Textová podoba smlouvy Smlouva č. 6443951: Kupní smlouva 3/2018 "Bubnový sušič s kapacitou min. 24 kg suchého

Příloha č. 25 kupní smlouva sušič.odt

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Veřejná zakázka na stavební práce

	Evidenční číslo Objednatele	Evidenční číslo dodavatele
	708 72 741	
kupní smlouva 3/ 2018
Objednatel

Domov se zvláštním režimem Krásná Lípa
Sídlo:		Čelakovského 40/13, 407 46 Krásná Lípa
Zastoupený:	Mgr. Miluší Havlíčkovou, ředitelkou
IČ:	708 72 741
DIČ:	CZ70872741 (není plátcem DPH)
Bankovní spojení: 		PPF Banka a.s.  
				číslo účtu: 2001570004/6000	
na straně jedné jako „Objednatel“
a
Dodavatel
CHRIŠTOF, spol. s r.o.
Sídlo:	Komárovské nábřeží 465/10, 617 00 Brno 
Zastoupený:	Jan Chrištof, jednatel společnosti
IČ:	42660351
DIČ:	CZ42660351
Bankovní spojení:	Komerční banka, a.s.	číslo účtu: 306744731/0100

Zapsaný v:	Obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně
	oddíl C , vložka 4315.
na straně druhé jako „Dodavatel“
uzavřeli dle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, smlouvu o dílo tohoto znění:
Článek I. Předmět smlouvy
	DOHODNUTÝ PŘEDMĚT PLNĚNÍ Dodavatele
1.1.	Dodavatel se zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele bubnový sušič prádla pro prádelnu DZR Krásná Lípa, Čelakovského 317/9, 407 46 Krásná Lípa, a to na základě výzvy k předložení cenové nabídky.
Plnění předmětu smlouvy bude probíhat za plného provozu objektu Domova se zvláštním režimem Krásná Lípa.
1.2.	Předmět dodávky dále tvoří:
Před montáží a instalací provede dodavatel demontáž a likvidaci původního sušiče. Samozřejmostí je dodání technické dokumentace, návodu použití, a všech předepsaných zkoušek, certifikátů a revizí, dodávka do prádelny DZR, odzkoušení, zaškolení obsluhy.

Specifikace zařízení:
Bubnový sušič s kapacitou min. 24 kg suchého prádla
elektrický ohřev max. 30kW
objem bubnu min. 530 litrů
průměr bubnu min. 930 mm
elektronický volně programovatelný programátor - regulace teploty po stupních
snadno čistitelný filtr
vestavěný ventilátor
velký Ø vkládacího otvoru min. 810 mm
Ø odvětrání 200mm
snadná údržba
volba teploty, času sušení, ochlazování
reverzace bubnu
nerez buben
max. rozměry 1980x970x1280mm (vxšxh)


Provedení vyzkoušení všech prvků a zařízení tvořících předmět plnění včetně vyhotovení protokolu v českém jazyce. Předmět dodávky bude individuálně vyzkoušen při předání. O provedení vyzkoušení a posouzení shody bude vystaven protokol.
Předání návodů k obsluze, návodů na provoz a údržbu zařízení a dokumentace údržby, vše v českém jazyce.
provedení zaškolení obsluh u všech částí zařízení, které budou obsluhovány pracovníky Zadavatele (budoucím uživatelem);
Zadavatel na vyžádání zhotovitele stanoví písemně jmenovitý seznam osob, které mají být zaškoleny pro jednotlivé části zařízení. Zhotovitel před předáním a převzetím provede zaškolení těchto osob, a to tak, že je podrobně seznámí s podmínkami provozu a údržby jednotlivých částí zařízení a upozorní je na příslušnou část návodu na provoz a údržbu zařízení. O zaškolení jednotlivých osob Zadavatele doloží zhotovitel při předání a převzetí dodávky protokoly o zaškolení osob.
1.3.	Dodavatel se zavazuje dodat zařízení v kvalitě stanovené technickými specifikacemi.
1.4.		Objednatel se zavazuje k převzetí zařízení a k zaplacení ceny za dodávku za podmínek dále v této smlouvě uvedených.

Článek II. Doba plnění
	DOHODNUTÁ DOBA PLNĚNÍ (TERMÍNY)
Dodavatel se zavazuje dodat zařízení do osmi (8) týdnů od uzavření smlouvy.
Článek III. Místo plnění
Místem plnění je budova prádelny Domova se zvláštním režimem Krásná Lípa, Čelakovského 317/9, 407 46 Krásná Lípa.
Článek IV. Cena dodávky
Cena dodávky, jehož předmět a rozsah jsou vymezeny v článku I. této smlouvy, se sjednává dohodou smluvních stran ve smyslu ustanovení § 2 a následujících zákona č. 526/1990 Sb., ve znění pozdějších předpisů jako cena nejvýše přípustná takto:
4.1.	Cena dodávky uvedená v článku I. této smlouvy činí bez daně z přidané hodnoty (dále rovněž jen „DPH“)
				169.840 ,- Kč  
	Daň z přidané hodnoty ve snížené sazbě 15 % z celkové ceny uvedené v článku 4.1. výše činí částku
				25.476 ,- Kč  
	Daň z přidané hodnoty v základní sazbě 21 % z celkové ceny uvedené v článku 4.1. výše činí částku
				- ,- Kč 
	Dohodnutá celková cena dodávky činí včetně daně z přidané hodnoty celkem
195.316,- Kč
(slovy: jednostodevadesátpěttisíctřistašestnáct korun českých).
4.2.	V předchozích odstavcích toho článku uvedená cena dodávky se sjednává jako cena pevná a nepřekročitelná (s výjimkou, uvedenou v odstavci 4.3. tohoto článku). Dodavatel potvrzuje, že cena dodávky zahrnuje veškeré práce, veškeré náklady spojené s úplným a kvalitním provedením a dokončením dodávky a zahrnuje též veškeré související náklady, které nejsou přímo uvedeny v předmětu díla, jako jsou: náklady na dopravu, montáž, předání, zprovoznění, provozní náklady, náklady na autorská práva, pojištění, daně, cla, a jakékoliv další výdaje spojené s realizací předmětu plnění.
4.3.	Smluvní strany se dohodly, že cena dodávky může být změněna pouze za splnění sjednaných podmínek. Podmínky, při jejichž splnění je možné změnit cenu za plnění Dodavatele touto smlouvou sjednanou, jsou smluvními stranami sjednány takto:
4.3.1.	Pokud v průběhu dodávky dojde ke změnám sazeb daně z přidané hodnoty, přitom sazba DPH bude účtována vždy v zákonné výši ke dni uskutečněného zdanitelného plnění.
Článek V. Platební podmínky
		Objednatel neposkytuje zálohy na provádění díla. Dodavatel bude vystavovat a Objednatel bude hradit fakturu. Splatnost faktury činí 14 dnů ode dne jejího vystavení.

	Faktura Dodavatele musí splňovat náležitosti daňového dokladu podle v rozhodné době účinných právních předpisů a dále musí obsahovat:




	číslo smlouvy;

	číslo faktury;

	den uskutečnění zdanitelného plnění;

	den splatnosti faktury;

	označení dodávky.



Bude-li faktura obsahovat nesprávné nebo neúplné údaje a náležitosti uvedené v odstavcích 5.1. a 5.2. této smlouvy, je Objednatel oprávněn ji do data splatnosti vrátit Dodavateli. Po opravě faktury předloží Dodavatel Objednateli novou fakturu se splatností uvedenou v článku V. odstavec 5.1. této smlouvy.

Přenesená daňová povinnost
Dodavatel se při vystavování daňových dokladů zavazuje, že bude postupovat v souladu s ustanovením § 92a a § 92e zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.
Článek VI. Provádění díla
6.1.	Dodavatel bude mít úplnou kontrolu nad dodávkou zařízení, bude ji účinně řídit a dohlížet na ni tak, aby zajistil, že bude odpovídat této smlouvě. Výlučně bude dodavatel zodpovědný za konstrukční prostředky, metody, techniky, užité technologie a za koordinaci různých části dodávky.
6.2.	Dodavatel bude výlučně zodpovědný za bezpečnost práce při realizaci dodávky podle zákona č. 309/2006 Sb. a Nařízení vlády č. 591/2006 Sb. a bude dodržovat nařízení koordinátora BOZP, kterého zajišťuje Objednatel.
6.3.	Dodavatel odpovídá v plném rozsahu za veškeré části díla provedené subdodavateli.
6.4.	Dodavatel se zavazuje veškeré práce subdodavatelů řádně koordinovat.
6.6.	Dodavatel se zavazuje, že odpady, suť a znečištění bude neodkladně a průběžně odstraňovat.
6.7.	Požadavky Objednatele na organizaci a provádění díla
6.7.2.	Objednatel stanovuje, že prováděné práce nesmí omezit požární únikové cesty a musí být v souladu s požárně-bezpečnostním řešením objektu.
			Objednatel stanovuje, že hlučné a bourací práce bude možné provádět pouze v pracovních dnech  od  8 00 do 12 00 a od 14 00 do 18 00






Článek VII. Práva a povinnosti Objednatele

7.1.	Objednatel je povinen zajistit při předání pracoviště:
	jedno odběrné místo elektrické energie 230/450 V 50 Hz a vody z přístupných míst.
7.2.	Oprávněná osoba Objednatele uvedená v záhlaví této smlouvy pověřuje k jednání ve věcech technických tyto 	osoby:
pana Hegnera Zbyňka – investičního referenta Domova se zvláštním režimem Krásná Lípa
pana Kašku Jaromíra – vedoucího údržby Domova se zvláštním režimem Krásná Lípa
7.3.	Objednatel, nebo jimi řádně zmocněné osoby budou mít kdykoli právo kontrolovat průběh realizace dodávky.
Článek VIII. Povinnosti Dodavatele

8.1.	Dodavatel je povinen provádět důslednou kontrolu nakupovaných materiálů, hmot, surovin a dalších věcí potřebných pro plnění předmětu této smlouvy a vyžadovat od výrobců a dodavatelů atesty, prohlášení o shodě, certifikáty, záruční dokumentaci a návody k obsluze podle této smlouvy.
8.2.	Dodavatel je povinen zajišťovat po celou dobu plnění předmětu této smlouvy okamžité odstraňování odpadů a nečistot vzniklých v souvislosti s prováděním díla.
8.3.	Dodavatel je povinen zajistit na stavbě bezpečnost a ochranu zdraví, respektovat zákon č. 309/2006 Sb. a nařízení vlády č. 591/2006 Sb., umožnit činnost inspektora bezpečnosti práce Objednatele.
8.4.	subdodavatelský systém
8.4.1.	Dodavatel se zavazuje provést dílo vlastním jménem a na vlastní nebezpečí. Dodavatel je oprávněn zajistit provádění částí předmětu díla dle této smlouvy třetími, k tomu odborně způsobilými osobami, není však oprávněn zadat provedení díla takovýmto třetím osobám jako celek.
Článek IX. Vlastnické právo ke zhotovovanému dílu, pojištění díla
9.1.	Vlastníkem zařízení, jehož zhotovení a dodávka je předmětem této smlouvy, je od počátku Objednatel.
9.2.	POJIŠTĚNÍ
9.2.1.	Dodavatel se zavazuje sjednat v souvislosti s realizací díla dle této smlouvy příslušné druhy pojištění a udržovat je po celou dobu provádění díla a v jednotlivých případech po dobu stanovenou v této smlouvě, jak následuje.
9.2.1.1.	pojištění odpovědnosti za škody způsobené činností Dodavatele na prováděném a ukončeném díle nebo vzniklé Objednateli z porušení povinnosti Dodavatele podle této smlouvy ve výši 50.000.000 ,- Kč (doplní uchazeč, minimálně však 500.000 Kč), přičemž sjednané pojistné plnění musí být dostatečné k tomu, aby mohlo být zařízení v případě poškození opraveno nebo znovu zhotoveno, přičemž pojistné plnění musí krýt i případný kalkulovaný zisk Dodavatele; odpovídající pojistka bude udržována v platnosti od data zahájení dodávky až do uplynutí záruční doby;

9.3.	ŠKODY ZPŮSOBENÉ TŘETÍM OSOBÁM (VČETNĚ MAJETKU OBJEDNATELE)
	9.3.1.	Dodavatel předloží Objednateli doklady o pojištění před podpisem smlouvy a na vyžádání 	Objednatele i kdykoliv v průběhu provádění díla.
9.4.	NÁHRADA ŠKODY
9.4.1.	Uplatňování nároků na náhradu škody se řídí občanským zákoníkem.
Článek X. Předání dodávky
10.1.	Předání dodávky probíhá jako řízení, jehož předmětem je šetření o skutečném stavu dokončené zakázky.
10.2.	Dodavatel zařízení odevzdá a Objednatel převezme formou zápisu o předání a převzetí zařízení. Dodavatel nejpozději 5 dnů předem oznámí písemně zástupci Objednatele, že zařízení je připraveno k převzetí.
10.3.	Dodavatel je povinen u přejímacího řízení předat Objednateli minimálně ve třech vyhotoveních (originál + 2 kopie) veškeré nezbytné doklady, zejména:
	zápisy a protokoly o provedení předepsaných zkoušek;

	záruční listy a návody k obsluze od dodaných výrobků;

	doklady o provedení dalších předepsaných zkoušek, atesty, certifikáty, prohlášení o shodě použitých materiálů a výrobků;

	doklady o individuálním vyzkoušení;

	manipulační, provozní řády, návod na provoz a údržbu zařízení a dokumentaci údržby.


Dále dodavatel sepíše protokol o předání a převzetí zařízení, který bude obsahovat:
	označení zakázky;

	označení Objednatele a Dodavatele, číslo a datum uzavření kupní smlouvy;

	zahájení a ukončení prací na zhotovovaném zařízení;

	prohlášení Objednatele o převzetí zařízení;

	datum a místo sepsání protokolu;

	jména a podpisy zástupců Dodavatele a Objednatele oprávněných zařízení předat a převzít;

	seznam předané dokumentace;

	soupis nákladů od zahájení po dokončení zakázky;

	datum počátku záruky za zařízení a předpokládané datum ukončení záruky (v případě, že nedojde k reklamaci a přerušení běhu záruční doby);

	soupis vad a nedodělků s termínem jejich odstranění.


10.4.	Objednatel nemá právo odmítnout převzetí dodávky pro ojedinělé drobné vady, které samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání užívání zařízení funkčně nebo esteticky, ani její užívání podstatným způsobem neomezují.
Článek XI. Odpovědnost za vady
11.1.  Dodávka má vady, jestliže její provedení neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě.
11.2.	Dodavatel poskytuje Objednateli na celou zakázku bezvýhradnou záruční dobu v délce trvání 24 měsíců tak, že všechny jeho části dle této smlouvy budou po celou dobu trvání záruční doby bez vad, budou mít vlastnosti předpokládané ZADÁNÍM a zařízení bude způsobilé k řádnému užívání k účelu vyplývajícímu z charakteru zařízení, jehož zhotovení je předmětem této smlouvy.
11.3.	Náklady na řešení reklamací a odstraňování reklamovaných vad zařízení nese Dodavatel, který odpovídá za vady zjištěné v záruční době.
11.4.	Záruční doba počíná běžet po dokončení, předání a převzetí kompletního zařízení a odstranění veškerých vad a nedodělků zjištěných při jeho předání a převzetí.
11.5.	Záruční doba neběží po dobu, po kterou Objednatel nemohl zařízení nebo jeho část dle této smlouvy užívat pro vady, za které odpovídá Zhotovitel.
11.6.	Pro ty součásti zařízení, které byly v důsledku oprávněné reklamace Objednatele Dodavatelem opraveny, a to tak, že byly nahrazeny novými součástmi, běží záruční lhůta opětovně od počátku ode dne dokončení a předání příslušného předmětu reklamační opravy Objednateli.
Způsob uplatnění reklamace
11.6.1.	Objednatel je povinen vady písemně reklamovat u Dodavatele bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. Oznámení (reklamaci) odešle na adresu Dodavatele uvedenou v záhlaví této smlouvy. Za písemnou reklamaci se považuje též odeslání oznámení elektronickou poštou na e-mailovou adresu Dodavatele určenou Dodavatelem. V případě havarijních vad postačuje pouze ústní oznámení Objednatele o výskytu takovéto vady na tel. číslo Dodavatele. Dodavatel je povinen pro tyto účely Objednateli po celou dobu záruční lhůty aktualizovat příslušnou e-mailovou adresu a nepřetržitě funkční telefonní číslo. V reklamaci musí být vady popsány nebo uvedeny, jak se vady projevují. Objednatel v reklamaci uvede, jakým způsobem požaduje sjednat nápravu.
11.6.2.	Kontaktní spojení na Dodavatele pro hlášení reklamovaných vad je:
e-mail: 		jan.christof@christof.cz
tel.:		 	+420 517 307 114
fax:		 	…………………………………………
datová schránka: 	tqvvtpq.
11.6.3.	Objednatel je oprávněn požadovat:
	odstranění vady dodáním náhradního plnění (u vad materiálů, zařízení, strojů apod.);

	odstranění vady opravou, je-li vada opravitelná;

	poskytnutí přiměřené slevy ze sjednané ceny dle této smlouvy, pokud je vada odstranitelná pouze při omezení užívání díla k jeho účelu nebo pokud se jedná o vadu neodstranitelnou, která však nebrání a neomezuje užívání díla k jeho účelu.


11.6.4.	Způsob vyřízení reklamace je Objednateli dán na výběr s tím, že uvedené způsoby je možné vzájemně kombinovat.
11.6.5.	Za havárii je Objednatel oprávněn označit takovou vadu, která svými následky brání užívání zařízení a v důsledku této vady dochází k omezení běžného provozu.
11.6.6.	Reklamaci lze uplatnit nejpozději do posledního dne záruční lhůty, přičemž i reklamace odeslaná Objednatelem v poslední den záruční lhůty se považuje za včas uplatněnou.
11.6.7.	Reklamace se považuje za doručenou Dodavateli v okamžiku, kdy se písemný úkon Objednatele obsahující reklamaci dostane do dispozice Dodavatele. V případě úkonů činěných poštou se má za to, že písemný úkon Objednatele obsahující reklamaci se dostal do dispozice Dodavatele do 3 dnů ode dne, kdy Objednatel předal listovní zásilku s tímto úkonem držiteli poštovní licence k přepravě. V případě úkonů činěných elektronickou poštou nebo datovou schránkou se má za to, že písemný úkon Objednatele obsahující reklamaci se dostal do dispozice Dodavatele v den odeslání takového písemného úkonu z adresy elektronické pošty nebo datové schránky Objednatele na adresu elektronické pošty nebo datové schránky Dodavatele.
Podmínky odstranění reklamovaných vad
11.6.8.	Pokud Objednatel požaduje v reklamaci odstranění vady, je Dodavatel povinen neprodleně po obdržení reklamace Objednatele zahájit práce k odstranění reklamované vady.
11.6.9.	Dodavatel musí vždy písemně sdělit v jakém termínu vadu(y) odstraní.
11.6.10.	Nezahájí-li Dodavatel práce k odstranění reklamované vady ani do 10-ti dnů po obdržení reklamace Objednatele, nebude-li v konkrétním případě dohodou smluvních stran sjednáno jinak, je Objednatel oprávněn pověřit odstraněním vady jinou odborně způsobilou právnickou nebo fyzickou osobu. Tato dohoda musí být uzavřena písemně, přičemž pro tyto potřeby se za uzavření písemné dohody považuje situace, kdy se setkají projevy vůle smluvních stran učiněné elektronicky nebo faxem. Veškeré takto vzniklé náklady objednatele uhradí dodavatel do 14 dnů ode dne, kdy obdržel písemnou výzvu Objednatele k uhrazení těchto nákladů. Uhrazením nákladů na odstranění vad jinou odborně způsobilou osobou podle tohoto odstavce není dotčeno právo objednatele požadovat na Dodavateli zaplacení smluvní pokuty.
11.6.11.	Jestliže Objednatel v reklamaci výslovně uvede, že se jedná o havárii, je Dodavatel povinen zahájit práce na odstraňování havarijní vady nejpozději do 24-ti hodin po obdržení reklamace (oznámení), nebude-li v konkrétním případě dohodou smluvních stran sjednáno jinak. Tato dohoda musí být uzavřena písemně, přičemž pro tyto potřeby se za uzavření písemné dohody považuje situace, kdy se setkají projevy vůle smluvních stran učiněné elektronicky nebo faxem.
11.6.12.	Nezahájí-li Dodavatel práce k odstranění reklamované havarijní vady ve sjednaném termínu po obdržení reklamace (oznámení) Objednatele, je Objednatel oprávněn pověřit odstraněním havarijní vady jinou odborně způsobilou právnickou nebo fyzickou osobu. Veškeré takto vzniklé náklady Objednatele uhradí Dodavatel do 14 dnů ode dne, kdy obdržel písemnou výzvu Objednatele k uhrazení těchto nákladů. Uhrazením nákladů na odstranění vad jinou odborně způsobilou osobou podle tohoto odstavce není dotčeno právo Objednatele požadovat na Dodavateli zaplacení smluvní pokuty.
11.6.13.	Prokáže-li se, že Objednatel reklamoval neoprávněně, tzn. že na jím reklamovanou vadu se nevztahuje záruka Dodavatele, je Objednatel povinen uhradit Dodavateli veškeré jemu vzniklé náklady v souvislosti s odstraněním vady.
11.6.14.	Objednatel je povinen umožnit pracovníkům Dodavatele přístup do míst, do kterých je nezbytný přístup k odstranění vady. Pokud tak neučiní, není Dodavatel v prodlení s termínem zahájení prací na odstranění vady ani s termínem pro odstranění vady.
Lhůty pro odstranění reklamovaných vad
11.6.15.	Lhůtu pro odstranění reklamovaných vad sjednají obě smluvní strany podle povahy a rozsahu reklamované vady. Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě o termínu odstranění reklamované vady, platí, že reklamovaná vada musí být odstraněna nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace Objednatelem.
11.6.16.	Lhůtu pro odstranění reklamovaných vad označených Objednatelem jako havárie sjednají obě smluvní strany podle povahy a rozsahu reklamované vady. Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě o termínu odstranění reklamované vady (havárie) platí, že havárie musí být odstraněna nejpozději do 24 hodin od okamžiku uplatnění reklamace (oznámení) Objednatelem.
10.6.17.	Nedokončí-li Dodavatel práce k odstranění reklamované vady ve sjednaném termínu, je objednatel oprávněn pověřit odstraněním reklamované vady jinou odborně způsobilou právnickou nebo fyzickou osobu. Veškeré takto vzniklé náklady Objednatele uhradí Dodavatel do 14 dnů ode dne, kdy obdržel písemnou výzvu Objednatele k uhrazení těchto nákladů. Uhrazením nákladů na odstranění vad jinou odborně způsobilou osobou podle tohoto odstavce není dotčeno právo Objednatele požadovat na Dodavateli zaplacení smluvní pokuty.
11.6.18.	O odstranění reklamované vady sepíše Objednatel protokol, ve kterém potvrdí převzetí dokončených prací na odstranění vady nebo uvede důvody, pro které odmítá opravu převzít.
11.6.19.	V dalším platí ustanovení §§ 2113 – 2117 a §§ 2629 – 2636 občanského zákoníku.
Článek XII. Smluvní pokuty
12.1.	V případě prodlení Dodavatele se splněním jeho povinností ukončit a předat zařízení, v termínu uvedeném ve článku 2.1. této smlouvy je Dodavatel povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 3 000,-Kč za každý i započatý den prodlení až do skutečného termínu splnění.
12.2.	V případě prodlení Dodavatele s odstraněním vad, které jsou obsaženy v soupisu vad a nedodělků, který je součástí protokolu o předání a převzetí díla, a jejichž termín odstranění je uveden v odst. 11.6.15. této smlouvy, je Dodavatel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 750,-Kč za každý případ a den prodlení.
12.3.	Objednatel je oprávněn započíst smluvní pokuty proti pohledávce Dodavatele. Dodavatel není oprávněn jednostranně započíst pohledávky proti pohledávkám Objednatele.
Článek XIII. Odstoupení od smlouvy
13.1.	Poruší-li strana smlouvu podstatným způsobem, může druhá strana bez zbytečného odkladu od smlouvy odstoupit. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.
13.2.	Strana může od smlouvy odstoupit bez zbytečného odkladu poté, co z chování druhé strany nepochybně vyplyne, že poruší smlouvu podstatným způsobem, a nedá-li na výzvu oprávněné strany přiměřenou jistotu.
13.3.	Jakmile strana oprávněná odstoupit od smlouvy oznámí druhé straně, že od smlouvy odstupuje, nebo že na smlouvě setrvává, nemůže volbu již sama změnit.
13.4.	Mohla-li strana odstoupit od smlouvy pro podstatné porušení smluvní povinnosti a nevyužila své právo, nebrání jí to odstoupit od smlouvy později s odkazem na obdobné jednání druhé strany.
13.5.	Odstoupením od smlouvy se závazek zrušuje od počátku.
13.6.	Plnil-li dlužník zčásti, může věřitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro věřitele význam, může věřitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.
13.7.	Zavazuje-li smlouva dlužníka k nepřetržité či opakované činnosti nebo k postupnému dílčímu plnění, může věřitel od smlouvy odstoupit jen s účinky do budoucna. To neplatí, nemají-li již přijatá dílčí plnění sama o sobě pro věřitele význam.
13.8.	Odstoupením od smlouvy zanikají v rozsahu jeho účinků práva a povinnosti stran. Tím nejsou dotčena práva třetích osob nabytá v dobré víře.
13.9.	Odstoupení od smlouvy se nedotýká práva na zaplacení smluvní pokuty nebo úroku z prodlení, pokud již dospěl, práva na náhradu škody vzniklé z porušení smluvní povinnosti ani ujednání, které má vzhledem ke své povaze zavazovat strany i po odstoupení od smlouvy, zejména ujednání o způsobu řešení sporů. Byl-li dluh zajištěn, nedotýká se odstoupení od smlouvy ani zajištění.
Článek XIV. Ochrana informací
14.1.	Objednatel má v souladu se zákonem číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, a v souladu s ustanovením § 214 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, povinnost zveřejnit na svém profilu zadavatele celý obsah této smlouvy vč. jejích změn a dodatků.
	Objednatel má dále povinnost zveřejňovat smlouvy podle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv a to, pokud cena sjednaná ve smlouvě činí 50.000 Kč bez DPH a více.
	Dodavatel prohlašuje, že je seznámen s těmito skutečnostmi, a dále, že poskytnutí těchto informací se dle citovaných zákonů nepovažuje za porušení obchodního tajemství.
14.2.	Objednatel a Dodavatel se zavazují, že obchodní a stavebně-technické informace, které jim byly svěřeny smluvním partnerem, nezpřístupní třetím osobám bez písemného souhlasu druhého smluvního partnera a neužijí těchto informací pro jiné účely než pro plnění předmětu této smlouvy (mimo informací podle ustanovení článku 14.1.).
14.3.  ochrana práv k průmyslOvému a duševnímu vlastnictví
	Dodavatel je povinen při realizaci této smlouvy náležitě respektovat práva k průmyslovému a duševnímu vlastnictví, která by mohla být v souvislosti s plněním této smlouvy dotčena a nese plnou odpovědnost za vypořádání nároků všech třetích osob, které by mohly být v této souvislosti vzneseny. Dodavatel je povinen zajistit příslušnou právní ochranu uvedených práv i v závazkových právních vztazích ke svým subdodavatelům.
Článek XV. Technické normy, Systém řízení jakosti
15.1.	Dodavatel se tímto zavazuje a je povinen při realizaci této smlouvy plně respektovat ustanovení Českých technických norem řady ČSN EN ISO řady 9000 (ČSN EN ISO 9001:2000), týkajících se systému řízení jakosti, a to ve všech fázích plnění předmětu této smlouvy.
Článek XVI. Následná nemožnost plnění
16.1.	Stane-li se dluh po vzniku závazku některé ze smluvních stran nesplnitelným, zaniká závazek pro nemožnost plnění. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.
16.2.	Nemožnost plnění prokazuje dlužník.
Článek XVII. Závěrečná ustanovení
17.1.	Pokud není v této smlouvě výslovně uvedeno jinak, předkládá Dodavatel Objednateli veškeré písemné dokumenty vždy ve třech vyhotoveních, která budou sloužit pro vnitřní potřeby Objednatele.
17.2.	Změnu oprávněných osob nebo změnu rozsahu oprávnění těchto osob, stejně tak změnu údajů uvedených v záhlaví této smlouvy je nutno oznámit druhé smluvní straně písemně. Účinnost má takováto změna dnem doručení.
17.3.	Dodavatel není oprávněn převést bez předchozího písemného souhlasu Objednatele svá práva a závazky, vyplývající z této smlouvy na třetí osobu.
17.4.	Tuto smlouvu lze měnit pouze písemnými dodatky, označenými jako dodatek s pořadovým číslem ke kupní smlouvě a potvrzenými oběma smluvními stranami.
17.5.	Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž dva obdrží Objednatel a dva Dodavatel
17.6.	Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněných zástupců smluvních stran a účinnosti zveřejněním v registru smluv.
17.7.	Smluvní strany se dohodly, že jejich vztahy touto smlouvou neupravené se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku v platném znění, nevyplývá-li z ujednání v této smlouvě jinak.
17.8.	Dodavatel bere na vědomí povinnost Objednatele zpřístupnit obsah této smlouvy nebo jeho část třetím osobám, která je založená právními předpisy, zejména v souladu se zák. č. 340/2015 Sb., o registru smluv, zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů. V rámci vyloučení všech pochybností smluvní strany prohlašují, že takové uveřejnění této smlouvy nebo jejích částí ze strany Objednatele nevyžaduje předchozí souhlas Dodavatele.
	Smluvní strany výslovně sjednávají, že uveřejnění této smlouvy v registru smluv (dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv), zajistí Objednatel.
17.9.	Smluvní strany shodně a výslovně prohlašují, že došlo k dohodě o celém obsahu smlouvy, a že je jim obsah smlouvy dobře znám v celém jeho rozsahu s tím, že smlouva je projevem jejich vážné, pravé a svobodné vůle a nebyla uzavřena v tísni či za nápadně nevýhodných podmínek. Na důkaz souhlasu připojují oprávnění zástupci smluvních stran své vlastnoruční podpisy, jak následuje.
17.10.	Případná nevynutitelnost nebo neplatnost kteréhokoli článku, odstavce, nebo ustanovení této smlouvy nemá vliv na vynutitelnost nebo platnost ostatních ustanovení této smlouvy. V případě, že by jakýkoli takovýto článek, odstavec nebo ustanovení mělo z jakéhokoli důvodu pozbýt platnosti (zejména z důvodu rozporu s aplikovatelnými zákony a ostatními právními normami), provedou smluvní strany konzultace a dohodnou se na právně přijatelném způsobu provedení záměrů obsažených v té části smlouvy, jež pozbyla platnosti.








 V Krásné Lípě dne 30.5 2018	 V Brně dne 28. 5. 2018






__________________________			 	 __________________________
 za Objednatele	 za Dodavatele
 Mgr. Miluše Havlíčková		 Jan Chrištof   ředitelka Domov se zvláštním režimem	 	jednatel společnosti
 Krásná Lípa


	
	 strana číslo  	 

	 strana číslo  	 


                    

Příloha č. 25 kupní smlouva sušič.odt

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Veřejná zakázka na stavební práce

	Evidenční číslo Objednatele	Evidenční číslo dodavatele
	708 72 741	
kupní smlouva 3/ 2018
Objednatel

Domov se zvláštním režimem Krásná Lípa
Sídlo:		Čelakovského 40/13, 407 46 Krásná Lípa
Zastoupený:	Mgr. Miluší Havlíčkovou, ředitelkou
IČ:	708 72 741
DIČ:	CZ70872741 (není plátcem DPH)
Bankovní spojení: 		PPF Banka a.s.  
				číslo účtu: 2001570004/6000	
na straně jedné jako „Objednatel“
a
Dodavatel
CHRIŠTOF, spol. s r.o.
Sídlo:	Komárovské nábřeží 465/10, 617 00 Brno 
Zastoupený:	Jan Chrištof, jednatel společnosti
IČ:	42660351
DIČ:	CZ42660351
Bankovní spojení:	Komerční banka, a.s.	číslo účtu: 306744731/0100

Zapsaný v:	Obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně
	oddíl C , vložka 4315.
na straně druhé jako „Dodavatel“
uzavřeli dle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, smlouvu o dílo tohoto znění:
Článek I. Předmět smlouvy
	DOHODNUTÝ PŘEDMĚT PLNĚNÍ Dodavatele
1.1.	Dodavatel se zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele bubnový sušič prádla pro prádelnu DZR Krásná Lípa, Čelakovského 317/9, 407 46 Krásná Lípa, a to na základě výzvy k předložení cenové nabídky.
Plnění předmětu smlouvy bude probíhat za plného provozu objektu Domova se zvláštním režimem Krásná Lípa.
1.2.	Předmět dodávky dále tvoří:
Před montáží a instalací provede dodavatel demontáž a likvidaci původního sušiče. Samozřejmostí je dodání technické dokumentace, návodu použití, a všech předepsaných zkoušek, certifikátů a revizí, dodávka do prádelny DZR, odzkoušení, zaškolení obsluhy.

Specifikace zařízení:
Bubnový sušič s kapacitou min. 24 kg suchého prádla
elektrický ohřev max. 30kW
objem bubnu min. 530 litrů
průměr bubnu min. 930 mm
elektronický volně programovatelný programátor - regulace teploty po stupních
snadno čistitelný filtr
vestavěný ventilátor
velký Ø vkládacího otvoru min. 810 mm
Ø odvětrání 200mm
snadná údržba
volba teploty, času sušení, ochlazování
reverzace bubnu
nerez buben
max. rozměry 1980x970x1280mm (vxšxh)


Provedení vyzkoušení všech prvků a zařízení tvořících předmět plnění včetně vyhotovení protokolu v českém jazyce. Předmět dodávky bude individuálně vyzkoušen při předání. O provedení vyzkoušení a posouzení shody bude vystaven protokol.
Předání návodů k obsluze, návodů na provoz a údržbu zařízení a dokumentace údržby, vše v českém jazyce.
provedení zaškolení obsluh u všech částí zařízení, které budou obsluhovány pracovníky Zadavatele (budoucím uživatelem);
Zadavatel na vyžádání zhotovitele stanoví písemně jmenovitý seznam osob, které mají být zaškoleny pro jednotlivé části zařízení. Zhotovitel před předáním a převzetím provede zaškolení těchto osob, a to tak, že je podrobně seznámí s podmínkami provozu a údržby jednotlivých částí zařízení a upozorní je na příslušnou část návodu na provoz a údržbu zařízení. O zaškolení jednotlivých osob Zadavatele doloží zhotovitel při předání a převzetí dodávky protokoly o zaškolení osob.
1.3.	Dodavatel se zavazuje dodat zařízení v kvalitě stanovené technickými specifikacemi.
1.4.		Objednatel se zavazuje k převzetí zařízení a k zaplacení ceny za dodávku za podmínek dále v této smlouvě uvedených.

Článek II. Doba plnění
	DOHODNUTÁ DOBA PLNĚNÍ (TERMÍNY)
Dodavatel se zavazuje dodat zařízení do osmi (8) týdnů od uzavření smlouvy.
Článek III. Místo plnění
Místem plnění je budova prádelny Domova se zvláštním režimem Krásná Lípa, Čelakovského 317/9, 407 46 Krásná Lípa.
Článek IV. Cena dodávky
Cena dodávky, jehož předmět a rozsah jsou vymezeny v článku I. této smlouvy, se sjednává dohodou smluvních stran ve smyslu ustanovení § 2 a následujících zákona č. 526/1990 Sb., ve znění pozdějších předpisů jako cena nejvýše přípustná takto:
4.1.	Cena dodávky uvedená v článku I. této smlouvy činí bez daně z přidané hodnoty (dále rovněž jen „DPH“)
				169.840 ,- Kč  
	Daň z přidané hodnoty ve snížené sazbě 15 % z celkové ceny uvedené v článku 4.1. výše činí částku
				25.476 ,- Kč  
	Daň z přidané hodnoty v základní sazbě 21 % z celkové ceny uvedené v článku 4.1. výše činí částku
				- ,- Kč 
	Dohodnutá celková cena dodávky činí včetně daně z přidané hodnoty celkem
195.316,- Kč
(slovy: jednostodevadesátpěttisíctřistašestnáct korun českých).
4.2.	V předchozích odstavcích toho článku uvedená cena dodávky se sjednává jako cena pevná a nepřekročitelná (s výjimkou, uvedenou v odstavci 4.3. tohoto článku). Dodavatel potvrzuje, že cena dodávky zahrnuje veškeré práce, veškeré náklady spojené s úplným a kvalitním provedením a dokončením dodávky a zahrnuje též veškeré související náklady, které nejsou přímo uvedeny v předmětu díla, jako jsou: náklady na dopravu, montáž, předání, zprovoznění, provozní náklady, náklady na autorská práva, pojištění, daně, cla, a jakékoliv další výdaje spojené s realizací předmětu plnění.
4.3.	Smluvní strany se dohodly, že cena dodávky může být změněna pouze za splnění sjednaných podmínek. Podmínky, při jejichž splnění je možné změnit cenu za plnění Dodavatele touto smlouvou sjednanou, jsou smluvními stranami sjednány takto:
4.3.1.	Pokud v průběhu dodávky dojde ke změnám sazeb daně z přidané hodnoty, přitom sazba DPH bude účtována vždy v zákonné výši ke dni uskutečněného zdanitelného plnění.
Článek V. Platební podmínky
		Objednatel neposkytuje zálohy na provádění díla. Dodavatel bude vystavovat a Objednatel bude hradit fakturu. Splatnost faktury činí 14 dnů ode dne jejího vystavení.

	Faktura Dodavatele musí splňovat náležitosti daňového dokladu podle v rozhodné době účinných právních předpisů a dále musí obsahovat:




	číslo smlouvy;

	číslo faktury;

	den uskutečnění zdanitelného plnění;

	den splatnosti faktury;

	označení dodávky.



Bude-li faktura obsahovat nesprávné nebo neúplné údaje a náležitosti uvedené v odstavcích 5.1. a 5.2. této smlouvy, je Objednatel oprávněn ji do data splatnosti vrátit Dodavateli. Po opravě faktury předloží Dodavatel Objednateli novou fakturu se splatností uvedenou v článku V. odstavec 5.1. této smlouvy.

Přenesená daňová povinnost
Dodavatel se při vystavování daňových dokladů zavazuje, že bude postupovat v souladu s ustanovením § 92a a § 92e zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.
Článek VI. Provádění díla
6.1.	Dodavatel bude mít úplnou kontrolu nad dodávkou zařízení, bude ji účinně řídit a dohlížet na ni tak, aby zajistil, že bude odpovídat této smlouvě. Výlučně bude dodavatel zodpovědný za konstrukční prostředky, metody, techniky, užité technologie a za koordinaci různých části dodávky.
6.2.	Dodavatel bude výlučně zodpovědný za bezpečnost práce při realizaci dodávky podle zákona č. 309/2006 Sb. a Nařízení vlády č. 591/2006 Sb. a bude dodržovat nařízení koordinátora BOZP, kterého zajišťuje Objednatel.
6.3.	Dodavatel odpovídá v plném rozsahu za veškeré části díla provedené subdodavateli.
6.4.	Dodavatel se zavazuje veškeré práce subdodavatelů řádně koordinovat.
6.6.	Dodavatel se zavazuje, že odpady, suť a znečištění bude neodkladně a průběžně odstraňovat.
6.7.	Požadavky Objednatele na organizaci a provádění díla
6.7.2.	Objednatel stanovuje, že prováděné práce nesmí omezit požární únikové cesty a musí být v souladu s požárně-bezpečnostním řešením objektu.
			Objednatel stanovuje, že hlučné a bourací práce bude možné provádět pouze v pracovních dnech  od  8 00 do 12 00 a od 14 00 do 18 00






Článek VII. Práva a povinnosti Objednatele

7.1.	Objednatel je povinen zajistit při předání pracoviště:
	jedno odběrné místo elektrické energie 230/450 V 50 Hz a vody z přístupných míst.
7.2.	Oprávněná osoba Objednatele uvedená v záhlaví této smlouvy pověřuje k jednání ve věcech technických tyto 	osoby:
pana Hegnera Zbyňka – investičního referenta Domova se zvláštním režimem Krásná Lípa
pana Kašku Jaromíra – vedoucího údržby Domova se zvláštním režimem Krásná Lípa
7.3.	Objednatel, nebo jimi řádně zmocněné osoby budou mít kdykoli právo kontrolovat průběh realizace dodávky.
Článek VIII. Povinnosti Dodavatele

8.1.	Dodavatel je povinen provádět důslednou kontrolu nakupovaných materiálů, hmot, surovin a dalších věcí potřebných pro plnění předmětu této smlouvy a vyžadovat od výrobců a dodavatelů atesty, prohlášení o shodě, certifikáty, záruční dokumentaci a návody k obsluze podle této smlouvy.
8.2.	Dodavatel je povinen zajišťovat po celou dobu plnění předmětu této smlouvy okamžité odstraňování odpadů a nečistot vzniklých v souvislosti s prováděním díla.
8.3.	Dodavatel je povinen zajistit na stavbě bezpečnost a ochranu zdraví, respektovat zákon č. 309/2006 Sb. a nařízení vlády č. 591/2006 Sb., umožnit činnost inspektora bezpečnosti práce Objednatele.
8.4.	subdodavatelský systém
8.4.1.	Dodavatel se zavazuje provést dílo vlastním jménem a na vlastní nebezpečí. Dodavatel je oprávněn zajistit provádění částí předmětu díla dle této smlouvy třetími, k tomu odborně způsobilými osobami, není však oprávněn zadat provedení díla takovýmto třetím osobám jako celek.
Článek IX. Vlastnické právo ke zhotovovanému dílu, pojištění díla
9.1.	Vlastníkem zařízení, jehož zhotovení a dodávka je předmětem této smlouvy, je od počátku Objednatel.
9.2.	POJIŠTĚNÍ
9.2.1.	Dodavatel se zavazuje sjednat v souvislosti s realizací díla dle této smlouvy příslušné druhy pojištění a udržovat je po celou dobu provádění díla a v jednotlivých případech po dobu stanovenou v této smlouvě, jak následuje.
9.2.1.1.	pojištění odpovědnosti za škody způsobené činností Dodavatele na prováděném a ukončeném díle nebo vzniklé Objednateli z porušení povinnosti Dodavatele podle této smlouvy ve výši 50.000.000 ,- Kč (doplní uchazeč, minimálně však 500.000 Kč), přičemž sjednané pojistné plnění musí být dostatečné k tomu, aby mohlo být zařízení v případě poškození opraveno nebo znovu zhotoveno, přičemž pojistné plnění musí krýt i případný kalkulovaný zisk Dodavatele; odpovídající pojistka bude udržována v platnosti od data zahájení dodávky až do uplynutí záruční doby;

9.3.	ŠKODY ZPŮSOBENÉ TŘETÍM OSOBÁM (VČETNĚ MAJETKU OBJEDNATELE)
	9.3.1.	Dodavatel předloží Objednateli doklady o pojištění před podpisem smlouvy a na vyžádání 	Objednatele i kdykoliv v průběhu provádění díla.
9.4.	NÁHRADA ŠKODY
9.4.1.	Uplatňování nároků na náhradu škody se řídí občanským zákoníkem.
Článek X. Předání dodávky
10.1.	Předání dodávky probíhá jako řízení, jehož předmětem je šetření o skutečném stavu dokončené zakázky.
10.2.	Dodavatel zařízení odevzdá a Objednatel převezme formou zápisu o předání a převzetí zařízení. Dodavatel nejpozději 5 dnů předem oznámí písemně zástupci Objednatele, že zařízení je připraveno k převzetí.
10.3.	Dodavatel je povinen u přejímacího řízení předat Objednateli minimálně ve třech vyhotoveních (originál + 2 kopie) veškeré nezbytné doklady, zejména:
	zápisy a protokoly o provedení předepsaných zkoušek;

	záruční listy a návody k obsluze od dodaných výrobků;

	doklady o provedení dalších předepsaných zkoušek, atesty, certifikáty, prohlášení o shodě použitých materiálů a výrobků;

	doklady o individuálním vyzkoušení;

	manipulační, provozní řády, návod na provoz a údržbu zařízení a dokumentaci údržby.


Dále dodavatel sepíše protokol o předání a převzetí zařízení, který bude obsahovat:
	označení zakázky;

	označení Objednatele a Dodavatele, číslo a datum uzavření kupní smlouvy;

	zahájení a ukončení prací na zhotovovaném zařízení;

	prohlášení Objednatele o převzetí zařízení;

	datum a místo sepsání protokolu;

	jména a podpisy zástupců Dodavatele a Objednatele oprávněných zařízení předat a převzít;

	seznam předané dokumentace;

	soupis nákladů od zahájení po dokončení zakázky;

	datum počátku záruky za zařízení a předpokládané datum ukončení záruky (v případě, že nedojde k reklamaci a přerušení běhu záruční doby);

	soupis vad a nedodělků s termínem jejich odstranění.


10.4.	Objednatel nemá právo odmítnout převzetí dodávky pro ojedinělé drobné vady, které samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání užívání zařízení funkčně nebo esteticky, ani její užívání podstatným způsobem neomezují.
Článek XI. Odpovědnost za vady
11.1.  Dodávka má vady, jestliže její provedení neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě.
11.2.	Dodavatel poskytuje Objednateli na celou zakázku bezvýhradnou záruční dobu v délce trvání 24 měsíců tak, že všechny jeho části dle této smlouvy budou po celou dobu trvání záruční doby bez vad, budou mít vlastnosti předpokládané ZADÁNÍM a zařízení bude způsobilé k řádnému užívání k účelu vyplývajícímu z charakteru zařízení, jehož zhotovení je předmětem této smlouvy.
11.3.	Náklady na řešení reklamací a odstraňování reklamovaných vad zařízení nese Dodavatel, který odpovídá za vady zjištěné v záruční době.
11.4.	Záruční doba počíná běžet po dokončení, předání a převzetí kompletního zařízení a odstranění veškerých vad a nedodělků zjištěných při jeho předání a převzetí.
11.5.	Záruční doba neběží po dobu, po kterou Objednatel nemohl zařízení nebo jeho část dle této smlouvy užívat pro vady, za které odpovídá Zhotovitel.
11.6.	Pro ty součásti zařízení, které byly v důsledku oprávněné reklamace Objednatele Dodavatelem opraveny, a to tak, že byly nahrazeny novými součástmi, běží záruční lhůta opětovně od počátku ode dne dokončení a předání příslušného předmětu reklamační opravy Objednateli.
Způsob uplatnění reklamace
11.6.1.	Objednatel je povinen vady písemně reklamovat u Dodavatele bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. Oznámení (reklamaci) odešle na adresu Dodavatele uvedenou v záhlaví této smlouvy. Za písemnou reklamaci se považuje též odeslání oznámení elektronickou poštou na e-mailovou adresu Dodavatele určenou Dodavatelem. V případě havarijních vad postačuje pouze ústní oznámení Objednatele o výskytu takovéto vady na tel. číslo Dodavatele. Dodavatel je povinen pro tyto účely Objednateli po celou dobu záruční lhůty aktualizovat příslušnou e-mailovou adresu a nepřetržitě funkční telefonní číslo. V reklamaci musí být vady popsány nebo uvedeny, jak se vady projevují. Objednatel v reklamaci uvede, jakým způsobem požaduje sjednat nápravu.
11.6.2.	Kontaktní spojení na Dodavatele pro hlášení reklamovaných vad je:
e-mail: 		jan.christof@christof.cz
tel.:		 	+420 517 307 114
fax:		 	…………………………………………
datová schránka: 	tqvvtpq.
11.6.3.	Objednatel je oprávněn požadovat:
	odstranění vady dodáním náhradního plnění (u vad materiálů, zařízení, strojů apod.);

	odstranění vady opravou, je-li vada opravitelná;

	poskytnutí přiměřené slevy ze sjednané ceny dle této smlouvy, pokud je vada odstranitelná pouze při omezení užívání díla k jeho účelu nebo pokud se jedná o vadu neodstranitelnou, která však nebrání a neomezuje užívání díla k jeho účelu.


11.6.4.	Způsob vyřízení reklamace je Objednateli dán na výběr s tím, že uvedené způsoby je možné vzájemně kombinovat.
11.6.5.	Za havárii je Objednatel oprávněn označit takovou vadu, která svými následky brání užívání zařízení a v důsledku této vady dochází k omezení běžného provozu.
11.6.6.	Reklamaci lze uplatnit nejpozději do posledního dne záruční lhůty, přičemž i reklamace odeslaná Objednatelem v poslední den záruční lhůty se považuje za včas uplatněnou.
11.6.7.	Reklamace se považuje za doručenou Dodavateli v okamžiku, kdy se písemný úkon Objednatele obsahující reklamaci dostane do dispozice Dodavatele. V případě úkonů činěných poštou se má za to, že písemný úkon Objednatele obsahující reklamaci se dostal do dispozice Dodavatele do 3 dnů ode dne, kdy Objednatel předal listovní zásilku s tímto úkonem držiteli poštovní licence k přepravě. V případě úkonů činěných elektronickou poštou nebo datovou schránkou se má za to, že písemný úkon Objednatele obsahující reklamaci se dostal do dispozice Dodavatele v den odeslání takového písemného úkonu z adresy elektronické pošty nebo datové schránky Objednatele na adresu elektronické pošty nebo datové schránky Dodavatele.
Podmínky odstranění reklamovaných vad
11.6.8.	Pokud Objednatel požaduje v reklamaci odstranění vady, je Dodavatel povinen neprodleně po obdržení reklamace Objednatele zahájit práce k odstranění reklamované vady.
11.6.9.	Dodavatel musí vždy písemně sdělit v jakém termínu vadu(y) odstraní.
11.6.10.	Nezahájí-li Dodavatel práce k odstranění reklamované vady ani do 10-ti dnů po obdržení reklamace Objednatele, nebude-li v konkrétním případě dohodou smluvních stran sjednáno jinak, je Objednatel oprávněn pověřit odstraněním vady jinou odborně způsobilou právnickou nebo fyzickou osobu. Tato dohoda musí být uzavřena písemně, přičemž pro tyto potřeby se za uzavření písemné dohody považuje situace, kdy se setkají projevy vůle smluvních stran učiněné elektronicky nebo faxem. Veškeré takto vzniklé náklady objednatele uhradí dodavatel do 14 dnů ode dne, kdy obdržel písemnou výzvu Objednatele k uhrazení těchto nákladů. Uhrazením nákladů na odstranění vad jinou odborně způsobilou osobou podle tohoto odstavce není dotčeno právo objednatele požadovat na Dodavateli zaplacení smluvní pokuty.
11.6.11.	Jestliže Objednatel v reklamaci výslovně uvede, že se jedná o havárii, je Dodavatel povinen zahájit práce na odstraňování havarijní vady nejpozději do 24-ti hodin po obdržení reklamace (oznámení), nebude-li v konkrétním případě dohodou smluvních stran sjednáno jinak. Tato dohoda musí být uzavřena písemně, přičemž pro tyto potřeby se za uzavření písemné dohody považuje situace, kdy se setkají projevy vůle smluvních stran učiněné elektronicky nebo faxem.
11.6.12.	Nezahájí-li Dodavatel práce k odstranění reklamované havarijní vady ve sjednaném termínu po obdržení reklamace (oznámení) Objednatele, je Objednatel oprávněn pověřit odstraněním havarijní vady jinou odborně způsobilou právnickou nebo fyzickou osobu. Veškeré takto vzniklé náklady Objednatele uhradí Dodavatel do 14 dnů ode dne, kdy obdržel písemnou výzvu Objednatele k uhrazení těchto nákladů. Uhrazením nákladů na odstranění vad jinou odborně způsobilou osobou podle tohoto odstavce není dotčeno právo Objednatele požadovat na Dodavateli zaplacení smluvní pokuty.
11.6.13.	Prokáže-li se, že Objednatel reklamoval neoprávněně, tzn. že na jím reklamovanou vadu se nevztahuje záruka Dodavatele, je Objednatel povinen uhradit Dodavateli veškeré jemu vzniklé náklady v souvislosti s odstraněním vady.
11.6.14.	Objednatel je povinen umožnit pracovníkům Dodavatele přístup do míst, do kterých je nezbytný přístup k odstranění vady. Pokud tak neučiní, není Dodavatel v prodlení s termínem zahájení prací na odstranění vady ani s termínem pro odstranění vady.
Lhůty pro odstranění reklamovaných vad
11.6.15.	Lhůtu pro odstranění reklamovaných vad sjednají obě smluvní strany podle povahy a rozsahu reklamované vady. Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě o termínu odstranění reklamované vady, platí, že reklamovaná vada musí být odstraněna nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace Objednatelem.
11.6.16.	Lhůtu pro odstranění reklamovaných vad označených Objednatelem jako havárie sjednají obě smluvní strany podle povahy a rozsahu reklamované vady. Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě o termínu odstranění reklamované vady (havárie) platí, že havárie musí být odstraněna nejpozději do 24 hodin od okamžiku uplatnění reklamace (oznámení) Objednatelem.
10.6.17.	Nedokončí-li Dodavatel práce k odstranění reklamované vady ve sjednaném termínu, je objednatel oprávněn pověřit odstraněním reklamované vady jinou odborně způsobilou právnickou nebo fyzickou osobu. Veškeré takto vzniklé náklady Objednatele uhradí Dodavatel do 14 dnů ode dne, kdy obdržel písemnou výzvu Objednatele k uhrazení těchto nákladů. Uhrazením nákladů na odstranění vad jinou odborně způsobilou osobou podle tohoto odstavce není dotčeno právo Objednatele požadovat na Dodavateli zaplacení smluvní pokuty.
11.6.18.	O odstranění reklamované vady sepíše Objednatel protokol, ve kterém potvrdí převzetí dokončených prací na odstranění vady nebo uvede důvody, pro které odmítá opravu převzít.
11.6.19.	V dalším platí ustanovení §§ 2113 – 2117 a §§ 2629 – 2636 občanského zákoníku.
Článek XII. Smluvní pokuty
12.1.	V případě prodlení Dodavatele se splněním jeho povinností ukončit a předat zařízení, v termínu uvedeném ve článku 2.1. této smlouvy je Dodavatel povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 3 000,-Kč za každý i započatý den prodlení až do skutečného termínu splnění.
12.2.	V případě prodlení Dodavatele s odstraněním vad, které jsou obsaženy v soupisu vad a nedodělků, který je součástí protokolu o předání a převzetí díla, a jejichž termín odstranění je uveden v odst. 11.6.15. této smlouvy, je Dodavatel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 750,-Kč za každý případ a den prodlení.
12.3.	Objednatel je oprávněn započíst smluvní pokuty proti pohledávce Dodavatele. Dodavatel není oprávněn jednostranně započíst pohledávky proti pohledávkám Objednatele.
Článek XIII. Odstoupení od smlouvy
13.1.	Poruší-li strana smlouvu podstatným způsobem, může druhá strana bez zbytečného odkladu od smlouvy odstoupit. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.
13.2.	Strana může od smlouvy odstoupit bez zbytečného odkladu poté, co z chování druhé strany nepochybně vyplyne, že poruší smlouvu podstatným způsobem, a nedá-li na výzvu oprávněné strany přiměřenou jistotu.
13.3.	Jakmile strana oprávněná odstoupit od smlouvy oznámí druhé straně, že od smlouvy odstupuje, nebo že na smlouvě setrvává, nemůže volbu již sama změnit.
13.4.	Mohla-li strana odstoupit od smlouvy pro podstatné porušení smluvní povinnosti a nevyužila své právo, nebrání jí to odstoupit od smlouvy později s odkazem na obdobné jednání druhé strany.
13.5.	Odstoupením od smlouvy se závazek zrušuje od počátku.
13.6.	Plnil-li dlužník zčásti, může věřitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro věřitele význam, může věřitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.
13.7.	Zavazuje-li smlouva dlužníka k nepřetržité či opakované činnosti nebo k postupnému dílčímu plnění, může věřitel od smlouvy odstoupit jen s účinky do budoucna. To neplatí, nemají-li již přijatá dílčí plnění sama o sobě pro věřitele význam.
13.8.	Odstoupením od smlouvy zanikají v rozsahu jeho účinků práva a povinnosti stran. Tím nejsou dotčena práva třetích osob nabytá v dobré víře.
13.9.	Odstoupení od smlouvy se nedotýká práva na zaplacení smluvní pokuty nebo úroku z prodlení, pokud již dospěl, práva na náhradu škody vzniklé z porušení smluvní povinnosti ani ujednání, které má vzhledem ke své povaze zavazovat strany i po odstoupení od smlouvy, zejména ujednání o způsobu řešení sporů. Byl-li dluh zajištěn, nedotýká se odstoupení od smlouvy ani zajištění.
Článek XIV. Ochrana informací
14.1.	Objednatel má v souladu se zákonem číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, a v souladu s ustanovením § 214 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, povinnost zveřejnit na svém profilu zadavatele celý obsah této smlouvy vč. jejích změn a dodatků.
	Objednatel má dále povinnost zveřejňovat smlouvy podle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv a to, pokud cena sjednaná ve smlouvě činí 50.000 Kč bez DPH a více.
	Dodavatel prohlašuje, že je seznámen s těmito skutečnostmi, a dále, že poskytnutí těchto informací se dle citovaných zákonů nepovažuje za porušení obchodního tajemství.
14.2.	Objednatel a Dodavatel se zavazují, že obchodní a stavebně-technické informace, které jim byly svěřeny smluvním partnerem, nezpřístupní třetím osobám bez písemného souhlasu druhého smluvního partnera a neužijí těchto informací pro jiné účely než pro plnění předmětu této smlouvy (mimo informací podle ustanovení článku 14.1.).
14.3.  ochrana práv k průmyslOvému a duševnímu vlastnictví
	Dodavatel je povinen při realizaci této smlouvy náležitě respektovat práva k průmyslovému a duševnímu vlastnictví, která by mohla být v souvislosti s plněním této smlouvy dotčena a nese plnou odpovědnost za vypořádání nároků všech třetích osob, které by mohly být v této souvislosti vzneseny. Dodavatel je povinen zajistit příslušnou právní ochranu uvedených práv i v závazkových právních vztazích ke svým subdodavatelům.
Článek XV. Technické normy, Systém řízení jakosti
15.1.	Dodavatel se tímto zavazuje a je povinen při realizaci této smlouvy plně respektovat ustanovení Českých technických norem řady ČSN EN ISO řady 9000 (ČSN EN ISO 9001:2000), týkajících se systému řízení jakosti, a to ve všech fázích plnění předmětu této smlouvy.
Článek XVI. Následná nemožnost plnění
16.1.	Stane-li se dluh po vzniku závazku některé ze smluvních stran nesplnitelným, zaniká závazek pro nemožnost plnění. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.
16.2.	Nemožnost plnění prokazuje dlužník.
Článek XVII. Závěrečná ustanovení
17.1.	Pokud není v této smlouvě výslovně uvedeno jinak, předkládá Dodavatel Objednateli veškeré písemné dokumenty vždy ve třech vyhotoveních, která budou sloužit pro vnitřní potřeby Objednatele.
17.2.	Změnu oprávněných osob nebo změnu rozsahu oprávnění těchto osob, stejně tak změnu údajů uvedených v záhlaví této smlouvy je nutno oznámit druhé smluvní straně písemně. Účinnost má takováto změna dnem doručení.
17.3.	Dodavatel není oprávněn převést bez předchozího písemného souhlasu Objednatele svá práva a závazky, vyplývající z této smlouvy na třetí osobu.
17.4.	Tuto smlouvu lze měnit pouze písemnými dodatky, označenými jako dodatek s pořadovým číslem ke kupní smlouvě a potvrzenými oběma smluvními stranami.
17.5.	Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž dva obdrží Objednatel a dva Dodavatel
17.6.	Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněných zástupců smluvních stran a účinnosti zveřejněním v registru smluv.
17.7.	Smluvní strany se dohodly, že jejich vztahy touto smlouvou neupravené se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku v platném znění, nevyplývá-li z ujednání v této smlouvě jinak.
17.8.	Dodavatel bere na vědomí povinnost Objednatele zpřístupnit obsah této smlouvy nebo jeho část třetím osobám, která je založená právními předpisy, zejména v souladu se zák. č. 340/2015 Sb., o registru smluv, zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů. V rámci vyloučení všech pochybností smluvní strany prohlašují, že takové uveřejnění této smlouvy nebo jejích částí ze strany Objednatele nevyžaduje předchozí souhlas Dodavatele.
	Smluvní strany výslovně sjednávají, že uveřejnění této smlouvy v registru smluv (dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv), zajistí Objednatel.
17.9.	Smluvní strany shodně a výslovně prohlašují, že došlo k dohodě o celém obsahu smlouvy, a že je jim obsah smlouvy dobře znám v celém jeho rozsahu s tím, že smlouva je projevem jejich vážné, pravé a svobodné vůle a nebyla uzavřena v tísni či za nápadně nevýhodných podmínek. Na důkaz souhlasu připojují oprávnění zástupci smluvních stran své vlastnoruční podpisy, jak následuje.
17.10.	Případná nevynutitelnost nebo neplatnost kteréhokoli článku, odstavce, nebo ustanovení této smlouvy nemá vliv na vynutitelnost nebo platnost ostatních ustanovení této smlouvy. V případě, že by jakýkoli takovýto článek, odstavec nebo ustanovení mělo z jakéhokoli důvodu pozbýt platnosti (zejména z důvodu rozporu s aplikovatelnými zákony a ostatními právními normami), provedou smluvní strany konzultace a dohodnou se na právně přijatelném způsobu provedení záměrů obsažených v té části smlouvy, jež pozbyla platnosti.








 V Krásné Lípě dne 30.5 2018	 V Brně dne 28. 5. 2018






__________________________			 	 __________________________
 za Objednatele	 za Dodavatele
 Mgr. Miluše Havlíčková		 Jan Chrištof   ředitelka Domov se zvláštním režimem	 	jednatel společnosti
 Krásná Lípa


	
	 strana číslo  	 

	 strana číslo