Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5831771: O dílo - Mateřská škola Mozaika - Seifertova 4a - Zateplení, výměna

Příloha smlouvy_918-ORM-2018.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        r~ ~ Z                          Smlouva o dilo

        uzavřená dle ~ 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších
                                              předpisů (dále jen jako „OZ“).

                                      SMLUVNĺ STRANY

        1. Objednatel:  Statutární město Jihlava

        se sídlem:      Masarykovo nám. č. 97/1, 586 01 Jihlava

        zastoupený:     Ing. Vratislavem Výborným, náměstkem primátora

        iČo:            00286010

        DIČ:            CZ00286010

        (dále též jako „objednatel“)

        2. Zhotovitel:  VSM, spol. $ r.o.

        se sídlem:      Znojemská 5333/82a, 586 01 Jihlava

        zápis v obchod, rejstříku u Krajského soudu v Brně, oddíl C vložka 510

        zastoupený:     Pavlem Vimrem

        IČO:            15526194

        DIČ:            CZ15526194

        Peněžní ústav:  Oberbank AG

        Číslo účtu:

        (dále též jako ‚zhotovitel‘)

        (společně jako „smluvní strany“, jednotlivě pak jako „smluvní strana“)

        3. Kontaktní osoba objednatele:
             V technických věcech jedná za zhotovitele:

        4. Zhotovitel se zavazuje jmenovat odpovědného pracovníka pro řízení předmětu díla
             a komunikaci s objednatelem či jeho zástupcem.

             Odpovědný pracovník zhotovitele améno, telefon):

                                                     I. PREAMBULE
        1. Zhotovitel prohlašuje, že je právnickou osobou zřízenou dle příslušných právních

            předpisů‘ prohlašuje, že je v oblasti prováděni díla dle této smlouvy odborníkem a je sto
            provést dílo v rozsahu uvedeném v této smlouvě, jejich přílohách a dokumentací v této
            smlouvě uvedené řádně a včasně.

        2. Dále zhotovitel prohlašuje, že je srozuměn se skutečností, že v rámci provádění díla dle
            této smlouvy budou na díle spolupracovat další třetí osoby, a to zejména technický dozor
            objednatele a koordinátor bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (dále též společně jako
            „oprávněné osoby objednatele“), které budou dozorovat určité aspekty provádění díla
            dle této smlouvy zhotovitelem. Zhotovitel je povinen respektovat příkazy těchto

        ‘ oprávněných osob vztahující se k prováděnému dilu. Tyto oprávněné osoby objednatele

                                                                1
    budou zhotoviteli oznámeny v dostatečném časovém předstihu po nabyti účinnosti této
    smlouvy.

3. Objednatel prohlašuje, že je statutárním městem, je pro něj dílo dle této smlouvy vysoce
    důležité a má vůli uzavřít se zhotovitelem tuto smlouvu, na jejimž základě má zhotovitel
    provést dílo v předepsaném rozsahu, způsobem a lhůtách zde uvedených.

4. Smluvní strany budou v rámci smluvního závazkového vztahu založeného touto

   smlouvou jednat poctivě ve smyslu ust. 5 6 OZ.

                                     II. PŘEDMĚT DÍLA

1. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje provést svým jménem a na vlastní náklad,
    nebezpečí a odpovědnost dílo spočívající v provedení kompletních stavebních prací,
    a to včetně dodávky stavebních hmot a dílů na akci s názvem
                                 „Mateřská škola Mozaika — Seifertova 4a
                               Zateplení, výměna kotle a stavební úpravy
                                       1. část — akustické podhledy“
                                            (dále též jako „dílo‘)

    Zhotovitel toto dílo provede kompletně, kvalitně a včasně dle této smlouvy, podle
    platných norem a předpisů a v souladu s požadavky orgánů veřejné moci a objednatele.

2. Rozsah a kvalita předmětu díla je dána níže uvedenými dokumenty a dílo musí být
    provedeno v jejich souladu:

          a) Projektovou dokumentací zpracovanou firmou ARTPROJEKT JIHLAVA spol.
               s r.o., Minoritské náměstí 11, 58601 Jihlava, zak. č. 17-17-RP.
               Projektová dokumentace je zpracována v rozsahu pro provedeni stavby včetně
               výkazu výměr a odpovídá podmínkám zadávací dokumentace dle příslušných
               ustanovení zákona č. 134/2016 Sb., o zadáváni veřejných zakázek, ve znění
               pozdějších předpisů.

          b) Podmínkami výzvy zadavatele, resp. objednatele, a to ze dne: 4. 4. 2018.
          c) Nabídkou účastníka, resp. zhotovitele ze dne 23.4. 2018.
          d) Obecně závaznými právními předpisy včetně předpisů vydaných statutárním

               městem Jihlava (www.jihlava.cz - dokumenty, vyhlášky) a českými technickými
               normami, které se vztahují k plnění díla ze strany zhotovitele a platnými v době
               prováděni díla.
          e) Dokladovou částí projektové dokumentace výše uvedené
               (společně jako „dokumenty“)

    Veškeré výše uvedené dokumenty a informace zhotovitel bere na vědomí a bude se jimi
    v souvislosti s prováděním díla dle této smlouvy bez dalšího řídit a respektovat je.
    V případě rozporu mezi těmito dokumenty je tento rozpor povinen zhotovitel obratem
    sdělit objednateli, který ojeho vyřešení rozhodne.

3. Předmětem díla se rozumí provedení všech činnosti, prací a dodávek obsažených buď
    v projektové dokumentaci, nebo v nabídce zhotovitele včetně jím oceněného
    položkového rozpočtu — výkazu výměr, stavebních či jiných povolení nebo souhlasů
    a dále v zadávacích podmínkách veřejné zakázky, a to bez ohledu na to, v kterém z
    těchto závazných dokumentů pro plnění díla dle této smlouvy jsou uvedeny, resp. z
    kterého z nich vyplývají.

4. Místem provádění díla je stanoveno Projektovou dokumentací v této smlouvě uvedenou.

5. Zhotovitel je povinen v rámci předmětu díla provést veškeré práce, dodávky, služby
    a výkony, kterých je třeba trvale nebo dočasně k zahájení, dokončení a předání
    předmětu díla a uvedení do jeho řádného provozu, a to včetně veškerých úkonů vůči
    orgánům veřejné správy vyplývajících z příslušných právních předpisů, rozhodnuti a
    stanovisek. Dále zhotovitel zajistí veškeré atesty, zkoušky a měření potřebné k řádnému

                                                        2
     protokolárnímu předání díla objednateli, dokumentaci skutečného provedeni díla
     dle příslušných právních a technických předpisů platných a účinných v době a místě
     prováděni díla dle této smlouvy. Dále zajistí skládky vybouraného, přebytečného
     materiálu a odpadu, zajistí ekologickou likvidaci odpadu v souladu s příslušnými
     právními předpisy, zejména pak zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech, v platném
     zněni, a předá objednateli potvrzeni o této ekologické likvidaci a provede kompletní úklid
     staveniště, resp. místa plnění díla dle této smlouvy. Bez splněni těchto podmínek není
     objednatel povinen dílo či jeho část převzít.

6. Zhotovitel je povinen zabezpečit prováděni praci tak, aby při realizaci díla nedošlo
     ke škodě na stávajícím zařízení mateřské školy a dále na okolních pozemcích, objektech
     nebo zařízeních.

7. Bude-li to pro provedeni díla potřebné, zajisti zábor veřejného prostranství a uhradí
     náklady spojené s tímto záborem dle právních předpisů platných v místě provádění díla.

8. Předmětem díla jsou mj. následující práce, výkony a činnosti zhotovitele:

         . veškeré potřebné zkoušky před uvedením díla, nebo kterékoliv jeho části
              do provozu;

         . zajištěni nebo učinění potřebných úkonů k prevenci vzniku škod, a to včetně
              úkonů v rámci protipožární ochrany, ochrany zdraví a majetku;

         . informovat veškeré třetí osoby dotčené prováděním díla v mistě provádění díla
              a jeho bezprostředním okoli, a to prokazatelným způsobem;

         . soustavné vytyčováni zřetelného označení obvodu staveniště.

         . zhotovitel bere na vědomí, že v době provádění stavebních prací budou v okolí
              mateřské školy probíhat práce na vedeni teplovodu prováděné společnosti
              Jihlavské kotelny s.r.o.

9. Zhotovitel použije na zhotovení díla materiály, které mají požadovanou certifikaci,
     požadované vlastnosti a kvalitu minimálně v rozsahu dané projektovou dokumentací
     a výkazem výměr k dílu. Zhotovitel je povinen předat objednateli na jeho žádost veškeré
     doklady, které se vztahují k jakosti a certifikaci použitých materiálů. Současně se
     zhotovitel zavazuje a ručí za to, že při realizaci díla nepoužije žádný materiál, o kterém
     je v době jeho užití známo, že je škodlivý. Pokud tak zhotovitel učiní, je povinen
     na písemné vyzvání objednatele provést okamžitě nápravu, nejpozději však do
     5 pracovních dnů, a nést veškeré náklady s tím spojené. Odpovědnost za škodu
     zhotovitele tim není dotčena.

10. Zhotovitel je povinen provádět veškeré práce související s dílem v souladu s touto
     smlouvou, příslušnými právními předpisy a technickými normami. Zároveň, bude
     zhotovitel dodržovat veškeré další bezpečnostni, hygienické a požární předpisy, veškeré
     právní předpisy, které se týkají jeho činnosti a v plné míře zodpovídá za bezpečnost
     a ochranu zdraví všech pracovníků v prostoru staveniště při prováděni díla. Pokud tuto
     svou povinnost poruší, odpovídá za újmu z tohoto porušení vzniklou. Ujmou se má
     v tomto ohledu na mysli i uloženi sankce objednateli (stavebníkovi) ze strany
     příslušného orgánu státní správy z důvodu pochybení zhotovitele v průběhu prováděni
     díla dle této smlouvy.

II. Zhotovitel se zavazuje, že dílo dle této smlouvy bude mít kvalitativní technické ukazatele
     dle příslušných právních předpisů, obecných technických požadavků na výstavbu
     a platných norem odpovídající závazku zhotovitele uvedeného v této smlouvě.

12. Jakékoliv změny rozsahu díla jsou možné pouze na základě pisemných číslovaných
     dodatků uzavřených smluvními stranami k této smlouvě, jejichž podkladem budou vždy
     tzv. změnové listy. V těchto změnových listech budou uvedeny veškeré změny oproti
     původnímu rozsahu díla, kde bude uveden důvod změny, kdo požadavek změny vznesl,
     technické řešení změny, ocenění změny zhotovitelem, vyjádřením vlivu změny na termín
     dokončeni díla, na celkovou cenu dila a dalši potřebné informace. Tyto změnové listy
     budou číslovány a budou obsahovat stanovisko objednatele, technického dozoru
     a zpracovatele pro]ektové dokumentace v této smlouvě uvedené. Po nabytí účinnosti
     písemného dodatku k této smlouvě, který příslušné změny reflektuje, má zhotovitel
                                                        3
        povinnost tyto změny realizovat a má právo na jejich úhradu. Provede-Ii zhotovitel
       jakékoliv změny bez písemného souhlasu objednatele, objednatel má právo odmítnout
       jejich úhradu. Provedení některých prací nad rámec či mimo rámec díla dle této smlouvy
        bez uzavření dodatku k této smlouvě, je podstatným porušením této smlouvy a zakládá
        právo objednatele Od této smlouvy odstoupit.
   13. Zhotovitel prohlašuje, že se seznámil s projektovou dokumentací, touto smlouvou
       a veškerými dalšími podklady, doklady a dokumenty a že je schopen předmět díla
       provést dle těchto dokumentů v plném rozsahu a předat jej objednateli ve stavu
       schopném bezvadného užívání a bez technických a právních vad. Na případné vady
       projektové dokumentace je zhotovitel povinen písemně upozornit objednatele
       neprodleně Po jejich zjištěni. Pokud tuto povinnost nesplní, odpovídá za vady díla tím
       způsobené a je povinen uvést dílo na své náklady do souladu s příslušnými platnými
       právními a technickými předpisy a zároveň odpovídá v plném rozsahu za další důsledky
       porušení této povinnosti včetně náhrady škody.
       Dále prohlašuje, že cena díla obsahuje veškeré práce, dodávky a jakékoliv další činnosti
       nutné pro realizaci předmětu díla specifikovaného v této smlouvě.

                                         Ill. TERMÍN PLNĚNI DÍLA

 1. Předáni a převzetí staveniště: Zhotovitel bude předem písemně vyzván objednatelem,
     k převzetí staveniště, a to Po nabytí účinnosti této smlouvy. Zhotovitel je povinen
     staveniště převzít ve lhůtě 14 kalendářních dnů od doručení výzvy k převzetí staveniště,
     nejpozději však k datu zahájeni prací dle či. lil odst. 2.

   o předání staveniště objednatelem a jeho převzetí zhotovitelem bude sepsán písemný

     protokol o předání a převzetí staveniště.

2. Lhůta pro provádění prací a pro předáni a převzetí dokončeného díla:

     - zahájení stavebních prací na díle od 2. 7. 2018
     - dokončení díla nejpozději do 24. 8. 2018

3. V případě nezahájeni, přerušení nebo zastavení provádění díla ze strany objednatele,
    není zhotovitel vázán sjednanými termíny uvedenými v této smlouvě.

4. Za nesplnění dokončení a předání předmětu dila ve lhůtě dle této smlouvy, a to výlučně
    z důvodu na straně zhotovitele, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu
    ve výši 0,3 % z ceny díla bez DPH za každý byť započatý den prodleni. Zhotovitel si je
    vědom důležitosti díla specifikovaného touto smlouvou, a proto prohlašuje, že smluvní
    pokuta v tomto ustanovení uvedená, je adekvátní a pro případ porušeni svých povinnosti
    ji uhradí, a to na základě písemné výzvy objednatele.

5. Staveniště odevzdá objednatel zhotoviteli tak, aby zhotovitel mohl zahájit a provádět dilo
    v rozsahu uvedeném v této smlouvě, jejích přílohách a dalších dokumentech uvedených
    v této smlouvě. O předání a převzetí staveniště bude sepsán protokol.

6. Zhotovitel předloží do 15 kalendářních dnů od nabytí účinnosti této smlouvy harmonogram
    provádění díla (dále též jako „harmonogram“) a finanční harmonogram. Harmonogram
    bude sloužit jako podklad pro sledováni průběhu plnění díla. V harmonogramu budou
    stanoveny uzlové body (dále též jako „dílčí terminy plnění“). Zhotovitel je povinen
    při tvorbě harmonogramu prací spolupracovat s ředitelkou mateřské školy.

7. V případě, že zhotovitel nezaháji, přeruší nebo zastaví prováděni díla ze své viny nebo
    bude zřejmé, že nedodrží terminy plnění dle harmonogramu o dobu delší než
    14 kalendářních dnů, má objednatel kromě práv uvedených v ostatních ustanoveních této
    smlouvy právo odstoupit od této smlouvy dle čI. IX. odst. I. této smlouvy a zadat
    provedení nebo dokončení předmětu díla nebo jeho části jinému zhotoviteli. Zhotovitel

                                                         4
     je povinen objednatele písemně upozornit minimálně 7 kalendářních dnů předem
     na skutečnost, že z jeho strany nebudou zahájeny, budou přerušeny nebo zastaveny
     práce na prováděni díla, nebo že nedodrží dílčí termíny plnění dle harmonogramu o dobu
     delší než 10 kalendářních dnů. Za nesplněni oznamovací povinnosti je zhotovitel povinen
     zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,5 % z ceny díla bez DPH‘
8. Projektová dokumentace k provedeni díla bude předána zhotoviteli nejpozději při předáni
     staveniště.
     Objednatel předá zhotoviteli po nabyti účinnosti této smlouvy doklady potřebné k zahájení
     a realizaci díla:

         a) Projektovou dokumentaci pisemně ve 2 vyhotoveních + 1 x elektronicky na CD
         b) Dokladovou část projektové dokumentace
9. Zhotovitel je povinen vést ode dne převzetí staveniště stavební deník, v souladu se zák. č.
     183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, v platném znění a s příslušnou
     přílohou vyhlášky Č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, ve znění pozdějších předpisů.
     Stavební deník musí být uložen u stavbyvedoucího na přístupném místě.
10. V případě zjištění porušení povinnosti vést řádně stavební deník je objednatel oprávněn
     na zhotoviteli uplatnit a zhotovitel je povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši
     10.000,- Kč, a to i opakovaně. V případě, že objednateli vznikne z ujednání dle této
     smlouvy nárok na smluvní pokutu, náhradu škody nebo jinou majetkovou sankci vůči
    zhotoviteli, je objednatel oprávněn započíst tuto částku vůči kterékoliv faktuře resp. vice
    fakturám-daňovým dokladům zhotovitele (na podkladě objednatelem vystaveného
    vyúčtování smluvní pokuty).
11. K požadavkům objednatele zapsaným do stavebního deníku se zhotovitel vyjádří
    neprodleně, nejdéle do 3 pracovních dnů ode dne zápisu, přičemž příkaz k zastavení
    provádění díla je povinen respektovat okamžitě. Mimo objednatele budou oprávněni
    do stavebního deníku provádět zápisy jeho zástupci, oprávněné osoby objednatele, dále
    zástupci zhotovitele a projektant, tedy zpracovatel projektové dokumentace k dílu.
12. K zápisům zhotovitele do stavebního deníku se objednatel zavazuje vyjádřit nejpozději
    do 3 pracovních dnů. V případě, kdy se objednatel v této lhůtě nevyjádři, má se za to, že
    se zápisem souhlasí. O závažných zápisech ve stavebním deníku ze strany zhotovitele,
    které budou mít vliv na cenu a termín, bude zhotovitel informovat technický dozor
    objednatele ihned po učiněném zápisu.
13. Zhotovitel zabezpeČi na vlastní náklad staveniště a zajisti vjezd na staveniště,
    jeho provoz, řádné označení, údržbu, pořádek a čistotu po celou dobu výstavby,
    v souladu s vyhl. č. 268/2009 Sb., o technických požadavcích na stavby, ve znění
    pozdějších předpisů.
14. Zdroje energií pro realizaci díla si zhotovitel projedná samostatně sjejich správci. Totéž
    učiní i v případě určení skládek materiálů.
15. Zhotovitel nesmí provádět dílo v době nepříznivých klimatických podmínek, kdy není
    možné dodržet technologické postupy pro kvalitní provedeni díla. Lhůta pro dokončeni
    stavebních prací je sjednána s vědomím toho, že zahrnuje nebo může zahrnovat období
    ztížených klimatických podmínek pro realizaci díla.
16. Objednatel se zavazuje dokončené dilo v souladu s touto smlouvou převzít a zaplatit
    za něj cenu uvedenou v či. IV. této smlouvy. Jestliže zhotovitel připravi dílo nebo jeho
    dohodnutou část k odevzdáni před dohodnutým terminem, zavazuje se objednatel toto
    dílo převzit i v dříve nabízeném termínu za podmínek stanovených touto smlouvou.

                                                         5
                             IV. CENA ZA DILO                                                    N
                             _______

1. Cena díla je sjednaná na rozsah daný touto smlouvou, projektovou dokumentací

a výkazem výměr, vše uvedené v této smlouvě, a to jako cena nejvýše přípustná, platná

Po celou dobu provádění díla, a to včetně DPH s výjimkou případů stanovených v této

smlouvě o dílo. Je vyjádřena oceněním technických jednotek jednotkovými cenami

v členěni dle výkazů výměr.

Položkově rozpočty předložil zhotovitel současně s nabídkou na plnění akce v této
smlouvě uvedené. Nabídnutá cena díla je považovaná za cenu díla na celý rozsah
prováděni dila dle této smlouvy v rozsahu výkazu výměr

Cena celkem bez DPH činí:    1.314.700,- Kč

      + příslušná sazba DPH dle zákona č. 235/2004 Sb., ve znění platném ke dni zdanitelného
     plněni. Cena uvedená v této smlouvě je platná a účinná po celou dobu trvání
     smluvního závazkového vztahu založeného touto smlouvou.
     Statutární město Jihlava jako objednatel prohlašuje, že v případě realizace projektu
     „Mateřská škola Mozaika — Seifertova 4a, Zateplení, výměna kotle a stavební úpravy —
     1. část — akustické podhledy“ se dle 55 odst. 3 zákona Č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
     hodnoty, v platném znění (dále jen „zákon o DPH‘) nepovažuje za osobu povinnou k dani.

2. V případě poskytnuti plněni dle 5 92e zákona o DPH se neuplatni režim přeneseni

     daňové povinnosti dle * 92a zákona o DPH.

3. K vyloučeni pochybností se za dohodnutý předmět plněni díla považuji všechny práce,
     dodávky, služby a výkony, které jsou nezbytné k realizaci díla v souladu s touto smlouvou,
     jejími přílohami, s příslušnými právními a technickými předpisy vztahující se k dílu
     a technologickými postupy.

4. Veškeré změny, doplňky nebo rozšířeni předmětu díla, které nebyly uvedeny v této
     smlouvě a dokumentech v ní uvedených, budou oceněny položkově s použitím stejných
     jednotkových cen jako nabídkový rozpočet pro předmět díla v souladu s níže uvedeným:

      a. Položky neobsažené v nabídkovém rozpočtu budou oceněny do výše maximálně
          směrných cen vydaných ÚRS Praha nebo RTS Brno, aktuálně platných, které budou
          snížené o 10 % nebo

      b. Položky, které nejsou obsaženy v nabídce ani v ÚRS Praha nebo RTS Brno budou
          oceněny na základě dohody všech smluvních stran - obvyklá cena nebo

      c. Specifikace materiálů neuvedených v nabídce zhotovitele ani v ÚRS Praha nebo RTS
          Brno budou oceněny dle skutečných cen jednotlivých dodavatelů doložené nabídkami
          min. 2 dodavatelů (příp. jiným dokladem dodavatele, který objednatel uzná). Tato
          cena bude navýšena o pořizovací přirážku ve výši do 5% nebo

      d. Při dodatečném zajišťování poddodavatelských prací (případně i nestavebních)
          ze strany zhotovitele, bude cena doložena nabídkami min. 2 dodavatelů, respektive
          nabidkou předloženou objednatelem. Tato cena bude navýšena o koordinační
          přirážku ve výši do 5% z ceny těchto prací.

5. Práce, které nebudou oproti této smlouvě a dokumentům v ní uvedených prováděny,
     budou oceněny položkově s použitím stejných jednotkových cen jako rozpočet
     pro předmět díla a budou odečteny z ceny díla vč. specifikací a přirážek.

6. V případě, že zhotovitel měl na práce na díle, které objednatel zruší‘ omezí nebo jinak
     změní (např. změna kvality a množství) v průběhu realizace díla vynaložené finanční
     náklady (tj. až po nabytí účinnosti této smlouvy), uhradí objednatel zhotoviteli finanční
     náklady spojené se zrušením, omezením či jinou provedenou změnou pouze v případě,
     že výše těchto nákladů bude ze strany zhotovitele jednoznačně prokázaná soupisem
     skutečně provedených prací, zjišťovacím protokolem a rekapitulací soupisu prací.

7. Budou-li skutečně provedené objemy a množství u jednotlivých položek v souvislosti
     s prováděním díla rozdílné oproti předloženému výkazu výměr, bude fakturováno dle
     skutečnosti, v jednotlivých cenách uvedených v dílčích rozpočtech.

                                                      6
                              ‚

                                              V, FINANCOVÁNÍ

1. Provedené práce na díle budou jako dílčí plnění, dle 5 21 odst. 9 zákona Č 235/2004 Sb.,

     o dani z přidané hodnoty, fakturovány jedenkrát za měsíc včetně daně z přidané hodnoty,
     přičemž za den zdanitelného plnění se považuje poslední den měsíce Fakturace budou
     probíhat dle zhotovitelem zpracovaného harmonogramu, finančního harmonogramu a dle
     rozpočtu předloženého zhotovitelem, a to na základě objednatelem (nebo jeho
     zástupcem) potvrzených soupisů skutečně provedených prací Nedílnou součástí
     daňového dokladu - faktury bude, kromě smluvními stranami odsouhlaseného soupisu
     skutečně provedených prací i zjišťovací protokol a rekapitulace soupisu prací. Soupis
     skutečně provedených prací bude současně s fakturou-daňovým dokladem předkládán
     objednateli i v elektronické podobě ve formátu xis nebo .xlsx na e-mail kontaktní osoby
     objednatele. V elektronických soupisech prací musí být obsaženy všechny položky
     oceněného soupisu prací, dodávek a služeb včetně těch, které již byly provedeny
     a fakturovány dříve a těch, které teprve budou prováděny a fakturovány Případné změny
     díla budou finančně vyjádřeny formou přípočtů a odpočtů a budou průběžně vedeny
     a odsouhlasovány zástupci obou smluvních stran. Finanční vypořádání těchto praci bude
     provedeno nejpozději v konečné faktuře na základě písemného dodatku ke smlouvě

2. Jednotlivé faktury, daňové a účetní doklady musí splňovat náležitosti zákona č. 235/2004
     Sb., o dani z přidané hodnoty, a zákona č 563/1991 Sb, o účetnictví, vše v platném
    znění Faktury-daňové doklady zároveň budou obsahovat název akce a evidenční číslo
     smlouvy. V případě, že faktura-daňový doklad nebude obsahovat jakékoliv náležitosti dle
     příslušných právních předpisů či dle této smlouvy nebo bude obsahovat práce, které
     nebyly objednatelem odsouhlaseny, je objednatel oprávněný vrátit ji zhotoviteli
     k přepracování. Objednatel není zároveň povinen tuto fakturu-daňový doklad zaplatit,
     přičemž zhotovitel nemůže vůči objednateli uplatňovat žádné majetkové sankce
    vyplývající z nezaplacené faktury-daňového dokladu. V případě vráceni faktury-daňového
    dokladu zhotoviteli k přepracováni se přeruší lhůta splatnosti této faktury-daňového
    dokladu a nová lhůta splatnosti začne plynout doručením opravené či nové faktury-
    daňového dokladu objednateli.

3. Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě při odsouhlasení množství nebo druhu
    provedených prací, je zhotovitel oprávněn fakturovat pouze práce, u kterých nedošlo
    k rozporu.

4. Dilo bude proplaceno do výše 90% ceny díla. Zbývající platba ve výši 10% ceny díla,
    jakožto tzv. zádržného, bude proplacena po předání a převzetí díla bez vad a nedodělků.
    V případě, že bude dílo převzato s vadami a nedodělky, bude tato zbývající část
    proplacena nejpozději do čtrnácti dnů po sepsání zápisu o odstranění vad a nedodělků
    Zhotovitel souhlasí s formou tohoto zádržného a smluvní strany společně prohlašuji, že
    na toto zádržné se nevztahují ustanovení této Smlouvy o prodlení objednatele s úhradou
    ceny díla či jeho části

5 Závěrečná (konečná) faktura-daňový doklad bude vystavena nejpozději do 15
    kalendářních dnů po podpisu zápisu o předáni a převzetí díla

6. Lhůta splatnosti faktur-daňových dokladů se vzájemnou dohodou sjednává do 30
    kalendářních dnů od jejího prokazatelného doručení objednateli

7. Objednatel provede kontrolu, zda zhotovitel je či není evidován jako nespolehlivý plátce

   DPH ve smyslu ustanovení 5 106a zákona o DPH (č 235/2004 Sb ‚ v platném znění),

    a že číslo bankovního účtu zhotovitele uvedené na daňovém dokladu-faktuře je jako

   povinně registrovaný údaj zveřejněno správcem daně podle 5 96 zákona o DPH

    V případě, že ke dni uskutečněni zdanitelného plnění bude v příslušném systému správce
    daně zhotovitel uveden jako nespolehlivý plátce, nebo číslo bankovního účtu není
    zveřejněno dle předchozí věty, je objednatel oprávněn provést úhradu daňového dokladu
    do výše bez DPH

    Částka rovnající se DPH bude objednatelem přímo poukázána na účet správce daně
    podle ~ 109a zákona o DPH.

                                                                     7
 8. Zhotovitel se zavazuje, že uvede na daňovém dokladu-faktuře označení peněžního
      ústavu a číslo bankovního účtu, který je zveřejněn správcem daně a ve prospěch kterého
      má být provedena platba. Pokud tak neučiní nebo pokud při provádění úhrady již uvedený
      účet nebude uveden v registru zveřejňovaném správcem daně, strpí, bez uplatněni
     jakýchkoliv finančních sankcí, odvedení daně objednatelem a úhradu závazku jen ve výši
      bez DPH, případně je povinen nahradit objednateli Škodu, která by mu z tohoto důvodu,
     nebo z důvodu úhrady na nezveřejněný účet vznikla.

 9. Zhotovitel odpovídá za posouzení plněni z hlediska ~ 92a a návazně za vystaveni
     daňového dokladu (faktury) s náležitostmi podle ~ 29 zák. 235/2004 Sb. Zhotovitel je
     povinen nahradit objednateli škodu, která vznikne v důsledku nedodrženi podmínek těchto
     ustanovení zhotovitelem.

 10. Postoupení peněžitých pohledávek zhotovitele za objednatelem, vzniklých v souvislosti s
     touto smlouvou třeti osobě je nepřipustné bez předchozího písemného souhlasu
     objednatele.

 11. Povinnost uhradit konkrétní doručenou fakturu-daňového dokladu objednateli je splněna
     dnem odepsání fakturované částky z účtu objednatele.

 12. V případě, že objednateli vznikne z ujednání dle této smlouvy nárok na smluvní pokutu,
     náhradu škody nebo jinou majetkovou sankci vůči zhotoviteli, je objednatel oprávněn
     započíst tuto částku vůči kterékoliv faktuře-daňovému dokladu resp. více fakturám-
     daňovým dokladům zhotovitele (na podkladě objednatelem vystaveného vyúčtováni
     smluvní pokuty).

 13. Objednatel je oprávněn dát zhotoviteli příkaz k dočasnému zastavení všech činností
     so‘~visejícich s dodávkou díla v případě nedostatku finančních prostředků. Zhotovitel má
     v tomto případě právo na náhradu nákladů z tohoto zastavení vzniklých a přiměřeně
     se prodlužuje termín plněni díla, který bude upraven písemným dodatkem k této smlouvě.
     Pokud nedojde k dohodě, platí, že termín plnění díla se prodlužuje o stejnou dobu,
     Po kterou trvalo zastavení prací na díle.

                       Vl. PŘEDÁNI A PŘEVZETÍ PŘEDMĚTU DÍLA

1. Provedení a převzetí předmětu díla nebo jeho dokončené části bude konáno v rozsahu
     a způsobem stanoveným ~ 2604 a násl., ~ 2628 OZ a touto smlouvou. Zhotovitel je
     povinen zajistit pro účely přejímky díla předložení veškerých atestů, revizních knih, zpráv
     a protokolů o zkouškách stanovených příslušnými předpisy, prohlášení o shodě podle
    zák. č. 22/1 997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a nař. vlády č. 163/2002 Sb.
    o technických požadavcích na vybrané stavební výrobky, vše ve znění pozdějších
     předpisů, provozní předpisy k obsluze díla a podmínky jeho užíváni a údržby. Dále
    zhotovitel předá objednateli kompletní vyhotovení projektové dokumentace skutečného
    provedeni předmětu díla ve 3 vyhotoveních v listinné podobě a v 1 vyhotovení
    v elektronické podobě na CD, a to ve formátu .dwg i .pdf, se zakreslením všech odchylek
    oproti projektové dokumentaci stavby odsouhlasené v rámci stav, řízeni. Případné
    nepředáni této dokumentace a dokladů bude považováno za vadu díla.

2. Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele písemně (zápisem do stavebního deníku nebo
    jinak) nejméně 7 kalendářních dnů předem k převzetí kompletně dokončených části
    předmětu díla.

3. Objednatel převezme předmět díla nebo jeho dokončenou část, bude-li provedení objemu
    a jakost dodávky v souladu s touto smlouvou a předá-li mu zhotovitel veškerou
    dokumentaci s doklady podle podmínek této smlouvy.

4. Objednatel může převzít předmět díla i v případě, že při přejímce bude mít předmět díla
    takové vady a nedodělky, které dle objednatele nebrání řádnému užívání předmětu díla
    a poskytne-li zhotovitel dostatečné záruky, že vady odstraní v termínu společně
    dohodnutém.

                                                         8
5. 0 průběhu a výsledku přejímky bude sepsán oběma smluvnimi stranami zápis, v němž
    budou určeny lhůty k odstraněni vad a nedodělků.

6. Dnem podpisu zápisu o předání a převzetí díla přechází nebezpečí škody k předmětu díla
    na objednatele a začíná běžet záruční doba.

7. ‘Jestliže zhotovitel nedodrží jednotlivé lhůty stanovené objednatelem v zápisu o předání
    a převzetí díla či konkrétní části díla, pro odstranění vad a nedodělků, je povinen zaplatit
    objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý byť započatý den prodlení
    a každou jednotlivou vadu či nedodělek do doby jejich odstranění s tím, že zaplacením
    smluvní pokuty zůstává právo na náhradu škody nedotčeno. Veškeré v tomto ustanovení
    uvedené smluvní pokuty je objednatel oprávněn jednostranně započíst vůči jakékoliv
    platbě zhotoviteli za provádění dila dle této smlouvy.

8. Předmět díla bude dokončen včetně konečného úklidu a řádného vyčištěni staveniště.

                                VII. OSTATNÍ PODMÍNKY SMLOUVY
1. Objednatel nebo jeho pověřený zástupce je oprávněn kontrolovat prováděni díla.

    Technický dozor objednatele je dále taktéž oprávněn:
  . kontrolovat, zda práce jsou prováděny v souladu se smluvními podmínkami,

           projektovou dokumentaci, přísl. normami a obecně závaznými právními předpisy;
  . upozorňovat zápisem do stavebního deníku na zjištěné nedostatky a kontrolovat

           termín a způsob jejich odstranění;
  . dát pracovníkům zhotovitele příkaz k zastavení prací v případě, že zástupce

           zhotovitele není dosažitelný a je-Ii ohrožena bezpečnost prováděné stavby, život
           nebo hrozí-Ii jiné vážné škody nebo z důvodu nedodrženi technologii stavebních
           prací a ohroženi kvality prováděných praci,
  . kontrolovat zakrývané konstrukce, přejímat dokončené práce a uzavřít dohodu
           o opatřeních a terminech odstranění zjištěných vad a nedodělků.
  . technický dozor a koordinátor BOZP bude mit pro výkon své funkce přistup
           na všechna pracoviště zhotovitele, kde je zpracováván a realizován předmět dila.

    Nerespektování požadavků technického dozoru objednatele, koordinátora BOZP či jiných
    oprávněných osob objednatele ze strany zhotovitele opravňuje objednatele k zastaveni
    provádění díla až do doby zjednání nápravy. Zastaveni dila musí být učiněno písemně
    zápisem ve stavebním deníku, příp. doporučeným dopisem na adresu zhotovitele
    s uvedením důvodu, který vedl k zastavení prováděni díla.
    V případě příkazu k zastavení prováděni díla je objednatel oprávněn od smlouvy
    jednostranně odstoupit. Podmínky odstoupení od této smlouvy jsou uvedeny v či. IX. této
    smlouvy.
2. Zhotovitel je povinen zabezpečit účast pověřených pracovníků při kontrole prováděných
    prací, kterou provádí technický dozor objednatele a koordinátor BOZP a činit neprodleně
    opatřeni k odstranění zjištěných vad. Výkon tohoto dozoru nezbavuje zhotovitele
    odpovědnosti za řádné a včasné plněni dila dle této smlouvy.
3. Zhotovitel bude informovat objednatele o stavu rozpracovaného díla na pravidelných
    poradách (kontrolních dnech), které bude objednatel organizovat prostřednictvím
    technického dozoru objednatele popř. jakýchkoliv svých pověřených pracovníků, a to
    podle své vlastní potřeby.

                                                          9
4. Zhotovitel je povinen průběžně zvát objednatele ke kontrole všech prací na díle, které
     mají být zakryty nebo se stanou nepřístupnými, a to ve lhůtě 2 pracovních dnů před jejich
    započetím. Jestliže se objednatel nedostaví a neprovede kontrolu těchto prací na díle,
     bude zhotovitel pokračovat v pracích na díle. Jestliže objednatel bude dodatečně
     požadovat odkrytí těchto prad na díle, je zhotovitel povinen toto odkrytí provést na
     náklady objednatele. V případě, že se při dodatečné kontrole zjistí, že práce na díle
     nebyly řádně provedeny, hradí jejich odkrytí zhotovitel.

5. Učast objednatele na řízení o zakryti prací na díle nezbavuje zhotovitele odpovědnosti
    za řádné provedeni předmětu díla. Pozváni objednatele na kontrolu dle tohoto
    ustanoveni bude učiněno primárně prostřednictvím e-mailu kontaktní osobě objednatele,
    popřípadě telefonicky. Toto pozvání pak musí být zhotovitelem vždy zapsáno
    do stavebního deníku.

6. Zhotovitel nese do předání a převzetí dokončeného předmětu díla objednateli veškerou
    odpovědnost za škodu na realizovaném díle, materiálu, zařízeni, staveništi a jiných
    věcech v místě provádění díla i mimo něj, vztahují-li se k dílu, jakož i za škody způsobené
    v důsledku zavinění třetích osob, které zhotovitel při provádění díla jakýmkoliv způsobem
    použil či využil.

7. Pokud činností zhotovitele dojde ke způsobení škody objednateli nebo jakýmkoliv jiným
    subjektům z titulu opomenutí, nedbalosti nebo neplnění podmínek vyplývajících ze
    zákona, z norem nebo vyplývajících z těto smlouvy, je zhotovitel povinen bez zbytečného
    odkladu tuto škodu nahradit uvedením do řádného stavu a není-li to možné, tak finančně
    uhradit podle obecných ustanoveni o náhradě škody. Veškeré náklady s tím spojené nese
    zhotovitel.

8. ZHotovitel je povinen být pojištěn proti škodám způsobeným jeho činnosti, včetně
    možných škod způsobených pracovníky zhotovitele v minimální výši 2.000.000,- Kč.
    Stejné podmínky je zhotovitel povinen zajistit u svých poddodavatelů. Doklady o pojištěni
    je povinen na požádání předložit objednateli.

9. Smluvní pokuty sjednané touto smlouvou hradí povinná strana nezávisle na tom, zda
    a v jaké výši vznikne druhé straně v této souvislosti škoda, kterou lze vymáhat
    samostatně.

10. Změna poddodavatele, prostřednictvím kterého zhotovitel prokazoval v zadávacím řízení
    splnění kvalifikačních předpokladů, je možná pouze po předloženi a posouzeni dokladů
    nového poddodavatele, prokazujících splněni kvalifikačních předpokladů tak, jak byly
    požadovány v zadávací dokumentaci.

                       VlIl. ZÁRUČNÍ PODMÍNKY A NÁHRADA ŠKODY
1. Zhotovitel poskytuje záruku za to, že dílo bude způsobilé pro použití k účelu

    specifikovaném v předmětu dila a že si zachová smluvené vlastnosti, stanovené touto
    smlouvou, Po celou záruční dobu stanovenou touto smlouvou.

2. Vzájemnou dohodou se stanoví záruční doba na toto dílo v délce 60 měsíců. Záruční
    doba počíná běžet protokolárním předáním díla.

3. Smluvní strany se dohodly pro případ vady díla, že po dobu záruční doby má objednatel
    právo požadovat a zhotovitel povinnost bezplatně odstranit vady. Odstranění vad
    vzniklých v záruční době uplatní objednatel písemně u zhotovitele, který je povinen
    nastoupit na odstranění reklamované vady neprodleně, nejpozději však do 10
    kalendářních dnů od uplatnění reklamace objednatelem a vady odstranit v co nejkratším
    technicky možném terminu a na základě dohody smluvních stran učiněné písemnou
    formou. V případě, že se smluvní strany na terminu odstranění vad nedohodnou, platí, že
    lhůta k odstraněni vady je 30 kalendářních dnů ode dne uplatněni reklamace. Pokud
    zhotovitel nenastoupí nebo neodstraní vady v dohodnutém termínu, je povinen uhradit

   objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý byť započatý den prodlení

    s odstraněním vad. Smluvní pokuta se vztahuje samostatně na každou jednotlivou vadu
    s tím, že zaplacením smluvní pokuty zůstává právo na náhradu škody nedotčeno.

                                                         10
4. Jestliže zhotovitel nenastoupí nebo neodstraní závady v dohodnutých termínech ČI Vlil
    odst. 3. této smlouvy, nebo pokud v těchto terminech nesdělí objednateli, že neuznává
    nárok objednatele vyplývající ze záruky za jakost z důvodu jeho neoprávněnosti
    a neuvede tento konkrétní důvod, je objednatel oprávněn, kromě uplatnění smluvnl
    pokuty, podle vlastního uvážení tyto práce provést sám, pověřit jejich provedením jiného
    zhotovitele, nebo jejím prostřednictvím zakoupit, vyměnit vadnou či neúplnou funkční část
    předmětu díla Takto vzniklé řádně doložené náklady se zhotovitel zavazuje zaplatit
    objednateli do 10 kalendářních dnů od doručeni faktury-daňového dokladu.

5 Reklamace vad je uplatněna včas, pokud ji objednatel uplatni písemně u zhotovitele
    nejpozději do 30 kalendářních dnů po uplynuti záruční doby díla a prokáže, že k výskytu
    vady došlo ještě v průběhu záruční doby

6. Záruční doby na reklamované části předmětu díla se prodlužují o dobu počínající datem
    uplatněni reklamace a konči dnem protokolárního odstraněni vady

7. Jestliže se ukáže, že vada předmětu díla je neopravitelná, avšak nebrání užívání díla, má
    objednatel právo na přiměřenou slevu z ceny díla Podmínky slevy včetně její výše budou
    vzájemně dohodnuty smluvními stranami a v případě, že se smluvní strany na výši slevy
    neshodnou, nechají vypracovat znalecký posudek příslušným soudním znalcem.

8. Prokáže-li se ve sporných případech, že objednatel reklamoval neoprávněně, tzn ‚ že jím
    reklamovaná vada nevznikla vinou zhotovitele a že se na ni nevztahuje záruční doba
    resp ‚ že vadu způsobil nevhodným užíváním díla objednatel apod ‚ je objednatel povinen
    uhradit zhotoviteli veškeré jemu v souvislosti s odstraněním vady vzniklé náklady

9. Obě smluvní strany se dohodly na vyloučeni solidární odpovědnosti dle ust. ~ 2630
    občanského zákoniku

10. Objednatel je povinen zhotoviteli umožnit přístup na místo provedeného díla, pokud je to
    potřebné pro řádné odstranění vad nebo nedodělků

11. Za veškeré zhotovitelem způsobené škody na stávajícím hmotném, nehmotném, movitém
    i nemovitém majetku, či újmu jakýchkoliv osob v souvislosti s prováděným dílem nese
    výhradně a v plném rozsahu odpovědnost zhotovitel

12. Pro náhradu škody platí ustanovení 52913 a násl. CZ s tím, že smluvní strany se dohodly
    na vyloučení možnosti uplatňovat ušlý zisk Náhradu škody je poškozená strana
    oprávněna vždy uplatnit, bez ohledu na smluvní pokuty uplatněné nebo uplatnitelné

   z téhož titulu Smluvní strany v této souvislosti vylučují aplikaci ust 5 2050 občanského

    zákoníku.

                                IX. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
1. Objednatel je oprávněn odstoupit od této smlouvy z důvodů stanovených CZ a dále

    pokud:

            a) probíhá vůči majetku zhotovitele insolvenční řízení, v němž bylo vydáno
                 rozhodnutí o úpadku nebo je-li insolvenčni návrh zamítnut pro nedostatek
                 majetku;

            b) zhotovitel neprovádí práce v odpovídající kvalitě a neodstraní vady vzniklé
                 vadným prováděním díla do 14 dnů po písemném upozornění objednatele nebo
                 po jeho upozornění zápisem ve stavebním deníku;

            c) zhotovitel nezahájí, přeruší nebo zastaví práce na díle ze své viny, nebo bude
                 zřejmé, že z důvodu neplnění postupu prací dle harmonogramu po dobu delší
                 než 14 dnů, nedodrží termín dokončení a předání předmětu díla;

            d) v případě, že na realizaci předmětu dila nebudou schváleny finanční prostředky
                 v rozpočtu objednatele Zhotovitel bere tuto skutečnost na vědomí;

            e) pokud zhotovitel nepřevezme staveniště ve lhůtě dle či Ill této smlouvy;

            f) dojde-li na základě příkazu objednatele k zastavení provádění díla dle Čl. VII.
                 odst. 1. této smlouvy;

                                                         11
             g) budou-Ii provedeny některé práce nad rámec či mimo rámec díla dle této
                 smlouvy bez uzavřeni písemného dodatku k této smlouvě.

2. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně, doručeno druhé smluvni straně,
     přičemž účinky odstoupení nastávaji dnem doručení písemného oznámení dotčené
     smluvní straně. Strany výslovně sjednávají, že v případě, kdy strana nepřevezme zásilku
     doručovanou poštou do vlastních rukou, má se za den doručení třetí den uloženi zásilky
     u pošty.

3. V případě odstoupení Od smlouvy je zhotovitel povinen do 10 kalendářních dnů vyklidit
     staveniště kde je dílo prováděno a předat rozestavěné dílo jinému zhotoviteli určenému
     objednatelem či napřímo objednateli, a to včetně poskytnuti nezbytně nutných činností pro
     plynulé pokračováni zhotoveni díla a veškeré potřebné, nutné či vhodné dokumentace.

4. V případě nesplněni této povinnosti se zhotovitel zavazuje uhradit objednateli veškeré
     náklady a škody, které mu v souvislosti s porušením této povinnosti vznikly.

5. V případě zastaveni prováděni díla či zániku této smlouvy způsobeném odstoupením od
    smlouvy zaplatí objednatel zhotoviteli pouze práce na díle provedené v souladu s touto
    smlouvou na základě inventarizace stavby díla (skutečně zabudovaného materiálu
    a provedených prací na díle). V tomto případě se vztahuje záruka za provedení díla,
    uvedená v této smlouvě, na takto zaplacené práce včetně zabudovaného materiálu.

6. Zhotovitel souhlasí se spolupůsobením při provádění finanční kontroly v souvislosti

    s předmětem díla, a to v souladu s ust. 5 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční

    kontrole, v platném zněni.

                               X. ZÁVĚREČNÉ USTANOVENI

1. Tuto smlouvu lze změnit nebo zrušit jen písemnou formou - číslovaným dodatkem, který
    bude dohodnut a potvrzen podpisy oprávněných zástupců obou smluvních stran. Ostatní
    ujednání zmocněnců stran pro vlastni provádění stavebních prací, přesahujici jejich
    zmocnění, se považují jen za přípravná jednání pro připadné uzavření dodatku k této
    smlouvě.

2. Smlouva je uzavřena podle příslušných ustanovení OZ. Právní vztahy zhotovitele

    a objednatele, které nejsou touto smlouvou výslovně dohodnuty, se řídí zákonnou
    úpravou OZ.

3. Smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, dva stejnopisy jsou určeny
    pro objednatele a dva pro zhotovitele.

4. Zhotovitel není oprávněn postoupit práva, povinnosti, závazky a pohledávky z této
    smlouvy jakýmkoliv třetím osobám bez předchozího písemného souhlasu objednatele.

5. Veškeré písemnosti zasílané podle této smlouvy anebo v souvislosti s plněním této
    smlouvy budou vyhotoveny písemně v českém jazyce a budou doručeny osobně
    nebo prostřednictvím poštovní přepravy či obdobné služby. Za den doručení je považován
    třeti pracovní den po prokázaném odeslání písemnosti druhé smluvní straně, i když druhá
    smluvní strana zásilku obsahující písemnost z jakéhokoliv důvodu nepřevezme. Všechny
    písemnosti budou doručovány na adresy smluvních stran uvedené v záhlaví této smlouvy.

6. Tato smlouva bude uveřejněna dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv, v platném
    znění (dále též jako „zákon o registru smluv“). Smluvní strany souhlasí s uveřejněním této
    smlouvy a všech jejich budoucích dodatků, a to včetně veškerých osobních údajů ve
    smlouvě obsažených. Uveřejnění této smlouvy v souladu se zákonem o registru smluv
    pak zajistí Statutární město Jihlava.

7. Platnost této smlouvy nabývá dnem její akceptace poslední smluvní stranou. Účinnosti
    tato smlouva nabývá okamžikem jejího zveřejnění v registru smluv v souladu se zákonem
    o registru smluv.

8. V případě vzniku sporů z této smlouvy vyplývající, které smluvní strany nevyřešily
    vzájemnou dohodou, se smluvní strany dohodly, že místně příslušným soudem je k řešení

                                                         12
   těchto sporů soud objednatele, a to v souladu s ust 5 89a zákona Č 99/1963 Sb.,

    občanský soudní řád, v platném znění

9. Smluvní strany souhlasně prohlašují, že jim je text této smlouvy srozumitelný a rozumí
    všem ve smlouvě uvedeným termínům, použitým zkratkám a jejich významu Smluvní
    strany prohlašuji, že jsou zcela způsobilé k právnímu jednání a že se řádně seznámily
    s textem a obsahem smlouvy, který je projevem jejich pravé a svobodné vůle, učiněné
    vážně a nikoliv za nápadně nevýhodných podminek Na důkaz uvedeného tuto smlouvu
    podepisují.

10. Tato smlouva a závazkový vztah z ní vyplývající se řídi právním řádem České republiky

   Smluvní strany výslovně vylučuji použití ust. 5 557, 9 1726, 51728, 5 1729 5 1740 odst
   3, * 1751 a * 2050 OZ. Ve vztazích mezi stranami vyplývajících z této Smlouvy nemá

    obchodní zvyklost přednost před ustanoveními zákona, jež nemají donucujici účinky

V  . ...dne            V.

   Za zhotovitele          Za objednatele

                   13