Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5778003: SH Veveří – stožárová trafostanice

Příloha SOD trafostanice stavba.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo
číslo objednatele: NPÚ- 450/27893/2018
číslo zhotovitele: 1/2018

uzavřená ve smyslu ustanovení § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník (dále jen „Smlouva“)

I.
Smluvní strany
Objednatel:  	           Národní památkový ústav, státní příspěvková organizace
IČ: 75032333, DIČ: CZ75032333
se sídlem Valdštejnské náměstí  162/3, 118 01 Praha 1 - Malá Strana
jednající generální ředitelkou Ing. arch. Naděždou  Goryczkovou
kterou zastupuje: 
Územní památková správa v Kroměříži
se sídlem Sněmovní nám. 1, 767 01 Kroměříž
jednající ředitelem Ing. Janem Slezákem                                   
zástupce pro věcná jednání: Mgr. Lenka Florková, kastelánka SH Veveří
zástupce objednatele pro věci technické: Mgr. Miroslav Lanc 
                                        Bankovní spojení: xxxxxxxxxxxxxxx, č. účtu xxxxxxxxxxxxxxx 
(dále jen „objednatel“)
a
Zhotovitel:	            T. O. O. spol. s r. o. 
zapsaná v obchodní rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, v oddíle C, vložka 6345
se sídlem: Košinova 2967/103b, 612 00 Brno
email: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
IČ: 46961526, DIČ: CZ 46961526
zastoupený: xxxxxxxxxxx
Bankovní spojení: xxxxxxxxxxxxxxxx., pobočka xxxxxxxxxxxx
Č. ú.: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
(dále jen „zhotovitel“)

II.
Předmět smlouvy
2.1. Podkladem pro uzavření této smlouvy je nabídka zhotovitele ze dne 11. 4. podaná k veřejné zakázce zadávané v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon), prostřednictvím elektronického systému NEN č. N006/18/V00004137.
2.2. Předmětem této Smlouvy je závazek zhotovitele provést v rozsahu a za podmínek sjednaných v této Smlouvě dílo specifikované v čl. III. této Smlouvy. Objednatel se zavazuje, že dílo provedené v souladu s touto Smlouvou převezme a uhradí cenu díla sjednanou v ustanovení čl. V. této Smlouvy     

III.
Předmět díla
3.1. Zhotovitel se za podmínek sjednaných touto Smlouvou a jejími přílohami zavazuje provést svým jménem, na své náklady a na své nebezpečí pro objednatele dílo „Státní hrad Veveří – stožárová trafostanice“ v rozsahu:
· nabídkového rozpočtu zhotovitele ze dne 11. 4. 2018, který je přílohou č. 1 této Smlouvy,
· projektové dokumentace „SH Veveří – stožárová trafostanice“, xxxxxxxxxxxx, září 2016
· rozhodnutí o umístění stavby a územního rozhodnutí č. 451, Úřad městské části Brna, Brno-Bystrc, č. j. 17-13259/SU/Nov ze dne 7. 9. 2017, které je přílohou č. 2 této Smlouvy.
3.2. Místem provedení díla je areál SH Veveří – pozemky p. č.  5214/1, 5214/2 k. ú. Bystrc, a to v rozsahu určeném projektovou dokumentací uvedenou v odst. 3.1. Smlouvy (dále také jako „staveniště“).
3.3. Související činnosti jsou předmětem plnění této smlouvy. Souvisejícími činnostmi se rozumí zejména:
· zhotovení průběžné fotodokumentace postupu provádění stavby, tak aby byly zachyceny a dokumentovány všechny postupy stavby, kterou zhotovitel předá objednateli na CD při předání díla;
· provedení veškerých předepsaných zkoušek, atesty, certifikáty, prohlášení o shodě apod. a jejich předání zadavateli ve třech (3) vyhotoveních;
· nejpozději k termínu předání a převzetí díla zpracuje zhotovitel dokumentaci skutečného provedení a návod na provoz a údržbu díla ve třech (3) vyhotoveních;
· vyhotovení geometrických plánů pro zřízení věcného břemene umístění trafostanice;
· koordinace veškerých prací a dodávek, které jsou součástí díla;
· pravidelný úklid stavby a okolí stavby, staveniště (denně) vzhledem k tomu;
· celkový úklid stavby, staveniště a okolí před předáním a převzetím, který bude zahrnovat kompletní a úplné vyklizení a vyčištění stavby, staveniště a okolí před předáním a převzetím a to v takovém rozsahu, který umožní okamžité užívání bez provádění jakéhokoliv dalšího úklidu ze strany objednatele;
· zajištění staveništních napojovacích bodů energií, zřízení podružného odběrného místa pro měření jejich měření a jejich úhrada, vybudování, provoz, údržba a likvidace staveništních přípojek. 
· vybudování, provoz, údržba a likvidace kompletního zařízení staveniště, jeho střežení a ochrana, požární ochrana, ekologická ochrana, zajištění případných dalších potřebných ploch, zajištění skládek a meziskládek, odvoz, uložení a likvidace odpadů a přebytečných hmot, zabezpečení příslušných povolení k provedení a provozu dočasných objektů zařízení staveniště včetně úhrady poplatků;
· veškeré další dodávky, práce, činnosti a služby, potřebné ke kompletnímu provedení předmětu díla a uvedení do provozu, o nichž zhotovitel před podpisem smlouvy měl nebo mohl vědět;
· splnění všech podmínek vyjádření nebo stanovisek či rozhodnutí všech dotčených orgánů a organizací, týkajících se realizace stavby a ukládaných stavebníkovi resp. investorovi, tuto skutečnost je zhotovitel při předání a převzetí dokončeného díla povinen prokázat předáním dokladů, ve kterých se nebudou vyskytovat závady.
3.4. Zhotovitel podpisem této Smlouvy stvrzuje, že převzal od objednatele příslušnou projektovou dokumentaci, včetně všech podkladů, které jsou nezbytné pro provedení předmětného díla.
3.5. Zhotovitel prohlašuje, že se seznámil s místem pro provedení stavby, se stávajícími konstrukcemi, s projektovou dokumentací a ostatními podklady pro provedení díla a všemi dalšími skutečnostmi, které mohou mít vliv na jeho plnění díla.
3.6. Zhotovitel prohlašuje, že nezjistil při své odborné způsobilosti žádnou skutečnost, která by mohla bránit provedení díla podle této Smlouvy v termínu a za cenu dle této Smlouvy. 
3.7. Zhotovitel je v plné míře odpovědný za škody způsobené svojí činností třetím stranám. Skutečnost, že tyto škody byly nahrazeny, zhotovitel prokáže při předání díla písemnými doklady potvrzenými odpovědnými zástupci dotčených třetích stran. 
3.8. Žádné změny díla nebudou započaty ani prováděny bez písemného dodatku k této smlouvě a pouze v souladu s příslušnými ustanoveními zákona o zadávání veřejných zakázek.
3.9. Objednatel a TDS nebo jimi řádně zmocněné osoby a zástupce poskytovatele dotace budou mít kdykoli právo kontrolovat dílo.


IV.
Doba plnění
4.1 Dílo bude prováděno po níže uvedenou dobu v následujících termínech:
a) termín protokolárního předání a převzetí staveniště: do 5 pracovních dnů od účinnosti této smlouvy
b) termín zahájení díla: 14 dnů od protokolárního převzetí staveniště
c) termín protokolárního předání díla bez vad a nedodělků: do 30. 6. 2018
d) termín pro předání a převzetí díla: objednatel je povinen zahájit převzetí díla nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne, kdy objednatele k převzetí dokončeného díla zhotovitel prokazatelně vyzval
e) termín odstranění zařízení, vyklizení a vyčištění staveniště: nejpozději do 10 kalendářních dnů od protokolárního předání a převzetí díla.
4.2 Zhotovitel se zavazuje celé dílo řádně zhotovit, ukončit a předat objednateli ve výše uvedeném termínu na základě oboustranně podepsaného protokolu o převzetí a předání díla. Součástí předání díla budou i dokumenty, zejména záruční listiny, prohlášení o původu zboží, návod k použití apod. Kolaudační řízení organizuje objednatel a zhotovitel je povinen poskytnout mu součinnost ve smyslu ustanovení odst. 3.3 výše.
4.3 Zhotovitel podpisem této smlouvy vyjadřuje bezvýhradný souhlas s výlučným právem objednatele omezit předmět díla či provádění díla ukončit např. z důvodů nepřidělení finančních prostředků, a to jednostranným příkazem, který bude pro zhotovitele závazný dnem jeho doručení. Zhotovitel souhlasí s touto možností a je si vědom skutečnosti, že pokud nastane takovýto případ, nemá právo vymáhat realizaci předmětu díla a nemůže objednateli účtovat jakékoliv sankce ani náhrady škod z toho plynoucí.
4.4 Zhotovitel je povinen předem prokazatelně vyzvat objednatele k převzetí dokončeného díla. 

V.
Cena díla a platební podmínky
5.1 Smluvní strany se dohodly na tom, že celková cena za provedení díla specifikovaného v článku 
III. této smlouvy činí: 855.000,-Kč (slovy: osm set padesát pět tisíc korun českých).
K ceně díla bude připočteno DPH v sazbě aktuální v den uskutečnění zdanitelného plnění.
5.2 Cena díla celkem s DPH ve výši ke dni uzavření této smlouvy činí 1.034.550,-Kč, 
(slovy: jeden milion třicet čtyři tisíc pět set padesát korun českých) 
5.3 Smluvní cena uvedená v bodě 5.1 je cenou pevnou, maximální a nepřekročitelnou, a to za dílo provedené v rozsahu a kvalitě dle závazných podkladů pro jeho provedení dle této Smlouvy a současně provedené v čase plnění dle této Smlouvy. Cena obsahuje veškeré náklady zhotovitele na řádné zhotovení díla včetně veškerých vedlejších nákladů a přiměřeného zisku.
5.4 Sjednanou cenu díla lze měnit pouze a výlučně formou písemných, vzestupně číslovaných dodatků, a to pouze ze zákonných důvodů a podle podmínek uvedených v této Smlouvě. 
5.5 V případě, že dojde ke změně rozsahu díla, postupuje objednatel pouze v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek. Smluvní strany se dohodly, že nabídnutá cena víceprací nemůže převýšit cenu položkového rozpočtu a není-li cena uvedena, tedy položkovou cenu podle cenové soustavy. V případě, že položka nebude uvedena v cenové soustavě, bude cena stanovena dohodou smluvní stran.
5.6 Zhotovitel bude vystavovat a objednatel bude hradit faktury za práce a dodávky provedené v uplynulém kalendářním měsíci. Podkladem k vystavení faktury – daňového dokladu - je soupis skutečně provedených prací v uplynulém kalendářním měsíci vystavovaný zhotovitelem a potvrzený za objednatele TDS. Objednatel neposkytuje zálohy na provádění díla. 
5.7 Splatnost faktur, které budou současně daňovým dokladem, činí 30 kalendářních dnů ode dne jejich doručení objednateli na adresu xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.
5.8 Faktura – daňový doklad - musí splňovat Smlouvou stanovené náležitosti a náležitosti řádného daňového dokladu podle příslušných právních předpisů, jinak je objednatel oprávněn jej do data splatnosti vrátit s tím, že zhotovitel je poté povinen vystavit nový daňový doklad s novým termínem splatnosti. V takovém případě není objednatel v prodlení s úhradou.
5.9 Na každé faktuře – daňovém dokladu musí být uvedeno číslo Smlouvy objednatele a název stavby. Bez uvedení těchto údajů nebude faktura uhrazena a bude zhotoviteli vrácena podle bodu 5. 8 této Smlouvy.

VI.
Záruka za jakost díla
6.1 Zhotovitel se zavazuje provést dílo tak, aby nemělo vady, nedodělky a nedostatky, které by bránily jeho užívání ke sjednanému účelu.
6.2 Zhotovitel poskytuje na dílo záruku za jakost v délce 60 měsíců na celé dílo (stavební práce, technologie i související činnosti), a to ode dne předání a převzetí díla (bezvadné převzetí). Převzetím této záruky přejímá zhotovitel svůj závazek, že zhotovené dílo bude po tuto záruční dobu mít smluvené vlastnosti a bude způsobilé k účelu sjednanému v této Smlouvě, a že si zachová smluvené nebo obvyklé vlastnosti. 
6.3 Objednatel se zavazuje veškeré vady a nedostatky zjištěné v záruční době oznámit bezodkladně zhotoviteli, nejpozději však do 10 kalendářních dnů ode dne jejich zjištění. Zhotovitel se zavazuje reklamované vady na svůj náklad bezodkladně odstranit, nejpozději však do 5 pracovních dnů ode dne oznámení vad a nedostatků objednatelem. V případě, že se bude jednat o vady a nedostatky, které vzhledem k jejich náročnosti či rozsahu nebude možné odstranit v uvedené lhůtě, smluvní strany se zavazují přiměřeně lhůtu pro odstranění vad a nedostatků na žádost zhotovitele prodloužit. 
6.4 Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení ani na běžné škody nebo poškození, které vznikly ze strany objednatele z následujících důvodů:
· neodborné zásahy zejména jakékoliv opravy či úpravy provedené v průběhu záruční doby třetí osobou bez vědomí zhotovitele,
· hrubé zacházení, přetížení a nedodržení provozních podmínek nebo návodu k používání,
· nadměrným znečištěním či nadměrným opotřebením, 
· užíváním předmětu díla v rozporu s jeho stavebně technickým určením.
6.5 Práva a povinnosti z poskytnuté záruky za jakost nezanikají ani pro případ odstoupení od této Smlouvy.

VII.
Kontrolní dny
7.1 Objednatel kontroluje postup, způsob a kvalitu provádění prací běžně denně (TDS, kastelán a příp. další odborný zástupce kastelána) a při pravidelně konaném, společném jednání pověřených zástupců zhotovitele a objednatele (dále jen „kontrolní den“).
7.2 Účelem kontrolního dne je zejména posoudit plnění závazků zhotovitele z věcného a časového hlediska, zaznamenat pokyny či vyjádření objednatele, resp. návrhy na opatření či jiná vyjádření zhotovitele, projednat skutečnosti či okolnosti, které mají nebo by mohly mít vliv na plnění závazků zhotovitele a projednat a dohodnout návrhy na opatření.
7.3 Termín konání kontrolního dne určuje objednatel po projednání se zhotovitelem. Kontrolní dny se budou konat zpravidla nejméně 1x za 14 dní.
7.4 Místem konání kontrolních dnů je zpravidla místo stavby, nebude-li dohodnuto jinak. 
7.5 Jednání kontrolního dne vede zástupce objednatele pro věci technické – TDS.
7.6 Z jednání kontrolního dne se pořizuje zápis, v němž jsou zaznamenány všechny skutečnosti, o jejichž zaznamenání alespoň jedna ze smluvních stran požádá. Čistopis zápisu z kontrolního dne všechny zúčastněné strany stvrdí svým podpisem. Zápis z kontrolního dne stvrzuje svým podpisem odpovědný zástupce objednatele i zhotovitele.
7.7 Při kontrole konstrukcí, které budou zakryty, vyzve zhotovitel objednatele a TDI písemně prokazatelně 3 pracovní dny před zakrytím konstrukcí k fyzické prohlídce provedených prací. Po prohlídce těchto konstrukcí a po písemném odsouhlasení jejich řádného provedení objednatelem mohou být konstrukce zakryty.

VIII.
Staveniště
8.1. O předání a převzetí staveniště bude pořízen protokol o předání a převzetí staveniště podepsaný oprávněnými zástupci obou stran, přičemž za rozhodný termín předání a převzetí staveniště se považuje den zahájení předání a převzetí staveniště.
8.2. Zhotovitel zabezpečí staveniště a plochy s ním související tak, aby zabránil jakémukoliv nebezpečí a škodě způsobené na zdraví a majetku třetích osob a nese za to veškerou odpovědnost. Stavba bude realizována v průběhu návštěvnického provozu. Ode dne předání staveniště nese zhotovitel nebezpečí všech škod na prováděném díle až do doby jeho předání objednateli. Zhotovitel nese veškerou odpovědnost za případné poškození a zničení materiálů, zařízení, mechanizmů a pomůcek, rozpracovanou výrobu nebo vybudovanou část díla až do okamžiku předání a převzetí díla (nebo jeho poslední části) bez vad a nedodělků. 
8.3. Zhotovitel vyklidí staveniště a odstraní zařízení nejpozději do 10 kalendářních dnů po předání a převzetí předmětu díla. Po této lhůtě je oprávněn na staveništi ponechat pouze stroje a materiál potřebný k odstranění vad či nedodělků uvedených v protokolu o předání a převzetí a zcela staveniště vyklidit je povinen nejpozději do 10 kalendářních dnů po odstranění poslední vady či nedodělku. Po vyklizení je zhotovitel povinen upravit staveniště tak, jak mu to ukládá projektová dokumentace, popř. do původního stavu.
8.4. Zhotovitel je povinen udržovat staveniště i dílo v čistotě a pořádku, bez hromadění odpadů a zbytků materiálu.
8.5. Zhotovitel je povinen zabezpečit zařízení staveniště a to v souladu s jeho potřebami, v souladu s dokumentací předanou objednatelem. 
8.6. Zhotovitel je povinen v rámci zařízení staveniště umožnit podmínky pro výkon funkce autorského dozoru projektanta a technického dozoru a činnosti koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.
8.7. Zhotovitel zabezpečí staveniště a plochy s ním související tak, aby zabránil jakémukoliv nebezpečí a škodě způsobené na majetku státu. Dílo je realizované na národní kulturní památce a zhotovitel je povinen se u této stavby řídit zákonem č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, ve znění pozdějších předpisů.

IX.
Smluvní pokuty
9.1. V případě nezahájení prací na díle v termínu dle čl. IV. odst. 4.1 této Smlouvy je zhotovitel povinen uhradit ve prospěch objednatele smluvní pokutu ve výši 0,2 % ze sjednané ceny díla uvedené v čl. V. bodě 5.1 této Smlouvy za každý den prodlení. 
9.2. V případě zaviněného prodlení zhotovitele s dokončením díla dle podmínek této Smlouvy, je zhotovitel povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,2% ze sjednané ceny díla uvedené v odst. 5.1. za každý den prodlení.
9.3. Pokud zhotovitel bude provádět dílo v rozporu s touto Smlouvou nebo projektovou dokumentací a nezjedná nápravu, ačkoliv byl zhotovitel na toto své chování nebo porušování povinností objednatelem písemně upozorněn a vyzván ke zjednání nápravy, je zhotovitel povinen uhradit ve prospěch objednatele smluvní pokutu ve výši 0,2 % ze sjednané ceny díla uvedené v čl. V. odst. 5.1. této Smlouvy za každý den prodlení za každé porušení povinnosti. Toto ustanovení nevylučuje použití ustanovení o odstoupení od smlouvy v čl. XI. odst. 11. 4 této Smlouvy.
9.4. V případě prodlení s odstraněním vad a nedodělků v dohodnuté nebo stanovené lhůtě, je-li dílo předáno a převzato s vadami či nedodělky, je zhotovitel povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,2 % ze sjednané ceny díla uvedené v čl. V. odst. 5. 1. této Smlouvy za každý den prodlení a každou vadu nebo nedodělek ode dne porušení povinnosti.
9.5. Smluvní pokuta pro případ prodlení s odstraněním vad uplatněných v záruční lhůtě se sjednává ve výši 1.000,-Kč za každý den prodlení a každou vadu od porušení povinnosti tj. marným uplynutím dohodnuté či objednatelem stanovené lhůtě pro jejich odstranění až do doby odstranění poslední z takto uplatněných vad. 
9.6. V případě prodlení zhotovitele při plnění povinnosti, uvedené v článku XII. odst. 12. 5. smlouvy zavazuje se zhotovitel uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 50.000,- Kč za každý započatý den prodlení. 
9.7. Všechny smluvní pokuty uvedené v tomto článku jsou splatné do 21 dnů po jejich vyúčtování objednatelem. Objednatel je oprávněn provést zápočet svého nároku na zaplacení kterékoliv i nesplatné smluvní pokuty sjednané v tomto článku smlouvy proti nároku zhotovitele na zaplacení ceny díla nebo jeho části. Zaplacením smluvní pokuty není dotčen nárok objednatele na náhradu škody vzniklé porušením povinností zhotovitele.
9.8. Smluvní strany se dohodly, že zhotovitel se vzdává práva namítat nepřiměřenost výše smluvní pokuty specifikované v článku IX odst. 9.1 -  9.8. Smlouvy u soudu ve smyslu § 2051 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.
9.9. Za pozdní úhradu daňového dokladu (faktury) zaplatí objednatel zhotoviteli zákonný úrok z prodlení dle platných obecně závazných právních předpisů. 

X.
Přílohy
10.1. Nedílnou součástí této Smlouvy je: 
Příloha č. 1:	Nabídkový rozpočet zhotovitele
Příloha č. 2:	Rozhodnutí o umístění stavby, územní rozhodnutí č. 451, Úřad městské části města Brna, Brno-Bystrc, č. j. 17-13259/SU/Nov ze dne 7. 9. 2017
10.2. V případě, že smluvní strana zjistí rozpor mezi ustanoveními Smlouvy anebo jejích příloh, bude neprodleně informovat písemně druhou smluvní stranu a obě smluvní strany se dohodnou na dalším postupu. 

XI.
Ukončení smlouvy
11.1. Jiným způsobem než splněním lze tuto Smlouvu ukončit:
· písemnou dohodou smluvních stran,
· odstoupením od smlouvy.
11.2. Objednatel je dále oprávněn od této Smlouvy odstoupit zejména z následujících důvodů:
a) Zhotovitel bude v prodlení s prováděním nebo dokončením díla podle této Smlouvy po dobu delší než 30 kalendářních dnů a k nápravě nedojde ani v přiměřené dodatečné lhůtě uvedené v písemné výzvě objednatele k nápravě.
b) Zhotovitel bude provádět dílo v rozporu s touto Smlouvou a nezjedná nápravu, ačkoliv byl Zhotovitel na toto své chování nebo porušování povinností objednatelem písemně upozorněn a vyzván ke zjednání nápravy, ve lhůtě v písemném upozornění uvedené.
c) Zhotovitel neoprávněně zastaví či přeruší práce na díle na více než 5 kalendářních dnů.
d) Zhotovitel bude v prodlení s odstraněním jakékoliv vady nebo nedodělku díla podle této Smlouvy po dobu delší než 15 pracovních dnů.
e) Opakované nebo zvlášť závažné porušení zhotovitele v místě předmětu díla pravidel bezpečnosti práce, protipožární ochrany, ochrany zdraví při práci či jiných bezpečnostních předpisů a pravidel nebo jednání zhotovitele způsobem, jímž mohl objednateli způsobit škodu na jeho majetku
f) Opakované nedodržování technologických postupů zhotovitelem vyplývajících z všeobecně závazných norem nebo všeobecně závazných předpisů, této smlouvy či pokynů objednatele
g) Soud rozhodne, že je zhotovitel v úpadku nebo v hrozícím úpadku, či vstoupil do likvidace.
11.3. Odstoupení od smlouvy musí mít písemnou formu s tím, že je účinné dnem jeho doručení do sídla druhé smluvní strany. V případě pochybností se má za to, že je odstoupení doručeno třetí den od jeho odeslání do sídla smluvní strany, uvedeného v záhlaví této Smlouvy.

XII.
Ostatní ujednání
12.1. Zhotovitel je podle ustanovení § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, osobou povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly prováděné v souvislosti s úhradou zboží nebo služeb z veřejných výdajů.
12.2. Zhotovitel není oprávněn postoupit práva, povinnosti a závazky dle této Smlouvy třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu objednatele.
12.3. Objednatel si vyhrazuje právo zveřejnit obsah této Smlouvy včetně případných dodatků k této Smlouvě. Zhotovitel dále souhlasí se zveřejněním své identifikace a dalších údajů uvedených ve Smlouvě včetně ceny.
12.4. Zhotovitel se zavazuje během plnění této Smlouvy i po ukončení Smlouvy, zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o kterých se dozví od objednatele v souvislosti s plněním Smlouvy, a které se týkají bezpečnostního řešení stavebního objektu.
12.5. Zhotovitel prohlašuje, že ke dni podpisu této Smlouvy není nespolehlivým plátcem DPH dle § 106 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a není veden v registru nespolehlivých plátců DPH. Zhotovitel se dále zavazuje uvádět pro účely bezhotovostního převodu pouze účet či účty, které jsou správcem daně zveřejněny způsobem umožňujícím dálkový přístup dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. V případě, že se zhotovitel stane nespolehlivým plátcem DPH, je povinen tuto skutečnost oznámit objednateli nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne, kdy tato skutečnost nastala, přičemž oznámením se rozumí den, kdy objednatel předmětnou informaci prokazatelně obdržel.  Zhotovitel dále souhlasí s tím, aby objednatel provedl zajišťovací úhradu DPH přímo na účet příslušného finančního úřadu, jestliže zhotovitel bude ke dni uskutečnění zdanitelného plnění veden v registru nespolehlivých plátců DPH.
12.6. Zhotovitel je v rámci plnění této Smlouvy o dílo povinen zajistit řádné dodržování právních předpisů v oblasti BOZP a plnit další povinnosti vyplývající ze zákona č. 309/2006 Sb., o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, ve znění pozdějších předpisů.
12.7. Zhotovitel poskytuje touto Smlouvou objednateli licenci ke všem autorskoprávním dílům vzniklým v průběhu provádění díla, zejména pak – fotodokumentace, popř. video-dokumentace průběhu provádění díla zhotovené dle čl. III. odst. 3 3. této Smlouvy, a to okamžikem vzniku autorskoprávního díla. V případě zhotovení autorského díla třetí osobou, je zhotovitel povinen zajisti pro objednatele licenci ke všem autorským dílům takto vzniklým, a to ve stejném rozsahu, v jaké zhotovitel poskytuje objednateli licenci dle tohoto článku smlouvy. Licence se poskytuje jako výhradní, s právem objednatele poskytnout práva získaná touto smlouvou třetím osobám, a to i opakovaně. Objednatel je oprávněn spojit dílo s jiným dílem, jakož i zařadit jej do díla souborného. Objednatel i zhotovitel prohlašují, že odměna za licenci je již obsažena v ceně díla. Zhotovitel není oprávněn autorské dílo ani jeho část poskytnout třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu objednatele. 
12.8. Vlastnická práva ke zhotovenému autorskoprávnímu dílu náleží výlučně objednateli.
12.9. Objednatel má v souladu se zákonem číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, povinnost poskytnout informaci o rozsahu a příjemci prostředků z rozpočtu objednatele, to je zejména (nikoliv však pouze) informaci o ceně díla a název a sídlo zhotovitele. Zhotovitel prohlašuje, že je seznámen se skutečností, že poskytnutí těchto informací se dle citovaného zákona nepovažuje za porušení obchodního tajemství.



XIII.
Závěrečná ustanovení
13.1. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran a účinnosti dnem zveřejněním v registru smluv ve smyslu zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnost některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). Dle tohoto zákona je Objednatel osobou povinnou k uveřejňování a zavazuje se, že do 5 pracovních dní od podpisu této smlouvy ji zveřejnit v registru smluv. Zároveň se zavazuje informovat o účinnosti smlouvy Zhotovitele emailem na adresu uvedenou v záhlaví této smlouvy.
13.2. Tato Smlouva je vyhotovena ve třech (3) stejnopisech, z nichž každý má platnost originálu a objednatel obdrží dvě (2) a zhotovitel jedno (1) vyhotovení.
13.3. Tuto Smlouvu lze měnit pouze a výlučně písemnými, vzestupně číslovanými dodatky. Jakýmkoliv jiným způsobem dohodnutá ujednání, například i odsouhlasený zápis ve stavebním deníku, jsou bez uzavření písemného číslovaného dodatku této Smlouvy neúčinná.
13.4. Dle ustanovení § 1765 občanského zákoníku na sebe smluvní strany převzaly nebezpečí změny okolností. Před uzavřením smlouvy strany zvážily plně hospodářskou, ekonomickou i faktickou situaci a jsou si plně vědomy okolností smlouvy. Tuto smlouvu tedy nelze měnit rozhodnutím soudu.
13.5. Smluvní strany prohlašují, že si tuto Smlouvu o dílo řádně přečetly, s jejím obsahem souhlasí, že tato je projevem jejich úplné, určité, svobodné a vážné vůle, že ji neuzavřely v tísni za jednostranně nevýhodných podmínek. Na důkaz toho níže připojují své podpisy. 

	
V Brně dne 24. 4. 2018
	        
    V Kroměříži dne 23. 4. 2018



  Za zhotovitele:                                             	             Za objednatele:







……………………………………..                         			……………………………………                                
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx				xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Stránka 8 z 8