Textová podoba smlouvy Smlouva č. 6843615: Smlouva o poskytování služby výplatní lístek na mobilní telefon

Příloha priloha3.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Obchodní podmínky

     společnosti Vema, a. s., se sídlem Okružní 871/3a, 638 00 Brno, IČ 262 26 511, zapsaná
          v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl B, vložka 3415
                                          (dále jen „Poskytovatel“)

Tyto obchodní podmínky Poskytovatele v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona
č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, upravují vzájemná práva
a povinnosti smluvních stran vzniklé na základě licenční smlouvy na užívání programového
vybavení IS Vema nebo v souvislosti s ní.

Čl.1 Definice pojmů

Pro účely těchto obchodních podmínek strany definují následující pojmy:

     a) aplikace Ekos - aplikace z oblasti ekonomiky,
     b) aplikace HR - aplikace z oblasti lidských zdrojů,
     c) GDPR – nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016

          o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném
          pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních
          údajů)
     d) licence - oprávnění k užívání aplikací v souladu s jejich určením,
     e) licenční karta — je elektronickým ekvivalentem přílohy č. 1 licenční smlouvy, která
          obsahuje rozsah licence,
     f) licenční měsíc - měsíc, ve kterém se platí Poplatek za poskytnutí práva používat
          produkt dle čl. 3 odst. 3.2 těchto obchodních podmínek, popř. Poplatek za poskytnutí
          práva používat aktuální verze dle čl. 12.; licenční měsíc je stanoven na základě dohody
          stran,
     g) licenční smlouva - smlouva, jíž Poskytovatel poskytuje Uživateli oprávnění k užívání
          aplikací v ujednaném rozsahu a Uživatel se zavazuje poskytnout Poskytovateli
          sjednanou odměnu. Licenční smlouva je uzavírána v elektronické podobě. Je-li mezi
          Poskytovatelem a Uživatelem uzavřena smlouva také v listinné podobě a dostane-li se
          některé ustanovení uvedené v elektronické smlouvě do rozporu s ustanovením listinné
          licenční smlouvy, bude mít přednost ustanovení uvedené v listinné smlouvě.
     h) osobní číslo - osoba, která aktivně pracuje a vstupuje do výpočtu mezd, bez ohledu na
          to, zda se jedná o pracovní poměr nebo jiný vztah (DPP/DPČ, služební poměr, člen
          zastupitelstva, člen družstva, atd.), a v konkrétním měsíci odpracovala alespoň jeden
          den, případně alespoň jeden den neodpracovala (dovolená, dočasná pracovní
          neschopnost, atd.).
     i) programového vybavení IS Vema - autorské dílo chráněné příslušnými právními
          předpisy,
     j) Referenční dokumentace - sestává z elektronické dokumentace, která je v online podobě
          dostupná z aplikací, školících materiálů, Technických a provozních podmínek a pokynů
          na Zákaznickém webu,
     k) Uživatel - nabyvatel licence,
     l) verze distribučního balíčku - je dána číselnou trojicí ve formátu GG.VV.MM, kde GG
          je generační číslo verze (mění se při podstatných změnách aplikace nebo modulu), VV
          je číslo verze a MM je číslo modifikačních a inovačních úprav,
     m) Zákaznický web - adresa https://zakaznik.vema.cz/, Uživatel má zajištěn přístup na
       Zákaznický web, na který je třeba se nejprve registrovat postupem uvedeným na vstupní
       stránce, a je povinen jej průběžně sledovat, pokyny zveřejněné na Zákaznickém webu
       jsou součástí Referenční dokumentace.

Čl.2 Licenční podmínky

2.1 Uživateli se poskytuje licence zvoleného produktu v jím zvoleném rozsahu. Licenci
          nabývá uhrazením prvního poplatku za poskytnutí práva používat produkt dle čl. 3 odst.
          3.2 těchto obchodních podmínek, za následující měsíční poplatky získává oprávnění
          používat verze produktu aktuální pro dané období.

2.2 Licence se poskytuje jako nevýhradní, omezená územím České a Slovenské republiky,
          množstevním rozsahem určeným u aplikací HR počtem osobních čísel a u aplikací Ekos
          počtem řádků v účetním deníku za fiskální rok.

2.3 Poskytnutí licenčních práv může být podmíněno dodáním licenčních podkladů.

Čl.3 Platební podmínky

3.1    Ceny jsou dány platným ceníkem Vema, který je k dispozici na vyžádání v sídle
3.2     společnosti.
3.2.1
3.2.2  Poplatek za poskytnutí práva používat produkt
3.2.3
       U aplikací HR se poplatek určuje s ohledem na počet osobních čísel, u aplikací Ekos se
3.2.4   určuje podle počtu řádků v účetním deníku za fiskální rok.

3.2.5  Poplatek je stanoven za měsíc využívání. Poplatek se hradí čtvrtletně předem. V případě
        pořízení v průběhu kalendářního čtvrtletí uhradí Uživatel odpovídající počet měsíců
        do konce daného čtvrtletí, dále následují čtvrtletní platby.

       Faktura na uhrazení poplatku bude vystavena v prvním měsíci daného kalendářního
        čtvrtletí se splatností 14 dní od vystavení. Poplatek se hradí na účet uvedený na faktuře.
        Faktura bude vystavena v elektronické podobě v souladu s ustanovením § 26 odst. 3
        zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.
        Uzavřením licenční smlouvy Uživatel uděluje souhlas pro veškerá použití daňového
        dokladu v elektronické podobě.

       Uživatel je oprávněn před uplynutím doby splatnosti vrátit bez zaplacení fakturu, která
        neobsahuje náležitosti daňového dokladu dle zákona o dani z přidané hodnoty, nebo má
        jiné závady v obsahu podle smlouvy. Ve vrácené faktuře musí vyznačit důvod vrácení.
        Poskytovatel je v tomto případě povinen podle povahy nesprávnosti fakturu opravit nebo
        nově vyhotovit. Oprávněným vrácením faktury přestává běžet původní doba splatnosti.
        Celá doba běží znovu ode dne doručení opravené nebo nově vyhotovené faktury.

       Výše poplatku může být na začátku každého dalšího roku užívání upravena o meziroční
        míru nárůstu spotřebitelských cen za ostatní zboží a služby tak, jak budou pro
        bezprostředně předcházející období statisticky zjišťovány a oficiálně zveřejňovány
        Českým statistickým úřadem na jeho webových stránkách www.czso.cz.
3.3 Změna rozsahu licence

3.3.1 HR

Při změně rozsahu licence (změna v počtu osobních čísel, rozšíření o další aplikace atd.) se
vychází z rozdílu cen po změně a před změnou rozsahu licence. Je-li rozdíl kladný, Uživatel
hradí doplatek a přiměřeně se mění výše následně účtovaných poplatků. Je-li rozdíl záporný,
poplatek hrazený Uživatelem se na základě jeho žádosti přiměřeně sníží.

3.3.2 Ekos

Pokud dojde v průběhu fiskálního roku k překročení počtu řádků v účetním deníku dle
zvoleného tarifu, Uživatel uhradí rozdíl v ceně mezi překročeným tarifem a nejbližším vyšším
tarifem za uplynulé měsíce aktuálního fiskálního roku. Po zbylé měsíce aktuálního fiskálního
roku Uživatel hradí cenu dle vyššího tarifu. Pro další fiskální rok má Uživatel možnost změny
tarifu. Pokud tak neučiní, hradí nadále poplatek dle vyššího tarifu.

Čl.4 Práva a povinnosti stran

4.1 Uživatel se zavazuje, že během využívání aplikací Vema bude:

         a) používat aplikace způsobem uvedeným v Referenční dokumentaci a postupovat
              v souladu s touto dokumentací,

         b) používat verze aplikací platné pro zpracovávané období,
         c) vytvářet pouze záložní či archivní kopii aplikací, je-li nezbytná,
         d) oprávněn činit si kopie Referenční dokumentace jen pro vlastní potřebu.
4.2 Uživatel není oprávněn:

         a) bez předcházejícího písemného souhlasu Poskytovatele jakýmkoliv způsobem
              poskytnout licenci třetím osobám či jinak zpřístupnit aplikace třetím osobám,

         b) zasahovat do binárního kódu ani zdrojového kódu aplikací tam, kde je dostupný, ani
              jinak s ním manipulovat; nesmí zejména upravovat či jakkoliv měnit aplikace,
              rozmnožovat či zpracovávat kód atd.,

         c) zkoumat, studovat či zkoušet funkčnost aplikací za účelem zjištění myšlenek
              a principů, na nichž jsou založeny,

         d) oprávněně vytvořené záložní či archivní kopie aplikací rozšiřovat,
         e) oprávněně vytvořené kopie Referenční dokumentace rozšiřovat, do Referenční

              dokumentace zasahovat či s ní jinak neoprávněně zacházet.
         4.3 Poskytovatel se zavazuje udržovat aplikace v souladu s aktuální legislativou, která

              dopadá na standardní funkcionality produktu a funkcionality, o které byl produkt
              rozšířen po vzájemné dohodě Uživatele a Poskytovatele.

Čl.5 Distribuce aplikací

5.1 Aplikace jsou distribuovány formou distribučních balíčků. Každý distribuční balíček je
        označen identifikátorem aplikace a verzí distribučního balíčku.

5.2 Distribuované balíčky jsou Uživateli k dispozici následujícími způsoby:

         a) stahováním pomocí programů Vema Start nebo Vema Správce z distribučního
              serveru Vema.

         b) stahováním na Zákaznickém webu v sekci Produkty.
Cl.6 Záruka, Odpovědnost za škodu

6.1 Poskytovatel výslovně odpovídá za to, že aplikace mají ke dni uzavření této smlouvy
         vlastnosti, které umožňují jejich řádný provoz v souladu s Referenční dokumentací.

6.2 Na funkčnost dodaných aplikací poskytuje Poskytovatel po celou dobu užívání záruku.
         Tato záruka zahrnuje závazek Poskytovatele, že dodané aplikace:

         a) nemají právní vady,
         b) jsou schopny rutinního provozu v běžné provozní činnosti Uživatele na datech

              Uživatele,
         c) budou pracovat podle Referenční dokumentace,
         d) poskytnou výstupy nebo podklady pro výstupy, které budou v souladu s platnými

              a účinnými právními předpisy.
         Záruka je podmíněna úhradou Poplatku za poskytnutí práva používat produkt dle čl. 3
         odst. 3.2 těchto obchodních podmínek, popř. Poplatku za poskytnutí práva používat
         aktuální verze dle čl. 7.za dané období.

6.3 Žádná ze smluvních stran neodpovídá za škodu, která vznikla v důsledku věcně
         nesprávného nebo jinak chybného zadání, které obdržela od druhé smluvní strany.

6.4 Poskytovatel neodpovídá za škodu vzniklou:

         a) v důsledku použití aplikace v rozporu s Referenční dokumentací,
         b) tím, že s aplikací pracují lidé bez příslušných odborných znalostí,
         c) tím, že vady aplikací nebyly Uživatelem včas oznámeny.

6.5 Poskytovatel dále nemůže zaručit, že aplikace budou zcela v souladu s představami
         Uživatele a budou absolutně bezchybné.

6.6 Náhrada škody se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, přičemž
         maximální výše náhrady škody odpovídá pořizovací ceně aplikace.

Čl.7 Reklamace

7.1 V případě průkazným způsobem ohlášené reklamační vady v průběhu záruční doby je
         Poskytovatel povinen bez zbytečného odkladu zahájit práce na jejím vyřešení.
         Vyřešením reklamace se rozumí podle povahy vady její odstranění nebo stanovení
         dalšího postupu, který umožní užívání aplikací bez výrazných omezení až do úplného
         odstranění vady.

7.2 Za průkazný způsob ohlášení vady se považuje vyplnění a odeslání formuláře na adrese
         http://cs.vema.cz nebo Zákaznickém webu nebo ohlášení vady na pracoviště
         Poskytovatele tzv. Centrum služeb na tel.: 530 500 500 v pracovní dny v době od 8.00
         hod. do 17.00 hod. Reklamace zadané mimo uvedenou dobu se považují za zadané v
         8.0 hod. nejblíže následujícího pracovního dne. Pokud do 15 minut od ohlášení vady
         pomocí formuláře Uživatel neobdrží e-mailem potvrzení, ohlásí vadu prostřednictvím
         výše uvedené telefonní linky.

7.3 Neoznámil-li Uživatel vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné
         prohlídce a dostatečné péči zjistit, pozbývá práva z vadného plnění.

Čl.8 Ochrana obchodního tajemství a osobních údajů, mlčenlivost

8.1 Poskytovatel nemá běžně přístup k datům Uživatele, jenž jsou zpracovávány IS Vema.
         Tento přístup se realizuje pouze v případě servisního či jiného poradenského zásahu ze
         strany Poskytovatele výlučně na základě žádosti Uživatele.

8.2 Poskytovatel se zavazuje zachovávat mlčenlivost o všech údajích a informacích
         Uživatele, které jsou obchodního, finančního, právního, účetního, organizačního,
         technického, bezpečnostního či jiného charakteru, které mají povahu osobních údajů
         ve smyslu GDPR či obchodního tajemství ve smyslu § 504 občanského zákoníku,
         s nimiž přijde do styku v rámci realizace požadavků Uživatele týkajících se zejména
         technické podpory a úprav IS Vema (dále jen „Informace Uživatele“). Poskytovatel se
         zavazuje s Informacemi Uživatele nakládat v souladu s příslušnými právními předpisy

8.3 Smluvní strany berou na vědomí, že Poskytovatel není v pozici zpracovatele osobních
         údajů ve smyslu čl. 4 odst. 8 GDPR.

8.4 Poskytovatel se zavazuje, že zachová mlčenlivost o všech Informacích Uživatele. Tato
         povinnost zahrnuje závazek Poskytovatele, že Informace Uživatele nesdělí bez souhlasu
         Uživatele třetí osobě a zamezí neoprávněnému přístupu třetích osob k nim, nevyužije je
         ve prospěch svůj či třetí osoby a nebude s nimi nakládat jinak, než za účelem, pro který
         mu byly zpřístupněny.

8.5 Poskytovatel prohlašuje, že Informace Uživatele zpřístupní pouze těm svým
         zaměstnancům a spolupracovníkům, jimž je třeba je zpřístupnit za účelem splnění
         požadavku Uživatele a pouze v nezbytně nutném rozsahu.

8.6 Poskytovatel se zavazuje, že zaváže k povinnosti mlčenlivosti uvedené v odst. 8.4
         všechny své zaměstnance a spolupracovníky, kteří přijdou s Informacemi Uživatele
         do styku v rámci plnění svých pracovních či smluvních povinností.

8.7 Poskytovatel nebude vytvářet kopie Informací Uživatele či je jinak reprodukovat,
         nebude-li to nezbytně nutné ke splnění účelu, za nímž mu byly zpřístupněny. V takovém
         případě kopie uchová pouze po dobu nezbytně nutnou ke splnění uvedeného účelu.

8.8 Povinnost mlčenlivosti uvedená v odst. 8.4 tohoto článku se netýká informací, které:

        a) jsou veřejně známými informacemi,
        b) Uživatel sám zpřístupnil či zpřístupní veřejnosti,
        c) měl Poskytovatel prokazatelně k dispozici již před jejich zpřístupněním ze strany
        Uživatele.
        d) Poskytovatel získá později nezávisle na Uživateli, a aniž by tím porušil některou
        z povinností stanovených v tomto článku,
        e) je Poskytovatel povinen sdělit na základě povinnosti vyplývající ze zákona,
        f) Poskytovatel sděluje soudu či jinému orgánu veřejné moci v rámci soudního,
        správního řízení či jiného řízení.
8.9 Poskytovatel se zavazuje, že v případě, že by zjistil, že z jeho zavinění došlo k porušení
         zabezpečení Informací Uživatele, které mají povahu osobních údajů, ve smyslu čl. 4
         odst. 12 GDPR, bude o tom informovat Uživatele formou odeslání e-mailové zprávy
         na registrovaný licenční e-mail bez zbytečného odkladu po tomto zjištění.

8.10 Povinnost mlčenlivosti uvedená v odst. 8.4 týkající se Informací Uživatele
         zpřístupněných Poskytovateli během účinnosti licenční smlouvy jakož i povinnost
         k náhradě škody dle předchozího odstavce přetrvá i po ukončení účinnosti licenční
         smlouvy.

Čl.9 Trvání smlouvy

9.1 Dobu trvání licenční smlouvy určují smluvní strany v licenční smlouvě.

9.2 Obě smluvní strany mají právo licenční smlouvu písemně vypovědět. Délka výpovědní
         doby činí 2 měsíce a počíná běžet 1. dnem kalendářního měsíce následujícího
         po doručení výpovědi.
9.3 Poskytovatel je oprávněn v případě podstatného porušení licenční smlouvy ze strany
         Uživatele, zejména pak jestliže je v prodlení se zaplacením ceny delším než 30 dnů nebo
         v případě poškození autorských práv poskytovatele odstoupit od smlouvy.

9.4 Uživatel je oprávněn odstoupit od licenční smlouvy v případě jejího podstatného
         porušení Poskytovatelem tak, jak je uvedeno v příslušných ustanoveních občanského
         zákoníku.

Čl.10 Upozornění

Poskytovatel upozorňuje, že může udělit licenci pouze k vlastním aplikacím. Oprávnění
k užívání operačních systémů a jiných aplikací, k nimž majetková práva vykonávají třetí osoby,
které jsou nezbytné k zprovoznění a užívání aplikací Poskytovatele, si musí Uživatel zajistit
samostatně.

Čl.11 Volba práva, řešení sporů

11.1 Smluvní vztah mezi stranami a veškeré právní poměry a vztahy vzniklé z licenční
         smlouvy se řídí českým právním řádem.

11.2 Veškeré spory vzniklé z licenční smlouvy a v souvislosti s ní budou rozhodovány před
         obecným českým soudem, jehož příslušnost bude určena podle právních předpisů České
         republiky.

Čl.12 Přechodná ustanovení

12.1 Zákazníci, kterým byla poskytnuta licence podle předchozí licenční politiky, tj. politiky
         platné do 31. 8. 2015, mohou nadále pokračovat ve využívání aplikací pořízených
         do 31. 8. 2015 dřívějšími formami:

12.1.1 Pořízení aplikací

         Uživateli byla za poplatek poskytnuta licence, jedenkrát ročně hradí poplatek
         za poskytnutí práva používat aktuální verze. Jeho výše činí 25 % z pořizovací ceny
         aplikací, není-li dohodnuto jinak. Faktura na uhrazení poplatku bude vystavena
         v licenčním měsíci se splatností 14 dní od vystavení. Uhrazením poplatku uživatel
         získává oprávnění užívat aktuální verzi aplikací na další rok. Výše poplatku může být
         upravena o meziroční míru nárůstu spotřebitelských cen za ostatní zboží a služby tak,
         jak budou pro konkrétní období statisticky zjišťovány a oficiálně zveřejňovány Českým
         statistickým úřadem na jeho webových stránkách www.czso.cz.

12.1.2 Pronájem aplikací

         Uživateli se za poplatek poskytuje licence na kalendářní čtvrtletí, po jehož uplynutí lze
         licenci prodloužit na další čtvrtletí uhrazením poplatku na toto čtvrtletí. Poplatek
         za využívání aplikací je stanoven ve výši 10 % z pořizovací ceny aplikací. Dohodou
         stran může být výše stanovena odchylně. Faktura na uhrazení poplatku bude vystavena
         vždy v prvním měsíci příslušného kalendářního čtvrtletí se splatností 14 dní
         od vystavení. Uhrazením poplatku uživatel získává oprávnění užívat aktuální verzi
         aplikací na dané čtvrtletí. V případě získání licence během čtvrtletí se poplatek poměrně
         krátí. Na začátku dalšího roku využívání aplikací může být výše poplatku upravena
         o meziroční míru nárůstu spotřebitelských cen za ostatní zboží a služby tak, jak budou
         pro konkrétní období statisticky zjišťovány a oficiálně zveřejňovány Českým
         statistickým úřadem na jeho webových stránkách www.czso.cz.
12.2 Budou-li mít uživatelé uvedení v tomto článku zájem na pořízení dalších aplikací, lze tak
         učinit pouze v souladu s aktuálně platnými obchodními podmínkami.

Čl. 13. Závěrečná ustanovení

Poskytovatel je oprávněn tyto podmínky v přiměřeném rozsahu měnit, tak jak je stanoveno
v § 1752 občanského zákoníku, přičemž změna bude Uživateli oznámena prostřednictvím
Zákaznického webu. Pokud nebude Uživatel se změnou souhlasit, má právo ji odmítnout
a smlouvu vypovědět ve výpovědní době určené smlouvou.

V Brně dne 1. 7. 2018