Textová podoba smlouvy Smlouva č. 623201: Dodávka a instalace záložního zdroje pro evakuační výtah v HNsP Bílina

Příloha Smlouva o dílo UPS.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO

          uzavřená podle ust. § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku v platném znění

                                                            (ev.číslo Zhotovitele: 84122016-0)

          Čl. I. Smluvní strany
          Objednatel:
          Město Bílina
          Břežánská 50/4, 418 31 Bílina
          Zastoupení ve věcech smluvních: Oldřich Bubeníček, starosta města
          Zastoupení ve věcech technických: Ing. Jaroslav Bureš, vedoucí ONI
          IČ: 00266230
          DIČ: CZ00266230
          Bankovní spojení: Česká spořitelna, a.s. pobočka Bílina
          Č. účtu:
          (dále jen „objednatel“)

          a

          Zhotovitel:
          STAMP UNI s.r.o.
          Studentská 94/47, 36007 Karlovy Vary
          Zastoupení ve věcech smluvních: Ing.Jan Durdil nebo Ing.Petr Durdil, jednatelé společnosti

                                                 ( každý jednatel jedná za společnost samostatně )
          Zastoupení ve věcech technických: Ing.Jan Durdil
          IČ: 263 80 561
          DIČ: CZ26380561
          Bankovní spojení: Komerční banka Karlovy Vary
          Č. účtu:
          Společnost je zapsaná ve VR Krajského soudu v Plzni, oddíl C, vložka 16665
          (dále je „zhotovitel“)

          Čl. II. Předmět smlouvy

          Zhotovitel se zavazuje, že pro objednatele provede dílo :
             DODÁVKA A INSTALACE ZÁLOŽNÍHO ZDROJE PRO EVAKUAČNÍ VÝTAH V HORNICKÉ NEMOCNICI
                                                          S POLIKLINIKOU BÍLINA

          Předmět plnění díla spočívá v dodávce a montáži záložního zdroje pro evakuační osobní výtah mezi
          objektem „F“ a „D“ v objektu Hornické nemocnice s poliklinikou Bílina. Dodaná UPS bude splňovat
          minimálně tyto technické parametry:
          UPS MST 40kVA_3f/3f_on-line dvojitá konverze s příslušenstvím a v rozsahu cenové nabídky č.8-
          2016-0-060-0, která byla součástí nabídky do veřejné soutěže

          Předmětem plnění jsou dále práce výše nespecifikované, které jsou však nezbytné k řádnému
          provedení díla a o kterých vzhledem ke své kvalifikaci a zkušenostem zhotovitel měl nebo mohl vědět
          a bez kterých se nedá dílo řádně užívat. Provedení těchto prací nezvyšuje cenu díla. Zadavatel si
          vyhrazuje právo rozsah předmětu plnění omezit.

1
Čl. III. Místo plnění
Hornická nemocnice s poliklinikou Bílina, ulice Pražská 206/95, Bílina 418 01.

Čl. IV. Termíny

1. Zhotovitel se zavazuje provést dílo v souladu s časovým harmonogramem postupu provedení
    díla, který je součástí této smlouvy, přičemž se zavazuje dodržet zejména následující termíny:

Termín zahájení plnění předmětu díla:   1.listopadu 2016
Termín dokončení plnění předmětu díla:  7.listopadu 2016
Termín vyklizení staveniště:            8.listopadu 2016

2. V případě, že nebude možné zahájit práce v termínu dle odstavce 1. z důvodu na straně
    objednatele, je zhotovitel povinen zahájit práce následující pracovní den, kdy mu byla možnost
    zahájení provádění díla prokazatelně objednatelem oznámena. V takovém případě se termín
    pro dokončení a předání díla, jakož i jednotlivé termíny stanovené časovým harmonogramem
    postupu provedení díla, upraví zpravidla tak, že se prodlouží o tolik dnů, o kolik se prodloužil
    termín zahájení díla. Zhotovitel je však i v takovém případě povinen vyvinou veškeré úsilí
    k tomu, aby byly původně sjednané termíny dodrženy.

3. Objednatel je oprávněn kdykoliv nařídit zhotoviteli přerušení provádění díla. V případě, že
    provádění díla bude takto pozastaveno z důvodu na straně objednatele, má zhotovitel právo
    na prodloužení termínu pro dokončení a předání díla, jakož i jednotlivých termínů stanovených
    časovým harmonogramem postupu provedení díla, a to o dobu pozastavení provádění díla.
    Zhotovitel je rovněž v takovém případě povinen přepracovat v tomto smyslu časový
    harmonogram postupu provedení díla a takto upravený předat bezodkladně objednateli.

4. Neurčí-li objednatel jinak, je zhotovitel oprávněn přerušit provádění díla v případě, že zjistí při
    provádění díla skryté překážky znemožňující provedení díla sjednaným způsobem. Zhotovitel
    však musí pokračovat v provádění těch částí díla, které nejsou překážkou dotčeny, pokud je
    zřejmé, že překážka je jinak odstranitelná. Nutnost každého takového přerušení provádění díla
    je zhotovitel povinen písemně oznámit objednateli do 24 hodin od zjištění překážky. Součástí
    oznámení musí být zpráva o předpokládané délce přerušení, jeho příčinách a navrhovaných
    opatřeních. Zhotovitel má po odsouhlasení zprávy objednatelem právo na prodloužení
    termínu pro dokončení a předání díla, jakož i jednotlivých termínu stanovených časovým
    harmonogramem postupu provedení díla, a to o dobu pozastavení díla, to neplatí, pokud
    zhotovitel o překážce musel nebo měl při podpisu této smlouvy vědět nebo ji mohl zajistit při
    provádění díla a její následky včas odstranit.

5. Během přerušení provádění díla je zhotovitel povinen zajistit ochranu a bezpečnost
    pozastaveného díla proti zničení, ztrátě nebo poškození, jako i skladování věcí opatřených
    k provádění díla. Je rovněž povinen provést na své vlastní náklady opatření k zamezení nebo
    minimalizaci škody, která by pozastavením provádění díla mohla vzniknout (konzervace díla,
    opatření před propadnutím lhůt poskytnutých úřady apod.)

6. Zhotovitel se zavazuje bezodkladně písemně informovat objednatele o veškerých okolnostech,
    které mohou mít vliv na termín provedení díla.

7. Objednatel se zavazuje umožnit zhotoviteli permanentní vstup do nemovitosti nebo na
    pozemek, kde bude dílo provádět.

          Čl. V. Cena díla

2
               1. Sjednává se cena za dílo v celkové výši Kč bez DPH =220.823,00 Kč (slovy: dvěstědvacettisíc
                    osmsetdvacettři). Sazba DPH se řídí platnými daňovými předpisy.

               2. Cena díla ve formě: položkový rozpočet s rekapitulací a krycím listem a to dle zadávacích
                    podmínek.

               3. Součástí celkové ceny díla jsou veškeré náklady související s řádným provedením a
                    dokončením díla, včetně veškerých nákladů nezbytných ke splnění všech povinností
                    zhotovitele dle této smlouvy, či dle obecně závazných právních předpisů (bez zřetele na to, zda
                    je v této smlouvě uvedeno, že zhotovitel splní tu kterou povinnost na své vlastní náklady, či
                    nikoliv).

               4. Cena za dílo se sjednává jako pevná a nepřekročitelná.
               5. Nárok na cenu za dílo vzniká řádným provedením díla.

          Čl. VI. Změna ceny díla

               1. Celková cena bude upravena odečtením veškerých nákladů na provedení těch částí díla, které
                    objednatel nařídil formou méněprací neprovádět. Náklady na méněpráce budou odečteny ve
                    výši součtu veškerých odpovídajících neprovedených položek oceněného výkazu výměr nebo
                    smlouvy.

               2. Celková cena je překročitelná pouze
                    - dojde-li k účinnosti změn právních předpisů týkajících se výše daně z přidané hodnoty,
                    - pokud objednatel vyžádá provedení dodatečných prací nezbytně nutných pro dokončení
                         předmětu původní veřejné zakázky.

               3. Celková nabídková cena bude upravena započtením veškerých nákladů na provedení těch částí
                    díla, které představují dodatečné práce a dodávky v souladu s touto smlouvou a jsou
                    prováděny nad rámec množství nebo kvality uvedené v položkovém rozpočtu, pokud budou
                    vyžádány a odsouhlaseny objednatelem. Dodatečné práce budou účtovány podle veškerých
                    odpovídajících jednotkových cen položek dle oceněného výkazu výměr nebo smlouvy.
                    Oceňování případných dodatečných prací, které nebudou součástí nabídkového rozpočtu a
                    nebudou uváděné jako speciální, bude provedeno podle ceníkových položek ÚRS
                    aktualizovaných pro dané období procentuelně odpovídající obecně cenám z nabídkového
                    rozpočtu zhotovitele, maximálně však vždy do výše ceny položky v platné cenové soustavě URS
                    daného období. Při vyúčtování dílčích částí ceny dle postupu prací je zhotovitel povinen
                    dodatečné práce vyčíslit samostatně tak, aby překročení nabídkové ceny z tohoto důvodu bylo
                    objednatelem přezkoumatelné. Ocenění dodatečných prací musí být schváleno objednatelem
                    a k jejich provedení musí být vydán objednatelem písemný pokyn. Schválení dodatečných prací
                    nebo méněprací bude uvedeno na formulářích – změnových listech. Z jiných než uvedených
                    důvodů, mimo důvody zákonné, se změna nabídkové ceny nepřipouští.

               4. Zhotovitel nemá právo se domáhat navýšení ceny z důvodu chyb nebo nedostatků
                    v položkovém rozpočtu.

          Čl. VII. Platební podmínky

               1. Objednatel nebude poskytovat zálohy.
               2. Cenu za dílo ve výši 90 % celkové ceny díla bez DPH zaplatí objednatel zhotoviteli po předání a

                    převzetí díla na podkladě faktury s náležitostmi daňového dokladu s uvedeným údajem o lhůtě
                    splatností 30 dní od doručení faktury objednateli.

3
               3. Před vystavením faktury předloží zhotovitel objednateli soupis provedených prací. Objednatel
                    je povinen se k tomuto soupisu vyjádřit do 5 dnů ode dne jeho obdržení. Odsouhlasený soupis
                    prací je nedílnou součástí faktury, bez tohoto soupisu je faktura neplatná.

               4. Částka rovnající se 10 % z ceny díla sloužící jako zádržné bude uhrazena objednatelem
                    zhotoviteli v samostatné platbě po odstranění všech vad a nedodělků díla.

               5. Objednatel vyzve zhotovitele k doplnění faktury z důvodu neúplnosti nejpozději do 14 dnů ode
                    dne, kdy fakturu obdržel. Objednatel má v této lhůtě právo vrátit doporučeným dopisem
                    fakturu s uvedením důvodu, pro který fakturu vrací. V takovém případě zhotovitel fakturu
                    opraví a zašle objednateli znovu s novou lhůtou splatnosti.

               6. Sjednává se, že peněžitá pohledávka objednatele podle této smlouvy se považuje za splněnou
                    dnem odepsání příslušné částky z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele.

          Čl. VIII. Odpovědnost za vady díla a záruka za jakost

               1. Zhotovitel odpovídá za vady díla, které se vyskytnou po převzetí díla objednatelem v záruční
                    době. Tyto vady je zhotovitel povinen v souladu s níže uvedenými podmínkami bezplatně
                    odstranit. Práva z odpovědnosti za vady díla musí být uplatněna u zhotovitele v záruční době.

               2. Záruční doba na dílo:
                         1. 60 měsíců za podmínky provádění profylaktických servisních prohlídek dle manuálu
                              dovozce

               3. Záruční doba počíná plynout dnem následujícím po převzetí díla objednatelem doloženém
                    podepsaným předávacím protokolem, dle Čl. X. Předání a převzetí díla.

               4. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby odstranění vad(y) se nepočítá do
                    záruční doby. Po tuto dobu záruční lhůta neběží.

               5. Zhotovitel neodpovídá za vady, které byly po převzetí díla způsobeny objednatelem nebo
                    zásahem vyšší moci.

               6. Zhotovitel se zavazuje, že v případě vady díla v záruční době poskytne objednateli níže
                    uvedené plnění plynoucí z odpovědnosti zhotovitele za vady:
                    - bezplatně odstraní uplatněné vady,
                    - uhradí náklady objednatele na odstranění uplatněných vad v případě, kdy tyto vady
                         neodstraní zhotovitel ve stanovené lhůtě sám,
                    - uhradí objednateli veškeré z vady vzniklé i následné škody,
                    - poskytne objednateli přiměřenou slevu z celkové ceny díla odpovídající rozsahu
                         uplatněných škod v případě neodstranitelné vady nebo v jiných případech na základě
                         dohody smluvních stran.

               7. Zhotovitel se v případě uplatnění vady díla objednatelem zavazuje:
                    - potvrdit objednateli bezodkladně faxem, e-mailem nebo telefonicky přijetí uplatnění vad
                         díla s uvedením termínu uskutečnění prověrky vady,
                    - uskutečnit prověrku k zjištění důvodnosti a charakteru vady, nejpozději však ve lhůtě 24
                         hodin od uplatnění vady,
                    - zahájit bezodkladně práce na odstraňování vady, nejpozději však ve lhůtě 48 hodin od
                         uplatnění vady.

               8. Z průběhu řízení o uplatněných vadách a prověrky vady bude zhotovitelem pořízen zápis
                    obsahující souhlas nebo zdůvodněný nesouhlas s uznáním uplatněné vady. V případě uznání
                    vady bude zápis obsahovat termín odstranění vady, popis způsobu odstranění vady, případně
                    zhotovitelem navrhovanou výši slevy za vadu.

               9. V případě sporu o oprávněnost uplatněné vady budou smluvní strany respektovat vyjádření a
                    konečné stanovisko soudního znalce stanoveného objednatelem.

4
          Čl. IX. Provádění díla:

               1. Zhotovitel:
                    - se zavazuje realizovat předmět smlouvy v nejvyšší kvalitě a v souladu s příslušnými
                         předpisy, pravidly a normami,
                    - odpovídá za čistotu a pořádek na staveništi, které bude pro dílo používat,
                    - nesmí bez předchozího souhlasu objednatele zastavit nebo postoupit třetím osobám
                         závazky a práva vyplývající z této smlouvy,
                    - se zavazuje na žádost objednatele na svůj náklad odstranit, vše co provedl bez smluvního
                         podkladu a bez souhlasu objednatele, přičemž ručí za všechny škody, které by tímto
                         jednáním vznikly,
                    - zajistí vlastním nákladem pojištění všech svých zaměstnanců a dále třetích osob,
                         oprávněných ke vstupu na staveniště proti škodám na zdraví a majetku, který by tyto osoby
                         na staveništi mohly utrpět,
                    - nese v plném rozsahu odpovědnost za bezpečnost a ochranu zdraví při práci všech osob,
                         které budou pro zhotovitele vykonávat práce ke splnění závazků zhotovitele vůči
                         objednateli,
                    - nese nebezpečí škody na zhotovovaných věcech až do řádného provedení díla,
                    - je povinen vést ode dne předání a převzetí pracoviště stavební deník, do kterého zapisuje
                         skutečnosti předepsané zákonem a příslušnou prováděcí vyhláškou; povinnost vést
                         stavební deník končí dnem odstranění vad a nedodělků nebo vydáním kolaudačního
                         souhlasu, přičemž rozhodující je okolnost, která nastane později.
                    - v případě dodatečných prací bude zhotovitel před provedením těchto prací neprodleně
                         informovat objednatele a po provedení těchto prací před zakrytím konstrukcí vyzve
                         zhotovitel objednatele ke společné kontrole výměr a rozsahu těchto prací.

               2. Objednatel:
                    - předá zhotoviteli staveniště ve stanoveném termínu, formou oboustranně podepsaného
                         zápisu v protokolu, v termínu, který je uveden v čl. IV. této smlouvy. Na tomto protokolu
                         budou zapsány počáteční a konečné stavy energií.

          Čl. X. Předání a převzetí díla

               1. Zhotovitel:
                    - vyzve objednatele k zahájení přejímacího řízení zhotoveného díla ihned po uzavření
                         smlouvy o dílo
                    - připraví společně s objednatelem protokol o předávání a převzetí díla se soupisem
                         případných nedodělků a lhůtami jejich odstranění, bude-li objednatel přejímat dílo
                         s vadami a nedodělky,
                    - v den předání a převzetí díla vyklidí staveniště. O předání a převzetí staveniště připraví
                         zhotovitel protokol.

               2. Objednatel:
                    - zahájí přejímací řízení zhotoveného díla po uzavření smlouvy a následně bude
                         s objednatelem spolupracovat na vytváření podkladů stavební připravenosti, které budou
                         figurovat jako podklad výběrového řízení na stavební práce

5
                    - připraví společně se zhotovitelem protokol o předávání a převzetí díla se soupisem
                         případných nedodělků a lhůtami jejich odstranění, bude-li objednatel přejímat dílo
                         s vadami a nedodělky

                    - převezme vyklizené staveniště v den předání a převzetí díla. V protokolu o předání a
                         převzetí staveniště vyznačí objednatel případné nedodělky a lhůty k jejich odstranění.

          Čl. XI. Pojištění díla

               1. Zhotovitel je povinen po dobu provádění díla dílo v dostatečném rozsahu na svůj náklad
                    pojistit.

          Čl. XII. Smluvní pokuty

               1. Objednatel je oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu v případě prodlení zhotovitele:
                    a) s termínem dokončení díla,
                    b) s odstraněním zařízení staveniště a uvedením staveniště do původního stavu,
                    c) s odstraněním vad oproti lhůtám, jež byly objednatelem stanoveny v protokolu o předání
                         a převzetí díla,
                    d) s odstraněním vad uplatněných objednatelem v záruční době.
                    - výše smluvní pokuty při prodlení v plnění díla podle písm. a) činí 1 % z ceny díla za každý
                         i započatý den prodlení
                    - výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle písm. b) činí 2 000 Kč za každý den
                         z prodlení
                    - výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle písm. c) činí 1 000 Kč za každou vadu a
                         den prodlení
                    - výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle písm. d) činí 500 Kč za každou vadu a
                         den prodlení

               2. K úhradě splatných smluvních pokut uložených zhotoviteli je objednatel výhradně podle
                    vlastního rozhodnutí oprávněn použít odpočet od úhrady ceny za dílo nebo jeho část.

               3. Výše uvedené smluvní pokuty nejsou omezeny žádnou hranicí a mohou dosáhnout libovolné
                    částky. Uhrazením smluvní pokuty není dotčeno právo poškozené smluvní strany domáhat se
                    náhrady škody, jež jí prokazatelně vznikla porušením smluvní povinnosti, které se smluvní
                    pokuta týká.

               4. Veškeré smluvní pokuty jsou splatné do 21 dnů od jejich uplatnění u druhé smluvní strany

          Čl. XIII. Úrok z prodlení

               1. Objednatel je povinen v případě prodlení s úhradou peněžitého plnění zaplatit zhotoviteli úrok
                    z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.

          Čl. XIV. Odstoupení od smlouvy

               1. Objednatel je oprávněn písemně odstoupit od smlouvy, pokud zhotovitel:
                    - nezahájí provádění díla do 5 dnů od předání staveniště,
                    - bezdůvodně přeruší provádění díla
                    - přes písemné upozornění objednatele provádí dílo s nedostatečnou odbornou péčí,
                         v rozporu s projektovou dokumentací, platnými technickými normami, obecně závaznými
                         právními předpisy, případně pokyny objednatele.

6
   2. V případě, že objednatel odstoupí od smlouvy z důvodů uvedených v bodě 1. je zhotovitel
       povinen neprodleně předat objednateli místo plnění, stavební deníky a jiné doklady vztahující
       se k dílu či k jeho částem, jakož i věci, jež byly opatřeny k provádění díla a dopraveny na místo
       provádění díla.

   3. Objednatel je dále oprávněn písemně odstoupit od smlouvy, pokud:
       - na majetek druhé smluvní strany bylo zahájeno insolvenční řízení, nebo bylo povoleno
            vyrovnání,
       - návrh na prohlášení konkursu byl zamítnut pro nedostatek majetku druhé smluvní strany
       - druhá smluvní strana vstoupí do likvidace
       - nastane vyšší moc, kdy dojde k okolnostem, které nemohou smluvní strany ovlivnit a které
            zcela a na dobu delší než 90 dnů znemožní některé ze smluvních stran plnit své závazky ze
            smlouvy

   4. Vzájemné pohledávky smluvních stran vzniklé ke dni odstoupení od smlouvy podle bodu 3. se
       vypořádají vzájemným zápočtem, přičemž tento zápočet provede objednatel.

   5. Za den odstoupení od smlouvy se považuje den, kdy bylo písemné oznámení o odstoupení
       oprávněné smluvní strany doručeno druhé smluvní straně. Odstoupením od smlouvy nejsou
       dotčena práva smluvních stran na úhradu splatné smluvní pokuty a na náhradu škody.

   Čl. XV. Závěrečná ustanovení

       1. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oběma účastníky smlouvy. Tuto
            smlouvu lze měnit nebo doplňovat pouze dohodou ve formě písemných dodatků k ní.

       2. Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž objednatel i zhotovitel obdrží po
            dvou výtiscích.

       3. Pokud nebylo této smlouvě ujednáno jinak, řídí se právní vztahy z ní vyplývající občanským
            zákoníkem.

       4. Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva byla uzavřena podle jejich svobodné vůle, vážně,
            určitě a srozumitelně, nikoliv v tísni a za nápadně nevýhodných podmínek. Účastníci smlouvy
            tuto smlouvu přečetli, s jejím obsahem souhlasí, což stvrzují vlastnoručními podpisy.

       5. Účastníci smlouvy se dohodli, že text smlouvy je veřejně přístupnou listinou ve smyslu zákona
            č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

   V Bílině dne 23. 09. 2016  V Karlových Varech dne 21. 09. 2016

   ………………………………………………………….    ………………………………………………………………
   Objednatel                 Zhotovitel

   Přílohy:  1) cenová a obchodní nabídka č.8-2016-0-060-0

7