Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva o dílo číslo objednatele 4/18/0213 cıslo zhotovitele uzavřená mezi níže uvedenými účastníky podle § 2586 a násl. občanského zákoníku 1.Účastnící smlouvy objednatel: STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC PSČ, sídlo: 460 01, nám. Dr. E. Beneše 1, Liberec I zastoupený: Tiborem Batthyánym, primátorem města IČO: 00262978 DIČ: CZ00262978 Telefon: 485 243 111 Fax: 485 243 113 l ve vececn smluvních Opravnen kjednanı: Bc. David Novotný, ved. odb. Správy veř. majetku ve věcech technických oprávněn kjednání: Bc. David Novotný, ved. odb. Správy veř, majetku (dále jen objednatel) Zhotovitel: Marvin style S.r.o. 464 01, Lesní 1281, Frýdlant PSČ, sídlo: Markem Sekáčem, jednatelem zastoupený: 28738136 IČO: CZ28738136 DIČ: 607 270 759 Telefon: ve věcech technických oprávněn kjednání: Marek Sekáč, jednatel zapsaný v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ustí nad Labem, C 29639 (dále jen zhotovitel) (objednatel a Zhotovitel dále Společně také jen jako „účastníci smlouvy“ nebo také jen „smluvní Strany“) 2. Předmět a smlouvy Touto smlouvou se Zhotovitel zavazuje k provedení díla a objednatel se zavazuje k převzetí dıla a zaplacení ceny za jeho provedení, a to za podmínek Smluvených níže. Dále tato smlouva upravuje vzajemné právní vztahy mezi objednatelem a Zhotovitelem, a to zejména jejich práva a povinnosti při zhotovování díla tak, jak je dále v této smlouvě uvedeno. 3.Předmět plnění- vymezení a účel díla , Předmětem plnění smlouvy je provedení stavebních prací a úprav (bourání konstrukcí - stabilizace pravobřežní opěry na výtoku, oprava betonové konzoly nosné konstrukce na vtoku, doplnění ocelové výztuže, sanace korodujících výztuží v pohledu obou konzol, doplnění dna toku dlažbou, skládkovné včetně odvozu, lešení, lávky, dočasné Zajištění dopravního značení v místě prací), které vzešli Z běžné mostní prohlídky, jejich provedení je nutné pro Zajištění řádného technického stavu mostu a přímo souvisí se Zakázkou „Oprava mostu - LB 159a, Liberec, 1 w Františkov, ul. Klášterského, přes Františkovský potok“ a to na základě nabídky zhotovitele ze dne 20. 8. 2018, která je přílohou a nedílnou součástí této Smlouvy. Místem plnění je Františkov. Předmětem plnění (díla) je provedení veškerých dalších činnosti souvisejících S realizací díla, přičemž se zejména jedná o: 0 geometrické zaměření staveniště včetně vytyčení směrověho a výskového fixu, 0 vytyčení všech inženýrských sítí v průběhu provádění prací na stavbě, odpovědnost zajejich neporušeni během výstavby a Zpětné předání jejich vlastníkům, příp. správcům, vč. Zajištění případných dohod se správci a vlastníky sítí v rámci realizace stavby, 0 ochranu stávajících inženýrských sítí během provádění stavby, 0 potřebná výkopová povolení, 0 případné pronájmy pozemků a Zajištění povolení záboru veřejného prostranství či komunikací nutných k provedení prací, včetně úhrady poplatků, 0 přípojky vody, elektro a dalších IS pro zařízení staveniště, přičemž spotřebu těchto energií v průběhu Stavby hradí zhotovitel, 0 Zajištění ostrahy stavby a staveniště, 0 zajištění bezpečnosti při provádění stavby a zajištění ochrany životního prostředí a zeleně - zhotovitel bude zakázku realizovat tak, aby neměla nepříznivý dopad na životní prostředí a okolí stavby ve smyslu zákona Č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany Zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a O zajištění bezpečnosti a Ochrany Zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (Zákon O zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), a dodržovat hygienické předpisy O ochraně okolí stavby před nadměrným hlukem, 0 zajištění čistoty na staveništi a zejména v jeho okolí, v případě potřeby zajistit čištění komunikací dotčených provozem zhotovitele, zejména výjezd a příjezd na staveniště, 0 provádění stavby v souladu se stanovisky dotčených orgánů předmětné stavby, vyjádřeními vlastníků technické infrastruktury a povolenímí k provádění stavby vydanými SÚ V Liberci, 0 vypracování a projednání návrhu dočasných dopravních Opatření a zajištění povolení zvláštního užívání komunikací v souladu S postupem výstavby včetně správních poplatků a povolení k užívání dalších, stavbou dotčených pozemků (skládky materiálu, mezideponie atp.), 0 osazení dopravního značení k dopravním omezením, zajištěníjeho údržby, přemístování a následného označení (vč. dopravního značení v době předčasného užívání komunikace, či její části), á to do doby předání celkově dokončeněho díla objednateli a odstranění případných vad a nedodělků; za zajištění opatření pro Zabezpečení bezpečnosti provozu v souvislosti s omezeními spojenými S realizací akce zodpovídá v průběhu prací zhotovitel, 0 zajištění informovanosti občanů s dostatečným předstihem a v dostatečné míře O způsobu obslužnosti dané lokality, ve které bude prováděna stavební činnost (možnosti parkování vozidel vč. určení náhradních parkovacích ploch V dané lokalitě po dobu provádění stavebních prací, možnosti zásobování, způsob přístupu a příjezdu, 0 koordinaci postupu výstavby a ostatních činností souvisejících s předmětem veřejné Zakázky s vlastníky sousedních nemovitostí a vlastníky technické infrastruktury včetně jejich dodavatelů (voda, kanalizace, plyn, elektro, sdělovací kabely) a zajištění nepřetržitého přístupu a příjezdu k nemovitostem v dané lokalitě dotčeným stavbou, včetně zřízení případných provizorních přístupů a přijezdů, 0 všechny činnosti Z titulu vlastníka komunikace do doby předání a převzetí kompletně dokončeného díla objednatelem bez vad a nedodělků (bezpečnost silničního provozu, úklid komunikace V letním, popř. zimním období, pojistné události Z provozu na veřejné komunikaci vyplývající atd.), 0 případné dohody a náhrady škod uživatelů nebo vlastníků sousedních nemovitosti (vč. případných ušlých zisků atd.) v rámci pojištění zhotovitele díla, 2 0 odvoz a uložení přebytečných výkopù na skládku vč. poplatků za uskladnění; zajištění likvidace vybouraných hmot, odpadů a zeminy, případné náhradní včetně výsadby a péče o ní, 0 vedeni průběžné technické dokumentace nemovitostí bezprostředně umístěných u předmětu Zakázky V průběhu realizace stavby, 0 kompletní dodávku navržených systémových řešení včetně všech doplňujících prvků; 0 provedení realizace stavby podle projektové dokumentace včetně dodržování dílčích termínů plnění dle plánu organizace výstavby, popř. projektu dopravních opatření, které jsou součástí projektové dokumentace, 0 provedení všech zkoušek, revizí a dalších nutných úředních zkoušek potřebných k prokázání kvality a bezpečně provozuschopnosti díla a všech jeho součástí, včetně podrobných technických záznamů o průběhu a výsledcích těchto zkoušek, 0 předání prohlášení o shodě na všechny použité materiály a zařízení a dalších dokladů, souvisejících S plněním předmětu zakázky, které jsou nezbytně ke kolaudačnímu řízení a provést zaškolení pracovníků budoucího uživatele na obsluhu veškerého dodaného zarızenı, 0 Zpracování fotodokumentace stavby - projektu a její předání zadavateli po dokončení stavby v jenom vyhotovení v elektronické podobě, přičemž fotodokumentace bude dokladovat průběh díla a bude dokumentovat postup stavby a zejména části stavby a konstrukce před jejich zakrytím, 0 celkový úklid stavby a dotčeného okolí, likvidaci jím Zřízeného zařízení staveniště do jednoho týdne od ukončení stavby, 0 přípravu, pořízení a dodání potřebných podkladů a dokladů k podání žádosti O vydání kolaudačního rozhodnutí, 0 odstranění příp. kolaudačních závad a provádění bezplatného záručního servisu během záruční lhůty, 0 uvedení pozemků, jejichž úpravy nejsou součástí díla, ale budou stavbou dotčeny, po ukončení prací neprodleně do původního, resp. řádného a bezvadného stavu; 0 5opř9ze1ad/jl2io0šžt0eě6nnííSbdp.ao,ldškOílcbahldiůpžšoípdcrmhoímnmieonkžinmbáoelszntpíeczčhpnropasoctžoiavdáaanvíoccíphclrháannnuyaBzbdOerZazvpPíečdpnlřioe spztrááackio,oncaahr3naa0nř9uí/z2Ze0dn0ría6vvílSábpd.ř,yi práci na staveništích, 0 Zajištění práv k dotčeným nemovitostem včetně případných pronájmů pozemků, 0 uvedení zařízení do provozu, 0 pořízení výrobních výkresů, 0 jakékoliv další vedlejší výdaje potřebné pro realizaci tohoto díla. aovaOsdbtpjevořebčuedrpadniasallnntoěěeždlmeosunlauésžmpmbzrlyhoouobvvtčjieonevdísdiehpntnoaoeíltteřvdlsezíeelbtmaoa..vzhauaPvnoaépkzřuueíjdnmíeortgpoioSesnkeduyobhtdurnaadovdeuaitttemolsobiižjnevsdézln,áuajžtzeeelabmivnaaonzuauejznseáeorkusglčieaiídnZěnhnooevstyzotúbvčiyttttaeoknl,výácbnahíběyhvkeyZčmřhíoástsdlotnveaéinvtmébemuyl 4.Doba plnění předmětu díla. doba provedení díla Zhotovitel se zavazuje realizovat dílo ve lhůtě maximálně 10 kalendářních týdnů ode dne převzetí staveniště (dále jen ,,|hùta“). Předpokládaný termín Zahájení: 15. 9. 2018 Zhotovitel se zavazuje převzít staveniště Za podmínek uvedených v či. 7.1 této smlouvy o dílo do pěti (5) dnů od písemné výzvy objednatele, a nejpozději do pěti od převzetí staveniště (5) dnů zahájit plnění této smlouvy. Zhotovitel je povinen dílo dokončit a objednateli předat nejpozději poslední den lhůty uvedené v této smlouvě. Prodloužení lhůty požadovat pouze pro dokončení díla může Zhotovitel v případech, pokud dojde ke zpoždění postupu prací Z kterékoli z následujících příčin: 4.3.1 neplnění závazku ze smlouvy na Straně objednatele Z důvodu nedostatku finančních 3 prostředků pro plynulé financování díla objednatelem; 4.3.2 pozastavení prací Z důvodů výhradně na straně objednatele (které nejsou důsledkem vnitřních poměrů, způsobu provádění díla či neplnění závazku ze strany zhotovitele), 4.3.3 javZZvayevkndjčodaůmažůlvésosonžlddjaeeaeůljndšíkždínuioevvknebeoelšpnonpčkůářiespterro.doépbvoejíphnedérídačontemáevanlyn,ínšeéšzmírhoaoohtzmlohzovyoáciditvzne,aaulbžetr)nízá,éaniZvtnoá,kekltomkaleaonr,žopoňsurstuotijá,ísvkkcteyeík,rtéepdvrraénýolejšliíszúmtečerpeačovlnnsyyýtpurbntpoeeévztzáopppdrùeěasčscnonímíbolisdio(tíyuvln,yvaídypaasonntikpéarovjavničasimtožkáovutlpajuiřte,vi 5.Cena díla a platební podmínky Cena za dílo byla sjednána dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele. Účastníky dohodnutá cena díla činí: Celková cena díla bez DPH 96 444,00 DPH 21% 20 253,24 116 697,24 Cena díla včetně DPH ZCSpřjedíelůpdkuvnosoátvdnnááua,cnjpeaalnkasaottnrcáuaenvpněeoadocebezjnlaeáoducneavdltýoýešbleeup,řrbeneedaezmljěidzétDalPcepeHlvndšíěla(nadkí,áldaveoytom3je1ei.nvze3p.n"řícý2pe0alv1dk9ěoč.iv,pár3o.dclesonmualž”oe)unvíyjlehaůstymjladkuoovknocínemčineansíntsertjaavnvýabšmyei SdDbaa.ňň,ovvZýpcplřhaitdpnařénemédpzhinosěůdnnípo)ltapytřinbýfcuahdktevurdkaoccibeězldkvaoynvsiéttaecvleennnéěíh,odrapeňlsnopěv.néík.hojedjoímklparduůb(ědžlenýzmáksopnlaátokáDmP,Húčč.to2v3á5n/a20d0l4e dpkppCařrřenzoeelěavddk,hepmordoěvcaeklátnnalu,iícáčdedpdníaonílípnlaamlaýazavtamvčkohýěeydrv.tnonpnájuoěmjvecv,ěešdvnenaeocžšsvhktederiiorszéztikdaanvoaeášbbkvkynlloiiadcvdydůto,yvkbízon,ěhnahočvtesečocmenvhtiívptnareěallooevpvpářnařdeeceědídznpábířonyííkdtzínlelnéřáaí.ád,kdaCnnpeřééřláhhekdovoonovédvdámíýulpcva,ro,eájnvúen,apálkzbkunaalrhéanzrdmkůnyouuvjčanneeíaskmvkgpiaaéomlrjioaimtjšněntclíěnenmn,yéuí Tato smlouva nepřipouští překročení sjednané celkové ceny ani jakékoliv požadavky zhotovitele na úhradu vícenákladů či víceprací či souvisejících nákladů, to i ve formě (paušalizovaných) náhrad škod, oproti sjednané celkové ceně. a Objednatel je oprávněn odečíst Z celkové ceny díla částku skutečně neprovedených prací zhotovitelem ve výši položek uvedených nabídkovém rozpočtu zhotovitele. vCCůeečllikkoozvvaááhrccaeennniaačnSníemDsPmmHíěnbmýáůtmžmeěčinbýějtinnmaýěmvinëSfonaukavtiosprloyousSztievlSviivsneofmulvacinisalčoesmtsěiknésoevměýznmykěu,nrsoh,uodstnDaoPbtHiol.iutokuurmsěunčyesnkeéboměcnlay. vaPyohdpokotldoaevdpeesnmaýnnýperojomsvéoynsbětaamvvieen2íospftraeákjvtnunorěpyínsýbemcuihd,ezuasročuseptnirýsacnhyprpojrevodenodbaejtneýdncneahtbeoplrea.ckí,toombouussttrraannnaěmiodpsoovuěhřleansýmein,ý Kopie podepsaného a vzájemně pověřenými pracovníky smluvních odsouhlaseného soupisu skutečně provedených prací daňového dokladu. stran bude tvořit přílohu a součást příslušné faktury - Cenu díla muze Zhotovitel fakturovat po: 0 protokolárním předání celého díla a oboustranném podpisu předávacího protokolu, 0 odstranění veškerých vad a nedodělkù na a převzetí díla. díle, vyplývající Z protokolu O předání Proti vystavené faktuře s celkovou cenou lze v okamžiku jeji splatnosti kompenzovat uplatněné smluvní pokuty či jiné peněžité nároky objednatele vůči zhotoviteli či jeho právnímu nástupci dle této smlouvy. 4 5.10 Zálohy na cenu díla objednatel neposkytuje. 5.11 Splatnost faktur, popř. dílčích faktur, se stanovuje na 30 dní od data jejich prokazatelného doručení objednateli. 5.12 Faktura zhotovitele - daňový doklad pro úhradu musí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle § 29 odst. 1 a 2 Zákona 235/2004 Sb. V jeho platném znění. Na daňovém dokladu bude uveden název projektu „Oprava mostu - LB 159a, Liberec, Františkov, ul. Klášterského, přes Františkovský potok“ dále musí obsahovat číslo smlouvy o dílo, DPH, cenu celkem - částku k úhradě. popis provedeného plnění, Vcepnřuípbaedzě,DžPeH,účseatznbíu/daaňvoývšéi doklady nebudou obsahovat některou Z výše uvedených náležitostí nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky podepsaný soupis provedených prací, nepovažují se za relevantní fakturu dle této smlouvy a objednatel není povinen na ni cokoli platit. Objednatel je oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět zhotoviteli k doplnění či opravě, přičemž tato doba se nepovažuje za prodlení objednatele se splatností. Lhůta splatnosti opravených nebo doplněných daňových dokladů počíná běžet Znovu od opětovného a prokazatelného doručení náležitě doplněných či opravených daňových dokladů (faktury) objednateli. 5.13 V případě, že jsou součásti předmětu díla i přeložky inženýrských sítí, jejichž správce vyžaduje provedení jím certifikovaným realizátorem a jejich skutečná ceny bude timto správcem uplatněna v odlišné výši, než bylo ocenění uvedene v zadávacích podmínkách, bude tato Změna předmětem dodatku k této smlouvě. 6.Řízení stavby a provádění díla 6.1 Účastníci se dohodli na těchto Svých zástupcích : Zástupce zhotovitele: Marek Sekáč e-mail : info@marvinstyle.cZ, tel.: 607 270 759 Zástupce objednatele: Bc. David Novotný e-mail : novotny.david@magistrat.liberec.cZ, tel.: 485 243 874 6.2 Při provádění díla musi zhotovitel používat materiály, výrobky a technologická zařízení pouze nové a v 1. jakostní třídě; v kvalitě odpovídající DZS, RDS a pouze schválené pro použití v ČR a splňující dle platných právních předpisů předepsané vlastnosti (prohlášení o shodě, certifikáty, pokyny a návody). Skladování všech výrobků, materiálů a zařízení, manipulace s nimi a zpracování do díla musí být provedeno v souladu s technickými a technologickými pokyny, návody a upozorněními výrobců. Použití jiných materiálů po odsouhlasení S objednatelem či výrobků při provádění díla oproti DZS či RDS lze pouze nebo technickým dozorem. Použití materiálů a výrobků nezpůsobilých k dosažení řádné kvality díla dle podkladů a vydaných rozhodnutí, nebo nedodržení předepsaných nebo doporučených pracovních či technologických postupů při zpracování materiálů, zabudování výrobků nebo technologických částí (tzv. nezpůsobilé součásti), včetně poškození kvality při skladování není možné. V takovém případě má objednatel právo požadovat odstranění nezpůsobilých Součástí a jejich nahrazení vhodnými. Zhotovitel je povinen nahradit nezpůsobilé součásti na Své náklady a bezodkladně. 6.3 Kvalita zhotovitelem provedeného díla musí odpovídat požadavkům uvedeným v normách vztahujících se k prováděnému dílu, zejména pak v ČSN, případně evropských technických normách, v obecné závazných právních předpisech a v této smlouvě. Dílo bude současně splňovat požadavky vyhlášky č. 398/2009 Sb., O obecných technických požadavcích zabezpečujicích bezbariérové užívání staveb. Objednatel je oprávněn kvalitu zhotovitelem provaděného díla kdykoli kontrolovat. Zhotovitel při realizaci zakázky je dále povinen dodržet resortni Systém řízení jakosti ,,Obchodní podmínky staveb pozemních komunikací schválené MD-OI, č.j. 321/08-910-IPK/1 ze dne 9.4.2008 s účinnosti od 1.5.2008 (dále ,,OPSPK“) a ,,Technické kvalitativní podmínky staveb pozemních komunikací“ schválené MDS-OI, č.j. 653/O7-910-IPK/1 ze dne 6.8.2007 S účinností od 1.9.2007 (dále jen ,,TKP"). Tento systém obsahuje soubor technických podmínek, které navazují na ČSN. 5 Při prováděnístavby musí být dodrženy, respektovány, či splněny: 0 obecné podmínky dané povoieními k realizaci stavby, v případě změn, které vyplynou v průběhu realizace akce nebo vyvolané zhotovitelem a odsouhlasené objednatelem, vč. zakreslení změn do projektové dokumentace, 0 všechny právní předpisy, zejména týkající se ochrany životního prostředí, předpisy na likvidaci odpadů, znečišťování ovzduší a hygienické předpisy o ochraně okolí stavby před nadměrným hlukem, 0 podmínky stanovené vydanými a platnými stavebními povoieními týkajícími se provedení Stavby, a to včetně všech dalších podmínek stanovených dotčenými orgány a účastníky řízení, při vydání výše uvedených povolení, 0 pokyny a připomínky autorského dozoru stavby a technického dozoru investora, případného jiného autora stavební dokumentace, resp. dozoru objednatele nad prováděním díla. Zhotovitel se zavazuje provést dílo na svůj náklad a na své nebezpečí a zajistit na svůj náklad všechny věci a povolení či oprávnění nutná k provedení díla. Dílo se považuje za provedené, je-li dokončeno bez vad a nedodělků a předáno. To platí i pro dílčí části díla. Za vady se mimo jiné považuje jakýkoli nesoulad s touto smlouvou, projektovou dokumentací, k prováděnému dílu se vztahujícími technologickými postupy, technickými listy výrobků, normami (zejména ČSN), obecně závaznými právními předpisy a pokyny objednatele. Za vadu se považuje i dílo, které není způsobilé plně sloužit k účelu Smluvenému v této smlouvě. Zhotovitel nese odpovědnost za vhodnost použitých materiálů a je povinen objednatele písemně upozornit na nevhodné materiály určené k použití při provádění díla, které je oprávněn použít pouze v případě, že objednatel písemně sdělí, že na jejich použití tnıá. Zhotovitel je povinen projednat s objednatelem a od objednatele si nechat předem schválit veškeré změny technologických postupů, Změny použití materiálů a ostatní Změny stavebních procesů při provádění díla, včetně změn DZS, RDS atd. Zhotovitel je povinen pro provádění díla osadit na objednatelem předaný napojovací bod elektro vlastní rozvaděč opatřený vlastním měřením. Náklady spojené S odběrem elektrické energie pak v plné výši hradí Zhotovitel. 7.Staveniště, stavební deník Vytýčení inženýrských sítí na místě stavby a v nezbytném pracovním prostoru zajistí zhotovitel, a to vždy v dostatečném časovém předstihu před započetím zemních či jiných prací. Zhotovitel je povinen řídit se při Stavební Činnosti pokyny a podmínkami uloženými příslušnými správci sítí. Za poškození inženýrských sítí, jakož i komunikací či dalšího majetku třetích osob v souvislosti S prováděním stavby, odpovídá Zhotovitel. Dodávku energií a přístup na staveniště, jeho údržbu, sjízdnost a bezpečný provoz zajistí na své náklady zhotovitel, který hradí veškeré poplatky vzniklé či související se spotřebou všech energií po dobu provádění stavby, dale veškeré poplatky, náhrady škod či sankce vzniklé či vymëřené v souvislosti se staveništěm, jeho existencí a vlivem na okolí. Zhotovitel umožní přístup na staveniště všem svým zaměstnancům, subdodavatelùm, osobě vykonávající autorský anebo technický dozor Stavby a zástupcům a poradcům objednatele a jiným osobám oprávněným vstupovat na staveniště dle právních předpisů. Ve vztahu k těmto osobám zhotovitel odpovídá za bezpečný přístup a pohyb po staveništi. Zhotovitel umožní přístup na staveniště osobě provádějící fotodokumentaci a videozáznamy O průběhu provádění Stavby, tuto osobu vybaví potřebnými ochrannými prostředky a odpovídá za její bezpečný pohyb v prostoru staveniště. Zhotovitel zajistí na svůj náklad ostrahu staveniště a je povinen chránit veškerý uskladněný materiál, technologické pnıky či zařízení před ztrátou, poškozením či zničením v důsledků prováděné stavební činnosti, působení jiných osob či povětrnostních vlivů, jakož i před možnou krádeží. 6 Mimo staveniště nesmi zhotovitel odkládat, skladovat či ponechávatjakýkoliv materiál, ani nesmí mimo na stavbě neoprávněně zasahovat do nemovitostí Sousedících hranice staveniště činnosti se staveništěm. Zhotovitel je oprávněn umístit na staveniště Zařízení staveniště o velikosti přiměřené staveništi a povaze stavby. Při provádění stavby nesmí Zhotovitel postupovat tak, aby došlo k ohrožení nebo ke škodě na životním prostředí a pokud dojde stavební činností k zásahu do životního prostředí imisemi, hlukem, znečištěním atd. je zhotovitel povinen neprodleně odstranit závadný stav, přijmout opatření ke snížení účinků a současně je povinen hradit škody, které v souvislosti se Stavební činností na jednotlivých složkách životního prostředí vznikly. Při dokončení stavby zhotovitel spolu S jejím předáním odevzdá objednateli originál kompletního stavebního deníku a veškeré další dokumentace. 8.Povinnosti zhotovitele Zhotovitel je povinen provádět dílo samostatně, odborně a v souladu se svými povinnostmi. Zhotovitel se zavazuje zhotovit dílo kvalifikovaně a odborně a zajistit pro jeho provedení veškeré technické, provozní, personální a organizační podmínky. Zhotovitel zhotoví dílo v souladu s platnými právními předpisy, s platnými technickými normami, předepsanými technologickými postupy, S podmínkami vydaného územního rozhodnutí stavby a stavebního povolení stavby, v souladu s DZS, RDS, touto smlouvou a pokyny objednatele nebo technického dozoru. Zhotovitel je povinen posoudit vhodnost pokynu objednatele a technického dozoru, a pokud dle svých odborných znalostí a prověřených zkušeností zjistí nevhodnost pokynu, je povinen na nevhodnost pokynu upozornit. Zhotovitel je povinen při provádění stavebních prací dodržovat ustanovení příslušných předpisů O bezpečnosti práce a ochraně zdraví při práci, Zejména zákoníku práce, Zákona Č. 309/2006 Sb., nařízení vlády č. 362/2005 Sb., č. 591/2006 Sb., č. 495/2001 Sb. a č. 201/2010 Sb. v platném znění. Pracovníci zhotovitele jsou povinni při provádění prací dodržovat ustanovení nařízení vlády 495/2001 Sb., zejména nosit ochrannou přilbu, dlouhé kalhoty a pracovní obuv se zesílenou podrážkou a budou viditelně označení obchodním jménem zhotovitele, Současně jsou povinni řídit se pokyny zástupců objednatele směřujícími k ochraně zdraví a majetku. Škody, způsobené nedodržením předpisů O bezpečnosti práce a ochraně zdraví při práci Zhotovitelem, hradí Zhotovitel. K provedení kontroly prací, které budou v průběhu výstavby Zakryty, vyzve zhotovitel objednatele nebo jím pověřenou osobu nejméně tři (3) pracovní dny předem, a to zápisem do stavebního deníku s uvedením termínu kontroly a prokazatelným předložením deníku objednateli. Nevyzve- li zhotovitel objednatele ke kontrole Zakrývaných prací, je povinen umožnit mu na jeho žádost jejich dodatečnou kontrolu a v tomto případě nese veškeré náklady s tím spojené. Nedostaví-li se objednatel v termínu uvedeném ve stavebním deníku ke kontrole Zakrývaných prací, je zhotovitel oprávněn po své kontrole a zápisu do stavebního deníku dílo zakrýt a pokračovat v praci. Zhotovitel je povinen odkrýt Zakryté práce na žádost objednatele i později. Nebude-li na díle shledána žádná vada, uhradí náklady spojené S dodatečným odkıytím objednatel. O výsledku provedených kontrol prací před zakrytím se povinně provede zápis ve stavebním deníku, včetně popisu vad zjištěných prací. V případě zjištění vad při kontrole kvality provedených prací před zakrytím, je zhotovitel povinen závadný stav odstranit a přizvat technický dozor k opakované kontrole. Zhotovitel je povinen dodržovat ustanovení zákona č. 133/1985 Sb., O požární ochraně v platném znění a vyhlášky Ministerstva vnitra Č. 246/2001 Sb. (o požární prevenci), v platném Znění. Veškeré Škody, způsobené nedodržením uvedených předpisů, hradí zhotovitel. Zhotovitel se zavazuje provádět dílo v souladu s obecně závaznými právními předpisy v oblasti život. prostředí. 8 7 Zhotovitel se zavazuje nakládat s odpady vzniklými v průběhu realizace díla dle zákona č. 185/2001 Sb., O odpadech v platném Znění a vyhlášek Ministerstva životního prostředí č. 376/2001 Sb., Č. 7 v 381/2001 Sb., Č, 383/2001 Sb., č. 384/2001 Sb, a č. 374/2008 Sb. v platném znění a dodržovat opatření dle systému řízení EMAS nebo dle českých technických norem řady ČSN EN ISO 14000. 8.8 Zhotovitel se zavazuje odstranit na svůj náklad veškerý odpad vzniklý při provádění díla a udržovat staveniště uklizené. Úklid je povinen provádět průběžně, nejméně 1× za den po celou dobu provádění prací, a vždy v případě potřeby (např. znečištění přilehlé pozemní komunikace, atp.). 8.9 Zhotovitel je povinen odstranit odpad, vzniklý při realizaci díla, na vlastní náklady, vést O odpadu příslušnou evidenci a při předání díla (poslední časti) předložit objednateli doklady O odstranění a likvidaci odpadu. Tyto doklady budou jako příloha součástí „Protokolu O předání a převzetí prací zhotovitele“. Pokud zhotovitel objednateli při předání díla (poslední dílčí části) doklady O odstranění a likvidaci odpadu nepředloží, jedná se O podstatnou vadu díla a dílo se nepovažuje za řádně provedené a Objednatel nemá povinnostjej převzít. 8.10 Zhotovitel prohlašuje, že se dostatečně seznámil s faktickým stavem a technickou dokumentací stavu místa provádění díla a staveniště, a že nezjistil, ani podle stanovisek jím přiznaných odborně způsobilých osob, žádné překážky, které by zhotoviteli bránily v uzavření této smlouvy a/nebo které by vedly k nemožnosti provedení díla. 8.11 Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty (včetně subdodavatelù) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to po celou dobu realizace, tzn. do převzetí díla Objednatelem bez vad a nedodělků, stejně tak za škody způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku, tzn. že v případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdů, plotů, objektů, prostranství, inženýrských síti) nebo poškození zdraví osob, je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit. Zhotovitel je povinen pojistit, aniž se tím omezují jeho povinnosti a odpovědnosti: a) předmět díla včetně veškerého materiálu skladovaného na staveniští, který bude sloužit pro realizaci díla, včetně zařízení staveniště, pojištěním stavebně montážních rizik, a to na pojistnou částku nejméně ve výši celkové ceny díla včetně DPH b) náklady na demolici, vyklizení a odvoz suti nutné k opravě nebo znovuzřizení díla Znehodnoceného pojistnou událostí, a to na pojistnou částku v plně výši, nejméně ve výši dohodnuté ceny díla c) stavební zařízení a věci zhotovitele umístěné na staveniští a sloužící k realizaci díla d) Ostatní rizika a odpovědnosti (proti požáru, odpovědnostz provozu vozidel, profesní pojištění, odpovědnost za zaměstnance atd.) 8.12 Zhotovitel se zavazuje plně respektovat a dodržet veškerá opatření a termíny stanovené Objednatelem k nápravě a odstranění případných nesrovnalosti, nedostatků a závad při provádění stavby, zjištěných v rámci kontrolní činnosti. Za taková opatření objednatele jsou považována i opatření a požadavky dozoru objednatele, pokud Objednatel výslovně nestanoví jinak. 8.13 Zhotovitel se zavazuje řádně uchovávat originál smlouvy, včetně dodatků a všech jejich příloh, veškeré originály dokladů a listin (zejména účetních) týkajících se předmětu smlouvy či S ním souvisejících činností, a to minimálně po dobu deseti let od provedení díla. 8.14 Zhotovitel se zavazuje oznámit objednateli neprodleně všechny podstatné změny a skutečnosti, které maji vliv nebo mohou mít vliv, nebo souvisejí S předmětem smlouvy, nebo se jakýmkoliv způsobem předmětu smlouvy nebo stavby dotýkají. 8.15 Zhotovitel se zavazuje poskytnout v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, subjektům provádějícím audit a kontrolu všechny nezbytné informace týkající se dodavatelských ćinností spojených S předmětem smlouvy a poskytnout těmto kontrolním orgánům svoji součinnost. 9.SQoluQůsobení ob'|ednateIe 9.1 Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit a zhotovitelem řádně a včas dokončené dílo bez vad převzít a zaplatit sjednanou cenu. Pokud je to nezbytné k řádnému provedení díla, je Zhotovitel oprávněn vyžadovat součinnost objednatele. V takovém případě je zhotovitel povinen O součinnost požádat předem a poskytnout k tomu objednateli přiměřenou lhůtu. Pokud Objednatel oznámí zhotoviteli, že poskytnutá lhůta není přiměřená a zároveň oznámí 8 žkpuláořhrdnůíčttopeuaasnkdtátkenzeclíahhs,ůsoltpsaal.tokndběZdyynhoíodotjaboeptjvoeiečžntdneeanlězad.btojeyevltapennoáoévisonsokeouaunččmiižžnnáinndtooaásstttiOr,úessatjokenucěč,epirntooenbloSjesmeftdlonnuoiavbctnjkeíeyldenčs,iattrejeamelnayeiZlphzeoíátmsvoeavamizntnveěál;pítposaopkeutrmozánevéonvběpjnouerddgopneboaněžttáentdlíuaecthtmo 9.2 vpandPeíeoozšbsbkakaoeuvemidrnknnáeěýppndmlríornoajěvdncdneaoieídodsneaztánktálrínvkaíanedpěízřmlkeoaorpukbuamjtštoůeéeřbtdženjonníeeaísdtmnbeplaýklrtoteeoeupvlvpráezěrodk.osděrvjlánáeocdídeuěntnž.ídaeínnlDýaanoce0hbbZadotoopdubroůtuodov,dvoslrpdmoáoůlucožekuentanvíeíoruozsz,uaepvozziužhanrdočětěpínonoívípdi,omtdíenllnaaeknydet,soomtbžroyaebhnultzědrhvdoeíátolnoboívsjitZeptdařednnleaůoktuvváčeoežilndnkeiůo,yl 10.V|astnické právo ke stavbê,_přejimací řízení 10.1 pOVanrldazoasasdtřtlZrínohaziuoňecžntokeívoénávdínoopílvrhsaáůntvntáaoyésvmlbkkeydedndokíakůzleoho,Znobčtjteetoajd.nkvntíoaojvtdeavíehlznlaoneé.i.kpvlZěoýhcocšithkoovš-ziketosnedtlíamvnv,šebazěkačkipnlřeázesdnceáihčáopezdrnípáíovmovo,kězadhdmnoožotsiovtkjieetzhmeaolenzeapnbbřaeeuzdpdpářoenevčíráíunšívoebznjnímeiadkptnureaartšciekíáloličd.ui 10.2 Z důvodu prodlení objednatele S úhradou faktury, S převzetím díla nebo jiného porušení zonppáoeavsbtiaořnhenonoddsíosttinvraldaalňsZeotvantaiébtctuto,dvSíopmvřolebaomjnuíeevsdytmn',aotdvníealeltene.íZaTzhmazoíkatsootpvvaoiýtdsesptltaoaovstbptnyrué,ápvppjnoreěronduvašžjteid,žnyzíaanptbiéotuvjodaionsžavmoklavonáSuénvnysib.omeuizčánsdatakillšádídohaotdízlnaaedbneoemzčoiánnkittoonjvinanýtá 10.3 spddZřímánlelvaevuazmvvízntekuídvkkmíaoilloniztčshsateotrvntiaoíavvnndiaípatcřmmeheilijepínamaekrnpbyaer,omdoeoTvotdaépětrsrloteákcsvyhdk,níuédlktlnoteeýečmrčdnliélo.essz6taátstmbéétytutuoodpocesissmumolovlbobeoěuoduvunevyeynsbaamozlvphvuřoevptenřovdíevzácidnátháíejvlmesatmcrbnsíaepénmlz.nsvpípOarobojdjitřnteoáéokddshontnloaiuýt,ndemeílplbaorjdeádoonebkoíjpopesnurdažčánínavevtennáeěhínlnoími 10.4 díla. O předání a převzetí celého díla (poslední dílčí částí) musí být účastníky sepsán konečný předávacl protokol, ve kterém musí být uvedeno, že se jedná O závěrečné dílčí plnění. 10.5 avvOešbbjaeekvzdzmnpáaeájtčeenpmlornsájétveopososnoevoupbivř,niesejvlnozasíkřttoáižddíniřlěopárddvoyonkkénaomeznuúujčpele-unnlžoiéísvtbdáyítnpl'íoodtbrřaeoezbbpnnvréýaocdvvhoaazdaoypvpláanonížncíaíeddssoomtvdlaaěuvlnbvkýyeycnhýabr/dáúnončekíebcllíoadpsřůoea,hvmrzčíoyitž.udojíOlísobcoíjbneěedzpndlnarnetíabecvoílí svůj účel. 10.6 Případné vady díla (dálejen vady) zjištěné při předání dílčí části díla, jakož i celeho díla (poslední 10.7 dílčí částí) uvedou účastníci V předávacím protokolu (konečném předávacím protokolu). Zhotovitel je povinen vady odstranit bez zbytečného odkladu, nejdéle do 20 dnů po jejich vytčení. Dnem předání a převzetí díla přechází nebezpečí vzniku škod na stavbě ze zhotovitele na objednatele. 10.8 Zhotovitel se zavazuje zajistit práce dodatečně požadované při kontrolní prohlídce před vydáním 10.9 kolaudačního souhlasu na stavbu, a to v termínech vyplývajících Z tohoto řízení. opSmřzlenudávmmněeítnnyéStvrvaaendyylhmaůjatejějíínhvioakodvllyiivuzkraantašvíyc,teknnnuuetždéíljaeb. ezlhůztbaytpeřčinméëhřoenáodkklazdauj,ištpěonkí udodjbsoorunéthyoto zhotoviteli posouzení Pro uplatnění práva ze skryté vady se smluvní strany dohodly na lhůtě pèti let od převzetí díla. 10.10 Zhotovitel se nezprosti odpovědnosti Z vad díla, pouze prokáže-li, že předmétná vada byla způsobena výlučně chybou ve stavební dokumentaci a/nebo selháním stavebního dozoru objednatele, pokud nepůjde O případ jednání zhotovitele dle výslovného pokynu takového 9 1 Stavebního dozoru schváleného objednatelem, který byl zhotovitelem poučen O nevhodnosti takového pokynu. 11.Záruky 11.1 Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za jakost dokončeného díla, jeho součásti a prvky, která se vztahuje na veškeré vlastnosti díla, kteréje činí Způsobilým pro použití ke smluvenému, pokud není tak k obvyklému, účelu a které má mít podle této smlouvy, Záruční doba na celé dílo činí 60 měsíců (dále jen „záruční doba“), počínaje (i) dnem předání a převzetí díla bez vad a nedodělků, anebo (ii) při převzetí díla s vadami a nedodělky počínaje dnem odstranění všech vad a nedodělků uvedených v oboustranně podepsaném protokolu O předání a převzetí díla. Výjimku tvoří strojní Zařízení, technologie a výrobky, na které výrobce poskytuje kratší záruční lhůty. U těch však Zhotovitel poskytuje záruku min. v délce 24 měsíců anebo delší lhůtě, pokud ji poskytují jednotliví výrobci součástí a příslušenství stavby. 11.2 Zhotovitel se zavazuje, že dílo bude mít až do skončení běhu záruční doby vlastnosti stanovené touto smlouvou, projektovou dokumentací, k prováděnému dílu se vztahujícími technologickými postupy, technickými listy výrobků, normami (zejm. ČSN), obecně závaznými právními předpisy a pokyny objednatele, a že bude mocí sloužit ke smluvenému, resp. obvyklému, účelu. 11.3 Záruka za jakost díla se vztahuje na vady vzniklé před uplynutí záruční doby, které jsou objednatelem uplatněny nejpozději v poslední den Záruční doby. Záruka zhotovitele se vztahuje na veškeré vady díla způsobené zhotovitelem nebo kterýmkoliv Z jeho subdodavatelů. Záruka zhotovitele se vztahuje i na vady, které si mohl Objednatel zjistit nejpozději při převzetí díla. 11.4 Objednatel oznámí zhotoviteli bez zbytečného odkladu vady díla, které se projeví v záruční době (dále jen ,,oznámení vady“). V oznámení vady je Objednatel povinen označit místo výskytu vady á popsat její projev a uplatnit dle své volby kterékoli níže uvedené záruční nároky: 11 .4.1 odstranění vady opravou, anebo dodáním nové či chybějící věci; a/nebo 11 .4.2 požadovat vůči zhotoviteli slevu Z ceny díla; a/nebo 11.4.3 požadovat odstranění uplatněné vadyjiným profesionálem v oboru na účet zhotovitele; přičemž Objednatel je oprávněn veškeré své nároky ve vztahu k vytčeným vadám libovolně kombinovat. Objednatel však není oprávněn u vady, která byla napravena opravou či dodáním nové či chybějící věci, současně požadovat slevu Z ceny díla. Spolu a vedle shora uvedených záručních nároků má Objednatel právo požadovat : 11.4.4 sjednanou smluvní pokutu za porušení povinnosti řádně a včas odstranit vady, jakož 11 .4.5 náhradu škody vzniklou v důsledku vady díla vyskytnuvší se v Záruční době; a/nebo odstoupit (zcela či zčásti) od této smlouvy, pokud jakákoli vytknutá vada nebude ve stanovené lhůtě napravena anebo se vyskytla již nejménějednou V minulosti. 11.5 Zhotovitel je povinen na své náklady odstranit vady uplatněné V záruční době dle následujících podmínek a v termínech níže uvedených I 11.5.1 do dvou (2) pracovních dnù po obdržení oznámení vady se Zhotovitel dostaví k prohlídce vady na místo stavby a nejpozději do jednoho (1) týdne po obdržení oznámení sdělí objednateli své stanovisko k uplatněným vadám, tj. rozsah uznání, způsob odstranění nebo důvody odmítnutí Záručního nároku. Pokud zhotovitel neuzná oprávněnost nároku (i Z části), posoudí existenci vady znalec Z příslušného oboru, kterého jmenuje Objednatel. ` Potvrdí-li Znalec oprávněnost Záručního nároku objednatele, je Zhotovitel povinen vadu odstranit za podmínek této smlouvy a uhradit objednateli veškeré výdaje s tím spojené, Zejména na znalecký posudek; 11.5.2 do patnácti (15) dnů po obdržení oznámení vady zhotovitel odstraní uplatněnou vadu, pokud se strany s ohledem na charakter vady písemně nedohodnou na lhůtě delší. 11.6 V případě, že zhotovitel řádně či včas neodstraní vady díla uplatněné v záruce, je Objednatel oprávněn: 10 11 .6.1 uplatnit nárok na Slevu díla ve výši přiměřené povaze vady určené objednatelem (dále jen „sIeva“).; a/nebo 11.6.2 zajistit odstranění vady jiným profesionálem v oboru opatřeným objednatelem na náklady 11 .6.3 zhotovitele, a to na základě písemné dohody uzavřené mezi objednatelem a jiným profesionálem s určením rozsahu a ceny prací (dále jen ,,nákIady'^). Výši nákladů vyčíslených jiným zhotovitelem objednatel zhotoviteli oznámí a po odstranění vad tyto náklady zhotoviteli objednatel písemně vyúčtuje (vyfakturuje) k zaplacení se splatností do patnácti (15) dnů ode dne obdržení vyúčtování. V případě sporu stran O výši nákladů na Odstranění vady jinou osobou, objednatel má právo zajistit znalecký posudek na účet zhotovitele a částka určená znalcem bude považována za oprávněné náklady objednatele na odstranění vady jiným zhotovitelem; a/nebo odstoupit zcela či zčásti od smlouvy. 11.7 Doba ode dne obdržení oznámení vady zhotoviteli až do dne jejího odstranění Se do Záruční doby nezapočítává a o dobu odstraňování vady se u dané vady prodlužuje záruční doba. 11.8 O odstranění vad zjištěných při předání díla, jakož vad v záruce musí být pořízen zápis, obsahující i (foto-)dokumentaci jako V případě provádění díla (dále jen ,,zápis“), podepsaný zhotovitelem a objednatelem nebo jimi pověřenými osobami. 11.9 Záruka se nevztahuje na vady díla způsobené nevhodným nebo nesprávným provozováním a údržbou díla v rozporu se, zhotovitelem objednateli předanými uživatelskými manuály anebo návody k použití. 11.10 Zhotovitel je povinen nést veškeré náklady s odstraněním vad díla, včetně nákladů spojených s pořízením případných znaleckých posudků Zajištěných objednatelem ke stanovení přiměřené slevy Z ceny díla. 12.Porušení Smlouvv, smluvní pokuty a náhrada škody 12.1 Strany tímto souhlasí, že nesplnění závazků Z této smlouvy zhotovitelem, jakož objednatelem, jakož nesplnění jakékoliv Z lhůt podle této smlouvy, se považuje za porušení této smlouvy (dále jako ,,porušení“) a bude mít následky, které tato Smlouva či české právo spojuje S porušením smluvních povinností a strany budou odpovědné za následkyjakéhokoliv porušení. 12.2 Za porušení se považuje zejména nedodržení dílčích a konečného termínu dokončení díla, nekvalitní provedení dílčích částí a celkového díla, jakož i nedodržení platebních podmínek. 12.3 Za každé jednotlivé porušení může oprávněná strana po straně, která porušení způsobila nebo k němu došlo Z důvodu spočívající v její činností, nečinnosti nebo opomenutí či za něj odpovídá 12.3.1 Za porušení povinnosti zhotovitele odstranit včas vady a nedodëlky V termínu uvedeném v Zápise O předání a převzetí díla - stavby, zaplatí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč (Slovy: tisíc korun českých) za každou vadu a každý i započatý den prodlení. 12.32 Za prodlení zhotovitele s odstraněním každé jednotlivé vady uplatněné V záruční době, zaplatí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč (slovy: tisíc korun českých) za každou vadu a každý i započatý den prodlení, půjde-li však O prodlení zhotovitele S odstraněním vady, která bude bránit nebo podstatně omezovat užívání či provoz stavby, v takovém případě činí smluvní pokuta 2 000,- Kč (slovy: dva tisíce korun českých) za každou vadu a každý i započatý den prodlení. Za prodlení zhotovitele (nebo jeho nečinnost) pro převzetí staveniště či nástup 12.3.3 na odstranění vad má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 5.000,- 12.3,4 Kč (Slovy: pět tisíc korun českých) za každou vadu a započatý den. kteréhokoliv jiného porušení této smlouvy neuvedeného v odst. 12.3.1-12.3.3 V případě 12.3.5 zaplatí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč (slovy: tisíc korun českých) za každý den prodlení ajednotlivý případ, pokud porušení neodstraní do deseti (10) dnů poté, kdy byl na porušení písemně upozorněn. V případě odstoupení od této smlouvy objednatelem, pro porušení povinností zhotovitele, má % objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10 Z celkové smluvní ceny 12.4 Za prodlení objednatele se splněním povinnosti zaplatit včas dle platebních podmínek, může 11 V % zhotovitel po objednateli požadovat zaplacení úroku Z prodlení, který je Sjednaný ve výši 0,05 Z dlužné částky, za každý den prodlení. Objednatel není v prodlení S plněním své povinnosti platit cenu díla, pokud je Zhotovitel v prodlení S plněním jakékoli své povinnosti dle této smlouvy. 12.5 Zaplacenim smluvní pokuty za kterékoliv Z porušení, nézaniká povinnost zhotovitele splnit Závazek dle této smlouvy, k jehož Zajištění se Smluvní pokuta vztahuje. 12.6 Účastníci jsou oprávněni požadovat náhradu škody způsobené porušením povinnosti, na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a domáhat se náhrady škody nehledě na částku uhrazené smluvní pokuty. Právo kterékoliv smluvní strany na náhradu škody vzniklé v souvislosti S porušením této smlouvy může být uplatněno samostatně. 12.7 Právo stran na zaplacení smluvní pokuty nebo na náhradu Škody, které už existuje v době odstoupení od této smlouvy, není odstoupením dotčeno. 12.8 Smluvní strany se dohodly, že objednatel vždy požaduje zaplacení smluvní pokuty, na kterou mu vznikl nárok. Pokud smlouva stanoví, že zhotovitel Zaplatí smluvní pokutu, je povinen tuto objednateli Zaplatit i bez další dodatečné výzvy Ze strany objednatele nejpozději do třiceti (30) dnů od vzniku takové povinnosti. % 12.9 Smluvní strany se dohodly, že celková výše poskytnuté slevy, oprávněných nákladů a smluvních pokut dle této smlouvy nemůže v úhrnu přesáhnout 50 celkové ceny díla. Uvedené ujednání nemá vliv na rozsah nároku na náhradu Škody způsobené porušením povinnosti jedné ze smluvních stran. 12.10 Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty či slevy Z ceny díla formou zápočtu ke kterékoliv splatné či nesplatné pohledávce zhotovitele vůči objednateli. 12.11 V případě, že se zhotovitel ocitne v úpadku a existence úpadku zhotovitele bude % potvrzena v ínsolvenčním řízení, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 5 Z ceny díla, přičemž nárok na smluvní pokutu vzniká pět (5) dnů před zahájením příslušného insolvenčního řízení. 13.Všeobecná ustanovení 13.1 Smlouvu lze měnit, doplňovat nebo Zrušit na základě dohody obou smluvních stran formou písemných číslovaných dodatků. 13.2 Jakékoliv Záznamy ve stavebním deníku nenahrazují, nemění ani nedoplňují ujednání této smlouvy, a pokud v důsledku záznamů nastane potřeba měnit či doplnit tuto smlouvu, lze tak učinit pouze vzájemnou dohodou stran formou písemného dodatku k této smlouvě. 13.3 Práva a povinnosti smluvních stran se řídí ustanoveními této smlouvy, ustanoveními občanského zákoníku a ostatních platných právních předpisů. V případě konfliktu mají přednost ustanovení této smlouvy, pokud nejsou v rozporu S donucujícími ustanoveními občanského zákoníku a dalšími právními předpisy. 13.4 Tato smlouva je vyhotovena ve 4 vyhotoveních, z nichž 2 vyhotovení obdrží objednatel a 2 Zhotovitel. 13.5 Tato smlouva se řídí českým právem a jakékoliv spory stran budou rozhodovány před příslušnými soudy České republiky. 13.6 Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. 13.7 Pokud jakékoli ustanovení této smlouvy po jejím uzavření shledáno za neplatné, neúčinné nebo nevymahatelné, pak tím nebudou dotčeny Ostatní části této smlouvy a Ostatní její ustanovení Zůstane platné, účinné a vymahatelné V celém rozsahu povoleném Zákonem. Strany se tímto zavazují nahradit neplatná, neúčinná nebo nevymahatelná ustanovení novými, přičemž nová ustanovení se musí co nejvíce blížit významu neplatných, neúčinných nebo nevymahatelných ustanovení. 13.8 Smluvní strany po jejím přečtení prohlašují, že souhlasí s jejím obsahem, že smlouva byla sepsána určitě, srozumitelně, na zaklade jejich pravé a svobodné vůle, bez nátlaku 12 v na některou ze stran, a že obsahuje úplne ujednání o veškeıých skutečnostech a náležítostech, které smluvní strany zamýšlely mezi sebou v souvislostí S prováděním díla ujednat. 13.9. Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva může být zveřejněna na webových stránkách Statutárního města Liberec (vwvvv.|íberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob uvedených v této smlouvě. 13.10 Smluvní Strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a O registru smluv (Zákon O registru smluv). 13.11 Smluvní Strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, kteréjsou chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, .,,) a nemohou být poskytnuty, a to šedou barvou Zvýraznění textu. Neoznačeni údajů je považováni za souhlas S jejich uveřejněním a za souhlas subjektu údajů. 13.12 Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s § 6 odst. 1 Zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a O registru smluv (zákon O registru smluv). 13.13 Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinnosti této smlouvy, nese veškerou odpovědnost Za případně škody takoveho plnění bez právního dúvodu, a to i V případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdíjeho přijetí. 13.14 Smluvní Strany shodně prohlašují, že cena určená ve smlouvě je cenou obvyklou ve smyslu § 2999 Zákona č. 89/2012 Sb., občanský Zákoník. Přílohy I Příloha č. 1 - Cenová nabídka - „Oprava mostu - LB 159a, Liberec, Františkov, ul. Klášterského, přes Františkovský potok“ Na důkaz souhlasu S obsahem smluvních ujednání následují podpisy osob oprávněných za strany jednat: 13 " ‹ı Příloha č. 1 - Cenová nabídka - „Oprava mostu - LB 159a, L'ı b erec, Františkov, ul. Klášterského, přes Františkovský potok“ çEN0vÁ KAı.KuLAcE VČETNĚ vÝKAzu VÝMĚI3 4' DODAVATEL Marvin style s.r.o. ONEDNATEL Město Liberec Lesní 1281 464 O1 Frýdlant Oprava mostu - ul. Iđášteıského, Dřö IČO: 287 38 135 Franł.išI‹ı7vský pøtuk, Liberec X, Franfiškıw Dxčz (2 287 38 136 sanační práce + beronování KONTAKTNÍ osoan Marek Sekáč LB 159.3 KoNTAı‹rNÍ OSOBA ac. Nøvøızný Davıd +420 807 270 759 www.mąrvin§g|e.ı1 ROZPIS POLOŽEK Š žvıv›f_řͧnŤn-ıı4ı"[;_“'1‹‹›““@š)'_Í, " "Ť _ "ˇˇ 5 !±ii_'›;eu°I\›žžˇEv”"'ÍĹ_" _ı z ıønzáni ıxnnnznıxøi |5tabl!izace pavobřežní opěry na výľoku -_l_ àëz x2,44| 2 000,00 34 832,00 5 500,00ř 2 750,00 u›~ı›- [Oprava betonové konzoly nosné konstrukce na ytcku 0,50! 1500,00 6500000! 12 000,00 _ Š uva- ]D0p|něrıı' ocełuvě výztuže 0041 az 400,00 'ˇìxì 12 000,001 ł4;.5!ì°° _ Sanace korodujících výztuží V pødhleđu obou konzol sbr _ 1,00! ._._.._ı__ 1800 180000 Z lnění dna toku d|aŠä1__ __ _ _____A _______ ___› P __› _›A_7 __“ __._ł_.,__ eng _“ omıní FE' Skládkuvné včetně odvozu Š 1.00 500,00| 500,00 16,001 4 150,00 ~ı Hodinová ıúčmvadsazba pro nespedfikované práce Š 10,00! 260,00] 4 430,00 4,D0| an Ixflˇflni, ıávky .. 52? 1,00 443,00] 1 772,00 443,00 -D IVRN ..„._ __Lg00,00 1000,00 __ a ›-n E Dočasné ıajlšténí dnpıevnfnn ınačenl v místě pad“ ________ý _..!._ ııasıoo ...„+.....,~,-.W ___ ,_ ,- _ _L_ I Iczııxøın bez DPH 21°/n as 444,00 20 253,24 Iımı 21% Iceıkeııı 5 Dvn 21% na 597,24 n_ Cenová nabídka byla vypracována na základě místního šetření a technické dokumentace. Konečná cena bude vyčíslena na základě provedených skutečných prací a dodávek materiálu, které budou Odsouhlasené oběma stranami. Ve Frýdlantě dne 20.8. 2018 statutarni mesto Liberec DCJoruMcLeno1x8452529./0I8B.2015 unyflı ›“\“"v\° HHIIMIIHH É_m|IW[í{__flıEJ!)\H