Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva o dílo č. 347/130/2018 Smluvní strany: Oblastní nemocnice Náchod, a.s. Purkyňova 446, 547 01 Náchod IČ: 26000202 DIČ: CZ 699004900 zastoupená: Ing. Ivanou Urešovou MBA, předsedkyní představenstva bankovní spojení: Komerční banka a.s., pobočka Náchod číslo účtu: 78-8883900227/0100 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl B, vložka 2333 Zástupce ve věcech technických: ……………………………….. ………………………………………………. (dále jen „objednatel “) na straně jedné a název Kamil Bořek sídlo Jizbice 22, Náchod, 547 01 IČ: 46524771 DIČ: CZ 7407043237 zastoupená Kamil Bořek bankovní spojení: Moneta Money Bank a.s., pobočka Náchod číslo účtu: …………………………….. zapsaná v živnostenském rejstříku vedeném Městským úřadem Náchod Kontaktní údaje dispečerské služby: tel ……………………………….. (dále jen „zhotovitel“) na straně druhé, uzavřeli tuto smlouvu o dílo dle ustanovení § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů I. Předmět smlouvy 1.1. Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje pro objednatele provádět zimní údržbu pozemních komunikací, chodníků, schodů a parkovacích ploch v ONN a.s. (horní a dolní areál) včetně parkoviště pod dolním areálem, a to na svůj náklad a své nebezpečí. 1.2. Objednatel se zavazuje provedené činnosti (dílo) převzít a zaplatit za ně níže sjednanou cenu uvedenou v příloze číslo 1 této smlouvy a za níže splněných podmínek. 1.3. Technologii a materiál potřebný k provedení předmětu plnění si opatří zhotovitel. 1.4. Zimní údržba (říjen až duben po období r. 2018 – 2020) spočívá v úklidu sněhu z chodníků a schodů, přístupových cest – pozemních komunikací, parkovišť přilehlých k objektům nemocnice. Chodníky je možno přiměřeně sypat solí. Priority zimního úklidu komunikací jsou uvedeny a zakresleny v plánu, který je přílohou smlouvy jako příloha č. 2. Shrabaný sníh se ukládá na vymezené prostranství v areálu nemocnice, které určí správce nemocnice. Po dobu zimní údržby je nutno chodníky, schody a pozemní komunikace udržovat v trvale sjízdném a schůdném stavu. I v případě vydatného sněžení po 18té hodině musí být chodníky a komunikace ve sjízdném a 1 schůdném stavu (tj. bez sněhu a ledu nebo s odpovídajícím posypem) nejpozději od 5:30 ráno. V rámci dispečerské služby je zhotovitel povinen sám sledovat a vyhodnocovat vývoj počasí tak, aby výše uvedený stav schůdnosti a sjízdnosti byl naplněn po celou dobu. Je ovšem povinen reagovat také na výzvu objednatele k údržbě komunikací, kterou zahájí nejpozději do půl hodiny od telefonní výzvy objednatele (v době výzvy od 6:00 – 16:00), jinak do 1 hodiny od výzvy. Vyhrnování sněhu bude prováděno při napadnutí sněhové pokrývky přesahující 5 cm. 1.5. Těsně před zahájením každého plnění předmětu smlouvy se zhotovitel vždy nahlásí na stanovišti ostrahy v dolním areálu a společně s pracovníkem ostrahy provedou zápis do knihy zimní údržby. Do této knihy zimní údržby se zapíše čas příjezdu zhotovitele, příjmení zaměstnanců zhotovitele, složení techniky zhotovitele, předpokládaná činnost zhotovitele (vyhrnování, posyp, atd.). Po ukončení plnění předmětu smlouvy se do této knihy zapíše skutečně provedené činnosti zhotovitele, uvede se množství upotřebeného posypového materiálu a čas ukončení prací. 1.6. Zhotovitel plně odpovídá za úplný a správný zápis provedených činností a také za to, že fakturované položky budou plně korespondovat se zápisem o provedených činností tak, aby nebylo pochyb o množství a struktuře provedených činností. 1.7. V době před údržbou, nebo pokud některé komunikace v areálu nejsou předmětem údržby, je povinen zhotovitel komunikaci opatřit odpovídajícím značením o jejím stavu. 1.8. Objem jednotlivých prací a činností uvedených v příloze č. 1 této smlouvy je orientační. 1.9. Společné ustanovení o zimní údržbě: v případě stavebních úprav areálu a vzniku potřeby zvýšení či snížení výměr ploch, které budou udržovány, se strany na výzvu ONN a.s. zavazují uzavřít dodatek k této smlouvě nejpozději do jednoho týdne od výzvy, kterým bude změněna příloha č. 1 s úpravou stanovené ceny podle poměru zvýšené či snížené plochy. 1.10. Objednatel zhotoviteli zajistí místo pro uložení nástrojů a přípravků pro údržbu. Zhotovitel je ale povinen si toto místo sám zabezpečit proti vniknutí a Objednatel za případné ztráty a zničení zde uložených věcí nenese odpovědnost. 1.11. Objednatel je oprávněn kdykoli po dobu trvání této smlouvy kontrolovat, zda jsou povinnosti zhotovitele dle smlouvy plněny řádně, včas a v odpovídající kvalitě, tedy zda odpovídají podmínkám této smlouvy, zadávacímu řízení a příslušným právním předpisům. II. Objektivní odpovědnost 2.1. Zhotovitel je odpovědný za zimní úklid, tedy za stav trvalé bezpečné schůdnosti pozemků specifikovaných v příloze číslo 1 této smlouvy, a zavazuje se případnou škodu vzniklou z důvodu nezajištění tohoto stavu třetím osobám uhradit. 2.2. Zhotovitel se zavazuje pro vznik škody způsobené jeho činností v areálu nemocnice nebo způsobené údržbou a stavem výše uvedených ploch pojistit s pojistným plnění nejméně 2 000 000,- Kč. Originál nebo úředně ověřená kopie pojistné smlouvy je přílohou č. 3 této smlouvy o dílo. 2.3. Zhotovitel rovněž doloží minimálně formou čestného prohlášení, že jeho motorizovaná technika – tzn. technika využitá při plnění veřejné zakázky (např. traktor, fréza apod.) splňuje veškeré technické a zákonné požadavky dle platné 2 legislativy na provozování a užívání této techniky (např. povinné ručení, technická způsobilost vozidla apod.). III. Doba a místo plnění 3.1. Smlouva se sjednává na dobu určitou od 1. 10. 2018 do 30. 04. 2020 a místem plnění obsahu smlouvy jsou chodníky a komunikace v tzv. horním a dolním areálu nemocnice v Náchodě. IV. Cena díla a platební podmínky 4.1. Celková cena díla je vyjádřena cenou za jednu měrnou jednotku podle druhu činnosti a je uvedena v příloze č. 1 této smlouvy. Tato cena je uvedena jako nejvýše přípustná, kterou je možné překročit pouze, dojde-li k účinnosti změn právních předpisů týkajících se výše daně z přidané hodnoty. 4.2. Zhotovitel je povinen při fakturaci používat pouze schválené jednotkové ceny uvedené v příloze č. 1 této smlouvy. 4.3. Zálohová plnění objednatel neposkytuje. 4.4. Zhotovitel bude garantovat jím stanovenou cenu prací v průběhu trvání plnění této veřejné zakázky. 4.5. Cena za dílo bude placena postupně na základě faktur zhotovitele vystavených na základě soupisu provedených prací korespondujících se zápisy v knize zimní údržby. Uvedený soupis je povinen zhotovitel předložit objednateli spolu s fakturou. Objednatel k faktuře přiloží kopii zápisu z knihy zimní údržby za fakturované období. Objednávka bude vystavena na celé období. 4.6. Objednatel si může vyžádat od zhotovitele provádění dodatečných prací a služeb (vícepráce). Zhotovitel je povinen provést vícepráce, které budou písemně vyžádány objednatelem. S cenou případných víceprací musí být objednatel prokazatelně (písemně) seznámen před započetím víceprací a souhlas s touto cenou vícepráce musí být obsažen v písemném vyžádání vícepráce objednatelem.. 4.7. Cena za skutečně provedené práce (díla) bude zhotoviteli hrazena na základě faktury, kterou zhotovitel doručí na elektrickou adresu objednatele: fakturace@nemocnicenachod.cz do 15. dne od skončení fakturačního období (měsíc). Přílohou faktury bude příslušná dokladová evidence provedených prací, tzv. dodací list, ve kterém budou rozepsány jednotlivé pracovní operace včetně stanovených jednotkových cen a ploch, na nichž byly fakturované práce provedeny. Součástí faktury bude kopie záznamu z knihy zimní údržby za fakturované období. Splatnost faktury (daňového dokladu) činí 30 dní ode dne doručení faktury. V pochybnostech se má za to, že byla doručena 3. den po odeslání. Pro případ prodlení se zaplacením faktury se sjednávají úroky z prodlení stanovené předpisy občanskoprávními. 4.8. V případě, že daňové doklady nebudou splňovat náležitosti dané příslušnými právními předpisy nebo budou mít jiné vady v obsahu, je objednatel oprávněn je ve lhůtě splatnosti vrátit a zhotovitel je povinen vystavit doklady opravené. V případě vrácení faktury z důvodů výše uvedených se lhůta splatnosti stanoví a nová lhůta splatnosti počíná běžet až dnem následujícím po dodání upravených daňových dokladů. 4.9 Úhrada bude prováděna bezhotovostním převodem na bankovní účet zhotovitele uvedený v záhlaví této smlouvy, který je správcem daně (finančním úřadem) zveřejněn způsobem umožňujícím dálkový přístup ve smyslu ustanovení § 109 odst. 2 písm. c) zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále 3 jen „zákon o DPH“). Cena díla, vyúčtovaná fakturou a případná DPH je uhrazena vždy dnem jejich odepsání z bankovního účtu objednatele. 4.10 Vyplývá-li z informací zveřejněných správcem daně ve smyslu ZoDPH, že zhotovitel je nespolehlivým plátcem DPH, je objednatel oprávněn příslušnou DPH uhradit přímo místně a věcně příslušnému správci daně zhotovitele. 4.11 V případě, že účet zhotovitele uvedený v daňovém dokladu se ukáže být jiným než spolehlivým bankovním účtem, nejedná se v případě vystavení daňového dokladu dle dohody smluvních stran o řádně vystavený daňový doklad ve smyslu této smlouvy a objednatel je oprávněn takový daňový doklad odeslat zpět objednateli k vystavení řádného daňového dokladu. V. Obchodní tajemství 5.1.Podepsáním této smlouvy smluvní strany výslovně souhlasí s tím, aby byl celý text této smlouvy a veškeré skutečnosti v ní uvedené zveřejněny, a to včetně výše ceny, způsobu, místa a času plnění předmětu smlouvy. Smluvní strany tedy prohlašují, že žádná část smlouvy nenaplňuje znaky obchodního tajemství (ust. § 504 z. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění) a udělují svolení k jejich užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoliv dalších podmínek. VI. Vady plnění 6.1. Jednotlivá dílčí plnění prováděných činností jsou ukončena zhotovitelem předáním určeným pracovníkům objednatele , zpravidla správci nemocnice po výzvě zhotovitele k převzetí. Objednatel je povinen zajistit převzetí dílčího plnění svými zaměstnanci, zpravidla správcem nemocnice. Plnění je řádně ukončeno i tehdy, jestliže se k převzetí za objednatele v rozporu s touto smlouvou nikdo nedostaví. 6.2. Jakékoli porušení povinností dle této smlouvy jsou smluvní strany oprávněny reklamovat. 6.3. Objednatel je povinen vady plnění reklamovat prostřednictvím svého, k tomu pověřeného zástupce, a to co nejdříve, nejpozději však do 24 hodin od okamžiku zjištění závad. 6.4. V případě oprávněné reklamace je povinností zhotovitele vady neprodleně odstranit náhradním plněním, nikoliv delším než 1 pracovní den, a slevou z ceny provedených činností odpovídající poměru vadně upravené plochy k ploše, která je v daném období předmětem údržby, nejméně však ve výši 10% z ceny provedených činností dle přílohy číslo 1. 6.5 Objednatel je v případě opakovaného porušení nebo neplnění povinností zhotovitelem z této smlouvy, oprávněn si zajistit jejich splnění jiným způsobem na náklady zhotovitele. VII Sankce 7.1. V případě, že zhotovitel nesplní termín jednotlivých činností, které jsou specifikovány přílohou č. 1 této smlouvy, je objednatel oprávněn účtovat smluvní pokutu ve výši 3 4 000 Kč za každý byť i započatý den prodlení. Tím není dotčeno právo objednatele na náhradu škody. 7.2. V případě, že objednatel bude v prodlení se zaplacením ceny provedených činností, je zhotovitel oprávněn účtovat smluvní pokutu ve výši 0,05% z ceny provedených činností za každý byť i započatý den prodlení. 7.3 Splatnost smluvních pokut podle smlouvy bude 15 dnů od doručení písemné výzvy k zaplacení smluvní pokuty straně povinné. VII. Závěrečná ustanovení 8.1. Tato smlouva bude uveřejněna prostřednictvím registru smluv postupem dle zákona č. 340/2015Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), v platném znění. Smluvní strany se dohodly, že uveřejnění v registru smluv (ISRS) včetně uvedení metadat provede Oblastní nemocnice Náchod, a.s., která současně zajistí, aby informace o uveřejnění této smlouvy byly zaslány druhé smluvní straně, nebyl-li kontaktní údaj této smluvní strany uveden přímo do registru smluv jako kontakt pro notifikaci o uveřejnění. 8.2. Smluvní strany berou na vědomí, že nebude-li smlouva zveřejněna ani devadesátý den od jejího uzavření, je následujícím dnem zrušena od počátku s účinky případného bezdůvodného obohacení. 8.3. Smluvní strany souhlasí se zpracováním svých ve smlouvě uvedených osobních údajů, konkrétně s jejich zveřejněním v registru smluv ve smyslu z. č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). Souhlas udělují smluvní strany na dobu neurčitou. Osobní údaje poskytují dobrovolně. 8.4. Právní vztahy mezi stranami neupravené touto smlouvou se řídí ustanoveními Občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů. 8.5. Smluvní strany jsou oprávněny od této smlouvy písemně odstoupit v případech podstatného porušení smlouvy druhou smluvní stranou za podmínek stanovených § 2002 občanského zákoníku. Objednatel je dále oprávněn od smlouvy písemně odstoupit dle § 2001 občanského zákoníku v případech opakovaného porušení povinností zhotovitelem stanovených v této smlouvě, na které byl předem písemně upozorněn s varováním, že pokud ve stanovené lhůtě tyto nedostatky neodstraní, odstoupí od této Smlouvy. Smlouvu lze ukončit také písemnou dohodou smluvních stran nebo písemnou výpovědí bez uvedení důvodů s výpovědní lhůtou 1 měsíc, která běží od prvního dne měsíce následujícího po doručení výpovědi. 8.6. Tato smlouva byla sepsána ve dvou stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po jednom vyhotovení. Jakákoli změna této smlouvy může být provedena pouze písemnou formou a to chronologicky číslovanými dodatky ke smlouvě podepsanými oběma smluvními stranami. 8.7. Strany prohlašují, že si tuto smlouvu přečetly a že tato smlouva tak, jak byla sepsána, odpovídá jejich pravé vůli, kterou si vzájemně projevily vážně, srozumitelně a zcela svobodně, a na důkaz toho připojují své podpisy. Nedílnou součástí této smlouvy o dílo jsou následující přílohy: č.1: Rozklíčování nabídkové ceny č.2: Soupis ploch + katastrální mapy 5 č.3: Originál nebo ověřená kopie pojistné smlouvy zahrnující pojištění odpovědnosti za škody způsobené činností zhotovitele V Náchodě dne 11. 10.2018 V Náchodě dne11.10.2018 Za objednatele: Za zhotovitele: ……………………………… …………………………. Kamil Bořek Ing. Ivana Urešová, MBA předsedkyně představenstva ONN a.s. 6