Textová podoba smlouvy Smlouva č. 70361: Dodatek č. 3 ke smlouvě o dílo - Zpracování projektové dokumentace

Příloha redig.SoD.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo

                                         I.
                               Smluvní strany

Objednatel:
Město Čáslav

IČ:           002 36 021

DIČ:          CZ00236021

Sídlo:        Nám. Jana ŽiŽky z Trocnova 1, 286 01 Čáslav

Zastoupené: Ing. Jaromírem Strnadem, starostou města
Telefon:

E-mail:                        Číslo účtu:
Bankovní spojení:

(dále také jen ,,Objednatel")

a

Zhotovitel:  DOPAS s.r.o.
IČ:           014 43 780
DIČ:          CZ01443780

Sídlo:        Kubelíkova 1224/42, 130 00 Praha 3 - Žižkov

Zastoupený: Ing. Vilémem Minaříkem, jednatelem spoleČnosti
Telefon:

E-mail:                        Číslo účtu:
Bankovní spojení:

(dále také jen ,,Zhotovitel")

uzavírají podle ustanovení § 2586 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, (dále jen
,,občanský zákoník") tuto smlouvu:

                                                                       II.
                                                            Předmět smlouvy

1. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje zpracovat dílo související s provozním řešením areálu
      Městské nemocnice v Čáslavi, jehož rozsah je specifikován v odst. II. bod 2. (dále jen ,,dílo") a
      Objednatel se zavazuje zaplatit Zhotoviteli za provedení díla cenu uvedenou v ČI. V. této
      smlouvy.

2. Rozsah díla bude řešit:

     - Zaměření stávajícího stavu a projektovou dokumentaci na odstranění stávajících budov
          prádelny, skladu a drobných staveb na hranici pozemku v zadní části areálu.

     - Vyřešení kompletní sítě areálových komunikací, parkovišť' a komunikací pro pěší na podkladu
          urbanistické studie stavby vypracované projekční, architektonickou a konzultační kanceláří
          Arplan s.r.o. v 10/2014. Součástí urbanistické studie je geodetické výškopisné a polohopisné
          zaměření areálu nemocnice.

                                                                                                         4\ '-
     - Vyřešení sanace areálových rozvodů splaškové a dešt'ové kanalizace a doplnění dešťové
           kanalizace o napojení odvodu dešťových vod z nových zpevněných ploch.

     - Návrh kompletně nových rozvodů venkovního osvětlení v celém areálu nemocnice.
     - Vyřešení ochrany stávajících inženýrských sítí pod nově navrženými zpevněnými plochami.
     - Návrh kartového a závorového systému vjezdů do areálu nemocnice.
     - Sanace stávajícího oplocení areálu nemocnice — oprava, popř. výměna poškozených částí

           oplocení.

     - Projekt sadových úprav celého areálu nemocnice.
     - Projekt POV (přípravy a organizace výstavby) - projekt bude řešit postup stavby v logice

           takové, aby mohl být provoz areálu nemocnice užíván bez nadměrného omezení provozu -
           musí být vždy kompletně zachována funkce IZS a bezbariérové napojení jednotlivých budov
           areálu nemocnice.

Dokumentace stavby a inženýrská Činnost:

     - Projektová dokumentace na odstranění stávajících budov (DSP).
     - Obstarání povolení k odstranění stávajících staveb (včetně projednání s dotčenými orgány a

           nabytí právní moci) a předání náležitostí z toho vzniklých zadavateli.

     - Vypracování projektové dokumentace pro sloučené územní a stavební řízení (DUR+DSP) -
           potřebná projektová dokumentace v souladu s vyhláškou č. 499/2006 Sb., o dokumentaci
           staveb ve znění pozdějších předpisů.

     - Obstarání územního rozhodnutí a stavebního povolení (včetně projednání s dotčenými orgány
           a nabytí právní moci) a předání náležitostí z toho vzniklých zadavateli (štítek stavba
           povolena).

     - Projekt sadových úprav.
     - Vypracování dokumentace pro zadání stavby stavebnímu dodavateli (DZS) — včetně soupisu

           prací, dodávek a služeb + lx oceněný výkaz výměr (rozpočet bude zpracován v cenové
           hladině pro rok 2015), obsah a rozsah zadávací dokumentace bude zpracovaný dle §44 zákona
           č.137/2006 Sb., o veřejných zakázkách a jeho prováděcí vyhlášky č. 230/2012 Sb., kterou se
           stanoví podrobnosti vymezení předmětu veřejné zakázky na stavební práce a rozsah soupisu
           stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr, v platném znění, projektová
           dokumentace bude obsahovat komplexní řešení včetně všech profesí dle platných norem.
           Soupis stavebních prací, dodávek a služeb bude vypracován pro každý stavební objekt řešení
           areálu samostatně v logice provedení daného stavebního objektu.

     - výkon autorského dozoru stavby.

3. Předmětem této smlouvy je dále zapracování případných změn vyplývajících z vyjádření
      dotčených orgánů státní správy a ostatních dotčených subjektů k projektové dokumentaci.
      Veškeré náklady Zhotovitele s tímto spojené jsou zahrnuty v ceně dohodnuté v ČI. V. této
      smlouvy.

4. Součástí plnění bude i inženýrská činnost se zajištěním potřebných průzkumů, rozborů a analýz
      (vyžádaných třetími osobami při jednotlivých řízeních), pokud tyto budou potřebné pro plnění
      zakázky, provedení průzkumných prací, rozborů a analýz nebude součástí nabídkové ceny
      projektové dokumentace, ale bude fakturováno samostatně.

5. Předmětem této smlouvy je dále také v případě realizace stavby pravidelný výkon autorského
      dozoru, který bude prováděn podle požadavku investora nebo technického dozoru investora. Dále
      v sobě zahrnuje poskytování dodatečných informací k projektové dokumentaci v rámci
      zadávacího řízení na realizace stavby — veřejné zakázky. Veškeré náklady autorského dozoru jsou
      zahrnuty v ceně dohodnuté v ČI. V. této smlouvy. Autorský dozor bude prováděn po celou dobu
      realizace stavby až do doby řádného kolaudačního rozhodnutí
                                                                  III.
                                                Doba a místo provedení díla
l. Smluvní strany se dohodly, že Zhotovitel provede dílo podle této smlouvy v následujících
     termínech:
      A. Projektová dokumentace na odstranění stávajících staveb, projektová dokumentace pro
      sloučené územní a stavební povolení a projekt sadových úprav (počet výtisků 6 ks a
      v elektronické podobě na CD lx ) včetně podání žádosti o příslušná rozhodnutí stavebního úřadu
      nejpozději do 30. 09. 2015.

      Tento termín neplatí v případě změny zadání projektu. Pro případné zapracování změn bude
      termín zapracování dohodnut s přihlédnutí k rozsahu změn.

      B. Projektová dokumentace pro zadání stavby ve stupni dokumentace pro provádění stavby (počet
          výtisků 6 ks a v elektronické podobě na CD 2x) nejpozději do 31. 12. 2015.

      C. Autorský dozor bude prováděn dle požadavku investora nebo technického dozoru investora.
      Autorský dozor bude prováděn po celou dobu realizace stavby.

2. Místem provedení stavby je Čáslav, ulice Jeníkovská, č. pozemkové parcely 330/1 a 330/2 a
stavební parcely č. 633/3, 633/4, 633/5, 633/6, 633/7, 633/8, 633/9, 633/10 a 633/1 l zapsané na listu
vlastnictví č. 100001 pro obec a katastrální území Čáslav.

                                                                   IV.
                                  Způsob provádění díla a protiplnění Objednatele

1. Zhotovitel splní svůj závazek provést dílo jeho řádným a včasným předáním Objednateli s tím, že
      dílo musí být provedeno v souladu s platnými obecně závaznými právními předpisy, technickými
      normami, podmínkami stanovenými touto smlouvou a v souladu s územním plánem obce.

2. Projektová dokumentace bude zpracována v rozsahu požadavků dle zákona č. 183/2006 Sb., o
      územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů,
      s přihlédnutím k místním podmínkám. Zhotovitel bude spolupracovat s Objednatelem na
      zajištění projednání dokumentace s příslušnými orgány a organizacemi pověřenými výkonem
      státní správy za účelem získání jejich stanovisek, případně dopracuje dokumentaci dle jejich
      požadavků. Provedení dokumentace, její rozsah a úroveň zpracování bude odpovídat požadavkům
      vyhlášky Ministerstva pro místní rozvoj č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního řízení,
      veřejnoprávní smlouvy a územního opatření ve znění pozdějších předpisů, vyhlášky Ministerstva
      pro místní rozvoj č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, ve znění pozdějších předpisů a rovněž
      zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů a jeho prováděcí
      vyhlášky č. 230/2012 Sb., kterou se stanoví podrobnosti vymezení předmětu veřejné zakázky na
      stavební práce a rozsahu soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr.

3. Objednatel se zavazuje poskytnout Zhotoviteli veškeré informace a podklady, nezbytné pro výkon
     činnosti Zhotovitele, o které Zhotovitel požádá a které bude mít Objednatel k dispozici. Tuto
      součinnost poskytne Objednatel Zhotoviteli vždy bez zbytečného odkladu.

4. O předání každé části díla bude mezi smluvními stranami sepsán předávací protokol ve dvou (2)
     vyhotoveních, který bude podepsán oběma smluvními stranami a každá ze smluvních stran obdrží
      po jednom (l) vyhotovení.
                                                             V.
                                                             Cena

l. Cena podle této smlouvy je sjednána na základě nabídkové ceny Zhotovitele jako nejvýše
     přípustná a její celková výše Činí:

                   Druh praci.                         Cena   DPH 21°ol                Cena
                                                  bez DPH    12.411,- Kc.  vC. 21% DPH
1. projektová dokumentace na odstraněni        59.100,- Kc.
      stavaj|c|ch budov (DSP)                    8.000,- KČ    1.680,- KČ      71.511,- Kc
                                                                                9.680,- KČ
2. Obstaráni povolení k odstranění           148.000,- Kč    31.080,- Kč
      stávajÍcÍch staveb                       18.000,- Kc    3.780,- Kc     179.080,- Kč
                                               17.000,- KČ    3.570,- KČ       21.780,- Kc
3. Vypracováni projektové dokumentace                                         20.570,- KČ
      pro sloučené územní a stavební řízeni  145.000,- Kč    30.450,- Kč
      (DUR+DSP)                                                              175.450,- Kč
                                               27.500,- Kč
4. Obstaráni územního rozhodnuti a           422.600,- kč      5.775,- Kč   33.275,- Kč
      stavebního povo|en|                                    88.746,- kč   511.346,- kč

5. projekt sadových úprav

6. Dokumentace pro zadání stavby -
      zadávací dokumentace vC. soupisu
      stavebních prací, dodávek a služeb -
      DZS

7. výkon autorského dozoru stavby

Cena celkem

V ceně ne,jsou zahrnuty:

     · jakékoliv poplatky a daně, které je povinen platit vlastník pozemku, popř. investor či které se
          k tomuto vlastnictví vztahují (např. vklad do katastru nemovitostí, vynětí ze zemědělského
          půdního fondu, zajištění věcných břemen, archeologický průzkum atd.)

     · úhrada potřebných průzkumů, rozborů a analýz (vyžádaných třetími osobami při jednotlivých
          řízeních), pokud tyto budou potřebné pro plnění zakázky.

2. V případě, že dojde ke změně zákonné sazby DPH, je Zhotovitel povinen účtovat DPH v platné
      výši. Zhotovitel odpovídá za to, že sazba DPH je stanovena v souladu s platnými právními
      předpisy.

                                                                       VI.
                                                         Platební podmínky

l. Smluvní strany se dohodly, že cena dohodnutá v ČI. V. této smlouvy bude Zhotoviteli zaplacena
      Objednatelem ve čtyřech splátkách na základě faktur (daňových dokladů) vystavených
      Zhotovitelem po provedení díla a vykonání autorského dozoru:

      · Zhotovitel se zavazuje vystavit fakturu (daňový doklad) za zpracování projektové
          dokumentace pro odstranění staveb včetně příslušné inženýrské činnosti ve výši 81.191,- KČ
          (slovy: osmdesátjedentisícstodevadesátjedna koruna) včetně DPH nejpozději do 3 pracovních
          dnů ode dne předání a převzetí této dokumentace.
          Podkladem a nutnou podmínkou pro vystavení této faktury (daňového dokladu) bude
          předávací protokol sepsaný dle ČI. IV. odst. 4 této smlouvy.

                                                                                                        liíl lá—
· Zhotovitel se zavazuje vystavit fakturu (daňový doklad) za zpracování projektové
    dokumentace pro sloučení územní a stavební povolení stavby ve výši 221.430,- KČ (slovy:
    dvěstědvacetjedentisícčtyřistatřicet korun) včetně DPH nejpozději do 3 pracovních dnů ode

    dne předání a převzetí této dokumentace.

    Podkladem a nutnou podmínkou pro vystavení této faktury (daňového dokladu) bude
    předávací protokol sepsaný dle ČI. IV. odst. 4 této smlouvy.

· Zhotovitel se zavazuje vystavit fakturu (daňový doklad) za zpracování projektové

dokumentace pro zadání stavby ve výši     175.450,-  KČ (slovy:

stosedmdesátpěttisícčtyřistapadesát korun) včetně DPH nejpozději do 3 pracovních dnů ode

dne předání a převzetí této dokumentace.

Podkladem a nutnou podmínkou pro vystavení této faktury (daňového dokladu) bude
předávací protokol sepsaný dle ČI. IV. odst. 4 této smlouvy.

· Zhotovitel se zavazuje vystavit fakturu (daňový doklad) za výkon autorského dozoru ve výši

    33.275,- KČ (slovy: třicettřitisícdvěstěsedmdesátpět korun) včetně DPH nejpozději do 3
    pracovních dnů ode dne vydání kolaudačního souhlasu stavby.

    Podkladem a nutnou podmínkou pro vystavení této faktury (daňového dokladu) bude protokol
    o naplnění všech úkonů a činností autorského dozoru vyplývajících Zhotoviteli z této smlouvy
    podepsaný zhotovitelem a investorem stavby.

2. Faktury (daňové doklady) budou obsahovat veškeré náležitosti daňové dokladu dle zákona
      č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění.

3. Pro faktury (daňové doklady) je stanovena lhůta splatnosti 30 dnů ode dne jejich doručení
      Objednateli.

4. Objednatel je oprávněn před uplynutím lhůty splatnosti vrátit Zhotoviteli bez zaplacení fakturu
      (daňový doklad), která nebude obsahovat některou náležitost uvedenou v této smlouvě či obecně
      závazných právních předpisech, popřípadě bude mít jiné závady v obsahu nebo nebude uvedeno
      bankovní spojení a číslo účtu Zhotovitele nebo tyto náležitosti budou uvedeny chybně, a to
      s uvedením výhrad. Zhotovitel je povinen podle povahy nesprávnosti fakturu (daňový doklad)
      opravit nebo nově vystavit.

5. Oprávněným vrácením faktury (daňového dokladu) přestává běžet původní lhůta splatnosti. Celá
      lhůta splatnosti běží znovu ode dne doručení opravené nebo nově vystavené faktury (daňového
      dokladu) Objednateli.

6. Faktura (daňový doklad) se považuje za včas uhrazenou, pokud je fakturovaná částka odepsána
      z účtu Objednatele nejpozději v den splatnosti faktury (daňového dokladu).

7. Objednatel neposkytne Zhotoviteli žádnou zálohu na cenu dohodnutou v ČI. V. této smlouvy.

                                                                   VII.
                                            Práva a povinnosti smluvních stran

l. Zhotovitel je povinen provést dílo na svůj náklad a na své nebezpečí. Zhotovitel zajišt'uje
      provedení díla svými pracovníky nebo pracovníky třetích osob. Zhotovitel má i při provádění díla
     jinou osobou odpovědnost, jako by dílo prováděl sám, a odpovídá za neplnění či porušení
      povinností vyplývajících z této smlouvy.
2. Zhotovitel se zavazuje zajistit svolání minimálně tří technických kontrolních dnů
      k rozpracovanému projektu, pro každou projektovou dokumentaci zvlášť, za účasti zhotovitele,
      objednatele a zástupce uživatele Městská nemocnice Čáslav.

3. Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění díla. zjistí-li, že Zhotovitel provádí dílo v rozporu
      se svými povinnostmi, je Objednatel oprávněn dožadovat se toho, aby Zhotovitel na své náklady
      odstranil vady vzniklé vadným prováděním a dílo prováděl řádným způsobem.

4. Nebezpečí škody na díle nese Zhotovitel. Předáním a převzetím díla přechází nebezpečí škody na
      tomto díle na Objednatele a tímto okamžikem Objednatel rovněž nabývá vlastnické právo k dílu.

5. Objednatel je povinen zaplatit Zhotoviteli řádně a včas cenu dohodnutou v ČI. V. této smlouvy.
6. Zhotovitel se zavazuje k součinnosti s investorem stavby, technickým dozorem investora a

      koordinátorem bezpečnosti a ochrany zdraví po celou dobu fází přípravy a realizace stavby a
      k případné spolupráci s dodavatelem stavby na technickém řešení detailů.
7. Zhotovitel se zavazuje písemně informovat Objednatele o skutečnostech majících vliv na plnění
      smlouvy, a to nejpozději následující pracovní den poté, kdy příslušná skutečnost nastane nebo
      Zhotovitel zjistí, že by nastat mohla.
8. Zhotovitel se zavazuje poskytovat Objednateli operativní řešení problémů vC. řešení detailů
      vzniklých vadou, nedostatečnou podrobností projektu nebo činností účastníků stavby.
9. Zhotovitel se zavazuje provádět dohled nad průběhem zkušebních montáží, potřebných zkoušek a
      kontrol, v opodstatněných případech i s osobní účastí pracovníků Zhotovitele.
10. Zhotovitel se zavazuje v případě potřeby navrhovat kontrolní dny stavby, účastnit se kontrolních
      dnů stavby a provádět záznamy do stavebního deníku.
1 l. Zhotovitel se zavazuje provádět kontrolu souladu vlastní realizace stavby s projektovou
      dokumentací.
12. Zhotovitel se zavazuje provádět kontrolu použitých materiálů a technologických postupů.
13. Zhotovitel se zavazuje k případné spolupráci s dodavatelem stavby na zpracování projektové
      dokumentace skutečného provedení stavby.
14. Zhotovitel se zavazuje ke zpracování dokumentace schválené změny technického řešení a
      potřebných technických detailů, pokud změny nelze dostatečně popsat či zakreslit do stavebního
      deníku.

                                                                   VIII.
                                                            Provedení díla
l. Veškerá výkresová i textová dokumentace bude vypracována v jazyce českém.
2. Konečné vyhotovení každého stupně dokumentace bude předáno Objednateli v následujících
     vyhotoveních:

      · Projektová dokumentace pro odstranění staveb - 6 autorizovaných parě v listinné podobě a lx
          elektronická verze projektové dokumentace na CD nosiči ve formátu PDF

      · Projektová dokumentace pro vydání sloučeného územního rozhodnutí a stavebního povolení -
          6 autorizovaných parě v listinné podobě a lx elektronická verze projektové dokumentace na
          CD nosiči ve formátu PDF.

     0 Projektová dokumentace pro zadání realizace (provádění) stavby včetně soupisu stavebních
          prací, dodávek a služeb, výkazu výměr a podrobného položkového rozpočtu -
          6 autorizovaných parě v listinné podobě a 2x elektronická verze projektové dokumentace na

                                                                           4i ,,
         CD nosiči. Projektová dokumentace bude digitálně předána ve formátu PDF, výkaz
         výměr bude předán ve formátu XML.

                                                                    IX.
                                                        Záruky a reklamace

l. Dílo má vady, jestliže jeho provedení neodpovídá požadavkům uvedeným v této smlouvě,
      příslušným právním předpisům, technickým normám nebo jiné dokumentaci, vztahující se
      k provedení díla. Dílo má nedodělky, jestliže provedení díla není zcela dokončeno podle této
      smlouvy.

2. Zhotovitel odpovídá za vady, které má dílo v době jeho předání Objednateli. Zhotovitel odpovídá
      za vady díla vzniklé po předání díla Objednateli, jestliže byly způsobeny porušením jeho
      povinností.

3. Zhotovitel poskytuje Objednateli záruku na dílo:

      · pro projektovou dokumentaci pro odstranění staveb a projektovou dokumentaci pro sloučené
          územní a stavební povolení ode dne protokolárního předání dokumentace do dne nabytí právní
          moci příslušného rozhodnutí stavebního úřadu

      · pro projektovou dokumentaci pro zadání (provádění) stavby po dobu tří (3) let ode dne ode
          dne protokolárního předání dokumentace.

4. Objednatel je povinen vady díla písemně reklamovat u Zhotovitele bez zbytečného odkladu poté,
      co se o nich dozvěděl.

5. Zhotovitel na své náklady odstraní vytknuté vady či nedodělky díla do deseti (ID) kalendářních
      dnů ode dne doručení písemné reklamace Zhotoviteli, pokud si smluvní strany nedohodnou lhůtu
      delší z důvodů faktické nemožnosti odstranění vady ve výše uvedené lhůtě, nejdéle však do
      dvaceti (20) pracovních dnů.

                                                                   X.
                                                         Smluvní pokuty

1. V případě, že Zhotovitel nepředá projektové dokumentace pro odstranění staveb a pro sloučené
      územní a stavební povolení včetně kopií žádostí o vydání příslušného rozhodnutí stavebního
      úřadu s vyznačením termínu doručení příslušnému stavebnímu úřadu Objednateli nejpozději do
      30. 09. 2015 (s výjimkou uvedenou v ČI. III. odst. l písm. A.), zaplatí Zhotovitel Objednateli
      smluvní pokutu ve výši 50 000,- KČ (slovy: padesáttisíc korun českých).

2. V případě, že Zhotovitel nepředá projektovou dokumentaci pro zadání (provádění) stavby
      Objednateli nejpozději do 3 l. 12. 2015, zaplatí Zhotovitel Objednateli smluvní pokutu ve výši
      50 000,- KČ (slovy: padesáttisíc korun českých).

3. V případě, že Zhotovitel poruší své povinnosti uvedené v ČI. VII. odstavce 2 až 14 této smlouvy,
      je Objednatel oprávněn uplatnit vůči Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 5 000,- KČ (slovy:
      pěttisíc korun českých), a to za každý jednotlivý případ.

4. V případě, že Zhotovitel neodstraní vady díla ve lhůtě dohodnuté dle ČI. IX. odstavec 6 této
      smlouvy je Objednatel oprávněn uplatnit vůči Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10 000,- KČ
      (slovy: desettisíc korun českých), a to za každý i započatý den prodlení.

5. V případě neúplného nebo vadného zpracování projektové dokumentace či výkazu výměr, které
      z tohoto důvodu nebude odpovídat požadavkům zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách,
      ve znění pozdějších předpisů nebo podmínkám dohodnutým v této smlouvě je Objednatel
      oprávněn uplatnit vůči Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10% z ceny dohodnuté v ČI. V. této
      smlouvy včetně DPH.
6. V případě, že Objednatel neuhradí včas Zhotoviteli řádně vystavenou fakturu (daňový doklad) je
       povinen uhradit z dlužné částky úrok z prodlení ve výši 0,5% za každý, byt' i jen započatý den
       prodlení.

7. Smluvní pokuta a úroky z prodlení jsou splatné do 30 dnů ode dne jejich uplatnění ve formě
       sankční faktury, a to na účet oprávněné strany.

8. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo oprávněné strany domáhat se náhrady škody
      v plné výši.

                                                                     XI.
                                                      Odstoupení od smlouvy

1. Objednatel je oprávněn odstoupit od této smlouvy, poruší-li Zhotovitel podstatným způsobem
      svou smluvní povinnost. Podstatným porušením smluvní povinnosti ze strany Zhotovitele se pro
      účely této smlouvy rozumí zejména neplnění smluvních termínů stanovených touto smlouvou,
      probíhající insolvenční řízení na majetek Zhotovitele vC. podání insolvenčního návrhu proti
      Zhotoviteli.

2. Objednatel je dále oprávněn odstoupit od této smlouvy, poruší-li Zhotovitel svou smluvní
      povinnost jiným než podstatným způsobem a nesplní-li svou smluvní povinnost řádně ani
      v Objednatelem dodatečně poskytnuté lhůtě; upozornění Objednatele na porušení povinnosti
      Zhotovitele a poskytnutí dodatečné lhůty musí být učiněno prokazatelně (formou doporučeného
      dopisu). Pokud Zhotovitel prohlásí, že svůj závazek nesplní, může Objednatel odstoupit bez
      poskytnutí dodatečné přiměřené lhůty k plnění nebo před jejím uplynutím.

3. Zhotoviteli budou v případě odstoupení uhrazeny účelně vynaložené náklady prokazatelně
      spojené s dosud provedenými pracemi ve výši dle ČI. XI. odst. 6 této smlouvy mimo nákladů
      spojených s odstoupením od smlouvy. Současně Objednateli vzniká nárok na úhradu vícenákladů
      vynaložených na dokončení díla ve stejném rozsahu a na náhradu ztrát vzniklých prodloužením
      termínu jeho dokončení. Zhotovitel je povinen v případě odstoupení ihned předat objednateli
      nedokončené dílo včetně věcí, které opatřil a které jsou součástí díla.

4. Zhotovitel je oprávněn odstoupit od této smlouvy, poruší-li Objednatel podstatným způsobem
      svou smluvní povinnost. Podstatným porušením smluvní povinnosti ze strany Objednatele se pro
      účely této smlouvy rozumí zejména prodlení se zaplacením řádně vystavené faktury Zhotovitele
      po dobu delší než tři (3) měsíce.

5. Odstoupením od smlouvy tato smlouva zaniká, a to okamžikem doručení odstoupení druhé
      smluvní straně; po této době nelze účinky odstoupení od smlouvy odvolat či měnit bez souhlasu
      druhé smluvní strany. Odstoupením od smlouvy zanikají všechna práva a povinnosti stran ze
      smlouvy. Odstoupení od smlouvy se však nedotýká nároku na náhradu škody vzniklé porušením
      smlouvy, nároků na smluvní pokutu a jiných nároků, které podle této smlouvy nebo vzhledem ke
      své povaze mají trvat i po ukončení smlouvy.

6. V případě odstoupení některé ze smluvních stran od smlouvy, smluvní strany sepíší
      protokol o stavu plnění předmětu smlouvy ke dni odstoupení od smlouvy; protokol musí
      obsahovat zejména soupis veškerých uskutečněných plnění předmětu smlouvy ke dni
      odstoupení od smlouvy. Závěrem protokolu smluvní strany uvedou finanční hodnotu
      dosud provedeného plnění předmětu smlouvy. Návrh protokolu je povinen vypracovat
      Zhotovitel. V případě, že se smluvní strany na finanční hodnotě poskytování služeb
      neshodnou, nechají vypracovat příslušný znalecký posudek společně určeným soudním
      znalcem. Smluvní strany se zavazují přijmout tento posudek jako konečný ke stanovení
      finanční hodnoty plnění předmětu smlouvy.
                                                                Článek XII.

                                                  Práva duševního vlastnictví

l. Zhotovitel se zavazuje, že při vypracování díla neporuší práva třetích osob, která těmto osobám
      mohou plynout z práv k duševnímu vlastnictví, zejména z autorských práv a práv průmyslového
      vlastnictví. Zhotovitel se zavazuje, že Objednateli uhradí veškeré náklady, výdaje, škody a
      majetkovou i nemajetkovou újmu, které Objednateli vzniknou v důsledku uplatnění práv třetích
      osob vůči Objednateli v souvislosti s porušením povinnosti Zhotovitele dle předchozí věty.

2. Bude-li výsledkem nebo součástí díla i dílo, které je předmětem autorských práv, práv
      souvisejících s právem autorským či práv pořizovatele k jím pořízené databázi, poskytuje
      Zhotovitel jako autor ode dne předání díla na neomezenou dobu Objednateli pro území celého
      světa výhradní licenci k užití díla všemi způsoby užití v neomezeném rozsahu, přičemž výše
      odměny za poskytnutí licence je již zahrnuta v ceně díla. Objednatel je zároveň oprávněn upravit
      či jinak měnit dílo, jeho název nebo spojit dílo s jiným dílem či zařadit dílo do díla souborného.
      Objednatel může výše uvedenou licenci poskytnout jako podlicenci nebo postoupit třetím osobám
      dle výběru Objednatele, přičemž Zhotovitel s tímto výslovně předem souhlasí. Objednatel není
      povinen licenci využít.

3. Zhotovitel výslovně prohlašuje, že je plně oprávněn disponovat právy k duševnímu vlastnictví
      včetně výše uvedených autorských práv, a zavazuje se za tímto účelem zajistit řádné a nerušené
      užívání díla Objednatelem, včetně případného zajištění dalších souhlasů a licencí od autorů děl
      v souladu s autorským zákonem, popř. od vlastníků jiných práv duševního vlastnictví v souladu
      s právními předpisy. Zhotovitel se zavazuje, že Objednateli uhradí veškeré náklady, výdaje,
      škody a majetkovou i nemajetkovou újmu, které Objednateli vzniknou v důsledku toho, že
      Objednatel nemohl dílo užívat řádně a nerušeně.

                                                                   XIII.
                                                        Důvěrnost informací
l. Smluvní strany se zavazují zachovávat mlčenlivost o veškerých informacích zjištěných o druhé
     smluvní straně při realizaci této smlouvy.

2. Smluvní strany jsou povinny nezveřejňovat takové informace bez předchozího písemného
     souhlasu dotčené smluvní strany.

3. Smluvní strany se zavazují nepoužívat takové informace ve svůj nebo cizí prospěch. To neplatí, je-
     li takové použití nezbytné pro plnění povinností dle této smlouvy.

4. Zhotovitel prohlašuje, že je seznámen se skutečností, že Město Čáslav jako orgán
     územní samosprávy je povinno poskytovat informace vztahující se k jeho působnosti
     podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších
     předpisů.

5. Objednatel prohlašuje, že Město Čáslav je oprávněno, pokud postupuje podle zákona
     č. 106/1999 Sb., poskytovat veškeré informace o této smlouvě a o jiných skutečnostech
     týkajících se tohoto závazkového právního vztahu, i když nejsou v této smlouvě
     výslovně uvedeny.

                                                                 XIV.
                                                     Závěrečná ustanovení

l. V případech v této smlouvě výslovně neupravených platí pro obě smluvní strany ustanovení
      občanského zákoníku, obchodních zvyklostí a zákona č. 183/2006, o územním plánování a
      stavebním řádu (stavební zákon) a jeho prováděcích vyhlášek a zákona č. 137/2006 Sb., o
      veřejných zakázkách a jeho prováděcích vyhlášek, vše v platném znění.

2. Jakákoliv ústní ujednání při provádění díla, která nejsou písemně potvrzena oprávněnými zástupci
      obou smluvních stran, jsou právně neúČinná.

3. Tuto smlouvu lze měnit pouze písemnými, očíslovanými dodatky odsouhlasenými a podepsanými
      oprávněnými zástupci obou smluvních stran. K návrhům dodatků této smlouvy se smluvní strany
      zavazují vyjádřit písemně ve lhůtě 10 dnů od doručení návrhu dodatku druhé straně. Po tuto dobu
      je tímto návrhem vázána smluvní strana, která jej podala.

4. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou (2) stejnopisech, každý s platností originálu. Každá smluvní
      strana obdrží po jednom (l) vyhotovení smlouvy.

5. Bude-li Zhotovitel k výkonu činnosti dle této smlouvy potřebovat plnou moc, zavazuje se
      Objednatel tuto plnou moc Zhotoviteli neprodleně vystavit.

6. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu smlouvy oběma smluvními stranami.

7. Je-li nebo stane-li se některé ustanovení této smlouvy neplatné či neúčinné, nedotýká se to
      ostatních ustanovení této smlouvy, která zůstávají platná a účinná. Smluvní strany se v tomto
      případě zavazují dohodou nahradit ustanovení neplatné či neúčinné novým ustanovením platným
      a účinným, které nejlépe odpovídá původně zamýšlenému účelu ustanovení neplatného či
      neúčinného. Do té doby platí odpovídající úprava platných obecně závazných právních předpisů
      ČR.

9. Smluvní strany prohlašují, že si smlouvu včetně jejich příloh přečetly, s obsahem souhlasí a na
      důkaz jejich svobodné, pravé a vážné vůle připojují své podpisy.

V Čáslavi dne F< 7· 2MC  V Praze dne 1.7.2015
                         Zhotovitel: DOPAS s.r.o.
Objednatel: