Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7409723: Odstranění vodorovného dopravního značení dráhy RWY, na letišti v

Příloha SOD_VZMR_VDZ na RWY letiště Cheb_př_07_11_2018.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO

uzavřená ve smyslu § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění
pozdějších předpisů, mezi těmito smluvními stranami:

   1. objednatelem:   město Cheb
   se sídlem:         náměstí Krále Jiřího z Poděbrad 1/14, 350 20 Cheb
   IČO:               00253979
   DIČ:               CZ 00253979
   Bankovní spojení:  KB Cheb č. ú. 528331/0100
   zastoupený:        Mgr. Zdeňkem Hrkalem, starostou města

a

   2. zhotovitelem:   SWIETELSKY stavební s.r.o.

   zapsaná v obchodním rejstříku vedeném rejstříkovým soudem v Českých Budějovicích, spisová

   značka C 8032

   se sídlem:         Pražská tř. 495/58, 370 04 České Budějovice

   IČO:               48035599

   DIČ:               CZ 48035599

   Bankovní spojení:  ČSOB a.s číslo účtu 0212269343/0300

   zastoupený:        Františkem Bedušem, ředitelem oblasti Karlovy Vary

                      Jindrou Korcovou, vedoucí odd.přípravy a kalkulací na

                      základě společné plné moci

                                                       I.

                                     Předmět smlouvy

1.1 Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje provést pro objednatele řádně a včas, na svůj
       náklad a nebezpečí sjednané dílo dle článku II. této smlouvy a objednatel se zavazuje
       za provedené dílo zaplatit zhotoviteli cenu ve výši a za podmínek sjednaných v této
       smlouvě.

1.2 Zhotovitel provede dílo dle článku II. této smlouvy s tím, že řádně a včas provede
       odstranění vodorovného dopravního značení na letišti v Chebu, dráhy RWY, v rozsahu
       nutném k provedení díla dle této smlouvy, obecně závazných právních předpisů, ČSN,
       ČN a ostatních norem.

1.3 Podkladem pro uzavření smlouvy je cenová nabídka předložená zhotovitelem ze dne
       27.09.2018, která tvoří samostatnou přílohu této smlouvy.

                                                       II.

                                      Specifikace díla

2.1 Předmětem smlouvy je provedení díla „Odstranění vodorovného dopravního značení
       dráhy RWY, na letišti v Chebu – čára 0,5 x 2000 m“.

2.2 Zhotovitel prohlašuje, že má pro plnění předmětu díla platné oprávnění (předmět
       činnosti je zapsán v obchodním rejstříku) a potřebné zkušenosti s dílem tohoto
       charakteru, potřebné odborníky a kvalifikaci pro zhotovení díla, že se dostatečně

                                Stránka 1 z 7
       seznámil s faktickým stavem dráhy RWY a nezjistil žádné překážky ani další
       nesrovnalosti, které by bránily provedení díla dle uvedené ceny a této smlouvy.

2.3 Předmětem smlouvy jsou rovněž činnosti, práce a dodávky, které nejsou v nabídce
       zhotovitele obsaženy, ale o kterých zhotovitel věděl, nebo podle svých odborných
       znalostí vědět měl nebo mohl, že jsou k řádnému a kvalitnímu provedení díla dané
       povahy třeba.

                                                       III.

                            Doba plnění a dodací podmínky

3.1 Zhotovitel se zavazuje dílo řádně provést a protokolárně je předat objednateli nejpozději
       ve lhůtách uvedených v odst. 3.2.

3.2 Smluvní strany se dohodly, že dílo bude provedeno jako celek, a to v následujících
       termínech:

       Zahájení prací: duben 2019
       Dokončení prací: do 20 dnů od zahájení prací
       Protokolární předání a převzetí díla: do 5 dnů od dokončení prací

       Kompletním předáním díla se rozumí úplné dokončení předmětu plnění včetně předání
       s předávacím protokolem.

                                                       IV.

                                             Cena

4.1. Smluvní strany se dohodly na pevné ceně za provedení díla, včetně všech přirážek, ve
       výši:

broušení dráhy                  1 metr/2                       91,80 Kč
strojní zametení povrchu dráhy  1 metr/2                        3,20 Kč
denní značení bílá barva        1 metr/2                     140,00 Kč
denní značení žlutá barva       1 metr/2                     230,00 Kč
rozměření a předznačení         1 metr/2                       22,40 Kč
                                                             9 000,00Kč
nájezd techniky                 kpl 1x

odvoz + poplatek na skládku     dle dodaných vážních lístků

K ceně bude připočteno DPH ve výši 21%

Výše uvedená cena za provedení díla bude splatná dle ustanovení článku VI. odst. 6. 2.
této smlouvy.

4.2. V ceně za provedení díla jsou zahrnuty veškeré náklady zhotovitele, které při plnění
       svého závazku dle této smlouvy vynaloží, včetně započtení rezerv na úhradu
       nepředvídatelných nákladů vyplývajících z rizik u akce tohoto charakteru obvyklých,
       pokud není smlouvou stanoveno jinak. Cena za provedení díla nebude do ukončení díla
       předmětem zvýšení, pokud tato smlouva výslovně nestanoví jinak. Zhotovitel
       prohlašuje, že všechny technické, finanční, věcné a ostatní podmínky díla zahrnul do
       kalkulace ceny za provedení díla.

                                Stránka 2 z 7
4.3. Veškeré práce nad rámec smlouvy, změny, doplňky nebo rozšíření, které nejsou
       součástí díla dle této smlouvy, musí být vždy před realizací písemně objednány
       a odsouhlaseny objednatelem včetně jejich ocenění. Pokud zhotovitel provede některé
       z těchto prací bez potvrzeného dodatku této smlouvy, má objednatel právo odmítnout
       jejich úhradu a cena za jejich provedení se stává součástí ceny za provedení díla.

4.4. V případě nepříznivých klimatických podmínek či objektivně nepředvídatelných
       skutečností, je možné po dohodě s objednatelem prodloužit lhůtu plnění. Lhůta plnění
       může být prodloužena o dny, kdy byly nepříznivé klimatické podmínky. Tyto dny musí
       být zapsány ve stavebním deníku. V takovém případě je nejzazším termínem pro
       dokončení stavby 30.05.2019.

4.5. Cena za provedení díla je považována za uhrazenou řádně a včas, pokud ke dni
       splatnosti ceny za provedení díla či její splátky, budou peněžní prostředky odepsány
       z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele, uvedeného v záhlaví této smlouvy.

4.6. Daňový doklad bude obsahovat veškeré náležitosti daňového dokladu stanovené
       zákonem č. 235/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů. V případě, že daňový doklad
       nebude obsahovat předepsané náležitosti, je objednatel oprávněn doklad vrátit ve lhůtě
       do data splatnosti. Zhotovitel je povinen takový doklad opravit, aby splňoval náležitosti
       dané zákonem. Lhůta pro zaplacení začíná běžet dnem doručení opraveného dokladu.

4.7. Celkovou smluvní cenu lze zvýšit pouze formou písemného dodatku ke smlouvě
       uzavřeného mezi objednatelem a zhotovitelem.

                                                       V.

                                   Odpovědnost za vady

5.1. Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě.

5.2. Zhotovitel odpovídá za vady, které má dílo v době jeho předání objednateli. Zhotovitel
       odpovídá za vady díla vzniklé po předání díla objednateli, jestliže byly způsobeny
       porušením jeho povinností.

5.3. Zhotovitel odpovídá za vady, které mají vliv na kvalitu díla.

5.4. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za jakost díla ode dne řádného protokolárního
       převzetí díla, ve smyslu ustanovení článku I. a článku II. a to v délce 24 měsíců
       a zavazuje se, že v této lhůtě bezplatně odstraní veškeré závady, jejichž odstranění
       objednatel uplatní.

5.5. Objednatel je povinen vady písemně reklamovat u zhotovitele, a to bez zbytečného
       odkladu po jejich zjištění.

5.6. Právo na odstranění vady díla, zjištěné po předání díla, objednatel u zhotovitele uplatní
       písemnou formou. Zhotovitel bez zbytečného odkladu, nejpozději ve lhůtě do tří
       pracovních dní od doručení reklamace, projedná reklamovanou vadu a způsob jejího
       odstranění. Neodstraní-li zhotovitel vady díla jím zaviněné v přiměřeně dostatečné
       lhůtě, tj. nejpozději do čtrnácti kalendářních dní od jejich reklamace objednatelem,

                                                             Stránka 3 z 7
       může objednatel požadovat přiměřenou slevu z ceny díla. Nárok objednatele účtovat
       zhotoviteli smluvní pokutu tím nezaniká.

5.7. Práva a povinnosti ze zhotovitelem poskytnuté záruky nezanikají na předané části díla
       ani odstoupením kterékoli ze smluvních stran od smlouvy.

5.8. O reklamačním řízení budou objednatelem pořizovány písemné zápisy ve dvojím
       vyhotovení, z nichž jeden stejnopis obdrží každá ze smluvních stran.

5.9. Zhotovitel neodpovídá za vady díla, jestliže tyto vady byly způsobeny předáním
       nevhodných nebo neúplných podkladů a pokynů v případě, že zhotovitel ani při
       vynaložení odborné péče nevhodnost těchto podkladů nebo pokynů nemohl zjistit, nebo
       na ně objednatele upozornil a objednatel na jejich použití trval.

                                                       VI.

                                    Platební podmínky

6.1. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli cenu díla po jeho řádném provedení a předání,
       a to ve lhůtě stanovené v článku VI. odst. 6.2.

6.2. Úhrada za dílo jako celek bude provedena po protokolárním předání předmětu díla bez
       zjevných vad a nedodělků, ve fakturaci bude provedeno vyúčtování DPH dle platných
       předpisů a případné smluvní pokuty a úroky z prodlení. Splatnost faktury bude 14 dnů
       ode dne doručení objednateli. V případě, že do termínu splatnosti faktury nebudou
       odstraněny případné závady, prodlužuje se splatnost závěrečné faktury o dalších 10 dnů
       od termínu odstranění poslední závady, uvedené v předávacím protokolu.

6.3. Úhrada bude provedena bezhotovostně převodem na účet zhotovitele.

                                                      VII.

                                      Smluvní pokuty

7.1. Objednatel je oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu v případě prodlení zhotovitele:
             a) s termíny dle článku III. odst. 3.2. smlouvy;
             b) s předáním kompletních dokladů nezbytných k převzetí díla;

    - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu a) činí 1 000 Kč za
         každý i započatý den.

    - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu b) činí 1 000 Kč za
         každý i započatý den prodlení.

7.2. Objednatel je dále oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu, pokud odstoupil od
       smlouvy z důvodů uvedených v ustanovení článku VIII. této smlouvy, výše smluvní
       pokuty činí v takovém případě 5 % z celkové hodnoty díla.

7.3. Smluvní strany se dohodly, že v případě prodlení se zaplacením faktury zhotovitele
       objednavatelem dle této smlouvy, má zhotovitel právo uplatnit smluvní pokutu ve výši
       0,01 % z dlužné částky za každý kalendářní den prodlení.

7.4. Smluvní pokuta je splatná do 14 dnů od data doručení písemné výzvy k zaplacení ze
       strany oprávněné, a to na uvedený účet. Uplatněním smluvní pokuty není dotřeno právo

                                                             Stránka 4 z 7
na případnou náhradu způsobené škody. Zhotovitel dává výslovný souhlas
k eventuálnímu provedení vzájemného zápočtu pohledávek.

                                                      VIII.

                                 Odstoupení od smlouvy

8.1. Smluvní strany se dohodly, že mohou od této smlouvy odstoupit v případech, kdy to
       stanoví zákon či tato smlouva, jinak v případě podstatného porušení této smlouvy.
       Odstoupení od smlouvy musí být provedeno písemnou formou a je účinné okamžikem
       jeho doručení zhotoviteli. Odstoupením od smlouvy se tato smlouva od okamžiku
       doručení projevu vůle směřujícího k odstoupení od smlouvy objednatelem ruší. Smluvní
       strany se dohodly, že podstatným porušením smlouvy se rozumí zejména prodlení
       zhotovitele:

             a) s termíny dle článku III. odst. 3.2. smlouvy;
             b) s předáním kompletních dokladů nezbytných k převzetí díla;

             c) s odstraněním vad a nedodělků oproti lhůtám, jež byly objednatelem stanoveny
                  v protokolu o předání a převzetí díla;

             d) s odstraněním vad uplatněných objednatelem v záruční době.

                                                       IX.

                             Kontaktní osoby a doručování

9.1. Smluvní strany se dohodly, že kontaktní osobou pro technickou realizaci projektových
       prací a odsouhlasení provedených prací na straně objednatele je:

a na straně zhotovitele:  Václav Michálek, referent odboru investičního

                          František Beduš, ředitel oblasti Karlovy Vary
                          Petr Vendů, vedoucí stavby oblasti Karlovy Vary

9.2. Smluvní strany se dohodly, že kontaktní osobou ve věcech smlouvy, dodatků, plateb
       a faktur na straně objednatele je:

a na straně zhotovitele:  Ing. Věra Tomsová, vedoucí odboru investičního
                          František Beduš, ředitel oblasti Karlovy Vary

9.3. Smluvní strany se dohodly na následujícím způsobu doručování:

 Poštou – faktury a dodatky ke smlouvě – adresa objednavatele:
    MěÚ Cheb, náměstí Krále Jiřího z Poděbrad 1/14, 350 20 Cheb
    – adresa zhotovitele: v záhlaví této smlouvy.

 Osobně – veškeré technické doklady, zápisy atd., vyplývající z vlastní technické
    realizace akce. Za objednatele i zhotovitele potvrdí převzetí kontaktní osoby, nebo
    jejich zástupci.

                          Stránka 5 z 7
        V případě doručování dokumentů se za řádně doručené považují též dokumenty
           doručené prostřednictvím datové schránky. Doručuje-li se způsobem podle zákona
           č. 300/2008 Sb., v platném znění, ustanovení jiných právních předpisů upravující
           způsob doručení se nepoužijí. Dokument, který byl dodán do datové schránky, je
           doručen okamžikem, kdy se do datové schránky přihlásí osoba, která má s ohledem
           na rozsah svého oprávnění přístup k dodanému dokumentu. Nepřihlásí-li se tato
           osoba do datové schránky ve lhůtě 10 dnů ode dne, kdy byl dokument dodán do
           datové schránky, považuje se tento dokument za doručený posledním dnem této
           lhůty. Takovéto doručení dokumentu má stejné právní účinky jako doručení do
           vlastních rukou.

9.4. Smluvní strany se dohodly, že v případě změny sídla či místa podnikání, a tím i adresy
       pro doručování, budou neprodleně informovat druhou stranu.

                                                       X.

                                           Pojištění

10.1. Zhotovitel prohlašuje, že je pojištěn pro provádění díla, pojistnou smlouvou pro případ
       pojistné události související s prováděním díla, a to zejména a minimálně v rozsahu:
       pojištění odpovědnosti za škody způsobené činností zhotovitele při provádění díla
       na hodnotu pojistné události minimálně ve výši ceny díla sjednané ve smlouvě.

                                                       XI.

                                  Závěrečná ustanovení

11.1. Tato smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění prostřednictvím registru
       smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv,
       uveřejňování těchto smluv a o registru smluv. Objednatel se zavazuje realizovat
       zveřejnění této smlouvy v předmětném registru v souladu s uvedeným zákonem.

11.2. Smlouva je vyhotovena ve 4 stejnopisech, z nichž zhotovitel obdrží dva výtisky. Každý
       stejnopis má právní sílu originálu.

11.3. V případě neplatnosti nebo neúčinnosti některého ustanovení této smlouvy nebudou
       dotčena ostatní ustanovení smlouvy.

11.4. Tato smlouva je uzavřena v souladu s ustanovením článku IV. odst. 1 písm. d) směrnice
       č. 30/2016 o zadávání veřejných zakázek městem Cheb a právnickými osobami
       zřízenými nebo založenými městem Cheb, schválené usnesením Rady města Chebu
       č. RM 445/17/2016, a její uzavření bylo schváleno na poradě vedení města dne
       13.11.2018.

11.5. Tuto smlouvu lze měnit, doplňovat a upřesňovat pouze oboustranně odsouhlasenými,
       písemnými a průběžně číslovanými dodatky, podepsanými oprávněnými zástupci obou
       smluvních stran. K jakýmkoli ústním ujednáním se nepřihlíží.

11.6. Smluvní strany výslovně prohlašují, že jsou k právnímu jednání zcela svéprávné, že tato
       smlouva je projevem jejich pravé, určité a svobodné vůle a že si tuto smlouvu podrobně
       přečetly, zcela jednoznačně porozuměly jejímu obsahu, proti kterému nemají žádných

                                                             Stránka 6 z 7
       výhrad, uzavírají ji dobrovolně, nikoliv v tísni, pod nátlakem nebo za nápadně
       jednostranně nevýhodných podmínek a takto ji podepisují.

11.7. Smluvní strany ujednaly, v souladu s ustanovením § 89a zákona č. 99/1963 Sb.,
       občanský soudní řád, v platném znění, že v případě jejich sporu, který by byl řešen
       soudní cestou, je místně příslušným soudem místně příslušný soud objednatele.

11.8. Objednatel je oprávněn změnit rozsah díla. Zhotovitel se zavazuje souhlasit
       s jakýmikoliv úpravami v předmětu smlouvy učiněnými objednatelem, tj. omezením či
       rozšířením předmětu smlouvy, dle konkrétních požadavků objednatele, především
       s ohledem na postupné přidělování finančních prostředků z příslušného rozpočtu, a to
       i v průběhu zhotovování díla. Dále se zhotovitel zavazuje provést veškeré nepředvídané
       a dodatečné práce. Tyto vícepráce, případně méněpráce budou oběma smluvními
       stranami sjednány písemnými změnami smlouvy. Pokud taková změna předmětu plnění
       bude mít vliv na termín plnění, jsou smluvní strany povinny sjednat v příslušné změně
       smlouvy i změnu termínu plnění. V případě, že dojde ze strany objednatele podstatným
       způsobem k omezení rozsahu díla či zastavení prací na díle z důvodů zaviněných
       objednatelem, dohodly se smluvní strany, že objednatel uhradí zhotoviteli přiměřené
       a prokázané náklady spojené s tímto omezením či zastavením, avšak zhotovitel nebude
       účtovat ušlý zisk.

V Karlových Varech dne …………….                             V Chebu dne ……………..

______________________                                     ______________________
      za zhotovitele                                               za objednatele

František Beduš Jindra Korcová                            Mgr. Zdeněk Hrkal, starosta

Ředitel oblasti K. Vary vedoucí odd.přípravy a kalkulací

-na základě společné plné moci-

                               Stránka 7 z 7