Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5896355: Rámcová smlouva o financování projektu Prodloužení trolejbusové trati

Příloha soubor_100002518_13375.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Rámcová smlouva o financování projektu

       název: Prodloužení trolejbusové trati v Trnové a Ohrazenici

       evidenční číslo: 553 375 0002

            v rámci Operačního programu Doprava, z rozpočtu Státního fondu
                                      dopravní infrastruktury

                                                   Článek 1
                                               Smluvní strany

Státní fond dopravní infrastruktury
Sokolovská 278, 190 00 Praha 9,
IČO: 70856508
zastoupený ředitelem
Ing. Zbyňkem Hořelicou
(dále jen „poskytovatel“)

a

Dopravní podnik města Pardubic a.s.
se sídlem Teplého 2141, 532 20 Pardubice
IČO: 63217066
zastoupený místopředsedou představenstva
Ing. Tomášem Pelikánem
(dále jen „příjemce“)

uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s § 3 odst. 1 a odst. 2 zákona č.
104/2000 Sb., o Státním fondu dopravní infrastruktury, ve znění pozdějších předpisů (dále jen
„zákon č. 104/2000 Sb.“) a podle ustanovení § 1746 odstavce 2) zákona č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a na základě Dohody o delegování některých
pravomocí a činností Řídícího orgánu Operačního programu Doprava na Zprostředkující
subjekt Operačního programu Doprava, uzavřené 19. května 2015 mezi Ministerstvem
dopravy jako Řídícím orgánem OPD (dále jen „Řídící orgán“) a poskytovatelem jako

                                                             1
Zprostředkujícím subjektem OPD, ve znění Dodatku č.1 ze dne 10. května 2017 a Dodatku
č.2 ze dne 27. června 2017 (dále jen „Dohoda o delegování“) a na základě Schvalovacího
protokolu ze dne 15. února 2018 vydaného Řídícím orgánem
tuto Rámcovou smlouvu o financování projektu
v rámci Operačního programu Doprava z rozpočtu
Státního fondu dopravní infrastruktury (dále jen
„Smlouva“):

                                                   Článek 2
                                                Účel Smlouvy

Účelem této Smlouvy je:
   - vytvořit podmínky k zajištění včasných a plynulých plateb administrovaných
          prostřednictvím poskytovatele pro projekt v sektoru dopravy schválený Řídícím
          orgánem ke spolufinancování z Operačního programu Doprava (dále jen „OPD“)
          v rozsahu výdajů, které mají být kryty prostředky z fondů Evropské unie a zajistit
          plnění podmínek, za kterých jsou příspěvky z OPD pro spolufinancovaný projekt
          poskytnuty;
   - zajistit provedení ust. § 2 a § 3 zákona č. 104/2000 Sb.;
   - právně a věcně vymezit mezi smluvními stranami podmínky pro výkon kontroly
          poskytovatele vůči příjemci při realizaci financování dle této Smlouvy;
   - realizovat schválený rozpočet poskytovatele ve vztahu k projektu v sektoru dopravy
          schválenému Řídícím orgánem ke spolufinancování v rámci OPD.

                                                   Článek 3
                                             Předmět Smlouvy

Smlouva v souladu se zákonem č. 104/2000 Sb. a Dohodou o delegování upravuje práva
a povinnosti mezi poskytovatelem a příjemcem:

    - při poskytování finančních prostředků k účelu vymezenému touto Smlouvou
         v návaznosti na Schvalovací protokol vydaný Řídícím orgánem dne 15. února 2018,
         č.j. 96/2017-430-PPR/3, který tvoří Přílohu č. 1 této Smlouvy a je její nedílnou
         součástí (dále jen „Schvalovací protokol“);

    - při čerpání finančních prostředků;
    - při kontrolní činnosti poskytovatele vůči příjemci při nakládání s poskytnutými

         finančními prostředky.

Smlouva dále upravuje práva a povinnosti příjemce ve vztahu k Řídícímu orgánu a případně
i k dalším subjektům v souvislosti se správou a řízením prostředků OPD určených
k financování projektu schváleného ke spolufinancování v rámci OPD, které příjemce obdrží
na základě této Smlouvy.

                                                             2
                                        Článek 4
                 Účel a výše poskytnutí finančních prostředků

                 A. Specifikace účelu:

A.1. Poskytovatel poskytuje na základě této Smlouvy finanční prostředky výlučně na
      financování dále uvedeného projektu:

název projektu:  Prodloužení trolejbusové trati v Trnové a
                 Ohrazenici

evidenční číslo projektu v MS2014+: CZ.04.1.40/0.0/0.0/16_022/0000136

prioritní osa:   1

specifický cíl:  1.4,

který byl schválen ke spolufinancování v rámci OPD v souladu s žádostí o podporu
z fondů Evropské unie v rámci OPD (dále jen „žádost o podporu“) a s případnými
doplňujícími podmínkami uvedenými ve Schvalovacím protokolu a v jeho příloze (dále
jen „Projekt“).

A.2. Finanční prostředky jsou poskytovány příjemci na Projekt na základě této Smlouvy
      v návaznosti na Schvalovací protokol, v souladu s rozpočtem poskytovatele schváleným
      vždy pro příslušný rok realizace Projektu.

                 B. Specifikace výše poskytovaných prostředků:

B.1. Poskytovatel poskytne na základě této Smlouvy příjemci k financování Projektu
      specifikovaného v odst. A.1. po celou dobu jeho realizace (tj. od data zahájení realizace
      Projektu uvedeného ve Schvalovacím protokolu do data proplacení poslední žádosti
      o platbu příjemci u Projektu) ze svého rozpočtu finanční prostředky maximálně do výše:

                                               25 724 591,09 Kč
       (slovy: dvacetpětmilionůsedmsetdvacetčtyřitisícpětsetdevadesátjednakorunče-

                                              skýchdevěthaléřů)

    určené na předfinancování výdajů Projektu, které mají být kryty schváleným
    příspěvkem z fondů Evropské unie, což představuje

    podíl na financování (míra podpory) 85 % ve vztahu ke způsobilým výdajům Projektu.

Úhradu národního podílu na financování Projektu ve výši 15 % ve vztahu ke způsobilým
výdajům Projektu, tj. minimálně1 4 539 633,73 Kč i úhradu nezpůsobilých výdajů Projektu
je příjemce povinen zajistit z vlastních (jiných) zdrojů. Pokud výdaje Projektu, které mají
být kryty schváleným příspěvkem z fondů Evropské unie, nebudou proplaceny z prostředků
Evropské unie v plné výši, je příjemce povinen zajistit dofinancování Projektu z vlastních
(jiných) zdrojů.

1 V případě snížení celkových způsobilých výdajů Projektu bude výše finančních prostředků na financování
   národního podílu upravena v návaznosti na výši procentuálního podílu národního financování na snížených
   způsobilých výdajích Projektu.

                                                             3
B.2. V roce 2018 poskytne poskytovatel v souladu se svým rozpočtem pro rok 2018 příjemci
  k financování Projektu specifikovaného v odst. A.1. finanční prostředky k financování
  výdajů Projektu, které mají být kryty schváleným příspěvkem z fondů Evropské unie,
  maximálně do výše: 25 724 591,09 Kč (slovy: dvacetpětmilionůsedmsetdvacetčtyřitisíc-
  pětsetdevadesátjednakorunčeskýchdevěthaléřů)

B.3. Pro účely financování Projektu dle této Smlouvy se člení výdaje Projektu na:

    - způsobilé výdaje, tj. výdaje přímo a výhradně spojené s realizací Projektu, které jsou
      vynaložené na stanovený účel a v rámci období stanoveného Schvalovacím protokolem,
      jsou v souladu s právními předpisy České republiky a s příslušnými předpisy Evropské
      unie, příslušným metodickým pokynem Národního orgánu pro koordinaci (Metodický
      pokyn pro způsobilost výdajů a jejich vykazování v programovém období 2014–2020)
      a dalšími pravidly stanovenými v metodických pokynech Řídícího orgánu, zejména
      s platnými Pravidly pro žadatele a příjemce zveřejňovanými na www.opd.cz (dále
      jen „Pravidla pro žadatele a příjemce“), a specifikovanými ve „Výzvě k předkládání
      žádostí o podporu“ (dále jen „Výzva“);

    - nezpůsobilé výdaje, tj. výdaje Projektu, které nemohou být spolufinancovány
      z příspěvku z Evropských fondů ve specifikaci uvedené v Pravidlech pro žadatele
      a příjemce, ve „Výzvě“ a ve finančním rozpočtu Projektu, který tvoří přílohu žádosti o
      podporu.

B.4. Poskytování finančních prostředků z rozpočtu poskytovatele pro financování Projektu
      upravené touto Smlouvou bude v jednotlivých letech jeho realizace upraveno dodatkem
      k této Smlouvě v souladu s rozpočtem poskytovatele schváleným pro příslušný rok
      realizace Projektu. V dodatku bude obsažena specifikace výše finančních prostředků
      poskytovaných v daném roce pro financování Projektu, které mají být kryty schváleným
      příspěvkem z fondů Evropské unie, v návaznosti na schválený rozpočet poskytovatele
      pro daný rozpočtový rok nebo v návaznosti na interní rozpočtové opatření (změnové
      řízení) poskytovatele provedené s ohledem na případné změny v Projektu nebo
      s ohledem na aktuální finanční potřeby Projektu ve vazbě na vlastní provádění Projektu
      ve vztahu k uzavřeným smlouvám se zhotoviteli Projektu. V dodatku budou upraveny
      i případné další podmínky financování Projektu, jejichž úprava bude aktuální a nezbytná
      pro financování Projektu.

                                                   Článek 5
                                   Harmonogram realizace Projektu

Financování Projektu dle této Smlouvy bude zajišťováno po celou dobu realizace Projektu,
přičemž se dobou realizace Projektu rozumí doba od data zahájení realizace Projektu do
konečného data způsobilosti výdajů realizovaného Projektu stanoveného v souladu s úpravou
uvedenou v Pravidlech pro žadatele a příjemce a ve „Výzvě k předkládání žádostí o podporu“.
Tato data jsou stanovena ve Schvalovacím protokolu.

Realizace Projektu bude probíhat na základě harmonogramu uvedeného v příloze
Schvalovacího protokolu. Data v harmonogramu odpovídají údajům ze schválené žádosti o
podporu. Data harmonogramu mohou být aktualizována bez vydání změnové specifikace
pouze v MS2014+ na základě žádosti o změnu předloženou příjemcem Řídícímu orgánu
prostřednictvím IS KP14+.

                                                             4
                                                   Článek 6
                                            Prohlášení příjemce

Příjemce prohlašuje, že

    - si zřídil a má u České národní banky (ČNB) otevřen účet č. xxxxxx/xxxx vedený v Kč
         pro finanční prostředky určené k financování způsobilých výdajů Projektu a zavazuje
         se, že veškeré způsobilé výdaje související s realizací Projektu financované
         z finančních prostředků poskytnutých podle této Smlouvy i z vlastních (jiných zdrojů)
         bude výlučně hradit prostřednictvím tohoto účtu2, pokud nebude dohodnuto jinak;

    - má zajištěné z vlastních (jiných) zdrojů finanční prostředky k úhradě národního podílu
         na financování Projektu ve vztahu ke způsobilým výdajům Projektu i na úhradu
         nezpůsobilých výdajů Projektu.

                                                   Článek 7
                                   Uvolňování finančních prostředků

 1. Finanční prostředky určené na financování Projektu v souladu s touto Smlouvou
        převádí poskytovatel ze svého účtu výhradně na účet příjemce specifikovaný v článku
        6 této Smlouvy na základě žádosti o platbu předloženou příjemcem v souladu
        s platným Metodickým pokynem finančních toků programů spolufinancovaných
        z Evropských strukturálních fondů, Fondu soudržnosti a Evropského námořního
        a rybářského fondu na programové období 2014–2020 (dále jen „MPFT“) a v souladu
        s platnými Pravidly pro žadatele a příjemce a Pravidly pro financování z rozpočtu
        Státního fondu dopravní infrastruktury zveřejněnými na www.sfd.cz. Žádost o platbu
        musí být opatřena elektronickým podpisem osoby oprávněné za příjemce ve věci
        žádosti o platbu jednat. S každou žádostí o platbu (s výjimkou pouze zálohových ex-
        ante žádosti o platbu) předkládá příjemce průběžnou zprávu o realizaci Projektu
        prostřednictvím IS KP2014+, jejíž schválení Řídícím orgánem je podmínkou pro
        proplacení žádosti o platbu. Poslední žádost o platbu je příjemce povinen předložit
        poskytovateli prostřednictvím IS KP2014+ nejpozději 30 kalendářních dnů před
        konečným datem způsobilosti výdajů společně se Závěrečnou zprávou o realizaci
        za celé období realizace Projektu, pokud v případě potřeby nebude s příjemcem
        dohodnuto jinak.

2. Poskytovatel uvolňuje příjemci finanční prostředky poskytované touto Smlouvou
        formou zúčtovatelných záloh na základě žádosti o platbu předloženou příjemcem.
        Součástí každé žádosti o platbu, s výjimkou žádosti o platbu, na základě které je
        příjemci proplacena první záloha, musí být průběžná zpráva o realizaci Projektu. První
        záloha na financování Projektu může být příjemci poskytnuta maximálně ve výši 40 %
        objemu finančních prostředků plánovaných v rozpočtu poskytovatele v daném
        rozpočtovém roce pro předfinancování výdajů Projektu, které mají být kryty
        schváleným příspěvkem z fondu Evropské unie. Až do výše celkového objemu
        finančních prostředků plánovaných v rozpočtu poskytovatele v daném rozpočtovém
        roce pro předfinancování podílu způsobilých výdajů Projektu, může být záloha
        poskytnuta v případě, že příjemce uhradil veškeré způsobilé výdaje Projektu před
        předložením žádosti o platbu. Poskytnutí každé další zálohy příjemci je podmíněno

2 Pro vyloučení pochybností se uvádí, že výdaje související s realizací Projektu, které příjemce vydal před
   uzavřením této Smlouvy, a které budou příjemcem zpětně vyúčtovány v rámci ex-ante žádostí o platbu
   nemusely být uhrazeny z účtu uvedeného v tomto článku Smlouvy.

                                                             5
        předložením žádosti o platbu, ve které příjemce vyúčtovává předchozí poskytnutou
        zálohu a zároveň může žádat o další zálohu maximálně do výše vyúčtovaných
        finančních prostředků, a současně předložením průběžné zprávy o realizaci Projektu.
        Vyúčtování zálohy musí být doloženo fakturami či jinými účetními doklady, a
        současně předkládá příjemce i doklady o uhrazení faktur, u kterých byl zpětně
        proplacen ze zálohově poskytnutých finančních prostředků podíl způsobilých výdajů
        Projektu, které mají být kryty schváleným příspěvkem z fondu Evropské unie. Každá
        následující záloha může být po schválení průběžné zprávy o realizaci Projektu
        poskytnuta pouze do výše zúčtovaných finančních prostředků. Zúčtování zálohově
        poskytnutých finančních prostředků musí být provedeno nejpozději do třech měsíců
        ode dne jejich uvolnění na účet příjemce, u poslední zálohy poskytnuté v daném
        rozpočtovém roce nejpozději se zúčtováním finančních prostředků poskytnutých
        v daném rozpočtovém roce provedeným dle článku 8 část A) odst. A.14. této
        Smlouvy. V případě, že příjemce nevyúčtuje poskytnuté zálohy v plné výši, vrací
        v závěrečné žádosti o platbu nevyúčtovanou zálohu jako přeplatek.

3. Poskytovatel vždy provede kontrolu věcné a finanční správnosti žádosti o platbu
        a u vyúčtovaných realizovaných plateb kontrolu oprávněnosti fakturace a oprávněnosti
        zpětného proplacení podílu způsobilých výdajů Projektu, který příjemce uhradil
        z vlastních (jiných) zdrojů, a který má být krytý schváleným příspěvkem z fondu
        Evropské unie. Veškeré faktury a účetní doklady, které příjemce uhradil z
        vlastních (jiných) finančních zdrojů, a následně u nich žádá zpětně proplatit podíl
        způsobilých výdajů Projektu, který má být krytý příspěvkem z fondů Evropské
        unie, a stejně tak i faktury a účetní doklady, které mají být hrazeny
        z poskytnutých finančních prostředků, musí být dodavatelem označeny názvem
        Projektu a jeho číslem uvedeným v MS2014+. V odůvodněných případech je
        příjemci umožněno, aby doklady označil názvem a číslem Projektu sám před jejich
        uplatněním v žádosti o platbu. Celková doba administrace žádosti o platbu od data
        jejího obdržení poskytovatelem do data jejího schválení nepřekročí 40 pracovních dnů.
        V případě zjištění, že žádost o platbu má vady nebo je neúplná, poskytovatel ji
        prostřednictvím IS KP 2014+ vrátí příjemci a příjemce jí po opravě předloží
        poskytovateli znovu. Po odstranění nedostatků a předložení opravené žádostí o platbu
        poskytovateli prostřednictvím IS KP2014+ běží lhůta pro administraci žádosti o platbu
        od data předložení opravené žádosti o platbu od začátku s tím, že celková doba
        schvalování žádosti o platbu nesmí přesáhnout 90 dnů od data jejího předložení
        poskytovateli. Na základě provedených kontrol a schválení průběžné zprávy
        o realizaci Projektu, případně po provedení úprav dle článku 10 této Smlouvy
        v návaznosti na kontrolní zjištění, schválí poskytovatel žádost o platbu a v návaznosti
        na to uvolní na účet příjemce uvedený v článku 6 formou další zúčtovatelné zálohy
        finanční prostředky k úhradě nákladů financovaného Projektu. Uvolnění finančních
        prostředků na účet příjemce při dodržení výše uvedeného postupu bude uskutečněno
        nejpozději do 10 pracovních dnů od data schválení žádosti o platbu. V téže lhůtě,
        v případě, že příjemce neuhradil veškeré výdaje ještě před uzavřením této Smlouvy, je
        příjemce povinen převést na tento účet i vlastní (jiné) prostředky ve výši odpovídající
        národnímu podílu u prováděné platby a zašle o tom doklad poskytovateli. Zálohově
        poskytnuté finanční prostředky může příjemce použít pouze k úhradě výdajů Projektu
        v rozsahu, jak jsou uvedeny v článku 4 části B) této Smlouvy a v souladu s finančním
        plánem Projektu.

4. Poskytovatel si vyhrazuje právo v mimořádných případech platby požadované
        příjemcem pozastavit nebo upravit jejich výši. O pozastavení plateb nebo úpravě jejich

                                                             6
        výše a důvodech jejich pozastavení nebo úpravy jejich výše poskytovatel písemně
        informuje příjemce a Řídící orgán, který v případě potřeby rozhodne o délce
        pozastavení plateb a/nebo jejich obnovení či o úpravě výši požadované platby.

                                                   Článek 8
                              Podmínky čerpání finančních prostředků

A) Práva a povinnosti příjemce:

A.1. Příjemce se zavazuje nakládat s poskytnutými finančními prostředky s péčí řádného
      hospodáře, tj. zejména efektivně a hospodárně v souladu s účelem, ke kterému byly
      poskytnuty.

A.2. Příjemce je povinen provádět úhradu veškerých výdajů Projektu financovaného podle
      této Smlouvy prostřednictvím účtu uvedeného v článku 6 této Smlouvy3. Zálohově
      poskytované finanční prostředky nemůže příjemce v rámci svého hospodaření použít
      k jiným účelům, než ke kterým jsou určeny, a příjemce je povinen provést taková
      opatření, aby tyto finanční prostředky nemohly být dotčeny výkonem práv třetích osob.

A.3. Příjemce se zavazuje čerpat z účtu uvedeného v článku 6 této Smlouvy z převedených
      finančních prostředků poskytnutých podle této Smlouvy pouze takovou výši finančních
      prostředků, která odpovídá podílu příspěvku z fondů EU u realizované platby a souhlasí
      s výší vyfakturovaných nezbytně nutných nákladů, které byly účelně vynaložené při
      realizaci Projektu.

A.4. Příjemce nesmí hradit z poskytnutých finančních prostředků poplatky za vedení
      bankovního účtu a poplatky za provedené bankovní služby. Příjemce tímto souhlasí, aby
      ČNB poskytovala průběžně poskytovateli informace o stavu finančních toků a o
      zůstatku na účtu uvedeném v článku 6 této Smlouvy. Příjemce je povinen peněžité
      plnění úrok nahrazující, pokud je dle zákonné úpravy poskytováno, připsané na účtu
      uvedeném v článku 6 z finančních prostředků poskytnutých podle této Smlouvy převést
      na účet poskytovatele č. xxxxxxx/xxxx v souvislosti s ročním vyúčtováním.

A.5. Příjemce je povinen vést o čerpání a užití finančních prostředků poskytnutých dle této
      Smlouvy průkaznou samostatnou analytickou účetní evidenci podle kap. 3.5. MPFT
      s vazbou k financovanému Projektu tak, aby bylo zřejmé čerpání a užití finančních
      prostředků v souladu s touto Smlouvou a s účelem, ke kterému jsou poskytovány a aby
      bylo možné vykázat zaúčtování účetních případů souvisejících s financováním Projektu
      ve vztahu ke všem zdrojům podílejících se na financování Projektu. Příjemce musí být
      schopen průkazně dokladovat dle relevantních nařízení Evropské unie při následných
      kontrolách a auditech všechny účetní operace související s financováním Projektu
      z prostředků fondů Evropské unie a zajistit jednoznačné přiřazení všech účetních
      položek k Projektu. Při vedení účetní evidence je příjemce povinen postupovat
      v souladu s platnými předpisy České republiky zejména podle zákona č. 563/1991 Sb.,
      o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů.

A.6. Příjemce je povinen uchovávat účetní evidenci k Projektu vedenou dle odst. A.5.
      a veškeré podklady, které souvisí s výdaji a audity Projektu, jako i další dokumentaci
      související s realizací Projektu po dobu minimálně tří let od 1. ledna roku následujícího
      po roce, kdy došlo k uzavření OPD 2014–2020, tj. minimálně do 31. 12. 2028, pokud

3 Pro vyloučení pochybností se uvádí, že výdaje související s realizací Projektu, které příjemce vydal před
   uzavřením této Smlouvy a které budou příjemcem zpětně vyúčtovány v rámci ex-ante žádostí o platbu ,
   nemusely být uhrazeny z účtu uvedeného v tomto článku Smlouvy.

                                                             7
      v předpisech České republiky není stanovena pro konkrétní dokumenty lhůta pro
      archivaci delší. Výslovně se sjednává, že příjemce je povinen uchovávat veškeré
      originální dokumenty související s realizací zadávacích řízení na veřejné zakázky
      k realizaci Projektu nejméně 10 let od finančního ukončení Projektu za předpokladu, že
      lhůta archivace stanovena podle předchozí věty není lhůtou delší. V souladu s Pravidly
      pro žadatele a příjemce bude Řídící orgán informovat příjemce po dokončení Projektu o
      datu, kdy začíná běžet lhůta pro archivaci dokumentů.

A.7. Příjemce je povinen zajistit realizaci Projektu tak, aby byly naplněny indikátory
      Projektu uvedené ve „Výzvě“, k jejichž splnění se příjemce zavázal jejich uvedením
      a vyčíslením v žádosti o podporu. Závazné indikátory Projektu (indikátory povinné
      k naplnění) jsou: Celková délka nových nebo modernizovaných linek metra,
      tramvajových tratí nebo trolejbusových tratí.

A.8. Příjemce je povinen při zadávání veřejných zakázek na realizaci Projektu, u nichž je
      finanční plnění zcela nebo zčásti hrazeno z finančních prostředků poskytovaných dle
      této Smlouvy, postupovat podle platné právní úpravy pro zadávání veřejných zakázek.
      Při zadávání těchto veřejných zakázek je příjemce povinen dodržovat předpisy
      upravující regulérnost veřejné podpory, ochranu životního prostředí, rovnost žen a mužů
      apod. Při zadávání veřejných zakázek na realizaci Projektu je příjemce dále povinen
      vždy zajistit transparentnost, přiměřenost, nediskriminaci a rovné zacházení.

      Při zadávání veřejných zakázek nespadajících pod působnost zákona č. 137/2006 Sb.,
      o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“), u zakázek se
      zahájením zadávacího řízení do 30. září 2016, nebo nespadajících pod působnost zákona
      č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen
      „ZZVZ“) u zakázek se zahájením zadávacího řízení po 1. říjnu 2016, je příjemce
      povinen se při zadávání zakázek řídit Pravidly pro žadatele a příjemce, vč. Metodického
      pokynu pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014–2020, vydaného
      Ministerstvem pro místní rozvoj (dále jen „MP“).

A.9. Příjemce se zavazuje, že se v souvislosti s financováním realizace Projektu podrobí
       kontrolám ze strany Evropského účetního dvora, Evropské komise, Nejvyššího
       kontrolního úřadu, Auditního orgánu, finančních orgánů, Platebního a certifikačního
       orgánu, Řídícího orgánu a poskytovatele a dalších kontrolních orgánů dle předpisů
       České republiky a předpisů Evropské unie4. V souvislosti s těmito kontrolami je
       příjemce povinen poskytnout veškerou dokumentaci vztahující se k Projektu a umožnit
       v souvislosti s výkonem této kontrolní činnosti pořizování kopií a výpisů dokladů ze
       své účetní evidence a rovněž při výkonu kontroly i účinně spolupracovat. Příjemce se
       zavazuje informovat poskytovatele o kontrolách a auditech provedených v souvislosti
       s financovaným Projektem a zavazuje se na žádost poskytovatele poskytnout veškeré
       informace o výsledcích a kontrolní protokoly z těchto kontrol a auditů.

A.10. Příjemce je povinen zasílat v průběhu realizace Projektu monitorovací zprávy –
       průběžné zprávy o realizaci Projektu předkládané s každou žádostí o platbu a informace
       o pokroku v realizaci Projektu (pouze ve specifických případech na vyžádání Řídícího
       orgánu) zpracované v elektronické formě v IS KP2014+ v rozsahu a časových
       intervalech stanovených v Metodickém pokynu pro monitorování implementace ESI
       fondů v programovém období 2014–2020 a Metodickém pokynu procesů řízení a

4 Pro vyloučení pochybností se uvádí, že výkonem některého kontrolního oprávnění může být jedním
   z oprávněných subjektů pověřen i třetí subjekt (např. supervizor).

                                                             8
       monitorování ESI fondů v MS2014+ zveřejněných na www.opd.cz. S poslední žádostí
       o platbu je příjemce povinen předložit Závěrečnou zprávu o realizaci za celé období
       realizace Projektu.

A.11. Příjemce je povinen informovat veřejnost a další subjekty o příspěvku poskytnutém
       Evropskou unií způsoby uvedenými v Pravidlech pro žadatele a příjemce a v platném
       Metodickém pokynu pro publicitu a komunikaci ESI fondů v programovém období
       2014–2020 zveřejněném na www.opd.cz a v souladu s tím je příjemce povinen uvádět
       na těchto materiálech i logo poskytovatele pro projekty spolufinancované z OPD, které
       je ke stažení k uvedenému účelu na www.sfdi.cz, a k jeho užití dává poskytovatel tímto
       souhlas.

A.12. Příjemce je povinen u Projektu postupovat v souladu s všeobecnými standardy
       Evropské unie, a dále v souladu s dalšími podmínkami stanovenými ve schváleném
       OPD a ve „Výzvě“. Příjemce je dále povinen při realizaci Projektu a při čerpání
       finančních prostředků pro Projekt poskytnutých na základě této Smlouvy dodržovat
       zejména platné Pravidla pro žadatele a příjemce a další aktuálně platné metodiky a
       pokyny vydané Řídícím orgánem pro příjemce prostředků z fondů Evropské unie
       zveřejněné na www.opd.cz a platná Pravidla pro financování z rozpočtu Státního fondu
       dopravní infrastruktury vydaná poskytovatelem a zveřejněná na www.sfdi.cz.

A.13. Příjemce souhlasí s tím, že identifikační údaje o něm, jako o příjemci finančních
       prostředků poskytovatele, jsou uloženy v centrální evidenci vedené u poskytovatele.
       Příjemce rovněž souhlasí se zveřejněním svého názvu, sídla, IČ, účelu a výše jemu
       poskytnutých finančních prostředků dle této Smlouvy.

A.14. Příjemce se zavazuje provést za každý kalendářní rok, ve kterém byly poskytnuty
       finanční prostředky pro Projekt, zúčtování poskytnutých finančních prostředků
       čerpaných na základě této Smlouvy. Toto zúčtování je příjemce povinen předložit
       poskytovateli v termínu stanoveném v metodickém pokynu poskytovatele. Rozsah a
       forma zúčtování bude stanovena metodickým pokynem k zúčtování, vydaným
       poskytovatelem pro každý kalendářní rok, který bude příjemci zaslán.

A.15. V případě, že bude z jakéhokoli důvodu předčasně ukončena realizace Projektu
       financovaného z finančních prostředků poskytovaných dle této Smlouvy před jeho
       dokončením, tj. před dosažením stanovených cílů, odstoupením příjemce od
       schváleného Projektu, je příjemce povinen neprodleně, nejpozději do 15 kalendářních
       dnů od dne, kdy došlo k odstoupení od schváleného Projektu, o této skutečnosti
       poskytovatele písemně informovat a předložit mu zprávu o dosažených výsledcích
       realizace Projektu, důvodech jeho ukončení a vrátit poskytovateli finanční prostředky,
       které již byly na Projekt uvolněny podle této Smlouvy.

A.16. Příjemce se zavazuje, že nejméně po dobu 5 let počínaje od data, kdy Projekt nabyl
       centrální stav „Projekt finančně ukončen ze strany Řídícího orgánu“ (tj. okamžik
       schválení poslední žádosti o platbu/vyúčtování)“, nepřevede majetek nabytý
       z poskytnutých finančních prostředků do vlastnictví třetích osob, ani jej jinak nezcizí,
       s výjimkou vyvolaných investic, nebo převodů vyplývajících ze zákonných ustanovení,
       nebo že k takovému nakládání s tímto majetkem dá souhlas Řídící orgán. I v těchto
       případech je příjemce povinen zavázat nabyvatele tohoto majetku k zajištění jeho
       udržitelnosti ve stejném rozsahu, jak pro příjemce vyplývá z tohoto ustanovení.
       Příjemce po uvedenou dobu nezastaví tento majetek, ani jej nezatíží právy třetích osob
       vyjma případů, kde toto zatížení vyplývá z platné právní úpravy. Současně je příjemce
       povinen zajistit řádnou péči o tento majetek, aby majetek mohl být užíván k účelu, ke
       kterému je určen. Příjemce může tento majetek pronajmout během výše uvedené doby

                                                             9
       udržitelnosti Projektu pouze s předchozím písemným souhlasem Řídícího orgánu. Po
       výše uvedenou dobu udržitelnosti Projektu je příjemce povinen předkládat za každý
       uplynulý rok, vždy do 30 dnů po uplynutí každého roku, průběžnou zprávu o
       udržitelnosti Projektu a po uplynutí této doby je příjemce povinen předložit Závěrečnou
       zprávu o udržitelnosti Projektu. Závěrečnou zprávu o udržitelnosti Projektu předkládá
       příjemce do 30 dnů po ukončení doby udržitelnosti Projektu v elektronické formě
       zpracované v IS KP2014+.

A.17. V souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 1303/2013, dále s Pravidly
       pro žadatele a příjemce může být příjemci poskytovatelem uložena povinnost (na
       základě výzvy Řídícího orgánu) vrátit část, případně i všechny prostředky poskytnuté
       na základě čl. 4 odst. B.2 této Smlouvy v případě, že vytvoří příjmy, které nebyly
       zohledněny v žádosti o podporu, resp. při vydání Schvalovacího protokolu.

A.18. V případě, že Evropská komise schvalující platby neuzná v plné výši náklady uhrazené
       v rámci financování Projektu dle této Smlouvy a dotace z fondu Evropské unie pro
       Projekt bude nižší, je příjemce povinen uhradit poskytovateli z vlastních (jiných) zdrojů
       rozdíl mezi výši finančních prostředků poskytnutých na základě této Smlouvy
       k předfinancování podílu výdajů Projektu, který měl být kryt prostředky z fondů
       Evropské unie, a výši finančních prostředků skutečně poskytnutých pro Projekt z fondů
       Evropské unie. Tento rozdíl se příjemce zavazuje poskytovateli uhradit ve lhůtě 15
       pracovních dnů od dne doručení písemné výzvy k vrácení finančních prostředků
       zaslané poskytovatelem, a to bankovním převodem finančních prostředků na účet
       poskytovatele vedený u ČNB č. 9324001/0710 s uvedením variabilního a specifického
       symbolu, se kterým mu byly finanční prostředky na financování Projektu dle této
       Smlouvy poskytnuty. V případě prodlení s vrácením finančních prostředků je příjemce
       povinen uhradit poskytovateli úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády
       č. 351/2013Sb. z dlužné částky za každý den prodlení do zaplacení.

B) Práva a povinnosti poskytovatele:

B.1. Poskytovatel je povinen převádět poskytované finanční prostředky dle této Smlouvy
      výlučně na účet příjemce uvedený v článku 6 v souladu s účelovým určením
      poskytovaných finančních prostředků a v termínu stanoveném touto Smlouvou.

B.2. Poskytovatel je při poskytování finančních prostředků dle této Smlouvy vázán platnými
      právními předpisy, Schvalovacím protokolem, podmínkami stanovenými v OPD, ve
      „Výzvě k předkládání žádostí o podporu“, v platné MPFT a v pravidlech a v pokynech
      stanovených Řídícím orgánem.

B.3. Poskytovatel je oprávněn v odůvodněných případech, o kterých písemně informuje
      příjemce, pozastavit uvolňování finančních prostředků a neposkytnout další finanční
      prostředky, pokud příjemce závažným způsobem poruší ustanovení této Smlouvy, např.
      použije poskytnuté finanční prostředky k jinému účelu, než byly podle této Smlouvy
      poskytnuty. V případě zjištění porušení Smlouvy nebo podmínek, za kterých byl
      schválen příspěvek pro Projekt z fondů Evropské unie, je poskytovatel povinen na tuto
      skutečnost příjemce upozornit a stanovit mu lhůtu ke zjednání nápravy v případech, kde
      je zjednání nápravy možné a kde je porušení povinností postiženo dle článku 10 této
      Smlouvy nižším odvodem za porušení rozpočtové kázně, či finanční opravou (dále také
      společně jen „sankce“), než kolik činí celková výše poskytovaných finančních
      prostředků a současně o tom písemně informuje Řídicí orgán a příslušný finanční úřad.
      Při porušení povinností stanovených právním předpisem, nebo pokud příjemce
      nedodržel účel, pro který mu byly finanční prostředky poskytnuty, nebo porušil jinou

                                                            10
      podmínku, za které mu byly finanční prostředky poskytnuty a u které nebylo možné
      zjednat nápravu, vyzve poskytovatel písemně příjemce, aby ve lhůtě, kterou mu
      stanoví, vrátil finanční prostředky, kterých se porušení povinností týká, a současně
      o tom informuje Řídicí orgán a příslušný finanční úřad. O zjednání nápravy nebo
      o vrácení finančních prostředků tam, kde zjednání nápravy není možné, poskytovatel
      neprodleně písemně informuje Řídicí orgán a příslušný finanční úřad. Pokud
      ve stanovené lhůtě nebude náprava zjednána nebo nebudou vráceny finanční prostředky
      v případě, kde je vrácení finančních prostředků požadováno, je poskytovatel oprávněn
      pozastavit příjemci čerpání finančních prostředků a neposkytnout další finanční
      prostředky a současně má poskytovatel právo od této Smlouvy odstoupit. V případě
      poskytnutých finančních prostředků, které byly příjemcem prokazatelně neoprávněně
      vyplacené nebo zadržené platí postupy uvedené v článku 10 Následky porušení
      povinností vyplývajících z této Smlouvy.

B.4. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od této Smlouvy také v případě, že se prokáže, že
      údaje sdělené mu příjemcem a dokladující dodržení podmínek stanovených
      poskytovatelem ve Smlouvě jsou zkreslené, nepravdivé nebo i přes předchozí
      upozornění poskytovatele neúplné.

B.5. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od této Smlouvy také v případě, že Řídící orgán
      rozhodne o zrušení Schvalovacího protokolu, pokud se prokáže, že údaje uvedené
      příjemcem v žádosti o podporu předložené Řídícímu orgánu, které vedly k vystavení
      Schvalovacího protokolu, byly zkreslené, nepravdivé, neúplné či zavádějící.

B.6. Poskytovatel je povinen informovat příjemce o změnách metodik a pokynů, na které je
      ve Smlouvě odkazováno, pokud tak neučiní Řídící orgán.

                                                   Článek 9
                            Kontrola nakládání s finančními prostředky

9.1 Příjemce se poskytovateli zavazuje k účinné spolupráci při výkonu kontroly
       hospodárného, účelného a efektivního nakládání s poskytnutými finančními prostředky,
       kontroly dodržování právních předpisů a příslušných metodických postupů, kontroly
       zajištění ochrany poskytnutých finančních prostředků proti rizikům, nesrovnalostem
       nebo jiným nedostatkům tak, aby kontrolním pracovníkům poskytovatele bylo
       umožněno provedení kontroly v souladu s § 3 odst. 5 zákona č. 104/2000 Sb. Provedení
       kontroly se bude řídit zákonem č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád) a zákonem
       č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů
       (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, MPFT a Manuálem
       pracovních postupů poskytovatele.

9.2 Při zjištění podezření na nesrovnalost (ve smyslu příslušných právních předpisů EU) při
       čerpání finančních prostředků poskytovaných na základě této Smlouvy informuje
       poskytovatel neprodleně o této skutečnosti Řídící orgán, který s ohledem na charakter
       zjištěných nesrovnalostí rozhodne o dalším postupu. Současně je poskytovatel oprávněn
       při zjištění nesrovnalostí ve vztahu k finančním prostředkům poskytnutým na
       financování Projektu žádat vrácení poskytnutých finančních prostředků, pozastavit
       jejich čerpání a činit další nezbytná opatření k zabezpečení předpokládané efektivnosti
       a souladu financovaných činností s platnými předpisy a mezinárodními závazky.

9.3 Poskytovatel (a rovněž i ostatní subjekty uvedené v čl. 8 části A) odst. A.9. této
       Smlouvy) je oprávněn v souvislosti s prováděnou kontrolou zjišťovat u příjemce
       a u osob se smluvními závazky vůči příjemci veškeré údaje nezbytné pro tuto kontrolu.

                                                            11
       Příjemce se zavazuje písemně deklarovat právo poskytovatele na zjišťování veškerých
       podkladů a údajů nutných pro tuto kontrolu u osob se smluvními závazky vůči příjemci
       ve smluvním vztahu mezi příjemcem a touto osobou v případech, kde smluvní vztah je
       financován či spolufinancován z finančních prostředků poskytovaných na základě této
       Smlouvy. Toto oprávnění je příjemce povinen zajistit stejným způsobem i pro ostatní
       subjekty uvedené v čl. 8 části A) odst. A.9. této Smlouvy.

                                                   Článek 10
                   Následky porušení povinností vyplývajících z této Smlouvy

10.1.V případě, že finanční prostředky poskytnuté dle této Smlouvy nebudou užity na účel, na
      který byly určeny, nebo příjemce poruší ve vztahu k poskytovaným finančním
      prostředkům povinnosti stanovené právními předpisy, nebo příjemce poruší jiné
      povinnosti vyplývající pro něj z této Smlouvy a na straně poskytovatele vznikne
      podezření na nesrovnalost při čerpání finančních prostředků příjemcem spočívající
      v podezření na porušení rozpočtové kázně, a nebude zjednána náprava nebo vrácené
      nesrovnalostí dotčené poskytnuté finanční prostředky ve smyslu čl. 8 části B) odst. B.3.,
      upozorní poskytovatel na tuto skutečnost Řídicí orgán, který rozhodne o dalším postupu.

10.2. Pokud se při podezření na nesrovnalost nebude postupovat podle čl. 8 části B) odst.
     B.3. a šetřením se dojde k závěru, že došlo k porušení rozpočtové kázně, je Příjemce
     povinen odvést veškeré prokazatelně neoprávněně vyplacené nebo zadržované finanční
     prostředky poskytnuté dle této Smlouvy, a to včetně penále ve smyslu § 44a zákona č.
     218/2000 Sb., rozpočtová pravidla, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č.
     218/2000 Sb.“), v termínu stanoveném příslušným finančním úřadem prostřednictvím
     tohoto finančního úřadu. Toto neplatí pro případy porušení rozpočtové kázně uvedené
     v odst. 10.4. až 10.9. tohoto článku, ve kterých je v souladu s § 14 odst. 6 zákona č.
     218/2000 Sb. stanoven odvod za porušení rozpočtové kázně (sankce) nižší, než je celková
     částka poskytovaných finančních prostředků na Projekt dle této Smlouvy.

10.3. Méně závažná porušení povinností vyplývajících pro příjemce z této Smlouvy ve smyslu
     § 14 odst. 6 zákona č. 218/2000 Sb., budou (pokud nebude ve lhůtě stanovené Řídicím
     orgánem či poskytovatelem zjednána náprava nebo vráceny finanční prostředky tam, kde
     zjednání nápravy není možné) postižena nižším odvodem za porušení rozpočtové kázně
     (sankcí), než kolik činí celková výše finančních prostředků poskytovaných pro Projekt.
     Řídicí orgán v těchto případech společně s rozhodnutím o dalším postupu stanoví i
     případnou výši odvodu za porušení rozpočtové kázně (sankci) v rámci sazeb uvedených
     v odst. 10.4. až 10.9. Podle charakteru šetřením zjištěných porušení povinností se v těchto
     případech stanoví odvod za porušení rozpočtové kázně (sankce) v rámci níže uvedených
     procentních rozpětí, přičemž při stanovení konkrétní výše bude přihlédnuto zejména k
     závažnosti porušení povinnosti a ke skutečnosti, zda se příjemce dopustil porušení
     některé z definovaných povinností opakovaně. Při vícenásobném porušení povinností
     bude odvod stanoven ve výši odpovídající horní hranici rozpětí. V případě, že
     identifikované porušení povinnosti má pouze formální charakter bez případného
     finančního dopadu, pak platí, že spodní hranice procentního rozpětí dosahuje hodnoty
     nula.

10.4. Méně závažné porušení povinností stanovených touto Smlouvou je nedodržení
         ustanovení:

        - odst. A.10., čl. 8 – povinnost zasílání zpráv o realizaci a zpráv o udržitelnosti –
                sankce 0,2 % – 3 % z celkové výše poskytovaných prostředků na Projekt;

                                                            12
        - odst. A.12., čl. 8 – povinnost dodržovat metodiky a pokyny vydané Řídícím
                orgánem pro příjemce prostředků – 0,1 % – 5 % z celkové výše poskytovaných
                prostředků na Projekt;

        - odst. 9.3., čl. 9, věta druhá – sankce 0,2 % – 2 % z celkové výše poskytovaných
                prostředků na Projekt.

10.5 V případě porušení jiných povinností než jsou uvedeny v odst. 10.4. jsou stanoveny
    tyto sankce:

        - převedení poskytnutých prostředků na jiný než stanovený účet, ale pouze
                v případě, kdy před stanovením sankce došlo k navrácení těchto prostředků zpět
                na účet uvedený v čl. 6 této Smlouvy; jedná se však pouze o případy, kdy dosud
                nedošlo k zařazení tohoto mylně provedeného výdaje do žádosti o platbu podané
                příjemcem (obdobně pak v případě úhrady faktur z účtu uvedeného v čl. 6 této
                Smlouvy včetně DPH, v případě, že není způsobilým výdajem, pokud dojde
                následně k přesunu těchto prostředků zpět na účet uvedený v čl. 6 této Smlouvy)
                – sankce 0,2 % – 3 % z částky, ve které byla porušena rozpočtová kázeň (tedy
                z částky, která byla převedena na jiný než stanovený účet a byla na tento účet
                navrácena),

        - použití investičních prostředků na úhradu neinvestičních výdajů a naopak –
                sankce 0,2 % – 5 % z částky, ve které byla porušena rozpočtová kázeň (tedy
                z částky, která byla použita namísto investičních výdajů jako neinvestiční výdaj
                či naopak).

10.6 V případě všech sankcí uvedených v odst. 10.4. a 10.5. platí, že u finančně
        objemnějších projektů bude interval pro stanovení sankce snížen podle následujících
        koeficientů (tzn., že krajní hodnoty intervalu budou vynásobeny koeficienty
        uvedenými níže):

        - u projektů s celkovými způsobilými výdaji (podle Schvalovacího protokolu)
                vyššími než 50 mil. Kč a nižšími než 200 mil. Kč koeficientem 0,75;

        - u projektů s celkovými způsobilými výdaji (podle Schvalovacího protokolu)
                vyššími než 200 mil. Kč a nižšími než 1 mld. Kč koeficientem 0,5;

        - u projektů s celkovými způsobilými výdaji (podle Schvalovacího protokolu)
                vyššími než 1 mld. Kč koeficientem 0,25.

10.7 Příjemce je povinen zajistit publicitu projektu v souladu s Pravidly pro žadatele
        a příjemce a Metodickým pokynem Publicita5. Sankce za porušení povinností v oblasti
        publicity je vyměřena procentem z celkové částky podpory, a to ve výši 0,1 % – 1,2
        %, maximálně však 1 000 000 Kč na Projekt za všechna zjištěná pochybení. Pokud
        příjemce odstraní zjištěné nedostatky ve lhůtě stanovené poskytovatelem/jiným
        kontrolním subjektem, nebude mu uložena žádná sankce.

10.8 Příjemce je povinen splnit stanovený indikátor uvedený v čl. 8 části A) odst. A.7. Pro
        případ nesplnění této podmínky se stanovuje sankce v rozmezí 20 % – 100 %
        z poskytnutých finančních prostředků na Projekt dle této Smlouvy.

10.9 V případě porušení povinností v důsledku porušení pravidel pro zadávání zakázek se
        výše sankce řídí následujícími tabulkami:

5 Metodický pokyn pro publicitu a komunikaci Evropských strukturálních a investičních fondů v programovém
   období 2014-2020 vydaný Ministerstvem pro místní rozvoj

                                                            13
Zakázky, kdy se na příjemce ve vztahu ke konkrétní zakázce vztahuje ZVZ nebo ZZVZ

    Typ porušení                                        Sankce

1.  Neprovedení zadávacího řízení na výběr dodavatele, 100 % částky finančních

    nebo uzavření smlouvy s dodavatelem, který se       prostředků použitých na

    neúčastnil zadávacího řízení                        financování předmětné

                                                        zakázky (ve výši porušení

                                                        rozpočtové kázně)

2.  Rozdělení předmětu veřejné zakázky s důsledkem 25 % částky finančních

    snížení předpokládané hodnoty pod finanční limity prostředků použitých na

    stanovené v ZVZ/ZZVZ; v případě, že tento postup financování předmětné

    vede až k zadání veřejné zakázky bez jakéhokoli     zakázky

    výběrového řízení, postupuje se dle výše uvedeného

    bodu 1

3.  Nedodržení povinnosti uveřejnit oznámení o          100 % částky finančních

    zahájení zadávacího řízení (oznámení nebylo vůbec prostředků použitých na

    zveřejněno)                                         financování předmětné

                                                        zakázky (ve výši porušení

                                                        rozpočtové kázně)

4.  Porušení jiných povinností týkajících se            25 % částky finančních

    uveřejňování                                        prostředků použitých na

                                                        financování předmětné
                                                        zakázky6

5.  Porušení povinnosti specifikovat v zadávací         25 % částky finančních

    dokumentaci a v oznámení o zahájení zadávacího      prostředků použitých na
    řízení kvalifikační předpoklady7/požadavky8 a       financování předmětné

    hodnotící kriteria v rozsahu požadovaném            zakázky,

    ZVZ/ZZVZ                                            v méně závažných případech

                                                        5 % nebo 10 %

6.  Nastavení kvalifikačních předpokladů7/požadavků8 25 % částky finančních

    a hodnotících kriterií v rozporu se ZVZ/ZZVZ        prostředků použitých na

                                                        financování předmětné

                                                        zakázky,

                                                        v méně závažných případech

                                                        5 % nebo 10 %

7.  Porušení povinnosti stanovit předmět veřejné        25 % částky finančních

    zakázky nediskriminačním způsobem, nebo             prostředků použitých na

    nedostatečné definování předmětu veřejné zakázky financování předmětné

    v oznámení/výzvě o zahájení zadávacího řízení,      zakázky,

    nebo v zadávací dokumentaci                         v méně závažných případech

                                                        5 % nebo 10 %

8.  Nedodržení povinnosti zadat veřejnou zakázku        25 % částky finančních

    v souladu s uveřejněnými kvalifikačními             prostředků použitých na

    předpoklady7/požadavky8, hodnotícími kritérii nebo financování předmětné

    se zadávací dokumentací                             zakázky,

                                                        v méně závažných případech

6 V případě, že identifikované porušení pravidel pro zadávání zakázek má pouze formální charakter bez
   případného finančního dopadu, pak platí, že spodní hranice procentního rozpětí dosahuje hodnoty nula

7 V režimu ZVZ
8 V režimu ZZVZ

                                                            14
                                                     5 % nebo 10 %

9.  Nezákonné vyjednávání o nabídkách                25 % částky finančních

                                                     prostředků použitých na

                                                     financování předmětné

                                                     zakázky,

                                                     v méně závažných případech

                                                     5 % nebo 10 %

10. Porušení povinnosti ustanovení hodnotící komise  25 % částky finančních
          pro posouzení a hodnocení nabídek7         prostředků použitých na

                                                     financování předmětné

                                                     zakázky

11. Porušení pravidel stanovených ZVZ/ZZVZ pro       5 % částky finančních

    složení nebo jednání hodnotící komise pro        prostředků použitých na
    posouzení a hodnocení nabídek7/komise pro        financování předmětné
    hodnocení nabídek8                               zakázky

12. Uzavření smlouvy s uchazečem, který měl být dle 25 % částky finančních

    ZVZ/ZZVZ vyloučen ze zadávacího řízení           prostředků použitých na

                                                     financování předmětné

                                                     zakázky

13. Nezákonné vyloučení zájemce/uchazeče ze          25 % částky finančních

    zadávacího řízení                                prostředků použitých na

                                                     financování předmětné

                                                     zakázky,

                                                     v méně závažných případech

                                                     5 % nebo 10 %

14. Nezákonné použití jednacího řízení bez uveřejnění 100 % částky finančních

                                                     prostředků použitých na

                                                     financování předmětné

                                                     zakázky

15. V případě veřejných zakázek zadaných v jednacím 100 % částky finančních

    řízení bez uveřejnění nebylo postupováno v souladu prostředků použitých na

    se ZVZ, např.:                                   financování předmětné

    -absence krajně naléhavého případu;              dodatečné veřejné zakázky

    - absence technických či uměleckých              (dodatečných veřejných

    důvodů;                                          zakázek)

    - absence důvodu ochrany výhradních práv V případě, že celková hodnota

    (důvodů vyplývajících ze zvláštního              dodatečných veřejných

    právního předpisu);                              zakázek zadaných bez

    - absence okolností, které zadavatel jednající zadávacího řízení nedosáhne

    s náležitou péčí nemohl předvídat;               finančního limitu stanoveného

    - absence nezbytnosti pro provedení              prováděcím předpisem pro

    původních stavebních prací (poskytnutí           nadlimitní veřejnou zakázku

    původních služeb).                               ani 50 % hodnoty hlavní

    V případě veřejných zakázek zadaných v jednacím zakázky, je možné snížit

    řízení bez uveřejnění nebylo postupováno v souladu sankci na 25 % částky

    se ZZVZ, např.:                                  finančních prostředků

    - absence krajně naléhavé okolnosti;             použitých na financování

    - absence jedinečného uměleckého díla nebo předmětných dodatečných

    výkonu;                                          veřejných zakázek

    - absence důvodů ochrany výhradních práv

                                       15
včetně práv duševního vlastnictví;

- absence technických důvodů, pro které

neexistuje hospodářská soutěž.

16. V případě veřejných zakázek zadaných v jednacím 100 % částky finančních

řízení bez uveřejnění na dodatečné7 stavební práce a prostředků použitých na

služby7, změny závazků ze smlouvy na veřejnou       financování předmětného

zakázku dle § 2228 nedodržení povinnosti zajistit, že plnění dle:

celkový rozsah dodatečných prací nebo změny         a) § 222 odst. 4 ZZVZ

závazků u stavebních prací nebo služeb nepřekročí      nebo
limity stanovené § 222 ZZVZ ceny původní veřejné    b) § 222 odst. 5 a 6 ZZVZ9

zakázky                                             převyšující 50 % ceny

                                                    původní veřejné zakázky

                                                    a 25 % částky finančních

                                                    prostředků použitých na

                                                    financování předmětného

                                                    plnění dle § 222 odst. 5 a 6

                                                    ZZVZ převyšující 30 % a

                                                    dosahující max. 50 % ceny
                                                    původní veřejné zakázky10

17. Změna závazků v rozporu s ustanovením § 222 odst. 25 % částky finančních

2 nebo 7 ZZVZ                                       prostředků použitých na

                                                    financování plnění původní

                                                    zakázky a 100 % částky

                                                    finančních prostředků

                                                    použitých na financování

                                                    dodatečného plnění

                                                    vyplývajícího z podstatných

                                                    změn prvků zakázky.

18. Střet zájmů potvrzený příslušným soudním nebo   100 % částky finančních

správním orgánem, a to buď u příjemce nebo u        prostředků použitých na

zadavatele.                                         financování předmětné

                                                    zakázky

19. Jiné závažné, výše výslovně neuvedené porušení  25 % částky finančních

pravidel pro zadávání veřejných zakázek, jestliže prostředků použitých na

mělo či mohlo mít vliv na výběr na nejvhodnější     financování předmětné
nabídky11                                           zakázky

20. Ostatní méně závažná porušení výše výslovně     5 % částky finančních

neuvedených povinností vyplývajících ze             prostředků použitých na
ZVZ/ZZVZ12                                          financování předmětné

                                                    zakázky

Zakázky, kdy se na příjemce ve vztahu ke konkrétní zakázce nevztahuje ZVZ ani

9 Změny plnění počítány dle § 222 odst. 5 a 6 ZZVZ
10 Změny plnění počítány dle § 222 odst. 9 ZZVZ.
11 V případě, že identifikované porušení pravidel pro zadávání zakázek má pouze formální charakter bez

   případného finančního dopadu, pak platí, že spodní hranice procentního rozpětí dosahuje hodnoty nula.

12 V případě, že identifikované porušení pravidel pro zadávání zakázek má pouze formální charakter bez
   případného finančního dopadu, pak platí, že spodní hranice procentního rozpětí dosahuje hodnoty nula.

                                                            16
ZZVZ.                        Popis porušení                        Sankce
Č. Typ porušení              Zakázka byla zadána, aniž by bylo     100 %
1. Neuveřejnění nebo         uveřejněno nebo odesláno oznámení     min. 25 % pokud byla
                             výběrového řízení dle bodu 7.2.1 MP   dodržena určitá míra
        neodeslání oznámení                                        uveřejnění
        výběrového řízení                                          100 %
                                                                   min. 25 % s ohledem
2. Umělé rozdělení           Předmět zakázky je rozdělen tak, aby  na závažnost porušení
        předmětu             došlo ke snížení předpokládané
        zakázky              hodnoty pod limity stanovené v odst.  min. 25 %, pokud je
                             6.4 MP a jeho zadání v mírnějším      délka lhůty kratší
3. Nedodržení                režimu, než je stanoven pro předmět   alespoň o 50 % její
        minimální délky      zakázky před jejím rozdělením podle   délky stanovené MP,
        lhůty pro podání     odst. 7.2.1. MP.                      min. 10 %, pokud je
        nabídek              Lhůty pro podání nabídek byly nižší   délka lhůty kratší
                             než lhůty uvedené v odst. 7.3.2 MP.   alespoň o 30 % její
                                                                   délky stanovené MP,
4. Nedostatečná doba Doba k tomu, aby si dodavatelé                2 - 5 %, v případě
                                                                   jiného zkrácení lhůty
k opatření zadávacích opatřili zadávací podmínky, je příliš        pro podání nabídek
                                                                   min. 25 %, je-li doba
podmínek                     krátká a vytváří tak neodůvodněnou    do kdy si dodavatelé
                                                                   musí opatřit zadávací
                             překážku pro otevření zakázky         podmínky, kratší
                                                                   alespoň o 50 % lhůty
                             hospodářské soutěži (porušení odst.   pro doručení nabídek,
                                                                   min. 10 %, je-li doba
                             7.2 a 7.3 MP).                        do kdy si dodavatelé
                                                                   musí opatřit zadávací
5. Neuveřejnění              Došlo k prodloužení lhůty pro podání  podmínky, kratší než
                                                                   60 % lhůty pro
informací o                  nabídek, ale toto prodloužení nebylo  doručení nabídek,
                                                                   min. 5 %, je-li doba
prodloužení lhůty pro uveřejněno stejným způsobem, jakým           do kdy si dodavatelé
                                                                   musí opatřit zadávací
podání nabídek               bylo zahájeno výběrové řízení         podmínky, kratší než
                                                                   80 % lhůty pro
                             (porušení odst. 7.2 a 7.3 MP).        doručení nabídek.
                                                                   min. 10 %
6. Neuvedení                 Hodnotící kritéria, případně jejich   min. 5 % s ohledem
                                                                   na závažnost porušení
hodnotících                  podrobná specifikace nejsou uvedeny
                                                                   min. 25 %
kritérií v zadávacích v zadávacích podmínkách (porušení            min. 10 nebo 5 %
                                                                   pokud byla hodnotící

                                             17
podmínkách         odst. 7.2.1 písm. f) MP).                  kritéria v zadávacích

                                                              podmínkách uvedena,

                                                              ale nedostatečně

                                                              podrobně popsána

7. Diskriminační   Stanovení diskriminačních                  min. 25 %

kvalifikační       kvalifikačních požadavků v rozporu min. 10 % nebo 5 % s

požadavky          s čl. 7.2.2 MP.                            ohledem na závažnost

                   Například:                                 porušení

                   -           Povinnost mít provozovnu

                   nebo zástupce v dané zemi nebo

                   regionu;

                   -           Povinnost uchazečů, mít

                   zkušenosti v dané zemi nebo regionu;

                   Stanovení kvalifikačních

                   předpokladů, které neodpovídají

                   předmětu zadávané zakázky.

8. Hodnotící kritéria Stanovení hodnotících kritérií, která min. 25 %

stanovená v rozporu nevyjadřují vztah užitné hodnoty a min. 10 % nebo 5 % s

se zásadami odst.  ceny, tedy v rozporu s odst. 8.3.9 MP ohledem na závažnost

6.1.1 MP                                                      porušení

9. Diskriminační   Předmět zakázky je v zadávacích            min. 25 %

vymezení           podmínkách vymezen příliš                  min. 10 % nebo 5 % s

předmětu           konkrétně, tak že není zajištěn rovný ohledem na závažnost

zakázky            přístup k jednotlivým dodavatelům, porušení

                   resp. někteří dodavatelé jsou takto

                   vymezeným předmětem zakázky

                   zvýhodněni (porušení odst. 7.2.3 a

                   7.2.4 MP).

10. Nedostatečné   Předmět zakázky je v zadávacích            min. 10 %

vymezení           podmínkách vymezen nedostatečně, min. 5 % s ohledem

předmětu           tak že zadávací podmínky neobsahují na závažnost porušení

zakázky            veškeré informace podstatné pro

                   zpracování nabídky (porušení odst.

                   7.2.1 písm. e) MP.

Posouzení a hodnocení nabídek

Č. Typ porušení       Popis porušení                          Sankce
                                                              min. 25 %
11. Změna kvalifikačních Kvalifikační požadavky byly          min. 10 % nebo 5 %
                                                              s ohledem na
požadavků po          změněny ve fázi posouzení               závažnost porušení

otevření obálek s     kvalifikace, což má vliv na splnění     min. 25 %

nabídkami             kvalifikace jednotlivými dodavateli

                      (nesplnění kvalifikace dodavateli,

                      kteří by ji dle zadávacích podmínek

                      splňovali nebo splnění kvalifikace

                      dodavateli, kteří by ji dle zadávacích

                      podmínek nesplňovali), porušení

                      odst. 6.1.1 ve spojení s odst. 7.2.2

                      MP.

12. Hodnocení nabídek Při hodnocení nabídek byla použita

                                    18
     podle jiných kritérií jiná kritéria hodnocení (případně    min. 10 % nebo 5 %

     hodnocení, než byla jejich váhy), než byla uvedena v       s ohledem na

     uvedena v zadávacích zadávacích podmínkách a tato          závažnost porušení

     podmínkách           skutečnost měla vliv na výběr

                          nejvhodnější nabídky, porušení odst.

                          6.1.1 ve spojení s odst. 8.3.9 MP.

13. Netransparentní       Protokol o posouzení a hodnocení min. 25 %

     posouzení            nabídek neexistuje nebo neobsahuje min. 10 % nebo 5 %

     a/nebo               všechny náležitosti vyžadované        s ohledem na

     hodnocení            v odst. 8.1.2 MP.                     závažnost porušení

     nabídek

14. Podstatná             Zadavatel v rámci jednání o           min. 25 %

     změna                nabídkách podstatně změní zadávací min. 10 % nebo 5 %

     zadávacích           podmínky v rozporu s odst. 7.4.3 MP. s ohledem na

     podmínek                                                   závažnost porušení

15. Zvýhodnění některého V průběhu lhůty pro podání nabídek min. 25 %

     dodavatele nebo      nebo při jednání s dodavateli jsou    min. 10 % nebo 5 %

     některých dodavatelů některému dodavateli nebo některým s ohledem na

                          dodavatelům poskytnuty informace, závažnost porušení

                          které nejsou poskytnuty jiným.

                          Případně je některý dodavatel nebo

                          někteří dodavatelé jiným způsobem

                          zvýhodněni a tyto skutečnosti mají

                          vliv/mohou mít vliv na výběr

                          nejvhodnější nabídky (porušení odst.

16. Změna nabídky         6.1.1 ve spojení s odst. 7.4 MP).     min. 25 %
         během hodnocení  Zadavatel umožní účastníkovi, aby
                          upravil svou nabídku během            min. 10 % nebo 5 %
                          hodnocení nabídek (porušení odst.     s ohledem na
                                                                závažnost porušení

                          6.1 MP).

17.  Odmítnutí mimořádně  Nabídková cena se zdá být             min. 25 %
     nízkých nabídek                                            min. 10 % nebo 5 %
                          mimořádně nízká v poměru

                          k výrobkům, stavebním pracím nebo s ohledem na

                          službám, zadavatel však tyto nabídky závažnost porušení

                          vyřadí, aniž by nejdříve písemně

                          požádal o upřesnění základních prvků

                          nabídky, které považuje za důležité

18. Střet zájmů           (porušení odst. 8.3.7 MP).
                          Zadání zakázky v rozporu s odst. 6.5 100 %

                          MP.

                                    19
Plnění zakázky                 Popis porušení                         Sankce
Č. Typ porušení                Podstatná změna smlouvy na plnění      100 % z hodnoty
19. Podstatná změna            zakázky (definována v odst. 9.2.1      dodatečných zakázek
                               MP), která by mohla mít vliv na        vyplývajících z
         smlouvy na plnění     výběr nejvhodnější nabídky.            podstatné změny
         zakázky                                                      smlouvy a min. 25 %
                               Snížení rozsahu smlouvy na plnění      ze smluvní ceny
20. Snížení rozsahu            zakázky provedením podstatné           původní zakázky
         smlouvy na plnění     změny smlouvy (definována v odst.      min. 25 % ze smluvní
         zakázky               9.2.1 MP), které by mohlo mít vliv na  ceny po jejím snížení
                               výběr nejvhodnější nabídky.
21. Zadání dodatečných         Původní zakázka byla zadána v          100 % z hodnoty
         stavebních prací /    souladu s MP, ale dodatečné zakázky    dodatečných zakázek
         služeb / dodávek bez  byly zadány v rozporu s odst. 9.2.1    min. 25 % v případě,
         důvodu dle MP         MP.                                    kdy dodatečné
                                                                      zakázky nepřekročí
22. Zadání dodatečných         Původní zakázka byla zadána v          50% hodnoty původní
         stavebních prací      souladu s MP, ale dodatečné stavební   zakázky
         nebo služeb ve        práce nebo služby byly zadány v        100 % z částky
         vyšším rozsahu než    objemu vyšším než 50 % původní         přesahující 50 % ceny
         50% původní           zakázky, tedy v rozporu s odst. 9.2.1  původní zakázky
         zakázky               MP).

Jiné porušení MP               Jiné porušení MP výše neuvedené,       min. 25 % nebo min.
23. Jiné porušení výše         které mělo nebo mohlo mít vliv na      1% s ohledem na
                               výběr nejvhodnější nabídky6            závažnost porušení.
         neuvedené

Jiná porušení MP výše neuvedená, která neměla, resp. nemohla mít vliv na výběr
nejvhodnější nabídky, nezakládají žádné sankce. Při uplatňování sankcí se postupuje
obecně dle odst. 11.1 MP.

Sazby sankcí pro zakázky, kdy se na příjemce ve vztahu ke konkrétní zakázce
nevztahuje ZVZ, (u zakázek se zahájením zadávacího řízení do 30. září 2016) resp.
ZZVZ (u zakázek se zahájením zadávacího řízení po 1. říjnu 2016), uvedené v tabulce
výše, se uplatní na finanční prostředky použité nebo určené k úhradě výdajů v rámci
zakázky, u které bylo porušení povinností či pravidel zjištěno, pokud není v tabulce u
konkrétní sankce uvedeno jinak. Vyskytne-li se v jednom výběrovém řízení více

                                                  20
        porušení povinností či pravidel, sazby sankcí se nesčítají, ale při rozhodování o sazbě
        sankce se vezme v úvahu sankce s nejvyšší.

10.10 Pokud bude zjištěno kontrolou provedenou poskytovatelem, že příjemce porušil
        povinnosti stanovené ve Smlouvě nebo právními předpisy před tím, než mu byly
        finanční prostředky uvolněny, informuje poskytovatel o této skutečnosti Řídicí orgán a
        současně může rozhodnout o provedení finanční opravy u poskytovaných finančních
        prostředků v rozsahu sankcí uvedených v odst. 10.4 až 10.9. tohoto článku podle toho,
        k jakému konkrétnímu porušení povinnosti ze strany příjemce došlo. Pokud Řídicí
        orgán potvrdí finanční opravu, nebo upraví výši této finanční opravy v návaznosti na
        případná vlastní či jiná zjištění, poskytovatel nevyplatí příjemci touto finanční opravou
        dotčenou částku poskytovaných finančních prostředků. O provedení těchto sankčních
        opatření poskytovatel bezodkladně příjemce písemně informuje. Proti provedeným
        sankčním opatřením může příjemce podat poskytovateli námitky ve lhůtě 15 dnů od
        doručení písemného oznámení o sankčních opatřeních, není-li poskytovatelem
        v oznámení stanoveno jinak. Poskytovatel si vyžádá k podaným námitkám příjemce
        stanovisko Řídicího orgánu. Na základě stanoviska Řídicího orgánu k podaným
        námitkám rozhoduje o podaných námitkách příjemce a o oprávněnosti provedených
        sankčních opatření ředitel SFDI. Proti rozhodnutí o námitkách se nelze odvolat. O
        provedených sankčních opatřeních a o rozhodnutí o námitkách poskytovatel následně
        bez zbytečného odkladu písemně informuje Řídicí orgán a příslušný finanční úřad.

           Článek 11
       Ostatní ujednání

11.1.  Finanční prostředky poskytované podle této Smlouvy mají ve smyslu zákona
       č. 586/1992 Sb., o dani z příjmu, ve znění pozdějších předpisů, charakter dotace
       a o jejich výši se pro účely odpisů snižuje u Projektu vstupní cena hmotného majetku,
       k jehož pořízení byly tyto finanční prostředky použity.

             Článek 12
       Závěrečná ujednání

12.1.  Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu poslední smluvní stranou a
       účinnosti dnem jejího zveřejnění prostřednictvím registru smluv. Smlouva je uzavírána
       na celou dobu realizace a finančního vypořádání Projektu Tím nejsou dotčena
       ustanovení Smlouvy, která svou úpravou přesahují uvedený časový rámec.

12.2. Smlouva má jednu přílohu:
        Příloha č. 1: Schvalovací protokol.

12.3. Veškeré změny a doplňky této Smlouvy mohou být činěny formou číslovaných
        písemných dodatků ke Smlouvě, které nabývají účinnosti datem zveřejnění dodatku
        prostřednictvím registru smluv.

12.4. Práva a povinnosti touto Smlouvou neupravené se řídí ustanoveními Občanského
        zákoníku a dalšími platnými právními předpisy ČR.

12.5. Smluvní strany prohlašují, že tato Smlouva byla sepsána na základě jejich svobodné,
        vážné, omylu prosté a pravé vůle a že se řádně seznámily s textem této Smlouvy

                                             21
       a neshledávají v něm žádných vad. Na důkaz toho připojují své podpisy pod text této
       Smlouvy

12.6. Obě smluvní strany se zavazují neprodleně informovat druhou stranu o všech
        závažných skutečnostech, které by zakládaly jakoukoliv změnu tohoto smluvního
        vztahu.

12.7.  Smluvní strany výslovně prohlašují, že obsah Smlouvy není předmětem utajení a že
       souhlasí se zveřejněním Smlouvy a jejích případných dodatků na www.sfdi.cz bez
       stanovení dalších podmínek. Poskytovatel zajistí zveřejnění Smlouvy a jejich dodatků
       prostřednictvím registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních
       podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv
       (zákon o registru smluv).

12.8. Smlouva je vyhotovena v sedmi stejnopisech s tím, že příjemci náleží dvě její
        vyhotovení, poskytovateli tři vyhotovení a Řídící orgán obdrží dva stejnopisy
        Smlouvy.

V Praze dne                          V Pardubicích dne

……………………………………                       ……………………………………
Ing. Zbyněk Hořelica                 Ing. Tomáš Pelikán
ředitel                              místopředseda představenstva
Státní fond dopravní infrastruktury  Dopravní podnik města Pardubic a.s.

                                     22