Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7039755: Smlouva o dílo

Příloha 347 130 2018.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo č. 347/130/2018

Smluvní strany:
Oblastní nemocnice Náchod, a.s.
Purkyňova 446, 547 01 Náchod
IČ: 26000202 DIČ: CZ 699004900
zastoupená: Ing. Ivanou Urešovou MBA, předsedkyní představenstva
bankovní spojení: Komerční banka a.s., pobočka Náchod
číslo účtu: 78-8883900227/0100
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl B, vložka
2333
Zástupce ve věcech technických: ………………………………..
……………………………………………….
(dále jen „objednatel “) na straně jedné

a
název Kamil Bořek
sídlo Jizbice 22, Náchod, 547 01
IČ: 46524771 DIČ: CZ 7407043237
zastoupená Kamil Bořek
bankovní spojení: Moneta Money Bank a.s., pobočka Náchod
číslo účtu: ……………………………..
zapsaná v živnostenském rejstříku vedeném Městským úřadem Náchod
Kontaktní údaje dispečerské služby: tel ………………………………..
(dále jen „zhotovitel“) na straně druhé,

                                                    uzavřeli
    tuto smlouvu o dílo dle ustanovení § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský

                                zákoník, ve znění pozdějších předpisů

                                                        I.
                                             Předmět smlouvy
1.1. Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje pro objednatele provádět zimní údržbu
        pozemních komunikací, chodníků, schodů a parkovacích ploch v ONN a.s. (horní a
        dolní areál) včetně parkoviště pod dolním areálem, a to na svůj náklad a své
        nebezpečí.
1.2. Objednatel se zavazuje provedené činnosti (dílo) převzít a zaplatit za ně níže
        sjednanou cenu uvedenou v příloze číslo 1 této smlouvy a za níže splněných
        podmínek.
1.3. Technologii a materiál potřebný k provedení předmětu plnění si opatří zhotovitel.
1.4. Zimní údržba (říjen až duben po období r. 2018 – 2020) spočívá v úklidu sněhu
        z chodníků a schodů, přístupových cest – pozemních komunikací, parkovišť přilehlých
        k objektům nemocnice. Chodníky je možno přiměřeně sypat solí. Priority zimního
        úklidu komunikací jsou uvedeny a zakresleny v plánu, který je přílohou smlouvy jako
        příloha č. 2. Shrabaný sníh se ukládá na vymezené prostranství v areálu nemocnice,
        které určí správce nemocnice. Po dobu zimní údržby je nutno chodníky, schody a
        pozemní komunikace udržovat v trvale sjízdném a schůdném stavu. I v případě
        vydatného sněžení po 18té hodině musí být chodníky a komunikace ve sjízdném a

                                                                                                                 1
        schůdném stavu (tj. bez sněhu a ledu nebo s odpovídajícím posypem) nejpozději od
        5:30 ráno. V rámci dispečerské služby je zhotovitel povinen sám sledovat a
        vyhodnocovat vývoj počasí tak, aby výše uvedený stav schůdnosti a sjízdnosti byl
        naplněn po celou dobu. Je ovšem povinen reagovat také na výzvu objednatele
        k údržbě komunikací, kterou zahájí nejpozději do půl hodiny od telefonní výzvy
        objednatele (v době výzvy od 6:00 – 16:00), jinak do 1 hodiny od výzvy. Vyhrnování
        sněhu bude prováděno při napadnutí sněhové pokrývky přesahující 5 cm.
1.5. Těsně před zahájením každého plnění předmětu smlouvy se zhotovitel vždy nahlásí na
        stanovišti ostrahy v dolním areálu a společně s pracovníkem ostrahy provedou zápis
        do knihy zimní údržby. Do této knihy zimní údržby se zapíše čas příjezdu zhotovitele,
        příjmení zaměstnanců zhotovitele, složení techniky zhotovitele, předpokládaná činnost
        zhotovitele (vyhrnování, posyp, atd.). Po ukončení plnění předmětu smlouvy se do
        této knihy zapíše skutečně provedené činnosti zhotovitele, uvede se množství
        upotřebeného posypového materiálu a čas ukončení prací.
1.6. Zhotovitel plně odpovídá za úplný a správný zápis provedených činností a také za to,
        že fakturované položky budou plně korespondovat se zápisem o provedených činností
        tak, aby nebylo pochyb o množství a struktuře provedených činností.
1.7. V době před údržbou, nebo pokud některé komunikace v areálu nejsou předmětem
        údržby, je povinen zhotovitel komunikaci opatřit odpovídajícím značením o jejím
        stavu.
1.8. Objem jednotlivých prací a činností uvedených v příloze č. 1 této smlouvy je
        orientační.
1.9. Společné ustanovení o zimní údržbě: v případě stavebních úprav areálu a vzniku
        potřeby zvýšení či snížení výměr ploch, které budou udržovány, se strany na výzvu
        ONN a.s. zavazují uzavřít dodatek k této smlouvě nejpozději do jednoho týdne od
        výzvy, kterým bude změněna příloha č. 1 s úpravou stanovené ceny podle poměru
        zvýšené či snížené plochy.
1.10. Objednatel zhotoviteli zajistí místo pro uložení nástrojů a přípravků pro údržbu.
        Zhotovitel je ale povinen si toto místo sám zabezpečit proti vniknutí a Objednatel za
        případné ztráty a zničení zde uložených věcí nenese odpovědnost.
1.11. Objednatel je oprávněn kdykoli po dobu trvání této smlouvy kontrolovat, zda jsou
        povinnosti zhotovitele dle smlouvy plněny řádně, včas a v odpovídající kvalitě, tedy
        zda odpovídají podmínkám této smlouvy, zadávacímu řízení a příslušným právním
        předpisům.

                                                       II.
                                         Objektivní odpovědnost
2.1. Zhotovitel je odpovědný za zimní úklid, tedy za stav trvalé bezpečné schůdnosti
        pozemků specifikovaných v příloze číslo 1 této smlouvy, a zavazuje se případnou
        škodu vzniklou z důvodu nezajištění tohoto stavu třetím osobám uhradit.
2.2. Zhotovitel se zavazuje pro vznik škody způsobené jeho činností v areálu nemocnice
        nebo způsobené údržbou a stavem výše uvedených ploch pojistit s pojistným plnění
        nejméně 2 000 000,- Kč. Originál nebo úředně ověřená kopie pojistné smlouvy je
        přílohou č. 3 této smlouvy o dílo.
2.3. Zhotovitel rovněž doloží minimálně formou čestného prohlášení, že jeho
        motorizovaná technika – tzn. technika využitá při plnění veřejné zakázky (např.
        traktor, fréza apod.) splňuje veškeré technické a zákonné požadavky dle platné

                                                                                                                 2
        legislativy na provozování a užívání této techniky (např. povinné ručení, technická
        způsobilost vozidla apod.).

                                                       III.
                                            Doba a místo plnění
3.1. Smlouva se sjednává na dobu určitou od 1. 10. 2018 do 30. 04. 2020 a místem plnění
        obsahu smlouvy jsou chodníky a komunikace v tzv. horním a dolním areálu
        nemocnice v Náchodě.

                                                       IV.
                                     Cena díla a platební podmínky
4.1. Celková cena díla je vyjádřena cenou za jednu měrnou jednotku podle druhu činnosti a
        je uvedena v příloze č. 1 této smlouvy. Tato cena je uvedena jako nejvýše přípustná,
        kterou je možné překročit pouze, dojde-li k účinnosti změn právních předpisů
        týkajících se výše daně z přidané hodnoty.
4.2. Zhotovitel je povinen při fakturaci používat pouze schválené jednotkové ceny uvedené
        v příloze č. 1 této smlouvy.
4.3. Zálohová plnění objednatel neposkytuje.
4.4. Zhotovitel bude garantovat jím stanovenou cenu prací v průběhu trvání plnění této
        veřejné zakázky.
4.5. Cena za dílo bude placena postupně na základě faktur zhotovitele vystavených na
        základě soupisu provedených prací korespondujících se zápisy v knize zimní údržby.
        Uvedený soupis je povinen zhotovitel předložit objednateli spolu s fakturou.
        Objednatel k faktuře přiloží kopii zápisu z knihy zimní údržby za fakturované období.
        Objednávka bude vystavena na celé období.
4.6. Objednatel si může vyžádat od zhotovitele provádění dodatečných prací a služeb
        (vícepráce). Zhotovitel je povinen provést vícepráce, které budou písemně vyžádány
        objednatelem. S cenou případných víceprací musí být objednatel prokazatelně
        (písemně) seznámen před započetím víceprací a souhlas s touto cenou vícepráce musí
        být obsažen v písemném vyžádání vícepráce objednatelem..
4.7. Cena za skutečně provedené práce (díla) bude zhotoviteli hrazena na základě faktury,
        kterou zhotovitel doručí na elektrickou adresu objednatele:
        fakturace@nemocnicenachod.cz do 15. dne od skončení fakturačního období (měsíc).
        Přílohou faktury bude příslušná dokladová evidence provedených prací, tzv. dodací
        list, ve kterém budou rozepsány jednotlivé pracovní operace včetně stanovených
        jednotkových cen a ploch, na nichž byly fakturované práce provedeny. Součástí
        faktury bude kopie záznamu z knihy zimní údržby za fakturované období. Splatnost
        faktury (daňového dokladu) činí 30 dní ode dne doručení faktury. V pochybnostech se
        má za to, že byla doručena 3. den po odeslání. Pro případ prodlení se zaplacením
        faktury se sjednávají úroky z prodlení stanovené předpisy občanskoprávními.
4.8. V případě, že daňové doklady nebudou splňovat náležitosti dané příslušnými právními
        předpisy nebo budou mít jiné vady v obsahu, je objednatel oprávněn je ve lhůtě
        splatnosti vrátit a zhotovitel je povinen vystavit doklady opravené. V případě vrácení
        faktury z důvodů výše uvedených se lhůta splatnosti stanoví a nová lhůta splatnosti
        počíná běžet až dnem následujícím po dodání upravených daňových dokladů.
4.9 Úhrada bude prováděna bezhotovostním převodem na bankovní účet zhotovitele
        uvedený v záhlaví této smlouvy, který je správcem daně (finančním úřadem) zveřejněn
        způsobem umožňujícím dálkový přístup ve smyslu ustanovení § 109 odst. 2 písm. c)
        zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále

                                                                                                                 3
        jen „zákon o DPH“). Cena díla, vyúčtovaná fakturou a případná DPH je uhrazena vždy
        dnem jejich odepsání z bankovního účtu objednatele.
4.10 Vyplývá-li z informací zveřejněných správcem daně ve smyslu ZoDPH, že zhotovitel
       je nespolehlivým plátcem DPH, je objednatel oprávněn příslušnou DPH uhradit přímo
        místně a věcně příslušnému správci daně zhotovitele.
4.11 V případě, že účet zhotovitele uvedený v daňovém dokladu se ukáže být jiným než
         spolehlivým bankovním účtem, nejedná se v případě vystavení daňového dokladu dle
        dohody smluvních stran o řádně vystavený daňový doklad ve smyslu této smlouvy a
        objednatel je oprávněn takový daňový doklad odeslat zpět objednateli k vystavení
        řádného daňového dokladu.

                                                       V.
                                            Obchodní tajemství

5.1.Podepsáním této smlouvy smluvní strany výslovně souhlasí s tím, aby byl celý text této
smlouvy a veškeré skutečnosti v ní uvedené zveřejněny, a to včetně výše ceny, způsobu, místa
a času plnění předmětu smlouvy.
Smluvní strany tedy prohlašují, že žádná část smlouvy nenaplňuje znaky obchodního
tajemství (ust. § 504 z. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění) a udělují svolení k
jejich užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoliv dalších podmínek.

                                                       VI.
                                                 Vady plnění
6.1. Jednotlivá dílčí plnění prováděných činností jsou ukončena zhotovitelem předáním
        určeným pracovníkům objednatele , zpravidla správci nemocnice po výzvě zhotovitele
        k převzetí. Objednatel je povinen zajistit převzetí dílčího plnění svými zaměstnanci,
        zpravidla správcem nemocnice. Plnění je řádně ukončeno i tehdy, jestliže se k převzetí
        za objednatele v rozporu s touto smlouvou nikdo nedostaví.
6.2. Jakékoli porušení povinností dle této smlouvy jsou smluvní strany oprávněny
        reklamovat.
6.3. Objednatel je povinen vady plnění reklamovat prostřednictvím svého, k tomu
        pověřeného zástupce, a to co nejdříve, nejpozději však do 24 hodin od okamžiku
        zjištění závad.
6.4. V případě oprávněné reklamace je povinností zhotovitele vady neprodleně odstranit
        náhradním plněním, nikoliv delším než 1 pracovní den, a slevou z ceny provedených
        činností odpovídající poměru vadně upravené plochy k ploše, která je v daném období
        předmětem údržby, nejméně však ve výši 10% z ceny provedených činností dle
        přílohy číslo 1.
6.5 Objednatel je v případě opakovaného porušení nebo neplnění povinností zhotovitelem
        z této smlouvy, oprávněn si zajistit jejich splnění jiným způsobem na náklady
        zhotovitele.

                                                       VII
                                                    Sankce
7.1. V případě, že zhotovitel nesplní termín jednotlivých činností, které jsou specifikovány
        přílohou č. 1 této smlouvy, je objednatel oprávněn účtovat smluvní pokutu ve výši 3

                                                                                                                 4
        000 Kč za každý byť i započatý den prodlení. Tím není dotčeno právo objednatele na
        náhradu škody.
7.2. V případě, že objednatel bude v prodlení se zaplacením ceny provedených činností, je
        zhotovitel oprávněn účtovat smluvní pokutu ve výši 0,05% z ceny provedených
        činností za každý byť i započatý den prodlení.
7.3 Splatnost smluvních pokut podle smlouvy bude 15 dnů od doručení písemné výzvy
        k zaplacení smluvní pokuty straně povinné.

                                                      VII.
                                           Závěrečná ustanovení
8.1. Tato smlouva bude uveřejněna prostřednictvím registru smluv postupem dle zákona č.
        340/2015Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto
        smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), v platném znění. Smluvní strany se
        dohodly, že uveřejnění v registru smluv (ISRS) včetně uvedení metadat provede
        Oblastní nemocnice Náchod, a.s., která současně zajistí, aby informace o uveřejnění
        této smlouvy byly zaslány druhé smluvní straně, nebyl-li kontaktní údaj této smluvní
        strany uveden přímo do registru smluv jako kontakt pro notifikaci o uveřejnění.
8.2. Smluvní strany berou na vědomí, že nebude-li smlouva zveřejněna ani devadesátý den
        od jejího uzavření, je následujícím dnem zrušena od počátku s účinky případného
        bezdůvodného obohacení.
8.3. Smluvní strany souhlasí se zpracováním svých ve smlouvě uvedených osobních údajů,
        konkrétně s jejich zveřejněním v registru smluv ve smyslu z. č. 340/2015 Sb., o
        zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o
        registru smluv (zákon o registru smluv). Souhlas udělují smluvní strany na dobu
        neurčitou. Osobní údaje poskytují dobrovolně.
8.4. Právní vztahy mezi stranami neupravené touto smlouvou se řídí ustanoveními
        Občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů.
8.5. Smluvní strany jsou oprávněny od této smlouvy písemně odstoupit v případech
        podstatného porušení smlouvy druhou smluvní stranou za podmínek stanovených §
        2002 občanského zákoníku. Objednatel je dále oprávněn od smlouvy písemně
        odstoupit dle § 2001 občanského zákoníku v případech opakovaného porušení
        povinností zhotovitelem stanovených v této smlouvě, na které byl předem písemně
        upozorněn s varováním, že pokud ve stanovené lhůtě tyto nedostatky neodstraní,
        odstoupí od této Smlouvy. Smlouvu lze ukončit také písemnou dohodou smluvních
        stran nebo písemnou výpovědí bez uvedení důvodů s výpovědní lhůtou 1 měsíc, která
        běží od prvního dne měsíce následujícího po doručení výpovědi.
8.6. Tato smlouva byla sepsána ve dvou stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran
        obdrží po jednom vyhotovení. Jakákoli změna této smlouvy může být provedena
        pouze písemnou formou a to chronologicky číslovanými dodatky ke smlouvě
        podepsanými oběma smluvními stranami.
8.7. Strany prohlašují, že si tuto smlouvu přečetly a že tato smlouva tak, jak byla sepsána,
        odpovídá jejich pravé vůli, kterou si vzájemně projevily vážně, srozumitelně a zcela
        svobodně, a na důkaz toho připojují své podpisy.

Nedílnou součástí této smlouvy o dílo jsou následující přílohy:
č.1: Rozklíčování nabídkové ceny
č.2: Soupis ploch + katastrální mapy

                                                                                                                 5
č.3: Originál nebo ověřená kopie pojistné smlouvy zahrnující pojištění odpovědnosti za škody
způsobené činností zhotovitele

V Náchodě dne 11. 10.2018                  V Náchodě dne11.10.2018

Za objednatele:                      Za zhotovitele:
                                     ………………………………
   ………………………….                       Kamil Bořek
Ing. Ivana Urešová, MBA
předsedkyně představenstva ONN a.s.

                                                                    6