Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO uzavřená ve smyslu § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, mezi těmito smluvními stranami: 1. objednatelem: město Cheb se sídlem: náměstí Krále Jiřího z Poděbrad 1/14, 350 20 Cheb IČO: 00253979 DIČ: CZ 00253979 Bankovní spojení: KB Cheb č. ú. 528331/0100 zastoupený: Mgr. Zdeňkem Hrkalem, starostou města a 2. zhotovitelem: SWIETELSKY stavební s.r.o. zapsaná v obchodním rejstříku vedeném rejstříkovým soudem v Českých Budějovicích, spisová značka C 8032 se sídlem: Pražská tř. 495/58, 370 04 České Budějovice IČO: 48035599 DIČ: CZ 48035599 Bankovní spojení: ČSOB a.s číslo účtu 0212269343/0300 zastoupený: Františkem Bedušem, ředitelem oblasti Karlovy Vary Jindrou Korcovou, vedoucí odd.přípravy a kalkulací na základě společné plné moci I. Předmět smlouvy 1.1 Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje provést pro objednatele řádně a včas, na svůj náklad a nebezpečí sjednané dílo dle článku II. této smlouvy a objednatel se zavazuje za provedené dílo zaplatit zhotoviteli cenu ve výši a za podmínek sjednaných v této smlouvě. 1.2 Zhotovitel provede dílo dle článku II. této smlouvy s tím, že řádně a včas provede odstranění vodorovného dopravního značení na letišti v Chebu, dráhy RWY, v rozsahu nutném k provedení díla dle této smlouvy, obecně závazných právních předpisů, ČSN, ČN a ostatních norem. 1.3 Podkladem pro uzavření smlouvy je cenová nabídka předložená zhotovitelem ze dne 27.09.2018, která tvoří samostatnou přílohu této smlouvy. II. Specifikace díla 2.1 Předmětem smlouvy je provedení díla „Odstranění vodorovného dopravního značení dráhy RWY, na letišti v Chebu – čára 0,5 x 2000 m“. 2.2 Zhotovitel prohlašuje, že má pro plnění předmětu díla platné oprávnění (předmět činnosti je zapsán v obchodním rejstříku) a potřebné zkušenosti s dílem tohoto charakteru, potřebné odborníky a kvalifikaci pro zhotovení díla, že se dostatečně Stránka 1 z 7 seznámil s faktickým stavem dráhy RWY a nezjistil žádné překážky ani další nesrovnalosti, které by bránily provedení díla dle uvedené ceny a této smlouvy. 2.3 Předmětem smlouvy jsou rovněž činnosti, práce a dodávky, které nejsou v nabídce zhotovitele obsaženy, ale o kterých zhotovitel věděl, nebo podle svých odborných znalostí vědět měl nebo mohl, že jsou k řádnému a kvalitnímu provedení díla dané povahy třeba. III. Doba plnění a dodací podmínky 3.1 Zhotovitel se zavazuje dílo řádně provést a protokolárně je předat objednateli nejpozději ve lhůtách uvedených v odst. 3.2. 3.2 Smluvní strany se dohodly, že dílo bude provedeno jako celek, a to v následujících termínech: Zahájení prací: duben 2019 Dokončení prací: do 20 dnů od zahájení prací Protokolární předání a převzetí díla: do 5 dnů od dokončení prací Kompletním předáním díla se rozumí úplné dokončení předmětu plnění včetně předání s předávacím protokolem. IV. Cena 4.1. Smluvní strany se dohodly na pevné ceně za provedení díla, včetně všech přirážek, ve výši: broušení dráhy 1 metr/2 91,80 Kč strojní zametení povrchu dráhy 1 metr/2 3,20 Kč denní značení bílá barva 1 metr/2 140,00 Kč denní značení žlutá barva 1 metr/2 230,00 Kč rozměření a předznačení 1 metr/2 22,40 Kč 9 000,00Kč nájezd techniky kpl 1x odvoz + poplatek na skládku dle dodaných vážních lístků K ceně bude připočteno DPH ve výši 21% Výše uvedená cena za provedení díla bude splatná dle ustanovení článku VI. odst. 6. 2. této smlouvy. 4.2. V ceně za provedení díla jsou zahrnuty veškeré náklady zhotovitele, které při plnění svého závazku dle této smlouvy vynaloží, včetně započtení rezerv na úhradu nepředvídatelných nákladů vyplývajících z rizik u akce tohoto charakteru obvyklých, pokud není smlouvou stanoveno jinak. Cena za provedení díla nebude do ukončení díla předmětem zvýšení, pokud tato smlouva výslovně nestanoví jinak. Zhotovitel prohlašuje, že všechny technické, finanční, věcné a ostatní podmínky díla zahrnul do kalkulace ceny za provedení díla. Stránka 2 z 7 4.3. Veškeré práce nad rámec smlouvy, změny, doplňky nebo rozšíření, které nejsou součástí díla dle této smlouvy, musí být vždy před realizací písemně objednány a odsouhlaseny objednatelem včetně jejich ocenění. Pokud zhotovitel provede některé z těchto prací bez potvrzeného dodatku této smlouvy, má objednatel právo odmítnout jejich úhradu a cena za jejich provedení se stává součástí ceny za provedení díla. 4.4. V případě nepříznivých klimatických podmínek či objektivně nepředvídatelných skutečností, je možné po dohodě s objednatelem prodloužit lhůtu plnění. Lhůta plnění může být prodloužena o dny, kdy byly nepříznivé klimatické podmínky. Tyto dny musí být zapsány ve stavebním deníku. V takovém případě je nejzazším termínem pro dokončení stavby 30.05.2019. 4.5. Cena za provedení díla je považována za uhrazenou řádně a včas, pokud ke dni splatnosti ceny za provedení díla či její splátky, budou peněžní prostředky odepsány z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele, uvedeného v záhlaví této smlouvy. 4.6. Daňový doklad bude obsahovat veškeré náležitosti daňového dokladu stanovené zákonem č. 235/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů. V případě, že daňový doklad nebude obsahovat předepsané náležitosti, je objednatel oprávněn doklad vrátit ve lhůtě do data splatnosti. Zhotovitel je povinen takový doklad opravit, aby splňoval náležitosti dané zákonem. Lhůta pro zaplacení začíná běžet dnem doručení opraveného dokladu. 4.7. Celkovou smluvní cenu lze zvýšit pouze formou písemného dodatku ke smlouvě uzavřeného mezi objednatelem a zhotovitelem. V. Odpovědnost za vady 5.1. Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě. 5.2. Zhotovitel odpovídá za vady, které má dílo v době jeho předání objednateli. Zhotovitel odpovídá za vady díla vzniklé po předání díla objednateli, jestliže byly způsobeny porušením jeho povinností. 5.3. Zhotovitel odpovídá za vady, které mají vliv na kvalitu díla. 5.4. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za jakost díla ode dne řádného protokolárního převzetí díla, ve smyslu ustanovení článku I. a článku II. a to v délce 24 měsíců a zavazuje se, že v této lhůtě bezplatně odstraní veškeré závady, jejichž odstranění objednatel uplatní. 5.5. Objednatel je povinen vady písemně reklamovat u zhotovitele, a to bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. 5.6. Právo na odstranění vady díla, zjištěné po předání díla, objednatel u zhotovitele uplatní písemnou formou. Zhotovitel bez zbytečného odkladu, nejpozději ve lhůtě do tří pracovních dní od doručení reklamace, projedná reklamovanou vadu a způsob jejího odstranění. Neodstraní-li zhotovitel vady díla jím zaviněné v přiměřeně dostatečné lhůtě, tj. nejpozději do čtrnácti kalendářních dní od jejich reklamace objednatelem, Stránka 3 z 7 může objednatel požadovat přiměřenou slevu z ceny díla. Nárok objednatele účtovat zhotoviteli smluvní pokutu tím nezaniká. 5.7. Práva a povinnosti ze zhotovitelem poskytnuté záruky nezanikají na předané části díla ani odstoupením kterékoli ze smluvních stran od smlouvy. 5.8. O reklamačním řízení budou objednatelem pořizovány písemné zápisy ve dvojím vyhotovení, z nichž jeden stejnopis obdrží každá ze smluvních stran. 5.9. Zhotovitel neodpovídá za vady díla, jestliže tyto vady byly způsobeny předáním nevhodných nebo neúplných podkladů a pokynů v případě, že zhotovitel ani při vynaložení odborné péče nevhodnost těchto podkladů nebo pokynů nemohl zjistit, nebo na ně objednatele upozornil a objednatel na jejich použití trval. VI. Platební podmínky 6.1. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli cenu díla po jeho řádném provedení a předání, a to ve lhůtě stanovené v článku VI. odst. 6.2. 6.2. Úhrada za dílo jako celek bude provedena po protokolárním předání předmětu díla bez zjevných vad a nedodělků, ve fakturaci bude provedeno vyúčtování DPH dle platných předpisů a případné smluvní pokuty a úroky z prodlení. Splatnost faktury bude 14 dnů ode dne doručení objednateli. V případě, že do termínu splatnosti faktury nebudou odstraněny případné závady, prodlužuje se splatnost závěrečné faktury o dalších 10 dnů od termínu odstranění poslední závady, uvedené v předávacím protokolu. 6.3. Úhrada bude provedena bezhotovostně převodem na účet zhotovitele. VII. Smluvní pokuty 7.1. Objednatel je oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu v případě prodlení zhotovitele: a) s termíny dle článku III. odst. 3.2. smlouvy; b) s předáním kompletních dokladů nezbytných k převzetí díla; - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu a) činí 1 000 Kč za každý i započatý den. - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu b) činí 1 000 Kč za každý i započatý den prodlení. 7.2. Objednatel je dále oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu, pokud odstoupil od smlouvy z důvodů uvedených v ustanovení článku VIII. této smlouvy, výše smluvní pokuty činí v takovém případě 5 % z celkové hodnoty díla. 7.3. Smluvní strany se dohodly, že v případě prodlení se zaplacením faktury zhotovitele objednavatelem dle této smlouvy, má zhotovitel právo uplatnit smluvní pokutu ve výši 0,01 % z dlužné částky za každý kalendářní den prodlení. 7.4. Smluvní pokuta je splatná do 14 dnů od data doručení písemné výzvy k zaplacení ze strany oprávněné, a to na uvedený účet. Uplatněním smluvní pokuty není dotřeno právo Stránka 4 z 7 na případnou náhradu způsobené škody. Zhotovitel dává výslovný souhlas k eventuálnímu provedení vzájemného zápočtu pohledávek. VIII. Odstoupení od smlouvy 8.1. Smluvní strany se dohodly, že mohou od této smlouvy odstoupit v případech, kdy to stanoví zákon či tato smlouva, jinak v případě podstatného porušení této smlouvy. Odstoupení od smlouvy musí být provedeno písemnou formou a je účinné okamžikem jeho doručení zhotoviteli. Odstoupením od smlouvy se tato smlouva od okamžiku doručení projevu vůle směřujícího k odstoupení od smlouvy objednatelem ruší. Smluvní strany se dohodly, že podstatným porušením smlouvy se rozumí zejména prodlení zhotovitele: a) s termíny dle článku III. odst. 3.2. smlouvy; b) s předáním kompletních dokladů nezbytných k převzetí díla; c) s odstraněním vad a nedodělků oproti lhůtám, jež byly objednatelem stanoveny v protokolu o předání a převzetí díla; d) s odstraněním vad uplatněných objednatelem v záruční době. IX. Kontaktní osoby a doručování 9.1. Smluvní strany se dohodly, že kontaktní osobou pro technickou realizaci projektových prací a odsouhlasení provedených prací na straně objednatele je: a na straně zhotovitele: Václav Michálek, referent odboru investičního František Beduš, ředitel oblasti Karlovy Vary Petr Vendů, vedoucí stavby oblasti Karlovy Vary 9.2. Smluvní strany se dohodly, že kontaktní osobou ve věcech smlouvy, dodatků, plateb a faktur na straně objednatele je: a na straně zhotovitele: Ing. Věra Tomsová, vedoucí odboru investičního František Beduš, ředitel oblasti Karlovy Vary 9.3. Smluvní strany se dohodly na následujícím způsobu doručování: Poštou – faktury a dodatky ke smlouvě – adresa objednavatele: MěÚ Cheb, náměstí Krále Jiřího z Poděbrad 1/14, 350 20 Cheb – adresa zhotovitele: v záhlaví této smlouvy. Osobně – veškeré technické doklady, zápisy atd., vyplývající z vlastní technické realizace akce. Za objednatele i zhotovitele potvrdí převzetí kontaktní osoby, nebo jejich zástupci. Stránka 5 z 7 V případě doručování dokumentů se za řádně doručené považují též dokumenty doručené prostřednictvím datové schránky. Doručuje-li se způsobem podle zákona č. 300/2008 Sb., v platném znění, ustanovení jiných právních předpisů upravující způsob doručení se nepoužijí. Dokument, který byl dodán do datové schránky, je doručen okamžikem, kdy se do datové schránky přihlásí osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodanému dokumentu. Nepřihlásí-li se tato osoba do datové schránky ve lhůtě 10 dnů ode dne, kdy byl dokument dodán do datové schránky, považuje se tento dokument za doručený posledním dnem této lhůty. Takovéto doručení dokumentu má stejné právní účinky jako doručení do vlastních rukou. 9.4. Smluvní strany se dohodly, že v případě změny sídla či místa podnikání, a tím i adresy pro doručování, budou neprodleně informovat druhou stranu. X. Pojištění 10.1. Zhotovitel prohlašuje, že je pojištěn pro provádění díla, pojistnou smlouvou pro případ pojistné události související s prováděním díla, a to zejména a minimálně v rozsahu: pojištění odpovědnosti za škody způsobené činností zhotovitele při provádění díla na hodnotu pojistné události minimálně ve výši ceny díla sjednané ve smlouvě. XI. Závěrečná ustanovení 11.1. Tato smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění prostřednictvím registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv. Objednatel se zavazuje realizovat zveřejnění této smlouvy v předmětném registru v souladu s uvedeným zákonem. 11.2. Smlouva je vyhotovena ve 4 stejnopisech, z nichž zhotovitel obdrží dva výtisky. Každý stejnopis má právní sílu originálu. 11.3. V případě neplatnosti nebo neúčinnosti některého ustanovení této smlouvy nebudou dotčena ostatní ustanovení smlouvy. 11.4. Tato smlouva je uzavřena v souladu s ustanovením článku IV. odst. 1 písm. d) směrnice č. 30/2016 o zadávání veřejných zakázek městem Cheb a právnickými osobami zřízenými nebo založenými městem Cheb, schválené usnesením Rady města Chebu č. RM 445/17/2016, a její uzavření bylo schváleno na poradě vedení města dne 13.11.2018. 11.5. Tuto smlouvu lze měnit, doplňovat a upřesňovat pouze oboustranně odsouhlasenými, písemnými a průběžně číslovanými dodatky, podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran. K jakýmkoli ústním ujednáním se nepřihlíží. 11.6. Smluvní strany výslovně prohlašují, že jsou k právnímu jednání zcela svéprávné, že tato smlouva je projevem jejich pravé, určité a svobodné vůle a že si tuto smlouvu podrobně přečetly, zcela jednoznačně porozuměly jejímu obsahu, proti kterému nemají žádných Stránka 6 z 7 výhrad, uzavírají ji dobrovolně, nikoliv v tísni, pod nátlakem nebo za nápadně jednostranně nevýhodných podmínek a takto ji podepisují. 11.7. Smluvní strany ujednaly, v souladu s ustanovením § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, v platném znění, že v případě jejich sporu, který by byl řešen soudní cestou, je místně příslušným soudem místně příslušný soud objednatele. 11.8. Objednatel je oprávněn změnit rozsah díla. Zhotovitel se zavazuje souhlasit s jakýmikoliv úpravami v předmětu smlouvy učiněnými objednatelem, tj. omezením či rozšířením předmětu smlouvy, dle konkrétních požadavků objednatele, především s ohledem na postupné přidělování finančních prostředků z příslušného rozpočtu, a to i v průběhu zhotovování díla. Dále se zhotovitel zavazuje provést veškeré nepředvídané a dodatečné práce. Tyto vícepráce, případně méněpráce budou oběma smluvními stranami sjednány písemnými změnami smlouvy. Pokud taková změna předmětu plnění bude mít vliv na termín plnění, jsou smluvní strany povinny sjednat v příslušné změně smlouvy i změnu termínu plnění. V případě, že dojde ze strany objednatele podstatným způsobem k omezení rozsahu díla či zastavení prací na díle z důvodů zaviněných objednatelem, dohodly se smluvní strany, že objednatel uhradí zhotoviteli přiměřené a prokázané náklady spojené s tímto omezením či zastavením, avšak zhotovitel nebude účtovat ušlý zisk. V Karlových Varech dne ……………. V Chebu dne …………….. ______________________ ______________________ za zhotovitele za objednatele František Beduš Jindra Korcová Mgr. Zdeněk Hrkal, starosta Ředitel oblasti K. Vary vedoucí odd.přípravy a kalkulací -na základě společné plné moci- Stránka 7 z 7