Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5855139: Smlouva o servisní podpoře - systém zálohování IBM TSM - dodatek č. 1

Příloha ISRS_294_2011-SML(2).pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o servisní podpoře č. 19/CS/2011

 uzavřená v souladu s ustanoveními §536 a násl. obchodního zákoníku v platném znění

                                      Číslo smlouvy objednatele: 294/2011

                                                      Smluvní strany

1. Povodí Vltavy, státní podnik
     zapsán v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl A, vložka
     43594

     sídlo: Holečkova 8, 150 24 Praha 5
     IČ: 70889953
     DIČ: CZ70889953
     zastoupen: RNDr. Petr Kubalou, generálním ředitelem

     jako objednatel

2. C SYSTEM CZ a.s.
     zapsaný v obchodním rejstříku, vedeném Krajským soudem v Brně oddíl B, vložka 4576

     Sídlo: Otakara Ševčíka 938/56, 636 00 Brno
     IČ: 27673944
     DIČ: CZ27673944
     zastoupený: Simonou Nečasovou, předsedou představenstva

     jako zhotovitel

                                                    I. Základní pojmy

1. Problém
     Dysfunkce hardware nebo operačního systému na zařízení odběratele.

2. Doba odezvy
     Dobou odezvy se rozumí maximální čas, který uplyne od nahlášení problému do
     zahájení servisního zásahu, pokud není v konkrétním případě po dohodě
     s objednatelem stanoveno jinak.

3. Doba vyřešení problému
     Dobou vyřešení problému se rozumí maximální čas, garantovaný smluvními
     podmínkami, který uplyne od nahlášení problému do jeho vyřešení servisním
     specialistou zhotovitele, pokud není v konkrétním případě po dohodě s objednatelem
     stanoveno jinak.

                                                                -1-
4. Zahájení servisního zásahu
     Zahájením servisního zásahu se rozumí okamžik, kdy se servisní specialista zhotovitele
     dostaví na místo řešení problému. V případě vyřešení nahlášeného problému po
     telefonu nebo přes vzdálené připojení se za zahájení servisního zásahu považuje
     počátek telefonické konzultace servisního specialisty zhotovitele s příslušným
     pracovníkem objednatele, případně okamžik vzdáleného připojení do operačního
     systému počítače.

5. Základní časové pokrytí
     Základním časovým pokrytím se rozumí denní doba od 8:00 do 17:00, pondělí až
     pátek, pokud některý z těchto dnů není státním svátkem České republiky nebo
     uznaným dnem pracovního volna. Pracovním dnem se v rámci základního pokrytí
     rozumí i sobota a neděle, pokud na ně byla platným právním předpisem přesunuta
     pracovní doba z jiného pracovního dne.

6. Rozšířené časové pokrytí
     Rozšířeným časovým pokrytím se rozumí doba, která jakkoliv rozšiřuje základní
     časové pokrytí, a to až po nepřetržité časové pokrytí 24 hodin denně po 7 dní
     v týdnu.

                                                 II. Předmět smlouvy

1. Objednatel je uživatelem výpočetní techniky, a na ní provozovaném software (dále jen
     zařízení a software).

2. Předmětem této smlouvy je servis a údržba zařízení a software pro jejich udržení
     v optimálním chodu, optimálním zabezpečení dat a optimálního využití. Přehled zařízení
     a software je uveden v Příloze č 2, která byla vytvořena na základě předběžného
     šetření.

3. Servisem a údržbou se rozumí soubor technologických postupů, které odstraňují
     problémy a vzniklé technické a softwarové závady, optimalizují chod systému a také
     nastavují uživatelské požadavky na zařízení a software. Dále bude zhotovitel
     objednateli poskytovat ve výše uvedených oblastech konzultační činnost s ohledem na
     optimalizaci využití stávajících zařízení a software a nákupu nových zařízení a software
     a jejich využití v pracovních podmínkách objednatele. Rozsah konzultačních činností je
     stanoven v Příloze č. 2 smlouvy.

                                               III. Servisní podmínky

1. Servis a údržba zařízení a software uvedených v Příloze č. 2 budou prováděny na místě
     u objednatele.

2. Zhotovitel se zavazuje poskytnout servisní zásah v základním nebo rozšířeném časovém
     pokrytí po nahlášení závady pověřenou osobou objednatele. Toto nahlášení je
     objednatel povinen souběžně potvrdit písemnou nebo mailovou formou. Seznam
     pověřených osob je v Příloze č. 1 smlouvy.

                                                                -2-
3. Zhotovitel se zavazuje telefonicky potvrdit zahájení servisního zásahu a to do 1 hodiny
     po obdržení hlášení o závadě. Zhotovitel zároveň oznámí časový termín, ve kterém
     dojde k servisnímu zásahu.

4. Všechny osoby poskytující služby dle této smlouvy jsou zaměstnanci zhotovitele a jako
     takoví podléhají výhradně řízení zhotovitele a zhotovitel odpovídá za jejich výkon prací
     dle této smlouvy.

5. Zhotovitel se zavazuje neposkytnout třetím stranám žádná data a informace
     objednatele, ke kterým získá přístup při servisní činnosti a údržbě dle této smlouvy.

6. Zhotovitel je povinen vyvinout pro plnění smluvních podmínek dle této smlouvy veškeré
     úsilí a uplatňovat nejvyšší oborové postupy.

7. Zhotovitel neodpovídá za žádné poškození, ztrátu nebo zničení software nebo datových
     souborů na zařízení objednatele, ledaže by vznikla zaviněním pracovníků zhotovitele.

                                             IV. Povinnosti zhotovitele

1. Zhotovitel se zavazuje dodržet lhůty dle článku III. této smlouvy pokud není
     v konkrétním případě po dohodě s objednatelem stanoveno jinak.

2. Zhotovitel poskytne pro řešení problému servisní specialisty a potřebné náhradní díly
     včetně jejich transportu na místo, dále nezbytné nástroje a diagnostické prostředky.

3. Zhotovitel se zavazuje, že od okamžiku zahájení servisního zásahu budou potřebné
     práce, v základním nebo rozšířeném časovém pokrytí, prováděny tak dlouho, dokud
     nebudou zjištěné problémy vyřešeny.

4. Zhotovitel je povinen opravit poškozené zařízení a software takovým způsobem, aby
     výsledek jeho servisního zásahu byl akceptovatelný objednatelem. Takovou opravou se
     rozumí uvedení servisovaného zařízení a software do provozuschopného stavu, nebo
     zapůjčení náhradního zařízení odpovídajícího výkonu na dobu opravy originálního
     zařízení.

5. Zhotovitel v žádném případě není povinen instalovat software, který nebyl nainstalován
     na zařízení před servisním zásahem. Taktéž není povinen instalovat jakýkoliv software,
     kterým by porušil licenční smlouvy nebo autorská práva k danému software.

6. Zhotovitel je povinen vést záznamy o servisních pracích a průběhu řešení oprav na
     zařízení a software objednatele. Tyto záznamy je povinen na požádání poskytnout
     objednateli.

7. Zhotovitel se zavazuje, že bude provádět činnosti, které jsou předmětem této smlouvy
     na vlastní účet a na vlastní nebezpečí.

8. Zhotovitel splní svou povinnost provést servisní práce, jejich řádným ukončením a
     předáním servisovaného zařízení objednateli. O ukončení servisního zásahu nebo
     opravy sepíší a potvrdí obě strany předávací protokol.

                                                                -3-
                                              V. Povinnosti objednatele

1. Objednatel je povinen neprodleně uvědomit zhotovitele, vyžaduje-li zařízení a software
     opravu nebo nefunguje-li správně.

2. Objednatel se zavazuje informovat zhotovitele o všech jemu známých skutečnostech,
     které by mohly ovlivnit průběh servisního zásahu.

3. Objednatel se zavazuje, že umožní zhotoviteli přístup do všech prostor, v nichž se
     předpokládá činnost spojená se servisním zásahem.

4. Objednatel se zavazuje zapůjčit zhotoviteli po dobu nezbytně nutnou vybrané části
     technické dokumentace, která bude přímo souviset s provedením servisního zásahu.

5. Objednatel umožní bezplatně přiměřené použití komunikačních prostředků nutných pro
     výkon servisního zásahu.

6. Uplatňuje-li objednatel právo na záruční opravu zařízení, je povinen toto doložit
     záručním listem, dodacím listem nebo fakturou. Zhotovitel garantuje uplatnění záruk i u
     třetích subjektů, s výjimkou neznačkových komponent, které byly nakoupeny jako
     součást kompletů jiných dodavatelů.

7. Objednatel je povinen potvrdit zhotoviteli provedení servisního zásahu.

8. Objednatel je povinen dát k dispozici zhotoviteli přístupová hesla a hardwarové klíče.

9. Objednatel je povinen určit za svoji stranu zaměstnance odpovědného za řešení a
     závazné schválení objednávek náhradních dílů pozáručních oprav.

10. Objednatel je oprávněn provádět kontrolu činnosti zhotovitele a kontrolu plnění
     ustanovení této smlouvy. Vyskytnou-li se v činnosti zhotovitele nedostatky, je
     objednatel oprávněn požadovat jejich okamžité odstranění.

                                              VI. Bezpečnostní opatření

 1. Zhotovitel se zavazuje dodržovat bezpečnostní, hygienické, požární a ekologické
      předpisy na pracovišti objednatele.

 2. Zhotovitel se seznámí s riziky na pracovištích objednatele, upozorní na ně své
      pracovníky, včetně pracovníků jím pověřeného subdodavatele a určí způsob ochrany
      proti úrazům či jinému poškození zdraví.

 3. Zhotovitel upozorní objednatele na všechny okolnosti, které by mohly vést při jeho
      činnosti na pracovišti objednatele k ohrožení života a zdraví pracovníků objednatele
      nebo dalších osob.

                                                                 -4-
                                                       VII. Cena díla

1. Cena za předmět smlouvy dle čl. II je na základě dohody smluvních stran stanovena
     paušálním poplatkem dle Přílohy č. 3 smlouvy.

2. Cena za servisní zásah nad rámec této smlouvy není zahrnuta v paušálním poplatku a
     je na základě dohody smluvních stran stanovena Přílohou č. 4 smlouvy.

3. Dohodnutá cena díla dle čl. VII. odst. 1. smlouvy nezahrnuje cenu náhradních dílů
     mimozáručního servisu.

4. U produktů neuvedených v Příloze č. 2 s požadavkem na zajištění servisu bude
     zajištěno servisní pokrytí na základě dohody, a to v cenách uvedených v ceníku
     v Příloze č. 4. Po ukončení opravy budou skutečné náklady na opravu vyúčtovány
     objednateli.

5. Cenu dle čl. VII. odst. 1. uhradí objednatel na základě faktury zhotovitele vystavené a
     doručené vždy za uplynulý měsíc do 15. dne následujícího měsíce s dobou splatnosti 35
     dnů ode dne doručení objednateli. Datum uskutečnění dílčího zdanitelného plnění je
     poslední den příslušného kalendářního měsíce. Fakturovaná částka se bude rovnat
     paušálnímu poplatku za ukončené období.

6. Cenu za práce dle čl. VII. odst. 2., 3. a 4.uhradí objednatel na základě faktury
     zhotovitele doplněné o vyúčtování případných servisních zásahů dle čl. VII odst. 2., 3.,
     4. a schválené náhradní díly a dále čl. X. této smlouvy za předchozí období.

7. Každá změna počtu zařízení s požadavkem na zajištění servisu bude řešena uzavřením
     samostatného dodatku ke smlouvě, kde bude uvedena specifikace jednotlivých zařízení
     včetně změny paušálního poplatku. Nově pořízená zařízení budou servisována
     okamžitě, dodatek ke smlouvě zohledňující aktuální počet zařízení bude uzavírán
     v případě změny v měsíčním intervalu. O všech změnách počtu zařízení bude zhotovitel
     neprodleně informován.

8. Faktura musí obsahovat náležitosti daňového dokladu:

             · označení FAKTURA daňový doklad číslo
             · číslo smlouvy podle ev. č. objednatele, na základě které zhotovitel plní

                   předmět smlouvy
             · obchodní jméno, adresu sídla, IČO a DIČ objednatele a zhotovitele
             · označení peněžního ústavu a číslo účtu, na který má být placeno
             · rozsah a předmět zdanitelného plnění
             · výši ceny bez DPH
             · výši DPH celkem
             · datum uskutečnění zdanitelného plnění
             · datum vystavení a splatnost dokladu
             · razítko zhotovitele

9. Cena za zhotovení díla dle čl. VII. odst. 1. smlouvy může být valorizována formou
     dodatku k 1. 1. běžného kalendářního roku koeficientem inflace stanoveným ČSÚ za
     uplynulý kalendářní rok. Zhotovitel je oprávněn valorizovat cenu za zhotovení díla dle

                                                                -5-
     Přílohy č. 3 smlouvy v případě, kdy meziroční průběžná míra inflace vyhlášená ČSÚ
     překročí hranici 5% a uplynulo-li od nabytí účinnosti smlouvy nejméně 6 měsíců.
     K úpravě ceny dojde po vzájemné dohodě obou stran na základě uzavření dodatku
     k této smlouvě.

                                   VIII. Autorská práva a vlastnictví díla

Objednatel je povinen dodržovat ustanovení autorského zákona a zhotovitel provádí
servisní služby pouze na legálním software. Za užívání nelegálního software objednatelem
nenese zhotovitel žádnou odpovědnost.

                         IX. Okolnosti vylučující odpovědnost – vyšší moc

1. Pro potřeby této smlouvy se ”vyšší mocí” rozumí událost, kterou za rozumných
     podmínek nemůže zhotovitel ovlivnit a která zhotoviteli znemožňuje plnit jeho
     povinnosti, popřípadě je komplikuje takovým způsobem, že je nelze plnit v rozsahu
     podle této smlouvy. Mezi ”vyšší moc” patří události (a nejenom tyto) jako je válka,
     povstání, občanské nepokoje, zemětřesení, požár, výbuch, bouře, záplava a jiné
     nežádoucí vlivy počasí, stávky nebo jiné akce obdobného charakteru (vyjma těch,
     kterým může zhotovitel zabránit).

2. Do rámce vyšší moci nepatří zejména jakákoli událost způsobená nedbalostí nebo jinak
     nezodpovědnou činností zhotovitele včetně všech jeho zaměstnanců, dále žádná
     událost, kterou by mohl zhotovitel předpokládat a brát ji v úvahu při uzavírání smlouvy,
     nebo překonat ji rozumě při plnění svých závazků.

3. Do rámce vyšší moci rovněž nepatří nedostatek finančních zdrojů či zanedbání plateb.

4. Nedostatky zhotovitele při plnění smluvních povinností nebudou považovány za
     porušení smlouvy, pokud se tak stane v důsledku vyšší moci.

5. Pokud je zhotovitel postižen vyšší mocí provede zejména veškerá rozumná opatření,
     aby byl opět schopen plnit své závazky s minimální prodlevou.

6. Při postižení vyšší mocí oznámí tuto skutečnost zhotovitel objednateli v co nekratší
     době, rozhodně ne však později, než 12 hodin poté, co se vliv vyšší moci projevil.
     Zajistí důkazy o podstatě a příčinách události a podá zprávu o obnovení normálních
     podmínek, jakmile to bude možné.

7. Doba, kterou zhotovitel potřebuje k provedení servisního zákroku je prodloužena o
     dobu, po kterou nebylo v důsledku vyšší moci servisní zákrok provést.

                                                   X. Smluvní pokuty

1. V případě doloženého překročení termínů specifikovaných v Příloze č. 3 o jednu hodinu
     zaviněného zhotovitelem, se zhotovitel zavazuje uhradit smluvní pokutu ve výši
     dvouměsíční paušální částky za příslušné zařízení. V případě překročení této lhůty o

                                                                -6-
          každou další hodinu se zhotovitel zavazuje uhradit smluvní pokutu za každou hodinu ve
          výši dvouměsíční paušální částky za příslušné zařízení až do výše celkového
          dvouměsíčního paušálu za všechna zařízení dle článku VII.

     2. Opozdí-li se objednatel s poukázáním platby dle čl. VII. této smlouvy, zaplatí zhotoviteli
          při prodlení splatnosti smluvní pokutu ve výši 0,1% z měsíčního paušálního poplatku za
          každý den prodlení.

     3. V případě prokázání nedodržení ustanovení článku III. odst. 5 smlouvy je sjednána
          smluvní pokuta pro zhotovitele ve výši Kč 100.000,-Kč, přičemž způsobená škoda se
          řeší samostatně dle platných právních předpisů.

                                           XI. Záruka a odpovědnost za vady

Obě smluvní strany se dohodly na následujícím rozsahu odpovědnosti a záruk dodavatele.
Zhotovitel odpovídá za vady svého plnění:

                · způsobené zaviněním svých pracovníků
                · způsobené plněním, které je odchylné od této smlouvy
                · v rozsahu dle ustanovení §560 a následujících obchodního zákoníku
                · škody způsobené nastavením, které neodpovídá právním předpisům platným ke

                     dni předání díla.
                · Vady, za které zhotovitel odpovídá, je povinen odstranit na své náklady.

                                                 XII. Povinnost mlčenlivosti

Obě smluvní strany se zavazují k dodržování mlčenlivosti o všech skutečnostech, o kterých se
v rámci plnění této smlouvy dozvědí z druhé strany a nevyužívat je ve prospěch svůj nebo
jiného subjektu. Povinnost mlčenlivosti nezaniká ani po ukončení této smlouvy a nelze se jí
nijak zprostit. V případě porušení povinnosti mlčenlivosti nese smluvní strana, která tuto
povinnost porušila, všechny důsledky s tím spojené, zejména pak musí druhé straně nahradit
škodu, která prokazatelně vznikla následkem takového jednání.

                                                   XIII. Závěrečná ujednání

     1. Tato smlouva je uzavřena na dobu neurčitou s výpovědní lhůtou 2 měsíce. Výpovědní
          lhůta počíná běžet následující den po doručení výpovědi druhé straně.

     2. Od smlouvy lze ustoupit za podmínek stanovených obchodním zákoníkem. Za podstatné
          porušení smluvních povinností zhotovitelem se považuje prodlení zhotovitele s plněním
          svých závazků delším než jeden měsíc. Podmínkou je prokazatelné písemné upozornění
          objednatele na prodlení zhotovitele s plněním závazků, doručené zhotoviteli 10 dní před
          odstoupením objednatele od smlouvy.

     3. Smluvní strany prohlašují, že budou předcházet případným omylům a neshodám a
          budou se snažit je řešit vzájemnou dohodou.

                                                                     -7-
4. Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech, z nichž objednatel obdrží dvě a
     zhotovitel jedno vyhotovení.

5. Tato smlouva je shodným projevem vůle smluvních stran. Objednatel i zhotovitel
     prohlašují, že si smlouvu řádně přečetli, že smlouva obsahuje jejich svobodnou, pravou
     a vážnou vůli, prostou omylu, která je vyjádřena oběma stranám srozumitelně, na
     důkaz čehož ji stvrzují svými podpisy.

6. Tuto smlouvu lze měnit pouze písemně ve formě oboustranně podepsaných dodatků.

7. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

Za objednatele                     Za zhotovitele

……………………………............            …………………………………….
RNDr. Petr Kubala                  Simona Nečasová
generální ředitel                  předseda představenstva
Povodí Vltavy, státní podnik       C SYSTEM CZ a.s.

V Praze dne………………                  V Brně dne………………….

                              -8-
                              Příloha č. 1

Seznam pověřených osob ze strany zhotovitele:

Servisní středisko Brno:

Adresa:  Otakara Ševčíka 56, 636 00 Brno

Telefon: XXXXXXXX

Fax:     XXXXXXXX

Kontaktní osoba Brno:

Jméno:   XXXXXXXXXX

Telefon: XXXXXXXX, XXXXXXXX

GSM:     XXXXXXXX

Servisní středisko Praha:

Adresa:  Barrandova 409, 143 00 Praha 4

Telefon: XXXXXXXX

Fax:     XXXXXXXX

Kontaktní osoba Praha:

Jméno:   XXXXXXXXX

Telefon: XXXXXXXX

GSM:     XXXXXXXX

Seznam pověřených osob ze strany objednatele:

Generální ředitelství Praha:

Adresa:  Holečkova 8, 150 24 Praha 5

Telefon: XXXXXXXXXXXXX

Fax:     XXXXXXXXXXXXX

Kontaktní osoba:

Jméno:   XXXXXXXXXXXXXXX

Telefon: XXXXXXXXXXXXX

GSM:     XXXXXXXXXXXXX

                                      -9-
                                  Příloha č. 2

Seznam produktů pokrytých smlouvou:

Soupis zařízení objednatele, na které se vztahuje tato smlouva:

Pokrytí:  9x5/1x1/4h

A. TSM server a klienti na jednotlivých serverech

B. Pravidelná údržba TSM serveru

Pravidelná technická údržba TSM zhotovitelem v rozsahu 1 hodina za týden.

                                     - 10 -
                                    Příloha č. 3

Cenová specifikace:
Cenová specifikace systémového servisu dle čl. VII. obsahuje:

     · Vzdálenou práci technika
     · paušál za servisní pohotovost – dle doby odezvy
Servis a údržba zařízení a software se skládá z administrace a správy zařízení a software
uvedených v Příloze č. 2.
Měsíční základní poplatek (cena) za předmět smlouvy dle čl. VII. odst. 1. je : 11.100,- Kč
Zhotovitel se zavazuje poskytovat objednateli bezplatně telefonické služby tzv. „Hot-Line“.
Garantovaná doba odezvy:
9x5 znamená časové pokrytí servisu 9 hodin denně a 5 dní v týdnu.
1x1 znamená zahájení vzdáleného servisního zásahu do 1 hodiny od nahlášení problému.
4h znamená dobu zahájení servisního zásahu v místě zadavatele od nahlášení
problému.

                                                                     - 11 -
                                    Příloha č. 4            1800,- Kč
                                                            1600,- Kč
Sazby Jednorázové servisní služby (standardní ceník)
Cena práce za 1 hodinu:                                     10,- Kč
Práce specialisty
Vzdálená správa (při překročení nasmlouvaného počtu hodin)
Dopravné:
Doprava – cena za 1km

- 12 -
                 Příloha č. 5

Hlášení závady:

1. Veškeré požadavky na opravy a servisní zásahy na zařízení a software hlásí objednatel
     telefonicky na pevnou linku, popřípadě na GSM mobilní telefon v rámci základního
     časového pokrytí uvedeného v čl. I. odst. 5. V každém případě je třeba požadavek na
     servisní zásah potvrdit písemnou formou (mailem) na: XXXXXXXXXXXX. Taktéž je možné
     nahlásit mailem požadavek na servisní zásah kdykoliv mimo základní časové pokrytí, tedy
     24 hodin denně a 7 dní v týdnu.

2. Při telefonickém hlášení musí objednatel uvést následující údaje:

                         · kdo hlásí požadavek
                         · telefonní číslo
                         · u koho je závada zjištěna
                         · budovu a místnost, ve které je zařízení s požadavkem na zásah
                         · koho lze kontaktovat
                         · typ zařízení
                         · seriové číslo zařízení
                         · stručný popis závady
                         · případně operační systém

3. Tyto údaje budou následně písemně zpracovány dodavatelem do tzv. „Hlášení o závadě -
     servisní list“.

4. Servisní technik, který přijme hlášení o závadě, ho zpětně telefonicky potvrdí, nejpozději
     do jedné hodiny po začátku servisního pokrytí, provedení servisního zásahu.

                 - 13 -