Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO NA DODÁVKU A MONTÁŽ „Rekonstrukce třídírny zavazadel v Terminálu 1 a 2 a výměna přístrojů EDS“ Letiště Praha, a. s. jako Objednatel a Vanderlande Industries B.V. jako Dodavatel Evidenční číslo Smlouvy Objednatele: 0224003525 Evidenční číslo Smlouvy Dodavatele: 1409169 SMLOUVA O DÍLO NA DODÁVKU A MONTÁŽ (dále jen „Smlouva“): Letiště Praha, a. s. se sídlem: K letišti 1019/6, Ruzyně, 161 00 Praha 6 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 14003 IČO: 282 44 532 DIČ: CZ699003361 bankovní spojení: UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s. číslo účtu (CZK): 801812025/2700 (dále jen „Objednatel“) a Vanderlande Industries B.V. se sídlem: Vanderlandelaan 2, RB 5466 Veghel, Nizozemí zapsaná v obchodním registru vedeném Obchodní komorou Nizozemí, číslo 16017956 IČO: 16017956 DIČ: NL001160102B01 bankovní spojení: Rabobank N.V. číslo účtu (CZK): IBAN NL63 RABO 0153 2516 46 / BIC RABONL2U (dále jen „Dodavatel“) Objednatel a Dodavatel dále společně také „Strany“ či jednotlivě „Strana“. Preambule Vzhledem k tomu, že: (A) na základě výsledku zadávacího řízení podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, jehož předmětem bylo zadání veřejné zakázky pod názvem „Rekonstrukce třídírny zavazadel v Terminálu 1 a 2 a výměna přístrojů EDS“ zveřejněné ve Věstníku veřejných zakázek dne 18. 9. 2017 pod ev. číslem Z2017-025715. (dále jen „Zadávací řízení“) Objednatel rozhodl, že nejvhodnější nabídka je nabídka předložená Dodavatelem; (B) Dodavatel má zájem Objednateli formou dodávky a montáže provést a předat dílo s názvem „Rekonstrukce třídírny zavazadel v Terminálu 1 a 2 a výměna přístrojů EDS“ v souladu se zadávacími podmínkami Zadávacího řízení uvedenými zejména v zadávací dokumentaci („Zadávací podmínky“) a v souladu s nabídkou Dodavatele, kterou v Zadávacím řízení podal; (C) Objednatel má zájem, aby mu ze strany Dodavatele bylo zhotoveno a předáno Dílo, jak je specifikováno níže v této Smlouvě a Dodavatel má zájem Objednateli zhotovit a předat Dílo, jak je specifikováno níže v této Smlouvě; (D) Dodavatel prohlašuje a dokládá, že je oprávněn poskytnout Objednateli plnění podle této Smlouvy a že disponuje nezbytnými zkušenostmi, potřebným know-how, znalostmi, technickými a personálními zdroji, potřebnými k poskytnutí plnění podle této Smlouvy; (E) Strany mají zájem upravit vzájemná práva a povinnosti, dohodly se Strany v souladu s ustanovením § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále také jen „občanský zákoník“), následovně: 1. PŘEDMĚT SMLOUVY 1.1 Úvodní ustanovení. 1.1.1 Dodavatel výpisem z obchodního rejstříku a platným oprávněním k podnikání, které byly předloženy před podpisem této Smlouvy, doložil, že je oprávněn uskutečnit dílo specifikované v této Smlouvě v rozsahu a kvalitě požadované touto Smlouvou a že je vybaven potřebnými materiálními, technickými a organizačními prostředky k jeho realizaci. 1 1.1.2 Jednacím jazykem je český jazyk. V tomto jazyce bude vyhotovena dokumentace (včetně výrobně-dílenské a projektové realizační dokumentace dle této Smlouvy a vedena veškerá komunikace mezi Objednatelem a Dodavatelem. 1.1.3 Dodavatel do 45 (čtyřiceti pěti) kalendářních dnů ode dne účinností této Smlouvy předloží Objednateli smlouvy o smlouvě budoucí (letter of intent) se spolupracujícími subjekty, servisními společnostmi či subdodavateli těchto systémů: Řídicí systém, Zařízení bezpečnostní kontroly, SAC, Sortery, Self-bag drop, Check-in přepážky, Detekce radioaktivity, Skenery čárových kódů, Check-in váhy. 1.2 Obchodní podmínky. 1.2.1 Neoddělitelnou součástí této Smlouvy jsou jako její Příloha č. 1 Obchodní podmínky Letiště Praha, a. s. ke Smlouvě o dílo na dodávku a montáž upravující práva a povinnosti Dodavatele a Objednatele podle této Smlouvy (dále jen „Obchodní podmínky“). Není-li ve Smlouvě výslovně stanoveno jinak, platí ustanovení Obchodních podmínek. V případě jakéhokoliv rozporu mezi ustanovením této Smlouvy a Obchodních podmínek platí příslušné ustanovení této Smlouvy. 1.2.2 Strany si sjednávají, že výrazy nadepsané v této Smlouvě s velkým počátečním písmenem mají význam jim přiřazený v této Smlouvě nebo v Obchodních podmínkách. Neobsahuje-li tato Smlouva příslušnou definici, použije se definice obsažená v Obchodních podmínkách. Definice obsažené jak v této Smlouvě, tak v Obchodních podmínkách je třeba vykládat ve vzájemném souladu Smlouvy a Obchodních podmínek, přičemž v případě odchylek nebo rozporů definic má definice obsažená v této Smlouvě přednost. 1.2.3 Dodavatel prohlašuje a potvrzuje, že se s Obchodními podmínkami seznámil a souhlasí s jejich obsahem, jejich závazností, a zavazuje se tyto dodržovat bez jakýchkoliv výhrad. 1.2.4 Strany výslovně sjednávají, že případné všeobecné obchodní nebo jiné obdobné podmínky Dodavatele se na vztahy upravené touto Smlouvou nebo jí předpokládané nikdy neuplatní, a to ani v případě, že takové podmínky budou součástí komunikace mezi Stranami. 1.3 Dílo. Pro účely této Smlouvy se dílem rozumí: 1.3.1 závazek Dodavatele na svůj náklad a na své nebezpečí provést dílo s názvem „Rekonstrukce třídírny zavazadel v Terminálu 1 a 2 a výměna přístrojů EDS“ specifikované v odst. 13.19 této Smlouvy a na základě projektové dokumentace vypracované společností TECHNISERV, spol. s r.o., IČO: 44264020, se sídlem Praha 4, Baarova 231/36, PSČ 140 00 (dále jako „Projektová dokumentace“), předané Objednatelem Dodavateli před podpisem této Smlouvy a dále dle Dokumentace uvedené v odst. 1.3.4, při dodržování provozních opatření Objednatele, a to za provozu celého systému třídění zavazadel. Tato část díla bude Dodavatelem realizována po jednotlivých etapách, a to: - Ostrov 4 CI a nový sorter v třídírně zavazadel T2, - Rekonstrukce odbavovacích ostrovů 3 a 4 v Terminálu 1, - Výměna EDS za S3 v třídírně zavazadel T2. 1.3.2 vypracování závěrečné zprávy pro každou z etap Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy ve 2 (dvou) vyhotoveních v listinné formě a v 1 (jednom) vyhotovení v elektronické formě na CD, jejímž obsahem bude zhodnocení realizované etapy díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy s Projektovou dokumentací. Přílohou této zprávy budou rovněž doklady o provedených zkouškách, revizích, atestech materiálů, prohlášení o shodě a certifikátů na použité výrobky a materiály a o odstranění nebo využití odpadů; 1.3.3 vypracování dokumentace skutečného provedení (DSKP) pro každou z etap Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy se všemi zapracovanými změnami (tedy nikoli provedenými pouze ve formě ručně vepsaných a opravených údajů) – ve 3 (třech) vyhotoveních v listinné a v 1 (jednom) vyhotovení v elektronické formě na CD ve formátech *.pdf, *.doc/docx, *.xls/xlsx, *.dwg, v souladu s požadavky Objednatele na digitální formu dokumentace uvedenými v Příloze č. 5 této Smlouvy; 1.3.4 vypracování výrobně-dílenské dokumentace a projektové realizační dokumentace (v úrovni projektu pro provádění stavby) (dále jen „Dokumentace“) – Dokumentace bude Dodavatelem připravována v souladu s rámcovým harmonogramem prací, který je k této Smlouvě připojen jako její Příloha č. 2 (dále jen „Rámcový harmonogram prací“) a musí být předem písemně schválena Objednatelem a rovněž v uvedené lhůtě v čistopise předána Objednateli; Dodavatel prohlašuje, že s časem potřebným pro schválení počítal při sestavování Podrobného harmonogramu, jak je definován níže. Postup schvalování projektové realizační dokumentace je popsán v odst. 1.5.5 Smlouvy. Dokumentace zpracovaná podle tohoto bodu musí svým obsahem odpovídat, 2 resp. být v souladu s vyhláškou č. 146/2008 Sb., o rozsahu a obsahu projektové dokumentace dopravních staveb, v platném znění, vyhláškou č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, v platném znění, a vyhláškou č. 169/2016 Sb., o stanovení rozsahu dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr, v platném znění, či předpisům, které výše uvedené normy zcela nebo z části nahradí. Řešení, navrhovaná v Dokumentaci, musí být v souladu s platnou technickou legislativou České republiky a s požadavky IATA (International Air Transport Association) a EASA (European Aviation Safety Agency) platnými v roce 2018. Čistopis projektové realizační dokumentace bude vypracován ve 2 (dvou) vyhotoveních v listinné a v 1 (jednom) vyhotovení v digitální formě ve formátu dle požadavků Objednatele uvedených v Příloze č. 5 Smlouvy; „Dokumentace“ dle tohoto odstavce Smlouvy znamená: (i) Projektová realizační dokumentace (předaná Objednateli ve lhůtě dle odst. 1.5.5.1 Smlouvy), tj.: ‐ Dispoziční řešení (layout), ‐ Funkční specifikace, ‐ Specifikace interface, ‐ Architektura řízení; (ii) Zbývající části projektové realizační dokumentace (finální verze bude předána Objednateli do 6 měsíců ode dne zveřejnění této Smlouvy v registru smluv): ‐ statika, statické výpočty, ‐ simulace systému třídění zavazadel, pokud bude Objednatelem požadována. 1.3.5 školení obsluhy v českém jazyce od výrobce zařízení montovaného v rámci realizace Díla nebo od osoby pověřené výrobcem na obsluhu a údržbu tohoto zařízení. Školení musí vycházet z platných provozních návodů výrobce (montážní a provozní podmínky) a legislativních požadavků; obsahovou náplň školení musí Dodavatel stanovit tak, aby v průběhu obsluhy Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy nemohlo dojít k závadě nebo škodě způsobené jeho neodbornou obsluhou; školení bude realizováno ve vztahu ke každé z etap Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy v termínech dohodnutých s Objednatelem při respektování odst. 2.8 Smlouvy, přičemž pro vyloučení všech pochybností Strany uvádějí, že cena za toto školení je již zahrnuta ve sjednané Ceně Díla dle této Smlouvy a bude na faktuře vyčíslena samostatně; 1.3.6 vypracování podrobného harmonogramu postupu prací, který bude vypracován při respektování maximálních dob trvání a termínů uvedených v Rámcovém harmonogramu prací (dále jen „Podrobný harmonogram“). Dodavatel je povinen jej vypracovat pro každou jednotlivou etapu Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy a předat Objednateli k odsouhlasení spolu s pracovní verzí projektové realizační dokumentace. Dodavatel je povinen vypracovat Podrobný harmonogram v souladu s následujícími pravidly: (i) Dílo uvedené v odst. 1.3.1 Smlouvy bude prováděno po etapách, které jsou specifikovány v Projektové dokumentaci; (ii) jednotlivé etapy zhotovování Díla uvedeného v odst. 1.3.1 Smlouvy budou prováděny postupně, tj. jednotlivé etapy neomezí celkovou kapacitu třídění zavazadel v Terminálu 1 a Terminálu 2 letiště Praha/Ruzyně pod hodnotu kapacity před zahájením plnění; (iii) změna Podrobného harmonogramu je možná na základě dohody Stran. O této změně bude zástupci Stran proveden zápis do montážního deníku ve smyslu čl. 6 Obchodních podmínek (dále společně jen jako „Dílo“). 1.4 Předmět Smlouvy. 1.4.1 Za podmínek sjednaných v této Smlouvě se Dodavatel zavazuje jakožto Dodavatel provést na svůj náklad a nebezpečí pro Objednatele Dílo a Objednatel se zavazuje Řádně dokončené Dílo převzít a zaplatit Cenu Díla, jak je specifikována níže. Dodavatel se dále zavazuje zhotovit Dílo řádně a včas a bez jakýchkoliv vad, to vše v souladu s touto Smlouvou a Obchodními podmínkami. 1.4.2 Objednatel je oprávněn před zahájením realizace Díla či během jeho provádění, a pouze po předchozí dohodě s Dodavatelem, upravit, zejména zúžit rozsah plnění Díla a Dodavatel je povinen tato rozhodnutí respektovat a položky, které nebudou Objednatelem požadovány, neprovádět a tím nepožadovat jejich úhradu. Dodavatel má nárok na náhradu za náklady na řízení a režijní náklady, které mu vznikly při provádění požadavku Objednatele na změnu rozsahu Díla. 3 1.5 Podmínky provádění Díla. 1.5.1 Dodavatel je oprávněn použít k plnění části Díla subdodavatelů, kteří byli uvedeni v rámci nabídky podané v Zadávacím řízení, které předcházelo uzavření této Smlouvy. Soupis subdodavatelů podílejících se na provedení Díla včetně uvedení jejich identifikačních čísel je uveden v příloze č. 6 Smlouvy. 1.5.2 Realizace Díla je plně podřízena provozu letiště Praha/Ruzyně. Na základě oznámení provozní složky Objednatele může být provádění prací v jím stanoveném období přesunuto do nočních hodin (tj. od 22:00 do 6:00 hod.) nebo na dny pracovního klidu. Dodavatel je v takovém případě oprávněn požádat o změnu Díla dle ustanovení čl. 10 Obchodních podmínek, odrážející dopad práce prováděné během nočních hodin a mimo pracovní dny. 1.5.3 Dodavatel je povinen podřídit se veškerým nařízením provozovatele letiště Praha/Ruzyně vedoucím k zajištění bezpečného a plynulého provozu letiště. 1.5.4 Dodavatel je povinen dodržet hygienické limity stanovené v Nařízení vlády č. 272/2011 Sb. o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací, ve znění pozdějších předpisů. 1.5.5 Dokumentaci dle odst. 1.3.4 této Smlouvy je Dodavatel povinen zpracovat v souladu s Projektovou dokumentací. Dodavatel se zavazuje nezahájit práce na příslušné etapy Díla v Prostoru Díla před písemným schválením projektové realizační dokumentace a Podrobného harmonogramu Objednatelem. 1.5.5.1 Návrh (pracovní verzi) elektronické formy projektové realizační dokumentace (s výjimkou předání dokumentů dle odst. 1.3.4(ii) Smlouvy) a Podrobného harmonogramu na první etapu Díla (každé v jednom vyhotovení) k připomínkám Objednatele se Dodavatel zavazuje předat Objednateli ve lhůtě do 70 (sedmdesáti) pracovních dnů ode dne zveřejnění této Smlouvy v registru smluv, a to protokolárně. Objednatel zašle informaci o uveřejnění této Smlouvy v registru smluv na e-mail kontaktní osoby uvedené v odst. 10.2 Smlouvy. 1.5.5.2 Návrh (pracovní verzi) elektronické formy projektové realizační dokumentace a Podrobného harmonogramu na další etapy Díla (každé v 1 vyhotovení) k připomínkám Objednatele se Dodavatel zavazuje protokolárně předat Objednateli vždy před započetím prací na příslušné etapě Díla řešené v Dokumentaci a Podrobném harmonogramu. 1.5.5.3 Ve lhůtě 10 (deseti) pracovních dnů ode dne obdržení pracovní verze projektové realizační dokumentace a Podrobného harmonogramu Objednatel sdělí (a to e-mailem zaslaným na kontaktní údaje Dodavatele uvedené odst. 10.2 Smlouvy) Dodavateli připomínky k pracovní verzi Dokumentace a/nebo Podrobnému harmonogramu. 1.5.5.4 Dodavatel je povinen zapracovat připomínky Objednatele k pracovní verzi projektové realizační dokumentace a/nebo Podrobnému harmonogramu a protokolárně předat Objednateli upravenou pracovní verzi projektové realizační dokumentace a/nebo Podrobného harmonogramu se zapracovanými připomínkami Objednatele v elektronické podobě v jednom vyhotovení, a to nejpozději do 10 (deseti) pracovních dnů ode dne, kdy byly připomínky Objednatele k projektové realizační dokumentaci a/nebo Podrobnému harmonogramu Dodavateli doručeny. 1.5.5.5 Ve lhůtě 5 (pěti) pracovních dnů ode dne obdržení pracovní verze projektové realizační dokumentace a/nebo Podrobného harmonogramu se zapracovanými připomínkami Objednatele, Objednatel sdělí Dodavateli své stanovisko a bude učiněno následující: i) vysloví-li Objednatel souhlas (a to e-mailem zaslaným na kontaktní údaje Dodavatele uvedené v odst. 10.2 této Smlouvy) s pracovní verzí projektové realizační dokumentace a/nebo Podrobného harmonogramu se zapracovanými připomínkami Objednatele, je Dodavatel povinen protokolárně předat čistopis Objednatelem schválené pracovní verze projektové realizační dokumentace Objednateli v sídle Objednatele, v počtu vyhotovení, v podobě a ve formě uvedené v odst. 1.3.4 Smlouvy, a to nejpozději do 5 (pěti) pracovních dnů ode dne vyslovení souhlasu Objednatele dle tohoto odstavce Smlouvy. Ve vztahu k Podrobnému harmonogramu platí, že vyslovením souhlasu s jeho zněním ze strany Objednatele se tento Podrobný harmonogram stává závazným pro realizaci Díla. ii) sdělí-li Objednatel Dodavateli (a to e-mailem zaslaným na kontaktní údaje Dodavatele uvedené v odst. 10.2 této Smlouvy) k upravené pracovní verzi projektové realizační dokumentace a/nebo Podrobnému harmonogramu se zapracovanými připomínkami Objednatele další připomínky, užije se postup dle odst. 1.5.5.3 až 1.5.5.5 Smlouvy, a to do doby vyslovení souhlasu Objednatele dle odst. i) shora. 4 1.5.6 Dodavatel se zavazuje, že na realizaci Díla se bude podílet osoba, která má platné osvědčení o zkoušce podle § 8 vyhlášky č. 50/1978 Sb., o odborné způsobilosti v elektrotechnice, ve znění pozdějších předpisů, a to do 1000 V, prostory tř. A a že tato osoba bude v době montáže el. zařízení do Díla přítomna v Prostoru Díla. Současně se Dodavatel zavazuje, že na realizaci Díla - tvorbě výrobně-dílenské a projektové realizační dokumentace, se bude podílet osoba, která má platné osvědčení o zkoušce podle § 10 vyhlášky č. 50/1978 Sb., o odborné způsobilosti v elektrotechnice, ve znění pozdějších předpisů. 1.5.7 Dodavatel se zavazuje, že na realizaci Díla se budou podílet osoby, jež jsou držiteli platných osvědčení o autorizaci vydaných dle zák. č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, ve znění pozdějších předpisů, pro obory pozemní stavby, technologická zařízení staveb nebo technika prostředí staveb – specializace elektrotechnická zařízení, statika a dynamika staveb a požární bezpečnost staveb a že tato autorizace není uvedeným osobám odejmuta nebo pozastavena. 1.5.8 Dodavatel zajistí plnění podmínek § 85e zák. č. 49/1997 Sb., o civilním letectví a o změně a doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů: a) Dodavatel zajistí, aby v místě, kde provádění prací vyžaduje vstup do neveřejného prostoru letiště Praha/Ruzyně, byl vždy přítomen dostatečný počet osob pověřených Dodavatelem, které absolvovaly bezpečnostní školení pro letiště Praha/Ruzyně a byla jim vydána identifikační karta pro vstup do neveřejného prostoru letiště. b) Dodavatel zajistí, aby v místě, kde provádění prací vyžaduje vstup do vyhrazeného bezpečnostního prostoru letiště Praha/Ruzyně (dále také „SRA zóna“), byl přítomen dostatečný počet osob pověřených Dodavatelem, které se podrobily ověření spolehlivosti podle § 85e zákona o civilním letectví, absolvovaly bezpečnostní školení pro letiště Praha/Ruzyně a byla jim vydána identifikační karta pro vstup do vyhrazeného bezpečnostního prostoru. Dodavatel se zavazuje disponovat minimálně 8 (osmi) takovými osobami po celou dobu provádění Díla. 1 osoba s výše uvedenou identifikační kartou může být průvodcem pro max. 5 osob, které identifikační kartu nemají a mají pouze návštěvnickou kartu. Průvodce je povinen nepřetržitě dohlížet na osoby s návštěvnickou kartou po celou dobu jejich pobytu v SRA zóně. c) Dodavatel zajistí pro svá vozidla, která se budou při vykonávání prací pohybovat v SRA zóně, povolení k vjezdu do této zóny. Dodavatel rovněž zajistí školení řidičů těchto vozidel podle vnitřní normy (Dopravního řádu) Zadavatele. 1.5.9 Dodavatel se zavazuje, že nejpozději v den zahájení prací v Prostoru Díla bude zapsán do Registru známých dodavatelů letištních dodávek letiště Praha/Ruzyně a že v něm bude zapsán po celou dobu zhotovování Díla. 1.5.10 Dodavatel se zavazuje, že činnosti specifikované v odst. 1.5.6 a 1.5.7 Smlouvy budou prováděny osobami, jež Dodavatel uvedl ve své nabídce za účelem prokázání splnění kvalifikace v Zadávacím řízení. V případě, že nebude moci určitá osoba participovat na plnění Smlouvy, a to z jakéhokoliv důvodu, zavazuje se Dodavatel o této skutečnosti Objednatele neprodleně písemně informovat. (i) Dodavatel se v takovém případě zavazuje tuto osobu nahradit osobou s obdobnou kvalifikací, jako měla původní osoba. Současně se Dodavatel zavazuje zaslat Objednateli společně s oznámením dle odst. 1.5.10 Smlouvy doklady prokazující splnění požadavků na náhradní osobu dle kvalifikační dokumentace Zadávacího řízení. (ii) Objednatel je oprávněn písemně sdělit Dodavateli svůj nesouhlas (neakceptaci) s plněním Smlouvy prostřednictvím této náhradní osoby. Dodavatel se v takovém případě zavazuje do 3 (tří) pracovních dnů ode dne doručení tohoto zamítavého stanoviska Objednatele Dodavateli písemně sdělit Objednateli identifikační údaje a další doklady dle bodu (i) tohoto článku Smlouvy o jiné náhradní osobě. V případě opětovného nesouhlasu Objednatele s touto jinou náhradní osobou se postupuje analogicky dle tohoto odstavce Smlouvy do vyslovení akceptace s náhradní osobou ze strany Objednatele. Po vyslovení akceptace ze strany Objednatele mohou být jednotlivé části Stavby řízeny a prováděny schválenou náhradní osobou. 1.5.11 Objednatel či jakákoli třetí osoba na základě ujednání s Objednatelem je dle svého vlastního uvážení oprávněna bezúplatně opatřovat oplocení Prostoru Díla či jakékoli jiné plochy související s Prostorem Díla, zejména ohrady, zábory, apod. štíty, návěstími a podobnými znameními (zejména pak reklamami Objednatele či třetích osob, informačními panely, směrovými tabulemi, označeními únikových cest, apod.). Dodavatel je povinen výkon tohoto práva Objednateli, resp. třetí osobě bezodkladně umožnit. 5 1.6 Předání a převzetí Díla. 1.6.1 O předání a převzetí každé etapy Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy bude sepsán Předávací protokol. Příslušná etapa Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy bude předána a převzata před řádným ukončením jejího zkušebního provozu, jak je popsán níže, a to okamžikem podpisu Předávacího protokolu oběma Stranami. 1.6.2 Nejpozději 5 (pět) pracovních dní před dokončením a předáním každé z etap Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy se Dodavatel zavazuje protokolárně předat Objednateli legislativou požadované dokumenty pro zahájení řádného užívání příslušné etapy Díla. Nejpozději při předání každé z etap Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy je Dodavatel povinen předat Objednateli též doklady o materiálech použitých ke zhotovení příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy, doklady o provedení zkoušek prokazujících kvalitu provedení příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy, kopie všech ostatních materiálů a dokladů specifikovaných v projektové realizační dokumentací, vážících se k příslušné etapě Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy včetně souhlasu subdodavatelů příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy s převodem záruk vážících se k předmětu příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy Dodavatele na Objednatele, doklady o odstranění nebo využití odpadu vzniklého při realizaci příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy a návod na používání, obsluhu a údržbu jednotlivých etap Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy v českém jazyce. 1.6.3 Dodavatel předá Objednateli doklady o využití a/nebo odstranění a/nebo uložení odpadů, resp. radioaktivních odpadů v souladu s platnými právními předpisy, zejména zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, v platném znění, a zákonem č. 18/1997 Sb. o mírovém využívání jaderné energie a ionizujícího záření (atomový zákon) a o změně a doplnění některých zákonů, v platném znění. 1.6.4 Zkušební provoz. Zkušební provoz každé etapy Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy bude trvat min. 10 (deset) dnů a bude vyhodnocen Dodavatelem. 1.6.3.1 Do okamžiku vyhodnocení a konstatování řádného ukončení zkušebního provozu Objednatelem nelze přistoupit k předání a převzetí Díla, tj. nemůže dojít k Řádnému dokončení Díla. 1.6.5 Strany se dohodly na následujícím harmonogramu předání dokončených etap Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy Objednateli (viz Příloha č. 2 Smlouvy - Rámcový harmonogram prací, ref. Q1409169-144-04100-Q03): Popis Datum předání dané etapy dle Přílohy č. 2 Smlouvy - Rámcového harmonogramu prací (ref. Q1409169-144-04100-Q03) Předání dokončené 1. etapy Díla Objednateli 1. etapa 2. etapa 3. etapa Předání dokončené 17/01/2020 2. etapy Díla Objednateli 28/01/2021 Předání dokončené 3. etapy Díla Objednateli 04/06/2021 1.7 Práva duševního vlastnictví. 1.7.1 Dodavatel tímto poskytuje Objednateli záruku za to, že Dílo ani jiné plnění Dodavatele dle této Smlouvy ani užívání Díla ze strany Objednatele dle této Smlouvy neporušuje ani nebude mít za následek porušení jakéhokoliv práva duševního vlastnictví třetích osob. Právem duševního vlastnictví se rozumí veškeré patenty, autorská práva, práva k průmyslovým vzorům, ochranným známkám, obchodním jménům a firmám, chráněným označením původu, práva související s právem autorským, zvláštní práva pořizovatele databáze, obchodní tajemství, know-how a všechna další práva duševního vlastnictví jakékoliv povahy (ať již zapsaná nebo nezapsaná), včetně jakýchkoliv přihlášek a výlučných práv přihlásit k ochraně cokoli z výše uvedeného kdekoli na světě. 1.7.2 V případě, že Dodavatel poruší svůj závazek vyplývající ze záruky uvedené v předchozím odstavci, je Dodavatel odpovědný za veškeré důsledky z toho plynoucí, zejména je povinen neprodleně umožnit Objednateli právo užívat Dílo, jež nebude narušovat práva duševního vlastnictví třetích osob a nahradit Objednateli škodu, která mu tím byla způsobena. 1.7.3 Záruka poskytnutá Dodavatelem dle odst. 1.7.1 a/nebo 1.7.2 této Smlouvy platí po dobu 10 let od podepsání Předávacího protokolu pro poslední etapu Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy. Ukáže-li se v průběhu lhůty uvedené v předchozí větě některé z ujištění dle odst. 1.7.1 této Smlouvy jako nepravdivé, má Dílo Vady. Na 6 odstranění těchto Vad se vztahuje záruka poskytnutá Dodavatelem, a to v délce 5 let ode dne, kdy Objednatel písemně potvrdí odstranění těchto Vad. Pokud by však záruční doba dle předchozí věty tohoto odstavce měla uplynout před uplynutím příslušné záruční doby uvedené v první větě tohoto odstavce, platí, že taková záruční doba na opravy záručních Vad skončí až uplynutím příslušné záruční doby uvedené ve větě první odst. 1.7.3 Smlouvy. 1.7.4 Strany si sjednávají, že k veškerému software, který bude součástí Díla nebo kterékoli jeho části, a k dalším výstupům Dodavatele předaným Objednateli, které budou podléhat ochraně podle zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů, v platném znění (dále jen „Autorský zákon“), k nimž bude Dodavatel vykonatelem majetkových práv autorských, poskytuje Dodavatel Objednateli licenci, teritoriálně neomezenou, bez omezení množstevního rozsahu či způsobu užití (dále jen „Licence“). Dnem úplného zaplacení ceny Díla nebo příslušné části Díla se tato Licence stává časově omezenou pouze dobou trvání majetkových autorských práv. Pro vyloučení pochybností Strany uvádějí, že tato licence zahrnuje právo Dílo užít v původní nebo jiným zpracované či jinak změněné podobě, samostatně nebo v souboru anebo ve spojení s jiným dílem či prvky a udělit jiné osobě smlouvou oprávnění k výkonu tohoto práva. Cena takovéto licence je zahrnuta v Ceně Díla dle této Smlouvy. 1.7.5 Autorská práva a jiná práva duševního vlastnictví ve všech existujících návrzích, výkresech, zprávách, software, datech, jiných dokumentech nebo "know-how" již vlastněných nebo vyrobených Dodavatelem nebo jeho subdodavateli mimo smlouvu (tj. „Standardní IPR podmínky dodavatele) zůstávají Dodavateli. Dodavatel poskytne Objednateli pro užívání v rámci Díla a/nebo pro vnitřní potřebu Objednatele neodvolatelné, nepřenosné, nevýlučné, neexklusivní právo a licenci ke kopírování a používání jakékoli Standardní IPR podmínky, které poskytuje Dodavatel Objednateli v rámci realizace Díla pro: i) výstavbu, instalaci, použití, provoz, údržbu, opravu nebo rozšíření, inzerci, prodej nebo pronájem celého Díla nebo jeho části nebo jakéhokoli produktu, zařízení nebo systému s Dílem souvisejícího; ii) školení zaměstnanců v souvislosti s inženýringem, výstavbou, provozem a/nebo údržbou Díla. 1.7.6 Bude-li součástí Díla nebo jeho části zajištění poskytnutí Licence k užití software nebo jinému autorskému dílu, u kterého je vykonavatelem majetkových práv autorských osoba odlišná od Dodavatele (dále také jako „Software třetích stran“), dohodly se Strany, na následujících základních podmínkách Licence k takovému Software třetích stran: a) Licence k užití Software třetích stran/autorského díla jsou zajištěny na dobu trvání majetkových práv autorských jejich vykonavatele, a to ode dne uzavření této Smlouvy. Licence k užití Software třetích stran/autorského díla jsou nevýhradní a nepřenosné a mohou být použity jen pro interní účely Objednatele. b) Odměna za Licence k užití Software třetích stran/autorského díla je zahrnuta v ceně Díla dle této Smlouvy. c) Objednatel se bude řídit podmínkami licence mezi Dodavatelem a třetí stranou, od které obdrží podlicenci. 1.7.7 Pro vyloučení pochybností Strany uvádějí, že Licencí se rozumí (i) nevýhradní oprávnění k výkonu práva užít Dílo obsahující počítačový program ve smyslu ust. § 2358 a násl. občanského zákoníku, jakož i (ii) nevýhradní oprávnění k výkonu práva užít Dílo obsahující počítačový program formou podlicence dle ust. § 2363 občanského zákoníku, jakož i (iii) nevýhradní oprávnění k výkonu práva užít autorské dílo ve smyslu Autorského zákona. 2. DOBA PLNĚNÍ 2.1 Dodavatel je povinen zahájit realizaci Díla bezprostředně po nabytí účinnosti této Smlouvy (den zahájení prací) a dokončit a předat Objednateli Řádně dokončené Dílo (s výjimkou dokumentů dle odst. 2.7 Smlouvy) nejpozději do930 (devíti set třiceti) kalendářních dnů (čas dokončení Díla), jak je podrobněji uvedeno v Rámcovém harmonogramu prací. Aby mohl Dodavatel začít s realizací Díla v den zahájení prací, Objednatel zajistí a je odpovědný za splnění následujících podmínek pro zajištění instalace, uvedení do provozu a testování Díla: 2.1.1 Budova je chráněna před povětrnostními vlivy, tj. chráněna před prudkým deštěm, pískem a prachem v místě plnění a/nebo uvedení do provozu a "vysušena", tj. střecha, betonová podlaha, mezipatrová ocel a podlahové krytiny jsou kompletní, potrubí sprinklerů je naplněno, stropní světla ve střechách a mezipatrech jsou instalována a jsou funkční, podlahy byly položeny a vytvrzeny dostatečně tak, aby na nich mohly pojíždět vysokozdvižné vozíky. 7 Dodavatel však musí respektovat současný stav budov. Objednatel provádí údržbu/opravy technologií/budov tak, aby mohly být provozovány v souladu s platnými právními předpisy. Objednatel jmenuje koordinátora na plný úvazek, který je oprávněn v průběhu realizace Díla (v pracovní i mimo pracovní době) rozhodovat o přístupu do Prostoru Díla. Činnosti (např. dodání materiálu, vstup zaměstnanců) požadované Dodavatelem budou hlášeny nejméně 3 (tři) kalendářní dny předem, a to osobám uvedeným v odst. 10.2 této Smlouvy. 2.1.2 Před zahájením každé etapy Díla bude mezi Objednatelem a Dodavatelem dohodnuto umístění Prostoru Díla a další potřebné plochy pro provedení Díla (např. oplocení, dopravní trasy, dočasné skladovací prostory). Oblast, která je vymezena jako Prostor Díla a byla předána Objednatelem Dodavateli, bude kontrolována a v odpovědnosti Dodavatele. Objednatel bude informovat třetí strany o povolení k práci v Prostoru Díla. 2.1.3 Přístupové cesty budou dostupné tak, aby umožnily vozidlům Dodavatele přístup k Prostoru Díla a vykládku materiálu ve vzdálenosti do 50 metrů od Prostoru Díla. Konkrétní přístupové cesty budou definovány po vzájemné dohodě Objednatele a Dodavatele. Dodavateli budou Objednatelem poskytnuta bezpečnostní a dopravní opatření po dokončení projektové realizační dokumentace dle odst. 1.5.5 Smlouvy, zároveň však realizací Díla v Prostoru Díla. 2.1.4 Zásobovací prostory a přístupové cesty do budovy až k místu instalace budou bez překážek a přístupové cesty od místa vykládky k místům dočasného uskladnění v budově budou dostatečné velikosti, aby umožnily volný průchod největších zásilek se zařízeními nebo stroji (např. vysokozdvižný vozík). Potřebné kroky budou definovány a dohodnuty mezi Objednatelem a Dodavatelem. Dodavateli budou Objednatelem poskytnuta bezpečnostní a dopravní opatření po dokončení projektové realizační dokumentace dle odst. 1.5.5 Smlouvy, zároveň však realizací Díla v Prostoru Díla. 2.1.5 Prostory pro dočasné uskladnění materiálu a zařízení v blízkosti místa montáže budou bez provozního vybavení Objednatele (např. traktory, ULD, vozíky) tak, aby Dodavatel mohl dodávaná zařízení instalovat na určené místo. Konkrétní přístupové cesty budou definovány po vzájemné dohodě Objednatele a Dodavatele. Dodavateli budou Objednatelem poskytnuta bezpečnostní a dopravní opatření po dokončení projektové realizační dokumentace dle odst. 1.5.5 Smlouvy, zároveň však realizací Díla v Prostoru Díla. 2.1.6 V Prostoru Díla bude pro ruční nástroje a zdvihací zařízení k dispozici osvětlení a elektrická energie v místních přípojných bodech, a to na základě paušálních měsíčních plateb Dodavatel Objednateli. 2.1.7 Objednatel v dostatečném předstihu zajistí, že stávající infrastruktura (např. elektrická energie, telekomunikace, pokrytí dat apod.) bude dostatečně modernizována, aby umožnila nepřerušovanou realizaci Díla Dodavatelem. 2.1.8 Dodavatel hodlá plně spolupracovat při hledání optimálního řešení jakýchkoli potíží při realizaci Díla v Prostoru Díla s jinými pracemi a/nebo operacemi, které budou prováděny současně ve stejných prostorách, a očekává v tomto ohledu stejnou součinnost od Objednatele. 2.2 Práce na vyhotovování Dokumentace dle odst. 1.3.4 Smlouvy se Dodavatel zavazuje zahájit bezprostředně po nabytí účinnosti této Smlouvy. 2.3 Dílo bude prováděno dle Objednatelem odsouhlaseného Podrobného harmonogramu, resp. změněného Podrobného harmonogramu (viz odst. 1.3.6 bod (iii) Smlouvy). 2.4 Předání Prostoru Díla na letišti Praha/Ruzyně Dodavateli proběhne dle oběma Stranami schváleného harmonogramu uvedeného v Příloze č. 2 této Smlouvy. 2.5 Zpětné předání Prostoru Díla příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy Objednateli proběhne nejpozději v den dokončení a předání příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy. 2.6 Návrh závěrečné zprávy a dokumentace skutečného provedení předá Dodavatel Objednateli v den předání příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy k připomínkám. Objednatel předá Dodavateli připomínky k předanému návrhu nejpozději do 10 (deseti) pracovních dnů. 2.7 Čistopisy závěrečné zprávy a dokumentace skutečného provedení se všemi zapracovanými změnami a připomínkami Objednatele (tedy nikoli provedenými pouze ve formě ručně vepsaných a opravených údajů) vždy pro každou etapu Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy dokončí a předá Dodavatel Objednateli nejpozději do 10 (deseti) pracovních dnů po předání připomínek dle odst. 2.6 této Smlouvy. 2.8 Část Díla uvedená v odst. 1.3.5 této Smlouvy spočívající v závazku Dodavatele realizovat školení obsluhy zaměstnanců Objednatele, bude Dodavatelem uskutečněna v termínech dohodnutých s Objednatelem, nejpozději však do doby zahájení přejímky příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy. 8 3. MÍSTO PLNĚNÍ 3.1 Místem plnění předmětu Díla je areál letiště Praha/Ruzyně, Terminál 1 a Terminál 2. Dílo bude prováděno za provozu letiště v jeho veřejném, neveřejném i vyhrazeném bezpečnostním prostoru, při dodržování provozních opatření Objednatele. Realizace Díla je plně podřízena provozu letiště a při její realizaci musí být dodržována veškerá provozní opatření Objednatele. Na základě oznámení provozní složky Objednatele může být provádění prací v jím stanoveném období přesunuto do nočních hodin (tj. od 22:00 do 6:00 hod.) nebo na dny pracovního klidu. 20 % z celkového počtu hodin (tj. 12.600 hodin, z toho 6.300 hodin nařízených Objednatelem) může být provedeno v noci a/nebo mimo pracovní dny. Tato práce v nočních hodinách nebo mimo pracovní dny je zahrnuta v Ceně Díla. Po překročení tohoto limitu má Dodavatel právo na náhradu práce v noci a/nebo mimo pracovní den nařízenou Objednatelem podle tohoto článku Smlouvy. 4. CENA DÍLA 4.1 Objednatel se zavazuje uhradit Dodavateli cenu za Dílo v celkové výši 1.469.090.838 Kč (slovy: jedna miliarda čtyři sta šedesát devět milionů devadesát tisíc osm set třicet osm korun českých) bez DPH (dále jen „Cena Díla“). DPH bude Dodavatelem uvedena na příslušné faktuře. 4.1.1 Strany se dohodly, že Dílo sestává ze tří etap uvedených v odst. 1.3.1 Smlouvy, blíže definovaných v Příloze č. 3 Smlouvy – Technická nabídka Dodavatele (ref. 09169-022010201-CZ A), jejichž cena činí: Etapa Specifikace etapy Celková cena etapy v Kč bez DPH 1. etapa Ostrov 4 CI a nový sorter v třídírně zavazadel T2 559.363.746,84 2. etapa Rekonstrukce odbavovacích ostrovů 3 a 4 v Terminálu 1 544.874.562,82 3. etapa Výměna EDS za S3 v třídírně zavazadel T2 364.852.528,34 4.2 Cenová kalkulace, zpracovaná položkovým oceněním všech prací, dodávek a služeb v členění dle Výkazů výměr a Projektové dokumentace, tvoří Přílohu č. 4 Smlouvy. 4.3 Cena Díla nezahrnuje daň z přidané hodnoty, tato daň bude připočtena ve výši dle platných právních předpisů ke dni zdanitelného plnění. Cena Díla zahrnuje veškeré náklady uvedené v čl. 3.5 Obchodních podmínek včetně nákladů souvisejících se specifickým místem plnění předmětu Díla. 4.4 Strany se dohodly, že dojde-li k provádění nočních prací a/nebo prací mimo pracovní dny nařízených Objednatelem nad rámec objemu definovaného v odst. 3.1 této Smlouvy, bude Dodavateli uhrazena částka uvedená v následující tabulce za každou takovou započatou hodinu noční práce a/nebo práce mimo pracovní den: Denní sazba (1 EUR = 26 Kč) Pracovní dny – práce v noci Soboty, neděle, svátky* Položka - popis 20:00 – 6:00 h Celý den Mechanická instalace EM engineering PLC engineering FAT Dokumentace EM uvedení do provozu PCL uvedení do provozu Pohotovost/podpora při zkušebním provozu Elektrické instalace - dozor Elektrické instalace - práce SCADA engineering SCADA uvedení do provozu HLC instalace HLC uvedení do provozu HLC školení *Za svátky jsou považovány státní svátky a dny pracovního volna České republiky (tj. 1. 1., Velikonoce (2 dny v březnu nebo dubnu), 1. 5., 8. 5., 5. 7., 6. 7., 28. 9., 28. 10., 17. 11., 24. 12., 25. 12., 26. 12.). 9 5. PLATEBNÍ PODMÍNKY ÚHRADY CENY DÍLA 5.1 Způsob úhrady Ceny Díla a fakturace. 5.1.1 Cena Díla bude Objednatelem hrazena Dodavateli postupně na základě dílčích faktur vystavovaných následovně: a) 10 % z Ceny Díla po předání dispozičního řešení a funkční specifikace pro první etapu Díla dle odst. 1.3.4(i) této Smlouvy Objednateli. b) 10 % z Ceny Díla po předání dispozičního řešení a funkční specifikace pro druhou etapu Díla dle odst. 1.3.4(i) této Smlouvy Objednateli, c) 15 % z Ceny Díla po přivezení materiálu pro první etapu Díla do areálu letiště Praha/Ruzyně a po předání nákladního a dodacího listu Objednateli, d) 15 % z Ceny Díla po přivezení materiálu pro druhou etapu Díla do areálu letiště Praha/Ruzyně a po předání nákladního a dodacího listu Objednateli, e) 5 % z Ceny Díla po přivezení materiálu pro třetí etapu Díla do areálu letiště Praha/Ruzyně a po předání nákladního a dodacího listu Objednateli, f) 4 % z Ceny Díla po mechanické montáži RTG (EDS) přístrojů pro první etapu Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy, g) 8 % z Ceny Díla po mechanické montáži RTG (EDS) přístrojů pro druhou etapu Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy, h) 3 % z Ceny Díla po mechanické montáži RTG (EDS) přístrojů pro třetí etapu Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy, i) 10 % z Ceny Díla po testování a uvedení do provozu prvního stupně kontroly a SCADA pro první etapu Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy, j) 5 % z Ceny Díla po testování a uvedení do provozu prvního stupně kontroly a SCADA pro druhou etapu Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy, k) 2,5 % z Ceny Díla po testování a uvedení do provozu prvního stupně kontroly a SCADA pro třetí etapu Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy, l) 5 % z Ceny Díla po dokončení a zpětném předání Prostoru Díla první etapy Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy, m) 5 % z Ceny Díla po dokončení a zpětném předání Prostoru Díla druhé etapy Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy, n) 2,5 % z Ceny Díla po dokončení a zpětném předání Prostoru Díla třetí etapy Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy. 5.1.2 Objednatelem zaplacená částka bude snížena o případné finanční kompenzace, náhrady škod a další platby splatné ve prospěch Objednatele podle této Smlouvy. Datum uskutečnění zdanitelného plnění je specifikováno v čl. 4.16 Obchodních podmínek. 5.1.3 Přílohou faktury dle odst. 5.1.1, písm. g) musí být Objednatelem podepsaný soupis provedených prací, dodávek a služeb v členění dle položkového rozpočtu – výkazu výměr. Soupis uvedený v předchozí větě musí být předložen kontaktní osobě uvedené v úvodu Smlouvy jak v listinné, tak elektronické podobě, a to ve formátu *.xls/.xlsx. 5.2 Splatnost. Doba splatnosti faktury je 30 (třicet) dnů ode dne jejího doručení na kontaktní adresu Objednatele pro zasílání faktur uvedenou v této Smlouvě. Faktura se považuje za uhrazenou dnem odepsání dlužné částky z bankovního účtu Objednatele. 5.3 Fakturu je možné doručit v listinné podobě na adresu Letiště Praha, a. s. 10 evidence faktur Jana Kašpara 1069/1 160 08 Praha 6 nebo zaslat Objednateli elektronicky e-mailem v *.pdf formátu na adresu: invoices@prg.aero 5.4 Objednatel je oprávněn snížit svou úhradu Ceny Díla o srážkovou daň nebo o jiné podobné daně v případě, že úhrada Ceny Díla takové srážce podle českých daňových zákonů podléhá. V takovém případě se částka ve výši srážkové daně nebo ve výši jiné obdobné daně nepovažuje za nezaplacený závazek Objednatele vůči Dodavateli. 6. ZAJIŠTĚNÍ 6.1 Zajištění realizace Díla. Dodavatel se zavazuje zajistit řádné plnění svých povinností z této Smlouvy, zejména pak povinností k řádné realizaci Díla, a to ve formě Bankovní záruky, a to ve výši 10 % (slovy: deset procent) z Ceny Díla, tj. ve výši 146.909.084 Kč (slovy: sto čtyřicet šest milionů devět set devět tisíc osmdesát čtyři korun českých). Dodavatel je povinen doručit originál Bankovní záruky Objednateli do 30 (třiceti) kalendářních dnů ode dne účinnosti Smlouvy. Zajištění bude postupně sníženo po předání každé etapy Díla Objednateli (viz odst. 1.6.5 Smlouvy) na hodnotu podle následujícího schématu: Předání a převzetí etapy Díla: % z Ceny Díla: 1. etapa 6% 2. etapa 2% 3. etapa 0% 6.2 Zajištění realizace Díla a záručních povinností. Dodavatel se zavazuje zajistit řádné plnění svých povinností z této Smlouvy, zejména pak povinností k řádné realizaci Díla a povinností plynoucích ze záruky na Dílo, a to ve formě zádržného, a to ve výši 5 % (slovy: pět procent) z každé částky fakturované Dodavatelem Objednateli. Výše zádržného bude vyčíslena na každé dílčí faktuře. 6.3 Pro každou z etap Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy bude Zádržné Objednatelem Dodavateli vyplaceno výhradně na základě písemné výzvy Dodavatele Objednateli postupně, a to 50 % (slovy: padesát procent) zádržného sníženého o případně čerpané částky do 20 (dvaceti) pracovních dnů po dokončení a zpětném předání Prostoru Díla příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy a 50 % (slovy: padesát procent) zádržného sníženého o případně čerpané částky do 20 (dvaceti) pracovních dnů po doručení Jistoty za záruky ve formě Bankovní záruky znějící na částku ve výši 50 % (slovy: padesát procent) zádržného pro příslušnou etapu Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy. Bankovní záruka musí být platná nejméně po dobu 24 (dvaceti čtyř) měsíců. 6.4 Objednatel je oprávněn v případě ukončení Smlouvy z důvodů uvedených v čl. 13.1.4 Obchodních podmínek čerpat celou výši zádržného, které bylo Dodavateli odečteno z každé fakturované částky v souladu s odst. 6.1 této Smlouvy ode dne dokončení a zpětného předání Prostoru Díla příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy. 6.5 Jistota za záruky ve formě Bankovní záruky bude Dodavateli vrácena po uplynutí24 (dvaceti čtyř) měsíců dokončení a zpětném předání Prostoru Díla příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy, a to výhradně na základě písemné výzvy Dodavatele do 20 (dvaceti) pracovních dnů po doručení výzvy Objednateli. 6.6 Pro odstranění všech pochybností Strany uvádějí, že poskytnuté Zajištění realizace Díla a Zajištění záručních povinností není závdavkem ve smyslu § 1808 Občanského zákoníku. 7. ODPOVĚDNOST ZA VADY DÍLA A ZÁRUKA ZA JAKOST 7.1 Dodavatel se zavazuje, že Dílo bude po níže sjednanou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel, jak je definováno v této Smlouvě a že si zachová obvyklé vlastnosti. Záruční lhůty podle tohoto čl. 7 začínají předáním příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy Objednateli (s výjimkou předání dokumentů podle odst. 2.7 Smlouvy) nebo 48 (čtyřicet osm) měsíců po dodání zařízení pro příslušnou etapu Díla do Prostoru Díla, podle toho, která doba uplyne dříve. 7.2 Záruční doba na Dílo se sjednává (i) na stavební část (tj. část statika, např. ocelové konstrukce, sloupy, nosníky) v délce 60 (šedesát) měsíců, (ii) na technologie v délce 24 (dvacet čtyři) měsíců, (iii) na ostatní části Díla v délce uvedené v záručním listu příslušné části Díla, nejméně však v délce 24 (dvacet čtyři) měsíců. 7.3 Záruční doba na opravy záručních vad Díla dle Obchodních podmínek se sjednává (i) na stavební část v délce 60 (šedesát) měsíců, (ii) na technologie v délce 24 (dvacet čtyři) měsíců, (iii) na ostatní části Díla v délce uvedené v záručním listu příslušné části Díla, nejméně však v délce 24 (dvacet čtyři) měsíců. 11 7.4 Dodavatel se zavazuje v rámci poskytnuté záruky za jakost realizovat všechny nezbytné periodické prohlídky Díla, jeho údržbu a související servisní činnosti tak, aby byla zaručena jeho bezvadná funkčnost a provozuschopnost a nebyl dotčen závazek Dodavatele v rámci poskytnuté záruky za jakost. Pro vyloučení pochybností Strany prohlašují, že cena za tyto činnosti je již zahrnuta ve sjednané Ceně Díla. 8. POJIŠTĚNÍ DODAVATELE 8.1 Doba trvání pojištění je uvedena v Obchodních podmínkách. 8.2 Minimální pojistná částka pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou třetím osobám včetně pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou stavební a montážní činností a odpovědnosti za vadu Díla dle Obchodních podmínek je 200.000.000 Kč (slovy: dvě stě milionů korun českých). 8.3 Minimální pojistná částka pojištění stavebně montážních rizik v rozsahu „all risk“ krytí (zejména z důvodu živelní pohromy nebo zásahu třetí osoby při provádění Díla včetně vandalismu a odcizení a další) dle příslušného ustanovení Obchodních podmínek je 200.000.000 Kč (slovy: dvě stě milionů korun českých). 9. TRVÁNÍ SMLOUVY A ZPŮSOBY UKONČENÍ SMLOUVY 9.1 Tato Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu poslední Stranou. Stanoví-li však zvláštní právní předpis, že tato Smlouva může nabýt účinnosti nejdříve k určitému dni, který je dnem pozdějším než den podpisu této Smlouvy poslední Stranou, nabývá tato Smlouva účinnosti až dnem, ke kterému může tato Smlouva nabýt dle takového právního předpisu účinnosti nejdříve. 9.2 Způsoby skončení Smlouvy. Tato Smlouva končí svoji účinnost pouze a jenom: 9.2.1 Splněním, nebo 9.2.2 písemnou dohodou Stran, nebo 9.2.3 doručením oznámení odstupující Strany o odstoupení od Smlouvy, učiněného za podmínek stanovených v této Smlouvě a/nebo v Obchodních podmínkách, druhé Straně. 10. KOMUNIKACE STRAN A OSOBY OPRÁVNĚNÉ VYDÁVAT POKYNY K PROVEDENÍ ZMĚN DÍLA, KOORDINÁTOR BEZPEČNOSTI A OCHRANY ZDRAVÍ PŘI PRÁCI V PROSTORU DÍLA 10.1 Jakékoliv oznámení nebo dokument, který má být podle této Smlouvy učiněn písemně, musí být doručen osobně nebo zaslán doporučenou poštovní zásilkou na následující kontaktní údaje druhé Strany: za Objednatele: Letiště Praha, a. s. K letišti 1019/6 161 00 Praha 6 za Dodavatele: Vanderlande Industries B.V. Vanderlandelaan 2, 5466 RB, Veghel, Nizozemí 10.2 V organizačně technických věcech jsou v rozsahu této Smlouvy oprávněni jednat následující zaměstnanci či pověřené osoby Stran: za Objednatele 12 za Dodavatele Jednáním v organizačně technických věcech se rozumí jednání ve věcech provádění technického a stavebního dozoru, zápisů do montážního deníku, upřesnění harmonogramu prací, upřesnění denního průběhu prací dle potřeb provozu, podepisování dílčích protokolů a zápisů o provedení technických zkoušek a oprav vad v záruční době. 10.3 K podpisu Předávacího protokolu je za Objednatele oprávněn 10.4 Pokyny k provedení Změn Díla ve smyslu Obchodních podmínek je bez ohledu na rozsah Změny Díla za Objednatele oprávněni činit: 10.5 Kterákoli se Stran je oprávněna změnit své kontaktní údaje zasláním písemného oznámení druhé Straně. Za písemné oznámení se pro účely tohoto ustanovení Smlouvy považuje i e-mailová zpráva zaslaná kontaktní osobě uvedené v odst. 10.2 Smlouvy. 10.6 Strany se dohodly, že Objednatel i Dodavatel určí každý svého koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v Prostoru Díla ve smyslu zákona č. 309/2006 Sb. (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), v platném znění (dále jen „Koordinátor“). Údaje o osobě Koordinátora budou druhé smluvní Straně předány v dostatečném předstihu před zahájením realizace Díla. 11. FINANČNÍ KOMPENZACE A SMLUVNÍ ÚROK Z PRODLENÍ 11.1 Strany ujednávají k utvrzení svých povinností dle této Smlouvy níže uvedené finanční kompenzace, které se Strany zavazují uhradit v případě nesplnění příslušné povinnosti dle této Smlouvy, tyto finanční kompenzace se uplatní, ať už dojde ke vzniku škody či nikoliv: 11.1.1 Pokud Dodavatel z důvodů, které mu vzniknou, nedokončí některou z etap Díla v termínu uvedeném výše v odst. 1.6.5 této Smlouvy, pak se Dodavatel zavazuje uhradit Objednateli finanční kompenzaci za každý den prodlení s dokončením dané etapy ve výši uvedené v následující tabulce, tj. za každý den mezi skutečným datem dokončení dané etapy a datem dokončení dané etapy uvedeným v Příloze č. 2 Smlouvy - Rámcovém harmonogramu prací: Celková cena 1. etapy Celková cena 2. etapy Celková cena 3. etapy v Kč bez DPH v Kč bez DPH v Kč bez DPH 559.363.746,84 Kč 544.874.562,82 Kč 364.852.528,34 Kč Dny prodlení po datu Výše % z celkové ceny dané etapy dokončení etapy 1. až 14. den 15. a každý následující den Celková maximální hodnota finanční kompenzace v % dle této Smlouvy 11.1.2 Dodavatel se zavazuje uhradit Objednateli finanční kompenzaci ve výši 50.000 Kč (slovy: padesát tisíc korun českých) za každý den prodlení s předáním dokumentace dle odst. 2.6 a 2.7 Smlouvy. 13 11.1.3 Jestliže Dodavatel poruší některou ze svých povinností stanovených v čl. 7.11, 7.15, 7.17, 7.20 a 7.21.5 Obchodních podmínek, zavazuje se Dodavatel uhradit Objednateli finanční kompenzaci ve výši 10.000 Kč za každé jednotlivé porušení, přičemž tato finanční kompenzace může být uplatněna i opakovaně. 11.1.4 Jestliže Dodavatel poruší některou ze svých povinností stanovených v čl. 6.1, 6.2, 6.4, 6.17, 6.18, 6.20, 7.4, 7.14 a 7.19 Obchodních podmínek, zavazuje se Dodavatel uhradit Objednateli finanční kompenzaci ve výši 5.000 Kč za každé jednotlivé porušení, přičemž tato finanční kompenzace může být uplatněna i opakovaně. 11.1.5 Dodržení ochrany důvěrných informací (čl. 15 Obchodních podmínek) je zajištěno finanční kompenzací ve výši 50.000 Kč, kterou je povinna Straně oprávněné zaplatit Strana ochranu důvěrných informací porušující. 11.1.6 Poruší-li Dodavatel svou povinnost obsaženou ve Smlouvě nebo Obchodních podmínkách, která není zajištěna finanční kompenzací dle tohoto článku Smlouvy a toto porušení by mohlo ohrozit nebo vážně negativně ovlivnit Řádné dokončení Díla, jeho provoz, provoz letiště nebo činnost Objednatele obecně, zaplatí Objednateli finanční kompenzaci ve výši 30.000 Kč (slovy: třicet tisíc korun českých) za každý jednotlivý případ porušení takto kvalifikované povinnosti. 11.1.7 Poruší-li Dodavatel svou povinnost obsaženou ve Smlouvě nebo Obchodních podmínkách, která není zajištěna finanční kompenzací dle tohoto článku Smlouvy, zaplatí Objednateli finanční kompenzaci ve výši 10.000 Kč (slovy: deset tisíc korun českých) za každý jednotlivý případ porušení takové povinnosti. 11.1.8 Pokud bude Objednatel v prodlení s placením svých závazků Dodavateli, uhradí Dodavateli smluvní úrok z prodlení ve výši 0,02 % (slovy: dvě setiny procenta) z dlužné částky za každý den prodlení. 11.2 Uplatněním finančních kompenzací dle této Smlouvy je v plné výši vypořádán jakýkoliv nárok na finanční kompenzace související s příslušným porušením, avšak není jím dotčen nárok na náhradu škody. Smluvní strany se rovněž dohodly na úpravě odpovědnosti za škodu, a to následujícím způsobem. Celková odpovědnost Dodavatele vůči Objednateli a třetím stranám za veškeré nároky, ať už v rámci Smlouvy, záruky, deliktu (včetně nedbalosti, s výjimkou hrubé nedbalosti) nebo jinak vzniklé nebo vyplývající ze Smlouvy, je omezena na 50 % (padesát procent) Ceny Díla. Avšak pokud je nárok na základě Smlouvy způsoben úmyslným nesprávným jednáním a/nebo hrubou nedbalostí strany, která škodu způsobila, zde vymezené omezení odpovědnosti se neuplatní. Dodavatel ani jeho subdodavatelé neodpovídá za jakékoli finanční ztráty, následné nebo nepřímé škody zejména, avšak nikoli výlučně: ušlý zisk, náklady na odstávky, náklady na zabránění nebo zmírnění těchto druhů škod nebo nároků z obchodních vztahů Objednatele týkajících se těchto ztrát nebo škod. Omezení uvedené v předchozí větě se neuplatní v následujících případech: a) Materiální škody na majetku Objednatele, stejně tak následné škody vzniklé jako následek materiální škody, kryté Dodavatelovým pojištěním odpovědnosti za škodu způsobenou třetím osobám do výše pojistné částky 50.000.000 EUR za kalendářní rok. V tomto případě je odpovědnost Dodavatele limitována výší pojistné částky uvedené v předchozí větě; b) Ublížení na zdraví, včetně následné smrti; c) nárok je způsoben úmyslně a/nebo z hrubé nedbalosti strany, která škodu způsobila. 11.3 V případě, že jednou okolností dojde k porušení více článků této Smlouvy a tedy by mělo dojít ke vzniku povinnosti Dodavatele uhradit finanční kompenzaci dle dvou nebo více ustanovení této Smlouvy, je Dodavatel povinen uhradit Objednateli finanční kompenzaci pouze podle toho ustanovení této Smlouvy, které zakládá povinnost uhradit smluvní pokutu vyšší. Maximální výše finančních náhrad podle této Smlouvy je omezena na procentuální podíl pro jednotlivé etapy Díla, jak je uvedeno v odst. 11.1.1 Smlouvy. 12. OSTATNÍ USTANOVENÍ 12.1 Objednatel Dodavatele upozorňuje a Dodavatel bere na vědomí, že Objednatel je osobou uvedenou v § 2 odst. 1 písm. n) zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). Tato Smlouva bude uveřejněna v registru smluv. 12.2 Strany prohlašují, že příloha č. 3 této Smlouvy, položkové ceny (mimo celkové Ceny Díla) uvedené v Příloze č. 4 a Příloha č. 7 této Smlouvy tvoří obchodní tajemství ve smyslu § 504 Občanského zákoníku, a zavazují se zajišťovat jeho utajení a odpovídajícím způsobem jej chránit. Pro vyloučení pochybností Strany prohlašují, že jiné skutečnosti uvedené v této Smlouvě než skutečnosti uvedené v první větě tohoto ustanovení Smlouvy nepovažují za obchodní tajemství. 14 12.3 Pro vyloučení pochybností Strany potvrzují, že uveřejnění Smlouvy v registru smluv na základě zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), nepředstavuje porušení povinnosti dodržovat ochranu Důvěrných informací ve smyslu čl. 15 Obchodních podmínek. 12.4 Strany se tímto výslovně dohodly, že v případě, že dojde k ukončení této Smlouvy z některého z důvodů uvedených v čl. 13.1 Obchodních podmínek, z důvodu nedbalosti nebo opomenutí Dodavatele, pak ohledně nesplněného zbytku plnění je Objednatel oprávněn po projednání s Dodavatelem (přičemž souhlas nesmí být bezdůvodně odepřen) co do identifikace takové osoby a ceny, nechat Dílo dokončit na náklady Dodavatele třetí osobou (dále jen „Náhradní dodavatel“). Dodavatel je v takovém případě povinen uhradit Objednateli rozdíl mezi Cenou Díla dle této Smlouvy za Dodavatelem neprovedenou část Díla a cenou Díla provedeného Náhradním dodavatelem a dále náklady Objednatele spojené s výměnou Dodavatele za Náhradního dodavatele. Strany se výslovně dohodly, že Objednatel má v takovém případě právo zadržet vyplacení veškerých plateb určených pro Dodavatele dle této Smlouvy, zejména vrácení Zádržného až do okamžiku Řádného dokončení Díla a fakturace jeho ceny Náhradním dodavatelem. 13. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 13.1 V případě využití subdodavatele pro splnění této Smlouvy nebo odpovídá Dodavatel společně a nerozdílně se subdodavatelem za veškeré závazky subdodavatele vůči Objednateli vzniklé v souvislosti s touto Smlouvou. Strany se výslovně dohodly, že § 2914 věta druhá občanského zákoníku se pro účely této Smlouvy nepoužije. 13.2 Prodlením Objednatele s převzetím Díla nevzniká Dodavateli právo věc na účet prodlévajícího prodat, Strany se výslovně dohodly, že § 2609 občanského zákoníku se pro účely této Smlouvy nepoužije. 13.3 Strany se výslovně dohodly, že ustanovení § 1932 a § 1933 občanského zákoníku se na tuto Smlouvu nepoužijí. Existuje-li více splatných závazků vzniklých z této Smlouvy, je výhradním právem Objednatele určit, na jaký závazek bude nejdříve plněno. 13.4 Práva vzniklá z této Smlouvy nesmí být postoupena bez předchozího písemného souhlasu Objednatele. Dodavatel není oprávněn bez tohoto souhlasu postoupit svá práva nebo pohledávky z této Smlouvy nebo postoupit Smlouvu jako celek. Za písemnou formu nebude pro tento účel považována výměna e-mailových či jiných elektronických zpráv. 13.5 Strany se výslovně a neodvolatelně dohodly, že délka promlčecí doby práv Objednatele, jakožto věřitele vyplývajících z této Smlouvy se dle § 630 odst. 1 občanského zákoníku prodlužuje na dobu patnácti (15) let od okamžiku, kdy mohlo právo být uplatněno poprvé. 13.6 Dodavatel na sebe tímto přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku. Dodavateli tak nevznikne právo domáhat se vůči Objednateli obnovení jednání o Smlouvě v případě podstatné změny okolností, jak předpokládá § 1765 odst. 1 občanského zákoníku. 13.7 Tato Smlouva obsahuje úplnou dohodu Stran ve věci předmětu této Smlouvy, a nahrazuje veškeré ostatní písemné či ústní dohody učiněné ve věci předmětu této Smlouvy. Žádný projev kterékoli ze Stran učiněný při jednání o této Smlouvě ani projev učiněný po uzavření této Smlouvy nesmí být vykládán v rozporu s výslovnými ustanoveními této Smlouvy a nezakládá žádný závazek žádné ze Stran nad rámec předvídaný v této Smlouvě. Strany dále vylučují, aby nad rámec výslovných ustanovení této Smlouvy byla jakákoli práva či jakékoli povinnosti vyvozovány z dosavadní či budoucí praxe zavedené mezi stranami či ze zvyklostí zachovávaných obecně v odvětví dle předmětu plnění této Smlouvy, ledaže je ve Smlouvě výslovně sjednáno jinak. Vedle shora uvedeného Strany prohlašují, že si nejsou vědomy žádných dosud mezi nimi zavedených zvyklostí či praxe. 13.8 Tato Smlouva a vztahy z ní vyplývající se řídí právem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném a účinném znění. 13.9 Pro vyloučení pochybností strany výslovně potvrzují, že jsou podnikateli a uzavírají tuto Smlouvu při svém podnikání a na tuto Smlouvu se tudíž neuplatní ustanovení § 1793 občanského zákoníku (neúměrné zkrácení) ani § 1796 občanského zákoníku (lichva). 13.10 Pro vyloučení všech pochybností Strany uvádí, že nepovažují tuto Smlouvu za odvážnou smlouvu a tudíž se na závazky z ní vzniklé nepoužijí ustanovení občanského zákoníku o změně okolností (§ 1764 až 1766) a neúměrném zkrácení (§ 1793 až 1795). 13.11 Tato Smlouva není ve smyslu § 1727 občanského zákoníku s žádnou další smlouvou na sobě vzájemně závislá. 13.12 Pro vyloučení pochybností se uvádí, že žádný závazek z této Smlouvy není fixním závazkem podle § 1980 občanského zákoníku. 15 13.13 Případné plnění Stran v rámci předmětu této Smlouvy, které si Strany poskytly před nabytím účinnosti této Smlouvy, se považuje za plnění podle této Smlouvy. Práva a povinnosti vzniklé z takového plnění se řídí touto Smlouvou. 13.14 Strany se zavazují řešit veškeré spory, které mezi nimi mohou vzniknout v souvislosti s prováděním nebo výkladem této Smlouvy jednáním a vzájemnou dohodou. Pokud se nepodaří vyřešit předmětný spor do 30 dnů ode dne jeho vzniku, může kterákoli Strana předložit spor věcně a místně příslušnému soudu. Strany se dohodly na místní příslušnosti obecného soudu Objednatele. 13.15 Tato Smlouva může být měněna a doplňována pouze prostřednictvím písemných průběžně číslovaných dodatků podepsaných oběma Stranami. Za písemnou formu nebude pro tento účel považována výměna e-mailových či jiných elektronických zpráv. 13.16 Neplatnost Smlouvy a/nebo jejího dodatku pro nedodržení formy může namítnout z důvodu nedodržení formy kdykoliv kterákoliv ze Stran, a to i když již bylo započato s plněním. 13.17 Strany vylučují aplikaci následujících ustanovení občanského zákoníku na tuto Smlouvu: § 557 (výklad termínu v pochybnosti ke škodě Smluvní strany, která jej použila jako první), § 1799 a § 1800 (doložky v adhezních smlouvách) § 1805 odst. 2 (zákaz ultra duplum). Smluvní strany se dále dohodly, že ustanovení § 1765, § 1766 (změna okolností zakládající zvlášť hrubý nepoměr a moderační právo soudu) se na tuto Smlouvu nepoužije. 13.18 Počet vyhotovení. Tato Smlouva je vyhotovena ve čtyřech (4) stejnopisech, z nichž Objednatel obdrží po třech (3) a Dodavatel po jednom (1) vyhotovení. 13.19 Přílohy. Nedílnou součástí této Smlouvy je 13.19.1 Příloha č. 1 – Obchodní podmínky, 13.19.2 Příloha č. 2 – Rámcový harmonogram prací (ref. Q1409169-144-04100-Q03), 13.19.3 Příloha č. 3 – Technická nabídka Dodavatele (ref. 09169-022010201-CZ A), 13.19.4 Příloha č. 4 – Cenová kalkulace, 13.19.5 Příloha č. 5 – Technické podmínky, 13.19.6 Příloha č. 6 – Seznam subdodavatelů, 13.19.7 Příloha č. 7 – Pojistný certifikát. STRANY TÍMTO PROHLAŠUJÍ, ŽE SI TUTO SMLOUVU PŘEČETLY A ŽE SOUHLASÍ S JEJÍM OBSAHEM, NA DŮKAZ ČEHOŽ JI STVRZUJÍ SVÝMI PODPISY: Datum: 10. 12. 2018 Datum: 23. 11. 2018 Za Objednatele: Za Dodavatele: Podpis: __________________________ Podpis: __________________________ Jméno: Ing. Václav Řehoř, Ph.D., MBA Jméno: Herman Molenaar Funkce: předseda představenstva Funkce: Chief Financial Officer Letiště Praha, a. s. Vanderlande Industries B.V. Podpis: __________________________ Jméno: JUDr. Petr Pavelec, LL.M. Funkce: člen představenstva Letiště Praha, a. s. 16