Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Ekonomika smlouvy Příloha č. 3 Smlouvy VÝPOČET KOMPENZACE 1. Výpočet Kompenzace a Doplatku a kde je Kompenzace za poskytování Služby za kalendářní měsíc m (nebo jeho část), je Doplatek za kalendářní měsíc m (nebo jeho část), představuje Tržby za kalendářní měsíc m (nebo jeho část), představuje případně poskytovanou zálohu za kalendářní měsíc m (nebo jeho část), je Vážená průměrná jednotková cena za Vozokm za Dopravní rok t, je počet skutečně ujetých Vozokm (bez Objížděk) za kalendářní měsíc m (nebo jeho část), je cena za vozokilometrů Objížděk za Dopravní rok t, je počet vozokilometrů Objížděk za kalendářní měsíc m (nebo jeho části), viz podrobnější definice níže, a je cena za neujetý Vozokm za Dopravní rok t, pokud důvod pro neujetí nebyl na straně Dopravce, je součet Vozokm neujetých z důvodů neležících na straně Dopravce v takových dnech kalendářního měsíce m (nebo jeho části), kdy přesahuje částku 1.000/- Kč a kde představuje počet Vozokm za kalendářní den d (nebo jeho části) neujetých z důvodů neležících na straně Dopravce, a je poměrná část investiční dotace na jeden kalendářní měsíc Dopravcem určené doby účetního odepisování majetku, kterou Dopravce případně získal v průběhu trvání Smlouvy na pořízení majetku, jenž bude využit pro poskytování Služby; výpočet je uveden níže. 1.1 Výpočet kde je výše poskytnuté dotace, je počet měsíců, a to od měsíce, ve kterém došlo ke snížení pořizovací ceny majetku o poskytnutou dotaci do doby ukončení účetního odepisování tohoto majetku, a y je index označující majetek pořízený s investiční dotací, pro položky 1 až Y. 1.2 Výpočet délky Objížděk kde s označuje jednotlivé Spoje, S je celkový počet Spojů, m označuje jednotlivý kalendářní měsíc trvání Smlouvy o označuje jednotlivé Objížďky u každého Spoje s, Ob je celkový počet Objížděk u každého Spoje s, je délka v km jednotlivé Objížďky o pro jednotlivý Spoj s, potvrzená Objednatelem dle čl. [5.8] Smlouvy, a je počet skutečně ujetých Spojů v měsíci m pro Spoj s, v době kdy byly Objížďky 1 až Ob skutečně využity, s tím, že pokud (v čl. 5.8 Smlouvy označeno jako „náklady“) je méně, než 10 tisíc Kč, má se za to, že a zároveň je navýšen o . 1.3 Výpočet Vážených průměrných jednotkových cen kde , a jsou zaokrouhleny na nejbližší haléř, tzn. na 2 desetinná místa, a obecně čára nad položkou označuje položku ve výši dle Nabídky anebo dle Zadávací dokumentace, , a je podíl Výchozího počtu Používaných vozidel s alternativním pohonem pro každý Dopravní rok t dle Nabídky, viz Tabulka 5 níže, je jednotková cena Vozokm pro pohon na naftě (Jednotková cena NAFTA) v Dopravním roce t, počítaný dle postupu níže, a obdobně i , je jednotková cena vozokilometru Objížďky pro pohon na naftě v Dopravním roce t, počítaný dle postupu níže, a obdobně i , a je jednotková cena Vozokm neujetého Spoje pro pohon na naftě v Dopravním roce t, počítaný dle postupu níže, a obdobně i . 2 Výpočet upravené výše Jednotkových cen kde i označuje typ pohonu (nafta nebo alternativní pohon) j označuje typ cenotvorné položky, J je celkový počet cenotvorných položek, je přepočtený cenový index za cenotvornou položku j a Dopravní rok t, a definice položek , , a jsou dané níže. Pro účely výpočtu a je vyloučena položka j = 99 (poplatek KODIS). 2.1 Výpočet cenotvorných položek kde , a pokud pak , jinak , a pokud pak , jinak , a vždy za Dopravní rok t, kde je celková výše cenotvorné položky j pro typ pohonu i nabízené Dopravcem závazně ve své Nabídce s přesností v Kč na 3 desetinná místa, viz Tabulka 1 níže, je celkový počet plánovaných Vozokm (tj. se všemi typy pohonu) za Dopravní rok t, je Výchozí rozsah Služby dle Zadávací dokumentace ve Vozokm za Dopravní rok, je Aktualizovaný počet Používaných vozidel pro Dopravní rok t bez ohledu na typ pohonu, je Výchozí počet Používaných vozidel dle Nabídky, je podíl cenotvorné položky j, který je vázán na Vozokm v Nabídce, případně ten, který byl Objednatelem závazně specifikován v Zadávací dokumentaci, podle toho, pro kterou položku Objednatel závazně specifikoval výši a pro kterou je předmětem Nabídky dle Tabulky 2 níže, je podíl cenotvorné položky j, který je vázán na Aktualizovaný počet Používaných vozidel dle závazné specifikace Objednatele v Zadávací dokumentaci dle Tabulky 2 níže, je podíl cenotvorné položky j, který není vázán na Vozokm ani Aktualizovaný počet Používaných vozidel v Nabídce, případně ten, který byl Objednatelem závazně specifikován v Zadávací dokumentaci, podle toho, pro kterou položku Objednatel závazně specifikoval výši a pro kterou je předmětem Nabídky dle Tabulky 2 níže, Tabulka 1: Cenová Nabídka Dopravce Číslo cenotvorné položky j Název cenotvorné položky Pod-číslo cenotvorné položky Rozdělení (výše cenotvorné položky v Kč) i = 1, Nafta i = 2, Alternativní Kč/km Kč/km 11 Pohonné hmoty a oleje 11a Nafta 11b Alternativní 11c Ostatní 12 Přímý materiál a energie 13 Opravy a udržování 14 Odpisy 14a Vozidla 14b Ostatní 15 Leasing (pronájem) - bez finančních nákladů 16 Přímé mzdy 16a Řidiči 16b Ostatní 17 Sociální a zdravotní pojištění 17a Řidiči 17b Ostatní 18 Cestovné 19 Úhrada za použití infrastruktury 20 Silniční daň 21 Elektronické mýtné 22 Pojištění zákonné odpovědnosti 23 Ostatní přímé náklady 24 Ostatní služby 25 Režijní náklady Náklady (ř.11 až 25) 97 Finanční náklady (pouze za relevantní vozidla) 98 Zisk 99 Poplatek KODIS Celková částka Tabulka 2: Vliv Vozokm a Aktualizovaného počtu Používaných vozidel na cenotvorné položky Platí pro všechny typy pohonu Číslo cenotvorné položky j Název cenotvorné položky Pod-číslo cenotvorné položky Rozdělení % % % 11 Pohonné hmoty a oleje 11a Nafta 11b Alternativní 11c Ostatní 12 Přímý materiál a energie 13 Opravy a udržování 14 Odpisy 14a Vozidla 14b Ostatní 15 Leasing (pronájem) - bez finančních nákladů 16 Přímé mzdy 16a Řidiči 16b Ostatní 17 Sociální a zdravotní pojištění 17a Řidiči 17b Ostatní 18 Cestovné 19 Úhrada za použití infrastruktury 20 Silniční daň 21 Elektronické mýtné 22 Pojištění zákonné odpovědnosti 23 Ostatní přímé náklady 24 Ostatní služby 25 Režijní náklady 97 Finanční náklady (pouze za relevantní vozidla) 98 Zisk 99 Poplatek KODIS 2.2 Definice cenových indexů kde je cenový index I zveřejněný ČSÚ (či jinak určený) za Dopravní rok t dle Tabulky 3 a zařazený na cenotvornou položku j dle Tabulky 4, je cenový index I zveřejněný ČSÚ (či jinak určený) za Výchozí rok dle Tabulky 3 a zařazený na cenotvornou položku j dle Tabulky 4, kde Výchozí rok znamená Dopravní rok od června r. 2018 (t = 2018). Pokud ovšem zahájení poskytování Služby je posunuto z důvodů na straně Dopravce (např. kvůli selhání testovacího provozu dle čl. 8 Smlouvy), dochází k odpovídajícímu posunu Výchozího roku, a to tak, že v případě posunu do 6 měsíců včetně je Výchozí rok posunut o půl roku (např. od Dopravního roku, který začíná v červnu 2018 k Dopravnímu roku, který začíná v prosinci 2018); v případě posunu nad 6 měsíců do 12 měsíců včetně, je Výchozí rok posunut o celý rok. Pro posun zahájení poskytování Služby ve větší délce (tj. 1,5 či 2 roky) se postupuje obdobně. Tabulka 3: Definice cenových indexů j Název cenového indexu Definice cenového indexu Časového určení indexu 1 Index spotřebitelských cen Měsíční index spotřebitelských cen Index za září roku t a v případě Dopravního roku, který začíná v červnu, za březen roku t 2 Upravený index spotřebitelských cen (Upravený ISC) , kde nebo v případě, že se jedná o změnu v průběhu cca poloviny kalendářního roku (např. mezi zářím roku t-1 a březnem roku t) Index za září roku t a v případě Dopravního roku, který začíná v červnu, za březen roku t 3 Index mezd v MSK Průměrná hrubá měsíční mzda podle místa pracoviště zaměstnanců v Moravskoslezském kraji za rok t-2 děleno hodnotou stejného ukazatele za r. 2016, násobeno 100 Hodnota za rok t-2 dostupná v prosinci roku t a v případě Dopravního roku, který začíná v červnu, dostupná v červnu roku t 4 Index pro naftu Šetření průměrných cen vybraných výrobků – pohonné hmoty a topné oleje: průměrná cena motorové nafty za posledních 52 týdnů ke konci určeného měsíce roku t, děleno stejnou hodnotou za posledních 52 týdnů ke konci stejného měsíce roku 2018, násobeno 100 Dle průměru posledních 52 týdnů ke konci října roku t a v případě Dopravního roku, který začíná v červnu, dle průměru posledních 52 týdnů ke konci dubna roku t 5a Index pro alternativní pohon a) CNG Průměrná cena CNG ve veřejných plnících stanicích na území Moravskoslezského kraje za posledních 12 měsíců ke konci určeného měsíce roku t, děleno stejnou hodnotou za posledních 12 měsíců ke konci stejného měsíce roku 2018, násobeno 100. Pokud není k dispozici spolehlivý zveřejněný údaj, Objednatel provede vlastní šetření cen ve všech veřejných plnících stanicích na území Moravskoslezského kraje. Dle průměru posledních 12 měsíců ke konci října roku t a v případě Dopravního roku, který začíná v červnu, dle průměru posledních 12 měsíců, ke konci dubna roku t 5b Index pro alternativní pohon b) elektro Index cen elektřiny (index Elektřiny, přenosu, rozvodu – součást ICPV 7004, podle sekce, subsekce, oddílu a skupiny CZ-CPA, kód D351, určovaný ČSÚ) Index za září roku t a v případě Dopravního roku, který začíná v červnu, za březen roku t 6 Elektronické mýtné Průměrná relevantní výše v Dopravním roce t (případně v jeho části) děleno částkou pro první Dopravní rok, kdy je mýtné aplikovatelné , násobeno 100, kde relevantní výše je počítána vždy na základě skutečného počtu Vozokm Spojů plánovaných na silnicích, kde se vybírá elektronické mýtné, a podle typu vozidla plánovaného pro každý Spoj. Pro vyloučení pochybností: index je počítán jednotně bez ohledu na pohon. Index dle ustanovení aktuálně platných právních předpisů za Dopravní rok t 7 Poplatek KODIS Výše v Dopravním roce t děleno výší ve Výchozím roce, násobeno 100 Index dle aktuální výše poplatku KODISU za Dopravní rok t Tabulka 4: Zařazení cenových indexů Číslo cenotvorné položky Název cenotvorné položky Rozdělení Používaný cenový index 11a Pohonné hmoty a oleje Nafta Index pro naftu 11b Pohonné hmoty a oleje Alternativní Index pro alternativní pohon 11c Pohonné hmoty a oleje Ostatní Upravený ISC 12 Přímý materiál a energie Upravený ISC 13 Opravy a udržování Upravený ISC 14a Odpisy Vozidla Upravený ISC 14b Odpisy Ostatní Upravený ISC 15 Leasing (pronájem) - bez finančních nákladů Upravený ISC 16a Přímé mzdy Řidiči Index mezd v MSK 16b Přímé mzdy Ostatní Index mezd v MSK 17a Sociální a zdravotní pojištění Řidiči Index mezd v MSK 17b Sociální a zdravotní pojištění Ostatní Index mezd v MSK 18 Cestovné Upravený ISC 19 Úhrada za použití infrastruktury Upravený ISC 20 Silniční daň (žádný) 21 Elektronické mýtné Elektronické mýtné 22 Pojištění zákonné odpovědnosti Upravený ISC 23 Ostatní přímé náklady Upravený ISC 24 Ostatní služby Upravený ISC 25 Režijní náklady Upravený ISC 97 Finanční náklady Upravený ISC 98 Zisk Upravený ISC 99 Poplatek KODIS Určuje Objednatel Tabulka 5: Nabízené podíly Používaných vozidel (poznámka: platí nezaokrouhlené hodnoty v Závazném nástroji před zaokrouhlenými hodnotami níže) Dopravní rok 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Podíl vozidel s alternativním pohonem � https://www.czso.cz/csu/czso/isc_cr � https://www.czso.cz/csu/xt/mzdy-xt � https://www.czso.cz/csu/czso/setreni-prumernych-cen-vybranych-vyrobku-pohonne-hmoty-a-topne-oleje-casove-rady � Definice indexu vychází ze situace, kdy je ve Výchozím roce elektronické mýtné nulové. 1/11 _1477287287.unknown _1478353546.unknown _1569308298.unknown _1569308401.unknown _1569308438.unknown _1569308640.unknown _1569308755.unknown _1569308627.unknown _1569308422.unknown _1569308327.unknown _1569308253.unknown _1569308275.unknown _1479256097.unknown _1569308222.unknown _1479256078.unknown _1478352232.unknown _1478353232.unknown _1478353478.unknown _1478352315.unknown _1478353193.unknown _1478352302.unknown _1477303531.unknown _1477313553.unknown _1478322154.unknown _1478322171.unknown _1478322090.unknown _1477304201.unknown _1477310163.unknown _1477287731.unknown _1477298573.unknown _1477298597.unknown _1477297013.unknown _1477287621.unknown _1477287730.unknown _1477287729.unknown _1477287596.unknown _1477099358.unknown _1477287193.unknown _1477287228.unknown _1477287242.unknown _1477287200.unknown _1477274541.unknown _1477275072.unknown _1477277419.unknown _1477286520.unknown _1477286531.unknown _1477275144.unknown _1477274874.unknown _1477274394.unknown _1477274533.unknown _1477099367.unknown _1477233601.unknown _1477016779.unknown _1477017743.unknown _1477098653.unknown _1477098662.unknown _1477099101.unknown _1477024049.unknown _1477024077.unknown _1477024064.unknown _1477024040.unknown _1477017544.unknown _1477017611.unknown _1477017523.unknown _1475120429.unknown _1475123341.unknown _1477016727.unknown _1477016768.unknown _1475125413.unknown _1475208207.unknown _1475123352.unknown _1475123285.unknown _1475123328.unknown _1475122925.unknown _1475123155.unknown _1475122926.unknown _1475122537.unknown _1475118895.unknown _1475119428.unknown _1475117125.unknown _1475117638.unknown