Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5909483: Dodatek č. 2 Křižovatka ulic Donská - Sladovnická a Parkoviště u SUŠ -

Příloha Původní_smlouva_Eurovia_179_2017.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO č. 179/2017/01
uzavřená  dle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění mezi:
I. Smluvní strany

Objednatel:

Městský obvod Liberec – Vratislavice nad Nisou

se sídlem:

Tanvaldská 50, 463 11 Liberec 30

zastoupený:

Lukáš Pohanka, starosta

IČ: 

00262978

bankovní spojení:
Česká spořitelna a.s., č. ú. 0984943369/0800



tel:


482 428 830, 774 774 601
oprávněný jednat ve věcech technických: 

Pavel Podlipný, e-mail: podlipny.pavel@vratislavice.cz
(dále i jen objednatel)
a

Zhotovitel:       
EUROVIA CS, a.s.
se sídlem:             
Národní 138/10, 110 00 Praha 1 – Nové Město
zastoupený:       

Ing. Miroslavem Slatinkou, ředitelem závodu Liberec,

      na základě plné moci ze dne 20.12.2016
kontaktní adresa:

EUROVIA CS, a.s., odštěpný závod oblast Čechy střed, závod Liberec, Londýnská 564, 460 01 Liberec 1

IČ:                    

45274924

DIČ: 

CZ45274924

bankovní spojení
: 
KB, a.s. Praha, č.ú.:141320112/0100

zápis v OR/ŽR:

u Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 1561

tel:

485252311

fax:

485104165

e-mail:

miroslav.slatinka@eurovia.cz       

 (dále i jen zhotovitel)

II. Předmět smlouvy

1.  Předmětem smlouvy je realizace díla:

Křižovatka ulic Donská – Sladovnická a Parkoviště u SUŠ - Vratislavice n. N.
2. Rozsah provedení díla je určen zadavatelem a dále přílohou smlouvy – projektovou dokumentací a oceněným výkazem výměr. 

3. Objednatel si vyhrazuje právo, kdykoliv v průběhu provádění díla, změnit rozsah díla, a to v závislosti na zajištění finančních prostředků na krytí financování díla.

4. Objednatel se zavazuje, že dílo za podmínek stanovených touto smlouvou převezme a zaplatí jeho cenu.

III. Místo plnění

Dílo bude provedeno na pozemkových parcelách v rámci akce ,, Křižovatka ulic Donská – Sladovnická a Parkoviště u SUŠ - Vratislavice n. N. ʺ, v k.ú. Vratislavice nad Nisou, obec Liberec. 
IV. Cena díla a platební podmínky

1. Cena díla je stanovena dohodou smluvních stran ve smyslu zákona č. 526/90 Sb., o cenách, ve výši:

Celková cena bez DPH:

 1 727 000 Kč


DPH 21%:


 
    362 670 Kč


Celková cena vč. DPH:

2 089 670 Kč
2. Cena díla je specifikována v cenové nabídce zhotovitele, kterou zhotovitel předložil objednateli v rámci soutěže o VZ a která je nedílnou součástí této smlouvy.

3. Nabídková cena je stanovena jako nejvýše přípustná po celou dobu plnění veřejné zakázky.

4. Objednatel nebude poskytovat zálohy. Cena díla bude uhrazena na základě faktur (daňového dokladu) vystavených zhotovitelem. Přílohou faktury bude soupis provedených prací (zjišťovací protokol) odsouhlasený objednatelem. Faktura musí být označena plným názvem předmětu plnění veřejné zakázky uvedeným v uzavřené smlouvě o dílo, názvem objednatele a zároveň musí obsahovat náležitosti daňového dokladu stanovené příslušnými právními předpisy, zejména pak zákonem o dani z přidané hodnoty a zákonem o účetnictví v platném znění. 

5. Fakturace bude probíhat měsíčně dle skutečně provedených a vzájemně odsouhlasených  

    soupisů provedených prací a jednotkových nabídkových cen.

6. Splatnost faktury se sjednává ve lhůtě do 30 dnů ode dne jejich doručení objednateli. Platba bude realizována bankovním převodem v české měně. 
V. Doba plnění

1. a) Termín zahájení prací: do 14 ti dnů  od písemného podpisu SoD



b) Doba realizace díla:  4 měsíce (předpokládaný termín zahájení 1.7.2017, nejzazší termín dokončení díla 30.10.2017)


Skutečný termín zahájení bude stanoven na základě dohody smluvních
2. V případě posunutí termínu zahájení prací vinou objednatele bude posunut o stejný časový úsek také termín dokončení díla.

VI. Závazky zhotovitele

1. Zhotovitel je povinen na své náklady odstranit během záruční doby zjištěné reklamované  

   vady v dohodnutém písemném termínu, pokud tyto vady vznikly z důvodů, za které je 
   zhotovitel dle této smlouvy zodpovědný. Zhotovitel je povinen nastoupit k projednání 
   reklamačních vad ve lhůtě nejpozději do 3 dnů od doručení písemné výzvy zhotoviteli, pokud 

   to klimatické podmínky dovolí. 

2. Termín pro odstranění vad a nedodělků z předávacího protokolu je 15 dnů ode dne podpisu   

    předávacího protokolu, není-li v předávacím protokolu stanoven jiný termín.
3.
Zhotovitel se zavazuje dodržovat předpisy bezpečnosti a ochrany zdraví při práci 
a předpisy požární ochrany.

4.
Zhotovitel zajistí na své náklady plnou, plynulou a včasnou obecnou informovanost  
o případném hrozícím nebezpečí při provádění prací.

5. Dílo bude provedeno v kvalitě odpovídající požadavkům projektové dokumentace   

     a v ní uvedených ČSN a jiných technických předpisů, vztahujících se na provádění díla.
VII. Záruka za dílo

1. Zhotovitel poskytuje na předané a převzaté dílo záruku v délce trvání 48 měsíců. Záruční doba začíná dnem předání hotového díla objednateli. 

2. Záruka se vztahuje na vady, resp. nedodělky díla, které se projeví u díla během záruční doby s výjimkou vad, u nichž zhotovitel prokáže, že jejich vznik nezavinil (např. v případě zaviněného poškození, poškození z důvodu neodborného zásahu, běžného opotřebení, zanedbání potřebné údržby atd.).

3. Práva z odpovědnosti za vady jsou smluvními stranami dohodnuty takto:

a) Vady, které jsou zřejmé již při odevzdání a převzetí díla, je objednatel povinen reklamovat v zápise o převzetí, jinak práva z odpovědnosti za tyto vady zanikají.

b) Ostatní vady musí být oznámeny zhotoviteli bez zbytečného odkladu po jejich zjištění, nejpozději však do konce záruční doby.

c) Reklamace musí být zhotoviteli zaslána doporučeným dopisem nebo doručena osobně proti podpisu a musí v ní být uvedeny skutečnosti, ze kterých vyplývá oprávněnost reklamace.

d) V případě oprávněné reklamace je zhotovitel povinen zjištěné vady díla bezplatně odstranit nebo uskutečnit náhradní plnění bez nároku na úhradu ve lhůtě dohodnuté mezi objednatelem a zhotovitelem. Strany se rovněž mohou dohodnout, že objednatel na náklad zhotovitele vady sám odstraní nebo dá odstranit.

VIII. Přejímky
1.  Zhotovitel připraví k přejímce dokončeného díla veškeré doklady o provedení všech zkoušek  

    předepsaných projektovou dokumentací a normami v ní uvedenými. Objednatel po 

    předložení těchto dokladů svolá přejímku v nejbližším možném termínu, nejpozději do 10 

    dnů.

2. O průběhu a výsledu předání a převzetí vyhotoví obě smluvní strany protokol, ve kterém  

    uvedou všechny zjištěné skutečnosti související s dokončením díla a případně sepíší zjištěné  

    nedodělky, vady a stanoví termíny pro jejich dokončení nebo odstranění. Datem podpisu 

    protokolu počíná běžet záruční lhůta.

3. Objednatel má právo nepřevzít dílo vykazující vady a nedodělky.

IX.  Odpovědnost za škodu

Odpovědnost za škodu na zhotoveném díle nese zhotovitel do dne předání a převzetí díla. Vlastnictví ke zhotovenému dílu přechází na objednatele převzetím díla a jeho zaplacením zhotoviteli. Dojde-li v důsledku činnosti zhotovitele k jakékoliv škodě, odpovídá za ni zhotovitel v plném rozsahu.

X. Smluvní pokuty

1. Dodržení termínu dokončení kvalitně provedeného díla a dodržení platebních podmínek se považuje za podstatnou smluvní povinnost smluvních stran.
2. a) V případě, že zhotovitel nedodrží termín dokončení předmětu díla stanovený v čl. V. odst. 1 písm. b) této smlouvy, je objednatel oprávněn požadovat na zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 5 000,- Kč za každý započatý den prodlení. 
b) V případě, že zhotovitel prokáže, že prodlení vzniklo na straně objednatele, zanikne objednateli právo smluvní pokutu uplatňovat. Zhotovitel není v prodlení, pokud nemohl plnit v důsledku vyšší moci.

3. Bude-li objednatel v prodlení se zaplacením faktury, je zhotovitel oprávněn požadovat smluvní úroky z prodlení ve výši 0,03% z nezaplacené částky za každý den prodlení. 

5.  Smluvní pokuty za nedodržení lhůty pro odstranění vad a nedodělků z předávacího protokolu   

     ve výši min. 5 000,-Kč za každou vadu a každý den prodlení.

6.  Smluvní pokuty za nedodržení lhůty k odstranění vad v záruční lhůtě, a to min. ve výši 

     5 000,-Kč za každou vadu a každý den prodlení.

XI. Odstoupení od smlouvy

1. Objednatel může odstoupit od smlouvy, poruší-li zhotovitel podstatným způsobem své smluvní povinnosti a zhotovitel byl na tuto skutečnost prokazatelnou formou (doporučený dopis) upozorněn. Zhotoviteli budou uhrazeny účelně vynaložené náklady prokazatelně spojené s dosud provedenými pracemi mimo nákladů spojených s odstoupením od smlouvy. 

2. Odstoupení od smlouvy strana oprávněná oznámí straně povinné bez zbytečného odkladu poté, kdy strana povinná poruší podstatným způsobem své smluvní závazky.

3. Stanoví-li oprávněná strana pro dodatečné plnění lhůtu, vzniká jí právo odstoupit od smlouvy po marném plynutí lhůty. Jestliže však strana, která je v prodlení, písemně prohlásí, že svůj závazek nesplní, může oprávněná strana odstoupit od smlouvy před uplynutím lhůty dodatečného plnění, kterou stanovila.

4. Odstoupením od smlouvy zanikají všechna práva a povinnosti stran ze smlouvy. Odstoupení od smlouvy se však nedotýká nároku na náhradu škody vzniklé porušením smlouvy, řešení sporů mezi smluvními stranami, nároků na smluvní pokuty a jiných nároků, které podle této smlouvy nebo vzhledem ke své povaze mají trvat i po ukončení smlouvy.

5. Objednatel může rovněž odstoupit od smlouvy o dílo v případě, že zhotovitel bude ve zpoždění s realizací  prací dle schváleného časového harmonogramu o dobu delší než 45 dní.
XII. Společná a závěrečná ustanovení

1.
Veškeré dodatky k této smlouvě musí být učiněny písemně a podepsány oprávněnými zástupci obou smluvních stran, jinak jsou neplatné.

2. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami.

3. Smluvní strany sjednávají, že se právní vztahy touto smlouvou neupravené řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku č. 89/2012 Sb. v platném znění.

4.
Zhotovitel bere na vědomí, že objednatel je oprávněn na dotaz třetí osoby poskytovat informace dle ustanovení zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Zhotovitel souhlasí, aby veškeré informace obsažené v této smlouvě bez výjimky byly poskytnuty třetím osobám na jejich vyžádání.

5. Písemnosti mezi smluvními stranami, s jejichž obsahem je spojen vznik, změna nebo zánik práv a povinností upravených touto smlouvou se doručují do vlastních rukou oprávněnému zástupci druhé smluvní strany. Účinky doručení nastanou i tehdy, jestliže provozovatel poštovních služeb (pošta) písemnost smluvní straně vrátí jako nedoručitelnou a adresát svým jednáním doručení zmařil nebo přijetí písemnosti odmítl.

6. Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž objednatel obdrží dva stejnopisy a zhotovitel dva stejnopisy.

7. Smluvní stany prohlašují, že si smlouvu včetně jejích příloh přečetly, s obsahem souhlasí a na důkaz jejich svobodné, pravé a vážné vůle připojují své podpisy.

8. Nedílnou součástí této smlouvy je příloha: položkový rozpočet
9. Tato smlouva o dílo byla schválena Radou MO Liberec – Vratislavice n.N. dne 07.06.2017, usn. č. 293/06/2017.
Ve Vratislavicích nad Nisou, dne 22.06.2017                    
V Liberci dne 21.06.2017

Za objednatele:

Za zhotovitele:

.........................................................
.........................................…………


Lukáš Pohanka - starosta
Ing. Miroslav Slatinka




ředitel závodu Liberec




na základě plné moci

4