Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA o zajištění přepravy 192/2018/325 uzavřená dle ust. § 1746 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů Smluvní strany Obchodní firma : DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova, a.s. Sídlo : 434 01 Most, tř. Budovatelů 1395/23 IČ : 62242504 DIČ : CZ 62242504 Bankovní spojení : XXX Číslo účtu : XXX Obchodní rejstřík : Krajský soud v Ústí nad Labem, Oddíl B, vložka 660 Zastoupená : Zdeňkem Brabcem, předsedou představenstva Bc. Danielem Dunovským, místopředsedou představenstva a ředitelem akciové společnosti (dále jen dopravce) Osoba pověřená jednáním za dopravce ve věcech plnění této smlouvy: XXX a Obchodní firma : Městské divadlo v Mostě, spol. s r.o. Sídlo : 434 01 Most, Divadelní 15 IČ : 27275701 DIČ : CZ27275701 Bankovní spojení : XXX Číslo účtu : XXX Obchodní rejstřík : Krajský soud v Ústí nad Labem, Oddíl C, vložka 22004 Zastoupená : PhDr. Václavem Hofmannem, jednatelem (dále jen objednatel) Osoba oprávněné jednat za objednatele ve věcech plnění této smlouvy: PhDr. Václav Hofmann, jednatel. Článek 1 Předmět a účel smlouvy 1.1 Předmětem této smlouvy je závazek dopravce zajistit pro objednatele po dobu trvání této smlouvy, v dále uvedeném rozsahu, za níže uvedených podmínek a objednaných termínech, vnitrostátní přepravu zaměstnanců a klientů Městského divadla Most, spol. s.r.o. a závazek objednatele zaplatit za zajištění přepravy těchto osob ujednanou úplatu a dále poskytnout dopravci ujednanou součinnost. 1.2 Účelem této smlouvy je zajištění přepravy osob určených objednatelem – zaměstnanců a klientů Městského divadla Most, spol. s.r.o. (dále jen „cestujících“). 1 Článek 2 Závazky dopravce 2.1 Dopravce se zavazuje zajistit pro objednatele pro plnění účelu této smlouvy dopravní prostředky, způsobilé ke sjednané přepravě cestujících, dle požadavků (objednávek) objednatele, podaných dle ustanovení této smlouvy. Požadavky objednatele nad rámec obvyklého standardu kvality, musí být sjednány dodatkem této smlouvy. 2.2 Dopravní prostředky (dále jen vozidla) se dopravce zavazuje obsadit způsobilým řidičem s příslušným řidičským oprávněním, vybavit pohonnými hmotami a dalšími věcmi potřebnými pro sjednaný provoz. 2.3 Dopravce se zavazuje, že vozidla budou v řádném technickém stavu, který je možno doložit platným protokolem o provedení prohlídky vozidla v STK. 2.4 V případě porušení platných předpisů vedoucích k ohrožení silničního provozu a při zaviněném nedodržování podmínek dále ve smlouvě stanovených, za hrubost vůči cestujícím či zaměstnancům objednatele, se dopravce zavazuje provést bez odkladu výměnu řidiče vozidla, který se takového jednání dopustil. 2.5 Přeprava bude probíhat na trase dle objednávky objednatele. Smluvní strany sjednaly, že průběh trasy je oprávněn určit dopravce s přihlédnutím k počasí, dopravní situaci, s přihlédnutím k požadavkům objednatele na konkrétní cíl dané trasy. Smluvní strany sjednávají, že trasa zahrnuje rovněž nájezdovou vzdálenost ze stanoviště vozidla a návrat vozidla z cíle trasy do stanoviště vozidla. 2.6 Při poruše vozidla dopravce zajistí na vlastní náklady náhradní vozidlo. 2.7 Dopravce se zavazuje přistavit vozidlo nejpozději 30 minut před stanoveným odjezdem k přepravě, a to na místo určené v objednávce. 2.8 Pro případ jakéhokoliv oznámení ze strany objednatele je dopravcem zajištěn nepřetržitý telefonní styk na telefonním čísle dopravce – dopravní dispečink Most 724 743 330. dopravní dispečink Litvínov 733 784 817. 2.9 Dopravce si vyhrazuje právo konkrétní objednávku objednatele dle této smlouvy odmítnout z důvodu vyčerpání kapacity vozového parku či personálních kapacit, např. v době výluky apod. Tuto skutečnost dopravce neprodleně oznámí objednateli. V tomto případě je objednatel oprávněn si přepravu sjednat u jiného dopravce. Článek 3 Závazky objednatele 3.1 Objednatel se zavazuje uhradit dopravci za realizovaný provoz vozidla cenu stanovenou dle dále uvedených pravidel. 3.2 Objednatel se zavazuje v souladu s odstavcem 3.10, že po dobu platnosti této smlouvy nevyužije bez souhlasu dopravce služeb jiného dopravce k zajištění přepravy. 3.3 Objednatel poskytne dopravci součinnost k dodržení právní úpravy pracovní doby řidičů. 3.4 Objednatel odpovídá za řádné a slušné chování cestujících při přepravě. 3.5 Objednatel se zavazuje oznámit každý další nový jednotlivý nebo hromadný požadavek na přepravu, minimálně pět pracovních dní před první požadovanou přepravou, a to písemně na adresu sídla společnosti nebo elektronickou poštou na adresu zajezdy@dpmost.cz. Objednatel se dále zavazuje oznámit dopravci každou změnu v předem objednaných 2 přepravách, kterou se rozumí zejména změna termínu či cílového místa přepravy nebo úplné zrušení požadované přepravy. Zrušení požadované přepravy je objednatel povinen prokazatelným způsobem oznámit nejpozději 48 hodin před objednaným termínem odjezdu. Všechna oznámení je objednatel povinen provést písemně na adresu sídla dopravce uvedenou v záhlaví této smlouvy nebo elektronickou poštou na adresu zajezdy@dpmost.cz. Oznámená změna je platná až po odsouhlasení dopravcem. 3.6 V případě, že dojde ze strany objednatele k nečekané změně termínu přepravy či cílového místa, tzn. méně než 48 hodin přede dnem provedení přepravy, není dopravce povinen přepravu zajistit požadovaným typem vozidla, ale může použít jiný typ vozidla. Ve výjimečných případech, kdy objednatel ohlásí změnu termínu či cílového místa v době kratší než 48 hodin před provedením přepravy, může dopravce přepravu zcela odmítnout. 3.7 V případě, že objednatel požaduje vozidlo na více než jeden den, je povinen zajistit pro řidiče vozidla odpovídající ubytování včetně úhrady a rovněž je povinen uhradit další náklady spojené s provozem vozidla jako parkovné apod. 3.8 Objednatel se zavazuje stanovit odjezdy na jednotlivé zájezdy ve spolupráci s dopravcem takovým způsobem, aby ze strany dopravce byla zajištěna bezpečnost provozu a řidiči vozidla mohli dodržet veškeré potřebné přestávky a doby odpočinku stanovené legislativou EU a ČR. 3.9 Objednatel se zavazuje v objednávce nebo následným písemným prohlášením předem určit na každou sjednanou přepravu odpovědnou osobu, která zajistí klidnou a nerušenou přepravu cestujících, za účasti řidiče provede kontrolu interiéru vozidla před a po provedené přepravě, popř. sepíše společně s řidičem vozidla protokol o poškození interiéru nebo vnitřního zařízení a vybavení vozidla. 3.10 Objednatel se zavazuje, že po dobu trvání této smlouvy bude objednávat přepravu klientů a zaměstnanců objednatele výhradně u dopravce, s výjimkou přepravy nízkokapacitními autobusy do dvaceti míst k sezení. V návaznosti na tento závazek je objednateli poskytnuta výrazná sleva z ceny za ujetý kilometr a čekání v dopravě oproti běžnému ceníku dopravce, obsažená v cenách ujednaných v článku 4 této smlouvy. Článek 4 Výše úplaty, způsob úhrady a sankce 4.1 Po vzájemné dohodě obou smluvních stran byla úplata dopravních výkonů vozidel stanovena následovně: všechny typy autobusů XXX Kč/km přívěs XXX Kč/den čekání v dopravě XXX Kč/každá započatá hodina K této ceně bude připočtena daň z přidané hodnoty dle aktuálně platných právních předpisů. V případě cesty do zahraničí budou objednatelem hrazeny další poplatky jako stravné řidiče, resp. (řidičů) a jejich ubytování, dále pak silniční poplatky v jednotlivých státech na trase přepravy, parkovné a případné další poplatky (rozdíl ceny nafty, vjezdy do měst a podobné). Předpokládaná hodnota dle par. 5 odst 5 písmeno c zákona č. 340/2015 Sb. o registru smluv je: 84.000,- Kč. 3 4.2 Na každou realizovanou přepravu vystaví dopravce objednateli daňový doklad (fakturu) dle zákona č. 235/2004 Sb. v platném znění. 4.3 Faktury vystavené dopravcem jsou splatné do čtrnácti dnů od jejich vystavení. 4.4 V případě prodlení objednatele s úhradou dopravcovy faktury sjednávají strany úrok z prodlení ve výši 0,2 % z dlužné částky denně. Dopravce si vyhrazuje právo, v případě prodlení objednatele při úhradě dopravcovy faktury o 5 kalendářních dní, nepřistavit při jakékoliv příští přepravě vozidlo do doby, než objednatel za již provedenou přepravu zaplatí. 4.5 V případě, že objednatel neoznámí prokazatelným způsobem a za podmínek uvedených v této smlouvě dopravci zrušení požadované přepravy alespoň 48 hodin před objednaným termínem odjezdu, tzn. méně než 48 hodin přede dnem provedení přepravy, zaplatí dopravci smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč. Pokud objednatel neoznámí dopravci zrušení požadované přepravy vůbec, nebo je oznámí v době, kdy již dopravce nebude moci zrušit přistavení autobusu na místo odjezdu a/nebo v době, kdy již dopravce započal s přistavováním autobusu na místo odjezdu, zaplatí dopravci smluvní pokutu vypočtenou takto: 1.000,- Kč + částka sestávající z ceny za ujeté kilometry při marném přistavení autobusu a ceny za jednu hodinu čekání v dopravě, vypočtená podle cen uvedených v odstavci 4.1. 4.6 V případě že dopravce nepřistaví na objednatelem smluvený den a hodinu vozidlo, s výjimkou odstavců 2.9, 3.6 a 4.5 této smlouvy, a nezajistí ani náhradní vozidlo za cenu vozidla nepřistaveného, uhradí objednateli veškeré náklady, které v souvislosti s nepřistavením vozidla objednateli prokazatelně vzniknou. 4.7 V případě, že při kontrole interiéru vozidla, dle odstavcem 3.9 této smlouvy, zjistí řidič společně s pověřenou osobou objednatele poškození interiéru a vnitřního vybavení vozidla, sepíší o tomto poškození protokol. Pokud se bude jednat o poškození ze strany cestujících zjištěné ihned po provedené přepravě, je objednatel povinen uhradit dopravci náklady nutné k uvedení vozidla do původního stavu. 4.8 Dopravce je oprávněn jednostranně navýšit cenu za ujetý kilometr jednotlivých vozidel v případě neočekávaného růstu inflace a vstupních komodit, zejména pohonných hmot, a to maximálně ve výši 5%. 4.9 V případě porušení ustanovení odstavce 3.10 objednatelem přepravy, je dopravce oprávněn, ve vztahu ke všem dalším přepravám, realizovaným po porušení citovaného ujednání, jednostranně navýšit cenu za ujetý kilometr dle platného ceníku DPmML, a.s. pro zájezdovou dopravu. 4.10 Dopravce je oprávněn zvýšit poměrně úplatu, pokud dojde ke zvýšení průměrné spotřebitelské ceny pohonných hmot (motorové nafty, benzínu) zveřejněné Českým statistickým úřadem pro týden, kdy byla uzavřena smlouva, oproti ceně zveřejněné pro týden, kdy se přeprava uskutečnila. Článek 5 Doba trvání smlouvy 5.1 Tuto smlouvu sjednávají strany na dobu určitou od 1. 1. 2019 do 31. 12. 2019. 4 5.2 Kterákoli ze smluvních stran je oprávněna tuto smlouvu písemně vypovědět, a to ke konci kalendářního měsíce, v němž byla výpověď druhé straně doručena. 5.3 Tuto smlouvu mohou smluvní strany písemně zrušit ke kterémukoli dni písemnou dohodou. Článek 6 Závěrečná ujednání 6.1 Osoby podepisující tuto smlouvu prohlašují, že jsou plně oprávněné a způsobilé k právním úkonům v rozsahu této smlouvy a prohlašují, že smlouva byla uzavřena po vzájemném projednání podle jejich svobodné vůle. 6.2 Jakékoli změny či doplňky této smlouvy mohou smluvní strany sjednat pouze písemně, a to ve formě dodatků k této smlouvě číslovaných vzestupnou řadou. 6.3 Tato smlouva podléhá uveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru (zákon o registru smluv). Smluvní strany se dohodly, že smlouvu v souladu s tímto zákonem uveřejní dopravce, a to nejpozději do 25 dnů od podpisu smlouvy. V případě nesplnění tohoto ujednání může uveřejnit smlouvu v registru smluv objednatel. 6.4 Smlouva je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž každá strana obdrží po jednom. Datum: Datum: Městské divadlo Most spol. s.r.o. DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova, a.s. ……………………………………. ……………………………………. Zdeněk Brabec PhDr. Václav Hofmann předseda představenstva jednatel ……………………………………. Bc. Daniel Dunovský místopředseda představenstva a ředitel akciové společnosti 5