Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7147739: DODATEK č. 1 k dohodě o vyhrazení společenský účelného pracovního

Příloha Dohoda_KHA-JZ-2_2018.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        **A Evropská unie 7

* * Evropský sociální fond

zt Operační program Zaměstnanost | úÚřad práce ČR
DOHODA

o vyhrazení společensky účelného pracovního místa a poskytnutí příspěvku,
spolufinancovaného ze státního rozpočtu a Evropského sociálního fondu
č. KHA-JZ-2/2018

uzavřená mezi

Úřadem práce České republiky

zastupující osoba: u e ro e teré sřoiileditelka Úřadu práce ČR - Krajská pobočka v Příbrami
sídlo: Dobrovského 1278!25 170 00 Praha 7
iČO: 72496991

adresa pro doručování: Úřad práce ČR - Krajská pobočka v Příbrami,
náměstí T. G. Masaryka č. p. 145, Příbram I, 261 01 Příbram 1

(dále jen „Úřad práce“) na straně jedné

a
zaměstnavatelem: _Město Čáslav

zastupující osoba: ._[,'_,5'_._:-:;?% .„'_.ŠHĚ .Á starosta

sídlo: nám. Jana Zižky z Trocnova č. p. 1/1, Čáslav-Staré Město, 286 01 Čáslav
Ičo: 00236021

(dále jen „zaměstnavatel“) na straně druhé.
Článek I

Účel poskytnutí příspěvku

Tato dohoda se uzavírá podle $ 106, 8 113 a $ 119 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti“), a podle ustanovení $ 26 vyhlášky č. 518/2004 Sb.,
kterou se provádí zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, za účelem
vyhrazení společensky účelného pracovního místa a poskytnutí příspěvku na jeho vyhrazení (dále jen
„příspěvek“): z regionálního projektu č. CZ.03.1.48/0.0/0.0/15 004/0000005 - Záruky pro mladé ve
Středočeském kraji, financovaného z Operačního programu Zaměstnanost, realizovaného v souladu s 8 120
odst. 4 zákona o zaměstnanosti, a to v rozsahu a za podmínek uvedených v této dohodě.

Článek II

Závazky zaměstnavatele a podmínky poskytnutí příspěvku
Úřad práce poskytne zaměstnavateli příspěvek za těchto podmínek:

1. Zaměstnavatel přiíjme na vyhrazené pracovní místo pro výkon odborné praxe do pracovního poměru
uchazeče o zaměstnání (dále jen „zaměstnanec“):
Příjmeníajméno: - šš **'"*va*,„ vrpelu í
Datum narození: ..Í..“;r Aiáa „:Ě .u;.“i

2. Zaměstnavatel uzavře se zaměstnancem pracovní smlouvu.

2.1. Pracovní smlouva zaměstnance bude obsahovat:

Druh práce: Administrativní pracovník

Místo výkonu práce: nám. Jana Žižky z Trocnova č. p. 1/1, Čáslav-Staré Město, 286 01 Čáslav
Den nástupu do práce: 1.2. 2018

MPSV- OSÚ -1-


2.2. Pracovní poměr se zaměstnancem bude sjednán na dobu určitou do 31. 1. 2019, s týdenní
pracovní dobou 40 hod.

2.3. Jestliže se na tuto dohodu vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv a dohoda
nenabyde účinnosti dle Článku IX bod 2. této dohody do data sjednaného v bodu 2.1. tohoto článku
jako den nástupu do práce, Úřad práce bez zbytečného prodlení vyzve zaměstnavatele k uzavření
dodatku k dohodě, ve kterém bude sjednán den nástupu zaměstnance do práce, který nesmí
předcházet dni nabytí účinnosti této dohody.

V případě, že pracovní poměr zaměstnance skončí přede dnem 31.10.2018, zaměstnavatel pisemně
oznámí Úřadu práce den a způsob skončení tohoto pracovního poměru, a to nejpozději ke dni doložení
výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů — SŮPM vyhrazené“ za měsíc, ve kterém byl pracovní poměr
zaměstnance skončen.

Na stejný účel, tj. na tu část mzdových nákladů, která bude ve výši poskytnutého příspěvku Úřadem
práce, nebude zaměstnavatel čerpat krytí z peněžních prostředků poskytovaných ze státního rozpočtu,
rozpočtu územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných celků, Evropských
strukturálních a investičních fondů, popř. z jiných programů a projektů EU, ani jiných veřejných zdrojů.

Zaměstnavatel bude Úřadu práce dokládat vynaložené prostředky na mzdu nebo plat ve výkazu
„Vyúčtování mzdových nákladů — SŮPM vyhrazené“ za jednotlivé měsíce nejpozději do konce
kalendářního měsíce následujícího po uplynutí vykazovaného měsíčního období. Připadne-li poslední
den kalendářního měsíce na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem pro doložení nejbližší příští
pracovní den. V případě, že výkaz „Vyúčtování mzdových nákladů — SÚŮPM vyhrazené“ či průběžné nebo
závěrečné hodnocení, kdy termín doložení těchto hodnocení je definován v Plánu realizace odborné
praxe, nebudou ve stanovené lhůtě doloženy, příspěvek za příslušný měsíc nebude Úřadem práce
poskytnut.

V případě, že zaměstnavatel nedodrží ujednání sjednaná pod body 1. a 2. tohoto článku, příspěvek
nebude poskytnut.

Po dobu pracovního poměru bude zaměstnavatel zajišťovat odbornou praxi v souladu s „Plánem
realizace odborné praxe“, který je přílohou č. 2 a nedílnou součástí této dohody,

Zaměstnavatel je dále povinen provádět písemné průběžné a závěrečné hodnocení odborné praxe na
standardizovaných formulářích, které jsou přílohou „Plánu realizace odborné praxe“. Tato hodnocení
předkládá Úřadu práce vždy s příslušným výkazem „Vyúčtování mzdových nákladů — SÚPM vyhrazené“,
dle harmonogramu uvedeného v „Plánu realizace odborné praxe.“ Na závěr absolvované odborné praxe
zaměstnavatel vydá „Osvědčení o absolvování odborné praxe“, jehož kopii předá Úřadu práce.

Článek III

Výše a termín poskytnutí příspěvku

Úřad práce se zavazuje poskytnout zaměstnavateli příspěvek ve výši vynaložených prostředků na mzdy
nebo platy na zaměstnance, včetně pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku
zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl
z vyměřovacího základu zaměstnance, maximálně však 15 000 Kč měsíčně, z toho 85 % je hrazeno
z prostředků ESF a 15 % je hrazeno ze státního rozpočtu ČR. Součet poskytnutých měsíčních příspěvků
nepřekročí částku 135 000 Kč.

Příspěvek bude poskytován na dobu od 1.2.2018 do 31.10.2018. Jestliže se na tuto dohodu vztahuje
povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv a dohoda nenabyde účinnosti dle Článku IX bod 2.
této dohody do 1. 2. 2018, příspěvek bude poskytován ode dne nástupu zaměstnance do práce,
sjednaného dle Článku II bodu 2.3. Skončí-li pracovní poměr zaměstnance v průběhu této doby,
příspěvek bude poskytován do dne skončení jeho pracovního poměru.

 

Jestliže nastoupí zaměstnanec do pracovního poměru v průběhu kalendářního měsíce, resp. skončí
pracovní poměr v průběhu kalendářního měsíce a zároveň tento den nebude první, resp. poslední
pracovní den v tomto měsíci, bude maximální sjednaný měsíční příspěvek Úřadem práce poměrně
pokrácen podle celkového počtu kalendářních dnů v daném měsíci a počtu kalendářních dnů v daném
měsíci, kdy pracovní místo nebylo obsazeno. Připadne-li svátek, za který náleží náhrada platu či mzdy,
na první, resp. poslední obvyklý pracovní den v měsíci, a tento den nebude sjednán jako den nástupu
zaměstnance do práce nebo nebude dnem skončení pracovního poměru zaměstnance, příspěvek bude
krácen podle věty první tohoto bodu.

Příspěvek bude vyplácen měsíčně, převodem na účet č. A248: Příspěvek je splatný
do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy zaměstnavatel doloží Úřadu práce výkaz „Vyúčtování mzdových
nákladů — SÚPM vyhrazené“ na formuláři, který je přílohou č. 1 této dohody. Smluvní strany se
dohodly, že první příspěvek bude zaměstnavateli vyplacen až po doložení pracovní smlouvy uzavřené
mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem nebo její kopie.

V případě vzniku pochybností o správnosti údajů uvedených zaměstnavatelem ve výkazu „Vyúčtování
mzdových nákladů — SŮPM vyhrazené“ a v průběžném nebo závěrečném hodnocení se smluvní strany
dohodly, že Úřad práce neprodleně písemně vyzve zaměstnavatele k podání vysvětlení nebo
provedení nápravy. Příspěvek bude vyplacen až po vyjasnění pochybností mezi smluvními stranami,
nejpozději však do data ukončení realizace projektu, ze kterého mají být výdaje proplaceny.

Článek IV

Kontrola plnění sjednaných podmínek

Příspěvek se poskytuje ze státního rozpočtu České republiky a Evropského sociálního fondu. Úřad
práce provádí kontrolu plnění závazků plynoucích z této dohody způsobem stanoveným v zákoně
č. 320/2001 Sb., ofinanční kontrole ve veřejné správě ao změně některých zákonů, ve znění
pozdějších předpisů, včetně ověření výše skutečně vyplacených mzdových nákladů na zaměstnance
a částky pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného
na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl z vyměřovacího základu
zaměstnance. Dále je zaměstnavatel povinen v souladu se zákonem o finanční kontrole a s dalšími
právními předpisy ČR a EU, vytvořit podmínky k provedení kontroly všech dokladů vztahujících se
k poskytnutí příspěvku. Kontrolu vykonávají Úřad práce a jím pověřené osoby, orgány finanční správy,
Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ministerstvo financí, Nejvyšší kontrolní úřad, Evropská komise
a Evropský účetní dvůr, případně další orgány pověřené k výkonu kontroly.

V případě, že kontrolu provede jiný orgán kontroly než Úřad práce, je zaměstnavatel povinen bez
zbytečného odkladu písemně informovat Úřad práce o přijetí a plnění opatření k nápravě nedostatků
zjištěných při kontrole.

Článek V

Archivace dokumentů

Zaměstnavatel se zavazuje řádně uchovávat dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím
příspěvku v souladu s platnými právními předpisy ČR, a to nejméně po dobu 10 let od vyplacení
posledního měsíčního příspěvku, přičemž lhůta 10 let se počítá od 1. ledna roku následujícího po roce,
v němž byl vyplacen poslední měsíční příspěvek.

Článek VI

Vrácení příspěvku

Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený měsíční příspěvek nebo jeho část, pokud mu
byl poskytnut neprávem nebo vevyšší částce, než za příslušný měsíc náležel, ato nejpozději
do 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistii nebo kdy byla zaměstnavateli na základě
kontrolního zjištění z kontroly provedené Úřadem práce doručena písemná výzva k vrácení příspěvku.
Toto ustanovení dohody se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení rozpočtové kázně v důsledku
nedodržení ujednání uvedeného v Článku II bod 4. této dohody.

Zaměstnavatel se zavazuje vrátit vyplacený měsíční příspěvek Úřadu práce, pokud hrubá mzda
uvedená ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů — SÚPM vyhrazené" (dále jen „výkaz“) nebude
zúčtována zaměstnanci k výplatě za tento příslušný měsíc a po zákonných srážkách vyplacena před
poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc na účet zaměstnavatele nebo částka
pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti nebo pojistného na
veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvádí z vyměřovacího základu zaměstnance,
uvedená v tomto výkazu, nebude odvedena před poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný
měsíc na účet zaměstnavatele. Vrácení příspěvku bude provedeno ve Ihůtě uvedené v bodě 1. tohoto
článku dohody.

Zaměstnavatel se dále zavazuje vrátit Úřadu práce poskytnutý příspěvek v případě, že mu byl
poskytnut v období 12 měsíců přede dnem nabytí právní moci rozhodnutí ouložení pokuty
za umožnění výkonu nelegální práce podle 8 5 písm. e) bodu 3. zákona o zaměstnanosti. Vrácení
příspěvku bude zaměstnavatelem provedeno ve Ihůtě 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost
zjistil nebo kdy zaměstnavateli byla doručena písemná výzva Úřadu práce k vrácení přiíspěvku.

Příspěvek se vrací na účet, který zaměstnavateli sdělí Úřad práce.
Článek VII

Porušení rozpočtové kázně

Nedodržení ujednání v Článku II pod bodem 4. této dohody je porušením rozpočtové kázně podle
zákona č.218/2000 Sb., orozpočtových pravidlech aozměně některých souvisejících zákonů
(rozpočtová pravidla);, ve znění pozdějších předpisů a bude postihováno odvodem za porušení
rozpočtové kázně podle $ 44a odst. 4 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů.

Nevrácení příspěvku nebo jeho části na výzvu Úřadu práce podle Článku VI této dohody je porušením
rozpočtové kázně podle 844 odst. 1 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů a bude
postihováno odvodem podle 8 44a odst. 4 písm. b) tohoto zákona.

Článek VIII

Ujednání o vypovězení dohody

Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel nedodrží podmínky
sjednané v Článku II pod bodem 1., 2. a 4. této dohody nebo pokud opakovaně neúplně nebo
nepravdivě uvedl údaje ve výkazu „Vyučtovanl mzdových nákladů — SÚPM vyhrazené".

Smluvní strany mohou dohodu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly v době
uzavírání dohody a nebyly smluvní straně bez jejího zavinění známy, pokud tato strana prokáže, že by
s jejich znalostí tuto dohodu neuzavřela.

Smluvní strany mohou dále dohodu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly
rozhodující pro stanovení obsahu dohody, a plnění této dohody nelze na smluvní straně z tohoto
důvodu spravedlivě požadovat.

m/ AR

10.

Výpovědní lhůta v případech uvedených v bodě 1., 2. a 3. tohoto článku dohody činí jeden měsíc
a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi.

Úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle Článku III této dohody, který by
zaměstnavateli náležel za dobu výpovědní lhůty.

Článek IX

Další ujednání
Dohoda nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

Dohoda, na niž se vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv, nabývá účinnosti
dnem uveřejnění. Dohoda, na niž se nevztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv,
nabývá účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami nebo dnem, který si smluvní strany v
dohodě sjednají.

Smluvní strany prohlašují, že dohoda byla uzavřena po vzájemném projednání a že byly seznámeny
s veškerými právy a povinnostmi, které pro ně vyplývají z této dohody.

Dohoda je sepsána ve třech vyhotoveních, z nichž dvě vyhotovení obdrží Úřad práce a jedno
vyhotovení zaměstnavatel.

V případě zániku některé ze smluvních stran (úmrtí zaměstnavatele — fyzické osoby) přecházejí práva
a povinnosti vyplývající z této dohody na její právní nástupce.

Obsah dohody lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních stran formou písemných vzestupně
číslovaných dodatků. Změnu identifikačních údajů, pro vyhotovení dodatku k této dohodě, je
zaměstnavatel povinen Úřadu práce oznámit písemně bez zbytečného odkladu. Ostatní změny, týkající
se této dohody, je zaměstnavatel povinen Úřadu práce písemně sdělit vždy tak, aby k uzavření
případného dodatku došlo před nabytím jejich účinnosti, pokud není v dohodě ujednáno jinak.

Pro účely této dohody se vyplacením mzdy rozumí okamžik, kdy dojde k zaplacení mzdy zaměstnanci
v hotovosti, okamžik odepsání částky mzdy z účtu zaměstnavatele, je-li odesílána na účet
zaměstnance, nebo okamžik přijetí platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních
služeb. Odvedením pojistného se rozumí okamžik zaplacení pojistného v hotovosti, okamžik přijetí
platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb nebo v případě úhrady
prostřednictvím účtu u bankovního ústavu okamžik odepsání částky pojistného z účtu zaměstnavatele.

Zaměstnavatel souhlasí s využíváním údajů o něm vinformačních systémech týkajících se příjemců
příspěvku.

Zaměstnavatel je povinen vést účetnictví nebo daňovou evidenci tak, aby bylo možno vykázat
zaúčtování účetních případů souvisejících s plněním dohody a aby byl schopen průkazně vše
dokladovat dle relevantních předpisů ČR a EU při následných kontrolách a auditech.

Zaměstnavatel je povinen poskytnout písemně Úřadu práce na vyžádání jakékoliv doplňující informace
související s poskytnutím příspěvku, a to ve lhůtě stanovené Úřadem práce.

11. Zaměstnavatel je povinen spolupracovat s Úřadem práce na zajištění informování zaměstnanců
o zapojení Evropského sociálního fondu do poskytování příspěvku dle této dohody.

12. Zaměstnavatel je při čerpání příspěvku povinen dodržovat plnění politik EU.

V Příbrami dne 30.1.2018

; | zon je : ty
k Kor: = kb ie
boa i

HC Fa a a c

PE arýné
PEB ká
TE.m i

zě:

EST ŘE
K S o ráté, P:

ak Pt on
k] ně

z

Pak poonaů
Pp hntí

"ný =“ ky Ek: PEK n ji T r) Ů 3 k pok Kk 4 ny : En: bn ta x
(oka k bora ka jit 6 če HRA dán jake okně P oky
ČR S 0
a: řek : vd o oka k jn Fe ken při Bošet E U i
TĚ : Ake k lot ork
starosta
za zaměstnavatele za Úřad práce ČR

Za Úřad práce vyřizuje:
Telefon: hi

Příloha č. 1: Formulář: „Vyúčtování mzdových nákladů — SŮPM vyhrazené“
Příloha č. 2: Plán realizace odborné praxe (s příslušnými přílohami)

1"

x

 

Příloha č. 1

 

- -i : . ; ;
jk Evropská unie Záznam Úřadu práce ČR o doručení:
* « © | Evropský sociální fond

až Operační program Zaměstnanost Úřad práce ČR

 

 

 

 

-
m

řad práce ČR
Vyúčtování mzdových nákladů - SÚPM vyhrazené
za měsíc rok S45

 

 

 

Číslo dohody:

Číslo projektu:
Zaměstnavatel:

IČO:

Číslo účtu / kód banky:

 

Jméno a příjmení zaměstnance | Datum narození | Hrubá mzda“ Odvod Náhrada mzdy Součet“
pojistného“ za dočasnou

PN/karanténu“
1 2 3 4 5 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vysvětlivky:

1 Do sloupce 3 uveďte hrubou mzdu zúčtovanou zaměstnanci k výplatě (bez uvedení náhrady mzdy za dočasnou pracovní neschopnost/karanténu).

2) Do sloupce 4 uveďte součet částky pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které
zaměstnavatel za sebe odvádí z vyměřovacího základu zaměstnance,

3) Ve sloupci 5 uveďte celou částku náhrady mzdy za dočasnou pracovní neschopnost/karanténu vyplacenou zaměstnanci ($ 192 odst. 1 a 2 zákoníku práce).
Nezahrnujte tu část náhrady mzdy za dobu dočasné pracovní neschopnosti/karantény, která byla dohodnuta nebo stanovena nad výši, na kterou zaměstnanci vznikl
nárok podle zákoníku práce ($192 odst. 3 zákoníku práce).

4) Do sloupce 6 uveďte součet sloupce 3,4a5.

5) Sloupec 7 nevyplňujte — určeno pro potřeby Uřadu práce ČR.

Výkaz musí být Úřadu práce ČR doložen do konce kalendářního měsíce následujícího po uplynutí vykazovaného měsíčního období
(čl. II bod 5. dohody).

1/2
osů

Jpozornění pro zaměstnavatele:
V souladu s $ 26 vyhlášky č. 518/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, se
do výkazu uvádí již vynaložené náklady na hrubou mzdu (včetně náhrady mzdy za dočasnou PN/karanténu) za uvedený měsíc a
již odvedené pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti a pojistné na veřejné zdravotní
pojištění, které za sebe zaměstnavatel z vyměřovacího základu zaměstnance za uvedený měsíc odvádí.
Pokud zaměstnavatel ve výkazu uvede náklady, které doposud nevynaložil, může dojít k situaci, kdy bude povinen dle článku VI.

bod 2. dohody příspěvek vrátit.

Zaměstnavatel prohlašuje:
Na tu část mzdových nákladů, která je hrazena z příspěvku Úřadu práce ČR, nebudu nárokovat krytí z peněžních prostředků
poskytovaných ze státního rozpočtu, rozpočtu územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných celků, Evropských
strukturálních a investičních fondů, popř. z jiných programů a projektů EU, ani jiných veřejných zdrojů.

Dne:

Vyřizuje (jméno, příjmení):
Číslo telefonu:

E-mail:

Podpis:

jméno, příjmení, podpis oprávněné osoby
(statutárního zástupce nebo jím písemně zmocněné osoby)
případně otisk razítka

Nevyplňujte — určeno pro potřeby Úřadu práce ČR:

Zkontroloval věcnou správnost nároku a stanovil VÝŠÍ PŘÍSPŘVŘHszmonta00 0000 PSOH NASN TA o eau ANEB

OPTA, ča n emremaeone tee OA VASE rr
(jméno, příjmení, podpis)

2/2 ;
OSU