Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
M inisterstvo školství, mládeže o tělovýchovy Identifikační kód Č.j.: MSMT-28933/2018-3________________________________________________________ LTE218002 SMLOUVA O poskytnutí účelové podpory na řešení projektu výzkumu a vývoje čj.: MSMT-28933/2018-3 podprogram u „INTER-EUREKA, program u INTER-EXCELLENCE (dále jen „sm louva") Smluvní strany Česká republika - M inisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy IČO: 00022985 se sídlem Karmelitská 529/5, 118 12 Praha 1, zastoupená Mgr. Janou Kolaříkovou, vedoucí oddělení řízení mezinárodních programů VaVal (dále jen „poskytovatel") a NenoVision s.r.o. IČO; 04525671 právní form a: právnická osoba se sídlem: Purkyňova 649/127, 61200 Brno číslo účtu: 115-1433490257/0100 zastoupená: Ing. Janem Neumanem, Ph.D., jednatelem (dále jen „příjem ce") uzavírají podle ustanovení § 9 odst. 1, 2 a 3 zákona č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací z veřejných prostředků a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o podpoře výzkumu, experim entálního vývoje a inovací), ve zrvéní pozdějších předpisů, (dále jen „zákon č. 130/2002 Sb."), podle ustanovení a § 17 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, v souladu s Nařízením Komise (EU) č. 651/2014 ze dne 17. června 2014, kterým se v souladu s články 107 a 108 Smlouvy prohlašují určité kategorie podpory za slučitelné s vnitřním trhem (dále jen „nařízení"), tuto smlouvu: Článek 1 Předmět smlouvy 1) Předmětem té to smlouvy je úprava práv a povinností poskytovatele a příjemce v souvislosti s účelovou podporou, poskytnutou podle § 4 odst. 1 písm. e) zákona č. 130/2002 Sb. ze státního rozpočtu na řešení projektu výzkumu, vývoje a inovací s identifikačním kódem LTE218002 a s názvem „MARS - Komerční využití nového typu samo-snímacích sond s širokým spektrem aplikaci v mikroskopii atomárních s ir " (dále jen „Projekt"), jak plyne z Přílohy I té to smlouvy (dále jen „Příloha I") a Přílohy II té to smlouvy (dále jen „Příloha II"), realizovaného v rámci podprogramu INTER-EUREKA (LTE218), programu INTER-EXCELLENCE (dále jen „Podprogram"). Příloha I obsahuje schválený návrh Projektu, jehož realizace představuje účel poskytnuté podpory - specifikovaný mj. rozsahem a cíli řešení Projektu, indikátory jejich plnění a jejich cílovými hodnotam i (tj. očekávané výsledky řešení, způsob a harmonogram jejich dosažení a ověření). Příloha II obsahuje rozpočet Projektu, zahrnující celkovou výši uznaných nákladů Projektu, jejich výši v jednotlivých kalendářních letech podle jejich dalšího položkového členění podle článku 2 odst. 1 té to smlouvy, a dále celkovou výši finančních prostředků určených ke krytí schválených způsobilých nákladů (tj. uznaných nákladů) Projektu v jednotlivých kalendářních letech, výši krytí těchto finančních prostředků v kategoriích: schválená podpora podle této smlouvy, další veřejné M inisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy Identifikační kód Č.j.: MSMT-28933/2018-3________________________________________________________ LTE218002 zdroje a neveřejné zdroje. Výše podpory a zdrojů jejího krytí je vyčíslena pro každého účastníka zvlášť. Příloha III té to smlouvy (dále jen „Příloha lil") obsahuje plán hodnocení Projektu. Příloha (V specifikuje sankce při porušení smlouvy nebo ustanovení obecné závazných předpisů (dále jen „Příloha IV"). 2) Účelem podpory je dosaženi stanovených cílů Projektu uvedených v Příloze I smlouvy, Rámec projektu. 3) Příjemce je povinen realizovat Projekt za podmínek a v rozsahu té to smlouvy. 4) Osobou, odpovědnou příjemci za odbornou úroveň Projektu (tj. řešitelem Projektu) a současné určenou pro komunikaci mezi příjemcem a poskytovatelem, je Ing. Jan Neuman, Ph.D. Článek 2 Způsobilé a uznané náklady Projektu 1) Způsobilými nákladv Projektu ve smyslu článku 25 odst. 3 nařízení, § 2 odst. 2 písm. k) zákona č. 130/2002 Sb. mohou být pouze takové náklady, které jsou hrazeny výlučné v souvislosti s Projektem a jsou zařazeny do jedné z následujících kategorií: a. osobní náklady/výdaje včetně povinných zákonných odvodů a přídělu do fondu kulturních a sociálních potřeb (nebo jiného obdobného fondu); b. odpisy dlouhodobého majetku (hm otný a nehmotný); c. ostatní zboží a služby; d. subdodávky; e. cestovné; f. členský poplatek g. doplňkové (režijní) náklady, maximálně do výše 25% z přímých nákladů Projektu. Způsobilé náklady musejí být vynaloženy v období řešení Projektu stanoveném v článku 3 této smlouvy. 2) Uznanými náklady^ Projektu ve smyslu § 2 odst. 2 písm. I) zákona č. 130/2002 Sb. jsou způsobilé náklady schválené poskytovatelem. 3) Poskytovatel stanovuje celkovou výši uznaných nákladů na celé období řešení Projektu podle článku 3 té to smlouvy na 6 211000- Kč (šestmilionůdvěstéjedenácttisíc korun Českých). 4) Při úhradě uznaných nákladů z podpory je příjemce povinen dodržet intenzitu podpory (tj. podíl účelové podpory na celkových uznaných nákladech) podle Přílohy II. Současně je příjemce povinen jednoznačně a průkazně doložit úhradu zbývajících uznaných nákladů z ostatních zdrojů. 5) Příjemce, který je účetní jednotkou, je v rámci účetnictví podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů pro Projekt povinen vést oddělenou evidenci o vynaložených výdajích nebo nákladech Projektu a v rámci té to evidence sledovat náklady nebo výdaje hrazené z podpory. Příjemce, který není účetní jednotkou, vede tu to oddělenou evidenci v rámci daňové evidence v souladu se zvláštním právním předpisem^ a interními polcud p říje m ce p od p o ry n e ú čtu je o „n á k la d e c h " ale o „výd a jích ", lze te rm in e m „n á k la d y " ro z u m ě téní příjemce ve lhůtě 3 měsíců ode dne uzavření smlouvy. 6) Příjemce souhlasí s uveřejněním celého obsahu smlouvy vyjma informací, které nelze poskytnout při postupu podle předpisů upravujících svobodný přístup k informacím. 7) Smluvní strany souhlasně prohlašují, že si tu to smlouvu řádně přečetly, jejímu obsahu porozuměly, nejsou jim známy žádné důvody, pro které by tato smlouva nemohla být řádné plněna nebo které by způsobovaly je jí neplatnost, a že tato smlouva je projevem jejich vážné vůle, což stvrzují svými podpisy. Za poskytovatele; Za příjemce: Mgr. Jana D ig itá ln ě p o d e p s a l Ing. Janem Neumanem, Ph.D M g r. Jana K olaříková jednatel Kolaříková dne: Mgr. Jana Kolaříková, Razítko: NenoVision vedoucí řízení mezinárodních programů VaVal V Praze dne: Razítko: NenoVision s.r.o. Purkyňova 649/127 !Č 0 : 04525671 6 12 00 B rno-M eůlénky, ČR D IČ : C Z04525671 M inisterstvo školství, m ládeže a tělovýchovy Identifikační kód Č. j.: M S M T -2 8 9 3 3 /2 0 1 8 -3 LTE218002 P říloha I. ke s m lo u v ě P ro gram INTER-EXCELLENCE (LT) N á vrh p ro je k tu p o d p ro g ra m u INTER-EUREKA (LTE) 4. n á ro d n í výzvy vV • i f • • INTER-EXCELLENCE Návrh projektu - Příloha I P o d p ro g ra m : INTER-EUREKA (dentifíkační kód projektu: LTE218 (n e v y p lň o v a t) Akronym - Název projektu MARS - Kom erční využití nového typ u self-sensing sond s širokým spektrem aplikací v m ikro skop ií atom árních sil Doba řešení projektu: 1.10.2018-30.9.2021 Razítko: Příjemce N ázev o rg a n iza ce : NenoVíslon S .r.O . R ole p říje m c e v p ro je k tu (v y z n a č it) M ezinárodní koordinátor Jm éno ře š ite le : Ing. Jan Neuman, Ph.D. D atum : ^ NenoVision S ta tu tá rn í zá s tu p c i: P o d p is y ; N eno V isio n s .r.o . M o tiv a č n í ú č in e k : Ing. Jan Neumahyi^h.D., jednatel tM o v a 649/127 IČO; 04S25671 Jméno a lunkce statut.orgánu/ú 612 os sma^MeeiiPky, eit 8Jgi ěžwsísezi S to tu tá rn i zástupce výše u ue de ré h o s u b je k tu d ále p rohlašuje, že r^ebyly z a há je ny příslušné Činnosti v o b la s ti VaVal na p ro je k tu (s výjim kou stu d ie p ro ve d ite ln o sti) p ře d p od án ím n ávrhu p ro je k tu (žádosti o p od po ru j. Razítko: Další český účastník projektu N ázev o rganizace: Jm é no d a lšíh o ře š ite le S ta tu tá rn í zá stu p ci: D atum : . P odpisy: Jméno a funkce statut, orgánu/ú INTER-EXCELLENCE Motivační účinek: S ta tu tá rn í zástupce výše uvedeného subjektu dále prohlašuje, že n eb yly zahájeny příslušné čin no sti v o b la s ti VaVal na p ro jektu Is výjim kou stud ie p roveditelnosti) p ře d podáním n ávrhu p ro je k tu (žádosti o podporu). Razítko: Další český účastník projektu Název organizace: ... Jméno dalšího řešitele: Statutární zástupci: D a tu m : ........................... Motivační účinek: P o d p is y : Jméno a funkce statut, orgánu/ú s ta tu tá rn í zástupce výše uvedeného subjektu dále prohlašuje, že nebyly zahájeny příslušné č in n o s ti v o b la s ti V aV al na p ro je k tu (s výjim kou studie proveditelnosti) p ře d podáním n ávrhu p ro je k tu (žádosti o podporu). Razítko: Další český účastník projektu Název organizace: ... Jméno dalšího řešitele: Statutární zástupci: D a tu m : ........................... M otivační účinek: P o d p is y : Jméno a funkce statut, orgánu/ů s ta tu tá rn í zástupce výše uvedeného subjektu dále prohlašuje, že n eb yly za há je ny příslušné čin no sti v o b la s ti V aV al na p ro jektu (s výjim kou studie p ro ved itelno sti) p řed podáním návrhu p ro jektu (žádosti o podporu). Tabulka uznaných nákladů za projekt INTER-EXCELLENCE Příloha II Program ; INTER-EXCELLENCE INTER-EUREKA 1/2 LTE218002 . , MARS - Komerční využiti nového typu samo-snimacich sond s Název projektu: , , .................................... ................ širokým spektrem aplikaci v mikroskopu atom árních sil Celkem Náklady 2018 2019 2020 2021 Osobní náklady Uznané náklady (v z to h o p o d p o ra Uznané náklady (v 2 to h o p od p o ra Uznané náklady (v 2 to h o p odporo Uznané náklady (v 2 to h o p o d p o ra Uznané náklady (v 2 toho podpora Ostatní zboží a služby tis. Kč) M Š M T (v tis. Kč) Subdodávky (max. 10%)* tis. Kč) M Š M T (v tis. Kč) tis. Kč) M Š M T (v tis. Kč) tis. Kč) M Š M T (v tis. Kč) tis. Kč) M Š M T (v tis. Kč) Odpisy OHM a DNM Cestovné 188 94 1370 685 1370 685 540 270 3 468 1734 Nepřímé náklady Náklady celkem 90 45 540 270 540 270 120 60 1290 645 Zdroje 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 Podpora MŠMT 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 Ostatní veřejné zdroje Neveřejné zdroje 30 15 76 38 76 38 30 15 212 106 Zdroj'e celkem 77 38 496 248 496 248 172 86 1 241 620 385 192 2 482 1 241 2 482 1 241 862 431 6 211 3105 2018 2019 2020 2021 Celkem 192 1241 1241 431 3105 0 0 0 0 0 193 1241 1241 431 385 2 482 2 482 862 3 106 6 211 M inisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy Identifikační kód: LTE2I8002 Č .j.: MSMT-28933/2018-3 Příloha III. ke smlouvě Plán hodnocení Projektu 1) P oskytovatel p rovádí k o n tro lu a h od n o ce n í P ro je ktu (dále je n „k o n tro la " ) podle to h o to plánu h o d n o ce n í P rojektu v souladu s § 13 zákona č. 130 /20 0 2 Sb. 2) P oskytovatel, pokud nerozh od ne jin a k , p ro vád í k o n tro lu u p ro je k tů , jejichž řešení trvá více než 2 roky, zpravidla dvakrát - je d n o u přibližně v polovině řešení Projektu a jednou po ukončení řešení Projektu. U p ro je ktů , je jich ž řešení trvá kratší dobu, se kontrola provádí zpravidla jednou až po ukončení řešení Projektu. 3) Poskytovatel provádí kontrolu ve dvou stupních: I. M o n ito rin g : k o n tro la I. stu pn ě se p ro vád í zpravidla v p o lo v in ě d élky řešení P rojektu, a to u p ro je ktů , u nichž je podpora poskytována na dobu delší než 2 roky. U p rojektů, u nichž je p o d p o ra p oskytována na d o b u řešení 2 ro ky a kratší, se zpravidla k o n tro la I. stupně p rovádí až po ukončení řešení p ro je k tu a stává se ta k součástí k o n tro ly II. stupně. K ontrola probíhá vždy za účasti čle n a /čle n ů o d b o rn é h o p orad ního orgánu p oskyto vatele nebo p oskytovatelem určeného o db orníka/u rčen ých o dborníků, a to na základě příjem cem předložené průběžné zprávy. Průběžná zpráva o bsahuje in fo rm a c e a přílo hu pod le o dst. 6 písm. a) té to přílohy. Závěrečná zpráva obsahuje inform ace a přílohu podle odst. 6 písm. b) té to přílohy. P oskytovatel si však vyh ra zuje právo u s k u te č n it k o n tro lu I. s tu pn ě I v jin ých časových úsecích řešení Projektu. II. Evaluace: k o n tro la 11. stu pn ě navazuje vždy až na k o n tro lu I. s tu pn ě a je realizována za účasti člena/členů odborného poradního orgánu poskytovatele nebo poskytovatelem určeného o d b o rn íka /u rče n ých o d b o rn íků , a to na základě p říje m ce m p ředložené průběžné zprávy či závěrečné zprávy. Závěrečná zpráva obsahuje inform ace a přílohu podle odst. 6 písm. b) té to přílohy. Evaluace m ůže být navázána na provedení fin an ční nebo veřejnosprávní finanční k o n tro ly , k te ro u p ro vá d í rovněž p o skyto va te l. P oskytovatel p ro vád í hodnocení II. stupně (evaluaci) vždy p ři zjištění nesouladu v I. stu p n i h od no cen í (m o n ito rin g u ) a vždy po ukončení řešení Projektu. 4) Podle výsledku h od no cen í ve II. stu p n i bude P ro je kt zařazen do je d n é z následujících kategorií: V Projekt úspěšně p ln í/sp lnil stanovené cíle v souladu se sm louvou; bylo dosaženo vynikajících výsledků ve výzkum u a vývoji m ezinárodního význam u. Výsledek hodnocení Projektu v té to kategorii je třeba podrobně odů vod nit popisem skutečností, které prokazatelně ovlivň ují nebo o vlivnily aktuální světové tre n d y výzkum u a vývoje. Projekt p ln í/sp ln il stanovené cíle v rozsahu stanoveném ve sm louvě („uspěl podle zadání") a byly získány kva litn í výsledky ve výzkum u a vývo ji na národní úrovni. O Projekt n eplní/nesplnil stanovené cíle z důvodů, které nem ohl poskytovatel ani příjemce předvídat. O statní podm ínky stanovené ve sm louvě byly ale dodrženy. Výsledek hodnocení Projektu v té to kategorii je třeba podrobně o d ů vo d n it popisem a vysvětlením skutečností, které příjem ce objektivně nem ohl předvídat a které mu z prokazatelně o b je ktivn ích d ů vo d ů zn em ožn ily s p ln it všechny cíle stanovené v Příloze II. Nesplněné cíle jsou kategorizovány na cíle, které nebyly naplněny vůbec a cíle, které byly naplněny M inisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy Identifikační kód: L T E 2 18002 Č .j.: MSMT-28933/2018-3 zčásti. V druhém případě je třeba specifikovat, do jaké m íry byly cíle naplněny. Protože výsledek hodnocení Projektu v kategorii „O " znamená nesplnění některých závazků příjem ce stanovených ve sm louvě, případné uplatnění sankcí je třeba posuzovat v souladu s článkem 14 sm louvy. P rojekt n e p ln í/n e sp ln il sta no ven é cíle, p od m ín ky stanovené sm lo uvo u n ebyly ze strany příjem ce dodrženy. Výsledek hodnocení Projektu v té to kategorii znamená neplnění podm ínek sm louvy a u platnění sankcí je třeba posuzovat v souladu s článkem 9 smlouvy. V případě, že půjde o výsledek p růběžného h odnocení P rojektu, p ro m ítn e se do výše poskytované podpory Projektu pro další etapu řešení, kdy původně stanovená výše pod po ry pro následující kalendářní rok nebo pro celé následující o bd ob í může být snížena až o 50 % o p ro ti h o d n o tě uvedené ve sm louvě. V ýsledek h od n o ce n í v té to kategorii v posledním roce řešení Projektu bude spojen s uplatněním sankce, která může m ít i fo rm u úplného o d n ě tí pod pory, požadavku na je jí vrácení nebo vrácení je jí části podle článku 10 smlouvy. 5) V souvislosti s vyhodnocením Program u může poskytovatel požadovat, aby příjem ce předložil další podklady pro závěrečné zhodnocení výsledků Projektu, případných přínosů Projektu a jejich socioekonom ických dopadů v návaznosti na vyčerpanou p o d p o ru v o b d o b í až do 180 dnů ode dne ukončení poskytování podpory v rámci Programu. 6) Pro účely kontroly Projektu v průběhu a na konci jeh o řešení má příjem ce povinnost předložit poskytovateli ke schválení následující dokum enty: a) průběžnou zprávu o řešení Projektu, je -li podle ustanovení odst. 3} té to přílohy vyžadována. Průběžná zpráva musí obsahovat • inform ace o postupu prací na Projektu, • zhodnocení dosažených dílčích cílů Projektu, • porovnání skutečně provedených prací na Projektu s plánovaným harm onogram em , • přehled a zdůvodnění případných změn, které během řešení Projektu nastaly o proti původním plánům v harm onogram u a rozpočtu, včetně uvedení stanoviska poskytovatele, • porovnáni výše skutečně vynaložených uznaných nákladů a výše skutečně čerpané podpory s plánovaným rozpočtem , • porovnání skutečných výstupů Projektu s daty zveřejněným i příjem cem , • roční vyúčtování uznaných nákladů Projektu, včetně souhrnného a položkového výpisu nákladů z účetní evidence, za m o n ito ro v a c í období. V rámci průběžného hodnocení je rovněž posuzováno plnění inform ační povinnosti příjem ce a p ředávání in fo rm a cí do IS VaVal. P ovinnou p řílo ho u průběžné zprávy js o u dva o p o n e n tn í posudky dvou nezávislých o p o n e n tů a zápis z o p o n e n tn íh o řízení. Průběžné o p o n e n tn í řízení se provádí podle pokynů poskytovatele^; Poskytovatel zveřejní pokyny k o ponentním u řízení na internetových stránkách Program u. Podle pokynů p o s kytova te le si te n to zpravidla vyhrazuje prá vo u rč it o p o n e n ty a členy o p o n e n tn í rady nebo členy k o n tro ln í komise, te rm ín , m ísto konání a způsob provedení o p o ne n tn íh o řízení nebo kon tro lníh o dne. Příjemce má právo se k návrhu p o s kytova te le vyjá d řit, a to nejdéle 7 ka le n d á řn íc h d n ů od je h o d o ru če n í. Pokud ta k neučiní, má se za to , že s návrhem poskytovatele souhlasí. Případné nám itky příjem ce však poskytovatel není povinen akceptovat. M inisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy Identifikační kód: LTE218002 Č .j.; MSMT-28933/2018-3 b) závěrečnou zprávu o řešení Projektu, která obsahuje veškeré in fo rm a ce o prů bě hu řešení P ro je ktu v posledním kalendářním roce a za celé o b d o b í řešení Projektu (tj. ode dne oznám eného zahájení Projektu do dne jeh o ukončení), souhrnné zhodnocení a přehled dosažených výsledků a výstupů s ohledem na všechny stanovené cíle, plnění předepsaných indikátorů, vyúčtování celkových uznaných nákladů Projektu a přehled vynaložených nákladů včetně specifikace jejich položek a souhrnného a položkového výpisu z účetní evidence, výpis o čerpání přidělené podpory Projektu, přehled a zdůvodnění případných zm ěn, které během řešení Projektu nastaly o p ro ti původním plánům v harm onogram u a rozpočtu, včetně uvedení stanoviska poskytovatele. Součástí závěrečné zprávy je redakčně upravená závěrečná zpráva, tj. závěrečná zpráva upravená k publikování tak, aby poskytla tře tím stranám natolik dostatečnou inform aci o dosažených výsledcích, že m ohou požádat příjem ce o licenci na výsledky, aniž by byla ohrožena p rio rita příjem ce výsledky publikovat, autorsky nebo jina k právně chránit, kom erčně využít či jiným způsobem zveřejnit. (Redakčně upravená závěrečná zpráva se nepře dklá dá v případě, kdy lze závěrečnou zprávu z v e ře jn it v plném znění). Povinnou přílohou závěrečné zprávy jsou dva o p o n e n tn í posudky dvou nezávislých o p o n e n tů a zápis z o p o n e n tn íh o řízení. Závěrečné o p o n e n tn í řízení se provádí podle pokynů poskytovatele^; c) d od a te čn é zprávy, tj. ja k é k o liv další zprávy vyžádané p o skyto vatele m za účelem k o n tro ly . 7) Příjemce zpracuje doku m enty podle odst. 6 té to přílohy v rozsahu a form átech podle pokynů poskytovatele, a předkládá je poskytovateli pouze v digitální podobě jako datovou zprávu do d a to vé schránky p oskyto vatele s ID v id a a w t. 8) Příjemce předkládá průběžnou zprávu poskytovateli (je-li podle odst. 3) vyžadována), podle odst. 6 písm. a) té to přílohy, bez zbytečného p ro dle ní do 60 kalendářních dnů od výzvy učiněné p o skyto va te le m , nejdéle však do 30. ledna následujícího kalendářního roku. P oskytovatel si může vyžádat m im ořádné předložení průběžné zprávy o řešení Projektu i m im o výše uvedené term íny. 9) Příjemce předkládá závěrečnou zprávu podle odst. 6 písm. b) té to přílohy poskytovateli nejdéle do 30 kalendářních dnů po ukončení Projektu podle článku 3 odst. 3 smlouvy. 10) Poskytovatel je oprávněn nařídit příjem ci uspořádat kontrolní den kdykoli v průběhu řešení Projektu a předložené zprávy podle odst. 6 té to přílohy nechat v rámci kontrolního dne posoudit k o n tro ln í kom isí. K o ntro lní den se provádí podle pokynů poskytovatele. 11) O p o n e n tn í řízení nebo k o n tro ln í den organizačně a fin a n čn ě zajišťuje příjem ce a k o n a jí se zpravidla v m ístě řešení Projektu, pokud poskytovatel po předchozí dohodě s příjem cem nestanoví jinak. Příjemce je povinen osobám , které se účastní oponentního řízení nebo kontrolního dne nebo jsou jm e no vitě určeny poskytovatelem , poskytnout v předem dohodnuté dob ě p řístu p na pracoviště, kde je P rojekt řešen, k osobám podílejícím se na řešení P rojektu, ke všem d oku m e ntům , počítačovým záznamům a zařízením, které přísluší k Projektu. Od osob účastnících se opo ne ntníh o řízení nebo ko n tro ln íh o dne se požaduje slib m lčenlivosti ve vztahu k obchodním u či jin é m u typu ta jem ství definovaného podle zvláštních právních předpisů. M inisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy Identifikační kód: LTE218002 Č .j.: MSMT-28933/2018-3 12) O ponentní rada při oponentním řízení a kontrolní komise při kontrolním dnu a jednáních souvisejících s průběhem řešení a ukončením P rojekt postu pu jí zejména v souladu se zákonem č. 1 30 /2 0 0 2 Sb., pokyn y poskyto vatele a M e to d ik o u h od no cen í výsledků výzkum ných organizací a h od n o ce n í výsledků ukončených pro gram ů schvalovanou vlád ou ČR a p la tn o u pro h odnocení uplynulého kalendářního roku. 13) Z ko n tro ln íh o dne je pořizován zápis, který je vyhoto ven vždy na m ístě ve dvou vyhotoveních, přičem ž jeden z nich náleží poskytovateli a dru hý příjem ci. Příjemce je povinen d o ru čit poskytovateli zprávu z kontrolního dne do 7 kalendářních dnů ode dne jeho konání. M inisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy Identifikaí Č.j.: MSMT-28933/2018-3 lte: Příloha IV. ke smlouvě Tabulka snížených odvodů za porušení rozpočtové kázně Pořadové Typ porušení rozpočtové kázně Sankce číslo 1. Porušení rozpočtové kázně v souvislostí s povinnostmi vyplývajícími ze ZVZ^ 1. • N eprovedení zadávacího řízení na výběr 100% 2. d o d a v a te le /z h o to v ite le částky dotace, použité na • Neuveřejnění oznám ení o zahájení zadávacího financování předm ětné zakázky řízení p oku d Je ozná m e ní o zahájení požadováno zákonem Rozdělení předm ětu veřejné zakázky 100% s důsledkem snížení předpokládané hodnoty částky dotace, použité na pod fin an ční lim ity stanovené v ZVZ financování předm ětné zakázky v případě, že te n to p ostup vede až k zadání ve ře jn é zakázky bez Jakéhokoli výběrového řízení N euveřejnění oznám ení o zakázce v souladu 50 - 80 % s příslušným i pravidly (např. zveřejnění v Ú ředním vě stníku Evropské unie (OJEU), částky dota ce, použité na pokud to vyžadují směrnice) 3. financování předm ětné zakázky, podle závažnosti porušení pravidel • Nedostatečné definování předm ětu zakázky 10 -1 0 0 % v oznám ení/výzvě o zahájení zadávacího řízení, nebo v zadávací dokumentaci částky dotace, použité na financování předm ětné zakázky • Nastavení kvalifikačních předpokladů a/nebo hodnotících k rité rií v rozporu se ZVZ (např. nastavení kvalifikačních předpokladů, jež 4. nesouvisí s předm ětem veřejné zakázky nebo nejsou přim ěřené vzhledem k předm ětu zakázky nebo stanovení diskrim inačních technických p od m ín e k) • N eposkytnutí zadávací dokum entace případným 80 - 90 % uchazečům/zájem cům v dostatečném časovém předstihu (před koncem lhůty pro podání částky dota ce, použité na financování předm ětné zakázky 5. nabídek) • Nedodržení lh ů t pro podání nabídek nebo lhůt pro doručení žádosti o účast nebo nezveřejnění jejich prodloužení ZVZ = zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek . M inisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy Identifikační kód Č.j.: MSMT-28933/2018-3 LTE118002 • Úprava kvalifikačních krité rií po otevření 100% nabídek, m ající za následek neo právn ěn é p řije tí uchazečů částky dotace, p oužité na financování předm ětné zakázky • Nedostatek transparentnosti/nerovné zacházení během hodnocení nabídek nebo změna nabídky během hodnocení 6. • Nezákonné vyjednávání o nabídkách • O d m ítnu tí nabídky obsahující m im ořádně nízkou nabídkovou cenu ve vztahu k předm ětu veřejné zakázky bez vyzvání uchazeče k písemnému zdůvodnění částí nabídky, jež jsou pro výši nabídkové ceny podstatné Uzavření sm louvy s dodavatelem /zhotovitelem , 100% k te rý se neúčastnil zadávacího řízení částky dotace, použité na Uzavření sm louvy s uchazečem, kte rý m ěl být dle financování předm ětné zakázky zákona obliga torn ě vyloučen ze zadávacího řízení N ezákonné vylou čen í zájem ce/uchazeče ze zadávacího řízení m im o případ, kdy ta to skutečnost nemá vliv na výb ěr nejvhodnější nabídky, respektive vliv na pořadí uchazečů, s nim iž je možné uzavřít sm louvu {první 3 v pořadí) Nezákonné použití jednacího řízení bez 100% uveřejnění nebo podstatná změna původních zadávacích částky dota ce, p ou žité na podm ínek v jednacím řízení s uveřejněním financování předm ětné zakázky Zadání dodatečných zakázek na služby/dodávky 100% (pokud to to zadání představuje podstatnou změnu původních podm ínek zakázky) bez hodnoty dodatečných zakázek soutěže, a to pokud neplatí jedna z následujících p od m ín e k: m im ořádná naléhavost způsobena nepředvídatelným i událostm i nepředvídatelná okolnost pro doplňkové služby, dodávky M inisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy Identifikační kód Č.j.: MSMT-28933/2018-3 LTE118002 Nezveřejnění hodnotících a kvalifikačních kritérií 0 - 6 0 % ve ře jn é zakázky v IS CEDR^ před plánovaným vyhlášením částky dotace, použité na 9. financování předm ětné zakázky, podle závažnosti porušení povinností Jiné závažné porušení pravidel pro zadávání 60 -100 % veřejných zakázek, jestliže m ělo či m ohlo m ít vliv 10. na výb ěr na nejvhodnější nabídky částky dotace, p ou žité na financování předm ětné zakázky, podle závažnosti porušení p ra v id e l O statní méně závažná porušení zde výslovně 0-50% neuvedených p o vin n o s tí vyplývajících ze ZVZ částky dotace, použité na 11. financování předm ětné zakázky II. Porušen ' rozpočtové kázně v souvislosti s ostatním i povinnostmi vyplývajícími ze smlouvy Nearchivování veškeré dokum entace spojené 60 -100 % s im plem entací projektu m inim álně po dobu deseti let od data posledního poskytnutí podpory celkové částky dotace nebo je jí části 12. 0-50% celkové částky dotace, v méně závažných případech • Neoznámení podstatné změny v projektu 100% celkové částky dotace, použité na financování předm ětné a k tiv ity 13. • Neoznámení nepodstatné změny v projektu 0 - 50 % částky dotace, použité na financování předm ětně aktivity, v méně závažných případech Nevytvoření podmínek k provedení kontroly 80-90% 14. vzta h u jící se k realizaci p ro je k tu a /n e b o neposkytnutí součinnosti při prováděné kontrole Celkové částky dotace • Předkládání nepravdivých a/nebo neúplných 100% 15. informací poskytovateli v závažných případech IS CEDR = informační systém centrální registr dotací M inisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy Identifikační kód Č. ].: M 5M T-28933/2018-3 LTE118002 • Předkládání nepravdivých a/nebo neúplných částky dotace, použité na informací poskytovateli v méně závažných financování konkrétní aktivity, případech v případě úmyslného jednání, vážně poškozujícího Nezacházení s m ajetkem spolufinancovaným realizaci/udržitelnost projektu z prostředků na financování projektu s péčí 0-40% částky dotace, použité na 16. řádného hospodáře. Zejména nepojištění, financování konkrétní aktivity, v méně závažných případech nezabezpečení proti poškození, odcizení nebo 60 - 90 % celkové částky dotace ztrátě 40 - 90 % • N eposkytnutí inform ací o kontrolách celkové částky dotace p ro ved en ých jin ý m i su bjekty, podezřeních na nesrovnalosti zjištěných v průběhu realizace 0-30% p ro je k tu celkové částky dotace, v m éně závažných případech 17. 30 -100 % celkové částky dotace, týka jící se • N eposkytnutí inform ací o p řije tí a splnění porušení povinností v závažných uložených opatření k nápravě případech 0-20% N eplnění/porušení jiných ve sm louvě o celkové částky dotace, tý k a jíc í se poskytnutí podpory příjemci stanovených porušení povinností v méně povinností závažných případech 18.