Textová podoba smlouvy Smlouva č. 6029803: Smlouva o organizování veřejné služby

Příloha UUL-VS-2-2018 - Člověk v tísni, o.p.s.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA

                                     o organizování veřejné služby
                                              č. UUL-VS-2/2018

uzavřená mezi:

Českou republikou - Úřadem práce České republiky

zastupující osoba:      Mgr. et Mgr. Radim Gabriel, ředitel krajské pobočky ÚP ČR v Ústí nad

sídlo:                  Labem
IČO:                    Dobrovského 1278/25, Holešovice, 170 00 Praha 7
adresa pro doručování:  72496991
ID datové schránky:     Dvořákova 1609/18, Ústí nad Labem-centrum, 400 21 Ústí nad Labem
                        6sbzpx5

(dále jen „Úřad práce“) na straně jedné

a

Člověk v tísni, o.p.s. (obchodní jméno)

zastupující osoba:      Mgr. Vít Kučera, ředitel pobočky

sídlo:                  Šafaříkova 635/24, Vinohrady, 120 00 Praha 2

IČO:                    25755277

ID datové schránky: kpmghs7

(dále jen „organizátor“) na straně druhé.

                                                       Článek I
                                           Předmět a účel smlouvy

1. Tato smlouva se uzavírá podle ustanovení § 18a a ustanovení § 61 zákona č. 111/2006 Sb.,
     o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o pomoci v hmotné
     nouzi“), jejím předmětem je organizování veřejné služby spočívající ve vytvoření pozic
     vhodných pro výkon veřejné služby osobami v hmotné nouzi, a to v rozsahu a za podmínek
     uvedených v této smlouvě.

2. Účelem smlouvy je v souladu se zněním ustanovení § 18a zákona o pomoci v hmotné nouzi
     organizování veřejné služby, kterou se rozumí pomoc obcím nebo dalším subjektům zejména
     v oblastech zlepšování životního prostředí, udržování čistoty ulic a jiných veřejných
     prostranství, pomoci v oblasti kulturního a sportovního rozvoje a sociální péče.

3. Veřejná služba je vykonávána osobami v hmotné nouzi na základě písemné smlouvy o výkonu
     veřejné služby uzavřené s Úřadem práce. Za výkon veřejné služby nenáleží odměna.

MPSV - OSÚ, ved. odd. 322, 1.4.2011        1/5                        S15
                  Článek II
         Závazky organizátora

1. Organizátor se zavazuje vytvořit níže uvedené pozice pro výkon veřejné služby na dobu
     od 1.7.2018 do 13.3.2019.

Činnost                                                    Výkon VS od-do        Maximální počet
                                                                                 pozic pro výkon
pomocné činnosti v oblasti poskytování sociální péče       1.7.2018 - 13.3.2019  veřejné služby *

                                                                                            5

* maximální počet vykonavatelů VS v jednom okamžiku na uvedené činnosti

2. Organizátor se zavazuje spolupracovat s Úřadem práce a umožňovat osobám, které se
     nacházejí v hmotné nouzi (dále jen „vykonavatel VS“), vykonávat veřejnou službu.

3. Organizátor se zavazuje v rámci veřejné služby zajišťovat vykonavateli VS, který si řádně plní
     úkoly zadané organizátorem, výkon veřejné služby alespoň v rozsahu 20 hodin měsíčně. Pokud
     takový vykonavatel VS sdělí organizátorovi zájem na zvýšení rozsahu výkonu veřejné služby
     na 30 hodin měsíčně, organizátor se zavazuje v tomto rozsahu výkon veřejné služby zajistit.

4. Organizátor se zavazuje při sjednání rozsahu výkonu veřejné služby, doby odpočinku,
     podmínek pro zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při výkonu veřejné služby dodržovat
     pracovněprávní předpisy. Při výkonu veřejné služby osobou mladší 18 let dodržovat
     pracovněprávní předpisy upravující pracovní podmínky mladistvých zaměstnanců.

5. Organizátor se zavazuje zajistit proškolení bezpečnosti a ochrany zdraví při výkonu veřejné
     služby a požární ochrany pro vykonavatele VS.

6. Organizátor se zavazuje zajistit vykonavatelům VS přidělení odpovídajících ochranných
     pomůcek a pracovních prostředků.

7. Organizátor se zavazuje udělovat závazné pokyny vykonavateli VS při výkonu veřejné služby a
     zabezpečovat kontrolu výkonu činnosti.

8. Organizátor se zavazuje předložit Úřadu práce

     a) vždy do 10. dne v měsíci formulář „Evidence vykonavatelů veřejné služby (VS) -
           měsíční“ (příloha smlouvy č. 1), který obsahuje seznam vykonavatelů VS, kteří
           v předchozím kalendářním měsíci veřejnou službu vykonávali,

     b) formulář „Žádost o příspěvek na ochranné pomůcky a pracovní prostředky pro
           vykonavatele veřejné služby (VS)“ (příloha smlouvy č. 2) v případě nástupu nového
           vykonavatele VS, jestliže pro něj bude požadovat příspěvek na ochranné pomůcky
           a pracovní prostředky. V žádosti organizátor uvádí pouze vykonavatele VS, kteří nastupují
           k organizátorovi k výkonu veřejné služby poprvé. Plátce DPH, který může DPH
           u ochranných pomůcek a pracovních prostředků uplatnit, uvede do žádosti požadovanou
           výši příspěvku bez DPH.

9. Organizátor se zavazuje potvrdit vykonavateli VS formulář „Evidence docházky vykonavatele
     veřejné služby (VS)“ (příloha smlouvy č. 3) po uplynutí kalendářního měsíce, ve kterém byla
     VS vykonávána, pokud ho o to vykonavatel VS požádá. V případě, že vykonavatel ukončí
     výkon VS předčasně, oznámí organizátor Úřadu práce neprodleně, nejpozději však do pěti
     pracovních dnů skutečnost, že vykonavatel VS přestal docházet v dohodnuté termíny a den,
     kdy byla veřejná služba vykonavatelem naposledy vykonávána.

                                                      2/5
10. Organizátor se zavazuje výkon veřejné služby organizovat pouze v období, po které je
     odpovědnost za škodu na majetku nebo zdraví, kterou osoba vykonávající veřejnou službu
     způsobí nebo která jí bude způsobena, kryta pojištěním.

                                                      Článek III
                                             Závazky Úřadu práce

1. Úřad práce ČR se zavazuje poskytovat organizátorovi potřebnou součinnost odpovídající
     povinnostem stanoveným touto smlouvou a veškeré informace nutné k řádnému průběhu
     realizace veřejné služby.

2. Přílohy této smlouvy, které jsou zpracovány v tabulkovém procesoru Excel, budou
     organizátorovi poskytnuty Úřadem práce v tabulkovém procesoru Excel.

3. Úřad práce při nabídce veřejné služby přihlédne k dosaženému vzdělání a profesní praxi
     klientů.

4. Úřad práce vede ve svém informačním systému evidenci vykonavatelů VS, která obsahuje
     základní údaje o jednotlivých vykonavatelích VS a o zahájení a ukončení výkonu veřejné
     služby.

5. Úřad práce poskytne organizátorovi příspěvek na ochranné pomůcky a pracovní prostředky
     na nového vykonavatele VS, pokud organizátor o tento příspěvek písemně požádá (příloha
     smlouvy č. 2).

6. Úřad práce se zavazuje osobě uvedené v Článku VI odstavci 1 této smlouvy, která uzavřela
     pojistnou smlouvu kryjící odpovědnost za škodu na majetku nebo zdraví podle § 18a odst. 2
     zákona o pomoci v hmotné nouzi refundovat náklady na toto pojištění pouze pokud organizátor
     prokáže, že takové pojištění bylo pro účely výkonu veřejné služby pro osoby vykonávající
     veřejnou službu u organizátora sjednáno a pojistné bylo uhrazeno.

                                                      Článek IV
       Výše a termín poskytnutí a vrácení příspěvku a refundace nákladů na pojištění

1. Úřad práce se zavazuje poskytnout organizátorovi na číslo účtu organizátora příspěvek
     na ochranné pomůcky a pracovní prostředky na nového vykonavatele VS na základě písemné
     žádosti o příspěvek (příloha smlouvy č. 2) do 30 dnů od jejího předložení. V případě vzniku
     pochybností o požadované výši příspěvku bude příspěvek vyplacen do 30 dnů po odstranění
     pochybností mezi smluvními stranami.

2. V případě vzniku pochybností o správnosti údaje k požadované výši příspěvku nebo
     oprávněnosti nákladové položky uvedené organizátorem v žádosti o příspěvek se smluvní
     strany dohodly, že Úřad práce neprodleně vyzve organizátora k podání vysvětlení nebo
     provedení nápravy. Příspěvek bude vyplacen až po odstranění pochybností mezi smluvními
     stranami. Pokud se Úřadu práce nebude výše požadovaného příspěvku jevit jako odůvodněná,
     vyhrazuje si Úřad práce poskytnout příspěvek v nižší částce, než je částka požadovaná.

3. V případě opakovaných nástupů stejného vykonavatele VS bude organizátorovi poskytnut
     příspěvek pouze jednou.

                                                          3/5
4. Organizátor se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený příspěvek na ochranné pomůcky a
     pracovní prostředky nebo jeho část, pokud mu byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce,
     než náležel, a to nejpozději do 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy
     byla organizátorovi Úřadem práce doručena písemná výzva k vrácení příspěvku.

5. Úřad práce bude refundovat náklady na pojištění smlouvy uvedené v Článku III bod 6. této
     smlouvy, a to do 30 dnů ode dne předložení písemné žádosti o refundaci nákladů na pojištění
     související s výkonem veřejné služby (příloha smlouvy č. 4) a dokladu o jeho úhradě. Náklady
     budou uhrazeny ve výši, která odpovídá výši nákladů na pojištění za dobu sjednanou
     v Článku II bod 1 této smlouvy. V případě vzniku pochybností bude refundace nákladů
     na pojištění vyplacena do 30 dnů po odstranění pochybností mezi smluvními stranami.
     Příslušná částka bude uhrazena na číslo účtu .

                                                      Článek V
                                      Ujednání o vypovězení smlouvy

1. Úřad práce si vyhrazuje právo smlouvu vypovědět v případě, že organizátor opakovaně nebo
     dlouhodobě nebude plnit závazky uvedené v Článku II této smlouvy. Podmínkou k uplatnění
     práva odstoupit od smlouvy je neúspěšné jednání smluvních stran o přijetí opatření k zajištění
     řádného a včasného plnění povinností vyplývajících z této smlouvy.

2. Smluvní strany mohou smlouvu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly
     v době uzavírání smlouvy a nebyly smluvní straně bez jejího zavinění známy, pokud tato strana
     prokáže, že by s jejich znalostí tuto smlouvu neuzavřela.

3. Smluvní strany mohou dále smlouvu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly
     rozhodující pro stanovení obsahu smlouvy, a plnění této smlouvy nelze na smluvní straně
     z tohoto důvodu spravedlivě požadovat.

4. Výpovědní doba v případech uvedených v bodě 1., 2. a 3. tohoto článku smlouvy činí jeden
     měsíc a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné
     výpovědi druhé smluvní straně.

5. Úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek nebo plátci pojištění dle Článku IV této
     smlouvy, který by organizátorovi nebo plátci pojištění náležel za dobu plynutí výpovědní doby.

                                                          4/5
                                                      Článek VI
                                                  Další ujednání

1. Úřad práce se s organizátorem dohodl, že pojistnou smlouvu kryjící odpovědnost za škodu
     na majetku nebo na zdraví podle § 18a odst. 2 zákona o pomoci v hmotné nouzi, kterou osoby
     vykonávající veřejnou službu způsobí nebo která jim bude způsobena, uzavře Člověk v tísni
     o.p.s..

2. Obsah této smlouvy lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních stran formou písemných
     vzestupně číslovaných dodatků. Změnu identifikačních údajů, pro vyhotovení dodatku k této
     smlouvě, je organizátor povinen Úřadu práce oznámit písemně bez zbytečného odkladu.
     Ostatní změny, týkající se této smlouvy, je organizátor povinen Úřadu práce písemně sdělit
     vždy tak, aby k uzavření případného dodatku došlo před nabytím jejich účinnosti.

3. V případě zániku některé ze smluvních stran přecházejí práva a povinnosti vyplývající z této
     smlouvy na její právní nástupce.

4. Smlouva je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno vyhotovení obdrží Úřad práce a jedno
     vyhotovení organizátor.

5. Smluvní strany prohlašují,že s obsahem této smlouvy bez výhrad souhlasí, smlouva byla
     uzavřena po vzájemném projednání a že byly seznámeny s veškerými právy a povinnostmi,
     které pro ně z této smlouvy vyplývají.

6. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

V Ústí nad Labem dne 27.6.2018

 ..................................................................       ..................................................................
                Mgr. Vít Kučera                                                  Mgr. et Mgr. Radim Gabriel

                         ředitel pobočky                                     ředitel krajské pobočky ÚP ČR v Ústí nad Labem

Za Úřad práce vyřizuje: Romana Krčilová

Příloha č. 1: Formulář: „Evidence vykonavatelů veřejné služby (VS) - měsíční“

Příloha č. 2: Formulář: „Žádost o příspěvek na ochranné pomůcky a pracovní prostředky pro
                 vykonavatele veřejné služby (VS)“

Příloha č. 3: Formulář: „Evidence docházky vykonavatele veřejné služby (VS)“

Příloha č. 4: Formulář: „Žádost o refundaci nákladů na pojištění souvisejících s organizací veřejné
                 služby“

Přílohy smlouvy jsou zveřejněny na http://portal.mpsv.cz/sz/zamest/kestazeni

                                                                     5/5