Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Společnost: Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a. s., nemocnice Středočeského kraje IČ: 272 56 456 DIČ: CZ27256456 Se sídlem: Mladá Boleslav, třída Václava Klementa 147, PSČ 293 01 Zastoupená: osobní údaj Bankovní spojení: Komerční banka, a.s. Číslo účtu: 35-3525450227/0100 Zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 10019 dále též jako „Objednatel“ na straně jedné, a Společnost/Název: OTTA – vzduchotechnika a klimatizace, s. r. o. IČ: 284 86 480 DIČ: CZ28486480 Sídlo/Místo podnikání: Lázeňská 1109, 289 12 Sadská Zastoupení: Zdeněk Otta, jednatel Bankovní spojení: Česká spořitelna, a.s. Číslo účtu: 491700369/0800 Zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 145106 dále též jako „Zhotovitel“ na straně druhé, se níže uvedeného dne, měsíce a roku dohodli v souladu s ustanovením § 2586 a násl. zákona č. 89/2012, občanský zákoník, jak stanoví tato: SMLOUVA O DÍLO dále jen „smlouva“ 1. Úvodní ustanovení 1.1. 1.2. Objednatel je provozovatelem Klaudiánovy nemocnice v Mladé Boleslavi na adrese 1.3. třída Václava Klementa 147, Mladá Boleslav (dále jen „nemocnice“). 1.4. Zhotovitel prohlašuje, že je způsobilý a disponuje potřebnými kapacitami k řádnému a včasnému provedení díla dle této smlouvy. Zhotovitel prohlašuje, že není v úpadku, nebylo vůči němu zahájeno insolvenční řízení ani mu není znám hrozící úpadek. Dále prohlašuje, že vůči němu nebylo zahájeno žádné soudní, správní, daňové či jiné řízení na plnění, které by mohlo být důvodem exekuce na majetek Zhotovitele, a že neexistuje žádné pravomocné rozhodnutí soudu, správního, daňového či jiného orgánu, na základě kterého by bylo možno vůči němu vést exekuci na majetek. Zhotovitel prohlašuje, že má sjednáno platné pojištění odpovědnosti za škodu/újmu způsobenou v souvislosti s prováděním díla dle této smlouvy. Zhotovitel se zavazuje udržovat toto pojištění v platnosti po celou dobu provádění díla dle této smlouvy. 2. Předmět smlouvy 2.1. Zhotovitel se zavazuje, že na vlastní náklady a nebezpečí provede pro Objednatele dodávku stavebních, montážních a řemeslných prací spočívajících v instalaci 2.2. klimatizace HAIER na oddělení výpočetní techniky, místnost serveru, a telefonní 2.3. ústřednu (dále jen „dílo“). Soupis jednotlivých prací je podrobně popsán v nabídce Zhotovitele 2.4. č. 2960778968965 ze dne 1. 7. 2016, která je přílohou této smlouvy. Dílo musí 2.5. dále splňovat tyto podmínky: • Při montáži vnější jednotky bude zajištěna přístupnost pro její údržbu, • Hluk od vnější jednotky nesmí být příčinou překročení povolené hladiny hluku ve vnitřních prostorách objektu, a to i při otevřených oknech, Rozsah požadovaných stavebních a elektromontážních prací, souvisejících s instalací klimatizační jednotky: • zhotovení prostupů vertikálními a horizontálními stavebními konstrukcemi • utěsnění veškerých prostupů po montáži • demontáž a montáž podhledů • případné další stavební úpravy, které vzniknou v průběhu montáže zařízení • napojení zařízení na el. energii Součástí díla jsou i práce blíže nespecifikované, které jsou však nezbytné k řádnému provedení díla, a o kterých vzhledem ke své kvalifikaci a zkušenostem Zhotovitel měl nebo mohl vědět. Pokud se v průběhu provádění díla vyskytne v důsledku objektivně nepředvídatelných okolností potřeba realizovat dodatečná práce, které nebyly obsaženy v nabídce zhotovitele, bude toto řešenou formou oboustranně odsouhlaseného dodatku této smlouvy. Zhotovitel upozorní objednatele na potřebu víceprací bez zbytečného odkladu, jinak ztrácí nárok na jejich uhrazení. 3. Lhůta, místo a způsob provedení díla 3.1. 3.2. Zhotovitel se zavazuje provést dílo nejpozději v následujících termínech: 3.3. 3.4. Termín zahájení prací: do 3 týdnů od podpisu SoD Termín dokončení prací, nejpozději do: do 5 týdnů od zahájení prací Místem provedení díla je sídlo Objednatele, konkrétně oddělení výpočetní techniky, místnost serveru, telefonní ústředna. 4. Předání a převzetí díla 4.1. O předání a převzetí provedeného díla sepíší smluvní strany Protokol o předání a 4.2. převzetí díla. Protokol bude obsahovat zejména následující náležitosti: označení díla, název a sídlo Objednatele a Zhotovitele, odkaz na tuto smlouvu, datum provedení díla, případné vady zjištěné při převzetí díla Objednatelem, včetně termínu jejich odstranění. Jestliže je protokol o předání a převzetí díla podepsán oběma smluvními stranami, považují se veškeré údaje o opatření a lhůtách v zápise uvedených za dohodnuté. Jestliže Objednatel uvede v protokolu o předání a převzetí díla reklamované vady nebo popíše, jak se projevují, platí, že tím současně požaduje bezplatné odstranění vad. Zhotovitel je povinen písemně oznámit Objednateli kdy bude dílo připraveno k předání a převzetí. 5. Cena díla 5.1. Smluvní strany se dohodly, že cena za dílo provedené v rozsahu uvedeném v této 5.2. smlouvě je stanovena jako cena nejvýše přípustná a činí: 5.3. • Cena bez DPH: 160.524,- Kč 5.4. 5.5. • DPH 21 % 33.710,- Kč • Cena vč. DPH 194.234,- Kč (slovy:stodevadesátčtyřitisícdvěstětřicetčtyři korun českých). Jednotlivé položky jsou neceněny v nabídce Zhotovitele, která tvoří přílohu této smlouvy. Smluvní strany považují informace o jednotkových cenách dle této smlouvy za své obchodní tajemství. Cena díla v sobě zahrnuje veškeré náklady nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení díla, včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Cena díla zahrnuje zejména náklady na dopravu, instalaci, odvoz a likvidaci odpadů z dodávek, náklady na vybavení místa, montáže, uskladnění, zařízení staveniště, odvoz a likvidaci odpadů včetně skládkovného, náklady na používání strojů a služeb až do skutečného dokončení díla, náklady na zhotovování výrobků, obstarání a přepravu věcí, zařízení, materiálu, dodávek, náklady na schvalovací řízení, pojištění, garance, daně, cla, poplatky, inflační vlivy a jakékoli další výdaje nutné pro realizaci díla. Cenu díla je možné jednostranně změnit pouze, dojde-li ke změnám obecně závazných právních předpisů upravujících daň z přidané hodnoty, které budou mít vliv na výši nebo uplatňování daně z přidané hodnoty. Zveřejní-li správce daně skutečnost, že Zhotovitel je nespolehlivým plátcem ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, je Objednatel oprávněn z každé fakturované platby zadržet daň z přidané hodnoty a tuto aniž by k tomu byl vyzván jako ručitel uhradit za Zhotovitele příslušnému správci daně. 6. Platební podmínky 6.1. Smluvní strany se dohodly, že cena díla bude uhrazena po předání a převzetí 6.2. bezvadného díla a po odstranění případných vad či nedodělků zapsaných v protokolu o předání a převzetí díla 6.3. Daňový doklad bude vystaven nejpozději do 5 kalendářních dnů po předání a 6.4. převzetí bezvadného díla. Splatnost faktury (daňového dokladu) bude do 14 kalendářních dnů od jejího doručení Objednateli. V případě, že Zhotovitelem vystavená faktura bude obsahovat nesprávné či neúplné údaje, je Objednatel oprávněn ji do data splatnosti vrátit s tím, že Zhotovitel je poté povinen vystavit novou fakturu s novou lhůtou splatnosti. V případě prodlení Objednatele s úhradou ceny díla je Zhotovitel oprávněn požadovat po Objednateli zaplacení úroku z prodlení v zákonné výši. 7. Práva a povinnosti smluvních stran 7.1. Zhotovitel je povinen provádět dílo s náležitou odbornou péčí, v souladu s touto 7.2. smlouvou, příslušnými obecně závaznými právními přepisy a technickými, 7.3. hygienickými či jinými normami, jakož i pokyny Objednatele. 7.4. Zhotovitel bere na vědomí, že práce budou probíhat za provozu oddělení. Zhotovitel se zavazuje provádět práce tak, aby byl co nejméně narušován provoz nemocnice. Zhotovitel předloží k předání díla doklady o zkouškách a revizích vyžadovaných příslušnými právními předpisy. Zhotovitel rovněž předá doklady o jakosti a kompletnosti dodávek pro provedení díla včetně výrobků zabudovaných, atesty dodávek, osvědčení, záruční listy atd. 7.5. Zhotovitel na vlastní náklady zajišťuje likvidaci veškerého vyprodukovaného 7.6. odpadu, který vznikne při provádění díla. Při nakládání s odpady je povinen 7.7. postupovat v souladu s obecně závaznými právními předpisy jako jejich původce. 7.8. Zhotovitel je povinen zabránit úniku jakékoliv nebezpečné látky, jež by mohla 7.9. jakýmkoliv způsobem negativně zasáhnout nebo poškodit majetek Objednatele, životní prostředí, nebo by mohla způsobit škody na lidském zdraví. V případě vzniku výše popsané situace je Zhotovitel povinen neprodleně informovat Objednatele a nést náklady na likvidaci havárie či ekologické škody v plné výši. Zhotovitel se zavazuje dodržovat mlčenlivost o všech skutečnostech a informacích týkajících se léčebné, ekonomické, obchodní či technické činnosti Objednatele, o kterých se dozví v souvislosti s činností prováděnou na základě této smlouvy. Zhotovitel se zavazuje, že výše uvedené informace neposkytne třetí osobě, nevyužije jich ve vlastní prospěch ani ve prospěch třetích osob. Tím není dotčena povinnost zveřejnit obsah této smlouvy či jiné skutečnosti týkající se smluvního vztahu založeného touto smlouvou, a to v rozsahu stanoveném zákonem. Zhotovitel je povinen vyklidit staveniště a uvést prostor staveniště do původního stavu do dne předání a převzetí díla. Objednatel je povinen poskytnout Zhotoviteli nezbytnou součinnost při provádění díla, spočívající zejména zajistit přístup do míst provádění díla. 8. Odpovědnost za vady, záruka za jakost 8.1. Zhotovitel poskytuje Objednateli záruku za jakost díla, jakož i jeho příslušenství a 8.2. součásti, a to v délce 36 měsíců. Bude-li na některé prvky či části poskytována výrobcem či dodavatelem záruka delší, pak je na takové prvky či části poskytována 8.3. delší záruka. Záruční lhůta počíná běžet dnem předání a převzetí díla a po 8.4. odstranění případných vad či nedodělků. V záruční lhůtě je Zhotovitel povinen odstranit reklamované závady na vlastní náklad bez zbytečného odkladu, nejpozději však do deseti (10) dnů, a v případě havarijního stavu do dvou (2) dnů od nahlášení vady Objednatelem. V případě, že Zhotovitel v uvedených lhůtách vady neodstraní, nebo je-li vzhledem ke všem okolnostem zjevné, že tak neučiní, je Objednatel oprávněn nechat tyto vady odstranit sám na náklady Zhotovitele. Záruční doba se prodlužuje o dobu trvání vady, která brání řádnému užívání díla. Zhotovitel je povinen nahradit Objednateli v plné výši škodu, která by mu vznikla vadným plněním nebo jako důsledek porušení povinností či závazků Zhotovitele. Zhotovitel neodpovídá za škodu, která byla způsobena nevhodnými požadavky či pokyny Objednatele, jestliže Zhotovitel na nevhodnost pokynů písemně upozornil a Objednatel na jejich dodržení trval, nebo jestliže tuto nevhodnost nemohl zjistit. 9. Sankční ujednání 9.1. V případě prodlení Zhotovitele s dokončením díla oproti termínům uvedeným v této 9.2. smlouvě je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 0,2 % z ceny díla vč. DPH za každý započatý den prodlení. 9.3. V případě porušení pravidel bezpečnosti práce a ochrany zdraví ze strany 9.4. Zhotovitele je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení. V případě prodlení Zhotovitele s odstraněním vad díla je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každou jednotlivou vadu a každý započatý den prodlení. V případě, že se některé z prohlášení Zhotovitele uvedené v čl. 1 této smlouvy, ukáže být nepravdivým, hrubě zkresleným či v podstatném ohledu zavádějícím, je 9.5. Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každé jednotlivé porušení. Úhradou smluvní pokuty není dotčen nárok na náhradu škody vzniklé poškozené smluvní straně v plné výši. 10. Trvání smlouvy 10.1. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu. 10.2. Objednatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit, a to i částečně, vedle důvodů stanovených zákonem rovněž v případě závažného porušení smluvní nebo zákonné povinnosti Zhotovitele. Za závažné porušení smluvní povinnosti se považuje zejména: • nedodržení závazných právních, hygienických nebo technických norem nebo pravomocného rozhodnutí orgánu státní správy, • prodlení se zhotovením díla dle této smlouvy o více než 15 dnů, • nepravdivé, hrubě zkreslené či v podstatném ohledu zavádějící prohlášení Zhotovitele uvedené v čl. 1 této smlouvy. 10.3. Zhotovitel je oprávněn od této smlouvy odstoupit vedle důvodů stanovených zákonem, v případě prodlení Objednatele s úhradou ceny díla o více než 30 dnů. 10.4. Účinky odstoupení od smlouvy nastávají okamžikem doručení písemného projevu vůle odstoupit od této smlouvy druhé smluvní straně. 10.5. Ukončení této smlouvy výpovědí nebo odstoupením jedné ze smluvních stran se nedotýká práva na náhradu újmy vzniklé porušením této smlouvy, práva na smluvní pokutu, povinnosti zachovávat mlčenlivost, ani dalších práv a povinností, z jejichž povahy plyne, že mají trvat i po ukončení této smlouvy. Totéž platí přiměřeně i v případě, že tato smlouva bude shledána neplatnou nebo neúčinnou. 10.6. V případě předčasného ukončení této smlouvy z důvodů nikoliv na straně Objednatele je Zhotovitel povinen poskytnout Objednateli veškerou potřebnou součinnost k tomu, aby Objednateli nevznikla škoda, zejména zajištěním provádění nezbytných činností do doby započetí prací novým zhotovitelem. 11. Odpovědné osoby 11.1. Odpovědnou osobou na straně Zhotovitele je: • Jméno a příjmení: osobní údaj • tel: • email: 11.2. Odpovědnou osobou pro věci technické na straně Objednatele je: • Jméno a příjmení: osobní údaj • tel: • email: 11.3. Ke změně údajů o kontaktní osobě postačí písemné oznámení doručené druhé smluvní straně. 12. Závěrečná ustanovení 12.1. Pokud některé z ustanovení této smlouvy je nebo se stane neplatným či neúčinným, nemá tato skutečnost vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení této smlouvy. Smluvní strany se zavazují takové ustanovení bez zbytečného odkladu nahradit novým platným a účinným ustanovením, které svým obsahem bude odpovídat účelu ustanovení předchozího. 12.2. Písemnosti zásadního charakteru, zejména písemnosti mající za následek ukončení této smlouvy, lze zasílat pouze písemně ve formě doporučeného dopisu. 12.3. Práva a povinnosti smluvních stran touto smlouvou výslovně neupravená se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zejména ustanoveními o smlouvě o dílo. 12.4. V případě rozporu této smlouvy s obsahem jejích příloh či jakýchkoliv jiných ujednání nebo prohlášení, má vždy přednost ustanovení této smlouvy. 12.5. Jakékoli změny a doplňky této smlouvy jsou možné pouze ve formě písemných vzestupně číslovaných dodatků, podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Totéž platí i pro vzdání se písemné formy. 12.6. Tato smlouva je vypracována ve dvou vyhotoveních, z nichž každá smluvní stran obdrží po jednom. 12.7. Smluvní strany si smlouvu přečetly, jejímu obsahu rozumí a na důkaz toho připojují vlastnoruční podpisy svých oprávněných zástupců. Přílohy: nabídka Zhotovitele č. č. 2960778968965 ze dne 1. 7. 2016 V Mladé Boleslavi dne ___________ V Sadské dne ___________ ………………………………………………. ………………………………………………. Za Oblastní nemocnici Středočeského Za OTTA-vzduchotechnika a kraje, a.s., nemocnici Středočeského kraje klimatizace, s. r. o.