Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO č. 0060/16/0257 č. DS201600773 uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění I. Smluvní strany Objednatel: STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC Nám. Dr. E. Beneše 1, 460 59 Liberec 1 zastoupené: panem Tiborem Batthyánym, primátorem města ve věcech smluvních: panem Tomášem Kyselou, náměstkem primátora ve věcech technických: panem Petrem Machatým, pověřeným zastupováním funkce vedoucí oddělení správy objektů a zařízení IČ: 00262978 DIČ: CZ00262978 bankovní spojení: xxxxxxxxxx (dále jen „objednatel“) a Zhotovitel: Energy Benefit Centre a.s. se sídlem: Křenova 438/3, 162 00 Praha 6 zastoupené: Ing. Miroslavem Hořejším, předsedou představenstva ve věcech technických: Ing. Liborem Truhelkou, odpovědným projektantem IČ: 29029210 DIČ: CZ29029210 bankovní spojení: xxxxxxxxxx zapsaný v obchodním rejstříku vedeném MS v Praze, oddíl B, vložka 15915 (dále jen „zhotovitel“) II. Předmět, účel a místo plnění 1) Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje k provedení díla a objednatel se zavazuje k převzetí díla a zaplacení ceny za jeho provedení, a to za podmínek smluvených níže. 2) Předmětem plnění této smlouvy je zpracování projektové dokumentace na akci „Projektová příprava na akci Rekonstrukce a stavební úpravy ZŠ a MŠ v Liberci pro navýšení kapacit: ZŠ Kaplického“ v rozsahu: 3) Dokumentace pro stavební povolení (dále jen DSP) dle zákona č.183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění; vyhlášky č. 499/2006 Sb. o dokumentaci staveb, ve znění pozdějších předpisů, tj. ve znění vyhlášky 62/2013 Sb., podle které je součástí DSP rovněž „Průkaz energetické náročnosti budovy“ podle zákona č. 406/2000 Sb. a souvisejících předpisů. 4) Dokumentace pro provádění stavby (dále jen DPS) bude zpracována dle přílohy č. 6 vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, dle vyhlášky č. 230/2012 Sb., kterou se stanoví podrobnosti vymezení předmětu veřejné zakázky na stavební práce a rozsah soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr (též soupis prací). 1 5) Dokumentace DSP a DPS bude každá zpracována v 6 tištěných paré + 1 x CD v otevřených formátech DWG, EXCEL a 1 x ve formátu PDF. Jako součást PD bude dodán ve dvojím vyhotovení oceněný položkový soupis stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr, jedno paré rozpočtové skladby. 6) Účelem plnění je zpracování projektové dokumentace, která bude sloužit jako podklad pro získání dotace MŠMT v rámci výzvy 133 310 Rozvoj výukových kapacit mateřských a základních škol zřizovaných územně samosprávnými celky Dotačního programu pro navýšení kapacit a bude podkladem pro realizaci stavebních úprav. 7) Předmětem plnění je zejména následující: Zaměření skutečného stavu dotčených prostor a objektu; Statické posouzení budovy, včetně podlah a konstrukcí střechy, návrh řešení; Profese dle požadavků nových dispozic; Požárně bezpečnostní řešení stavby, nutno průběžně komunikovat s HZSLK; Zdravotně technické instalace, řešení dozvuků; Silnoproudé elektroinstalace, výpočet osvětlení; Slaboproudé elektroinstalace (DATA, EPS, EZS); Vytápění a regulace; Vzduchotechnika, případně požární vzduchotechnika; Vybavení interiéru, včetně řešení dozvuků, systém generálního klíče Aktualizace průkazu energetické náročnosti budovy; Výkaz výměr; rozpočet, zatřídění do majetkových skupin dle rozpočtové skladby; Návrh časového harmonogramu, etapizace, členěná na jednotlivá řemesla, s týdenním rozsahem; Zajištění vyjádření všech dotčených orgánů včetně stavebního povolení; 8) Součástí plnění je též zajištění autorského dozoru a participace na přípravě podkladů ke kolaudačnímu řízení. 9) Místo plnění: Základní škola, Liberec, Kaplického 384, 463 12 Liberec 23 III. Termín plnění 1) Zahájení díla: do 3 dnů od podpisu této smlouvy 2) Dokončení a předání díla: a) Předání dokumentace pro stavební povolení (DSP) do 30 dnů od podpisu smlouvy (vč. zajištění a podání žádosti o vyjádření dotčených orgánů státní správy) b) Předání dokumentace pro provádění stavby DPS do 14 dnů od doručení kladného vyjádření stavebního úřadu (vč. zpracování připomínek a podmínek jednotlivých účastníků řízení a jejich promítnutí do příslušného stupně projektové dokumentace) IV. Cena za dílo 2 1) Cena za dílo byla sjednána dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele ze dne 30. 6. 2016 podané v rámci zadávacího řízení na veřejnou zakázku – „Projektová příprava na akci Rekonstrukce a stavební úpravy ZŠ a MŠ v Liberci pro navýšení kapacit: ZŠ Kaplického“ Účastníky dohodnutá cena za dílo činí: 750 000,00 Kč Celková cena za dílo bez DPH 157 500,00 Kč DPH 21% 907 500,00 Kč Celková cena za dílo včetně DPH 2) Celková cena za dílo uvedená výše bez DPH (dále jen ”celková cena”) je smluvními stranami sjednána jako cena za celý předmět plnění vymezený v čl. II. smlouvy a jako cena nejvýše přípustná, platná po celou dobu realizace díla, a to i v případě prodloužení lhůty dokončení díla z důvodu na straně objednatele. 3) Celková cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení díla, včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Celková cena zahrnuje předpokládaný vývoj cen ve stavebnictví včetně předpokládaného vývoje kurzů české měny k zahraničním měnám až do doby dokončení a předání díla. 4) Objednatel je oprávněn odečíst z celkové ceny díla částku skutečně neprovedených prací zhotovitelem ve výši položek uvedených v nabídkovém rozpočtu zhotovitele, který tvoří přílohu č. 1 této smlouvy. 5) Celková cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu české měny vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny nebo cla. Celková cena s DPH může být měněna pouze v souvislosti se změnou DPH. V. Platební podmínky 1) Dohodnutá cena bude ze strany objednatele uhrazena na základě zhotovitelem vystavených dílčích faktur s 30-ti denní splatností ode dne jejich doručení objednateli. Zálohy objednatel neposkytuje. 2) Podkladem pro vystavení dílčích faktur budou předávací protokoly, odsouhlasené a podepsané osobami oprávněnými za strany jednat. Soupis provedených prací a dodávek vypracuje zhotovitel s jednotkovými cenami podle nabídkového rozpočtu. 3) Daňový doklad (faktura) bude vystavena se splatností 30 dnů od jejího průkazného doručení objednateli a bude potvrzena zástupcem objednatele. Dílčí faktury může zhotovitel vystavit po splnění následujících podmínek: a) po protokolárním předání dokumentace DSP a oboustranném podpisu předávacího protokolu dokumentace DSP a předání pravomocného stavebního povolení Stavebního úřadu, je zhotovitel oprávněn fakturovat maximálně do výše 55 % celkové ceny díla bez DPH, 3 b) po protokolárním předání dokumentace DPS a oboustranném podpisu předávacího protokolu dokumentace DPS je zhotovitel oprávněn fakturovat maximálně do výše 30 % celkové ceny díla bez DPH, c) po zajištění autorského dozoru a participaci na přípravě podkladů ke kolaudačnímu řízení je zhotovitel oprávněn fakturovat maximálně do výše 15 % celkové ceny díla bez DPH. 4) Veškeré účetní doklady musí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady nebudou mít odpovídající náležitosti nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky podepsaný soupis provedených prací, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů. 5) Zhotovitel prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše ceny plnění. 6) Tato smlouva nepřipouští překročení sjednané celkové ceny ani jakékoliv požadavky zhotovitele na úhradu vícenákladů oproti sjednané celkové ceně. VI. Smluvní pokuty 1) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 10 000,- Kč za každý započatý den prodlení s termínem dokončení a předání díla (i dílčího plnění) bez omezení její celkové výše. 2) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každou vadu a započatý den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad nebo nedodělků vyplývajících z předávacího protokolu. 3) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každou vadu a započatý den v případě prodlení s termínem pro nástup na odstranění vad v záruce. 4) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každou vadu a započatý den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad v záruce. 5) Zhotovitel se zavazuje uhradit objednateli smluvní pokutu rovnající se povinnosti vrácení finančních prostředků a finančního postihu vzniklých objednateli vůči poskytovateli grantových či dotačních titulů z důvodů způsobených na straně zhotovitele. 6) V případě opoždění objednatele s úhradou daňového dokladu má zhotovitel právo požadovat smluvní pokutu max. ve výši 0,05 % z nezaplacené částky za každý den prodlení. Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti platit cenu díla, pokud je zhotovitel v prodlení s plněním kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy. 7) Zaplacením smluvní pokuty není zhotovitel zbaven povinnosti příp. závady a nedodělky odstranit. 8) V případě porušení čl. XIII. odst. 2 této smlouvy má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 5000,- Kč za každý jednotlivý případ a každý den, kdy dílo provádí subdodavatel, kterého objednatel písemně neschválil. 9) V případě jakéhokoli dalšího porušení této smlouvy nad rámec případů v tomto článku uvedených, má objednatel právo účtovat smluvní pokutu ve výši 5000,- Kč za každý den prodlení a jednotlivý případ porušení, pokud porušení neodstraní do 3 dnů poté, co byl na porušení písemně upozorněn. 10) Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo objednatele na náhradu škody. 11) Účastníci jsou oprávněni požadovat náhradu škody způsobené porušením povinnosti, na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a domáhat se náhrady škody nehledě na částku uhrazené smluvní pokuty. Právo kterékoliv smluvní strany na náhradu škody vzniklé v souvislosti s porušením této smlouvy může být uplatněno samostatně. 4 12) Právo stran na zaplacení smluvní pokuty nebo na náhradu škody, které už existuje v době odstoupení od této smlouvy, není odstoupením dotčeno. Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv splatné pohledávce zhotovitele vůči objednateli. 13) Označil-li objednatel v reklamaci, že se jedná o vadu, která brání řádnému užívání díla, případně hrozí nebezpečí škody velkého rozsahu (havárie), sjednávají obě smluvní strany smluvní pokuty v dvojnásobné výši. VII. Odpovědnost za škody a pojištění 1) Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty (včetně subdodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to po celou dobu realizace, tzn. do převzetí díla objednatelem bez vad a nedodělků, stejně tak za škody způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku, tzn., že v případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdů, plotů, objektů, prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození zdraví osob je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit. 2) Zhotovitel je povinen předložit objednateli pojistnou smlouvu odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu činnosti třetí osobě a na škody vzniklé z jakékoliv příčiny na prováděném díle, dle požadavků v této smlouvě uvedených platnou po celou dobu realizace díla, a to do 15 dnů od uzavření této smlouvy o dílo, v originálu nebo úředně ověřené kopii. Pokud zhotovitel tuto svoji povinnost nesplní, je objednatel oprávněn od této smlouvy o dílo odstoupit nebo sjednat vlastní pojistnou smlouvu s tím, že veškeré náklady a platby s tím spojené budou odečteny z ceny díla. 3) Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského zákoníku. VIII. Prodloužení lhůty plnění Zhotovitel je povinen dílo dokončit a předat ve lhůtě uvedené ve smlouvě (v souladu s požadavky objednatele, uvedenými v zadávací dokumentaci, se kterou se zhotovitel důkladně seznámil před podpisem této smlouvy). Předáním se rozumí předání dokumentace v elektronické i tištěné verzi, včetně stanovisek dotčených orgánů. Prodloužení lhůty plnění může požadovat pouze v případech, pokud plnění smlouvy je zpožděno nebo bude zpožděno z kterékoli z následujících příčin: o neplnění závazků ze smlouvy na straně objednatele o pozastavení prací z důvodů na straně objednatele (které nejsou důsledkem neplnění závazku zhotovitele) o v důsledku vyšší moci IX. Záruka za jakost a odpovědnost za vady 1) Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě. 5 2) Zhotovitel je povinen provést veškeré práce související s realizací díla v souladu s příslušnými právními předpisy a normami a v souladu s kvalitativními i kvantitativními požadavky objednatele uvedenými v zadávací dokumentaci a této smlouvě. 3) Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za jakost díla v délce 24 měsíců ode dne protokolárního předání díla objednateli bez vad a nedodělků. 4) K odstranění vad zjištěných při předání a převzetí díla, je zhotovitel povinen nastoupit nejpozději do 5 dnů ode dne předání a převzetí díla a odstranit tyto vady nejpozději do 10 dnů ode dne nástupu k odstranění vad, pokud nebude s ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele dohodnuta lhůta delší. 5) K odstranění vad v záruční době je zhotovitel povinen nastoupit nejpozději do 7 dnů ode dne jejího prokazatelného oznámení (např. z předávacího protokolu, dopisem, faxem, elektronickou poštou) objednatelem a odstranit tyto vady nejpozději do 15 dnů ode dne jejich oznámení, pokud nebude s ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele dohodnuta lhůta delší. X. Povinnosti zhotovitele 1) Zhotovitel je podle ustanovení § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, osobou povinou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly prováděné v souvislosti s úhradou zboží nebo služeb z veřejných výdajů, tj. zhotovitel je povinen poskytnout požadované informace a dokumentaci zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (SFŽP, MŽP, Ministerstva financí, Ministerstva pro místní rozvoj, Evropské komise, Evropského účetního dvora, Nejvyššího kontrolního úřadu, příslušného finančního úřadu a dalších oprávněných orgánů státní správy) a vytvořit výše uvedeným orgánům podmínky k provedení kontroly vztahující se k předmětu díla a poskytnout jim součinnost. 2) Zhotovitel je povinen archivovat originální vyhotovení smlouvy včetně jejích dodatků, originály účetních dokladů a dalších dokladů vztahujících se k realizaci předmětu této smlouvy po dobu 10 let od zániku této smlouvy, minimálně však do roku 2026. Po tuto dobu je zhotovitel povinen umožnit osobám oprávněným k výkonu kontroly projektů provést kontrolu dokladů souvisejících s plněním této smlouvy. 3) Zhotovitel prohlašuje, že ke dni nabytí účinnosti této smlouvy je seznámen s aktuálními podmínkami poskytovatele dotací MŠMT v rámci výzvy 133 310 Rozvoj výukových kapacit mateřských a základních škol zřizovaných územně samosprávnými celky a že jeho plnění bude vždy v souladu s aktuálně platnými podmínkami výše jmenované výzvy. 4) „V souladu s novelou zákona č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), účinnou od 1. 5. 2016, je zhotovitel povinen poskytnout svou součinnost a zajistit poskytnutí součinnosti svých subdodavatelů jmenovanému koordinátorovi bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, a to po celou dobu realizace díla.“ 6 XI. Předání a převzetí díla 1) Předání a převzetí díla provede zástupce objednatele a zhotovitele, nebo osoba k tomu oprávněná. 2) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím jednotlivých částí díla, a to ihned po jejich ukončení. 3) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím díla i před uplynutím smluvního termínu. 4) O předání a převzetí díla pořídí zhotovitel s objednatelem zápis o předání a převzetí díla (dále jen „předávací protokol“), který bude podepsaný oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 5) Dílo bude splněno jeho protokolárním předáním a převzetím. Předání díla bude provedeno na základě písemné výzvy v sídle objednatele. 6) Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit a zhotovitelem řádně a včas dokončené dílo bez vad převzít a zaplatit sjednanou cenu. 7) Pokud je to nezbytné k řádnému provedení díla, je zhotovitel oprávněn vyžadovat součinnost objednatele. V takovém případě je zhotovitel povinen o součinnost požádat předem a poskytnout k tomu objednateli přiměřenou lhůtu. Pokud objednatel oznámí zhotoviteli, že poskytnutá lhůta není přiměřená a zároveň oznámí lhůtu ke splnění požadované součinnosti, je pro smluvní strany závazná takto objednatelem určená lhůta. Zhotovitel je povinen žádat o součinnost objednatele písemně; pouze v urgentních případech, kdy je nezbytná okamžitá reakce objednatele, je zhotovitel oprávněn požádat kontaktní osoby objednatele o součinnost ústně, telefonicky či emailem a v písemné podobě tuto žádost zaslat dodatečně. XII. Právo na odstoupení od smlouvy 1) Objednatel má právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případě prodlení zhotovitele o více jak 15 dnů s termíny uvedenými v čl. III odst. 1 a odst. 2 této smlouvy, a v případech, které předvídají právní předpisy, jimiž se řídí uzavřená smlouva. 2) Objednatel nepřipouští možnost odstoupení od smlouvy o dílo ze strany zhotovitele s výjimkou případů, které předvídají právní předpisy, jimiž se řídí uzavřená smlouva. XIII. Subdodavatelé 1) Zhotovitel provede projekci stavební části včetně stavebního průzkumu vlastními silami. V ostatních přípravných fázích a v činnostech specialistů jednotlivých řemesel (např. ZTI, elektro, odvětrání apod.), schvaluje objednatel realizaci pomocí subdodavatelů. 2) Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení dílčích částí díla spolupráce subdodavatelů, uvedených v seznamu subdodavatelů podílejících se na plnění předmětu této smlouvy a subdodavatelů, prostřednictvím kterých prokázal některý z kvalifikačních předpokladů. V každém případě zhotovitel odpovídá za řádnost a včasnost provedení díla, jako by toto prováděl sám. Zhotovitel je povinen na žádost objednatele předkládat v průběhu provádění díla aktuální písemný seznam všech svých subdodavatelů. 3) Změna subdodavatele oproti seznamu týkající se druhu a rozsahu jeho plnění je v průběhu plnění díla možná pouze po písemném souhlasu objednatele. Změna subdodavatele, prostřednictvím kterého byla prokázána kvalifikace (to se týká i realizačního týmu), 7 je v průběhu plnění díla možná v důsledku objektivně nepředvídatelných skutečností a pouze za předpokladu, že náhradní subdodavatel prokáže splnění kvalifikace ve shodném rozsahu jako subdodavatel původní a rovněž po předchozím písemném souhlasu objednatele. 4) Zhotovitel odpovídá objednateli, že subdodavatelé budou disponovat potřebnými oprávněními, odbornou kvalifikací a dostatkem odborných zkušeností pro provedení subdodávky, budou provádět předmět subdodávky sami přímo pro objednatele a že subdodavatelé nebudou převážnou část činnosti zadávat dalším podzhotovitelům nebo osobám, nemajícím příslušná oprávnění pro činnost nebo povolení k výkonu práce na území ČR. 5) Za způsob provedení a kvalitu prací subdodavatelů na předmětu subdodávky díla, za jednání subdodavatele při plnění subdodávky, za škody na díle způsobené jednáním nebo opomenutím kterýmkoliv subdodavatelem v průběhu provádění díla odpovídá zhotovitel objednateli jako by tyto činnosti prováděl nebo porušení či škody způsobil sám. 5) Zhotovitel v příslušné smlouvě uzavírané s kterýmkoliv subdodavatelem o provedení subdodávky zaváže subdodavatele k povinnosti dodržovat pokyny a instrukce osoby pověřené objednatelem k výkonu technického či jiného dozoru, jakož k povinnosti na žádost objednatele předložit doklady a poskytnout informace o způsobu provádění subdodávky (použitých materiálech, technologiích). V případě pochybností objednatele o odbornosti či kvalitě prováděných prací subdodavatele, je objednatel oprávněn vyzvat zhotovitele k zastavení takových činností a žádat změnu subdodavatele. Zhotovitel je povinen vyhovět žádosti objednatele a bezodkladně mu předložit k odsouhlasení náhradního subdodavatele. XIV. Doložky 1) Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 2) Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Smluvní strana, která smlouvu zveřejní, za zveřejnění neoznačených údajů podle předešlé věty nenese žádnou odpovědnost. 3) Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s § 6 odst. 1 zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 4) Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí. 5) Smluvní strany shodně prohlašují, že cena určená ve smlouvě je cenou obvyklou ve smyslu § 2999 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. XV. Ostatní ujednání 1) Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, řídí se smluvní strany příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. 2) Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva odpovídá jejich pravé vůli a že souhlasí s celým jejím zněním a na důkaz toho smlouvu vlastnoručně podepisují. 8 3) Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po dvou vyhotoveních. 4) Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran. 5) Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva bude zveřejněna na webových stránkách Statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob uvedených v této smlouvě. 6) Smlouvy lze měnit či doplňovat pouze formou písemných číslovaných dodatků. Povinné přílohy smlouvy o dílo tvoří: 1. Cenová nabídka včetně položkového rozpočtu V Liberci dne: ……………………………… Za zhotovitele: Za objednatele: ……………………………. ……………………………… Ing. Miroslav Hořejší Tomáš Kysela předseda představenstva náměstek primátora 9