Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5941299: Dodávka pekařských a cukrářských strojů pro Centrum odborné přípravy

Příloha smlouva Pekass.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Kupní smlouva č. VZ01/2018

uzavřená podle právního řádu České republiky v souladu s ustanoveními § 2079 a násl. zákona
č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen Smlouva)

  Dodávka pekařských a cukrářských strojů pro Centrum odborné
                                            přípravy

Smluvní strany   Střední průmyslová škola potravinářství a služeb Pardubice
                 náměstí Republiky 116
1. Kupující:     531 14 Pardubice
                 IČ: 48161161
                 Spisová značka Pr1383, vedená obchodním rejstříkem u KS v Hradci
                 Králové
                 Zastoupena: Mgr. Zdeňkem Zitkem, ředitelem školy
                 Osoba oprávněná jednat ve věcech technických, k podpisu protokolu
                 o předání a převzetí dodávky: Mgr. Zdeněk Zitko

                 Bankovní spojení: Komerční banka Pardubice
                                      č. účtu: 78-9130710247/0100

                 (dále jen „kupující“)

2. Prodávající:  PEKASS s.r.o.
                 Hřbitovní 100
                 312 00 Plzeň
                 IČ: 48365629
                 DIČ: CZ48365629
                 zapsán v obchodním rejstříku, vedeném Krajským soudem v Plzni,
                 oddíl C, vložka 3955
                 Zastoupen: Janem Koutem, jednatelem
                 Osoby oprávněné jednat ve věcech technických, k podpisu protokolu
                 o předání a převzetí dodávky: Ing. Zdeněk Maštálka

                 Bankovní spojení: Citibank, a.s.
                                      č. účtu: 2501240108/2600

                 (je-li uchazeč plátce DPH, doplní číslo účtu, který je správcem daně
                 zveřejněn způsobem umožňujícím dálkový přístup dle § 109 odst. 2 písm. c)
                 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)

                 (dále jen „prodávající“)

uzavírají tuto kupní smlouvu (dále jen „smlouva“), kterou se prodávající zavazuje řádně a včas,
na svůj náklad a nebezpečí, dodat objednateli dodávku dle podmínek této smlouvy a jejích
příloh a kupující (objednatel) se zavazuje za podmínek této smlouvy věc převzít a zaplatit
prodávajícímu dohodnutou cenu za její dodání.
Tato smlouva je uzavřena na základě veřejné zakázky malého rozsahu na dodávky s názvem
„Dodávka pekařských a cukrářských strojů pro Centrum odborné přípravy“.

                                                                 Strana 1 (celkem 8)
                                                          Článek I.
                                                   Předmět smlouvy
1. Předmětem této smlouvy je koupě pekařských a cukrářských strojů, včetně montáže (dále jen
„zboží“) dle položkového rozpočtu a technické specifikace, které tvoří přílohu č. 2 smlouvy.
Prodávající prohlašuje, že je výlučným vlastníkem pekařských a cukrářských strojů a že na
zboží neváznou práva třetích osob.

2. Prodávající prodává na základě této smlouvy shora uvedené zboží za níže vzájemně
dohodnutou kupní cenu do vlastnictví kupujícího, a to se všemi součástmi a příslušenstvím,
a kupující ho do svého vlastnictví, se všemi součástmi a příslušenstvím, přijímá.

3. Prodávající se zavazuje převést na kupujícího vlastnictví ke zboží za podmínek níže
uvedených, kupující se zavazuje zboží převzít a zaplatit za něj prodávajícímu dohodnutou kupní
cenu.

4. Prodávající se zavazuje, že zajistí:
     dopravu zboží na místo plnění, jeho vybalení a kontrolu,
     protokolární předání zboží k provozu kupujícímu,
     odvoz a likvidaci všech obalů a dalších materiálů použitých při plnění veřejné zakázky,
         v souladu s ustanoveními zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech, v platném znění.

5. Místem plnění je náměstí Republiky 116, 531 14 Pardubice (dále jen „místo plnění“).

                                                         Článek II.
                                             Cena a platební podmínky

1. Cena, kterou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu za dodávku zboží v rozsahu,
způsobem a za podmínek této smlouvy, činí dle dohody smluvních stran

Cena celkem bez DPH: 1 601 060 Kč (slovy: Jedenmilionšestsetjedentisícšedesát korun
českých)

DPH 21 %: 336 223 Kč (slovy: Třistatřicetšestdvěstědvacettři koruny české)

Cena včetně DPH: 1 937 283 Kč (slovy: Jedenmiliondevětsettřicetsedmtisícdvěstěosmdesáttři
koruny české)

Uvedená smluvní cena je cenou nejvýše přípustnou a zahrnuje veškeré náklady spojené
s dodávkou zboží dle této smlouvy. DPH bude fakturována podle zákona č. 235/2004 Sb.,
o dani z přidané hodnoty platného a účinného ke dni uskutečnění zdanitelného plnění.

Smluvní strany ujednávají, že při změně sazby DPH se kupní cena vč. DPH navyšuje/snižuje
v souladu s touto změnou sazby.

2. Kupní cenu zaplatí kupující prodávajícímu bankovním převodem na bankovní účet
prodávajícího na základě daňového dokladu vystaveného prodávajícím ke dni uskutečnění
zdanitelného plnění, který je dnem podepsání protokolu o předání a převzetí zboží. Splatnost
daňového dokladu je 14 dnů ode dne jeho prokazatelného doručení kupujícímu.

                                                         Článek III.
                                                      Termín plnění

1. Prodávající se zavazuje předat zboží plně funkční a řádně zprovozněné kupujícímu v místě
plnění co nejdříve, nejpozději však do 45 dnů ode dne podpisu této smlouvy. Prodávající je

                                                                 Strana 2 (celkem 8)
povinen oznámit kupujícímu nejméně 7 kalendářních dnů předem termín dodávky předmětu
této smlouvy na místo plnění.

Nebude-li zboží či jeho část předána kupujícímu včas, plně funkční a zprovozněné, je kupující
oprávněn účtovat prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,1 % z výše ceny nedodaného zboží či
jeho části za každý i započatý kalendářní den prodlení. Tímto není dotčeno právo na náhradu
škody, a to škody v plném rozsahu.

Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího v okamžiku jeho předání a převzetí
potvrzeném na předávacím protokolu. Nebezpečí nahodilé zkázy a nahodilého zhoršení zboží
včetně užitků přechází na kupujícího současně s nabytím vlastnictví.

2. Spolu se zbožím předá prodávající kupujícímu doklady nutné pro používání zboží –
návod/návody v českém jazyce.

3. Náklady spojené s předáním zboží, zejména dopravu a balení, montáž a zprovoznění, nese
prodávající a náklady spojené s převzetím zboží nese kupující.

4. O předání a převzetí zboží a souvisejících dokladů bude sepsán předávací protokol
podepsaný oběma smluvními stranami. Převzetí zboží jinými než oprávněnými a oběma
stranám známými osobami nebude považováno za řádné.

5. Smluvní strany jsou si povinny poskytnout veškerou nezbytnou součinnost k předání
a převzetí zboží dle této smlouvy.

                                                         Článek V.
                                                   Součásti smlouvy

1. Nedílnou součástí smlouvy jsou přílohy:
Příloha č. 1 – Obchodní podmínky
Příloha č. 2 – Položkový rozpočet se specifikací

2. Tyto přílohy jsou chápány jako vzájemně se vysvětlující a doplňující. V případě
nejednoznačnosti nebo rozporů mají přednost ustanovení této smlouvy před ustanoveními výše
uvedených příloh.

                                                         Článek VI.
                                                Závěrečná ustanovení

1. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou
smluvních stran.

2. Veškeré spory vzniklé z této smlouvy budou rozhodovány ve shodě s českým právním řádem
obecnými soudy.

3. Smluvní strany se dohodly, SPŠ potravinářství a služeb Pardubice bezodkladně po uzavření
této smlouvy odešle smlouvu k řádnému uveřejnění v registru smluv vedeném Ministerstvem
vnitra ČR. O uveřejnění smlouvy SPŠ potravinářství a služeb Pardubice bezodkladně informuje
druhou smluvní stranu, nebyl-li kontaktní údaj této smluvní strany uveden přímo do registru
smluv jako kontakt pro notifikaci o uveřejnění.

3. Smluvní strany stvrzují, že si smlouvu přečetly, její obsah a obsah příloh podrobně znají
a souhlasí s ní. Smluvní strany prohlašují, že se smlouvou cítí být vázány, že ustanovení
smlouvy jim jsou jasná a že tato byla uzavřena určitě, vážně a srozumitelně, na základě jejich

                                                                 Strana 3 (celkem 8)
pravé a svobodné vůle, nikoli za nápadně nevýhodných podmínek nebo v tísni, na důkaz čehož
připojují níže své podpisy.

4. Neplatnost, neúčinnost nebo nevynutitelnost jakéhokoliv ustanovení smlouvy nemá vliv na
platnost, účinnost nebo vynutitelnost ostatních ustanovení smlouvy. Smluvní strany mají
povinnost takové ujednání okamžitě nahradit smluvním ujednáním bezvadným.

5. Jakékoliv změny této smlouvy lze činit pouze písemně, a to formou vzestupně číslovaných
dodatků, odsouhlasených a podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

6. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, každém s platností originálu, z nichž
jedno vyhotovení obdrží kupující a jedno vyhotovení obdrží prodávající.

V Pardubicích dne 19. 6. 2018                        Za prodávajícího:
Za kupujícího:
                                                     --------------------------------------------------
---------------------------------------------------  Jan Kout, jednatel
Mgr. Zdeněk Zitko, ředitel SPŠPaS Pardubice

Strana 4 (celkem 8)
                     Příloha č. 1 smlouvy č. VZ01/2018

Obchodní podmínky

                                                        Ustanovení I.
                                           Platební a fakturační podmínky

1. Právo dodavatele na vystavení faktury vzniká až po podpisu předávacího protokolu
    smluvními stranami, pokud není dohodnuto jinak.

2. Faktura bude adresována:
    Střední průmyslová škola potravinářství a služeb Pardubice
    náměstí Republiky 116, 531 14 Pardubice

3. Faktura bude splňovat náležitosti daňového dokladu v souladu s právními předpisy
    a zvyklostmi. Objednatel je oprávněn vrátit dodavateli bez zaplacení fakturu, která nemá
    náležitosti uvedené v tomto ustanovení nebo vykazuje jiné vady. Současně s vrácením
    faktury sdělí objednatel dodavateli důvody vrácení. V závislosti na povaze vady je
    dodavatel povinen fakturu včetně jejích příloh opravit nebo nově vyhotovit. Oprávněným
    vrácením faktury přestává běžet původní lhůta splatnosti faktury. Nová lhůta splatnosti
    začíná běžet ode dne doručení objednateli opravené nebo nově vyhotovené faktury
    s příslušnými náležitostmi, splňující podmínky smlouvy.

4. Cena bude objednatelem uhrazena na účet dodavatele uvedený v záhlaví smlouvy, a to
    na základě faktury vystavené dodavatelem. Faktura může být vystavena nejdříve dne
    následujícího po dni podepsání předávacího protokolu.

5. Nebude-li na faktuře uvedeno jinak, bude kupující platit fakturovanou částku na ten účet
    prodávajícího, který je správcem daně zveřejněn způsobem umožňujícím dálkový
    přístup dle § 109 odst. 2 písm. c) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH. Jestliže bude na
    faktuře uveden jiný účet zhotovitele než takto zveřejněný, bere prodávající na vědomí,
    že kupující je bez dalšího oprávněn zaplatit na uvedený účet pouze fakturovanou částku
    bez DPH; kupující v takovém případě zaplatí DPH přímo na účet správce daně.
    O takovém postupu dodatečně písemně informuje prodávajícího.

6. Pokud je v okamžiku fakturace o prodávajícím zveřejněna způsobem umožňujícím
    dálkový přístup skutečnost, že je nespolehlivým plátcem a vzniká tak ručení dle § 109
    odst. 3 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, bere prodávající na vědomí, že kupující je bez
    dalšího oprávněn zaplatit na účet prodávajícího pouze fakturovanou částku bez DPH;
    kupující v takovém případě zaplatí DPH přímo na účet správce daně. O takovém
    postupu dodatečně písemně informuje prodávajícího.

7. Úhradou se rozumí odepsání fakturované částky z účtu objednatele.

                                                             Ustanovení II.
                                                         Způsob provádění

1. Dodavatel bude při zajišťování dodávek postupovat s odbornou péčí. Dodávky, práce
    a služby, které jsou předmětem smlouvy, dodavatel provede v takovém rozsahu
    a jakosti, aby dodávka odpovídala podmínkám stanoveným smlouvou a obvyklému účelu
    použití.

2. Dodavatel je povinen dodat zboží ve sjednané době v požadovaném množství, jakosti
    a provedení a v souladu s dalšími podmínkami stanovenými smlouvou. Dodavatel se
    zavazuje zajistit v rámci dodávky zboží především veškeré práce dle požadavků

Strana 5 (celkem 8)
    objednatele a úplné a včasné provedení všech prací nutných pro řádné dodání zboží
    bez vad a dalších plnění, jejichž provedení je pro řádné a včasné dodání zboží nezbytné.

3. Dodavatel je povinen při zajišťování dodávek dodržovat veškeré bezpečnostní předpisy,
    veškeré zákony a jejich prováděcí vyhlášky, pokud se vztahují k zajišťování dodávek
    a týkají se činnosti dodavatele, bezpečnosti práce, požární ochrany a ochrany životního
    prostředí.

4. Dodané zboží musí vyhovovat všem normám a právním předpisům platným v České
    republice.

5. Dodavatel prohlašuje, že jsou mu známy technické, kvalitativní a specifické podmínky,
    za nichž se dodávka realizuje.

                                                       Ustanovení III.
                                            Záruky, odpovědnost za vady

1. Dodavatel odpovídá za správnost a úplnost dodání předmětu smlouvy podle smlouvy,
    zadávací dokumentace, platných norem a souvisejících platných předpisů.

2. Dodavatel poskytuje po určenou záruční dobu záruku za bezvadnost předmětu smlouvy,
    tj. záruku za všechny vlastnosti, které má předmět smlouvy mít zejména dle smlouvy,
    dle jednotlivých požadavků a pokynů objednatele, případně ostatních pověřených osob.
    Dodavatel prohlašuje, že předmět smlouvy si po tuto dobu zachová všechny takové
    vlastnosti, funkčnost a stanovenou účelovou způsobilost.

3. Záruční doba je stanovena v délce 24 měsíců ode dne podpisu protokolu o předání
    a převzetí zařízení a vybavení oběma smluvními stranami, pokud není stanovena ve
    smlouvě či jiné její příloze delší.

4. Vada na předmětu smlouvy, která se vyskytne v průběhu záruční doby, bude
    objednatelem oznámena bez zbytečného odkladu dodavateli a tento zahájí práce na
    odstranění vady bezodkladně, pokud se objednatel s dodavatelem nedohodnou písemně
    jinak. Vada bude odstraněna nejpozději do 10 pracovních dní po jejím nahlášení
    dodavateli. Pokud to charakter zjištěné vady bude umožňovat, odstraní dodavatel vadu
    v místě plnění.

5. Dodavatel je povinen vadu odstranit na vlastní náklady.

6. V případě opravy vadných částí předmětu smlouvy se záruční doba prodlouží o dobu, po
    kterou nemohl být v důsledku zjištěné vady předmět smlouvy užíván vůbec nebo mohl
    být užíván jen v rozsahu nižším než obvyklém.

7. Reklamaci lze uplatnit do posledního dne záruční doby, přičemž i reklamace odeslaná
    objednatelem v poslední den záruční doby se považuje za včas uplatněnou.

8. Odstranění vady nemá vliv na nárok objednatele vůči dodavateli na zaplacení smluvních
    pokut a náhradu škod souvisejících s vadami předmětu smlouvy.

9. V případě odpovědnosti dodavatele za vady platí v ostatním občanský zákoník.

                                                       Ustanovení IV.
                                              Zajištění plnění povinností

1. V případě prodlení dodavatele s plněním dle smlouvy je stanovena smluvní pokuta ve
    výši 0,1 % z celkové ceny plnění za každý den prodlení.

                                                           Strana 6 (celkem 8)
2. V případě prodlení objednatele se zaplacením kupní ceny je stanovena smluvní pokuta
    ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.

3. Dodavatel zaplatí smluvní pokutu podle smlouvy na účet objednatele do 14 dnů po
    obdržení vyúčtování smluvní pokuty.

4. Pokud není v ostatních ustanoveních smlouvy uvedeno jinak, zaplacení smluvní pokuty
    dodavatelem objednateli nezbavuje dodavatele závazku splnit povinnosti dané mu
    smlouvou.

5. Oprávněnost nároku na smluvní pokutu není podmíněna žádnými formálními úkony ze
    strany objednatele.

6. Ujednáním smluvní pokuty není dotčeno právo objednatele na náhradu škody vzniklé
    z porušení povinnosti, ke kterému se tato smluvní pokuta vztahuje. Objednatel je
    oprávněn požadovat náhradu případné škody způsobené porušením povinnosti, na
    kterou se vztahuje smluvní pokuta, v plné výši.

                                                       Ustanovení V.
                                                Odstoupení od smlouvy

1. Každá ze stran má právo bez zbytečného odkladu odstoupit od smlouvy v případě
    podstatného porušení smlouvy a dále v případě porušení smlouvy, které nebylo
    v dodatečné 10denní lhůtě stanovené ke zjednání nápravy ani přes písemnou výzvu
    napraveno

2. Podstatným porušením smlouvy se vedle důvodů uvedených v občanském zákoníku
    rozumí zejména:

         a) prodlení dodavatele s termínem plnění stanoveným touto smlouvou o více než 15
              kalendářních dnů, nedohodnou-li se strany písemně jinak,

         b) prodlení objednatele s termínem úhrady ceny stanoveným touto smlouvou o více
              než 15 kalendářních dnů, nedohodnou-li se strany písemně jinak.

3. V případě odstoupení objednatele od smlouvy z důvodu podstatného porušení smlouvy
    dodavatele nemá dodavatel nárok na zaplacení ceny podle čl. II smlouvy, a to ani na její
    poměrnou část, pokud se objednatel s dodavatelem nedohodnou písemně jinak.
    Dodavatel je pouze oprávněn žádat po objednateli to, o co se objednatel obohatil.
    Odstoupením od smlouvy není dotčen nárok objednatele na náhradu případné škody.

4. V případě odstoupení dodavatele od smlouvy z důvodu podstatného porušení smlouvy
    objednatelem, nemá dodavatel nárok na úhradu ceny. Odstoupením od smlouvy není
    dotčen nárok dodavatele na náhradu případné škody.

                                                       Ustanovení VI.
                               Předání předmětu smlouvy, přechod vlastnictví

1. Předmět smlouvy bude předán objednateli v místě plnění uvedeném v odstavci 5. článku
    I. smlouvy.

2. Předmět smlouvy je splněn okamžikem podepsání předávacího protokolu, a to
    bezodkladně po dodání předmětu smlouvy, montáži, instalaci, uvedení do provozu,
    zaškolení obsluhy a asistence při plném provozu. Vlastnické právo na objednatele
    přechází okamžikem uhrazení konečné ceny dodávky.

                                                           Strana 7 (celkem 8)
                                                      Ustanovení VII.
                                                   Závěrečná ujednání

1. Jakékoliv změny smlouvy jsou platné pouze tehdy, jestliže byly dohodnuty formou
    číslovaného dodatku ke smlouvě podepsaného oběma smluvními stranami. Tyto
    dodatky budou tvořit nedílnou součást smlouvy. Změny kontaktních osob se považují za
    provedené dnem doručení doporučeného dopisu druhé smluvní straně.

2. Oprávněné osoby uvedené v identifikačních údajích smluvních stran jsou oprávněny
    jednat každá samostatně.

3. Dodavatel je povinen mít po celou dobu plnění uvedenou v čl. III smlouvy uzavřenou
    platnou a účinnou pojistnou smlouvu, jejímž předmětem je pojištění odpovědnosti za
    škody způsobenou dodavatelem třetí osobě v minimální výši pojistného plnění
    1 milión Kč. Dodavatel je povinen předložit objednateli kopii pojistné smlouvy, případně
    potvrzení pojistitele při podpisu této smlouvy. Porušení povinnosti dle věty první je
    považováno za podstatné porušení smlouvy.

4. Pro účely těchto obchodních podmínek se v případě jejich připojení ke kupní smlouvě
    rozumí pojmem dodavatel označení pro prodávajícího, pojmem objednatel označení pro
    kupujícího.

                                                           Strana 8 (celkem 8)