Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7071783: Smlouva na dodávky technických plynů v lahvích a kontejnerech

Příloha Linde Gas smlouva o dlouhodobém pronájmu 2 část.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        LINDE TECHNOPLYN a.s.                       TÜV



Níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely smluvní strany 

	na straně jedné:
	Linde Gas a.s.

	
	U Technoplynu 1324

	
	198 00  Praha 9

	Zastoupená:
	Bc. Petrem Štolcarem, Lenkou Nesvadbovou

	Bankovní spojení:
	UniCredit Bank Czech Republic, a.s.

	Číslo účtu:
	502 – 305466004/2700

	IČ:
	00011754

	DIČ:
	CZ00011754


(dále jen Linde)
	na straně druhé:
	Krajská nemocnice T.Bati, a.s.
	Číslo zákazníka:

	
	Havlíčkovo nábřeží 600
	570505030

	
	762 75  Zlín
	

	Zastoupená:
	  MUDr. Radomír Maráček, předseda  představenstva
	 Telefon zákazníka:

	
	Ing. Vlastimil Vajdák, člen představenstva
	

	Bankovní spojení:
	Česká spořitelna,a.s.
	

	Číslo účtu:
	3482762/0800
	

	IČ:
	27661989
	

	DIČ:
	CZ27661989
	

	(dále jen zákazník)
	Zapsán v OR vedeném KS v Brně, odd. B, vložka 4437
	


tuto

Smlouvu o dlouhodobém pronájmu lahví na stlačené plyny 7-12/2018
zakázky č. 17026
1.
  Zákazník získává jednorázovým zaplacením dlouhodobého nájmu v uvedené výši Kč  + DPH za jednu láhev na stlačené 
        plyny právo používat následující počet lahví na stlačené plyny Linde libovolné velikosti po dobu půl roku.
	Skupina lahví
	Počet lahví
	Cena za láhev
	Cena celkem bez DPH
	Počátek smlouvy
	Konec smlouvy

	Lahve TG
	24
	1.325,-
	31.800,-
	1.7.2018
	31.12.2018

	Lahve SG
	11
	1.325,-
	14.575,-
	1.7.2018
	31.12.2018

	Lahve ACE
	7
	1.325,-
	9.275,-
	1.7.2018
	31.12.2018

	Lahve MED
	91
	2.000,-
	182.000,-
	1.7.2018
	31.12.2018

	Lahve MED LIV
	150
	2.200,-
	330.000,-
	1.7.2018
	31.12.2018

	Lahve entonox
	3
	1.400,-
	4.200,-
	1.7.2018
	31.12.2018

	Celkem
	
	
	571.850,-
	
	


2. Vyúčtování dlouhodobého pronájmu je hrazeno v  den splatnosti uvedeném na účetním dokladu. Splatnost 30 dní.
3. Láhve poskytnuté k používání mohou být použity jen k odběru plynů od Linde, popřípadě od dodavatele pověřeného společností Linde. 

4. Náklady na obsluhu, údržbu, předepsané tlakové zkoušky a spojené s běžným opotřebením nese Linde. Za zcizení, ztrátu, poškození nebo zničení přenechaných lahví na stlačené plyny odpovídá zákazník. 
5. V případě překročení smluvního množství pronajatých lahví, platí pro tyto lahve následující denní nájemné.                                                                                                                                                  Lahve TG + ACE + SG   = 8,50 Kč lahev/den     Lahve MED = 11,80 Kč lahev/den
Lahve LIV  = 13,80 Kč lahev/den
6. Po skončení smlouvy (nebude-li uzavřena smlouva nová) bude účtováno nájemné  po dobu 1 měsíce jako 1/6 výše uvedené ceny. V případě, že nebudou lahve vráceny do jednoho měsíce po skončení smlouvy, bude účtováno denní i dodatkové nájemné podle právě platných sazeb, dokud tlakové lahve nebudou vráceny příslušnému dodacímu místu Linde. Období pro výpočet a vznik nároku a účtování dodatkového nájemného, tj. užívání lahví bez tzv. obrátky, počíná běžet 2 měsíce před skončením smlouvy.

7. V případě ukončení výše uvedené smlouvy mezi Linde a zákazníkem během doby, za kterou je uhrazeno dlouhodobé nájemné, Linde není povinna uhradit zákazníkovi jakoukoliv částku ze zaplaceného dlouhodobého pronájmu.

8. Součástí této smlouvy jsou na druhé straně uvedené „Všeobecné obchodní podmínky pro dodávky kapalných plynů, plynů v lahvích, paletách, pevných svazcích, kontejnerech a trajlerech“.

V  Přerově. dne. 26. 6. 2018
	za Linde Gas a.s.

Bc. Petr Štolcar, Hospital Sales Manager CZ/SK
Lenka Nesvadbová, obchodní zástupce 
	za zákazníka

MUDr. Radomír Maráček, předseda představenstva

Ing. Vlastimil Vajdák, člen představenstva


Všeobecné obchodní podmínky pro dodávky kapalných plynů, plynů v lahvích, paletách, pevných svazcích, kontejnerech a trajlerech

1.    Platnost

Všechny dodávky kapalných plynů uskutečňované v silničních a železničních cisternách a plynů dodávaných v lahvích, paletách, pevných svazcích a kontejnerech a trajlerech se řídí podle následujících všeobecných obchodních podmínek, nestanoví-li zvláštní písemné smlouvy jinak. 

Pod pojmem lahev se rozumí kovová tlaková nádoba pro přepravu plynů do 90 l vodního objemu. Paletou se rozumí přepravní zařízení, uzpůsobené pro přepravu jednotlivých lahví. Pevným svazkem lahví se rozumí několik vzájemně propojených lahví na společném přepravním základě. Kontejnerem se rozumí mobilní nádoba pro přepravu plynů o objemu větším než 90 l vodního objemu. Trajlerem se rozumí silniční nebo železniční vůz, kde na podvozku je umístěno určité množství pevných svazků ocelových lahví, které jsou navzájem propojeny. Pod pojmem číslo zákazníka se rozumí evidenční číslo, které je zákazníkovi přidělené při prvním odběru zboží, a pod nímž je veden aktuální stav zákazníkem pronajatých lahví, palet, pevných svazků, kontejnerů a jeho závazků.

2.    Doprava a zacházení s plyny, lahvemi, paletami, pevnými svazky a kontejnery

Doprava plynů včetně lahví, palet, pevných svazků a kontejnerů se provádí z rampy prodejního místa Linde Gas a.s. (dále jen „Linde“). Při vlastním vyzvednutí nebo převzetí dopravcem, který je pověřen zákazníkem, je za provozně a přepravně bezpečnou nakládku a vykládku odpovědný zákazník, eventuálně pověřený dopravce. Zákazník musí dodržovat při zacházení a přepravě technických plynů stanovené předpisy, obzvláště ustanovení o bezpečnosti práce a předcházení úrazům, jakož i obecně uznávaná pravidla technologie včetně ČSN 078304 v jejich vždy platné podobě.

3.    Dodávky plynů

Jednotlivé dílčí dodávky určí zákazník objednávkou, kde uvede množství, termín a místo složení. Objednávky jsou činěny zpravidla písemně, přičemž za písemnou formu se považuje též objednávka učiněná e-mailem, dopisem nebo faxem. Objednávky je třeba zasílat přímo na dodavatelské místo Linde, a to v případě plynů dodávaných v silničních a železničních cisternách a trajlerech nejméně 3 pracovní dny před dnem dodání, v případě ostatních plynů nejpozději do 11. hodin pracovního dne předcházejícímu dni dodání. Splnění pozdějších objednávek nemůže Linde v krajních případech, zejména z přepravně kapacitních důvodů, garantovat. V případě dodávky zboží podléhající spotřební dani je zákazník povinen při objednání sdělit účel použití dle zákona o spotřebních daních.

4.    Pronájem lahví, palet, pevných svazků a kontejnerů (dále i „distribuční prostředky“)
Za pronajaté distribuční prostředky je zákazník povinen platit nájemné. Podpisem dodacího listu zákazníkem vzniká nájemní vztah. Výše denního nájemného a dodatkového nájemného se řídí podle platných sazeb tak, jak jsou tyto zveřejněny na prodejních místech Linde, která je oprávněna tyto sazby upravovat i v průběhu nájemního vztahu.

U distribučních prostředků Linde, které má zákazník v pronájmu déle než tři měsíce bez obrátky (tzn. výměny prázdných za plné), zaplatí zákazník dodatkové nájemné. Denní a dodatkové nájemné je u distribučních prostředků evidovaných dle individuálního čárového kódu přiřazeného k výrobnímu a evidenčnímu číslu distribučního prostředku účtováno pro konkrétní distribuční prostředek. Účtování denního a dodatkového nájemného končí u distribučních prostředků evidovaných dle čárového kódu, vrácením konkrétního distribučního prostředku, který zákazník převzal.

Zákazník odpovídá za zcizení, ztrátu, odcizení, poškození, zničení nebo nevrácení jemu pronajatých distribučních prostředků.

Přenechání distribučních prostředků třetí osobě není dovoleno.

Je zakázáno, aby zákazník měnil na jemu přiděleném čísle zákazníka větší počet distribučních prostředků, než má na tomto čísle od Linde pronajatých.

Distribuční prostředky může zákazník kdykoli vrátit na své náklady prodejnímu místu Linde v jeho prodejní době. O vrácení musí být zákazníkovi vydáno písemné potvrzení prodejního místa Linde.

Správnost výpisu z konta stavu pronajatých distribučních prostředků, který je součástí vyúčtování nájemného, musí být zákazníkem bez prodlení přezkoumána.

Námitky jsou přípustné do jednoho měsíce po obdržení vyúčtování nájemného, jinak se má za to, že vyúčtování bylo zákazníkem uznáno za platné a počet distribučních prostředků zde uvedených je podkladem pro vyúčtování nájemného v následujícím období. Vyúčtování nájemného (výpis z čísla zákazníka) má účinnost potvrzení počtu pronajatých distribučních prostředků.

Zákazník je povinen neprodleně oznámit Linde veškeré změny týkající se jeho osoby, které by mohly mít vliv na obchodní vztah mezi ním a Linde, zejména změny jména, firmy, sídla (bydliště), provozovny, či změnu registrace k DPH.

Zadržovací právo na pronajaté distribuční prostředky se po dobu trvání nájemní smlouvy vylučuje.

Nájemné je splatné a je účtováno nejméně jednou měsíčně. 

5.    Kauce (finanční jistina za vrácení majetku Linde)

Linde je oprávněna požadovat a zákazník je povinen platit za distribuční prostředky pronajaté zákazníkovi nezúročitelnou kauci až do výše pořizovací ceny distribučního prostředku. Vrácení kauce se provede po odevzdání distribučních prostředků prodejnímu místu Linde, po zápočtu nákladů vzniklých Linde za náhradní opatření, odstranění škod nebo nečistot 
a dalších závazků. Za den úhrady závazků zápočtem je považován den vyhotovení zápočtu.

6.    Smluvní pokuta

Při zcizení, odcizení, poškození, zničení nebo nevrácení distribučních prostředků je zákazník povinen zaplatit Linde smluvní pokutu za každou tlakovou lahev 4.000,- Kč, za každou přepravní paletu 5.000,- Kč, za každý pevný svazek 80.000,- Kč (včetně lahví ve svazku) a za každý kontejner 100.000,- Kč.

Smluvní pokutou není dotčeno právo Linde na náhradu škody, kterou je oprávněna vymáhat samostatně.

7.    Lahve zákazníků

Lahve zákazníků, které jsou jako takové označeny, jsou plněny podle objednávky zákazníků. Objednávka zákazníka současně zahrnuje i potřebné přezkoušení podle platných předpisů, které musí být podle těchto předpisů provedené před naplněním lahve v plnírně. Zákazník touto objednávkou rovněž potvrzuje i souhlas s vyúčtováním a cenou tohoto přezkoušení.

8.    Platební podmínky

Linde je oprávněna požadovat platbu v hotovosti předem nebo při předání zboží u jednotlivých dodávek či plnění, maximálně do hodnoty ekvivalentu 15.000 EUR (dle platného kursu ČNB). Platbu předem poštovní poukázkou či šekem banky je oprávněna požadovat bez omezení u těch zákazníků, kteří neprokáží spolehlivě svou platební schopnost nebo platební morálku. Veškeré platby provádí zákazník na základě daňových dokladů vystavených Linde. Splatnost daňových dokladů je 14 dnů od data vystavení, není-li na daňovém dokladu uvedena lhůta delší. V případě prodlení zákazníka se zaplacením kteréhokoliv daňového dokladu, je zákazník povinen zaplatit Linde úrok z prodlení ve výši 0,02 % z dlužné částky 
za každý den prodlení. Kromě toho, je Linde v takovém případě oprávněna přerušit dodávky do doby úplného zaplacení nebo odstoupit od smlouvy a požadovat okamžité vrácení distribučních prostředků.

9.    Výhrada vlastnictví

Až do úplného vyrovnání závazků zákazníkem zůstává dodané zboží vlastnictvím Linde.

10.  Prodlení

V případě opožděných dodávek nebo výpadku v dodávkách může zákazník, pokud Linde nesplní dodávku v náhradní lhůtě, odstoupit od smlouvy. Škody takto vzniklé jsou hrazeny podle zákona a těchto podmínek.

11.  Odpovědnost za škodu

V případě, že je Linde za podmínek daných zákonem povinna nahradit zákazníkovi způsobenou škodu, dohodly si smluvní strany rozsah náhrady škody tak, že Linde uhradí zákazníkovi škodu v prokázané výši, nejvýše však částku 20 000 000,- Kč.

12.  Záruka za vadné plnění


Pokud je dodávka vadná nebo neodpovídá množství dodaného plynu, má zákazník právo uplatnit reklamaci, která se řídí platnou legislativou a vnitřními předpisy Linde. Při reklamaci kvality plynů nesmí být spotřebováno více než 50 % uvedeného množství náplně, a to z důvodu možného řádného provedení kontrolních analýz.

Distribuční prostředky s vadným zbožím nesmějí být dále používány a po nápadném označení musí být vráceny prodejnímu místu. V tomto případě může zákazník při vyloučení dalších nároků požadovat bezplatně opakovanou dodávku. Nepodaří-li se toto dodatečné plnění, může zákazník podle svého výběru požadovat snížení kupní ceny vadné dodávky, 
a nebo požadovat zrušení dodávky.

13.  Vyšší moc

Všechny případy vyšší moci, jakož i provozní, dopravní a energetické poruchy, stávky, výluky, osvobozují toho, kdo je jimi postižen, od smluvních povinností po dobu a v rozsahu účinnosti těchto událostí. To platí také tehdy, když uvedené okolnosti nastanou u subdodavatelů.

14.  Zajištění množství

Pokud je údaj o množství v lahvích v ”m3” pak se vztahuje na stav plynu při 15°C a tlaku 0,1 MPa. Zbytkové obsahy u vrácených distribučních prostředků nepodléhají náhradě.

15.  Dodávky prostřednictvím třetí osoby

Linde je oprávněna splnit své dodavatelské povinnosti prostřednictvím třetí osoby.

16. Poplatky
Společně s cenou dodaného plynu bude zákazníkovi účtován i poplatek ADR a silniční poplatek za každou lahev, svazek lahví, mobilní zásobník, trajler a dodávku kapalných plynů 
do stabilního zásobníku, poplatek za příslušný atest, předaný zákazníkovi vždy s dodávkou jednotlivého druhu plynu a další poplatky stanovené ceníkem Linde. Výše poplatků se řídí podle aktuálně platných sazeb tak, jak jsou tyto zveřejněny na prodejních místech Linde, není-li smlouvou stanoveno jinak.

17.  Změny smlouvy

Změny a doplňky sjednaných podmínek se vyžadují písemnou formou.

18.  Řešení sporů

Pro řešení všech sporů mezi zákazníkem a Linde je, za dodržení příslušnosti věcné, místně příslušný soud, v jehož obvodu je sídlo Linde.

19.  Prohlášení o shodě

Linde vlastní ”Prohlášení o shodě” na ocelové tlakové lahve včetně svařovaných, které mu dodavatel lahví poskytuje na lahve vyrobené po 1.9.1997, používané k distribuci plynů.

20.  Výrobky vyhovují ČSN nebo specifikaci Linde.

21. Tyto Všeobecné podmínky (Form 1211/18) jsou platné od 1.10.2008. 

Linde Gas a.s.

Form 1203/22  2007.08 
1
Společnost je zapsaná u Městského soudu v Praze v Obchodním rejstříku oddíl B, vložka 411. Společnost je certifikovaná dle ISO 9001, ISO 14001 a je držitelem osvědčení Responsible Care.

Form 1203/25  2009.01
1