Textová podoba smlouvy Smlouva č. 6027707: Dohoda o vyhrazení společensky účelného pracovního místa a poskytnutí

Příloha 01 a) DCA-JZ-134-2018 - Miroslav Sychrovský.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        DOHODA

   o vyhrazení společensky účelného pracovního místa a poskytnutí příspěvku,
      spolufinancovaného ze státního rozpočtu, Evropského sociálního fondu
                     a Iniciativy na podporu zaměstnanosti mladých lidí
                                            č. DCA-JZ-134/2018

uzavřená mezi

Úřadem práce České republiky

zastupující osoba:  Mgr. et Mgr. Radim Gabriel, ředitel krajské pobočky ÚP ČR v Ústí nad Labem

sídlo:              Dobrovského 1278/25, 170 00 Praha 7

IČO:                72496991

adresa pro doručování: Úřad práce ČR - kontaktní pracoviště Rumburk, Náměstí Lužické 120/11,

                    408 01 Rumburk

(dále jen „Úřad práce“) na straně jedné

a

zaměstnavatelem:    Miroslav Sychrovský, OSVČ
rodné číslo:        xxx
sídlo:              Slévačská č.p. 391/13, Rumburk 3-Dolní Křečany, 408 01 Rumburk
IČO:                04362039

(dále jen „zaměstnavatel“) na straně druhé.

                                             Článek I

                                            Účel poskytnutí příspěvku

Tato dohoda se uzavírá podle § 106, § 113 a § 119 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti“), a podle ustanovení § 26 vyhlášky
č. 518/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších
předpisů za účelem vyhrazení společensky účelného pracovního místa a poskytnutí příspěvku na jeho
vyhrazení (dále jen „příspěvek“) z regionálního projektu č. CZ.03.1.49/0.0/0.0/15_003/0000051 -
Iniciativa podpory zaměstnanosti mládeže pro region NUTS 2 Severozápad v Ústeckém kraji,
financovaného z Operačního programu Zaměstnanost, realizovaného v souladu s § 120 odst. 4 zákona
o zaměstnanosti, a to v rozsahu a za podmínek uvedených v této dohodě.

                                             Článek II

               Závazky zaměstnavatele a podmínky poskytnutí příspěvku

Úřad práce poskytne zaměstnavateli příspěvek za těchto podmínek:

1. Zaměstnavatel přijme na vyhrazené pracovní místo pro výkon odborné praxe do pracovního
     poměru uchazeče o zaměstnání (dále jen „zaměstnanec“):
     Příjmení a jméno: xxx
     Datum narození: xxx

2. Zaměstnavatel uzavře se zaměstnancem pracovní smlouvu.

   2.1. Pracovní smlouva zaměstnance bude obsahovat:

        Druh práce:           Pomocný pracovník
        Místo výkonu práce:   Územní obvod města Rumburk

MPSV – OSÚ                                   -1-
            Den nástupu do práce: 1.7.2018

     2.2. Pracovní poměr se zaměstnancem bude sjednán na dobu neurčitou od 1.7.2018, s týdenní
            pracovní dobou 40 hod.

     2.3. Jestliže se na tuto dohodu vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv a
            dohoda nenabyde účinnosti dle Článku IX bod 2. této dohody do data sjednaného v bodu 2.1.
            tohoto článku jako den nástupu do práce, Úřad práce bez zbytečného prodlení vyzve
            zaměstnavatele k uzavření dodatku k dohodě, ve kterém bude sjednán den nástupu
            zaměstnance do práce, který nesmí předcházet dni nabytí účinnosti této dohody.

3. V případě, že pracovní poměr zaměstnance skončí přede dnem 30.4.2019, zaměstnavatel písemně
     oznámí Úřadu práce den a způsob skončení tohoto pracovního poměru, a to nejpozději ke dni
     doložení výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ za měsíc, ve kterém byl
     pracovní poměr zaměstnance skončen.

4. Na stejný účel, tj. na tu část mzdových nákladů, která bude ve výši poskytnutého příspěvku Úřadem
     práce, nebude zaměstnavatel čerpat krytí z peněžních prostředků poskytovaných ze státního
     rozpočtu, rozpočtu územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných celků,
     Evropských strukturálních a investičních fondů, Iniciativy na podporu zaměstnanosti mladých lidí,
     popř. z jiných programů a projektů EU, ani jiných veřejných zdrojů.

5. Zaměstnavatel bude Úřadu práce dokládat vynaložené prostředky na mzdu nebo plat ve výkazu
     „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ za jednotlivé měsíce nejpozději do konce
     kalendářního měsíce následujícího po uplynutí vykazovaného měsíčního období. Připadne-li
     poslední den kalendářního měsíce na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem pro doložení
     nejbližší příští pracovní den. V případě, že výkaz „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM
     vyhrazené“ či průběžné nebo závěrečné hodnocení, kdy termín doložení těchto hodnocení je
     definován v Plánu realizace odborné praxe, nebudou ve stanovené lhůtě doloženy, příspěvek za
     příslušný měsíc nebude Úřadem práce poskytnut.

6. V případě, že zaměstnavatel nedodrží ujednání sjednaná pod body 1. a 2. tohoto článku, příspěvek
     nebude poskytnut.

7. Po dobu pracovního poměru bude zaměstnavatel zajišťovat odbornou praxi v souladu s „Plánem
     realizace odborné praxe“, který je přílohou č. 2 a nedílnou součástí této dohody.

8. Zaměstnavatel je dále povinen provádět písemné průběžné a závěrečné hodnocení odborné praxe
     na standardizovaných formulářích, které jsou přílohou „Plánu realizace odborné praxe“. Tato
     hodnocení předkládá Úřadu práce vždy s příslušným výkazem „Vyúčtování mzdových nákladů –
     SÚPM vyhrazené“, dle harmonogramu uvedeného v „Plánu realizace odborné praxe.“ Na závěr
     absolvované odborné praxe zaměstnavatel vydá „Osvědčení o absolvování odborné praxe“, jehož
     kopii předá Úřadu práce.

                                                        Článek III

                                     Výše a termín poskytnutí příspěvku

1. Úřad práce se zavazuje poskytnout zaměstnavateli příspěvek ve výši vynaložených prostředků
     na mzdy nebo platy na zaměstnance, včetně pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku
     na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel
     za sebe odvedl z vyměřovacího základu zaměstnance, maximálně však 15 000 Kč měsíčně, z toho
     91,89 % je hrazeno z prostředků EU a 8,11 % je hrazeno ze státního rozpočtu ČR. Součet
     poskytnutých měsíčních příspěvků nepřekročí částku 150 000 Kč.

2. Příspěvek bude poskytován na dobu od 1.7.2018 do 30.4.2019. Jestliže se na tuto dohodu
     vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv a dohoda nenabyde účinnosti dle
     Článku IX bod 2. této dohody do 1.7.2018, příspěvek bude poskytován ode dne nástupu
     zaměstnance do práce, sjednaného dle Článku II bodu 2.3. Skončí-li pracovní poměr zaměstnance
     v průběhu této doby, příspěvek bude poskytován do dne skončení jeho pracovního poměru.

                                                                 -2-
3. Jestliže nastoupí zaměstnanec do pracovního poměru v průběhu kalendářního měsíce, resp. skončí
     pracovní poměr v průběhu kalendářního měsíce a zároveň tento den nebude první, resp. poslední
     pracovní den v tomto měsíci, bude maximální sjednaný měsíční příspěvek Úřadem práce poměrně
     pokrácen podle celkového počtu kalendářních dnů v daném měsíci a počtu kalendářních dnů v
     daném měsíci, kdy pracovní místo nebylo obsazeno. Připadne-li svátek, za který náleží náhrada
     platu či mzdy, na první, resp. poslední obvyklý pracovní den v měsíci, a tento den nebude sjednán
     jako den nástupu zaměstnance do práce nebo nebude dnem skončení pracovního poměru
     zaměstnance, příspěvek bude krácen podle věty první tohoto bodu.

4. Příspěvek bude vyplácen měsíčně, převodem na účet č. xxx. Příspěvek je splatný
     do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy zaměstnavatel doloží Úřadu práce výkaz „Vyúčtování
     mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ na formuláři, který je přílohou č. 1 této dohody. Smluvní
     strany se dohodly, že první příspěvek bude zaměstnavateli vyplacen až po doložení pracovní
     smlouvy uzavřené mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem nebo její kopie.

5. V případě vzniku pochybností o správnosti údajů uvedených zaměstnavatelem ve výkazu
     „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ a v průběžném nebo závěrečném
     hodnocení se smluvní strany dohodly, že Úřad práce neprodleně písemně vyzve zaměstnavatele
     k podání vysvětlení nebo provedení nápravy. Příspěvek bude vyplacen až po vyjasnění
     pochybností mezi smluvními stranami, nejpozději však do data ukončení realizace projektu, ze
     kterého mají být výdaje proplaceny.

                                                        Článek IV

                                   Kontrola plnění sjednaných podmínek

1. Příspěvek se poskytuje ze státního rozpočtu České republiky a Evropského sociálního fondu a
     Iniciativy na podporu zaměstnanosti mladých lidí. Úřad práce provádí kontrolu plnění závazků
     plynoucích z této dohody způsobem stanoveným v zákoně č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole
     ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, včetně ověření výše
     skutečně vyplacených mzdových nákladů na zaměstnance a částky pojistného na sociální
     zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění,
     které zaměstnavatel za sebe odvedl z vyměřovacího základu zaměstnance. Dále je zaměstnavatel
     povinen v souladu se zákonem o finanční kontrole a s dalšími právními předpisy ČR a EU, vytvořit
     podmínky k provedení kontroly všech dokladů vztahujících se k poskytnutí příspěvku. Kontrolu
     vykonávají Úřad práce a jím pověřené osoby, orgány finanční správy, Ministerstvo práce
     a sociálních věcí, Ministerstvo financí, Nejvyšší kontrolní úřad, Evropská komise a Evropský účetní
     dvůr, případně další orgány pověřené k výkonu kontroly.

2. V případě, že kontrolu provede jiný orgán kontroly než Úřad práce, je zaměstnavatel povinen bez
     zbytečného odkladu písemně informovat Úřad práce o přijetí a plnění opatření k nápravě
     nedostatků zjištěných při kontrole.

                                                        Článek V

                                               Archivace dokumentů

     Zaměstnavatel se zavazuje řádně uchovávat dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím
     příspěvku v souladu s platnými právními předpisy ČR, a to nejméně po dobu 10 let od vyplacení
     posledního měsíčního příspěvku, přičemž lhůta 10 let se počítá od 1. ledna roku následujícího po
     roce, v němž byl vyplacen poslední měsíční příspěvek.

                                                                 -3-
                                                        Článek VI

                                                  Vrácení příspěvku

1. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený měsíční příspěvek nebo jeho část, pokud
     mu byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce, než za příslušný měsíc náležel, a to nejpozději
     do 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy byla zaměstnavateli na základě
     kontrolního zjištění z kontroly provedené Úřadem práce doručena písemná výzva k vrácení
     příspěvku. Toto ustanovení dohody se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení rozpočtové
     kázně v důsledku nedodržení ujednání uvedeného v Článku II bod 4. této dohody.

2. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit vyplacený měsíční příspěvek Úřadu práce, pokud hrubá mzda
     uvedená ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ (dále jen „výkaz“) nebude
     zúčtována zaměstnanci k výplatě za tento příslušný měsíc a po zákonných srážkách vyplacena
     před poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc na účet zaměstnavatele nebo částka
     pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti nebo pojistného na
     veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvádí z vyměřovacího základu
     zaměstnance, uvedená v tomto výkazu, nebude odvedena před poskytnutím příspěvku Úřadem
     práce za příslušný měsíc na účet zaměstnavatele. Vrácení příspěvku bude provedeno ve lhůtě
     uvedené v bodě 1. tohoto článku dohody.

3. Zaměstnavatel se dále zavazuje vrátit Úřadu práce poskytnutý příspěvek v případě, že mu byl
     poskytnut v období 12 měsíců přede dnem nabytí právní moci rozhodnutí o uložení pokuty
     za umožnění výkonu nelegální práce podle § 5 písm. e) bodu 3. zákona o zaměstnanosti. Vrácení
     příspěvku bude zaměstnavatelem provedeno ve lhůtě 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto
     skutečnost zjistil nebo kdy zaměstnavateli byla doručena písemná výzva Úřadu práce k vrácení
     příspěvku.

4. Příspěvek se vrací na účet, který zaměstnavateli sdělí Úřad práce.

                                                       Článek VII

                                           Porušení rozpočtové kázně

1. Nedodržení ujednání v Článku II pod bodem 4. této dohody je porušením rozpočtové kázně podle
     zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů
     (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů a bude postihováno odvodem za porušení
     rozpočtové kázně podle § 44a odst. 4 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
     a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů.

2. Nevrácení příspěvku nebo jeho části na výzvu Úřadu práce podle Článku VI této dohody je
     porušením rozpočtové kázně podle § 44 odst. 1 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových
     pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších
     předpisů a bude postihováno odvodem podle § 44a odst. 4 písm. b) tohoto zákona.

                                                       Článek VIII

                                        Ujednání o vypovězení dohody

1. Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel nedodrží podmínky
     sjednané v Článku II pod bodem 1., 2. a 4. této dohody nebo pokud opakovaně neúplně nebo
     nepravdivě uvedl údaje ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“.

2. Smluvní strany mohou dohodu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly
     v době uzavírání dohody a nebyly smluvní straně bez jejího zavinění známy, pokud tato strana
     prokáže, že by s jejich znalostí tuto dohodu neuzavřela.

                                                                 -4-
3. Smluvní strany mohou dále dohodu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly
     rozhodující pro stanovení obsahu dohody, a plnění této dohody nelze na smluvní straně z tohoto
     důvodu spravedlivě požadovat.

4. Výpovědní lhůta v případech uvedených v bodě 1., 2. a 3. tohoto článku dohody činí jeden měsíc
     a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi.

5. Úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle Článku III této dohody, který by
     zaměstnavateli náležel za dobu výpovědní lhůty.

                                                        Článek IX

                                                    Další ujednání

1. Dohoda nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

2. Dohoda, na niž se vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv, nabývá účinnosti
     dnem uveřejnění. Dohoda, na niž se nevztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru
     smluv, nabývá účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami nebo dnem, který si
     smluvní strany v dohodě sjednají.

3. Smluvní strany prohlašují, že dohoda byla uzavřena po vzájemném projednání a že byly
     seznámeny s veškerými právy a povinnostmi, které pro ně vyplývají z této dohody.

4. Dohoda je sepsána ve třech vyhotoveních, z nichž dvě vyhotovení obdrží Úřad práce a jedno
     vyhotovení zaměstnavatel.

5. V případě zániku některé ze smluvních stran (úmrtí zaměstnavatele – fyzické osoby) přecházejí
     práva a povinnosti vyplývající z této dohody na její právní nástupce.

6. Obsah dohody lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních stran formou písemných vzestupně
     číslovaných dodatků. Změnu identifikačních údajů, pro vyhotovení dodatku k této dohodě, je
     zaměstnavatel povinen Úřadu práce oznámit písemně bez zbytečného odkladu. Ostatní změny,
     týkající se této dohody, je zaměstnavatel povinen Úřadu práce písemně sdělit vždy tak, aby k
     uzavření případného dodatku došlo před nabytím jejich účinnosti, pokud není v dohodě ujednáno
     jinak.

7. Pro účely této dohody se vyplacením mzdy rozumí okamžik, kdy dojde k zaplacení mzdy
     zaměstnanci v hotovosti, okamžik odepsání částky mzdy z účtu zaměstnavatele, je-li odesílána na
     účet zaměstnance, nebo okamžik přijetí platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem
     poštovních služeb. Odvedením pojistného se rozumí okamžik zaplacení pojistného v hotovosti,
     okamžik přijetí platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb nebo v
     případě úhrady prostřednictvím účtu u bankovního ústavu okamžik odepsání částky pojistného z
     účtu zaměstnavatele.

8. Zaměstnavatel souhlasí s využíváním údajů o něm v informačních systémech týkajících se příjemců
     příspěvku.

9. Zaměstnavatel je povinen vést účetnictví nebo daňovou evidenci tak, aby bylo možno vykázat
     zaúčtování účetních případů souvisejících s plněním dohody a aby byl schopen průkazně vše
     dokladovat dle relevantních předpisů ČR a EU při následných kontrolách a auditech.

10. Zaměstnavatel je povinen poskytnout písemně Úřadu práce na vyžádání jakékoliv doplňující
     informace související s poskytnutím příspěvku, a to ve lhůtě stanovené Úřadem práce.

11. Zaměstnavatel je povinen spolupracovat s Úřadem práce na zajištění informování zaměstnanců o
     zapojení Evropského sociálního fondu a Iniciativy na podporu zaměstnanosti mladých lidí do
     poskytování příspěvku dle této dohody.

                                                                 -5-
12. Zaměstnavatel je při čerpání příspěvku povinen dodržovat plnění politik EU.
V Rumburku dne 22.6.2018

..................................................................           ..................................................................
             Miroslav Sychrovský                                                       Mgr. et Mgr. Radim Gabriel
                       OSVČ
                                                                         ředitel krajské pobočky ÚP ČR v Ústí nad Labem
               za zaměstnavatele
                                                                                             za Úřad práce ČR

Za Úřad práce vyřizuje: xxx

Telefon:  xxx

Příloha č. 1: Formulář: „ Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“
Příloha č. 2: Plán realizace odborné praxe (s příslušnými přílohami)

                                                                    -6-