Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7254547: SDO/KHEJ/186/18-GW BUS a.s./CYKLOTRANS

Příloha KUJCP01H7RF9.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        *KUJCP01H7RF9*

                                                                                          KUJCP01H7RF9

                                 Smlouva o poskytnutí dotace

                                                               SDO/KHEJ/186/18

      uzavřená ve smyslu § 159 a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
  a § 10a odst. 5 zákona 6. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších

                                                                      předpisů

                                                                                    I.
                                                             Obecná ustanovení

Zastupitelstvo Jihočeského kraje rozhodlo na základě podané žádosti o poskytnutí dotace svým usnesením
č. 290/2018/ZK-16 ze dne 18. 10. 2018 podle § 36 písm. d) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění
pozdějších předpisů, v souladu se zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů,
ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o rozpočtových pravidlech") a ve smyslu směrnice
Zastupitelstva Jihočeského kraje č. SM/107/ZK, Zásady Jihočeského kraje pro poskytování veřejné finanční
podpory, o poskytnutí dotace ve výši a za podmínek dále uvedených v této smlouvě.

                                                                           II.
                                                     Poskytovatel a příjemce dotace

1. Poskytovatelem dotace podle této smlouvy je:

Jihočeský kraj, U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice
IČO 70890650
zastoupený: Mgr. Ivanou Stráskou, hejtmankou Jihočeského kraje
č. ú: 199783072/0300

dále jako „poskytovatel“

2. Příjemcem dotace podle této smlouvy je:

GW BUS a.s., Pekárenská 255/77, 370 04 České Budějovice
IČO 04356683
zastoupená: Robertem Krigarem, členem představenstva
č. ú: 117713813/0300

dále jako „příjemce “

                                                                          IM.
                                Účel a charakter dotace, doba, v níž má být účelu dosaženo

1. Účelem dotace je poskytnutí peněžních prostředků na realizaci projektu „ČEZ CYKLOTRANS" (dále jen
    „podporovaný projekt").

2. Projekt byl realizován v termínu od 9. 6. 2018 do 22. 9. 2018. Ukončení akce je rovněž konečným
    termínem, kdy má být dosaženo účelu dotace.

3. Peněžní prostředky dotace nesmí příjemce poskytnout jiným právnickým nebo fyzickým osobám, pokud
    nejde o úhrady spojené s realizací projektu, na který byly poskytnuty a smí je zároveň použít jen k účelu,
    který je upraven v odst. 1 tohoto ustanovení.
                                                                          IV.
                                                    Výše dotace a vyplacení dotace

Dotace bude poskytnuta ve výši 700 000,- Kč bezhotovostním převodem z účtu poskytovatele na účet
příjemce neprodleně po nabytí platnosti a účinnosti této smlouvy.

                                                                          V.
                                                              Ustanovení o DPH

Nedílnou součástí této smlouvy je čestné prohlášení, kde příjemce dotace uvede, zda je či není plátcem DPH
a zároveň v případě plátce DPH čestně prohlásí, zda může v rámci podporovaného projektu dle jeho aktivit
uplatnit odpočet DPH na vstupu či nikoliv a v jaké výši. Pokud příjemce v době obdržení dotace není plátcem
DPH, ale v průběhu čerpání dotace se plátcem DPH stane, je povinen písemně nahlásit poskytovateli změnu
plátce DPH. Dále musí sdělit, zda při změně v plátce DPH bude moci dle jeho aktivit uplatnit odpočet DPH na
vstupu či nikoliv a v jaké výši, popř. zda v souladu s ustanovením § 79 zákona o dani z přidané hodnoty
uplatní nárok odpočtu daně při registraci. Příjemce je povinen, pokud mu to ustanovení § 77 až § 78d zákona
o dani z přidané hodnoty umožňuje, uplatnit nárok na odpočet DPH u majetku pořízeného z poskytnuté dotace
v průběhu 5 let od pořízení, v případě pozemků, staveb, bytů a nebytových prostor v průběhu 10 let, a vrátit
poměrnou část dotace, kterou předtím použil na úhradu DPH příslušného majetku a která byla způsobilým
výdajem projektu. DPH, které si příjemce může uplatnit, musí neprodleně vrátit poskytovateli dotace na číslo
účtu stanovené poskytovatelem se stejným variabilním symbolem, pod kterým dotaci obdržel. V případě, že
aktivity v rámci podporovaného projektu nebudou ekonomickými činnostmi, u kterých by si mohl příjemce
(plátce DPH) uplatňovat odpočet DPH na vstupu, nebude mít změna z neplátce v plátce DPH žádný vliv na
výši dotace, pouze toto písemné oznámení příjemce o změně bude založeno v rámci podkladů o poskytnuté
dotaci u poskytovatele dotace. Jestliže zákon o DPH příjemci umožní při změně z neplátce na plátce
uplatňovat odpočet DPH na vstupu, je vždy povinen informovat poskytovatele programu o výši vratký DPH a
ze strany poskytovatele na základě této změny v přidělené dotaci bude vyhotoven dodatek ke smlouvě, ve
kterém bude snížen nárok na dotaci o výši DPH, jež si příjemce bude uplatňovat u místně příslušného
finančního úřadu.

                                                                          VI.
                                                               Uznatelné výdaje

1. Uznatelnými výdaji podle této smlouvy jsou výdaje na pohonné hmoty (nafta) a osobní náklady (interní a
    externí od agentury ManpowerGroup s.r.o.), uskutečněné v období od 9. 6. 2018 do 22. 9. 2018.

2. Neuznatelnými výdaji podle této smlouvy jsou všechny ostatní, výše neuvedené výdaje.

3. V případě, že v rámci podporovaného projektu budou zadávány veřejné zakázky, je příjemce povinen
    postupovat podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů.
    V případě, že se jedná o zakázky malého rozsahu, na které se tento zákon vztahuje pouze v obecných
    zásadách, je povinen příjemce u plnění přesahujících částku 100.000,- Kč bez DPH, které jsou zvíce než
    50 % financované z dotace, provést výběr dodavatele v jednoduchém výběrovém řízení. Nabídky musí být
    vyžádány nejméně u 3 dodavatelů a jejich nabídky musí být učiněny písemně (např. e-mailem, faxem), je
    nutno pořídit písemný záznam o výběru dodavatele, lze rovněž využít ceníky zveřejněné na internetu.
    Záznam z výběrového řízení včetně cenových nabídek nebo průzkumů a korespondence musí být uloženy
    u dokumentace k podporovanému projektu a spolu s ním archivovány.

4. Ustanovení odst. 3 neplatí, má-li příjemce vlastní pravidla pro zadávání veřejných zakázek; v takovém
    případě postupuje podle nich. Na výzvu poskytovatele je příjemce povinen tato pravidla kraji předložit a
    doložit dodržení podmínek stanovených zákonem o veřejných zakázkách a jeho pravidly.

                                                                                                2
                                                                         VII.
                                                    Vyúčtování a vypořádání dotace

1. Po ukončení podporovaného projektu předloží příjemce poskytovateli, tj. Kanceláři hejtmanky, oddělení
    marketingu a cestovního ruchu, nejpozději do 15 kalendářních dnů od účinnosti této smlouvy závěrečnou
    zprávu o jejích výsledcích včetně vyúčtování dotace. Součástí závěrečné zprávy a vyúčtování dotace je:
          zhodnocení naplnění záměru a cílů podporované akce, způsob informování veřejnosti o finanční
          podpoře z rozpočtu Jihočeského kraje,
          přehled dokladů o uskutečněných výdajích souvisejících se zajištěním podporované akce, přičemž
          v přehledu příjemce označí doklady, týkající se výdajů realizovaných z rozpočtu kraje,
          doložení výdajů hrazených z dotace kraje kopiemi dokladů,
          doklad o zaúčtování podpořeného projektu včetně případných příjmů.

2. Pravidla a způsob dokládání jednotlivých druhů výdajů:
          výdaje musí být vynaloženy v souladu s obsahem a cílem projektu, být nezbytné pro realizaci
          a bezprostředně související s realizací,
          výdaje musí vyhovovat zásadám efektivnosti, účelnosti a hospodárnosti,
          výdaje musí být zaneseny v účetnictví příjemce dotace,
          výdaje musí být doloženy kopiemi prvotních a účetních dokladů,

    - zaplacení výdajů musí být prokázáno doložením kopie výpisu z bankovního účtu (přípustný je i výpis
          z elektronického bankovnictví), případně pokladním dokladem.

3. Pokud příjemce nevyčerpá všechny prostředky dotace na stanovený účel, je povinen vrátit poskytovateli
    nevyčerpanou částku nejpozději do 2 měsíců po uzavření vyúčtování dotace bezhotovostním převodem na
    účet poskytovatele.

                                                                     Vlil.
                       Povinnosti příjemce při přeměně, insolvenci a likvidaci právnické osoby

1. V případě, že je příjemce právnickou osobou vyjma obce a má dojít k jeho přeměně podle příslušného
    zákona a příjemce má být zanikající právnickou osobou, má povinnost tuto skutečnost oznámit
    s dostatečným předstihem poskytovateli s žádostí o udělení souhlasu s přechodem práv a povinností
    z tohoto smluvního vztahu na právního nástupce. Přitom musí respektovat, že každá taková skutečnost
    musí být projednána v tom orgánu poskytovatele, který schválil poskytnutí dotace a smlouvu o jejím
    poskytnutí.

2. K žádosti o udělení souhlasu podle odstavce 1 musí příjemce prokázat příslušnými dokumenty, že práva a
    povinnosti z tohoto smluvního vztahu přejdou na právního nástupce a právní nástupce se zavazuje tyto
    povinnosti plnit (např. projekt fúze). Poskytovatel je oprávněn si vyžádat dodatečné podklady, pokud
    z dodaných podkladů nebude tato skutečnost vyplývat.

3. V případě, žé poskytovatel žádosti vyhoví, spraví o tom bez zbytečného odkladu příjemce po projednání
    v příslušném orgánu poskytovatele a uzavře dodatek ke smlouvě, který bude obsahovat popis a důvod
    jeho uzavření s ohledem na přeměnu příjemce.

4. V případě, že žádosti poskytovatel nevyhoví, bezodkladně o tom zpraví příjemce po projednání
    v příslušném orgánu poskytovatele. Poskytovatel je oprávněn posoudit dosavadní naplnění účelu smlouvy
    a rozhodne o vrácení poskytnuté dotace nebo její části. V takovém případě má příjemce povinnost vrátit
    doposud vyplacenou dotaci nebo její část způsobem a ve lhůtě stanovené výzvou poskytovatele.

5. V případě, že je příjemce příspěvkovou organizací jiného územního samosprávného celku, je povinen při
    sloučení, splynutí či rozdělení postupovat obdobně podle odstavce 1 (doložení např. formou usnesení
    zastupitelstva územně samosprávného celku). Poslední věta odstavce 2 platí obdobně.

6. V případě, že příslušný soud rozhodl o úpadku příjemce nebo má být příjemce zrušen s likvidací, je
    povinen tuto skutečnost neprodleně oznámit poskytovateli. Poskytovatel je oprávněn posoudit dosavadní

                                                                                               3
       naplnění účelu smlouvy a rozhodne o vrácení poskytnuté dotace nebo její části. V takovém případě má
       příjemce povinnost vrátit doposud vyplacenou dotaci nebo její část způsobem a ve lhůtě stanovené výzvou
       poskytovatele. Zároveň je povinen bezodkladně oznámit insolvenčnímu správci či likvidátorovi příjemce, že
       tento přijal dotaci z rozpočtu poskytovatele a váže ho povinnost vyplacenou dotaci vrátit zpět do rozpočtu
       poskytovatele.

                                                                            IX.
                                           Výpověď smlouvy a porušení rozpočtové kázně

  1. Poskytovatel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět z důvodů na straně příjemce, a to zejména v případě, že
       po uzavření této smlouvy nastane nebo vyjde najevo skutečnost, která poskytovatele opravňuje dotaci
       nebo její část odejmout. Takovou skutečností je například zjištění poskytovatele, že údaje, které mu sdělil
       příjemce, a které měly vliv na rozhodnutí o poskytnutí dotace, jsou nepravdivé.

  2. Výpovědní lhůta je 10 dní a začíná běžet dnem doručení písemné výpovědi příjemci.

  3. V písemné výpovědi poskytovatel uvede zjištěné skutečnosti, které jej prokazatelně vedly k výpovědi smlouvy,
       a vyzve příjemce k vrácení celé dotace nebo její části, pokud již byly poskytnuty. Příjemce je povinen vrátit tyto
       prostředky do 15 dnů od ukončení smlouvy na účet poskytovatele uvedený ve výpovědi. Pokud tyto prostředky
       ještě nebyly převedeny na účet příjemce, přestože byla uzavřena smlouva, má poskytovatel právo je
       neposkytnout.

  4. V případě porušení povinností stanovených pro čerpání dotace, zjištěných na základě provedené kontroly,
       může být příjemce vyzván k provedení opatření k nápravě zjištěného pochybení tehdy, jestliže porušil
       méně závažnou podmínku, u které je stanovena možnost sníženého odvodu dle odst. 5 tohoto ustanovení.
       V rozsahu, v jakém příjemce provedl opatření k nápravě, platí, že nedošlo k porušení rozpočtové kázně.

  5. Nižší odvod za pochybení při čerpání dotace a nesplnění podmínek veřejnoprávní smlouvy je stanoven
       v těchto případech:
        a) za nedodržení termínů jednotlivých administrativních úkonů příjemce, jejichž povaha umožňuje
               nápravu v náhradní lhůtě až do výše 5% dotace,
        b) za nedoložení všech požadovaných podkladů k vyúčtování až do výše 5% dotace,
        c) za nedodržení termínu odevzdání vyúčtování a závěrečné zprávy až do výše 5% z dotace; toto
               neplatí, pokud příjemce prokáže, že k nedodržení termínu došlo z reálných a objektivních důvodů,
        d) za nedodržení případně nastavených kritérií poskytnuté dotace - poměrná část celkové podpory
              k naplněným kritériím,
        e) za porušení zákona o veřejných zakázkách:
              1. neprovedení výběrového řízení 100% výdajů této zakázky
              2. diskriminace při výběrovém řízení 10 - 25% výdajů této zakázky
              3. dělení předmětu zakázky 10 - 25% výdajů této zakázky
              4. nezveřejnění veřejné zakázky zákonem stanoveným způsobem 5% výdajů této zakázky (např.
                   nezveřejnění smlouvy na veřejnou zakázku malého rozsahu, jejíž cena přesáhne 500 000 Kč bez
                   DPH atd.)
              5. méně závažná porušení při zadávání veřejných zakázek až do výše 5% výdajů této zakázky (např.
                   nedodržení zákonem stanovených lhůt atd.)

        f) za porušení povinnosti uvedené v čl. VI odst. 3 a 4 smlouvy 100% výdajů zakázky.

         Jednotlivá porušení zákona o zadávání veřejných zakázek se nesčítají, ale krácení uznatelných výdajů se
          posuzuje podle nejzávažnějšího pochybení ve stejné zakázce.

6. V případě, kdy není možné postupovat podle odst. 4 a 5 tohoto ustanovení, může vyzvat poskytovatel
       příjemce k vrácení dotace nebo její části, zjistí-li, že příjemce dotace porušil povinnost, která souvisí
       s účelem, na který byly peněžní prostředky poskytnuty, nedodržel účel dotace nebo podmínku, za které
       byla dotace poskytnuta, a u níž není možné vyzvat k provedení opatření k nápravě a není možné uložit
       snížený odvod. V rozsahu, v jakém vrátil příjemce dotaci nebo její část, platí, že nedošlo k porušení
       rozpočtové kázně.

                                                                                                         4
7. V případě, že příjemce bude vyzván k vrácení dotace nebo její poměrné části a svou povinnost k jejímu
       vrácení nesplní vjemu stanovené náhradní lhůtě, bude považována nečinnost příjemce za porušení
       rozpočtové kázně ve formě zadržení dotace.

8. Porušení jiných povinností příjemce než těch, které jsou upraveny v odst. 5 tohoto článku a v případě, že
       porušení povinností nebude napraveno dle odst. 4 a 6 tohoto článku, bude považováno za porušení
       rozpočtové kázně s tím, že bude požadován odvod ve výši neoprávněného použití dotace a zároveň i
       úhrada penále za porušení rozpočtové kázně ve výši 1 promile denně ve vztahu k uloženému odvodu.

                                                                            X.
                                                                 Ostatní ujednání

  1. Finanční podpora dle této smlouvy naplňuje kritéria veřejné podpory. K jejímu poskytnutí je proto využit postup
       dle nařízení Komise (EU) č. 1407/2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na
       podporu de minimis ze dne 18. 12. 2013, publikovaného v Úředním věstníku Evropské unie pod číslem L 352
       ze dne 24.12. 2013 a zákona č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory, v platném
       znění. Celková výše takové podpory udělená jednomu subjektu v rozhodném tříletém období nesmí
       přesáhnout částku 200 000 EUR a v odvětví silniční dopravy částku 100 000 EUR, kdy tímto tříletým obdobím
       se rozumí současné účetní období a dvě předcházející účetní období. Datem poskytnutí podpory de minimis je
       datum podpisu smlouvy poskytovatelem.

  2. Pokud dojde v průběhu platnosti této smlouvy na straně příjemce ke změně podmínek, za kterých byla
       dotace poskytnuta (včetně změny kontaktní osoby uvedené v žádosti nebo sídla příjemce), je příjemce
       povinen oznámit toto písemně poskytovateli neprodleně po zjištění změny.

  3. Příjemce se zavazuje zajistit informování veřejnosti o tom, že projekt byl podpořen peněžními prostředky
       Jihočeského kraje.

  4. Příjemce se zavazuje zajistit umístění znaku, respektive loga Jihočeského kraje na materiálech,
       propagujících akci uvedenou v čl. III. odst. 1 této smlouvy; vhodnost užití krajských symbolů bude příjemce
       konzultovat s odborem Kancelář hejtmana, oddělení marketingu a cestovního ruchu Krajského úřadu
       Jihočeského kraje, přitom bude postupovat v souladu se směrnicí č. SM/40/RK - Zásady jednotného
       vizuálního stylu a pravidla pro užívání symbolů a logotypu Jihočeského kraje, která je dostupná
       na http://www.krai-iihoceskv.cz/88/pravidla směrnice zasadv.htm. Tato zveřejněná verze směrnice se
       považuje za součást této smlouvy.

  5. O užití dotace vede příjemce průkaznou účetní nebo jinou evidenci. Dále se zavazuje uchovávat tuto
       evidenci po dobu deseti let po skončení podporovaného projektu.

  6. Poskytovatel je oprávněn provádět u příjemce kontrolu účetnictví, příp. dalších skutečností, v rozsahu
       potřebném k posouzení, zda byla dodržena tato smlouva. Příjemce se zavazuje umožnit poskytovateli
       nebojím pověřeným osobám provést kdykoli (i v průběhu realizace) komplexní kontrolu postupu a výsledků
       realizace podporované akce, včetně použití peněžních prostředků a zpřístupnit na požádání veškeré
       doklady související s realizací podporovaného projektu a s plněním této smlouvy. Tímto ujednáním nejsou
       dotčena ani omezena práva kontrolních a finančních orgánů státní správy České republiky.

                                                                            XI.
                                                               Závěrečná ujednání

  1. Smlouva je vyhotovena ve 2 stejnopisech majících povahu originálu, z nichž každá ze smluvních stran
       obdrží 1 výtisk.

  2. Změny a doplňky této smlouvy lze provádět pouze formou písemných číslovaných dodatků, podepsaných
       oběma smluvními stranami. Upřesnění či změny údajů (zejména adresa, číslo bankovního účtu, kontaktní
       osoba) stačí písemně sdělit poskytovateli dotace, pokud tento netrvá na uzavření dodatku ke smlouvě.

                                                                                           5
3. V případech neřešených touto smlouvou se užije směrnice Jihočeského kraje č. SM/107/ZK - Zásady
    Jihočeského kraje pro poskytování veřejné finanční podpory, která je dostupná na http://www.krai-
    iihoceskv.cz/88/pravidla směrnice zasadv.htm. Tato zveřejněná směrnice, jakož i žádost o poskytnutí
    finanční podpory se považují za součást této smlouvy. Příjemce prohlašuje, že je mu obsah této smlouvy
    a Zásad pro poskytování veřejné finanční podpory dostatečně jasný a jednotlivá ustanovení dostatečně
    určitá. Pokud existuje rozpor mezi smlouvou a směrnicí, použijí se primárně ustanovení smlouvy.

4. Příjemce bere na vědomí, že tato smlouva bude uveřejněna v registru smluv zřízeného podle zákona
    č. 340/2015 Sb., o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů. Příjemce prohlašuje, že tato smlouva
    neobsahuje údaje, které tvoří předmět jeho obchodního tajemství podle § 504 zákona č. 89/2012 Sb.,
    občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

5. Na důkaz výslovného souhlasu s obsahem a všemi ustanoveními této smlouvy a své pravé, svobodné
    a vážné vůle, je tato smlouva po jejím přečtení smluvními stranami vlastnoručně podepsána.

6. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran a účinnosti dnem
    zveřejnění v registru smluv.

.. . n  . 29 -10-7018                       V  dne. r..5l -11- »»
V Českých Budějovicích dne

                                               GW BUS a.8.

                                               ekárenská 255/77, České Budéjovice 3

                                               370 04 České Budéjovice

                                                 IIv Č*: 0v*4t3J 5J6v 6U8O3J  -,--------------1-----
                                               DIČ: CZ04356683                IQQU

                            \

                                 KB** y

                                         6
                                          Čestné prohlášení k DPH
V rámci podporovaného projektu „ČEZ CYKLOTRANS" čestně prohlašujeme, že ke dni
podpisu smlouvy jsme:

      SH plátci DPH
      □ neplátci DPH
V případě plátce DPH dále prohlašujeme, že ke dni podpisu této smlouvy:
      ^můžeme plně
      □ můžeme částečné
      □ nemůžeme
uplatnit nárok na odpočet DPH na vstupu.

                                                                                     GWBUSm.

                                                                                     Robert Krigar, člen představenstva
                                                                                                   razítko a podpis