Textová podoba smlouvy Smlouva č. 6256263: Smlouva o dílo č. OR/18/23779 na zhotovení projektové dokumentace na

Příloha RS_KUPAX00OQAFT_OR_18_23779.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo č. OR/18/23779

__..~ME.ve~· projektové dokumentace na stavbu Modernizace mostu
                                 ev. č. 644-002 Pěčíkov"

                 Systémové číslo veřejné zakázky P18V00000072

Smluvní strany

1. Objednatel:  Pardubický kraj

                Komenského náměstí 125

                532 11 Pardubice

                zastoupen: JUDr. Martinem Netolickým, Ph.O., hejtmanem

                Osoba oprávněná jednat ve věcech technických:

                Ing. Jiří Kunt, Ph.O. nebo Ing. Radka Kroutilová nebo Ing. Pavel Jakubec
                Bankovní spojení: ČSOB, a.s.

                č.ú . :            220430336/0300

                IČ:                708 92 822

                DIČ :              CZ70892822, neplátce DPH

2. Zhotovitel:  BENING s.r.o.
                sídlo: Benešov u Semil 7, 512 06

                Zápis v OR: Krajským/městským soudem v Hradci Králové pod sp. zn. oddíl C
                vložka 36516

                Bankovní spojení:  FIO banka
                                   2700946170/2010
                č.ú.:              04773039
                                   CZ04773039
                IČ:
                DIČ:

uzavírají tuto smlouvu o dílo, kterou se zhotovitel zavazuje řádně a včas, na svůj náklad a
nebezpečí, provést pro objednatele dílo dle podmínek této smlouvy a jejích příloh a objednatel
se zavazuje za podmínek této smlouvy dílo převzít a zaplatit zhotoviteli dohodnutou cenu za jeho
provedení.

                                                          Článek I.
                                                       Předmět díla

1. Zhotovitel se zavazuje za podmínek této smlouvy podle projektového záměru pro objednatele
    zpracovat projektovou dokumentaci stavby Modernizace mostu ev. č. 644-002 Pěčíkov a
    provést související činnosti v tomto rozsahu:

 i. zpracovat jednostupňovou projektovou dokumentaci v rozsahu dokumentace pro společné
    územní a stavební řízení a současně v rozsahu dokumentace pro zadání a provedení
    stavby. Zpracovaná dokumentace bude v rozsahu dle zákona č. 183/2006 Sb., o územním
    plánování a stavebním řádu, v platném znění (dále jen „stavební zákon") a jeho prováděcích
    vyhlášek. Dále bude zpracována do podrobností nezbytných pro zpracování nabídky do
    zadávacího řízení na zhotovitele stavby ve smyslu zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání
    veřejných zakázek (dále též „ZZVZ") a vyhlášky č. 169/2016 Sb., o stanovení rozsahu
    dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a soupisu stavebních prací, dodávek a
     služeb s výkazem výměr, ve znění platném v době dokončení dokumentace. Projektová
    dokumentace musí být zpracována v souladu s požadavky vyhlášky č. 146/2008 Sb. Není-li
    to odůvodněno předmětem veřejné zakázky, nesmí dokumentace zvýhodnit nebo

SOD č. OR/18/23779                                                      Strana 1z19
Krajský úřad Pardubického kraje

znevýhodnit určité dodavatele nebo výrobky tím, že technické podmínky stanoví
prostřednictvím přímého nebo nepřímého odkazu na určité dodavatele nebo výrobky, nebo
patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označení

původu.

Součástí díla je dále zejména:

- zakreslení stavby do katastrální mapy, návrh oddělovacího geometrického plánu včetně

souhlasu stavebního úřadu s dělením pozemků , výpisy dotčených pozemků z katastru

nemovitostí, záborový elaborát a stanovení odvodů za zábory zemědělského a lesního

půdního fondu,                   ·

- obstaráni všech potřebných souhlasů , závazných stanovisek, popřípadě rozhodnutí
 dotčených orgán ů podle zvláštních právních předpisů nebo stavebního zákona , a jiných
 dokladů vyžadovaných zvláštními právními předpisy , nevydává-li se koordinované
 závazné stanóvisko podle § 4 odst. 7, nebo nepostupuje-li se podle § 96b odst. 2
 stavebního zákona,

- obstarání stanovisek vlastníků veřejné dopravní nebo technické infrastruktury k možnosti a
 způsobu napojení nebo k podmínkám dotčených ochranných a bezpečnostních pásem ,

- obstarání smluv s příslušnými vlastníky veřejné dopravní nebo technické infrastruktury,
  vyžaduje-li záměr vybudování nové nebo úpravu stávající veřejné dopravní nebo technické
  infrastruktury,

- zpracování návrhu plánu kontrolních prohlídek stavby,

- zajištění zpracování plánu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi osobou
  odborně způsobilou podle zákona č. 309/2006 Sb., v platném znění s ohledem na druh a
 velikost stavby tak, aby plně vyhovoval potřebám zajištění bezpečné a zdraví neohrožující
  práce;

- sepsání žádosti o vydání společného povolení stavby;

to vše tak, aby na základě těchto podkladů mohlo být vydáno pravomocné společné
povolení stavby.

Vydané společné povolení je objednatel povinen bezodkladně předat zhotoviteli k porovnání
věcných údajů uvedených v žádosti o vydání společného povolení s údaji uvedenými ve
vydaném společném povolení. V případě zjištění rozdílných údajů mezi výše uvedenými
podklady a vydaným společným povolením je zhotovitel povinen v termínu před nabytím
právní moci společného povoleni o této skutečnosti informovat objednatele a příslušný
stavební úřad.

Projektová dokumentace bude obsahovat u jednotlivých stavebních objektů kód CPV, CZ-
CPA a CZ-CC. Paré č. 1 a 2 bude obsahovat oceněný soupis stavebních prací, dodávek a
služeb s výkazem výměr dle vyhlášky č. 169/2016 Sb., platné a účinné v době dokončení
dokumentace. Použitá cenová úroveň bude v komentáři uvedena. Ceny budou uvedeny bez
DPH , u všech položek bude stanovena sazba DPH a uvedena cena včetně DPH. Nedílnou
součástí projektové dokumentace budou zpracované ZOV včetně POV s návrhem
harmonogramu prací zhotovitele stavby během částečných a úplných uzavírek komunikace.
V harmonogramu musí být uvedeny i nezbytné technologické přestávky a harmonogram
musí být navržen tak, aby průběžná lhůta výstavby během uzavírek komunikací byla
minimální a nedocházelo ke zbytečným přestávkám při realizaci prací. Všechny uzavírky a
objízdné trasy musí být předběžně projednány s dotčenými účastníky následného řízení ve
věci uzavírek silnic. Doklady o projednání s těmito účastníky musí být součástí dokladové
části zadávací dokumentace.

ii. provést majetkoprávní činnosti v rozsahu specifikovaném přílohou č. 1 smlouvy;

iii. poskytnout objednateli jako zadavateli součinnost v zadávacím řízení veřejné zakázky na
    zhotovitele stavby podle projektové dokumentace. Tato součinnost zahrnuje zejména
    zpracování podkladů pro odpovědi na žádosti dodavatelů o vysvětlení zadávací
    dokumentace, pokud tyto žádosti směřují k projektové dokumentaci nebo soupisu prací.

SOD č. OR/18/23779                                       Strana 2 z 19
Krajský úřad Pardubického kraje

      Podklady zpracuje zhotovitel bezodkladně , tak aby objednatel mohl dodržet procesní lhůty
     stanovené v ZZVZ.
      Závazek k součinnosti v zadávacím řízení není překážkou předání a převzetí jinak
      dokončeného díla a trvá, z povahy věci, i po odevzdání předmětu díla objednateli až do
      naplnění účelu tohoto ujednání.
2. Součástí díla je též provedení všech potřebných průzkumných prací a geodetického
    zaměření, které jsou nezbytné pro zpracování projektové dokumentace a řádné provedení
    projektovaného díla .
    Navržená stavební opatření a rozsah stavebních prací musí za všech okolností vyhovět
    podmínkám přijatelnosti projektu stanoveným přísl'ušnou výzvou daného operačního
    programu.

3. Před zahájením projekčních prací svolá zhotovitel vstupní jednání s objednatelem, na kterém
    bude upřesněn další postup a stanoveny termíny dalších jednání.
    Součástí přednietu plnění této smlouvy je i zapracování připomínek objednatele do
    dokumentace. V závěru prací na dokumentaci svolá zhotovitel jednání, na kterém seznámí
    objednatele s rozpracovanou dokumentací.

4. Povinnou součástí dokladové části dokumentace je závěr z odborného posouzení
   Východočeského muzea v Pardubicích k předpokládanému výskytu archeologických situací a
    nálezů v místě plánované stavby. Kontaktní údaje pověřené osoby Východočeského muzea
    pro tyto účely sdělí objednatel zhotoviteli na vyžádání.

    Dokladová část projektové dokumentace bude obsahovat zápisy ze všech jednání
    uskutečněných mezi objednatelem a zhotovitelem v průběhu plnění díla. Součástí dokladové
    části bude i souhlasné stanovisko budoucího uživatele s projektovou dokumentací včetně
    stanoviska příslušné majetkové správy SÚS Pk.

5. Zhotovitel zpracuje a předá objednateli dílo v písemné formě v českém jazyce. Počet
   vyhotovení je 1O paré tištěné formy. Dále bude dílo zároveň předáno v 5 vyhotoveních
    v digitální formě na nosiči CD nebo DVD ve formátu *.DOC nebo *.DOCX, výkresová část
    v AUTOCAD formát *.DWG a současně ve formátu *.PDF, tabulky budou ve formátu *.XLS
    nebo *.XLSX, který bude kompatibilní s datovým předpisem elektronického formátu XC4.
    Oceněný a neoceněný soupis stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr v
    rozsahu stanoveném prováděcím právním předpisem bude předán ve formátu *.XLS nebo
    *.XLSX, který bude kompatibilní s datovým předpisem elektronického formátu XC4 a tištěné
    podobě autorizované. Požadavky na předání díla nebo jeho části i v jiných než výše
    uvedených formátech mohou vyplývat z přílohy č . 3. Dále předá zhotovitel objednateli
    projektovou dokumentaci v digitální formě v komprimovaném formátu *.ZIP, přičemž
   jednotlivé soubory komprimovaného formátu nesmí přesáhnout datovou velikost 45 MB. V
    případě potřeby dalších vícetisků se zhotovitel zavazuje k jejich vyhotovení mimo sjednanou
    smluvní odměnu pouze za cenu nákladů na zhotovení kopií za ceny obvyklé v PLG centrech
    včetně kompletace . Celková situace stavby bude v systému JTSK, Balt po vyrovnání.
    Všechna paré budou řádně autorizována. Jedno paré bude obsahovat originály dokumentů.

6. Smluvní strany ujednávají, že správní poplatek za podání žádosti o vydání společného
    povolení hradí bez ohledu na případné zastoupení v tomto řízení zhotovitelem objednatel
    sám.

                                                          Článek li.
                                   Cena díla, platební a fakturační podmínky

1. Cena, kterou je objednatel povinen zaplatit zhotoviteli za řádně provedené dílo činí celkem :

    315.000,- Kč bez DPH (dále též „smluvní cena")

    DPH při sazbě 21% činí 66.150,- Kč
    Celkem včetně DPH 381.150,- Kč

SOO č. OR/18/23779  Strana 3 z 19
Krajský úřad Pardubického kraje

    Uvedená smluvní cena je cenou nejvýše přípustnou a zahrnuje veškeré dodávky, služby,
    práce a náklady zhotovitele vzniklé v souvislosti s prováděním díla popsaného v této smlouvě
    (mimo vyžádaných vícetisků). Smluvní strany ujednávají, že při změně sazby DPH se cena
    díla vč. DPH navyšuje/snižuje v souladu se změnou sazby.

2. Objednatel se zavazuje uhradit zhotoviteli cenu díla uvedenou v bodě 1. tohoto článku na
    základě jeho faktury a na základě předávacího protokolu v souladu s dalšími podmínkami
    uvedenými v této smlouvě.

3. Právo zhotovitele na fakturaci, včetně fakturace DPH, vzniká dnem podepsání protokolu o
    předání a převzetí předmětu díla oběma smluvními stranami. Nedílnou součástí předávacího

   protokolu bude i formulář dle přílohy č. 2 této smlouvy. Kopie uvedeného protokolu bude

    přílohou faktury za zhotovení díla.

4 . Faktura bude adresována:
    Pardubický kraj
    Komenského náměstí 125
    532 11 Pardubice

5. Faktura bude splňovat náležitosti daňového dokladu v souladu s právními předpisy a
    zvyklostmi (včetně správně uvedeného názvu, sídla a čísla smlouvy objednatele). Objednatel
    je oprávněn vrátit zhotoviteli bez zaplacení fakturu, která nemá náležitosti uvedené v tomto
    ustanovení nebo vykazuje jiné vady. Současně s vrácením faktury sdělí objednatel zhotoviteli
   důvody vrácení. V závislosti na povaze vady je zhotovitel povinen fakturu opravit nebo nově
    vyhotovit. Oprávněným vrácením faktury se lhůta splatnosti faktury přerušuje. Nová lhůta
    splatnosti začíná běžet ode dne doručení objednateli doplněné, opravené nebo nově
    vyhotovené faktury s příslušnými náležitostmi, splňující podmínky této smlouvy.

6. Pokud by objednateli v souvislosti s úhradou faktury vznikalo ručení za DPH podle § 109

    zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění (např. podle odst. 2 písm.
    c) nebo odst. 3) je objednatel bez dalšího oprávněn uhradit zhotoviteli pouze fakturovanou
    částku bez DPH a částku odpovídající vyúčtované DPH zaplatit na účet správce daně. O
    tomto postupu objednatel dodatečně písemně informuje zhotovitele.

7 . Faktura je splatná do 30 kalendářních dnů ode dne prokazatelného doručení faktury
    objednateli.

8. Úhradou se rozumí odepsání fakturované částky z účtu objednatele.

                                                          Článek Ill.
                                                       Termín plnění

1. Zhotovitel se zavazuje řádně dokončené dílo dle čl. I. této smlouvy předat objednateli nejdéle
    do 140 kalendářních dnů od vstupu smlouvy v účinnost.

2. Připadne-li den dokončení plnění na sobotu, neděli nebo svátek, má se za to, že dílo bylo
    dokončeno včas, dojde-li k jeho převzetí objednatelem v nejbližší následující pracovní den.

3. Zhotovitel bere na vědomí, že nesplnění termínu dokončení díla podléhá sankcím sjednaným
    touto smlouvou a může též vyústit ve vznik škody obje~nateli.

                                                          Článek IV.
                                                      Provádění díla

1. Zhotovitel bude při provádění díla postupovat s odbornou péčí. Dodávky, práce a služby,
    které jsou předmětem této smlouvy, zhotovitel dodá nebo provede v takovém rozsahu a
    jakosti, aby výsledkem bylo kompletní dílo odpovídající podmínkám stanoveným touto
    smlouvou a účelu použití.

SOD č. OR/18/23779  Strana 4 z 19
Krajský úřad Pardubického kraje

2. Zhotovitel je povinen dílo provést ve sjednané době a v souladu s dalšími podmínkami
    stanovenými touto smlouvou. Zhotovitel se zavazuje zajistit v rámci provádění díla úplné a
    včasné provedení všech prací nutných pro řádné dokončení díla bez vad a další plnění,
    jejichž provedení je pro řádné a včasné dokončení díla nezbytné.

3. Zhotovitel je povinen při realizaci díla dodržovat veškeré předpisy, pokud se vztahují
    k prováděnému dílu. Pokud porušením těchto předpisů zhotovitelem vznikne škoda, má
    zhotovitel povinnost ji nahradit.

4. Předmět díla musí vyhovovat technickým a právním normám a ostatním předpisům platným
    v české republice a bude obsahovat veškeré části vyžádané stavebním úřadem a
    zainteresovanými orgány. Tím nejsou dotčena ujednání této smlouvy vyžadující pro plnění
    vyšší než normami požadovaný standard.

5. Zhotovitel prohlašuje, že mu jsou známy technické, kvalitativní a specifické podmínky za
    nichž se má dílo realizovat.

6. Zhotovitel bere na vědomí, že na dílo se vztahují specifické podmínky vyplývající ze
   skutečnosti , že projekt je určen k uplatnění v rámci SC 1.1 plánované výzvy Integrovaného
    regionálního operačního programu. Vybrané povinnosti plynoucí z tohoto zařazení a odkazy
    na plné znění podmínek op,eračního programu jsou uvedeny v přileze č. 3 smlouvy.

    Konkrétní specifikace a způsob splnění těchto podmínek v rámci zpracování projektové
    dokumentace v souladu s čl. I. smlouvy bude nedílnou součástí projednávaných bodů na
    vstupním jednání se zhotovitelem.

                                                             Článek V.
                                                      Průběžná kontrola

1. Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění díla prostřednictvím pověřených osob.

2. Na výzvu objednatele je zhotovitel povinen průběžně jej informovat o stavu rozpracovaného
   díla, předkládat mu dílčí výsledky a rozpracovanou dokumentaci s ním konzultovat.

3. K žádosti objednatele je zhotovitel povinen prokázat, že se na plnění z této smlouvy podílejí
   zodpovědné osoby (nebo schválení náhradníci), které uvedl v rámci prokázání kvalifikace
   v zadávacím řízení veřejné zakázky, na jehož základě byla tato smlouva uzavřena.

                                                     Článek VI.

                                              Záruky, odpovědnost za vady

1. Zhotovitel odpovídá za správnost a úplnost provedení předmětu díla, provedení prací
   uvedených v čl. I. této smlouvy podle této smlouvy a souvisejících platných předpisů.
   Zhotovitel na sebe přejímá odpovědnost za škody způsobené případnými technickými nebo
   jinými nedostatky předané dokumentace. Zhotovitel odpo1vídá za správnost, úplnost a
   proveditelnost dokumentace. Statické a dynamické výpočty musí být zpracovány v takové
   formě, aby byly kontrolovatelné, zejména v tom směru , aby bylo možno posoudit uvažované
   zatížení konstrukcí, zvolené výpočtové metody a formu výstupů. Zhotovitel dále odpovídá za
   to, že řešení díla je navrženo s přihlédnutím k objednatelem stanovenému účelu ekonomicky

     přiměřeně.

2. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku, že celé dílo (a každá jeho část) bude prosto
   jakýchkoliv věcných, právních, jakož i ostatních vad ke dni jeho předání. Dílo nebo jeho část
   má vady, jestliže zejména neodpovídá výsledku určenému ve smlouvě, účelu jeho využití,
    případně nemá vlastnosti výslovně stanovené smlouvou, objednatelem, platnými předpisy
   nebo nemá vlastnosti obvyklé.

3. Zhotovitel poskytuje po uvedenou záruční dobu záruku za bezvadnost předmětu díla, tj.
   záruku za všechny vlastnosti, které má mít předmět díla zejména dle této smlouvy, dle
   jednotlivých požadavků a pokynů objednatele, případně ostatních pověřených osob, dle

SOD č. OR/18/23779               Strana S z 19
Krajský úřad Pardubického kraje

      norem a ostatních předpisů, pokud se na prováděný předmět díla či jeho části vztahují.
      Zhotovitel prohlašuje, že předmět díla si po tuto dobu zachová všechny takové vlastnosti,
     funkčnost a stanovenou účelovou způsobilost. Po dobu záruční doby je tedy rozsah záruky
      neomezený, což znamená zejména, že předmět díla provedený podle této smlouvy bude
      prostý jakýchkoliv vad.

 4. Zhotovitel odpovídá za vady díla uvedené v bodě 1„ 2. a 3. tohoto článku této smlouvy, které
     budou zjištěny v záruční době. Záruční doba činí 60 měsíců ode dne podpisu protokolu o
      předání a převzetí předmětu díla oběma smluvními stranami.

 5. Vada na díle, která se vyskytne v průběhu záruční doby, bude objednatelem oznámena bez
     zbytečného odkladu písemně zhotoviteli a tento odstraní závadu neprodleně, nejpozději však
      odstraní závadu ve lhůtě 1O pracovních dnů, pokud se objednatel se zhotovitelem
      nedohodnou písemně jinak.

 6. Zhotovitel bez zbytečného prodlení a na své vlastní náklady provede znovu činnost a dodá
     znovu části díla v míře potřebné k odstranění vad zjištěných objednatelem během záruční
     doby .

 7. Zhotovitel je povinen vadu odstranit na vlastní náklady; to neplatí, pokud zhotovitel prokáže,
     že vadu nezavinil.

 8. Neodstraní-li zhotovitel vady díla ve lhůtě podle bodu 5. tohoto článku této smlouvy nebo
     oznámí-li před jejím uplynutím, že vady neodstraní, může objednatel odstoupit od smlouvy,
     požadovat přiměřenou slevu z ceny díla nebo po předchozím vyrozumění zhotovitele vadu
     odstranit sám nebo ji nechat odstranit na náklady zhotovitele, aniž by tím objednatel omezil
     jakákoliv svá práva daná mu touto smlouvou. Zhotovitel je povinen nahradit objednateli výdaje
     a ušlý zisk, které souvisejí s odstraňováním vad zajišťovaným objednatelem , a to do 30 dnů
     po obdržení příslušného platebního dokladu objednatele.

 9. V případě, že se jedná o vady, které brání užití díla k sjednanému účelu, může objednatel od
     smlouvy odstoupit.

1O. V případě odstranění vadných částí díla se záruční doba díla nebo jeho části prodlouží o
     dobu, po kterou nemohlo být dílo nebo jeho část v důsledku zjištěné vady užíváno vůbec
     nebo mohlo být užíváno jen v rozsahu nižším než dle této smlouvy.

11. Nároky z vadného plnění lze uplatnit do posledního dne záruční doby, přičemž i výzva
     k odstranění vad odeslaná objednatelem v poslední den záruční doby se považuje za včas

       uplatněnou .

12. V případě odpovědnosti zhotovitele za vady platí v ostatním § 2615 a násl. občanského
     zákoníku.

                                                           Článek VII.
                                               Zajištění plnění povinností

V případě porušení povinností daných zhotoviteli touto smlouvou má objednatel nárok, aniž by
tím omezil svá ostatní práva vyplývající z této smlouvy, včetně práva na náhradu škody, vůči
zhotoviteli uplatnit a zhotovitel má povinnost zaplatit smluvní pokutu. Povinnosti podléhající
smluvní pokutě, podmínky a výše smluvní pokuty jsou, kromě ostatních ujednání o smluvních
pokutách výslovně uvedených na jiných místech této smlouvy, následující:

1. Dojde-li k prokazatelnému navýšení ceny díla stavby realizované na základě projektové
    dokumentace vypracované dle této smlouvy, a to z důvodu jakýchkoliv vad této projektové
    dokumentace (např. nesouladu mezi soupisem stavebních prací, dodávek a služeb
    s výkazem výměr a projektovou dokumentací), je zhotovitel povinen uhradit objednateli
    smluvní pokutu

    - ve výši 2% z ceny díla v případě navýšení smluvní ceny díla stavby do 5% včetně,

    - ve výši 5% z ceny díla v případě navýšení smluvní ceny díla stavby od 5% do 10% včetně,

SOD č. OR/18/23779               Strana 6 z 19
 Krajský úřad Pardubického kraje

     - ve výši 8% z ceny díla v případě navýšení smluvní ceny díla stavby větším než 10%.

 2. V případě, že Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „ŮOHS") zjistí během
     zadávacího řízení realizovaného na základě projektové dokumentace vypracované na
     základě této smlouvy pochybení zadavatele v důsledku chybně zpracované projektové
     dokumentace stavby nebo soupisu stavebních prací vč. výkazu výměr, bude zhotovitel
     povinen uhradit objednateli náklady na správní řízení vedené ŮOHS, včetně případných
     sankcí z něj vyplývajících vůči objednateli. Dále je zhotovitel povinen zaplatit objednateli
     škodu, která mu tímto vznikla.

     Pokud bude objednatel v důsledku pochybení zhotovitele nebo vady díla sankcionován
     v procesech týkajících se přidělení dotace na projekt spočívající v realizaci stavby
     zhotovované na základě projektové dokumentace vypracované podle této smlouvy, a to
     formou krácení nebo úplného odejmutí poskytnuté dotace, je zhotovitel povinen uhradit
     objednateli smluyní pokutu ve výši této sankce.

 3. V případě, že objednatel při kontrole projektové dokumentace a oceněného soupisu
     stavebních prací s výkazem výměr zjistí podstatné nedostatky spočívající zejména
     v nesprávném stanovení počtu měrných jednotek nebo jednotkových cen, zavazuje se
     zhotovitel uhradit objednateli náklady prokazatelně vynaložené na porovnání zhotovitelem
     vytvořené projektové dokumentace a soupisu stavebních prací s výkazem výměr.

 4. Bude-li zhotovitel v prodlení s předáním jakékoliv části řádně dokončeného díla oproti termínu
     ujednanému v čl. Ill. této smlouvy, zavazuje se zhotovitel zaplatit objednateli za každý den
     prodlení smluvní pokutu ve výši 0,5% ze smluvní ceny díla.

 5. Při odstoupení objednatele od smlouvy pro její podstatné porušení zhotovitelem podle čl. VIII.
     bodu 2. písm. a) - d) uplatní objednatel za toto porušení smlouvy vůči zhotoviteli též smluvní
     pokutu ve výši 20% smluvní ceny díla.

 6. Neodstraní-li zhotovitel vady díla ve lhůtě podle článku VI. bodu 5. této smlouvy, zavazuje se
     zhotovitel zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý i započatý
     kalendářní den prodlení.

 7. V případě vadného plnění v oblasti majetkoprávního vypořádání tak, jak jsou požadované
     činnosti upraveny v příloze č. 1 této smlouvy, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli
     smluvní pokutu ve výši O, 1% ze smluvní ceny díla za každý kalendářní týden, ve kterém přes
     upozornění objednatele nesplnil přílohou stanovené povinnosti.

 8. Za každý jednotlivý případ jiného než výše uvedeného porušení povinností zhotovitele z této
     smlouvy je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05% ze smluvní
     ceny díla.

 9. Smluvní strany ujednávají jako základní způsob vypořádání smluvních pokut vyměřených
     objednatelem zhotoviteli jejich zápočet proti ceně díla fakturované zhotovitelem. Není-li tento
     postup možný, zaplatí zhotovitel smluvní pokutu podle této smlouvy na účet objednatele do
     15 dnů po obdržení vyúčtování smluvní pokuty.

10. Zaplacením smluvní pokuty zhotovitelem není dotčen nárok objednatele na náhradu
     případných škod vzniklých prodlením či vadným plněním zhotovitele v plné výši.

11. Není-li v ostatních ustanoveních smlouvy uvedeno jinak, zaplacení smluvní pokuty
     zhotovitelem objednateli nezbavuje zhotovitele závazku splnit povinnosti plynoucí z této
     smlouvy.

12. Oprávněnost nároku na smluvní pokutu není podmíněna žádnými formálními úkony ze strany
     objednatele .

13. Celková výše smluvních pokut, které mohou být vyměřeny zhotoviteli, je omezena částkou
     30% ze smluvní ceny díla. Toto omezení se však nevztahuje na smluvní pokutu podle bodu
     2. tohoto článku .

SOD č. OR/18/23779  Strana 7 z 19
Krajský úřad Pardubického kraje

                                                            Článek VIII.
                                                  Odstoupení od smlouvy

1. Smluvní strany mohou odstoupit od smlouvy z důvodu podstatného porušení smlouvy.

2. Objednatel má právo odstoupit od smlouvy v případě podstatného porušení smlouvy
    zhotovitelem, kterým se kromě případů odstoupení objednatele výslovně uvedených
    v ostatních článcích této smlouvy rozumí případy , kdy:

    a) zhotovitel přes opakované upozornění objednatele brání nebo jinak znemožní provádění
        kontrol díla nebo jeho části;

    b) se zhotovitel přes opakované upozornění objednatelem zpozdil o více než 30 dnů
        s plněním jakékoliv ze svých povinností stanovených touto smlouvou (zejména nedodržel
       termín předání dokončeného díla uvedený v článku Ill. této smlouvy), pokud pro danou
        povinnost tato smlouva výslovně nestanoví jinak;

    c) zhotovitel opakovaně nerealizuje dílo podle smlouvy nebo opakovaně zanedbává realizaci
        svých povinností daných smlouvou;

    d) zhotovitel neobstarává, zanedbává obstarávání, odmítá nebo není schopen obstarat
        potřebné věci , služby nebo pracovní síly na realizaci a dokončení díla v souladu se
       smlouvou;

    e) výše smluvních pokut vyměřených zhotoviteli, včetně těch již uhrazených, dosáhla částky
       stanovené v článku VII. bodu 13. této smlouvy;

   f) zhotovitel je v insolvenčním řízení a bylo rozhodnuto o jeho úpadku nebo je v likvidaci,
        případně jiným způsobem ukončil činnost.

   V případě odstoupení objednatele od smlouvy ve výše uvedených případech je objednatel
    oprávněn sám nebo prostřednictvím třetí osoby dílo nebo jeho část dokončit , případně opravit
    nebo jinak uvést do souladu s podmínkami smlouvy. V takovém případě všechny náklady
    převyšující cenu díla dle této smlouvy spojené s dokončením nebo uvedením díla či jeho části
   do souladu se smlouvou uhradí zhotovitel na účet objednatele do 30 dnů po obdržení
    platebního dokladu objednatele. Objednatel je oprávněn odečíst ze svých finančních závazků
    vůči zhotoviteli své finanční nároky na úhradu výše uvedených nákladů, které zhotoviteli

     účtuje .

3. Objednatel má dále právo odstoupit od smlouvy v případě, že nebude mít finanční prostředky
    pro pokračování realizace díla. V tomto případě má zhotovitel nárok na zaplacení poměrné
    části ceny díla odpovídající rozsahu provedeného díla.

4. Zhotovitel má právo odstoupit od smlouvy v případě podstatného porušení smlouvy
    objednatelem, za které se podle této smlouvy považuje situace, kdy se objednatel přes
    opakovaná upozornění zpozdil o více než 45 dnů s úhradou faktury, kterou přijal a nevrátil
    podle článku li. této smlouvy. V případě zpožděni uhradí objednatel zhotoviteli úrok z prodlení
   v zákonem stanovené výši.

5. V případě odstoupení objednatele od smlouvy z důvodu podstatného porušení smlouvy
   zhotovitelem nemá zhotovitel nárok na zaplacení ceny podle článku li. této smlouvy, a to ani
    na její poměrnou část, pokud se objednatel se zhotqvitelem nedohodnou písemně jinak.
   Zhotovitel je pouze oprávněn žádat po objednateli to , o co se objednatel zhotovováním
    předmětu dila obohatil. Odstoupením od smlouvy není dotčen nárok objednatele na náhradu
    případné škody, zaplacení smluvní pokuty nebo práva z licenčního ujednání k předmětu díla.

6. V případě odstoupení zhotovitele od smlouvy z důvodu podstatného porušení smlouvy
    objednatelem má zhotovitel nárok na zaplaceni poměrné části ceny díla odpovídající jeho
    provedenému rozsahu , a to proti předání této části. Odstoupením od smlouvy není dotčen
    nárok zhotovitele na případné zaplacení smluvní pokuty.

SOD_ č. OR/18/23779  Strana 8 z 19
Krajský úřad Pardubického kraje

                                                     Článek IX.

                                              Přechod vlastnického práva

Vlastnické právo k předmětu díla přechází ze zhotovitele na objednatele dnem podpisu
protokolu o předání a převzetí předmětu díla oběma smluvními stranami.

                                                            Článek X.
                                           Předání a převzetí předmětu díla

1. Předmět díla bude předán objednateli v dohodnutém místě, kterým je sídlo Krajského úřadu
    Pardubického kraje, Komenského nám. 120, 532 11 Pardubice, budova C, OMSŘI kancelář
    číslo 333.

2. Zhotovitel je povinen včas objednatele vyzvat k převzetí předmětu díla. Důkazní břemeno
   prokazující vyzvání objednatele k převzetí předmětu díla a prokazující včasnost takové výzvy
   nese zhotovitel.

3. Předmět díla je považován za řádně provedený tehdy, došlo-li k včasnému plnění bez vad a
    nedodělků a došlo-li k předáni předmětu díla objednateli v místě plnění.

4. Objednatel je povinen převzít pouze řádně (bezvadně) provedený předmět díla. O předání a
    převzetí předmětu díla se sepíše protokol o předání a převzetí předmětu díla, který podepíší
   obě smluvní strany. Jestliže objednatel odmítnu! předmět díla převzít, neboť při převzetl
   zjistil, že předmět díla nebyl proveden řádně , zaznamená tuto skutečnost do předávacího
   protokolu společně s důvody odmítnutí převzetí. Po odstraněni vad díla se opakuje předávací
   řízení v nezbytně nutném rozsahu.

5. Dílo se považuje za dokončené v okamžiku podpisu protokolu o předání a převzetí předmětu
   díla oběma smluvními stranami. Předpokladem pro vystavení protokolu o předání a převzetí
   předmětu díla je řádné splnění díla dle článku I. této smlouvy .

                                                           Článek XI.
                                                     Změny, vícepráce

1. V průběhu provádění díla může objednatel písemným oznámením zhotoviteli vyžádat změny
   díla nebo jeho části. Pokud se strany nedohodnou na jiné lh ůtě, zhotovitel do 1O dnů po
   obdržení požadavku objednatele na změnu navrhne a předloží objednateli k odsouhlasení
   dokument změny díla, který bude obsahovat návrhy zhotovitele na provedení změn a pokud
   si to změny budou vyžadovat, i návrh na úpravu celkové ceny díla (s podrobnou specifikací) a
   návrh na úpravu termínu plnění.

2. Schválení dokumentu změny díla objednatelem a vyslovení souhlasu s provedením změn
   bude provedeno takto:

   V případě , že bude objednatel po uzavření této smlouvy, v důsledku nových skutečností ,
   požadovat práce nad rámec plnění předmětu díla této smlouvy, bude požadavek na
   provedení těchto prací uplatněn písemně a takto výslovně označen . Rozsah , cena a termín
    plnění těchto prací bude před jejich realizací dohodnut mezi stranami v písemném dodatku
   této smlouvy. Práce nad rámec plnění předmětu díla této·smlouvy, jejichž provedeni bude mít
   vliv na cenu díla nebo terminy plnění, mohou být provedeny až po uzavření písemného
   dodatku k této smlouvě , pokud se objednatel se zhotovitelem nedohodnou písemně jinak.
   Zhotovitel provede změnu díla v rozsahu a za podmínek dohodnutých smluvními stranami.

3. Zhotovitel připraví a bude uchovávat záznam zachycující povahu, náklady a stav všech
   změn, jak navrhovaných tak i schválených.

4. Normální vývoj realizace díla a úpravy prováděné zhotovitelem, které směřují k dosažení
   souladu díla s podmínkami této smlouvy nebo které musí být zhotovitelem provedeny na
   základě požadavků směřujlcích k dosažení účelu předmětu díla, nemohou být chápány a

SOD č. OR/18/23779  Strana 9 z 19
Krajský úřad Pardubického kraje

vykládány jako změny smlouvy, nevztahuje se na ně toto ustanovení tohoto článku a
nemohou být důvodem ke zvýšení ceny díla nebo ke změně termínu plnění.

                                                           Článek XII.
                                                       Ostatní ujednání

1. Škodu, kterou zhotovitel způsobil porušením povinností daných touto smlouvou nebo
   v souvislosti s plněním této smlo1,1vy objednateli nebo jiným osobám , je zhotovitel povinen bez
    zbytečného odkladu škodu odstranit, není-li to možné, pak finančně nahradit. Náklady s tím
    spojené nese zhotovitel. Povinnosti zhotovitele k náhradě škody v plném rozsahu není
    dotčena ani tehdy , když se jedná o takové porušení povinnosti stanovené touto smlouvou, na
    které se vztahuje smluvní pokuta.

2. Pokud nesplněním některé z povinností zhotovitele vzn iknou objednateli náklady nebo vůči
   zhotoviteli finanční nároky, je objednatel oprávněn je jednostranně započíst , tj . od částky
   fakturované zhotovitelem takové náklady, případně vzniklé finanční nároky, odečíst a
   zhotoviteli uhradit částku takto upravenou (sníženou).

3. Zhotovitel se zavazuje mít k okamžiku uzavření této smlouvy, jakož i po celou dobu jeji
    účinnosti , uzavřenu platnou a účinnou pojistnou smlouvu zahrnující pojištěni odpovědnosti za
   škodu způsobenou třetí m osobám v souvislosti s výkonem činností , jež jsou jejím předmětem ,
    s pojistným plněním ve výši nejméně 250 tis. Kč.

4. Změny v osobách nositel ů autorizací, prostřednictvím kterých zhotovitel prokazoval kvalifikaci
   v zadávacím řízení , na základě něhož byla uzavřena tato smlouva, podléhají ve všech
    případech schválení objednatele.

                                                           Článek XIII.
                                                      Licenční ujednání

1. Objednatel je oprávněn použít dílo - předmět této smlouvy - pouze pro účely vyplývající
   z této smlouvy, tj . zejména pro účely poskytnutí této dokumentace účastníků m výběrových
   řízen í na zhotovitele navazujících projektových dokumentací a na zhotovitele souvisejících
   staveb, pro účely oprav, úprav a změn této dokumentace a všech stupňů navazujícich
   projektových dokumentací, pro účely rozveden í dokumentace v dalších stupních projektových
   dokumentací, pro účely dalšího rozpracování a realizování dokumentace, pro účely oprav,
   úprav, rekonstrukcí a změn souvisejicích staveb, to vše vždy i prostřednictvím třetích osob.

2. K použití díla pro jiné účely, než jak vyplývají z této smlouvy a jsou příkladmo uvedeny
   v tomto článku, je třeba souhlasu zhotovitele.

                               Článek XIV.
                     Zastupování objednatele

K zastupování objednatele v rámci prováděn í inženýrské činnosti, která je součástí plnění této

smlouvy, zmocňuje objednatel zhotovitele. Listina plné moci prokazující toto zmocnění a

stanovující jeho rozsah je přflohou č. 4 této smlouvy.  ·

                                                           Článek XV.
                                                   Závěrečná ustanovení

1. Změny této smlouvy lze činit pouze písemně, a to formou vzestupně čislovaných dodatků
   odsouhlasených a podepsaných oprávněnými zástupci ob9u smluvních stran . To neplatí
   v případě změn údajů uvedených v záhlaví smlouvy (např. kontaktních údaj ů smluvních stran
   nebo jednajících osob) , které lze provést na základě oznámení příslušné smluvní strany. Toto
   oznámení učiní příslušná smluvní strana písemně do 1Odnů ode dne, kdy ke změně došlo.

500 .č. OR/18/23779                                        Strana 10 z 19
Krajský úřad Pardubického kraje

2. Nedílnou součástí této smlouvy jsou:
    - příloha č. 1 - specifikace požadovaných majetkoprávních činností;

    - příloha č. 2 - vzorový formulář k předávacímu protokolu;
    - příloha č. 3 - povinnosti zhotovitele projektové dokumentace vyplývající z finanční

                           spoluúčasti evropských fondů na přípravě a realizaci dopravních projektů
                           v rámci Integrovaného regionálního operačního programu;

    - příloha č . 4 - plná moc k zastupování objednatele při výkonu inženýrské činnosti.

3. S ohledem na právní úpravu zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv, v platném znění,
    ujednávají smluvní strany následující:

    a) Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti
        nejdříve uveřejněním v registru smluv.

    b) Objednatel óé.lešle tuto smlouvu ke zveřejnění v registru smluv vedeném Ministerstvem
        vnitra ČR bezprostředně po jejím uzavření.

    c) Smluvní strany prohlašují, že žádná část smlouvy nenaplňuje znaky obchodního tajemství
       ve smyslu § 504 občanského zákoníku .

    d) Poskytovatel prohlašuje, že jím ve smlouvě uvedené údaje, na které se mohou vztahovat
        předpisy o ochraně osobních údajů, jsou buď údaji veřejně dostupnými, nebo s jejich
       zpracováním objednatelem po dobu neurčitou za účelem zveřejnění smlouvy v registru
        smluv souhlasí a že s tímto uspořádáním seznámil všechny osoby, které za svoji stranu
        uvedl v této smlouvě, a má jejich souhlas se zpracováním osobních údajů .

    e) Smluvní strany berou na vědomí, že nebude-li smlouva zveřejněna ani devadesátý den od
       jejího uzavření, je následujícím dnem zrušena od počátku.

4. Tato smlouva je vyhotovena v pěti stejnopisech, z nichž objednatel obdrží stejnopisy tři a
   zhotovitel stejnopisy dva.

5. Smluvní strany prohlašují, že ujednání v této smlouvě obsažená jsou jim jasná a
    srozumitelná, jsou jimi míněna vážně a byla učiněna na základě jejich pravé a svobodné vůle,
    s jejich obsahem souhlasí a budou se jimi řídit. Na důkaz tohoto tvrzení smluvní strany
    připojují níže své podpisy.

6. Návrh smlouvy byl projednán na jednání Rady Pardubického kraje dne 11. června 2018 a
    schválen usnesením číslo R/1170/18.

                  23. n1. 201e

V Pardubicích dne ... .............. .

Za objednatele:                  Za zhotovitele:

SOD č. OR/18/23779                                Strana 11 z 19
Krajský úřad Pardubického kraje

                                                                                        Příloha č. 1 smlouvy o dílo č. OR/18/23779

                Specifikace majetkoprávních činností zhotovitele

Rozsah majetkoprávní činnosti ve smyslu čl. I odst. 1 smlouvy a požadovaný postup pro její

provádění:

1. Zhotovitel předá zpracovaný záborový elaborát s vyznačením druhu majetkoprávní zátěže 1
    objednateli a správci majetkoprávní databáze k vložení údajů do systému, a to bezodkladně
    po jeho zpracování. V případě změn v záborovém elaborátu předává zhotovitel bezodkladně
    podklady pro jeho aktualizaci správci databáze. S kontaktními údaji správce a požadavky na
    formáty dat bude zhotovitel seznámen na vstupním jednání. Zaškolení zhotovitele v práci
    s databází provede v případě potřeby správce systému.

2. Majetkoprávní ._činnost zhotovitele podle této přílohy se nevztahuje na pozemky, které jsou
    v celé výměře starou zátěží. Níže uvedený postup se vztahuje pouze k nové nebo
    kombinované zátěži.

3. Zhotovitel zajistí souhlasy dotčených vlastníků pozemků s projektovanou stavbou . V případě
    soukromých vlastníků a obcí požaduje objednatel vedle obstarání souhlasů vlastníků
    pozemků formou stanovenou v§ 184a odst. 2 stavebního zákona též zajištění podpisů smluv
    o podmínkách provedení stavby. Zhotovitel v databázi vygeneruje návrhy smluv o
    podmínkách provedení stavby a provede jejich korektury. Následně tyto návrhy smluv odešle
    prostřednictvím databáze objednateli k odsouhlasení a doplnění. Po odsouhlasení
    objednatelem rozešle zhotovitel prokazatelným způsobem návrhy smluv příslušným
    vlastníkům , a to současně s požadavkem na vyznačen í jejich souhlasu se stavbou na
    situačním výkresu podle požadavku stavebního zákona (z databáze lze vygenerovat i
    vzorový průvodní dopis) . V případě doručování poštou se doporučuje zvolit možnost vhození
    dopisu po případném uplynutí úložní doby do schránky. Návrhy smluv musí být odeslány
    nejpozději 35 dnů před terminem předání díla podle článku I. bodu 1. pism . a) smlouvy.

4. Zhotovitel v databázi zaznamená datum odeslání návrhů smluv, datum jejich doručení
    osloveným vlastníkům , datum podpisu smlouvy vlastníkem, případně důvody odmítnutí
    návrhu smlouvy nebo požadavky a podmínky vlastníka , pokud byly sděleny. Jde-li o
    požadavky vlastníka na změnu technického řešení, které jsou proveditelné bez významných
    dopadů na projektovanou stavbu a její cenu, oznámi zhotovitel tuto skutečnost bezodkladně
    objednateli. Bude-li technický požadavek objednatelem akceptován, informuje objednatel
    zhotovitele o požadavku na zapracování změny do dokumentace a vlastníkovi předloží nový,
    v tomto smyslu upravený návrh smlouvy. V případě jiných požadavků vlastníků na změnu
    smlouvy (např. jiný smluvní typ, nabízená cena, požadavek na směnu pozemku) předá tyto
    případy zhotovitel bezodkladně k řešení objednateli.

5. Zhotovitel bude průběžně předávat jednostranně podepsané smlouvy objednateli. Zhotovitel
   je dále povinen aktualizovat údaje v databázi o udělených souhlasech vlastníků a uzavřených
    smlouvách, příp. o odmítnutí návrhu a jeho důvodech nejméně jednou týdně . Důvody
    odmítnutí přitom kategorizuje podle databázové šablony_.

6. Odeslání návrh ů smluv vlastníkům pozemků nesmí pro příslušné katastrální území
    proběhnout dřive, než proběhne projednání projektu s veřejností na místě. Jednání svolá
    zhotovitel; k tomu mu objednatel poskytne potřebou součinnost. Účast zhotovitele na jednání

1 Starou zátěží se rozumí pozemek ve vlastnictví osoby odlišné od objednatele, který je zastavěn silnicí nebo jejím
p říslušen stvím ve stávajícím stavu . Novou zátěží se rozumí pozemek ve vlastnictví osoby odlišné od objednatele,
který má být nově zastavěn podle projektem navrženého řešení stavby. Kombinovanou zátěží se rozumí pozemek
ve vlastnictví osoby odlišné od objednatele, který je zčásti zastavěn stávající silnicí a zčásti dotčen novým stavebním

řešením.

SOD č. OR/18/23779               Strana 12 z 19
Krajský úřad Pardubického kraje

   je povinná. Jednání budou svolána tak, aby poslední z nich proběhlo nejpozději 50 dnů před
   termínem předání díla podle článku I. bodu 1. písm. a) smlouvy. Zhotovitel zajistí, aby na
   tomto jednání byly k dispozici objednatelem odsouhlasené návrhy smluv o podmínkách
    provedení stavby k jejich možnému podpisu dotčenými vlastníky.

7. Předávané majetkoprávní podklady k datu odevzdání dokončeného předmětu díla podle
    článku I. bodu 1. písm. a) smlouvy musí zahrnovat souhlasy vlastníků pozemků podle
    požadavků§ 184a odst. 2 stavebního zákona, vlastníkem podepsané smlouvy o podmínkách
   provedení stavby (pokud nebyly již předány), nesouhlasná vyjádření vlastníků pozemků, kteří
   odmítli smlouvy podepsat, a doklady o prokazatelném odeslání návrh ů smluv v případě, kdy
    na ně vlastník nereagoval. Takto předanými doklady musí být prokázáno oslovení všech
   vlastníků dotčených projektovanou stavbou. Předávané doklady budou odpovídat stavu
   deklarovanému .Y databázi.

8. V případě, kdy je dotčený pozemek ve vlastnictví státu, neodesílá zhotovitel organizaci
    hospodařící s pozemkem návrh smlouvy o podmínkách provedení stavby, ale obstarává
   souhlas organizace Uejího ústředí) se stavbou a záborem. Vydaný souhlas předá zhotovitel
   objednateli bezodkladně. Smluvní vztahy k takovému pozemku bude na základě tohoto
   souhlasu řešit sám objednatel.

soo·č. OR/18/23779  Strana 13 z 19
Krajský úřad Pardubického kraje

                                                                                     Příloha č. 2 k SOD č . OR/18/23779
Název stavby/projektu:
„Zhotovení projektové dokumentace na stavbu Modernizace mostu ev. č. 644-002

                                                                      Pěčíkov"

Stupeň projektové dokumentace:                                       Ano/Ne  Odkaz na náležitost v

Z~pracovateI pro1.ektove. dokumentace:                                                   PO
                                                                                   (Část/strana)
                                Náležitost

                                                                  ~

název stavby/projektu je ve všech částech
dokumentace v souladu se SOD
rozsah dokumentace odpovídá stupni PO

dokumentace obsahuje zakresleni stavby do katastrální
mapy, návrh oddělovacího geometrického plánu včetně
souhlasu stavebního úřadu s dělením pozemků, výpisy
dotčených pozemků z katastru nemovitostí, záborový
elaborát a stanoveni odvodů za zábory zemědělského a
lesního půdního fondu
dokladová část projektové dokumentace obsahuje
zápisy ze všech jednání uskutečněných mezi
objednatelem a zhotovitelem v průběhu plnění díla
dokladová část projektové dokumentace obsahuje
souhlasné stanovisko budoucího uživatele
s projektovou dokumentací včetně stanoviska příslušné
majetkové správy SÚS Pk
paré č. 1 obsahuje dokladovou část s originály dokladů

dokumentace je podepsána odpovědným projektantem
a opatřena autorizačním razítkem
digitální zpracování obrazové části ve formátu 1X CD v
DWG a 1 x CD v PDF
textová část ve formátu *.doc nebo *.docx

tabulky ve formátu *.xls nebo *.xlsx

dokumentace obsahuje oceněný a neoceněný soupis
stavebnich prací, dodávek a služeb s výkazem výměr v
rozsahu stanoveném prováděcím právním předpisem
ve formátu *.XLS nebo *.XLSX, kompatibilním
s datovým předpisem elektronického formátu XC4
včetně autorizované tištěné podoby
počet paré odpovídá SOD

k dokumentaci je přiložen návrh žádosti stavebníka o
vydání ÚR nebo SP vč. všech potřebných dokladů
paré č. 1 a 2 dokumentace pro stavební povolení
obsahuje statické výpočty
u jednotlivých stavebních objektů je uveden kód CPV,
CZ-CPA, CZ-CC a JKSO
projektová dokumentace obsahuje plán bezpečnosti a
ochrany zdraví při práci a projekt ZOV
součástí projektové dokumentace na dopravní stavby je
diagnostika dle platných TP v rozsahu dle SOD

SOD č: OR/18/23779                                                           Strana 14 z 19
Krajský úřad Pardubického kraje

dokladová část dokumentace obsahuje závěr z
odborného posouzení Východočeského muzea
v Pardubicích k předpokládanému výskytu
archeologických situací a nálezů v místě plánované
stavby
dokumentace obsahuje harmonogram vč. nezbytných
technologických přestávek a doklady o projednání
objízdných tras
oceněný výkaz výměr je uveden bez DPH, u všech
položek je stanovena sazba DPH a uvedena cena
včetně DPH
součástí dokumentace a výkazu výměr je dodávka a
montáž velkoplošných billboardů a pamětních desek v
rozsahu dle přílohfk Příručce pro žadatele a příjemce
v rámci daného operačního programu - Pravidla
povinné oublicitv

Datum :

Jméno zodpovědného projektanta :

Podpis zodpovědného projektanta:

SOD č. OR/18/23779                                     Stra na 15 z 19
Krajský úřad Pardubického kraje

                       Příloha č. 3 ke Smlouvě č. OR/18/23779

     Povinnosti zhotovitele projektové dokumentace vyplývající z finanční
    spoluúčasti evropských fondů na přípravě a realizaci projektů v rámci
      Integrovaného regionálního operačního programu (dále jen „IROP")

                                        specifický cíl 1.1
      Zvýšení regionální mobility prostřednictvím modernizace a rozvoje

              regionální silniční infrastruktury navazující na síť TEN-T

Název projektu: Modernizace mostu ev. č. 644-002 Pěčíkov
Registrační číslo projektu: --
Název operačního programu: Integrovaný regionální operační program (dále jen
„IROP")
Číslo a název výzvy: Výzva č. 70, vybrané úseky silnic li. a Ill. třídy
Řídící orgán: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR

Zhotovitel projektové dokumentace (dále jen „Zhotovitel") se zavazuje plnit povinnosti
vyplývající z podmínek uvedených v průběžné výzvě č. 70, vybrané úseky silnic li. a Ill.
třídy- 11, zejména však níže uvedená ustanovení.

Aktuální dokumenty jsou uvedeny na internetové adrese:

    http://www.irop.m mr.cz/csNyzvy/SeznamNyzva-c-70-Vybrane-useky-silnic-ll -a-lll-
    tridy-ll

1) Hlavní podmínky IROP jsou obsaženy ve „Specifických pravidlech výzvy pro
    žadatele a příjemce" ze dne 28.06.2018, kdy tato pravidla mohou být v průběhu
    realizace projektové dokumentace jím průběžně aktualizována.

2) Bez ohledu na to, kdo je objednatelem projektové dokumentace, je investorem
    projektu (stavby), žadatelem o dotaci a příjemcem dotace Pardubický kraj.

3) Předmětem díla je zpracovat projektovou dokumentaci dle rozsahu , stanoveném
    smlouvou o dílo č. OR/18/23779 na zhotovení projektové dokumentace, včetně
    soupisu stavebních prací, dodávek a služeb pro stavbu a zpracovat ji tak, aby v co
    nejširší míře vyhověla podmínkám IROP pro splnění přijatelnosti projektu a to
    zejména v těchto bodech:

    a) Splnění definice rekonstrukce/modernizace pozemní komunikace.

    b) Za rekonstrukci/modern izaci pozemní komunikace se rovněž považují stavební
         úpravy nevyhovujících mostních objektů či křižovatek včetně vozovky v celé její

            šířce.

    c) Souvrství vozovky modernizované/pozemní komunikace musí být navrženo na
         období minimálně 25 let.

    d) Technické řešeni musí být v souladu s platnou legislativou a s platnými
         technickými normami (zejména ČSN 73 6101, 73 6102 a 73 6110, vzorovými listy
         staveb pozemních komunikací a TP 170.

    e) Rozčlenění stavebniho rozpočtu na stavební objekty, popř. dílčí stavební nebo
         funkční celky a to tak, aby byly jednoznačně věcně vymezeny a vizuálně odlišeny
         způsobilé výdaje na hlavní aktivity projektu od způsobilých výdajů na vedlejší
         aktivity projektu a výdajů nezpůsobilých (příklad : způsobilé výdaje na vedlejší
         aktivity projektu znázorněny zeleně , nezpůsobilé výdaje červeně) .

SOD č. OR/18/23779               Strana 16 z 19
Krajský úřad Pardubického kraje

    f) Oceněný soupis stavebních prací, dodávek a služeb musí odpovídat požadavkům
         IROP na finanční rozdělení výdajů dle bodu 2.6 . Specifických pravidel, kdy:

    g) Na hlavní aktivity projektu musí být vynaloženo minimálně 85 % celkových
         způsobilých výdajů projektu,

    h) Na vedlejší aktivity projektu může být vynaloženo maximálně 15 % celkových
         způsobilých výdajů projektu,

    i) Ostatní výdaje jsou nezpůsobilé.

4) Způsobilými výdaji na hlavní aktivitu projektu se rozumí výdaje na realizaci mostních
    objektů, po nichž je komunikace vedena, včetně chodníků , revizních zařízení,
    ochranných štítů a sítí na nich , strojního vybavení sklopných mostů , ledolamů ,
    propustků , lávek pro chodce nebo cykl isty, zábradlí, svislých dopravních značek a
    dopravního zrračení.

5) Položkový rozpočet stavby musí být zpracovaný tak, aby maximum položek bylo
    navázáno na vybranou cenovou soustavu (drobná textová úprava položky ve
    specifikaci nebo názvu je přípustná) . V ostatních případech, kdy nelze použít
    standardní materiály nebo technologii obsažené v cenové soustavě , je zhotovitel
    povinen předložit vysvětlení , jak byla cena stanovena s tím, že tato potřeba musí
    vyplývat z technických požadavků na stavbu.

6) Položkový rozpočet stavby musí být předložen ve formátu xls, pdf a současně ve
    formátu .esoupis, .xc4, Excel VZ nebo obdobném výstupu z rozpočtového softwaru.

7) Zhotovitel je povinen veškeré jím zjištěné nezpůsobilé výdaje projektu předem
    konzultovat se zástupcem objednatele, zástupcem Správy a údržby silnic
    Pardubického kraje a příslušným projektovým manažerem tak, aby nedošlo k
    nepřiměřenému nárůstu nezpůsobilých výdajů projektu .

8) Povinnými nástroji publicity jsou:

    - u projektů financujících dopravní infrastrukturu, jejichž celková vyse podpory
    (příspěvek Unie a národní veřejné zdroje) přesahuje 500 000 EUR, se v místě
    realizace projektu umísťuje dočasný billboard o doporučených rozměrech 5, 1 x 2,4 m
    (standardní euroformát) . Povinný minimálni rozměr dočasného billboard u je 2, 1 x 2,2
    m.

    - stálá pamětní deska o rozměrech 0,3 x 0,4 m, umístěná bezprostředně po
    dokončení realizace projektu v místě realizace projektu.

    Zhotovitel po předchozí konzultaci s příslušným projektovým manažerem požadavek
    na publicitu zapracuje do projektové dokumentace (včetně rozpočtu a soupisu
    stavebnich prací, dodávek a služeb s výkazem výměr) .

9) Na všech výkresech - legendách , rozpiskách, ve všech zprávách a textech bude
    jednotně uveden název projektu (včetně rozlišení velkých a malých písmen,
    pomlček, mezer apod .), dle pokynů objednatele tak, aby byl v souladu s názvem , pod
    kterým bude projekt předkládán k žádosti o spolufinancování.

1O) Zhotovitel je povinen minimálně do konce roku 2028 poskytovat požadované
     informace a dokumentaci souvisejicí s realizací projektu zaměstnancům nebo
     zmocněncům pověřených orgánů (CRR, MMR ČR, MF ČR, Evropské komise,
     Evropského účetního dvora , Nejvyššího kontrolního úřadu , příslušného orgánu
     finanční správy a dalších oprávněných orgánů státní správy) a je povinen vytvořit
     výše uvedeným osobám podmínky k provedení kontroly vztahující se k realizaci
     projektu a poskytnout jim při prováděni kontroly součinnost. Pokud je v českých
     právních předpisech stanovena lhůta delší , musi být použita pro úschovu tato lhůta .

SOD·č. OR/18/23779               Strana 17 z 19
Krajský úřad Pardubického kraje

11) Povinnosti zhotovitele vyplývající z finanční spoluúčasti IROP:

     a) Každý originální účetní doklad musí obsahovat přesný název projektu , a pokud je
        již známo, tak i číslo projektu. Faktura musí obsahovat účel fakturovaných částek
        a přesnou specifikaci jednotlivých způsobilých a nezpůsobilých výdajů . Metodika
        způsobilých výdajů je k dispozici na výše uvedené internetové adrese.

     b) Zhotovitel si je vědom , že ve smyslu ust. § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb. o
        finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů ve znění
         pozdějších předpisů je povinen spolupůsobit při výkonu finanční kontroly.

     c) Zhotovitel se ve spolupráci s objednatelem zavazuje poskytnout bezodkladně
        kontrolním orgánům jakékoliv dokumenty vztahující se k předmětu projektu, podat
        informace a umožnit vstup do svého sídla v souvislosti s předmětem díla.

     d) Zhotovitel~ se zavazuje poskytnout na výzvu své daňové účetnictví nebo daňovou
        evidenci k nahlédnutí v rozsahu, který souvisí s předmětem díla.

     e) Zhotovitel se dále zavazuje provést v požadovaném termínu, rozsahu a kvalitě
        opatření k odstranění kontrolních zjištění a informovat o nich příslušný kontrolní
        orgán, objednatele a poskytovatele dotace.

     f) Kontrolními orgány se rozumí osoby pověřené ke kontrole Evropskou komisí,
        Evropským účetním dvorem, Nejvyšším kontrolním úřadem, Ministerstvem financí
         ČR, Centrem pro regionální rozvoj české republiky, Ministerstvem pro místní
         rozvoj , jakož i dalšími orgány oprávněnými k výkonu kontroly (např. státní
        stavební dohled).

     g) Zhotovitel bere na vědomí, že poskytovatel dotace je oprávněn provést u projektu
        nezávislý vnější audit. Zhotovitel je povinen při výkonu auditu spolupůsobit.

     h) Zhotovitel se zavazuje písemně poskytnout na žádost objednatele jakékoliv
        doplňujicí informace související s předmětem smlouvy a to ve lhůtě stanovené
        objednatelem .

12) Zhotoviteli se doporučuje seznámit se s dokumentem IROP - častá pochybení
     žadatelů ve výzvě IROP č. 1 „Vybrané úseky silnic li. a Ill. třídy", přístupném na
     výše uvedené internetové adrese.

SOD č. OR/18/23779  Strana 18 z 19
Krajský úřad Pardubického kraje                                    Příloha č. 4

                             PLNÁ MOC

Pardubický kraj
Komenského náměstí 125
532 11 Pardubice
IČ: 708 92 822
zastoupen: JUDr. Martinem Netolickým, Ph.O., hejtmanef!l
(dále též „zmocnitel")

                                                         zmocňuje

BENING, s.r.o.
Benešov u Semil 7, 512 06
IČ:04773039

aby zmocněnec zastupoval ve smyslu § 33 správn ího řádu Pardubícký kraj před správním
orgánem při provádění inženýrské činnosti , tj . při zajištění veškerých úkon ů při územním a
stavebním řízení, při obstarávání stanovisek a rozhodnutí správních orgán ů a při veškerých
dalších řízeních spojených s vydán lm územního rozhodnutí a stavebnlho povolení, popř.
spo l ečného povolení

ve věci stavby:     Modernizace mostu ev. č. 644-002 Pěčíkov

Zmocnění je ve smyslu § 33 odst. 2 písm. b) správního řádu, ve znění pozdějších předpisů a
dalších souvisejících zvláštních právních předpisů uděleno pro celá výše uvedená řízení.

Tato plná moc platí do doby vydání souhlasů či do doby nabytí právních mocí rozhodnutí.

Zmocnění se dále uděluje pro stanovení koordinátora BOZP ve fázi zpracování projektové
dokumentace.

Zmocněnec je oprávněn, za podmínek stanovených občanským zákoníkem, zastupováním
zmocnitele v rozsahu této plné moci pověřit i další osobu.

V Pardubicích dne: ...... -~-~'.. ~~·.. ~-~~B                                      /

Pardubický kraj :

Plnou moc přijímá:

SOD č. OR/18/23779                                                 Strana 19 z 19