Textová podoba smlouvy Smlouva č. 654945: Projektová příprava na akci Rekonstrukce a stavební úpravy ZŠ a MŠ v

Příloha SOD_PD_ZS_Kaplickeho_navyseni_kapacit_EBC.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO
                                             č. 0060/16/0257
                                             č. DS201600773
      uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
                                             v platném znění

                         I. Smluvní strany

Objednatel:              STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC
                         Nám. Dr. E. Beneše 1, 460 59 Liberec 1
zastoupené:              panem Tiborem Batthyánym, primátorem města
ve věcech smluvních:     panem Tomášem Kyselou, náměstkem primátora
ve věcech technických:   panem Petrem Machatým, pověřeným zastupováním funkce
                         vedoucí oddělení správy objektů a zařízení
IČ:                      00262978
DIČ:                     CZ00262978
bankovní spojení:        xxxxxxxxxx
(dále jen „objednatel“)

a

Zhotovitel:              Energy Benefit Centre a.s.

se sídlem:               Křenova 438/3, 162 00 Praha 6

zastoupené:              Ing. Miroslavem Hořejším, předsedou představenstva

ve věcech technických: Ing. Liborem Truhelkou, odpovědným projektantem

IČ:                      29029210

DIČ:                     CZ29029210

bankovní spojení:        xxxxxxxxxx

zapsaný v obchodním rejstříku vedeném MS v Praze, oddíl B, vložka 15915

(dále jen „zhotovitel“)

                         II. Předmět, účel a místo plnění

   1) Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje k provedení díla a objednatel se zavazuje
      k převzetí díla a zaplacení ceny za jeho provedení, a to za podmínek smluvených níže.

2) Předmětem plnění této smlouvy je zpracování projektové dokumentace na akci
    „Projektová příprava na akci Rekonstrukce a stavební úpravy ZŠ a MŠ v Liberci pro
    navýšení kapacit: ZŠ Kaplického“ v rozsahu:

3) Dokumentace pro stavební povolení (dále jen DSP) dle zákona č.183/2006 Sb., o
    územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění; vyhlášky č.
    499/2006 Sb. o dokumentaci staveb, ve znění pozdějších předpisů, tj. ve znění vyhlášky
    62/2013 Sb., podle které je součástí DSP rovněž „Průkaz energetické náročnosti budovy“
    podle zákona č. 406/2000 Sb. a souvisejících předpisů.

4) Dokumentace pro provádění stavby (dále jen DPS) bude zpracována dle přílohy č. 6
    vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, dle vyhlášky č. 230/2012 Sb., kterou se
    stanoví podrobnosti vymezení předmětu veřejné zakázky na stavební práce a rozsah
    soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr (též soupis prací).

                                                                               1
5) Dokumentace DSP a DPS bude každá zpracována v 6 tištěných paré + 1 x CD
    v otevřených formátech DWG, EXCEL a 1 x ve formátu PDF. Jako součást PD bude
    dodán ve dvojím vyhotovení oceněný položkový soupis stavebních prací, dodávek a
    služeb s výkazem výměr, jedno paré rozpočtové skladby.

 6) Účelem plnění je zpracování projektové dokumentace, která bude sloužit jako
    podklad pro získání dotace MŠMT v rámci výzvy 133 310 Rozvoj výukových kapacit
    mateřských a základních škol zřizovaných územně samosprávnými celky
    Dotačního programu pro navýšení kapacit a bude podkladem pro realizaci
    stavebních úprav.

 7) Předmětem plnění je zejména následující:

     Zaměření skutečného stavu dotčených prostor a objektu;
     Statické posouzení budovy, včetně podlah a konstrukcí střechy, návrh řešení;
     Profese dle požadavků nových dispozic;
     Požárně bezpečnostní řešení stavby, nutno průběžně komunikovat s HZSLK;
     Zdravotně technické instalace, řešení dozvuků;
     Silnoproudé elektroinstalace, výpočet osvětlení;
     Slaboproudé elektroinstalace (DATA, EPS, EZS);
     Vytápění a regulace;
     Vzduchotechnika, případně požární vzduchotechnika;
     Vybavení interiéru, včetně řešení dozvuků, systém generálního klíče
     Aktualizace průkazu energetické náročnosti budovy;
     Výkaz výměr; rozpočet, zatřídění do majetkových skupin dle rozpočtové skladby;
     Návrh časového harmonogramu, etapizace, členěná na jednotlivá řemesla, s týdenním

        rozsahem;
     Zajištění vyjádření všech dotčených orgánů včetně stavebního povolení;

 8) Součástí plnění je též zajištění autorského dozoru a participace na přípravě podkladů ke
    kolaudačnímu řízení.

 9) Místo plnění: Základní škola, Liberec, Kaplického 384, 463 12 Liberec 23

                                                 III. Termín plnění

      1) Zahájení díla: do 3 dnů od podpisu této smlouvy

      2) Dokončení a předání díla:

 a) Předání dokumentace pro stavební povolení (DSP) do 30 dnů od podpisu smlouvy
    (vč. zajištění a podání žádosti o vyjádření dotčených orgánů státní správy)

 b) Předání dokumentace pro provádění stavby DPS do 14 dnů od doručení kladného
    vyjádření stavebního úřadu (vč. zpracování připomínek a podmínek jednotlivých
    účastníků řízení a jejich promítnutí do příslušného stupně projektové dokumentace)

                                                  IV. Cena za dílo

                                                                                                                2
1) Cena za dílo byla sjednána dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele
    ze dne 30. 6. 2016 podané v rámci zadávacího řízení na veřejnou zakázku –

     „Projektová příprava na akci Rekonstrukce a stavební úpravy ZŠ a MŠ v Liberci
                                   pro navýšení kapacit: ZŠ Kaplického“

Účastníky dohodnutá cena za dílo činí:  750 000,00 Kč
 Celková cena za dílo bez DPH           157 500,00 Kč
 DPH 21%                                907 500,00 Kč
 Celková cena za dílo včetně DPH

2) Celková cena za dílo uvedená výše bez DPH (dále jen ”celková cena”) je smluvními
   stranami sjednána jako cena za celý předmět plnění vymezený v čl. II. smlouvy a jako
   cena nejvýše přípustná, platná po celou dobu realizace díla, a to i v případě prodloužení
   lhůty dokončení díla z důvodu na straně objednatele.

3) Celková cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné k řádnému, úplnému
    a kvalitnímu provedení díla, včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Celková
   cena zahrnuje předpokládaný vývoj cen ve stavebnictví včetně předpokládaného vývoje
   kurzů české měny k zahraničním měnám až do doby dokončení a předání díla.

4) Objednatel je oprávněn odečíst z celkové ceny díla částku skutečně neprovedených prací
   zhotovitelem ve výši položek uvedených v nabídkovém rozpočtu zhotovitele, který tvoří
   přílohu č. 1 této smlouvy.

5) Celková cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu české
   měny vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny
   nebo cla. Celková cena s DPH může být měněna pouze v souvislosti se změnou DPH.

                                              V. Platební podmínky

1) Dohodnutá cena bude ze strany objednatele uhrazena na základě zhotovitelem
   vystavených dílčích faktur s 30-ti denní splatností ode dne jejich doručení objednateli.
   Zálohy objednatel neposkytuje.

2) Podkladem pro vystavení dílčích faktur budou předávací protokoly, odsouhlasené
   a podepsané osobami oprávněnými za strany jednat. Soupis provedených prací a
   dodávek vypracuje zhotovitel s jednotkovými cenami podle nabídkového rozpočtu.

3) Daňový doklad (faktura) bude vystavena se splatností 30 dnů od jejího průkazného
   doručení objednateli a bude potvrzena zástupcem objednatele. Dílčí faktury může
   zhotovitel vystavit po splnění následujících podmínek:

  a) po protokolárním předání dokumentace DSP a oboustranném podpisu předávacího
       protokolu dokumentace DSP a předání pravomocného stavebního povolení
       Stavebního úřadu, je zhotovitel oprávněn fakturovat maximálně do výše 55 % celkové
       ceny díla bez DPH,

                                                       3
     b) po protokolárním předání dokumentace DPS a oboustranném podpisu předávacího
         protokolu dokumentace DPS je zhotovitel oprávněn fakturovat maximálně do výše
         30 % celkové ceny díla bez DPH,

     c) po zajištění autorského dozoru a participaci na přípravě podkladů ke kolaudačnímu
         řízení je zhotovitel oprávněn fakturovat maximálně do výše 15 % celkové ceny díla
         bez DPH.

 4) Veškeré účetní doklady musí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č.
     235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady
     nebudou mít odpovídající náležitosti nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky
     podepsaný soupis provedených prací, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti
     zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti
     počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů.

 5) Zhotovitel prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše ceny plnění.

 6) Tato smlouva nepřipouští překročení sjednané celkové ceny ani jakékoliv požadavky
     zhotovitele na úhradu vícenákladů oproti sjednané celkové ceně.

                                                 VI. Smluvní pokuty

 1) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 10 000,- Kč za každý započatý den
     prodlení s termínem dokončení a předání díla (i dílčího plnění) bez omezení její celkové
     výše.

 2) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každou vadu a započatý
     den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad nebo nedodělků
     vyplývajících z předávacího protokolu.

 3) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každou vadu a započatý
     den v případě prodlení s termínem pro nástup na odstranění vad v záruce.

 4) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každou vadu a započatý
     den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad v záruce.

 5) Zhotovitel se zavazuje uhradit objednateli smluvní pokutu rovnající se povinnosti vrácení
     finančních prostředků a finančního postihu vzniklých objednateli vůči poskytovateli
     grantových či dotačních titulů z důvodů způsobených na straně zhotovitele.

 6) V případě opoždění objednatele s úhradou daňového dokladu má zhotovitel právo
     požadovat smluvní pokutu max. ve výši 0,05 % z nezaplacené částky za každý den
     prodlení. Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti platit cenu díla, pokud je
     zhotovitel v prodlení s plněním kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy.

 7) Zaplacením smluvní pokuty není zhotovitel zbaven povinnosti příp. závady a nedodělky
     odstranit.

 8) V případě porušení čl. XIII. odst. 2 této smlouvy má objednatel právo účtovat zhotoviteli
     smluvní pokutu ve výši 5000,- Kč za každý jednotlivý případ a každý den, kdy dílo provádí
     subdodavatel, kterého objednatel písemně neschválil.

 9) V případě jakéhokoli dalšího porušení této smlouvy nad rámec případů v tomto článku
     uvedených, má objednatel právo účtovat smluvní pokutu ve výši 5000,- Kč za každý den
     prodlení a jednotlivý případ porušení, pokud porušení neodstraní do 3 dnů poté, co byl na
     porušení písemně upozorněn.

10) Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo objednatele na náhradu škody.
11) Účastníci jsou oprávněni požadovat náhradu škody způsobené porušením povinnosti,

     na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a domáhat se náhrady škody nehledě na částku
     uhrazené smluvní pokuty. Právo kterékoliv smluvní strany na náhradu škody vzniklé
     v souvislosti s porušením této smlouvy může být uplatněno samostatně.

                                                                                                                 4
12) Právo stran na zaplacení smluvní pokuty nebo na náhradu škody, které už existuje v době
     odstoupení od této smlouvy, není odstoupením dotčeno. Objednatel si vyhrazuje právo na
     úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv splatné pohledávce zhotovitele vůči
     objednateli.

13) Označil-li objednatel v reklamaci, že se jedná o vadu, která brání řádnému užívání díla,
     případně hrozí nebezpečí škody velkého rozsahu (havárie), sjednávají obě smluvní strany
     smluvní pokuty v dvojnásobné výši.

                                   VII. Odpovědnost za škody a pojištění

 1) Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty
     (včetně subdodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to po celou dobu
     realizace, tzn. do převzetí díla objednatelem bez vad a nedodělků, stejně tak za škody
     způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku, tzn., že v
     případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdů, plotů, objektů,
     prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození zdraví osob je zhotovitel povinen bez
     zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit.

 2) Zhotovitel je povinen předložit objednateli pojistnou smlouvu odpovědnosti za škodu
     způsobenou při výkonu činnosti třetí osobě a na škody vzniklé z jakékoliv příčiny na
     prováděném díle, dle požadavků v této smlouvě uvedených platnou po celou dobu
     realizace díla, a to do 15 dnů od uzavření této smlouvy o dílo, v originálu nebo úředně
     ověřené kopii. Pokud zhotovitel tuto svoji povinnost nesplní, je objednatel oprávněn od
     této smlouvy o dílo odstoupit nebo sjednat vlastní pojistnou smlouvu s tím, že veškeré
     náklady a platby s tím spojené budou odečteny z ceny díla.

 3) Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského
     zákoníku.

                                            VIII. Prodloužení lhůty plnění

 Zhotovitel je povinen dílo dokončit a předat ve lhůtě uvedené ve smlouvě (v souladu
 s požadavky objednatele, uvedenými v zadávací dokumentaci, se kterou se zhotovitel
 důkladně seznámil před podpisem této smlouvy). Předáním se rozumí předání dokumentace
 v elektronické i tištěné verzi, včetně stanovisek dotčených orgánů. Prodloužení lhůty plnění
 může požadovat pouze v případech, pokud plnění smlouvy je zpožděno nebo bude
 zpožděno z kterékoli z následujících příčin:
 o neplnění závazků ze smlouvy na straně objednatele
 o pozastavení prací z důvodů na straně objednatele (které nejsou důsledkem neplnění

     závazku zhotovitele)
 o v důsledku vyšší moci

                                IX. Záruka za jakost a odpovědnost za vady

 1) Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě.

                                                                                                                 5
2) Zhotovitel je povinen provést veškeré práce související s realizací díla v souladu
   s příslušnými právními předpisy a normami a v souladu s kvalitativními i kvantitativními
   požadavky objednatele uvedenými v zadávací dokumentaci a této smlouvě.

3) Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za jakost díla v délce 24 měsíců ode dne
   protokolárního předání díla objednateli bez vad a nedodělků.

4) K odstranění vad zjištěných při předání a převzetí díla, je zhotovitel povinen nastoupit
   nejpozději do 5 dnů ode dne předání a převzetí díla a odstranit tyto vady nejpozději do 10
   dnů ode dne nástupu k odstranění vad, pokud nebude s ohledem na charakter vady se
   zástupcem objednatele dohodnuta lhůta delší.

5) K odstranění vad v záruční době je zhotovitel povinen nastoupit nejpozději do 7 dnů ode
   dne jejího prokazatelného oznámení (např. z předávacího protokolu, dopisem, faxem,
   elektronickou poštou) objednatelem a odstranit tyto vady nejpozději do 15 dnů ode dne
   jejich oznámení, pokud nebude s ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele
   dohodnuta lhůta delší.

                                           X. Povinnosti zhotovitele

1) Zhotovitel je podle ustanovení § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve
   veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, osobou
   povinou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly prováděné v souvislosti s úhradou zboží
   nebo služeb z veřejných výdajů, tj. zhotovitel je povinen poskytnout požadované
   informace a dokumentaci zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (SFŽP,
   MŽP, Ministerstva financí, Ministerstva pro místní rozvoj, Evropské komise, Evropského
   účetního dvora, Nejvyššího kontrolního úřadu, příslušného finančního úřadu a dalších
   oprávněných orgánů státní správy) a vytvořit výše uvedeným orgánům podmínky k
   provedení kontroly vztahující se k předmětu díla a poskytnout jim součinnost.

  2) Zhotovitel je povinen archivovat originální vyhotovení smlouvy včetně jejích dodatků,
       originály účetních dokladů a dalších dokladů vztahujících se k realizaci předmětu této
       smlouvy po dobu 10 let od zániku této smlouvy, minimálně však do roku 2026. Po tuto
       dobu je zhotovitel povinen umožnit osobám oprávněným k výkonu kontroly projektů
       provést kontrolu dokladů souvisejících s plněním této smlouvy.

  3) Zhotovitel prohlašuje, že ke dni nabytí účinnosti této smlouvy je seznámen s aktuálními
       podmínkami poskytovatele dotací MŠMT v rámci výzvy 133 310 Rozvoj výukových
       kapacit mateřských a základních škol zřizovaných územně samosprávnými celky
       a že jeho plnění bude vždy v souladu s aktuálně platnými podmínkami výše jmenované
       výzvy.

  4) „V souladu s novelou zákona č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky
       bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění
       bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo
       pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti
       a ochrany zdraví při práci), účinnou od 1. 5. 2016, je zhotovitel povinen
       poskytnout svou součinnost a zajistit poskytnutí součinnosti svých
       subdodavatelů jmenovanému koordinátorovi bezpečnosti a ochrany zdraví při
       práci, a to po celou dobu realizace díla.“

                                                                                                               6
                                             XI. Předání a převzetí díla

 1) Předání a převzetí díla provede zástupce objednatele a zhotovitele, nebo osoba k tomu
     oprávněná.

 2) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím jednotlivých částí díla, a to ihned po jejich
     ukončení.

 3) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím díla i před uplynutím smluvního termínu.

 4) O předání a převzetí díla pořídí zhotovitel s objednatelem zápis o předání a převzetí díla
     (dále jen „předávací protokol“), který bude podepsaný oprávněnými zástupci obou
     smluvních stran.

 5) Dílo bude splněno jeho protokolárním předáním a převzetím. Předání díla bude provedeno
     na základě písemné výzvy v sídle objednatele.

 6) Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit a zhotovitelem řádně a včas
     dokončené dílo bez vad převzít a zaplatit sjednanou cenu.

 7) Pokud je to nezbytné k řádnému provedení díla, je zhotovitel oprávněn vyžadovat
     součinnost objednatele. V takovém případě je zhotovitel povinen o součinnost požádat
     předem a poskytnout k tomu objednateli přiměřenou lhůtu. Pokud objednatel oznámí
     zhotoviteli, že poskytnutá lhůta není přiměřená a zároveň oznámí lhůtu ke splnění
     požadované součinnosti, je pro smluvní strany závazná takto objednatelem určená lhůta.
     Zhotovitel je povinen žádat o součinnost objednatele písemně; pouze v urgentních
     případech, kdy je nezbytná okamžitá reakce objednatele, je zhotovitel oprávněn požádat
     kontaktní osoby objednatele o součinnost ústně, telefonicky či emailem a v písemné
     podobě tuto žádost zaslat dodatečně.

                                      XII. Právo na odstoupení od smlouvy

 1) Objednatel má právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případě prodlení zhotovitele o
     více jak 15 dnů s termíny uvedenými v čl. III odst. 1 a odst. 2 této smlouvy, a v případech,
     které předvídají právní předpisy, jimiž se řídí uzavřená smlouva.

 2) Objednatel nepřipouští možnost odstoupení od smlouvy o dílo ze strany zhotovitele
     s výjimkou případů, které předvídají právní předpisy, jimiž se řídí uzavřená smlouva.

                                                XIII. Subdodavatelé

1) Zhotovitel provede projekci stavební části včetně stavebního průzkumu vlastními silami.
   V ostatních přípravných fázích a v činnostech specialistů jednotlivých řemesel (např. ZTI,
   elektro, odvětrání apod.), schvaluje objednatel realizaci pomocí subdodavatelů.

2) Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení dílčích částí díla spolupráce subdodavatelů,
   uvedených v seznamu subdodavatelů podílejících se na plnění předmětu této smlouvy a
   subdodavatelů, prostřednictvím kterých prokázal některý z kvalifikačních předpokladů.
   V každém případě zhotovitel odpovídá za řádnost a včasnost provedení díla, jako by toto
   prováděl sám. Zhotovitel je povinen na žádost objednatele předkládat v průběhu provádění
   díla aktuální písemný seznam všech svých subdodavatelů.

3) Změna subdodavatele oproti seznamu týkající se druhu a rozsahu jeho plnění je v průběhu
   plnění díla možná pouze po písemném souhlasu objednatele. Změna subdodavatele,
   prostřednictvím kterého byla prokázána kvalifikace (to se týká i realizačního týmu),

                                                                                                                 7
   je v průběhu plnění díla možná v důsledku objektivně nepředvídatelných skutečností a
   pouze za předpokladu, že náhradní subdodavatel prokáže splnění kvalifikace ve shodném
   rozsahu jako subdodavatel původní a rovněž po předchozím písemném souhlasu
   objednatele.

4) Zhotovitel odpovídá objednateli, že subdodavatelé budou disponovat potřebnými
   oprávněními, odbornou kvalifikací a dostatkem odborných zkušeností pro provedení
   subdodávky, budou provádět předmět subdodávky sami přímo pro objednatele a že
   subdodavatelé nebudou převážnou část činnosti zadávat dalším podzhotovitelům nebo
   osobám, nemajícím příslušná oprávnění pro činnost nebo povolení k výkonu práce na
   území ČR.

5) Za způsob provedení a kvalitu prací subdodavatelů na předmětu subdodávky díla, za
   jednání subdodavatele při plnění subdodávky, za škody na díle způsobené jednáním nebo
   opomenutím kterýmkoliv subdodavatelem v průběhu provádění díla odpovídá zhotovitel
   objednateli jako by tyto činnosti prováděl nebo porušení či škody způsobil sám.

5) Zhotovitel v příslušné smlouvě uzavírané s kterýmkoliv subdodavatelem o provedení
   subdodávky zaváže subdodavatele k povinnosti dodržovat pokyny a instrukce osoby
   pověřené objednatelem k výkonu technického či jiného dozoru, jakož k povinnosti na žádost
   objednatele předložit doklady a poskytnout informace o způsobu provádění subdodávky
   (použitých materiálech, technologiích). V případě pochybností objednatele o odbornosti či
   kvalitě prováděných prací subdodavatele, je objednatel oprávněn vyzvat zhotovitele
   k zastavení takových činností a žádat změnu subdodavatele. Zhotovitel je povinen vyhovět
   žádosti objednatele a bezodkladně mu předložit k odsouhlasení náhradního
   subdodavatele.

                                                     XIV. Doložky

1) Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle
   zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování
   těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

2) Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou
   chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou
   být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Smluvní strana, která smlouvu zveřejní,
   za zveřejnění neoznačených údajů podle předešlé věty nenese žádnou odpovědnost.

3) Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s § 6 odst.
   1 zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv,
   uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

4) Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její
   účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této
   smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního
   důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí.

5) Smluvní strany shodně prohlašují, že cena určená ve smlouvě je cenou obvyklou ve smyslu
   § 2999 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

                                               XV. Ostatní ujednání

 1) Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, řídí se smluvní strany příslušnými ustanoveními
     občanského zákoníku.

 2) Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva odpovídá jejich pravé vůli a že souhlasí
     s celým jejím zněním a na důkaz toho smlouvu vlastnoručně podepisují.

                                                                                                                 8
 3) Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran
     obdrží po dvou vyhotoveních.

 4) Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran.
 5) Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva bude zveřejněna na webových stránkách

     Statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob
     uvedených v této smlouvě.
 6) Smlouvy lze měnit či doplňovat pouze formou písemných číslovaných dodatků.

Povinné přílohy smlouvy o dílo tvoří:
                        1. Cenová nabídka včetně položkového rozpočtu

V Liberci dne: ………………………………

Za zhotovitele:          Za objednatele:

…………………………….             ………………………………
  Ing. Miroslav Hořejší       Tomáš Kysela

předseda představenstva     náměstek primátora

                                                9