Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5833811: DOT § 105

Příloha Centrum sociálních služeb Vyškov.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA
       O POSKYTNUTÍ FINANČNÍ PODPORY NA POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH

                                                    SLUŽEB

                                                                         Smlouva č. 052042/18/OSV

Smluvní strany:

1. Jihomoravský kraj        JUDr. Bohumilem Šimkem, hejtmanem Jihomoravského kraje
zastoupený:                 Žerotínovo nám. 449/3, 601 82 Brno
sídlo:                      70888337
IČ:                         CZ70888337, je plátce DPH
DIČ:                        Ing. Eva Földešiová, Ing. Kateřina Adamcová, Ing. Petra
kontaktní osoby:            Metálová
                            541 652 204, 541 652 163, 541 652 226
tel.:                       541 651 129
fax:                        foldesiova.eva@kr-jihomoravsky.cz
e-mail:                     adamcova.katerina@kr-jihomoravsky.cz
                            metalova.petra@kr-jihomoravsky.cz
bankovní spojení:           Komerční banka, a.s.
účet:                       35-1416620267/0100

(dále také „poskytovatel“)

a

2. Centrum sociálních služeb Vyškov, o.p.s.

zapsaná:                    v příslušném rejstříku

zastoupená:                 Mgr. Zdeňkem Leznarem, ředitelem

sídlo:                      Tyršova 142/29, 682 01 Vyškov

IČ:                         26921685

DIČ:                        -

tel.:                                 517 333 504

e-mail:                     psvyskov@acvyskov.cz

bankovní spojení:           Komerční banka, a.s.

č. ú.:                      35-0492950247/0100

je/není plátce DPH:         není

(dále jen „příjemce“)

                                      uzavírají tuto

                                                   SMLOUVU
       O POSKYTNUTÍ FINANČNÍ PODPORY NA POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH

                                                    SLUŽEB
                                                   Článek I.
                                          Účel finanční podpory

1. Předmětem této smlouvy je poskytnutí účelové neinvestiční finanční podpory ve formě
     dotace v rámci vyrovnávací platby za plnění závazku veřejné služby
     (dále jen „finanční podpora“), o jejímž poskytnutí rozhoduje kraj v souladu
     s ustanovením § 105 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších
     předpisů (dále jen „zákon o sociálních službách“), v souladu se zákonem č. 129/2000 Sb.,
     o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o krajích“),
     zákonem č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů
     a zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění
     pozdějších předpisů (dále jen „zákon o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů“).

2. Finanční podpora je poskytována na základě žádosti podle Pravidel řízení o stanovení
     a přiznání finanční podpory Jihomoravského kraje pro rok 2018 v oblasti podpory
     poskytování sociálních služeb schválených Zastupitelstvem Jihomoravského kraje na
     6. zasedání dne 22. 6. 2017 usnesením č. 512/17/Z6 (dále jen „Pravidla“).

3. Příjemce na sebe převzal závazek poskytovat veřejnou službu v souladu s Rozhodnutím
     Komise ze dne 20. prosince 2011 o použití čl. 106 odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské
     unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby udělené
     určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu
     (2012/21/EU).

4. Veřejnou službou se dle této smlouvy rozumí poskytování sociální služby v rozsahu
     určeném Pověřením k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu
     v Jihomoravském kraji (dále jen „Pověření“) a touto smlouvou.

5. Tato smlouva je uzavřena v návaznosti na Pověření.

6. Finanční podpora je určena na financování běžných výdajů souvisejících s poskytováním
     základních druhů a forem sociálních služeb v rozsahu stanoveném základními činnostmi
     u jednotlivých druhů sociálních služeb (dále jen „činnost“). Jejich výčet a charakteristiky
     jsou uvedeny v zákoně o sociálních službách. Finanční prostředky nesmí být použity na
     zajištění fakultativních činností (§ 35 odst. 4 zákona o sociálních službách).

7. Příjemce přijímá finanční podporu a zavazuje se, že bude činnost realizovat na vlastní
    zodpovědnost, v souladu s právními předpisy, podmínkami této smlouvy a Pravidly, která
    jsou zveřejněna na stránkách http://dotace.kr-jihomoravsky.cz/ a zavazuje se, že sociální
    služba dle čl. II odst. 3 této smlouvy bude poskytována v souladu se Střednědobým
    plánem rozvoje sociálních služeb Jihomoravského kraje na období 2018 – 2020 a Akčním
    plánem rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji pro rok 2018.

8. Na finanční podporu je nahlíženo ve smyslu zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole
    ve veřejné správě, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole
    (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů, a vztahují se na ni všechna ustanovení
    těchto zákonů.

                                                                                                                        Stránka 2 z 11
                      Článek II.
              Výše finanční podpory

1. Výše finanční podpory se stanoví jako procento spolufinancování sociální služby
     z rozpočtu Jihomoravského kraje (JMK) z obvyklých (průměrných) nákladů příslušného
     druhu sociální služby na jednotku. Přesná výše spolufinancování je uvedena pro každý
     druh sociální služby v Pravidlech.

2. Finanční podpora se poskytuje příjemci v celkové výši 292.200 Kč
     (slovy: dvěstědevadesátdvatisícedvěstě korun českých).

3. Finanční podpora na jednotlivé sociální služby se příjemci poskytuje v následující výši:

Druh služby   Název služby                Identifikátor služby     Výše finanční
                                                                podpory dle § 105
pečovatelská
   služba                                                             zákona o
  odborné                                                       sociálních službách
   sociální
              Individuální sociální péče  2220516               210 400 Kč
poradenství     - pečovatelská služba     1298008               81 800 Kč
                 Poradna pro rodinu,

               manželství a mezilidské
                         vztahy

4. Finanční podpora bude příjemci poskytnuta maximálně do výše požadavku uvedeného
     v žádosti.

                                                  Článek III.
                                 Způsob poskytnutí finanční podpory

1. Finanční podpora bude vyplacena bankovním převodem na účet příjemce uvedený
    v záhlaví smlouvy do 30 kalendářních dnů od podpisu smlouvy.

2. Vyplacením se rozumí odeslání finančních prostředků z účtu Jihomoravského kraje.

3. Výše uvedené termíny jsou pro Jihomoravský kraj závazné pouze v případě plné
    spolupráce poskytovatele sociální služby, především při zajištění podpisu smlouvy
    o poskytnutí finanční podpory statutárním orgánem, poskytnutí čísla aktivního
    bankovního účtu, apod.

                                                  Článek IV.
               Podmínky použití finanční podpory, práva a povinnosti příjemce

1. Příjemce je oprávněn čerpat finanční podporu k realizaci činnosti od 1. 1. 2018 nejpozději
    do 31. 12. 2018. Prostředky finanční podpory nelze převádět do roku následujícího.
    Čerpáním finanční podpory se rozumí úhrada výdajů souvisejících s uznatelnými náklady
    činnosti hrazených z finanční podpory a vzniklých při realizaci činnosti převodem

                                                                Stránka 3 z 11
    finančních prostředků v hotovosti nebo bankovním převodem ve prospěch jiné oprávněné
    právnické či fyzické osoby.

2. Finanční podpora je poskytována na úhradu výdajů souvisejících s uznatelnými náklady
    činnosti dle čl. I a II.

3. V rámci rozpočtu sociální služby lze zohlednit veškeré přímé náklady vynaložené při
    poskytování sociální služby v rozsahu základních činností a odpovídající podíl nákladů
    společných příslušné sociální službě a jiným činnostem poskytovatele služby, které jsou
    však nezbytné pro poskytování sociální služby.

4. Poskytovatel sociální služby musí být schopen doložit (průběžně i po skončení
    financování sociální služby), podle jakého prokazatelného kritéria zahrnul odpovídající
    podíl společných nákladů v rámci nákladů příslušné sociální služby. Kritéria musí být
    schválena odpovědnou osobou poskytovatele sociální služby (touto osobou je statutární
    zástupce, popř. jím pověřená osoba).

5. Z poskytnuté finanční podpory nelze hradit tyto náklady (neuznatelné náklady):

         a) nesouvisející s poskytováním základních činností,
         b) na pořízení nebo technické zhodnocení dlouhodobého hmotného a nehmotného

              majetku (dlouhodobým hmotným majetkem se rozumí majetek, jehož doba
              použitelnosti je delší než jeden rok a vstupní cena vyšší než 40.000,- Kč;
              dlouhodobým nehmotným majetkem se rozumí majetek, jehož doba použitelnosti
              je delší než jeden rok a vstupní cena vyšší než 60.000,- Kč),
         c) odpisy majetku a ostatní náklady spadající pod účtovou skupinu číslo 55 – odpisy,
              rezervy a opravné položky,
         d) ostatní sociální pojištění a ostatní sociální náklady na zaměstnance, ke kterým
              nejsou zaměstnavatelé povinni podle zvláštních právních předpisů (příspěvky
              na penzijní připojištění, životní pojištění, dary k životním jubileím a pracovním
              výročím, příspěvky na rekreaci apod.),
         e) finanční leasing – výjimkou je pouze finanční leasing vozidla (automobilu)
              využívaného výhradně pro poskytování terénní formy sociální služby, např.
              pro terénní pečovatelskou službu,
         f) daně a poplatky – účtová skupina 53 (v případě, že nesouvisí s poskytováním
              základních činností, tj. nejsou ve vztahu k místu a formě poskytování sociální
              služby) – daň silniční, daň z nemovitých věcí, ostatní daně a poplatky (tj. daň
              z nabytí nemovitých věcí, správní poplatky, poplatky za znečištění ovzduší,
              poplatky za televizi a rozhlas apod.),
         g) DPH, o jejíž vrácení je možné podle příslušného právního předpisu žádat,
         h) smluvní pokuty, úroky z prodlení, ostatní pokuty a penále, odpisy nedobytných
              pohledávek, úroky, kursové ztráty, dary, manka a škody, jiné ostatní náklady
              spadající pod účtovou skupinu 54,
         i) finanční náklady – účtová skupina 56 – výjimkou jsou pouze bankovní poplatky
              spojené s vedením účtu, na který jsou finanční prostředky poskytovateli služby
              zasílány,
         j) na pořádání workshopů, teambuildingů, výjezdních zasedání apod.,
         k) nespecifikované náklady (tj. výdaje, které nelze účetně doložit).

                                                                                                                        Stránka 4 z 11
6. Finanční podporu lze použít na úhradu osobních a provozních nákladů.
     a) Provozní náklady jsou náklady nezbytné pro poskytování sociální služby v rozsahu
         stanoveném základními činnostmi služby, které jsou identifikovatelné, účetně
         evidované, ověřitelné, podložené originálními dokumenty a uvedené v rozpočtu
         žádosti o finanční podporu. Jejich výše nesmí přesáhnout obvyklou výši v daném
         místě a čase.
     b) Osobní náklady jsou mzdové náklady včetně odvodů pojistného na sociální
         zabezpečení a zdravotní pojištění, které hradí zaměstnavatel za své zaměstnance,
         a další osobní náklady, které je zaměstnavatel za zaměstnance podle platných
         právních předpisů povinen odvádět (např. odvody do fondu kulturních a sociálních
         potřeb, zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu
         nebo nemoci z povolání).

          Jedná se o náklady na zaměstnance pracující u zaměstnavatele (na pracovní smlouvy,
          dohody o pracovní činnosti nebo dohody o provedení práce):

           pracovníci v přímé péči – odborní pracovníci uvedení v ustanovení § 115 odst. 1
                písm. a), b), c), d) a e) zákona o sociálních službách (sociální pracovníci,
                pracovníci v sociálních službách, zdravotničtí pracovníci, pedagogičtí
                pracovníci, manželští a rodinní poradci a další odborní pracovníci, kteří přímo
                poskytují sociální služby),

           ostatní pracovníci, tj. vedoucí pracovníci (vedoucí organizace, vedoucí služby,
                ostatní vedoucí pracovníci), administrativní pracovníci (sekretářské
                a asistenční pozice, účetní, ostatní administrativní pracovníci), obslužný personál
                (údržba, úklid, apod.).

          Činnost ostatních pracovníků musí souviset s poskytováním základních činností
          sociální služby.

          Náklady musí odpovídat nominálním (hrubým) mzdám, event. platům a zákonným
          odvodům na sociální a zdravotní pojištění hrazeným zaměstnavatelem a nesmí
          přesáhnout obvyklou výši v daném místě, čase a oboru.

          Pokud se zaměstnanec podílí na poskytování příslušné sociální služby pouze částí
          svého pracovního úvazku, musí být náklady související s jeho pracovní činností
          rozděleny na základě prokazatelného kritéria na náklady související s příslušnou
          sociální službou a na náklady s ní nesouvisející. Použití zvoleného kritéria musí být
          poskytovatel sociální služby schopen doložit v průběhu i po skončení financování
          sociální služby.

7. Za uznatelné náklady se považují ty náklady, které věcně a časově souvisejí
    s poskytováním základních činností sociální služby v období od 1. ledna do 31. prosince
    příslušného roku, na který jsou finanční prostředky poskytnuty. Za uznatelné výdaje lze
    považovat rovněž výdaje, které byly vyplaceny po 31. prosinci příslušného roku, za
    předpokladu, že náklad věcně a časově souvisí s obdobím do 31. prosince (např. mzdy za
    prosinec, vyplacené v lednu následujícího roku).

8. Poskytovatel sociální služby je povinen použít poskytnutou finanční podporu nejpozději
    do 31. 12. příslušného roku, přičemž úhrada osobních nákladů (mzdové náklady
    a související sociální a zdravotní pojištění) a ostatních uznatelných nákladů vztahujících

                                                                                                                        Stránka 5 z 11
    se k danému období vyplacených nejpozději do 20. 1. následujícího kalendářního roku, se
    považuje za úhradu nákladů v kalendářním roce, na který byla finanční podpora
    poskytnuta.

9. Pokud příjemce:
    a) je plátcem DPH nebo se jím stane v průběhu realizace činnosti, tj. do data uvedeného
         v odst. 1 tohoto článku nebo po ukončení realizace činnosti, ale do data uvedeného
         v odst. 13 tohoto článku, a vznikne mu ve vztahu k uznatelným výdajům činnosti
         nárok na uplatnění odpočtu DPH na vstupu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani
         z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, uvede všechny uznatelné výdaje
         bez daně z přidané hodnoty (DPH není pro příjemce uznatelným výdajem),
    b) je plátcem DPH a nevznikne mu ve vztahu k uznatelným výdajům činnosti nárok
         na odpočet DPH na vstupu, může finanční podporu využít i na finanční pokrytí DPH
         vztahující se ke konkrétním uznatelným výdajům činnosti (DPH je pro příjemce
         uznatelným výdajem),
    c) není plátcem DPH, může finanční podporu využít i na finanční pokrytí DPH vztahující
         se ke konkrétním uznatelným výdajům činnosti (DPH je pro příjemce uznatelným
         výdajem),
    d) není plátcem DPH, ale stane se jím po datu uvedeném v odst. 13 tohoto článku
         a vznikne mu ve vztahu k uznatelným výdajům činnosti nárok na uplatnění odpočtu
         DPH na vstupu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění
         pozdějších předpisů, je povinen do 30 dnů od data registrace plátce DPH předložit
         poskytovateli novou závěrečnou zprávu a finanční vyúčtování finanční podpory
         a uvést všechny uznatelné výdaje činnosti bez daně z přidané hodnoty (DPH není pro
         příjemce uznatelným výdajem).

10. Je-li příjemce veřejným zadavatelem nebo splní-li příjemce definici zadavatele podle
    zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, je
    dále povinen postupovat při výběru dodavatele podle tohoto zákona.

11. Příjemce je povinen vést účetnictví v souladu s obecně platnými předpisy, zejm. zákonem
    č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon
    o účetnictví“), a zajistit řádné a oddělené sledování čerpání finanční podpory. Příjemce,
    který nevede účetnictví podle tohoto zákona, je povinen vést daňovou evidenci podle
    zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, rozšířenou tak,
    aby příslušné doklady vztahující se k finanční podpoře splňovaly náležitosti účetního
    dokladu ve smyslu § 11 zákona o účetnictví, s výjimkou § 11 odst. 1 písm. f), a aby
    předmětné doklady byly správné, úplné, průkazné, srozumitelné, vedené v písemné formě
    chronologicky a způsobem zaručujícím jejich trvanlivost a aby uskutečněné náklady
    a výnosy byly vedeny analyticky ve vztahu k finanční podpoře (na dokladech musí být
    jednoznačně uvedeno, že se vážou k finanční podpoře). Příjemce odpovídá za řádné
    vedení a viditelné označení originálních účetních dokladů prokazujících použití finanční
    podpory uvedením „hrazeno z finanční podpory JMK ve výši ______ Kč na základě
    smlouvy č. _______“. Příjemce uvede toto označení zejména na originálech výpisů
    z bankovního účtu, výdajových pokladních dokladech a dále pak na originálech faktur,
    zjednodušených daňových dokladech a mzdových listech.

12. Příjemce je povinen zajistit, aby osoby povinné spolupůsobit při kontrole (zejména
    dodavatelé zboží a služeb, příp. stavebních prací pro příjemce) umožnily kontrolnímu

                                                                                                                        Stránka 6 z 11
    orgánu prověřit jejich účetnictví a účetní doklady v rozsahu nezbytném ke splnění účelu
    kontroly.

13. Příjemce je povinen předložit poskytovateli nejpozději do 27. 1. 2019 finanční
    vyúčtování finanční podpory. V tomto termínu musí být finanční vyúčtování finanční
    podpory doručeno poskytovateli. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo
    svátek, je posledním dnem lhůty nejblíže následující pracovní den. Nejpozději k termínu
    pro předložení finančního vyúčtování finanční podpory je příjemce rovněž povinen vrátit
    převodem na účet poskytovatele, uvedený v záhlaví této smlouvy, případnou nepoužitou
    část finanční podpory (dále jen „vratka finanční podpory“). Současně se zasláním vratky
    finanční podpory nebo její části zpět na účet Jihomoravského kraje, zašle příjemce
    finanční podpory Odboru sociálních věcí Krajského úřadu Jihomoravského kraje
    oznámení, ve kterém uvede důvod vrácení prostředků, účel, na který byla finanční
    podpora poskytnuta, číslo účtu plátce, číslo účtu příjemce a symboly platby.

14. Finanční vyúčtování finanční podpory musí obsahovat:

    Příjemce doloží finanční vyúčtování finanční podpory soupisem všech prvotních účetních
    a dalších dokladů prokazujících vznik uznatelných nákladů činnosti na formuláři pro
    finanční vyúčtování finanční podpory, který bude zveřejněn na webových stránkách
    poskytovatele nejpozději 31. 12. 2018. Na vyžádání Odboru sociálních věcí Krajského
    úřadu Jihomoravského kraje je příjemce povinen předložit originál účetního dokladu.

15. V případě nevyřešeného vyúčtování finančních prostředků poskytnutých z rozpočtu kraje
    nebudou žadateli finance v dalším období financování zaslány do doby vyřešení
    finančního vyúčtování. V případě prokázané nepravdivosti údajů uvedených v žádosti
    o finanční podporu a vyúčtování může být služba ze systému financování vyřazena.

16. Příjemce je povinen zaslat poskytovateli Závěrečnou zprávu k 31. 12. 2018, která bude
    součástí finančního vyúčtování finanční podpory a bude dostupná po přihlášení do
    benchmarkingové aplikace v záložce Moje výkazy nejpozději ke konci sledovaného
    období.

17. Příjemce je povinen průběžně informovat poskytovatele o všech změnách, které by mohly
    při vymáhání zadržených nebo neoprávněně použitých prostředků finanční podpory
    zhoršit jeho pozici věřitele nebo dobytnost jeho pohledávky. Zejména je příjemce povinen
    oznámit poskytovateli bezodkladně ode dne, kdy došlo k události, skutečnosti, které mají
    nebo mohou mít za následek příjemcův zánik, transformaci, sloučení či splynutí s jiným
    subjektem, změnu statutárního orgánu příjemce, apod. Informaci je nutno podat do 8 dnů
    od vzniku skutečnosti.

18. Příjemce souhlasí se zveřejněním svého názvu, sídla, názvu činnosti a výše poskytnuté
    finanční podpory, případně dalších údajů uvedených ve zvláštních právních předpisech.

19. Příjemce je povinen uskutečňovat propagaci činnosti v souladu s Pravidly pro publicitu
    a Manuálem jednotného vizuálního stylu JMK zveřejněnými na webových stránkách
    poskytovatele. Příjemce se zavazuje, že při propagaci činnosti bude uvádět Jihomoravský
    kraj jako poskytovatele části finančních prostředků. Ke splnění této povinnosti uděluje
    poskytovatel příjemci souhlas s použitím loga, a to po celou dobu realizace činnosti.

                                                                                                                        Stránka 7 z 11
20. Příjemce se zavazuje, že jak při realizaci činnosti, tak po jejím ukončení, bude dbát
    dobrého jména poskytovatele a činnost realizovat v souladu s právními předpisy
    a Pravidly.

21. Příjemce se zavazuje neposkytovat finanční podporu jiným fyzickým a právnickým
    osobám, pokud se nejedná o úhradu spojenou s realizací činností, na které byla finanční
    podpora poskytnuta.

22. Příjemce je povinen po dobu deseti let od skončení činnosti archivovat následující
    podkladové materiály:
    a) žádost včetně povinných příloh,
    b) tuto smlouvu,
    c) originály dokladů, prokazujících čerpání finanční podpory,
    d) dokumentaci o zadání veřejné zakázky, je-li zadávána,
    e) závěrečnou zprávu a finanční vyúčtování finanční podpory.

23. Příjemce je v případě nadměrného financování (nadměrná vyrovnávací platba) povinen
    vrátit převodem na účet Jihomoravského kraje uvedeného v záhlaví této smlouvy alikvotní
    část finanční podpory, tj. takovou část, která převyšuje stanovenou výši vyrovnávací
    platby (rozdíl mezi náklady a výnosy vzniklými při poskytování služby obecného
    hospodářského zájmu). Sledování, plnění a ohlašování povinností, které se vztahují
    k problematice nadměrného financování, zajišťuje příjemce.

24. Příjemce se zavazuje vkládat údaje do všech modulů benchmarkingové aplikace -
    Krajský systém sociálních služeb v JMK (http://kissos.kr-jihomoravsky) dle požadavků
    a termínů sdělovaných poskytovatelem, pokud nejsou stanoveny Pravidly.

                                                  Článek V.
                                                   Kontrola

1. Příslušné orgány poskytovatele jsou oprávněny v souladu se zvláštním právním předpisem
    - zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých
    zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, zákonem
    o krajích, zákonem č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších
    předpisů, a zákonem o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, kdykoli kontrolovat
    dodržení podmínek, za kterých byla finanční podpora poskytnuta.

2. Příjemce je povinen poskytnout součinnost při výkonu kontrolní činnosti dle odst. 1
    tohoto článku, zejména předložit kontrolním orgánům poskytovatele kdykoliv
    k nahlédnutí originály všech účetních dokladů prokazujících vznik uznatelných nákladů
    činnosti a využití prostředků v souladu s účelem činnosti.

3. Příjemce je povinen umožnit poskytovateli provést kontrolu, jak v průběhu, tak
    i po ukončení realizace činnosti, a to ještě po dobu deseti let od ukončení financování
    činnosti ze strany poskytovatele.

                                                                                                                        Stránka 8 z 11
4. Za pravdivost i správnost závěrečné zprávy a finančního vyúčtování finanční podpory
    odpovídá osoba oprávněná jednat za nebo jménem příjemce, která tuto skutečnost
    v závěrečné zprávě a ve finančním vyúčtování finanční podpory písemně potvrdí.

                                                  Článek VI.
                               Důsledky porušení povinností příjemce

1. Jakékoliv porušení smluvních podmínek týkajících se finančního plnění je porušením
    rozpočtové kázně v souladu s ustanovením § 22 odst. 2 zákona o rozpočtových pravidlech
    územních rozpočtů.

2. Finanční podpora či její části se považují za vrácené dnem, kdy byly připsány na účet
    poskytovatele.

                                                 Článek VII.
                                             Ukončení smlouvy

1. Smluvní vztah založený touto smlouvou lze ukončit na základě písemné dohody
    smluvních stran nebo výpovědí.

2. Poskytovatel finanční podpory může ukončit smluvní vztah výpovědí z následujících
    důvodů:
    a) příjemci registrující orgán zrušil registraci sociální služby, na niž je finanční podpora
         poskytnuta,
    b) orgán veřejné moci uložil příjemci povinnost spočívající ve významném omezení nebo
         zákazu poskytování služby, na niž je finanční podpora poskytnuta,
    c) příjemce uvedl nepravdivé, neúplné nebo zkreslené údaje, které byly podkladem pro
         výpočet finanční podpory.

3. V případě ukončení smluvního vztahu výpovědí poskytovatelem finanční podpory dle
    odst. 2 tohoto článku, je příjemce povinen vrátit na účet poskytovatele do 15 kalendářních
    dnů od ukončení smluvního vztahu celou poskytnutou finanční podporu. Za provedení
    vratky se považuje připsání na účet poskytovatele.

4. V případě ukončení smluvního vztahu dohodou nebo výpovědí ze strany příjemce je
    příjemce povinen vrátit na účet poskytovatele do 15 kalendářních dnů od ukončení
    smluvního vztahu poměrnou část finanční podpory za všechna kalendářní čtvrtletí roku
    2018 následující po doručení výpovědi poskytovateli nebo uzavření dohody o ukončení
    smlouvy. Za provedení vratky se považuje připsání na účet poskytovatele.

5. Výpověď je povinně písemná a výpovědní lhůta činící jeden kalendářní měsíc počíná
    plynout 1. dnem následujícího kalendářního měsíce, v němž byla druhé smluvní straně
    doručena. Smluvní strany se dohodly, že zásilky odeslané doporučenou poštou na adresy
    uvedené v záhlaví této smlouvy, popř. změněné písemným oznámením druhé straně, se
    považují za doručené třetím dnem ode dne jejich odeslání, a to i v případě, že adresát
    odmítne zásilku převzít, nevyzvedne si ji v uvedené lhůtě, nebo nebude na uvedené adrese
    zastižen, a to z jakéhokoliv důvodu.

                                                                                                                        Stránka 9 z 11
6. Ve výpovědní lhůtě poskytovatel pozastaví uvolňování finančních prostředků.

                                                 Článek VIII.
                                           Závěrečná ustanovení

1. Není-li v této smlouvě uvedeno jinak, je k jednání podle této smlouvy jménem
    poskytovatele oprávněna kontaktní osoba uvedená v záhlaví smlouvy nebo jiný pověřený
    zaměstnanec Jihomoravského kraje. Toto ustanovení se nevztahuje na podpisy dodatků
    k této smlouvě a na jednání směřující k ukončení platnosti či účinnosti této smlouvy.

2. Jakékoli změny této smlouvy, vyjma změn týkajících se údajů uvedených v záhlaví této
    smlouvy, lze provádět pouze formou písemných postupně číslovaných dodatků na základě
    dohody obou smluvních stran. Při změně čísla účtu příjemce, na který má být finanční
    podpora zaslána, je příjemce povinen předložit písemnou žádost o zaslání finanční
    podpory na nové číslo účtu spolu s kopií smlouvy o běžném účtu, která bude obsahovat
    číslo nového účtu.

3. Příjemce podpisem této smlouvy stvrzuje, že:
    a) má vypořádány veškeré závazky (dluhy) vůči Jihomoravskému kraji vzniklé
         ze samostatné i přenesené působnosti kraje, které nabyly právní moci a jsou splatné
         (tj. zejména provedl včasnou úhradu všech splatných odvodů a penále za porušení
         rozpočtové kázně);
    b) nemá neuhrazené závazky po lhůtě splatnosti vůči orgánům veřejné správy České
         republiky, Evropské unie nebo některého z jejích členských států, dále zdravotním
         pojišťovnám a orgánům, poskytujícím finanční prostředky na projekty
         spolufinancované z rozpočtu EU;
    c) nenachází se podle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení
         (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů, v úpadku a nedošlo v jeho případě
         k podání insolvenčního návrhu ani tento návrh sám nepodal a nebylo vydáno
         rozhodnutí o úpadku, a to i za období tří let před podáním žádosti;
    d) nenachází se v procesu zrušení bez právního nástupce (např. likvidace, zrušení nebo
         zánik živnostenského oprávnění), ani není v procesu přeměny (např. sloučení,
         splynutí, rozdělení obchodní společnosti);
    e) nebyl mu soudem nebo správním orgánem uložen zákaz činnosti nebo zrušeno
         oprávnění k činnosti týkající se jeho předmětu podnikání a/nebo související
         s projektem, na který má být poskytována dotace;
    f) vůči němu (příp. vůči jehož majetku) není navrhováno ani vedeno řízení o výkonu
         soudního či správního rozhodnutí ani navrhována či prováděna exekuce;
    g) nemá v rejstříku trestů záznam o pravomocném odsouzení pro trestný čin, jehož
         skutková podstata souvisí s jeho předmětem podnikání, paděláním či pozměňováním
         veřejné listiny nebo úplatkářstvím, nebo pro trestný čin hospodářský anebo trestný čin
         proti majetku podle hlavy druhé a deváté části druhé zákona č. 140/1961 Sb., trestní
         zákon, ve znění pozdějších předpisů, či podle hlav páté a šesté části druhé zákona
         č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, ani proti němu nebylo
         v souvislosti s takovým trestným činem zahájeno trestní stíhání podle zákona
         č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), ve znění pozdějších předpisů;
         je-li žadatel právnickou osobou, týká se prohlášení podle tohoto ustanovení všech
         osob, které jsou jejím statutárním orgánem nebo obdržely plnou moc za účelem

                                                                                                                       Stránka 10 z 11
         zastupování právnické osoby pro účely podání žádosti a uzavření a realizace (této)
         smlouvy o poskytnutí dotace.

4. Tato smlouva je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž každá ze smluvních stran obdrží
    po jednom vyhotovení.

5. Smluvní strany prohlašují, že Pravidla mají k dispozici. Příjemce se zavazuje, že Pravidla
    bude při realizaci činnosti dodržovat.

6. Smluvní strany prohlašují, že při plnění podmínek dle této smlouvy budou postupovat
    v souladu s pravidly týkajícími se veřejné podpory.

7. Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva byla sepsána na základě pravdivých údajů,
    podle jejich svobodné a vážné vůle, a na důkaz toho připojují své vlastnoruční podpisy.

8. Příjemce svým podpisem stvrzuje správnost údajů uvedených v záhlaví této smlouvy,
    především pak název, sídlo, IČ, DIČ a číslo účtu.

9. Tato smlouva podléhá uveřejnění v registru smluv. Smluvní strany se dohodly, že návrh
    na uveřejnění smlouvy v registru smluv podá poskytovatel. Smlouva nabývá platnosti
    dnem podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti datem uveřejnění v registru smluv
    dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv,
    uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění
    pozdějších předpisů.

Doložka podle § 23 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění
pozdějších předpisů

O poskytnutí finanční podpory rozhodlo Zastupitelstvo Jihomoravského kraje v souladu
s ustanovením § 37 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších
předpisů, na svém 14. zasedání konaném dne 26.4.2018 usnesením č. 1161/18/Z14.

V Brně dne 5.6.2018                         V Brně dne 8.6.2018

………………………………………….             ………………………………………….
           Jihomoravský kraj   Centrum sociálních služeb Vyškov, o.p.s.
              (poskytovatel)
                                                (příjemce)

                              Stránka 11 z 11