Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7034507: Zhotovení odborných studií a zajištění monitoringu projektu CZ-SK

Příloha KUJCP01FCL5Y.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        *KUJCP01FCL5Y*

                                                               KUJCP01FCL5Y

                                  SMLOUVA O DÍLO Č.
                           SDL/OZZL/054/18 (objednatel)
                           02-0-3974-8062/18 (zhotovitel)

Podkladem pro uzavření smlouvy je nabídka zhotovitele podaná dne 27. 8. 2018 pro nadlimitní veřejnou
zakázku s názvem: „Zhotovení odborných studií a zajištění monitoringu projektu CZ-SK SOUTH LIFE
včetně souvisejících služeb" - část 3: rašeliniště - hydrologie.

                              Článek I
                         Smluvní strany

OBJEDNATEL:                                   Jihočeský kraj
                                              U Zimního stadionu 1952/2, 370 01 České Budějovice
Název:
Sídlo:                                        Mgr. Ivanou Stráskou, hejtmankou
Zastoupený ve věcech smluvních:               Ing. Eva Ježková, vedoucí manažer projektu
Ve věcech technických jsou oprávněni jednat:  70890650
IČ:                                           CZ70890650
DIČ:                                          Československá obchodní banka, a.s.

Bankovní spojení:                             2500001180/0300
Číslo účtu:                                   386 720 720

Telefon:

(dále jen „objednatel")

ZHOTOVITEL:                                   Vodohospodářský rozvoj a výstavba a.s.
                                              Nábřežní 90/4, 150 56 Praha 5
Název:                                        47116901
Sídlo:                                        CZ47116901
IČ:                                           Ing. Jan Cihlář, ředitel divize 02
DIČ:                                          Ing. Pavel Menhard, vedoucí oddělení říčních
Zástupce zhotovitele ve věcech smluvních:     systémů; Ing. Vendula Koterová, oddělení říčních sys.
Zástupce zhotovitele ve věcech technických:

Bankovní spojení:
Číslo účtu:
Telefon:

(dále jen „zhotovitel")

(objednatel a zhotovitel společně pak jako „smluvní strany").

                                                  Článek II.
                                          Základní ustanovení

1. Smluvní strany uzavírají v souladu se zadávacími podmínkami veřejné zakázky „Zhotovení
      odborných studií a zajištění monitoringu projektu CZ-SK SOUTH LIFE včetně souvisejících služeb"
      tuto smlouvu na vypracování odborných studií týkajících se možností revitalizace vodního režimu
      vybraných jihočeských rašelinišť pro projekt „Optimalizace zajišťování managementu lokalit
      soustavy NATURA 2000 v Jihočeském kraji a na jižním Slovensku" (dále jen „CZ-SK SOUTH
      LIFE"), registrační kód akceptovaného projektu „LIFE16 NAT/CZ/000001 CZ-SK SOUTH LIFE"
      (dále jen „smlouva"). Tato smlouva je uzavírána na základě výsledků zadávacího řízení, které
      objednatel provedl jako zadavatel dle zákona č. 134/2016 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění
      pozdějších předpisů. Smlouva je uzavřena podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský
      zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník") a podle příslušných právních
      předpisů souvisejících.

                                                               Ministerstvo životního prostředí

NÁTURA 2 0 0 0
                                                 Článek III.
                                              Předmět plnění

1. Zhotovitel se zavazuje vypracovat pro objednatele 4 odborné studie týkající se revitalizace 4
      vybraných částí 4 jihočeských rašlinišť (pro každé rašeliniště jednu studii) v rámci realizace projektu
      „Optimalizace zajišťování managementu lokalit soustavy NÁTURA 2000 v Jihočeském kraji a na
      jižním Slovensku" (dále jen „CZ-SK SOUTH LIFE"), registrační kód akceptovaného projektu
      „LIFE16 NAT/CZ/000001 “ (dále jen „dílo"). Objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit zhotoviteli
      sjednanou cenu.

2. Místem plnění jsou 4 Evropsky významné lokality (dále jen „EVL"), které spadají do kompetence
      Jihočeského kraje, dle platného nařízení vlády č. 73/2016, ve znění pozdějších předpisů, kterým
      se mění nařízení vlády č. 318/2013 Sb., o stanovení národního seznamu evropsky významných
      lokalit. Podrobné informace o EVL jsou dostupné na webu NATURA 2000
      (httD://www.nature.cz/natura2000-desian3/hp.php).

      Seznam řešených EVL:

          1. Borkovická blata,
          2. Pláničský rybník - Bobovec,
          3. Pohoří na Šumavě,
          4. Rašeliniště Kapličky.

3. Vypracování studií pro revitalizaci vodního režimu rašelinišť zahrnutých do projektu CZ-SK SOUTH
      LIFE zahrnuje vypracování celkem 4 samostatných studií (pro každou lokalitu s rašeliništi
      v projektu jednu studii) v letech 2018 - 2019.

      S využitím podkladů uvedených v článku IV. této smlouvy, případně také dat dodatečné získaných
      v terénu dle vlastního uvážení, zhotovitel vypracuje v průběhu let 2018 - 2019 samostatnou
      odbornou studii pro každou ze 4 dotčených EVL. Základem těchto studií bude vypracování rešerše
      o hydrologických podmínkách na každé lokalitě ve vztahu ke zdejšímu reliéfu a přítomné vegetaci
      (předpokládá se zpracování během roku 2018), která se stane výchozím podkladem pro identifikaci
      míst vhodných k vybudování min. 55 ks dřevěných hradftek a jejich přesné specifikaci (dopracování
      studií se předpokládá během roku 2019). V rámci řešených EVL byla předběžně vytipována oblast
      o rozloze cca 200 ha, která bude zhotovitelem dále zpřesněna/určena pro realizaci revitalizačních
      opatření. Předpokládá se stabilizace/zlepšení vodního režimu celkem na min. cca 13 ha.

      V rámci studií zhotovitel přesné určí umístění a parametry hradítek včetně doporučené technologie
      výstavby. Základním požadavkem na funkčnost hradítek je optimalizace zdejšího vodního režimu
      ve prospěch cílového biotopu: 91 DO - rašelinný les. Závazné min. rozvržení hradítek na jednotlivé
      lokality je následující:

                 EVL        Hradítek
Borkovická Blata              25 ks
Pláničský rybník - Bobovec    10 ks
Pohoří na Šumavě              10 ks
Rašeliniště Kapličky          10 ks
Celkem                        55 ks

Výstupy - zhotovitel se zavazuje včas a bez nedodělků odevzdat následující výstupy:

Čtyři samostatné odborné studie (pro každou řešenou EVL jedna) vytištěné vždy ve dvou kopiích
a dále v elektronické podobě ve formátu *.docx. Každá studie musí obsahovat rešerši podmínek

                                      Ministerstvo životního prostředí
       na dané lokalitě a z ní vycházející návrh přesného umístění min. výše uvedeného počtu hradítek
       (celkem 55 ks) včetně klíčových parametrů (výška, materiál...) a doporučené technologie výstavby.
      Výstavbou hradítek musí být navržena takovým způsobem, aby bylo jejich prostřednictvím možno
      dosáhnout stabilizace optimálního vodního režimu okolních cílových stanovišť a zároveň nedošlo
       k nepředvídanému a nežádoucímu ovlivnění zbylých částí EVL, případně okolních pozemků.
       Každá studie bude také obsahovat relevantní fotodokumentaci, GPS souřadnice míst
       identifikovaných k výstavbě hradítek v souřadnicovém systému WGS84, případně další dodatečné
       návrhy na zlepšení místního hydrologického režimu ve vztahu k cílovému biotopu.

4. Předmět díla a jeho cena zahrnují veškeré práce, služby, dodávky a výkony, kterých je třeba
       k provedení díla, tj. k řádnému ukončení a předání předmětu díla objednateli dle čl. III bodu 3. této
      smlouvy.

5. Zhotovitel potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil s rozsahem a povahou díla, že jsou mu
      známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky jeho provádění a že disponuje takovými
      kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou kjeho provedení nezbytné. Výslovně potvrzuje, že
      prověřil veškeré podklady a pokyny objednatele, které obdržel do dne uzavření této smlouvy i
      pokyny, které jsou ve smlouvě obsaženy, že je shledal vhodnými, že sjednaná cena a doba
      provedení díla obsahuje a zohledňuje všechny výše uvedené podmínky a okolnosti, jakož i ty, které
      zkušený zhotovitel, jako subjekt odborně způsobilý k provádění takového díla měl nebo mohl
      předvídat. Zhotovitel na základě výše uvedeného prohlašuje, že s použitím těchto všech znalostí,
      podkladů a pokynů splní závazek založený smlouvou včas, řádně a za sjednanou cenu, aniž by
      vyžadoval od objednatele jiné, než dohodnuté spolupůsobení. Jakákoliv změna smlouvy z důvodu
      opomenutí zhotovitele není možná.

                                                  Článek IV.
                                     Podklady pro provedení díla

      Zhotoviteli budou zpřístupněny následující podklady: relevantní současné plány péče o PP a PR
      překrývající se s jednotlivými dotčenými EVL (PR Borkovická Blata, PR Kozohlůdky, PP Veselská
      Blata, PP Prameniště pohořského potoka, PP Olšina v Novolhotském lese, PP Kotlina pod
      Pláničským rybníkem, PP Rašeliniště Bobovec, PP Stodůlecký vrch, PR Rašeliniště Kapličky), dále
      platný soubor doporučených opatření (dále jen ,,SDO“) EVL Pohoří na Šumavě, diplomová práce
      obsahující návrh revitalizace PR Kapličky, v minulosti vypracované hydroiogické, botanické,
      případně další průzkumy řešených EVL nebo souvisejících chráněných území. Dále bude dodán
      digitální model reliéfu 4., případně 5. generace (DMR 4G a 5G, ČÚZK) řešených EVL a jejich okolí
      (úplná střední chyba výšky u DMR 5G je: 0,18 m v odkrytém terénu a 0,30 m v zalesněném terénu).
      Tato data mohou, ale nemusí být (v závislosti na dostupnosti) doplněna o přesnější model reliéfu,
      data o výšce hladiny podzemní vody a v neposlední řadě aktuální fytocenologické snímky pořízené
      v roce 2018 na dotčených lokalitách v rámci části č. 4 této řešené veřejné zakázky (Rašeliniště -
      botanika).

      Odborná výstupní dokumentace bude vypracována a provedena v souladu se zadávací
      dokumentací, kterou zhotovitel obdržel jako uchazeč ve výše uvedeném zadávacím řízení (dále
      též „výchozí podklad").

                                                  Článek V.
                                      Doba plnění, místo plnění

     1. Zhotovitel je povinen dílo řádně provést a předat ho objednateli v následujících termínech:

                      a) Odborné studie týkající se revitalizace vodního režimu EVL Borkovická Blata, EVL
                      Pláničský rybník - Bobovec, EVL Pohoří na Šumavě a EVL Rašeliniště Kapličky do
                      30.11.2019.

                                                                                                                                              3

                                                                                                                 Ministerstvo životního prostředí
          Dílčí části (hotové studie za jednotlivé EVL) mohou být předány k přejímacímu řízení i před
          uplynutím tohoto termínu.
    2. Zhotovitel splní závazek založený smlouvou řádným ukončením díla a předáním jeho hmotně
          zachyceného předmětu objednateli na adrese sídla objednatele. Závazek založený touto
          smlouvou se považuje za řádně splněný za podmínky, že nejpozději do termínu sjednaného pro
          provedení díla předloží zhotovitel objednateli hmotně zachycené výsledky předmětu plnění.

     3. Doba plnění díla začíná podpisem smlouvy a předáním podkladů lokalit zhotoviteli.
     4. Místem plnění jsou 4 evropsky významné lokality na území Jihočeského kraje viz článek III bod

          2., Seznam řešených EVL.

                                                 Článek VI.
                            Předání a převzetí díla, vlastnické právo

1. Zhotovitel je povinen písemně (zahrnuje i elektronickou formu) oznámit 7 dnů předem, kdy bude dílo,
      resp. jeho dílčí části, připraveno k předání. Objednatel je pak povinen nejpozději do tří dnů od
      termínu stanoveného zhotovitelem zahájit přejímací řízení a řádně v něm pokračovat. O průběhu
      přejímacího řízení pořídí objednatel zápis - předávací protokol. Pokud objednatel odmítne dílo
      převzít, uvede důvody tohoto odmítnutí do protokolu. Pokud dílo převezme, bude v protokolu uveden
      den, kdy došlo k převzetí. Jestliže zjistí objednatel již při převzetí díla vady, s nimiž dílo převezme,
      uvede jejich soupis v protokolu s uvedením lhůty, v níž musí být vady odstraněny.

2. Předání a převzetí díla bude provedeno v sídle objednatele.
3. Po předání díla si objednatel vyhrazuje min. 10 pracovních dnů na kontrolu díla a případnou výzvu

      k odstranění vad (např. chybějící podklady atd.).
4. Zhotovitel se zavazuje v rámci sjednané ceny za dílo dodatečně zapracovat do díla připomínky

      objednatele a všech orgánů či oponentů, kterým byly výsledky předány ke schválení, vzešlé ze
      schvalovacího procesu předmětu plnění, a to i když nepůjde o odstranění vad předmětu díla.
5. O předání a převzetí díla musí být sepsán protokol podepsaný oprávněnými zástupci smluvních
      stran.
6. Součástí protokolu o předání a převzetí díla musí být:
      a) identifikační údaje obou smluvních stran,

      b) předmět plnění,
      c) počet ks pare předávané dokumentace,
      d) datum a podpis obou smluvních stran.
7. Součástí díla je vlastnické právo k dokumentaci a dalším dokumentům a hmotným výstupům, které
      jsou předmětem díla, a nebezpečí škody na nich přechází na objednatele dnem jejich převzetí
      objednatelem.

                                                 Článek VII.
                             Provádění díla, práva a povinnosti stran

1. Není-li smlouvou stanoveno jinak, řídí se vzájemná práva a povinnosti smluvních stran příslušnými
       ustanoveními občanského zákoníku.

2. Zhotovitel je zejména povinen
       a) provést dílo řádně, včas a za použití postupů, které odpovídají předpisům ČR,

       b) dodržovat při provádění díla ujednání této smlouvy, řídit se podklady a pokyny objednatele a
             dotčených orgánů,

                                                                                                                                                       4

                                                                                                                                         Ministerstvo životního prostředí
      c) provést dílo na svůj náklad a nebezpečí,
      d) účastnit se na základě pozvánky objednatele všech jednání týkající se díla,

      e) písemně informovat objednatele o skutečnostech majících vliv na plnění smlouvy, a to
             neprodleně, nejpozději následující pracovní den poté, kdy příslušná skutečnost nastane nebo
             zhotovitel zjistí, že by mohla nastat.

3. Zhotovitel je oprávněn splnit část svého závazku prostřednictvím třetí osoby pouze se souhlasem
      objednatele. V takovém případě však odpovídá za zhotovení díla tak, jako by ho prováděl sám.

4. Objednatel se zavazuje, že v rozsahu nevyhnutelně potřebném poskytne zhotoviteli pomoc při
      zajištění podkladů, doplňujících údajů, upřesnění vyjádření a stanovisek, jejichž potřeba vznikne
      v průběhu plnění. Tuto pomoc poskytne zhotoviteli ve lhůtě a rozsahu dojednaném oběma
      smluvními stranami.

5. Smluvní strany se zavazují vzájemně spolupracovat a poskytovat si veškeré informace nezbytné
      pro řádné a včasné plnění svých závazků.

6. Smluvní strany jsou povinny informovat druhou smluvní stranu o veškerých skutečnostech, které
      jsou nebo mohou být důležité pro řádné a včasné plnění.

                                                 Článek Vili.
                                                Cena za dílo

1. Cena za dílo je stanovena ve výši:

      a) Cena bez DPH: 359 000 Kč (slovy: tři sta padesát devět tisíc korun českých),
      b) DPH ve výši: 75 390 Kč (slovy: sedmdesát pět tisíc tři sta devadesát korun českých),
      c) Cena včetně DPH ve výši: 434 390 Kč (slovy: čtyři sta třicet čtyři tisíc tři sta devadesát korun
      českých).

      (dále též „cena za provedení díla" nebo ,,cena“)
2. Součástí sjednané ceny jsou veškeré práce, dodávky, poplatky jiné náklady nezbytné pro řádné a

      úplné provedení díla.

3. Tato cena vztahující se k předmětu díla jeho rozsahu a způsobu provedení tak, jak je sjednáno
      v době uzavření smlouvy, byla sjednána jako cena nejvýše přípustná.

4. Dojde-li po uzavření smlouvy o dílo ke změně daňových předpisů, bude kceně díla připočtena
      DPH dle daňových předpisů platných v době uskutečnění zdanitelného plnění. Smluvní strany se
      dohodly, že v případě změny ceny DPH není nutno ke smlouvě uzavírat dodatek. Zhotovitel
      odpovídá za to, že sazba DPH bude stanovena v souladu s platnými právními předpisy.

5. V ceně za provedení díla jsou zahrnuty veškeré náklady zhotovitele, které při plnění svého závazku
      dle této smlouvy nebo v souvislosti s tím vynaloží, a to nejen náklady, které jsou uvedeny
      ve výchozích podkladech předaných objednatelem nebo z nich vyplývají, ale i náklady, které zde
      uvedeny sice nejsou ani z nich zjevně nevyplývají, ale jejichž vynaložení musí zhotovitel z titulu
      své odbornosti předpokládat.

6. Přílohou této smlouvy je položkový rozpočet s uvedením cen bez DPH, které jsou stranami této
      smlouvy sjednány jako pevné a závazné pro celou dobu plnění závazku založeného touto
      smlouvou a zahrnují veškeré náklady, které zhotovitel vynaloží při plnění smlouvy nebo
      v souvislosti s ním. Kromě jednotkových cen a DPH nebude dodavatel oprávněn účtovat žádné jiné
      položky.

                                                  Článek IX.
                                            Platební podmínky

1. Objednatel neposkytne zhotoviteli zálohu.

                                                                                                                                        Ministerstvo životního prostředí
2. Právo fakturovat cenu za provedené dílo nebo za dílčí plnění díla vzniká zhotoviteli vydáním
      písemného protokolu o převzetí díla bez vad a nedodělků objednatelem a odevzdáním
      dokumentace.

3. Podkladem pro úhradu závazku z této smlouvy je faktura - daňový doklad, která musí obsahovat
      všechny náležitosti daňového dokladu podle ustanovení § 28 odst. 2 zákona č. 235/2004 Sb., o
      dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. Dále bude obsahovat název lokality (dílčí
      části díla). K faktuře bude připojena prostá kopie příslušného protokolu (protokolů) dle odstavce 2
      tohoto článku. Zhotovitel je povinen fakturu označit číslem a názvem projektu, tj. Zhotovitel je
      povinen fakturu označit číslem a názvem projektu, tj. “LIFE16 NAT/CZ/000001 CZ-SK SOUTH
      LIFE*.

4. Smluvní strany se dohodly na následujících podmínkách úhrady ceny za dílo:

                Po odevzdání hotových jednotlivých studií (za jednotlivé EVL).

      Objednatel umožňuje dílčí plnění - za každou dokončenou a protokolárně převzatou studii vážící
      se k dané EVL dle přílohy č. 2.

5. Vystavená faktura (100 % smluvní ceny) však bude uhrazena pouze do výše 90 % smluvní ceny.
      Zbývajících 10 % bude uvolněno po odstranění případných vad (např. neúplná dokladová část,
      chybějící podklady, atd.). Na předmětné faktuře bude vyčíslena pozastávka.

6. Lhůta splatnosti faktury činí 30 kalendářních dní ode dne jejího doručení na adresu objednatele.

7. Závazek objednatele zaplatit fakturu je splněn odepsáním fakturované částky z účtu objednatele
      ve prospěch zhotovitele.

8. Nebude-li faktura obsahovat některou náležitost nebo bude chybně vyúčtována cena, DPH nebo
      zhotovitel vyúčtuje práce, které neprovedl, je objednatel oprávněn vadnou fakturu před uplynutím
      lhůty splatnosti vrátit druhé smluvní straně bez zaplacení k provedení opravy. Ve vrácené faktuře
      vyznačí důvod vrácení. Druhá smluvní strana provede opravu vystavením nové faktury. Vrátí-li
      objednatel vadnou fakturu druhé smluvní straně, přestává běžet původní lhůta splatnosti. Celá
      lhůta běží opět ode dne doručení nově vyhotovené faktury objednateli.

9. Pokud ke dni uskutečnění zdanitelného plnění bude zhotovitel v insolvenčním řízení či se
      objednatel dostane do pozice ručitele za nezaplacenou daň z tohoto plnění podle § 109 zákona č.
      235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon"), objednatel využije zvláštní
      způsob zajištění daně ve smyslu ustanovení § 109a tohoto zákona, tj. uhradí DPH z tohoto plnění
      za zhotovitele jeho místně příslušnému správci daně na jeho osobní depozitní účet.

                                                  Článek X.
                                        Odpovědnost za škodu

1. Odpovědnost za škodu se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, nestanoví-li
     smlouva jinak.

2. Zhotovitel odpovídá za škodu, která objednateli vznikne v důsledku vadně provedeného díla, a to v
     plném rozsahu.

3. Zhotovitel je povinen učinit veškerá opatření potřebná k odvrácení škody nebo k jejímu zmírnění.

                                                 Článek XI.
                                         Odpovědnost za vady

1. Dílo má vady, jestliže neodpovídá smlouvě a pokud neumožňuje užívání, k němuž bylo určeno a
      zhotoveno. Za vadu se považuje i nedodělek (např. nesprávnost nebo neúplnost díla).

2. Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době jeho předání, a dále odpovídá za vady díla zjištěné
      po celou dobu záruční lhůty (záruka za jakost).

                                                                                                                                       6

                Ministerstvo životního prostředí

NÁTURA 2 0 0 0
3. Vyskytne-li se na provedeném díle vada, objednatel písemně oznámí zhotoviteli její výskyt, vadu
      popíše. Jakmile objednatel odeslal toto písemné oznámení, má se za to, že požaduje bezplatné
      odstranění vady, neuvede-li v oznámení jinak.

4. Zhotovitel je povinen odstranit vadu díla nejpozději do 30 dnů od jejího oznámení objednatelem,
      pokud se smluvní strany v konkrétním případě nedohodnou písemně jinak, a to bezplatně.

5. Provedenou opravu vady díla zhotovitel objednateli předá písemným protokolem.

6. Lhůta záruky za jakost se prodlužuje v případě výskytu vady o počet dní, které uplynou od jejího
      nahlášení do doby odstranění vady.

                                                 Článek XII.
                                             Záruka za jakost

1. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za jakost díla (dále jen „záruka") v délce 36 měsíců. Tato
      lhůta počne běžet po provedení celého díla v rozsahu sjednaném touto smlouvou, tj. po ukončení
      díla předání jeho předmětu objednateli. Po dobu této záruční lhůty ručí zhotovitel objednateli za to,
      že služby poskytl řádně, v souladu se smlouvou, zejména za to, že předmět díla bude mít vlastnosti
      sjednané resp. obvyklé, a že bude v souladu se všemi normami a přepisy, podle nichž byl povinen
      dílo provést. Důkazní břemeno nese zhotovitel.

2. Výskyt všech vad v záruční lhůtě, vč. vad právních, je považován za podstatné porušení smlouvy,
      vedle účtování sjednaných smluvních pokut, může objednatel uplatnit mimo jiné tyto nároky:

      požadovat bezplatné odstranění vad,

      požadovat přiměřenou slevu z ceny za dílo,

      odstoupit od smlouvy.

      Volbu mezi výše uvedenými nároky nemusí provést objednatel v oznámení výskytu vady.
      Uplatněný nárok může objednatel měnit bez souhlasu zhotovitele.

3. Vadu je zhotovitel povinen odstranit v dohodnuté lhůtě. Pokud nedojde o této lhůtě k dohodě, je
      povinen ji odstranit ve lhůtě přiměřené rozsahu a povaze vady, nejpozději však do 30 dnů ode dne
      obdržení oznámení výskytu vady. V případě marného uplynutí sjednané nebo stanovené lhůty je
      objednatel oprávněn zadat odstranění vady jinému subjektu, aniž by musel od smlouvy odstoupit,
      a to na náklady zhotovitele.

                                                 Článek XIII.
                                             Sankční ujednání

Smluvní strany sjednaly následující smluvní pokuty:

1. Za prodlení se splněním termínu ukončení a předání předmětu díla dle článku V bodu 1. je
      zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu v minimální výši 1 000,- Kč za každý i
      započatý den prodlení.

2. Za prodlení se splněním termínu odstranění vad uvedených v předávacím protokolu nebo
      oznámených objednatelem v průběhu provádění prohlídky díla je zhotovitel povinen zaplatit
      objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každou vadu a každý i započatý den prodlení.

3. Za prodlení se splněním termínu odstranění vad, na něž se vztahuje záruka za jakost je zhotovitel
      povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každou vadu a každý i započatý
      den prodlení.

4. Za prodlení se splněním termínů sjednaných pro provedení závazných dílčích termínů uvedených
      v článku V bodu 1. a), b) je zhotovitel v prvních sedmi dnech povinen zaplatit objednateli smluvní
      pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý i započatý den a případ (dílčí termín) prodlení, za každý další i

                                                                                                                                                       7

             Ministerstvo životního prostředí

NATBRA 2000
      započatý den prodlení je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč
      za každý i započatý den a případ (dílčí termín) prodlení.

5 Pokud zhotovitel poruší jiné povinnosti uvedené ve smlouvě, je povinen zaplatit Objednateli
      smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý den a případ až do dne sjednání nápravy řádným
      plněním.

6. Dle dohody smluvních stran nelze postoupit pohledávku, kterou má zhotovitel za objednatelem
      z titulu této smlouvy bez předchozího písemného souhlasu objednatele. Postoupení pohledávky
      v rozporu s tímto ustanovením je neplatné. Objednatel je v takovém případě oprávněn odstoupit
      od smlouvy již bez dalšího a zhotovitel zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 30 % z nominální
      výše postoupené pohledávky. Toto omezení bude platné i po skončení doby trvání této smlouvy.
      Jakýkoli právní úkon učiněný v rozporu s tímto omezením bude považován za příčící se dobrým
      mravům.

7. Dle dohody smluvních stran není zhotovitel oprávněn zastavit pohledávku za objednatelem
      vzniklou z titulu této smlouvy bez předchozího písemného souhlasu objednatele. V případě
       porušení této povinnosti je objednatel oprávněn odstoupit od smlouvy již bez dalšího a zhotovitel
      zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 30 % z nominální výše zastavené pohledávky. Toto
      omezení bude platné i po skončení doby trvání této smlouvy. Jakýkoli právní úkon učiněný
      v rozporu s tímto omezením bude považován za příčící se dobrým mravům.

8 V případě, že nastanou okolnosti, za nichž je objednatel oprávněn odstoupit od této smlouvy
       z důvodů na straně zhotovitele, zaplatí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč, a
       to bez ohledu na to, zda objednatel od smlouvy odstoupí či nikoliv.

9 Vznikem nároku na smluvní pokutu dle této smlouvy, jejich vyúčtováním ani zaplacením, není
       dotčeno ani omezeno právo na náhradu vzniklé škody přesahující výši takových pokut. Splatnost
       všech smluvních pokut sjednaných v této smlouvě se sjednává na 30 dnů ode dne doručení, jejich
       vyčíslení druhé smluvní straně.

 10. V případě prodlení s placením daňového dokladu ve sjednané lhůtě splatnosti je zhotovitel
       oprávněn účtovat úrok z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády ČR č. 142/1994 Sb., ve znění
       nařízení vlády ČR č. 180/2013 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

 11 V případě prodlení zhotovitele s úhradou platby, na níž vznikl objednateli nárok, a to zejména
       pokud jde o smluvní pokuty, je objednatel oprávněn účtovat úrok z prodlení ve stanovené
       nařízením vlády ČR č. 142/1994 Sb., ve znění nařízení vlády ČR č. 180/2013 Sb., ve znění
       pozdějších předpisů.

                                                  Článek XIV
                                         Odstoupení od smlouvy

 1 Od smlouvy lze odstoupit pouze v případech, které stanoví smlouva nebo občanský zákoník.

 2. Od této smlouvy může odstoupit kterákoliv ze smluvních stran v případě, že dojde k podstatnému
        porušení práv a povinností vyplývajících z této smlouvy stranou druhou.

 3. Za podstatné porušení smlouvy na straně zhotovitele se rozumí provádění díla v rozporu
        s touto smlouvou, nedodržení termínů stanovených touto smlouvou, zejména nedodržení termínu
        zhotovení díla nebo odstranění vad díla za předpokladu, že zhotovitel na základě písemné výzvy
        nezjedná nápravu do 14 dnů od doručení této výzvy. Za podstatné porušení smlouvy se považuje
        i to, pokud zhotovitel opakovaně nerealizuje dílo podle smlouvy nebo opakované zanedbává své
        povinnosti, vyplývající mu ze smlouvy. Důvodem pro odstoupení od smlouvy je i situace, kdy se
        zhotovitel ocitne v insolvenčním řízení a bylo rozhodnuto o jeho úpadku nebo je v likvidaci.

  4. Za podstatné porušení smlouvy se nepovažuje prodlení s předáním díla, pokud je toto prodlení
        způsobeno okolnostmi, jež neleží na straně zhotovitele.

  5. Za podstatné porušení smlouvy na straně objednatele se rozumí více než 30 dní prodlení s úhradou
        ceny díla podle článku IX bodu 6. této smlouvy.

                                                                                                                                                 8

               Ministerstvo životního prostředí

NÁTURA 2 0 00
6. Strana, která porušila smluvní povinnost, jejíž porušení bylo důvodem odstoupení od této smlouvy,
      je povinna druhé straně nahradit náklady s odstoupením spojené. Tímto není dotčen nárok na
       náhradu škody ani povinnost zaplatit smluvní pokutu.

7. V případě odstoupení objednatele od smlouvy ve výše uvedených případech je objednatel
      oprávněn sám nebo prostřednictvím třetí osoby dílo nebo jeho část dokončit, případně opravit nebo
      jinak uvést do souladu s podmínkami smlouvy. V takovém případě všechny náklady převyšující
      cenu díla dle této smlouvy spojené s dokončením nebo uvedením díla či jeho části do souladu se
      smlouvou uhradí zhotovitel na účet objednatele do 30 dnů po obdržení platebního dokladu
      objednatele. Objednatel je oprávněn odečíst ze svých finančních závazků vůči zhotoviteli své
      finanční nároky na úhradu výše uvedených nákladů, které zhotoviteli účtuje.

8. Pokud v této smlouvě není dohodnuto jinak, je každá ze smluvních stran oprávněna odstoupit od
      této smlouvy vždy jen po předchozím písemném upozornění, ve kterém stanoví druhé straně
      přiměřenou náhradní lhůtu pro splnění její povinnosti. Tato lhůta však nesmí být kratší než 3
      pracovní dny. Po marném uplynutí lhůtyje pak oprávněna odstoupit již bez dalšího, a to písemným
      oznámením druhému účastníkovi.

9. Obě smluvní strany berou na vědomí, že odstoupení od této smlouvy je jednostranný právní úkon,
      jehož účinky nastávají doručením projevu vůle oprávněné strany odstoupit druhé straně.
      Odstoupení se nikdy nedotýká nároku na náhradu škody vzniklé porušením smlouvy, nároku na
      zaplacení smluvních pokut, nároků objednatele z titulu odpovědnosti za vady včetně odpovědnosti
      za vady, na něž se vztahuje záruka a dalších práv a povinností.

                                                  Článek XV
                                   Ostatní a závěrečná ustanovení

1. Pokud tato smlouva nestanoví jinak, řídí se právní vztahy jí založené obecně platnými právními
     předpisy České republiky, zejména občanským zákoníkem. Smluvní strany se zavazují řešit
     případné spory vzniklé z této smlouvy nejprve vzájemným jednáním. K řešení sporů z této smlouvy,
     které nebyly urovnány dohodou, jsou příslušné soudy České republiky.

2. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci smluvních stran a účinnosti
     dnem zveřejnění v registru smluv.

3. Pokud v průběhu plnění smlouvy dojde k významné změně souvisejících právních předpisů, která
     by měla dopad na předmět této smlouvy, tak smluvní strany takovou změnu zapracují do této
     smlouvy formou písemných dodatků podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

4. Tato smlouva může být měněna pouze formou písemných dodatků podepsaných oprávněnými
     zástupci obou smluvních stran. Dodatky se vyhotovují ve stejném počtu jako smlouva.

5. Pokud je nebo bude jakékoliv ustanovení této smlouvy neplatné nebo nevymahatelné, je plně
     oddělitelné od ostatních ustanovení této smlouvy a taková neplatnost nebo nevymahatelnost
     nebude mít žádný vliv na platnost a vymahatelnost jakýchkoliv ostatních ustanovení této smlouvy.
     Smluvní strany se zavazují nahradit toto neplatné nebo nevymahatelné ustanovení novým, platným
     a vymahatelným ustanovením, jehož předmět bude v nejvyšší možné míře odpovídat předmětu
     původního odděleného ustanovení.

6. Zhotovitel bere na vědomí, že smlouva bude uveřejněna v registru smluv zřízeném podle zákona č.
     340/2015 Sb., o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů. Smluvní strany prohlašují, že tato
     smlouva neobsahuje údaje, které tvoří předmět jeho obchodního tajemství podle § 504 občanského
     zákoníku.

7. Zhotovitel si je vědom, že je ve smyslu § 2 zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné
     správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů,
     povinen spolupůsobit při výkonu finanční kontroly.

8. Tato smlouva je vyhotovena ve 4 stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran obdrží
     2 stejnopisy.

                                                                                                                                               9

                                                                                                                                                  Ministerstvo životního prostředí
9. Dojde-li ke změně osoby oprávněné jednat ve věcech smluvních i technických, je příslušná smluvní
     strana povinna tuto změnu neprodleně písemně oznámit druhé smluvní straně.

10. Smluvní strany prohlašují, že toto je jejich svobodná, pravá a vážně míněná vůle uzavřít tuto
     smlouvu a vyjadřují souhlas s celým jejím obsahem. Na důkaz toho připojují oprávnění zástupci
     smluvních stran podpisy.

11. Smlouva obsahuje 10 stran textu.

12. Nedílnou součást této smlouvy tvoří příloha této smlouvy:

     1. položkový rozpočet.

V Českých Budějovicích                     V Praze
dne.... .............................2018

                                                                                       10
                                                    Ministerstvo životního prostředí
Příloha č. 1 - Položkový rozpočet Smlouvy o dílo č. SDL/OZZL/054/18

Zakázka: Zhotovení odborných studií a zajištění monitoringu projektu CZ-SK
  SOUTH LIFE včetně souvisejících služeb - část 3: rašeliniště - hydrologie

                Položkový rozpočet

Položka                                                                              Cena v Kč bez DPH
Studie na revitalizaci vodního režimu - EVL Borkovická Blata                               122 000,-
Studie na revitalizaci vodního režimu - EVL Pláničský rybník - Bobovec                     79000,-

Studie na revitalizaci vodního režimu - EVL Pohoří na Šumavě                         79000,-

Studie na revitalizaci vodního režimu - EVL Rašeliniště Kapličky                     79 000,-
                                                                            CELKEM:  359 000,-

                                                                                                                         1

                                                                                     Ministerstvo životního prostředí

NÁTURA 2 0 0 0