Textová podoba smlouvy Smlouva č. 6098247: Dodávka nového a nepoužitého laboratorního vybavení.

Příloha Příloha č. 1 Obchodní podmínky v podobě kupní smlouvy pro první část.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        KUPNÍ SMLOUVA

(dále jen „Smlouva“) uzavřená dle § 2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve
                       znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“).

                          I. Smluvní strany

Střední průmyslová škola chemická Brno, Vranovská, příspěvková
organizace

Sídlo:                    Vranovská 1364/65, 614 00 Brno - Husovice

Statutární zástupce:      Ing. Vilém Koutník, CSc.

e-mail:                   skola@spschbr.cz

telefon:                  +420 545 574 597

IČ:                       62157264

(dále jen „Zadavatel“)

VWR International s.r.o.  Pražská 442, 281 67 Stříbrná Skalice
                          Ing. Petr Moravec, jednatel
Sídlo:                    simona.krepelova@vwr.com
Statutární zástupce:      Ing. Mgr. Simona Křepelová, tel.: 736 473 251
e-mail:                   Městský soud Praha C 35986
telefon:                  63073242
Zápis v OR:               Citibank Europe plc., 2059630102/2600
IČ:
Bankovní spojení, č.ú.:
(dále jen „Prodávající“)
                                     II. Preambule

Prodávající je držitelem příslušných živnostenských oprávnění potřebných k dodání předmětu
plnění a má řádné vybavení, zkušenosti a schopnosti, aby řádně a včas dodal předmět plnění dle
Smlouvy a je tak způsobilý splnit svou nabídku podanou v zadávacím řízení na veřejnou zakázku
na dodávky zadávanou v otevřeném řízení dle § 56 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných
zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“) s názvem „Inkubátor mladých
vědců_dodávky vybavení laboratoří – První část – dodávka laboratorního vybavení“.
Prodávající prohlašuje, že je schopný předmět plnění dle Smlouvy dodat v souladu se Smlouvou
za sjednanou cenu a že si je vědom skutečnosti, že Zadavatel má značný zájem na dodání
předmětu plnění, které je předmětem Smlouvy v čase a kvalitě dle Smlouvy.

                                  III. Předmět plnění

III.1. Prodávající se Smlouvou zavazuje dodat pro Zadavatele řádně a včas, na svůj náklad a na
své nebezpečí sjednaný předmět plnění dle čl. IV Smlouvy a umožní mu k němu nabýt vlastnické
právo a Zadavatel se zavazuje dodaný předmět plnění převzít a zaplatit cenu sjednanou v čl. VI.1
této smlouvy.

III.2. Prodávající splní závazek založený Smlouvou tím, že řádně a včas dodá předmět plnění
dle Smlouvy, umožní Zadavateli nabýt k němu vlastnické právo a splní všechny ostatní
povinnosti vyplývající ze Smlouvy.

III.3. Zadavatel splní závazek založený Smlouvou tím, že předmět plnění převezme a řádně a
včas zaplatí cenu za předmět plnění.

                       IV. Specifikace předmětu smlouvy

IV.1. Předmětem této Smlouvy je dodávka nového a nepoužitého laboratorního vybavení,
přičemž veškeré nádobí, pokud není uvedeno jinak, je materiálově sklo klasifikace Boro 3.3 dle
ISO 3585, blíže specifikovaného a splňující požadavky stanovené v příloze č. 1 Smlouvy
(Technické podmínky pro veřejnou zakázku s názvem „Inkubátor mladých vědců_dodávky
vybavení laboratoří – První část – dodávka laboratorního vybavení“).

IV.2. Předmětem Smlouvy je rovněž doprava všech položek uvedených v technické
dokumentaci na místo plnění a řádné uvedení do provozu včetně kompletního zaškolení práce
s přístrojem za použití reálného vzorku (příprava vzorku, ukázka práce s přístrojem, školení
k vyhodnocovacímu softwaru, je-li součástí dodávky a školení do základních servisních operací),
u položek, kde je to uvedeno v technických podmínkách.

IV.3. Prodávající se zavazuje, že dodá celý předmět plnění, tak jak je specifikován v přílohách
této smlouvy.

IV.4. Prodávající předá Zadavateli doklady potřebné k převzetí a užívání předmětu plnění
včetně návodu k obsluze v českém jazyce.

                                                                                                                           2
                          V. Doba plnění a místo dodání

V.1. K zahájení plnění předmětu veřejné zakázky bude dodavatel vyzván písemně
zadavatelem. Maximální délka realizace je do 90 kalendářních dnů od doručení písemné výzvy k
zahájení plnění.

V.2. Splněním dodávky se rozumí protokolární předání a převzetí předmětu plnění
Zadavatelem v místě sídla Zadavatele. O dodání a převzetí předmětu plnění sepíše Prodávající se
Zadavatelem dodací list, v němž potvrdí, že dodaný předmět plnění byl předán bez zjevných vad
a v souladu s dohodnutými technickými podmínkami. Od okamžiku podepsání dodacího listu na
předmět plnění začíná plynout záruční doba podle čl. VIII. 1 Smlouvy.

V.3. Místem dodání je Střední průmyslová škola chemická, Vranovská 65, 614 00 Brno-
Husovice, pr. č. 247 kat. úz. Husovice.

              VI. Cena zboží a platební podmínky

VI.1. Smluvní strany se dohodly na této výši ceny za předmět plnění:

Cena bez DPH                         5 317 465,- Kč

DPH ve výši                          1 116 667,65 Kč

Cena včetně DPH ve výši              6 434 132,65 Kč

(dále též „Cena za předmět plnění“)

VI.2. Tato cena vztahující se k předmětu plnění, jeho rozsahu a způsobu dodání, tak, jak je
sjednáno v době uzavření Smlouvy, byla sjednána jako cena nejvýše přípustná, která je
překročitelná pouze v případě změny právních předpisů ovlivňujících výši DPH u ceny sjednané
Smlouvou.

VI.3. Zadavatelem bude cena za předmět plnění uhrazena po dodání a převzetí celého
předmětu Smlouvy, dle podmínek stanovených v této Smlouvě.

VI.4. Po dodání předmětu plnění předá Prodávající Zadavateli daňový doklad - fakturu za
dodání dodávky.

VI.5. Daňový doklad - faktura bude obsahovat pojmové náležitosti daňového dokladu
stanovené zákonem č. 235/2004 Sb. – o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a zákonem č.
563/1991 Sb. – o účetnictví, v platném znění. Každá faktura musí být označena číslem projektu.
V případě, že daňový doklad nebude obsahovat správné údaje či bude neúplný, je Zadavatel
oprávněn daňový doklad - fakturu vrátit ve lhůtě do data jeho splatnosti Prodávajícímu.
Prodávající je povinen takový daňový doklad - fakturu opravit, event. vystavit nový daňový
doklad - fakturu - lhůta splatnosti počíná v takovém případě běžet ode dne doručení opraveného

                                                                                                                           3
či nově vystaveného dokladu - faktury Zadavateli. Přílohou daňového dokladu - faktury musí být
kopie dodacího listu potvrzeného Zadavatelem.

VI.6. Není-li dohodnuto jinak, je splatnost daňových dokladů smluvními stranami dohodnuta
na 30 (slovy: třicet) kalendářních dní ode dne řádného doručení daňového dokladu - faktury
Prodávajícím Zadavateli. Daňový doklad - faktura se považuje za řádně a včas zaplacený, bude-li
poslední den této lhůty účtovaná částka odepsána z účtu Zadavatele.

                         VII. Součinnost smluvních stran

VII.1. Smluvní strany se zavazují vyvinout veškeré úsilí k vytvoření potřebných podmínek pro
dodání předmětu plnění dle podmínek stanovených Smlouvou, které vyplývají z jejich smluvního
postavení. To platí i v případech, kde to není výslovně stanoveno ustanovením Smlouvy.

VII.2. Pokud jsou kterékoli ze smluvních stran známy skutečnosti, které jí brání nebo budou
bránit, aby dostála svým smluvním povinnostem, sdělí tuto skutečnost neprodleně písemně
druhé smluvní straně. Smluvní strany se dále zavazují neprodleně odstranit v rámci svých
možností všechny okolnosti, které jsou na jejich straně a které brání splnění jejich smluvních
povinností.

VII.3. Prodávající se zavazuje, že na základě skutečností zjištěných v průběhu plnění povinností
dle Smlouvy navrhne a provede opatření směřující k dodržení podmínek stanovených Smlouvou
pro naplnění Smlouvy, k ochraně Zadavatele před škodami, ztrátami a zbytečnými výdaji a že
poskytne Zadavateli veškeré potřebné doklady, konzultace, pomoc a jinou součinnost.

VII.4. Smlouva je uzavírána v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (dále
jen „program“), avšak nejen k naplnění tohoto projektu.

VII.5. Prodávající je povinen uchovávat veškerou dokumentaci související s realizací projektu
včetně účetních dokladů minimálně do konce roku 2028. Pokud je v českých právních
předpisech stanovena lhůta delší, musí ji Prodávající použít.

VII.6. Prodávající je povinen minimálně do konce roku 2028 poskytovat požadované informace
a dokumentaci související s realizací projektu zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených
orgánů (CRR, MMR ČR, MF ČR, Evropské komise, Evropského účetního dvora, Nejvyššího
kontrolního úřadu, příslušného orgánu finanční správy a dalších oprávněných orgánů státní
správy) a je povinen vytvořit výše uvedeným osobám podmínky k provedení kontroly vztahující
se k realizaci projektu a poskytnout jim při provádění kontroly součinnost.

VII.7. Ve smlouvách uzavíraných s případnými partnery a poddodavateli Prodávající zaváže
povinnostmi vyplývajícími z čl. VII.4 a VII.6 Smlouvy i případné partnery a poddodavatele
veřejné zakázky.

                                                                                                                           4
                                  VIII. Záruka za zboží

VIII.1. Prodávající v souladu s § 2113 a násl. občanského zákoníku poskytuje záruku za jakost
předmětu plnění dle čl. III. a IV. Smlouvy po dobu 24 měsíců. Záruka počíná běžet ode dne
předání a převzetí předmětu plnění.

VIII.2. V případě vzniku vad v záruční době zajistí Prodávající neprodlené převzetí zboží na
adrese Střední průmyslová škola chemická, Vranovská 65, 614 00 Brno-Husovice, pr. č. 247 kat.
úz. Husovice k opravě nebo výměně od nahlášení vady, a to do 48 hodin.

VIII.3. Za nahlášení vady je považováno telefonické oznámení a následně zaslání písemného
(elektronické prostřednictvím e-mailu) oznámení vady Prodávajícímu na tyto kontakty:
Tel: 777 704 818
e-mail: servis.cz@vwr.com

                     IX. Úrok z prodlení a smluvní pokuta

IX.1. Pro případ porušení níže uvedených smluvních povinností si dohodly strany Smlouvy
tyto ve smyslu ustanovení § 2048 a násl. občanského zákoníku níže uvedené smluvní pokuty,
jejichž sjednáním není dotčen nárok Zadavatele na náhradu újmy způsobené porušením
povinnosti, utvrzené smluvní pokutou. Pohledávka Zadavatele na zaplacení smluvní pokuty
může být započítána s pohledávkou Prodávajícího na zaplacení ceny.

IX.2. Pokud bude Prodávající v prodlení se splněním svého závazku dodat předmět plnění
nebo jeho část ve sjednaném termínu plnění, je Zadavatel oprávněn účtovat Prodávajícímu
smluvní pokutu ve výši 0,2 % z Ceny předmětu plnění za každý i započatý den prodlení.

IX.3. Dojde-li ze strany Zadavatele k prodlení při úhradě faktury je Prodávající oprávněn
požadovat úhradu úroku z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.

IX.4. Pro případ prodlení Prodávajícího se splněním povinnosti převzít zboží k servisní opravě
v termínu dle čl. VIII. odst. 2 Smlouvy je Prodávající povinen uhradit smluvní pokutu, kterou
strany Smlouvy sjednaly ve výši 5.000,-Kč za každý započatý den prodlení.

IX.5. Smluvní pokutu vyúčtuje oprávněná strana do 30 dnů od jejích zjištění a druhá strana je
povinna smluvní pokutu uhradit do 30 dnů od obdržení daňového dokladu - faktury. Totéž se
týká úroků z prodlení.

                            X. Odstoupení od Smlouvy

X.1. Smluvní strany se dohodly, že mohou od Smlouvy odstoupit v případech, kdy to stanoví
zákon nebo Smlouva. Odstoupení od Smlouvy musí být provedeno písemnou formou a je účinné
okamžikem jeho doručení druhé straně. Odstoupením od Smlouvy zanikají práva a povinnosti
stran ze Smlouvy pro dosud nesplněnou část závazku, s výjimkou nároku na náhradu újmy
vzniklé porušením Smlouvy, smluvních ustanovení týkajících se volby práva, řešení sporů mezi

                                                                                                                           5
smluvními stranami a jiných ustanovení, které podle projevené vůle stran nebo vzhledem ke své
povaze mají trvat i po ukončení Smlouvy.

X.2. Smluvní strany Smlouvy se dohodly, že podstatným porušením Smlouvy se rozumí
zejména:

           1. jestliže se Prodávající dostane do prodlení s dodáním zboží po dobu delší než 15
           kalendářních dnů, a/nebo

           2. jestliže bude zahájeno insolvenční řízení dle zák. č. 182/2006 Sb., o úpadku a
           způsobech jeho řešení v platném znění, jehož předmětem bude úpadek nebo hrozící
           úpadek Prodávajícího

X.3. Zadavatel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že nezíská účelovou dotaci na
spolufinancování předmětu Smlouvy, a tedy nedojde k uzavření „Smlouvy o poskytnutí podpory
z Integrovaného regionálního operačního programu“ nebo v případě, že Zadavateli bude dotace
krácena.

                              XI. Společná ustanovení

XI.1. Není-li Smlouvou stanoveno výslovně něco jiného, lze Smlouvu měnit, doplňovat a
upřesňovat pouze oboustranně odsouhlasenými, písemnými a průběžně číslovanými dodatky,
podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran, které musí být obsaženy na jedné
listině.

XI.2. Přílohy uvedené v textu Smlouvy a sumarizované v závěrečných ustanoveních Smlouvy
tvoří nedílnou součást Smlouvy.

XI.3. Případné spory vzniklé ze Smlouvy budou řešeny podle platné právní úpravy věcně a
místně příslušnými soudy České republiky.

                             XII. Závěrečná ustanovení

XII.1. Smlouva nabývá účinnosti v den jejího podpisu osobami oprávněnými Smlouvu uzavřít.

XII.2. Smluvní strany konstatují, že Smlouva byla vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž
Zadavatel obdrží jedno vyhotovení a Prodávající jedno vyhotovení. Každý stejnopis má právní
sílu originálu.

XII.3. Smluvní strany se dohodly, že v případě zániku právního vztahu založeného Smlouvou
zůstávají v platnosti a účinnosti i nadále ustanovení, z jejichž povahy vyplývá, že mají zůstat
nedotčena zánikem právního vztahu založeného Smlouvou.

XII.4. Smluvní strany souhlasí s tím, aby výše uvedená smlouva byla uvedena v registru smluv,
která bude obsahovat údaje o smluvních stranách, předmětu smlouvy, číselné označení této
smlouvy a datum jejího podpisu. Smluvní strany výslovně souhlasí, že jejich osobní údaje
uvedené v této smlouvě budou zpracovávány pro účely vedení registru smluv. Dále prohlašují, že

                                                                                                                           6
skutečnosti uvedené ve výše uvedené smlouvě nepovažují za obchodní tajemství ve smyslu §
504 občanského zákoníku a udělují svolení k jejich užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoliv
dalších podmínek.

XII.5.  Nedílnou součást Smlouvy tvoří jako přílohy Smlouvy:

        Příloha č. 1: Technické podmínky pro veřejnou zakázku s názvem „Inkubátor
        mladých vědců_dodávky vybavení laboratoří – První část – dodávka laboratorního
        vybavení“

        Příloha č. 2: Nabídka Prodávajícího ve veřejné zakázce „Inkubátor mladých
        vědců_dodávky vybavení laboratoří – První část – dodávka laboratorního
        vybavení“,která je jako příloha Smlouvy archivována u Zadavatele

        Příloha č. 3: Rozklíčování ceny za předmět plnění pro veřejnou zakázku s názvem
        „Inkubátor mladých vědců_dodávky vybavení laboratoří – První část – dodávka
        laboratorního vybavení“

XII.6. Obě smluvní strany potvrzují autentičnost Smlouvy a prohlašují, že si Smlouvu přečetly,
s jejím obsahem souhlasí, že Smlouva byla sepsána na základě pravdivých údajů, z jejich pravé a
svobodné vůle a bez jednostranně nevýhodných podmínek, což stvrzují svým podpisem, resp.
podpisem svého oprávněného zástupce.

Ve…………………, dne……………….                    V Rožnově p. R. dne …………………..
Za Zadavatele                            Za Prodávajícího

…………………………………………….                       ………………………………………

Ing. Vilém Koutník, CSc.                 Ing. Petr Moravec
Střední průmyslová škola chemická Brno,  jednatel
Vranovská, příspěvková organizace        VWR International s.r.o.

                                                                        7