Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Rámcová smlouva o financování projektu název: Prodloužení trolejbusové trati v Trnové a Ohrazenici evidenční číslo: 553 375 0002 v rámci Operačního programu Doprava, z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury Článek 1 Smluvní strany Státní fond dopravní infrastruktury Sokolovská 278, 190 00 Praha 9, IČO: 70856508 zastoupený ředitelem Ing. Zbyňkem Hořelicou (dále jen „poskytovatel“) a Dopravní podnik města Pardubic a.s. se sídlem Teplého 2141, 532 20 Pardubice IČO: 63217066 zastoupený místopředsedou představenstva Ing. Tomášem Pelikánem (dále jen „příjemce“) uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s § 3 odst. 1 a odst. 2 zákona č. 104/2000 Sb., o Státním fondu dopravní infrastruktury, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 104/2000 Sb.“) a podle ustanovení § 1746 odstavce 2) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a na základě Dohody o delegování některých pravomocí a činností Řídícího orgánu Operačního programu Doprava na Zprostředkující subjekt Operačního programu Doprava, uzavřené 19. května 2015 mezi Ministerstvem dopravy jako Řídícím orgánem OPD (dále jen „Řídící orgán“) a poskytovatelem jako 1 Zprostředkujícím subjektem OPD, ve znění Dodatku č.1 ze dne 10. května 2017 a Dodatku č.2 ze dne 27. června 2017 (dále jen „Dohoda o delegování“) a na základě Schvalovacího protokolu ze dne 15. února 2018 vydaného Řídícím orgánem tuto Rámcovou smlouvu o financování projektu v rámci Operačního programu Doprava z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (dále jen „Smlouva“): Článek 2 Účel Smlouvy Účelem této Smlouvy je: - vytvořit podmínky k zajištění včasných a plynulých plateb administrovaných prostřednictvím poskytovatele pro projekt v sektoru dopravy schválený Řídícím orgánem ke spolufinancování z Operačního programu Doprava (dále jen „OPD“) v rozsahu výdajů, které mají být kryty prostředky z fondů Evropské unie a zajistit plnění podmínek, za kterých jsou příspěvky z OPD pro spolufinancovaný projekt poskytnuty; - zajistit provedení ust. § 2 a § 3 zákona č. 104/2000 Sb.; - právně a věcně vymezit mezi smluvními stranami podmínky pro výkon kontroly poskytovatele vůči příjemci při realizaci financování dle této Smlouvy; - realizovat schválený rozpočet poskytovatele ve vztahu k projektu v sektoru dopravy schválenému Řídícím orgánem ke spolufinancování v rámci OPD. Článek 3 Předmět Smlouvy Smlouva v souladu se zákonem č. 104/2000 Sb. a Dohodou o delegování upravuje práva a povinnosti mezi poskytovatelem a příjemcem: - při poskytování finančních prostředků k účelu vymezenému touto Smlouvou v návaznosti na Schvalovací protokol vydaný Řídícím orgánem dne 15. února 2018, č.j. 96/2017-430-PPR/3, který tvoří Přílohu č. 1 této Smlouvy a je její nedílnou součástí (dále jen „Schvalovací protokol“); - při čerpání finančních prostředků; - při kontrolní činnosti poskytovatele vůči příjemci při nakládání s poskytnutými finančními prostředky. Smlouva dále upravuje práva a povinnosti příjemce ve vztahu k Řídícímu orgánu a případně i k dalším subjektům v souvislosti se správou a řízením prostředků OPD určených k financování projektu schváleného ke spolufinancování v rámci OPD, které příjemce obdrží na základě této Smlouvy. 2 Článek 4 Účel a výše poskytnutí finančních prostředků A. Specifikace účelu: A.1. Poskytovatel poskytuje na základě této Smlouvy finanční prostředky výlučně na financování dále uvedeného projektu: název projektu: Prodloužení trolejbusové trati v Trnové a Ohrazenici evidenční číslo projektu v MS2014+: CZ.04.1.40/0.0/0.0/16_022/0000136 prioritní osa: 1 specifický cíl: 1.4, který byl schválen ke spolufinancování v rámci OPD v souladu s žádostí o podporu z fondů Evropské unie v rámci OPD (dále jen „žádost o podporu“) a s případnými doplňujícími podmínkami uvedenými ve Schvalovacím protokolu a v jeho příloze (dále jen „Projekt“). A.2. Finanční prostředky jsou poskytovány příjemci na Projekt na základě této Smlouvy v návaznosti na Schvalovací protokol, v souladu s rozpočtem poskytovatele schváleným vždy pro příslušný rok realizace Projektu. B. Specifikace výše poskytovaných prostředků: B.1. Poskytovatel poskytne na základě této Smlouvy příjemci k financování Projektu specifikovaného v odst. A.1. po celou dobu jeho realizace (tj. od data zahájení realizace Projektu uvedeného ve Schvalovacím protokolu do data proplacení poslední žádosti o platbu příjemci u Projektu) ze svého rozpočtu finanční prostředky maximálně do výše: 25 724 591,09 Kč (slovy: dvacetpětmilionůsedmsetdvacetčtyřitisícpětsetdevadesátjednakorunče- skýchdevěthaléřů) určené na předfinancování výdajů Projektu, které mají být kryty schváleným příspěvkem z fondů Evropské unie, což představuje podíl na financování (míra podpory) 85 % ve vztahu ke způsobilým výdajům Projektu. Úhradu národního podílu na financování Projektu ve výši 15 % ve vztahu ke způsobilým výdajům Projektu, tj. minimálně1 4 539 633,73 Kč i úhradu nezpůsobilých výdajů Projektu je příjemce povinen zajistit z vlastních (jiných) zdrojů. Pokud výdaje Projektu, které mají být kryty schváleným příspěvkem z fondů Evropské unie, nebudou proplaceny z prostředků Evropské unie v plné výši, je příjemce povinen zajistit dofinancování Projektu z vlastních (jiných) zdrojů. 1 V případě snížení celkových způsobilých výdajů Projektu bude výše finančních prostředků na financování národního podílu upravena v návaznosti na výši procentuálního podílu národního financování na snížených způsobilých výdajích Projektu. 3 B.2. V roce 2018 poskytne poskytovatel v souladu se svým rozpočtem pro rok 2018 příjemci k financování Projektu specifikovaného v odst. A.1. finanční prostředky k financování výdajů Projektu, které mají být kryty schváleným příspěvkem z fondů Evropské unie, maximálně do výše: 25 724 591,09 Kč (slovy: dvacetpětmilionůsedmsetdvacetčtyřitisíc- pětsetdevadesátjednakorunčeskýchdevěthaléřů) B.3. Pro účely financování Projektu dle této Smlouvy se člení výdaje Projektu na: - způsobilé výdaje, tj. výdaje přímo a výhradně spojené s realizací Projektu, které jsou vynaložené na stanovený účel a v rámci období stanoveného Schvalovacím protokolem, jsou v souladu s právními předpisy České republiky a s příslušnými předpisy Evropské unie, příslušným metodickým pokynem Národního orgánu pro koordinaci (Metodický pokyn pro způsobilost výdajů a jejich vykazování v programovém období 2014–2020) a dalšími pravidly stanovenými v metodických pokynech Řídícího orgánu, zejména s platnými Pravidly pro žadatele a příjemce zveřejňovanými na www.opd.cz (dále jen „Pravidla pro žadatele a příjemce“), a specifikovanými ve „Výzvě k předkládání žádostí o podporu“ (dále jen „Výzva“); - nezpůsobilé výdaje, tj. výdaje Projektu, které nemohou být spolufinancovány z příspěvku z Evropských fondů ve specifikaci uvedené v Pravidlech pro žadatele a příjemce, ve „Výzvě“ a ve finančním rozpočtu Projektu, který tvoří přílohu žádosti o podporu. B.4. Poskytování finančních prostředků z rozpočtu poskytovatele pro financování Projektu upravené touto Smlouvou bude v jednotlivých letech jeho realizace upraveno dodatkem k této Smlouvě v souladu s rozpočtem poskytovatele schváleným pro příslušný rok realizace Projektu. V dodatku bude obsažena specifikace výše finančních prostředků poskytovaných v daném roce pro financování Projektu, které mají být kryty schváleným příspěvkem z fondů Evropské unie, v návaznosti na schválený rozpočet poskytovatele pro daný rozpočtový rok nebo v návaznosti na interní rozpočtové opatření (změnové řízení) poskytovatele provedené s ohledem na případné změny v Projektu nebo s ohledem na aktuální finanční potřeby Projektu ve vazbě na vlastní provádění Projektu ve vztahu k uzavřeným smlouvám se zhotoviteli Projektu. V dodatku budou upraveny i případné další podmínky financování Projektu, jejichž úprava bude aktuální a nezbytná pro financování Projektu. Článek 5 Harmonogram realizace Projektu Financování Projektu dle této Smlouvy bude zajišťováno po celou dobu realizace Projektu, přičemž se dobou realizace Projektu rozumí doba od data zahájení realizace Projektu do konečného data způsobilosti výdajů realizovaného Projektu stanoveného v souladu s úpravou uvedenou v Pravidlech pro žadatele a příjemce a ve „Výzvě k předkládání žádostí o podporu“. Tato data jsou stanovena ve Schvalovacím protokolu. Realizace Projektu bude probíhat na základě harmonogramu uvedeného v příloze Schvalovacího protokolu. Data v harmonogramu odpovídají údajům ze schválené žádosti o podporu. Data harmonogramu mohou být aktualizována bez vydání změnové specifikace pouze v MS2014+ na základě žádosti o změnu předloženou příjemcem Řídícímu orgánu prostřednictvím IS KP14+. 4 Článek 6 Prohlášení příjemce Příjemce prohlašuje, že - si zřídil a má u České národní banky (ČNB) otevřen účet č. xxxxxx/xxxx vedený v Kč pro finanční prostředky určené k financování způsobilých výdajů Projektu a zavazuje se, že veškeré způsobilé výdaje související s realizací Projektu financované z finančních prostředků poskytnutých podle této Smlouvy i z vlastních (jiných zdrojů) bude výlučně hradit prostřednictvím tohoto účtu2, pokud nebude dohodnuto jinak; - má zajištěné z vlastních (jiných) zdrojů finanční prostředky k úhradě národního podílu na financování Projektu ve vztahu ke způsobilým výdajům Projektu i na úhradu nezpůsobilých výdajů Projektu. Článek 7 Uvolňování finančních prostředků 1. Finanční prostředky určené na financování Projektu v souladu s touto Smlouvou převádí poskytovatel ze svého účtu výhradně na účet příjemce specifikovaný v článku 6 této Smlouvy na základě žádosti o platbu předloženou příjemcem v souladu s platným Metodickým pokynem finančních toků programů spolufinancovaných z Evropských strukturálních fondů, Fondu soudržnosti a Evropského námořního a rybářského fondu na programové období 2014–2020 (dále jen „MPFT“) a v souladu s platnými Pravidly pro žadatele a příjemce a Pravidly pro financování z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury zveřejněnými na www.sfd.cz. Žádost o platbu musí být opatřena elektronickým podpisem osoby oprávněné za příjemce ve věci žádosti o platbu jednat. S každou žádostí o platbu (s výjimkou pouze zálohových ex- ante žádosti o platbu) předkládá příjemce průběžnou zprávu o realizaci Projektu prostřednictvím IS KP2014+, jejíž schválení Řídícím orgánem je podmínkou pro proplacení žádosti o platbu. Poslední žádost o platbu je příjemce povinen předložit poskytovateli prostřednictvím IS KP2014+ nejpozději 30 kalendářních dnů před konečným datem způsobilosti výdajů společně se Závěrečnou zprávou o realizaci za celé období realizace Projektu, pokud v případě potřeby nebude s příjemcem dohodnuto jinak. 2. Poskytovatel uvolňuje příjemci finanční prostředky poskytované touto Smlouvou formou zúčtovatelných záloh na základě žádosti o platbu předloženou příjemcem. Součástí každé žádosti o platbu, s výjimkou žádosti o platbu, na základě které je příjemci proplacena první záloha, musí být průběžná zpráva o realizaci Projektu. První záloha na financování Projektu může být příjemci poskytnuta maximálně ve výši 40 % objemu finančních prostředků plánovaných v rozpočtu poskytovatele v daném rozpočtovém roce pro předfinancování výdajů Projektu, které mají být kryty schváleným příspěvkem z fondu Evropské unie. Až do výše celkového objemu finančních prostředků plánovaných v rozpočtu poskytovatele v daném rozpočtovém roce pro předfinancování podílu způsobilých výdajů Projektu, může být záloha poskytnuta v případě, že příjemce uhradil veškeré způsobilé výdaje Projektu před předložením žádosti o platbu. Poskytnutí každé další zálohy příjemci je podmíněno 2 Pro vyloučení pochybností se uvádí, že výdaje související s realizací Projektu, které příjemce vydal před uzavřením této Smlouvy, a které budou příjemcem zpětně vyúčtovány v rámci ex-ante žádostí o platbu nemusely být uhrazeny z účtu uvedeného v tomto článku Smlouvy. 5 předložením žádosti o platbu, ve které příjemce vyúčtovává předchozí poskytnutou zálohu a zároveň může žádat o další zálohu maximálně do výše vyúčtovaných finančních prostředků, a současně předložením průběžné zprávy o realizaci Projektu. Vyúčtování zálohy musí být doloženo fakturami či jinými účetními doklady, a současně předkládá příjemce i doklady o uhrazení faktur, u kterých byl zpětně proplacen ze zálohově poskytnutých finančních prostředků podíl způsobilých výdajů Projektu, které mají být kryty schváleným příspěvkem z fondu Evropské unie. Každá následující záloha může být po schválení průběžné zprávy o realizaci Projektu poskytnuta pouze do výše zúčtovaných finančních prostředků. Zúčtování zálohově poskytnutých finančních prostředků musí být provedeno nejpozději do třech měsíců ode dne jejich uvolnění na účet příjemce, u poslední zálohy poskytnuté v daném rozpočtovém roce nejpozději se zúčtováním finančních prostředků poskytnutých v daném rozpočtovém roce provedeným dle článku 8 část A) odst. A.14. této Smlouvy. V případě, že příjemce nevyúčtuje poskytnuté zálohy v plné výši, vrací v závěrečné žádosti o platbu nevyúčtovanou zálohu jako přeplatek. 3. Poskytovatel vždy provede kontrolu věcné a finanční správnosti žádosti o platbu a u vyúčtovaných realizovaných plateb kontrolu oprávněnosti fakturace a oprávněnosti zpětného proplacení podílu způsobilých výdajů Projektu, který příjemce uhradil z vlastních (jiných) zdrojů, a který má být krytý schváleným příspěvkem z fondu Evropské unie. Veškeré faktury a účetní doklady, které příjemce uhradil z vlastních (jiných) finančních zdrojů, a následně u nich žádá zpětně proplatit podíl způsobilých výdajů Projektu, který má být krytý příspěvkem z fondů Evropské unie, a stejně tak i faktury a účetní doklady, které mají být hrazeny z poskytnutých finančních prostředků, musí být dodavatelem označeny názvem Projektu a jeho číslem uvedeným v MS2014+. V odůvodněných případech je příjemci umožněno, aby doklady označil názvem a číslem Projektu sám před jejich uplatněním v žádosti o platbu. Celková doba administrace žádosti o platbu od data jejího obdržení poskytovatelem do data jejího schválení nepřekročí 40 pracovních dnů. V případě zjištění, že žádost o platbu má vady nebo je neúplná, poskytovatel ji prostřednictvím IS KP 2014+ vrátí příjemci a příjemce jí po opravě předloží poskytovateli znovu. Po odstranění nedostatků a předložení opravené žádostí o platbu poskytovateli prostřednictvím IS KP2014+ běží lhůta pro administraci žádosti o platbu od data předložení opravené žádosti o platbu od začátku s tím, že celková doba schvalování žádosti o platbu nesmí přesáhnout 90 dnů od data jejího předložení poskytovateli. Na základě provedených kontrol a schválení průběžné zprávy o realizaci Projektu, případně po provedení úprav dle článku 10 této Smlouvy v návaznosti na kontrolní zjištění, schválí poskytovatel žádost o platbu a v návaznosti na to uvolní na účet příjemce uvedený v článku 6 formou další zúčtovatelné zálohy finanční prostředky k úhradě nákladů financovaného Projektu. Uvolnění finančních prostředků na účet příjemce při dodržení výše uvedeného postupu bude uskutečněno nejpozději do 10 pracovních dnů od data schválení žádosti o platbu. V téže lhůtě, v případě, že příjemce neuhradil veškeré výdaje ještě před uzavřením této Smlouvy, je příjemce povinen převést na tento účet i vlastní (jiné) prostředky ve výši odpovídající národnímu podílu u prováděné platby a zašle o tom doklad poskytovateli. Zálohově poskytnuté finanční prostředky může příjemce použít pouze k úhradě výdajů Projektu v rozsahu, jak jsou uvedeny v článku 4 části B) této Smlouvy a v souladu s finančním plánem Projektu. 4. Poskytovatel si vyhrazuje právo v mimořádných případech platby požadované příjemcem pozastavit nebo upravit jejich výši. O pozastavení plateb nebo úpravě jejich 6 výše a důvodech jejich pozastavení nebo úpravy jejich výše poskytovatel písemně informuje příjemce a Řídící orgán, který v případě potřeby rozhodne o délce pozastavení plateb a/nebo jejich obnovení či o úpravě výši požadované platby. Článek 8 Podmínky čerpání finančních prostředků A) Práva a povinnosti příjemce: A.1. Příjemce se zavazuje nakládat s poskytnutými finančními prostředky s péčí řádného hospodáře, tj. zejména efektivně a hospodárně v souladu s účelem, ke kterému byly poskytnuty. A.2. Příjemce je povinen provádět úhradu veškerých výdajů Projektu financovaného podle této Smlouvy prostřednictvím účtu uvedeného v článku 6 této Smlouvy3. Zálohově poskytované finanční prostředky nemůže příjemce v rámci svého hospodaření použít k jiným účelům, než ke kterým jsou určeny, a příjemce je povinen provést taková opatření, aby tyto finanční prostředky nemohly být dotčeny výkonem práv třetích osob. A.3. Příjemce se zavazuje čerpat z účtu uvedeného v článku 6 této Smlouvy z převedených finančních prostředků poskytnutých podle této Smlouvy pouze takovou výši finančních prostředků, která odpovídá podílu příspěvku z fondů EU u realizované platby a souhlasí s výší vyfakturovaných nezbytně nutných nákladů, které byly účelně vynaložené při realizaci Projektu. A.4. Příjemce nesmí hradit z poskytnutých finančních prostředků poplatky za vedení bankovního účtu a poplatky za provedené bankovní služby. Příjemce tímto souhlasí, aby ČNB poskytovala průběžně poskytovateli informace o stavu finančních toků a o zůstatku na účtu uvedeném v článku 6 této Smlouvy. Příjemce je povinen peněžité plnění úrok nahrazující, pokud je dle zákonné úpravy poskytováno, připsané na účtu uvedeném v článku 6 z finančních prostředků poskytnutých podle této Smlouvy převést na účet poskytovatele č. xxxxxxx/xxxx v souvislosti s ročním vyúčtováním. A.5. Příjemce je povinen vést o čerpání a užití finančních prostředků poskytnutých dle této Smlouvy průkaznou samostatnou analytickou účetní evidenci podle kap. 3.5. MPFT s vazbou k financovanému Projektu tak, aby bylo zřejmé čerpání a užití finančních prostředků v souladu s touto Smlouvou a s účelem, ke kterému jsou poskytovány a aby bylo možné vykázat zaúčtování účetních případů souvisejících s financováním Projektu ve vztahu ke všem zdrojům podílejících se na financování Projektu. Příjemce musí být schopen průkazně dokladovat dle relevantních nařízení Evropské unie při následných kontrolách a auditech všechny účetní operace související s financováním Projektu z prostředků fondů Evropské unie a zajistit jednoznačné přiřazení všech účetních položek k Projektu. Při vedení účetní evidence je příjemce povinen postupovat v souladu s platnými předpisy České republiky zejména podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů. A.6. Příjemce je povinen uchovávat účetní evidenci k Projektu vedenou dle odst. A.5. a veškeré podklady, které souvisí s výdaji a audity Projektu, jako i další dokumentaci související s realizací Projektu po dobu minimálně tří let od 1. ledna roku následujícího po roce, kdy došlo k uzavření OPD 2014–2020, tj. minimálně do 31. 12. 2028, pokud 3 Pro vyloučení pochybností se uvádí, že výdaje související s realizací Projektu, které příjemce vydal před uzavřením této Smlouvy a které budou příjemcem zpětně vyúčtovány v rámci ex-ante žádostí o platbu , nemusely být uhrazeny z účtu uvedeného v tomto článku Smlouvy. 7 v předpisech České republiky není stanovena pro konkrétní dokumenty lhůta pro archivaci delší. Výslovně se sjednává, že příjemce je povinen uchovávat veškeré originální dokumenty související s realizací zadávacích řízení na veřejné zakázky k realizaci Projektu nejméně 10 let od finančního ukončení Projektu za předpokladu, že lhůta archivace stanovena podle předchozí věty není lhůtou delší. V souladu s Pravidly pro žadatele a příjemce bude Řídící orgán informovat příjemce po dokončení Projektu o datu, kdy začíná běžet lhůta pro archivaci dokumentů. A.7. Příjemce je povinen zajistit realizaci Projektu tak, aby byly naplněny indikátory Projektu uvedené ve „Výzvě“, k jejichž splnění se příjemce zavázal jejich uvedením a vyčíslením v žádosti o podporu. Závazné indikátory Projektu (indikátory povinné k naplnění) jsou: Celková délka nových nebo modernizovaných linek metra, tramvajových tratí nebo trolejbusových tratí. A.8. Příjemce je povinen při zadávání veřejných zakázek na realizaci Projektu, u nichž je finanční plnění zcela nebo zčásti hrazeno z finančních prostředků poskytovaných dle této Smlouvy, postupovat podle platné právní úpravy pro zadávání veřejných zakázek. Při zadávání těchto veřejných zakázek je příjemce povinen dodržovat předpisy upravující regulérnost veřejné podpory, ochranu životního prostředí, rovnost žen a mužů apod. Při zadávání veřejných zakázek na realizaci Projektu je příjemce dále povinen vždy zajistit transparentnost, přiměřenost, nediskriminaci a rovné zacházení. Při zadávání veřejných zakázek nespadajících pod působnost zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“), u zakázek se zahájením zadávacího řízení do 30. září 2016, nebo nespadajících pod působnost zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“) u zakázek se zahájením zadávacího řízení po 1. říjnu 2016, je příjemce povinen se při zadávání zakázek řídit Pravidly pro žadatele a příjemce, vč. Metodického pokynu pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014–2020, vydaného Ministerstvem pro místní rozvoj (dále jen „MP“). A.9. Příjemce se zavazuje, že se v souvislosti s financováním realizace Projektu podrobí kontrolám ze strany Evropského účetního dvora, Evropské komise, Nejvyššího kontrolního úřadu, Auditního orgánu, finančních orgánů, Platebního a certifikačního orgánu, Řídícího orgánu a poskytovatele a dalších kontrolních orgánů dle předpisů České republiky a předpisů Evropské unie4. V souvislosti s těmito kontrolami je příjemce povinen poskytnout veškerou dokumentaci vztahující se k Projektu a umožnit v souvislosti s výkonem této kontrolní činnosti pořizování kopií a výpisů dokladů ze své účetní evidence a rovněž při výkonu kontroly i účinně spolupracovat. Příjemce se zavazuje informovat poskytovatele o kontrolách a auditech provedených v souvislosti s financovaným Projektem a zavazuje se na žádost poskytovatele poskytnout veškeré informace o výsledcích a kontrolní protokoly z těchto kontrol a auditů. A.10. Příjemce je povinen zasílat v průběhu realizace Projektu monitorovací zprávy – průběžné zprávy o realizaci Projektu předkládané s každou žádostí o platbu a informace o pokroku v realizaci Projektu (pouze ve specifických případech na vyžádání Řídícího orgánu) zpracované v elektronické formě v IS KP2014+ v rozsahu a časových intervalech stanovených v Metodickém pokynu pro monitorování implementace ESI fondů v programovém období 2014–2020 a Metodickém pokynu procesů řízení a 4 Pro vyloučení pochybností se uvádí, že výkonem některého kontrolního oprávnění může být jedním z oprávněných subjektů pověřen i třetí subjekt (např. supervizor). 8 monitorování ESI fondů v MS2014+ zveřejněných na www.opd.cz. S poslední žádostí o platbu je příjemce povinen předložit Závěrečnou zprávu o realizaci za celé období realizace Projektu. A.11. Příjemce je povinen informovat veřejnost a další subjekty o příspěvku poskytnutém Evropskou unií způsoby uvedenými v Pravidlech pro žadatele a příjemce a v platném Metodickém pokynu pro publicitu a komunikaci ESI fondů v programovém období 2014–2020 zveřejněném na www.opd.cz a v souladu s tím je příjemce povinen uvádět na těchto materiálech i logo poskytovatele pro projekty spolufinancované z OPD, které je ke stažení k uvedenému účelu na www.sfdi.cz, a k jeho užití dává poskytovatel tímto souhlas. A.12. Příjemce je povinen u Projektu postupovat v souladu s všeobecnými standardy Evropské unie, a dále v souladu s dalšími podmínkami stanovenými ve schváleném OPD a ve „Výzvě“. Příjemce je dále povinen při realizaci Projektu a při čerpání finančních prostředků pro Projekt poskytnutých na základě této Smlouvy dodržovat zejména platné Pravidla pro žadatele a příjemce a další aktuálně platné metodiky a pokyny vydané Řídícím orgánem pro příjemce prostředků z fondů Evropské unie zveřejněné na www.opd.cz a platná Pravidla pro financování z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury vydaná poskytovatelem a zveřejněná na www.sfdi.cz. A.13. Příjemce souhlasí s tím, že identifikační údaje o něm, jako o příjemci finančních prostředků poskytovatele, jsou uloženy v centrální evidenci vedené u poskytovatele. Příjemce rovněž souhlasí se zveřejněním svého názvu, sídla, IČ, účelu a výše jemu poskytnutých finančních prostředků dle této Smlouvy. A.14. Příjemce se zavazuje provést za každý kalendářní rok, ve kterém byly poskytnuty finanční prostředky pro Projekt, zúčtování poskytnutých finančních prostředků čerpaných na základě této Smlouvy. Toto zúčtování je příjemce povinen předložit poskytovateli v termínu stanoveném v metodickém pokynu poskytovatele. Rozsah a forma zúčtování bude stanovena metodickým pokynem k zúčtování, vydaným poskytovatelem pro každý kalendářní rok, který bude příjemci zaslán. A.15. V případě, že bude z jakéhokoli důvodu předčasně ukončena realizace Projektu financovaného z finančních prostředků poskytovaných dle této Smlouvy před jeho dokončením, tj. před dosažením stanovených cílů, odstoupením příjemce od schváleného Projektu, je příjemce povinen neprodleně, nejpozději do 15 kalendářních dnů od dne, kdy došlo k odstoupení od schváleného Projektu, o této skutečnosti poskytovatele písemně informovat a předložit mu zprávu o dosažených výsledcích realizace Projektu, důvodech jeho ukončení a vrátit poskytovateli finanční prostředky, které již byly na Projekt uvolněny podle této Smlouvy. A.16. Příjemce se zavazuje, že nejméně po dobu 5 let počínaje od data, kdy Projekt nabyl centrální stav „Projekt finančně ukončen ze strany Řídícího orgánu“ (tj. okamžik schválení poslední žádosti o platbu/vyúčtování)“, nepřevede majetek nabytý z poskytnutých finančních prostředků do vlastnictví třetích osob, ani jej jinak nezcizí, s výjimkou vyvolaných investic, nebo převodů vyplývajících ze zákonných ustanovení, nebo že k takovému nakládání s tímto majetkem dá souhlas Řídící orgán. I v těchto případech je příjemce povinen zavázat nabyvatele tohoto majetku k zajištění jeho udržitelnosti ve stejném rozsahu, jak pro příjemce vyplývá z tohoto ustanovení. Příjemce po uvedenou dobu nezastaví tento majetek, ani jej nezatíží právy třetích osob vyjma případů, kde toto zatížení vyplývá z platné právní úpravy. Současně je příjemce povinen zajistit řádnou péči o tento majetek, aby majetek mohl být užíván k účelu, ke kterému je určen. Příjemce může tento majetek pronajmout během výše uvedené doby 9 udržitelnosti Projektu pouze s předchozím písemným souhlasem Řídícího orgánu. Po výše uvedenou dobu udržitelnosti Projektu je příjemce povinen předkládat za každý uplynulý rok, vždy do 30 dnů po uplynutí každého roku, průběžnou zprávu o udržitelnosti Projektu a po uplynutí této doby je příjemce povinen předložit Závěrečnou zprávu o udržitelnosti Projektu. Závěrečnou zprávu o udržitelnosti Projektu předkládá příjemce do 30 dnů po ukončení doby udržitelnosti Projektu v elektronické formě zpracované v IS KP2014+. A.17. V souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 1303/2013, dále s Pravidly pro žadatele a příjemce může být příjemci poskytovatelem uložena povinnost (na základě výzvy Řídícího orgánu) vrátit část, případně i všechny prostředky poskytnuté na základě čl. 4 odst. B.2 této Smlouvy v případě, že vytvoří příjmy, které nebyly zohledněny v žádosti o podporu, resp. při vydání Schvalovacího protokolu. A.18. V případě, že Evropská komise schvalující platby neuzná v plné výši náklady uhrazené v rámci financování Projektu dle této Smlouvy a dotace z fondu Evropské unie pro Projekt bude nižší, je příjemce povinen uhradit poskytovateli z vlastních (jiných) zdrojů rozdíl mezi výši finančních prostředků poskytnutých na základě této Smlouvy k předfinancování podílu výdajů Projektu, který měl být kryt prostředky z fondů Evropské unie, a výši finančních prostředků skutečně poskytnutých pro Projekt z fondů Evropské unie. Tento rozdíl se příjemce zavazuje poskytovateli uhradit ve lhůtě 15 pracovních dnů od dne doručení písemné výzvy k vrácení finančních prostředků zaslané poskytovatelem, a to bankovním převodem finančních prostředků na účet poskytovatele vedený u ČNB č. 9324001/0710 s uvedením variabilního a specifického symbolu, se kterým mu byly finanční prostředky na financování Projektu dle této Smlouvy poskytnuty. V případě prodlení s vrácením finančních prostředků je příjemce povinen uhradit poskytovateli úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013Sb. z dlužné částky za každý den prodlení do zaplacení. B) Práva a povinnosti poskytovatele: B.1. Poskytovatel je povinen převádět poskytované finanční prostředky dle této Smlouvy výlučně na účet příjemce uvedený v článku 6 v souladu s účelovým určením poskytovaných finančních prostředků a v termínu stanoveném touto Smlouvou. B.2. Poskytovatel je při poskytování finančních prostředků dle této Smlouvy vázán platnými právními předpisy, Schvalovacím protokolem, podmínkami stanovenými v OPD, ve „Výzvě k předkládání žádostí o podporu“, v platné MPFT a v pravidlech a v pokynech stanovených Řídícím orgánem. B.3. Poskytovatel je oprávněn v odůvodněných případech, o kterých písemně informuje příjemce, pozastavit uvolňování finančních prostředků a neposkytnout další finanční prostředky, pokud příjemce závažným způsobem poruší ustanovení této Smlouvy, např. použije poskytnuté finanční prostředky k jinému účelu, než byly podle této Smlouvy poskytnuty. V případě zjištění porušení Smlouvy nebo podmínek, za kterých byl schválen příspěvek pro Projekt z fondů Evropské unie, je poskytovatel povinen na tuto skutečnost příjemce upozornit a stanovit mu lhůtu ke zjednání nápravy v případech, kde je zjednání nápravy možné a kde je porušení povinností postiženo dle článku 10 této Smlouvy nižším odvodem za porušení rozpočtové kázně, či finanční opravou (dále také společně jen „sankce“), než kolik činí celková výše poskytovaných finančních prostředků a současně o tom písemně informuje Řídicí orgán a příslušný finanční úřad. Při porušení povinností stanovených právním předpisem, nebo pokud příjemce nedodržel účel, pro který mu byly finanční prostředky poskytnuty, nebo porušil jinou 10 podmínku, za které mu byly finanční prostředky poskytnuty a u které nebylo možné zjednat nápravu, vyzve poskytovatel písemně příjemce, aby ve lhůtě, kterou mu stanoví, vrátil finanční prostředky, kterých se porušení povinností týká, a současně o tom informuje Řídicí orgán a příslušný finanční úřad. O zjednání nápravy nebo o vrácení finančních prostředků tam, kde zjednání nápravy není možné, poskytovatel neprodleně písemně informuje Řídicí orgán a příslušný finanční úřad. Pokud ve stanovené lhůtě nebude náprava zjednána nebo nebudou vráceny finanční prostředky v případě, kde je vrácení finančních prostředků požadováno, je poskytovatel oprávněn pozastavit příjemci čerpání finančních prostředků a neposkytnout další finanční prostředky a současně má poskytovatel právo od této Smlouvy odstoupit. V případě poskytnutých finančních prostředků, které byly příjemcem prokazatelně neoprávněně vyplacené nebo zadržené platí postupy uvedené v článku 10 Následky porušení povinností vyplývajících z této Smlouvy. B.4. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od této Smlouvy také v případě, že se prokáže, že údaje sdělené mu příjemcem a dokladující dodržení podmínek stanovených poskytovatelem ve Smlouvě jsou zkreslené, nepravdivé nebo i přes předchozí upozornění poskytovatele neúplné. B.5. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od této Smlouvy také v případě, že Řídící orgán rozhodne o zrušení Schvalovacího protokolu, pokud se prokáže, že údaje uvedené příjemcem v žádosti o podporu předložené Řídícímu orgánu, které vedly k vystavení Schvalovacího protokolu, byly zkreslené, nepravdivé, neúplné či zavádějící. B.6. Poskytovatel je povinen informovat příjemce o změnách metodik a pokynů, na které je ve Smlouvě odkazováno, pokud tak neučiní Řídící orgán. Článek 9 Kontrola nakládání s finančními prostředky 9.1 Příjemce se poskytovateli zavazuje k účinné spolupráci při výkonu kontroly hospodárného, účelného a efektivního nakládání s poskytnutými finančními prostředky, kontroly dodržování právních předpisů a příslušných metodických postupů, kontroly zajištění ochrany poskytnutých finančních prostředků proti rizikům, nesrovnalostem nebo jiným nedostatkům tak, aby kontrolním pracovníkům poskytovatele bylo umožněno provedení kontroly v souladu s § 3 odst. 5 zákona č. 104/2000 Sb. Provedení kontroly se bude řídit zákonem č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád) a zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, MPFT a Manuálem pracovních postupů poskytovatele. 9.2 Při zjištění podezření na nesrovnalost (ve smyslu příslušných právních předpisů EU) při čerpání finančních prostředků poskytovaných na základě této Smlouvy informuje poskytovatel neprodleně o této skutečnosti Řídící orgán, který s ohledem na charakter zjištěných nesrovnalostí rozhodne o dalším postupu. Současně je poskytovatel oprávněn při zjištění nesrovnalostí ve vztahu k finančním prostředkům poskytnutým na financování Projektu žádat vrácení poskytnutých finančních prostředků, pozastavit jejich čerpání a činit další nezbytná opatření k zabezpečení předpokládané efektivnosti a souladu financovaných činností s platnými předpisy a mezinárodními závazky. 9.3 Poskytovatel (a rovněž i ostatní subjekty uvedené v čl. 8 části A) odst. A.9. této Smlouvy) je oprávněn v souvislosti s prováděnou kontrolou zjišťovat u příjemce a u osob se smluvními závazky vůči příjemci veškeré údaje nezbytné pro tuto kontrolu. 11 Příjemce se zavazuje písemně deklarovat právo poskytovatele na zjišťování veškerých podkladů a údajů nutných pro tuto kontrolu u osob se smluvními závazky vůči příjemci ve smluvním vztahu mezi příjemcem a touto osobou v případech, kde smluvní vztah je financován či spolufinancován z finančních prostředků poskytovaných na základě této Smlouvy. Toto oprávnění je příjemce povinen zajistit stejným způsobem i pro ostatní subjekty uvedené v čl. 8 části A) odst. A.9. této Smlouvy. Článek 10 Následky porušení povinností vyplývajících z této Smlouvy 10.1.V případě, že finanční prostředky poskytnuté dle této Smlouvy nebudou užity na účel, na který byly určeny, nebo příjemce poruší ve vztahu k poskytovaným finančním prostředkům povinnosti stanovené právními předpisy, nebo příjemce poruší jiné povinnosti vyplývající pro něj z této Smlouvy a na straně poskytovatele vznikne podezření na nesrovnalost při čerpání finančních prostředků příjemcem spočívající v podezření na porušení rozpočtové kázně, a nebude zjednána náprava nebo vrácené nesrovnalostí dotčené poskytnuté finanční prostředky ve smyslu čl. 8 části B) odst. B.3., upozorní poskytovatel na tuto skutečnost Řídicí orgán, který rozhodne o dalším postupu. 10.2. Pokud se při podezření na nesrovnalost nebude postupovat podle čl. 8 části B) odst. B.3. a šetřením se dojde k závěru, že došlo k porušení rozpočtové kázně, je Příjemce povinen odvést veškeré prokazatelně neoprávněně vyplacené nebo zadržované finanční prostředky poskytnuté dle této Smlouvy, a to včetně penále ve smyslu § 44a zákona č. 218/2000 Sb., rozpočtová pravidla, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 218/2000 Sb.“), v termínu stanoveném příslušným finančním úřadem prostřednictvím tohoto finančního úřadu. Toto neplatí pro případy porušení rozpočtové kázně uvedené v odst. 10.4. až 10.9. tohoto článku, ve kterých je v souladu s § 14 odst. 6 zákona č. 218/2000 Sb. stanoven odvod za porušení rozpočtové kázně (sankce) nižší, než je celková částka poskytovaných finančních prostředků na Projekt dle této Smlouvy. 10.3. Méně závažná porušení povinností vyplývajících pro příjemce z této Smlouvy ve smyslu § 14 odst. 6 zákona č. 218/2000 Sb., budou (pokud nebude ve lhůtě stanovené Řídicím orgánem či poskytovatelem zjednána náprava nebo vráceny finanční prostředky tam, kde zjednání nápravy není možné) postižena nižším odvodem za porušení rozpočtové kázně (sankcí), než kolik činí celková výše finančních prostředků poskytovaných pro Projekt. Řídicí orgán v těchto případech společně s rozhodnutím o dalším postupu stanoví i případnou výši odvodu za porušení rozpočtové kázně (sankci) v rámci sazeb uvedených v odst. 10.4. až 10.9. Podle charakteru šetřením zjištěných porušení povinností se v těchto případech stanoví odvod za porušení rozpočtové kázně (sankce) v rámci níže uvedených procentních rozpětí, přičemž při stanovení konkrétní výše bude přihlédnuto zejména k závažnosti porušení povinnosti a ke skutečnosti, zda se příjemce dopustil porušení některé z definovaných povinností opakovaně. Při vícenásobném porušení povinností bude odvod stanoven ve výši odpovídající horní hranici rozpětí. V případě, že identifikované porušení povinnosti má pouze formální charakter bez případného finančního dopadu, pak platí, že spodní hranice procentního rozpětí dosahuje hodnoty nula. 10.4. Méně závažné porušení povinností stanovených touto Smlouvou je nedodržení ustanovení: - odst. A.10., čl. 8 – povinnost zasílání zpráv o realizaci a zpráv o udržitelnosti – sankce 0,2 % – 3 % z celkové výše poskytovaných prostředků na Projekt; 12 - odst. A.12., čl. 8 – povinnost dodržovat metodiky a pokyny vydané Řídícím orgánem pro příjemce prostředků – 0,1 % – 5 % z celkové výše poskytovaných prostředků na Projekt; - odst. 9.3., čl. 9, věta druhá – sankce 0,2 % – 2 % z celkové výše poskytovaných prostředků na Projekt. 10.5 V případě porušení jiných povinností než jsou uvedeny v odst. 10.4. jsou stanoveny tyto sankce: - převedení poskytnutých prostředků na jiný než stanovený účet, ale pouze v případě, kdy před stanovením sankce došlo k navrácení těchto prostředků zpět na účet uvedený v čl. 6 této Smlouvy; jedná se však pouze o případy, kdy dosud nedošlo k zařazení tohoto mylně provedeného výdaje do žádosti o platbu podané příjemcem (obdobně pak v případě úhrady faktur z účtu uvedeného v čl. 6 této Smlouvy včetně DPH, v případě, že není způsobilým výdajem, pokud dojde následně k přesunu těchto prostředků zpět na účet uvedený v čl. 6 této Smlouvy) – sankce 0,2 % – 3 % z částky, ve které byla porušena rozpočtová kázeň (tedy z částky, která byla převedena na jiný než stanovený účet a byla na tento účet navrácena), - použití investičních prostředků na úhradu neinvestičních výdajů a naopak – sankce 0,2 % – 5 % z částky, ve které byla porušena rozpočtová kázeň (tedy z částky, která byla použita namísto investičních výdajů jako neinvestiční výdaj či naopak). 10.6 V případě všech sankcí uvedených v odst. 10.4. a 10.5. platí, že u finančně objemnějších projektů bude interval pro stanovení sankce snížen podle následujících koeficientů (tzn., že krajní hodnoty intervalu budou vynásobeny koeficienty uvedenými níže): - u projektů s celkovými způsobilými výdaji (podle Schvalovacího protokolu) vyššími než 50 mil. Kč a nižšími než 200 mil. Kč koeficientem 0,75; - u projektů s celkovými způsobilými výdaji (podle Schvalovacího protokolu) vyššími než 200 mil. Kč a nižšími než 1 mld. Kč koeficientem 0,5; - u projektů s celkovými způsobilými výdaji (podle Schvalovacího protokolu) vyššími než 1 mld. Kč koeficientem 0,25. 10.7 Příjemce je povinen zajistit publicitu projektu v souladu s Pravidly pro žadatele a příjemce a Metodickým pokynem Publicita5. Sankce za porušení povinností v oblasti publicity je vyměřena procentem z celkové částky podpory, a to ve výši 0,1 % – 1,2 %, maximálně však 1 000 000 Kč na Projekt za všechna zjištěná pochybení. Pokud příjemce odstraní zjištěné nedostatky ve lhůtě stanovené poskytovatelem/jiným kontrolním subjektem, nebude mu uložena žádná sankce. 10.8 Příjemce je povinen splnit stanovený indikátor uvedený v čl. 8 části A) odst. A.7. Pro případ nesplnění této podmínky se stanovuje sankce v rozmezí 20 % – 100 % z poskytnutých finančních prostředků na Projekt dle této Smlouvy. 10.9 V případě porušení povinností v důsledku porušení pravidel pro zadávání zakázek se výše sankce řídí následujícími tabulkami: 5 Metodický pokyn pro publicitu a komunikaci Evropských strukturálních a investičních fondů v programovém období 2014-2020 vydaný Ministerstvem pro místní rozvoj 13 Zakázky, kdy se na příjemce ve vztahu ke konkrétní zakázce vztahuje ZVZ nebo ZZVZ Typ porušení Sankce 1. Neprovedení zadávacího řízení na výběr dodavatele, 100 % částky finančních nebo uzavření smlouvy s dodavatelem, který se prostředků použitých na neúčastnil zadávacího řízení financování předmětné zakázky (ve výši porušení rozpočtové kázně) 2. Rozdělení předmětu veřejné zakázky s důsledkem 25 % částky finančních snížení předpokládané hodnoty pod finanční limity prostředků použitých na stanovené v ZVZ/ZZVZ; v případě, že tento postup financování předmětné vede až k zadání veřejné zakázky bez jakéhokoli zakázky výběrového řízení, postupuje se dle výše uvedeného bodu 1 3. Nedodržení povinnosti uveřejnit oznámení o 100 % částky finančních zahájení zadávacího řízení (oznámení nebylo vůbec prostředků použitých na zveřejněno) financování předmětné zakázky (ve výši porušení rozpočtové kázně) 4. Porušení jiných povinností týkajících se 25 % částky finančních uveřejňování prostředků použitých na financování předmětné zakázky6 5. Porušení povinnosti specifikovat v zadávací 25 % částky finančních dokumentaci a v oznámení o zahájení zadávacího prostředků použitých na řízení kvalifikační předpoklady7/požadavky8 a financování předmětné hodnotící kriteria v rozsahu požadovaném zakázky, ZVZ/ZZVZ v méně závažných případech 5 % nebo 10 % 6. Nastavení kvalifikačních předpokladů7/požadavků8 25 % částky finančních a hodnotících kriterií v rozporu se ZVZ/ZZVZ prostředků použitých na financování předmětné zakázky, v méně závažných případech 5 % nebo 10 % 7. Porušení povinnosti stanovit předmět veřejné 25 % částky finančních zakázky nediskriminačním způsobem, nebo prostředků použitých na nedostatečné definování předmětu veřejné zakázky financování předmětné v oznámení/výzvě o zahájení zadávacího řízení, zakázky, nebo v zadávací dokumentaci v méně závažných případech 5 % nebo 10 % 8. Nedodržení povinnosti zadat veřejnou zakázku 25 % částky finančních v souladu s uveřejněnými kvalifikačními prostředků použitých na předpoklady7/požadavky8, hodnotícími kritérii nebo financování předmětné se zadávací dokumentací zakázky, v méně závažných případech 6 V případě, že identifikované porušení pravidel pro zadávání zakázek má pouze formální charakter bez případného finančního dopadu, pak platí, že spodní hranice procentního rozpětí dosahuje hodnoty nula 7 V režimu ZVZ 8 V režimu ZZVZ 14 5 % nebo 10 % 9. Nezákonné vyjednávání o nabídkách 25 % částky finančních prostředků použitých na financování předmětné zakázky, v méně závažných případech 5 % nebo 10 % 10. Porušení povinnosti ustanovení hodnotící komise 25 % částky finančních pro posouzení a hodnocení nabídek7 prostředků použitých na financování předmětné zakázky 11. Porušení pravidel stanovených ZVZ/ZZVZ pro 5 % částky finančních složení nebo jednání hodnotící komise pro prostředků použitých na posouzení a hodnocení nabídek7/komise pro financování předmětné hodnocení nabídek8 zakázky 12. Uzavření smlouvy s uchazečem, který měl být dle 25 % částky finančních ZVZ/ZZVZ vyloučen ze zadávacího řízení prostředků použitých na financování předmětné zakázky 13. Nezákonné vyloučení zájemce/uchazeče ze 25 % částky finančních zadávacího řízení prostředků použitých na financování předmětné zakázky, v méně závažných případech 5 % nebo 10 % 14. Nezákonné použití jednacího řízení bez uveřejnění 100 % částky finančních prostředků použitých na financování předmětné zakázky 15. V případě veřejných zakázek zadaných v jednacím 100 % částky finančních řízení bez uveřejnění nebylo postupováno v souladu prostředků použitých na se ZVZ, např.: financování předmětné -absence krajně naléhavého případu; dodatečné veřejné zakázky - absence technických či uměleckých (dodatečných veřejných důvodů; zakázek) - absence důvodu ochrany výhradních práv V případě, že celková hodnota (důvodů vyplývajících ze zvláštního dodatečných veřejných právního předpisu); zakázek zadaných bez - absence okolností, které zadavatel jednající zadávacího řízení nedosáhne s náležitou péčí nemohl předvídat; finančního limitu stanoveného - absence nezbytnosti pro provedení prováděcím předpisem pro původních stavebních prací (poskytnutí nadlimitní veřejnou zakázku původních služeb). ani 50 % hodnoty hlavní V případě veřejných zakázek zadaných v jednacím zakázky, je možné snížit řízení bez uveřejnění nebylo postupováno v souladu sankci na 25 % částky se ZZVZ, např.: finančních prostředků - absence krajně naléhavé okolnosti; použitých na financování - absence jedinečného uměleckého díla nebo předmětných dodatečných výkonu; veřejných zakázek - absence důvodů ochrany výhradních práv 15 včetně práv duševního vlastnictví; - absence technických důvodů, pro které neexistuje hospodářská soutěž. 16. V případě veřejných zakázek zadaných v jednacím 100 % částky finančních řízení bez uveřejnění na dodatečné7 stavební práce a prostředků použitých na služby7, změny závazků ze smlouvy na veřejnou financování předmětného zakázku dle § 2228 nedodržení povinnosti zajistit, že plnění dle: celkový rozsah dodatečných prací nebo změny a) § 222 odst. 4 ZZVZ závazků u stavebních prací nebo služeb nepřekročí nebo limity stanovené § 222 ZZVZ ceny původní veřejné b) § 222 odst. 5 a 6 ZZVZ9 zakázky převyšující 50 % ceny původní veřejné zakázky a 25 % částky finančních prostředků použitých na financování předmětného plnění dle § 222 odst. 5 a 6 ZZVZ převyšující 30 % a dosahující max. 50 % ceny původní veřejné zakázky10 17. Změna závazků v rozporu s ustanovením § 222 odst. 25 % částky finančních 2 nebo 7 ZZVZ prostředků použitých na financování plnění původní zakázky a 100 % částky finančních prostředků použitých na financování dodatečného plnění vyplývajícího z podstatných změn prvků zakázky. 18. Střet zájmů potvrzený příslušným soudním nebo 100 % částky finančních správním orgánem, a to buď u příjemce nebo u prostředků použitých na zadavatele. financování předmětné zakázky 19. Jiné závažné, výše výslovně neuvedené porušení 25 % částky finančních pravidel pro zadávání veřejných zakázek, jestliže prostředků použitých na mělo či mohlo mít vliv na výběr na nejvhodnější financování předmětné nabídky11 zakázky 20. Ostatní méně závažná porušení výše výslovně 5 % částky finančních neuvedených povinností vyplývajících ze prostředků použitých na ZVZ/ZZVZ12 financování předmětné zakázky Zakázky, kdy se na příjemce ve vztahu ke konkrétní zakázce nevztahuje ZVZ ani 9 Změny plnění počítány dle § 222 odst. 5 a 6 ZZVZ 10 Změny plnění počítány dle § 222 odst. 9 ZZVZ. 11 V případě, že identifikované porušení pravidel pro zadávání zakázek má pouze formální charakter bez případného finančního dopadu, pak platí, že spodní hranice procentního rozpětí dosahuje hodnoty nula. 12 V případě, že identifikované porušení pravidel pro zadávání zakázek má pouze formální charakter bez případného finančního dopadu, pak platí, že spodní hranice procentního rozpětí dosahuje hodnoty nula. 16 ZZVZ. Popis porušení Sankce Č. Typ porušení Zakázka byla zadána, aniž by bylo 100 % 1. Neuveřejnění nebo uveřejněno nebo odesláno oznámení min. 25 % pokud byla výběrového řízení dle bodu 7.2.1 MP dodržena určitá míra neodeslání oznámení uveřejnění výběrového řízení 100 % min. 25 % s ohledem 2. Umělé rozdělení Předmět zakázky je rozdělen tak, aby na závažnost porušení předmětu došlo ke snížení předpokládané zakázky hodnoty pod limity stanovené v odst. min. 25 %, pokud je 6.4 MP a jeho zadání v mírnějším délka lhůty kratší 3. Nedodržení režimu, než je stanoven pro předmět alespoň o 50 % její minimální délky zakázky před jejím rozdělením podle délky stanovené MP, lhůty pro podání odst. 7.2.1. MP. min. 10 %, pokud je nabídek Lhůty pro podání nabídek byly nižší délka lhůty kratší než lhůty uvedené v odst. 7.3.2 MP. alespoň o 30 % její délky stanovené MP, 4. Nedostatečná doba Doba k tomu, aby si dodavatelé 2 - 5 %, v případě jiného zkrácení lhůty k opatření zadávacích opatřili zadávací podmínky, je příliš pro podání nabídek min. 25 %, je-li doba podmínek krátká a vytváří tak neodůvodněnou do kdy si dodavatelé musí opatřit zadávací překážku pro otevření zakázky podmínky, kratší alespoň o 50 % lhůty hospodářské soutěži (porušení odst. pro doručení nabídek, min. 10 %, je-li doba 7.2 a 7.3 MP). do kdy si dodavatelé musí opatřit zadávací 5. Neuveřejnění Došlo k prodloužení lhůty pro podání podmínky, kratší než 60 % lhůty pro informací o nabídek, ale toto prodloužení nebylo doručení nabídek, min. 5 %, je-li doba prodloužení lhůty pro uveřejněno stejným způsobem, jakým do kdy si dodavatelé musí opatřit zadávací podání nabídek bylo zahájeno výběrové řízení podmínky, kratší než 80 % lhůty pro (porušení odst. 7.2 a 7.3 MP). doručení nabídek. min. 10 % 6. Neuvedení Hodnotící kritéria, případně jejich min. 5 % s ohledem na závažnost porušení hodnotících podrobná specifikace nejsou uvedeny min. 25 % kritérií v zadávacích v zadávacích podmínkách (porušení min. 10 nebo 5 % pokud byla hodnotící 17 podmínkách odst. 7.2.1 písm. f) MP). kritéria v zadávacích podmínkách uvedena, ale nedostatečně podrobně popsána 7. Diskriminační Stanovení diskriminačních min. 25 % kvalifikační kvalifikačních požadavků v rozporu min. 10 % nebo 5 % s požadavky s čl. 7.2.2 MP. ohledem na závažnost Například: porušení - Povinnost mít provozovnu nebo zástupce v dané zemi nebo regionu; - Povinnost uchazečů, mít zkušenosti v dané zemi nebo regionu; Stanovení kvalifikačních předpokladů, které neodpovídají předmětu zadávané zakázky. 8. Hodnotící kritéria Stanovení hodnotících kritérií, která min. 25 % stanovená v rozporu nevyjadřují vztah užitné hodnoty a min. 10 % nebo 5 % s se zásadami odst. ceny, tedy v rozporu s odst. 8.3.9 MP ohledem na závažnost 6.1.1 MP porušení 9. Diskriminační Předmět zakázky je v zadávacích min. 25 % vymezení podmínkách vymezen příliš min. 10 % nebo 5 % s předmětu konkrétně, tak že není zajištěn rovný ohledem na závažnost zakázky přístup k jednotlivým dodavatelům, porušení resp. někteří dodavatelé jsou takto vymezeným předmětem zakázky zvýhodněni (porušení odst. 7.2.3 a 7.2.4 MP). 10. Nedostatečné Předmět zakázky je v zadávacích min. 10 % vymezení podmínkách vymezen nedostatečně, min. 5 % s ohledem předmětu tak že zadávací podmínky neobsahují na závažnost porušení zakázky veškeré informace podstatné pro zpracování nabídky (porušení odst. 7.2.1 písm. e) MP. Posouzení a hodnocení nabídek Č. Typ porušení Popis porušení Sankce min. 25 % 11. Změna kvalifikačních Kvalifikační požadavky byly min. 10 % nebo 5 % s ohledem na požadavků po změněny ve fázi posouzení závažnost porušení otevření obálek s kvalifikace, což má vliv na splnění min. 25 % nabídkami kvalifikace jednotlivými dodavateli (nesplnění kvalifikace dodavateli, kteří by ji dle zadávacích podmínek splňovali nebo splnění kvalifikace dodavateli, kteří by ji dle zadávacích podmínek nesplňovali), porušení odst. 6.1.1 ve spojení s odst. 7.2.2 MP. 12. Hodnocení nabídek Při hodnocení nabídek byla použita 18 podle jiných kritérií jiná kritéria hodnocení (případně min. 10 % nebo 5 % hodnocení, než byla jejich váhy), než byla uvedena v s ohledem na uvedena v zadávacích zadávacích podmínkách a tato závažnost porušení podmínkách skutečnost měla vliv na výběr nejvhodnější nabídky, porušení odst. 6.1.1 ve spojení s odst. 8.3.9 MP. 13. Netransparentní Protokol o posouzení a hodnocení min. 25 % posouzení nabídek neexistuje nebo neobsahuje min. 10 % nebo 5 % a/nebo všechny náležitosti vyžadované s ohledem na hodnocení v odst. 8.1.2 MP. závažnost porušení nabídek 14. Podstatná Zadavatel v rámci jednání o min. 25 % změna nabídkách podstatně změní zadávací min. 10 % nebo 5 % zadávacích podmínky v rozporu s odst. 7.4.3 MP. s ohledem na podmínek závažnost porušení 15. Zvýhodnění některého V průběhu lhůty pro podání nabídek min. 25 % dodavatele nebo nebo při jednání s dodavateli jsou min. 10 % nebo 5 % některých dodavatelů některému dodavateli nebo některým s ohledem na dodavatelům poskytnuty informace, závažnost porušení které nejsou poskytnuty jiným. Případně je některý dodavatel nebo někteří dodavatelé jiným způsobem zvýhodněni a tyto skutečnosti mají vliv/mohou mít vliv na výběr nejvhodnější nabídky (porušení odst. 16. Změna nabídky 6.1.1 ve spojení s odst. 7.4 MP). min. 25 % během hodnocení Zadavatel umožní účastníkovi, aby upravil svou nabídku během min. 10 % nebo 5 % hodnocení nabídek (porušení odst. s ohledem na závažnost porušení 6.1 MP). 17. Odmítnutí mimořádně Nabídková cena se zdá být min. 25 % nízkých nabídek min. 10 % nebo 5 % mimořádně nízká v poměru k výrobkům, stavebním pracím nebo s ohledem na službám, zadavatel však tyto nabídky závažnost porušení vyřadí, aniž by nejdříve písemně požádal o upřesnění základních prvků nabídky, které považuje za důležité 18. Střet zájmů (porušení odst. 8.3.7 MP). Zadání zakázky v rozporu s odst. 6.5 100 % MP. 19 Plnění zakázky Popis porušení Sankce Č. Typ porušení Podstatná změna smlouvy na plnění 100 % z hodnoty 19. Podstatná změna zakázky (definována v odst. 9.2.1 dodatečných zakázek MP), která by mohla mít vliv na vyplývajících z smlouvy na plnění výběr nejvhodnější nabídky. podstatné změny zakázky smlouvy a min. 25 % Snížení rozsahu smlouvy na plnění ze smluvní ceny 20. Snížení rozsahu zakázky provedením podstatné původní zakázky smlouvy na plnění změny smlouvy (definována v odst. min. 25 % ze smluvní zakázky 9.2.1 MP), které by mohlo mít vliv na ceny po jejím snížení výběr nejvhodnější nabídky. 21. Zadání dodatečných Původní zakázka byla zadána v 100 % z hodnoty stavebních prací / souladu s MP, ale dodatečné zakázky dodatečných zakázek služeb / dodávek bez byly zadány v rozporu s odst. 9.2.1 min. 25 % v případě, důvodu dle MP MP. kdy dodatečné zakázky nepřekročí 22. Zadání dodatečných Původní zakázka byla zadána v 50% hodnoty původní stavebních prací souladu s MP, ale dodatečné stavební zakázky nebo služeb ve práce nebo služby byly zadány v 100 % z částky vyšším rozsahu než objemu vyšším než 50 % původní přesahující 50 % ceny 50% původní zakázky, tedy v rozporu s odst. 9.2.1 původní zakázky zakázky MP). Jiné porušení MP Jiné porušení MP výše neuvedené, min. 25 % nebo min. 23. Jiné porušení výše které mělo nebo mohlo mít vliv na 1% s ohledem na výběr nejvhodnější nabídky6 závažnost porušení. neuvedené Jiná porušení MP výše neuvedená, která neměla, resp. nemohla mít vliv na výběr nejvhodnější nabídky, nezakládají žádné sankce. Při uplatňování sankcí se postupuje obecně dle odst. 11.1 MP. Sazby sankcí pro zakázky, kdy se na příjemce ve vztahu ke konkrétní zakázce nevztahuje ZVZ, (u zakázek se zahájením zadávacího řízení do 30. září 2016) resp. ZZVZ (u zakázek se zahájením zadávacího řízení po 1. říjnu 2016), uvedené v tabulce výše, se uplatní na finanční prostředky použité nebo určené k úhradě výdajů v rámci zakázky, u které bylo porušení povinností či pravidel zjištěno, pokud není v tabulce u konkrétní sankce uvedeno jinak. Vyskytne-li se v jednom výběrovém řízení více 20 porušení povinností či pravidel, sazby sankcí se nesčítají, ale při rozhodování o sazbě sankce se vezme v úvahu sankce s nejvyšší. 10.10 Pokud bude zjištěno kontrolou provedenou poskytovatelem, že příjemce porušil povinnosti stanovené ve Smlouvě nebo právními předpisy před tím, než mu byly finanční prostředky uvolněny, informuje poskytovatel o této skutečnosti Řídicí orgán a současně může rozhodnout o provedení finanční opravy u poskytovaných finančních prostředků v rozsahu sankcí uvedených v odst. 10.4 až 10.9. tohoto článku podle toho, k jakému konkrétnímu porušení povinnosti ze strany příjemce došlo. Pokud Řídicí orgán potvrdí finanční opravu, nebo upraví výši této finanční opravy v návaznosti na případná vlastní či jiná zjištění, poskytovatel nevyplatí příjemci touto finanční opravou dotčenou částku poskytovaných finančních prostředků. O provedení těchto sankčních opatření poskytovatel bezodkladně příjemce písemně informuje. Proti provedeným sankčním opatřením může příjemce podat poskytovateli námitky ve lhůtě 15 dnů od doručení písemného oznámení o sankčních opatřeních, není-li poskytovatelem v oznámení stanoveno jinak. Poskytovatel si vyžádá k podaným námitkám příjemce stanovisko Řídicího orgánu. Na základě stanoviska Řídicího orgánu k podaným námitkám rozhoduje o podaných námitkách příjemce a o oprávněnosti provedených sankčních opatření ředitel SFDI. Proti rozhodnutí o námitkách se nelze odvolat. O provedených sankčních opatřeních a o rozhodnutí o námitkách poskytovatel následně bez zbytečného odkladu písemně informuje Řídicí orgán a příslušný finanční úřad. Článek 11 Ostatní ujednání 11.1. Finanční prostředky poskytované podle této Smlouvy mají ve smyslu zákona č. 586/1992 Sb., o dani z příjmu, ve znění pozdějších předpisů, charakter dotace a o jejich výši se pro účely odpisů snižuje u Projektu vstupní cena hmotného majetku, k jehož pořízení byly tyto finanční prostředky použity. Článek 12 Závěrečná ujednání 12.1. Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu poslední smluvní stranou a účinnosti dnem jejího zveřejnění prostřednictvím registru smluv. Smlouva je uzavírána na celou dobu realizace a finančního vypořádání Projektu Tím nejsou dotčena ustanovení Smlouvy, která svou úpravou přesahují uvedený časový rámec. 12.2. Smlouva má jednu přílohu: Příloha č. 1: Schvalovací protokol. 12.3. Veškeré změny a doplňky této Smlouvy mohou být činěny formou číslovaných písemných dodatků ke Smlouvě, které nabývají účinnosti datem zveřejnění dodatku prostřednictvím registru smluv. 12.4. Práva a povinnosti touto Smlouvou neupravené se řídí ustanoveními Občanského zákoníku a dalšími platnými právními předpisy ČR. 12.5. Smluvní strany prohlašují, že tato Smlouva byla sepsána na základě jejich svobodné, vážné, omylu prosté a pravé vůle a že se řádně seznámily s textem této Smlouvy 21 a neshledávají v něm žádných vad. Na důkaz toho připojují své podpisy pod text této Smlouvy 12.6. Obě smluvní strany se zavazují neprodleně informovat druhou stranu o všech závažných skutečnostech, které by zakládaly jakoukoliv změnu tohoto smluvního vztahu. 12.7. Smluvní strany výslovně prohlašují, že obsah Smlouvy není předmětem utajení a že souhlasí se zveřejněním Smlouvy a jejích případných dodatků na www.sfdi.cz bez stanovení dalších podmínek. Poskytovatel zajistí zveřejnění Smlouvy a jejich dodatků prostřednictvím registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 12.8. Smlouva je vyhotovena v sedmi stejnopisech s tím, že příjemci náleží dvě její vyhotovení, poskytovateli tři vyhotovení a Řídící orgán obdrží dva stejnopisy Smlouvy. V Praze dne V Pardubicích dne …………………………………… …………………………………… Ing. Zbyněk Hořelica Ing. Tomáš Pelikán ředitel místopředseda představenstva Státní fond dopravní infrastruktury Dopravní podnik města Pardubic a.s. 22