Textová podoba smlouvy Smlouva č. 6329619: Dodatek č.2 ke Smlouvě o spolupráci na řešení projektu výzkumu a

Příloha Dodatek č.2 ke Smlouvě o spolupráci.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        D O D A T E K č. 1/2018
   ___________________________________________________________________________

                                                          ke
                   Smlouvě o spolupráci na řešení projektu výzkumu a vývoje

                             Článek I. Smluvní strany

Organizace:            SurfaceTreat a.s.
Sídlo:                 Jungmannova 695/42, 370 01 České Budějovice
IČ:                    284 61 541
DIČ:                   CZ 284 61 541
Zápis v OR:            KS v Českých Budějovicích, oddíl B, vložka 1964

Zastoupená:
(dále jen „Příjemce“)

a

Organizace:            České vysoké učení technické v Praze
Sídlo:                 Zikova 1903/4, 166 36 Praha 6
IČ:                    68407700
DIČ:                   CZ68407700
Statutární zástupce:

Řešitelské pracoviště: Fakulta strojní

Se sídlem:             Technická 4, 166 07 Praha 6, Česká republika

Zastoupená:            na základě rektorova zmocnění

(dále jen „Další účastník“)

                                      Článek II. Předmět dodatku

1) Předmětem Dodatku je:

   a) úprava podmínek řešení projektu FV10342 s názvem „Vývoj nové technologie čištění,
       sterilizace a funkcionalizace povrchu materiálů“ dle smlouvy ze dne 21. 11. 2016
       o poskytnutí účelové podpory na řešení programového projektu formou dotace z výdajů
       státního rozpočtu na výzkum, vývoj a inovace (dále jen Smlouva) ve smyslu § 9 zák.
       č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací z veřejných
       prostředků a o změně některých souvisejících zákonů (dále jen zák. č. 130/2002 Sb.)
       Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR (dále jen Poskytovatel), a následujících dodatků
       (viz Příloha), které mohou mít dopad na užití poskytnuté účelové podpory při řešení
       projektu Dalším účastníkem.

   b) potvrzení správnosti samostatného bankovního účtu č.:

   c) převod části dotace Dalšímu účastníkovi ve výši 470 00 Kč. Finanční prostředky budou
       převedeny do 60 dnů od obdržení dotace příjemcem od poskytovatele.
                                   Článek III. Závěrečná ustanovení

1) Smluvní strany souhlasí s uveřejněním tohoto Dodatku v registru smluv podle zákona
   č. 340/2015 Sb., o registru smluv, které zajistí Další účastník; pro účely jejího uveřejnění
   nepovažují Smluvní strany nic z obsahu tohoto Dodatku ani z metadat k němu se vážících za
   vyloučené z uveřejnění.

2) Smlouva je vyhotovena ve čtyřech kopiích s platností originálu, z nichž každá strana obdrží
   po dvou.

3) Přílohou smlouvy je Dodatek č.1/2018 ke smlouvě č. FV 10342 o poskytnutí účelové podpory
   na řešení programového projektu formou dotace z výdajů státního rozpočtu na výzkum a vývoj
   a inovace.

V Českých Bějovicích, dne ………..  V Praze, dne …………..

Za příjemce                      Za dalšího účastníka
Surface Treat a.s.               Fakulta strojní ČVUT v Praze

                                 Stránka 2 z 2
                                                                                FV10342

Příloha

                                          D O D A T E K č. 1/2018

                                           ke Smlouvě č. FV10342
                         o poskytnutí účelové podpory na řešení projektu
           formou dotace z výdajů státního rozpočtu na výzkum, vývoj a inovace

                                            (dále jen „Smlouva“)

Česká republika – Ministerstvo průmyslu a obchodu
se sídlem Na Františku 32, 110 15 Praha 1
IČ: 47609109
DIČ: CZ47609109; neplátce DPH

zastoupená:

dále jen „poskytovatel“, na straně jedné

organizace:                                     a
se sídlem:
IČ:          SurfaceTreat a.s.
DIČ:         Jungmannova 695/42, 370 01 České Budějovice
zápis v OR:  284 61 541
             CZ 284 61 541
zastoupená:  KS v Českých Budějovicích, oddíl B, vložka 1964
funkce:

dále jen „příjemce“, na straně druhé

uzavřeli mezi sebou dne 21.11.2016 Smlouvu o poskytnutí účelové podpory na řešení projektu
formou dotace z výdajů státního rozpočtu na výzkum, vývoj a inovace (dále jen Smlouva) ve smyslu
§ 9 zák. č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací z veřejných
prostředků a o změně některých souvisejících zákonů (dále jen zák. č. 130/2002 Sb.).

Název projektu: Vývoj nové technologie čištění, sterilizace a funkcionalizace povrchu materiálů
Ev. č. projektu: FV10342
Řešení projektu je rozloženo do období: 09/2016 – 08/2020

                                                            1
                                                                                                                                                                            FV10342

Dnešního dne uzavírají poskytovatel a příjemce tento dodatek č. 1/2018 ke Smlouvě, kterým se
upravuje její znění takto:

                                                           I.

ruší se:

1. Článek IV. odst. 3., který zněl:

3. U projektů ve druhém a dalších letech řešení bude částka poskytované účelové podpory vždy
upřesněna v písemných dodatcích k této smlouvě, kterými bude upravena příloha č. 1 této smlouvy.

2. Článek V. odst. 4., který zněl:

4. Nastane-li podstatná změna okolností týkajících se řešení projektu, kterou příjemce nemohl
předvídat, ani ji nezpůsobil, požádá písemně o změnu výše uznaných nákladů nejpozději do 7
kalendářních dnů ode dne, kdy se o takové skutečnosti dozvěděl.

mění se:

1. Článek II. se mění v odst. 2., který nyní zní:

2. Příjemce je odpovědný vůči poskytovateli za realizaci celého projektu včetně částí realizovaných
dalšími účastníky. Zároveň je poskytovateli odpovědný za čerpání a užití účelové podpory
a neveřejných zdrojů včetně čerpání a užití účelové podpory a neveřejných zdrojů dalšími účastníky.

2. Článek II. se mění v odst. 3., který nyní zní:

3. Příjemce se zavazuje uzavřít s dalšími účastníky samostatnou písemnou smlouvu o účasti na řešení
projektu za podmínek stanovených Smlouvou. Smlouva s dalšími účastníky musí obsahovat
stanovení poměru jejich účasti na řešení projektu a dále musí obsahovat podmínky obdobné
podmínkám uvedeným v této smlouvě, tedy i s povinností zřídit si samostatný bankovní účet určený
výlučně pro příjem a čerpání účelové podpory. Příjemce se zavazuje uzavřít smlouvu s dalšími
účastníky projektu bez zbytečného odkladu a předložit ji poskytovateli nejpozději do 60 dnů od
podpisu Smlouvy.

3. Článek III. se mění v odst. 2., který nyní zní:

2. Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem
uveřejnění v registru smluv.

4. Článek V. se mění v odst. 2., který nyní zní:

2. Do uznaných nákladů se zahrnují způsobilé náklady vymezené v souladu se zákonem č. 130/2002
Sb. v příloze č. 7 Smlouvy, vzniklé a zaúčtované do daného kalendářního roku řešení projektu
a uhrazené nejpozději v termínech stanovených v Čl. VI. odst. 1 Smlouvy, přičemž tyto náklady /
výdaje musí být skutečné, nezbytně nutné a přímo související s plněním cílů a parametrů projektu
stanovených pro daný kalendářní rok v příloze č. 2 Smlouvy. Uznány mohou být náklady / výdaje
vzniklé ode dne, který byl stanoven jako začátek řešení projektu. Pokud dojde k nabytí účinnosti
Smlouvy ke dni pozdějšímu, bude na náklady / výdaje spotřebované na řešení projektu mezi těmito
dny pohlíženo, jako by se jednalo o náklady / výdaje spotřebované po nabytí účinnosti Smlouvy.

                                                            2
                                                                                                                                                                            FV10342

5. Článek V. se mění v odst. 3., který nyní zní:

3. O případnou změnu uznaných nákladů uvedených v příloze č. 1 Smlouvy a změnu věcné náplně uvedenou
v příloze č. 2 Smlouvy musí příjemce ve smyslu Čl. VI. odst. 10 požádat písemně poskytovatele a to i
v případě, týká-li se změna dalších účastníků. Výše uznaných nákladů a s tím související výše
účelové podpory stanovené Smlouvou na celou dobu řešení projektu nemohou být v průběhu
řešení projektu změněny o více než 50 %.

6. Článek VI. se mění v odst. 2., který nyní zní:

2. Čerpáním a použitím účelové podpory se rozumí převod finančních prostředků z bankovního účtu
zřízeného podle Článku IV. odst. 3. Smlouvy, a to buď formou přímé platby dodavatelům (v případě
plátců daně z přidané hodnoty bez DPH) nebo převodem na jiný vlastní bankovní účet (nebo do vlastní
pokladny) v případech, kdy uznané náklady byly již uhrazeny z vlastních příp. jiných finančních
prostředků (neveřejných zdrojů). V případě převodu na jiný vlastní bankovní účet (nebo do vlastní
pokladny) je příjemce (další účastníci projektu) povinen tento převod doložit soupisem nákladů, které
byly již uhrazeny z neveřejných zdrojů.
Použitím účelové podpory není převod části účelové podpory (určené dle Smlouvy dalším
účastníkům) příjemcem ze samostatného bankovního účtu zřízeného výlučně pro financování
projektu z účelové podpory na samostatné bankovní účty dalších účastníků.

7. Článek VI. se mění v odst. 4., který nyní zní:

4. Příjemce bude po celou dobu realizace projektu používat metodu „flat rate“ uplatňování
(účtování) doplňkových režijních nákladů.

8. Článek VI. se mění v odst. 9., který nyní zní:

9. V rámci celkových uznaných nákladů skutečně vynaložených na řešení projektu je příjemce
povinen nepřekročit míru účelové podpory stanovenou pro každý jednotlivý kalendářní rok ani
maximální míru podpory stanovenou pro celou dobu realizace projektu v příloze č. 1 Smlouvy.
V případě, že příjemce nebo další účastníci překročí stanovenou míru účelové podpory dle
přílohy č. 1 Smlouvy, jsou příjemce a další účastníci prostřednictvím příjemce povinni vrátit na
bankovní účet poskytovatele do 15. února následujícího kalendářního roku tu část poskytnuté
účelové podpory, o kterou byl překročen stanovený poměr financování.

9. Článek VI. se mění v odst. 10., který nyní zní:

10. Nastane-li podstatná změna okolností týkajících se řešení projektu, včetně dopadu na jeho financování,
kterou příjemce nemohl předvídat, ani ji nezpůsobil, požádá písemně o změnu výše uznaných nákladů a
věcné náplně jednotlivých etap řešení projektu nejpozději do 7 kalendářních dnů ode dne, kdy se o takové
skutečnosti dozvěděl. Za podstatnou změnu je považována změna v nákladové položce o více jak 20%
(pokud současně změna v nákladové položce přesahuje 50 000 Kč) v daném roce, změna v časovém nebo
obsahovém rozvržení jednotlivých etap řešení projektu a dále jakákoli změna, která má vliv na splnění cílů
projektu a jeho očekávaných výsledků. O jakoukoliv plánovanou změnu financování stanoveného
přílohou č. 1 Smlouvy musí příjemce poskytovatele předem písemně požádat, a to s uvedením
důvodu požadované změny. Stejně musí příjemce postupovat i v případě změny věcné náplně uvedené
v příloze č. 2 Smlouvy.

                                                            3
                                                     FV10342

10. Článek VI. se mění v odst. 13., který nyní zní:

13. Příjemce je povinen odeslat poskytovateli přehled o dosavadním čerpání poskytnuté účelové
podpory v daném roce a výhled čerpání účelové podpory do konce roku nejpozději do 31. října
daného roku. Pokud z přehledů vyplývá, že účelová podpora na daný rok nebude zcela vyčerpána,
příjemce vrátí část účelové podpory, která nebude čerpána, na účet poskytovatele dotace do
10. prosince daného roku.

11. Článek VI. se mění v odst. 14., který nyní zní:

14. Příjemce je povinen odeslat poskytovateli Přehled o financování projektu v průběhu každého
kalendářního roku řešení nejpozději do 31. ledna následujícího roku. Příjemce je dále povinen předložit
poskytovateli ověření vynaložených nákladů na realizaci projektu zpracované nezávislým auditorem
nejpozději do 31. března následujícího roku po uplynutí příslušného kalendářního roku řešení projektu.

12. Článek VI. se mění v odst. 15., který nyní zní:

15. Po ukončení projektu je příjemce povinen odeslat poskytovateli Přehled o finančním vypořádání
do jednoho měsíce po ukončení řešení projektu a ověření vynaložených nákladů na realizaci projektu za
celou dobu řešení projektu zpracované nezávislým auditorem nejpozději do tří měsíců po ukončení
řešení projektu.

13. Článek VI. se mění v odst. 16., který nyní zní:

16. Příjemce je povinen vrátit na bankovní účet poskytovatele účelovou podporu, která nebyla čerpána
příjemcem (dalšími účastníky) v termínu dle Článku VI. odst. 1. Smlouvy ze samostatného bankovního
účtu určeného výlučně pro financování projektu z účelové podpory poskytované na jeho řešení nejpozději
do 15. února následujícího kalendářního roku. Vrácení účelové podpory bude příjemce poskytovateli
avizovat předem. V případě, že vznikne povinnost k vrácení účelové podpory z jiných důvodů, než na
podkladě přehledu o financování projektu nebo finančního vypořádání, je příjemce povinen neprodleně
písemně požádat poskytovatele o sdělení podmínek a způsobu vypořádání účelové podpory.

14. Článek VI. se mění v odst. 17., který nyní zní:

17. U projektů končících v průběhu daného roku je příjemce povinen vrátit poskytovateli do tří měsíců
od ukončení řešení projektu (nejpozději však do 15. února následujícího roku) účelovou podporu, která
v tomto termínu nebyla vyčerpána příjemcem (dalšími účastníky), a to ze samostatného bankovního účtu
určeného výlučně pro financování projektu z účelové podpory poskytované na jeho řešení.

15. Článek VI. se mění v odst. 18., který nyní zní:

18. Vyhodnocení výsledků řešení projektu včetně vypořádání poskytnuté podpory bude ověřeno
na závěrečném oponentním řízení projektu. Příjemce je povinen navrhnout poskytovateli nejdéle
do 2 měsíců po ukončení řešení projektu termín závěrečného oponentního řízení a toto řízení
zorganizovat za účasti zástupce poskytovatele nejpozději do 180 kalendářních dní po ukončení
řešení projektu. Příjemce je dále povinen předat poskytovateli originál zápisu ze závěrečného
oponentního řízení včetně originálu prezenční listiny, originálů oponentních posudků, celkového
závěrečného finančního vypořádání finančních prostředků vynaložených na řešení projektu spolu
s ověřením vynaložených nákladů na realizaci projekt za dobu jeho řešení zpracované
nezávislým auditorem. Požadavky na minimální rozsah zápisu ze závěrečného oponentního
řízení jsou uvedeny v příloze č. 4 této smlouvy a vzor zápisu ze závěrečného oponentního řízení
tvoří přílohu č. 5 této smlouvy.

                                                            4
                                                                                                                                                                            FV10342

16. Článek VI. se mění v odst. 19., který nyní zní:

19. V případech, kdy je příjemcem nebo dalším účastníkem projektu účelové podpory veřejná vysoká
škola dle zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon
o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, nebo veřejná výzkumná instituce dle zákona
č. 341/2005 Sb., o veřejných výzkumných institucích, ve znění pozdějších předpisů, může takový
příjemce (další účastník) převést část poskytnuté účelové podpory z bankovního účtu určeného výlučně
pro financování projektu z účelové podpory do svého fondu účelově určených prostředků (dále jen
„FÚUP“), a to až do výše 5 % z celkové účelové podpory poskytnuté mu v daném kalendářním roce.
Ustanovení tohoto odstavce nelze použít v posledním roce řešení projektu. Účelovou podporu převedenou do
FÚUP je příjemce (další účastníci projektu) povinen použít pouze v době řešení projektu a na úhradu
uznaných nákladů projektu. Pro použití této účelové podpory je příjemce (další účastníci) povinen převést
účelovou podporu z FÚUP na samostatný bankovní účet určený výlučně k financování projektu z účelové
podpory.

17. Článek VI. se mění v odst. 20., který nyní zní:

20. Nepřevedení části nečerpané účelové podpory do FÚUP a její ponechání na samostatném bankovním
účtu, určeném výlučně pro financování projektu z účelové podpory v termínu dle Článku VI. odst. 1.
Smlouvy, je považováno za nečerpanou účelovou podporu, kterou je příjemce (i za další účastníky projektu)
povinen vrátit poskytovateli nejpozději do 15. února následujícího kalendářního roku. Nevyužité prostředky
převedené do FÚUP vrací příjemce do státního rozpočtu v rámci vypořádání účelové podpory nejpozději za
poslední rok řešení projektu. Podmínky tvorby a užití fondu účelově určených prostředků musí být stanoveny
ve vlastním závazném interním předpisu příjemce (dalšího účastníka).

18. Článek VI. se mění v odst. 21., který nyní zní:

21. Umožnit poskytovateli či jím pověřeným osobám provádět komplexní kontrolu plnění cílů projektu,
využití výsledků řešení projektu a účetní evidence o uznaných nákladech a čerpání a užití poskytnuté účelové
podpory, a to kdykoli v průběhu řešení projektu nebo do pěti let od ukončení projektu. Tímto ujednáním
nejsou dotčena ani omezena práva kontrolních a finančních orgánů státní správy České republiky.

19. Článek VI. se mění v odst. 22., který nyní zní:

22. Po ukončení řešení projektu pro potřeby Rejstříku informací o výsledcích (RIV) zpracovat
a předat poskytovateli údaje o dosažených výsledcích projektu, a to pro výzkumné organizace
v termínu do 20. 4. a pro ostatní příjemce v termínu do 20. 6. Příjemce je povinen předat tyto
údaje poskytovateli v rozsahu vymezeném v ustanovení § 31 zákona č. 130/2002 Sb., a to ve
formě stanovené poskytovatelem.

20. Článek VI. se mění v odst. 23., který nyní zní:

23. Po ukončení řešení projektu předkládat poskytovateli informaci o skutečně dosažených
přínosech projektu na formuláři uvedeném v příloze č. 6 – Tabulka skutečně dosažených přínosů
projektu, a to 1 x ročně za uplynulý kalendářní rok po dobu 3 let, počínaje prvním rokem
po ukončení řešení projektu, vždy nejpozději do 31. ledna následujícího kalendářního roku, a to
písemně i elektronicky v editovatelném formátu.

                                                            5
                                                                 FV10342

21. Článek VI. se mění v odst. 24., který nyní zní:

24. Předkládat poskytovateli veškeré doklady dle této smlouvy a zasílat mu příslušnou korespondenci
(např. žádosti, změny, zprávy, atd.) výlučně prostřednictvím příslušného odboru Ministerstva průmyslu
a obchodu.

22. Článek VI. se mění v odst. 25., který nyní zní:

25. Postupovat při nakládání s účelovou podporou poskytnutou na základě této smlouvy a s majetkem
a právy za ně pořízenými v souladu s obecně závaznými právními předpisy, týkajícími se hospodaření
s prostředky státního rozpočtu a s majetkem státu (zejména zákonem č. 218/2000 Sb. a zákonem č. 219/2000
Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů).

23. Článek VI. se mění v odst. 26., který nyní zní:

26. Zajistit, aby v informacích zveřejňovaných v souvislosti s projektem bylo vždy uvedeno: „Tento
projekt byl realizován za finanční podpory z prostředků státního rozpočtu prostřednictvím
Ministerstva průmyslu a obchodu v programu TRIO“.

24. Článek VI. se mění v odst. 27., který nyní zní:

27. Na požádání poskytnout poskytovateli bezplatné, nevýlučné a neodvolatelné právo reprodukovat
a rozšiřovat, a to jak v písemné, tak i elektronické podobě na jakémkoliv nosiči informací, jakékoliv
odborné texty týkající se řešení a výsledků projektu publikované příjemcem, nebo publikované s jeho
souhlasem, k nimž má příjemce autorská práva nebo je jejich oprávněným uživatelem.

25. Článek VI. se mění v odst. 28., který nyní zní:

28. Informovat poskytovatele o případné neschopnosti (své i dalších účastníků projektu) plnit řádně
a včas povinné zákonné odvody, povinnosti vyplývající pro příjemce z Smlouvy a o všech
významných změnách svého majetkoprávního postavení či údajů a skutečností požadovaných
pro prokázání způsobilosti, jakými jsou zejména vznik, spojení či rozdělení společnosti, změna
právní formy, snížení základního kapitálu, vstup do likvidace, podání návrhu na zahájení
insolvenčního řízení, jehož předmětem je úpadek nebo hrozící úpadek, zánik příslušného
živnostenského oprávnění, pravomocné odsouzení pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisí
s předmětem podnikání (činností), nebo pro trestný čin hospodářský nebo trestný čin proti majetku,
apod., a to nejpozději do 7 kalendářních dnů ode dne, kdy se o takové skutečnosti dozví. Příjemce je
dále povinen kdykoliv na základě žádosti poskytovatele prokázat, že je stále způsobilý k řešení
projektu ve smyslu ustanovení § 18 zákona č. 130/2002 Sb.

26. Článek VI. se mění v odst. 29., který nyní zní:

29. Vrátit na účet poskytovatele dle pokynu poskytovatele účelovou podporu poskytnutou v daném
kalendářním roce, včetně majetkového prospěchu získaného v souvislosti s použitím účelové
podpory, a to do 30 dnů ode dne, kdy oznámí, nebo kdy měl oznámit poskytovateli ve smyslu Článku
VI. odst. 28 Smlouvy, že nastaly skutečnosti, na jejichž základě příjemce nebude moci nadále plnit
své povinnosti vyplývající pro něj z této smlouvy.

27. Článek IX. se mění v odst. 1., který nyní zní:

1. Údaje o projektu musí být označené kódem důvěrnosti:
Buď S - nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů,

                                                            6
                                                                                                                                                                            FV10342

nebo C - předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství.
V případě označení kódem C se příjemce zavazuje uvádět název projektu, cíle projektu a zhodnocení
výsledků řešení projektu tak, aby mohly být takto zveřejněny.

vkládá se:

1. Článek VI. odst. 30., který zní:

30. Pokud v některém kalendářním roce probíhá řešení projektu bez poskytnutí účelové podpory,
tj. pouze z neveřejných zdrojů, je příjemce přesto povinen předkládat roční zprávu, roční přehled o
financování projektu a auditorské ověření financích nákladů projektu, případně finanční vypořádání a
auditorské ověření finančních nákladů projektu a plnit další podmínky uložené Smlouvou.

                                                            II.

upřesňuje se:

1. Příloha č. 3 – Závazná osnova roční a závěrečné zprávy
2. Příloha č. 7 – Vymezení způsobilých nákladů projektu

                                                           III.
Ostatní ustanovení výše uvedené smlouvy zůstávají beze změny.

Tento dodatek je vyhotoven ve třech stejnopisech rovné právní síly, z nichž poskytovatel obdrží dvě
vyhotovení a příjemce jedno vyhotovení.

Dodatek nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem
uveřejnění v registru smluv.

Smluvní strany shodně prohlašují, že tento dodatek je projevem jejich pravé a svobodné vůle a na
důkaz souhlasu s jeho obsahem připojují své podpisy.

V Praze dne

za poskytovatele:       za příjemce:

______________________              ______________________________
                        7
                                                                                         FV10342

                                                                               Příloha č. 3

                       Závazná osnova roční a závěrečné zprávy
                 (u závěrečné zprávy se vynechává bod č. 11., 12. a 13.)

1. Roční/ závěrečná zpráva o řešení projektu v programu TRIO v roce: x x x x
2. Ev. č. projektu.:
3. Název projektu:
4. Příjemce účelové podpory:
5. Kontaktní osoba/ (telefon/mobil, e-mail):

    Další účastníci projektu:
    Řešitelský tým*:

* všechny údaje shromažďuje poskytovatel pouze jednou, do zprávy se údaje vyplňují pouze v případě změn

6. Termín ukončení projektu (měs. /rok): 7. Plnění cílů a etap:

Etapa            Činnost          Orientační termín ukončení              Plnění *
                                    (dle smlouvy / dodatku)

                                                měsíc/rok

* splněno, plněno/probíhá, nesplněno (slovně zdůvodnit neplnění)

 8. Seznam dílčích výzkumných zpráv, vypracovaných k dané problematice v průběhu roku:
     (autor; název zprávy; místo, kde je možno do zprávy nahlédnout)

9. Použití finančních prostředků (v tis. Kč):

           Finanční prostředky    plánované náklady    orientační náklady       skutečné náklady
                                                             k 31.12.                k 31.12.
Výše celkových nákladů na řešení
projektu v roce                                      (platí pro roční zprávu)  (platí pro závěrečnou
Neveřejné zdroje financování                                                          zprávu)

Účelová podpora

10. Celková charakteristika plnění projektu:
     (stručné slovní zhodnocení plnění cílů jednotlivých etap, zdůvodnění případných
     odchylek od věcné náplně uvedené v příloze č. 2 smlouvy). Případná podrobnější zpráva,
     grafy, tabulky, obrázky pro přehlednou dokumentaci dosažených výsledků mohou dle
     uvážení příjemce tvořit samostatnou přílohu této zprávy.

11. Přehled změn, které nastaly v běžném roce řešení:
     (výsledky změnového řízení – úprava věcné náplně, struktura financování projektu, změna
     řešitele apod.)

                                                     8
                                                                                          FV10342

12. Návrh cílů projektu pro následující rok: (pouze roční zpráva)
     (dle přihlášky do soutěže, event. návrh změn v příslušném členění se zdůvodněním)

Etapa   Činnost               Zajištění řešení etap      Orientační termín
                                  (organizace)                ukončení

                                                     (dle přihlášky/upravený)

13. Návrh finančního čerpání pro následující rok: (pouze roční zpráva)
     (dle přihlášky do soutěže, event. návrh změn v příslušném členění se zdůvodněním)1

                     Finanční prostředky                 plánované
Celkové uznané náklady na řešení projektu v roce               /

                                                     upravené náklady

Neveřejné zdroje financování

Účelová podpora

14. Další informace: (pouze roční zpráva)2
         informace, které příjemce považuje za účelné poskytovateli sdělit, jsou spojené
         s řešením projektu, s dosaženými výsledky, s jejich možným uplatněním, apod. a
         nejsou obsaženy v předchozích kapitolách,

Datum:                                            Zpracoval:

     Přílohy: - Oponentní posudek/ posudky a čestné prohlášení
                 - ….
                 - ….

     Poznámka:
     - Součástí roční zprávy o řešení projektu musí být nejméně jeden oponentní posudek nezávislého

         oponenta a čestné prohlášení oponenta o jeho nepodjatosti vůči projektu dle vzoru uvedeného níže

1 Uvedení návrhu změn finančního čerpání pro další rok nenahrazuje povinnost příjemce podat žádost o změnu finančního
čerpání poskytovateli.
2 Zařazení kapitoly č. 14 je fakultativní

                                                            9
                                                                                                                                                                    FV10342

- Součástí závěrečné zprávy o řešení projektu musí být nejméně 2 oponentní posudky nezávislých
    oponentů a jejich čestné prohlášení o nepodjatosti vůči projektu dle vzoru viz níže.

- Pro zasílání elektronicky je maximální rozsah zprávy 10 MB.

                                                      10
                                                                                            FV10342

Hodnocení průběhu řešení projektu oponentem

    pro závěrečné oponentní řízení / pro roční zprávu

projektu vyhodnoceného ve veřejné soutěži ve výzkumu a vývoji v programu:

Identifikační kód projektu:

Příjemce účelové podpory:
Název projektu VaV:

Doporučená kritéria hodnocení průběhu řešení projektu:

1. Zhodnocení průběhu, výsledků a splnění cílů řešení projektu stanovených Smlouvou:

    a) Průběh a výsledky řešení projektu; koncepční ujasněnost způsobu řešení, věcná i časová přiměřenost
         postupu řešení, zabezpečení řešení projektu ze strany příjemce a jeho podíl na dosažených výsledcích.

    b) Splnění cílů řešení projektu, stanovených Smlouvou.
    c) Využitelnost a využití výsledků řešeného projektu (současné i v budoucnu)
    d) Odborná úroveň řešení projektu, odborné kvality týmu, jeho vyváženost a připravenost.
    e) Srovnatelnost řešeného projektu s obdobnými řešeními na analogické úrovni v ČR i v zahraničí.
    f) Další výhrady a doporučení oponenta.

2. Přiměřenost finančních prostředků a účelnost jejich využití:

     (Závěr: Prostředky vynaložené na řešení projektu odpovídají/neodpovídají dosaženým a předloženým
    výsledkům a výstupům projektu a jejich čerpání bylo/nebylo účelné z těchto důvodů:...)

3. Celkové hodnocení dosažených výsledků řešení projektu: (týká se pouze závěrečné zprávy)

         V - vynikající výsledky (mezinárodního významu)
     U - uspěl podle zadání, cíle projektu byly splněny
g) O - zadání splněno jen částečně, Smlouva však byla dodržena
h) S - zadání nesplněno, bude přistoupeno k sankčním ustanovením Smlouvy

4. Závěr (návrh pro další posuzování oponentní radou/příslušnou radou programu):

     souhlasím/nesouhlasím s předloženou roční/závěrečnou zprávou,
     doporučuji/nedoporučuji pokračovat v řešení projektu (pouze v případě roční zprávy),
     doporučuji/nedoporučuji - schválení finančních prostředků na řešení projektu pro zajištění dalšího řešení
     (pouze v případě roční zprávy).

Příjmení, jméno, titul oponenta:

Pracoviště (zaměstnavatel):

Čestné prohlášení oponenta:

Prohlašuji, že mi byly příjemcem včas poskytnuty všechny potřebné informace a předloženy mnou požadované
materiály a doklady, a při posuzování tohoto projektu jsem se řídil(a) výhradně objektivními hledisky.
Dále čestně prohlašuji, že jsem nepodjatý vůči projektu, příjemci, dalším účastníkům řešení projektu a spolufinancující
osobě.

Datum: ________________________________                 Podpis: _________________________________

                                         11
                                                                    FV10342

                                                      Příloha č. 7
Vymezení způsobilých nákladů projektu

Veškeré způsobilé náklady projektu musí být vynaloženy na činnosti přímo související s realizací
projektu. Způsobilé náklady musí být přiměřené (musí odpovídat cenám v čase a místě obvyklým)
a musí být vynaloženy v souladu s principy hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti. U všech níže
uvedených kategorií nákladů platí, že do způsobilých nákladů lze zahrnout pouze tu poměrnou část
nákladů/ výdajů, která se vztahuje k řešení příslušného projektu (tj. ve výpočtu se zohlední
pouze podíl využití např. daného majetku k činnostem příjemce v souvislosti s řešením projektu).
Uznány mohou být náklady/ výdaje vzniklé ode dne, který byl stanoven jako začátek řešení projektu.
Pokud dojde k nabytí účinnosti Smlouvy ke dni pozdějšímu bude na náklady/ výdaje spotřebované na
řešení projektu mezi těmito dny pohlíženo, jako by se jednalo o náklady/ výdaje spotřebované po
nabytí účinnosti Smlouvy.
Uznaným nákladem projektu není plnění poskytnuté mezi hlavním příjemcem a dalšími účastníky
navzájem.

PODROBNĚJŠÍ VYMEZENÍ JEDNOTLIVÝCH KATEGORIÍ ZPŮSOBILÝCH NÁKLADŮ

Osobní náklady zahrnují náklady/ výdaje na mzdy nebo platy a povinné odvody na pojistné na
     veřejné zdravotní pojištění, pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku
     zaměstnanosti a další zákonné povinnosti zaměstnavatele nebo povinnosti zaměstnavatele
     vyplývající z platných právních a vnitřních předpisů (např. fond kulturních a sociálních potřeb,
     sociální fond, zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele apod.).

     V případě náhrad jsou způsobilými náklady/ výdaji náhrady za dovolenou, svátky a nemoc (a to
     poměrná část odpovídající úvazku zaměstnance na řešení projektu, u zaměstnanců přijatých nově
     na základě pracovní smlouvy výhradně na řešení projektu pak v plné výši).

     Odměny mohou být vypláceny jen pracovníkům, kteří jsou zaměstnanci podle zákona
     č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, a podílí se na řešení předmětného
     projektu, přičemž vyplacení odměn musí být odůvodněno.

     Mzdy nebo platy, odměny z dohod o pracovní činnosti či dohod o provedení práce musí
     odpovídat schválenému mzdovému, platovému nebo jinému předpisu příjemce.

     Osobní náklady zahrnují rovněž stipendium uvedené v § 91 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998
     Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve
     znění pozdějších předpisů, resp. jeho poměrnou část, pokud student provádí činnost podle tohoto
     ustanovení i mimo příslušný projekt.

Náklady na nástroje, přístroje a vybavení zahrnují část daňových odpisů dlouhodobého hmotného
     a nehmotného majetku ve výši odpovídající délce období a podílu předpokládaného užití tohoto
     majetku pro řešení projektu, který nebyl pořízen z veřejných prostředků.

Další provozní náklady jsou náklady/ výdaje na materiál, zásoby, drobný hmotný a nehmotný
     majetek, opravy a udržování dlouhodobého majetku, vzniklé v přímé souvislosti s řešením
     projektu.

Cestovné představuje cestovní náklady/ výdaje spojené s pracovními cestami, konferenční poplatky,
     cestovní náhrady podle zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů.

Náklady na subdodávky představují náklady/ výdaje vzniklé přenesením části výzkumné činnosti
     projektu na dodavatele. Dodavatelem subdodávek nesmí být člen řešitelského týmu nebo jiný
     zaměstnanec příjemce nebo dalšího účastníka nebo osoba spojená s příjemcem nebo dalším

                                                            12
                                                                                                                                                                            FV10342

     účastníkem (ve smyslu § 23 odst. 7 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění
     pozdějších předpisů).

     Výzkumná organizace může pořizovat subdodávky pouze od jiné výzkumné organizace.

     Je-li subdodavatelem veřejně financovaná výzkumná organizace, musí být dodržovány
     podmínky podle ust. 2.2.1 Rámce, aby nedošlo k nepřímé státní podpoře.

Náklady na ostatní služby tvoří zejména náklady/ výdaje na ochranu práv duševního vlastnictví,
     která jsou výsledkem projektu (zejména související poplatky, překlady, rešerše) a náklady/
     výdaje na ochranu již vznesených práv k duševnímu vlastnictví potřebného k řešení projektu – v
     případě, kdy je lze cele přiřadit řešenému projektu.
     Dále se jedná o náklady/ výdaje na poradenské a rovnocenné služby využité výlučně pro účely
     projektu, např. audit, odborný posudek, služby patentového zástupce a náklady/výdaje na jiné
     služby nezbytné a přímo související s řešením projektu.

Doplňkové (režijní) náklady jsou náklady/ výdaje vzniklé v přímé souvislosti s řešením projektu –
       zejména náklady/ výdaje na energie, administrativní zabezpečení, pomocný personál, jinde
       neuvedené služby atd.
       Pokud náklady / výdaje uvedené v předchozím odstavci souvisí i s dalšími činnostmi příjemce
       (tzn. nikoliv pouze s řešeným projektem), jedná se o doplňkové náklady, které lze uplatnit do
       způsobilých nákladů projektu pouze příslušnou částí (určenou za pomoci relevantní základny,
       kterou může být např. pracovní fond projektu ve vztahu ke všem činnostem příjemce, podíl
       podlahové plochy laboratoří, kanceláří apod.).
       a) Doplňkové režijní náklady musí být sníženy o náklady/ výdaje, které příjemci vznikly
           v souvislosti s jinými činnostmi, než jsou činnosti výzkumu a vývoje - např. výroba,
           vzdělávání aj. (tzn. příjemce realizující i jiné činnosti než výzkum, musí oddělit režijní
           náklady / výdaje jiných činností od režijních nákladů / výdajů na výzkum a vývoj), a dále
           musí být sníženy o neuznatelné náklady / výdaje (tzn. neuznatelné náklady / výdaje nesmí
           být do účetnictví výzkumného projektu zahrnuty vůbec).
       Metoda uplatňování (účtování) doplňkových režijních nákladů, kterou si příjemce zvolil
       a popsal v žádosti o poskytnutí podpory, je pro něj závazná po celou dobu realizace
       projektu a nelze ji měnit.

Neuznanými náklady jsou např. daň z přidané hodnoty (u příjemců, kteří jsou plátci této daně,
a kteří uplatňují její odpočet nebo odpočet její poměrné části), jiné daně (silniční daň - nejde-li
o poměrnou část při používání vozidla při řešení projektu, daň z nemovitosti, daň darovací, dědická,
apod.), celní a správní poplatky, náklady na marketing související s prodejem a distribucí výrobků,
náklady na pohoštění, dary a reprezentaci, náklady na vydání periodických publikací, učebnic
a skript, náklady na vzdělávání a školení, náklady (výdaje) na pořízení budov a pozemků, opravy
nebo údržba místností, stavby, rekonstrukce budov nebo místností, nábytek či zařízení, která nejsou
pevnou součástí místností, náklady na finanční pronájem a pronájem s následnou koupí (např.
leasing, aj.), výdaje na záruky, úroky, bankovní poplatky, kursové ztráty, úroky z dluhů, manka a
škody, výdaje související s likvidací příjemce, nedobytné pohledávky, náklady na klinické hodnocení,
náklady (výdaje) spojené se zpracováním žádosti o podporu a další náklady, které bezprostředně
nesouvisejí s předmětem řešení projektu.

Poznámka: Vymezení nákladů platí rovněž pro další účastníky projektu.

                                                            13