Textová podoba smlouvy Smlouva č. 6505539: SOD - Konfokální endomikroskopie

Příloha s1620a.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo č. ………

na zpětný odběr původní zdravotnické techniky uzavřená dle § 2586 a následujících zákona č. 89/2012 Sb.,
                                          občanského zákoníku, v platném znění, mezi

1. objednatelem:                   Fakultní nemocnice Hradec Králové
                                   Sokolská 581, 500 05 Hradec Králové – Nový Hradec Králové
          název:                   00179906
          sídlo:
          IČ:                      CZ00179906
          DIČ:
          bankovní spojení:        Česká národní banka
                                   č. ú. 24639511/0710
          zastoupený:              prof. MUDr. Vladimírem Paličkou, CSc., dr. h. c.,
                                   ředitelem
          (dále jen „objednatel“)

a                                  IMEDEX s.r.o.

2. zhotovitelem:                   Kladská 1092/1a, 500 03 Hradec Králové
                                   27510204
          název:
          sídlo:                   CZ27510204
          IČ:
          DIČ:                     ČSOB a.s.
          bankovní spojení:        č. ú. 117057983/0300
                                   Mgr. Jaroslavem Dufkou, jednatelem
          zastoupený:
          zapsaná(ý) v OR          Krajský soud v Hradci Králové, oddíl C, vložka 23219
          (dále jen „zhotovitel“)

Objednatel a zhotovitel uzavírají tuto smlouvu o dílo v souladu se zadávací dokumentací objednatele ze dne

17.4.2018, a to na základě výsledku zadávacího řízení na veřejnou zakázku na dodávku s názvem „FN Hradec
Králové – Konfokální endomikroskopie“ (dále jen „veřejná zakázka“) zadané podle zákona č. 134/2016 Sb., o
zadávání veřejných zakázek, v platném znění, v otevřeném řízení pod evidenčním číslem přiděleným ve Věstníku

veřejných zakázek: Z2018-004931, a nabídkou zhotovitele ze dne 16. 5. 2018.

                                                    1. Předmět smlouvy

Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele provést pro objednatele na jeho výzvu demontáž a zpětný odběr
stávajících zdravotnických přístrojů, nainstalovaných v sídle objednatele, a to za podmínek stanovených v zadávací
dokumentaci objednatele ze dne17.4.2018 pro nadlimitní veřejnou zakázku na dodávku s názvem „FN Hradec
Králové – Konfokální endomikroskopie“ dále jen „zadávací dokumentace“) a v nabídce zhotovitele ze dne 16. 5.
2018 (dále jen „nabídka“).

Rozsah potřebných prací je stanoven v zadávací dokumentaci a v nabídce a bude proveden v souladu se zákonem
č. 268/2014 Sb. o zdravotnických prostředcích, v platném znění, a to zejména s ustanovením hlavy XI.. Dále bude
při plnění této smlouvy plně respektován zákon 185/2001 Sb. o odpadech, v platném znění.

Objednatel se zavazuje zaplatit zhotoviteli za bezvadné provedení díla (zpětný odběr zdravotnického prostředku)
sjednanou smluvní cenu.

Dílo musí být bez vad faktických i právních a bude převzato až po jeho úplném a úspěšném dokončení.

                                   2. Cena

2.1 Cena díla

Smluvní cena díla dle této smlouvy bez DPH činí 4 950 Kč

Smluvní cena díla dle této smlouvy včetně DPH (započtena kompletní výše DPH) činí 5 989,50 Kč.

                                   -1-
Smluvní cena díla dle této smlouvy bez DPH je stanovena jako nejvýše přípustná a nepřekročitelná po celou dobu
realizace díla v souladu s podmínkami uvedenými v této smlouvě a v zadávací dokumentaci.

Cena za dílo zahrnuje veškeré náklady, rizika, zisk a finanční vlivy (inflační, kursový) po celou dobu realizace díla
v souladu s podmínkami uvedenými v této smlouvě a v zadávací dokumentaci. Dále zahrnuje likvidaci obalů a
odpadu.

Kursové vlivy nemají vliv na celkovou cenu díla a jsou plně rizikem zhotovitele.

                                         3. Fakturace, platební podmínky

3.1. Záloha

Objednatelem nebudou zálohy zhotoviteli poskytovány.

3.2. Platební podmínky

Cena díla uvedená v čl. 2. této smlouvy bude zaplacena objednatelem zhotoviteli po řádném předání díla dle čl. 1
této smlouvy na základě daňového dokladu - faktury vystavené zhotovitelem. Cena díla musí být na daňovém
dokladu - faktuře uvedena v české měně a musí být rozepsána dle jednotlivých položek předmětu plnění.

Daňový doklad - faktura musí obsahovat veškeré náležitosti stanovené zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
hodnoty, v platném znění, a dalšími platnými daňovými a účetními předpisy, včetně § 435 odst. 1 zákona č.
89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění. Na faktuře musí být mimo jiné uvedena odvolávka na tuto
smlouvu, název veřejné zakázky a evidenční číslo veřejné zakázky, prohlášení zhotovitele, že ke dni vystavení
faktury není veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty, soupis příloh, kontaktní údaje osoby,
která daňový doklad vystavila.

Z daňového dokladu – faktury musí být mimo jiné zřejmý základ daně pro sníženou sazbu DPH, základ daně pro
základní sazbu DPH, plnění osvobozené od daně a jednotlivé sazby DPH ke dni uskutečnění zdanitelného plnění.

Fakturu vystaví zhotovitel po předání a převzetí plnění bez vad a nedodělků. K daňovému dokladu - faktuře bude
přiložena kopie předávacího protokolu podepsaná oprávněnými osobami objednatele a zhotovitele.

Splatnost faktury ceny díla činí 30 kalendářních dnů.

Lhůta splatnosti ceny díla začíná běžet ode dne řádného doručení daňového dokladu objednateli. Za uhrazení
faktury se považuje den, kdy byla předmětná částka odepsána z účtu objednatele.

V případě, že faktura nebude obsahovat výše uvedené náležitosti, je objednatel oprávněn fakturu vrátit v průběhu
běhu lhůty splatnosti způsobem, který prokazuje, že do tohoto data zhotovitel vrácenou fakturu od objednatele
převzal. V takovém případě je zhotovitel povinen vystavit fakturu novou. Nová faktura musí být znovu zaslána
objednateli. Lhůta splatnosti, co do počtu dní nikoli kratší než lhůta původní, začíná běžet ode dne doručení
opravené či nově vystavené faktury objednateli. Jestliže bez zavinění zhotovitele dojde v průběhu provádění díla
k nutnosti provést dílo odchylně od zadání a tím i k možnému zvýšení nákladů a zvýšení smluvní ceny, mohou být
zhotovitelem tyto práce provedeny jen s písemným souhlasem objednatele, na základě písemného dodatku
smlouvy a v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek v platném znění.

Jestliže zhotovitel bez písemného souhlasu objednatele provede práce a jiná plnění nad rámec smlouvy, nemá
nárok na jejich zaplacení. Výjimkou jsou pouze práce bezprostředně nutné k tomu, aby nedošlo ke vzniku škody na
prováděném díle nebo na majetku objednatele, a to po předchozím odsouhlasení objednatelem. Zhotovitel musí
prokázat, že hrozící škoda nevznikla v důsledku vadného provádění díla, ale pouze v důsledku skutečností
a událostí, které nemohl při vynaložení veškeré odbornosti předpokládat.

Veškeré platby mezi smluvními stranami se uskutečňují prostřednictvím bankovního spojení uvedeného v záhlaví
této smlouvy. Zhotovitel prohlašuje, že uvedené číslo jeho bankovního účtu splňuje požadavky dle § 109 zákona č.
235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a jedná se o zveřejněné číslo účtu registrovaného plátce
daně z přidané hodnoty.

Zhotovitel prohlašuje, že ke dni uzavření této smlouvy není veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané
hodnoty a ani mu nejsou známy žádné skutečnosti, na základě kterých by s ním správce daně mohl zahájit řízení o
prohlášení za nespolehlivého plátce daně dle § 106a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném
znění.

Objednatel, jako příjemce zdanitelného plnění, je oprávněn, v případě, že zhotovitel je v okamžiku uskutečnění
zdanitelného plnění veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty, uhradit částku odpovídající výši

                                                                                   -2-
daně z přidané hodnoty na účet správce daně za zhotovitele. Uhrazení částky odpovídající výši daně z přidané
hodnoty na účet správce daně za zhotovitele bude považováno v tomto rozsahu za splnění závazku příjemce
uhradit sjednanou cenu zhotoviteli.

                                        4. Doba plnění a ostatní ujednání
4.1. Doba plnění

Dílo bude zhotovitelem započato na výzvu objednatele a dokončeno nejpozději do 4 týdnů od výzvy, aby tak došlo
ke splnění předmětu veřejné zakázky.
Zhotovitel se zavazuje oznámit objednateli termín dokončení díla minimálně 1 kalendářní týden před plánovaným
termínem. Kontaktní osobou za objednatele pověřenou převzetím díla je zaměstnanec odboru zdravotnické
techniky

4.2. Realizace díla

Zhotovitel je povinen provést demontáž a zpětný odběr stávajícího přístroje, o čemž musí vyhotovit protokol.
Zhotovitel může místo vystavení tohoto protokolu doložit doklad oprávněné organizace o převzetí tohoto přístroje.
Objednatel je oprávněn dílo v průběhu jeho provádění kontrolovat sám nebo prostřednictvím pověřených osob.
Těmto přísluší kdykoli právo vstupu do prostor, kde je dílo realizováno, s možností prověřit, zda práce na díle jsou
prováděny v souladu se zadávací dokumentací, touto smlouvou a technickými normami.
Zhotovitel odpovídá v průběhu provádění díla za pořádek a čistotu prostoru realizace díla.
Zhotovitel je povinen na své náklady odstranit odpady a nečistoty vzniklé prováděním díla.
Zařízení pro realizaci díla umístí zhotovitel v prostorách vymezených objednatelem tak, aby neomezovalo a
ekologicky neohrožovalo okolí.

4.3. Předání a převzetí díla

Závazek zhotovitele je splněn dnem předání řádně provedeného díla dle podmínek vyplývajících ze zadávací
dokumentace objednatele a touto smlouvou, a to na základě podpisu předávacího protokolu oprávněnými zástupci
obou smluvních stran. Předávací protokol je za objednatele oprávněn podepsat pracovník pověřený statutárním
orgánem objednatele. Jedno vyhotovení předávacího protokolu zůstává zhotoviteli pro jeho potřeby a druhé
vyhotovení zůstává objednateli.
Bude-li dílo vykazovat při předání vady či nedodělky, budou tyto v předávacím protokolu specifikovány a bude zde
uvedena lhůta k jejich odstranění.
V případě dle předchozího odstavce se dílo považuje za dokončené okamžikem podpisu předávacího protokolu po
odstranění vad a nedodělků pověřenými zástupci smluvních stran.

4.4. Místo plnění

Místem plnění je II. Interní klinika v sídle objednatele.

4.5. Součinnost

Smluvní strany jsou povinny vyvíjet veškeré úsilí k vytvoření potřebných podmínek pro realizaci předmětu smlouvy,
které vyplývají z jejich smluvního postavení. To platí i v případech, kde to není výslovně uloženo v jednotlivých
ustanoveních smlouvy. Především jsou smluvní strany povinny vyvinout součinnost v rámci smlouvou upravených
postupů a vyvinout potřebné úsilí, které lze na nich v souladu s pravidly poctivého obchodního styku požadovat, k
řádnému splnění jejich smluvních povinností.
Pokud jsou kterékoli ze smluvních stran známy okolnosti, které jí brání, aby dostála svým smluvním povinnostem,
sdělí to neprodleně písemně druhé smluvní straně. Smluvní strany se zavazují neprodleně odstranit v rámci svých
možností všechny okolnosti, které jsou na jejich straně a které brání splnění jejich smluvních povinností. Pokud k
odstranění těchto okolností nedojde, je druhá smluvní strana oprávněna požadovat splnění povinnosti v náhradním
termínu, který stanoví s přihlédnutím k povaze záležitosti.

                                                                                   -3-
Objednatel umožní příjezd zhotovitele do místa plnění na dobu nezbytně nutnou ke složení materiálů potřebných
k realizaci díla.

4.6. Smluvní sankce

V případě, že se zhotovitel dostane do prodlení s dokončením díla či pokud se zhotovitel dostane do prodlení
s odstraněním reklamovaných vad či nedodělků díla, zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za
každý i započatý kalendářní den prodlení. Tato smluvní pokuta nebude uplatňována v případě takové vady na již
dokončeném díle, která způsobí nefunkčnost nebo omezení funkčnosti pracovišť v sídle objednatele.

V případě vady na díle, která způsobí nefunkčnost nebo omezení funkčnosti pracovišť v sídle objednatele, je v
případě neodstranění reklamovaných vad v záruční lhůtě nebo nemožnosti opravit dílo v záruční lhůtě nebo pokud
bude odstranění vady v záruční lhůtě trvat déle než 48 hodin objednatel oprávněn vyúčtovat zhotoviteli smluvní
pokutu. Tato smluvní pokuta činí 10.000,- Kč za každý kalendářní den a může být objednatelem zhotoviteli
účtována za každý i započatý den prodlení a to až do úplného odstranění reklamovaných vad.

V případě pozdní úhrady faktury zhotovitele objednatelem se objednatel zavazuje uhradit zhotoviteli smluvní úrok
z prodlení ve výši 0,025 % z dlužné částky za každý den prodlení.

Smluvní pokuta bude účtována samostatným dokladem – fakturou, jejíž lhůta splatnosti bude činit 30 kalendářních
dnů ode dne doručení druhé povinné straně.

Smluvní pokutou není dotčeno právo na náhradu vzniklé škody.

4.7. Zánik závazků

Závazky smluvních stran z této smlouvy o dílo zanikají:

 jejich splněním

 písemnou dohodou smluvních stran

 ukončením platnosti kupní smlouvy uzavřené mezi smluvními stranami v souvislosti s veřejnou zakázkou jinak
     než jejím splněním (zejména uzavřením dohody o ukončení platnosti kupní smlouvy či odstoupením od kupní
     smlouvy).

V případě ukončení smluvního vztahu založeného touto smlouvou jinak než řádným splněním závazků zhotovitele
nebo písemnou dohodou smluvních stran nevzniká zhotoviteli nárok na úhradu jakýchkoli nákladů spojených
s přípravou realizace a realizací díla. Objednatel má v tomto případě právo požadovat po zhotoviteli uvedení místa
plnění do původního stavu. Náklady s tím spojené jsou plně náklady zhotovitele. Termín pro uvedení místa plnění
do původního stavu je 1 kalendářní týden ode dne ukončení smluvního vztahu jinak než řádným splněným závazků
zhotovitele. V případě, že se zhotovitel dostane do prodlení s uvedením místa plnění do původního stavu, bude
vůči zhotoviteli uplatňována sankce v rámci uzavřené kupní smlouvy uzavřené mezi smluvními stranami
v souvislosti s veřejnou zakázkou.

                                  5. Záruka, servisní podmínky a reklamace

Zhotovitel prohlašuje, že dílo bude při protokolárním předání bez jakýchkoli faktických či právních vad a zavazuje
se, že dílo bude mít vlastnosti stanovené zadáním objednatele, obsahem nabídky zhotovitele, touto smlouvou
a technickými normami vztahujícími se na dílo. Demontáž stávajícího zařízení a jeho zpětný odběr musí být
proveden v kvalitě pro tento druh činnosti obvyklé.

Zhotovitel poskytuje na dílo záruku 6 měsíců. Záruka se vztahuje na všechny závazky z díla vyplývající

Objednatel má vůči zhotoviteli tato práva z odpovědnosti za vady:

 právo na bezplatné odstranění reklamovaných vad,

 právo na zaplacení nákladů na odstranění vad v případě, kdy si objednatel vady či nedodělky opraví nebo
     odstraní sám nebo použije k jejich odstranění třetí osoby. Tohoto práva objednatel může využít pouze po
     vzájemné dohodě smluvních stran nebo za situace, kdy zhotovitel nenastoupí na provedení opravy včas, nebo
     bude v prodlení s odstraněním vady,

 právo na poskytnutí přiměřené slevy z ceny odpovídající rozsahu reklamovaných vad či nedodělků,

                                                                                   -4-
 právo na odstoupení od smlouvy, kdy vady či nedodělky jsou takového charakteru, že podstatně ztěžují či
     dokonce brání v užívání díla.

Lhůta pro odstranění vady činí 48 hodin a počíná plynout ode dne doručení písemného oznámení (faxem,
emailem, poštou) vady zhotoviteli. Záruční doba se automaticky prodlužuje o dobu, která uplyne mezi nahlášením
a odstraněním vady.

V ostatním platí pro uplatňování a způsob odstraňování vad příslušná ustanovení zákona č. 89/2012 Sb.,
občanského zákoníku, v platném znění.

                                              6. Závěrečná ustanovení

Smlouvu lze měnit či doplňovat pouze písemnými číslovanými dodatky, akceptovanými oprávněnými zástupci obou
smluvních stran.

Veškerá textová dokumentace, kterou při plnění smlouvy předává či předkládá zhotovitel objednateli, musí být
předána či předložena v českém jazyce.

V případě sporu rozhodne na návrh některé ze smluvních stran věcně a místně příslušný soud v České republice.

Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran a účinnosti dnem jejího
uveřejnění v registru smluv dle zákona č.340/2015 Sb., v platném znění.

Zhotovitel podpisem této smlouvy vyjadřuje souhlas s uveřejněním všech podmínek tohoto smluvního vztahu.

Zhotovitel na sebe přebírá nebezpečí změny okolností dle § 1765 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
v platném znění.

Mimo případy subdodávek dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění, se pro
účely této smlouvy vylučuje postoupení smlouvy dle § 1895 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku,
v platném znění, tj. zhotovitel není oprávněn postoupit svá práva a povinnosti z této smlouvy nebo její části třetí
osobě.

Písemnosti mezi stranami této smlouvy, s jejichž obsahem je spojen vznik, změna nebo zánik práv a povinností
upravených touto smlouvou (zejména odstoupení od smlouvy) se doručují osobně nebo doporučenou poštou, není-
li v této smlouvě stanoveno jinak. Povinnost smluvní strany doručit písemnost doporučeně druhé smluvní straně je
splněna při doručování poštou, jakmile pošta písemnost adresátovi doručí proti podpisu. V případě nedoručení
nabývá odstoupení od smlouvy účinnosti třetí den po odeslání oznámení o odstoupení na adresu druhé smluvní
strany.

Smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech s platností originálu, přičemž objednatel obdrží dvě vyhotovení a
zhotovitel obdrží jedno vyhotovení.

Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu přečetly, jejímu textu rozumí a souhlasí s ním. Smluvní strany rovněž
prohlašují, že tato smlouva vyjadřuje jejich svobodnou, vážnou, pravou a úplnou vůli, prostou omylů a že tuto
smlouvu neuzavírají v tísni či za jinak jednostranně nevýhodných podmínek. Na důkaz shora uvedeného připojují
smluvní strany své podpisy.

Příloha č. 1: Specifikace díla

V Hradci Králové dne 20.8.2018                      V Hradci Králové dne 6.8.2018

………………………………..                                      …………………………………..
Za kupujícího:                                      Za prodávajícího:

Fakultní nemocnice Hradec Králové                   IMEDEX s.r.o.
prof. MUDr. Vladimír Palička, CSc., dr. h. c.       Mgr. Jaroslav Dufka
ředitel                                             jednatel

                                               -5-
Příloha č. 1 Smlouvy o dílo

                             SPECIFIKACE DÍLA

- Zhotovitel provede demontáž a zpětný odběr stávajících zdravotnických přístrojů nainstalovaných
     v sídle objednatele za podmínek stanovených touto smlouvou a v souladu s ustanoveními zákona
     č. 268/2014 Sb. o zdravotnických prostředcích, v platném znění, zejména s ustanoveními hlavy
     XI. tohoto zákona. Současně bude při plnění této smlouvy plně respektován zákon č. 185/2001
     Sb. o odpadech, v platném znění.

- O demontáži a zpětvzetí stávajících zdravotnických přístrojů zhotovitel vyhotoví protokol

V Hradci Králové dne 6.8.2018

                                        ____________________________
                                                  Mgr. Jaroslav Dufka
                                                  jednatel společnosti

IMEDEX s.r.o.                           Tel.: +420 495 260 286 | Fax: +420 495 260 285
                                                                    E-mail: imedex@imedex.cz
Průmyslová 1200, 500 02 Hradec Králové                                      Web: www.imedex.cz
IČ: 27510204 | DIČ: CZ27510204