Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5994435: Smlouva o dílo - MŠ Sluníčko Vančurova - výměna ohřevu TUV, úprava

Příloha 0346-2018.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO

     uzavřená dle ust. § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších
                                           předpisů (dále jen „občanský zákoník“)

„MŠ Sluníčko Vančurova – výměna ohřevu TUV, úprava kotelny a radiátorů - 2. etapa“

                               č. smlouvy: 0346/2018/SOD/OMI

mezi                           Město Beroun
 Název

   IČO                         00233129

   DIČ                         CZ00233129

   Adresa sídla                Husovo nám. 68, Beroun-Centrum, 266 01 Beroun

   Právní forma                801 - Obec

   Osoba oprávněná zastupovat  Mgr. Ivan Kůs, starosta
   objednatele

   Zástupce ve věcech          Ing. Miloslav Ureš, vedoucí odboru majetku a investic, MěÚ
   technických                 Beroun, tel. č. 311 654 230, email: omi@muberoun.cz

                               Marek Hubený, technik odboru majetku a investic MěÚ Beroun tel
                               č. 311 654 126, email: omi1@muberoun.cz

dále jen objednatel – na straně jedné

a

Název                          Tempoterm, spol. s r. o.

IČO                            42726841

DIČ                            CZ42726841

Adresa sídla                   Hudečkova 1097/12, PSČ 140 00 Praha 4

Právní forma                   Společnost s ručením omezeným

Zápis v obchodním rejstříku OR vedený Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 5842

Osoba oprávněná zastupovat     Josef Bernášek, jednatel
zhotovitele

Zástupce ve věcech             Josef Bernášek, jednatel
technických (tel., e-mail)

Bankovní spojení               KB a. s.

Číslo účtu                     346140211/0100

dále jen zhotovitel – na straně druhé
1. Úvodní ustanovení

1.1. Předmětem smlouvy je zhotovitelův závazek provést dílo, které spočívá v realizaci 2. etapy
          výměny ohřevu TÚV, úpravy kotelny a radiátorů v MŠ Sluníčko, ul. Vladislava Vančury 1154/9,
          26601 Beroun (dále jen „dílo“) a je dále specifikované v čl. 2 této smlouvy a objednatelův závazek
          zaplatit cenu díla.

1.2. Zhotovitel se zavazuje, že provede dílo na svůj náklad a nebezpečí v rozsahu, způsobem a jakosti
          dle čl. 2 této smlouvy pro objednatele a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu.

1.3. Zhotovitel není oprávněn převést závazek provedení díla na jiného zhotovitele.

1.4. Zhotovitel prohlašuje, že činnosti podle této smlouvy provede za dohodnutou cenu
          a v dohodnuté lhůtě, dle cenové nabídky zpracované formou oceněného položkového rozpočtu
          (výkazu výměr) na předmět díla, který byl součástí nabídky podané zhotovitelem v zadávacím
          řízení na veřejnou zakázku “ MŠ Sluníčko Vančurova – výměna ohřevu TÚV, úprava kotelny a
          radiátorů - 2. etapa “ (dále jen „veřejná zakázka“), na základě jehož výsledku je uzavřena tato
          smlouva.

2. Předmět díla

2.1. Předmět díla navazuje na 1. etapu prací (výměna termostatických hlavic radiátorů) provedenou
          v roce 2017 a spočívá v úpravách kotelny a instalaci nových kotlů včetně regulace.

2.2. V objektu Mateřské školy v ulici Vladislava Vančury 1154/9 v Berouně jsou v současné době
          instalovány čtyři plynové kotle o výkonu 4x 49,5kW. Stávající kotle, expanzní nádoby a částečně
          rozvody vytápění v kotelně budou demontovány a ekologicky zlikvidovány. Novým zdrojem tepla
          budou dva plynové závěsné kondenzační kotle zapojené v kaskádě o celkovém výkonu 2x 99,5
          kW. Technická místnost s kotli je zařazena do kotelny III. kategorie dle ČSN 07 0703 – kotelny
          se zařízeními na plynná paliva (2005). Ohřev teplé vody bude řešen stávajícím nepřímotopným
          zásobníkovým ohřívačem o objemu 500L, který bude přemístěn v rámci kotelny. Za kaskádou
          plynových kotlů bude instalován anuloid a kombinovaný rozdělovač se sběračem. Před
          rozdělovačem bude větev pro ohřev teplé vody, na rozdělovači budou větev pro ohřev
          vzduchotechniky, vytápění kuchyně, vytápění staré budovy, vytápění nové budovy a rezerva pro
          plánovanou přístavbu. Topné větve pro vytápění budou směšované trojcestnými regulačními
          ventily a oběhovým čerpadlem s proměnnými otáčky.

2.3. Kotle budou vybaveny regulací pro řízení kaskádové regulace kotlů a regulace topných okruhů,
          ohřevu teplé vody a ohřevu vzduchotechniky. Regulace bude napojena na ethernet a bude
          umožňovat vizualizaci stavu vytápění a parametrizování jednotlivých okruhů vytápění a kotlů přes
          webové rozhraní (tj. úprava teplot a úprava časového programu jednotlivých okruhů topných
          větví). Nutnou podmínkou je, aby kaskádová regulace a regulace topných okruhů měla rozhraní
          s oboustrannou komunikací typu Modbus TCP/IP pro napojení na budoucí nadřazenou regulaci
          (dispečerské pracoviště). Zhotovitel kotelny předá seznam veličin (s popisem a významem
          veličin) přenášených z regulace přes rozhraní Modbus.

2.4. Kotelna bude dále vybavena DDC regulátorem, na který budou připojeny poruchové stavy.
          Výstupy z regulátoru, budou vyřazovat zařízení z provozu a uzavírat havarijní uzávěr plynu.
          Regulace poruchových stavů bude umožňovat zasílání poruchových stavů kotelny přes SMS
          zprávy obsluze kotelny. Nutnou podmínkou je, aby DDC regulátor měl komunikační rozhraní typu
          Modbus TCP/IP pro napojení na budoucí nadřazenou regulaci (dispečerské pracoviště).
          Zhotovitel kotelny předá seznam veličin (s popisem a významem veličin) přenášených z regulace
          přes rozhraní Modbus.

Smlouva o dílo – MŠ Sluníčko Vančurova – Výměna ohřevu TÚV, úprava kotelny a radiátorů – 2.etapa
                                                                                                                                               2/13
2.5. Zhotovitel je povinen provést dílo v souladu s projektovou dokumentací ve stupni dokumentace
          pro provedení stavby s názvem akce „Údržbové práce – Výměna kotlů a technologie kotelny –
          v objektu MŠ Sluníčko Vladimíra Vančury 1154/9, 266 01 Beroun, zpracovanou Ing. Karlem
          Šimůnkem, se sídlem: Vít. Hálka 895 Beroun, IČ: 69769419, v 02/2018 (dále jen projektová
          dokumentace nebo PD), se svojí nabídkou podanou v zadávacím řízení na veřejnou zakázku
          (dále jen „nabídka“), se všemi podmínkami uvedenými v zadávací dokumentaci
          na veřejnou zakázku, vyjádřeními dotčených orgánů, předpisy upravujícími provádění stavebních
          děl a ustanoveními této smlouvy.

2.6. Nedílnou součástí provedení díla a ceny za provedení díla je:

          a) zřízení, odstranění a zajištění zařízení staveniště včetně napojení na inženýrské sítě, opatření
               obvodu staveniště informačními a výstražnými tabulkami, odvozu a likvidace odpadu
               v souladu s ustanoveními zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších
               zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o odpadech“), zajištění jeho uložení na
               skládce včetně poplatku za uskladnění, střežení, ochrana a závěrečný úklid staveniště,

          b) zajištění staveništních napojovacích bodů energií, vody a kanalizace, měření spotřeby
               a úhrada těchto médií, vybudování, provoz, údržba a následná likvidace provizorních
               staveništních přípojek,

          c) obstarání a zajištění potřebných rozhodnutí, smluv, poplatků, dopravních a inženýrských
               opatření, která jsou nutná k zajištění a realizaci stavby a jejího uvedení do provozu, vč. úhrady
               vyměřených poplatků,

          d) zajištění a provedení všech opatření organizačního a stavebně technologického charakteru
               k řádnému provedení díla,

          e) účast na pravidelných kontrolních dnech stavby,

          f) veškeré práce a dodávky související s bezpečnostními opatřeními na ochranu osob
               a majetku,

          g) uvedení všech povrchů dotčených stavbou do původního stavu,

          h) zajištění bezpečnosti práce a ochrany životního prostředí,

          i) provedení přejímky staveniště a stavby,

          j) fotodokumentace o průběhu stavebních prací v elektronické podobě včetně jejího uložení na
               CD/DVD nosič,

          k) zpracování návrhu aktualizace provozního řádu kotelny v písemné i elektronické podobě,

          l) zajištění všech potřebných dokladů, nezbytných zkoušek, atestů a revizí podle ČSN
               a případných jiných právních nebo technických předpisů platných v době provádění
               a předání díla, kterými bude prokázáno dosažení předepsané kvality a předepsaných
               technických parametrů díla nebo nutných k uvedení stavby do provozu dle příslušných
               zákonných ustanovení,

          m) průvodní technická dokumentace, zkušební protokoly, protokoly o zaškolení obsluhy, revizní
               zprávy, provozní řád kotelny, atesty a doklady dle zákona č. 22/1997 Sb., o technických
               požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších
               předpisů (dále jen „zákon č. 22/1997 Sb.“), prohlášení o shodě, seznam doporučených
               náhradních dílů, předepsané ochranné a bezpečnostní pomůcky ve dvou vyhotoveních,

          n) zpracování dokumentace skutečného provedení stavby v rozsahu dle zákona č. 183/2006
               Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů
               (dále jen „stavební zákon“) a vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, ve znění
               pozdějších předpis, v listinné podobě v počtu 2 ks a v datové podobě na datovém nosiči
               v počtu 2 ks.

Smlouva o dílo – MŠ Sluníčko Vančurova – Výměna ohřevu TÚV, úprava kotelny a radiátorů – 2.etapa
                                                                                                                                               3/13
2.7. Místem plnění je objekt MŠ Sluníčko Vladislava Vančury 1154/9, 266 01 Beroun , (dále jen „MŠ
          Sluníčko“). Místo plnění je blíže specifikováno v projektové dokumentaci.

2.8. Dílo je provedeno řádně v případě úplného, bezvadného provedení všech stavebních
          a montážních prací a konstrukcí včetně dodávek potřebných materiálů, strojů a zařízení
          nezbytných pro řádné dokončení díla, dále provedení všech činností souvisejících s dodávkou
          stavebních a montážních prací, jejichž provedení je pro řádné dokončení díla nezbytné (např.
          zařízení staveniště, bezpečnostní opatření apod.), a to v celém rozsahu zadání, který je vymezen
          projektovou dokumentací, určenými standardy a obecně technickými požadavky
          na výstavbu.

2.9. Použité materiály musí vyhovovat požadavkům kladeným na jejich jakost a musí mít prohlášení
          o shodě dle zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění
          některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Jakost dodávaných materiálů a konstrukcí bude
          dokládána předepsaným způsobem při kontrolních prohlídkách a při předání a převzetí díla.

2.10.  Veškeré vícepráce, méněpráce a změny díla musí být objednatelem předem písemně
       odsouhlaseny. V případě, že z těchto změn bude vyplývat změna ceny díla, musí být před jejich
       realizací, nejpozději však před jejich fakturací, uzavřen písemný dodatek k této smlouvě
       v souladu s čl. 13.3. této smlouvy. Písemný dodatek bude vypracován zhotovitelem. V případě
       neodsouhlasení změn má objednatel nárok na provedení původně plánovaných prací, aniž by
       zhotovitel měl nárok na úhradu případných vícenákladů nebo finanční kompenzaci.

2.11.  Dle dohody smluvních stran je předmětem díla provedení všech činností, prací a dodávek
       obsažených v nabídce (výkazu výměr), nebo které vyplývají ze zadávacích podmínek veřejné
       zakázky (dále též „výchozí dokumenty“), a to bez ohledu na to, ve kterém z těchto výchozích
       dokumentů jsou uvedeny, resp. z kterého z nich vyplývají. Předmětem díla jsou rovněž činnosti,
       práce a dodávky, které nejsou ve výchozích dokumentech obsaženy, ale o kterých zhotovitel
       věděl, nebo podle svých odborných znalostí a zkušeností vědět měl anebo vědět mohl, že jsou
       k řádnému a kvalitnímu provedení díla dané povahy třeba, a to i s přihlédnutím ke standardní
       praxi při realizaci děl podobného charakteru.

2.12. Není-li v této smlouvě uvedeno jinak, není zhotovitel oprávněn ani povinen provést jakoukoliv
          změnu díla bez písemné dohody s objednatelem ve formě písemného dodatku.

2.13. Objednatel je oprávněn v mezích zákona měnit specifikaci a rozšířit nebo snížit rozsah prací.
          Zhotovitel musí takové změny zohlednit.

2.14.  Zhotovitel jako odborník prohlašuje, že se před podpisem této smlouvy pečlivě seznámil
       s rozsahem a povahou díla, se všemi objednatelem předloženými doklady a podklady týkajícími
       se uvedeného díla, zejména s projektovou dokumentací, se stavebním povolením, s vyjádřeními
       dotčených orgánů a se staveništěm a že jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné
       podmínky nezbytné k realizaci díla. Zhotovitel prohlašuje, že disponuje takovými kapacitami a
       odbornými znalostmi, které jsou k provedení díla nezbytné.

3. Doba plnění

3.1. Zhotovitel se zavazuje provést dílo po podpisu této smlouvy ve sjednané době:

       zahájení díla:                 9.7. 2018

       dokončení díla nejpozději do:  27. 8. 2018

          Předání a převzetí díla nejpozději do 14 dnů od dokončení díla
3.2. Protokolární předání staveniště proběhne 9.7. 2018.

3.3. V případě vzniku neočekávané závažné situace zabraňující předání díla v řádném termínu,
          kterou nebylo možné předem předpokládat, zejména nevhodných klimatických podmínek, které

Smlouva o dílo – MŠ Sluníčko Vančurova – Výměna ohřevu TÚV, úprava kotelny a radiátorů – 2.etapa
                                                                                                                                               4/13
          by měly vliv na kvalitu díla, omezení postupu prací vlivem objednatele nebo z důvodů, které
          nevznikly jednáním, opomenutím případně nečinností zhotovitele, upozorní zhotovitel
          na tuto skutečnost neprodleně do stavebního deníku včetně žádosti o posunutí termínu
          dokončení díla. Termín dokončení díla může být prodloužen na základě odsouhlasení návrhu
          zhotovitele ve stavebním deníku objednatelem. O prodloužení termínu dokončení díla musí být
          v souladu s čl. 13.3. uzavřen písemný dodatek k této smlouvě. Písemný dodatek bude
          vypracován zhotovitelem.

3.4. Dřívější plnění je možné po vzájemné dohodě smluvních stran.

4. Cena díla

4.1. Cena díla byla sjednána dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele a činí:

        „MŠ SLUNÍČKO      Cena celkem     DPH 21 %    Cena celkem
 VANČUROVA – VÝMĚNA          bez DPH                       s DPH
  OHŘEVU TUV, ÚPRAVA                   283105,73 Kč
KOTELNY A RADIÁTORŮ -  1348122,53 Kč                 1631228,26 Kč

           2. ETAPA “

           Celkem

4.2. Oceněný položkový rozpočet (výkaz výměr) jako cenová nabídka zhotovitele je přílohou č. 1 této
          smlouvy.

4.3. Cena bez DPH je dohodnuta jako nejvýše přípustná po celou dobu platnosti smlouvy. Cenu díla
          v průběhu realizace je možné změnit v případě, že dojde v průběhu realizace ke změnám
          daňových předpisů upravujících výši DPH. V takovém případě bude k ceně díla bez DPH
          připočtena DPH v aktuální sazbě platné v době vzniku zdanitelného plnění.

4.4. Cena obsahuje veškeré náklady zhotovitele nutné k úplné a řádné realizaci díla
          a předpokládaný vývoj cen ve stavebnictví i předpokládaný vývoj kurzů české koruny
          k zahraničním měnám až do konce platnosti této smlouvy.

4.5. V případě, že dojde k prodlení s předáním díla z důvodů ležících na straně zhotovitele, je tato
          cena neměnná až do doby skutečného dokončení díla.

4.6. Zhotovitel odpovídá za to, že sazba daně z přidané hodnoty je stanovena v souladu s platnými
          právními předpisy.

4.7. V případě nutnosti provedení dodatečných stavebních prací či dodávek (vícepráce) z důvodu
          nesouladu projektové dokumentace (výkazu výměr) se skutečnou potřebou prací a dodávek
          k realizaci díla nebo v případě jiných víceprací budou zachovány jednotkové ceny stavebních
          prací a dodávek uvedených zhotovitelem ve výkazu výměr. V těchto případech zhotovitel ocení
          veškeré vícepráce v položkovém rozpočtu dle uvedených jednotkových cen. Tam, kde nelze
          použít popsaný způsob ocenění, bude ocenění provedeno individuální kalkulací zhotovitele dle
          položek katalogů směrných cen v aktuálním znění, vydávaných ÚRS nebo RTS, vynásobených
          koeficientem poměru nabídkové ceny k předpokládané hodnotě veřejné zakázky. Tyto kalkulace
          budou odsouhlaseny objednatelem.

4.8. Zhotovitel na základě objednatelem odsouhlasených víceprací a jejich ocenění dle čl. 4.7.
          vyhotoví písemný návrh dodatku k této smlouvě. Objednatel návrh dodatku odsouhlasí nebo
          vznese připomínky do 14 pracovních dnů od doručení návrhu.

4.9. Pokud zhotovitel nedodrží výše uvedený postup dle čl. 4.7. a 4.8., má se za to, že práce
          a dodávky jím realizované byly předmětem díla a jsou v ceně zahrnuty.

Smlouva o dílo – MŠ Sluníčko Vančurova – Výměna ohřevu TÚV, úprava kotelny a radiátorů – 2.etapa
                                                                                                                                               5/13
4.10.  Cena díla bude snížena o práce, které oproti projektové dokumentaci nebudou objednatelem
       vyžadovány (méněpráce) a tedy nebudou provedeny, a to podle jednotkových cen uvedených
       v položkovém rozpočtu (výkazu výměr).

5. Platební podmínky

5.1. Zálohové platby se nesjednávají a nebudou poskytovány.

5.2. Úhrada ceny díla bude realizována objednatelem na základě faktur (dílčích daňových dokladů).
          Dílčí faktury (daňové doklady) budou vystavovány měsíčně na základě soupisu skutečně a řádně
          provedených prací potvrzených objednatelem a odsouhlasených osobou vykonávající pro
          objednatele technický dozor stavebníka (dále jen TDS). Faktura musí být vystavena k poslednímu
          dni příslušného kalendářního měsíce.

5.3. Objednatel prohlašuje, že zdanitelné plnění pořizuje výlučně pro činnost veřejné správy, a proto
          nebude aplikován režim přenesené daňové povinnosti dle § 92e zákona č. 235/2004 Sb., o dani
          z přidané hodnoty, v platném znění.

5.4. Splatnost daňových dokladů (faktur) činí 30 dní od doručení objednateli.

5.5. Dílčí daňový doklad (faktura) je uhrazen dnem odepsání příslušné částky z účtu objednatele.
          Platba bude provedena na účet zhotovitele uvedený na faktuře.

5.6. Veškeré účetní doklady musí obsahovat náležitosti daňového dokladu. V případě, že účetní
          doklady nebudou obsahovat požadované náležitosti, je zadavatel oprávněn je vrátit zpět
          k doplnění, lhůta splatnosti počne běžet znovu od doručení řádně opraveného dokladu.

5.7. Postoupení nebo zastavení pohledávek zhotovitele vůči objednateli z této smlouvy je možné jen
          na základě předchozího písemného souhlasu objednatele, jinak je takové postoupení nebo
          zastavení pohledávky neúčinné.

5.8. Objednatel uhradí zhotoviteli veškeré faktury až do výše 90% sjednané ceny. 10% ze sjednané
          ceny uhradí objednatel zhotoviteli do 30 dnů po odstranění případných vad a nedodělků, bude-li
          předáno dílo s vadami a nedodělky, nebo do 30 dnů po předání díla, bude-li dílo předáno bez vad
          a nedodělků.

6. Staveniště

6.1. Prostor staveniště je vymezen v projektové dokumentaci. Pokud bude zhotovitel potřebovat pro
          realizaci díla prostor větší, zajistí si jej na vlastní náklady.

6.2. Objednatel odevzdá staveniště formou oboustranně podepsaného protokolu. Vytyčení obvodu
          staveniště v souladu s projektovou dokumentací, průběhu sítí apod. zajistí zhotovitel jako součást
          díla.

6.3. Zhotovitel se zavazuje udržovat na převzatém staveništi na svůj náklad pořádek a čistotu,
          zajišťovat denní úklid, odstraňovat vzniklé odpady, a to v souladu s příslušnými předpisy.

6.4. Zhotovitel je povinen dodržovat veškeré platné technické a právní předpisy, týkající se zajištění
          bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a bezpečnosti technických zařízení, požární ochrany apod.

6.5. Zhotovitel se zavazuje vysílat k provádění prací pracovníky odborně a zdravotně způsobilé
          a řádně proškolené v předpisech bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.

6.6. Zhotovitel se zavazuje zajistit vlastní dozor nad bezpečností práce a soustavnou kontrolu
          na pracovišti.

6.7. Zhotovitel nebude bez písemného souhlasu používat zařízení objednatele a naopak.

Smlouva o dílo – MŠ Sluníčko Vančurova – Výměna ohřevu TÚV, úprava kotelny a radiátorů – 2.etapa
                                                                                                                                               6/13
6.8. V případě pracovního úrazu zaměstnance zhotovitele či subdodavatele vyšetří a sepíše záznam
          o pracovním úrazu stavbyvedoucí nebo jiný oprávněný zástupce zhotovitele a seznámí
          bezpečnostního technika objednatele s výsledky šetření.

6.9. Porušování předpisů bezpečnosti práce a technických zařízení a bezpečnosti provozu se
          považuje za neplnění povinností zhotovitele podle smlouvy o dílo a její hrubé porušení.

6.10.  Zhotovitel se zavazuje informovat objednatele s dostatečným předstihem o pohybu jiných osob
       než zaměstnanců zhotovitele na staveništi a objednatel je oprávněn tento pohyb omezit nebo
       vyloučit. Toto ustanovení se vztahuje také na všechny pracovníky případných subdodavatelů a na
       všechny ostatní fyzické osoby, jejichž pohyb na staveništi zhotovitel vyžaduje.

6.11. Vybudování zařízení na staveništi zajišťuje zhotovitel, který také odpovídá za škody způsobené
          porušením podzemních či nadzemních sítí a zařízení jakéhokoliv druhu.

6.12. Zhotovitel je povinen na svoje náklady zabezpečit pro svoje pracovníky na staveništi chemické
          WC.

6.13.  Zhotovitel se zavazuje vyklidit a vyčistit staveniště do 2 kalendářních dnů od protokolárního
       předání a převzetí díla. Při nedodržení tohoto termínu se zhotovitel zavazuje uhradit objednateli
       veškeré náklady a škody, které mu tím vznikly. Za vyklizené se považuje staveniště zbavené
       všech odpadů a nečistot a uvedené do stavu předpokládaného projektovou dokumentací
       a dohodou stran, jinak do stavu původního. O předání staveniště objednateli bude sepsán
       písemný protokol.

7. Provádění díla

7.1. Stavbyvedoucím je Miloš Středa, č. autorizace 0002654. Stavbyvedoucí zastřešuje realizaci

       zakázky,    účastní  se  strategických               jednání  objednatele

       a zhotovitele, je hlavní kontaktní osobou zhotovitele vůči objednateli a organizuje práci

       na staveništi. Stavbyvedoucí se bude na realizaci díla osobně podílet. Pokud v průběhu

       provádění díla dojde ke změně v osobě stavbyvedoucího, bude o tom uzavřen v souladu

       s čl. 13.3. dodatek k této smlouvě. Písemný dodatek bude vypracován zhotovitelem. Nová osoba

       musí splňovat minimální kvalifikační požadavky kladené na stavbyvedoucího v zadávacím řízení.

       Zhotovitel je povinen zajistit trvalou přítomnost stavbyvedoucího v průběhu prací na staveništi.

       Pokud výjimečně stavbyvedoucí nemůže být v průběhu provádění prací

       na staveništi přítomen, je zhotovitel povinen zajistit přítomnost jiné způsobilé osoby

       (odpovědného zástupce), která musí splňovat minimálně kvalifikační předpoklady kladené

       v zadávacím řízení na osobu stavbyvedoucího. O tom je zhotovitel povinen informovat

       objednatele, přičemž zároveň předloží doklady prokazující splnění minimálních kvalifikačních

       předpokladů kladených na stavbyvedoucího odpovědným zástupcem. Stavbyvedoucí

       i odpovědný zástupce jsou na žádost objednatele nebo ředitelky MŠ Sluníčko Beroun povinni

       prokázat svoji totožnost, a to přímo na staveništi.

7.2. Zhotovitel je povinen průběžně vést seznam subdodavatelů a na vyžádání ho předložit
          objednateli.

7.3. Ode dne převzetí staveniště je zhotovitel povinen vést stavební deník v souladu s ust. § 157
          stavebního zákona a zapisovat do něho veškeré skutečnosti rozhodné pro plnění této smlouvy.
          Zhotovitel je povinen zajistit, aby údaje ve stavebním deníku byly vždy aktuální. Zhotovitel dále
          povede evidenci o nakládání s odpady, jež při provádění díla vzniknou, včetně dokladů o jejich
          likvidaci.

7.4. Stavební deník bude uložen na staveništi na místě, které bude zástupci objednatele nebo TDS
          přístupné po celou dobu realizace stavby v pracovní době.

Smlouva o dílo – MŠ Sluníčko Vančurova – Výměna ohřevu TÚV, úprava kotelny a radiátorů – 2.etapa
                                                                                                                                               7/13
7.5. Případné změny stavby oproti schválené projektové dokumentaci musí být písemně
          odsouhlaseny TDS a nesmí mít vliv na výši ceny díla.

7.6. Zhotovitel je povinen předávat TDS zjišťovací protokoly, faktury a případné soupisy dodatečných
          stavebních prací a méněprací i v elektronické podobě ve formátech použitých u jednotlivých
          výkazů v nabídce.

7.7. Zhotovitel je povinen veškerý nepoužitelný materiál, který vznikl při realizaci díla, zlikvidovat
          ve smyslu zákona o odpadech a prokázat toto objednateli, a to i v případě, že by skutečný objem
          takového materiálu přesahoval objemy uvedené ve výkazu výměr.

7.8. V průběhu provádění díla se budou konat kontrolní dny, které bude svolávat a řídit TDS a jichž
          se zúčastní objednatel, stavbyvedoucí, případně další zástupce zhotovitele. Z kontrolních dnů
          budou provedeny zápisy. Závěry uskutečněné na kontrolních dnech jsou pro obě strany závazné,
          nemohou však měnit ustanovení smlouvy, mohou však sloužit jako podklad
          pro dodatek ke smlouvě. Na základě požadavku objednatele učiněného nejméně 3 dny
          před konáním kontrolního dne je zhotovitel povinen při kontrolním dni předložit písemnou zprávu
          o postupu prací v rozsahu určeném objednatelem.

7.9. Zhotovitel je povinen vyzvat písemně TDS k prověření prací a konstrukcí, které v dalším
          pracovním postupu budou zakryty nebo se stanou nepřístupnými, tj. zejména veškeré izolace
          a instalační rozvody, jakož i předepsaným zkouškám, a to nejméně 3 pracovní dny předem.
          Zjištěnou skutečnost potvrdí objednatel a zhotovitel zápisem do stavebního deníku. Ke kontrole
          zakrývaných a znepřístupňovaných prací a konstrukcí předloží zhotovitel veškeré výsledky
          o provedených zkouškách prací, důkazy o jakosti materiálů použitých pro zakrývané práce,
          certifikáty a atesty. Provedení kontroly bude dokladováno zápisem do stavebního deníku nebo
          samostatným protokolem. Pokud se TDS nedostaví, pokračuje zhotovitel v pracích na díle
          a případné odkrytí provede na náklady objednatele. Pokud je při dodatečném odkrytí zřejmé,
          že práce či konstrukce byly provedeny vadně, hradí náklady na dodatečné odkrytí zhotovitel. Před
          zakrytím či znepřístupněním pořídí zhotovitel fotografickou dokumentaci nebo videozáznam
          zakrývaných částí v rozsahu specifikovaném objednatelem a předá je do 3 pracovních dnů
          objednateli. Zhotovitel je povinen účastnit se přejímek zakrytých konstrukcí a tlakových zkoušek
          svým odpovědným zástupcem, nikoli jen zástupcem podzhotovitele. Zhotovitel je povinen
          k provádění předepsaných zkoušek zajistit příslušnou normu nebo technický předpis, podle
          kterého se zkouška provádí.

7.10. Zjistí-li zhotovitel při provádění díla skryté překážky bránící řádnému provádění díla, je povinen
          tuto skutečnost bez odkladu oznámit objednateli a navrhnout další postup.

7.11.  Zhotovitel je povinen bez odkladu upozornit objednatele na případnou nevhodnost realizace
       vyžadovaných prací, v případě, že tak neučiní, nese zhotovitel jako odborná firma veškeré
       náklady spojené s následným odstraněním vady díla.

7.12.  Pokud činností zhotovitele dojde ke způsobení škody objednateli nebo třetím osobám v důsledku
       opomenutí, nedbalosti nebo neplnění podmínek vyplývajících ze zákona, technických či jiných
       norem případně této smlouvy, je zhotovitel povinen nejpozději do 14 dnů od oznámení rozsahu
       a charakteru škod tuto škodu odstranit a není-li to možné, škodu finančně nahradit.

7.13.  Likvidaci odpadu vzniklého při realizaci stavby si zhotovitel díla zajišťuje sám na své náklady, a to
       tak, že odpad bude roztříděn dle příslušných předpisů ve smyslu zákona o odpadech a případně
       v souladu s dalšími předpisy (např. obecně závazné vyhlášky atd.).

7.14.  Součástí plnění zhotovitele dle této smlouvy a průkazem řádného provedení díla či jeho části
       je organizace, provedení a doložení úspěšných výsledků potřebných individuálních,
       komplexních, garančních zkoušek díla a požadavků orgánů státního stavebního dohledu, příp.
       jiných orgánů příslušných ke kontrole staveb.

Smlouva o dílo – MŠ Sluníčko Vančurova – Výměna ohřevu TÚV, úprava kotelny a radiátorů – 2.etapa
                                                                                                                                               8/13
7.15.  Stavební práce budou probíhat v těsném sousedství obydlené zóny. Po dobu provádění prací
       je zhotovitel povinen dodržovat veškeré hygienické, požární a bezpečnostní předpisy, např.
       požadavky na limitovanou hlučnost a prašnost apod.

7.16.  Všechny povrchy, konstrukce, součásti venkovní plochy apod. poškozené v důsledku stavební
       činnosti uvede zhotovitel před odevzdáním díla objednateli do původního stavu, v případě jejich
       zničení je zhotovitel povinen nahradit je novými.

8. Převzetí díla

8.1. Podmínkou předání a převzetí díla objednatelem je řádné splnění předmětu díla bez vad
          a nedodělků. Objednatel je oprávněn, nikoliv však povinen, převzít dílo i s ojedinělými drobnými
          vadami a nedodělky, které samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání řádnému a bezpečnému
          užívání předmětu díla. Zápis o předání a převzetí díla bude proveden společně objednatelem se
          zhotovitelem dle obvyklých obchodních zvyklostí ve dvou stejnopisech, z nichž jeden obdrží
          objednatel a jeden zhotovitel.

8.2. K zahájení přejímacího řízení je zhotovitel povinen předložit zejména:
          a) stavební deník
          b) prohlášení o shodě
          c) návrh provozního řádu kotelny
          d) revize
          e) atesty použitých materiálů
          f) doklady o likvidaci odpadů (čestné prohlášení)
          g) protokoly o provedených zkouškách (o odborné prohlídce kotelny, o zaškolení obsluhy)
          h) záruční listy
          i) dokumentaci skutečného provedení stavby
          j) písemné prohlášení správců sítí o nepoškození jejich zařízení a jejich souhlasu s technickým
                provedením díla (samostatně nebo zápisem do stavebního deníku)
          k) fotodokumentaci průběhu prací v elektronické podobě
          l) vyúčtování skutečně provedených dodávek a prací
          m) všechny doklady nutné pro uvedení díla v provoz.

9. Záruční podmínky

9.1. Zhotovitel poskytuje na provedení díla záruku 60 měsíců. Záruka začíná plynout ode dne
          protokolárního předání a převzetí díla bez vad a nedodělků.

9.2. Dílo má vady, pokud jeho provedení neodpovídá požadavkům uvedeným ve smlouvě o dílo,
          příslušným ČSN, TKP nebo jiné dokumentaci, vztahující se k provedení díla.

9.3. Zhotovitel odpovídá za vady, které má dílo v době předání nebo které se vyskytly v záruční době.
          Za vady díla, které se projevily po záruční době, odpovídá zhotovitel v případě, že jejich příčinou
          bylo porušení povinností zhotovitele. Zhotovitel neodpovídá za vady způsobené nesprávným
          provozováním díla, jeho poškozením živelnou událostí nebo třetí osobou.

9.4. Objednatel je povinen zjištěné vady po jejich zjištění písemně reklamovat u zhotovitele.
          V reklamaci objednatel uvede popis vady, jak se projevuje, jakým způsobem požaduje vadu
          odstranit nebo zda požaduje finanční náhradu.

Smlouva o dílo – MŠ Sluníčko Vančurova – Výměna ohřevu TÚV, úprava kotelny a radiátorů – 2.etapa
                                                                                                                                               9/13
9.5. Zhotovitel započne s odstraňováním reklamované vady do 10 dnů ode dne doručení písemného
          oznámení o vadě, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. V případě havárie započne
          zhotovitel s odstraněním vady bezodkladně, tj. do 24 hodin od jejího oznámení, pokud se strany
          nedohodnou jinak. Zhotovitel odstraní reklamované vady v technologicky nejkratším termínu,
          případně do termínu dohodnutého s objednatelem. Jestliže zhotovitel neodstraní vadu
          v technologicky nejkratším termínu nebo v dohodnutém termínu, je objednatel oprávněn na
          náklady zhotovitele vadu odstranit sám nebo za pomoci třetí osoby. Objednatel je povinen
          umožnit zhotoviteli odstranění vady.

9.6. Oznámení o ukončení odstranění vady a předání provedené opravy objednateli provede
          zhotovitel protokolárně. Na provedenou opravu poskytne zhotovitel novou záruku ve stejné délce
          jako je uvedena v čl. 9.1. této smlouvy, která počíná běžet dnem předání a převzetí opravy
          potvrzením předávacího protokolu oběma smluvními stranami a ostatními účastníky řízení
          o předání a převzetí opravy.

10. Odpovědnost za škodu

10.1.  Nebezpečí škody na realizovaném díle nese zhotovitel v plném rozsahu až do dne předání
10.2.  a převzetí díla.
10.3.
       Zhotovitel nese odpovědnost původce odpadů a zavazuje se nezpůsobit únik ropných, toxických
       či jiných škodlivých látek na stavbě.

       Zhotovitel je povinen nahradit objednateli v plné výši škodu, která vznikla při realizaci díla
       v souvislosti nebo jako důsledek porušení povinností a závazků zhotovitele dle této smlouvy.

10.4.  Zhotovitel je povinen být po celou dobu plnění zakázky pojištěn; předmětem pojistné smlouvy
       zhotovitele je pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou činností zhotovitele. Výše pojistné
       částky pro tento druh pojištění je v minimální výši 1.000 000Kč (slovy: jeden milion korun českých)
       pro jednu pojistnou událost. Zhotovitel se zavazuje, že bude pojistnou smlouvu udržovat
       v platnosti po celou dobu provádění díla. Zhotovitel je povinen před podpisem této smlouvy o dílo
       doložit kopii shora uvedené pojistné smlouvy o odpovědnosti za škodu způsobenou činností
       zhotovitele.

11. Sankce

11.1.  V případě prodlení s předáním díla zaviněného zhotovitelem je zhotovitel povinen zaplatit
11.2.  objednateli smluvní pokutu ve výši 3000 Kč za každý započatý den prodlení.

       V případě prodlení objednatele s úhradou dílčí faktury má zhotovitel nárok účtovat úrok z prodlení
       ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení, maximálně však do výše 20 % dlužné
       částky.

11.3.  V případě prodlení zhotovitele s odstraněním vady ve stanovené lhůtě k odstranění vady
11.4.  uvedené v protokolu o předání a převzetí díla je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní
       pokutu ve výši 1000 Kč za každou jednotlivou vadu a každý započatý den prodlení.

       V případě prodlení zhotovitele s odstraněním v záruční době nahlášené vady (reklamace)
       ve sjednaném termínu je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000 Kč
       za každou reklamovanou vadu a za každý započatý den prodlení, v případě havárie smluvní
       pokutu ve výši 10.000 Kč za každou reklamovanou vadu a za každý započatý den prodlení.

11.5.  Zaplacením smluvní pokuty není dotčen nárok na náhradu škody.
11.6.
       Smluvní pokutu lze uložit opakovaně za každý jednotlivý případ porušení povinnosti. Ujednáním
       o smluvní pokutě není dotčeno právo stran na náhradu škody v plné výši a věřitel je oprávněn
       domáhat se náhrady škody v plné výši, i když přesahuje výši smluvní pokuty.

Smlouva o dílo – MŠ Sluníčko Vančurova – Výměna ohřevu TÚV, úprava kotelny a radiátorů – 2.etapa
                                                                                                                                               10/13
11.7.  V případě, že závazek provést dílo zanikne před řádným ukončením díla, nezanikají nároky na
11.8.  smluvní pokuty, pokud vznikly dřívějším porušením povinností. Zánik závazku jeho pozdním
       plněním neznamená zánik nároku na smluvní pokutu z prodlení s plněním či plnění ze záruky za
       odstranění vad.

       Smluvní pokuty a způsobené škody je objednatel oprávněn započítat proti jakékoliv pohledávce
       zhotovitele nebo pohledávkám, které bude objednatel povinen uhradit v budoucnu. Uplatnění
       nákladů, škod a smluvních pokut nevylučuje odpovědnost zhotovitele za realizované dílo.

11.9. Splatnost smluvních pokut je dohodnuta na 15 dnů po obdržení daňového dokladu (faktury)
          s vyčíslením smluvní pokuty.

12. Odstoupení od smlouvy

12.1.  Smluvní strany mohou odstoupit od smlouvy za podmínek uvedených v § 2001 a násl.
12.2.  občanského zákoníku v případě porušení smlouvy podstatným způsobem druhou smluvní
       stranou.

       Za porušení smlouvy podstatným způsobem, při kterém je druhá strana oprávněna odstoupit
       od smlouvy, se považuje zejména:

       a) vadnost díla již v průběhu jeho provádění, pokud zhotovitel na písemnou výzvu objednatele
           vady neodstraní ve stanovené lhůtě, porušení technologických postupů, předpisů a norem,

       b) prodlení zhotovitele se zahájením nebo dokončením díla o více než 10 dnů,

       c) prodlení objednatele s předáním staveniště či jiných podstatných dokladů pro plnění smlouvy
           o více než 30 dnů,

       d) úpadek zhotovitele ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení
           (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů,

       e) porušování předpisů bezpečnosti práce a technických zařízení, předpisů požární ochrany
           zhotovitelem,

       f) neoprávněné zastavení či přerušení prací na díle zhotovitelem na dobu delší než 10 dnů bez
           předchozího souhlasu objednatele,

12.3.  g) pokud vyjde najevo, že zhotovitel uvedl v rámci zadávacího řízení na veřejnou zakázku
12.4.      nepravdivé či zkreslené informace, které by měly zřejmý vliv na výběr zhotovitele
           pro uzavření této smlouvy.

       Účinky odstoupení od smlouvy nastávají dnem doručení oznámení o odstoupení druhé straně
       smlouvy.

       Dojde-li k ukončení smlouvy způsoby uvedenými v tomto článku smlouvy, povinnosti smluvních
       stran jsou následující:

       a) zhotovitel provede soupis všech provedených prací oceněných způsobem, jakým je
           stanovena cena díla, tento soupis s objednatelem odsouhlasí,

       b) zhotovitel provede finanční vyčíslení provedených prací a zpracuje fakturu,

       c) zhotovitel odveze veškerý svůj nezabudovaný materiál, pokud se smluvní strany nedohodnou
           jinak,

       d) zhotovitel předá objednateli nedokončené dílo včetně věcí, které opatřil a které jsou součástí
           díla a uhradí případně vzniklou škodu;

       e) zhotovitel před předáním nedokončeného díla objednateli vyzve písemně objednatele
           k jeho převzetí

Smlouva o dílo – MŠ Sluníčko Vančurova – Výměna ohřevu TÚV, úprava kotelny a radiátorů – 2.etapa
                                                                                                                                               11/13
       f) zhotovitel před předáním nedokončeného díla zhotovitel vyzve písemně do 5 pracovních dnů
           ode dne ukončení smlouvy objednatele k převzetí nedokončeného díla a objednatel je povinen
           nejdéle do 10 pracovních dnů po obdržení této výzvy zahájit přejímací řízení,

       g) objednatel převezme dosud provedené práce a dodávky na základě přejímacího řízení
           a uhradí zhotoviteli cenu předaných věcí, které opatřil a které se staly součástí provedeného
           díla, a to do 14 dnů ode dne předložení vyúčtování odsouhlaseného oběma smluvními
           stranami,

       h) smluvní strany uzavřou dohodu, ve které upraví vzájemná práva a povinnosti včetně stavu
           rozpracovanosti díla, jeho ohodnocení, vymezení vad a nedodělků a sjednání způsobu jejich
           odstranění. Objednatel má v případě ukončení smlouvy i u odstranitelných vad právo
           požadovat slevu z ceny, namísto odstranění takových vad.

13. Závěrečná ustanovení

13.1.  Veškerá jednání o stavbě a na stavbě s objednatelem či státními orgány budou probíhat
       v českém jazyce. Veškeré doklady o stavbě, použitých materiálech a konstrukcích předávané
       objednateli budou v českém jazyce.

13.2.  Strany se dohodly, že po ukončení smlouvy trvají a zůstávají v platnosti ujednání stran týkající se
       odpovědnosti za vady díla, záruky za jakost a záruční lhůty, smluvních pokut, vlastnictví díla,
       náhrady škody a cenová ujednání obsažená v této smlouvě.

13.3. Tuto smlouvu lze měnit pouze písemnými číslovanými dodatky, podepsanými oběma smluvními
          stranami. Jiná než písemná forma dodatku je smluvními stranami výslovně vyloučena.

13.4. Tuto smlouvu je možno ukončit písemnou dohodou smluvních stran.

13.5.  Objednatel může smlouvu vypovědět písemnou výpovědí s jednoměsíční výpovědní dobou, která
       začíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po kalendářním měsíci, v němž
       byla výpověď doručena zhotoviteli.

13.6.  Pro případ zániku závazku před řádným dokončením díla dohodou dle čl. 13.4. nebo výpovědí
       dle čl. 13.5 platí obdobný postup a povinnosti smluvních stran jako při odstoupení od smlouvy dle
       čl. 12.4. této smlouvy.

13.7.  Případná neplatnost některého ustanovení této smlouvy nemá za následek neplatnost ostatních
       ustanovení. Pro případ, že se kterékoliv ustanovení této smlouvy stane neúčinným nebo
       neplatným, se smluvní strany zavazují bez zbytečného odkladu nahradit takové ustanovení
       novým.

13.8. V případě, že některá ze smluvních stran odmítne převzít písemnost nebo její převzetí znemožní,
          se má za to, že písemnost byla doručena.

13.9. Smlouva se řídí českým právním řádem. Obě strany se dohodly, že pro neupravené vztahy
          plynoucí z této smlouvy platí příslušná ustanovení občanského zákoníku.

13.10. Osoby podepisující tuto smlouvu svým podpisem stvrzují platnost svého oprávnění zastupovat
          smluvní stranu.

13.11. Smluvní strany se dohodly, že případné spory budou přednostně řešeny dohodou. V případě, že
          nedojde k dohodě stran, bude spor řešen místně a věcně příslušným soudem.

13.12. Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každý má platnost originálu a každá
          smluvní strana obdrží dva.

13.13. Smlouva nabývá platnosti podpisem obou smluvních stran a účinnosti dnem zveřejnění
          v registru smluv.

13.14. Plnění předmětu této smlouvy před její účinností se považuje za plnění podle této smlouvy
          a práva a povinnosti z něj vzniklé se řídí touto smlouvou.

Smlouva o dílo – MŠ Sluníčko Vančurova – Výměna ohřevu TÚV, úprava kotelny a radiátorů – 2.etapa
                                                                                                                                               12/13
13.15. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva vyžaduje ke své účinnosti uveřejnění
          v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých
          smluv, uveřejňování těchto smluv a registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších
          předpisů. Za účelem splnění povinnosti uveřejnění této smlouvy se smluvní strany dohodly,
          že ji do registru smluv zašle město Beroun neprodleně, nejdéle však do 15 dnů ode dne jejího
          podpisu všemi smluvními stranami.

13.16. Smluvní strany výslovně souhlasí s tím, aby tato smlouva byla zveřejněna také na oficiálních
          webových stránkách města Beroun (www.mesto-beroun.cz) a na profilu zadavatele, a to včetně
          všech případných příloh a dodatků a bez časového omezení, s výjimkou informací, které nelze
          poskytnout při postupu podle předpisů upravujících svobodný přístup k informacím.

13.17. Smluvní strany prohlašují, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažují za obchodní
          tajemství podle § 504 občanského zákoníku a udělují svolení k jejich užití a zveřejnění bez
          stanovení jakýchkoliv dalších podmínek.

13.18. Smluvní strany dále výslovně souhlasí s tím, aby za stejných podmínek jako tato smlouva byly
          na oficiálních webových stránkách města Beroun (www.mesto-beroun.cz) zveřejněny i veškeré
          faktury, které budou na základě této smlouvy vystaveny.

13.19. Tato smlouva je uzavírána na základě zmocnění v ustanovení článku 13.2. Vnitřní směrnice pro
          zadávání veřejných zakázek č. 1/2016, která byla přijata Zastupitelstvem města Beroun
          usnesením č. 18/2016 ze dne 6. 4. 2016. Město Beroun potvrzuje ve smyslu ustanovení § 41
          zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, že byly splněny
          všechny podmínky podmiňující platnost tohoto právního jednání.

13.20. Obě strany smlouvy prohlašují, že si smlouvu přečetly, s jejím obsahem souhlasí a že byla
          sepsána na základě jejich pravé a svobodné vůle, prosté omylů.

13.21. Přílohou smlouvy je:

          Příloha č. 1 – oceněný položkový rozpočet (výkaz výměr)

V Berouně dne 18.6. 2018  V Praze 4 dne 15. 6. 2018

____________________       ____________________

     Mgr. Ivan Kůs         Josef Bernášek
          starosta              jednatel

                          Tempoterm, spol. s r. o.

Smlouva o dílo – MŠ Sluníčko Vančurova – Výměna ohřevu TÚV, úprava kotelny a radiátorů – 2.etapa
                                                                                                                                               13/13