Textová podoba smlouvy Smlouva č. 621453: SLU - smlouva o dílo

Příloha SML_041980_Výzkumný ústav včelařský, s.r.o._Monitoring mor včelího plodu.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva č. 041980/16/OŽP

                               Smlouva o dílo

        uzavřená podle § 2586 a následujících zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku,
a dle zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o

                       změně některých zákonů (autorský zákon), v platném znění

                                               I.
                                       Smluvní strany

1. Jihomoravský kraj

zastoupený:            JUDr. Michalem Haškem, hejtmanem

se sídlem:             Žerotínovo nám. 3, 601 82 Brno

IČ:                    70888337

DIČ:                   CZ70888337, je plátcem DPH

kontaktní osoba: RNDr. Iveta Macurová, oddělení rozvoje venkova a zemědělství, Odbor

                       životního prostředí Krajského úřadu

bankovní spojení:

email:                 ozp@kr-jihomoravsky.cz

(dále jen objednatel)

2. Výzkumný ústav včelařský, s. r. o.

zastoupený:            Ing. Františkem Kamlerem, ředitelem ústavu

obchodní rejstřík: vedený Městským soudem v Praze

                       oddíl C, vl. 44609, den zápisu 11.6.1996

se sídlem:             Máslovice – Dol 94, 252 66 Libčice nad Vltavou

IČ:                    62968335
DIČ:                   CZ62968335
kontaktní osoba:       Ing. Dalibor Titěra, CSc, jednatel
bankovní spojení:
č.ú.:                                           ,
tel.:
fax:
e-mail:

(dále jen zhotovitel)
                                                            II.
                                                     Účel smlouvy

Účelem smlouvy je vypracování monitorovací studie výskytu choroby Mor včelího plodu, způsobené
bakterií Paenibacillus larvae na území Jihomoravského kraje na území obcí, které určí jednotlivé
okresní výbory Českého svazu včelařů (viz. čl. IX odst. 7 této smlouvy).
Cílem studie je zmapovat stávající situaci, odhalit latentní výskyt choroby v rizikových oblastech a
navrhnout opatření k zamezení dalšího šíření choroby.

                                                            III.
                                                  Předmět smlouvy

1. Za podmínek stanovených touto smlouvou se zhotovitel zavazuje zhotovit a předat objednateli
    předmět plnění (dílo) a objednatel se zavazuje zaplatit zhotoviteli dohodnutou úplatu (cenu díla).

2. Předmětem smlouvy (dílem) je zhotovení monitorovací studie „Monitoring choroby Mor včelího
    plodu na území Jihomoravského kraje, IX. etapa“ (dále také „Monitorovací studie“) a provedení
    činností předcházejících tomuto zhotovení Monitorovací studie specifikovaných v odst. 3 písm. a)
    a b) tohoto článku této smlouvy.

3. Předmět plnění obsahuje zejména:

    a) Sběr a vyšetření směsných vzorků (celkem 700 vzorků) na přítomnost původce moru včelího
         plodu Paenibacillus larvae.

    b) Předání výsledků vyšetření směsných vzorků objednateli.
    c) Vypracování studie. Studie bude obsahovat zejména:

         - shrnutí stávající nákazové situace
         - popis cest šíření nákazy a možnosti prevence
         - odhad škod způsobených chorobou
         - návrh opatření k tlumení a prevenci nákazy
         - součástí studie budou i tabulky a grafy dle potřeby.
    d) Prezentování výsledků studie na akci pořádané JMK.

                                                            IV.
                                   Technické požadavky na zpracování díla

1. Průzkum bude zhotoven v textové a digitální podobě (DOC – Microsoft Word, příp. PDF –
    Acrobat Reader).

2. Průzkum bude zhotoven ve dvou písemných vyhotoveních a dvou vyhotoveních v digitální
    podobě na nosiči CD-ROM.

                                                            V.
                                Požadavky na digitální formu zpracování díla

Textové přílohy se předají v digitální podobě v textovém formátu DOC v kódování MS Windows
(CP1250). Formátování textu bude přehledné pomocí možnosti „Styly a formátování“ (jednotný styl
pro nadpisy, text odstavce, text v tabulce apod.). Tabulkové části budou zpracovány v prostředí
Microsoft Excel (XLS). Exportované obrázky budou ve tvaru PDF, JPG, PNG, Datové formáty a
obsah všech souborů je součástí schvalovaných datových struktur.

                                                        2
                                                            VI.
                                           Doba a místo předání plnění

1. Termín zahájení prací: po uzavření smlouvy.
2. Časový harmonogram:

    1. etapa: Předání výsledků vyšetřených směsných vzorků objednateli – etapa bude ukončena
                   předáním výsledků vyšetřených směsných vzorků nejpozději do 28.04.2017

    2. etapa: Předání vypracované Monitorovací studie – etapa bude ukončena předáním
                   Monitorovací studie objednateli nejpozději 01.06.2017.

3. Zhotovitel se zavazuje dokončit a předat dílo objednateli v souladu s tímto článkem této smlouvy.

4. Místem předání plnění zakázky je:

    a) 1. etapa: místem předání plnění části díla v rámci 1. etapy je sídlo objednatele - Žerotínovo
                   nám. 3, 601 82 Brno,

    b) 2. etapa: místem předání plnění části díla v rámci 2. etapy je sídlo objednatele - Žerotínovo
                   nám. 3, 601 82 Brno.

                                           VII.
                                        Cena díla

1. Cena za realizaci celého díla činí:

cena za dílo (základ pro určení výše daně) činí:   247.520,00 Kč
sazba DPH:                                                   21 %

výše DPH:                                           51.980,00 Kč
Cena celkem včetně DPH:                            299.500,00 Kč

2. Výše ceny díla byla předložena zhotovitelem jako nabídková cena díla a v této výši byla
    akceptována objednatelem.

3. Celková cena díla je cenou za provedení veškerých činností zhotovitelem definovaných v čl. III.
    odst. 3 této smlouvy.

4. Sjednaná cena je cenou nejvýše přípustnou, se započtením veškerých nákladů, rizik, příp. zisku,
    kterou je možné překročit pouze v případě změny (zvýšení) sazby DPH, a to tak, že zhotovitel
    připočítá ke sjednané ceně bez DPH daň z přidané hodnoty v procentní sazbě odpovídající
    zákonné úpravě účinné k datu uskutečněného zdanitelného plnění.

5. Do sjednané ceny jsou zahrnuty veškeré náklady zhotovitele na vytvoření díla a jeho hmotné
    zachycení, zejména cestovní výdaje, náklady na softwarové vybavení použité pro vytvoření díla a
    jeho hmotné zachycení a odměny autorům jednotlivých částí díla.

6. Cena zahrnuje i odměnu zhotovitele za oprávnění objednatele užívat hmotné zachycení díla ke
    všem způsobům užití díla tak, jak je nutné k dosažení účelu smlouvy i nad rozsah sjednaný v této
    smlouvě.

                                        3
7. Zhotovitel prohlašuje, že:
    a) nemá v úmyslu nezaplatit DPH u zdanitelného plnění podle této smlouvy,
    b) nejsou mu známy skutečnosti nasvědčující tomu, že se dostane do postavení, kdy nemůže
         DPH zaplatit a ani se ke dni podpisu této smlouvy v takovém postavení nenachází,
    c) nezkrátí DPH nebo nevyláká daňovou výhodu.

                                                           VIII.
                                                 Platební podmínky

1. Cena díla bude uhrazena objednatelem ve dvou splátkách takto:
    a) 1. splátka – po vyšetření vzorků a předání výsledků vyšetření objednateli (po ukončení 1.
         etapy) – objednatel uhradí 40 % ceny díla,
    b) 2. splátka – po předání Monitorovací studie objednateli (po ukončení 2. etapy) – objednatel
         uhradí 60 % ceny díla.

2. Objednatel se zavazuje zaplatit zhotoviteli cenu díla na základě zhotovitelem vystavených
    daňových dokladů – faktur. Na první splátku vystaví zhotovitel první fakturu, a to ve výši 40 %
    z celkové ceny díla a na druhou splátku vystaví zhotovitel druhou fakturu, a to ve výši 60 %
    z celkové ceny díla.

3. Splatnost faktury bude 30 dnů od data doručení objednateli. Daňový doklad – faktura musí
    obsahovat veškeré náležitosti účetního a daňového dokladu stanovené platnými právními předpisy.
    Podkladem pro vystavení faktury je podepsaný protokol o předání a převzetí díla (části díla).
    Faktura bude mít zejména tyto náležitosti:
    a) označení a číslo,
    b) označení smluvních stran,
    c) důvod fakturace, popis práce, přesné označení díla,
    d) označení bankovního ústavu a číslo účtu, na který má být placeno,
    e) den odeslání faktury a lhůta splatnosti,
    f) datum uskutečněného zdanitelného plnění,
    g) částka k úhradě,
    h) přílohy - protokol o předání a převzetí díla (části díla).

4. Objednatel je oprávněn před uplynutím data splatnosti vrátit fakturu na zaplacení ceny za dílo,
    pokud neobsahuje požadované náležitosti, přílohy nebo obsahuje nesprávné cenové údaje.
    Oprávněným vrácením faktury přestává běžet lhůta její splatnosti. Zhotovitel vystaví objednateli
    novou fakturu se správnými údaji, popř. doplní přílohu podle odst. 2 tohoto článku a dnem jejího
    doručení začíná běžet nová 30 denní lhůta splatnosti.

                                                            IX.
                                       Práva a povinnosti smluvních stran

1. Objednatel je oprávněn kdykoliv v průběhu provádění díla kontrolovat kvalitu, způsob provedení a
    soulad provádění díla se zadáním ve smlouvě a zhotovitel je povinen objednateli na požádání
    poskytnout rozpracované dílo ke kontrole.

2. Objednatel si vymiňuje, že celé dílo a jednotlivé výstupy nebudou obsahovat věcné ani formální
    chyby, budou odpovídat stanovenému zadání a budou provedeny v dohodnuté formě. Zhotovitel je
    povinen předávat dílčí plnění předmětu díla v dohodnutých termínech.

3. Zhotovitel je povinen v průběhu provádění díla poskytovat objednateli informace o provádění díla,
    dodržovat obecně závazné předpisy, technické normy a chránit zájmy objednatele.

                                                        4
4. Zhotovitel je povinen zpracovat dílo včas a v řádné kvalitě, při zpracování díla bude postupovat
    s náležitou odbornou péčí a profesionálně.

5. Zhotovitel odpovídá v průběhu provádění díla za škody způsobené porušením svých povinností
    podle této smlouvy.

6. Zhotovitel se zavazuje během zpracovávání dílo konzultovat s objednatelem; případné změny při
    provádění díla může provádět jen se souhlasem objednatele. Zhotovitel je povinen dbát pokynů
    objednatele vztahujících se k realizaci odborného semináře a k jeho přípravě.

7. Zhotovitel je povinen v průběhu provádění díla spolupracovat s odborným garantem, kterým jsou
    jednotlivé Okresní výbory Českého svazu včelařů okresů Blansko, Brno – město, Brno – venkov,
    Břeclav, Hodonín, Vyškov a Znojmo, které určí území, na kterých se budou provádět laboratorní
    vyšetření a které budou spolupracovat při sběru vzorků.

8. Zhotovitel je povinen v průběhu provádění díla počínat si tak, aby v rámci své činnosti nezpůsobil
    objednateli škodu nebo nepoškodil dobré jméno objednatele.

9. Zhotovitel je povinen po dokončení díla vrátit podklady zapůjčené objednatelem ke zpracování
    díla (pokud objednatel takové podklady zhotoviteli zapůjčil) a zničit všechny objektivně vytvořené
    kopie těchto podkladů.

10. Zhotovitel je povinen průběžně informovat objednatele o všech změnách, které by mohly
    v průběhu prací na díle nebo po dokončení díla zhoršit jeho pozici, dobytnost pohledávek nebo
    práv z odpovědnosti za vady. Zejména je zhotovitel povinen oznámit objednateli změny své právní
    formy, změny v osobách statutárních zástupců, vstup do likvidace, úpadek, zahájení insolvenčního
    řízení apod.

11. Objednatel si vyhrazuje právo odsouhlasit všechny subdodavatele, kteří se budou na zhotovování
    díla společně se zhotovitelem podílet.

12. Zhotovitel se zavazuje, že dílo nebude obsahovat žádné utajované skutečnosti, skutečnosti tvořící
    předmět obchodního tajemství, skutečnosti, ke kterým by se vztahovala povinnost mlčenlivosti ani
    důvěrné informace, včetně osobních údajů, které není oprávněn sdělit jinému. Zhotovitel také
    prohlašuje, že dílo nebude obsahovat žádné skutečnosti, které mohou bez dalšího zasáhnout do
    práv a právem chráněných zájmů jiných osob nebo budou v rozporu s dobrými mravy.

13. Zhotovitel se zavazuje k mlčenlivosti o případných důvěrných informacích, s nimiž by mohl přijít
    do styku.

                                                            X.
                                     Splnění díla a majetková práva k dílu

1. Závazek zhotovitele provést dílo je splněn řádným dokončením všech etap díla a předáním
    objednateli bez vad a nedodělků. Dílo se považuje za řádně dokončené, je-li vytvořené v celém
    rozsahu podle této smlouvy a je-li jeho hmotné zachycení ve formě odpovídající obsahu této
    smlouvy předáno zhotovitelem objednateli a objednatelem převzato.

2. Zhotovitel dokončené dílo (části díla) předá v termínu a místě podle čl. VI. této smlouvy. Dílo
    (část díla) je objednatelem převzato písemně protokolem o předání a převzetí, podepsaným
    zástupci smluvních stran. Zjevné vady díla spočívající v tom, že dílo nebude odpovídat zadání
    podle smlouvy o dílo, je objednatel povinen reklamovat při převzetí díla (části díla), ostatní vady
    díla je objednatel povinen reklamovat bez zbytečného odkladu poté, co tyto vady zjistí. Objednatel

                                                        5
    však není povinen přezkoumávat technická řešení. V případě skrytých vad nebo technických
    řešení, která jsou v rozporu se závaznými předpisy, se zhotovitel nezbavuje odpovědnosti za
    škody.

3. Objednatel může požadovat opravu nebo úpravu díla tak, aby dílo odpovídalo účelu, pro který
    bylo podle smlouvy o dílo zhotovitelem vytvořeno a objednatelem objednáno.

4. Převzetím díla (části díla) nabývá objednatel k dílu (části díla) vlastnické právo a přechází na něj
    nebezpečí škody na díle.

5. Dnem předání hmotného zachycení díla (částí díla) přechází na objednatele oprávnění hmotné
    zachycení díla užívat ke všem způsobům užití v neomezeném rozsahu, včetně oprávnění dále
    zpracovat příslušné části díla a pořizovat kopie díla i nad rozsah sjednaný v této smlouvě (dále jen
    „licence“). Objednatel není povinen tato práva využít. Objednatel je oprávněn poskytnout dílo
    nebo jeho část třetí osobě nebo zpřístupnit jej nebo jeho kopie širšímu okruhu osob či veřejnosti, a
    to v tištěné i v elektronické formě. Oprávnění vykonávat majetková práva k dílu nebo jeho části
    platí celosvětově po celou dobu jejich trvání.

6. Smluvní strany se dohodly, že objednatel je oprávněn spojit dílo s jiným dílem, jakož i zařadit jej
    do díla souborného.

7. Zhotovitel není oprávněn hmotné zachycení díla sám využívat nebo poskytnout jeho kopie jiné
    osobě.

                                                            XI.
                                                    Záruka za dílo

1. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za věcnou a formální správnost díla, tzn. že dílo bude
    provedeno v souladu s požadavky objednatele. Vadou díla se pro účely této smlouvy rozumí
    rozpor mezi sjednanými podmínkami provedení díla a skutečným stavem díla.

2. Záruční doba činí 24 měsíců a počíná běžet ode dne předání a převzetí díla.

3. Smluvní strany se dohodly, že za včasné oznámení vad díla považují oznámení vad díla kdykoli
    v záruční době.

4. Smluvní strany se dohodly, že v případě vady díla, kterou objednatel uplatní v záruční době, má
    objednatel především právo požadovat na zhotoviteli její bezplatné odstranění v přiměřené lhůtě,
    kterou objednatel zhotoviteli za tímto účelem stanoví. Objednatel má vůči zhotoviteli dále tato
    práva z odpovědnosti za vady:
    a) právo na poskytnutí přiměřené slevy z ceny odpovídající rozsahu reklamovaných vad či
         nedodělků,
    b) právo na odstoupení od smlouvy, kdy vady či nedodělky jsou takového charakteru, že ztěžují
         či dokonce brání v užívání díla,
    c) právo na zaplacení nákladů na odstranění vad v případě, kdy si objednatel vady či nedodělky
         opraví nebo odstraní sám nebo použije třetí osoby k jejich odstranění.

5. Uplatnění nároku na odstranění vad musí být podáno písemně neprodleně po jejím zjištění. Tím
    není dotčeno ustanovení odst. 3 tohoto článku. Zhotovitel se zavazuje odstranit případné vady díla
    bez zbytečného odkladu po jejich uplatnění objednatelem. O době, předmětu vady a způsobu
    odstranění vady dle tohoto ustanovení sepíší smluvní strany písemný zápis, který obě smluvní
    strany podepíší.

6. Zhotovitel je povinen v návaznosti na objednatelem uplatněnou vadu zahájit práce na odstranění

                                                        6
    zjištěné vady, a to i v případě, že svoji odpovědnost za takto uplatněnou vadu neuzná. V případě,
    že zhotovitel za uplatněné vady neručí, budou mu následně vzniklé náklady objednatelem
    uhrazeny do 14 dnů od doručení jejich písemného uplatnění zhotovitelem.

7. Záruční doba se prodlužuje o dobu potřebnou k odstranění zjištěné vady.

                                                           XII.
                                          Sankce, odstoupení od smlouvy

1. Nesplní-li zhotovitel svůj závazek dokončit a předat dílo (část díla) ve sjednaném rozsahu a čase
    plnění, je objednatel oprávněn požadovat zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,05 % ze
    sjednané ceny díla za každý započatý den prodlení. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno
    právo objednatele na náhradu škody.

2. Nesplní-li zhotovitel v dohodnutém termínu svůj závazek odstranit vady a nedodělky vytknuté při
    převzetí díla (části díla) nebo v průběhu záruční doby, je objednatel oprávněn požadovat zaplacení
    smluvní pokuty ve výši 2000 Kč za každý započatý den prodlení až do úplného odstranění vad.
    Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo objednatele na náhradu škody.

3. Dojde-li k prodlení s úhradou faktury-daňového dokladu, je zhotovitel oprávněn účtovat
    objednateli úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení po
    termínu splatnosti až do doby zaplacení.

4. Poruší-li zhotovitel podstatným způsobem povinnosti vyplývající pro něj z této smlouvy, je
    objednatel oprávněn od této smlouvy odstoupit a požadovat na zhotoviteli náhradu vzniklé škody.

5. Smluvní strany se dohodly, že za podstatné porušení smlouvy považují zejména nedodržení
    dohodnutého předmětu plnění, nedodržení doby plnění a porušení povinnosti zhotovitele
    stanovené v ustanovení čl. IX. odst. 7 této smlouvy.

6. Je-li zřejmé již v průběhu plnění díla, že právní, technické, finanční či organizační změny na straně
    zhotovitele budou mít podstatný vliv na plnění této smlouvy, může objednatel od smlouvy
    odstoupit.

7. Objednatel si vyhrazuje právo od smlouvy odstoupit, pokud zjistí, že zhotovitel při podání nabídky
    na zakázku, na základě které je realizováno dílo dle této smlouvy, uvedl nepravdivá prohlášení
    nebo informace za účelem získat zakázku nebo jiný majetkový prospěch.

8. Odstoupení musí mít písemnou formu s tím, že je účinné od jeho doručení druhé smluvní straně.
    V případě pochybností se má za to, že je odstoupení doručeno 5. den od jeho odeslání. Smluvní
    strany se dohodly, že odstoupením se tato smlouva od počátku ruší.

9. Odstoupením od smlouvy nejsou dotčena ustanovení týkající se smluvních pokut, úroků z prodlení
    a ustanovení týkající se těch práv a povinností, z jejichž povahy vyplývá, že mají trvat i po
    odstoupení (zejména jde o povinnost poskytnout peněžitá plnění za plnění poskytnutá před
    účinností odstoupení).

                                                           XIII.
                                                 Závěrečná ujednání

1. Zhotovitel prohlašuje, že neporušuje etické principy, principy společenské odpovědnosti a
    základní lidská práva.

                                                        7
2. Není-li v této smlouvě uvedeno jinak, je k jednáním podle této smlouvy jménem objednatele
    oprávněna kontaktní osoba, popř. jiný pověřený úředník Krajského úřadu Jihomoravského kraje.
    Toto ustanovení se nevztahuje na podpis dodatků k této smlouvě.

3. Práva a povinnosti smluvních stran výslovně v této smlouvě neupravené se řídí příslušnými
    ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákona č. 121/2000 Sb., o právu
    autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský
    zákon), ve znění pozdějších předpisů.

4. Vzhledem k veřejnoprávnímu charakteru objednatele zhotovitel prohlašuje, že souhlasí se
    zveřejněním smluvních podmínek obsažených v této smlouvě v rozsahu a za podmínek
    vyplývajících z příslušných právních předpisů (zejména zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném
    přístupu k informacím, v platném znění).

5. Vztahuje-li se důvod neplatnosti jen na některé ustanovení této smlouvy, je neplatným pouze toto
    ustanovení, pokud z jeho povahy nebo obsahu anebo z okolností, za nichž bylo sjednáno,
    nevyplývá, že jej nelze oddělit od ostatního obsahu smlouvy.

6. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž každý má platnost originálu. Jedno
    vyhotovení je určeno pro objednatele, druhé vyhotovení pro zhotovitele.

7. Tuto smlouvu je možno měnit pouze písemnými vzestupně číslovanými dodatky potvrzenými
    oběma smluvními stranami.

8. Tato smlouva nabývá platnosti i účinnosti dnem podpisu poslední smluvní stranou.

9. Smluvní strany prohlašují, že smlouvu přečetly, jejímu obsahu beze zbytku porozuměly a že její
    obsah vyjadřuje jejich skutečnou, vážnou a svobodnou vůli. To stvrzují níže svými podpisy.

10. Smlouva podléhá uveřejnění v registru smluv umožňující dálkový přístup. Smluvní strany se
    dohodly, že návrh na uveřejnění smlouvy v registru smluv podá poskytovatel.

Doložka podle ustanovení § 23 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění
pozdějších předpisů:

Tato smlouva byla schválena Radou Jihomoravského kraje dne 03.11.2016 na 161. schůzi usnesením
č. 11159/16/R161.

V Brně dne 16.11.2016          V Dole dne 16.09.2016

………………………………………….              ………………………………………….
         Jihomoravský kraj          Výzkumný ústav včelařský, s. r. o.
              objednatel                         zhotovitel

                            8