Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva o poskytování služeb Smluvní strany: Ředitelství silnic a dálnic ČR, státní příspěvková organizace se sídlem: Praha 4, Na Pankráci 546/56, PSČ: 145 05 IČO:65993390, DIČ: CZ65993390 spojení: č. účtu: zastoupená: osoba oprávněná k podpisu smlouvy: (dále jen „Objednatel") číslo smlouvy Objednatele: 01IN-003033 a IBR Consulting, s.r.o. se sídlem: Sokolovská 352/215, Praha 9 - Vysočany PSČ: 190 00 IČO: 25023446, DIČ: CZ25023446 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 253748 spojení: zastoupená: (dále jen „Poskytovatel") číslo smlouvy Poskytovatele: 18SW30022 uzavírají tuto smlouvu o poskytování služeb ve smyslu ustanovení § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „Smlouva"), Objednatel a Poskytovatel společně dále „Smluvní strany" nebo každý samostatně jen „Smluvní strana". 1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ 1.1. Objednatel prohlašuje, že je státní příspěvkovou organizací zřízenou Ministerstvem dopravy ČR, jejímž základním předmětem činnosti je výkon vlastnických práv státu k nemovitostem tvořícím dálnice a silnice I. třídy, zabezpečení správy, údržby a oprav dálnic a silnic I. třídy a zabezpečení výstavby a modernizace dálnic a silnic I. třídy. 1.2. Objednatel splňuje veškeré podmínky a požadavky ve Smlouvě stanovené a je oprávněn Smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené. 1/37 1.3. Poskytovatel prohlašuje, že je právnickou osobou řádně založenou a existující podle českého právního řádu, a splňuje veškeré podmínky a požadavky v této Smlouvě stanovené a je oprávněn tuto Smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené. 1.4. Objednatel zahájil dne 18. 12. 2017 výzvou k jednání v jednacím řízení bez uveřejnění svůj záměr zadat veřejnou zakázku s názvem „Zajištění provozu a rozvoje rozpočtového systému ASPE" (dále jen „Zakázka") dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ"). 1.5. Souhlas RVIS se záměrem Objednatele realizovat veřejnou zakázku s názvem „Zajištění provozu a rozvoje rozpočtového systému ASPE" je uveden v příloze č. 6. 1.6. Vláda České republiky na svém zasedání dne 24.7.2017 vzala na vědomí informaci o nadlimitní veřejné zakázce s názvem „Zajištění provozu a rozvoje rozpočtového systému ASPE" zadávané v jednacím řízení bez uveřejnění podle § 63 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, čj. 756/17, přiloženo v příloze č. 7 této smlouvy. 2. Účel Smlouvy 2.1. Účelem této Smlouvy je realizace Zakázky a stanovení způsobu a podmínek poskytování služeb podpory rozpočtového systému ASPE (dále jen jako „Služby") a to v souladu se zásadami činnosti Objednatele. 2.2. Poskytovatel se touto Smlouvou zavazuje poskytovat Objednateli Služby, jejichž podrobná specifikace je uvedena v Příloze č. 1 této Smlouvy. 3. Předmět Smlouvy 3.1. Poskytovatel se touto Smlouvou zavazuje poskytovat Objednateli Služby, v rámci kterých bude naplněn účel této Smlouvy ve smyslu čl. 2 této Smlouvy s tím, že bližší specifikace Služeb je uvedena v Příloze č. 1 této Smlouvy, a to za cenu a podmínek dále v této Smlouvě stanovených. Cenová specifikace Služeb je dále upřesněna v Příloze č. 2 (nabídka Poskytovatele). 3.2. Objednatel se touto Smlouvou zavazuje zaplatit Poskytovateli za poskytování Služeb cenu dle této Smlouvy. 3.3. Objednatel se touto Smlouvou dále zavazuje poskytnout Poskytovateli součinnost nezbytnou pro splnění závazků Poskytovatele, a to dle podmínek stanovených touto Smlouvou. 3.4. Poskytování Služeb musí splňovat veškeré požadavky stanovené příslušnými právními předpisy, profesními či stavovskými předpisy, technickými normami a Zadávací dokumentací. Hmotné výsledky Služeb musí být vybaveny veškerými případnými certifikáty, atesty a schváleními nutnými k jejich užívání Objednatelem a musí být prosté jakýchkoliv právních či faktických vad. 3.5. Poskytovatel je povinen na základě této Smlouvy jako nedílnou součást poskytování Služeb předat Objednateli dokumentaci a/nebo výstupy (dále též jen jako „Dokumentace" a „Výstupy"), které se standardně dodávají spolu s dílčí Službou poskytovanou na základě této Smlouvy. 2/37 3.6. Poskytovatel se v návaznosti na uzavření této Smlouvy zavazuje, že počínaje uzavřením této Smlouvy povede s Ministerstvem dopravy ČR (dále též jen jako „MD") konstruktivní jednání směřující k uzavření smlouvy, na jejímž základě se Poskytovatel, za předpokladu, že s MD dojde k dosažení shody ohledně všech podmínek příslušného smluvního plnění, zaváže k vytvoření samostatné verze resortního řešení na bázi ASPE (dále též jen jako „Resortní systém"), který bude sloužit jako řešení pro celý resort MD a k němuž předá MD veškeré zdrojové kódy, odpovídající aktuální dokumentaci a poskytne časově neomezené užívací licence, které umožní řádnou otevřenou soutěž na poskytování následné podpory Resortního systému pro jednotlivé subjekty v rámci resortu, jakožto i další rozvoj Resortního systému. 4. Doba a místo plnění 4.1. Místem poskytování Služeb jsou lokality Objednatele v ČR, pokud není dále výslovně uvedeno jinak. 4.2. Poskytovatel je oprávněn poskytovat Služby dle této Smlouvy též prostřednictvím vzdáleného připojení, je-li to v souladu s právními předpisy, povahou takového Služby a není-li tím ohrožena kvalita poskytování Služby ve smyslu této Smlouvy, ani oprávněný zájem Objednatele na ochraně bezpečnosti jeho dat. Objednatel je povinen poskytnout Poskytovateli součinnost potřebnou pro vzdálený přístup ke svým systémům v rozsahu přiměřeném pro účely poskytnutí konkrétní Služby Poskytovatele dle této Smlouvy, je-li to z technického a bezpečnostního hlediska možné, přičemž každá ze stran si nese náklady, které jí vznikly při poskytnutí součinnosti, sama. 4.3. Poskytovatel se zavazuje zahájit poskytování Služeb ode dne nabytí účinnosti smlouvy s tím, že Poskytovatel je povinen realizovat Služby dle této Smlouvy dle požadavků a pokynů Objednatele až do skončení účinnosti této Smlouvy. 5. Cena za poskytování Služeb a platební podmínky 5.1. Cena za poskytování Služeb je specifikována v Příloze č. 2 této Smlouvy (dále též jen jako „Ceník"). 5.2. Součástí ceny za poskytování Služeb jsou veškerá plnění, která se na základě této Smlouvy Poskytovatel zavázal poskytnout Objednateli v Příloze č. 1 této Smlouvy. 5.3. Cena za poskytování Služeb je cenou konečnou a nejvýše přípustnou. Cenu za poskytování Služeb nelze překročit, kromě případu změny zákonných sazeb DPH - v případě změny sazby DPH zůstává cena za poskytnutí Služeb bez DPH nezměněná a změní se pouze výše DPH a cena za poskytnutí Služeb včetně DPH, a to v rozsahu dle změny příslušné sazby DPH. 5.4. Poskytovatel nemá právo požadovat poskytnutí zálohy na poskytování Služeb. 5.5. Daňový doklad musí obsahovat všechny údaje v souladu s příslušnými právními předpisy, zejména označení daňového dokladu a jeho číslo, obchodní jméno a sídlo Objednatele a 3/37 Poskytovatele, jejich identifikační čísla, údaj o zápisu v obchodním rejstříku, předmět plnění, číslo Smlouvy a den předání Služeb, cenu bez DPH, DPH a cenu včetně DPH, datum vystavení daňového dokladu a datum splatnosti. 5.6. V případě, že daňový doklad nebude obsahovat náležitosti stanovené příslušnými právními předpisy a/nebo touto Smlouvou, bude obsahovat nesprávné údaje a/nebo bude vystaven v rozporu s touto Smlouvou, je Objednatel oprávněn daňový doklad vrátit Poskytovateli ve lhůtě splatnosti s uvedením chybějících náležitostí nebo nesprávných údajů. V takovém případě Objednatel nebude v prodlení s úhradou fakturované částky, běh lhůty splatnosti se přeruší a nová lhůta splatnosti začne běžet doručením opraveného daňového dokladu. 5.7. Veškeré platby se provádějí bankovním převodem na účet druhé smluvní strany uvedený v této Smlouvě. Každá smluvní strana je oprávněna jednostranně změnit údaje o svém účtu, přičemž taková změna je účinná pátým (5.) dnem po doručení písemného oznámení o takové změně druhé straně. 5.8. Vznikne-li ve smyslu ustanovení § 109 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, ručení Objednatele coby příjemce zdanitelného plnění, je Objednatel oprávněn odepřít zaplacení části ceny, odpovídající příslušné sazbě DPH, do okamžiku, kdy mu Poskytovatel prokáže, že příslušnou částku DPH řádně zaplatil, nebo kdy mu Poskytovatel poskytne jinou dostatečnou záruku, že Objednateli nevznikne z titulu ručení povinnost daň z přidané hodnoty za Poskytovatele zaplatit. Po dobu dle předchozí věty a následujících deset (10) pracovních dnů není Objednatel v prodlení s placením části ceny. 5.9. Cena za pravidelná plnění na měsíční a plnění na obdobné bázi, která nepodléhají akceptaci dle čl. 5.10. a násl. této Smlouvy, je hrazena zpětně za každý jeden kalendářní měsíc. Pravidla pro účtování plateb dle čl. 5.10. a násl. této Smlouvy se použijí přiměřeně. 5.10. Poskytovatel je oprávněn vystavit Fakturu na úhradu ceny Služeb, které nejsou pravidelným plněním na měsíční bázi, nejdříve v den úplného poskytnutí těchto Služeb nebo úplného poskytnutí sjednané části Služeb, vždy však až po podpisu předávacího protokolu nebo jiného písemného potvrzení (dále jen „Předávací protokol") Objednatelem. Objednatel je oprávněn vznést námitky proti Předávacímu protokolu do 10ti (slovy: deseti) dní ode dne jeho obdržení; v opačném případě se Předávací protokol marným uplynutím lhůty pro akceptaci považuje za akceptovaný. Faktura musí být doručena Objednateli nejpozději do třiceti (30) kalendářních dnů ode dne, ve kterém Poskytovateli vzniklo právo na vystavení Faktury. 5.11. Poskytovatel je povinen vést podrobný výkaz zahrnující charakteristiku každého plnění prováděného v rámci Služeb, údaj o odpracovaném času, případně jiných vykázaných měrných jednotkách, a záznam o veškerých výdajích vynaložených jménem Objednatele v souladu s plněním předmětu Smlouvy, a to vždy v rozsahu a podrobnosti dle charakteru poskytované Služby. Objednatel je oprávněn provést kdykoliv za trvání Smlouvy a následně po dobu 1 (jednoho) kalendářního roku po ukončení Smlouvy kontrolu výkazů. Poskytovatel je povinen umožnit Objednateli provedení kontroly výkazů nebo předložit Objednateli kopii výkazů ve lhůtě 7 (sedmi) kalendářních dnů ode dne oznámení takového požadavku Objednatelem. 5.12. Smluvní strany se dohodly, že povinnost úhrady Faktury vystavené Poskytovatelem za poskytování Služby nebo její části je splněna okamžikem odepsání příslušné peněžní částky z účtu Objednatele ve prospěch účtu Poskytovatele uvedeného na Faktuře. Poskytovatel je ve 4/37 smyslu předchozí věty povinen na Faktuře uvádět účet Poskytovatele uvedený v ustanovení Smlouvy upravujícím Smluvní strany. 5.13. Platby budou probíhat v Kč (korunách českých) a rovněž veškeré cenové údaje budou uvedeny v této měně. 5.14. Poskytovatel je oprávněn zaslat Objednateli Fakturu v listinné nebo elektronické formě. Faktury vystavené Poskytovatelem v listinné formě budou zaslány na následující kontaktní adresu Objednatele: Ředitelství silnic a dálnic ČR adresa: Čerčanská 2023/12,140 00 Praha 4 k rukám: na podatelnu Faktury vystavené Poskytovatelem v elektronické formě budou zaslány na následující kontaktní adresu Objednatele: Ředitelství silnic a dálnic ČR e-mail: podatelna@rsd.cz k rukám: oprávněné osoby 5.15. Objednatel neposkytuje Poskytovateli žádné zálohy na úhradu za plnění Smlouvy. 5.16. Poskytovatel prohlašuje, že správce daně před uzavřením Smlouvy nerozhodl, že Poskytovatel je nespolehlivým plátcem ve smyslu § 106a zákona o DPH (dále jen „Nespolehlivý plátce"). V případě, že správce daně rozhodne o tom, že Poskytovatel je Nespolehlivým plátcem, zavazuje se Poskytovatel o tomto informovat Objednatele do tří (3) pracovních dní. Stane-li se Poskytovatel nespolehlivým plátcem, uhradí Objednatel Poskytovateli pouze základ daně, přičemž DPH bude Objednatelem uhrazena Poskytovateli až po písemném doložení Poskytovatele o jeho úhradě této DPH příslušnému správci daně. 6. Způsob poskytování Služeb 6.1. Poskytovatel je povinen poskytovat Služby řádně a včas a při plnění předmětu této Smlouvy postupovat s náležitou odbornou péčí a v nejvyšší kvalitě, kterou je po něm možné spravedlivě žádat s ohledem na znalosti a zkušenosti, prezentované Objednateli před uzavřením této Smlouvy. Poskytovatel je dále povinen poskytovat Služby na úrovni odpovídající aktuálnímu stavu technologií a techniky, známému v příslušných odborných kruzích na trhu, sledovat a chránit oprávněné zájmy Objednatele, které zná nebo musí znát, vždy tak, aby nedocházelo k nežádoucím vlivům na jiné procesy a systémy Objednatele, s nimiž byl Poskytovatel seznámen, resp. jeho provoz. Poskytovatel je dále povinen při plnění předmětu této Smlouvy postupovat v souladu s právními předpisy a dalšími předpisy, standardy a pravidly závaznými pro Objednatele (dále jen „Předpisy"). Nepodléhají-li některé Předpisy povinnému zveřejnění, je jimi Poskytovatel vázán od pracovního dne následujícího po dni, kdy jej o takových předpisech Objednatel informoval. V případě, že po dobu účinnosti této Smlouvy dojde ke změnám v Předpisech, Poskytovatel je povinen zabezpečit plnění Služeb s takto změněnými Předpisy tak, aby poskytované Služby vždy byly v souladu s účinným zněním příslušných Předpisů. 6.2. Poskytuje-li Poskytovatel Služby v prostorách Objednatele, je povinen dodržovat tuto Smlouvu jakož i veškeré vnitřní předpisy Objednatele, o nichž byl předem informován. 5/37 6.3. Poskytovatel je povinen poskytovat Služby výhradně prostřednictvím osob, s nimiž má existující právní vztah, na jehož základě je schopen zaručit řádné plnění svých závazků. Poskytovatel je dále povinen vyvinout maximální úsilí k tomu, aby na poskytování Služeb podle Smlouvy používal stejné pracovníky, kteří mají zkušenosti s danou odbornou problematikou i stavem prostředí u Objednatele, a tím dosáhl maximální efektivitu poskytovaných Služeb. 6.4. V případě odůvodněné stížnosti Objednatele na nekvalitní práci některého pracovníka Poskytovatele nebo na to, že pracovník Poskytovatele nedodržuje právní předpisy nebo vnitřní předpisy Objednatele, jejichž dodržování měl Poskytovatel zajistit, nebo že práce pracovníka Poskytovatele neodpovídá standardům dle této Smlouvy, je Poskytovatel povinen bezodkladně takového pracovníka nahradit, přičemž je odpovědný za to, aby nový pracovník byl informován o stavu plnění dle této Smlouvy i potřebách Objednatele, aby bylo zajištěno kontinuální poskytování Služeb. 6.5. V případě, že pracovník Poskytovatele porušuje vnitřní předpisy Objednatele, o nichž byl Poskytovatel předem informován, je Objednatel oprávněn přerušit takovému pracovníkovi přístup do svých prostor i systému, o čemž je povinen Poskytovatele informovat do tří (3) dnů ode dne zamezení přístupu. 6.6. Není-li Smluvními stranami písemně dohodnuto jinak, je Poskytovatel povinen předat Dokumentaci a Výstupy v místě sídla Objednatele oproti vyhotovení Předávacího protokolu, a to na náklady Poskytovatele. 6.7. Poskytovatel je povinen poskytnout Objednateli Dokumentace a Výstupy k jejich prohlídce za účelem ověření jejich bezvadnosti v dostatečné době před jejich předáním ve finální fyzické podobě, nejméně však s předstihem 7 (sedm) kalendářních dnů. Poskytovatel bere na vědomí, že Objednatel není povinen podepsat Předávací protokol, pokud nebude mít dostatečnou možnost ověření Výstupů Služeb, resp. jejich části, z hlediska jejich řádného a včasného provedení v souladu se Smlouvou. Objednatel je oprávněn přizvat k převzetí nebo ověření Výstupů Služeb, resp. jejich části, kteréhokoliv svého zaměstnance, zmocněnce, poradce či jakoukoli třetí osobu. 6.8. Objednatel není povinen převzít Služby, resp. jejich části, pokud trpí jakýmikoliv vadami, zejména pokud provedení, Dokumentace nebo Výstupy Služeb neodpovídají specifikaci Služeb uvedené v příloze č. 1 Smlouvy, nebo Služby nejsou provedeny řádně nebo úplně. 6.9. V případě, že Objednatel odmítne z důvodů uvedených v čl. 6.8. Služby Dokumentaci nebo Výstupy Služeb nebo jejich části převzít, je Poskytovatel povinen bezodkladně odstranit vady, které byly důvodem odmítnutí převzetí Služeb Objednatelem a je povinen znovu předložit Služby k převzetí Poskytovateli. Tímto není dotčena povinnost Poskytovatele poskytnout Služby ve lhůtách či termínech stanovených v čl. 4 Smlouvy. 6.10. Přesný termín předání finální Dokumentace nebo Výstupů Služeb je Poskytovatel povinen písemně navrhnout Objednateli nejpozději 7 (sedm) kalendářních dnů před plánovaným dnem předání. Objednatel má právo navržený termín s přihlédnutím ke svým organizačním a provozním potřebám změnit a stanovit závazný náhradní termín. Objednatel je povinen takový náhradní termín akceptovat, ledaže se Smluvní strany dohodnou písemně na jiném termínu předání Dokumentace nebo Výstupů Služeb nebo jejich části. 6/37 6.11. Poskytovat Služby podpory v kvalitě definované v Service Level Agreements (dále jen „SLA"), dle ustanovení Přílohy č. 8 Smlouvy. 7. Exit a předání zdrojových kódů 7.1. Poskytovatel se zavazuje dle pokynů Objednatele poskytnout veškerou potřebnou součinnost, dokumentaci a informace, účastnit se jednání s Objednatelem a popřípadě třetími osobami za účelem plynulého a řádného nahrazení všech dosavadních činností Poskytovatele spojených s poskytováním Služeb vlastní činností Objednatele nebo činností jiného poskytovatele, exporty veškerých dat s vyčerpávajícími popisy (dále jen „Služby exitu") a to za podmínek definovaných v Příloze č. 5 této Smlouvy. 7.2. Poskytovatel je povinen předat Objednateli zdrojové kódy každého jednotlivého takového plnění, které je počítačovým programem, a které je Objednateli poskytováno na základě plnění této Smlouvy, a to za podmínek definovaných v Příloze č. 5 této Smlouvy. 8. Součinnost a vzájemná komunikace 8.1. Smluvní strany se zavazují vzájemně spolupracovat a poskytovat si všechny informace potřebné pro řádné plnění svých závazků a pro naplnění účelu této Smlouvy. Smluvní strany jsou povinny informovat druhou smluvní stranu o všech skutečnostech, které jsou nebo mohou být důležité pro řádné plnění této Smlouvy. 8.2. Zjistí-li Poskytovatel, že pro splnění jeho závazků dle této Smlouvy je nezbytná součinnost Objednatele, zavazuje se písemně vyzvat Objednatele k poskytnutí součinnosti, přičemž rozsah a obsah součinnosti je povinen specifikovat v souladu s touto Smlouvou a dostatečně jasně a určitě (dále jen „Písemná výzva k součinnosti"). V Písemné výzvě k součinnosti určí Poskytovatel Objednateli přiměřenou lhůtu k poskytnutí součinnosti. Objednatel je v prodlení s poskytnutím součinnosti pouze v případě, že ji neposkytne ve lhůtě stanovené v řádné Písemné výzvě k součinnosti ani v přiměřené dodatečné lhůtě, kterou mu Poskytovatel poskytne písemným oznámením zaslaným Objednateli po marném uplynutí lhůty k poskytnutí součinnosti stanovené v Písemné výzvě k součinnosti. 8.3. Objednatel se zavazuje na základě Písemné výzvy k součinnosti poskytovat Poskytovateli součinnost v rozsahu specifikovaném touto Smlouvou. V rámci součinnosti se Objednatel zavazuje: 8.3.1. umožnit Poskytovateli přístup do míst plnění dle této Smlouvy, a to ve lhůtách dle této Smlouvy nebo jinak dohodnutých mezi stranami. Pro tyto účely vybaví Objednatel pracovníky určené Poskytovatele identifikačními průkazy, případně zajistí doprovod do míst plnění odpovědnou osobou nebo udělí Poskytovateli písemně souhlas ke vstupu, bude-li to nezbytně nutné k zajištění přístupu Poskytovatele; 8.3.2. na vlastní náklady zajistit dostatečnou dodávku elektrické energie pro napájení zařízení Poskytovatele, užívaných výhradně pro potřeby Objednatelem, umístěných v prostorách Objednatele; 7/37 8.3.3. využít přiměřených prostředků pro zajištění ochrany majetku Poskytovatele, který je Objednateli poskytován jako součást plnění dle Smlouvy. 8.4. Poskytovatel je oprávněn požadovat od Objednatele poskytnutí součinnosti nad rámec rozsahu výslovně stanoveného touto Smlouvou pouze v případě, že: 8.4.1. poskytnutí takové součinnosti je nezbytné pro řádné splnění závazků Poskytovatele z této Smlouvy, 8.4.2. poskytnutí součinnosti požadované Poskytovatelem si na straně Objednatele nevyžádá vynaložení nepřiměřených nákladů, 8.4.3. nejde o činnosti, které jsou součástí plnění dle této Smlouvy, k jejichž poskytnutí se Poskytovatel zavázal, a 8.4.4. od Poskytovatele nelze spravedlivě žádat, aby si takové činnosti zajistil sám; uvedené podmínky musí být naplněny kumulativně. 8.5. Smluvní strany jsou povinny plnit své závazky vyplývající z této Smlouvy tak, aby nedocházelo k prodlení s plněním jednotlivých termínů. 8.6. Veškerá komunikace mezi smluvními stranami bude v českém jazyce, nedohodnou-li se strany v konkrétním případě jinak, a bude probíhat prostřednictvím oprávněných osob, statutárních orgánů smluvních stran, případně jimi pověřených pracovníků. 8.7. Všechna oznámení mezi smluvními stranami, která se vztahují k této Smlouvě, nebo která mají být učiněna na základě této Smlouvy, s výjimkou hlášení incidentů a poruchových stavů definovaných v Příloze č. 1 této smlouvy, musí být učiněna v písemné formě a druhé straně doručena buď osobně, nebo doporučenou zásilkou či jinou formou registrovaného poštovního styku na adresu uvedenou na titulní straně této Smlouvy, pokud není stanoveno nebo mezi smluvními stranami dohodnuto jinak. Písemná forma je dodržena též v případě použití elektronické pošty bez elektronického podpisu či faxu, pokud byla tato komunikace uskutečněna mezi oprávněnými osobami dle této Smlouvy, nejde-li o komunikaci, která má vliv na vznik, změnu nebo zánik práv a závazků Smluvních stran ze Smlouvy. 8.8. Sdělení se považuje za doručené okamžikem potvrzení doručení ze strany adresáta. Bez takového potvrzení se považuje sdělení za doručené též: 8.8.1. v případě odeslání sdělení prostřednictvím provozovatele poštovní služby na adresu pro doručování strany dle této Smlouvy třetím (3.) dnem ode dne jeho prokazatelného odeslání, přičemž sdělení se v případě nezastižení adresáta uloží na poště; 8.8.2. v případě odeslání na emailovou adresu strany dle této Smlouvy prvním (1.) dnem po jeho prokazatelném odeslání, přičemž doručení se považuje za účinné, i když se o něm adresát nedozvěděl. Tím není dotčena neúčinnost doručení v případě, že se sdělení nedostalo do sféry dispozice adresáta, nestanovi li právní předpis jinak. Je-li sdělení odesláno z emailové adresy dle této Smlouvy se zaručeným elektronickým podpisem nebo ve formě PDF s podpisem smluvní strany, je takové sdělení považováno za písemné, nestanoví-li v konkrétním případě jinak donucující ustanovení právního předpisu. 8/37 9. Další práva a povinnosti stran 9.1. Veškeré informace, které Poskytovatel získá při plnění této Smlouvy, nebo na jejich základě jsou přísně důvěrné a Poskytovatel není oprávněn s nimi nakládat jinak, než pro účely teto Smlouvy. Po předání Služeb nebo v případě ukončení účinnosti této Smlouvy je Poskytovatel povinen všechny takové informace vrátit Objednateli nebo je zničit (dle volby Objednatele). 9.2. Povinnost mlčenlivosti dle předchozího bodu 9.1 této Smlouvy trvá po dobu trvání smluvního vztahu mezi stranami této Smlouvy a dále po dobu dvou (2) let po ukončení tohoto smluvního vztahu. Povinnost mlčenlivosti se však netýká informací a dat, které měl Poskytovatel k dispozici před jejich získáním od Objednatele, nebo které jsou v příslušných obchodních kruzích běžně dostupné, nebo informací známých z veřejně přístupných databází, nebo pokud k jejich zveřejnění Objednatel dal výslovný předchozí písemný souhlas. Poruší-li Poskytovatel povinnost mlčenlivosti, je povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 100.000,- Kč za každé jednotlivé porušení. Tím není dotčen nárok na náhradu škody v plné výši. 10. Oprávněné osoby, komunikace mezi smluvními stranami 10.1. Smluvní strany stanovují následující osoby jako své oprávněné osoby dle této Smlouvy: 10.1.1. Za Objednatele: 10.1.2. Za Poskytovatele: 10.2. Oprávněné osoby budou zastupovat smluvní strany ve smluvních a obchodních záležitostech souvisejících s plněním této Smlouvy. Smluvní strany jsou oprávněny měnit své oprávněné osoby jednostranně, a to písemným oznámením doručeným druhé straně dle této Smlouvy s účinností ke dni doručení tohoto oznámení. 10.3. Smluvní strany se zavazují vzájemně spolupracovat a poskytovat si veškeré informace potřebné pro řádné plnění svých závazků. Smluvní strany jsou povinny informovat bezodkladně druhou Smluvní stranu o veškerých skutečnostech, které jsou nebo mohou být důležité pro řádné plnění Smlouvy. 10.4. Veškerá komunikace mezi Smluvními stranami bude probíhat prostřednictvím oprávněných osob uvedených v čl. 10.1. Smlouvy nebo osob statutárních orgánů, členů statutárních orgánů nebo statutárních zástupců Smluvních stran. 10.5. Veškerá komunikace mezi Smluvními stranami na základě Smlouvy bude probíhat v souladu s tímto článkem Smlouvy. Smluvní strany jsou povinny činit jakákoli oznámení, žádosti či jiná sdělení dle Smlouvy vůči druhé Smluvní straně v písemné formě. Za účinné způsoby doručení se považují osobní doručování, doručování doporučenou poštou, kurýrní službou, datovou 9/37 schránkou či elektronickou poštou, a to na adresy Smluvních stran uvedené v či. 10.1. Smlouvy, a to vždy k rukám oprávněných osob tam uvedených. 10.6. Pro účely této Smlouvy ustanovují Smluvní strany pro vzájemnou komunikaci a doručování písemností následující oprávněné osoby: Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR adresa: Čerčanská 2023/12,140 00 Praha 4 oprávněná osoba - jméno: oprávnění osoba - funkce / pozice: e-mail: telefon: Poskytovateli: IBR Consulting, s.r.o. adresa: oprávněná osoba - jméno: oprávnění osoba - funkce / pozice: e-mail: telefon: 10.7. V případě změny oprávněné osoby oznámí Smluvní strana tuto změnu písemně druhé Smluvní straně. Změna je pro druhou Smluvní stranou závazná ode dne doručení takového oznámení. 10.8. Oznámení učiněná Smluvní stranou dle tohoto článku Smlouvy se považují za doručená: 10.8.1. dnem, o němž tak stanoví zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZDS"), je-li oznámení zasíláno prostřednictvím datové zprávy do datové schránky ve smyslu ZDS; 10.8.2. dnem odeslání e-mailu pokud bude doručení tento den druhou smluvní stranou potvrzeno (postačí automatizované potvrzení o doručení e-mailu do poštovní schránky adresáta) nebo dnem následujícím po dni. odeslání e-mailu, je-li oznámení zasíláno elektronickou poštou; 10.8.3. dnem fyzického předání oznámení, je-li oznámení zasíláno prostřednictvím kurýra nebo doručováno osobně; nebo 10.8.4. dnem doručení potvrzeným na doručence, je-li oznámení zasíláno doporučenou poštou (provozovatel poštovních služeb). 11. Vady a odstranění vad 11.1. Objednatel je povinen oznámit Poskytovateli případy, kdy je poskytování Služeb vadné, resp. kdy jsou vadné výsledky Služeb, a to bez zbytečného odkladu poté, kdy Objednatel vadu zjistil (dále jen „Vytčení vady"). Vytčení vady musí být zasláno Poskytovateli písemně, emailem nebo prostřednictvím faxu na kontaktní údaje uvedené ve Smlouvě. 11.2. Poskytovatel je povinen bez zbytečného odkladu, ne však déle než do pěti (5) pracovních dnů, pokud nestanovují sjednané SLA jinou lhůtu, započít s odstraněním vady, která byla Objednatelem Vytčením vady oznámena (dále jen „Vytčená vada"). Objednatel je oprávněn požadovat namísto odstranění Vytčené vady slevu z ceny vadně poskytnutých Služeb. Tím 10/37 ovšem není ovlivněno právo Objednatele požadovat slevu z ceny odpovídající Službám poskytnutým vadně do okamžiku jejich případného odstranění. 11.3. Jestliže je Vytčená vada vzhledem k povaze Služeb, výsledků Služeb neodstranitelná, je Objednatel oprávněn požadovat po Poskytovateli zcela nové provedení Služeb, slevu z ceny a/nebo je oprávněn od Smlouvy odstoupit, a to dle své volby. Jestliže je Vytčená vada vadou právní, je Objednatel oprávněn požadovat po Poskytovateli odstranění Vytčené vady odstraněním právních vad bránících nerušenému užívání Služeb či jejich výsledků Objednatelem, slevu z ceny a/nebo je oprávněn od Smlouvy odstoupit, a to dle své volby. 11.4. Smluvní strany se mohou na žádost Objednatele dohodnout na jiném způsobu řešení Vytčené vady. O jiném způsobu vyřešení Vytčené vady, bude-li dohodnut, Smluvní strany vystaví písemné potvrzení. Pro vyloučení pochybností se uvádí, že pokud nebude Poskytovatel Objednatelem požádán o jiné řešení Vytčených vad Služeb, než je odstranění Vytčené vady, je Poskytovatel povinen učinit veškeré kroky vedoucí k odstranění Vytčené vady. Poskytovatel je povinen provést odstranění vady Služeb bezplatně. 11.5. Poskytovatel je povinen zajistit, že odstranění Vytčené vady Služeb ve smyslu předchozího odstavce (dále jen „Odstranění vady") bude provedeno k tomu odborně způsobilými a řádně proškolenými osobami, které složily všechny potřebné zkoušky a jsou držiteli veškerých oprávnění nutných k řádnému Odstranění vady Služeb. Poskytovatel je povinen při Odstranění vady postupovat s odbornou péčí, bez zbytečných prodlení a zvolit metodu vedoucí optimální cestou k řádnému a rychlému Odstranění vady Služeb. Při Odstranění vady Služeb je Poskytovatel povinen postupovat v souladu s požadavky a instrukcemi Objednatele a v souladu s jemu známými zájmy Objednatele. V případě, že Poskytovatel využije třetích osob k Odstranění vady, zůstává Poskytovatel plně odpovědný Objednateli za Odstranění vady v souladu se Smlouvou a Poskytovatel není zbaven jakýchkoliv závazků vyplývajících z této Smlouvy a Objednatel není omezen ani zbaven jakýchkoliv práv vyplývajících z této Smlouvy. 11.6. Poskytovatel je povinen Vytčenou vadu odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději v přiměřené době určené Objednatelem počítané ode dne Vytčení vady Poskytovateli. Poskytovatel je povinen po celou dobu odstraňování Vytčených vad Služeb o postupu odstraňování těchto vad a době nutné k jejich odstranění písemně informovat Objednatele, kdykoli o to Objednatel požádá. 11.7. V případě Vytčených vad výsledků Služeb, je Poskytovatel povinen bezvadné výsledky Služeb předat Objednateli. Objednatel je oprávněn převzetí výsledků Služeb odmítnout, pokud zjistí, že Vytčené vady nebyly řádně odstraněny. Pokud Poskytovatel neodstraní Vytčené vady výsledků Služeb ani v dodatečné době, má se za to, že Vytčená vada je vadou neodstranitelnou, a Objednatel má dále právo požadovat slevu z ceny, zcela nové poskytnutí Služeb a/nebo má právo od Smlouvy odstoupit, a to dle své volby. Ustanoveními této Smlouvy nejsou dotčeny případné další nároky Objednatele z vad výsledků Služeb vyplývající mu z občanského zákoníku či jiných právních předpisů. 11.8. V případě, že Poskytovatel i po Vytčení vad a po uplynutí přiměřené doby stanovené Objednatelem k Odstranění vady (resp., pokud tato doba není stanovena, v době bez zbytečného odkladu) poskytuje Služby vadně, má Objednatel dále právo požadovat slevu z ceny, zcela nové poskytnutí Služeb a/nebo má právo od Smlouvy odstoupit, a to dle své volby. 11/37 Ustanoveními této Smlouvy nejsou dotčeny případné další nároky Objednatele z vad vyplývající mu z občanského zákoníku či jiných právních předpisů. 12. Odstoupení od Smlouvy, ukončení poskytování Služeb 12.1. Objednatel je oprávněn, nebude - li do 1 roku od účinnosti této Smlouvy uzavřena smlouva na zajištění Resortního systému ve smyslu bodu 3.6 této Smlouvy, nebo kdykoliv po uplynutí 3 let ode dne nabytí účinnosti této Smlouvy ukončit poskytování Služeb jako celku i bez důvodu na straně Poskytovatele na základě oznámení o ukončení Služeb, ve kterém Objednatel uvede okamžik, ke kterému se provádění Objednatelem určených Služeb ukončuje, přičemž tento okamžik nesmí předcházet doručení oznámení o ukončení poskytování Služeb; Poskytovatel provede patřičná opatření k ukončení poskytování Služeb bez zbytečného prodlení od obdržení oznámení. Dojde-li k tomuto ukončení poskytování Služeb, uhradí Objednatel Poskytovateli poměrnou část ceny Služeb odpovídající poskytnutým Službám do ukončení jejich poskytování po započtení případných nároků Objednatele vůči Poskytovateli. 12.2. Tuto Smlouvu je před uplynutím doby možné ukončit písemnou dohodou smluvních stran, odstoupením od Smlouvy některou ze smluvních stran z důvodů stanovených ve Smlouvě. 12.3. Smluvní strana může odstoupit od Smlouvy výhradně z důvodů stanovených ve Smlouvě, a to v případě, že: 12.3.1. druhá strana není schopna plnit své závazky z důvodů okolností vylučujících odpovědnost po dobu překračující devadesát (90) dnů od okamžiku, kdy jí je doručeno písemné upozornění na prodlení s plněním závazků; 12.3.2. druhá strana je v prodlení s plněním svých závazků ze Smlouvy po dobu delší než třicet (30) dnů a nezjedná nápravu ani v dodatečné lhůtě čtrnácti (14) dnů, kterou jí oprávněná strana poskytne v písemném upozornění na prodlení, přičemž druhá strana musí být prokazatelně minimálně dvakrát upozorněna na prodlení s plněním svých závazků ze Smlouvy; 12.4. Objednatel může odstoupit od Smlouvy, a to bez poskytnutí dodatečné lhůty ke zjednání nápravy, též v případě, že: 12.4.1. po uzavření Smlouvy dojde ke zmaření jejího účelu, který v ní je výslovně stanoven; 12.4.2. Poskytovatel poruší podstatným způsobem důvěrnost informací dle čl. 9 této Smlouvy. 13. PODDODAVATELÉ APOSTOUPENÍ PRÁVZE SMLOUVY 13.1. Poskytovatel nemá právo postoupit či jinak převést svá práva či povinnosti vyplývající z této Smlouvy či jejich část na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu Objednatele. 13.2. Pokud by Poskytovatel jakoukoliv část plnění prováděl prostřednictvím subdodavatele, odpovídá Poskytovatel za plnění a úkony subdodavatele stejným způsobem a ve stejném rozsahu, jakoby plnění poskytoval a úkony činil sám Poskytovatel. 12/37 13.3. Poskytovatel se zavazuje poskytnout plnění dle této Smlouvy sám, nebo s využitím subdodavatelů uvedených v Příloze č. 3 této Smlouvy. Jakákoliv dodatečná změna osoby subdodavatele nebo zvětšení rozsahu plnění svěřeného subdodavateli musí být předem písemně schváleny Objednatelem. 14. Podmínky zpracování a ochrana osobních údajů 14.1. V souladu s právními předpisy o ochraně osobních údajů může na základě této Smlouvy zpracovávat Poskytovatel, jako zpracovatel, pro Objednatele, jako správce, na základě jeho pokynů osobní údaje. Předmět zpracování, kategorie subjektů údajů a typ osobních údajů 14.2. Předmětem zpracování jsou osobní údaje stávajících a potenciálních uživatelů systému ASPE (dále jen „koncoví uživatelé"), které Objednatel vložil do systému ASPE nebo které Poskytovatel z jeho podnětu zpracovává, zejména identifikační údaje, adresní údaje, kontaktní údaje, údaje zpracovávané z povahy věci v rámci systému ASPE a případně další údaje poskytnuté Objednatelem Poskytovateli a vztahující se ke koncovým uživatelům („osobní údaje"). Povaha, účel a prostředky zpracování 14.3. Poskytovatel zpracovává osobní údaje převážně automatizovanými prostředky, a to za účelem provozování a poskytování podpory provozu systému ASPE, případně za dalšími účely, které vyplývají z této Smlouvy a jejích příloh. Doba zpracování 14.4. Zpracování osobních údajů bude ze strany Poskytovatele probíhat po dobu účinnosti Smlouvy. Povinnosti Poskytovatele týkající se ochrany osobních údajů se Poskytovatel zavazuje plnit po celou dobu účinnosti Smlouvy, pokud z ustanovení Smlouvy nevyplývá, že mají trvat i po zániku její účinnosti. Prohlášení Objednatele 14.5. Objednatel prohlašuje, že jako správce osobních údajů koncových uživatelů plní ke dni uzavření Smlouvy všechny své povinnosti dle právních předpisů o ochraně osobních údajů, zejména: 14.5.1. zpracovává osobní údaje na základě řádných titulů a má platný právní titul ke zpracování osobních údajů koncových uživatelů za účelem, v rozsahu, prostředky a způsobem stanoveným Objednatelem dle těchto Podmínek zpracování a ochrany osobních údajů; 14.5.2. informuje koncové uživatele o zpracování jejich osobních údajů, a to v rozsahu stanoveném právními předpisy o ochraně osobních údajů; 14.5.3. umožňuje koncovým uživatelům vykonávat jejich práva dle právních předpisů o ochraně osobních údajů; 14.5.4. likviduje osobní údaje, jakmile pomine účel, pro který byly zpracovány; 14.5.5. plní veškeré své další povinnosti dle právních předpisů o ochraně osobních údajů; 14.5.6. do 24 hodin od přijetí předá Poskytovateli automatizovaně přes rozhraní systému ASPE informace o veškerých odvoláních souhlasu koncových uživatelů se zpracováním osobních údajů, námitkách proti zpracování osobních údajů a jiných úkonech, které 13/37 mají vliv na možnost zpracování osobních údajů koncových uživatelů dle Smlouvy, a tyto vždy respektuje; 14.5.7. do 24 hodin od přijetí informace Poskytovatele o tom, že došlo k odvolání souhlasu koncových uživatelů se zpracováním osobních údajů, podání námitek proti zpracování osobních údajů či k jiným úkonům, které mají vliv na možnost zpracování osobních údajů koncových uživatelů dle Smlouvy, na tyto adekvátně reaguje a tyto vždy respektuje; a zavazuje se tyto povinnosti plnit po celou dobu trvání Smlouvy. 14.6. Objednatel se zavazuje bezodkladně po jejich obdržení poskytovat Poskytovateli jakákoliv rozhodnutí či doporučení nebo stanoviska vydaná příslušným orgánem státní správy, která mohou dopadat na provádění zpracování osobních údajů dle této Smlouvy. Obecné zásady zpracování osobních údajů 14.7. Poskytovatel v souvislosti se zpracováním osobních údajů: 14.7.1. zpracovává osobní údaje výlučně na základě pokynů Objednatele učiněných v souladu se zásadami komunikace dle této Smlouvy, včetně v otázkách předání osobních údajů do třetí země nebo mezinárodní organizaci, pokud mu toto zpracování již neukládá právo Unie nebo členského státu, které se na Objednatele vztahuje; v takovém případě Poskytovatel Objednatele informuje o tomto právním požadavku před zpracováním, ledaže by tyto právní předpisy toto informování zakazovaly z důležitých důvodů veřejného zájmu; 14.7.2. nezpracovává osobní údaje získané za účelem plnění této Smlouvy pro své vlastní účely; 14.7.3. zajišťuje, aby se osoby oprávněné zpracovávat osobní údaje zavázaly k mlčenlivosti nebo aby se na ně vztahovala zákonná povinnost mlčenlivosti; 14.7.4. nezapojí do zpracování žádného dalšího zpracovatele bez předchozího konkrétního nebo obecného písemného povolení Objednatele; 14.7.5. zohledňuje povahu zpracování, 14.7.6. je Objednateli nápomocen prostřednictvím vhodných technických a organizačních opatření, pokud je to možné, pro splnění Objednatelovy povinnosti reagovat na žádosti o výkon práv koncových uživatelů; 14.7.7. je Objednateli nápomocen při zajišťování souladu s povinnostmi Objednatele zajistit úroveň zabezpečení zpracování a ohlašovat případy porušení zabezpečení osobních údajů dozorovému úřadu a případně též koncovým uživatelům, posuzovat vliv na ochranu osobních údajů a realizovat předchozí konzultace s dozorovým úřadem, a to při zohlednění povahy zpracování a informací, jež má Poskytovatel k dispozici; 14.7.8. v souladu s rozhodnutím Objednatele všechny osobní údaje buď vymaže, nebo vrátí Uživateli po ukončení poskytování služeb spojených se zpracováním, a vymaže existující kopie, pokud právo Unie nebo členského státu nepožaduje uložení daných osobních údajů; a 14.7.9. poskytne Objednateli veškeré informace potřebné k doložení toho, že byly splněny povinnosti stanovené v tomto článku Smlouvy, a umožní audity, včetně inspekcí, prováděné Objednatelem nebo jiným auditorem, kterého Objednatel pověřil, a k těmto auditům přispěje; 14/37 přičemž za činnosti Poskytovatele dle písm. f), g) a i) nevzniká Poskytovateli nárok na žádnou další odměnu nad rámec položek vymezených v Ceníku jednotkové ceny dodávek (mimo dodávek spotřebního materiálu) a služeb v příloze č. 8 této Smlouvy. 14.8. V souvislosti se zpracováním osobních údajů vede Poskytovatel záznamy o všech kategoriích činností zpracování prováděných pro Objednatele, jež obsahují: 14.8.1. jméno a kontaktní údaje Poskytovatele, Objednatele a případného zástupce Objednatele nebo Poskytovatele a pověřence pro ochranu osobních údajů; 14.8.2. kategorie zpracování prováděného pro Objednatele; 14.8.3. informace o případném předání osobních údajů do třetí země nebo mezinárodní organizaci; a 14.8.4. obecný popis technických a organizačních bezpečnostních opatření. Poskytovatel se na základě písemné výzvy Objednatele zavazuje Objednateli vedené záznamy zpřístupnit. 14.9. Poskytovatel se zavazuje dodržovat všechny povinnosti, které mu jako zpracovateli vyplývají z právních předpisů o ochraně osobních údajů, jakož i z interních předpisů Objednatele a rozhodnutí či doporučení nebo stanovisek vydaných pro Objednatele příslušným orgánem státní správy, s nimiž byl seznámen, a to včetně rozhodnutí či stanovisek nebo doporučení vydaných v budoucnu. 14.10. V případě, že je podle právních předpisů o ochraně osobních údajů vyžadováno jakékoli oznámení nebo jiný úkon vůči správnímu orgánu, upozorní na tuto skutečnost Poskytovatel Objednatele v dostatečném předstihu a v případě, že tím Objednatel Poskytovatele pověří a zmocní, zajistí provedení těchto úkonů. 14.11. Pokud Poskytovatel zjistí, že Objednatel porušuje povinnosti podle právních předpisů o ochraně osobních údajů, je povinen jej na to neprodleně upozornit. 14.12. Vznikne-li Objednateli v důsledku nesplnění povinnosti Poskytovatele dle právních předpisů o ochraně osobních údajů újma (škoda i nemajetková újma), zavazuje se Poskytovatel Objednateli tuto újmu v plném rozsahu nahradit. Újmou vzniklou Objednateli se pro účely tohoto ustanovení rozumí zejména (i) náhrada újmy (škody i nemajetkové újmy) subjektům údajů ve smyslu právních předpisů o ochraně osobních údajů a (ii) pokuty uložené Úřadem pro ochranu osobních údajů či jiným správním úřadem. Zabezpečení osobních údajů 14.13. Poskytovatel přijal a udržuje taková technická a organizační opatření, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům, k jejich změně, zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití osobních údajů. 14.14. Poskytovatel přijal a udržuje zejména následující opatření k zajištění úrovně zabezpečení: 14.14.1. zajištění toho, aby systémy pro automatizovaná zpracování osobních údajů používaly pouze pověřené osoby; 14.14.2. zajištění toho, aby fyzické osoby oprávněné k používání systémů pro automatizovaná zpracování osobních údajů měly přístup pouze k osobním údajům odpovídajícím oprávnění těchto osob, a to na základě zvláštních uživatelských oprávnění zřízených výlučně pro tyto osoby; 15/37 14.14.3. pořizuje elektronické záznamy, které umožní určit a ověřit, kdy, kým a z jakého důvodu byly osobní údaje zaznamenány nebo jinak zpracovány; 14.14.4. zabraňuje neoprávněnému přístupu k datovým nosičům; 14.14.5. provádí pseudonymizace osobních údajů; 14.14.6. schopnost zajistit neustálou důvěrnost, integritu, dostupnost a odolnost systémů a služeb zpracování - zavedená opatření a jejich korektní fungování budou pravidelně kontrolovány; 14.14.7. schopnost obnovit dostupnost osobních údajů a přístup k nim včas a v případě fyzických či technických incidentů; a 14.14.8. proces pravidelného testování, posuzování a hodnocení účinnosti zavedených technických a organizačních opatření pro zajištění bezpečnosti zpracování; a 14.14.9. přístup k osobním údajům mají pouze pověřené osoby Poskytovatele. 14.15. Poskytovatel se zavazuje na písemnou žádost Objednatele přijmout v přiměřené lhůtě stanovené Objednatelem další záruky za účelem technického a organizačního zabezpečení osobních údajů, zejména přijmout taková opatření, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům. 14.16. V případě zjištění porušení záruk dle odst. 14.14. této Smlouvy je Poskytovatel povinen zajistit stav odpovídající zárukám neprodleně poté, co zjistí, že záruky porušuje, nejpozději však do 3 pracovních dnů poté, co je k tomu Objednatelem vyzván. 14.17. V případě, že Poskytovatel zjistí porušení zabezpečení osobních údajů, ohlásí je bez zbytečného odkladu Objednateli. 15. Registr smluv 15.1. Poskytovatel poskytuje souhlas s uveřejněním Smlouvy v registru smluv zřízeným zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů (dále jako „zákon o registru smluv"). Poskytovatel bere na vědomí, že uveřejnění Smlouvy v registru smluv zajistí Objednatel. Do registru smluv bude vložen elektronický obraz textového obsahu Smlouvy v otevřeném a strojově čitelném formátu a rovněž metadata Smlouvy. 15.2. Poskytovatel bere na vědomí a výslovně souhlasí, že Smlouva bude uveřejněna v registru smluv bez ohledu na skutečnost, zda spadá pod některou z výjimek z povinnosti uveřejnění stanovenou v ust. § 3 odst. 2 zákona o registru smluv. 15.3. V rámci Smlouvy nebudou uveřejněny informace stanovené v ust. § 3 odst. 1 zákona o registru smluv označené Poskytovatelem před podpisem Smlouvy. 15.4. Objednatel je povinen informovat Poskytovatele o datu uveřejnění Smlouvy v registru smluv nejpozději do 3 (tří) pracovních dnů ode dne uveřejnění Smlouvy. 16. ZÁVĚREČNÁUSTANOVENÍ 16.1. Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti uveřejněním v registru smluv. Smlouva se uzavírá na dobu určitou 4 roky. 16/37 16.2. Ukáže-li se kterékoliv ujednání v této Smlouvě jako neplatné nebo nevymahatelné nebo se jím stane, nemá tato skutečnost vliv na ostatní ujednání v této Smlouvě, nevyplývá-li jinak z donucujících ustanovení právních předpisů, a smluvní strany se zavazují nahradit takové ujednání ujednáním platným a vymahatelným, které bude nejbližší obchodnímu účelu neplatného či nevymahatelného ujednání, a to do třiceti (30) dnů ode dne, kdy k tomu jedna strana vyzve druhou. 16.3. Nestanoví-li tato Smlouva pro konkrétní případ výslovně jinak, lze ji měnit jen písemným dodatkem uzavřeným mezi smluvními stranami. 16.4. Smluvní strany sjednávají, že právní vztah založený touto Smlouvou se řídí právem České republiky s vyloučením kolizních norem. Případné spory z této Smlouvy budou rozhodovány soudem určeným dle obecného soudu Objednatele. 16.5. Tato Smlouva se vyhotovuje ve 4 (čtyřech) stejnopisech, z nichž obě Smluvní strany obdrží po 2 (dvou) stejnopisech. 16.6. Jednacím jazykem mezi Objednatelem a Poskytovatelem bude pro veškerá plnění vyplývající ze Smlouvy výhradně jazyk český, a to včetně veškeré Dokumentace a Výstupů vztahující se k předmětu Smlouvy. 16.7. Smlouva se řídí českým právním řádem, zejména pak Občanským zákoníkem a souvisejícími právními předpisy. Smluvní strany se zavazují řešit veškeré případné spory ze Smlouvy primárně jednáním s cílem dosáhnout smírného řešení sporu. Pokud smíru nebude dosaženo během 30 (třiceti) kalendářních dnů ode dne oznámení jedné ze Smluvních stran o vzniku sporu a obsahujícího výzvu k zahájení jednání s cílem smírného řešení sporu, bude spor řešen u věcně a místně příslušného soudu v České republice. 16.8. Žádné ustanovení Smlouvy nesmí být vykládáno tak, aby omezovalo oprávnění Objednatele uvedená v Zadávací dokumentaci. 16.9. Poskytovatel souhlasí s uveřejněním Smlouvy na webových stránkách Objednatele a na profilu Objednatele, pokud Objednatel k takovým uveřejněním přistoupí. V rámci Smlouvy nebudou uveřejněny informace stanovené v ust. § 3 odst. 1 zákona o registru smluv označené Poskytovatelem před podpisem Smlouvy. 16.10. Nedílnou součást této smlouvy tvoří přílohy: Příloha č. 1 - Specifikace předmětu smlouvy - popis služeb Příloha č. 2 - Ceník - nabídka poskytovatele Příloha č. 3 - Seznam subdodavatelů Příloha č. 4 - Seznam Pracovníků Poskytovatele podílejících se na dodávkách služeb Příloha č. 5 - Služba exitu a předání zdrojových kódů Příloha č. 6 - RVIS zpráva o projednání, čj. MV-158586-4/EG-2016 ze dne 22. 3. 2017 Příloha č. 7 - Záznam z jednání schůze vlády České republiky, konané 24. 7. 2017, čj. 2254/17, část pro informaci, bod č. 31 Příloha č. 8 - Systém a kreditace SLA parametrů 17/37 16.11. Tato Smlouva představuje úplnou dohodu smluvních stran o předmětu této Smlouvy i nahrazuje veškerá předešlá ujednání smluvních stran, učiněná v ústní i písemné podobě. Smluvní strany prohlašují, že si tuto Smlouvu řádně přečetly, porozuměly jejímu obsahu i právním důsledkům. Objednatel Poskytovatel V dne I Z h t t f ť V Praze dne 2. 7. 2018 18/37 Příloha č. 1 Specifikace předmětu smlouvy - popis služeb 1.1. Předmětem veřejné zakázky je poskytnutí softwarové údržby, technické podpory, rozvoje a zákaznických úprav rozpočtového systému zejména pro přípravu a realizaci stavebních projektů ASPE® Rozpočtový informační systém ASPE provozuje Objednatel zejména pro svoji stavební činnost v oblasti dopravních staveb, umožňující supervizi staveb ze všech potřebných pohledů, který poskytuje jednotnou základnou pro komunikaci mezi projektantem, investorem a dodavatelem stavby a stejný software provozují všichni dodavatelé Objednatele. A) Komplexní software podpora ASPE® a MIP (Manažerského Informačního Portálu), správa CDS (Centrálního Datového Skladu), LDS (Lokálních Datových Skladů) a DSS (Datových Skladů Staveb) Zajištění provozuschopnosti a funkčnosti ASPE®, MIP, CDS, LDS a DSS - Kontrola stavu SW ASPE®, MIP; zajištění chodu aplikačního programového vybavení ASPE - Integrace na jednotný formát ASPE pro předávání dat s dodavateli stavebních prací pro ŘSD ČR a s SFDI, a to po celou dobu životního cyklu liniové stavby (projektu) - Zpřístupnění Datových skladů staveb (DSS), jako datového prostředí určeného k umísťování dat a informací o jednotlivých stavebních projektech Objednatele a jako informačního kanálu určeného pro sdílení těchto dat a informací mezi Objednatelem a třetími osobami - Kontrola stavu databází CDS, LDS - Revize přístupů, uživatelská práva - Helpdesk - revize řešení incidentů hlášených pomocí helpdesku IT ŘSD - Správa dat na CDS a LDS - Kontrola integrity dat na úložišti - Zálohování dat z CDS a LDS Poskytnutí oprávnění k užití nových verzí ASPE® + MIP (update ASPE®+ MIP) - Nová verze systému ASPE® nebo update/upgrade poslední poskytnuté verze systému ASPE® v zakoupené modulární skladbě - Mimořádné verze s ohledem na změny zákonů atd. - Rozdílová dokumentace - Poskytnutí Patchů (úpravy, opravy) - Reakce na případné opravy nestandartního chování sw ASPE® - Reakce na SW a HW požadavky - Reakce na změnu typologie instalace sw ASPE® - Zajištění souladu nových verzí s platnou legislativou ČR a EU Zajištění kompatibility s novými verzemi operačního systému a dalších používaných produktů, podpora nových standardů. - Vývoj sw ASPE® je přizpůsoben požadavkům podporovaným operačním systémům Windows, SQL serverů, atd. - Testování na podporovaných verzích operačního systému Windows - Testování na podporovaných verzích MS Office - Testování na podporovaných verzích MS SQL serverů - Testování na podporovaných verzích Windows serverů 19/37 Služba Hotline - Telefonické nebo internetové poradenství (pevné linky-4 8 5 103 336,485 103 346,485 103 687 - kl. 39 a 41, mobil 603 807 181, webové stránky www.aspe.cz) k vyřešení vzniklých problému, v pracovní dny od 8:00 do 16:00. - Hotline poskytují na vyžádání na uvedených telefonních číslech k tomu určení specialisté - pracovníci technické podpory ASPE®. - Pracovník Objednatele je povinen při žádosti o poskytnutí služby sdělit základní informace nutné k rozlišení povahy Hot Line. - Za službu Hot Line, nemůže být považována rozsáhlejší telefonická konzultace typu zaškolování v obsluze ASPE®, řešení časově náročného uživatelského, nikoliv provozního technického, problému, nebo cíleně vyžádaná konzultace poskytnutá jiným subjektem než službu poskytujícím konzultantem Dodavatele. Zaslání informací o změnách provedených v ASPE® a MIP - Hromadný e-mail pro všechny klíčové uživatele - Hromadný newsletter - informace o školeních, seminářích atd. - Rozesílání manuálu s jednotlivými pracovními postupy - Rozdílová dokumentace na stránkách www.aspe.cz - Jednotlivé uživatelské přístupy do chráněných sekcí - V sekcích ke stažení souhrnné informace o novinkách - Poskytovatel jednorázově předá kompletní dokumentaci k systému a bude průběžně udržovat aktualizovanou dokumentaci celého systému, a to v minimálně následujícím rozsahu: a) Uživatelská dokumentace (obsahuje podrobný manuál pro uživatele ASPE). b) Administrátorská dokumentace (obsahuje návod pro správce systému ASPE). c) Provozní dokumentace (obsahuje komplexní popis implementovaného řešení, tedy architekturu, popis datového modelu, popis zálohování a postupy obnovy, detailní postup pro instalaci a v neposlední řadě popis konfigurace celého systému ASPE). d) Bezpečnostní dokumentace. B) Rozvoj MIP - Sledování potřeb uživatelů - Návrhy nových sestav - Rozvoj reportů s ohledem na změnu zákonů (zajištění souladu aplikačního řešení s platnou legislativou ČR a EU) C) Další služby po dohodě objednatelem - Informace o novinkách, plánovaném vývoji a akcích - Sběr požadavků a potřeb uživatelů ŘSD - Diskuse o vývoji Aspe® - Webové semináře - Školení pomocí MS Lync - Školení užívání systému Aspe® k vlastnímu provozu systému ASPE (pro správu a administraci systému a procesu souvisejících s provozováním systému v podmínkách a prostředí Objednatele). - Informace o zapracovaných novinkách v programu ASPE® - Praktické ukázky jednotlivých pracovních úkonů - Odpovědi na dotazy jednotlivých uživatelů D) Služba exitu a předání zdrojových kódů dle přílohy č. 5 Smlouvy. 20/37 E) Rozvoj a zákaznické úpravy rozpočtového systému ASPE®, určeného zejména pro přípravu a realizaci stavebních projektů, budou kompatibilní s případným budoucím Resortním systémem, pokud tento Resortní systém bude zajišťovat Poskytovatel. 21/37 Příloha č. 2 Ceník - nabídka poskytovatele Položka Celková cena bez DPH DPH celkem Celková cena včetně 545 244,00 Kč DPH Podpora rozpočtového 2 596 400,00 Kč 45 437,00 Kč systému ASPE 216 366,67 Kč 3 141 644,00 Kč ročně 9 600,00 Kč 2 016,00 Kč 261 803,67 Kč 1134,00 Kč 11 616,00 Kč Podpora rozpočtového systému ASPE 6 534,00 Kč měsíčně1 11 616,00 Kč Rozvoj a zákaznické úpravy (1 MD2) Školení (1 MH)3 5 400,00 Kč Exit plán (MD)4 9 600,00 Kč 2 016,00 Kč 1Cena za Podporu rozpočtového systému ASPE měsíčně odpovídá 1/12 ceny za Podporu rozpočtového systému ASPE ročně dle předchozí položky cenové tabulky. 2 V rámci Rozvoje a zákaznických úprav je nejmenší účtovatelná jednotka 1/8 MD (1 MD - člověkoden odpovídá 8 hodinám). 3 V rámci školení je nejmenší účtovatelná jednotka 1 MH (1 MH - člověkohodina odpovídá 60 minutám). Skolení je účtováno za čas školení provedené jedním školitelem bez ohledu na počet školených osob. 4 Cena za Exit bude účtována na bázi MD, avšak nepřesáhne celkově částku odpovídající 7% za Podporu rozpočtového systému ASPE za jeden kalendářní rok. Nejmenší účtovatelná jednotka je 1/8 MD (1 MD - člověkoden odpovídá 8 hodinám). 22/37 Příloha č. 3 Seznam Subdodavatelů 1) 1 U L . 1 1 1 1 i 1 K U L -l 11 Rozsah plnění Smlouvy:— — Doplní dodavatel Zakázka není realizována subdodávkou. Příloha č. 4 Seznam Pracovníků Poskytovatele podílejících se na dodávkách služeb: ID Příjmení a jméno Oprávněná činnost 1 Projektové řízení 2 Projektové řízení 3 CDS, LDS a DSS - servis, podpora 4 CDS, LDS a DSS - servis, podpora 5 MIP - servis, podpora 6 Školení 7 Školení, servis, podpora 8 Školení, servis, podpora 9 Školení, servis, podpora 24/37 Příloha č. 5 Služba exitu a předávání zdrojových kódů 1. Služba exitu 1.1. Službou exitu tak, jak je vymezena včl. 7 Smlouvy, se rozumí poskytnutí veškeré potřebné součinnosti, dokumentace a informací, účastnění se jednání s Objednatelem a popřípadě třetími osobami za účelem plynulého a řádného nahrazení všech dosavadních činností Poskytovatele spojených s poskytováním Služeb vlastní činností Objednatele nebo činností jiného poskytovatele tak, jak je uvedeno níže v této Příloze nebo v souvislosti s přechodem na Resortní systém ve smyslu bodu 3.6 této Smlouvy a spočívá zejména v: 1.1.1. poskytnutí veškeré potřebné součinnosti, dokumentace a informací; 1.1.2. účasti se jednání s Objednatelem a popřípadě třetími osobami za účelem plynulého a řádného nahrazení všech dosavadních činností Poskytovatele spojených s poskytováním Služeb vlastní činností Objednatele nebo činností jiného poskytovatele, exportech veškerých dat s vyčerpávajícími popisy; 1.1.3. předání nebo zpřístupnění zdrojového kódu dle této Smlouvy pro každé jednotlivé plnění, které je součástí Služeb a současně je počítačovým programem, a které je Objednateli poskytováno na základě plnění této Smlouvy, a to za podmínek definovaných v Příloze č. 5 této Smlouvy. (dále vše jen jako „Služby exitu") 1.2. Cílem Služby exitu je nahradit veškeré činnosti, které jsou předmětem plnění ze Smlouvy, umožnit převod/přechod a další užívání zpracovávaných dat, a zajištění plynulého převodu/přechodu na nový informační systém, nebo Resortní systém, zajišťované stávajícím a/nebo novým poskytovatelem, bez omezení činností Objednatele. Služba exitu se týká nahrazení Služeb nebo jejich části při skončení účinnosti stávající Smlouvy. Pro úspěšnost Služby exitu je esenciální součinnost Poskytovatele. 1.3. Služby exitu zahrnují zejména: 1.3.1. účast na jednáních s Objednatelem a popřípadě třetími osobami za účelem plynulého a řádného převedení/nahrazení všech činností spojených s poskytováním Služeb; 1.3.2. provedení analýzy a vypracování dokumentace vymezující postup provedení Služeb exitu (dále jen „Exitový plán"); 1.3.3. poskytnutí plnění (součinnost, dokumentace, informace aj.) nezbytných k realizaci tohoto Exitového plánu za přiměřeného použití vhodných ustanovení této Přílohy či Smlouvy, a to včetně čištění a exportu dat způsobem umožňujícím jejich vložení do systémů navazujících, a to dle specifikace Objednatele nebojím pověřené osoby; 1.3.4. poskytnutí technické dokumentace k rozpočtovému systému ASPE, včetně všech komentářů a připomínek-v případě změny rozpočtového systému ASPE bude součástí poskytnuté technické dokumentace dle tohoto ustanovení i veškerá technická dokumentace ke každé změně rozpočtového systému ASPE, či bude technická 25/37 dokumentace nahrazena aktuální, aktualizovanou kompletní technickou dokumentací, obsahující provedené změny rozpočtového systému ASPE; 1.3.5. na základě provedené analýzy zajištění předání všech dat Objednateli v předem stanovených formátech včetně všech číselníků a katalogů v datové základně spravované aplikace. Smyslem migrace dat je převést kompletní data z aplikace do nového nahrazujícího předchozí aplikačního řešení (ASPE). 1.4. K zamezení pochybností o postupu a průběhu Služby exitu bude za provedení Služby exitu odpovědný Poskytovatel a součinnost Objednatele bude spočívat v kontrole postupu realizace Služby exitu tak, aby povinnosti ve spolupráci se stávajícím poskytovatelem byly zajištěny v maximální možné míře a byla odstraněna nedorozumění a případné průtahy v převzetí poskytování Služby. Služba bude tímto součinnostním nastavením předána efektivně s cílem, aby byly Služby Poskytovateli poskytovány ve stejné kvalitě jako před jejich převodem. Tento model součinnosti zajistí rovněž možnost operativních dohod ohledně priorit převodu, pořadí převodu Plnění a termínu jejího převodu, včetně potvrzení a akceptace exitu, že Služba byla v plném rozsahu předána. 1.5. Služby exitu budou Objednatelem objednávány dle následujícího postupu: 1.5.1. Objednatel je oprávněn kdykoli v průběhu účinnosti této Přílohy či Smlouvy formou zadání exitového požadavku písemně zadat Poskytovateli plnění Služeb exitu (dále jen „Zadání exitového požadavku") a Poskytovatel je povinen dle Zadání exitového požadavku nabídnout plnění, přičemž toto Zadání exitového požadavku musí obsahovat: a) konkrétní označení a bližší specifikaci plnění, které je zadáno; b) termíny zahájení a dodání plnění; c) objednatelem předpokládaný rozsah plnění, případně cenu za plnění stanovenou v souladu scénovými podmínkami uvedenými ve Smlouvě (zejména dle počtu objednaných ČD a dle pozic požadovaných pracovníků). Poskytovatel je povinen do 5 pracovních dní Objednateli doručit písemnou akceptaci Zadání exitového požadavku nebo sdělit Objednateli vady ve vymezení Zadání exitového požadavku bránící Poskytovateli Zadání exitového požadavku akceptovat. Vadou dle tohoto odstavce je zejména neurčitost zadání, kterou není Poskytovatel schopen technicky překonat či nesoulad zadání se sjednanými parametry Služby exitu; vadou Zadání exitového požadavku také je, pokud obsahuje nepřiměřeně krátký termín plnění nebo nízký rozsah odhadované pracnosti, přičemž v takovém případě je Poskytovatel povinen tyto skutečnosti konkrétně a detailně specifikovat a odůvodnit. V takovém případě je Objednatel povinen své Zadání exitového požadavku přiměřeně upravit a opětovně předložit Poskytovateli za přiměřeného užití postupu uvedeného výše v tomto odstavci. V případě, že se jedná o přechod na samostatnou verzi systému ASPE®, která bude sloužit jako řešení pro celý resort Ministerstva dopravy dle čl. 3.6. Smlouvy, přikročí Objednatel k zadání exitového požadavku po dohodě s Poskytovatelem. 1.6. V reakci na přijaté Zadání exitového požadavku Objednatele je Poskytovatel povinen do 5 pracovních dní doručit Objednateli písemné upřesnění realizace osnovy analýzy Zadání exitového požadavku jakožto návrh konkrétního dílčího plnění (dále jen „Analýza exitového 26/37 požadavku"), nebo sdělit Objednateli vady ve vymezení Zadání exitového požadavku bránící Poskytovateli zahájit Analýzu exitového požadavku vypracovat. 1.7. V případě, že Objednatel souhlasí s navrženou osnovou Analýzy exitového požadavku, bude Poskytovatele o této skutečnosti bez zbytečného odkladu písemně informovat. Objednatel je oprávněn i bez udání důvodu Poskytovatelem předloženou osnovu Analýzy exitového požadavku odmítnout, nebo se k ní nevyjádřit, nebo si vyžádat její úpravu dle svých odůvodněných požadavků, a to bez jakýchkoliv nároků vznikajících v této souvislosti Poskytovateli. Objednatel je oprávněn v Zadání exitového požadavku uvést, že v případě, že se k osnově Analýzy exitového požadavku navržené Poskytovatelem na základě Zadání exitového požadavku nevyjádří do uplynutí určité lhůty, považuje se osnova Analýza exitového požadavku za odsouhlasenou. 1.8. Demonstrativní a minimální výčet obsahu osnovy Analýzy exitového požadavků je obsažen v čl. 2 této Přílohy. 1.9. V případě, že si Objednatel vyžádá úpravu osnovy Analýzy exitového požadavku, je Poskytovatel povinen tuto úpravu provést bez zbytečného odkladu za obdobného použití odst. 1.6. této Přílohy. 1.10. Zadání exitového požadavku se stává součástí odsouhlasené osnovy Analýzy exitového požadavku v rozsahu, v jakém ustanovením Analýzy exitového požadavku neodporuje, a pro výklad ustanovení Analýzy exitového požadavku se použije společně s touto Přílohou a Smlouvou subsidiárně. 1.11. Poskytovatel se po odsouhlasení Exitového požadavku či požadavku vzneseným Objednatelem v souladu s touto přílohou zavazuje jej realizovat. 1.12. Pro vyloučení pochybností se stanoví, že Objednatel není v průběhu trvání Smlouvy povinen poptat žádné Služby exitu. 2. Analýza exitového požadavku 2.1. Analýza exitového požadavku představuje základ procesu pro realizaci Služby exitu. Analýza exitového požadavku musí být spravována, aktualizována a kontrolována tak, aby odpovídala reálné situaci při plánování a realizaci Služby exitu. Účelem Analýzy exitového požadavku je zjištění dostatečných informací a faktů pro popis hlavní činnosti a součinnosti mezi stávajícím Poskytovatelem a novým poskytovatelem uskutečňované v rámci Služby exitu a pravidla a postupy, které jsou tyto strany povinny dodržovat. Výsledkem analýzy bude zpracovaný popis formou dokumentu - Exit plán. V Exit plánu převodu budou též blíže určeny úkoly a povinnosti manažerů a hlavních garantů projektových týmů a to s cílem předejít jakýmkoli problémům během této přechodné fáze. 2.2. Analýza exitového požadavku bude obsahovat především: 2.2.1. Strukturu projektu Služby exitu a) Ta zahrnuje vymezení hlavních orgánů realizace fáze. Definuje také úkoly a povinnosti manažerů řídících převod a dalších odborných garantů převodu služeb pracujících v dočasných společných pracovních týmech. Struktura se skládá přinejmenším z Řídícího výboru a Manažerů pro Službu exitu. 27/37 b) Řídící výbor řídí Službu exitu. Řídící výbor podléhá řízení ze strany Objednatele, Poskytovatele a příp. nastávajícího poskytovatele. c) Manažeři pro Službu exitu odpovídají za všechny činnosti, které jsou součástí převodu. Manažeři pro převod jsou odpovědni společnému Řídícímu výboru. 2.2.2. Dostatečně podrobný popis požadovaného plnění-Exit plán a) Ten zahrnuje popis hlavní činnosti a součinnosti mezi stávajícím poskytovatelem a novým poskytovatelem uskutečňované v rámci převodu společně s popisem pravidel a postupů, které jsou mezi stávajícím poskytovatelem a novým poskytovatelem dodržovány. b) Služba exitu bude řízena centrálně jako konsolidovaný projekt sestávající z jednotlivých dílčích projektů. Tyto projekty se musí sestávat přinejmenším z úspěšného předání poskytování Plnění novému poskytovateli, a to včetně veškerého relevantního zařízení a dále z úspěšné zavedení a zdokumentování všech úkolů a procesů prováděných Poskytovatelem v rámci Služby exitu. c) Pravidla a pokyny pro nakládání a využití zdrojových kódů. d) Pravidla a pokyny pro přípravu a realizaci procesu kompletní migrace dat včetně popisu datových struktur, jejich naplňování, kontroly dat, procesu vlastního importu a testování v příp. novém nahrazujícím IS. 2.2.3. Dobu poskytnutí plnění nebo harmonogram realizace plnění Harmonogram musí respektovat v Zadání exitového požadavku určený termín plnění, ledaže by tento termín byl nepřiměřeně krátký a Poskytovatel tuto skutečnost v Analýze exitového požadavku dostatečně odůvodní s návrhem nejbližšího možného termínu plnění, který je realizovatelný. 2.2.4. Požadavky na nezbytnou součinnost Objednatele při realizaci plnění Analýza exitového požadavku musí zavazovat Poskytovatele poskytnout Objednateli a budoucímu poskytovateli veškerou potřebnou součinnost, dokumentaci a informace a účastnit se jednání s Objednatelem a budoucím poskytovatelem za účelem provedení Služby exitu plynulého a řádného převedení/nahrazení Plnění či jejich příslušné části dle Analýzy exitového požadavku. 2.2.5. Definice a podrobný popis procesu testování a akceptace včetně procesu schvalování Služby exitu Pro úspěšné provedení Služby exitu musí být přinejmenším ověřeno, že došlo k následujícím událostem k splnění veškerých stanovených cílů Služby exitu a Objednatel musí dát potvrzující Souhlas, že plán a cíle Služby exitu byly splněny. 2.2.6. Konečnou cena za realizaci plnění stanovená v souladu s cenovými podmínkami uvedenými ve Smlouvě Stanovená cena musí respektovat v Zadání exitového požadavku stanovený rozsah pracnosti, ledaže by tento rozsah byl nepřiměřeně nízký a Poskytovatel tuto skutečnost v Analýze exitového požadavku dostatečně odůvodní s návrhem nejnižšího rozsahu pracnosti, v rámci kterého je realizace plnění proveditelná. 3. Předání zdrojového kódu 3.1. Nestanoví-li tato příloha či Smlouva jinak, je Poskytovatel povinen předat do samostatné notářské nebo advokátní úschovy zdrojový kód k programovému vybavení, včetně kompletní 28/37 dokumentace umožňující následnou implementaci, provoz a rozvoj, které tvoří předmět plnění Smlouvy (dále jen „Zdrojový kód") a Objednatel je povinen poskytnout mu k tomu potřebnou součinnost. 3.2. Objednatel je oprávněn Zdrojový kód ze samostatné úschovy vyzvednout pouze za předpokladu, že: 3.2.1. (i) dojde k zahájení Služeb exitu a (ii) Poskytovatel neposkytne dle této přílohy součinnost po zadání Exitového požadavku nebo následně v průběhu dalšího plnění Exitového požadavku, ačkoliv ktomu byl řádně vyzván a byla mu poskytnuta i dvojí dodatečná lhůta k plnění v délce trvání alespoň 15 dní, nebo 3.2.2. Poskytovatel ztratí schopnost nadále poskytovat Služby (včetně Služby exitu) zejména z důvodu úpadkové situace Poskytovatele, ztráty jeho oprávnění k poskytování služeb souvisejících s programovým vybavením ASPE apod., nebo 3.2.3. Objednatel oprávněně odstoupí od této Smlouvy podle ustanovení boru 12.3.2 nebo 12.4.2 této Smlouvy nebo 3.2.4. na základě dohody Smluvních stran, přičemž poté je Objednatel oprávněn se Zdrojovým kódem nakládat a užít jej výhradně v souladu s pravidly v ustanovení bodu 3.7 této přílohy. 3.3. V případě, že nedojde k vyzvednutí Zdrojového kódu Objednatelem v případech stanovených dle bodu 3.2. této přílohy ani do 15 dnů po skončení Smlouvy, je Poskytovatel oprávněn Zdrojové kódy se samostatné úschovy vyzvednout. 3.4. Zdrojový kód musí být spustitelný v prostředí Objednatele a zaručující možnost ověření, že je kompletní a ve správné verzi, tzn. umožňující kompilaci, instalaci, spuštění a ověření funkcionality, a to včetně podrobné dokumentace Zdrojového kódu takovéto části programového vybavení. 3.5. Zdrojový kód bude Poskytovatelem do samostatné úschovy předán na nepřepisovatelném technickém nosiči dat s viditelně označeným názvem „Zdrojový kód" a označením příslušného programového vybavení a jeho verze a dne předání Zdrojového kódu. O předání technického nosiče dat bude sepsán a podepsán písemný předávací protokol. Poskytovatel je povinen předat do samostatné úschovy dokumentovaný Zdrojový kód nebo dokumentovanou změnu Zdrojového kódu nejpozději 10 pracovních dní po předání a převzetí příslušného Plnění podle této Smlouvy nebo jeho části. Poskytovatel je dále povinen ve stejné lhůtě předat do samostatné úschovy i jakýkoliv update nebo upgrade Zdrojového kódu, pokud dojde kjeho změně. V případě předčasného ukončení této Smlouvy je Poskytovatel povinen předat do samostatné úschovy Objednateli aktuální dokumentovaný Zdrojový kód a koncepční přípravné materiály všech součástí tak, aby byl Objednatel držitelem Zdrojového kódu minimálně k v dané chvíli aktuální verzi software. 3.6. Povinnost Poskytovatele uvedená v bodě 3.1. této přílohy se přiměřeně použije i pro jakékoliv opravy, změny, doplnění, upgrade nebo update Zdrojového kódu, k nimž dojde při plnění této Smlouvy nebo v rámci záručních oprav. Dokumentace změny Zdrojového kódu musí obsahovat podrobný popis a komentář každého zásahu do Zdrojového kódu. 29/37 3.7. Objednatel je oprávněn od okamžiku vyzvednutí Zdrojového kódu z úschovy při splnění podmínek dle bodu 3.2. této přílohy užít Zdrojový kód za pouze účelem zajištění vlastního provozu a dalšího vývoje programového vybavení pro vlastní potřebu, tj. pouze k takovým změnám, úpravám či zásahům do konfigurace a nastavení programového vybavení, které budou provedeny způsobem a v rozsahu, který je nezbytný k zajištění aktuálně správné funkčnosti programového vybavení pro dokončení Služby exitu a/nebo pro dosažení a naplnění účelu Služby exitu vyplývajícího z této Smlouvy a/nebo pro naplnění účelu této Smlouvy; při dodržení povinností Objednatele dle tohoto bodu 3.7. je Objednatel oprávněn pověřit provedením zásahů třetí osobu. Objednatel je oprávněn užít Zdrojový kód způsobem v tomto bodě uvedeným nejdéle po dobu, která skončí uplynutím (i) 4 let ode dne nabytí účinnosti této Smlouvy, došlo - li k oprávněnému vyzvednutí Zdrojového kódu Objednatelem z úschovy v době prvních třech let od nabytí účinnosti této Smlouvy, nebo (ii) 6 - t i let ode dne nabytí účinnosti této Smlouvy, došlo - li k oprávněnému vyzvednutí Zdrojového kódu Objednatelem z úschovy v době běhu čtvrtého roku od nabytí účinnosti této Smlouvy. Po uplynutí této doby je Objednatel povinen Zdrojový kód zničit. 3.8. V případě, že v souladu s ustanovením bodu 3.2. této přílohy Smlouvy dojde ze strany Objednatele k vyzvednutí Zdrojového kódu ze samostatné úschovy, pak dále platí, že Objednatel, je povinen Poskytovatele bezodkladně písemně informovat o tom, že Zdrojový kód vyzvedl a uvést v informaci též údaj o datu jeho vyzvednutí. 3.9. V případě, že Objednatel poruší kteroukoliv ze svých povinností zakotvených v ustanovení bodu 3.2 a/nebo 3.7. této přílohy, zavazuje se zaplatit Poskytovateli smluvní pokutu ve výši 10 000 000,-Kč. Sjednání ani zaplacení smluvní pokuty se nedotýká práva Poskytovatele na náhradu škody v plné výši. 3.10. V případě, že Poskytovatel bude v prodlení se splněním kterékoliv ze svých povinností zakotvených v ustanovení bodu 3.5. této přílohy, zavazuje se zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 20.000,-Kč za každý jednotlivý případ a den takového prodlení, a to maximálně do výše 600.000,- Kč za každý jednotlivý případ takového prodlení. Sjednání ani zaplacení smluvní pokuty se nedotýká práva Objednatele na náhradu škody v plné výši. 4. Migrace dat, služba migrace dat 4.1. Služby migrace dat zahrnují zejména: 4.1.1. V rámci provedené Analýzy exitového požadavku stanovit, definovat a vymezit přesné požadavky migrace v Exit plánu. 4.1.2. Stanovit odpovědné osoby v procesu migrace za Objednatele, Poskytovatele a třetích osob. 4.1.3. Stanovení harmonogramu migrace dat. 4.1.4. Vymezit rozsah migrace dat, smyslem a cílem migrace dat je dosáhnout nového řešení poskytování aplikační služeb s kompletní historií dat z předchozího zpracování. 4.1.5. Stanovit datové struktury a formáty pro datové přenosy migrace s přesným popisem a dokumentací podporující komplexní a vyčerpávající převod dat. Základní metodiky pro stanovení popisu a převodu jsou tyto: 30/37 a) Předat popis datového modelu stávající databáze, popis všech tabulek, vazeb, referenčních integrit, položek, primárních klíčů, indexů, atd. zajistit migraci celé databáze a/nebo exporty dat v strukturách odpovídající databázovému uspořádání. b) Stanovit konverzní struktury dat s přesnými popisy položek a jejich významu, vazby pro migraci dat (referenční integrity) tak, aby export zajišťoval vyčerpávající datovou transformaci do nového IS nahrazující původní řešení. 4.1.6. Migrace dat musí zajišťovat veškeré konverze číselníků, katalogů a dat podporující parametrizaci dat a aplikačního řešení. 4.1.7. Proces migrace dat prochází jednotlivými fázemi počínající přípravou, testovacím procesem nahráním dat, jejich kontrolou a testováním nové aplikace po zkušebním importu a na úrovni všech uživatelských rolích a služeb, zdokumentování migrace, akceptace testovacího procesu migrace. Po provedení úspěšného testování se teprve provede následně ostrá migrace dat, ověření úplnosti migrace, ověření v rutinním provozu, zdokumentování migrace, akceptace. 4.1.8. Ke všem migračním procesům dat budou zpracovány migrační protokoly. Obsah migračních protokolů z pohledu metodiky záznamu bude stanoven v Exit piánu. 4.2. Poskytovatel se zavazuje zajistit migraci dat a poskytnout služby exit plánu ve smyslu odst. 4.1 této Přílohy. 4.3. Objednatel se zavazuje poskytnout pro zajištění migrace dat a poskytnutí služby migrace dat Poskytovateli potřebnou součinnost a příp. zajistit součinnost třetích stran. 4.4. Možné případy migrace: 4.4.1. Objednatel nahrazuje původní IS novým informačním systémem z objektivních důvodů. Proces a služby migrace dat se uplatní v plném rozsahu a/nebo v částečném rozsahu. Poskytovatel zajistí kompletní zajištění migrace dat včetně vyčerpávající dokumentace. 4.5. Detailní popis migračních procesů a služeb migrace bude obsažen v Exit plánu na základě provedené Analýzy exitového požadavku. 31/37 Příloha č. 6 RVIS zpráva o projednání, čj. MV-158586-4/EG-2016 ze dne 22. 3. 2017 Rada vlády pro informační společnost Č.j.: MV-158586-4/EG-2016 V Praze dne 22. března 2017 na základě doporučení Pracovní skupiny Rady vlády při informační společnost pro jednací řízeni bez uveřejnění ze dne 2. března 2017 rozhodla Rada vlády pro informační společnost o vydání této: Zprávy o projednání k žádosti Ředitelství silnic a dálnic ČR Pracovní skupina Rady vlády pro informační společnost pro jednací řízení bez uveřejnění (dále jen „Pracovní skupina") po prostudování předložených materiálů a projednání s předkladatelem konstatuje, že posoudila záměr zadavatele realizovat nadlimitní veřejnou zakázku formou jednacího řízení bez uveřejnění, doporučila zadavateli postup, aby nedocházelo k nadužívání jednacího řízení bez uveřejnění, a proto předsednictvo Rady vlády pro informační společnost souhlasí s úmyslem předkladatele žádosti realizovat veřejnou zakázku s názvem „Zajištění provozu a rozvoje rozpočtového systému ASPE“. podepsáno elektronicky tl-U ^ r.k L > [>.*!(*• • 1 M i l Círtifit.i! j : 32/37 Příloha č. 7 Záznam z jednání schůze vlády České republiky, konané 24. 7. 2017, čj. 2254/17, část pro informaci, bod č. 31 33/37 VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY Čj. 2253/17 ZÁZNAM Z JEDNÁNÍ SCHŮZE VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY konané 24. července 2017 ( 2 7 .schůze) Schůzi řídil předseda vlády. 1. Ústní informace členů vlády o aktuální evropské problematice Vláda vzala na vědomí informace ministrů financí, zahraničních věcí a spravedlnosti o aktuální evropské problematice. 59. Poskytnutí peněžního daru v souvislosti s aktivitami České republiky v boji proti nelegální migraci a militantnímu islamismu čj. D586/2017 Vláda projednala materiál předložený ministrem obrany a přijala usnesení č. 569/D. Z 12 přítomných členů vlády hlasovalo pro 12. Pro informaci: 1. Zpráva o výkonu dohledu nad finančním trhem v roce 2016 (předložil guvernér České národní banky) čj. 747/17 31. Informace pro vládu České republiky o nadlimitní veřejné zakázce s názvem „Zajištění provozu a rozvoje rozpočtového systému ASPE" zadávané v jednacím řízení bez uveřejnění podle § 63 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (předložil ministr dopravy) čj. 756/17 *** 34/37 46. Informace o výstavbě nového ústředí Organizace Severoatlantické smlouvy v Bruselu za období leden 2016 - květen 2017 (předložil ministr zahraničních věcí) čj. V317/2017 v. předseda vlády Zapsala: Příloha č. 8 Systém a kreditace SLA parametrů Technická podpora na celkové řešení ze strany Zhotovitele musí zahrnovat garanci včasného zásahu v případě vzniku problematické situace. Problémem (závadou) se rozumí takový stav, který neumožňuje provádět určité funkce systému, nebo nejsou splněny podmínky stanovené v dokumentaci. Problémy (závady) jsou klasifikovány dle jejich závažnosti a provozních podmínek na tři kategorie důležitosti: • Vysoká = závady vylučující užívání produktu nebo jeho části, tj. problémy zabraňující provozu systému (provoz systému nebo jeho části je zastaven). • Střední = závady způsobující problémy při užívání a provozování produktu nebo jeho části, ale umožňující provoz systému. Provoz systému nebo jeho části je omezen, nicméně činnosti mohou pokračovat určitou dobu náhradním způsobem. • Nízká = provoz systému nebo jeho části je závadou ovlivněn, může však pokračovat jiným způsobem (např. organizačními opatřeními apod.). Požadavek na servisní zásah může být uplatněn: • systémem HelpDesk resp. ServiceDesk, • poštou, • datovou schránkou, • faxem. Dostupnost technické podpory je požadována v pracovních dnech, od 7:00 do 17:00, s plněním termínů dle dále uvedených priorit jednotlivých požadavků. Dostupnost produkčního prostředí Systému je požadována v pracovních dnech, od 6:00 do 19:00, v souladu s obsahem Přílohy č. 1 této Smlouvy, s plněním termínů dle dále uvedených priorit jednotlivých požadavků. Priorita Reakční doba Doba vyřešení požadavku od převzetí problému od převzetí problému Vysoká Max. 2 hodiny v rámci Max. 8 hodin v rámci požadované dostupnosti požadované dostupnosti produkčního prostředí Střední Max. 6 hodin v rámci Max. 3 pracovní dny požadované dostupnosti produkčního prostředí Nízká Max. NBD Max. 10 pracovních dnů Reakční dobu nahrazuje automatická notifikace požadavku na servis 36/37 1.1. Zhotovitel se zavazuje udržovat dostupnost technické podpory a dostupnost produkčního prostředí v rozsahu stanoveném touto Přílohou č. 8 Smlouvy a Objednatel se zavazuje poskytnout k tomu potřebnou součinnost. 1.2. Zhotovitel zaručuje Objednateli minimální měsíční dostupnost technické podpory a dostupnost produkčního prostředí s garantovanými parametry na úrovni 95 %. Pro určení dostupnosti se použije následující vzorec: Dostupnost v%>= (P -N ) _________x 100 P kde P značí celkový počet hodin v kalendářním měsíci, po které Objednatel měl mít technickou podporu a/nebo produkční prostředí dostupné a možnost je řádně užívat a N počet hodin, po které je Objednatel v daném kalendářním měsíci nemohl řádně užívat z důvodů na straně Zhotovitele. 1.3. Pokud Zhotovitel tento svůj závazek nesplní, má Objednatel právo na: 1.3.1. slevu (kreditaci) z měsíční fakturované ceny Služeb ve výši 1 % za každé snížení dostupnosti v příslušném kalendářním měsíci o každých započatých 0,1 % a 1.3.2. smluvní pokutu ve výši 1 % z měsíční ceny Služeb za každé snížení dostupnosti v příslušném kalendářním měsíci o každých započatých 0,1 % a 1.3.3. náhradu vzniklé škody. 1.4. Do doby nedostupnosti se nezapočítává doba, kdy Služby nebudou dostupné z důvodu ležících na straně Objednatele (např. neposkytnutí nezbytné součinnosti, výpadek vzniklých na straně zařízení Objednatele, apod.), či z důvodu vyšší moci. Za začátek nedostupnosti se pro určení doby jejího trvání považuje čas jejího ohlášení Objednatelem v souladu ustanovením této Smlouvy. 1.5. V případě částečného spoluzavinění snížení garantované dostupnosti Služeb ze strany Objednatele se smluvní strany dohodnou na přiměřeném snížení částky kreditované Objednateli. 37/37