Textová podoba smlouvy Smlouva č. 6114107: smlouva o dílo

Příloha 238_2018.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        ZADÁVACÍ DOKUMENTACE

Příloha č. 1 Výzvy - Vzorový návrh Smlouvy o dílo 



Smlouva o dílo

1. Smluvní strany

Objednatel:
Fakultní nemocnice Královské Vinohrady
Sídlo:
Šrobárova 1150/50, 100 34 Praha 10
IČO:
000 64 173
DIČ: 
CZ00064173
Zastoupený:
Doc. MUDr. Robert Grill, Ph.D., MHA, ředitel nemocnice
Bankovní spojení: 
Česká národní banka
Č. účtu:
16334101/0710
Osoba pověřená jednat jménem Objednatele ve věcech technických: Fouad Sibai, vedoucí Oddělení stavebně investičního
(dále jen „Objednatel“)
a

Zhotovitel:
Karlínblok s.r.o.
Zapsaný v obchodním rejstříku vedeným u městského soudu v Praze, vložka C 225507
Sídlo:
Pernerova 31a, 186 00 Praha 8 - Karlín
IČO:
029 37 182
DIČ:
CZ 029 37 182

Zastoupený: 
Ing. Tomášem Weiserem

Bankovní spojení:   Komerční banka
Č. účtu: 
115-633110277/0100
(dále jen „Zhotovitel“)

PREAMBULE

VZHLEDEM K TOMU, ŽE:

(A)
Zhotovitel (popř. jeho poddodavatel) je držitelem živnostenských oprávnění odpovídajících předmětu veřejné zakázky a má vybavení, zkušenosti a schopnosti, aby řádně a včas provedl dílo dle této smlouvy; a

(B)
Zhotovitel je vítězem veřejné zakázky malého rozsahu „Výběr zhotovitele projektové dokumentace návrhu interiéru Gynekologicko – porodnické kliniky, Pavilon D FNKV“, interní číslo 2018_005_00_00, realizované v souladu s § 31 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění (dále jen „ZZVZ“), mimo rámec ZZVZ; a

(C)
Zhotovitel prohlašuje, že je schopný dílo dle této smlouvy provést ve stanovené době a ve sjednané kvalitě a že si je vědom skutečnosti, že Objednatel má značný zájem na dokončení díla, které je předmětem této smlouvy v čase a kvalitě stanovených touto smlouvou; 
smluvní strany se dohodly na uzavření této

SMLOUVY O DÍLO

dle podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012, občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“)

2. Rozsah předmětu smlouvy
2.1. Rozsah předmětu smlouvy

Předmětem této smlouvy je zpracování projektové dokumentace v rozsahu Projektové dokumentace k žádosti o stavební povolení (DSP), projektové dokumentace pro provedené stavby (DPS) a dokumentace pro výběr zhotovitele (DZS) včetně zajištění inženýringu dle specifikace uvedené v příloze této smlouvy („Plán výstavby a příprav akce“). Předpokládané investiční náklady stavby jsou 50.000.000,- Kč bez DPH.
2.2. Specifikace předmětu plnění dle smlouvy 
Projektová činnost bude Zhotovitelem prováděna dle tohoto rozčlenění:
Průvodní zpráva

Souhrnná zpráva

Návrh koncepce interiéru

Návrh koncepce barevného řešení

Návrh povrchů jednotlivých provozních úseků

Návrh vybavení 

Návrh mobiliáře

Vypracování vizualizací jednotlivých provozů

Provedení tabulky materiálů, povrchů a barevností

Celkové půdorysy všech dotčených provozů rozdělené po podlažích

Celkové plány podhledů, stěn, koncové prvky a mobiliáře 

Detailní půdorysy prostor jednotlivých provozních částí 

Detailní plány stěn vč. Případných spárořezů a rozmístění vypínačů, svítidel zásuvek, mobiliáře atd..

Specifikace dveří a mobiliáře 

Návrh osvětlení interiéru

Návrh zeleně interiéru

Výkaz výměr

2.3. Předávané podklady

Při plnění výše specifikovaného předmětu smlouvy bude Zhotovitel vycházet z následujících podkladů:

· Plán výstavby a příprav akce „Rekonstrukce Gynekologicko-porodnické kliniky FNKV“
· Výkresová část – Půdorysy 1.NP, 2.NP-1, 2.NP-2, 3.NP
2.4. Kvalitativní požadavky a požadavek na počet vyhotovení jednotlivých projektových dokumentací
Zhotovitel bude svou činností co nejméně narušovat provoz v místě plnění, zachovávat pořádek a čistotu a vyvaruje se jednání ohrožujícího zdraví lidí nebo životního prostředí.
Všechny shora uvedené druhy projektové dokumentace budou Objednateli předány v 6 vyhotoveních v grafické podobě a 2 x v elektronické podobě (editovatelný formát).

V případě potřeby Objednatele na vyšší počet tištěných vyhotovení projektové dokumentace je Zhotovitel povinen na požádání Objednatele dodat Objednateli požadovaný počet vyhotovení za úhradu nepřesahují náklady na reprografické práce.

3. Termíny plnění

3.1. Termín zahájení a dokončení
3.1.1.
Doba zahájení plnění veřejné zakázky je podmíněna řádným ukončením zadávacího řízení a podepsáním této smlouvy o dílo (dále jen „smlouva“). Zahájení plnění bude ihned po nabytí účinnosti této smlouvy.

3.1.2.
Zhotovitel je povinen dodat Objednateli předmět plnění definovaný v čl. 2 této smlouvy nejpozději do 3 měsíců ode dne nabytí účinnosti této smlouvy dle sjednaných podmínek. Do této doby realizace díla není započítána doba, po kterou příslušným správním orgánům bude plynout zákonná lhůta pro vydání příslušného správního rozhodnutí dle příslušných právních předpisů (např. zákon č. 500/2004 Sb., správní řád). Do této doby není dále započtena doba potřebná pro poskytnutí součinnosti v rámci zadávacího řízení na stavební práce (zpracování odpovědí, vztahujících se k projektové dokumentaci v rámci poskytování vysvětlení zadávací dokumentace, posuzování oceněných výkazů výměr z nabídek v rámci posouzení nabídek, či posouzení mimořádně nízkých nabídkových cen). Tyto činnosti bude Zhotovitel poskytovat s ohledem na průběh zadávacího řízení na stavební práce.

Zhotovitel je povinen si za účelem kontroly splnění doby realizace díla v týdnech vést vlastní evidenci jím prováděných činností na předmětu plnění díla a evidenci doby předání jím zpracovaných materiálů příslušnému správnímu orgánu k jeho rozhodnutí, po kterou jakožto Zhotovitel z objektivních důvodů nemůže pokračovat ve své činnosti za účelem splnění předmětu plnění definovaného v čl. 2 této smlouvy. Po tuto dobu přerušení činnosti není Zhotovitel v prodlení s realizací díla.

3.2.
3.2.1. Termínem dokončení se rozumí den, kdy dojde k písemnému protokolárnímu odsouhlasení projektové dokumentace Objednatelem.

3.2.2. Termín dokončení je závislý na řádném a včasném splnění součinností Objednatele dohodnutých ve smlouvě. Po dobu prodlení Objednatele s poskytnutím dohodnutých součinností není Zhotovitel v prodlení s plněním závazku. Nedojde-li mezi stranami k jiné dohodě, prodlužuje se termín dokončení díla o dobu shodnou s prodlením Objednatele v plnění jeho součinností.

3.3. 
Podmínky pro změnu sjednaných termínů

Důvodem pro změnu termínu dokončení mohou být následující skutečnosti: 

3.3.1. Dodatečné požadavky Objednatele na změnu nebo úpravu již zpracované dokumentace, zejména ve vztahu na probíhající rekonstrukci souvisejících objektů centrálního depozitáře v Litoměřicích.  
3.3.2. Prodlení s realizací díla způsobené prokazatelně na straně dotčený orgánů státní správy a dotčených organizací.
4. Cena díla a podmínky pro změnu sjednané ceny

4.1. Obsah ceny

4.1.0. Cena za dílo činí 1.832.000 Kč bez DPH, 384.720 Kč DPH, 2.216.720 Kč včetně DPH.
4.1.1. Cena díla je oběma smluvními stranami sjednána v souladu s ustanovením § 2 zákona č. 526 / 1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů a je dohodnuta včetně daně z přidané hodnoty (DPH).

4.1.2. Sjednaná cena obsahuje veškeré náklady a zisk Zhotovitele nezbytné k řádnému a včasnému vypracování projektové dokumentace a provedení navazujících činností. Cena obsahuje mimo vlastní vypracování projektové dokumentace a provedení navazujících činností i náklady na:
· konzultační a poradenskou činnost,
· studium a zajišťování potřebných podkladů,
· organizační a koordinační činnost při zpracování projektové dokumentace,
· poplatky spojené s podáváním nezbytných žádostí,
· projednání projektové dokumentace s dotčenými orgány a organizacemi.
4.1.4. Sjednaná cena je cenou nejvýše přípustnou po celou dobu plnění smlouvy s tím, že tuto cenu je možno překročit jen za podmínek stanovených v  § 222 ZZVZ, které mohou být analogicky použity a dále z důvodů dodatečných požadavků Objednatele na změnu nebo úpravu již zpracované dokumentace dle bodu 3.3.1. této smlouvy.
5. Platební podmínky

5.1. Zálohy

5.1.1. Objednatel neposkytne Zhotoviteli zálohu.
5.2. Postup plateb

5.2.1. Cena za dílo bude uhrazena po ukončení a předání díla na základě daňového dokladu (dále jen „faktura“) vystaveného Zhotovitelem.
5.3. Lhůty splatnosti

5.3.1. Objednatel je povinen uhradit fakturu Zhotovitele nejpozději do 60 dnů ode dne vystavení faktury.
5.3.2. Objednatel není v prodlení, uhradí-li fakturu do 30 dnů ode dne vystavení faktury, ale po termínu, který je na faktuře uveden jako den splatnosti.

5.4. Náležitosti daňových dokladů (faktur)

5.4.1. Faktura Zhotovitele musí formou a obsahem odpovídat zákonu o účetnictví a zákonu o dani z přidané hodnoty a musí obsahovat:
· označení účetního dokladu a jeho pořadové číslo

· identifikační údaje objednatele včetně DIČ

· identifikační údaje zhotovitele včetně DIČ

· popis obsahu účetního dokladu

· datum vystavení

· datum splatnosti

· datum uskutečnění zdanitelného plnění

· výši ceny bez daně celkem

· sazbu daně

· výši daně celkem zaokrouhleno dle příslušných předpisů

· podpis odpovědné osoby zhotovitele
5.5. Termín splnění povinnosti zaplatit

5.5.1. Peněžitý závazek (dluh) Objednavatele se považuje za splněný v den, kdy je dlužná částka připsána na účet Zhotovitele.
6. Smluvní pokuty a úroky z prodlení
6.1. Smluvní pokuty za neplnění dohodnutých termínů

6.1.1. Pokud dojde v důsledku vad projektové dokumentace nebo jiného pochybení Zhotovitele k průtahům při vydání příslušného správního rozhodnutí, je Zhotovitel povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč bez DPH za každý započatý den, který bude nad rámec zákonné lhůty pro vydání příslušného správního rozhodnutí. 

6.1.2. Pokud Zhotovitel předá příslušnému správnímu orgánu projektovou dokumentaci, která bude obsahovat vady, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč bez DPH za každou jednotlivou vadu. 

6.2. Sankce za neodstranění reklamovaných vad

6.2.1. Pokud Zhotovitel neodstraní reklamovanou vadu projektové dokumentace ve sjednaném termínu, je povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každou reklamovanou vadu, u níž je v prodlení a za každý započatý den prodlení.
6.3. Sankce za vady projektové dokumentace

6.3.1. Pokud vinou vady projektové dokumentace (kterékoliv její části) dojde ke zvýšení smluvené ceny stavby mezi Dodavatelem stavby a Objednatelem, rozumí se stavby, která je předmětem Projektové dokumentace, je Zhotovitel povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 10 % z finanční hodnoty zvýšených nákladů na realizaci stavby vzniklých vinou vady Projektové dokumentace.

6.4. Úrok z prodlení 

6.4.1. Pokud bude Objednatel v prodlení s úhradou faktury proti sjednanému termínu, je povinen zaplatit Zhotoviteli zákonný úrok z prodlení.
6.5. Způsob vyúčtování sankcí

6.5.1. Sankci (smluvní pokutu, úrok z prodlení) vyúčtuje oprávněná strana straně povinné písemnou formou. Ve vyúčtování musí mýt uvedeno to ustanovení smlouvy, které k vyúčtování sankce opravňuje a způsob výpočtu celkové výše sankce.

6.5.2. Strana povinná se musí k vyúčtování sankce vyjádřit nejpozději do 10 dnů ode dne jeho obdržení, jinak se má za to, že s vyúčtováním souhlasí. Vyjádřením se v tomto případě rozumí písemné stanovisko strany povinné.

6.5.3. Nesouhlasí-li strana povinná s vyúčtováním sankce, je povinna písemně ve sjednané lhůtě sdělit oprávněné straně důvody, pro které vyúčtování sankce neuznává.
6.6. Lhůta splatnosti sankcí

6.6.1. Strana povinná je povinna uhradit vyúčtované sankce nejpozději do 14 dnů ode dne obdržení příslušného vyúčtování.

6.6.2. Stejná lhůta se vztahuje i na úhradu úroku z prodlení.

6.6.3 Smluvní strany výslovně stanovují, že sjednáním smluvních pokut není dle § 2050 OZ dotčen nárok objednatele na náhradu škody způsobené porušením povinnosti, zajištěné smluvní pokutou. Pohledávka Objednatele na zaplacení smluvní pokuty může být započítána s pohledávkou Zhotovitele na zaplacení ceny.
7. Kontrola průběhu zpracování projektové dokumentace
7.1. Kontrolní dny

7.1.1. Pro účely kontroly průběhu zpracování projektové dokumentace organizuje Zhotovitel Kontrolní dny v termínech nezbytných pro řádné provádění kontroly, nejméně však jedenkrát měsíčně.

Zhotovitel je povinen oznámit konání Kontrolního dne písemně a nejméně pět dnů před jeho konáním.

7.1.2. Kontrolních dnů jsou se povinni se zúčastnit zástupci Objednatele a zástupci Zhotovitele. Každá ze stran má právo si přizvat na Kontrolní den i jiné osoby, jejichž účast pokládá za nezbytnou.

7.1.3. Vedením Kontrolních dnů je pověřen Objednatel.

7.1.4. Obsahem Kontrolního dne je zejména zpráva Zhotovitele o postupu prací, kontrola časového a věcného plnění, připomínky a podněty a stanovení případných nápravných opatření a úkolů.

7.1.5. Zhotovitel pořizuje z Kontrolního dne zápis o jednání, který písemně předá všem zúčastněným.

7.1.6. Zhotovitel je povinen archivovat veškeré zápisy z Kontrolních dnů včetně případných dalších dokumentů, které byly předmětem jednání.
8. Vlastní zpracování projektové dokumentace
8.1. Pokyny Objednatele

8.1.1. Při vypracování projektové dokumentace postupuje Zhotovitel samostatně. Zhotovitel se však zavazuje respektovat veškeré pokyny Objednatele, týkající se předmětné projektové dokumentace a upozorňující na možné porušování smluvních povinností Zhotovitele.

8.1.2. Zhotovitel je povinen písemně upozornit Objednatele bez zbytečného odkladu na nevhodnou povahu věcí převzatých od Objednatele nebo pokynů daných mu Objednatelem k vypracování projektové dokumentace, jestliže Zhotovitel mohl tuto nevhodnost zjistit při vynaložení odborné péče. 

8.2. Použité materiály a výrobky

8.2.1. Věci, které jsou potřebné k vypracování projektové dokumentace je povinen opatřit Zhotovitel, pokud v této smlouvě není výslovně uvedeno, že je opatří Objednatel.

8.2.2. Zhotovitel se zavazuje a ručí za to, že při zpracování projektové dokumentace nepoužije v obsahu projektové dokumentace žádný materiál nebo postup, o kterém je v době jeho užití známo, že je škodlivý. Pokud tak Zhotovitel učiní, je povinen na písemné vyzvání Objednatele provést okamžitě nápravu a veškeré náklady s tím spojené nese Zhotovitel. Stejně tak se Zhotovitel zavazuje, že při zpracování projektové dokumentace nezahrne do projektu materiály, které nemají požadovanou certifikaci, je-li pro jejich použití nezbytná podle příslušných předpisů.
8.3. Dodržování podmínek rozhodnutí dotčených orgánů a organizací

8.3.1. Zhotovitel se zavazuje dodržet při zpracování projektové dokumentace veškeré podmínky a připomínky vyplývající ze stavebního povolení. Pokud nesplněním těchto podmínek vznikne Objednateli škoda, hradí ji Zhotovitel v plném rozsahu. Tuto povinnost Zhotovitel nemá, prokáže-li, že škodě nemohl zabránit ani v případě vynaložení veškeré možné péče, kterou na něm lze spravedlivě požadovat.
8.4. Kvalifikace pracovníků Zhotovitele a poddodavatele
8.4.1. Veškeré odborné práce na projektové dokumentaci musí vykonávat pracovníci Zhotovitele nebo jeho poddodavatelů mající příslušnou kvalifikaci. Doklad o kvalifikaci pracovníků je Zhotovitel na požádání Objednatele povinen doložit.
8.4.2. Zhotovitel bude po celou dobu této smlouvy splňovat základní způsobilost dle § 74 ZZVZ a profesní způsobilost dle § 74 ZZVZ a profesní způsobilost dle § 77 odst. 2 písm. a) a c) ZZVZ stanovené Objednatelem v rámci veřejné zakázky malého rozsahu uvedené v Preambuli této smlouvy. Zhotovitel je povinen na požádání předložit objednateli doklady o jejich splnění, a to do 15 kalendářních dnů od doručení žádosti zhotoviteli. 

8.4.3. V příloze č. 3 této smlouvy (Seznam poddodavatelů) jsou specifikovány ty části předmětu plnění dle této smlouvy, které budou poskytovány poddodavateli zhotovitele. Změnu poddodavatele je Zhotovitel oprávněn provést pouze se souhlasem Objednatele. Zhotovitel je povinen jakoukoliv změnu na pozici poddodavatele předem písemně oznámit Objednateli s tím, že tento poddodavatel splňuje všechny kvalifikační předpoklady, v rozsahu v jakém tyto kvalifikační předpoklady splňoval poddodavatel, jež byl tímto poddodavatelem nahrazen. Nový poddodavatel nahrazující poddodavatele uvedeného v nabídce Zhotovitele musí splňovat všechny kvalifikační předpoklady, popř. i výši pojištění, bylo-li vyžadováno, a to v takovém rozsahu, ve kterém byly Objednatelem požadovány v zadávacích podmínkách a které splňoval poddodavatel uvedený v původní  nabídce Zhotovitele. O těchto skutečnostech Zhotovitel za nového poddodavatele doloží doklady o splnění jeho kvalifikačních předpokladů. 


Objednatel je povinen se ve lhůtě 7 pracovních dnů ode dne doručení písemného oznámení vyjádřit, zda změnu poddodavatele povoluje či nikoliv. Pokud Zhotovitel předloží Objednateli v rámci změny poddodavatele doklady požadované v tomto bodě a Objednatel se nevyjádří ve stanovené lhůtě ke změně poddodavatele, má se za to, že Objednatel se změnou na pozici poddodavatele souhlasí.

8.4.4. Zhotovitel je povinen vést a průběžně aktualizovat reálný seznam všech poddodavatelů podílejících se na realizaci této smlouvy, včetně výše jejich podílu na díle a v případě. Tento přehled je povinen předložit Objednateli, a to do 7 kalendářních dnů od doručení žádosti Zhotoviteli. 
8.5. Realizační tým zhotovitele 

Na realizaci díla dle této smlouvy se budou podílet technici, které Zhotovitel uvedl ve své nabídce v rámci prokázání splnění technických kvalifikačních předpokladů, a to 

Vedoucí projektového týmu: Ing. Martin Fořt, Ing. arch Jan Žlábek
Člen projektového týmu: Ing. arch. Helena Znamenaná
Změnu v osobě technika lze provést výhradně na základě písemného souhlasu Objednatele. V takovém případě musí nový technik splňovat vzdělání, odbornou kvalifikaci a délku praxe v takovém rozsahu, v jakém byly Objednatelem požadovány v zadávacích podmínkách.

8.6. Odpovědnost Zhotovitele za škodu a povinnost nahradit škodu

8.5.1. Pokud při provádění nebo užívaní stavby, která je předmětem Zhotovitelem vypracované projektové dokumentace dojde vlivem vad projektové dokumentace ke způsobení škody Objednateli nebo třetím osobám z titulu opomenutí nedbalosti nebo neplnění podmínek vyplývajících ze zákona, technických nebo jiných norem nebo vyplývajících z této smlouvy je Zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu finančně uhradit. Veškeré náklady s tím spojené nese Zhotovitel.

8.5.2. Zhotovitel odpovídá i za škodu způsobenou opomenutím, nedbalostí nebo neplněním podmínek vyplývajících ze zákona, technických nebo jiných norem těmi, kteří pro něj dílo provádějí.
9. Předání a převzetí projektové dokumentace
9.1. Organizace předání projektové dokumentace
9.1.1. Zhotovitel je povinen písemně oznámit Objednateli nejpozději do 15 dnů předem, kdy bude projektová dokumentace připravena k předání a převzetí. Objednatel je pak povinen ve stanoveném termínu zahájit přejímací řízení.

9.1.2. Místem předání a převzetí projektové dokumentace je sídlo Objednatele, pokud se strany nedohodnou jinak.

9.1.3. Objednatel je oprávněn přizvat k předání a převzetí projektové dokumentace i jiné osoby, jejichž účast pokládá za nezbytnou (např. budoucího uživatele díla).

9.2. Protokol o předání a převzetí díla

9.2.1. O průběhu předávacího a přejímacího řízení pořídí Objednatel zápis (protokol), který bude podepsán oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

9.2.2. Povinným obsahem protokolu jsou:

· údaje o Zhotoviteli a Objednateli,
· popis projektové dokumentace, který je předmětem předání a převzetí,
· prohlášení Objednatele, zda dílo přejímá nebo nepřejímá.
9.2.3. Obsahuje-li projektová dokumentace, která je předmětem předání a převzetí podle názoru Objednatele vady nebo nedodělky, musí protokol obsahovat:

· soupis zjištěných vad a nedodělků,
· dohodu o způsobu a termínech jejich odstranění, popřípadě o jiném způsobu narovnání.
9.2.4. V případě, že Objednatel odmítá projektovou dokumentaci převzít, uvede v protokolu o předání a převzetí projektové dokumentace i důvody, pro které odmítá projektovou dokumentaci převzít.
9.3. Vady a Nedodělky

9.3.1. Vadou se rozumí chyba ve výkresech nebo textové části projektové dokumentace, případně její neshoda s dřívějšími písemnými dohodami obou smluvních stran, popřípadě neshoda s podmínkami stanovenými dotčenými orgány a organizacemi. Za vadu se považuje i nesoulad mezi soupisem stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr a projektovou dokumentací pro provádění stavby.
9.3.2. Vadou se rozumí i stav, kdy kontrolní propočet nákladů Zhotovitele nebo položkový rozpočet stanoví cenu budoucí stavby, která je předmětem projektové dokumentace vyšší o více jak 5 % proti limitu stanoveném Objednatelem, byl-li takový limit ve smlouvě sjednán.

9.3.3. Nedodělkem se rozumí chybějící část projektové dokumentace proti rozsahu sjednanému Smlouvou.

9.3.4. Objednatel není povinen převzít projektovou dokumentaci, která vykazuje vady a nedodělky.

9.3.5. Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě o termínu odstranění Vad a Nedodělků, pak platí, že vady a nedodělky musí být odstraněny do 30 dnů ode dne, kdy na ně Objednatel písemně upozornil. 

9.3.6. Zhotovitel je povinen ve stanovené lhůtě odstranit vady nebo nedodělky i v případě, kdy podle jeho názoru za vady a nedodělky neodpovídá. Náklady na odstranění v těchto sporných případech nese až do rozhodnutí soudu Zhotovitel. 

9.4. Doklady nezbytné k předání a převzetí projektové dokumentace
9.4.1. Zhotovitel je povinen připravit a doložit u předávajícího a přejímacího řízení zejména tyto doklady:

· sjednaný počet vyhotovení projektové dokumentace ve sjednaném rozsahu a ve sjednané formě,
· zápisy ze všech kontrolních dnů včetně všech písemností rozhodných pro vypracování projektové dokumentace.

9.4.2. Objednatel je povinen připravit a doložit u předávajícího a přejímacího řízení zejména tyto doklady:

· stavební povolení včetně dokladu o jeho nabytí právní moci a včetně všech případných změn a doplňků.
Tyto doklady slouží při předání a převzetí díla ke kontrole, zda byly splněny podmínky v nich obsažené.

10. Záruka za jakost díla

10.1. Odpovědnost za vady projektové dokumentace

10.1.1. Zhotovitel odpovídá za vady projektové dokumentace. 
10.1.2. Zhotovitel neodpovídá za vady projektové dokumentace, jestliže tyto vady byly způsobeny použitím věcí předaných mu k zpracování Objednatelem v případě, že Zhotovitel ani při vynaložení odborné péče vhodnost těchto věcí nemohl zjistit nebo na ně upozornil a Objednatel na jejich použití trval. Zhotovitel rovněž neodpovídá za vady způsobené dodržením nevhodných pokynů daných mu Objednatelem, jestliže Zhotovitel na nevhodnost těchto pokynů písemně upozornil a Objednatel na jejich dodržení trval nebo jestli Zhotovitel tuto nevhodnost ani při vynaložení odborné péče nemohl zjistit.

10.2. Délka záruční doby

10.2.1. Záruka za dílo v případě zhotovení projektové dokumentace pro provádění stavby je stanovena na celou dobu výstavby a běh záruky zhotovitelů stavby. Pro ostatní dílčí části předmětu plnění smlouvy je Zhotovitelem poskytnuta záruka v délce 60 měsíců ode dne jejich řádného předání Objednateli.
10.2.2. V případě, že v době do pěti let ode dne předání a převzetí díla dojde na vyhotoveních předaných Objednateli ke ztrátě čitelnosti nebo vyblednutí, je Zhotovitel povinen na požádání Objednatele předat Objednateli náhradní výtisk projektové dokumentace, a to bezplatně.

11. Vlastnictví projektové dokumentace a její užití

11.1. Vlastnictví projektové dokumentace

11.1.1. Vlastníkem zhotovované projektové dokumentace je od počátku Zhotovitel. Projektová dokumentace požívá ochrany autorských práv podle zvláštních právních předpisů.

11.1.2. Zhotovitel není oprávněn poskytnout projektovou dokumentaci (ani její dílčí část, zejména rozpočet nebo výkaz výměr), která je předmětem smlouvy třetí osobě k využití bez písemného předchozího souhlasu Objednatele.
11.2. Užití projektové dokumentace


11.2.1. Zhotovitel jako autor současně s předáním díla (jednotlivých stupňů projektové dokumentace) poskytuje objednateli výhradní licenci k užití díla. Objednatel není povinen poskytnutou výhradní licenci využít.

Objednatel je oprávněn upravit či měnit dílo nebo jeho část takovým způsobem, který nesníží hodnotu předmětného díla. 
11.2.2. Objednatel je oprávněn projektovou dokumentaci použít pro všechny činnosti spojené s přípravou a následnou realizací stavby, která je předmětem projektové dokumentace. 

Objednatel je oprávněn v případě potřeby předanou dokumentaci rozmnožovat a předat ji třetím osobám, ale pouze za účelem dosažení cíle, ke kterému je dokumentace určena.

Objednatel je dále oprávněn užít dílo pro potřeby marketingu, prezentace díla na veřejnosti, výstavách či jednotlivě u třetích osob v jakékoliv formě zachycené na jakémkoliv nosiči.
11.3. Závazek mlčenlivosti

11.3.1. Smluvní strany se zavazují, že obchodní a technické informace, které jím byly svěřeny druhou smluvní stranou, nezpřístupní třetím osobám bez písemného souhlasu druhé strany a nepoužijí tyto informace k jiným účelům než k plnění podmínek této smlouvy.

12. Pojištění díla

12.1. Pojištění Zhotovitele

12.1.1. Zhotovitel je povinen mít po celou dobu trvání této smlouvy, tj. po celou dobu provádění díla, sjednáno platné pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou třetí osobě s limitem pojistného plnění minimálně 5 mil. Kč. V případě uzavření pojistné smlouvy na dobu určitou (s koncem platnosti ke konci kalendářního roku) je Zhotovitel povinen koncem každého kalendářního roku (vždy nejpozději 2 měsíce před koncem příslušného kalendářního roku) prokázat Objednateli, že jeho pojistka ve výše uvedeném rozsahu je stále platná, popř. že je prodloužena, popř. že Zhotovitel uzavřel jinou pojistku ve stejném rozsahu a ve výši pojistného plnění min. 5 mil. Kč. V případě, že platnost předmětné pojistky skončí v průběhu kalendářního roku, je Zhotovitel povinen prokázat Objednateli, (vždy nejpozději 2 měsíce před skončením platnosti původní pojistky), že jeho pojistka je v požadovaném rozsahu prodloužena, popř. že Zhotovitel uzavřel novou pojistnou smlouvu ve stejném rozsahu a ve výši pojistného plnění min. 5 mil. Kč.
12.1.2. Náklady na pojištění nese Zhotovitel a má je zahrnuty ve sjednané ceně.

12.1.3. Pojistnou smlouvu je zhotovitel povinen předložit objednateli nejpozději při podpisu této smlouvy.
12.1.4. V případě, že v průběhu realizace díla dojde k jakékoliv změně v pojistné smlouvě, je Zhotovitel povinen objednateli tuto změnu neprodleně, nejpozději do 7 pracovních dnů zhotoviteli písemně oznámit.

13. Vyšší moc

13.1. Definice vyšší moci

13.1.1. Za vyšší moc se považují okolnosti mající vliv na vypracování projektové dokumentace, které nejsou závislé na smluvních stranách a které smluvní strany nemohou ovlivnit. Jedná se např. o válku, mobilizaci, povstání, živelné pohromy apod.

13.2. Práva a povinnosti při vzniku vyšší moci

13.2.1. Pokud se vyhotovení projektové dokumentace za sjednaných podmínek stane nemožným v důsledku vzniku vyšší moci, smluvní strana, která se bude chtít na vyšší moc odvolat, požádá druhou smluvní stranu o úpravu smlouvy ve vztahu k předmětu, ceně a době plnění. Pokud nedojde k dohodě, má smluvní strana, která se důvodně odvolala na vyšší moc, právo odstoupit od smlouvy. Účinnost odstoupení nastává v tomto případě dnem doručení oznámení druhé smluvní straně.
14. Změna smlouvy

14.1. Forma změny smlouvy

14.1.1. Jakákoliv změna této smlouvy musí mít písemnou formu a musí být podepsána osobami oprávněnými za Objednatele a Zhotovitele jednat a podepisovat nebo osobami jimi zmocněnými. Smluvní strany se dohodly, že při změně smlouvy budou postupovat analogicky dle § 222 ZZVZ.
14.1.2. Změny smlouvy se sjednávají jako dodatek ke smlouvě s číselným označením podle pořadového čísla příslušné změny smlouvy.

14.1.3. Zápisy z Kontrolních dnů se nepovažují za změnu smlouvy, ale slouží jako podklad pro vypracování příslušných dodatků ke smlouvě.

14.1.4. Předloží-li některá ze smluvních stran návrh na změnu formou písemného dodatku ke smlouvě, je druhá smluvní strana povinna se k návrhu vyjádřit nejpozději do patnácti dnů ode dne následujícího po doručení návrhu dodatku.

14.1.5. Práce nad rámec předmětu plnění této smlouvy (vícepráce) vyžadují předchozí dohodu smluvních stran formou písemného dodatku k této smlouvě. Dodatek ke smlouvě o dílo musí být uzavřen v souladu s předchozím postupem analogicky dle ZZVZ, jinak je uzavřený dodatek neplatný a zhotovitel nemá právo na úhradu díla dle ceny sjednané v tomto dodatku a cena za jejich provedení se stane součástí ceny za provedení díla.
14.2. Převod práv a povinností ze smlouvy

14.2.1. Zhotovitel je oprávněn převést svoje práva a povinnosti z této smlouvy vyplývající na jinou osobu pouze s písemným souhlasem Objednatele.

14.2.2. Objednatel je oprávněn převést svoje práva a povinnosti z této smlouvy vyplývající na jinou osobu pouze s písemným souhlasem Zhotovitele.
15. Odstoupení od smlouvy

15.1. Důvody opravňující k odstoupení od smlouvy

15.1.1. Odstoupit od Smlouvy lze pouze z důvodů stanovených ve Smlouvě nebo zákonem (§ 2001 a násl. OZ).

15.1.2. Kterákoli ze smluvních stran může písemně odstoupit od této Smlouvy, poruší-li druhá strana podstatným způsobem své smluvní povinnosti, přestože byla na tuto skutečnost prokazatelným způsobem (doporučeným dopisem) upozorněna.

15.1.3. Stanoví-li oprávněná smluvní strana druhé smluvní straně pro splnění jeho závazku náhradní (dodatečnou) lhůtu, vzniká jí právo odstoupit od této Smlouvy až po marném uplynutí této lhůty, to neplatí, jestliže druhá smluvní strana v průběhu této lhůty prohlásí, že svůj závazek nesplní. V takovém případě může dotčená smluvní strana odstoupit od Smlouvy i před uplynutím lhůty dodatečného plnění, poté, co písemné prohlášení druhé smluvní strany obdržela. Smluvní strana může také od Smlouvy odstoupit bez zbytečného odkladu poté, co z chování druhé strany nepochybně vyplyne, že poruší Smlouvu podstatným způsobem a nedá – li na výzvu oprávněné strany přiměřenou jistotu.

15.1.4. V případě odstoupení od Smlouvy budou Zhotoviteli uhrazeny účelně vynaložené náklady prokazatelně spojené s dosud provedeným dílem po odečtení částek připadajících na nároky Objednatele ze Smlouvy. Odstoupí-li od Smlouvy Objednatel, vzniká mu nárok na úhradu více nákladů vynaložených na provedení díla, které byl povinen provést Zhotovitel a na náhradu ztrát vzniklých v souvislosti s odstoupením od Smlouvy.

15.1.5. V případě, že od Smlouvy odstoupí oprávněně Zhotovitel, nese úhradu nákladů dle tohoto bodu Objednatel.


15.1.6. Za podstatné porušení Smlouvy se považuje:

15.1.6.1 
Prodlení Zhotovitele proti termínu dokončení u projektové dokumentace sjednaného dle této Smlouvy delší jak 30 dnů. 

15.1.6.2 
Opakované (alespoň 3 x) porušení povinností zhotovitele vyplývajících ze Smlouvy, přičemž za opakované porušení se považuje takové porušení, na které Objednatel Zhotovitele již v minulosti výslovně písemně upozornil; nebo

15.1.6.3
prodlení Zhotovitele s předáním dokladů uvedených v bodě 8.4 této Smlouvy po dobu delší než 15 kalendářních dnů; nebo 

15.1.6.4
prodlení Objednatele s úhradou faktury delší jak šedesát dnů. 

15.1.6.5
uvedení nepravdivých údajů zhotovitelem v rámci podání nabídky na veřejnou zakázku malého rozsahu uvedenou v preambuli této smlouvy.
15.1.7. Objednatel je dále oprávněn od smlouvy odstoupit v případech stanovených v § 223 ZZVZ.

15.2. Způsob odstoupení od smlouvy

15.2.1. Chce-li některá ze stran od smlouvy odstoupit na základě ujednání ze smlouvy vyplývajících je povinna svoje odstoupení písemně oznámit druhé straně s uvedením termínu, ke kterému od smlouvy odstupuje. V odstoupení musí být dále uveden důvod, pro který strana od smlouvy odstupuje a přesná citace toho bodu smlouvy, který ji k takovému kroku opravňuje. Bez těchto náležitostí je odstoupení neplatné.

15.2.2. Nesouhlasí-li jedna ze stran s důvodem odstoupení druhé strany nebo popírá-li jeho existenci je povinna to písemně oznámit nejpozději do deseti dnů po obdržení oznámení o odstoupení. Pokud tak neučiní, má se za to, že s důvodem odstoupení souhlasí.

15.3. Den účinnosti odstoupení

15.3.1. Odstoupení od smlouvy nastává dnem následujícím po dni, ve kterém bylo písemné oznámení o odstoupení od smlouvy doručeno druhé smluvní straně, pokud druhá smluvní strana nepopře ve stanovené lhůtě důvod odstoupení. V opačném případě je dnem účinnosti odstoupení od smlouvy den, na kterém se smluvní strany dohodnou nebo den, který vyplyne z rozhodnutí příslušného orgánu.

16. Společná a závěrečná ustanovení

16.1. Vzájemné vztahy smluvních stran, které nejsou výslovně dohodnuty v této smlouvě, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů a dalšími obecně závaznými právními předpisy.

16.2. Tato smlouva může být měněna nebo doplňována pouze na základě dohody obou smluvních stran písemnými, číslovanými dodatky.

16.3. Smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž má každý platnost originálu. Každá ze smluvních stran obdrží 2 stejnopisy.

16.4. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem uveřejnění v informačním systému veřejné správy – Registru smluv – viz čl. 16.9. smlouvy.
16.5. Zhotovitel souhlasí se zveřejněním všech náležitostí smluvního vztahu založeného touto smlouvou.

16.6.  Zhotovitel není oprávněn postoupit pohledávku plynoucí z této smlouvy třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu kupujícího.

16.7. Smluvní strany se ve smyslu ustanovení § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, v platném znění dohodly, že místně příslušným soudem k projednávání a rozhodování sporů a jiných právních věcí, vyplývajících z právního vztahu založeného touto smlouvou, jakož i ze vztahů s tímto vztahem souvisejících, je obecný soud Objednatele.
16.8. Obě smluvní strany potvrzují autentičnost této smlouvy svým podpisem. Zároveň smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu přečetly, že nebyla ujednána za jinak jednostranně nevýhodných podmínek, souhlasí s jejím obsahem, obsah této smlouvy je jim jasný a srozumitelný a je projevem jejich svobodné vůle.

16.9. Objednatel se zavazuje zajistit uveřejnění smlouvy prostřednictvím registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů.
16.10. Nedílnou součástí této Smlouvy jsou následující, smluvními stranami parafované, přílohy:

Příloha č. 1 - Seznam poddodavatelů 
Příloha č. 2 - Plán výstavby a příprav akce
Příloha č. 3 - Výkresová část – Půdorysy 1.NP, 2.NP, 3.NP
Příloha č. 4 - Doklad o pojištění

V                                   , dne 27.6.2018
V Praze, dne 02.05.2018

_____________________________
_____________________________


Doc. MUDr. Robert Grill, Ph.D., MHA
Ing. Tomáš Weiser
                                        ředitel
jednatel


          Fakultní nemocnice Královské Vinohrady                                                                  KARLÍNBLOK, s.r.o.
Strana 1 z 13