Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
OBEC ÚHERCE ASE 33023 NÝ Smlouva o dílo uzavřená ve smyslu ustanovení $ 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku v platném znění, na zhotovení díla: ÚHERCE — ÚPRAVA VRCHNÍ ČÁSTI NÁVSI I. Smluvní strany 1. Objednatel: Obec Úherce K Mexiku 94, 330 23 Úherce Zastoupený: Vlastimilem Blažkem, starostou Telefon: +420 724 179 180 IČO: 002 58 601 DIČ: CZ00258601 Bankovní spojení, číslo účtu: Komerční banka Plzeň — Slovany, Koterovská 83, 326 00 Plzeň č. ú. 5424371/0100 Osoby zmocněné jednat ve věcech: - smluvních: Vlastimil Blažek Telefon: +420 724 179 180 - autorský dozor: — Irena Naarová Telefon: +420 723 870 098 (dále jen „objednatel“) 2. Zhotovitel: Silnice Klatovy a.s. Vídeňská 190/1, 339 01 Klatovy Zastoupený: Ing. Ladislavem Koláčným, předsedou představenstva a.s. Telefon a fax: 376 311 209/376 313 897 Email: klatovy ©Asilnice-klatovy.cz IČ: 45357307 DIČ: CZ45357307 Bankovní spojení, číslo účtu: Česká spořitelna, a.s.- 3738692/0800 Raiffeisenbank a.s.- 1063004492/5500 Společnost zapsaná v OR vedená Krajským soudem v Plzni, oddíl B, vložka 221 Osoby zmocněné jednat ve věcech: - smluvních: Bc. Pavel Panuška, ředitel společnosti © Mobilní telefon: 602 441 365 - odborných: Vladimír Kunc, vedoucí stavební výraby Mobilní telefon: 777 700 711 (dále jen „zhotovitel") Smlouva je uzavřena na základě rozhodnutí objednatele o výběru nejvhodnější nabídky v zadávacím řízení, vyhlášeném objednatelem jako zadavatelem veřejné zakázky dne 23. 4. 2018. II. Předmět plnění 1. Zhotovitel se na základě vítězné nabídky ze dne 17. 05. 2018 zavazuje provést předmět plnění (dále jen „dílo“) v k.ú. Úherce u Nýřan v rozsahu dle podrobného souhrnného soupisu prací — rozpočtu (dále jen „výkaz výměr“) ze dne 17. 05. 2018 zpracovaného zhotovitelem, který je nedílnou součástí této smlouvy o dílo. Předmětem díla Úherce — úprava vrchní části Návsi je stavební úprava zpevněné plochy Návsi — vrchní část, která je využívaná jako komunikace — dle způsobu využití v KN. Předmětná stavba, tj. vrchní část Návsi se nachází v centru obce Úherce, tj. v zastavěné části. Stavební úprava zahrnuje cca 3 300,0 mž plochy Návsi. I. etapa výstavby zahrnuje rekonstrukci jižní části předmětné plochy Návsi, to je od vjezdu na Náves ze strany od Zbůchu až kč. p. 50, včetně nového obratiště BUS. V této době bude dočasně přemístěna nástupní plocha pro BUS cca o 70 m severně, a to včetně dopravního značení zastávky BUS. K místu pro otáčení BUS bude využívána zpevněná plocha v severní části Návsi. II. etapou výstavby se bude provádět rekonstrukce severní části předmětné plochy Návsi, to je od č. p. 50 až k severnímu konci předmětné plochy Návsi. 2 Dílo bude plněno na základě této smlouvy o dílo, přičemž dílem se rozumí stavební i technologická část stavby provedená dle projektové dokumentace předložené objednatelem. V rámci řádného zhotovení díla bude zhotovitelem provedeno úplné a bezvadné provedení všech stavebních a montážních prací včetně dodávek potřebných materiálů, strojů a zařízení nezbytných pro řádné dokončení díla nezbytné (zařízení staveniště, bezpečnostní opatření, apod.) 3. Zhotovitel se zavazuje vykonat dílo vlastním jménem a na vlastní odpovědnost. 4. Zhotovitel je povinen provést dílo s využitím vlastních kapacit a popř. poddodavatelů. Zhotovitel bude veškeré práce poddodavatelů řádně koordinovat. Změnit poddodavatele, pomocí kterého zhotovitel prokazoval v zadávacím řízení splnění kvalifikace, je možné jen ve výjimečných případech se souhlasem objednatele. Nový poddodavatel musí splňovat kvalifikaci minimálně v rozsahu, v jakém byla prokázána původním poddodavatelem v zadávacím řízení. Změna dalších poddodavatelů, které zhotovitel uvedl ve své nabídce je možná pouze se souhlasem objednatele. Objednatel však nesmí tento souhlas bez závažného důvodu odepřít. Zhotovitel odpovídá v plném rozsahu za veškeré části díla provedené poddodavateli. SF Použité materiály jsou stanoveny v projektu stavby. Pokud by se ukázala potřeba užít materiálů jiných, budou podmínky jejich uplatnění projednány samostatně v rámci písemných dodatků zpracovaných k této smlouvě, Bez písemného souhlasu objednatele nesmí být použity jiné materiály, technologie či změny proti schválenému projektu stavby. Všechny materiály a výrobky na stavbě, musí mít vlastnosti dle $ 156 zákona č. 183/2006 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů. 6. Zhotovitel je povinen zaznamenávat veškeré změny oproti předanému projektu provedení díla/stavby do změnového listu a vypracovat dokumentaci skutečného provedení stavby. Tyto změny je povinen předem oznámit objednateli nejpozději do 2 pracovních dnů od doby, kdy zjistil nutnost provedení těchto změn. III. Čas plnění 1, Termíny plnění předmětu smlouvy podle článku II. jsou následující: Termin předání a převzetí staveniště: 27. 7. 2018 Termin zahájení stavebních prací: 30. 7. 2018 Termín dokončení stavebních prací: I. etapa 30. 11. 2018; II. etapa 25. 9. 2019 Termín předání a převzetí stavby: I. etapa 1. 12. 2018; II. etapa 30. 9. 2019 Prodloužení uvedených termínů je možné pouze z důvodu přerušení prací z klimatických příčin. V takovém případě, budou termíny prodlouženy o právě takový počet dní, po který nebylo z klimatických příčin možné provádění prací. 2 Objednatel předá zhotoviteli místo plnění prosté práv třetích osob, které by bránily provádění díla v termínu dle čl. III, odstavce 1. Předání místa plnění se uskuteční protokolárně za účasti odpovědných zástupců obou smluvních stran. O předání a převzetí místa plnění bude sepsán písemný protokol, A Zhotovitel se zavazuje provést práce specifikované článkem II. této smlouvy a předat dílo objednateli v termínu dle čl. III, odstavce 1. 4. Příslušná projektová dokumentace související s předmětem díla bude předána zhotoviteli při podpisu smlouvy o dílo v 1 tištěném paré. Za správnost a úplnost předané dokumentace odpovídá objednatel. 5 Zhotovitel, jako odborně způsobilá osoba, je povinen zkontrolovat technickou část předané dokumentace, a to nejpozději před zahájením prací na příslušné části díla a písemně upozornit objednatele na zjištěné zjevné vady a nedostatky, a to bez zbytečného odkladu. Touto kontrolou není dotčena odpovědnost objednatele za správnost předané dokumentace. 6. Případný soupis zjištěných vad a nedostatků předané dokumentace včetně návrhů na jejich odstranění a dopadem na předmět a cenu díla zhotovitel předá objednateli bez zbytečného odkladu. < Objednatel je povinen dílo převzít na základě protokolu o předání a převzetí díla a zaplatit za něj cenu dle čl. IV. Za dílo provedené podle této smlouvy, je považováno dílo, které nevykazuje vady a nedodělky. Dřívější předání a převzetí zhotoveného díla není vyloučeno. IV. Cena za dílo a platební podmínky l Cena za provedené dílo byla ujednána s odkazem na oceněný výkaz výměr, který je součástí smlouvy (Příloha č. 2 této smlouvy) dle $ 2620 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku a činí: Cena v Kč bez Cena v Kč Položka DPH DPH vč. DPH Úherce — úprava vrchní části Návsi (celkem) Zhotovitel přebírá výslovně odpovědnost za nebezpečí změny okolností, které by jinak mohly být dle $ 2620 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku důvodem pro zvýšení ceny. 2. Fakturace ceny provedených prací a dodávek bude prováděna 1x za měsíc fakturami s doloženým soupisem provedených prací a dodávek odsouhlasených objednatelem. Přičemž datem zdanitelného plnění je poslední den příslušného měsíce. Splatnost veškerých faktur je 30 dnů ode dne jejich doručení objednateli. 3; Objednatel neposkytuje zálohy. 4, Faktura musí obsahovat mimo náležitostí stanovených v této smlouvě také veškeré náležitosti daňového dokladu ve smyslu zákona č, 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. V případě, že faktura nebude vystavena oprávněně, bude obsahovat nesprávné údaje nebo nebude obsahovat náležitosti v souladu s touto smlouvou, je objednatel oprávněn vrátit ji zhotoviteli. V takovém případě se přeruší plynutí lhůty splatnosti a nová 30 denní lhůta splatnosti začne plynout vždy až dnem doručení opravené nebo oprávněně vystavené faktury objednateli. 3 Přílohou této smlouvy je výkaz výměr stavby, jehož jednotkové ceny uvedené ve výkazu výměr jsou ceny neměnné po celou dobu realizace stavby. Zhotovitel se nemůže domáhat práva na zvýšení sjednané ceny díla z důvodu chyb či nedostatků ve výkazu výměr. 6. Překročení nabídkové ceny je možné pouze písemným dodatkem ke smlouvě o dílo, a to v případě změny zákonné sazby DPH. Jiný důvod překročení nabídkové ceny objednatel nepřipouští v souladu s $ 2620 občanského zákoníku. 7 129 729,88 Kč 1 497 243,28 Kč 8 626 973,16 Kč 7. Změna ceny díla je přípustná v následujících případech: a) objednatel požaduje práce, které nejsou v předmětu díla, b) objednatel požaduje vypustit některé práce předmětu díla, c) při realizaci se zjistí skutečnosti, které nebyly v době podpisu smlouvy známy, a dodavatele je nezavinil ani nemohl předvídat, a mají vliv na cenu díla, d) při realizaci se zjistí skutečnosti odlišné od dokumentace předané objednatelem (neodpovídající geologické údaje apod.). Tato změna ceny díla je možná pouze písemným dodatkem ke smlouvě o dílo. V případě změn u prací, které jsou obsaženy ve výkazu výměr, bude změna ceny stanovena na základě jednotkové ceny dané práce v oceněném výkazu výměr. V případě změn u prací, které nejsou ve výkazu výměr uvedeny, bude změna ceny stanovena na základě jednotkové ceny v obecně dostupné cenové soustavě. 8. Sazba daně z přidané hodnoty bude stanovena zhotovitelem objednateli dle sazeb platných v době vystavení daňového dokladu. 9. Cena díla zahrnuje veškeré materiály a úkony vedoucí k provedení díla v rozsahu dle článku II. této smlouvy. 10. Ceny uvedené v položkovém rozpočtu (oceněném výkazu výměr), který je součástí této smlouvy (Příloha č. 2 této smlouvy) obsahují všechny náklady související se zhotovením díla, vedlejší náklady související s umístěním stavby, zařízením staveniště a také ostatní náklady související s plněním zadávacích podmínek. V. Vícepráce a méněpráce a způsob jejich prokazování l Vyskytnou-li se při provádění díla vícepráce nebo méněpráce, je zhotovitel povinen vypracovat změnový list, v němž uvede přesný popis víceprací a méněprací včetně jejich odůvodnění a jejich ocenění. Změnový list poté předloží objednateli k odsouhlasení. Součástí změnového listu musí být i popis příčin, které vyvolaly potřebu víceprací nebo méněprací. 2 Vícepráce budou oceněny na základě písemného soupisu víceprací, odsouhlaseného objednatelem i zhotovitelem, doplněným zhotovitelem o jednotkové ceny vy výši jednotkových cen podle oceněného výkazu výměr. Pokud v nich práce a dodávky tvořící vícepráce nebudou obsaženy, doplní zhotovitel jednotkové ceny do max. výše dle Sborníků cen stavebních prací vydaných firmou ÚRS, a.s. Praha, definované pro to období, ve kterém byly vícepráce zjištěny. 3 Vícepráce budou oceněny vynásobením jednotkových cen a množstvím provedených měrných jednotek. sh Méněpráce budou oceněny vynásobením jednotkových cen a množstvím neprovedených měrných jednotek. sů Po splnění všech smluvených podmínek pro změnu sjednané ceny dohodnou obě strany změnu sjednané ceny písemně formou dodatku k této smlouvě. VI. Způsob a podmínky provedení díla 1. Dílo bude provedeno v souladu s projektovou dokumentací, v souladu s oceněným výkazem výměr, v souladu se zadávacími podmínkami a v souladu s příslušnými normami ČSN. 2 Objednatel prohlašuje, že má zajištěno financování díla a zavazuje se, že dílo provedené dle projektové dokumentace v rozsahu smlouvy o dílo převezme a zaplatí dle podmínek této smlouvy. 3 Zhotovitel provede dílo na své náklady a na vlastní nebezpečí. 4. Zhotovitel je povinen nepřekračovat povolené hranice hluku o sobotách, nedělích, svátcích po celý den, ve všední den od 19:00 hodin do 7:00 hodin. 5. Zhotovitel je povinen při realizaci díla používat pouze bezvadný materiál v první jakostní třídě a odpovídající všem normám, obecně závazným předpisům, technologickým a montážním předpisům výrobců uvedených v katalogových listech a které jsou v souladu s projektovou dokumentací. 6. Zhotovitel je povinen při realizaci díla veškerý materiál a technologická zařízení používat a zabudovávat pouze podle technologických předpisů stanovených výrobcem a podle katalogových listů. Zhotovitel se zavazuje provést dílo v souladu s českým technickými normami, a to i tehdy pokud mají jen doporučující charakter a v souladu s obecně závaznými předpisy platnými v ČR v době provedení díla vý Zhotovitel je povinen při realizaci předmětu této smlouvy dodržovat veškeré platné právní předpisy, veškeré zákony a jejich prováděcí vyhlášky, které se týkají jeho činnosti. Zhotovitel je povinen zajistit předmět smlouvy v souladu s podmínkami této smlouvy. Pokud porušením těchto předpisů vznikne jakákoliv škoda, nese veškeré vzniklé náklady zhotovitel a je povinen je objednateli nahradit. 8. Objednatel umožní zhotoviteli napojení na zdroje el. energie, vody. 9. Objednatel je odpovědný za to, že řádný průběh prací zhotovitele nebude rušen zásahy třetích osob. 10. Objednatel nebo jím pověřená osoba se zavazuje vykonávat technický dozor. Technický dozor nesmí provádět dodavatel ani osoba s ním propojená. Li Technický dozor nebo objednatel jsou oprávněni písemně nebo záznamem do stavebního deníku uvést informaci o tom, kdy (v jaké fázi díla) je zhotovitel objednatele povinen vyzvat ke kontrole díla dle $ 2626 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. 12. Objednatel prohlašuje, že byl proveden řádný průzkum, a podle něj se v místě plnění nenachází žádná jiná vedení, než jsou v projektu a situačním plánu, předaném při předání a převzetí místa plnění. Objednatel odpovídá za škody a nese odpovědnost v případě narušení inženýrských sítí a podzemních vedení nezakreslených v situaci a neznámých zhotoviteli. Objednatel i zhotovitel je povinen dbát na dodržování pravidel BOZP a PO v místě a okolí místa plnění. 13, Zhotovitel odpovídá za dodržování pravidel BOZP, PO, apod. svými zaměstnanci a zaměstnanci svých poddodavatelů v místě plnění. Zhotovitel odpovídá za škody, které porušením těchto povinností z viny výše uvedených pracovníků vzniknou. Objednatel i zhotovitel jsou povinní koordinovat postupy prací především s ohledem na oblasti ochrany BOZP a PO. 1 Místo k zázemí pracovníků zhotovitele včetně sociálního zázemí zajistí zhotovitel na své náklady. 15. Zhotovitel se zavazuje jednou za 14 dní zajistit tzv. kontrolní den, na který pozve zástupce objednatele a kterého se zúčastní i jeho odpovědný zástupce. O kontrolním dnu bude proveden zvláštní zápis, případně zápis ve stavebním deníku. 16. Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění díla. Zjistí-li, že zhotovitel provádí dílo v rozporu se svými povinnostmi, je objednatel oprávněn dožadovat se toho, aby zhotovitel odstranil vady vzniklé vadným prováděním a dílo prováděl řádným způsobem. Neučiní-li tak zhotovitel ani v přiměřené lhůtě mu k tomu poskytnuté a postup zhotovitele by nepochybně vedl k podstatnému porušení smlouvy, je objednatel oprávněn od smlouvy odstoupit. 17, Technický dozor objednatele, autorský dozor projektanta a koordinátor bezpečnosti a ochrany zdraví při práci bude mít v kteroukoliv potřebnou dobu plný přístup do všech částí staveniště a budou oprávněni prověřovat, kontrolovat, měřit a zkoušet materiály a práci a kontrolovat postupy práce. 18. Zhotovitel se zavazuje zavázat své poddodavatele k dodržování všech povinností vyplývajících pro zhotovitele z této smlouvy. 19. Zhotovitel je povinen vést a průběžně aktualizovat reálný seznam všech poddodavatelů včetně výše jejich podílu na akci a pravidelně jej předkládat objednateli. 20. Objednatel může kdykoliv požádat zhotovitele, aby bezodkladně odvolat poddodavatele, který není způsobilý nebo je nedbalý v řádném plnění svých povinností. Zhotovitel se zavazuje bezodkladně zajistit nápravu. Odvoláním poddodavatele nebudou změněny lhůty realizace díla ani cena díla. VII. Odpovědnost zhotovitele za škodu ni Pokud činností zhotovitele dojde ke způsobení škody objednateli nebo třetím osobám opomenutím, nedbalostí nebo neplněním podmínek vyplývajících ze zákona, technických nebo jiných norem nebo vyplývajících z této smlouvy, je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit. Veškeré náklady s tím spojené nese zhotovitel, 2 Zhotovitel odpovídá i za škodu způsobenou činností těch, kteří pro něj dílo provádějí. 3 Zhotovitel odpovídá i za škodu způsobenou okolnostmi, které mají původ v povaze strojů, přístrojů nebo jiných věcí, které zhotovitel použil nebo hodlal použít při provádění díla. VIII. Staveniště 8 Staveništěm se rozumí prostor určený projektovou dokumentací nebo jiným dokumentem, např. zápisem o předání staveniště, kde budou určeny i plochy pro zařízení staveniště. 2. Zhotovitel přebírá v plném rozsahu odpovědnost za předané staveniště a je povinen zajistit stavbu tak, aby nedošlo k ohrožování a nadměrnému či zbytečnému obtěžování okolí stavby, a to při plném respektování ochrany životního prostředí a majetku třetích osob v zájmovém okolí. B Zařízení staveniště je povinen zabezpečit zhotovitel a to v souladu s jeho potřebami a v souladu s dokumentací předanou objednatelem a požadavky objednatele. 4, Zhotovitel je povinen seznámit se po převzetí staveniště s rozmístěním a trasou případných podzemních vedení na staveništi, a tyto buď vhodným způsobem přeložit, nebo chránit, aby v průběhu provádění díla nedošlo k jejich poškození, oj Zhotovitel je povinen zajistit v rámci zařízení staveniště podmínky pro výkon funkce autorského dozoru projektanta a technického dozoru stavebníka, případně činnost koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi, a to v přiměřeném rozsahu. 6. Práce, které budou dalším pracovním postupem zakryty nebo se stanou nepřístupnými, je objednatel oprávněn prověřit a dát písemný souhlas s jejich zakrytím ve stavebním deníku. Toto prověření provede do 5 pracovních dnů od obdržení písemné výzvy zhotovitele učiněné zápisem ve stavebním deníku. Pokud se zástupce objednatele ke kontrole přes včasné vyzvání nedostaví, je zhotovitel oprávněn předmětné práce zakrýt. Bude-li objednatel požadovat dodatečně jejich odkrytí, je zhotovitel povinen toto odkrytí provést na náklady objednatele. Pokud se při kontrole zjistí, že práce nebyly řádně provedeny, nese veškeré náklady spojené s jejich odkrytím, opravou a zakrytím zhotovitel. 7. Veškerá potřebná povolení k užívání všech veřejných ploch zajišťuje zhotovitel a nese veškeré případné poplatky. 8. Zhotovitel je povinen udržovat na převzatém staveništi pořádek a je povinen průběžně odstraňovat každodenní odpady a nečistoty vzniklé jeho pracemi v souladu se zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů. 9% Zhotovitel je povinen do 7 dnů od řádného předání a převzetí díla staveniště vyklidit a odstranit zařízení staveniště. IX. Stavební deník La Zhotovitel je povinen vést ode dne převzetí staveniště o pracích, které provádí, stavební deník v souladu s $ 157 zák. č. 183/2006 Sb. — SZ a prováděcí vyhláškou č. 499/2006 Sb., do kterého je povinen zapisovat všechny skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy. Zejména je povinen zapisovat údaje o časovém postupu prací, zdůvodnění odchylek prováděných prací od projektové dokumentace atp, Povinnost vést stavební deník končí předáním a převzetím díla. 2. Ve stavebním deníku musí být uvedeno mimo jiné: - název, sídlo, IČ objednatele, - název, sídlo IČ a DIČ zástupce objednatele ve věcech technických, - název, sídlo IČ a DIČ zhotovitele, - název, sídlo IČ a DIČ zpracovatele PD, - přehled všech provedených zaměření, provedení zkoušek jakosti atp., - seznam dokumentace stavby včetně veškerých změn a doplňků, - seznam dokladů a úředních opatření týkajících se stavby. 3. Veškeré listy stavebního deníku musí být očíslovány. E Zápisy do stavebního deníku čitelně zapisuje a podepisuje zhotovitel nebo ve stavebním deníku určený pracovník zhotovitele vždy ten den, kdy byly práce provedeny nebo kdy nastaly okolnosti, které jsou předmětem zájmu. Mimo zástupců zhotovitele (viz. čl. I. této smlouvy) může do stavebního deníku provádět potřebné záznamy pouze objednatel, případně jím pověřený zástupce ve věcech technických, zpracovatel projektové dokumentace nebo příslušné orgány státní správy. SŘ Nesouhlasí-li zhotovitel se zápisem, který učinil objednatel nebo případně zpracovatel projektové dokumentace, do stavebního deníku, musí k tomuto zápisu připojit svoje stanovisko nejpozději do 5 pracovních dnů, jinak se má za to, že s uvedeným zápisem souhlasí. 6. Objednatel je povinen vyjádřit se k zápisům ve stavebním deníku minimálně 1x v týdnu a připojit své stanovisko formou písemného zápisu. Pokud tak neučiní, má se za to, že s uvedeným zápisem zhotovitele souhlasí. 7, Zápisy ve stavebním deníku se nepovažují za změnu smlouvy, ale slouží jako podklad pro vypracování doplňků a změn smlouvy. 8. Zhotovitel je povinen za stejných podmínek, jaké jsou uvedeny pro vedení stavebního deníku vést deník víceprací a změn díla (dále jen „deník víceprací“). 9. Do deníku víceprací zapisuje zhotovitel zejména všechny změny nebo úpravy díla, které se odchylují od projektové dokumentace a veškeré vícepráce nebo méněpráce, které v průběhu realizaci díla vzniknou. 10. Zhotovitel je povinen vypracovat a do deníku víceprací uvést stručný, ale přesný technický popis víceprací nebo změn díla a jejich podrobný a přesný položkový rozpočet a návrh na zvýšení či snížení ceny. Objednatel se k těmto zápisům vyjadřuje na vyzvání zhotovitele, nejpozději však do 5 pracovních dnů od vyzvání zhotovitelem. Zápis zhotovitele musí obsahovat i odkaz na zápis v řádném stavebním deníku a přesné určení kde a kdy vícepráce vznikly a z jakého důvodu. X. Předání a převzetí díla l; Zhotovitel splní svou povinnost provést dílo okamžikem provedení díla bez vad a nedodělků a jeho předáním v místě plnění objednateli na základě zápisu o převzetí díla. 2 Zápis o převzetí díla bude obsahovat zhodnocení jakosti díla. Bude-li dílo provedeno bez vad, zápis bude obsahovat prohlášení objednatele, že předávané dílo přejímá. Bude-li dílo provedeno s vadami, bude zápis o převzetí díla obsahovat soupis zjištěných vad a nedodělků, dohodu o opatřeních a lhůtách k jejich odstranění, popřípadě o slevě z úplaty ceny díla nebo o jiných právech z odpovědnosti za vady a nedošlo-li k dohodě, stanovisko zhotovitele a objednatele. Budou-li při předávání díla na díle zjištěny takové vady, které by bránily řádnému užívání předmětu díla k účelu, ke kterému obvykle slouží, není objednatel povinen dílo převzít do doby odstranění těchto vad. 3. K převzetí díla vyzve písemně objednatel zhotovitele min. 14 dnů před dokončením díla a současně s výzvou je povinen předat zhotoviteli návrh protokolu o předání a převzetí díla včetně jeho příloh. 4. Pokud objednatel dílo ve lhůtě navržené zhotovitelem nepřevezme, je objednatel povinen neprodleně písemně sdělit důvody nepřevzetí, resp. specifikuje vady, které převzetí díla bránily. Odstranění takto specifikovaných vad zhotovitelem pominou důvody nepřevzetí díla a dílo se považuje za převzaté. V případě dalších vad se jedná o vady díla v záruční době. 5. Místem předání díla je místo, kde je stavba prováděna. Při předání a převzetí díla bude účasten zástupce objednatele, zástupce zhotovitele, technický dozor stavebníka a autorského dozoru projektanta, případně další osoby, o kterých tak stanoví objednatel. 6. Zhotovitel je povinen při předání stavby předložit veškeré požadované doklady ke kolaudačnímu souhlasu stavby, zejména: « © stavební deníky « certifikáty použitých výrobků, * © prohlášení o shodě na použité výrobky a materiály, « © stanoviska dotčených orgánů, e © doklady o odstranění odpadů. Každý jednotlivý chybějící doklad či dokumentace bude u přejímky brán jako vada s dohodou o termínu odstranění — předání objednateli. 7 Dilo bude předáno na základě protokolu o předání a převzetí prací na místě plnění díla podepsaným oběma stranami. 8. Zhotovitel nejpozději při předání a převzetí díla předá objednateli Pravidla pro užívání díla v záruční době, kterými je objednatel povinen se řídit. 9. Objednatel je povinen předmět díla řádně prohlédnout při předání a převzetí díla. XI. Záruční lhůta — Odpovědnost za vady díla lu Zhotovitel je odpovědný za to, že předmět této smlouvy bude zhotovený dle uzavřené smlouvy a jejich příloh, zejména projektovou dokumentací, a všemi technickými normami, které se vztahují k materiálům a pracím prováděným na základě této smlouvy, a že po dobu záruky bude mit vlastnosti sjednané v této smlouvě, a že bude v souladu s platnými technickými normami a právními předpisy. 2 Délka záruční doby je 60 měsíců. Tato Ihůta začíná běžet od řádného předání a převzetí díla bez vad a nedodělků. 3. Objednatel je povinen zjištěné vady písemně reklamovat u zhotovitele bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. Zhotovitel je povinen vady neprodleně odstranit v co nejkratší době ode dne doručení reklamace objednatele. A Zhotovitel neodpovídá za vady díla, které vznikly použitím chybných podkladů a věcí poskytnutých objednatelem a zhotovitel nemohl ani při vynaložení veškeré péče zjistit jejich nevhodnost, nebo na ně upozornit objednatele, ale ten na jejich použití trval, 5. Zhotovitel po dobu trvání záruky je povinen zahájit odstraňování vady do 14 dnů ode dne, kdy mu byla doručena písemná reklamace od objednatele, pokud nedojde k dohodě o jiné lhůtě nebo pokud tomu nebudou bránit technologicky nevhodné podmínky. U vad, které by bránily provozu objektu, objednatel požaduje nástup k jejich odstranění do 48 hodin od uplatněné reklamace. XII. Smluvní pokuty 1. Pokud bude zhotovitel v prodlení se splněním termínu dokončení díla nebo termínu předání díla dle čl. III. 1 této smlouvy, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,2 % ze sjednané ceny, a to za každý i započatý den prodlení. 2. Pokud zhotovitel nenastoupí ve sjednaném termínu, nejpozději však ve lhůtě do 48 hodin od hodiny obdržení reklamace objednatele k odstraňování reklamované vady (případně vad), která může mít za následek škody velkého rozsahu (havárie), je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu 10 000 Kč za každou reklamovanou vadu, u níž je zhotovitel v prodlení a za každý den prodlení, 5 Pokud zhotovitel nevyklidí staveniště v termínu sjednaném v čl. VIII., je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu 0,05 % ze sjednané ceny díla za každý i započatý den prodlení zhotovitele, nejvýše však 50 000 Kč za den. 4. V případě prodlení objednatele s úhradou úplné faktury zhotoviteli, zaplatí objednatel zhotoviteli úrok z prodlení ve výši 0,015 % z dlužné částky za každý den prodlení. i, XIII. Pojištění 1.. Zhotovitel je povinen před podpisem smlouvy o dílo předložit objednateli pojistnou smlouvu, ve které bude prokazatelně sjednáno pojištění zhotovitele proti škodám způsobeným třetím osobám jeho činností, včetně možných škod způsobených jeho pracovníky, a to ve výši odpovídající možným rizikům ve vztahu k charakteru stavby a jejímu okolí, minimálně však ve výši předpokládané hodnoty této zakázky, a to po celou dobu plnění díla. Zhotovitel musí mít pojištění platné po celou dobu realizace díla až do jeho předání objednateli bez vad a nedodělků. 2 Zhotovitel je povinen před podpisem smlouvy o dílo předložit objednateli pojistnou smlouvu, ve které bude prokazatelně sjednáno pojištění pro případ stavebních a montážních rizik, která mohou vzniknout v průběhu provádění stavebních nebo montážních prací. Pojištění musí být platné po celou dobu realizace díla až do předání díla objednateli bez vad a nedodělků. D4 Dokladem o pojištění je platná a účinná pojistná smlouva, u které zhotovitel řádně a včas uhradil pojistné. Nepředložení pojistné smlouvy dle čl. XIII. 1. a nepředložení pojistné smlouvy dle čl. XIII. odst. 2 je důvodem k odstoupení od smlouvy. 4. Doklad o pojištění je zhotovitel povinen na požádání předložit objednateli či technickému dozoru kdykoli během celé doby realizace díla. Nepředložení kteréhokoliv dokladu o pojištění nejpozději do 10 kalendářních dnů ode dne výzvy objednatele či technického dozoru, opravňuje objednatele k odstoupení smlouvy. XIV. Ostatní ustanovení L, Zhotovitel bude při plnění předmětu této smlouvy postupovat s odbornou péčí. Zavazuje se dodržovat obecně závazné předpisy, technické normy a podmínky této smlouvy. Zhotovitel se bude řídit výchozími podklady objednatele, pokyny objednatele, resp. jeho zástupci pro věci technické, zápisy a dohodami oprávněných pracovníků smluvních stran a rozhodnutími a vyjádřeními kompetentních orgánů státní správy. 2 Objednatel se zavazuje poskytnout v souvislosti s prováděním díla zhotoviteli veškerou nezbytnou součinnost, kterou po něm lze spravedlivě požadovat. 3 Žádná ze smluvních stran není oprávněna postoupit práva, povinnosti a závazky ze smlouvy na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu druhé smluvní strany. XV. Vyšší moc l; Pro účely této smlouvy se za vyšší moc považují skutečnosti, které nejsou závislé na vůli smluvních stran a ani nemohou být ovlivněny smluvními stranami — např. živelné pohromy, požáry, záplavy, stávky, které by podstatně zasáhly do předmětu plnění atd. 2 Pokud se splnění této smlouvy stane nemožným do měsíce od zásahu vyšší moci, strana, která se bude odvolávat na vyšší moc, požádá druhou stranu o úpravy u smlouvy ve vztahu k předmětu, ceně a době plnění. Pokud nedojde k dohodě, má strana, která se odvolala na vyšší moc právo odstoupit od smlouvy. Účinky odstoupení nastanou dnem doručení oznámení, 10. XVI. Odstoupení od smlouvy 1 Nastanou-li u některé ze stran skutečnosti bránící řádnému plnění této smlouvy, je povinna to ihned bez zbytečného odkladu oznámit druhé straně a vyvolat jednání zástupců smluvních stran. 2 Každá smluvní strana této smlouvy je oprávněna od smlouvy odstoupit při jejím podstatném porušení druhou smluvní stranou. 3. Za podstatné porušení smlouvy zhotovitelem se kromě případů uvedených v ostatních částech smlouvy považuje taková skutečnost, kdy: a) zhotovitel dílo neprovádí standardním způsobem, přičemž postup nebo dosavadní výsledek provádění díla vede nepochybně k vadnému dílu, b) zhotovitel bez vážného důvodu přerušil zhotovování nebo zastavil provádění díla na dobu delší než 5 pracovních dnů, c) zhotovitel při provádění díla použil výrobky a materiály, které nesplňují požadavky vyhlášky č. 137/1998 o obecných technických požadavcích na výstavbu ve znění vyhlášek č. 491/2006 a č. 502/2006 a dále S5 156 zákona č. 183/2006 Sb. (stavební zákon), d) zhotovitel nedodrží veškeré stanovené termíny dle této smlouvy. 4. Každá ze smluvních stran je oprávněna písemně odstoupit od smlouvy v případě, že druhá smluvní strana vstoupí do likvidace nebo na majetek druhé smluvní strany byl prohlášen (popřípadě probíhá) jiné insolvenční řízení, kterým je řešen úpadek této smluvní strany. ž Chce-li některá ze stran od smlouvy odstoupit na základě ujednání ze smlouvy vyplývajících, je povinna svoje odstoupení písemně oznámit druhé straně s uvedením termínu, ke kterému od smlouvy odstupuje. V odstoupení musí být dále uveden důvod, pro který strana od smlouvy odstupuje, a přesná citace toho bodu smlouvy, který ji k takovému kroku opravňuje. Bez těchto náležitostí je odstoupení neplatné. XVII. Závěrečná ustanovení L Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva odpovídá jejich pravé vůli a že souhlasí s celým jejím zněním a na důkaz tohoto tuto smlouvu vlastnoručně podepisují. Ž. Měnit nebo doplňovat text této smlouvy lze jen formou písemných dodatků, které budou číslovány, a budou platné jen, budou-li řádně podepsané oběma smluvními stranami. 3í Nastanou-li u některé ze stran skutečnosti bránící řádnému plnění této smlouvy, je povinna to ihned bez zbytečného odkladu oznámit druhé straně a vyvolat jednání zástupců oprávněných k podpisu smlouvy. k Zhotovitel je povinen spolupůsobit při výkonu finanční kontroly. Zhotovitel se ve spolupráci s objednatelem zavazuje poskytnout kontrolním orgánům jakékoliv dokumenty vztahující se k realizaci projektu, podat informace a umožnit vstup do svého sídla a jakýchkoliv dalších prostor a na pozemky související s projektem nebo jeho realizací. Zhotovitel se zavazuje poskytnout na výzvu své účetnictví nebo daňovou evidenci k nahlédnutí v rozsahu, který souvisí s projektem. Zhotovitel se dále zavazuje provést v požadovaném termínu, rozsahu a kvalitě opatření k odstranění kontrolních zjištění a informovat o nich příslušný kontrolní orgán a objednatele. Zhotovitel se zavazuje písemně poskytnout na žádost objednatele jakékoliv doplňující informace související s realizací projektu a to ve Ihůtě stanovené objednatelem. vhiNA o 5 Zhotovitel je povinen doložit objednateli seznam poddodavatelů veřejné zakázky, ve kterém budou uvedeni všichni poddodavatelé, kteří se na plnění veřejné zakázky podíleli, a to nejpozději při podpisu této smlouvy o dílo. 6. Veškeré případné spory vzniklé na základě této smlouvy budou řešeny primárně jednáním objednatele a zhotovitele, v případě přetrvávající neshody pak před soudy České republiky. 7 Tato smlouva je vypracována ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno si ponechá objednatel a jedno vyhotovení zhotovitel. 8. Zhotovitel není oprávněn postupovat pohledávky vůči objednateli třetím osobám. 9. Obě strany prohlašují, že došlo k dohodě o celém rozsahu této smlouvy. XVIII. Přílohy k této smlouvě Příloha č. 1 — Projektová dokumentace k provedení díla „Úherce — úprava vrchní části Návsi“ (bude doplněno objednatelem před uzavřením smlouvy) Příloha č. 2— Oceněný výkaz výměr — „Úherce — úprava vrchní části Návsi“ ť / vYheretiane 4.7.2278 V Klatovech dne 27. 06. 2018 Vlastimil Blažek, starosta Ing. Ladislav Koláčný Obec Úherce předseda představenstva a.s. objednatel Silnice Klatovy a.s. zhotovitel 12.