Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva o dílo č. 44/2018 uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník11) Fakultní nemocnice v Motole státní příspěvková organizace se sídlem: V Úvalu 84, 150 06 Praha5 - Motol zastoupená: JUDr. Ing. Miloslavem Ludvíkem, MBA, ředitelem IČO: 00064203 DIČ: CZ 00064203 (dále jen „objednatel11) a GORO spol. s.r.o. se sídlem: Zápy 282, 250 01 Brandýs nad Labem zastoupená: Milan Hakl IČO: 44265557 DIČ:CZ 44265557 Zápis u Městského soudu v Praze oddíl C , vložka 4982 /nebo živnostenské oprávnění (dále jen „zhotovitel11) Objednatel a zhotovitel (dále také společně jako „smluvní strany11 a každý samostatně jako „smluvní strana11) Shora uvedené smluvní strany uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku dle ustanovení § 2586 a násl. občanského zákoníku a v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, tuto Smlouvu o dílo (dále jen „smlouva11): I. Účel smlouvy 1. Účelem této smlouvy je vymezit podmínky, práva a povinnosti a vztahy smluvních stran při zajištění oprav a servisu přístrojů techniky, která je předmětem smlouvy. II. Předmět smlouvy 1. Předmětem smlouvy je provádění oprav, servisu a údržby přístroje GORO MID 30, a to v tomto rozsahu: a/ Kontrola těch. stavu a funkčnosti přístroje b/ Výměna filtračních vložek 20“ - 1,5 mikronů, aktivního uhlí 20“, regenerační tablet.sůl c/ Výměna UV zářič 55W, mikrobiologický filtr 20“, modul reverzní osmózy 2521 d/ Výměna náplně iontoměniče DEMI 835 e/ provádění preventivních prohlídek dle zákona č.268/2014 Sb., o zdravotnických prostředcích a o změně zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, a v intervalech stanovených výrobcem (dále jen „dílo"). 2. S opravovaným přístrojem je objednatel příslušný hospodařit v souladu se zákonem č. 219/2000 Sb., o majetku ČR a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů. 3. Má-li být dokončení díla prokázáno provedením ujednaných zkoušek, považuje se provedení díla za dokončené úspěšným provedením zkoušek. K účasti na nich zhotovitel objednatele včas přizve, nezúčastní-li se objednatel zkoušky a nevylučuje-li to povaha věci, nebrání to jejich provedení zkoušky se zachytí v zápisu. Místo provádění díla Místem provádění díla jsou: a/ prostory pracoviště v místě sídla objednatele, b/ pro dílenské opravy a dílenskou údržbu - dílenské prostory zhotovitele. Místem předání díla/přístroje k opravě a po opravě či údržbě/ je sídlo objednatele. IV. Podmínky provádění díla, práva a povinnosti smluvních stran / 1. Objednatel se zavazuje: a/ poskytovat zhotoviteli při provádění díla potřebné podklady a informace, b/ umožnit zhotoviteli přístup do určených prostor k provedení prací spojených s dílem, cl po provedení díla zaplatit za podmínek stanovených v čl. V. a VI. této smlouvy dohodnutou cenu. 2. Objednatel, má právo kontrolovat, jak je dílo zhotovitelem prováděno a požadovat po zhotoviteli prokázání skutečného stavu provádění díla. Tato kontrola nezbavuje zhotovitele plné odpovědnosti za plnění povinností v souladu s touto smlouvou. 3. Zhotovitel se zavazuje provádět dílo podle čl. II této smlouvy na svůj náklad a na své nebezpečí v souladu s platnými technickými normami i dalšími obecně závaznými právními předpisy. Zhotovitel ručí za náležitou odbornou kvalifikaci techniků provádějících dílo. 4. Zhotovitel se zavazuje používat při opravách přístrojů originální náhradní díly, dle výrobce a typu zařízení, popřípadě náhradní díly a materiály, které odpovídají typu přístrojů a nejsou v rozporu s platnými normami. 5. Zhotovitel je vlastníkem všech věcí nezbytných k realizaci servisní činnosti, které vnesl na pracoviště a nese nebezpečí škod na nich vzniklých nebo jimi vyvolaných. 6. Zhotovitel se zavazuje provádět preventivní prohlídky, které předem stanoví v harmonogramu pro každý přístroj dle návodu k obsluze. Preventivní prohlídky dle výše uvedených zákonů budou zaznamenány do přístrojové knihy, která bude předložena odpovědným zaměstnancem FN MOTOL. 7. Závadu na přístroji nahlásí za objednatele pověřený zaměstnanec OT telefonicky následně e-mailem. V naléhavých případech závadu nahlásí pověřený zaměstnanec technického pracoviště. 8. Zhotovitel zajistí nástup technika na pracoviště objednatele v co nejkratším termínu, nejpozději do 24 hod. od nahlášení požadavku objednatelem. 9. Oprava bude dokončena nejpozději 7 pracovní den ode dne nástupu technika na pracoviště objednatele. U oprav, kde je nutná výměna náhradních dílů, které musí být objednány u výrobce, bude termín dokončení předmětem jednání u každé dílčí opravy a bude zaznamenán v pracovním listě. 10. V případě, že bude nutná dílenská oprava, převezme přístroj servisní technik přímo na pracovišti objednatele a podpisem potvrdí převzetí přístroje. 11. Opravený přístroj předá zpět proti podpisu oprávněné osoby objednatele na pracovišti objednatele. 12. S ohledem na nezbytnost opravy přístrojů, techniky pro ochranu života a zdraví pacientů objednatele je zhotovitel po provedení opravy povinen přístroje předat ihned zpět objednateli. 13. Zhotovitel se zavazuje dodržovat mlčenlivost o všech skutečnostech a informacích týkajících se léčebné, ekonomické, obchodní či technické činnosti nemocnice, které zjistí nebo mu budou poskytnuty v souvislosti s činností prováděnou na základě této smlouvy. Zhotovitel se zavazuje, že výše uvedené informace neposkytne třetí osobě, nevyužije jich ve vlastní prospěch ani ve prospěch třetích osob. Za důvěrné informace a předmět mlčenlivosti dle této smlouvy se považují rovněž jakékoliv osobní údaje, podoba a soukromí pacientů, zaměstnanců či jiných pracovníků objednatele, se kterými se zhotovitel v souvislosti se svou činností pro objednatele dozví nebo dostane do kontaktu. V případě porušení povinnosti mlčenlivosti se zhotovitel zavazuje uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 20.000,- Kč za každý takový případ. Úhradou smluvní pokuty není dotčeno právo objednatele na náhradu újmy či náhradu nákladů účelně vynaložených na uplatnění jeho práva dle tohoto odstavce. 14. Zhotovitel není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu postoupit pohledávku za objednatelem vzniklou na základě této smlouvy ani postoupit tuto smlouvu. v. Cena za dílo 1 . Cena za dílo uvedené v čl. II odst. 1 této smlouvy vychází rozsahu prací, který je přílohou č. 1 této slovy. 2. Cena za dílo uvedené v čl. II odst. 1 této smlouvy zahrnuje cenu práce servisního technika, náklady na dopravu a cestovné servisního technika, cenu náhradních dílů a materiálu a náklady na jejich dopravu a pojištění. 3. Zhotovitel je oprávněn na začátku kalendářního roku, nejpozději do konce března, tuto cenu upravit o výši míry inflace oficiálně oznámenou za předchozí kalendářní rok Českým statistickým úřadem a o této změně ceny informovat objednatele. VI. Platební podmínky ✓ 1. Cena za dílo se hradí včetně DPH, a to na základě daňového dokladu (dále jen „faktury") vystavené zhotovitelem /po předání opravených přístrojů/ a zaslaného objednateli. 2. Splatnost faktury je 60dnů od jejího doručení objednateli. 3. Faktura musí obsahovat všechny náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, § 435 občanského zákoníku, a ust. § 29 zákona, č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. 4. Nedílnou součástí faktury je pracovní /montážní/ list potvrzený oprávněným zaměstnancem technického odboru. Originál pracovního listu musí obsahovat: a/ název předmětu díla, b/ typ a výrobní číslo, u hmotného investičního majetku inventární číslo FN Motol, cl popis provedené práce, d/ hodinovou nebo ceníkovou částku, e/ název a cenu náhradního dílu, f/ datum zahájení a ukončení opravy, g/ datum převzetí provedeného díla vedoucím oddělení, h/ počet odpracovaných hodin, ch/podpis zaměstnance odpovědného za provedenou práci. 5. Objednatel může fakturu nejpozději do data její splatnosti vrátit zhotoviteli k přepracování v případě, že obsahuje neúplné či nesprávné údaje. U opravené nebo nové faktury běží nová lhůta splatnosti. VII. Práva z vadného plnění, Záruka za jakost1 1. Zhotovitel přejímá tuto záruku za jakost díla /opravy/: - předmět díla bude po dobu 6-ti měsíců od data převzetí objednatelem způsobilý ke smluvenému, resp. obvyklému účelu a zachová si po tuto dobu smluvené, resp. obvyklé vlastnosti. 2. Na dodané náhradní díly poskytuje zhotovitel záruku v souladu se záruční dobou poskytnutou výrobcem. Dnem převzetí díla se rozumí den potvrzení montážního listu oprávněným zaměstnancem objednatele. 3. Zhotovitel se zavazuje bezplatně odstranit vady díla, které se vyskytnou v záruční době po provedení díla a to do 7 dní od písemného oznámení objednatele zhotoviteli. Objednatel je povinen bez zbytečného odkladu od zjištění vad písemně, zejména emailem, upozornit zhotovitele a vyzvat jej k jejich odstranění. Bezplatný záruční servis pokrývá i náklady na náhradní díly, cestu a práci zhotovitele. 4. Záruční doba neběží po dobu, po kterou objednatel nemůže užívat předmět díla pro jeho vady, za které odpovídá zhotovitel. 5. Zhotovitel má povinnost nahradit újmu, kterou při provádění díla způsobil, ledaže tuto újmu nemohl odvrátit ani při vynaložení odborné péče. 6. Nároky z vad plnění se nedotýkají práv objednatele na náhradu újmy vzniklé objednateli v důsledku vady ani na smluvní pokutu vážící se na porušení povinnosti, jež vedlo ke vzniku vady. 7. Práva z odpovědnosti za vady díla se řídí ustanovením § 2615 a násl. občanského zákoníku. Vlil. Smluvní pokuty a úroky z prodlení 1. Zhotovitel se zavazuje při porušení závazku podle čl. IV odst.8, 9 uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,5 % z ceny za dílo uvedené v čl. V. odst. 1 za každý den prodlení zhotovitele. 2. Pro výpočet smluvní pokuty určené procentem je rozhodná celková cena za dílo včetně DPH. 3. Objednatel se zavazuje v případě prodlení s úhradou faktur zaplatit úrok z prodlení maximálně ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb., ve znění pozdějších předpisů. 4. Úhradou smluvní pokuty není dotčeno právo na náhradu újmy a náhradu nákladů vynaložených na uplatnění svého práva. 5. Smluvní pokuta je splatná do 30 dnů ode dne doručení výzvy k jejímu zaplacení. Dnem splatnosti se rozumí den připsání příslušné částky na účet objednatele. IX. Doba trvání smlouvy 1. Smlouva o dílo se uzavírá na dobu určitou a to od účinnosti této slovy do 31.08.2022. 2. Smlouva může být ukončena dohodou smluvních stran, výpovědí nebo odstoupením od smlouvy. 3. Smlouva může být ukončena písemnou výpovědí doručenou druhé smluvní straně. Výpovědní lhůta činí 1 měsíc a počne běžet prvního dne měsíce následujícího po doručení výpovědi. V případě, že druhá smluvní strana výpověď nepřevezme či doručení výpovědi jinak zmaří, má se za to, že doručeno bylo třetí den po odevzdání výpovědi k doručení na poště v podobě doporučeného dopisu, a to na poslední známou adresu druhé strany této smlouvy. X. Odstoupení od smlouvy 1. Objednatel je oprávněn odstoupit od této smlouvy v případě podstatného porušení smlouvy zhotovitelem. Odstoupení od smlouvy se nedotýká nároku na náhradu újmy vzniklé porušením smlouvy. Mimo případy dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku se za podstatné porušení smlouvy považuje následující: na straně objednatele nezaplacení ceny za dílo podle této smlouvy ve lhůtě delší 60-ti dní po dni splatnosti příslušné faktury, na straně zhotovitele, jestliže dílo neprovede řádně a včas, pokud nezjednal nápravu, přestože byl objednatelem na neplnění této smlouvy písemně upozorněn. 2. Odstoupení podle této smlouvy musí být v písemné podobě doručeno druhé smluvní straně, musí v něm být přesně popsán důvod odstoupení a podpis oprávněné osoby odstupující smluvní strany, jinak je odstoupení od této smlouvy neplatné. Účinky odstoupení od smlouvy nastávají okamžikem doručení písemného projevu vůle druhé smluvní straně. 3. Odstoupení od této smlouvy se nedotýká práva na náhradu škody vzniklého z porušení smluvní povinnosti, práva na zaplacení smluvní pokuty a úroku z prodlení, ani ujednání o způsobu řešení sporů a volbě práva. XI. Závěrečná ustanovení 1. Závazky z této smlouvy se řídí českým právem. 2. Právní vztahy v této smlouvě neupravené jakož i právní poměry z ní vznikající a vyplývající seřídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. 3. Případné spory smluvních stran budou řešeny smírnou cestou a v případě, že nedojde k dohodě, budou spory řešeny příslušnými soudy ČR. 4. V případě, že některé ustanovení této smlouvy je nebo se stane neúčinné, zůstávají ostatní ustanovení smlouvy účinná. Strany se zavazují nahradit neúčinné ustanovení této smlouvy ustanovením jiným, účinným, které svým obsahem a smyslem odpovídá nejlépe obsahu a smyslu ustanovení původního, neúčinného. 5. Změny smlouvy lze provádět pouze písemně formou očíslovaných dodatků. 6. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu přečetly, a že byla ujednána po vzájemném projednání podle jejich svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně, nikoliv v tísni za nápadně nevýhodných podmínek. 7. Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech s platností originálu, přičemž objednatel obdrží dvě vyhotovení a zhotovitel jedno vyhotovení. předešlá ujednání smluvních stran. 9 Zhotovitel bere na vědomí a souhlasí se zveřejněním smlouvy a jejich náležitostí objednatelem za účelem splnění povinností uložených mu platnou a účinnou právní úpravou, a to zejména, zákonem č. 340/2015 Sb., o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o registru smluv1I1), a dále pokyny a rozhodnutími Ministerstva zdravotnictví České republiky. 10. Zhotovitel bere na vědomí, že objednatel, jakožto státní příspěvková organizace, je povinna na dotaz třetí osoby poskytnout informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. 11. Smluvní strany souhlasí s uveřejněním této smlouvy v plném znění, všech jejích náležitostí vč. příloh, které jsou její nedílnou součástí v registru smluv. 12. Tato smlouva vstupuje v platnost dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran a účinnosti nabývá v souladu se zákonem o registru smluv. Nedílnou součástí této smlouvy jsou tyto přílohy: příloha č. 1 - Ceník příloha č. 2 - Výpis z obchodního rejstříku POiŠ ÍITC} -7 Hodnoceni nejvyiíl důvěryhodnosti ISO 9001 ISO 14001 kultní nemocnice v Motole ISO 13485 Úvalu 84,150 06 Praha 5 Cena v Kč Veřejná zakázka malého rozsahu 260,- Dodání úpravny vody pro ředící stanici 260,- persterilu a její servis 790,- 70,- Seznam spotřebního materiálu 10,- Položka 4.900,- 7.500,- Filtrační vložka 20“ 1 mikron cena za kus 4.490,- Filtrační vložka 20“ 5 mikronů cena za kus Blok aktivního uhlí 20“ cena za kus Náplň iontoměniče DEMI 835 cena za litr Regenerační tabletová sůl cena za kg UV zářič 55W cena za kus Mikrobiologický filtr 20“ 0,2 um cena za kus Modul reverzní osmózy 2521 E eSSS I