Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO č.7/16/0055 SMLUVNÍ STRANY Objednatel: STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC Sídlo společnosti: Liberec 1, nám. Dr. E. Beneše 1 Adresa pro doručování: Liberec 1, nám. Dr. E. Beneše 1 IČ: 00262978 DIČ: CZ00262978 Bankovní spojení: ČS, a.s. Číslo účtu: 4096142/0800 Zastoupené: Tiborem Batthyánym, primátorem Telefon: 485 243 111 Fax: 485 243 113 E-mail: info@magistrat.liberec.cz (dále jen jako „Objednatel“) a Zhotovitel: Ing. Ota Herm, Podnikající na základě ŽL č.j. ŽO/F/06/1926 a evid.č. 310008-39779554, vydaném Úřadem městské části Praha 8 Sídlo společnosti: K sadu 530/3, PSČ 182 00, Praha 8 – Troja Adresa pro doručování: K sadu 530/3, PSČ 182 00, Praha 8 – Troja IČ: 74264354 DIČ: CZ81100804518 Bankovní spojení: Fio banka, a.s. Číslo účtu: 2000179409/2010 Telefon: 603 263 874 E-mail: ota@herm.cz (dále jen jako „Zhotovitel“) (Objednatel a Zhotovitel společně dále jen „Smluvní strany“ a každý sám dále také jako „Smluvní strana“) 1. PREMABULE 1.1. S ohledem na skutečnost, že Zhotovitel na základě živnostenského oprávnění provozuje jako obor volné živnosti poskytování software a poradenství v oblasti hardware a software Objednatel projevil zájem o modernizaci stávajícího Dohledového serveru a zprovoznění systému Centrálního řízení technické infrastruktury Statutárního města Liberce, která byla schválena Radou města objednatele, a to usnesením RM č.817/2016 ze dne 20.9.2016 1.2. dohodly se smluvní strany na uzavření této Smlouvy. 1 2. PŘEDMĚT SMLOUVY 2.1. Zhotovitel se touto Smlouvou zavazuje provést pro Objednatele modernizaci systému Dohledového serveru a zprovoznění na CŘTI SML v tomto rozsahu: 2.2. DS dnes obsahuje: 2.2.1. Řízení a dohled nad světelně signalizačními zařízení Liberce, 2.2.2. Řízení a dohled nad veřejným osvětlením města Liberce, 2.2.3. Dohled nad stavem místních komunikací v závislosti na klimatických podmínkách, zejména ve vztahu k možnosti vzniku náledí na sledovaných místech. 2.3. CŘTI bude rozšířeno o tyto moduly: 2.3.1. Informačního a naváděcího systému parkování v Liberci v závislosti na jeho realizaci 2.3.2. Hlídání obsazenosti jednotlivých parkovacích ploch 2.3.3. Kontrola provádění servisních prací na VO a SSZ (zde se bude jednat o implementaci již provozované aplikace servisní aplikace veřejného osvětlení a světelně signalizačních zařízení (dále jen SAVO) 2.3.4. Pasport veřejného osvětlení a jeho automatickou aktualizaci po provedení servisního zásahu v modulu SAVO (výměna výbojky, svítidla a dalších sledovaných prvků v soustavě VO a SSZ) 2.3.5. Kontrola a zadávání pracovních příkazů pro čištění uličních vpustí, štěrbinových žlabů a dalších zařízení spojených s údržbou odvodnění komunikací, včetně možnosti výstupu pro fakturaci 2.3.6. Kontrola a zadávání pracovních příkazů pro plošnou údržbu komunikací (opravy výtluků, předlažby, opravy obrubníků a ostatní drobné činnosti prováděné zejména společností TSML a.s. 2.4. Objednatel se zavazuje zaplatit Zhotoviteli sjednanou odměnu. Provedení díla vychází z cenové nabídky na aktualizaci systému Dohledového serveru – Příloha č. 1 této smlouvy 2.5. Předmět Díla, jeho rozsah, či náležitosti jeho jednotlivých částí mohou být měněny pouze písemným dodatkem k této Smlouvě podepsaným oběma Smluvními stranami. 3. TERMÍNY PRO PROVEDENÍ DÍLA 3.1. Smluvní strany se dohodly, že dílo bude vytvořeno a předáváno postupně v následujících termínech: 3.1.1. Hlídání obsazenosti jednotlivých parkovacích ploch - do 10. 11. 2016 3.1.2. Kontrola provádění servisních prací na VO a SSZ (zde se bude jednat o implementaci již provozované aplikace servisní aplikace veřejného osvětlení a světelně signalizačních zařízení (dále jen SAVO) - do 10.11.2016 3.1.3. Pasport veřejného osvětlení a jeho automatickou aktualizaci po provedení servisního zásahu v modulu SAVO (výměna výbojky, svítidla a dalších sledovaných prvků v soustavě VO a SSZ) - do 10. 12. 2016 3.2. Kontrola a zadávání pracovních příkazů pro čištění uličních vpustí, štěrbinových žlabů a dalších zařízení spojených s údržbou odvodnění komunikací, včetně možnosti výstupu pro fakturaci 2 3.2.1.1. Kontrola a zadávání pracovních příkazů pro plošnou údržbu komunikací (opravy výtluků, předlažby, opravy obrubníků a ostatní drobné činnosti prováděné zejména společností TSML a.s. - do 30. 01. 2017 3.2.1.2. Komplexní zprovoznění celého systému „CŘTI SML“ do - 30. 03. 2017 3.3. Jednotlivé, sjednané termíny pro provedení Díla se přiměřeně posunují o období, po které Zhotovitel nebude moci provádět Dílo pro nedostatečnou součinnost ze strany Objednatele, o období, po které bude muset Zhotovitel zapracovávat technologické změny Díla či rozsah Díla (tzv. vícepráce) vyžádané Objednatelem, nebo po období, po které Zhotovitel nebude moci provádět Dílo pro neodvratitelné okolnosti, které nenastaly z jeho vůle, či zavinění, a kterým nemůže zabránit ani při vynaložení veškerého možného úsilí (tedy pro události způsobené vyšší mocí), anebo o období, po které nebude Zhotovitel moci Dílo provádět z důvodu rozhodnutí státních orgánů, jež mají pravomoc takové rozhodnutí vydat. 3.4. Datem předání Díla (nebo jeho části) se rozumím datum podpisu předávacího protokolu ze strany Zhotovitele a Objednatele o předání části Díla. 4. CENA DÍLA 4.1. Smluvní strany si sjednaly, že celková cena za provedení Díla činí částku ve výši 462.000,- Kč bez DPH (dále jen „Odměna“). 4.2. Smluvní strany prohlašují, že uvedená cena nezahrnuje DPH. Proto, pokud budou na straně Zhotovitele splněny zákonem o DPH stanovené předpoklady, zavazuje se Zhotovitel ke sjednané ceně připočítat DPH v zákonné výši. 4.3. Dohodnou-li se Smluvní strany po uzavření této Smlouvy na změně rozsahu Díla, dohodnou se zároveň písemným dodatkem k této Smlouvě o snížení nebo zvýšení ceny. 4.4. Zhotoviteli vznikne nárok na zaplacení ceny za dílo na základě předání Díla Zhotoviteli, resp. v dílčí části ceny na základě předání části Díla Zhotoviteli. 4.5. Smluvní strany si sjednaly, že za jednotlivé fáze provádění Díla, vznikne Zhotoviteli nárok na dílčí část Odměny podle rozpočtu nákladů, jak je uvedeno v Příloze č. 1 této smlouvy 4.6. Zhotovitel je oprávněn po vzniku nároku na zaplacení dílčí části ceny vystavit na předmětnou částku fakturu. Splatnost ceny činí 21 kalendářních dnů ode dne doručení faktury objednateli. 4.7. Smluvní strany se dohodly, že cena bude uhrazena bezhotovostním způsobem na bankovní účet Zhotovitele uvedený na daňovém dokladu 4.8. V případě prodlení Objednatele s hrazením plateb dle této Smlouvy, vzniká Zhotoviteli nárok na zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,05% denně z dlužné částky. 4.9. Výší smluvní pokuty není dotčen případný nárok Zhotovitele na náhradu škody způsobené prodlením ze strany Objednatele. 5. NÁKLADY 5.1. Smluvní strany se dohodly, že veškeré náklady, jež případně Zhotoviteli vzniknou v souvislosti s provedením Díla, jsou zahrnuty v ceně za dílo. 3 6. PŘEDÁNÍ A PŘEVZETÍ DÍLA 7.1. o předání díla resp. jeho části zhotovitelem objednateli sepíší smluvní strany písemný předávací protokol, kterým objednatel prohlásí, že dílo nebo jeho část převzal bez zjevných vad a nedodělků. v případě, že pro zkontrolování kvality díla nebo jeho části je třeba provést zkoušku, provede zhotovitel před objednatelem zkoušku díla nebo jeho části, její průběh bude rovněž zapsán do předávacího protokolu. bude-li se k dílu nebo k jeho části vztahovat jakákoliv dokumentace (obsluha díla, údržba díla apod.), předá jí zhotovitel objednateli spolu s předání samotného díla, resp. jeho části, předání takové dokumentace bude rovněž uvedeno v předávacím protokolu. 7.2. Předáním Díla nebo jeho části přechází vlastnické právo k Dílu nebo k jeho části na Objednatele, a to vždy předáním příslušné části Díla, tímto okamžikem přechází na Objednatele i odpovědnost za škodu na Díle. 7. UKONČENÍ SMLOUVY 7.1. Tato Smlouva může být ukončena pouze písemnou dohodou Smluvních stran: 7.1.1. odstoupením ze strany Zhotovitele, ke kterému je zhotovitel oprávněn v případě, že Objednatel je 90 dnů v prodlení s hrazením jakékoliv platby dle této Smlouvy, 7.1.2. odstoupením ze strany Objednatele, ke kterému je objednatel oprávněn v případě, že Zhotovitel je 90 dnů v prodlení s provedením díla oproti termínům sjednaným v čl. III. této Smlouvy. 7.1.3. V případě, že Smlouva zanikne odstoupením kterékoliv Smluvní strany, má Zhotovitel nárok na odměnu za část Díla, jež bylo provedeno doby ukončení Smlouvy. 8. ZÁRUKA 8.1. Zhotovitel odpovídá za kvalitu a funkčnost Díla, za to, že Dílo bude mít po uvedené období vlastnosti specifikované v obecně závazných předpisech, technických standardech a v této Smlouvě, nebo že bude mít standardní kvalitu. 8.2. Zhotovitel poskytuje Objednateli záruční dobu na Dílo v délce 48 měsíců. 8.3. Záruční doba běží ode dne předání Díla, resp. ode dne předání jeho jednotlivých částí. 8.4. Pokud Objednatel během záruční doby zjistí, že Dílo vykazuje vady, potom Objednatel písemně (poštou nebo elektronickou poštou) požádá Zhotovitele o jejich odstranění. 8.5. Pokud se nedohodnou jinak, je Zhotovitel povinen do 31 dnů ode dne uplatnění reklamace Objednatelem reklamované vady odstranit, je-li to technologicky možné. Jedná-li se o vady většího rozsahu, Zhotovitel do 21 dnů po uplatnění reklamace nevrhne způsob a termín odstranění reklamovaných vad. Termín odstranění vad bude dohodnut písemnou formou s přihlédnutím povaze vady a vhodnosti jejich odstranění, nebo Zhotovitel současně písemně uvede všechny důvody, proč neuznává svou odpovědnost za vady. 9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 9.1. Zhotovitel se zavazuje plnit své povinnosti dle této Smlouvy zodpovědně, řádně a včas, vždy v souladu s právními předpisy České republiky. 4 9.2. Zhotovitel se zavazuje, že bude při plnění svých povinností dle této Smlouvy anebo v přímé souvislosti s tím vystupovat a jednat tak, aby nedošlo k ohrožení důvěry vůči Objednateli ze strany třetích osob, aby svým počínáním neohrozil dobré jméno a dobrou pověst Objednatele, a aby nevznikla Objednateli v důsledku jeho jednání škoda. 9.3. Zhotovitel poskytuje na provedené dílo dle této smlouvy záruční dobu v délce 48 měsíců od protokolárního předání splněného díla. 9.4. Pokud bude zhotovitel v prodlení proti termínu dodání díla sjednaného podle této smlouvy může objednatel uplatnit smluvní pokutu ve výši 0,25% z ceny příslušné části díla, která je v prodlení proti termínu dodání sjednanému podle této smlouvy, kterou je zhotovitel povinen objednateli uhradit. Celková výše sankce nemůže překročit celkovou cenu díla stanovenou v této smlouvě. 9.5. Prodlení proti termínu dodání díla dle této smlouvy delší jak 30 dní se považuje za podstatné porušení smlouvy. 9.6. Pokud bude zhotovitel v prodlení s odstraněním reklamovaných vad oproti termínu dohodnutému v rámci reklamačního řízení, může objednatel uplatnit smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každý započatý den prodlení, kterou je zhotovitel povinen objednateli uhradit. 9.7. Za prodlení objednatele se splněním povinnosti zaplatit včas dle platebních podmínek, může zhotovitel po objednateli požadovat zaplacení úroku z prodlení, který je sjednaný ve výši 0,05% z dlužné částky, za každý den prodlení 9.8. Sankci (smluvní pokutu) vyúčtuje oprávněná strana straně povinné písemnou formou. 9.9. Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že zhotovitel závažným způsobem poruší některou smluvní povinnost a neodstraní takto vzniklý stav ani poté, co mu byla doručena výzva objednatele, aby ho v přiměřené lhůtě odstranil s upozorněním, že objednatel od smlouvy jinak odstoupí. 9.10. Objednatel nepřipouští možnost odstoupení od smlouvy ze strany zhotovitele. 9.11. Smluvní strany prohlašují, že tato Smlouva je uzavírána mezi přítomnými osobami. 9.12. „Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva může být zveřejněna na webových stránkách Statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob uvedených v této smlouvě. 9.13. Tato smlouva byla projednána a odsouhlasena RM č. 16 dne 20.9.2016 pod usnesením č. 817/2016. Zhotovitel: Objednatel: V Liberci dne: 05. 10. 2016 V Liberci dne: 06.10. 2016 Ing. Ota Herm STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC 5 Příloha č. 1 Modernizace CŘTI 2016 Jedn cena Celkem CŘTI modernizace 26 000,00 Kč 90 000,00 Kč CŘTI základ+grafika 44 000,00 Kč modernizace ACTROS do CŘTI 10 000,00 Kč 77 000,00 Kč nový grafický výstup MTC pro CŘTI 10 000,00 Kč připojení SAVO do CŘTI 165 000,00 Kč 20 000,00 Kč Modul Passport OSV 22 000,00 Kč 65 000,00 Kč 23 000,00 Kč import/export XLS 12 000,00 Kč 65 000,00 Kč automatická aktualizace základních prvků dotazy grafické a tabulkové 63 000,00 Kč 462 000,00 Kč statistické výstupy (základní přehled a přehled komunikací) 37 000,00 Kč 97 020,00 Kč 43 000,00 Kč 559 020,00 Kč Modul PARKOVÁNÍ 22 000,00 Kč jádro systému, modul CŘTI (situace) 35 000,00 Kč archivace a generování statistik 15 000,00 Kč aplikace pro veřejnost 15 000,00 Kč evidence dat parkovacích míst (?passport) 35 000,00 Kč SAKO – SAVO pro komunikace 15 000,00 Kč 15 000,00 Kč základ bez passportu zaškolení (3x) 21% testování během počáteční fáze provozu SAVO dešťová kanalizace základ bez passportu zaškolení (3x) testování během počáteční fáze provozu Celkové náklady DPH Celkové náklady vč. DPH 6