovně prohlašuje, že neshledal chybu ve výkazu výměr, která by mohla být 
příčinou případné vady díla. 

5) Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského zákoníku 

IX. Prodloužení lhůtv plnění 
Zhotovitel je povinen dílo dokončit a předat Ve lhůtě uvedené ve smlouvě (V souladu S požadavky 
objednatele, uvedenými ve smlouvě a vzadávací dokumentaci). Prodloužení lhůty plnění může 
požadovat pouze vpřípadech, pokud plnění smlouvy je zpožděno nebo bude zpožděno z kterékoli 
z následujících příčin: 

O neplnění závazků ze smlouvy na straně objednatele 
O pozastavení prací Z důvodů na straně objednatele (které nejsou důsledkem neplnění 

závazku zhotovitele) 
O V důsledku vyšší moci 

X. Záruky 
l) Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému V této smlouvě. 
2) Zhotovitel je povinen provést veškeré práce související s realizací díla V souladu spříslušnými 

právními předpisy a normami a V souladu s kvalitativními i kvantitativními požadavky objednatele 
uvedenými V zadávací dokumentaci, se kterou se zhotovitel před podpisem této smlouvy důkladně 
seznámil. 

3) Zhotovitel poskytuje objednateli smluvní záruku na celé dílo V délce 24 měsíců, a to ode dne 
protokolárního předání díla obj ednateli bez vad a nedodělků. 

4) Pro odstraňování vad zjištěných při předání a převzetí díla, je nástup k odstranění těchto vad 
nejpozději do 7 dnů ode dne předání a převzetí díla a odstranění těchto vad nejpozději do 15 
dnů ode dne nástupu k odstranění vad, pokud nebude s ohledem na charakter Vady se zástupcem 
objednatele dohodnuta lhůta delší. 

5) Pro odstraňování vad V záruce, je nástup k odstranění záruční vady nejpozději do 7 dnů ode 
dne jejího prokazatelného oznámení (např. z předávacího protokolu, dopisem, faxem, elektronickou 
poštou) a odstranění těchto vad nejpozději do 15 dnů od jejich oznámení, pokud nebude 
S ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele dohodnuta lhůta delší. 

XI. Předání a převzetí díla



1) Předání a převzetí díla provede zástupce objednatele a zhotovitele, nebo osoba k tomu oprávněná 
v místě plnění díla. 

2) Obj ednatel souhlasí S předáním a převzetím jednotlivých částí díla, ihned po jejich ukončení. 
3) Obj ednatel souhlasí S předáním a převzetím díla i před uplynutím smluvního termínu. 
4) O předání a převzetí díla pořídí zhotovitel S objednatelem zápis o předání a převzetí díla (dále jen 

„předávací protokol“). Zhotovitel je povinen objednateli předvést při předání díla jeho způsobilost 
sloužit svému účelu. 

5) Obj ednatel souhlasí s převzetím díla, které vykazuje drobné vady a nedodělky nebránící V užívání 
díla. V takovém případě se tyto vady a nedodělky uvedou do předávacího protokolu. J sou-li vadou 
nebo nedodělkem zednické práce, pak se přímo do předávacího protokolu uvede lhůta k jejich 
odstranění, nej déle však do 15 dnů od podpisu předávacího protokolu. 

6) Všechny vady a nedodělky uvedené v předávacím protokolu je zhotovitel povinen odstranit 
bezplatně ve sj ednané lhůtě. 

7) Dílo bude splněno protokolámím předáním a převzetím, případně odstraněním poslední drobné 
vady nebo nedodělku uvedené v předávacím protokole. Současně budou předány veškeré doklady, 
potřebné pro uvedení díla do trvalého užívání, Zejména, revize, certifikáty, atesty, zápisy o 
provedených zkouškách a především projektová dokumentace skutečného provedení stavby. 

8) Obj ednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit a zhotovitelem řádně a včas 
dokončené dílo bez vad převzít a zaplatit sjednanou cenu. 

9) Pokud je to nezbytné křádnému provedení díla, je zhotovitel oprávněn vyžadovat součinnost 
objednatele. V takovém případě je zhotovitel povinen o součinnost požádat předem a poskytnout 
k tomu Obj ednateli přiměřenou lhůtu. Pokud Objednatel oznámí zhotoviteli, že poskytnutá lhůta 
není přiměřená a zároveň oznámí lhůtu ke splnění požadované součinnosti, je pro smluvní strany 
závazná takto objednatelem určená lhůta. Zhotovitel je povinen žádat o součinnost objednatele 
písemně; pouze v urgentních případech, kdy je nezbytná okamžitá reakce objednatele, je 
zhotovitel oprávněn požádat kontaktní osoby objednatele O součinnost ústně, telefonicky či 
emailem a v písemné podobě tuto žádost zaslat dodatečně. 

XII. Právo na Odstoupení od smlouvv 
l) Objednatel má právo na odstoupení od smlouvy o dílo vpřípadě prodlení zhotovitele s termíny 

dohodnutými v čl. III. odst. 2 a 3 této smlouvy O více jak 5 dnů. 
2) Objednatel i zhotovitel mají právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případech, které předvídají 

právní předpisy, jimiž se řídí uzavřená smlouva. 

XIII. Poddodavatelé 
l) Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení dílčích částí díla spolupráce poddodavatelů, uvedených 

v seznamu poddodavatelů podílejících se na plnění předmětu této smlouvy a poddodavatelů, 
prostřednictvím kterých prokázal některý z kvalifikačních předpokladů. Zhotovitel odpovídá za 
řádnost a včasnost provedení díla, jako by toto prováděl sám. 
Zhotovitel je povinen na žádost objednatele předkládat v průběhu provádění díla aktuální písemný 
Seznam všech svých poddodavatelů. 

2) Změna poddodavatele oproti seznamu týkající se druhu a rozsahu jeho plnění je v průběhu plnění 
díla možná pouze po písemném souhlasu objednatele. Změna poddodavatele, prostřednictvím 
kterého byla prokázána kvalifikace (to se týká i realizačního týmu), je v průběhu plnění díla možná 
v důsledku objektivně nepředvídatelných skutečností a pouze za předpokladu, že náhradní 
poddodavatel prokáže splnění kvalifikace ve shodném rozsahu jako poddodavatel původní a rovněž 
po předchozím písemném souhlasu objednatele. 

3) Zhotovitel odpovídá objednateli, že poddodavatelé budou disponovat potřebnými oprávněními, 
odbornou kvalifikací a dostatkem odborných zkušeností pro provedení poddodávky, budou 
provádět předmět poddodávky sami přímo pro objednatele a že poddodavatelé nebudou převážnou 
část činnosti zadávat dalším podzhotovitelům nebo osobám nemajícím příslušná oprávnění pro 
činnost nebo povolení k výkonu práce na území ČR. 

4) Za způsob provedení a kvalitu prací poddodavatelů na předmětu poddodávky díla, za jednání 
poddodavatele při plnění poddodávky, za škody na díle způsobené jednáním nebo opomenutím 
kterýmkoliv poddodavatelem vprůběhu provádění díla odpovídá zhotovitel objednateli jako by 
tyto činnosti prováděl nebo porušení či škody způsobil sám.



5) 

1) 

2) 

3) 

4) 

1) 

2) 

3) 

4) 
5) 

6) 

Zhotovitel V příslušné smlouvě uzavírané S kterýmkoliv poddodavatelem o provedení poddodávky 
zaváže poddodavatele kpovinnosti dodržovat pokyny a instrukce osoby pověřené objednatelem 
k výkonu technického či jiného dozoru, jakož k povinnosti na žádost objednatele předložit doklady 
a poskytnout informace o způsobu provádění poddodávky (použitých materiálech, technologiích). 
V případě pochybností objednatele o odbornosti či kvalitě prováděných prací poddodavatele, je 
objednatel oprávněn vyzvat zhotovitele k zastavení takových činností a žádat změnu 
poddodavatele. Zhotovitel je povinen vyhovět žádosti objednatele a bezodkladně mu předložit 
k odsouhlasení náhradního poddodavatele. 

XIV. Doložky 
Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude uveřejněna v registru smluv podle zákona č. 
340/2015 Sb., O zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o 
registru smluv (zákon O registru smluv). 
Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny 
zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, ...) a nemohou být poskytnuty, a 
to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajů je považováno za souhlas s jejich uveřejněním 
a za souhlas subjektu údajů. 

Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění V registru smluv podle § 6 odst. l zákona č. 
340/2015 Sb., O zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a O 
registru smluv (zákon O registru smluv). 
Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její účinností jsou 
plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese veškerou 
odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě, že druhá 
strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí. 

XV. Ostatní ujednání 
Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, řídí se smluvní strany příslušnými ustanoveními občanského 
zákoníku. 
Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva odpovídá jejich pravé vůli a že souhlasí s celým 
jejím zněním a na důkaz toho smlouvu vlastnoručně podepisují. 
Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po 
dvou vyhotoveních. 
Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran. 
Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva bude zveřejněna na webových stránkách Statutámího 
města Liberec (WWW.liberec.cz), S výjimkou osobních údajů fyzických osob uvedených v této 
smlouvě. 
Smlouvy lze měnit či doplňovat pouze formou písemných číslovaných dodatků. 

XVI. Přílohy smlouvy 

Povinné přílohy smlouvy O dílo tvoří: 

l. Položkový rozpočet 

V . . . . . . . . . . . . . . . . . _ dne ............ _ . V Liberci dne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . _ _ 

Za zhotovitele: Za obj ednatele: 

Tomáš Mědílek Tomáš Kysela 
jednatel náměstek primátora



Cenová nabídka 

Stržerıí a likvidace Starého PVC 268,00 

m2 

45,00 

Cena V Kč Cana V Kč za předmět ˇ 
Macha v.m2 bez DPH za 1 „mění celkem bez Vyčíslení DPH v Kč 

DPH (sazba 21%) 

12 060,00 2 532,60 

Cena v Kč za 
předmět plnění 
celkem včetně 

DPH 

14 592,60 

Přebroušení, penetrování a vystěrkování - cca 4 - S mm (včetně dodání 
penetrace, Stěrky.....) 268,00 170,00 45 560,00 9 567,60 55 127,60 

PVC (třída zátěže 43, tlouštka 2,5mm, nášlvapná vrstva 0,7mm, omezení 
Skluzu R10), dekor dle výběru uživatele 300,00 310,00 93 000,00 19 530,00 112 530,00 

Položení PVC nalepenim, Svařeni a osoklování PVC Soklem včetně dodání 
všech materiálů (lepidlo, Svářecí šnůra, sokl....) 268,00 120,00 32 160,00 6 753,60 38 913,60 

Přechodové lišty 20,00 180,00 3 600,00 756,00 4 356,00 

Povinná rezerva (např. nivelita podkladu, přechodové lišty, prahy, dilatace) kpl 1,00 10 000,00 Z 100,00 12 100,00 

Celková cena díla 192 780,00 40 483,80 

il\ =.“ P, 

ı./, 

237 8193



,^~ 
Ž/_ V 

by CŽ'QI