Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
FORCORP GROUP spol. s r.o. VNITŘNÍ PŘEDPIS Vydání číslo: 001 Platnost od: 13. 8. 2018 BEZPEČNOSTNÍ DIREKTIVA (Směrnice) pro výkon strážní služby areálů OBLASTNÍ NEMOCNICE NÁCHOD a. s. NEMOCNICE BROUMOV NEMOCNICE RYCHNOV nad KNĚŽNOU UMČ PRAHA ŘEPSKÝ HŘBITOV Tato Směrnice nabývá účinnosti dnem 13. SRPNA 2018 POLIKLINIKA ŽUFANOVA Tímto dnem končí platnost a účinnost všech směrnic pro výkon ostrahy dříve vydaných. 1 FORCORP GROUP spol. s r.o. Bezpečnostní direktiva (Směrnice) Č.002. VYPRACOVAL: PŘEZKOUMAL: (ověřil) SCHVÁLIL ZA OBJEDNATELE: Konzultace: Revize č. Odpovědná osoba Datum periody Za SAKO Brno Za Forcorp Group 1. 2. 3. 4. 5. Jakékoli pořizování kopií celého materiálu nebo jeho částí 2 FORCORP GROUP spol. s r.o. Je možné pouze se souhlasem příslušného regionálního manažera OBSAH BEZPEČNOSTNÍ DIREKTIVY I. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ II. SEZNAM ZKRATEK III. DEFINICE STŘEŽENÉHO PROSTORU (SP) IV. VSTUP OSOB DO AREÁLŮ ON V. ZÁKLADNÍ POVINNOSTI OSTRAHY VI. SPECIFICKÉ POVINNOSTI STRÁŽNÝCH VII. ZAKÁZANÉ ČINNOSTI STRÁŽNÝCH VIII. ZPŮSOB PROVÁDĚNÍ FYZICKÉ OSTRAHY IX. REŽIM VJEZDU A VÝJEZDU VOZIDEL X. VÝSTROJ, VÝZBROJ A ÚPRAVENOST OSTRAHY XI. POSTUP PŘI MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTECH XII. STANOVIŠTĚ OSTRAHY A PROSTŘEDKY JEJÍ PODPORY XIII. ČASY PROVÁDĚNÍ OSTRAHY A OBCHŮZKOVÉ ČINNOSTI XIV. OSTATNÍ A PROVOZNÍ DOKUMENTACE XV. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ XVI. ČASOVÝ ROZSAH SJEDNANÝCH SLUŽEB XVII. PŘÍLOHY 3 FORCORP GROUP spol. s r.o. I. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ 1. Tato Bezpečnostní Direktiva (dále jen BD) upravuje výkon služby ostrahy všech objektů oblastní nemocnice Náchod podle smlouvy o ostraze majetku mezi odběratelem On. Náchod Purkyňova 446 a dodavatelem FORCORP GROUP spol. s r.o. Hodolanská 32 Olomouc - Hodolany 2. Pokyny a nařízení oprávněných osob odběratele jsou vždy nadřazené nad touto BD. 3. Ve zvláštních případech může být rozsah ostrahy operativně krátkodobě nebo dlouhodobě zvýšen podle potřeb odběratele. II. SEZNAM ZKRATEK SP - střežený prostor EPS - elektronický požárním systémem EZS - elektronický zabezpečovací systém MU - mimořádná událost BO - bezpečnostní obchůzka VPOs - vedoucí pracovník ostrahy POs - pracovník ostrahy PČR - policie ČR FG - Forcorp Group BD - bezpečnostní direktiva RZS - rychlá záchranná služba HZS - hasičský zásahový sbor OM.- oblastní manažer RO – referent ostrahy III. DEFINICE STŘEŽENÉHO PROSTORU (SP) Střeženým prostorem (SP) se rozumí objekty a prostory Oblastní nemocnice Náchod nemocnice Broumov a jako poslední nemocnice Rychnov nad Kněžnou, a to i s příslušnými administrativními a obslužnými prostory. Do této oblasti jsou dále zařazeny přilehlé komunikace, parkovací a manipulační plochy. 1. PRACOVIŠTĚ NÁCHOD: 4 FORCORP GROUP spol. s r.o. Nemocnice v Náchodě je rozložena do dvou lokalit: horní nemocnice a dolní nemocnice. Oba areály jsou od sebe vzdáleny asi 800 m. V každé nemocnici je umístěna samostatná vrátnice. V horní nemocnici jsou mimo zdravotnické provozy garáže společně s opravárenskou dílnou, kyslíková stanice, dieselagregát a Dopravní zdravotní služby. V dolní nemocnici je mimo zdravotnické prostory ředitelství nemocnice, energocentrum, kyslíková stanice, budova údržby a dieselagregát. Areál je vybaven Heliportem. 2. PRACOVIŠTĚ BROUMOV: Areál nemocnice se nachází nedaleko od centra města. Jedná se o samostatnou budovu s dvorními křídly orientovanou souběžně s komunikací ul. Smetanova, areál je oplocen. Dalšími samostatnými budovami v areálu jsou kyslíková stanice, garáže společné s opravárenskou dílnou, márnice a plechové sklady. Jsou zde ještě komunikace, zpevněné plochy a parkovací místa. Sídlí zde také Zdravotní záchranné služby a Dopravní zdravotní služba. Areál je vybaven Heliportem. 3. PRACOVIŠTĚ RYCHNOV nad KNĚŽNOU: Nemocnice v Rychnově nad Kněžnou se nachází na okraji města těsně u páteřní silnice I/14, jedná se o nemocnici pavilónového typu se souborem budov. V nemocnici je umístěna samostatná vrátnice a mimo zdravotnické provozy a garáže s opravárenskou dílnou, budova údržby, kyslíková stanice, dieselagregáty, ředitelství a administrativa nemocnice a stravovací provoz. Sídlí zde také Zdravotní záchranné služby, a těsně sousedí poliklinika. Areál je vybaven Heliportem. a. RIZIKA SOUVISEJÍCÍ S PROVOZOVÁNÍM OBJEKTŮ Bezpečnostními riziky se rozumí: neoprávněné vniknutí do objektu vandalismus a to ve všech podobách krádež majetku zdržování se nepovolaných osob v objektech fyzická napadení agresivními osobami IV. VSTUP OSOB DO AREÁLŮ NEMOCNIC a) pohyb osob v objektech nemocnic pracovníci ostrahy neevidují, zaměstnanci nemocnic jsou vybaveni služebními průkazy. 5 FORCORP GROUP spol. s r.o. b)Neomezený přístup do budov nemocnic mají osoby zapsané v provozních řádech budov. c) Po ukončení pracovní doby nemocnic, je ostraha povinna zabránit nekontrolovatelnému přístupu osob do prostor nemocnic. V. ZÁKLADNÍ POVINNOSTI OSTRAHY Primární povinností a úkolem ostrahy je chránit majetek a sloužit zájmům zadavatele Podrobná znalost všech objektů a prostor ostrahy s důrazem na kritická místa, objekty vyžadující zvláštní péči, objekty se zvýšeným požárním nebezpečím, nebezpečí chemických látek, technické a technologické prvky určené k monitorování 1. ukládání klíčů na vrátnici dle propozic na základě Směrnice pro vydávání a vracení klíčů. Jejich výdej a vracení pouze oprávněným osobám vždy proti podpisu. Zvláště pak při předání generálního klíče panem Hajpišlem. Provede ostraha zápis do knihy předání služby kdo klíč předal, a kdo jej převzal. 2. přímá odpovědnost za majetek On.Náchod, nemocnice Broumov a nemocnice Rychnov nad Kněžnou umístěný na vrátnici a v dalších prostorách s právem využívaní ploch externími a dodavatelskými firmami, pro parkování vozidel a pohyb povolených osob v areálu 3. záruka, že telefonní přístroje umístěné na vrátnici nebudou zneužity zaměstnanci ani členy ostrahy. Zákaz vedení soukromých hovorů 4. střežit budovy, sklady, pozemky, veškeré stroje parkované mimo haly, prostory a ostatní majetek odběratele, dohlížet na dodržování pořádku a pochůzkami preventivně působit proti krádežím a vloupáním do objektů. Do střeženého prostoru jsou také zahrnuty prostory před areály nemocnic. 5. Obsluhovat telefonní ústřednu – plnit funkci spojovatelky v ONN a.s. taktéž v nemocnicích Broumov a Rychnov nad Kněžnou. Poskytovat běžné informační služby návštěvníkům nemocnic. 6. VPOs odpovídá za řádný výkon služby, projednává s objednavatelem provozní otázky řízení ostrahy. Samostatně a iniciativně řeší všechny události a neprodleně informuje příslušného pracovníka objednavatele o všech přijatých opatřeních v důsledku mimořádné situace. 7. informovat okamžitě odběratele ústně, popř. následující den písemně, vedení bezpečnostní služby o zjištěných důležitých závadách, mimořádných událostech, či předání zadržených osob 8. VPOs informuje o všech poruchách a závadách na budovách, areálu a stavu oplocení, odpovědnou osobu správy budov nemocnic. 9. spolupracovat při požáru a živelných pohromách s orgány požární ochrany, civilní obrany 6 FORCORP GROUP spol. s r.o. a dalšími institucemi v souladu s příslušnými předpisy. Poté zaznamená průběh MU. na formulář k tomu určený a provede záznam do knihy předání služeb. Neprodleně informuje zásupce zadavatele a svého RO., který podnikne další kroky. 10. člen ostrahy musí zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, které se dozvěděl v souvislosti s výkonem služby ostrahy, a to i po dobu 2 let od ukončení zaměstnaneckého poměru k FORCORP GROUP spol. s r.o. 11. člen ostrahy má přísně zakázáno při výkonu služby udržovat jakékoliv styky se zaměstnanci odběratele, které nesouvisí s výkonem služby, nesmí přijímat soukromé návštěvy a používat telefonních přístrojů k soukromým účelům 12. objekt vrátnice je vyhrazen jen pro pracovníky, kteří právě vykonávají pravidelnou ostrahu a jim nadřízeným osobám, včetně kontrolních pracovníků zadavatele a úklidu 13. v pracovní době člen ostrahy sleduje vizuálně pohyb osob, které se nachází v daném objektu. Podílí se na zabránění vzniku případných incidentů a zasahuje při poškozování nebo ničení majetku ve střeženém objektu 14. v případě napadení objektu činí opatření k zajištění pachatele a jeho následné předání Policii ČR. O provedeném zákroku informuje vedení společnosti odběratele i dodavatele, sepíše záznam, který neprodleně odevzdá manažerovi ostrahy dodavatele a provede záznam do Knihy předání a převzetí služby 15. člen ostrahy se vyjma stanovené pochůzkové činnosti zdržuje v prostoru příslušné vrátnice s úkolem zabránit vstupu nepovolaných osob do střeženého objektu a zabraňovat neoprávněnému vynášení či vyvážení majetku odběratele 16. pracovníkům ostrahy je vzhledem k místu vykonávaní strážní služby přísně zakázáno kouření ve všech vnitřních i vnějších prostorách nemocnic 17. pracovník ostrahy vždy vystupuje příkladně s maximální slušností a profesionalitou vůči všem osobám, pohybujících se v areálech nemocnic. A to jak k návštěvníkům tak i k personálu nemocnic 18. veškeré poznatky zjištěné při výkonu strážní služby strážný zaznamená do knihy předání služby.Veškerá dokumentace se vede čitelně a bez přepisování časových údajů 19. pracovníkům ostrahy je přísně zakázáno přebírat, nebo podepisovat jakékoliv faktury určené jak zadavateli, tak i dodavateli. VI. SPECIFICKÉ POVINNOSTI STRÁŽNÝCH: 1. při nástupu do směny převzít hlášení a úkoly z předcházející směny, jaké závady či jiné skutečnosti byly zjištěny, vybavení a inventář vrátnice, klíče, evidenční pomůcky. VPOs potvrdí v knize služeb svým podpisem předání a převzetí směny 2. kontrolu všech důležitých spotřebičů, mobilních i imobilních (např. ventilátory,) 3. svícení v prostorách WC i namátková kontrola svícení opuštěných kanceláří. Taktéž provést kontrolu úniku vody - WC, kuchyňky atd. 4. provádět kontrolu uzamčení kanceláří, ordinací a vstupu do budov nemocnic. 7 FORCORP GROUP spol. s r.o. VII.ZAKÁZANÉ ČINNOSTI STRÁŽNÝCH Pracovník ostrahy má zakázáno: 1. provádět činnost, která snižuje jeho pozornost při výkonu ostrahy (sledovat televizi, spát, kouřit, přehrávat si audio záznamy (hudbu přes mobilní telefon se sluchátky v uších) 2. opouštět pracoviště bez vědomí svých nadřízených, pokud to nesouvisí s výkonem strážní služby 3. porušovat zásady bezpečnosti práce 4. přijímat na svém pracovišti návštěvy a nepovolané osoby 5. přijímat a podpisem nebo razítkem potvrzovat převzetí zásilky, nebo jakékoliv faktury 6. porušovat zásady mlčenlivosti o skutečnostech, které se dověděl při výkonu služby a nebo byl s nimi seznámen při výkonu služby 7. vstupovat do kanceláří nebo ordinací mimo pracovní dobu nemocnic. Vyjma vstupu za účelem zabránění vzniku možných škod na majetku odběratele 8. vést soukromé rozhovory s osobami ve SP 9. provádět v době služby činnosti nesouvisející s výkonem pracovních povinností 10. vpouštět nepovolané osoby do prostoru vrátnice. VIII.ZPŮSOB PROVÁDĚNÍ FIZICKÉ OSTRAHY 1. Způsob provádění fyzické ostrahy: 1.sledování a řízení režimu vstupu nebo vjezdu do areálů nemocnic jak v pracovní dny tak i ve dnech pracovního volna 2.provádění nepravidelných obchůzek celých objektů nemocnic příslušníky ostrahy. obchůzky se řídí časovým rozvrhem, který je neustále obměňován 3.provádění obchůzek v součinnosti s požárním technikem nemocnic dle jeho požadavků 4.vyhodnocování snímaného obrazu z nainstalovaného kamerového systému a to v Oblastní nemocnici Náchod a v nemocnici Broumov 5.přímé využití prostředků EZS a zprostředkovaně EPS 2. Zaměření kontrolní pochůzkové činnosti: 8 FORCORP GROUP spol. s r.o. - 1.neporušenost obvodového oplocení, - 2.kontrola zákazu parkování na přístupových, únikových a požárních cestách, na zatravněných plochách a na zákazech parkování (hydranty, kanalizační vpusti) - 3.uzavření vstupů do budov nemocnic a kontrola uzavření oken - 4.kontrola osob neoprávněně se zdržujících v objektu - 5.kontroly oprávněnosti vjezdu vozidel do areálu, - 6.provádění požární a ekologické prevence (úniky ropných látek, nepovolené skládky aj.), - 7.únik energetických médií a látek, které nejsou odpadními vodami a mohly by ohrozit podzemní nebo povrchové vody. 3. Kontrola v rámci bezpečnostních obchůzek: 1.stav oplocení objektu, jeho celistvost a neporušenost (v nočních hodinách a ve dnech pracovního klidu) 2. opláštění vybraných budov, oken, dveří, zámků zaparkovaných vozidel 3.příznaky mimořádných událostí (MU) - požáru, úniku vody, plynu apod. 4.olejové úkapy, divoké skládky, úniky energetických médií – plyn, voda 5.zvláštní pozornost věnovat možnému požárnímu riziku 6.je nutné o všech vzniklých závadách provést fotodokumentaci a zapsat do příslušného deníku a dát k podpisu zástupci správy budov (nemocničních zařízení) IX.REŽIM VJEZDU A VÝJEZDU VOZIDEL VJEZD A VÝJEZD OSOBNÍCH A SANITNÍCH VOZIDEL: Jedná se o vozidla vrcholového managementu, referentská vozidla, vozidla označená symbolem ZTP, sanitní vozidla a vozidla zásobování. V případě vozidla označeného jako ZTP je řidič povinen předložit strážnému i průkaz ZTP. Strážný zaznamená do knihy evidence vozidel SPZ vozidla a čas kdy přijelo a kdy opustilo nemocnici. Při odjezdu z areálů nemocnic podrobí strážný kontrole všechna vozidla. Výjimku tvoří vozidla vrcholového managementu a sanitní vozy. PARKOVACÍ PLOCHY V AREÁLECH NEMOCNIC: 9 FORCORP GROUP spol. s r.o. V případě zjištění páchání trestné činnosti za ú)čelem odcizení nebo poškození parkujících vozidel je pracovník FG povinen: 1. podezřelé osoby na parkovišti a součastně přivolat městskou policii 2. jeli to možné nahrát počínání pachatele 3. vyčkat příjezdu policie 4. neprodleně oznámit zjištěné poškození vozidla jeho majiteli, pokud je strážný schopen zjistit jeho totožnost 5. sepsat tuto MU na formulář k tomuto určený a provést zápis do knihy předání služeb X.VÝSTROJ, VÝZBROJ A ÚPRAVA OSTRAHY 1. Ostraha je ošacena vždy do služebního stejnokroje, který se skládá z kalhot, černé nebo světlé košile, kravaty, černé vesty, černého svetru, z obuvi zimní i letní (popř. bezpečnostní gumovou obuv pro pochůzky kolem plotů za deštivého počasí), bundy zimní i letní, čepice zimní i letní, rukavic a pláště do deště 2. Výzbroj ostrahy se skládá z přenosné svítilny, opasku, mobilního telefonu, tonfy a kasru . K výkonu služby dále využívá digitální fotoaparát nebo kameru. V případě zjištění jakékoliv závady ve střeženém prostoru, která povede ke zvýšenému riziku event. vniknutí pachatele je ostraha povinna bezprostředně po zjištění nahlásit a vyfotit místo přidělenému manažerovi společnosti FORCORP GROUP spol. s r. o. Manažer na základě hlášení ostrahy informuje kontaktní osobu odběratele společnosti Oblastní nemocnice Náchod a.s.“ 10 FORCORP GROUP spol. s r.o. 3. Člen ostrahy je označen visačkou dodavatele. Každá směna je rozdělena na vedoucího pracovníka ostrahy a pracovníka ostrahy. VPOs je označen červenou(červené písmo SECURITY) visačkou, POs má žlutou visačku (žluté písmo SECURITY) OnN a.s. SECURITY vedoucí Jméno a příjmení 4. Na vrátnici je povoleno uložení věcí jen nezbytně nutných pro výkon služby dané směny (včetně dvou pracovních křesel a věšáku!) 5. Na vrátnici je uložena skříňka s první pomocí. K obsahu skříňky je veden sešit záznamů, kde se bude evidovat vydaný a přijatý zdravotnický materiál. (zápis musí obsahovat datum, jméno a příjmení strážného, který materiál přijal, či vydal, množství a název konkrétního zdravotního materiálu). 6. Doplnění zdravotnického materiálu do skříňky s první pomocí je na pokyn RO, popř. hlavního vedoucího ostrahy, podaná písemným seznamem odběrateli odpovědné osobě XI.POSTUP PŘI MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTECH 1. Požár, výbuch a živelná pohroma Pracovník ostrahy je povinen znát „Požární poplachové směrnice“, „Řád ohlašovny požáru“, „Požární řád“, objednatele. V případě požáru, výbuchu a živelné pohromy v areálu bude pracovník ostrahy postupovat podle těchto směrnic a dále plnit následující povinnosti; neprodleně telefonem ohlásí mimořádnou událost - hasičský záchranný sbor, objednatele ( statutární zástupce a.s., ředitel dané nemocnice, požární a bezpečnostní technik a.s.) a operační středisko ostrahy, • zabezpečí příjezdové a odjezdové trasy pro hasičské, policejní a záchranné vozy; pokud je to možné, snaží se vlastními silami zahájit činnost k minimalizaci následků MU. sepíše Hlášení o nehodě 2. Havárie 11 FORCORP GROUP spol. s r.o. Při havárii vody, plynu a dalších látek nebo při provozní havárii pracovník ostrahy informuje objednavatele(odpovědná osoba za OnN) a řídí se jeho pokyny. Případně přivolá hasičský záchranný sbor, vodárenskou nebo plynárenskou službu apod. Vždy sepíše Hlášení o MU. 3. Ostatní specifické mimořádné události a) Napadení stanoviště nebo pracovníka ostrahy Pracovník ostrahy při napadení stanoviště vyjednává s útočníkem/y a zvolí zdržovací taktiku, přitom postupuje tak, aby nedošlo ke zvýšení agresivity. Pokud je to možné, vyrozumí Policii ČR nebo operační středisko ostrahy, které přivolá Policii ČR. Jakmile je to možné, napadení zadokumentuje do Hlášení o nehodě, včetně popisu osob, vozidel apod. Pokud došlo ke zranění, přivolá záchrannou službu a informuje objednatele. b) Nález podezřelého předmětu V případě, že zaměstnanec nebo jiná osoba oznámí nalezeni neznámého předmětu (baliček, taška apod.) nebo takovou věc nalezne pracovník ostrahy v areálu a okolnosti vyvolají podezření, že jde o výbušninu, POs ihned informuje Policii ČR, objednatele a operační středisko ostrahy a řídí se pokyny velitele zásahu. Pracovník ostrahy zásadně předmětem nemanipuluje, nebere jej do rukou apod. V dostatečné vzdálenosti od místa uložení předmětu zajisti prostor (např. ostrahou) tak, aby do něj nemohly vstupovat osoby, a vyčká příjezdu Policie ČR. V případě problémů ihned informuje pověřeného pracovníka. 4.TELEFONÍ ČÍSLA VOLANÁ V PŘÍPADĚ MU. 150 Hasičský záchraný sbor 155 Zdravotnická záchranná služba 158 Policie ČR 156 Městská policie 112 Evropská tíšňová linka MÍSTNÍ TELEFONNÍ ČÍSLA: 491 504 222 Městská policie Broumov 602 817 301 974 534 701 Policie ČR Broumov 950 526 517-8 Hasičský záchraný sbor Broumov 5. ROZHODUJÍCÍ RIZIKOVÁ MÍSTA V AREÁLECH NEMOCNIC: z technického zázemí se jedná: 12 FORCORP GROUP spol. s r.o. 6.kyslíkové stanice se zásobníky kapalného kyslíku (nemocnice Náchod, Broumov, Rychnov nad Kněžnou) 7.trafostanice 8.náhradní zdroje (dieselagregáty) elektrické rozvodny, a energocentra 9.výtahy (strojovny) 10.přívody a hlavní uzávěry vody, plynu, tepla a TUV 11.klimatizace a kompresory medicinálního vzduchu (Náchod, Broumov, Rychnov nad Kněžnou) 12.telefonní ústředny včetně monitorovacích systémů a místního rozhlasu 13.recepce (strážnice)- monitorování a příjem 14.kamerové systémy (Náchod, Broumov) 15.garáže a parkoviště 16.ostatní prostory, kterými jsou zejména lůžková oddělení s nepřetržitým provozem, budou řešena ve spolupráci se sloužícím personálem na základě jeho požadavků XII. STANOVIŠTĚ OSTRAHY A PROSTŘEDKY JEJÍ PODPORY STANOVIŠTĚ OSTRAHY: Stanovištěm ostrahy se označuje prostor, kde strážný plní svoje služební povinnosti a to v rámci BEZPEČNOSTNÍCH DIREKTIV, se kterými byl seznámen před nástupem na novou zakázku. V daném případě se jedná: 1. nemocnice Náchod: a) vrátnice dolní areál je zajišťována strážní služba NEPŘETRŽITĚ 24hod. b) telefonní ústředna a to v PRACOVNÍ DNY 7.°°- 14.°°hod. c) vrátnice horní areál je zajišťována strážní služba NEPŘETRŽITĚ 24hod 2. nemocnice Broumov: a) je zajišťována strážní služba a to PONDĚLÍ - PÁTEK 15.30 - 7.00hod. 13 FORCORP GROUP spol. s r.o. b) je zajišťována strážní služba a to SOBOTA - NEDĚLE + STÁTNÍ SVÁTKY NEPŘETRŽITĚ 24hod. 3. nemocnice Rychnov nad Kněžnou: a)je zajišťována strážní služba NEPŘETRŽITĚ 24hod. b)telefonní ústředna a to v PRACOVNÍ DNY 7.°°- 14.°°hod. na stanovišti (vrátnici) ostrahy provádí strážný úkony jemu dané bezpečnostní direktivou. Jako je např. sledování dění na obrazovkách kamerového systému, kontrola chodu EPS, podávání informací návštěvníkům nemocničních zařízení. PROSTŘEDKY PODPORY OSTRAHY: a) mechanické zábranné prostředky: souvislé oplocení střežených objektů, opatření vjezdů a vstupu uzamykatelnými branami. Uzamykatelné objekty a místnosti a jejich klíče ukládané na stanovišti ostrahy a zabezpečeny proti jejich zneužití. b) Kamerový systém pevných a otočných kamer jehož obraz je vyveden na stanoviště ostrahy nemocnic. Strážní sledují dění na obrazovkách a využívají ho k výkonu strážní služby. c) EPS a EZS: Systémy jsou vyvedeny na vrátnice střežených objektů a jsou sledovány službu konajícím strážným. Každé hlášení ohrožení nebo poplachu je strážný povinen okamžitě prověřit a podniknout patřičná opatření. XIII. ČASY PROVÁDĚNÍ OBCHŮZKOVÉ ČINNOSTI Strážní provádí obchůzkovou činnost podle časového rozvrhu, který při každé obchůzce mění. 14 FORCORP GROUP spol. s r.o. Rovněž mění směr obchůzky a místo kde obchůzku započne a kde ji ukončí. Tímto počínáním zamezí možnému pachateli k provedení záznamu pravidelnosti konaných obchůzek. XIV. OSTATNÍ A PROVOZNÍ DOKUMENTACE OSTATNÍ: Školení pracovníků ostrahy pro případ vzniku mimořádných události bude prováděno ve spolupráci s odběratelem (četnost školení – jednou za rok). Rovněž bude prováděno školení BOZP a PO (četnost školení – jednou za rok). Kancelářské potřeby nutné k výkonu služby, mimo sešitů k evidenci osob, evidenčních knih apod., zajišťuje dodavatel. FG je povinen s péči řádného hospodáře sledovat vznikající či vzniklé závady na střeženém majetku a neprodleně předávat tyto informace pověřenému zástupci OnN a.s. PROVOZNÍ DOKUMENTACE: 1. kniha předání služby 2. kniha evidence klíčů 3. kniha pohybu vozidel po nemocnicích 4. kniha klíčů služebních vozidel 5. kniha návštěv 6. kniha pro zápis MU. 7. kniha úrazů a formulář hlášení o úraze 8. telefonní seznam nemocnic 9. protipožární směrnice + evakuační plán 10. situační plán nemocnice 15 FORCORP GROUP spol. s r.o. XV. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ Případné změny obsahu BD lze provádět pouze na základě shodné vůle obou smluvních stran a to jen písemnou formou. (tzv. dodatkem) Vedení strážní služby zabezpečí proškolení BD u svých zaměstnanců, odběratel zajistí seznámení svých zaměstnanců a dalších subjektů, působících v objektu, s obsahem směrnice. Při zabezpečení ostrahy objektu zaměstnanci bezpečnostní služby spolupracují s místním oddělením Policie ČR, zejména při ohlašovací povinnosti. XVI.ČASOVÝ ROZSAH SJEDNANÝCH SLUŽEB OTEVÍRÁNÍ A UZAVÍRÁNÍ OBJEKTU: otevření objektu bude provedeno v 05.00hod. uzavření objektu bude provedeno v 20.00hod REKONSTRUOVANÉ AMBULANCE A ODBĚROVÁ MÍSTA: otevření objektu bude provedeno v 05.30hod. uzavření objektu bude provedeno v 18.00hod. OBCHŮZKOVÁ STRATEGIE: v pracovní dny od 6.00 do 18.00hod. 6 obchůzek areálů nemocnic v pracovní dny od 18.00 do 06.00hod. 4 obchůzky areálů nemocnic v sobotu neděli a státní svátek od 06.00 do 18.00hod. 8 obchůzek areálů v sobotu neděli a státní svátek od 18.00 do 06.00hod. 6 obchůzek areálů při konání obchůzek postupuje strážný tak jak má určeno ve směrnici pro výkon strážní služby. 16 FORCORP GROUP spol. s r.o. PŘÍLOHY: 1. Základní právní rámec výkonu ostrahy ve SP. 2. Etický kodex jednání a vystupování pracovníka FORCORP GROUP spol. s r.o. 3. Kárná opatření – sankce, postih 1. ZÁKLADNÍ PRÁVNÍ RÁMEC VÝKONU OSTRAHY VE SP NUTNÁ OBRANA Čin jinak trestný, kterým někdo odvrací přímo hrozící nebo trvající útok na zájem chráněný tímto trestným zákonem, není trestným činem. O nutnou obranu nejde, byla-li obrana zcela zjevně nepřiměřená způsobu útoku. KRAJNÍ NOUZE Čin jinak trestný, kterým někdo odvrací nebezpečí přímo hrozící zájmu chráněnému tímto zákonem, není trestním činem. O krajní nouzi nejde, jestliže bylo možno toto nebezpečí za daných okolností odvrátit jinak anebo způsobený následek je zřejmě stejně závažný nebo ještě závažnější než ten, který hrozil. PRINCIP ZAMEZENÍ ODCHODU V případě, že má oprávněná osoba důvodné podezření, že se osoba ve střeženém prostoru dopustila trestního činu nebo přestupku (krádeže a ničení majetku odběratele apod.), je povinná informovat ostrahu. Ostraha důvodně podezřelé osobě zamezí odchod ze střeženého prostoru všemi dostupnými prostředky a neprodleně uvědomí zástupce odběratele, který rozhodne o dalším postupu. V případě, že nebude možné uvědomit zástupce odběratele, přivolá policii ČR. O celé události vyhotoví ostraha protokol. 2. ETICKÝ KODEX JEDNÁNÍ A VYSTUPOVÁNÍ PRACOVNÍKA FG 17 FORCORP GROUP spol. s r.o. 1. Zaměstnanec společnosti FORCORP GROUP s.r.o. (dále jen FG) je spolehlivý, zodpovědný, bezúhonný, neúplatný a loajální ke FG, dbá na dobrou pověst své osoby a FG 2. Stanovené povinnosti plní klidně, promyšleně, důsledně a nestranně, jeho jednání nesmí být ovlivněno osobními vztahy a pocity 3. Zachovává mlčenlivost o všech informacích, se kterými v průběhu služby přichází do styku a všech informacích o činnosti FG a zákazníka 4. Ve styku se zaměstnanci zákazníka, občany – klienty a spoluzaměstnanci se chová a jedná zdvořile, korektně, disciplinovaně, ale rozhodně. Za takové jednání se nepovažuje: opomenutí pozdravit osoby při jejich vstupu do objektu ( stanoviště ) při přijímání telefonních hovorů se řídí následujícím formátem představení: „ , jméno a příjmení, dobrý den“ konzumace jídla, kouření a žvýkání při jednání s lidmi nošení rukou v kapsách umisťování neestetických tiskovin, obrázků apod. ve služebních a sociálních prostorách přidělených FG v objektu ( stanovišti ) 5. Plně respektuje zákonná práva všech osob, se kterými přichází do styku, nezneužívá svého postavení. Při případných a vynucených zákrocích se snaží předejít použití síly. Pokud se slušné a korektní jednání míjí účinkem a je nucen užít síly, činí tak razantně, ale přiměřeně a humánně (v rámci zmocnění TrZ,§ 13 – Nutná obrana a § 14 – Krajní nouze; 6. Musí si být vždy vědom, že svým chováním, vystupováním a jednáním při styku s okolím vytváří image nejen o své osobě, ale i o FG a zákazníkovi. 3. KÁRNÁ OPATŘENÍ – SANKCE A POSTIHY Přestupky: pozdní nástup do služby předčasný odchod ze služby opuštění pracoviště ústrojová nekázeň spaní při výkonu služby soukromé návštěvy v prostorách areálu střeženého objektu 18 FORCORP GROUP spol. s r.o. neplnění ustanovení platných směrnic pro výkon ostrahy Kárná opatření přestupků: ústní nebo písemné napomenutí důtka s finančním postihem písemné upozornění na možnost rozvázání pracovního poměru rozvázání pracovního poměru Hrubé porušení: úmyslné nenastoupení do služby, neúčast na školení opilost, užívání omamných látek při a před výkonem služby příjímání a vymáhání úplatků a protislužeb vícekrát opakovaný přestupek trvalé porušování směrnic pro výkon strážní služby Kárná opatření hrubého porušení pracovní kázně: ukončení pracovního poměru 4. MAPY AREÁLŮ NEMOCNIC (dodá zadavatel). 5. SEZNAM PROŠKOLENÝCH OSOB Za odběratele -ONN, a.s. Za dodavatele – FORCORP GROUP, s.r.o …............................................ …................................................. Miroslav Bůžek Mgr. Irena Jelínková Technický náměstek ONN a.s. Jednatelka společnosti 5 SEZNAM PROŠKOLENÝCH OSOB 19 FORCORP GROUP spol. s r.o. Poř. Datum: Proškolený zaměstnanec: Proškolení provedl: Číslo Příjmení a jméno: Podpis: Příjmení: Podpis: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. Poř. Datum: Proškolený zaměstnanec: Proškolení provedl: Číslo Příjmení a jméno: Podpis: Příjmení: Podpis: 20 FORCORP GROUP spol. s r.o. 25. 26. 27. 28. 29. 30. 31. 32. 33. 34. 35. 36. 37. 38. 39. 40. 41. 42. 43. 44. 45. 46. 47. 48. + 21