Textová podoba smlouvy Smlouva č. 6809155: I/7 Kutrovice most ev.č.7-028 – aktualizace DSP,ZDS,IČ a AD

Příloha 02PU-002128 ANONYM S.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O POSKYTOVANÍ SLUŽEB

                                 Číslo smlouvy Objednatele: 02PU-002128
                                  Číslo smlouvy Poskytovatele: 13 296 01
                      Evidenční číslo (ISPROFIN/ISPROFOND): 500 121 0002
Název související veřejné zakázky: 1/7 Kutrovice most ev.č.7-028 - aktualizace DSP,ZDS,IČ

                                                          a AD

     uzavřená mze uvedeného dne, měsíce a roku mezi následujícími smluvními stranami
                                              (dále jako ,,Smlouva“):

Ředitelství silnic a dálnic ČR

se sídlem:                              Na Pankráci 546/56, 140 00 Praha 4

IČO:                                    659 93 390

DIČ:                                    CZ65993390

právní forma:                           příspěvková organizace

bankovní spojení:

zastoupeno:

kontaktní osoba ve věcech smluvních:

e-mail:

tel:

kontaktní osoba ve věcech technických:

e-mail:

tel:

(dále jen „Objednatel”)

Pontex, spol. s r.o. (Pontex Consulting Engineers, Ltd.)

se sídlem:                              Bezová 1658, 147 14 Praha 4

IČO:                                    407 63 439

DIČ:                                    CZ40763439 (plátci DPH)

zápis v obchodním rejstříku:            u Městského soudu v Praze, odd. C, vl. 2994

právní forma:                           Společnost s ručením omezeným

bankovní spojení:

zastoupen:

kontaktní osoba ve věcech smluvních:
e-mail:
tel:

                                Stránka 1 z 14
*»

                           kontaktní osoba ve věcech technických:
                           e-mail:
                           tel:
                           (dále jen „Poskytovatel")

                 (Objednatel a Poskytovatel společně dále jen „Smluvní strany" nebo každý samostatně jen
                 „Smluvní strana")

                                                                         Článek 1.
                                                                  Úvodní ustanovení

                 1.1. Sm louvaje uzavřena podle §1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb„ občanský zákoník, ve
                           zněm pozdějších předpisů (dále jen „NOZ"), a to na základě výsledků veřejné zakázky
                           s názvem uvedeným výše (dále jen „Zakázka"). Smlouva nebyla uzavřena na základě
                           zadávacího řízení dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění
                           pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ").

                 1.2. Objednatel prohlašuje, že:
                           1.2.1. je státní příspěvkovou organizací zřízenou Ministerstvem dopravy ČR, jejím ž
                                     základním předmětem činnosti je výkon vlastnických práv státu k
                                     nemovitostem tvořícím dálnice a silnice I. třídy, zabezpečení správy, údržby a
                                     oprav dálnic a silnic I. třídy a zabezpečení výstavby a modernizace dálnic a
                                     silnic I. třídy; a
                           1.2.2. splňuje veškeré podmínky a požadavky ve Smlouvě stanovené a je oprávněn
                                     Smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené.

                 1.3. Poskytovatel prohlašuje, že:
                           1.3.1. splňuje veškeré podmínky a požadavky stanovené ve Smlouvě, a je oprávněn
                                     Smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené;
                           1.3.2. ke dni uzavření Smlouvy vůči němu není vedeno řízem dle zákona
                                     č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve
                                     zněm pozdějších předpisů, a zároveň se zavazuje Objednatele o všech
                                     skutečnostech o hrozícím úpadku bezodkladně informovat;
                           1.3.3. se náležitě seznámil se všemi podklady, které byly součástí zadávací
                                     dokumentace, popř. výzvy pro podání nabídek, Zakázky včetně všech jejích
                                     příloh (dále jen „Zadávací dokumentace");
                           1.3.4. je odborně způsobilý ke splnění všech svých závazků podle Smlouvy;
                           1.3.5. se detailně seznámil s rozsahem a povahou předmětu plném, že jsou mu známy
                                     veškeré relevantní technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci
                                     předmětu plnění, a že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi,
                                     které jsou nezbytné pro realizaci předmětu plném za dohodnuté maximální
                                     smluvní ceny uvedené ve Smlouvě, a to rovněž ve vazbě na jím prokázanou
                                     kvalifikaci pro plném Zakázky; a
                           1.3.6. jím poskytované plném odpovídá všem požadavkům vyplývajícím z platných
                                     právních předpisů, které se na plnění vztahují.

                 1.4. Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností o vztahu Smlouvy a Zadávací dokumentace
                           jsou stanovena tato výkladová pravidla:
                           1.4.1. v případě jakékoliv nejistoty ohledně výkladu ustanovení Smlouvy budou tato
                                     ustanovení vykládána tak, aby v co nej širší míře zohledňovala účel Zakázky
                                     vyjádřený Zadávací dokumentací;

                                                                                                           Stránka 2 z 14
          1.4.2. v případě chybějících ustanovení Smlouvy budou použita dostatečně konkrétní
                   ustanovení Zadávací dokumentace;

          1.4.3. v případě rozporu mezi ustanoveními Smlouvy a Zadávací dokumentace mají
                   přednost ustanovení Smlouvy.

1.5. Pokud se na jakoukoliv část plnění poskytovanou Poskytovatelem vztahuje GDPR
         (Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o
         ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném
         pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně
         osobních údajů)), je Poskytovatel povinen zajistit plnění svých povinností v GDPR
         stanovených. V případě, kdy bude Poskytovatel v kterémkoliv okamžiku plném svých
         smluvních povinností zpracovatelem osobních údajů poskytnutých Objednatelem nebo
         získaných pro Objednatele, je povinen na tuto skutečnost Objednatele upozornit a
         bezodkladně (vždy však před zahájením zpracování osobních údajů) s ním uzavřít
         Smlouvu o zpracování osobních údajů, která tvoří přílohu č. 3 této Smlouvy. Smlouvu
         dle předcházející věty je dále Poskytovatel s Objednatelem povinen uzavřít vždy, když
         jej k tomu Objednatel písemně vyzve.

                                                        Článek 2.
                                                 Předmět Smlouvy

2.1. Poskytovatel se zavazuje za podmínek stanovených touto Smlouvou na svůj náklad, na
         své nebezpečí a s náležitou odbornou péčí provést služby, které jsou specifikovány
         dále v této Smlouvě a Objednatel se zavazuje za sjednaných podmínek výsledky
         poskytovaných služeb převzít a za poskytnuté služby a jejich výsledky Poskytovateli
         zaplatit sjednanou cenu. Poskytovatel je povinen řídit se při provádění služeb dle této
         Smlouvy pokyny Objednatele. Tím není dotčena povinnost Poskytovatele upozornit na
         případnou nevhodnost pokynu Objednatele, vyžádat si udělení takového pokynu
         v písemné formě a možnost Poskytovatele od Smlouvy odstoupit v případě,
         že Objednatel po Poskytovatelově upozornění na svém nevhodném pokynu trvá.

2.2. Předmětem Smlouvy je zpracování dokumentace pro stavební povolení (dále jen
         ,,DSP“) včetně výkonu inženýrské činnosti ke stavebnímu povolení (dále jen „IC
         k SP“), vybraných dokumentů zadávací dokumentace stavby (dále jen ,,VD-ZDS“) a
         výkon autorského dozoru (dále jen ,,AD“); na akci „1/7 Kutrovice most ev.č.7-028 -
         aktualizace DSP,ZDS,IČ a AD“. Součástí projektu jsou i související nebo vyvolané
         stavební a inženýrské objekty a přeložky inženýrských sítí.

         2.2.1. Průzkumy a zaměření
               - rozsah viz příloha číslo 1 soupis prací

          2.2.2. Dokumentace k územnímu rozhodnutí (DÚR) - netýká se

          2.2.3. Dokumentace ke stavebnímu řízení (DSP)
     a) DSP bude realizována v rozsahu přílohy č. 8 k vyhlášce č. 146/2008 Sb., o rozsahu

             a obsahu projektové dokumentace dopravních staveb, ve zněm pozdějších předpisů
              (dále jen „vyhláška o projektové dokumentaci dopravních staveb") ve smyslu
             zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění
             pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon"), v souladu s obecně závaznými
             právními a technickými předpisy, v souladu se souvisejícími směrnicemi
              a dle podmínek a požadavků Objednatele. DSP bude zároveň zpracována

                                                                                 Stránka 3 z 14
        v podrobnosti podle Směrnice pro dokumentaci staveb pozemních komunikací
        schválené Ministerstvem dopravy ČR, Odborem pozemních komunikací pod č.j.
        158/2017-120-TN/l ze dne 9. srpna 2017 s účinností 14. 8. 2017, která je
        dodavatelům dostupná ne webových stránkách www.pipk.cz~).
b) Součástí poskytování služeb je rovněž:

i.  vyhotovení záborového elaborátu (ZE).

    2.2.4. Vybrané dokumenty zadávací dokumentace stavby (VD-ZDS)

a) Vybrané dokumenty zadávací dokumentace stavby (VD-ZDS) budou zpracovány
        v rozsahu zahrnujícím technickou specifikaci - zvláštní technické kvalitativní
        podmínky (ZTKP), soupis prací (včetně oceněného) a projektovou dokumentaci pro
        provedení stavby (PDPS) v rozsahu definovaném Směrnicí pro dokumentaci staveb
        pozemních komunikací schválené Ministerstvem dopravy ČR, Odborem pozemních
        komunikací pod č.j. 158/2017-120-TN/l ze dne 9. srpna 2017 s účinností 14. 8.
        2017, která je dodavatelům dostupná ne webových stránkách www.pjpk.cz).

b) Dokumentace musí dále splňovat požadavky dle přílohy č. 9 vyhlášky 146/2008 Sb.
        o projektové dokumentaci dopravních staveb a musí být v souladu s obecně
        závaznými právními a technickými předpisy, podmínkami stanovenými zadávací
        dokumentací a požadavky Objednatele.

c) PDPS musí dodržet návrh určený DSP ověřenou ve stavebním řízení a zohlednit
        požadavky povolení k odstranění stavby, stavebního povolení, vodoprávního
        souhlasu a vodoprávního rozhodnutí.

d) PDPS upřesní technické a kvalitativní požadavky potřebné pro jednoznačné
        vymezení realizace stavebních prací, dodávek a služeb, musí obsahovat technické
        specifikace, které představují technické charakteristiky prací a materiálů, které mají
        být použity při provádění stavby. Tyto musí být popsané objektivním způsobem,
        který zajišťuje užití za účelem, který je Objednatelem zamýšlen. Technické
        specifikace nesmí být stanoveny tak, aby určitým dodavatelům zaručovaly
        konkurenční výhodu nebo vytvářely neodůvodněné překážky hospodářské soutěže.

e) Technické specifikace (ZTKP) budou stanoveny odkazem na platné TKP
        s upřesněním vybraných článku dle konkrétních podmínek daného projektu.

f) Poskytovatel dále zpracuje soupis prací s výkazem výměr a rozpočet. Soupis prací
        bude vyhotoven podle Oborového třídníku stavebních konstrukcí a prací staveb
        pozemních komunikací (OTSKP-SPK) ve verzi platné k termínu odevzdám
        konceptu plnění. Soupis prací bude Objednateli předán ve formátu XML, XLS a
        PDF.

g) Poskytovatel bude plně odpovídat za úplnost zpracování soupisu prací a výkazu
        výměr a položkového rozpočtu ve smyslu ZZVZ a vyhlášky č. 169/2016 Sb.,
        o stanovení rozsahu dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a soupisu
        stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr.

h) Součástí plném je i poskytnutí součinnosti Poskytovatele při zpracování
        dodatečných informací v rámci výběrového řízem na zhotovitele stavby a
        zpracování konsolidovaných znění dokumentů, které byly ve výběrovém řízení na
        zhotovitele opravovány.

    2.2.5. Výkon investorsko-inženýrské činnosti (IČ) při územním řízení - netýká
              se

    Stránka 4 z 14
         2.2.6. Výkon investorsko-inženýrské činnosti (IČ) při stavebním řízení
     a) Předmětem je projednání projektové dokumentace ke stavebnímu řízení s

             příslušnými veřejnoprávními orgány, organizacemi, vlastníky pozemků a
             sousedních nemovitostí (oprávněný z věcného břemene), správci sítí, případně
             dalšími dotčenými subjekty a získání dokladů a stanovisek za účelem vydání
             stavebního povolení, vypracování a podání žádosti o povolení stavby (případně
             dalších povolení podmiňujících realizaci stavby, např. vodoprávní souhlas,
             povolení k odstranění stavby atd.), a účast při stavebním řízení. Nedílnou součástí
             majetkoprávní agendy je i projednání s dotčenými majiteli. IČ zajistí i vklad
             odsouhlaseného GP na místně příslušné katastrální pracoviště. IČ dále zajistí vynětí
             ze ZPF a PUPFL. Součástí IČ je i zajištění prodloužení stavebního povolení
             v případě nezahájení stavby ve lhůtě platnosti stavebního povolení,
             a to v dostatečném předstihu.

         2.2.7. Výkon autorského dozoru stavby
     a) Součástí předmětu plnění je výkon AD, který bude probíhat od zahájení stavby až

             do vydání kolaudačního souhlasu a který bude vykonáván na výzvu Objednatele.
             Rozsah činností AD je dán zákonem č. 183/2006 Sb. v platném zněm.
     b) Poskytovatel bude provádět posuzování návrhů dodavatelů na změny a odchylky
             oproti schválené projektové dokumentaci, zejména s ohledem na dodržení
             technicko-ekonomických parametrů předmětného díla.
     c) Zjistí-li Poskytovatel při výkonu AD nedodržení projektové dokumentace stavby,
             uvědomí bez zbytečného odkladu o této skutečnosti, Objednatele/Správce stavby.
             Zhotovitele stavby uvědomí v případě nebezpečí z prodlení či v případě nebezpečí
             vzniku škody. V odůvodněných případech uvede stručnou charakteristiku porušení
             dokumentace a tomu odpovídající důsledky.
     d) Objednatel zajistí pro Poskytovatele nezbytné podmínky pro výkon sjednaného AD,
             v tomto smyslu zejména oznámí Poskytovatele jako osobu vykonávající AD
             zhotoviteli stavby a zajistí, aby Poskytovatel dostával potřebné podklady týkající
             se realizace stavby a kontrolních dnů stavby.

2.3. Do předmětu plnění jsou zahrnuty i služby v tomto článku výše nespecifikované, které
         však jsou k řádnému poskytování služeb nezbytné a o kterých Poskytovatel vzhledem
         ke své kvalifikaci a zkušenostem měl nebo mohl vědět. Mezi tyto služby se neřadí
         vyhotovení dokumentace skutečného provedení stavby, kterou vyhotovuje zhotovitel
         stavby. Provedení služeb uvedených ve větě prvé tohoto odstavce však v žádném
         případě nezvyšuje cenu sjednanou za poskytování služeb.

2.4. Nejpozději do 2 týdnů od zahájení plném je Poskytovatel povinen svolat vstupní
         jednání s Objednatelem, na kterém budou dohodnuty pravidla vzájemné spolupráce
         (konání výrobních výborů/kontrolních dnů IČ apod.). Během zpracování každého
         stupně projektové dokumentace budou Poskytovatelem svolány minimálně dva
         výrobní výbory. První výbor bude svolán do 10 pracovních dní od podpisu smlouvy, a
         to z důvodu nutnosti odsouhlasení technického řešení.

2.5. Za účelem plnění zakázky Objednatel poskytuje Poskytovateli bezplatně následující
         dokumenty:

    2.5.1. Most 7-028 - Běžná prohlídka a Mostní list mostu přes pozemní komunikace

2.6. Poskytovatel je povinen poskytnout vlastními kapacitami (nikoliv
         prostřednictvím poddodavatelů) následující služby: DSP

                                                                                 Stránka 5 z 14
                                     Článek 3.
                 Předání výsledků poskytnutých služeb

3.1. Protokolární předání výsledků poskytnutých služeb dle této Smlouvy Objednateli
         proběhne na adrese: Ředitelství silnic a dálnic ČR, Závod Praha, Na Pankráci 546/56,
          140 00 Praha 4

3.2. Výsledky poskytnutých služeb budou Objednateli předány v následujícím počtu

výtisků a formátu (soupis prací a kontrolní rozpočet bude vždy zpracován v tištěné

i elektronické podobě ve formátu XC4):

3.2.1.  Průzkumy a zaměření - 3x v listinné podobě a 3x digitálně na CD

3.2.2.  Dokumentace pro stavební povolení (DSP) - koncept 1 x digitálně na CD

3.2.3.  Dokumentace pro stavební povolení (DSP) - čistopis 1 x digitálně na CD

3.2.4.  Vybrané dokumenty zadávací dokumentace stavby (VD-ZDS) - koncept - lx

digitálně na CD

3.2.5.  Vybrané dokumenty zadávací dokumentace stavby (VD-ZDS) - v čistopisu -

6x v listinné podobě a lx digitálně na CD (listinná podoba bude vyhotovena na pokyn

Objednatele - po podání nabídek na zhotovitele se zapracováním dodatečných

informací)

3.2.6.  Dokladová část - 2x v tištěné podobě (originál + kopie) a 2x digitálně na CD

(veškeré doklady doručené datovou schránkou budou ověřeny).

3.2.7.  Originál stavebního povolení (případně kladného stanoviska k ohlášení stavby)

včetně dokladové části a ověřené projektové dokumentace - lx v tištěné podobě (+ lx

kopie na CD)

3.3. Poskytovatel předá veškerou grafickou, obrazovou, textovou, tabulkovou a jinou
         dokumentaci v elektronické (digitální) podobě umožňující její využití v dalších
         stupních zeměměřických a průzkumných prací a projektové přípravy nebo pro zadání
         stavebních prací, a to v otevřeném formátu (např. DWG) a formátu PDF.
         Dokumentace, průzkumy, záborový elaborát budou zpracovány a předány podle
         Datových předpisů ŘSD ČR platných v době zpracování konceptu plnění. Platné znění
         datových předpisů je dostupné na https://www.rsd.cz/wps/portal/web/technicke-
         predpisy/datove-predpisy.

3.4. Každé vyhotovení čistopisu projektové dokumentace bude opatřeno autorizačním
         razítkem oprávněného projektanta.

3.5. Bližší popis předmětu plnění je uveden v příloze č. 1 a 2 Smlouvy.

                       Článek 4.
                 Dodatečné služby

4.1. Objednatel může po Poskytovateli požadovat změnu rozsahu služeb. Poskytovatel je

v takovém případě povinen vyhovět požadavku Objednatele a (i) snížit rozsah služeb

nebo (ii) bez zbytečného odkladu podat nabídku na zvýšení rozsahu služeb o služby

stejného charakteru jako jsou služby sjednané ve Smlouvě s tím, že:

4.1.1.  při snížení rozsahu se cena stanovená dle čl. 6.1 odpovídajícím způsobem sníží,

4.1.2.  při zvýšení rozsahu bude cena dodatečných služeb stanovena na základě cen

uvedených v oceněném soupisu prací (příloha č. 1 této Smlouvy). V případě, že není

možné cenu stanovit tímto způsobem, bude cena takových služeb stanovena na

základě jednotkové ceny (Kč/hod), a to ve výši, která nepřesáhne cenu obvyklou

v místě a čase pro daný typ a charakter činnosti,

                 Stránka 6 z 14
4.1.3.  lhůta dokončení služeb se ve vhodných případech přiměřeně upraví dohodou

    Smluvních stran,

4.1.4.  snížení či zvýšení rozsahu musí být sjednáno písemným dodatkem ktéto

    Smlouvě.

4.2. Při dodatečném zvýšení rozsahu služeb o služby stejného charakteru jako služby
         sjednané ve Smlouvě nepřekročí celková Objednatelem uhrazená cena za poskytování
          Služeb finanční limit pro veřejnou zakázku malého rozsahu.

                                  Článek 5.
                                Lhůty plnění

5.1. Poskytovatel je povinen provést služby v následujících lhůtách:

popis části, etapy, dílčího plnění lhůty plném

DSP koncept                     nejpozději do 30. 10. 2018

DSP čistopis                    nejpozději do 30. 11. 2018

ZDS koncept                     nejpozději do 31.12. 2018

IČ                              nejpozději do 30. 01. 2019

ZDS čistopis                    nejpozději do 28. 02. 2019

AD                              nejpozději do 30. 12. 2021

5.1.1.  Podám žádosti o vydání stavebního povolení: Nejpozději do 31. 01. 2019 od

    podpisu Smlouvy.

5.1.2.  Výkon autorského dozoru: Na výzvu Objednatele, v průběhu realizace stavby:

    Nejpozději do 30. 12. 2021

5.2. Poskytovatel bude mít nárok na prodloužení stanovených lhůt, jestliže došlo nebo
         dojde ke zdržení z důvodů výlučně na straně Objednatele či dojde k přerušení všech
         prací nebo jejich částí z důvodu výlučně na straně Objednatele.

5.3. Objednatel může přerušit provádění všech nebo části služeb písemným oznámením
         zhotoviteli. Zhotovitel provede patřičná opatření k dočasnému přerušení služeb do 14
         dnů od obdržení tohoto oznámení.

                                   Článek 6.
                      Cena za poskytování služeb

6.1. Objednatel se zavazuje uhradit Poskytovateli za řádné poskytnutí služeb dle této

    Smlouvy odměnu v následující výši:

6.1.1.  Cena za AD je stanovena na základě závazné hodinové sazby uvedené v

    příloze č. 1 - Oceněný soupis prací, vynásobené skutečným rozsahem Poskytovatelem

    poskytnutého a Objednatelem odsouhlaseného rozsahu plnění. Hodinová sazba je

    stanovena v Kč bez daně z přidané hodnoty (dále jen ,,DPH“). Výše hodinové sazby je

    závazná po celou dobu plnění této Smlouvy Poskytovatelem.

6.1.2.  Ceny za ostatní dílčí služby dle této Smlouvy jsou stanoveny na základě

    závazných cen za jednotlivé dílčí služby uvedených v příloze č. 1 - Oceněný soupis

    prací. Ceny za dílčí služby jsou stanoveny v Kč bez daně z přidané hodnoty (dále jen

    ,,DPH“). Ceny za dílčí služby jsou stanoveny jako neměnné a konečné a jsou závazné

    po celou dobu plnění dle této Smlouvy, s výjimkou dodatkem Smlouvy sjednané

    nepodstatné změny Smlouvy.

                                Stránka 7 z 14
    6.1.3. Celkovou cenou za poskytování služeb se rozumí součet cen uvedených v odst.
         6.1.1. a 6.1.2 této Smlouvy.

6.2. K cenám stanoveným dlečl. 6.1 této Smlouvy bude vždy připočtena DPH ve výši
         platné ke dni uskutečnění zdanitelného plnění.

6.3. Ceny stanovené dle čl. 6.1 pokrývají všechny smluvní závazky a všechny záležitosti a
         věci nezbytné k řádnému poskytnutí služeb, a to včetně cestovného, stravného apod.
         N a výši cen dlečl. 6.1 nemá dopad zvýšení materiálových, mzdových a jiných
         nákladů, jakož i případná změna kursu české koruny po podpisu Smlouvy, popřípadě
         jiné vlivy.

6.4. Podpisem této Smlouvy Poskytovatel výslovně přejímá nebezpečí změny okolností
         ve smyslu ustanovení § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

                                                             Článek 7.
                                                     Platební podmínky

7.1. Podkladem pro úhradu bude daňový doklad (dále jen ,,faktura“), vystavená
         Poskytovatelem za podmínek stanovených níže. Přílohou faktury bude vždy
         Objednatelem podepsaný předávací protokol se soupisem skutečně provedených prací.

7.2. Zálohy se neposkytují. Smluvní strany výslovně vylučují použití ustanovení § 2611
         občanského zákoníku.

7.3. -n e tý k á se
7.4. - netýká se
7.5. Cena za provedení potřebných průzkumů a zaměření dle čl. 2.2.1 Smlouvy bude

         Poskytovatelem vyúčtována po převzetí čistopisu DSP Objednatelem.
7.6. Cena za vyhotovení DSP dle Smlouvy bude Poskytovatelem vyúčtována ve dvou

         splátkách, a to následovně: 70 % smluvené ceny bude Poskytovatelem vyúčtováno po
         předám konceptu DSP a zbylých 30 % po převzetí čistopisu DSP (tj. po zapracování
         připomínek a požadavků Objednatele) bez vad a nedodělků Objednatelem.
7.7. Cena za vyhotovení VD-ZDS dle Smlouvy bude Poskytovatelem vyúčtována
         po převzetí čistopisu VD-ZDS bez vad a nedodělků Objednatelem.
7.8. Cena za inženýrskou činnost pro DSP bude Poskytovatelem vyúčtována ve dvou
          splátkách, a to následovně: 70 % smluvené ceny bude Poskytovatelem po podání
         žádosti o stavební povolení k příslušnému stavebnímu úřadu, a zbývající část ceny
         bude vyúčtována Poskytovatelem po nabytí právní moci stavebního povolení
          (a případně dalších povolení podmiňujících realizaci stavby, např. vodoprávní souhlas,
         povolení k odstranění stavby atd.). Faktura na tuto zbývající část ceny bude vystavena
         na základě písemného potvrzení Objednatele o převzetí všech pravomocných
         rozhodnutí (povolem) podmiňující realizaci stavby s vyznačenou doložkou právní
         moci.
7.9. Cena za AD bude Poskytovatelem vyúčtována jednorázově po skončení stavebních
         prací. Odpracovanou dobu eviduje Poskytovatel a tato evidence, schválená
          Objednatelem, je podmínkou výstavem a následně i součástí faktury Poskytovatele,
         vztahující se k AD. Evidenci odpracované doby předá Poskytovatel Objednateli do 5
          dnů po ukončení měsíce, ve kterém byl AD realizován, spolu se (i) zprávou o postupu
          služeb, a (ii) seznamem dokumentů předaných v rámci AD Objednateli (pokud
          existují). Objednatel tuto evidenci odpracované doby bezodkladně schválí nebo vznese

                                                                                 Stránka 8 z 14
       své připomínky. Datum uskutečnění zdanitelného plnění je poslední den příslušného
       kalendářního měsíce kdy dojde k vyúčtování po skončení stavby.

7.10.  Faktury budou vystaveny vždy s dobou splatnosti minimálně 30 dnů ode dne jejich
       doručení Objednateli, přičemž faktura musí být Objednateli doručena na adresu
       uvedenou v čl. 7.11. Faktura bude obsahovat veškeré náležitosti předepsané platnými
       právními předpisy a dále číslo Smlouvy a název Zakázky. V případě, že faktura
       nebude obsahovat některou z předepsaných náležitostí nebo ji bude obsahovat chybně,
       je Objednatel oprávněn takovou fakturu vrátit ve lhůtě splatnosti Poskytovateli
       k opravě či doplnění. Lhůta splatnosti v takovémto případě počíná běžet celá od
       počátku až okamžikem doručení opravené či doplněné faktury Objednateli. Veškeré
       platby dle Smlouvy budou probíhat výlučně bezhotovostním převodem v české měně,
       a to na účet Poskytovatele uvedený na faktuře. Příslušná částka se považuje za
       uhrazenou okamžikem, kdy byla tato odepsána z účtu Objednatele ve prospěch účtu
       Poskytovatele.

7.11. Faktury podle této Smlouvy budou zasílány na následující adresu Objednatele:

       Ředitelství silnic a dálnic ČR, Závod Praha, Na Pankráci 546/56, 140 00 Praha 4

7.12. Veškeré Objednatelem předem schválené správní poplatky související s inženýrskou
         činností (např. kolky, výpisy z katastru nemovitostí, znalečné aj.) budou hrazeny na
         základě požadavku Poskytovatele přímo Poskytovatelem.

7.13.  Objednatel prohlašuje, že plnění dle této Smlouvy použije výlučně pro účely, které
       nejsou předmětem daně z přidané hodnoty, resp. příjemce ve vztahu k daňovému
       plnění nevystupuje jak osoba povinná k dani, proto se u plnění dle této Smlouvy
       nepoužije režim přenesené daňové povinnosti podle § 92a (obecná pravidla) a zejména
       § 92e (stavební práce) zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty. Plnění dle
       této Smlouvy je plněním souvisejícím s činností výkonu veřejné správy v souladu se
       zákonem č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve zněm pozdějších předpisů.

                             Článek 8.
       Zástupce smluvních stran a komunikace

8.1. Veškerá písemná komunikace mezi Smluvními stranami bude probíhat v českém

       jazyce a výhradně osobním doručením, doporučenou poštou nebo kurýrní službou

       na mže uvedené adresy:

       Při doručování Objednateli: Ředitelství silnic a dálnic ČR

                               Adresa:   Závod Praha. Na Pankráci 546/56,140 00

                               K rukám:

       Při doručování Poskytovateli: Pontex, spol. s r. o. (Pontex Consulting Enginers, Ltd.)

                               Adresa:   Bezová 1658, 147 14 Praha 4

                               K rukám:

8.2. Jiná, než písemná komunikace mezi Smluvními stranami bude probíhat v českém
         jazyce prostřednictvím kontaktů uvedených výše v úvodním ustanovení Smlouvy
         týkajícím se Smluvních stran.

8.3. Veškeré změny kontaktních údajů uvedených v této Smlouvě je smluvní strana, jíž se
         změna týká, povinna písemně sdělit druhé smluvní straně s tím, že změna kontaktních
         údajů nabývá účinnosti ve vztahu k druhé smluvní straně doručením tohoto sdělení.
         Změna kontaktních údajů nevyžaduje změnu Smlouvy prostřednictvím dodatku.

                               Stránka 9 z 14
                                              Článek 9.
       Bankovní záruka za provedení služeb a záruka za odstranění vad

9.1. Smluvní strany výslovně sjednávají, že se bankovní záruka za provedení služeb a za
         odstranění vad po Poskytovateli nepožaduje.

         Článek 10.
       Záruční doba

10.1. Záruční doba na poskytnuté služby činí 24 měsíců. Záruční doba počíná dnem
         následujícím po dni předání a převzetí služeb, nebo příslušné části služeb dle či. 2 této
         Smlouvy.

10.2.  Vady zjištěné během záruční doby Objednatel u Poskytovatele uplatní formou
       písemné reklamace, která musí obsahovat popis reklamované vady a může obsahovat
       přiměřenou lhůtu pro její odstranění a určení způsobu jejího odstranění. Poskytovatel
       je povinen reklamovanou vadu bezúplatně odstranit v Objednatelem stanovené
       přiměřené lhůtě, a to způsobem stanoveným v písemné reklamaci Objednatelem.
       Pokud Objednatel lhůtu nebo způsob odstranění vady v písemné reklamaci nestanoví,
       platí, že je Poskytovatel povinen odstranit vadu bez zbytečného odkladu způsobem
       obvyklým.

10.3. Vadou se rozumí stav, kdy plném Poskytovatele neodpovídá této Smlouvě, platným
         právním předpisům nebo jiným normám, které se na plném vztahují. Vadou se rozumí
         i vada právní.

10.4. Nebezpečí škody na věcech (dokumentaci) zhotovených dle této Smlouvy nese
         Poskytovatel až do dne jejich protokolárního převzetí Objednatelem bez vad
         a nedodělků.

           Článek 11.
       Smluvní pokuty

11.1.  Pokud se Poskytovatel dostane do prodlení s dokončením Služby nebo její části (viz
11.2.  či. 5 této Smlouvy), je Objednatel oprávněn po Poskytovateli požadovat uhrazení
11.3.  smluvní pokuty ve výši 0,5 % z Celkové ceny za poskytování Služeb, a to za každý i
       započatý den prodlení.

       Neodstraní-li Poskytovatel vady podle čl. 10.2 ve lhůtě stanoveném Objednatelem, je
       Objednatel oprávněn po Poskytovateli požadovat uhrazení smluvní pokuty za každý i
       započatý den, o který se odstranění vad opozdilo, ve výši 0,1 % z Celkové ceny za
       poskytování služeb.

       Pokud je výstup Služby (koncept či čistopis) poskytnut s vadami spočívajícími
       v přímém rozporu splatným i českými státními normami (ČSN), je Objednatel
       oprávněn po Poskytovateli požadovat jednorázovou smluvní pokutu ve výši 5.000 Kč
       (slovy: pět tisíc korun českých), a to za každý takový jednotlivý případ. Smluvní
       pokuta uvedená v tomto článku se neuplatní, pokud je rozpor mezi výstupem Služby
       a ČSN zapříčiněn objektivními věcnými důvody (tj. nikoliv např. provozními důvody
       na straně Poskytovatele) a Poskytovatel na tento rozpor Objednatele písemně (postačí i
       formou písemného záznamu z ústního jednání smluvních stran) před odevzdáním
       výstupu Služby (konceptu/čistopisu) upozornil.

       Stránka 10 z 14
11.4. V případě porušení povinnosti Poskytovatele stanovené v č l. 15.1. Smlouvy je
         Objednatel oprávněn požadovat po Poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve výši
         30.000,- Kč, a to za každý i jednotlivý případ porušení této povinnosti.

11.5. Objednateli vznikne právo na zaplacení smluvní pokuty bez ohledu na zavinění
         Poskytovatele. Objednatel má právo na náhradu škody vzniklé z porušení povinnosti,
         ke kterému se smluvní pokuta vztahuje, v plné výši.

11.6. Uhrazením smluvní pokuty Poskytovatelem není dotčeno právo Objednatele na
         odstoupení od této Smlouvy. Zrušením/zánikem této Smlouvy právo na zaplacení
         smluvní pokuty nezaniká.

11.7. Maximální výše smluvních pokut uplatněných Objednatelem vůči Poskytovateli
         nepřekročí 30% z Celkové ceny za poskytování služeb.

11.8.  V případě prodlení Objednatele s úhradou faktury je Poskytovatel oprávněn požadovat
       úrok z prodlení ve výši stanovené právními předpisy. Poskytovatel není oprávněn
       započíst jakékoli své pohledávky oproti nárokům Objednatele. Náhrada škody
       způsobené případným prodlením Objednatele je kryta úroky z prodlení.

11.9.  Smluvní strana informuje druhou smluvní stranu o uplatnění nároku na uhrazení
       smluvní pokuty či úroku z prodlení zasláním písemného oznámení o vzniku nároku na
       zaplacení smluvní pokuty či úroku z prodlení obsahujícího stručný popis a časové
       určení porušení smluvní povinnosti, které v souladu se Smlouvou založilo nárok
       smluvní strany na zaplacení smluvní pokuty či úroku z prodlení. Spolu s oznámením
       zašle smluvní strana druhé smluvní straně odpovídající Fakturu na uhrazení smluvní
       pokuty či úroku z prodlení s platebními údaji. Faktura je splatná ve lhůtě stanovené v
       příslušné Faktuře, která činí nejméně 15 (patnáct) kalendářních dnů ode dne doručení
       Faktury druhé smluvní straně. V ostatním (náležitosti Faktury, chyby Faktury apod.)
       se použije čl. 7 Smlouvy obdobně.

11.10. Objednatel je oprávněn svou pohledávku z titulu smluvní pokuty započíst oproti
         splatné pohledávce Poskytovatele na cenu služeb stanovenou dle čl. 6.1 této Smlouvy.

                              Článek 12.
       Práva duševního vlastnictví k dokumentaci

12.1.  Objednatel má právo užívat výsledky služeb (dokumentaci) v souladu s účelem
       Smlouvy a v souladu s charakterem poskytovaných služeb. Objednatel je v tomto
       ohledu také oprávněn poskytnout výsledky služeb třetím osobám či na ně výsledky
       služeb převést spolu se všemi právy, kterými bude Objednatel disponovat. Objednatel
       je tak oprávněn postoupit na třetí osobu veškeré licence, převést právo vlastnické k
       hmotným podkladům a poskytnout veškeré nezbytné souhlasy ve smyslu právních
       předpisů, které Poskytovatel Smlouvou udělil Objednateli v souvislosti s výsledky
       služeb, aniž by se k tomu vyžadovalo další svolení či vyjádření Poskytovatele.

12.2 Poskytovatel uzavřením Smlouvy opravňuje Objednatele a uděluje mu veškeré
         nezbytné souhlasy (licence) ke všem formám užití dokumentace a veškerých jiných
         předmětů práv duševního vlastnictví, které Objednatel potřebuje k řádnému užívání
         výsledků služeb. Objednatel je zejména oprávněn k nezbytnému rozmnožování
         dokumentace, jejím u rozšiřování, úpravě a změnám, stejně jako k poskytnutí těchto
         oprávnění třetí osobě. Objednatel však není povinen tato oprávnění (licence) využít.
         Souhlasy (licence) k předmětům práv duševního vlastnictví jsou územně neomezené
         (tj. jsou uděleny jak ve vztahu k území České republiky, tak k zahraničí), jsou uděleny
         na celou dobu trvání předmětných práv duševního vlastnictví a nelze je jednostranně

       Stránka 11 z 14
       vypovědět. Poskytovatel tedy zejména není oprávněn vypovědět či jinak jednostranně
       zamezit možnosti užívání dokumentace ani jakýchkoliv jiných předmětů práv
       duševního vlastnictví, které na základě Smlouvy poskytl Objednateli.

       Článek 13.
       Pojištění

13.1.  Poskytovatel se zavazuje po dobu trvání této Smlouvy zajistit a udržovat pojištění své
13.2.  odpovědnosti za škodu způsobenou třetí osobě při výkonu podnikatelských činností,
13.3.  které jsou součástí plnění dle této Smlouvy, a to s pojistným plněním vyplývajícím
       z takového pojištění minimálně v hodnotě celkové ceny uvedené v nabídce na
       uzavření Smlouvy.

       Poskytovatel je povinen předložit kdykoliv po dobu trvání této Smlouvy na předchozí
       žádost Objednatele platnou pojistnou smlouvu, pojistku nebo potvrzení příslušné
       pojišťovny, příp. potvrzení pojišťovacího zprostředkovatele (insurance broker),
       prokazující existenci pojištění v rozsahu požadovaném v předchozím odstavci této
       Smlouvy.

       Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou Poskytovatelem třetím osobám musí
       rovněž zahrnovat i pojištění všech subdodavatelů Poskytovatele, případně je
       Poskytovatel povinen zajistit, aby obdobné pojištění v přiměřeném rozsahu sjednali
       i všichni jeho subdodavatelé, kteří se pro něj budou podílet na poskytování služeb
       podle této Smlouvy.

                Článek 14.
       Odstoupení od Smlouvy

14.1.  Smluvní strany sjednávají, že Objednatel je oprávněn od Smlouvy kdykoliv odstoupit,
14.2.  nebo dát pokyn Poskytovateli k přerušení poskytování služeb, a to i bez uvedení
       důvodů. Objednatel může dále od Smlouvy odstoupit, nebo dát pokyn Poskytovateli k
       přerušení poskytování služeb mj. (nikoli však výlučně) v případě, že nebude zajištěno
       dostatečné financování předmětné stavby (např. dojde ke změně investiční politiky
       zřizovatele - Ministerstva dopravy, ke změně strategie realizace vybraných silničních
       staveb zřizovatelem nebo Objednatelem, nebude-li schválen investiční záměr stavby,
       vznikne dlouhodobý nedostatek finančních prostředků v rámci
       připravované/zasmluvněné akce apod.) a/nebo nastanou jiné překážky realizace
       předmětné stavby (např. nemožnost projednání či vydání územního
       rozhodnutí/souhlasu a/nebo stavebního povolení apod.). Poskytovatel je povinen
       provést všechna nezbytná opatření k zamezení vzniku škody Objednateli nejpozději do
       5 pracovních dnů od obdržení pokynu Objednatele k přerušení poskytování služeb
       nebo od ukončení Smlouvy.

       Poskytovatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě, že:
       14.2.1. je Objednatel v prodlení po dobu delší než jeden měsíc s úhradou peněžitých
       závazků ve lhůtách splatnosti dle této Smlouvy;
       14.2.2. Objednatel trvá na poskytování služeb dle nevhodného příkazu i poté, co
       Poskytovatel na takový nevhodný příkaz Objednatele písemně upozornil;
       14.2.3. bude na majetek Objednatele vyhlášen konkurs, popř. bude návrh na vyhlášení
       konkursu zamítnut pro nedostatek majetku;
       14.2.4. bude vydáno rozhodnutí o úpadku týkající se Objednatele, popř. takovýto
       insolvenční návrh bude zamítnut pro nedostatek majetku Objednatele.

       Stránka 12 z 14
14.3.  Smluvní strany v případě odstoupení od této Smlouvy nebudou mít ve smyslu § 2004
14.4.  odst. 2 povinnost vrátit si plnění, které již bylo poskytnuto před odstoupením
       od Smlouvy, ledaže již přijaté plnění nemá samo o sobě pro Objednatele význam.
14.5.
14.6.  V případě jednostranného ukončení Smlouvy z důvodů nikoli na straně Poskytovatele
       má Poskytovatel v případě částí služeb, u kterých nevznikl nárok na zaplacení ceny
       dle této Smlouvy, nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů na plnění těchto částí
       služeb. Tyto náklady budou vyčísleny na základě dohody Smluvních stran.

       Odstoupením od Smlouvy není dotčen již existující nárok smluvní strany na zaplacení
       smluvní pokuty.

       Odstoupení od Smlouvy je účinné doručením písemného oznámení o odstoupení druhé
       smluvní straně.

           Článek 15.
       Ostatní ujednání

15.1.  Poskytovatel nezadá plnění celé Zakázky nebo její části, tj. stavební objekty silnic a
       souvisejících přeložek, mostů a sítí, jiné osobě bez souhlasu Objednatele. Objednatel
       není povinen tento souhlas vydat. Poskytovatel bude odpovídat zajednání nebo chyby
       všech subdodavatelů stejně jako by šlo o jednání nebo chyby Poskytovatele.

15.2. Tato Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv.

15.3. Tato Smlouva obsahuje úplnou a jedinou písemnou dohodu smluvních stran
         o vzájemných právech a povinnostech upravených touto Smlouvou.

15.4.  Vzájemné právní vztahy smluvních stran, které jsou touto Smlouvou založeny, avšak
       nejsou výslovně upraveny v této Smlouvě, se řídí především příslušnými ustanoveními
       občanského zákoníku s výjimkou těch ustanovení, jejichž použití smluvní strany buď
       výslovně vyloučily, nebo se od nich odchýlily vlastním ujednáním v této Smlouvě.

15.5. Smluvní strany si nepřejí, aby nad rámec výslovných ustanovení této Smlouvy byly
         jakákoliv práva a povinnosti dovozovány z dosavadní či budoucí praxe zavedené mezi
         smluvními stranami, ledaže je ve Smlouvě ujednáno jinak.

15.6. Je-li nebo stane-li se některé ustanovení této Smlouvy neplatné, nedotýká
         se to ostatních ustanovení této Smlouvy, která zůstávají nadále platná a účinná.

15.7. Jakékoli spory mezi Smluvními stranami vyplývající ze Smlouvy budou řešeny
         nejprve smírně. Nepodaří-li se smírného řešení dosáhnout, bude spor rozhodnut
         na návrh kterékoli smluvní strany obecným soudem.

15.8.  Poskytovatel není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu Objednatele převést
       na třetí osobu jakákoli práva nebo povinnosti vyplývající ze Smlouvy, ani postoupit
       tuto Smlouvu třetí osobě, zastavit či jakkoliv jinak disponovat s jakýmikoliv
       pohledávkami.

15.9. Tuto Smlouvu je možno měnit, doplňovat a upravovat pouze vzestupně číslovanými
         písemnými dodatky ke Smlouvě, podepsanými oběma Smluvními stranami.

15.10. Tato Smlouva se vyhotovuje ve čtyřech (4) stejnopisech, z nichž Objednatel obdrží
         dva (2) stejnopisy a Poskytovatel dva (2) stejnopisy.

15.11. Každá ze Smluvních stran prohlašuje, že tuto Smlouvu uzavírá svobodně a vážně,
         že považuje obsah této Smlouvy za určitý a srozumitelný a že jsou jí známy všechny
         skutečnosti, jež jsou pro uzavření této Smlouvy rozhodující.
15.12. Nedílnou součást této Smlouvy tvoří přílohy:
    15.12.1. Příloha č. 1 - Oceněný soupis prací
    15.12.2. Příloha č. 2 - Podrobný popis předmětu plnění
    15.12.3. Příloha č. 3 - Smlouva o zpracování osobních údajů (vzor)

V Praze dne  2  6  09-  -  2018                 l' 09. 2018

Ředitelství silnic a dálňic      V Praze dne

                                 Pontex, spol. s r. o.

                                 Stránka 14 z 14
Příloha č. 1 - Oceněný soupis prací

                  Stránka 14 z 18
                                                   Příloha č. 1 - Oceněný soupis prací

Rozpočet-soupis prací

Kalkulace c e n y : I/7 Kutrovice most ev.č.7-028 - PD aktualizace                      Datum:
                                                                                        JKSO :
O bjekt:  I/7 km 29,442

                              Cena celkem bez DPH                                       —---------------- -----------------------------    447 100.00
                              DPH 21 %                                                   1 ----------------------------------------------   93 891 00
                              Cena vč. DPH
                                                                                                                                           540 991,00
        V Praze, dne 7.8.2018

to
                               Příloha č. 2 - Podrobný popis předmětu plnění

  Projektová dokumentace bude vypracována dle: Předpisy a dokumentace nro pozemní
  komunikace

       1. Soubor předpisů a dokumentací pro PK
       2. Základní vybrané ČSN pro PK

       3. Základní rezortní předpisy

                a. Technické a kvalitativní podmínky staveb (TKP)
                b. Obchodní podmínky

                c. Technické kvalitativní podmínky pro dokumentaci staveb (TKP-D)
      4. Oborový třídník stavebních konstrukcí a prací staveb PK
      5. Vzorové listy staveb pozemních komunikací
      6. Technické podmínky MD

      7. Metodické pokyny, směrnice a další technické předpisy.
      8. Vyhlášky MMR.

      9. Soupisy prací nových staveb budou vyhotoveny dle OTSKP-SPK schválené komisí
           MD ČR v platném znění.

 Podrobný přehled je na odkazu http://www.pjpk.cz

 Jedná o zpracování aktualizace projektové dokumentace ve stupních DSP a ZDS pro celkovou
 opravu mostu ev.č. 7-028 Kutrovice.
 Obsah projektové dokumentace je dále upřesněn v podkladu pro ocenění nabídky dodavatele.
 Součástí prací je inženýrská činnost, zajištění pravomocného Stavebního povolení na opravu.
 Návrh DIO bude vycházet z etapizace stavby a bude proveden s maximálním důrazem na
 dopravní obslužnost přilehlých nemovitostí, urychlení doby provádění stavebních prací a
možností vedení provozu při realizaci stavby. Bude projednán s dotčenými orgány státní
správy.

Inženýrskou činností k zajištění příslušného správního rozhodnutí se rozumí komplexní výkon
inženýrské činnosti k zajištění pravomocného stavebního povolení či jiného příslušného
správního rozhodnutí stavby pozemní komunikace, zahrnující veškeré úkony nutné pro zajištění
pravomocného správního rozhodnutí.

Jedna se zejména o projednám stavby s dotčenými subjekty, majetkovými správci a dotčenými
orgány státaí správy, formulace a podání žádostí s cílem vydám zásadních stanovisek,
vyjádření, rozhodnutí (vč. doložky právní moci), souhlasu a výjimek potřebných k vydání
příslušného správního rozhodnutí, a to v souladu s platnými právními předpisy a zákony,
zajištění vydám příslušného správního rozhodnutí, kompletace a doplnění podkladů, vyjádření,’
stanovisek, sestavení seznamu účastníků řízem, sestavení žádostí o vydám stavebního povolení
a jeho podám u příslušného stavebního úřadu, včetně zajištění dalších podkladů dle požadavků
příslušného stavebního uřadu v rámci stavebního řízení, účast na jednáních vyvolaných
projednáním stavby, apod.,

Objednatel obdrží dokumentaci zpracovanou podle předpisu C2 - PŘEDPIS PRO
   PŘEDÁVÁNÍ DIGITÁLNÍ PROJEKTOVÉ DOKUMENTACE PRO ŘSD ČR
   Geodetické podklady budou odevzdány objednateli dle předpisu B2/C1

   Soupis prací musí být vyhotoven dle datového předpisu XC4 - Datový předpis pro tvorbu a
   předávání soupisů prací, nabídkových rozpočtů a jejich čerpám v digitální podobě

   https://www.rsd.cz/wps/portal/web/technicke-predpisy/datove-predpisy
   Součástí plném díla je i technická pomoc objednateli při zpracování dodatečných informací
  vztahující se k PDPS a soupisu prací v rámci výběrového řízení na zhotovitele.

  Koordinátorem BOZP v rámci projektové přípravy je pracovník firmv SCC CZECH s r n kde
  kontaktní osobou ve věcech technických je

  Veškeré práce na dané komunikaci budou prováděny za kompletního zabezpečení DIO, na
  náklady dodavatele, dle stanovém' KÚSK odboru dopravy.

      Autorský dozor:
  Autorský dozor bude vykonáván na výzvu zadavatele.
  1.0 Účel autorského dozoru
 Účelem autorského dozoruje zejména dohled nad souladem zhotovení stavby s koncepčním
 návrhem stavby ( DSP a ZDS) a posouzení RDS a případných pozměňovacích a/nebo
 doplňujících návrhů, připravených jinou osobou. Základní činnosti viz. čl. 3.0.

 2.0 Zajištění výkonu autorského dozoru
 Autorský dozor (AD) se sjednává jako občasný. U AD se vyžaduje návštěva stavby podle
 základních činností AD definovaných v čl. 3.0 nebo na výzvu správce stavby/objednatele
 stavby, při které AD stavby plní povinnosti podle této smlouvy.

 3.0 Základní činnosti autorského dozoru
 Výkon autorského dozoru bude zabezpečovat:
 1) dohled nad souladem zhotovení stavby s technickým a architektonickým návrhem v
 projektové dokumentaci stupně DSP a zejména se ZDS;
 2) podání vysvětlení k návrhu stavby (vztahuje se na všechny stavební objekty), který je uveden
v zadávací dokumentaci stavby;
3) kontrolu souladu RDS se zadávací dokumentací stavby - včetně kontroly zapracování
požadavků vyplývajících z pravomocných stavebních povolení, zajišťovanou zhotovitelem
stavby a posouzení návrhů RDS z hlediska technické správnosti a ekonomické vhodnosti;
4) posouzení technické správnosti a ekonomické přijatelnosti dokumentace změn navržených
objednatelem a/nebo zhotovitelem stavby a důvodu navržení změny;
5) aktivní účast na pravidelných a nepravidelných technických a kontrolních akcích (kontrolní
dny na stavbě, zahájení a ukončení důležitých etap stavby, sledování rozhodujících a technicky
náročných prací apod.);
6) koordinace projektů RDS jednotlivých dílčích částí staveb;
7) AD se bude spolupodílet při schvalování „změn během výstavby" podle aktuálně platné SGŘ
ŘSD ČR - tzv. podpisy a v případě potřeby písemnými stanovisky.

4.0 VZTAH AD KE ZHOTOVITELI STAVBY
AD neovlivňuje přímo činnost zhotovitele stavby. Přímo sdělené návrhy, posudky, doporučení
a zjištění, které musí mít písemnou formu (budou vždy předloženy také správci stavby a

                                                                   Stránka 16 z 18
 objednali), mají pro zhotovitele význam informativní. Rozhodnutí ve všech těchto
záležitostech přísluší správci stavby nebo objednateli stavby v rámci jejich kompetence ve
vztahu ke stavbě.
Zhotovitel stavbyje povinen podle stavebního zákona spolupracovat s osobou vykonávající AD
a umožnit výkon AD:
1) zajištěním přístupu do všech míst na staveniště i mimo staveniště, mající vztah k provádění
prací;
2) poskytnutím potřebných podkladů vyžádaných AD;
3) sdělením veškerých informací o stavbě a jejím provádění;
4) příslušným reagováním na upozornění a zjištění AD;
5) umožnění zápisu do stavebního deníku.
Fakturace Autorského dozoru proběhne až po realizaci stavby.

                                                                        Stránka 17 z 18
n<. 3 - Smlouva o zpracování osobních údajů (vzor)

                        Stránka 18 z 18
Smlouva o zpracování osobních údajů

uzavřená níže uvedeného dne, měsíce a roku mezi:

Ředitelství silnic a dálnic ČR  Na Pankráci 546/56,140 00 Praha 4
se sídlem                       65993390
IČO:                            CZ65993390
DIČ:                            příspěvková organizace
právní forma:
bankovní spojení:
zastoupeno:

 kontaktní osoba ve věcech technických:
 e-mail:
 tel:
 (dále jen „Správce")

 [zpracovatel doplň i svůj název]
 se sídlem
 IČO:
 DIČ:
zápis v obchodním rejstříku:
právní forma:
bankovní spojení:
zastoupen:
kontaktní osoba ve věcech smluvních:
e-mail:
tel:
kontaktní osoba ve věcech technických:
e-mail:
tel:
(dále jen „Zpracovatel" nebo „Prvotní Zpracovatel")

(Správce a Zpracovatel společně dále také jako „Smluvní strany")

                                                                              2      OS

                                                                   strana 1 1stran 13
   P rea m b u le

   Vzhledem k tomu, že Zpracovatel v průběhu poskytování Služeb a/nebo Produktů Správci může
   zpracovávat Osobní údaje Správce, považují Smluvní strany za zásadní, aby při zpracování těchto
   osobních údajů byla zajištěna vysoká úroveň ochrany práv a svobod fyzických osob ve vztahu
   k takovému zpracování osobních údajů a toto zpracování bylo v souladu s Předpisy na ochranu
   osobních údajů, a to zejm. s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne
   27. dubna 2016 o ochraně fýzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném
   pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 96/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů),
   a proto Smluvní strany uzavírají tuto smlouvu o ochraně osobních údajů (dále jen „Smlouva").

  1 Definice

   Pro účely této Smlouvy se následující pojmy vykládají takto:

  „EHP" se rozumí Evropský hospodářský prostor.

   „GDPR“ se rozumí Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 z e dne 27. dubna
  2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu
  těchto údajů a o zrušení směrnice 96/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) ve znění
  opravy uveřejněné v Úředním věstníku Evropské unie L 119 ze dne 4. května 2016.

  „Hlavní smlouvou" se rozumí smluvní vztah či smluvní vztahy založené mezi Správcem
  a Zpracovatelem na základě uzavřených platných a účinných smluv vymezených v příloze č. 1 této
  Smlouvy.

 „Osobními údaji Správce" se rozumí osobní údaje popsané v příloze č. 1 této Smlouvy a veškeré
 další osobní údaje zpracovávané Zpracovatelem jménem Správce podle a/nebo v souvislosti s
 Hlavní smlouvou.

 „Podzpracovatelem" se rozumí jakýkoli zpracovatel osobních údajů (včetně jakékoli třetí strany)
 zapojený Zpracovatelem do zpracování Osobních údajů Správce jménem Správce. Za podmínek
 stanovených touto Smlouvou je Podzpracovatel oprávněn zapojit do zpracování Osobních údajů
 Správce dalšího Podzpracovatele (tzv. řetězení podzpracovatelů).

 „Pokynem" se rozumí jakýkoliv pokyn Správce Zpracovateli týkající se zpracování Osobních údajů
 Správce. Zpracovatel je povinen kdykoliv v průběhu zpracování osobních údajů prokázat existenci
 a obsah Pokynu.

„Porušením zabezpečení osobních údajů" se rozumí takové porušení zabezpečení osobních
 údajů, které vede nebo může přímo vést k neoprávněnému přístupu nebo k neoprávněné
či nahodilé změně, zničení, vyzrazení či ztrátě osobních údajů, případně k neoprávněnému
vyzrazení nebo přístupu k uloženým, přenášeným nebo jinak zpracovávaným Osobním údajům
Správce.

„Produkty" se rozumí Produkty, které má Zpracovatel poskytnout Správci dle Hlavní smlouvy.

„Předpisy o ochraně osobních údajů" se rozumí Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU)
č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním
osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 96/46/ES (obecné nařízení
o ochraně osobních údajů) ve znění opravy uveřejněné v Úředním věstníku Evropské unie L 119
ze dne 4. května 2016, jakož i veškeré národní předpisy upravující ochranu osobních údajů.

                                                                               30

                                                                                                                          strana 2 1stran 13
  „Schválenými Podzpracovateli“ se rozumějí: (a) Podzpracovatelé uvedení v příloze č. 3 této
  Smlouvy (autorizované předání Osobních údajů Správce); a (b) případně další dílčí
  Podzpracovatelé předem písemně povolení Správcem v souladu se kapitolou 6 této Smlouvy.

 „Službami" se rozumí Služby, které má Zpracovatel poskytnout Správci podle Hlavní smlouvy.

 „Standardními smluvními doložkami" se rozumí standardní smluvní doložky pro předávání
 osobních údajů zpracovatelům usazeným ve třetích zemích schválené rozhodnutím Evropské
 komise 2010/87/EU ze dne 5. února 2010, nebo jakýkoli soubor ustanovení schválených
 Evropskou komisí, který je mění, doplňuje nebo nahrazuje.

 »Tr6tí zemi se rozumí jakákoli země mimo EU/EHP, s výjimkou případů, kdy je tato zem ě
 předmětem platného a účinného rozhodnutí Evropské komise o odpovídající ochraně osobních
 údajů ve třetích zemích.

„Vymazáním se rozumí odstranění nebo zničení Osobních údajů Správce tak, aby nemohly být
obnoveny nebo rekonstruovány.

„Zásadami zpracování osobních údajů" se rozumí zásada zákonnosti, korektnosti,
transparentnosti, účelového omezení, minimalizace údajů, přesnosti, omezení uložení, integrity
a důvěrnosti. Smluvní strany berou na vědomí, že jakékoliv zpracování osobních údajů či jakýkoliv
výklad této Smlouvy musí být v souladu s těmito zásadami. Dokument Zásady zpracování
osobních údajů je k dispozici na internetových stránkách www.rsd.cz v záložce Organizace pod
odkazem GDPR.

„Zpracování", „správce", „zpracovatel", „subjekt údajů", „osobní údaje", „zvláštní kategorie
osobních údajů" a jakékoli další obecné definice neuvedené v této Smlouvě nebo v Hlavní
smlouvě mají stejný význam jako v GDPR.

 2 P odm ínky zp raco vání O sobních údajů S právce

2.1 V průběhu poskytování Služeb a/nebo Produktů Správci podle Hlavní smlouvy
         je Zpracovatel oprávněn zpracovávat Osobní údaje Správce jménem Správce pouze za
          podmínek této Smlouvy a na základě Pokynů Správce. Zpracovatel se zavazuje, že bude po
          celou dobu zpracování dodržovat následující ustanovení týkající se ochrany Osobních údajů
         Správce.

2.2 V rozsahu požadovaném platnými a účinnými Předpisy o ochraně osobních údajů musí
         Zpracovatel získat a uchovávat veškeré potřebné licence, oprávnění a povolení potřebné k
         zpracování Osobních údajů Správce včetně osobních údajů uvedených v příloze č 1 této
         Smlouvy.

2.3 Zpracovatel musí dodržovat veškerá technická a organizační opatření pro splnění
         požadavků uvedených v této Smlouvě a jejích přílohách. Zpracovatel je dále povinen dbát
         Zásad zpracování osobních údajů a za všech okolností tyto zásady dodržovat.

2.4 Pro účely komunikace a zajištění součinnosti Správce a Zpracovatele navzájem (zejm.
         v případech porušení zabezpečení osobních údajů, předávání žádostí subjektů údajů), není-
         li v konkrétním případě určeno jinak, pověřily Smluvní strany tyto osoby:

        2.4.1 osoba pověřená Správcem:

2.4.2 osoba pověřená Zpracovatelem: £ ,  e-mail:

tel: [jJoptni zpr,  i

                                                              31

                                                  strana 3 | stran 13
 3 Zpracování Osobních údajů Správce

 3.1 Zpracovatel zpracovává Osobní údaje Správce pouze pro účely plnění Hlavní smlouvy nebo
          pro plnění poskytované na základě Hlavní smlouvy (viz příloha č. 1 této Smlouvy).
          Zpracovatel nesmi zpracovávat, předávat, upravovat nebo měnit Osobní údaje Správce
          nebo zveřejnit či povolit zveřejnění Osobních údajů Správce jiné třetí osobě jinak než
         v souladu s touto Smlouvou nebo s Pokyny Správce, pokud takové zveřejnění není
         vyžadováno právem EU nebo členského státu, kterému Zpracovatel podléhá. Zpracovatel v
         rozsahu povoleném takovým zákonem informuje Správce o tomto zákonném požadavku
         před zahájením zpracování Osobních údajů Správce a dodržuje pokyny Správce, aby
         co nejvíce omezil rozsah zveřejnění.

3.2 Zpracovatel neprodleně nebo bez zbytečného odkladu od obdržení Pokynu informuje
         Správce v případě, kdy podle jeho názoru vzhledem kjeho odborným znalostem
         a zkušenostem takový Pokyn porušuje Předpisy o ochraně osobních údajů.

3.3 Zpracovatel bere na vědomí, že není oprávněn určit účely a prostředky zpracování Osobních
         údajů Správce a pokud by Zpracovatel toto porušil, považuje se ve vztahu k takovému
         zpracování za správce.

3.4 Pro účely zpracování uvedeného výše tímto Správce instruuje Zpracovatele, aby předával
         Osobní údaje Správce příjemcům ve třetích zemích uvedených v příloze č. 3 této Smlouvy
         (Autorizované předávání Osobních údajů Správce) vždy za předpokladu, že taková osoba
        splní požadavky uvedené v kapitole 6 této Smlouvy.

4 Spolehlivost Zpracovatele

4.1 Zpracovatel učiní přiměřené kroky, aby zajistil spolehlivost každého zaměstnance, jeho
         zástupce nebo dodavatele, kteří mohou mít přístup k Osobním údajům Správce, přičemž
         zajistí, aby byl přístup omezen výhradně na ty osoby, jejichž činnost vyžaduje přístup k
         příslušným Osobním údajům Správce. Zpracovatel vede seznam osob oprávněných
         zpracovávat osobní údaje Správce a osob, které mají k těmto osobním údajům přístup,
         přičemž sleduje a pravidelně přezkoumává, že se jedná o osoby dle tohoto odstavce.

4.2 Zpracovatel musí zajistit, aby všechny osoby, které zapojil do zpracování Osobních údajů
         Správce:

4.2.1  byly informovány o důvěrné povaze Osobních údajů Správce a byly si vědomy
4.2.2  povinností Zpracovatele vyplývajících z této Smlouvy, Hlavní smlouvy, Pokynů a
       platných a účinných Předpisů o ochraně osobních údajů, a zavázaly se tyto
       povinnosti dodržovat ve stejném rozsahu, zejm. aby zachovávaly mlčenlivost o
       osobních údajích a přijatých opatřeních k jejich ochraně, a to i po skončení jejich
       pracovněprávního nebo jiného smluvního vztahu ke Zpracovateli;

       byly přiměřeně školeny/certifikovány ve vztahu k Předpisům o ochraně osobních
       údajů nebo dle Pokynů Správce;

4.2.3 podléhaly závazku důvěrnosti nebo profesním či zákonným povinnostem zachovávat
           mlčenlivost;

4.2.4 používaly pouze bezpečný hardware a software a dodržovaly zásady bezpečného
           používání výpočetní techniky;

4.2.5  podléhaly procesům autentizace uživatelů a přihlašování při přístupu k Osobním

       údajům Správce v souladu s touto Smlouvou, Hlavní smlouvou, Pokyny a platnými a
       účinnými Předpisy o ochraně osobních údajů;

4.2.6  zabránily neoprávněnému čtení, pozměnění, smazání či znepřístupnění Osobních
       údajů Správce, nevytvářely kopie nosičů osobních údajů pro jinou než pracovní
       potřebu a neumožnily takové jednání ani jiným osobám a případně neprodleně,
       nejpozději však do 24 hodin od vzniku, hlásily jakékoliv důvodné podezření na
       ohrožení bezpečnosti osobních údajů, a to osobě uvedené v kapitole 2 této Smlouvy.

                                                                                                   32

                             strana 4 1stran 13
 5 Zabezpečení osobních údajů

 5.1 S přihlédnutím ke stavu techniky, nákladům na provedení, povaze, rozsahu, kontextu
          a účelům zpracování i k různě pravděpodobným a různě závažným rizikům pro práva
          a svobody fyzických osob, provede Zpracovatel vhodná technická a organizační opatření
          (příloha č. 2 této Smlouvy), aby zajistil úroveň zabezpečení odpovídající danému riziku
          případně včetně:

          5.1.1 pseudonymizace a šifrování osobních údajů;

          5.1.2 schopnosti zajistit neustálou důvěrnost, integritu, dostupnost a odolnost systémů a
                     služeb zpracování;

          5.1.3 schopnosti obnovit dostupnost osobních údajů a přístup k nim včas v případě
                     fyzických či technických incidentů;

         5.1.4 procesu pravidelného testování, posuzování a hodnocení účinnosti zavedených
                     technických a organizačních opatření pro zajištění bezpečnosti zpracování.

5.2 Při posuzování vhodné úrovně bezpečnosti se zohlední rizika, která představuje zpracování,
         zejména náhodné nebo protiprávní zničení, ztráta, pozměňování, neoprávněné zpřístupnění
         předávaných, uložených nebo jinak zpracovávaných osobních údajů, nebo neoprávněný
         přístup k nim.

5.3 V případě zpracování osobních údajů více správců je Zpracovatel povinen zpracovávat
         takové osobní údaje odděleně.

5.4 Konkrétní podmínky zabezpečení jsou uvedeny v příloze č. 2 této Smlouvy a dále
         v Pokynech.

6 Další Podzpracovatelé

6.1 Zpracovatel je oprávněn použít ke zpracování Osobních údajů Správce další
         Podzpracovatele uvedené v příloze č. 3 této Smlouvy. Jiné Podzpracovatele je Zpracovatel
         oprávněn zapojit do zpracování pouze s předchozím písemným povolením Správce.

6.2 Zpracovatel je povinen u každého Podzpracovatele:

6.2.1 poskytnout Správci úplné informace o zpracování, které má provádět takový
           Podzpracovatel;

6.2.2  zajistit náležitou úroveň ochrany Osobních údajů Správce, včetně dostatečných

       záruk pro provedení vhodných technických a organizačních opatření dle této
       Smlouvy, Hlavní Smlouvy, Pokynů a platných a účinných Předpisů na ochranu
       osobních údajů;

6.2.3  zahrnout do smlouvy mezi Zpracovatelem a každým dalším Podzpracovatelem
       podmínky, které jsou shodné s podmínkami stanovenými v této Smlouvě. Pro
       vyloučení pochybností si Smluvní strany ujednávají, že v případě tzv. řetězení
       zpracovatelů (tj. uzavírání smlouvy o zpracování osobních údajů mezi
       podzpracovateli) musí tyto smlouvy splňovat podmínky dle této Smlouvy. Na
       požádání poskytne Zpracovatel Správci kopii svých smluv s dílčími Podzpracovateli
       a v případě řetězení podzpracovatelů i kopii smluv uzavřených mezi dalšími
       Podzpracovateli;

6.2.4  v případě předání Osobních údajů Správce mimo EHP zajistit ve smlouvách mezi
       Zpracovatelem a každým dalším Podzpracovatelem Standardní smluvní doložky
       nebo jiný mechanismus, který předem schválí Správce, aby byla zajištěna
       odpovídající ochrana předávaných Osobních údajů Správce;

6.2.5 zajistit plnění všech povinností nezbytných pro zachování plné odpovědnosti vůči
           Správci za každé selhání každého dílčího Podzpracovatele při plnění jeho povinností
           v souvislosti se zpracováním Osobních údajů Správce.

                                       3

                         strana 5 1stran 13
7 Plnění práv subjektů údajů

7.1 Subjekt údajů má na základě své žádosti zejména právo získat od Správce informace týkající
         se zpracování svých osobních údajů, žádat jejich opravu či doplnění, podávat námitky proti
        zpracování svých osobních údajů či žádat jejich výmaz.

7.2 Vzhledem k povaze zpracovávání Zpracovatel napomáhá Správci při provádění vhodných

        technických a organizačních opatření pro splnění povinností Správce reagovat na žádosti o
         uplatnění práv subjektu údajů.

7.3 Zpracovatel neprodleně oznámí Správci, pokud obdrží od subjektu údajů, orgánu dohledu
         a/nebo jiného příslušného orgánu žádost podle platných a účinných Předpisů o ochraně
         osobních údajů, pokud se jedná o Osobní údaje Správce.

7.4 Zpracovatel spolupracuje se Správcem dle jeho potřeb a Pokynů tak, aby Správci umožnil
        jakýkoli výkon práv subjektu údajů podle Předpisů o ochraně osobních údajů, pokud jde o
         Osobní údaje Správce, a vyhověl jakémukoli požadavku, dotazu, oznámení nebo šetření dle
         Předpisů o ochraně osobních údajů nebo dle této Smlouvy, což zahrnuje:

7.4.1  poskytnutí veškerých údajů požadovaných Správcem v přiměřeném časovém období
       specifikovaném Správcem, a to ve všech případech a včetně úplných podrobností a
       kopií stížnosti, sdělení nebo žádosti a jakýchkoli Osobních údajů Správce, které
       Zpracovatel ve vztahu k subjektu údajů zpracovává;

7.4.2 poskytnutí takové asistence, kterou může Správce rozumně požadovat, aby mohl

           vyhovět příslušné žádosti ve lhůtách stanovených Předpisy o ochraně osobních
           údajů;

7.4.3 implementaci dodatečných technických a organizačních opatření, které může

           Správce rozumně požadovat, aby mohl účinné reagovat na příslušné stížnosti,
           sdělení nebo žádosti.

 8 Porušení zabezpečení osobních údajů

 8.1 Zpracovatel je povinen bez zbytečného odkladu a v každém případě nejpozději do 24 hodin
          informovat Správce o tom, že došlo k porušení zabezpečení Osobních údajů Správce nebo
          existuje důvodné podezření z porušení zabezpečení Osobních údajů Správce. Zpracovatel
          poskytne Správci dostatečné informace, které mu umožní splnit veškeré povinnosti týkající
          ohlašování a oznamování případů porušení zabezpečení osobních údajů podle Předpisů
          o ochraně osobních údajů. Takové oznámení musí přinejmenším:

          8.1.1 popisovat povahu porušení zabezpečení osobních údajů, kategorie a počty
                     dotčených subjektů údajů a kategorie a specifikace záznamů o osobních údajích;

         8.1.2 jméno a kontaktní údaje pověřence pro ochranu osobních údajů Zpracovatele nebo
                    jiného příslušného kontaktu, od něhož lze získat více informací;

         8.1.3 popisovat odhadované riziko a pravděpodobné důsledky porušení zabezpečení
                     osobních údajů;

         8.1.4 popisovat opatření přijatá nebo navržená k řešení porušení zabezpečení osobních
                     údajů.

8.2 Zpracovatel spolupracuje se Správcem a podniká takové přiměřené kroky, které jsou řízeny
         Správcem, aby napomáhal vyšetřování, zmírňování a nápravě každého porušení osobních
         údajů.

8.3 V případě porušení zabezpečení osobních údajů Zpracovatel neinformuje žádnou třetí
         stranu bez předchozího písemného souhlasu Správce, pokud takové oznámení nevyžaduje
         právo EU nebo členského státu, které se na Zpracovatele vztahuje. V takovém případě je
         Zpracovatel povinen, v rozsahu povoleném takovým právem, informovat Správce o tomto
         právním požadavku, poskytnout kopii navrhovaného oznámení a zvážit veškeré připomínky,
        které provedl Správce před tím, než porušení zabezpečení osobních údajů oznámí.

                              strana 6 | stran 13
9 Posouzení vlivu na ochranu osobních údajů a předchozí konzultace

9.1 Zpracovatel poskytne Správci přiměřenou pomoc ve všech případech posouzení vlivu na
         ochranu osobních údajů, které jsou vyžadovány čl. 35 GDPR, a s veškerými předchozími
         konzultacemi s jakýmkoli dozorovým úřadem Správce, které jsou požadovány podle čl. 36
         GDPR, a to vždy pouze ve vztahu ke zpracovávání Osobních údajů Správce Zpracovatelem
        a s ohledem na povahu zpracování a informace, které má Zpracovatel k dispozici.

10 Vym azání nebo vrácení Osobních údajů Správce

10.1 Zpracovatel musí neprodleně a v každém případě do 90 (devadesáti) kalendářních dnů po:
         (i) ukončení zpracování Osobních údajů Správce Zpracovatelem nebo (ii) ukončení Hlavní
         smlouvy, podle volby Správce (tato volba bude písemně oznámena Zpracovateli Pokynem
         Správce) buď:

         10.1.1 vrátit úplnou kopii všech Osobních údajů Správce Správci zabezpečeným přenosem
                    datových souborů v takovém formátu, jaký oznámil Správce Zpracovateli a dále
                    bezpečně a prokazatelně vymazat všechny ostatní kopie Osobních údajů Správce
                    zpracovávaných Zpracovatelem nebo jakýmkoli autorizovaným dílčím
                    Podzpracovatelem; nebo

         10.1.2 bezpečně a prokazatelně smazat všechny kopie Osobních údajů Správce
                    zpracovávaných Zpracovatelem nebo jakýmkoli dalším Podzpracovatelem, přičemž
                    Zpracovatel poskytněte Správci písemné osvědčení, že plně splnil požadavky
                    kapitoly 10 této Smlouvy.

10.2 Zpracovatel může uchovávat Osobní údaje Správce v rozsahu požadovaném právními
         předpisy Unie nebo členského státu a pouze v rozsahu a po dobu požadovanou právními
        předpisy Unie nebo členského státu a za předpokladu, že Zpracovatel zajistí důvěrnost
        všech těchto osobních údajů Správce a zajistí, aby tyto osobní údaje Správce byly
        zpracovávány pouze pro účely uvedené v právních předpisech Unie nebo členského státu,
        které vyžaduji jejich ukládání, a nikoliv pro žádný jiný účel.

11 Právo na audit

11.1 Zpracovatel na požádání zpřístupní Správci veškeré informace nezbytné k prokázání
         souladu s platnými a účinnými Předpisy o ochraně osobních údajů, touto Smlouvou a Pokyny
         a dále umožní audity a inspekce ze strany Správce nebo jiného auditora pověřeného
         Správcem ve všech místech, kde probíhá zpracování Osobních údajů Správce. Zpracovatel
         umožní Správci nebo jinému auditorovi pověřenému Správcem kontrolovat, auditovat a
         kopírovat všechny příslušné záznamy, procesy a systémy, aby Správce mohl ověřit, že
         zpracování Osobních údajů Správce je v souladu s platnými a účinnými Předpisy o ochraně
         osobních údajů, touto Smlouvou a Pokyny. Zpracovatel poskytne Správci plnou spolupráci
         a na žádost Správce poskytne Správci důkazy o plnění svých povinností podle této Smlouvy.
         Zpracovatel neprodleně uvědomí Správce, pokud podle jeho názoru zde uvedené právo na
         audit porušuje Předpisy o ochraně osobních údajů.

11.2 Zpracovatel je povinen zajistit výkon práva Správce dle předchozího odstavce také u všech
         Podzpracovatelů.

12 M ezinárodní předávání Osobních údajů Správce

12.1 Zpracovatel nesmí zpracovávat Osobní údaje Správce sám ani prostřednictvím

Podzpracovatele ve třetí zemi, s výjimkou těch příjemců ve třetích zemích (pokud existují)

uvedených v příloze č. 3 této Smlouvy (autorizované předání Osobních údajů Správce),

není-li to předem písemně schváleno Správcem.     ’

12.2 Zpracovatel na žádost Správce okamžitě se Správcem uzavře (nebo zajistí, aby uzavřel
        jakýkoli příslušný dílčí Podzpracovatel) smlouvu včetně Standardních smluvních doložek

                                                                                35

                                                  strana 7 | stran 13
      a/nebo obdobných doložek, které mohou vyžadovat Předpisy o ochraně osobních údajů,
      pokud jde o jakékoli zpracování Osobních údajů Správce ve třetí zemi.

   13 Kodexy chování a certifikace

   13.1 Na žádost Správce je Zpracovatel povinen dodržovat relevantní kodex chování schválený
            podle čl. 40 GDPR a získat relevantní osvědčení podle čl. 42 GDPR, pokud se týká
           zpracování Osobních údajů Správce a bez zbytečného odkladu zajistit dodržování takového
           kodexu nebo jeho příslušných částí u Podzpracovatelů a dále zajistit získání takových
           osvědčení Podzpracovateli.

   14 Všeobecné podmínky

   14.1 Smluvní strany si ujednaly, že tato Smlouva zanikne s ukončením účinnosti Hlavní smlouvy.

           Tím nejsou dotčeny povinnosti Zpracovatele, které dle této Smlouvy či ze své povahy trvají
           i po jejím zániku.

   14.2 Tato Smlouva se řídí rozhodným právem Hlavní smlouvy.

   14.3 Jakékoli porušení této Smlouvy představuje závažné porušení Hlavní smlouvy. V případě

           existence více smluvních vztahů se jedná o porušení každé smlouvy, dle které probíhalo
           zpracování Osobních údajů Správce.

14.4 V případě nesrovnalostí mezi ustanoveními této Smlouvy a jakýchkoli jiných dohod mezi
         Smluvními stranami, včetně, avšak nikoliv výlučně, Hlavní smlouvy, mají ustanovení této
         Smlouvy přednost před povinnostmi Smluvních stran týkajících se ochrany osobních údajů.

14.5 Pokud se ukáže některé ustanovení této Smlouvy neplatné, neúčinné nebo nevymahatelné,
        zbývající části Smlouvy zůstávají v platnosti. Ohledně neplatného, neúčinného nebo
         nevymahatelného ustanovení se Smluvní strany zavazují, že je buď (i) dodatkem k této
        Smlouvě upraví tak, aby byla zajištěna jeho platnost, účinnost a vymahatelnost, a to při co
        největším zachování původních záměrů Smluvních stran nebo, pokud to není možné, (ii)
        budou vykládat toto ustanovení způsobem, jako by neplatná, neúčinná nebo nevymahatélná
        část nebyla nikdy v této Smlouvě obsažena.

14.6 Tato Smlouva je sepsána v 4 stejnopisech, přičemž Správce obdrží po 2 vyhotovení
        a Zpracovatel 2 vyhotovení.

14.7  Veškeré změny této Smlouvy je možné provést formou vzestupně číslovaných písemných
      dodatků podepsaných oběma Smluvními stranami. Pro vyloučení všech pochybností si
      Smluvní strany ujednávají, že tímto ustanovením není dotčeno udělení Pokynu Správce
      ke zpracování Osobních údajů Správce, který tato Smlouva předvídá.

14.8 Tato Smlouva nabývá účinnosti dnem podpisu obou Smluvních stran.

      .(„Správce")                                                     .(„Zpracovatel")

V     dne                 V                                            dne

                                                                            strana 8 | stran 13
PŘÍLOHA č. 1: PODROBNOSTI O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ SPRÁVCE

Tato příloha 1 obsahuje některé podrobnosti o zpracování osobních údajů správce, jak vyžaduje
čl. 28 odst. 3 GDPR.

[konkrétní vyrít smluvních vztahu doplní gjracovulalJ

1 Předmět a trvání zpracování osobních údajů Správce

Předmětem zpracováni osobních údajů jsou tyto kategorie:

[Zde uvedte kutiKjone zpracovávaných osobních údam - např adresní a identifikační údaiel
popisné tvySk.il vahaAat-1. údaje třetích obot\ zvláštní katcgone os údajů jn o [toíogri »ie,
■■■■■■

Doba trvání zpracování osobních údajů Správce je totožná s dobou trvání Hlavní smlouvy, pokud
z ustanovení Smlouvy nebo z Pokynu Správce nevyplývá, že mají trvat i po zániku její účinnosti.

2 Povaha a účel zpracování osobních údajů správce

Povaha zpracování osobních údajů Správce Zpracovatelem je: pfoelm / yďtrtoái*        iib

□ Zpracování

□ Automatizované zpracování

□ Profilování nebo automatizované rozhodování

Účelem zpracováni osobních údajů Správce Zpracovatelem je:

[Poplito zde, nap/ phptava stavby J

3 Druh osobních údajů správce, které mají být zpracovány
Druh osobních údajů (zaškrtněte):
□ Osobní údaje (viz výše odst. 1)
□ Osobní údaje zvláštní kategorie dle čl. 9 GDPR [Uvadlej d e konkrétní typy ud|juj

4 Kategorie subjektů údajů, které jsou zpracovávány pro správce
[Uvedte zde kalegone subjektu údajů - např vlastnic pozemku, zam éstnara.J

Pozn. takto podbarvené času slouží k doplněni zpracovatelem. pr«_d podpisem tento toxj

                                                                                                                                         strana 9 | stran 13
 PŘÍLOHA č. 2: TECHNICKÁ A ORGANIZAČNÍ OPATŘENÍ

 1. Organizační bezpečnostní opatření

 1.1. Správa zabezpečení

          a. Bezpečnostní politika a postupy: Zpracovatel musí mít dokumentovanou bezpečnostní
                politiku týkající se zpracování osobních údajů.

          b. Role a odpovědnosti:

                    i. role a odpovědnosti související se zpracováním osobních údajů jsou jasně
                           definovány a přiděleny v souladu s bezpečnostní politikou;

                   ii. během interních reorganizací nebo při ukončení a změně zaměstnání je ve
                           shodě s příslušnými postupy jasně definováno zrušeni práv a povinností.

          c. Politika řízení přístupu: každé roli, která se podílí na zpracování osobních údajů, jsou
               přidělena specifická práva k řízení přístupu podle zásady "need-to-know."

          d. Správa zdrojů/aktiv: Zpracovatel vede registr aktiv IT používaných pro zpracování
               osobních údajů (hardwaru, softwaru a sítě). Je určena konkrétní osoba, která je
               odpovědná za udržování a aktualizaci tohoto registru (např. manažer IT).

         e. Řízení změn: Zpracovatel zajišťuje, aby všechny změny IT systémů byly registrovány
               a monitorovány konkrétní osobou (např. IT manažer nebo manažer bezpečnosti). Je
               zavedeno pravidelné monitorování tohoto procesu.

1.2. Reakce na incidenty a kontinuita provozu

         a. Řízení incidentů / porušení osobních údajů:

                   i. je definován plán reakce na incidenty s podrobnými postupy, aby byla zajištěna
                          účinná a včasná reakce na incidenty týkající se osobních údajů;

                  ii. Zpracovatel bude bez zbytečného odkladu informovat Správce o jakémkoli
                          bezpečnostním incidentu, který vedl ke ztrátě, zneužití nebo neoprávněnému
                          získání jakýchkoli osobních údajů.

         b. Kontinuita provozu: Zpracovatel stanoví hlavní postupy a opatření, které jsou
              dodržovány pro zajištění požadované úrovně kontinuity a dostupnosti systému
              zpracování osobních údajů (v případě incidentu / porušení osobních údajů).

1.3. Lidské zdroje

        a. Důvěryhodnost personálu: Zpracovatel zajišťuje, aby všichni zaměstnanci rozuměli svým
              odpovědnostem a povinnostem týkajících se zpracování osobních údajů; role
              a odpovědnost jsou jasně komunikovány během procesu před nástupem do zaměstnání
              a / nebo při zácviku;

        b. Školení: Zpracovatel zajišťuje, že všichni zaměstnanci jsou dostatečné informováni
              o bezpečnostních opatřeních IT systému, která se vztahují k jejich každodenní práci;
              zaměstnanci, kteří se podílejí na zpracování osobních údajů, jsou rovněž řádně

                                                                               38

                                                                                                                                      strana 10 | stran 13
                 informováni o příslušných požadavcích na ochranu osobních údajů a právních závazcích
                 prostřednictvím pravidelných informačních kampaní.

 2. Technická bezpečnostní opatření

 2.1. Kontrola přístupu a autentizace

          a. Je implementován systém řízení přístupu, který je použitelný pro všechny uživatele
                přistupující k IT systému. Systém umožňuje vytvářet, schvalovat, kontrolovat
                a odstraňovat uživatelské účty.

          b. Je vyloučeno používání sdílených uživatelských účtů. V případech, kdy je to nezbytné je
                zajištěno, že všichni uživatelé společného účtu mají stejné role a povinnosti.

          c. Při poskytování přístupu nebo přiřazování uživatelských rolí je nutno dodržovat zásadu
                "need-to-know", aby se omezil počet uživatelů, kteří mají přístup k osobním údajům
                pouze na ty, kteří je potřebují pro naplnění procesních cílů zpracovatele.

          d. Tam, kde jsou mechanismy autentizace založeny na heslech, Zpracovatel zajišťuje, aby
                heslo mělo alespoň osm znaků a vyhovovalo požadavkům na velmi silná hesla, včetně
               délky, složitosti znaků a neopakovatelnosti.

         e. Autentifikační pověření (například uživatelské jméno a heslo) se nikdy nesmějí předávat
               přes síť.

2.2. Logování a monitorování

         a. Log soubory jsou ukládány pro každý systém / aplikaci používanou pro zpracování
               osobních údajů. Log soubory obsahují všechny typy přístupu k údajům (zobrazení,
               modifikace, odstranění).

2.3. Zabezpečení osobních údajů v klidu

         a. Bezpečnost serveru / databáze

                        i. Databázové a aplikační servery jsou nakonfigurovány tak, aby fungovaly
                            pomocí samostatného účtu s minimálním oprávněním operačního systému pro
                            zajištění řádné funkce.

                       ii. Databázové a aplikační servery zpracovávají pouze osobní údaje, které jsou
                            pro naplnění účelů zpracování skutečně nezbytné.

        b. Zabezpečení pracovní stanice

                       i. Uživatelé nemohou deaktivovat nebo obejít nastavení zabezpečení.

                      ii. Jsou pravidelně aktualizovány antivirové aplikace a detekční signatury.

                     iii. Uživatelé nemají oprávnění k instalaci nebo aktivaci neoprávněných
                              softwarových aplikací.

                     iv. Systém má nastaveny časové limity pro odhlášeni, pokud uživatel není po
                              určitou dobu aktivní.

                                                                             3

                                                                                                                                      strana 11 | stran 13
                         v. Jsou pravidelně instalovány kritické bezpečnostní aktualizace vydané
                                 vývojářem operačního systému.

 2.4. Zabezpečení sítě / komunikace
          a. Kdykoli je přístup prováděn přes internet, je komunikace šifrována pomocí
                kryptografických protokolů.
          b. Provoz do a z IT systému je sledován a řízen prostřednictvím Firewallů a IDS (Intrusion
                Detection Systems).

 2.5. Zálohování
          a. Jsou definovány postupy zálohování a obnovení údajů, jsou zdokumentovány a jasně
                spojeny s úlohami a povinnostmi.
          b. Zálohování je poskytována odpovídající úroveň fyzické ochrany a ochrany životního
                prostředí.
          c. Je monitorována úplnost prováděních záloh.

2.6. Mobilní / přenosná zařízení
          a. Jsou definovány a dokumentovány postupy pro řízení mobilních a přenosných zařízení
               a jsou stanovena jasná pravidla pro jejich správné používání.
          b. Jsou předem registrována a předem autorizována mobilní zařízeni, která mají přístup
               k informačnímu systému.

2.7. Zabezpečení životního cyklu aplikace
         a. V průběhu životního cyklu vývoje aplikací jsou využívány nejlepší a nejmodernějších
               postupy a uznávané postupy bezpečného vývoje nebo odpovídající normy.

2.8. Vym azání/odstranění údajů
         a. Před vyřazením médií bude provedeno jejich přepsání při použití software. V případech,
               kdy to není možné (CD, DVD atd.), bude provedena jejich fyzická likvidace / destrukce.
         b. Je prováděna skartace papírových dokumentů a přenosných médií sloužících k ukládání
               osobních údajů.

2.9. Fyzická bezpečnost
         a. Fyzický perimetr infrastruktury informačního systému není přístupný neoprávněným
              osobám. Musí být zavedena vhodná technická opatření (např. turniket ovládaný čipovou
              kartou, vstupní zámky) nebo organizační opatření (např. bezpečnostní ostraha) pro
              ochranu zabezpečených oblastí a jejich přístupových míst proti vstupu neoprávněných
              osob.

                                                                                                                                      strana 12 | stran 13
PŘÍLOHA č. 3: AUTORIZOVANÉ PŘEDÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ SPRÁVCE

Seznam schválených podzpracovatelů. Uvecfte prosím (i) úplný název podzpracovatele;
(ii) činnosti zpracování; (iii) umístění středisek služeb.

č. Schválený          Činnost zpracování  Umístění středisek služeb

  ■ ■ podzpracovatel

1.

                                                        41

                                          strana 13 | stran 13