Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7542603: Smlouva o dílo - Rekonstrukce technických prostor hlavní budovy

Příloha Smlouva.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Domov pro seniory Malešice

Evidenční číslo Objednatele                                     Evidenční číslo Zhotovitele

        27/2018                                                 13/18

SMLOUVA O DÍLO ČÍSLO 27/ 2018

                                          Objednatel

DOMOV PRO SENIORY MALEŠICE

Sídlo:              Rektorská 577/5, Praha 10, 108 00
Zastoupený:

IČO:                70875707

DIČ:                není plátce DPH

Bankovní spojení: PPP banka, a.s.

                             na straně jedné jako „Objednatel“

                                          a

                                          Zhotovitel

Elpra s.r.o.

Sídlo:              Olbramovická 715/2, 142 00 Praha 4 Kamýk

Zastoupený:

IČO:                639 78 245
DIČ:                CZ 639 78 245
Bankovní spojení:   ČSPO

        Zapsaný v:  Obchodním rejstříku vedeném u Krajského obchodního soudu v Praze
                    oddíl C, vložka40166

                             na straně druhé jako „Zhotovitel“

uzavřeli dle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, smlouvu o dílo tohoto znění:

                    Článek I. Předmět smlouvy

1. DOHODNUTÝ PŘEDMĚT PLNĚNÍ ZHOTOVITELE (DÍLO)

        1.1.    Předmětem plnění Zhotovitele je komplexní provedení rekonstrukce technických
                prostor hlavní budovy Rektorská 577 v areálu DS Malešice. Rekonstrukce bude prováděna
                přízemních prostorech, skládající se z chodby, sociálního zařízení a 3 místností na skladové
                prostory.

                Dojde k výměně elektroinstalací výměně podlahových krytin včetně podkladních vrstev (pokud
                to bude nezbytné), opravě omítek a úpravě kazetových stropů. Zároveň dojde k úpravě
                sociálního zařízení a výměně dveřních výplní.

                Rozsah prací dodávek a služeb je podrobně vymezen v Soupisu prací, dodávek a služeb a výkaz
                výměr s názvem: „Rekonstrukce technických prostor“, který tvoří nedílnou součást této smlouvy
                (dále jen SPECIFIKACE).

                1.1.1. Součástí předmětu plnění je provedení následujících souvisejících prací, dodávek a
                             činností:

Za Objednatele                            strana číslo 1        za Zhotovitele
      Domov pro seniory Malešice

                        Související práce, dodávky a činnosti jsou rovněž předmětem plnění veřejné zakázky a
                        jako takové musí být zahrnuty do nabídkové ceny. Související práce, dodávky a činnosti
                        tvoří:

                           Pořizování průběžné fotodokumentaci postupu provádění stavby, kterou předá

                            Objednateli v jednom elektronickém vyhotovení ve formátu jpg. nebo pdf. na

                            vhodném datovém nosiči při zahájení předávání díla;

                           Provedení veškerých předepsaných zkoušek včetně vystavení dokladů o jejich

                            provedení, doložení atestů, certifikátů, prohlášení o shodě apod. a jejich předání

                            zadavateli ve 3 vyhotoveních;

                            Doklady o provedení předepsaných zkoušek, atesty, certifikáty, prohlášení o
                            shodě bude zhotovitel dokládat v průběhu realizace díla, a to vždy k termínu
                            vystavení faktury. Faktura za provedené práce nebude bez doložení těchto
                            dokladů uhrazena. Doklady bude archivovat technický dozor stavebníka (TDS),
                            který provede jejich kompletaci před předáním a převzetím díla a kolaudací.

                           Předkládání vzorků materiálů a výrobků určených pro osazení či zabudování do

                            stavby objednateli a projektantovi k odsouhlasení;

                           Celkový úklid stavby, staveniště a okolí před předáním a převzetím;

                            Celkový úklid před předáním díla zahrnuje kompletní a úplné vyčistění stavby,

                            staveniště a okolí před předáním a převzetím, a to v takovém rozsahu, který

                            umožní okamžité užívání bez provádění jakéhokoliv dalšího úklidu ze strany

                            objednatele. Součástí úklidu je i úklid okolních ploch a komunikací, uvedení okolí

                            stavby do stavu podle projektu (pokud je okolí stavby projektem řešeno) nebo

                            do stavu před zahájením realizace (u ploch a komunikací, které nejsou

                            projektem řešeny

1.3.            Všechny výkony Zhotovitele uvedené v článcích 1.1. – 1.2. budou provedeny v rozsahu a podle:

1.4.                   SPECIFIKACE;
1.5.
1.6.                   nabídky Zhotovitele ze dne 13.11.2018, předložené Objednateli Zhotovitelem jako
1.7.
                        účastníkem v zadání veřejné zakázky podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání
1.8.
                        veřejných zakázek, v platném znění, (dále pro účely této smlouvy rovněž jen

                        „NABÍDKA“);

                       zadávací dokumentace veřejné zakázky (s výjimkou vlastního textu této smlouvy),

                        která byla podkladem pro zpracování NABÍDKY (pro účely této smlouvy rovněž jen

                        „ZADÁVACÍ DOKUMENTACE“).

                Uvedená SPECIFIKACE, NABÍDKA a ZADÁVACÍ DOKUMENTACE jsou nedílnou součástí této
                smlouvy, přičemž předmětem plnění Zhotovitele (dílem) se pro účely této smlouvy rozumí
                souhrn všech prací, dodávek a souvisejících služeb, jak je vymezuje výše uvedená Specifikace
                předmětu veřejné zakázky malého rozsahu a výkaz výměr včetně veškerých prací a dodávek
                nezbytných pro kvalitní zhotovení díla.

                Smluvní strany výslovně stanovují, že vše, co je uvedeno v článcích 1.1. – 1.3. tvoří předmět
                díla podle této smlouvy. Dále bude pro účely této smlouvy takto specifikovaný předmět díla
                označován jako dílo.

                Zhotovitel se zavazuje provést dílo v kvalitě stanovené technickými specifikacemi a obecnými
                uživatelskými standardy.

                Objednatel se zavazuje k převzetí díla a k zaplacení ceny za dílo za podmínek dále v této
                smlouvě uvedených.

                Vůle smluvních stran je vyjádřena v dále uvedených dokumentech a podkladech, které tvoří
                nedílnou součást smlouvy o dílo, a to:

                          vlastní text této smlouvy o dílo;

                          SPECIFIKACE;

                          ZADÁVACÍ DOKUMENTACE;

                          NABÍDKA;

                Jestliže si výše uvedené dokumenty, resp. podklady vzájemně odporují, platí vždy ten, který je
                v pořadí uveden na místě předcházejícím.

                ZMĚNY DÍLA

                1.8.1.  Objednatel je oprávněn nařizovat prostřednictvím oprávněné osoby uvedené v záhlaví
                        této smlouvy, aniž by učinil tuto smlouvu neplatnou, změny díla s tím, že cena, termín,
                        případně ostatní ustanovení této smlouvy budou odpovídajícím způsobem upraveny
                        dodatkem ke smlouvě. Změny díla může Objednatel vyžadovat za dodržení těchto
                        podmínek:

                           pokud změnou dojde k zúžení předmětu díla a ke snížení ceny díla;

                           pokud změna nebude mít vliv na cenu a kvalitu díla;

Za Objednatele                           strana číslo 2                          za Zhotovitele
      Domov pro seniory Malešice

                          pokud jde o změnu povahy nepředvídané práce, která není obsažena

                           v PROJEKTU a jejíž provedení je nezbytné pro provedení díla;

                          pokud jde o změnu, výslovně vyžádanou Objednatelem, která zahrnuje práce

                           a dodávky, které nejsou obsaženy v předmětu díla.

                1.8.2.  Smluvní strany se zavazují ve výše uvedených případech postupovat v souladu s touto
                1.8.3.  smlouvou a s právními předpisy upravujícími zadávání veřejných zakázek (především
                1.8.4.  zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek v platném znění.

                        Žádné změny díla podle odstavce 1.8.1. nebudou započaty ani prováděny bez
                        předchozího Objednatelova písemného pokynu a žádný nárok ani požadavek na změnu
                        ceny nebo termínu nebude platný, nebude-li k němu takovýto písemný pokyn předem
                        vydán a nebude-li současně tato změna smlouvy sjednána v souladu s touto smlouvou.

                        Zhotovitel podpisem této smlouvy vyjadřuje bezvýhradný souhlas s výlučným právem
                        Objednatele omezit předmět díla např. z důvodů nedostatku finančních prostředků, a
                        to jednostranným příkazem, který bude pro Zhotovitele závazný dnem jeho doručení.
                        Zhotovitel souhlasí s touto možností a je si vědom skutečnosti, že pokud nastane
                        takovýto případ, nemá právo vymáhat realizaci předmětu díla a nemůže Objednateli
                        účtovat jakékoliv sankce ani náhrady škod z toho plynoucí.

2.1.                               Článek II. Doba plnění

      DOHODNUTÁ DOBA PLNĚNÍ (TERMÍNY)

      Zhotovitel se zavazuje, zhotovit jednotlivé části díla v dále uvedených, smluvními stranami
      dohodnutých, lhůtách:

      2.1.1. zahájení provádění díla - (doba zahájení stavebních prací)                 dne 26.11.2018

      2.1.2. řádné ukončení a předání díla (lhůta pro dokončení prací) – (Zhotovitelem Objednateli
                   bez vad a nedodělků bránících v užívání) včetně úplného a řádného vyklizení pracoviště:

                        nejpozději do 30 kalendářních dnů od zahájení provádění díla podle odst. 2.1.1. této
                                                                                                                                                 smlouvy

                                                                         tj. do dne ………………. 2018;

      2.1.3. odstranění veškerých vad a nedodělků,
                   nejpozději do 15ti kalendářních dnů od termínu podle odst. 2.1.2. této smlouvy.

                                     Článek III. Místo plnění

Místem plnění díla jsou Projektem vymezené plochy a prostory Domova pro seniory Malešice, Česká republika,
Praha - Malešice, kód obce NUTS CZ010, kód obce ZÚJ 554 782.

                           Článek IV. Cena díla

Cena díla, jehož předmět a rozsah jsou vymezeny v článku I. této smlouvy, se sjednává dohodou smluvních stran
ve smyslu ustanovení § 2 a následujících zákona č. 526/1990 Sb., ve znění pozdějších předpisů jako cena nejvýše
přípustná takto:

4.1.  Cena díla uvedeného v článku I. této smlouvy činí bez daně z přidané hodnoty (dále rovněž jen
      „DPH“)

                                  687 730 ,- Kč

4.2.  Daň z přidané hodnoty ve snížené sazbě 15 % z celkové ceny díla uvedené v článku 4.1. výše činí
      částku

                ………………………………………................................................. ,- Kč

4.3.  Daň z přidané hodnoty v základní sazbě 21 % z celkové ceny díla uvedené v článku 4.1. výše činí
      částku

                                  144 423 ,- Kč

4.4.  Dohodnutá celková cena díla (součet ceny uvedené v článcích 4.1. + 4.2. + 4.3.) činí včetně daně
      z přidané hodnoty celkem

                                  832 153 ,- Kč

                           (slovy:osmsettřicetdvatisícstopadesáttřikorunčeských).

Za Objednatele                    strana číslo 3                                         za Zhotovitele
              Domov pro seniory Malešice

4.5.  V předchozích odstavcích toho článku uvedená cena díla se sjednává jako cena pevná a nepřekročitelná
4.6.  (s výjimkou, uvedenou v odstavci 4.3. tohoto článku), platná po celou dobu provádění díla až do jeho
4.7.  dokončení a předání, zahrnující veškeré náklady Zhotovitele na realizaci díla včetně dopadů změn cenové
      úrovně až do skutečného data předání tohoto díla a která nepřevyšuje nabídkovou cenu Zhotovitele,
4.8.  s níž se za podmínek zákona č.134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění, ucházel o
      tuto veřejnou zakázku. Kalkulace ceny byla provedena podle zadávací dokumentace. Zhotovitel
      potvrzuje, že cena díla zahrnuje veškeré práce a dodávky nezbytné pro kvalitní zhotovení díla, veškeré
      náklady spojené s úplným a kvalitním provedením a dokončením díla a zahrnuje též veškeré související
      náklady, které nejsou přímo uvedeny v předmětu díla, jako jsou: náklady na dopravu, montáž, předání,
      zprovoznění, účast na kolaudačním řízení, provozní náklady, náklady na autorská práva, pojištění, daně,
      cla, bankovní záruky a jakékoliv další výdaje spojené s realizací předmětu plnění.

      Smluvní strany se dohodly, že cena díla může být změněna pouze za splnění sjednaných podmínek.
      Podmínky, při jejichž splnění je možné změnit cenu za plnění Zhotovitele touto smlouvou sjednanou,
      jsou smluvními stranami sjednány takto:

      4.6.1. Pokud v průběhu provádění díla dojde ke změnám sazeb daně z přidané hodnoty, přitom sazba
                   DPH bude účtována vždy v zákonné výši ke dni uskutečněného zdanitelného plnění.

      4.6.2. Za podmínek touto smlouvou sjednaných.

      SCHVÁLENÍ A OCENĚNÍ ZMĚN DÍLA

      4.7.1.    Nastane-li změna předmětu díla podle ustanovení odst. 1.8. této smlouvy vyžádaná zástupcem
                Objednatele ve věcech smluvních, popřípadě vyvolaná změnou technického řešení díla oproti
                PROJEKTU, aniž je tato změna způsobena Zhotovitelem, budou práce spojené s takovými
                změnami sjednány podle přílohy č. III. této smlouvy za podmínek touto smlouvou stanovených;
                kalkulace ceny takových změn bude provedena podle položek, které jsou obsaženy v ROZPOČTU
                přílohy č. I. této smlouvy. V případě, že v ROZPOČTU takové položky obsaženy nejsou, budou
                pro ocenění použity položky z ceníků stavebních prací RTS v aktuální cenové úrovni ke dni
                předání nabídky Zhotovitele, pokud ceníky RTS takové položky neobsahují, bude provedeno
                ocenění individuální kalkulací a předložením několika cenových nabídek podle situace na trhu.

      4.7.2. Obě smluvní strany se zavazují, že ve všech případech shora uvedených budou jednat bez
                   zbytečného odkladu.

      Práce, které nebudou po dohodě smluvních stran provedeny, ačkoliv jsou součástí sjednaného předmětu
      plnění, budou z celkové ceny díla odečteny, přičemž se při jejich ocenění bude postupovat v souladu
      s odstavcem 4.7.1. této smlouvy.

                   Článek V. Platební podmínky

5.1.  Objednatel neposkytuje zálohy na provádění díla. Zhotovitel bude vystavovat a Objednatel bude hradit
      faktury za práce a dodávky provedené v uplynulém kalendářním měsíci.

      5.1.1.    Podkladem k vystavení faktury – daňového dokladu - je soupis skutečně provedených prací
                v uplynulém kalendářním měsíci vystavovaný Zhotovitelem a potvrzený TDS. Zhotovitel je
                povinen předat soupis TDS k odsouhlasení nejpozději do 3. dne následujícího kalendářního
                měsíce. TDS připojí své stanovisko k soupisům provedených prací a dodávek a vrátí jej zpět
                Zhotoviteli nejpozději do 3 pracovních dnů od jejich obdržení.

      5.1.2.    SOUPIS SKUTEČNĚ PROVEDENÝCH PRACÍ A DODÁVEK

                Soupis skutečně provedených prací a dodávek vychází z ROZPOČTU. Soupis skutečně

                provedených prací bude obsahovat:

                  počet měrných jednotek celkem (podle ROZPOČTU);

                  počet měrných jednotek provedených od zahájení prací do konce předchozího

                   fakturačního období (dosud fakturované položky);

                  počet měrných jednotek provedených v průběhu daného fakturačního období, na

                   které je vystavena faktura Zhotovitele (v daném fakturačním období fakturované

                   položky);

                  počet měrných jednotek, které zbývají k provedení do konce realizace díla (dosud

                   nefakturované položky.

                Soupis skutečně provedených prací, který bude Zhotovitel předkládat TDS ke kontrole před

                vystavením faktury, bude předložen TDS v tištěné podobě a současně v datové podobě.

                Částky v soupisu provedených prací budou uvedeny na 2 desetinná místa a číselně musí

                s přesností na 2 desetinná místa korespondovat s ROZPOČTEM, který je součástí přílohy č.

                I. této smlouvy.

      5.1.3.    SOUHRNNÝ ZJIŠŤOVACÍ PROTOKOL

                Součástí každé z faktur (v její příloze) bude souhrnný zjišťovací protokol, ve kterém budou

                uvedeny tyto údaje:

                  celková cena díla v členění základ DPH, sazba a výše DPH, cena celkem vč. DPH;

                  do daného fakturačního období fakturovaná cena díla v členění základ DPH, sazba

                   a výše DPH, cena celkem vč. DPH;

                  v daném fakturačním období fakturovaná cena díla v členění základ DPH, sazba a

Za Objednatele                            strana číslo 4             za Zhotovitele
              Domov pro seniory Malešice

                      výše DPH, cena celkem vč. DPH;

                     zbývající (dosud nefakturovaná) cena díla v členění základ DPH, sazba a výše DPH,

                      cena celkem vč. DPH.

      5.1.4.       Veškeré doklady prokazující oprávněnost fakturace Zhotovitele v daném měsíci předá
                   Zhotovitel TDS vždy ve třech vyhotoveních, která budou sloužit výhradně pro potřeby
                   Objednatele

5.2.  Každá faktura Zhotovitele musí splňovat náležitosti daňového dokladu podle v rozhodné době účinných
      právních předpisů a dále musí obsahovat:
5.3.
5.4.                 číslo smlouvy;
5.5.
5.6.                 číslo faktury;
5.7.
                     den uskutečnění zdanitelného plnění;
5.8.
5.9.                 den splatnosti faktury;

                     označení díla.

      Každá faktura Zhotovitele musí v příloze obsahovat:

                     souhrnný zjišťovací protokol;

                     objektový zjišťovací protokol;

                     soupis provedených prací a dodávek.

      Bude-li faktura obsahovat nesprávné nebo neúplné údaje a náležitosti uvedené v odstavcích 5.1. a 5.2.
      této smlouvy, je Objednatel oprávněn ji do data splatnosti vrátit Zhotoviteli. Po opravě faktury předloží
      Zhotovitel Objednateli novou fakturu se splatností uvedenou v článku V. odstavec 5.5. této smlouvy.
      Rovněž tak, zjistí-li Objednatel před úhradou faktury u provedených prací vady, je oprávněn Zhotoviteli
      fakturu vrátit. Po odstranění vady nebo po jiném zániku odpovědnosti Zhotovitele za vadu předloží
      Zhotovitel Objednateli novou fakturu se splatností uvedenou v článku V. odstavec 5.5. této smlouvy.

      Objednatel je oprávněn odmítnout úhradu faktury v případě, že Zhotovitel přeruší v rozporu s touto
      smlouvou práce, práce provádí v rozporu s touto smlouvou, pokud je v prodlení s realizací oproti
      harmonogramu, a to až do doby, než překážka k úhradě odpadne.

      Splatnost faktur, které budou současně daňovým dokladem, je do 21 kalendářních dnů ode dne jejich
      doručení Objednateli do sídla Objednatele uvedeného v záhlaví smlouvy. Datem uskutečněného
      zdanitelného plnění je poslední kalendářní den v měsíci, za který je faktura – daňový doklad vystavena.

      POZASTÁVKA
      Zadavatel nestanovil pozastávku z ceny díla.

      SCHVALOVÁNÍ PLATEB

      5.7.1.       Zhotovitel předloží TDS soupis prací a dodávek, které hodlá fakturovat v daném fakturačním
                   období. TDS provede kontrolu soupisu provedených prací a sdělí Zhotoviteli své stanovisko
                   k účtovaným položkám. Pokud TDS zjistí, že účtované položky nejsou v souladu se
                   skutečností na stavbě a s touto smlouvou, vrátí soupis prací a dodávek Zhotoviteli k opravě.
                   Opravený soupis prací a dodávek předloží Zhotovitel opět TDS. Svůj souhlas se soupisem
                   prací a dodávek vyjádří TDS svým podpisem.

      5.7.2.       Zhotovitel vystaví fakturu – daňový doklad za dané fakturační období, jehož přílohou bude
                   soupis prací a dodávek potvrzený TDS a doručí ho do sídla Objednatele. Platební doklad,
                   který nebude obsahovat soupis prací a dodávek potvrzený TDS není úplný a Objednatel ho
                   nemůže proplatit.

      Zadavatel si je oprávněn započítávat případné smluvní pokuty proti fakturovaným částkám.

      PŘENESENÁ DAŇOVÁ POVINNOST

      Dodavatel se při vystavování daňových dokladů zavazuje, že bude postupovat v souladu s ustanovením
      § 92a a § 92e zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.

                          Článek VI. Pracoviště

6.1.  PŘEVZETÍ, PROVOZ A VYKLIZENÍ PRACOVIŠTĚ
6.2.
      6.1.1.    Pracovištěm se rozumí prostory v objektu hlavní budovy Domova pro seniory Malešice uvedené
                výše. Objednatel předá Zhotoviteli jednotlivá pracoviště nejpozději do 3 dnů před zahájením
                prací. O předání jednotlivých pracovišť bude pořízen protokol o předání a převzetí pracoviště
                podepsaný oprávněnými zástupci obou stran, přičemž za rozhodný termín předání a převzetí
                pracoviště se považuje den zahájení předání a převzetí pracoviště. Součástí protokolu bude
                soupis oprávněných osob Objednatele a Zhotovitele a soupis organizačních požadavků
                Objednatele.

      6.1.2. Ode dne převzetí pracoviště nese Zhotovitel nebezpečí všech škod na prováděném díle až do
                   doby jeho předání Objednateli.

      ÚKLID PRACOVIŠTĚ

Za Objednatele                                 strana číslo 5  za Zhotovitele
              Domov pro seniory Malešice

6.3.  Zhotovitel je povinen udržovat pracoviště i dílo v čistotě a pořádku, bez hromadění odpadů a zbytků
      materiálu. Po celou dobu provádění díla je Zhotovitel povinen provádět řádný úklid pracoviště,
      odstraňovat všechny přebytečné překážky, manipulovat se svými prostředky a uskladněným materiálem
      a skladovat je tak, aby nepřekážely, při provádění prací a dodávek a odstraňovat pravidelně z pracoviště
      veškerý staveništní rum, odpadky a dočasné konstrukce, kterých při provádění díla není nezbytně třeba.
      Při nakládání s odpady je Zhotovitel povinen se řídit ustanoveními zákona č. 185/2001 Sb. ve znění
      pozdějších předpisů a jeho prováděcími předpisy. Zhotovitel je povinen předávat TDS doklady o zajištění
      likvidace odpadů vzniklých stavebními pracemi na díle v souladu s posledně citovaným zákonem.

      VYKLIZENÍ PRACOVIŠTĚ

      Zhotovitel je povinen nejpozději ke dni předání díla pracoviště zcela vyklidit, jinak je Objednatel
      oprávněn převzetí díla odmítnout.

7.1.                           Článek VII. Stavební deník
7.2.
      Zhotovitel je povinen vést ode dne, kdy byly zahájeny práce na staveništi, stavební deník, a to až do
      dne odstranění veškerých vad a nedodělků. Poté je Zhotovitel povinen předat stavební deník Objednateli.

      Zápisy ve stavebním deníku ani zápisy z kontrolních dnů se nepovažují za změnu smlouvy ani nezakládají
      nárok na změnu smlouvy.

                      Článek VIII. Provádění díla

8.1.  Zhotovitel bude mít úplnou kontrolu nad prováděním díla, bude je účinně řídit a dohlížet na ně tak, aby
8.2.  zajistil, že dílo bude odpovídat této smlouvě. K tomuto účelu Zhotovitel zpracoval plán kvality pro
      předmět díla, který byl Zhotovitelem předložen v rámci NABÍDKY. Výlučně bude Zhotovitel zodpovědný
8.3.  za stavební a konstrukční prostředky, metody, techniky, užité technologie a za koordinaci různých části
8.4.  díla, a to zejména za bezpečnost a stabilitu konstrukcí na staveništi a za přiměřenost a bezpečnost
      veškerých užitých technologických postupů.

      Zhotovitel bude výlučně zodpovědný za bezpečnost práce při provádění díla podle zákona č. 309/2006
      Sb. a Nařízení vlády č. 591/2006 Sb. a bude dodržovat nařízení koordinátora BOZP, kterého zajišťuje
      Objednatel. Dále je Zhotovitel zodpovědný za to, že pravidla, regulace a pracovní metody či postupy
      požadované příslušnými předpisy budou dodržovány. Zhotovitel je pro tento účel povinen dodržovat
      podmínky citovaných právních předpisů a dále zejména (nikoliv však pouze):

      8.2.1.    učinit veškerá nezbytná opatření k ochraně osob užívajících budovy a prostory areálu a všech
                osob oprávněných k pohybu na staveništi, k ochraně staveniště samého a k ochraně
                prováděného díla. Zhotovitel je rovněž povinen udržovat staveniště i nedokončené dílo v
                takovém stavu, aby bylo nebezpečí hrozící všem občanům a osobám pohybujícím se na
                staveništi nebo v jeho blízkosti odstraněno;

      8.2.2. učinit veškerá nezbytná opatření k ochraně životního prostředí, a to jak přímo na staveništi, tak
                   i mimo ně v rozsahu, který účinně zamezí poškození nebo ohrožení zdraví nebo života občanů
                   a majetku imisemi, hlukem nebo jiným způsobem v příčinné souvislosti s prováděním díla;

      Zhotovitel se zavazuje provést pro objednatele dílo s využitím vlastních kapacit a třetích osob. Tyto třetí
      osoby (dále jen „subdodavatelé“) se budou podílet na provedení díla výhradně v rozsahu určeném
      smlouvou uzavřenou mezi zhotovitelem a subdodavatelem.

      8.3.1. Zhotovitel odpovídá v plném rozsahu za veškeré části díla provedené subdodavateli.

      8.3.2. Zhotovitel se zavazuje veškeré práce subdodavatelů řádně koordinovat.

      Požadavky Objednatele na organizaci a provádění díla

      8.4.1     Objednatel je povinen koordinovat etapovitost a harmonogram provádění prací podle pokynů
                a potřeb zadavatele vyplývajících z provozních nároků jednotlivých zařízení. Tato povinnost je
                vztažena mimo jiné na omezení užívání jednotlivých částí budovy, a pod..

      8.4.2.    Objednatel stanovuje, že stavební práce nesmí omezit požární únikové cesty a musí být
                v souladu s požárně-bezpečnostním řešením objektu.

                Článek IX. Práva a povinnosti Objednatele

9.1.  Objednatel je povinen zajistit při předání Pracoviště jedno odběrné místo elektrické energie 220/380 V
9.2.  50 Hz, a vody. Náklady na spotřebovanou vodu a elektrickou energii bude hradit objednatel.

      Oprávněná osoba Objednatele uvedená v záhlaví této smlouvy pověřuje výkony funkce technického
      dozoru Objednatele dle této smlouvy (v textu této smlouvy označen jako TDS) tyto osoby:

                   pana                                      (paní)
      ………………………………………………………………………………………………………………………………………….

                pana                      (paní)            ………………………………………………

                ………………………………………………………………………………………..;

Za Objednatele                            strana číslo 6     za Zhotovitele
       Domov pro seniory Malešice

9.3.   a to každou z nich samostatně. Toto pověření bude mít písemnou formu. Kopii tohoto pověření předají
9.4.   výše uvedené osoby v kopii Zhotoviteli před zahájením plnění díla.

9.5.   Objednatel nebo jimi řádně zmocněné osoby budou mít kdykoli právo kontrolovat dílo.

       Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění díla. Zjistí-li Objednatel, že Zhotovitel provádí dílo v
       rozporu se svými povinnostmi stanovenými touto smlouvou, je Objednatel oprávněn dožadovat se
       toho, aby Zhotovitel odstranil vady vzniklé vadným prováděním a dílo prováděl řádným způsobem.
       Jestliže Zhotovitel tak neučiní ani v přiměřené lhůtě k tomu poskytnuté a postup Zhotovitele by vedl
       nepochybně k podstatnému porušení smlouvy, je Objednatel oprávněn od této smlouvy odstoupit.

       Objednatel si vyhrazuje právo omezit předmět plnění veřejné zakázky a nerealizovat některé části
       předmětu plnění např. z důvodů nedostatku finančních prostředků.

                           Článek X. Povinnosti Zhotovitele

10.2.  Zhotovitel je povinen provádět důslednou kontrolu nakupovaných materiálů, hmot, surovin a dalších věcí
       potřebných pro plnění předmětu této smlouvy a vyžadovat od výrobců a dodavatelů atesty, prohlášení
       o shodě, certifikáty, záruční dokumentaci a návody k obsluze podle této smlouvy.

10.4.  Zhotovitel se zavazuje, že bude při provádění díla postupovat s odbornou péčí. Zavazuje se dodržovat
       obecně závazné předpisy, technické normy a ustanovení této smlouvy. Zhotovitel se zavazuje, že se
       bude řídit výchozími podklady Objednatele, pokyny Objednatele, rozhodnutími příslušných správních
       orgánů.

10.5. Zhotovitel je povinen zajišťovat po celou dobu plnění předmětu této smlouvy okamžité odstraňování
             odpadů a nečistot vzniklých v souvislosti s prováděním díla.

10.6. Zhotovitel je povinen zajistit dozor nad prováděním díla odborně způsobilou osobou.

10.7.  Zhotovitel je povinen dodržet veškeré termíny sjednané s Objednatelem v průběhu provádění díla ve
       stavebním deníku, v zápisech z kontrolních dnů nebo v jiných písemných dokumentech vyhotovených
       mezi Zhotovitelem a Objednatelem.

10.8. Zhotovitel je povinen poskytnout všem subjektům provádějícím kontrolu nezbytné doklady a informace
             týkající se dodavatelských činností souvisejících s provedením díla.

10.9. Zhotovitel je povinen zajistit na stavbě bezpečnost a ochranu zdraví, respektovat zákon č. 309/2006 Sb.
             a nařízení vlády č. 591/2006 Sb., umožnit činnost inspektora bezpečnosti práce Objednatele.

10.10. Zhotovitel je povinen plně odškodnit Objednatele za jakékoliv nároky a náklady, které mu vznikly
             narušením práv třetích osob (obtěžování, ohrožení výkonu, zásah) činností Zhotovitele nebo v souvislosti
             s ním.

10.11. SUBDODAVATELSKÝ SYSTÉM

       10.11.1.  Zhotovitel se zavazuje provést dílo vlastním jménem a na vlastní nebezpečí. Zhotovitel je
                 oprávněn zajistit provádění částí předmětu díla dle této smlouvy třetími, k tomu odborně
                 způsobilými osobami, není však oprávněn zadat provedení díla takovýmto třetím osobám
                 jako celek.

Článek XI. Vlastnické právo ke zhotovovanému dílu, pojištění díla

Vlastníkem díla, jehož zhotovení je předmětem této smlouvy, je od počátku Objednatel. Po předání staveniště
Zhotoviteli k provedení díla podle této smlouvy přechází odpovědnost za škodu způsobenou na díle, a za škodu
způsobenou jeho provozem na Zhotovitele, a to až do doby jeho zpětného převzetí Objednatelem.

11.1. POJIŠTĚNÍ

       11.1.1. Zhotovitel se zavazuje sjednat v souvislosti s realizací díla dle této smlouvy příslušné druhy
                    pojištění a udržovat je po celou dobu provádění díla a v jednotlivých případech po dobu
                    stanovenou v této smlouvě, jak následuje.

                11.1.1.1.  pojištění odpovědnosti za škody způsobené činností Zhotovitele na prováděném a
                           ukončeném díle nebo vzniklé Objednateli z porušení povinnosti Zhotovitele podle
                           této smlouvy ve výši 3 000 000,- Kč (doplní uchazeč, minimálně však 1.000.000
                           Kč), přičemž sjednané pojistné plnění musí být dostatečné k tomu, aby mohlo být
                           dílo v případě poškození opraveno nebo znovu zhotoveno, přičemž pojistné plnění
                           musí krýt i případný kalkulovaný zisk Zhotovitele; odpovídající pojistka bude
                           udržována v platnosti od data zahájení provádění díla až do uplynutí záruční doby;

                11.1.1.2.  pojištění odpovědnosti za škody z provozu organizace s ohledem na pojišťovací
                           podmínky pojišťovny, včetně úrazového pojištění zaměstnanců; odpovídající
                           pojistka bude udržována v platnosti od data zahájení provádění díla až do uplynutí
                           jednoho roku od data předání díla, které bude uvedeno v předávacím protokolu;

                11.1.1.3. pojištění odpovědnosti z provozu motorových vozidel a havarijní pojištění všech
                                  vozidel, která budou užívána v souvislosti s dílem.

Za Objednatele                     strana číslo 7                                          za Zhotovitele
       Domov pro seniory Malešice

11.2.               Pokud se týče subdodavatelů Zhotovitele, bude jejich povinnost splněna, pokud uzavřou
                    podobnou smlouvu v rozsahu přiměřeném jejich plnění.
11.3.
11.4.  ŠKODY ZPŮSOBENÉ TŘETÍM OSOBÁM (VČETNĚ MAJETKU OBJEDNATELE)

       Zhotovitel je povinen uzavřít pojistnou smlouvu, která bude pokrývat odpovědnost za škodu způsobenou
       na životě, zdraví a majetku třetích osob, včetně majetku Objednatele, činností prováděnou v souvislosti
       s prováděním díla a bude zahrnovat též pojištění škod způsobených krádeží, povodní, vichřicí a jinými
       nepředvídanými vlivy. Minimální výše pojistné částky na pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou
       dodavatelem třetí osobě činí 1.000.000,- Kč na jednu pojistnou událost.

       Zhotovitel předloží Objednateli doklady o pojištění před zahájením díla a na vyžádání Objednatele nebo
       TDS i kdykoliv v průběhu provádění díla.

       NÁHRADA ŠKODY
       Uplatňování nároků na náhradu škody se řídí občanským zákoníkem.

12.1.                              Článek XII. Předání díla

12.2.  Předání díla probíhá jako řízení, jehož předmětem je šetření o skutečném stavu dokončeného díla,
12.3.  případně jeho části na pracovišti za účasti TDS, Objednatele a Zhotovitele či jimi písemně zmocněných
       osob.

       Zhotovitel dílo odevzdá a Objednatel převezme formou zápisu o předání a převzetí zhotoveného díla.

       Objednatel je povinen převzít dílo v případě, že toto nemá žádné vady a nedodělky a Zhotovitel nahradil
       případné škody vzniklé při zhotovení díla, za něž odpovídá.

                        Článek XIII. Odpovědnost za vady

13.1.  Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě.
13.2.
       Zhotovitel poskytuje Objednateli na celé dílo bezvýhradnou záruční dobu v délce trvání 36 měsíců tak,
13.3.  že všechny jeho části dle této smlouvy budou po celou dobu trvání záruční doby bez vad, budou mít
13.4.  požadované vlastnosti.
13.5.
       Náklady na řešení reklamací a odstraňování reklamovaných vad díla nese Zhotovitel.

       Záruční doba počíná běžet po dokončení, předání a převzetí kompletního díla a odstranění veškerých vad
       a nedodělků zjištěných při předání a převzetí díla.

       Pro ty součásti díla, které byly v důsledku oprávněné reklamace Objednatele Zhotovitelem opraveny, a
       to tak, že byly nahrazeny novými součástmi, běží záruční lhůta opětovně od počátku ode dne dokončení
       a předání příslušného předmětu reklamační opravy Objednateli.

       Způsob uplatnění reklamace

       13.11.1.  Objednatel je povinen vady písemně reklamovat u Zhotovitele bez zbytečného odkladu po
                 jejich zjištění. Oznámení (reklamaci) odešle na adresu Zhotovitele uvedenou v záhlaví této
                 smlouvy. Za písemnou reklamaci se považuje též odeslání oznámení elektronickou poštou
                 na e-mailovou adresu Zhotovitele určenou Zhotovitelem pro oficiální (zprávy se zaručeným
                 elektronickým podpisem) příjem elektronické pošty nebo datovou schránkou. V případě
                 havarijních vad postačuje pouze ústní oznámení Objednatele o výskytu takovéto vady na
                 tel. číslo Zhotovitele. Zhotovitel je povinen pro tyto účely Objednateli po celou dobu záruční
                 lhůty aktualizovat příslušnou e-mailovou adresu a nepřetržitě funkční telefonní číslo. V
                 reklamaci musí být vady popsány nebo uvedeno jak se vady projevují. Objednatel
                 v reklamaci uvede, jakým způsobem požaduje sjednat nápravu.

       13.11.2. Kontaktní spojení na Zhotovitele pro hlášení reklamovaných vad je:

                 e-mail:

                 tel :

                 datová schránka:  pn23ipq

       13.11.3.  Objednatel je oprávněn požadovat:

       13.11.4.        odstranění vady dodáním náhradního plnění (u vad materiálů, zařízení, strojů apod.);
       13.11.5.
                       odstranění vady opravou, je-li vada opravitelná;

                       poskytnutí přiměřené slevy ze sjednané ceny díla dle této smlouvy, pokud je vada

                        odstranitelná pouze při omezení užívání díla k jeho účelu nebo pokud se jedná o vadu

                        neodstranitelnou, která však nebrání a neomezuje užívání díla k jeho účelu.

                 Způsob vyřízení reklamace je Objednateli dán na výběr s tím, že uvedené způsoby je možné
                 vzájemně kombinovat.

                 V dalším platí ustanovení §§ 2113 – 2117 a §§ 2629 – 2636 občanského zákoníku.

Za Objednatele                     strana číslo 8                                   za Zhotovitele
               Domov pro seniory Malešice

                 Článek XIV. Smluvní pokuty

14.1.  V případě prodlení Zhotovitele se splněním jeho povinností ukončit a předat každou dílčí část díla,

14.2.  v termínu uvedeném ve článku 2.1.2. této smlouvy je Zhotovitel povinen zaplatit Objednateli smluvní

14.6.  pokutu    ve výši 1 000 Kč za každý i započatý den prodlení až do skutečného termínu
14.8.
14.9.  splnění.

       V případě prodlení Zhotovitele s odstraněním vad, které jsou obsaženy v soupisu vad a
       nedodělků, který je součástí protokolu o předání a převzetí díla, a jejichž termín odstranění je uveden
       v článku 2.1.3. této smlouvy, je Zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč
       za každý případ a den prodlení.

       Při prodlení Objednatele s úhradou faktur je Zhotovitel oprávněn účtovat úrok z prodlení v zákonné výši.

       Pokud závazek provést dílo zanikne řádným ukončením díla, nezaniká nárok na smluvní pokutu, která
       souvisí s dřívějším porušením povinností.

       Objednatel je oprávněn započíst smluvní pokuty proti pohledávce Zhotovitele. Zhotovitel není oprávněn
       jednostranně započíst pohledávky proti pohledávkám Objednatele.

15.1.                    Článek XV. Odstoupení od smlouvy

15.2.  Poruší-li strana smlouvu podstatným způsobem, může druhá strana bez zbytečného odkladu od smlouvy
       odstoupit. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření
15.3.  smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení
15.4.  předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.
15.5.
15.6.  Strana může od smlouvy odstoupit bez zbytečného odkladu poté, co z chování druhé strany nepochybně
15.7.  vyplyne, že poruší smlouvu podstatným způsobem, a nedá-li na výzvu oprávněné strany přiměřenou
       jistotu.
15.8.
15.9.  Jakmile strana oprávněná odstoupit od smlouvy oznámí druhé straně, že od smlouvy odstupuje, nebo že
       na smlouvě setrvává, nemůže volbu již sama změnit.

       Mohla-li strana odstoupit od smlouvy pro podstatné porušení smluvní povinnosti a nevyužila své právo,
       nebrání jí to odstoupit od smlouvy později s odkazem na obdobné jednání druhé strany.

       Odstoupením od smlouvy se závazek zrušuje od počátku.

       Plnil-li dlužník zčásti, může věřitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-
       li však částečné plnění pro věřitele význam, může věřitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.

       Zavazuje-li smlouva dlužníka k nepřetržité či opakované činnosti nebo k postupnému dílčímu plnění,
       může věřitel od smlouvy odstoupit jen s účinky do budoucna. To neplatí, nemají-li již přijatá dílčí plnění
       sama o sobě pro věřitele význam.

       Odstoupením od smlouvy zanikají v rozsahu jeho účinků práva a povinnosti stran. Tím nejsou dotčena
       práva třetích osob nabytá v dobré víře.

       Odstoupení od smlouvy se nedotýká práva na zaplacení smluvní pokuty nebo úroku z prodlení, pokud již
       dospěl, práva na náhradu škody vzniklé z porušení smluvní povinnosti ani ujednání, které má vzhledem
       ke své povaze zavazovat strany i po odstoupení od smlouvy, zejména ujednání o způsobu řešení sporů.
       Byl-li dluh zajištěn, nedotýká se odstoupení od smlouvy ani zajištění.

16.1.                        Článek XVI. Ochrana informací

       Objednatel má v souladu se zákonem číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném
       znění, a v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění a dle
       zákona č. 340/2015 Sb., ve znění pozdějších předpisů, o registru smluv povinnost zveřejnit celý obsah
       této smlouvy vč. jejích změn a dodatků, výši skutečně uhrazené ceny za dílo a seznam subdodavatelů
       Zhotovitele. Zhotovitel prohlašuje, že je seznámen se skutečností, že poskytnutí těchto informací se dle
       citovaného zákona nepovažuje za porušení obchodního tajemství a zavazuje se poskytnout Objednateli
       potřebnou součinnost.

17.1.     Článek XVII. Technické normy, Systém řízení jakosti

       Zhotovitel se tímto zavazuje a je povinen při realizaci této smlouvy plně respektovat ustanovení Českých
       technických norem řady ČSN EN ISO řady 9000 (ČSN EN ISO 9001:2000), týkajících se systému řízení
       jakosti, a to ve všech fázích plnění předmětu této smlouvy, a to i v případě, že zhotovitel není
       certifikován.

                 Článek XVIII. Následná nemožnost plnění

Za Objednatele                             strana číslo 9  za Zhotovitele
                Domov pro seniory Malešice

18.1.   Stane-li se dluh po vzniku závazku některé ze smluvních stran nesplnitelným, zaniká závazek pro
18.2.   nemožnost plnění. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s
        pomocí jiné osoby nebo až po určené době.

        Nemožnost plnění prokazuje dlužník.

                          Článek XIX. Závěrečná ustanovení

19.1.   Pokud není v této smlouvě výslovně uvedeno jinak, předkládá Zhotovitel TDS a Objednateli veškeré
        písemné dokumenty vždy ve třech vyhotoveních, která budou sloužit pro vnitřní potřeby TDS a
        Objednatele.

19.2.   Změnu oprávněných osob nebo změnu rozsahu oprávnění těchto osob, stejně tak změnu údajů
        uvedených v záhlaví této smlouvy je nutno oznámit druhé smluvní straně písemně. Účinnost má takováto
        změna dnem doručení.

19.3. Zhotovitel není oprávněn převést bez předchozího písemného souhlasu Objednatele svá práva a závazky,
             vyplývající z této smlouvy na třetí osobu.

19.4. Tuto smlouvu lze měnit pouze písemnými dodatky, označenými jako dodatek s pořadovým číslem ke
             smlouvě o dílo a potvrzenými oběma smluvními stranami.

19.5. Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž dva obdrží Objednatel a dva Zhotovitel,
             přičemž podpisy oprávněných zástupců obou smluvních stran jsou opatřeny všechny její strany.

19.6. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněných zástupců smluvních stran a účinnosti dnem
             jejího uveřejnění v registru smluv.

19.7.   Nedílnou součástí této smlouvy jsou tyto přílohy:

        příloha číslo I.

                            ROZPOČTU (ÚČASTNÍKEM OCENĚNÝ SOUPIS PRACÍ);

                            ZADÁVACÍ DOKUMENTACE (Zhotovitel jako účastník o veřejnou zakázku

                             nedokládá jako součást své nabídky);

                            NABÍDKY (Nabídka Zhotovitele jako účastníka o veřejnou zakázku je uložena

                             samostatně jako nedílná součást dokumentace veřejné zakázky).

19.8. Smluvní strany se dohodly, že jejich vztahy touto smlouvou neupravené se řídí příslušnými ustanoveními
             občanského zákoníku v platném znění, nevyplývá-li z ujednání v této smlouvě jinak.

19.9.   Zhotovitel bere na vědomí povinnost Objednatele zpřístupnit obsah této smlouvy nebo jeho část třetím
        osobám, která je založená právními předpisy, zejména v souladu se zák. č. 340/2015 Sb., o registru
        smluv, zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů, zák. č.
        134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění. V rámci vyloučení všech pochybností
        smluvní strany prohlašují, že takové uveřejnění této smlouvy nebo jejích částí ze strany Objednatele
        nevyžaduje předchozí souhlas Zhotovitele.

        Smluvní strany výslovně sjednávají, že uveřejnění této smlouvy v registru smluv (dle zákona č.
        340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o
        registru smluv), zajistí Objednatel.

19.10.  Smluvní strany shodně a výslovně prohlašují, že došlo k dohodě o celém obsahu smlouvy a že je jim
        obsah smlouvy dobře znám v celém jeho rozsahu s tím, že smlouva je projevem jejich vážné, pravé a
        svobodné vůle a nebyla uzavřena v tísni či za nápadně nevýhodných podmínek. Na důkaz souhlasu
        připojují oprávnění zástupci smluvních stran své vlastnoruční podpisy.

19.11.  Případná nevynutitelnost nebo neplatnost kteréhokoli článku, odstavce, nebo ustanovení této smlouvy
        nemá vliv na vynutitelnost nebo platnost ostatních ustanovení této smlouvy. V případě, že by jakýkoli
        takovýto článek, odstavec nebo ustanovení mělo z jakéhokoli důvodu pozbýt platnosti (zejména z důvodu
        rozporu s aplikovatelnými zákony a ostatními právními normami), provedou smluvní strany konzultace
        a dohodnou se na právně přijatelném způsobu provedení záměrů obsažených v té části smlouvy, jež
        pozbyla platnosti.

V Praze dne 26.11.2018                                             Praze dne 22.11.2018

__________________________                                   __________________________
                    za Objednatele                                                   za Zhotovitele

Za Objednatele                              strana číslo 10               za Zhotovitele