Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO na vypracování projektových prací „Město Liberec – přepážky“ uzavřená podle § 2586 a násl. občanského zákoníku č. 89/2012 Sb. v platném znění (dále jen občanský zákoník) ČL. 1. SMLUVNÍ STRANY 1.1 Objednatel: STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC sídlo: nám. Dr. E. Beneše 1, 460 59 Liberec 1 zastoupený: Tiborem Batthyánym, primátorem města ve věcech smluvních: Bc. Jaroslavem Sopouškem, vedoucí odboru kanceláře tajemníka ve věcech technických: IČO: 00262978 DIČ: CZ00262978 Bank. spojení: Číslo účtu: 1.2 Zhotovitel: Projektový ateliér DAVID s.r.o. sídlo: Liberec - Liberec 14, Ruprechtická 199, PSČ 460 14 zastoupený: Ing. arch. Ladislavem Davidem, jednatelem ve věcech technických: Ing. arch. Ladislavem Davidem, jednatelem IČO: 27277577 DIČ: CZ27277577 Bank. spojení: Č. účtu: Čl. 2 ÚČEL SMLOUVY 2.1 Účelem a cílem této smlouvy je upřesnění vzájemných pracovních a právních vztahů mezi objednatelem a zhotovitelem při zajištění zpracování projektové přípravy díla v rozsahu specifikovaném v článku 3 této smlouvy. Čl. 3 PŘEDMĚT SMLOUVY 3.1 Předmětem plnění této smlouvy je projektová příprava díla „Město Liberec – přepážky“. 3.2 Zhotovitel se zavazuje, že za podmínek stanovených v této smlouvě zpracuje, vykoná a zařídí pro objednatele provedení díla v následujícím rozsahu: a. Příprava a vyhotovení projektu b. Funkční model Čl. 4 PODROBNÉ VYMEZENÍ PŘEDMĚTU PLNĚNÍ 4.1 Předmětem plnění této smlouvy je zpracování projektu pro překážkové pracoviště Magistrátu města Liberec. Zhotovitel se zavazuje připravit a vyhotovit projekt, jehož součástí budou analýzy 1 vstupních požadavků a podkladů, zaměření současného stavu včetně posouzení technického stavu mobiliáře (sonda), návrh řešení, vizualizace a dále se zavazuje zpracovat funkční model. 4.2 Licenční ujednání a) Zhotovitel prohlašuje, že bude autorem projektu podle čl. 4.1 této smlouvy, a že tento projekt je autorským dílem architektonickým včetně díla urbanistického (dále jen „Dílo“). b) Zhotovitel na základě tohoto licenčního ujednání uděluje objednateli oprávnění k výkonu práva Dílo užít (dále jen „licenci“) ke všem možným způsobům užití Díla, v rozsahu, množství a čase neomezeném a objednatel bude moci upravit či měnit Dílo, jeho název, spojit Dílo s jiným dílem, jakož i zařadit do díla souborného. c) Tato licence se poskytuje jako výhradní ve smyslu § 2360 odst. 1 a bezúplatná ve smyslu § 2366 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku. d) Licenci zhotovitel poskytuje jak k Dílu dokončenému, tak i k jeho jednotlivým vývojovým fázím a částem. e) Objednatel je oprávněn ve smyslu § 2363 občanského zákoníku, oprávnění tvořící součást licence dle tohoto licenčního ujednání zčásti nebo zcela poskytnout třetí osobě (tzv. podlicence). Čl. 5 DOBA A MÍSTO PLNĚNÍ 5.1 Předmět smlouvy se zhotovitel zavazuje provést v termínech: Zahájení díla: do tří dnů od nabytí účinnosti této smlouvy. Dokončení a předání díla: do 30. 6. 2018 Místo plnění: budova nového Magistrátu města Liberec, Frýdlantská 183/4, Liberec 1 Čl. 6 CENA PŘEDMĚTU PLNĚNÍ 6.1 Cena za předmět plnění specifikovaný v Čl. 3. a 4 je stanovena na základě podrobného vymezení předmětu plnění a další specifikace plnění a dle rozsahu projektových prací, náročnosti projektu a důležitosti díla a je smluvními stranami dohodnuta na základě nabídky zhotovitele ve výši: Činnost Cena v Kč bez DPH 21% Cena v Kč vč. DPH DPH Příprava a projekt 14.280,00 82.280,00 Funkční model 68.000,00 6.720,00 38.720,00 Koordinace 32.000,00 4.200,00 24.200,00 CELKEM 20.000,00 145.200,00 6.2 Výše uvedená dohodnutá cena zahrnuje veškeré náklady nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení díla. 6.3 Uvedené ceny jsou uvedeny bez a včetně daně z přidané hodnoty ve výši 21 % dle zákona o dani z přidané hodnoty v platném znění. V případě změny daňového předpisu bude DPH účtována ve skutečné výši dle zákona O dani z přidané hodnoty v platném znění. 6.4 Cena je stanovena jako celková nejvýše přípustná cena za vymezený předmět plnění, lze ji překročit jen za podmínek daných ve smlouvě: Cena může být měněna pouze v souvislosti se změnou DPH. Cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu české měny vůči 2 zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny nebo cla. Cena nesmí být měněna ani v souvislosti se změnou rozpočtu stavby. 6.5 Objednatel si může odečíst cenu oprávněně neprovedených prací vyčíslených podle nabídkového rozpočtu v případě snížení rozsahu prací, dílčích změn odsouhlasených objednatelem a v ostatních případech specifikovaných dodatkem smlouvy. 6.6 Zhotovitel prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše ceny plnění. Čl. 7 PLATEBNÍ PODMÍNKY 7.1 Úhrada za plnění předmětu smlouvy bude provedena v české měně. Platba bude provedena na základě daňového dokladu vystaveného zhotovitelem po dokončení a předání díla. Splatnost faktury je stanovena na 30 dnů od jejího doručení objednateli. Zálohy objednatel neposkytuje. Na daňovém dokladu bude uveden název projektu, dále musí obsahovat číslo smlouvy o dílo, popis provedeného plnění, cenu bez DPH, DPH, cenu celkem - částku k úhradě. 7.2 V případě, že faktura nebude mít odpovídající náležitosti, bude objednatelem vrácena zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněného či opraveného dokladu. 7.3 V případě, že dojde ke zrušení nebo odstoupení od této smlouvy z důvodů na straně objednatele, bude zhotovitel práce rozpracované ke dni zrušení nebo odstoupení fakturovat objednateli ve výši vzájemně dohodnutého rozsahu vykonaných prací podílem z dohodnuté ceny podle článku 6 bodu 6.1 pro jednotlivé práce uvedené v článku 3 této smlouvy. Čl. 8 PODMÍNKY PROVÁDĚNÍ DÍLA 8.1 Dílo bude provedeno dle aktuálně platných norem. 8.2 Dílo bude postupně konzultováno s objednatelem, který v případě nutnosti schválí variantní řešení díla. 8.3 Dílo bude protokolárně předáno objednateli v jeho sídle v termínech dle bodu č. 5 smlouvy. Čl. 9 POVINNOSTI ZHOTOVITELE 9.1 Zhotovitel se zavazuje provést své dílo bez faktických a právních vad a za podmínek stanovených smlouvou. 9.2 Případné zjištěné vady odstraní zhotovitel bez nároku na honorář a v termínech dohodnutých s objednatelem. 9.3 Zhotovitel odpovídá za funkčnost technického řešení navrženého v projektové dokumentaci min. 5 let od uvedení stavby do provozu. 9.4 Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody vzniklé užitím díla, nárok na náhradu škody způsobené zhotovitelem objednateli nebo jiným třetím osobám nebo předáním díla s vadami. 9.5 Zhotovitel se zavazuje, že předané dílo bude provedeno s náležitou odbornou péčí, v souladu s právními předpisy, obecně závaznými směrnicemi, s platnými ČSN, technickými předpisy a v souladu s požadavky veřejnoprávních a státních orgánů. Přitom je zhotovitel povinen se řídit předanými podklady a pokyny objednatele ke dni uzavření této smlouvy. 9.6 Zhotovitel se zavazuje při zpracování projektové dokumentace a při výkonu autorského dozoru projednávat zpracovávané části díla s objednatelem a o průběhu prací podávat průběžné informace odpovědným zástupcům objednatele. 9.7 Zhotovitel se zavazuje veškeré práce zajišťovat a provádět v souladu se zájmy a ve prospěch objednatele. 3 9.8 Zhotovitel se zavazuje upozornit objednatele na případnou nevhodnost jeho pokynů, které by mohly mít za následek případný vznik škody v neprospěch objednatele. V případě, že objednatel i přes upozornění zhotovitele na plnění pokynů trvá, zhotovitel neodpovídá za škodu takto vzniklou. Čl. 10. VSTUPNÍ PODKLADY, SOUČINNOST OBJEDNATELE 10.1 Objednatel poskytne zhotoviteli volný vstup do prostor dotčených úpravami a základní zaměření budovy ve formátu DWG. 10.2 Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit, provedené dílo převzít a zaplatit sjednanou cenu. 10.3 Objednatel při podpisu této smlouvy předává zhotoviteli podklady a pokyny ke zpracování díla. 10.4 Objednatel se zavazuje, že v rámci své součinnosti, v rozsahu nevyhnutelně nutném, na vyzvání zhotovitele poskytne potřebné doplňující informace, údaje, upřesnění, vyjádření a stanoviska investora, kterých potřeba vznikne v průběhu plnění této smlouvy. 10.5 Prostoje, zaviněné objednatelem, které přeruší práce zhotovitele nebo zabrání zhotoviteli pokračovat v díle, jsou nezapočitatelné do prodlení plnění díla a o tuto dobu se prodlužuje termín dokončení díla. Čl. 11. ZÁRUKY 11.1 Zhotovitel poskytuje objednateli záruku na zhotovené dílo 60 měsíců ode dne předání díla či jeho jednotlivých částí. Reklamace vad budou objednatelem uplatněny písemně. Zhotovitel odstraní vady díla v dohodnutém termínu. 11.2 Pro případ uplatnění vady se sjednává lhůta na odstranění vady 14 dní od písemného uplatnění vady. Čl. 12. SMLUVNÍ POKUTY 12.1 Za jednotlivá porušení může oprávněná strana po straně, která porušení způsobila nebo k němu došlo z důvodu spočívající v její činnosti, nečinnosti nebo opomenutí, požadovat úhradu smluvní pokuty sjednané takto: a) za nedodržení termínu dokončení díla ve výši 5.000,- Kč za každý započatý den prodlení, bez omezení její celkové výše. b) za každou zjištěnou vadu projektu nebo výkazu výměr ve výši 1000,- Kč, a to i opakovaně bez omezení celkové výše těchto pokut. c) V případě opoždění objednatele s úhradou daňového dokladu má zhotovitel právo požadovat na objednateli smluvní pokutu max. ve výši 0,05% z nezaplacené částky za každý den prodlení. 12.2 Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv splatné pohledávce zhotovitele vůči objednateli. 12.3 Kterákoliv smluvní pokuta dle této smlouvy nevylučuje nárok na náhradu škody. Čl. 13. OSTATNÍ UJEDNÁNÍ 13.1 Objednatel má právo na odstoupení od smlouvy v případě prodlení zhotovitele se sjednanými termíny dokončení a předání příslušných částí díla o více jak 30 dní. 4 13.2 Objednatel má právo nerealizovat předmět smlouvy v celém rozsahu. Objednatel má právo s ohledem na omezené finanční prostředky některé části předmětu zakázky nepožadovat nebo požadovat v zúženém rozsahu. Čl. 14. DALŠÍ UJEDNÁNÍ 14.1 V případě, že dojde ze strany zhotovitele k podstatným změnám, které by měnily sjednané skutečnosti této smlouvy, vyhrazuje si objednatel právo na změnu smlouvy. 14.2.1Při hrubém nedodržení závazků, plynoucích z této smlouvy, má kterákoli strana právo odstoupit od této smlouvy. Tyto nedostatky musí být druhé straně písemně sděleny minimálně v desetidenním předstihu. 14.2.2Zhotovitel tímto prohlašuje, že na sebe přebírá nebezpečí změny okolností po uzavření Smlouvy ve smyslu §§ 1765, 1766 a 2620 odst. 2 Občanského zákoníku. 14.3 Pokud v této smlouvě není stanoveno jinak, řídí se vzájemné vztahy účastníků občanským zákoníkem. 14.3.1Dílo smí být použito pouze pro účely, pro které byla tato smlouva uzavřena. 14.4 Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva může být zveřejněna na webových stránkách Statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob uvedených v této smlouvě. Čl. 15. DOLOŽKY 15.1 Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 15.2 Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajů je považováno za souhlas s jejich uveřejněním a za souhlas subjektu údajů. 15.3 Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s § 6 odst. 1 zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 15.4 Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí. Čl. 16. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ 15.1 Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oprávněnými zástupci smluvních stran. 15.2 Tato smlouva je sepsána ve 4 stejnopisech, z nichž objednatel i zhotovitel obdrží po dvou vyhotoveních. 15.3 Tuto smlouvu lze měnit a doplňovat výlučně písemnými číslovanými dodatky, podepsanými statutárními zástupci obou smluvních stran. 15.4 Smluvní strany po jejím přečtení prohlašují, že souhlasí s jejím obsahem, že smlouva byla sepsána určitě, srozumitelně, na základě jejich pravé a svobodné vůle, bez nátlaku na některou ze stran. 5 V Liberci, dne 20. 6. 2018 V Liberci, dne 20. 6. 2018 Bc. Jaroslav Sopoušek Ing. arch. Ladislav David vedoucí odboru kanceláře jednatel společnosti (za zhotovitele) tajemníka (za objednatele) 6