Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7328707: pronájem prostor

Příloha 2062_bez hodnoty_02112018_pronájem prostor_Veletrhy Brno, a.s..pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o nájmu 2018-1407

uzavřená v souladu s příslušnými ustanoveními obecně závazných právních předpisů, a to zejména zákona

                      č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších změn a doplňků.

________________________________________________________________________________________________

Smluvní strany:          Veletrhy Brno, a. s.

                         Výstaviště 1, 603 00 Brno, zastoupená
                         Ing. Jiřím Kulišem, předsedou představenstva společnosti a
                         Ing. Jaroslavem Rubešem, členem představenstva společnosti
                         (dále jen „pronajímatel“)

                         bankovní spojení XXX, č. ú. XXX
                         IČ: 255 82 518, zapsaná u Krajského soudu v Brně pod spis. zn. B 3137
                         DIČ: CZ25582518
                         plátce DPH

                         a

                         SAKO Brno a. s.
                         Jedovnická 4247/2, 628 00 Brno, zastoupená
                         Ing. Janou Drápalovou, předsedkyní představenstva
                         Mgr. Martinem Fadrným, místopředsedou představenstva
                         (dále jen „nájemce“)

                                  bankovní spojení XXX, č. ú. XXX
                                  IČ: 607 13 470, zapsaná u Krajského soudu v Brně pod spis. zn. B 1371
                                  DIČ: CZ60713470
                                  plátce DPH

________________________________________________________________________________________________

                                           Úvodní ustanovení

1. Pronajímatel prohlašuje, že je výlučným vlastníkem všech objektů, které se nachází v areálu brněnského
     výstaviště a jsou zapsány na listu vlastnictví č. 344, katastrální území Pisárky, obec Brno, okres Brno-město.

2. Strany této smlouvy se na základě úplného konsensu o všech níže uvedených ustanoveních dohodly v souladu s
     příslušnými ustanoveními obecně závazných právních předpisů, a to zejména zákona č. 89/2012 Sb., občanský
     zákoník, ve znění pozdějších změn a doplňků, na této smlouvě.

                                                            I.
                                                Předmět smlouvy

    Předmětem smlouvy je závazek pronajímatele pronajmout za úplatu nájemci prostory níže specifikované v této
smlouvě. Nájemce se zavazuje pronajaté prostory od pronajímatele převzít a zaplatit mu za pronájem nájemné sjednané
dále v této smlouvě.

                                               II.
                            Vymezení předmětu smlouvy

    Pronajímatel přenechává touto smlouvou do užívání nájemci prostory ve svém areálu, kde bude nájemce provádět
svou podnikatelskou činnost (Silniční motorová doprava - nákladní provozovaná vozidly nebo jízdními soupravami o
největší povolené hmotnosti přesahující 3,5 tuny, jsou-li určeny k přepravě zvířat nebo věcí, - nákladní provozovaná
vozidly nebo jízdními soupravami o největší povolené hmotnosti nepřesahující 3,5 tuny, jsou-li určeny k přepravě zvířat
nebo věcí; Podnikání v oblasti nakládání s nebezpečnými odpady; Nakládání s odpady (vyjma nebezpečných);
Zprostředkování obchodu a služeb; Velkoobchod a maloobchod; Skladování, balení zboží, manipulace s nákladem a
technické činnosti v dopravě; Mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti) s
výjimkou činností, které jsou předmětem činnosti pronajímatele nebo jím ovládaných osob.

Výměry jednotlivých částí pronajatých prostor jsou následující:

a) Kancelářské prostory     v objektu H018     o celkové ploše 21,9 m2

b) Denní a skladové prostory v objektu H017, H018 o celkové ploše 435,3 m2

c) Sklad v mezipatře        v objektu H018     o celkové ploše 88,0 m2

d) Přístřešky a pozemky                        o celkové ploše 676,5 m2

Přesné výměry jednotlivých prostor jsou uvedeny v příloze č. 3. této smlouvy.
                                            III.
                   Cenová ujednání a platební podmínky

1. Nájemce se zavazuje platit pronajímateli za prostory uvedené v čl. II. a) této smlouvy částku ve výši

XXX Kč/m2/rok bez DPH. Částka zahrnuje: nájemné            ve výši               XXX Kč bez DPH

                   úhradu nákladů za spotřebu el. energie ve výši paušální částky   XXX Kč bez DPH

                   úhradu nákladů za vodné/stočné          ve výši paušální částky  XXX Kč bez DPH

                   úhradu nákladů za otop                  ve výši paušální částky  XXX Kč bez DPH

2. Nájemce se zavazuje platit pronajímateli za prostory uvedené v čl. II. b) této smlouvy částku ve výši

XXX Kč/m2/rok bez DPH. Částka zahrnuje: nájemné            ve výši               XXX Kč bez DPH

                   úhradu nákladů za spotřebu el. energie ve výši paušální částky   XXX Kč bez DPH

                   úhradu nákladů za vodné/stočné          ve výši paušální částky  XXX Kč bez DPH

                   úhradu nákladů za otop                  ve výši paušální částky  XXX Kč bez DPH

3. Nájemce se zavazuje platit pronajímateli za prostory uvedené v čl. II. c) této smlouvy částku ve výši
     XXX Kč/m2/rok bez DPH. Částka zahrnuje pouze nájemné.

4. Nájemce se zavazuje platit pronajímateli za prostory uvedené v čl. II. d) této smlouvy částku ve výši
     XXX Kč/m2/rok bez DPH. Částka zahrnuje pouze nájemné.

5. Cena bude hrazena v měsíčních splátkách ve výši XXX Kč bez DPH na základě běžného daňového dokladu, který
     bude vystaven do 15 dnů od dat dílčích zdanitelných plnění.

Splátky zahrnují:  nájemné                                 ve výši               XXX Kč bez DPH
                   úhradu nákladů za spotřebu el. energie
                   úhradu nákladů za vodné/stočné          ve výši paušální částky  XXX Kč bez DPH
                   úhradu nákladů za otop
                                                           ve výši paušální částky  XXX Kč bez DPH

                                                           ve výši paušální částky  XXX Kč bez DPH

6. Datem dílčího zdanitelného plnění je vždy poslední den v kalendářním měsíci.

7. Na daňovém dokladu bude uveden den splatnosti. Při úhradě nájemného uvede nájemce na příkazu k platbě jako
     variabilní symbol číslo daňového dokladu (faktury). Nebude-li ani do 14 dnů od písemného upozornění nájemce
     pronajímatelem na nedodržení termínu splatnosti stanovená částka připsána na účet pronajímatele, je
     pronajímatel oprávněn tuto smlouvu písemně vypovědět. Výpovědní lhůta je jeden měsíc a začíná plynout od
     prvního dne měsíce následujícího po odeslání výpovědi na poslední známou adresu nájemce. Rozhodující je datum
     poštovního razítka. V pochybnostech se má za to, že písemnost byla druhé smluvní straně doručena pátý den po
     jejím odeslání.

8. Při zdanění nájemného bude pronajímatel vůči nájemci postupovat dle příslušných právních předpisů.

9. Nájemce si může u pronajímatele nebo jeho prostřednictvím u třetích osob objednat např. nájem poštovní
     přihrádky, nebo i služby jako telefon, fax, úklid, kopírování, práce zámečnické, čalounické, elektro, instalo, úkony
     zajišťování požární ochrany, provedení odborných proškolení o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci, napojení na
     pult centrální ochrany apod. a to za dohodnuté ceny. Tyto služby mu bude pronajímatel účtovat fakturou do 15 dnů
     od uskutečnění zdanitelného plnění.

                                                           IV.
                                   Doba nájmu a skončení doby nájmu

1. Nájem se uzavírá na dobu neurčitou od XXX.
2. Pronajímatel i nájemce jsou oprávněni vypovědět tuto smlouvu (nebo její část) písemně bez udání důvodu.

     Výpovědní lhůta je šest měsíců a začíná plynout od prvního dne měsíce následujícího po odeslání výpovědi na
     poslední známou adresu druhé smluvní strany. Rozhodující je datum poštovního razítka. V pochybnostech se má za
     to, že písemnost byla druhé smluvní straně doručena třetí den po jejím prokazatelném odeslání.
3. Pronajímatel je navíc oprávněn vypovědět tuto smlouvu (nebo její část) písemně také z důvodů investiční výstavby
     v dotčené části areálu. V takových případech je výpovědní lhůta jeden měsíc a začíná rovněž plynout od prvního
     dne měsíce následujícího po odeslání výpovědi na poslední známou adresu nájemce s výslovným uvedením, že se
     jedná o výpověď z důvodů investiční výstavby. Rozhodující je opět datum poštovního razítka. V pochybnostech se
     má za to, že písemnost byla nájemci doručena třetí den po jejím prokazatelném odeslání.
4. Pronajímatel může kdykoliv odstoupit od této smlouvy v případě, kdy nájemce i přes písemné upozornění
     pronajímatele poruší povinnosti nájemce, stanovené v čl. V., odst. 1., písm. a), c), d), f) této smlouvy. Platnost této
     smlouvy pak zaniká 10 pracovních dnů od zaslání písemného oznámení o odstoupení od této smlouvy nájemci

                                                                        2
     pronajímatelem na poslední známou adresu nájemce, nebyla-li do té doby zjednána náprava. V pochybnostech se
     má za to, že písemnost byla nájemci doručena třetí den po jejím prokazatelném odeslání.
5. Pronajímatel je oprávněn od smlouvy jednostranně odstoupit formou písemně vyhotoveného oznámení
     o odstoupení zaslaného na adresu sídla nájemce v případě, vstoupí-li nájemce do likvidace, bude-li na majetek
     nájemce prohlášen konkurz nebo bude-li nájemci soudem povoleno vyrovnání s jeho věřiteli. Odstoupení se stává
     účinným dnem doručení oznámení o odstoupení na adresu sídla nájemce. V pochybnostech se má za to, že
     písemnost byla nájemci doručena třetí den po jejím prokazatelném odeslání.

                                                              V.
                                      Práva a povinnosti smluvních stran

1. Nájemce se zavazuje:
     a) užívat pronajaté prostory pouze k účelům dle předmětu této smlouvy,
     b) udržovat pronajaté prostory v dobrém technickém stavu a běžné závady prokazatelně jím způsobené
          odstraňovat na svůj náklad,
     c) nepřenechat pronajaté prostory třetím osobám,
     d) dodržovat veškeré technickobezpečnostní předpisy platné v areálu pronajímatele a ostatní předpisy vyplývající
          z provozování zařízení (včetně předpisů požárních, hygienických, týkajících se bezpečnosti práce a zákona
          o odpadech); za zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v daném provozu včetně proškolení
          zaměstnanců oprávněným bezpečnostním technikem odpovídá nájemce. V příloze č. 2., která je nedílnou
          součástí této smlouvy, jsou uvedeny všeobecné informace a pokyny v oblasti bezpečnosti a ochraně zdraví při
          práci v areálu pronajímatele.
     e) při vyhlášení mimořádné situace se řídit pokyny uvedenými v ustanoveních pro mimořádnou situaci a pokyny
          havarijní komise,
     f) umožnit zástupcům pronajímatele vstup do pronajatých prostor za účelem kontroly, avšak vždy za doprovodu
          nájemce,
     g) neprovádět stavební úpravy v pronajatých prostorách bez písemného souhlasu pronajímatele,
     h) ohlásit pronajímateli každé poškození pronajatých prostor, které má vliv na bezpečnost práce,
     i) v pronajatých prostorách nepřipojovat a nepoužívat žádná přídavná topná zařízení,
     j) ostatní elektrická odběrná zařízení a spotřebiče připojovat pouze o výkonech odpovídajících dimenzi vedení a
          připojovacích prvků (zásuvek) trvale instalovaných. K připojení jakýchkoliv spotřebičů o výkonu větším než
          2,5 kW si předem vyžádat schválení provozu energetiky pronajímatele. Jakékoliv úpravy rozvodu vyvolané
          takovou potřebou, případně jiným zájmem, předem odsouhlasit s provozem energetiky pronajímatele,
          realizovat na základě řádné projektové dokumentace a náklady na takovou úpravu uhradit.
     k) v zimním období při pohybu v areálu respektovat posypový plán pronajímatele,
     l) písemně oznámit pronajímateli jakoukoliv změnu v údajích (změna obchodního jména nebo sídla, bankovní
          spojení, IČO, DIČ, zástupce firmy),
     m) do 15 dnů oznámit změnu postavení plátce nebo neplátce DPH, doloženou fotokopií osvědčení o registraci
          plátce DPH nebo o zrušení registrace DPH,
     n) při ukončení nájmu vrátit všechny nespotřebované formuláře pronajímatele,
     o) na požádání pronajímatele pronajaté prostory po skončení nájmu uvést do původního stavu a vyklidit
          z předmětu nájmu své vnesené věci. Pokud takto neučiní, je povinen zaplatit pronajímateli smluvní pokutu ve
          výši XXX Kč za každý, i započatý den prodlení s vyklizením a předáním. Vyúčtovanou smluvní pokutu zaplatí
          nájemce pronajímateli v den uvedený na dokladu o vyúčtování; neučiní-li tak, vzniká pronajímateli právo
          zadržovací na vnesené movité věci nájemce.

2. Pronajímatel se zavazuje:
     a) zajišťovat součinnost při odstraňování běžných závad,
     b) umožnit nájemci do pronajatých prostor vnést a v nich užívat věci a zařízení nájemce; pronajímatel však
          neodpovídá nájemci za jakékoliv poškození nebo ztrátu vnesených věcí a zařízení,
     c) o případné uvedení pronajatých prostor do původního stavu požádat nájemce písemně alespoň měsíc před
          datem ukončení nájmu.

                                                           VI.
                                        Technické podmínky nájmu

    Pronajímatel předá nájemci předmět nájmu ve stavu ke smluvenému užívání způsobilém a smluvní strany o tom
vyhotoví písemný protokol. Pronajímatel při předávání prostor předá všechny klíče od pronajatých prostor včetně
duplikátů, které budou uloženy v zapečetěné obálce na vrátnici na 5. bráně. Při předání prostor zpět pronajímateli
nájemce vrátí všechny klíče od pronajatých prostor. Pronajímatele zastupuje v tomto případě správce objektu.

                                                                        3
    V protokolu osoby odpovědné jednat za každou ze smluvních stran uvedou případná námitky proti technickému a
faktickému stavu předávané nemovitosti, její vady a stav měřidel všech energií, které bude nájemce odebírat. Protokol
podepíší obě odpovědné osoby a každá ze stran obdrží jeden originál předávacího protokolu.

                                                          VII.
                                       Vstup do areálu pronajímatele

    Pronajímatel vystaví nájemci a jeho pracovníkům průkazy pro vstup do svého areálu, a to na každý rok, po celou
dobu trvání nájmu.

    Vstup do objektu má nájemce umožněn v provozní době platné v areálu, mimo tuto dobu je vstup do areálu
předmětem zvláštního ujednání. Toto ustanovení se nevztahuje na případy, kdy objednatel a jeho zaměstnanci vstupují
do areálu za účelem plnění povinností dle Smlouvy o zabezpečení odpadového hospodářství a úklidových služeb
uzavřené mezi smluvními stranami.

    Pronajímatel poskytne nájemci pro odpovídající počet firemních vozidel průkazy opravňující k celoročnímu vjezdu
do areálu dle zvláštní dohody.

                                                          VIII.
                                                 Požární ochrana

    Pronajímatel zajišťuje plnění povinností podle § 2 odst. 2) zákona č. 133/1985 Sb. o požární ochraně v pronajatých
objektech věcnými prostředky PO a požárně bezpečnostními zařízeními ve smyslu § 2, odst. 3., písm. a), odst. 4., písm.
a) – g) a navazujících § 3–10 vyhl. MV č. 246/2001 Sb.

    Nájemce je povinen dodržovat „Pokyn generálního ředitele BVV – Organizace řízení a provádění PO v BVV“,
zejména stanovený termín provádění kontrol dodržování předpisů o PO, dokumentaci PO podle § 27, odst. 1, písm. a) a
c) – h) a odst. 2. vyhl. MV č. 246/2001 Sb. a neodkladně oznámit pronajímateli každý vzniklý požár v prostorách, které
užívá. Dále je povinen pronajímateli předložit své začlenění do kategorie podle míry požárního nebezpečí provozované
činnosti podle § 4 zákona č. 133/1985 Sb. o požární ochraně.

    V příloze č. 1, která je nedílnou součástí této smlouvy, je uveden obsah práv a povinností, které pro nájemce
vyplývají z ustanovení „Pokyn generálního ředitele BVV – Organizace řízení a provádění PO v BVV“ na úseku
dodržování požární ochrany v areálu pronajímatele.

    Nájemce v souladu s § 2, odst. 2) zákona č. 133/1985 Sb. o požární ochraně plní další povinnosti na úseku požární
ochrany ve všech prostorách, které užívá k provozování činnosti. Podrobnosti těchto povinností jsou dány vyhláškou
MV č. 246/2001 Sb. o požární prevenci.

                                                           IX.
                                        Životní a pracovní prostředí

    Nájemce je odpovědný za zamezení vypouštění odpadních vod obsahujících látky pro vody škodlivé např. ropné
produkty, oleje, emulze, barvy a látky toxické. Nájemce je povinen chránit vnější ovzduší před vnášením znečišťujících
látek a dbát na omezování příčin a zmírňování následků znečištění v souladu se zákonem č. 201/2012 Sb., o ochraně
ovzduší v platném znění, ve znění pozdějších předpisů.

     Nájemce je povinen:
a) při zacházení s vodou postupovat podle platného znění zákona č. 254/2001 Sb. (o vodách) v platném znění, ve

     znění pozdějších předpisů a podle obecně závazných platných předpisů s touto problematikou souvisejících,
b) na všech pracovištích, kde dochází ke znečištění odpadních vod, umístit provozně manipulační řád a plán

     havarijních opatření, vydaný pronajímatelem, se kterým jsou všichni zaměstnanci nájemce na tomto pracovišti
     prokazatelně seznámeni a dbát na jeho dodržování,
c) uhradit pronajímateli veškeré částky za pokuty, které byly uloženy státním orgánem podle zákona č. 254/2001 Sb.;
     tato povinnost nájemci vzniká v případě, že bude prokázáno jeho zavinění,
d) dodržovat zákaz mytí aut v celém areálu,
e) dodržovat zákaz provozu a odstavení dopravních a mechanizačních prostředků, vykazujících únik provozních
     náplní.

                                                                        4
                                 X.
                   Hospodaření s odpady

    Pokud je nájemce původcem odpadů a druhotných surovin, musí postupovat dle zákona č. 185/2001 Sb.
(o odpadech) v platném znění, ve znění pozdějších předpisů a obecně závazných platných předpisů s ním souvisejících.

    Odpady je nájemce povinen likvidovat na vlastní náklady.

                                                           XI.
                                            Závěrečná ustanovení

1. Veškeré záležitosti vyplývající z plnění této smlouvy budou řešeny, pokud možno smírnou cestou a po oboustranné
     dohodě.

2. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran a účinnosti dnem zveřejnění v registru smluv.
     Jakékoliv dodatky, popř. změny musí být učiněny písemnou formou a odsouhlaseny oběma smluvními stranami,
     jinak jsou neplatné.

3. Tato smlouva se vyhotovuje ve třech stejnopisech, z nichž pronajímatel obdrží dva vyhotovení a nájemce jedno
     vyhotovení. Všechny stejnopisy mají stejnou platnost.

4. Nicotnost, neplatnost či neproveditelnost některého ustanovení této smlouvy nemá vliv na účinnost ostatních
     ustanovení.

5. V případě ukončení platnosti této smlouvy z jakéhokoliv důvodu, sjednávají si smluvní strany taktéž ukončení
     platnosti Smlouvy o zabezpečení odpadového hospodářství a úklidových služeb č. 2018-1408, na základě, které
     pronajímatel jakožto objednatel objednal od nájemce jakožto zhotovitele službu blíže specifikovanou v uvedené

     smlouvě, a to ke stejnému dni, ke kterému končí platnost této smlouvy.

6. Podpisem této smlouvy pronajímatel bere na vědomí, že nájemce je povinným subjektem dle zákona č. 106/1999
     Sb. a dále je osobou dle ustanovení §2, odst. 1, písmeno n) zákona č. 340/2015 Sb. Smluvní strany se dohodly, že
     nájemce je oprávněn bez dalšího zveřejnit obsah (kopii) této smlouvy, a to jak prostřednictvím registru smluv dle
     zákona č. 340/2015 Sb., tak postupem dle zákona č. 106/1999Sb.nebo jiným způsobem, vyjma:

a) ustanovení čl. III. odst. 1. až 7. a čl. IV odst. 1.

Smluvní strany výslovně uvádí, že tato smlouva ve zveřejňované části neobsahuje žádné jejich obchodní tajemství,
ani jiné informace, které by nemohly být zveřejněny či poskytnuty dle zákona č. 106/1999 Sb. Za shora uvedená
ujednání či postup dle těchto ujednání si nebudou smluvní strany nic platit ani jinak nahrazovat či poskytovat. Tato
ujednání zůstávají zachována i v případě zániku této smlouvy, či v případě její neplatnosti, neboť podle vůle
smluvních stran mají zůstat platnými účinnými bez ohledu na smlouvu samotnou. Objednatel bere na vědomí, že
nájemce si vyhrazuje konečné právo rozhodnout, které informace budou zveřejněny.

7. Informace o zpracování osobních údajů společností SAKO Brno, a.s. ve smyslu článku 13 nařízení Evropského
     parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27.4.2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováváním
     osobních údajů (GDPR) jsou dostupné online na https://www.sako.cz/stranka/cz/981/informace-o-zpracovani-
     osobnich-udaju/. Svým podpisem druhá strana společnosti SAKO Brno, a.s. potvrzuje, že se s těmito informacemi
     náležitě seznámila před poskytnutím osobních údajů.

8. Zástupci smluvních stran, zmocnění jednat v rámci této smlouvy, jsou

za pronajímatele:  XXX, XXX
za nájemce:        XXX

popřípadě statutárním orgánem písemně zmocnění zástupci.

Pronajímatel:                                            Nájemce:
V Brně dne                                               V Brně dne

________________________________                           ________________________________
Ing. Jiří Kuliš, předseda představenstva                   Ing. Jana Drápalová, předsedkyně představenstva

                                                         5
________________________________             ________________________________
Ing. Jaroslav Rubeš, člen představenstva     Mgr. Martin Fadrný, místopředseda představenstva

                                          6