Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva o poskytování služeb Vema V4 Cloud č. 2018/683 uzavřená podle ust. § 1746, odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů S M Ljy v N í STRANY 1.1 UŽIVATEL Organizace: Domov Jeřabina Pelhřimov, příspěvková organizace Adresa: U Elektrárny 1965, 393 01 Pelhřimov Zastoupená: Mgr. Bc. Petr Krčál, ředitel IČ: 00511676 Zapsaná: Krajským soudem v Českých Budějovicích, oddíl Pr, vložka 454 Přidělené čislo licence: 550 (dále v této smlouvě jen „Uživatel") 1.2 Poskytovatel Společnost: Vema, a. s. Sidlo: Okružní 871/3a, 638 00 Brno Zastoupená: Ing. Jan Tomíšek, předseda představenstva IČ: 26226511 Zapsaná: Krajským soudem v Brně, oddíl B, vložka 3415 (dále v této smlouvě jen „Poskytovatel"). Níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely smluvní strany tuto smlouvu o poskytování služeb Vema V4 Cloud: 2 P R E Á M B U iS E' r** 4 2.1 Poskytovatel tímto výslovně prohlašuje, že mu náležejí autorská práva k aplikacím Vema, čije oprávněným uživatelem licencí k aplikacím ve vlastnictví třetích osob poskytovaných Poskytovatelem k užívání ve Vema V4 Cloudu (dále jen „Cloud") Uživateli v rámci této smlouvy. Cloudem se rozumí hardvi/arová a softwarová infrastruktura poskytnutá Uživateli ke vzdálenému užívání prostřednictvím internetu. 2.2 Uživatel tímto výslovně prohlašuje, že je seznámen s aplikacemi poskytovanými Poskytovatelem na základě těto smlouvy k užíváni, a současně prohlašuje, že tyto aplikace svou funkcionalitou vyhovují jeho potřebám. 3 PŘEDMĚT S M L o U V Y 3.1 Poskytovatel se tímto zavazuje Uživateli poskytnout v Cloudu k užívání aplikace v rozsahu dle odst. 2 tohoto článku, a to způsobem stanoveným dále v této smlouvě, a Uživatel se zavazuje Poskytovateli za jejich užívání platit smluvenou cenu podle jednotlivých položek blíže uvedených v tabulce v příloze č. 1 těto smlouvy. 1 3.2 Uživatel má oprávnění využívat v rámci služeb Cloudu aplikace uvedené v příloze č. 1 (dále jen „aplikace") za podmínek uvedených v této smlouvě a v Technických a provozních podmínkách, které jsou přílohou č. 2 této smlouvy. 3.3 V Cloudu bude mít Uživatel uložena datová prostředí dle přílohy č. 1. 3.4 Poskytovatel vydá Uživateli ke Cloudu 2 ks přístupových certifikátů, které jsou specifikovány dále v čl. 11. 3.5 Poskytovatel po podpisu této smlouvy připraví pro Uživatele provozní prostředí Cloudu na serverové straně, následně informuje Uživatele o této skutečnosti a zpřístupní Uživateli ke stažení na zákaznickém webu na adrese http://zakaznik.vema.cz samoinstalační balíček s názvem „Klient V4 Cloud". Proces samoinstalace je blíže popsán v Příloze č. 2 této smlouvy. Po provedení samoinstalace jsou aplikace v prostředí Cloudu připraveny k využívání. 3.6 Poskytovatel zajistí v dohodnutém termínu Uživateli instalaci klientské části programového vybavení v prostorách Uživatele až na 5 počítačů Uživatele společně se zaškolením spouštění aplikací v prostředí Cloudu maximálně pro 5 zaměstnanců Uživatele. 3.7 Uzavřením této smlouvy zanikají všechna ostatní licenční práva Uživatele k aplikacím dle přílohy č. 1. 4 Dostupno sta p l i k^ c n fč^H s L u ž Ejp;., 4.1 Garantovaná Provozní doba Cloudu je stanovena v pracovních dnech od 7:00 hod. do 19:00 hod. 4.2 V této garantované provozní době Poskytovatel garantuje Uživateli plnou funkčnost Cloudu dle této smlouvy s výhradou možných výpadků v rozsahu do 1 hod. měsíčně. 4.3 Nad rámec takto poskytovatelem vyhrazené možnosti výpadků ve funkčnosti Cloudu v Provozní době může dále dojít maximálně ke dvěma výpadkům o délce maximálně 6 hod. za kalendářní rok. 4.4 Mimo Provozní dobu je užívání služeb Cloudu zpravidla možné bez omezení, není však ze strany Poskytovatele garantované. 5 Práva a povinnosti s mT uvníčh stran 5.1 Poskytovatel se zavazuje Uživateli Poskytovat služby Cloudu aplikacemi, které jsou v souladu s účinnou legislativou, a vždy nejpozději do jednoho měsíce od nabytí účinnosti relevantních právních předpisů tyto aplikace aktualizovat. 5.2 Pokud Poskytovatel takto stanovený termín aktualizace aplikací z jakýchkoliv důvodů nedodrží, je povinen elektronicky informovat Uživatele o postupu, který má Uživatel realizovat tak, aby jím byla dodržena účinná ustanovení příslušných právních předpisů, a současně Poskytovatel sdělí Uživateli termín, do kdy tyto změny budou dojím užívaných aplikací zapracovány. 5.3 Uživatel je současně s užíváním příslušných aplikací oprávněn umisťovat v Cloudu svá data vzniklá zpracováním prostřednictvím jím užívaných aplikací. 5.4 Poskytovatel je povinen vyvíjet úsilí, aby veškerá data Uživatele umístěná v Cloudu byla chráněna před ztrátou, zničením či jejich případným zneužitím. 2 5.5 Uživatel obdrží pro zvýšení bezpečnosti dat na vyžádání archivní kopie svých dat v rozsahu dle přílohy č, 2. 5.6 Poskytovatel je povinen vytvořit podmínky pro bezpečnou komunikaci Uživatele s Cloudem Poskytovatele se zajištěním dostatečné průkaznosti identity Uživatele. 5.7 Poskytovatel je oprávněn na základě výzvy Uživatele učinit takové protokolované zásahy do dat Uživatele umístěných na serverech Poskytovatele, které povedou k odstraněni problémových stavů, či nahlédnout do těchto dat tak, aby mohla být ze strany Poskytovatele poskytnuta Uživateli efektivní konzultace. Za takovou výzvu se považuje požadavek zadaný cestou Centra Služeb Vema. 5.8 Umožní-li to situace, je Poskytovatel povinen Uživatele upozornit v předstihu na výpadek služby. 5.9 Uživatel je povinen chránit své přístupové certifikáty před jejich ztrátou a zneužitím třetími osobami. 5.10 Uživatel není oprávněn poskytovat přístup ke Cloudu, jež užívá na základě této smlouvy, dál třetím osobám. 5.11 Uživatel touto smlouvou nezískává od Poskytovatele licence shora uvedených aplikací, ale pouze právo využívat jejich funkční vlastnosti v Cloudu. 5.12 Uživatel je povinen používat pro zpracování dat v Cloudu verze aplikací určené pro dané období zpracování dat v souladu s dokumentací, metodikami, články v Bázi znalostí a ostatními pokyny Poskytovatele, které jsou umístěny na zákaznickém webu. [6 ' ' C E N A... A..... ................................................................................ 6.1 Všechny níže uvedené ceny jsou bez DPH, která bude připočtena v odpovídající zákonné výši. 6.2 Cena za užívání aplikací Poskytovatele v rozsahu dle odstavce 3.2 této smlouvy je stanovena v příloze č. 1 této smlouvy. Poskytovatel je oprávněn upravit výši této ceny podle skutečného rozsahu užívání aplikací. 6.3 Cena za údržbu a správu datových prostředí Uživatele v Cloudu v rozsahu dle odstavce 3.3 této smlouvy je uvedena v příloze č. 1. 6.4 Ve výše uvedených cenách služeb Cloudu jsou zahrnuty činnosti Poskytovatele při správě a provozování aplikací a správě dat Uživatele v Cloudu. V uvedených cenách poskytovaných služeb nejsou zahrnuty žádné zde vysloveně neuvedené služby, ani jiná plnění. 6.5 Cena za vydání přístupových certifikátů dle čl. 3 odst. 3.4 je 1.920,- Kč (slovy: jeden tisíc devět set dvacet korun českých). 6.6 Vydání dalšího certifikátu či odvolání certifikátu je zpoplatněno dle platného ceníku Poskytovatele. 6.7 Cena poskytnutých služeb dle čl. 3 odst. 3.6 této smlouvy včetně cestovních nákladů činí 4.200,- Kč (slovy: čtyři tisíce dvě stě korun českých). 6.8 Cena za služby dle přílohy č, 1 této smlouvy bude Poskytovatelem vyúčtována Uživateli za období tří měsíců dopředu, a to vždy na základě Poskytovatelem vystavené faktury se splatností 14 dní od vystavení. Faktura bude vystavena v elektronické podobě v souladu s ustanovením § 26 odst. 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. Uzavřením smlouvy Uživatel uděluje souhlas pro veškerá použití daňového dokladu v elektronické podobě. 6.9 Veškeré platby budou Uživatelem poukázány na účet Poskytovatele uvedený na faktuře. 6.10 Poskytovatel je oprávněn pro každý další rok upravit shora stanovené ceny o míru nárůstu spotřebitelských cen za ostatní zboží a služby tak, jak budou pro bezprostředně předcházející období statisticky zjišťovány a oficiálně zveřejňovány Českým statistickým úřadem na jeho \A/ebových stránkách www.czso.cz. 7 Sankce 7.1 V případě prodlení Uživatele s úhradou některé z cen uvedených v článku 6 je Uživatel povinen uhradit Poskytovateli úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení. 7.2 V případě prodlení Poskytovatele s aktualizací aplikací dle čl. 5 odst. 1 je Poskytovatel povinen uhradit Uživateli smluvní pokutu ve výši 1 % z čtvrtletního poplatku za užívání zastaralé aplikace za každý den prodlení. 7.3 Poskytovatel je oprávněn požadovat po Uživateli zaplacení smluvní pokuty v případě Uživatelova porušení povinnost uchovat v tajnosti obchodní tajemství dle čl. 10 této smlouvy. Výše smluvní pokuty 10.000,- Kč (slovy: deset tisíc korun českých). 7.4 Poskytovatel je oprávněn požadovat po Uživateli zaplacení smluvní pokuty v případě, že smlouva bude později zrušena v důsledku Uživatelova porušení povinnosti zveřejnit smlouvu nebo její část dle čl. 13,8 této smlouvy. Výše smluvní pokuty činí 200.000,- Kč (slovy: dvě stě tisíc korun českých). 7.5 Uhrazením smluvní pokuty nebo úroku z prodlení není dotčeno ani omezeno právo domáhat se náhrady škody, jež prokazatelně vznikla porušením smluvní povinnosti, které se smluvní pokuta týká. 8 Doba trvání smlouvy 8.1 Tato smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. 8.2 Obě smluvní strany mají právo tuto smlouvu písemně vypovědět. Výpovědní doba činí 3 měsíce a začíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla druhé smluvní straně doručena písetiiná výpověď. 8.3 Poskytovatel je rovněž oprávněn od této smlouvy písemně odstoupit s účinnosti ke dni doručení tohoto odstoupení Uživateli, jestliže Uživatel podstatným způsobem porušuje tuto smlouvu, zejména pak jestliže je v prodlení se zaplacením ceny delším než 30 dnů. 8.4 Uživatel je také oprávněn od této smlouvy písemně odstoupit s účinnosti ke dni doručení tohoto odstoupeni Poskytovateli, jestliže Poskytovatel podstatným způsobem porušuje tuto smlouvu, zejména pak jestliže dojde ze strany Poskytovatele k dlouhodobému a opakovanému porušení dostupnosti aplikačních služeb. 8.5 Výpověď či odstoupení od této smlouvy se považují za doručené na adresu druhé smluvní strany uvedenou v této smlouvě převzetím doporučené zásilky příslušným adresátem. 9 ;P Ochrana UŽIVAfELE 9.1 Poskytovatel se zavazuje Uživateli k tomu, že bude dbát na to, aby při poskytování služeb Cloudu podle této smlouvy nedošlo k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu třetích osob k osobním údajům Uživatele, jež požívají ochranu podle nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních ůdajů, dále jen „GDPR“). 9.2 Uživatel, jakožto správce osobních údajů ve smyslu čl. 4 bod 7) GDPR, a Poskytovatel, jakožto zpracovatel osobních údajů ve smyslu čl. 4 bod 8) GDPR, uzavírají současně s touto smlouvou dále uvedené smluvní ujednání za účelem splnění povinnosti dle čl. 28 odst. 3 GDPR k uzavření smlouvy o zpracování osobních údajů, které zůstane v účinnosti po dobu účinnosti této smlouvy, takto: 9.2.1 Uživatel tímto pověřuje po dobu trvání této smlouvy Poskytovatele zpracováním následujících kategorií osobních údajů ve vztahu k níže uvedeným subjektům údajů a účelům; o pro účely poskytování personálního software formou služeb Cloudu ■ identifikačních a kontaktních údajů, údajů souvisejících s odměňováním a povinnými odvody a dalšich údajů souvisejících s výkonem práce (vč. údajů o zdravotním stavu a údajů o členství v odborové organizaci) a bezpečnostních a systémových informaci ve vztahu k zaměstnancům Uživatele, popř. zaměstnancům třetích stran, pro které Uživatel vede mzdovou agendu, ■ identifikačních údajů a údajů souvisejících s povinnými odvody ve vztahu k rodinným přislušníkúm zaměstnanců Uživatele, popř. rodinným příslušníkům zaměstnanců třetích stran, pro které Uživatel vede mzdovou agendu, ■ identifikačních a kontaktních údajů, údajů souvisejících s výkonem práce a údajů o posouzení vhodnosti ve vztahu k uchazečům o zaměstnání u Uživatele, popř. třetích stran, pro které Uživatel vede personální agendu; o pro účely poskytování ekonomického software formou služeb Cloudu identifikačních údajů, kontaktních údajů a údajů souvisejících s ekonomickými transakcemi ve vztahu k zaměstnancům a obchodním partnerům Uživatele nebo jeho zákazníků. 9.2.2 Poskytovatel je povinen zpracovávat osobní údaje pouze na základě pokynů Uživatele udělených v této smlouvě nebo cestou Centra Služeb Vema. Poskytovatel se zavazuje, že bude osobní údaje zpracovávat pouze na území Evropské unie. Bez pokynu Uživatele není Poskytovatel oprávněn předat osobní údaje do třetí země nebo mezinárodní organizaci. Bez pokynu Uživatele je Poskytovatel oprávněn zpracovat osobní údaje pouze pokud mu toto zpracování ukládají právní předpisy, které se na Poskytovatele vztahuji; v takovém případě Poskytovatel Uživatele informuje o takovém právnim požadavku před zpracovánim, ledaže by právní předpisy toto informování zakazovaly z důležitých důvodů veřejného zájmu. 9.2.3 Poskytovatel zaručuje Uživateli, že technické řešeni služeb Cloudu poskytuje takové technické a organizačni zabezpečení ochrany osobních údajů, které zamezuje neoprávněnému nebo nahodilému přístupu třetích osob k datům Uživatele, včetně osobních údajů, jejích změně, zničení, ztrátě čí jinému zneužití. Bližší podmínky technického a organizačního zabezpečeni jsou vymezeny přílohou č. 2 této smlouvy. 9.2.4 V případě, že se Poskytovatel po dobu účinnosti této smlouvy dozví o porušení zabezpečeni osobních údajů zpracovávaných Poskytovatelem na základě této smlouvy, je Poskytovatel povinen ohlásit Uživateli, že došlo k porušení zabezpečení osobních údajů bez zbytečného odkladu poté, kdy se o něm dozvěděl. Ohlášení zpracovatel provede zasláním e-mailu na kontaktní adresu Uživatele gebarovska.l@domovjerabina.cz. Následně bez zbytečného odkladu od okamžiku, kdy se Poskytovatel dozvěděl o případu porušení zabezpečení osobních údajů, je Poskytovatel povinen Uživateli stejným způsobem ohlásit popis povahy daného případu porušení zabezpečení osobních ůdajů včetně, pokud je to možné, kategorií a přibližného počtu dotčených subjektů údajů a kategorií a přibližného množství dotčených záznamů osobních údajů a popis pravděpodobných důsledků porušení zabezpečení osobních údajů. 9.2.5 Přístup k osobním údajům ze strany Poskytovatele je možný jen se souhlasem Uživatele, přičemž zaměstnanci Poskytovatele jsou pro takový případ vázáni Poskytovatelem k povinnosti mlčenlivosti. Případně užití osobních údajů ze strany Poskytovatele je možné jen pro nezbytný servisní úkon v Cloudu a přístup je možný jen v nezbytně nutném rozsahu. 9.2.6 Uživatel souhlasí se zapojením dalších zpracovatelů do zpracování osobních ůdajů dle této Smlouvy. Poskytovatel má povinnost informovat Uživatele v přiměřeném předstihu o záměru zapojit do zpracování osobních ůdajů dle tohoto dodatku dalšího zpracovatele vč. konkrétní identifikace tohoto dalšího zpracovatele a umožnit Uživateli vznést proti zapojení tohoto zpracovatele námitku. 9.2.7 Pokud Poskytovatel zapojí do zpracování osobních ůdajů dle tohoto dodatku dalšího zpracovatele, musí Poskytovatel tohoto dalšího zpracovatel smluvně zavázat k dodržování stejných povinností na ochranu osobních ůdajů, jako jsou dohodnuty mezi Uživatelem a Poskytovatelem v tomto článku, a to zejména zavedení vhodných technických a organizačních opatření. 9.2.8 Za vyřizování žádostí o uplatnění práv subjektů údajů ve vztahu k osobním Údajům, kterě na základě této smlouvy zpracovává Poskytovatel, zodpovídá v plném rozsahu Uživatel. 9.2.9 Poskytovatel umožni Uživateli provést audit technických a organizačních opatření zavedených Poskytovatelem k ochraně osobních ůdajů po oznámení zaslaném cestou Centra Služeb Vema s předstihem nejméně deseti (10) pracovních dnů. 9.2.10 Smluvní strany se zavazují poskytnout si vzájemně veškerou další potřebnou součinnost a podklady pro plnění svých povinností dle tohoto článku, zejména při plnění povinností vyplývajících pro Uživatele ze zabezpečení zpracování osobních údajů, pří provádění auditů, při posouzení vlivu na ochranu osobních údajů, při předchozí konzultaci s dozorovým úřadem a při plnění žádostí o uplatnění práv subjektů údajů. Součinnost Poskytovatele lze vyžádat cestou Centra Služeb Vema a je zpoplatněna dle ceníku služeb Poskytovatele. Poskytovatel zohledňuje při zpracování osobních údajů povahu tohoto zpracování. 9.2.11 Poskytovatel je povinen po ukončení této smlouvy předat Uživateli veškerá jeho data umístěná v Cloudu, a to za podmínek uvedených v čl. 12 této smlouvy; tato data není nadále oprávněn uchovávat ani jinak s nimi disponovat s výjimkou likvidace dle odst. 12.6. 9,3 Uživatel je rovněž oprávněn se v případě jakéhokoliv zneužití dat ze strany Poskytovatele domáhat na Poskytovateli náhrady škody podle ust. § 2894 a násl. občanského zákoníku. 10 Ochrana obchodního tajemství Poskytovatele 10.1 Uživatel bere na vědomí, že veškeré informace týkající se ceny předmětu plněni této smlouvy jsou ve spojení s informacemi o úplném rozsahu plnění předmětu této smlouvy, především o počtu osobních čísel, datových prostředí a terminálů., obchodním tajemstvím dle § 504 občanského zákoníku, a zavazuje se je uchovávat v tajnosti v souladu se zákonem. 10.2 Poskytovatel si je plně vědom své odpovědnosti za případné porušení obchodního tajemství podle ust. § 2988 a násl. občanského zákoníku. 10.3 Uživatel v souvislosti se zveřejněním této smlouvy v registru smluv, jakož i smluv uzavřených na základě této smlouvy a dohod (dodatků), kterými se tato smlouva doplňuje, mění, nahrazuje nebo ruší v souladu s čl. 13.8 této smlouvy, nezveřejní cenovou politiku Poskytovatele vyjma těch cen, jejichž zveřejnění je nezbytně nutné k tomu, aby výše uvedené smlouvy nabyly platnosti a účinnosti, 10.4 Závazky smluvních stran uvedené v tomto článku trvají i po skončení smluvního vztahu. 11 Přístupové cer ti f i k á t y 11.1 Poskytovatel vydá při zřízení služby Uživateli přístupová oprávnění (certifikáty). 11.2 Certifikáty budou vydány Poskytovatelem vždy výhradně na základě písemné žádosti Uživatele. Žádost musí být doručena doporučeným dopisem nebo prokazatelně předána osobně. 11.3 Certifikát bude Uživateli vždy zaslán doporučenou zásilkou prostřednictvím pošty na adresu sídla Uživatele uvedenou v této smlouvě, nebo bude předán osobně proti podpisu oprávněné osoby Uživatele. 11.4 Pro případ porušení povinnosti Uživatele chránit své certifikáty je Poskytovatel zbaven veškeré odpovědnosti za případné zneužiti, ztrátu či poškození dat Uživatele. 11.5 Zjistí-li Uživatel možné zneužití certifikátu, je oprávněn certifikát dočasně zablokovat a Je povinen neprodleně vyzvat Poskytovatele k odvoláni takového certifikátu. 11.6 Poskytovatel je povinen vydat Uživateli nový nebo další certifikát, avšak pouze na jeho písemnou žádost ve formě řádně vyplněného standardního formuláře Poskytovatele. Žádost musí být doručena doporučeným dopisem nebo prokazatelně předána osobně. [l 2 ‘‘“. p ŘEP Á IT í "a^ř e v z e t, D A T 12.1 Po ukončeni této smlouvy je Poskytovatel povinen vyzvat Uživatele k převzetí jeho dat dosud umístěných v Cloudu, a to ve lhůtě do 10 dnů od doručeni takto učiněné výzvy. Vydáni dat Poskytovatelem a jejich převzetí Uživatelem bude uskutečněno na adrese sídla Poskytovatele uvedené v této smlouvě, a tato data budou umístěna na CD nebo obdobných nosičích, nedohodnou-li se smluvní strany prokazatelně jinak. 12.2 Na nosiči budou rovněž umístěny instalační soubory verzí aplikací Vema, které Uživatel užíval a tzv. Licenční karta opravňující Uživatele používat tyto aplikace v obdobi, ve kterém využíval služby Cloudu. 12.3 Ustanoveni odstavce 12.2 neopravňuje Uživatele k uživání aplikací pro zpracování dat po skončení platnosti této Smlouvy. 12.4 Výzva k převzetí dat se považuje za doručenou na adresu Uživatele uvedenou v této smlouvě převzetím doporučené zásilky Uživatelem. 12.5 Okamžikem prodlení Uživatele s převzetím těchto dat současně zaniká veškerá zákonná či smluvní odpovědnost Poskytovatele k náhradě škody v případě ztráty či zničeni těchto dat. 12.6 Po marném uplynuti Ihúty k vyzvednuti dat je Poskytovatel povinen tato data do 30 dnů zklikvidovat. 13 ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 13.1 Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejiho podpisu oběma smluvními stranami. Je vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž jeden obdrží Uživatel a jeden Poskytovatel. 13.2 Veškerě změny těto smlouvy mohou být prováděny jak písemně tak i elektronicky. A to jednak formou číslovaných dodatků podepsaných zástupci obou smluvních stran či prostřednictvím elektronické pošty podepsané přístupovými certifikáty Uživatele a osobními certifikáty Poskytovatele, jejíž doručení bude vždy adresátem odesílateli elektronicky potvrzeno, či prostřednictvím datových schránek dle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů. 13.3 Podrobnosti vzájemné elektronické komunikace mezi poskytovatelem a Uživatelem mohou být dále upraveny v Technických a provozních podmínkách, jež jsou přílohou č. 2 této smlouvy. 13.4 Přílohu č. 1 této smlouvy je možné měnit po vzájemné dohodě na návrh kterékoliv strany prostým zasláním jejího nového znění Poskytovatelem cestou podepsaného emailu či datové schránky Uživateli. Pokud Uživatel nebude do 14 dnů od doručení 8 změny přílohy č. 1 stejnou cestou prokazatelně připomínkovat, obě strany budou považovat za platnou dnem doručení. 13.5 Přílohu č. 2 těto smlouvy je oprávněn Poskytovatel upravovat tak, aby je udržoval v souladu zejména s bezpečnostními, technickými a provozními potřebami. O změně bude Uživatel informován na Zákaznickém webu. 13.6 V případě vyšší moci je každá strana zproštěna svých závazků z této smlouvy a jakékoli nedodržení (celkové nebo částečné) nebo prodlení v plnění jakéhokoli ze závazků uloženého touto smlouvou kterékoli ze smluvních stran, bude tolerováno. 13.7 Nevymahatelnost nebo neplatnost kteréhokoli ustanoveni této smlouvy neovlivní vynutitelnost nebo platnost ostatních ustanovení této smlouvy. V případě, že jakékoli ustanovení této smlouvy by mělo z jakéhokoli důvodu pozbýt platnosti či vymahatelnosti, zavazují se smluvní strany dohodnout se na náhradě takového ustanovení novým, obdobného obsahu, významu a účelu. 13.8 Smluvní strany souhlasí se zveřejněním smlouvy v úplném znění, stejně jako s uveřejněním úplného znění smluv uzavření na základě této smlouvy a dohod (dodatků), kterými se smlouva doplňuje, mění, nahrazuje nebo ruší, a to zejména prostřednictvím Registru smluv (smlouvy.gov.cz) v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů. Smluvní strany se dohodly, že uveřejnění smlouvy zajistí Uživatel nejpozději do 3 měsíců ode dne podpisu smlouvy. Při tom je povinen dbát, aby nedošlo ke zveřejnění takových informací, které jsou ve svém souhrnu obchodním tajemstvím dle čl. 10.1 této smlouvy. Úplné zveřejnění skutečností, které jsou ve svém souhrnu obchodním tajemstvím, provede Uživatel pouze na základě pravomocného rozhodnutí příslušného orgánu veřejné správy. 13.9 Nedílnou součástí této smlouvy jsou její přílohy: Příloha č. 1: Využívané aplikace, cena za jejich měsíční užívání a ostatní čerpané služby Příloha č. 2: Technické a provozní podmínky platné ke dni podpisu smlouvy. 13.10 Smluvní strany této smlouvy prohlašují, že se řádně seznámily s jejím obsahem, který odpovídá jejich pravé a svobodné vůli, považují ho za určitý a srozumitelný a na důkaz tohoto připojuji vlastnoruční podpisy. V Brně dne 17.10.2018 Vema, a. s. Ing. Jan Tomíšek předseda představenstva Domov Jeřabina Pelhřimov, příspěvková organizace PŘÍLOHA č. 1 ke smlouvě č. 2018/683 verze 1 Využívané aplikace, cena za jejich měsíční užívání a ostatní čerpané služby a jejich cena Uživatel U fi IČ Počet osobních ■7^- čísel Domov Jeřabina Pelhřimov, příspěvková organizace 00511676 90 aplikace rozsah cena za měsíc využívání Mzdy Komplet - HRm 952 Přev. příkazy PAM -> Komerční banka, BEST - HB0038 90 v ceně HRm Základní portál Vema 90 CELKEM 90 zdarma 952 technické služby počet cena za měsíc provozní datové prostředí 1 500 testovací a jiná datová prostředí 2 0 Veškeré ceny jsou uvedeny v Kč bez DPH. V Brně dne 17,10,2018 10 Technické a provozní: ' Vema V4 Cloud Technické a provozní podmínky služby Vema V4 Cloud v. 1.8 z 24. listopadu 2016 1. Provozní podmínky Za žádné jiné instalace nepřebírá poskytovatel žádné záruky. 1.1 Minimální konfigurace HW Opětovné zpiovozněni služby bude hrazeno dle HW konfigurace počítače uživatele musí vždy splňovat platného ceníku. doporučené minimum pro použitý operační systém vydávané výrobcem operačního systému. Dále se 1.5 Instalované programové vybavení vyžaduje minimálně 500 MB volného místa na pevném disku pro instalaci nezbytného programového vybaveni, Uživatel je pro uživání služby V4 Cloud povinen mít a minimálně jeden volný USB port pro připojení média nainstalováno programové vybaveni, které zahrnuje s certifikátem. aktuální verzi produktu SX0016 (V4 Cloud - klient). Tento produkt je distribuovaný poskytovatelem a 1.2 Podporované operačni systémy dostupný ke stažení prostřednictvím Zákaznického Webu Vema, na adrese https://zakaznik.vema.cz. 32-bitové verze operačních systémů: Microsoft v části Produkty, a podsekci Systémové produkty. Windows Vista SP2, Windows 7 SP1, Windows 8, Windows 8.1, Windows 10 a 64-bitové verze: Windows Instalaci je potřeba provádět pod účtem, který má na Vista SP2, Windows 7 SPI, Windows 8, Windows 8.1, počítači dostatečná oprávněni (Lokální administrátor, Windows 10 - všechny s českým nebo slovenským případně Power User). mistnim a jazykovým nastavením systému. U těchto operačních systěmů je nutno mit nainstalovaný 1.6 Konfigurace Firewallu Microsoft Internet Explorer ve verzi 11, nebo vyšší. V případě použití volitelných doplňků Vema, jako je v případě použití firewallu na straně uživatele je nutno například Excelent a další, je nutno mít nainstalovanou mít pro provoz V4 Cloud nastaveno následující: 32-bit verzi Microsoft Office 2007 CZ/SK, nebo vyšší. V systému musí být funkční Microsoft Installer. • Možnost navázání TCP spojeni (porty 443, 4112 a 4147) na cílový rozsah IP adres 213.151.65.193 - Na jiných než výše uvedených operačních systémech 213.151.65.254 není služba V4 Cloud podporována. • Možnost navázáni TCP spojeni (port 4112) na 1.3 Parametry připojení k internetu adresu support.vema.cz pro zajištění funkčnosti automatických aktualizací klientských aplikaci Pro připojení do systému V4 Cloud je nutné internetové Vema. připojení o rychlosti min. 1024 / 512 kb/s (download / upload) s plně funkčním systémem pro překlad • Povolit přistup na Zákaznický web společnosti doménových názvů (DNS). Při přístupu více klientů je Vema na adrese https://zakaznik.vema.cz nutná přiměřeně vyšší přenosová rychlost. • Povolit přistup na a web společnosti Vema na Dále je nutné dodržet dobu odezvy na IP adresy adrese http://www.vema.cz uvedené v kapitole 1.6 do 150 ms (ICMP protokol s velikosti paketu 64 bytes) a ztrátovost paketů do 1% • Povolit přistup na online dokumentaci Vema (počítáno z 200 ICMP paketů o velikosti 64 bytes). https://dok.vema.cz Poskytovatel nepřebírá žádné záruky za připojení • V případě EDS umožnit navázání TCP spojeni (port uživatele k internetu. V případě potřeby řešení potíží 1194 nebo 443) na adresu 213.151.65.194. s připojením k internetu a následným připojením ke V případě portu 443 musí tuto skutečnost zákazník službě V4 Cloud se jedná o hrazenou službu dle sdčlit minimálně 3 dny před samotným zřízením této aktuálního ceníku poskytovatele. služby. 1.4 Konfigurace připojení k Vema V4 1.7 Automatické aktualizace Cloud Automatické aktualizace udržuji vše potřebné Konfiguraci pnpojeni k systému V4 Cloud provedou k provozování služby V4 Cloud na straně uživatele pracovníci poskytovatele při zřízení služby. Do této v aktuálním stavu. Před aktualizací dojde ke staženi konfigurace je zakázáno jakýmkoliv způsobem aktuálních verzi a následné aktualizaci. Doba stahováni zasahovat. je závislá na rychlosti připojeni uživatele k internetu. Vždy před provedením aktualizace je uživatel dotázán, zda si aktualizaci přeje provést. Aktualizace programového vybaveni je standardně poskytovatele k technickému zařízení za účelem prováděna automaticky dle přednastaveného zajištěni provozu této služby. instalačního plánu. Standardně se aktualizace spoušti v kontextu nainstalované systémové služby „Vema - Technické zařízení zůstává po celou dobu poskytováni Služba vzdálené správy", která je výchozí součásti služby ve vlastnictví poskytovatele. instalace. To umožňuje provádět aktualizace i v případech, kdy uživatel pracuje pod účtem Poskytovatel prohlašuje, že instalace technického s omezenými oprávněními. Uživatel je povinen tyto zařízeni bude provedena tak, že technické zařízeni se aktualizace vždy umožnil nestane trvalou součásti nemovitosti, nebude-li dohodnuto jinak a zavazuje se, že během instalace 1.8 Portál Vema V4 Cloud nedojde k narušení provozu zařízeni již instalovaných na objektu ani k poškození vnějších nebo vnitřních Uživatelé Portálu služby Vema V4 Cloud mohou prostor objektu a budou dodrženy všechny platné oznámit společnosti Vema seznam IP adres, ze kterých předpisy a normy, případné škody způsobené budou na portál přistupovat. Z jiných adres než takto pracovníky poskytovatele budou na jeho náklady explicitně vyjmenovaných pak nebude přístup odstraněny. umožněn. Technické zařízeni poskytovatele může být na žádost 1.9 Služba zabezpečeného připojení uživatele nebo poskytovatele z objektu odstraněno po docházkových terminálů ke službě V4 ukončení poskytováni služeb v objektu. Lhůta pro Cloud odstraněni technického zařízení poskytovatelem je 1 měsíc po písemné výzvě učiněné protistranou. Uživatel Za účelem využíváni služby zabezpečeného připojeni umožní v této lhůtě odstraněni technického zařízeni docházkových terminálů ke službě V4 Cloud je nutno poskytovatelem. v prostorách uživatele umístit poskytovatelem předkonfigurovaný VPN router (dále jen technické 2. Certifikáty a certifikačni zařízeni). Uživatel minimálně 3 dny před samotným politika zřízením této služby zajisti: 2.1 Použití certifikátů 1 prostor pro umístění technického zařízeni poskytovatele, kabelové trasy v objektu nezbytné Přístup ke službě V4 Cloud a veškerá závazná k místní distribuci služeb elektronických komunikací elektronická komunikace s poskytovatelem je z důvodu a umožněni napájení zařízeni 230 V za předem zajištěni průkazné identity uživatele a zajištění dohodnutých podmínek, bezpečnosti a ochrany dat prováděna výhradně za pomoci certifikátů. Platnost certifikátů je omezena 2. funkční síťové (L2) připojeni ke všem docházkovým výhradně pro potřeby služby V4 Cloud. terminálům v místě instalace zařízení poskytovatele, na 1 až 4 Ethernet rozhraních. Je možné přímé Certifikáty slouží zejména pro: připojeni až 4 DCH terminálů k zařízeni poskytovatele, nebo libovolný počet DCH terminálů 1. přihlášení ke službě \/4 Cloud pomocí bezpečného přes Ethernet switch uživatele, všechny terminály kanálu SSL, musí být ve stejném síťovém segmentu 2. v některých případech i pro zasíláni a přijímání 3. funkční síťové připojení na 1 Ethernet rozhraní, podepsané elektronické pošty při komunikaci s povolenou odchozi komunikací směrem do s poskytovatelem. Internetu, minimálně v rozsahu definovaném v části „Konfigurace Firewallu" těchto podmínek, 2.2 Vydání certifikátů 4. doručení těchto informací poskytovateli: Vydavatelem těchto certifikátů je certifikačni autorita Vema CA. Uživatel při zřizováni služby V4 Cloud obdrží a. síťové parametry pro připojeni k síti: požadovaný počet certifikátů na elektronickém médiu. IP adresa pro technické zařízeni, IP Médium je omezeně opakovaně použitelné. Cena adresa brány, maska podsítě, vydání certifikátů se řídi sazbou dle aktuálního ceníku případně zda technické zařízeni poskytovatele. dostane IP z DHCP Z důvodů bezpečnosti je platnost certifikátů omezena b. počet DCH terminálů připojovaných na 3 roky. O vydání následných certifikátů žádá uživatel k technickému zařízeni a seznam poskytovatele ještě před vypršením platnosti stávajícího jejich IP adres (ty můžou být certifikátu, postupem upřesněným dále v těchto změněné pracovníky poskytovatele podmínkách. v rámci instalace služby) Certifikát na elektronickém médiu bude uživateli vždy c. seznam veřejných IP adres uživatele, zaslán doporučenou zásilkou prostřednictvím pošty na z kterých bude tato služba povolena - adresu sídla uživatele, nebo bude předán osobně proti předáni poskytovali. podpisu oprávněné osoby uživatele. Využíváním Služby zabezpečeného připojeni docházkových terminálů ke službě V4 Cloud uživatel bere na vědomi a souhlasí se vzdáleným přístupem 2.3 Typy certifikátů Technické a i Certifikáty jsou podle požadavku uživatele vedeny 2.7 Žádost o odvolání certifikátu dvojím způsobem: žádost o odvoláni certifikátu je možné podat telefonicky 1. Osobní certifikát vydaný na jméno přes Centrum Služeb Vema nebo faxem na faxové čislo Osobni certifikát se vydává vždy na jméno poskytovatele zveřejněné na jeho webových stránkách. konkrétniho pracovníka uživatele a je nepřenosný. Certifikát je svázán vždy pouze s danou osobou a Na základě takovéto žádosti bude certifikát na dobu v případě ukončeni její práce se službou V4 Cloud čtrnácti dnů od doručeni žádosti dočasně odvolán. je nutno požádat poskytovatele o odvoláni Uživatel je následně povinen doručit poskytovateli certifikátu. Tato varianta je bezpečnější a zajišťuje osobně nebo doporučeným dopisem písemnou plnou průkaznost a osobní zodpovědnost za použiti statutárním zástupcem podepsanou žádost o odvolání certifikátu. certifikátu na standardním formuláři. Na základě takové žádosti je poskytovatel povinen certifikát nejpozději 2. Certifikát vydaný na roli následující pracovní den zneplatnit trvale Nebude-li Certifikát na roli se vydává na obecnou roli vůči žádost o trvalé odvoláni certifikátu doručena nejméně službě V4 Cloud a je přenosný na osobu dva pracovní dny před ukončením čtrnáctidenního vystupující vdané roli. Certifikáty na roli nesmi být dočasného odvolání, může poskytovatel certifikát používány více osobami současně. Uživatel je plně obnovit. zodpovědný za evidenci používání certifikátů na roli konkrétními osobami. 3. Podpora a dostupnost služby 2.4 Odvolání certifikátů 3.1 Aplikační a technická podpora v případě ztráty či hrozby zneužiti certifikátu v době Podpora uživatelů služby probíhá zejména jeho platnosti uživatel bezodkladně požádá prostřednictvím Zákaznického webu na adrese poskytovatele o odvoláni certifikátu. Takovýto certifikát https://zakaznik.vema.cz, na který všichni uživatelé bude co nejrychleji, nejpozději však v průběhu druhého musí mít zřízený přistup. Přístup na Zákaznický web pracovního dne od podáni žádosti o odvoláni vyžaduje prvotní registraci a je následně chráněn poskytovatelem odvolán a nebude již poskytovatelem jménem a heslem. nadále akceptován pro účely jakékoliv komunikace. Poskytovatel nenese žádnou zodpovědnost za škody Aplikační a technická podpora je dostupná způsobené zneužitím neodvolaných certifikátů a to až prostřednictvím Centra Služeb Vema telefonicky či do doby technické realizace odvolání. pomocí webového formuláře. Odvolání certifikátu je zpoplatňováno dle aktuálního Aplikační podpora je poskytována v pracovních dnech ceníku poskytovatele. od 8.00 do 17.00 a zahrnuje řešeni případných problémů spojených s užíváním aplikaci dle požadavků 2.5 Žádost o vydáni nového certifikátu uživatele. Žádosti o vydání nového certifikátů se přijímá výhradně Aktuální informace jsou sdělovány na Zákaznickém na základě standardního formuláře zaslaného webu a upozorňováni na ně probíhá cestou Zpráv doporučeným dopisem. Žádost musi být podepsána Vema v klientovi Vema. Zákazník je povinen tyto zprávy statutárním zástupcem uživatele. přijímat a mít funkční přistup na Zákaznický web. 2.6 Žádost o vydáni následného certifikátu 3.2 Zkouška dostupnost služby Nejdříve 60 a nejpozději 15 dnů před uplynutím doby Dostupnost služby lze kdykoliv zjistit běžným platnosti certifikátu, požádá uživatel poskytovatele o internetovým prohlížečem na adrese Zákaznického vydání nového-následného certifikátu. Tím je webu http://zakaznik.vema.cz. Na této adrese jsou umožněno vydání a doručeni následného certifikátu rovněž zveřejňovány informace o plánovaných uživateli ještě před ukončením platnosti jeho stávajícího změnách v dostupnosti služby či jiných souvisejících certifikátu, čímž je zajištěná plynulá dostupnost služby skutečnostech spojených s provozem služby. uživateli během přechodu na nový certifikát. 4. Datová prostředí Žádost o vystaveni následného certifikátu (prodlužení stávajícího certifikátu) může uživatel podat formou 4.1 Využívaná datová prostředí standardního požadavku (elektronicky přes Zákaznicky Web Vema, nebo telefonicky přes Centrum Služeb Uživatel má vždy kromě smluvně stanoveného počtu Vema), případně faxem, nebo doporučeným dopisem datových prostředí k dispozici dvě dalši datová na adresu poskytovatele zveřejněnou na jeho prostředí pro testovací a jiné účely. webových stránkách. Zákazník si nad rámec smlouvy může vyžádat dalši Následný certifikát je vydán za stejných podmínek datová prostředí (např. se stavem ke konci a stejným způsobem jako první certifikát. Vydáni kalendářních roků apod.). Tato prostředí jsou následného certifikátu je zpoplatňováno dle aktuálního zpoplatněna dle ceníku. ceníku poskytovatele. 5. Zálohování a archivace 6. Komunikace mezi poskytovatelem a uživatelem 5.1 Zálohování 6.1 Nezávazná komunikace Zálohování je proces, který probíhá mimo Provozní dobu zpravidla v pozdějších nočních hodinách Nezávazná komunikace probíhá telefonicky a a pořízené zálohy se ukládají na bezpečném místě. elektronickou poštou. Touto formou jsou doručována Doba uskladnění jednotlivých záloh je závislá méně významná sdělení a jsou poskytovány především na typu zálohy a to následovně: konzultace. Formuláře na webových stránkách poskytovatele se rovněž, není-li řečeno jinak, považuji 1. Denní záloha - doba uskladnění je minimálně za nezávaznou komunikaci. 1 měsíc, za denní zálohu se považuje každá záloha provedená v noci po pracovním dnu; 6.2 Závazná komunikace 2. Týdenní záloha - doba uskladnění je minimálně Za závaznou komunikaci se považuji písemné 2 měsíce, za týdenní zálohu se považuje každá dokumenty doručené doporučenou poštou, záloha provedená v noci z pátku na sobotu; elektronickou poštou s elektronickým podpisem komerčním certifikátem vydaným akreditovanou 3. Měsíční záloha - doba uskladněni je minimálně certifikačni autoritou nebo certifikačni autoritou Vema 1 rok, za měsíční zálohu se považuje každá záloha CA, či cestou datové schránky provedená v noci mezi posledním a prvním dnem v měsíci; 6.3 Zprávy Vema a zprávy RSS 4. Roční záloha — doba uskladnění je minimálně Uživatelé jsou informování o nových verzích aplikaci 2 roky, za roční zálohu se považuje každá záloha Vema, o dalšich produktech nutných k fungování služby provedená v noci z 31.12 na 1.1 následujícího V4 Cloud, o plánovaných výlukách ve fungováni služby roku. a o novinkách a změnách ve fungování služby V4 Cloud cestou Zpráv Vema. 5.2 Archivace Stejné informace je možné přijímat běžnou RSS Archivaci datových prostředí si mohou uživatelé sami čtečkou ze Zákaznického webu z kanálu Provoz V4 provádět pomoci aplikace Vema Správce. Archivaci je Cloud a kanálů podřízených. možné vytvářet v kterémkoliv okamžiku dle potřeb zákazníka. Archivaci je vhodné vytvářet před Uživatelé jsou povinni Zprávy Vema nebo zprávy RSS operacemi, které výrazně zasahují do dat. Archiv se sledovat. ukládá na serverech V4 Cloud. 6.4 Kontakty poskytovatele Maximální limit velikosti uložených archivů je desetinásobek velikosti datového prostředí. Archivy Aktuální verze kontaktních informaci je k dispozici na nad tento limit mohou být zpoplatněny. webových stránkách wviw.vema.cz v sekci Kontakty. 5.3 Obnova dat Obnovu dat z archívů vytvořených pomoci funkce archivace v programu Vema Správce si mohou uživatelé provádět sami - bez dalšího zpoplatnění. V případě, že uživatel požaduje obnovu dat pořízených při zálohování, musi se obrátit se žádostí na poskytovatele. Takováto žádost musí splňovat požadavky závazné komunikace definované v kapitole „Komunikace mezi poskytovatelem a uživatelem'* a je zpoplatněna dle ceníku poskytovatele. 5.4 Zasíláni archívů uživatelům Poskytovatel zašle vždy na vyzváni a to až čtyřikrát ročně uživateli na CD nebo obdobném médiu úplný archiv jeho dat a to vždy doporučeným dopisem do sidla organizace. Součásti výzvy uživatele musi být jednoznačná identifikace archivu či archivů, který si přeje zaslat. Zaslání těchto čtyř archivů je součástí běžné ceny služby V4 Cloud. Uživatel si v případě potřeby může zažádat i o zaslání dalších archivů mimo tento interval včetně zasláni archívu elektronickou pošlou, je-li takové zasláni technicky možné. Tyto služby jsou zpoplatňovány dle aktuálního ceníku poskytovatele.