Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7587803: Smlouva o dílo - Rekonstrukce třídírny zavazadel v Terminálu 1 a 2 a

Příloha Př. C k ZD-smlouva o dílo.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO NA DODÁVKU A MONTÁŽ
„Rekonstrukce třídírny zavazadel v Terminálu 1 a 2 a výměna přístrojů EDS“

      Letiště Praha, a. s.
       jako Objednatel
                a

Vanderlande Industries B.V.
        jako Dodavatel

Evidenční číslo Smlouvy Objednatele: 0224003525  Evidenční číslo Smlouvy Dodavatele: 1409169
                         SMLOUVA O DÍLO NA DODÁVKU A MONTÁŽ (dále jen „Smlouva“):

Letiště Praha, a. s.

se sídlem:               K letišti 1019/6, Ruzyně, 161 00 Praha 6

zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 14003

IČO:                     282 44 532

DIČ:                     CZ699003361

bankovní spojení:        UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.

číslo účtu (CZK):        801812025/2700

(dále jen „Objednatel“)

a

Vanderlande Industries B.V.

se sídlem:                   Vanderlandelaan 2, RB 5466 Veghel, Nizozemí

zapsaná v obchodním registru vedeném Obchodní komorou Nizozemí, číslo 16017956

IČO:                         16017956

DIČ:                         NL001160102B01

bankovní spojení:            Rabobank N.V.

číslo účtu (CZK):            IBAN NL63 RABO 0153 2516 46 / BIC RABONL2U

(dále jen „Dodavatel“)

Objednatel a Dodavatel dále společně také „Strany“ či jednotlivě „Strana“.

Preambule

Vzhledem k tomu, že:

(A) na základě výsledku zadávacího řízení podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších
         předpisů, jehož předmětem bylo zadání veřejné zakázky pod názvem „Rekonstrukce třídírny zavazadel v Terminálu 1 a 2 a
         výměna přístrojů EDS“ zveřejněné ve Věstníku veřejných zakázek dne 18. 9. 2017 pod ev. číslem Z2017-025715.

      (dále jen „Zadávací řízení“) Objednatel rozhodl, že nejvhodnější nabídka je nabídka předložená Dodavatelem;

(B) Dodavatel má zájem Objednateli formou dodávky a montáže provést a předat dílo s názvem „Rekonstrukce třídírny
         zavazadel v Terminálu 1 a 2 a výměna přístrojů EDS“ v souladu se zadávacími podmínkami Zadávacího řízení uvedenými
         zejména v zadávací dokumentaci („Zadávací podmínky“) a v souladu s nabídkou Dodavatele, kterou v Zadávacím řízení
         podal;

(C) Objednatel má zájem, aby mu ze strany Dodavatele bylo zhotoveno a předáno Dílo, jak je specifikováno níže v této Smlouvě
         a Dodavatel má zájem Objednateli zhotovit a předat Dílo, jak je specifikováno níže v této Smlouvě;

(D) Dodavatel prohlašuje a dokládá, že je oprávněn poskytnout Objednateli plnění podle této Smlouvy a že disponuje
         nezbytnými zkušenostmi, potřebným know-how, znalostmi, technickými a personálními zdroji, potřebnými k poskytnutí
         plnění podle této Smlouvy;

(E) Strany mají zájem upravit vzájemná práva a povinnosti,

dohodly se Strany v souladu s ustanovením § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále také
jen „občanský zákoník“), následovně:

1.    PŘEDMĚT SMLOUVY

1.1   Úvodní ustanovení.

      1.1.1           Dodavatel výpisem z obchodního rejstříku a platným oprávněním k podnikání, které byly předloženy před
                      podpisem této Smlouvy, doložil, že je oprávněn uskutečnit dílo specifikované v této Smlouvě v rozsahu a kvalitě
                      požadované touto Smlouvou a že je vybaven potřebnými materiálními, technickými a organizačními prostředky
                      k jeho realizaci.

                                                                                                                   1
     1.1.2  Jednacím jazykem je český jazyk. V tomto jazyce bude vyhotovena dokumentace (včetně výrobně-dílenské a
            projektové realizační dokumentace dle této Smlouvy a vedena veškerá komunikace mezi Objednatelem a
            Dodavatelem.

     1.1.3  Dodavatel do 45 (čtyřiceti pěti) kalendářních dnů ode dne účinností této Smlouvy předloží Objednateli smlouvy
            o smlouvě budoucí (letter of intent) se spolupracujícími subjekty, servisními společnostmi či subdodavateli
            těchto systémů: Řídicí systém, Zařízení bezpečnostní kontroly, SAC, Sortery, Self-bag drop, Check-in přepážky,
            Detekce radioaktivity, Skenery čárových kódů, Check-in váhy.

1.2  Obchodní podmínky.

     1.2.1  Neoddělitelnou součástí této Smlouvy jsou jako její Příloha č. 1 Obchodní podmínky Letiště Praha, a. s. ke
            Smlouvě o dílo na dodávku a montáž upravující práva a povinnosti Dodavatele a Objednatele podle této
            Smlouvy (dále jen „Obchodní podmínky“). Není-li ve Smlouvě výslovně stanoveno jinak, platí ustanovení
            Obchodních podmínek. V případě jakéhokoliv rozporu mezi ustanovením této Smlouvy a Obchodních podmínek
            platí příslušné ustanovení této Smlouvy.

     1.2.2  Strany si sjednávají, že výrazy nadepsané v této Smlouvě s velkým počátečním písmenem mají význam jim
            přiřazený v této Smlouvě nebo v Obchodních podmínkách. Neobsahuje-li tato Smlouva příslušnou definici,
            použije se definice obsažená v Obchodních podmínkách. Definice obsažené jak v této Smlouvě, tak v
            Obchodních podmínkách je třeba vykládat ve vzájemném souladu Smlouvy a Obchodních podmínek, přičemž v
            případě odchylek nebo rozporů definic má definice obsažená v této Smlouvě přednost.

     1.2.3 Dodavatel prohlašuje a potvrzuje, že se s Obchodními podmínkami seznámil a souhlasí s jejich obsahem, jejich
                závazností, a zavazuje se tyto dodržovat bez jakýchkoliv výhrad.

     1.2.4  Strany výslovně sjednávají, že případné všeobecné obchodní nebo jiné obdobné podmínky Dodavatele se na
            vztahy upravené touto Smlouvou nebo jí předpokládané nikdy neuplatní, a to ani v případě, že takové podmínky
            budou součástí komunikace mezi Stranami.

1.3  Dílo. Pro účely této Smlouvy se dílem rozumí:

     1.3.1  závazek Dodavatele na svůj náklad a na své nebezpečí provést dílo s názvem „Rekonstrukce třídírny zavazadel v
            Terminálu 1 a 2 a výměna přístrojů EDS“ specifikované v odst. 13.19 této Smlouvy a na základě projektové
            dokumentace vypracované společností TECHNISERV, spol. s r.o., IČO: 44264020, se sídlem Praha 4, Baarova
            231/36, PSČ 140 00 (dále jako „Projektová dokumentace“), předané Objednatelem Dodavateli před podpisem
            této Smlouvy a dále dle Dokumentace uvedené v odst. 1.3.4, při dodržování provozních opatření Objednatele, a
            to za provozu celého systému třídění zavazadel.

            Tato část díla bude Dodavatelem realizována po jednotlivých etapách, a to:
                     - Ostrov 4 CI a nový sorter v třídírně zavazadel T2,
                     - Rekonstrukce odbavovacích ostrovů 3 a 4 v Terminálu 1,
                     - Výměna EDS za S3 v třídírně zavazadel T2.

     1.3.2  vypracování závěrečné zprávy pro každou z etap Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy ve 2 (dvou) vyhotoveních v listinné
            formě a v 1 (jednom) vyhotovení v elektronické formě na CD, jejímž obsahem bude zhodnocení realizované
            etapy díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy s Projektovou dokumentací. Přílohou této zprávy budou rovněž doklady o
            provedených zkouškách, revizích, atestech materiálů, prohlášení o shodě a certifikátů na použité výrobky a
            materiály a o odstranění nebo využití odpadů;

     1.3.3  vypracování dokumentace skutečného provedení (DSKP) pro každou z etap Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy se všemi
            zapracovanými změnami (tedy nikoli provedenými pouze ve formě ručně vepsaných a opravených údajů) – ve 3
            (třech) vyhotoveních v listinné a v 1 (jednom) vyhotovení v elektronické formě na CD ve formátech *.pdf,
            *.doc/docx, *.xls/xlsx, *.dwg, v souladu s požadavky Objednatele na digitální formu dokumentace uvedenými
            v Příloze č. 5 této Smlouvy;

     1.3.4  vypracování výrobně-dílenské dokumentace a projektové realizační dokumentace (v úrovni projektu pro
            provádění stavby) (dále jen „Dokumentace“) – Dokumentace bude Dodavatelem připravována v souladu
            s rámcovým harmonogramem prací, který je k této Smlouvě připojen jako její Příloha č. 2 (dále jen „Rámcový
            harmonogram prací“) a musí být předem písemně schválena Objednatelem a rovněž v uvedené lhůtě v čistopise
            předána Objednateli; Dodavatel prohlašuje, že s časem potřebným pro schválení počítal při sestavování
            Podrobného harmonogramu, jak je definován níže. Postup schvalování projektové realizační dokumentace je
            popsán v odst. 1.5.5 Smlouvy. Dokumentace zpracovaná podle tohoto bodu musí svým obsahem odpovídat,

                                                                                        2
            resp. být v souladu s vyhláškou č. 146/2008 Sb., o rozsahu a obsahu projektové dokumentace dopravních
            staveb, v platném znění, vyhláškou č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, v platném znění, a vyhláškou č.
            169/2016 Sb., o stanovení rozsahu dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a soupisu stavebních prací,
            dodávek a služeb s výkazem výměr, v platném znění, či předpisům, které výše uvedené normy zcela nebo z části
            nahradí. Řešení, navrhovaná v Dokumentaci, musí být v souladu s platnou technickou legislativou České
            republiky a s požadavky IATA (International Air Transport Association) a EASA (European Aviation Safety Agency)
            platnými v roce 2018. Čistopis projektové realizační dokumentace bude vypracován ve 2 (dvou) vyhotoveních v
            listinné a v 1 (jednom) vyhotovení v digitální formě ve formátu dle požadavků Objednatele uvedených v Příloze
            č. 5 Smlouvy;

            „Dokumentace“ dle tohoto odstavce Smlouvy znamená:

            (i) Projektová realizační dokumentace (předaná Objednateli ve lhůtě dle odst. 1.5.5.1 Smlouvy), tj.:
                       ‐ Dispoziční řešení (layout),
                       ‐ Funkční specifikace,
                       ‐ Specifikace interface,
                       ‐ Architektura řízení;

            (ii) Zbývající části projektové realizační dokumentace (finální verze bude předána Objednateli do 6 měsíců
                   ode dne zveřejnění této Smlouvy v registru smluv):
                       ‐ statika, statické výpočty,

                       ‐ simulace systému třídění zavazadel, pokud bude Objednatelem požadována.

     1.3.5  školení obsluhy v českém jazyce od výrobce zařízení montovaného v rámci realizace Díla nebo od osoby
            pověřené výrobcem na obsluhu a údržbu tohoto zařízení. Školení musí vycházet z platných provozních návodů
            výrobce (montážní a provozní podmínky) a legislativních požadavků; obsahovou náplň školení musí Dodavatel
            stanovit tak, aby v průběhu obsluhy Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy nemohlo dojít k závadě nebo škodě způsobené
            jeho neodbornou obsluhou; školení bude realizováno ve vztahu ke každé z etap Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy
            v termínech dohodnutých s Objednatelem při respektování odst. 2.8 Smlouvy, přičemž pro vyloučení všech
            pochybností Strany uvádějí, že cena za toto školení je již zahrnuta ve sjednané Ceně Díla dle této Smlouvy a
            bude na faktuře vyčíslena samostatně;

     1.3.6  vypracování podrobného harmonogramu postupu prací, který bude vypracován při respektování maximálních
            dob trvání a termínů uvedených v Rámcovém harmonogramu prací (dále jen „Podrobný harmonogram“).
            Dodavatel je povinen jej vypracovat pro každou jednotlivou etapu Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy a předat
            Objednateli k odsouhlasení spolu s pracovní verzí projektové realizační dokumentace. Dodavatel je povinen
            vypracovat Podrobný harmonogram v souladu s následujícími pravidly:

            (i) Dílo uvedené v odst. 1.3.1 Smlouvy bude prováděno po etapách, které jsou specifikovány v Projektové
                   dokumentaci;

            (ii) jednotlivé etapy zhotovování Díla uvedeného v odst. 1.3.1 Smlouvy budou prováděny postupně, tj.
                   jednotlivé etapy neomezí celkovou kapacitu třídění zavazadel v Terminálu 1 a Terminálu 2 letiště
                   Praha/Ruzyně pod hodnotu kapacity před zahájením plnění;

            (iii) změna Podrobného harmonogramu je možná na základě dohody Stran. O této změně bude zástupci Stran
                   proveden zápis do montážního deníku ve smyslu čl. 6 Obchodních podmínek

            (dále společně jen jako „Dílo“).

1.4  Předmět Smlouvy.

     1.4.1  Za podmínek sjednaných v této Smlouvě se Dodavatel zavazuje jakožto Dodavatel provést na svůj náklad a
            nebezpečí pro Objednatele Dílo a Objednatel se zavazuje Řádně dokončené Dílo převzít a zaplatit Cenu Díla, jak
            je specifikována níže. Dodavatel se dále zavazuje zhotovit Dílo řádně a včas a bez jakýchkoliv vad, to vše
            v souladu s touto Smlouvou a Obchodními podmínkami.

     1.4.2  Objednatel je oprávněn před zahájením realizace Díla či během jeho provádění, a pouze po předchozí dohodě s
            Dodavatelem, upravit, zejména zúžit rozsah plnění Díla a Dodavatel je povinen tato rozhodnutí respektovat a
            položky, které nebudou Objednatelem požadovány, neprovádět a tím nepožadovat jejich úhradu. Dodavatel má
            nárok na náhradu za náklady na řízení a režijní náklady, které mu vznikly při provádění požadavku Objednatele
            na změnu rozsahu Díla.

                                                                                                                  3
1.5  Podmínky provádění Díla.

     1.5.1  Dodavatel je oprávněn použít k plnění části Díla subdodavatelů, kteří byli uvedeni v rámci nabídky podané
            v Zadávacím řízení, které předcházelo uzavření této Smlouvy. Soupis subdodavatelů podílejících se na provedení
            Díla včetně uvedení jejich identifikačních čísel je uveden v příloze č. 6 Smlouvy.

     1.5.2  Realizace Díla je plně podřízena provozu letiště Praha/Ruzyně. Na základě oznámení provozní složky
            Objednatele může být provádění prací v jím stanoveném období přesunuto do nočních hodin (tj. od 22:00 do
            6:00 hod.) nebo na dny pracovního klidu. Dodavatel je v takovém případě oprávněn požádat o změnu Díla dle
            ustanovení čl. 10 Obchodních podmínek, odrážející dopad práce prováděné během nočních hodin a mimo
            pracovní dny.

     1.5.3 Dodavatel je povinen podřídit se veškerým nařízením provozovatele letiště Praha/Ruzyně vedoucím k zajištění
                bezpečného a plynulého provozu letiště.

     1.5.4 Dodavatel je povinen dodržet hygienické limity stanovené v Nařízení vlády č. 272/2011 Sb. o ochraně zdraví
                před nepříznivými účinky hluku a vibrací, ve znění pozdějších předpisů.

     1.5.5  Dokumentaci dle odst. 1.3.4 této Smlouvy je Dodavatel povinen zpracovat v souladu s Projektovou
            dokumentací. Dodavatel se zavazuje nezahájit práce na příslušné etapy Díla v Prostoru Díla před písemným
            schválením projektové realizační dokumentace a Podrobného harmonogramu Objednatelem.

            1.5.5.1  Návrh (pracovní verzi) elektronické formy projektové realizační dokumentace (s výjimkou předání
                     dokumentů dle odst. 1.3.4(ii) Smlouvy) a Podrobného harmonogramu na první etapu Díla (každé v
                     jednom vyhotovení) k připomínkám Objednatele se Dodavatel zavazuje předat Objednateli ve lhůtě do
                     70 (sedmdesáti) pracovních dnů ode dne zveřejnění této Smlouvy v registru smluv, a to protokolárně.
                     Objednatel zašle informaci o uveřejnění této Smlouvy v registru smluv na e-mail kontaktní osoby
                     uvedené v odst. 10.2 Smlouvy.

            1.5.5.2  Návrh (pracovní verzi) elektronické formy projektové realizační dokumentace a Podrobného
                     harmonogramu na další etapy Díla (každé v 1 vyhotovení) k připomínkám Objednatele se Dodavatel
                     zavazuje protokolárně předat Objednateli vždy před započetím prací na příslušné etapě Díla řešené
                     v Dokumentaci a Podrobném harmonogramu.

            1.5.5.3  Ve lhůtě 10 (deseti) pracovních dnů ode dne obdržení pracovní verze projektové realizační
                     dokumentace a Podrobného harmonogramu Objednatel sdělí (a to e-mailem zaslaným na kontaktní
                     údaje Dodavatele uvedené odst. 10.2 Smlouvy) Dodavateli připomínky k pracovní verzi Dokumentace
                     a/nebo Podrobnému harmonogramu.

            1.5.5.4  Dodavatel je povinen zapracovat připomínky Objednatele k pracovní verzi projektové realizační
                     dokumentace a/nebo Podrobnému harmonogramu a protokolárně předat Objednateli upravenou
                     pracovní verzi projektové realizační dokumentace a/nebo Podrobného harmonogramu se
                     zapracovanými připomínkami Objednatele v elektronické podobě v jednom vyhotovení, a to
                     nejpozději do 10 (deseti) pracovních dnů ode dne, kdy byly připomínky Objednatele k projektové
                     realizační dokumentaci a/nebo Podrobnému harmonogramu Dodavateli doručeny.

            1.5.5.5 Ve lhůtě 5 (pěti) pracovních dnů ode dne obdržení pracovní verze projektové realizační dokumentace
                        a/nebo Podrobného harmonogramu se zapracovanými připomínkami Objednatele, Objednatel sdělí
                        Dodavateli své stanovisko a bude učiněno následující:

                     i)        vysloví-li Objednatel souhlas (a to e-mailem zaslaným na kontaktní údaje Dodavatele

                               uvedené v odst. 10.2 této Smlouvy) s pracovní verzí projektové realizační dokumentace

                               a/nebo Podrobného harmonogramu se zapracovanými připomínkami Objednatele, je

                               Dodavatel povinen protokolárně předat čistopis Objednatelem schválené pracovní verze

                               projektové realizační dokumentace Objednateli v sídle Objednatele, v počtu vyhotovení, v

                               podobě a ve formě uvedené v odst. 1.3.4 Smlouvy, a to nejpozději do 5 (pěti) pracovních

                               dnů ode dne vyslovení souhlasu Objednatele dle tohoto odstavce Smlouvy. Ve vztahu

                               k Podrobnému harmonogramu platí, že vyslovením souhlasu s jeho zněním ze strany

                               Objednatele se tento Podrobný harmonogram stává závazným pro realizaci Díla.

                     ii)       sdělí-li Objednatel Dodavateli (a to e-mailem zaslaným na kontaktní údaje Dodavatele

                               uvedené v odst. 10.2 této Smlouvy) k upravené pracovní verzi projektové realizační

                               dokumentace a/nebo Podrobnému harmonogramu se zapracovanými připomínkami

                               Objednatele další připomínky, užije se postup dle odst. 1.5.5.3 až 1.5.5.5 Smlouvy, a to do

                               doby vyslovení souhlasu Objednatele dle odst. i) shora.

                                                                                                             4
1.5.6   Dodavatel se zavazuje, že na realizaci Díla se bude podílet osoba, která má platné osvědčení o zkoušce podle § 8
        vyhlášky č. 50/1978 Sb., o odborné způsobilosti v elektrotechnice, ve znění pozdějších předpisů, a to do 1000 V,
        prostory tř. A a že tato osoba bude v době montáže el. zařízení do Díla přítomna v Prostoru Díla. Současně se
        Dodavatel zavazuje, že na realizaci Díla - tvorbě výrobně-dílenské a projektové realizační dokumentace, se bude
        podílet osoba, která má platné osvědčení o zkoušce podle § 10 vyhlášky č. 50/1978 Sb., o odborné způsobilosti
        v elektrotechnice, ve znění pozdějších předpisů.

1.5.7   Dodavatel se zavazuje, že na realizaci Díla se budou podílet osoby, jež jsou držiteli platných osvědčení
        o autorizaci vydaných dle zák. č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání
        autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, ve znění pozdějších předpisů, pro obory pozemní
        stavby, technologická zařízení staveb nebo technika prostředí staveb – specializace elektrotechnická zařízení,
        statika a dynamika staveb a požární bezpečnost staveb a že tato autorizace není uvedeným osobám odejmuta
        nebo pozastavena.

1.5.8 Dodavatel zajistí plnění podmínek § 85e zák. č. 49/1997 Sb., o civilním letectví a o změně a doplnění zákona č.
           455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů:

        a) Dodavatel zajistí, aby v místě, kde provádění prací vyžaduje vstup do neveřejného prostoru letiště
               Praha/Ruzyně, byl vždy přítomen dostatečný počet osob pověřených Dodavatelem, které absolvovaly
               bezpečnostní školení pro letiště Praha/Ruzyně a byla jim vydána identifikační karta pro vstup do
               neveřejného prostoru letiště.

        b) Dodavatel zajistí, aby v místě, kde provádění prací vyžaduje vstup do vyhrazeného bezpečnostního
               prostoru letiště Praha/Ruzyně (dále také „SRA zóna“), byl přítomen dostatečný počet osob pověřených
               Dodavatelem, které se podrobily ověření spolehlivosti podle § 85e zákona o civilním letectví, absolvovaly
               bezpečnostní školení pro letiště Praha/Ruzyně a byla jim vydána identifikační karta pro vstup do
               vyhrazeného bezpečnostního prostoru. Dodavatel se zavazuje disponovat minimálně 8 (osmi) takovými
               osobami po celou dobu provádění Díla. 1 osoba s výše uvedenou identifikační kartou může být průvodcem
               pro max. 5 osob, které identifikační kartu nemají a mají pouze návštěvnickou kartu. Průvodce je povinen
               nepřetržitě dohlížet na osoby s návštěvnickou kartou po celou dobu jejich pobytu v SRA zóně.

        c) Dodavatel zajistí pro svá vozidla, která se budou při vykonávání prací pohybovat v SRA zóně, povolení
               k vjezdu do této zóny. Dodavatel rovněž zajistí školení řidičů těchto vozidel podle vnitřní normy
               (Dopravního řádu) Zadavatele.

1.5.9 Dodavatel se zavazuje, že nejpozději v den zahájení prací v Prostoru Díla bude zapsán do Registru známých
           dodavatelů letištních dodávek letiště Praha/Ruzyně a že v něm bude zapsán po celou dobu zhotovování Díla.

1.5.10  Dodavatel se zavazuje, že činnosti specifikované v odst. 1.5.6 a 1.5.7 Smlouvy budou prováděny osobami, jež
        Dodavatel uvedl ve své nabídce za účelem prokázání splnění kvalifikace v Zadávacím řízení. V případě, že nebude
        moci určitá osoba participovat na plnění Smlouvy, a to z jakéhokoliv důvodu, zavazuje se Dodavatel o této
        skutečnosti Objednatele neprodleně písemně informovat.

        (i)   Dodavatel se v takovém případě zavazuje tuto osobu nahradit osobou s obdobnou kvalifikací, jako

              měla původní osoba. Současně se Dodavatel zavazuje zaslat Objednateli společně s oznámením dle

              odst. 1.5.10 Smlouvy doklady prokazující splnění požadavků na náhradní osobu dle kvalifikační

              dokumentace Zadávacího řízení.

        (ii)  Objednatel je oprávněn písemně sdělit Dodavateli svůj nesouhlas (neakceptaci) s plněním Smlouvy

              prostřednictvím této náhradní osoby. Dodavatel se v takovém případě zavazuje do 3 (tří) pracovních

              dnů ode dne doručení tohoto zamítavého stanoviska Objednatele Dodavateli písemně sdělit

              Objednateli identifikační údaje a další doklady dle bodu (i) tohoto článku Smlouvy o jiné náhradní

              osobě. V případě opětovného nesouhlasu Objednatele s touto jinou náhradní osobou se postupuje

              analogicky dle tohoto odstavce Smlouvy do vyslovení akceptace s náhradní osobou ze strany

              Objednatele. Po vyslovení akceptace ze strany Objednatele mohou být jednotlivé části Stavby řízeny a

              prováděny schválenou náhradní osobou.

1.5.11  Objednatel či jakákoli třetí osoba na základě ujednání s Objednatelem je dle svého vlastního uvážení oprávněna
        bezúplatně opatřovat oplocení Prostoru Díla či jakékoli jiné plochy související s Prostorem Díla, zejména ohrady,
        zábory, apod. štíty, návěstími a podobnými znameními (zejména pak reklamami Objednatele či třetích osob,
        informačními panely, směrovými tabulemi, označeními únikových cest, apod.). Dodavatel je povinen výkon
        tohoto práva Objednateli, resp. třetí osobě bezodkladně umožnit.

                                                     5
1.6  Předání a převzetí Díla.

     1.6.1  O předání a převzetí každé etapy Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy bude sepsán Předávací protokol. Příslušná
            etapa Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy bude předána a převzata před řádným ukončením jejího zkušebního
            provozu, jak je popsán níže, a to okamžikem podpisu Předávacího protokolu oběma Stranami.

     1.6.2  Nejpozději 5 (pět) pracovních dní před dokončením a předáním každé z etap Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy se
            Dodavatel zavazuje protokolárně předat Objednateli legislativou požadované dokumenty pro zahájení řádného
            užívání příslušné etapy Díla. Nejpozději při předání každé z etap Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy je Dodavatel
            povinen předat Objednateli též doklady o materiálech použitých ke zhotovení příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1
            Smlouvy, doklady o provedení zkoušek prokazujících kvalitu provedení příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1
            Smlouvy, kopie všech ostatních materiálů a dokladů specifikovaných v projektové realizační dokumentací,
            vážících se k příslušné etapě Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy včetně souhlasu subdodavatelů příslušné etapy Díla dle
            odst. 1.3.1 Smlouvy s převodem záruk vážících se k předmětu příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy
            Dodavatele na Objednatele, doklady o odstranění nebo využití odpadu vzniklého při realizaci příslušné etapy
            Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy a návod na používání, obsluhu a údržbu jednotlivých etap Díla dle odst. 1.3.1
            Smlouvy v českém jazyce.

     1.6.3  Dodavatel předá Objednateli doklady o využití a/nebo odstranění a/nebo uložení odpadů, resp. radioaktivních
            odpadů v souladu s platnými právními předpisy, zejména zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně
            některých dalších zákonů, v platném znění, a zákonem č. 18/1997 Sb. o mírovém využívání jaderné energie a
            ionizujícího záření (atomový zákon) a o změně a doplnění některých zákonů, v platném znění.

     1.6.4 Zkušební provoz. Zkušební provoz každé etapy Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy bude trvat min. 10 (deset) dnů a
                bude vyhodnocen Dodavatelem.

            1.6.3.1 Do okamžiku vyhodnocení a konstatování řádného ukončení zkušebního provozu Objednatelem nelze
                        přistoupit k předání a převzetí Díla, tj. nemůže dojít k Řádnému dokončení Díla.

     1.6.5 Strany se dohodly na následujícím harmonogramu předání dokončených etap Díla dle odst. 1.3.1 Smlouvy
                Objednateli (viz Příloha č. 2 Smlouvy - Rámcový harmonogram prací, ref. Q1409169-144-04100-Q03):

                       Popis           Datum předání dané etapy dle Přílohy č. 2 Smlouvy - Rámcového
                                              harmonogramu prací (ref. Q1409169-144-04100-Q03)
               Předání dokončené
            1. etapy Díla Objednateli  1. etapa    2. etapa    3. etapa

               Předání dokončené       17/01/2020
            2. etapy Díla Objednateli
                                                   28/01/2021
               Předání dokončené
            3. etapy Díla Objednateli                          04/06/2021

1.7  Práva duševního vlastnictví.

     1.7.1  Dodavatel tímto poskytuje Objednateli záruku za to, že Dílo ani jiné plnění Dodavatele dle této Smlouvy ani
            užívání Díla ze strany Objednatele dle této Smlouvy neporušuje ani nebude mít za následek porušení jakéhokoliv
            práva duševního vlastnictví třetích osob. Právem duševního vlastnictví se rozumí veškeré patenty, autorská
            práva, práva k průmyslovým vzorům, ochranným známkám, obchodním jménům a firmám, chráněným
            označením původu, práva související s právem autorským, zvláštní práva pořizovatele databáze, obchodní
            tajemství, know-how a všechna další práva duševního vlastnictví jakékoliv povahy (ať již zapsaná nebo
            nezapsaná), včetně jakýchkoliv přihlášek a výlučných práv přihlásit k ochraně cokoli z výše uvedeného kdekoli na
            světě.

     1.7.2  V případě, že Dodavatel poruší svůj závazek vyplývající ze záruky uvedené v předchozím odstavci, je Dodavatel
            odpovědný za veškeré důsledky z toho plynoucí, zejména je povinen neprodleně umožnit Objednateli právo
            užívat Dílo, jež nebude narušovat práva duševního vlastnictví třetích osob a nahradit Objednateli škodu, která
            mu tím byla způsobena.

     1.7.3  Záruka poskytnutá Dodavatelem dle odst. 1.7.1 a/nebo 1.7.2 této Smlouvy platí po dobu 10 let od podepsání
            Předávacího protokolu pro poslední etapu Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy. Ukáže-li se v průběhu lhůty
            uvedené v předchozí větě některé z ujištění dle odst. 1.7.1 této Smlouvy jako nepravdivé, má Dílo Vady. Na

                                                                                                      6
            odstranění těchto Vad se vztahuje záruka poskytnutá Dodavatelem, a to v délce 5 let ode dne, kdy Objednatel
            písemně potvrdí odstranění těchto Vad. Pokud by však záruční doba dle předchozí věty tohoto odstavce měla
            uplynout před uplynutím příslušné záruční doby uvedené v první větě tohoto odstavce, platí, že taková záruční
            doba na opravy záručních Vad skončí až uplynutím příslušné záruční doby uvedené ve větě první odst. 1.7.3
            Smlouvy.

     1.7.4  Strany si sjednávají, že k veškerému software, který bude součástí Díla nebo kterékoli jeho části, a k dalším
            výstupům Dodavatele předaným Objednateli, které budou podléhat ochraně podle zákona č. 121/2000 Sb., o
            právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů, v platném znění
            (dále jen „Autorský zákon“), k nimž bude Dodavatel vykonatelem majetkových práv autorských, poskytuje
            Dodavatel Objednateli licenci, teritoriálně neomezenou, bez omezení množstevního rozsahu či způsobu užití
            (dále jen „Licence“). Dnem úplného zaplacení ceny Díla nebo příslušné části Díla se tato Licence stává časově
            omezenou pouze dobou trvání majetkových autorských práv. Pro vyloučení pochybností Strany uvádějí, že tato
            licence zahrnuje právo Dílo užít v původní nebo jiným zpracované či jinak změněné podobě, samostatně nebo v
            souboru anebo ve spojení s jiným dílem či prvky a udělit jiné osobě smlouvou oprávnění k výkonu tohoto práva.
            Cena takovéto licence je zahrnuta v Ceně Díla dle této Smlouvy.

     1.7.5  Autorská práva a jiná práva duševního vlastnictví ve všech existujících návrzích, výkresech, zprávách, software,
            datech, jiných dokumentech nebo "know-how" již vlastněných nebo vyrobených Dodavatelem nebo jeho
            subdodavateli mimo smlouvu (tj. „Standardní IPR podmínky dodavatele) zůstávají Dodavateli. Dodavatel
            poskytne Objednateli pro užívání v rámci Díla a/nebo pro vnitřní potřebu Objednatele neodvolatelné,
            nepřenosné, nevýlučné, neexklusivní právo a licenci ke kopírování a používání jakékoli Standardní IPR podmínky,
            které poskytuje Dodavatel Objednateli v rámci realizace Díla pro:

                  i) výstavbu, instalaci, použití, provoz, údržbu, opravu nebo rozšíření, inzerci, prodej nebo pronájem
                         celého Díla nebo jeho části nebo jakéhokoli produktu, zařízení nebo systému s Dílem souvisejícího;

                  ii) školení zaměstnanců v souvislosti s inženýringem, výstavbou, provozem a/nebo údržbou Díla.

     1.7.6  Bude-li součástí Díla nebo jeho části zajištění poskytnutí Licence k užití software nebo jinému autorskému dílu,
            u kterého je vykonavatelem majetkových práv autorských osoba odlišná od Dodavatele (dále také jako
            „Software třetích stran“), dohodly se Strany, na následujících základních podmínkách Licence k takovému
            Software třetích stran:

            a) Licence k užití Software třetích stran/autorského díla jsou zajištěny na dobu trvání majetkových práv
                   autorských jejich vykonavatele, a to ode dne uzavření této Smlouvy. Licence k užití Software třetích
                   stran/autorského díla jsou nevýhradní a nepřenosné a mohou být použity jen pro interní účely
                   Objednatele.

            b) Odměna za Licence k užití Software třetích stran/autorského díla je zahrnuta v ceně Díla dle této Smlouvy.

            c) Objednatel se bude řídit podmínkami licence mezi Dodavatelem a třetí stranou, od které obdrží
                   podlicenci.

     1.7.7  Pro vyloučení pochybností Strany uvádějí, že Licencí se rozumí (i) nevýhradní oprávnění k výkonu práva užít Dílo
            obsahující počítačový program ve smyslu ust. § 2358 a násl. občanského zákoníku, jakož i (ii) nevýhradní
            oprávnění k výkonu práva užít Dílo obsahující počítačový program formou podlicence dle ust. § 2363
            občanského zákoníku, jakož i (iii) nevýhradní oprávnění k výkonu práva užít autorské dílo ve smyslu Autorského
            zákona.

2.   DOBA PLNĚNÍ

2.1  Dodavatel je povinen zahájit realizaci Díla bezprostředně po nabytí účinnosti této Smlouvy (den zahájení prací) a dokončit

     a předat Objednateli Řádně dokončené Dílo (s výjimkou dokumentů dle odst. 2.7 Smlouvy) nejpozději do930 (devíti set

     třiceti) kalendářních dnů (čas dokončení Díla), jak je podrobněji uvedeno v Rámcovém harmonogramu prací.

     Aby mohl Dodavatel začít s realizací Díla v den zahájení prací, Objednatel zajistí a je odpovědný za splnění následujících
     podmínek pro zajištění instalace, uvedení do provozu a testování Díla:

     2.1.1  Budova je chráněna před povětrnostními vlivy, tj. chráněna před prudkým deštěm, pískem a prachem v místě
            plnění a/nebo uvedení do provozu a "vysušena", tj. střecha, betonová podlaha, mezipatrová ocel a podlahové
            krytiny jsou kompletní, potrubí sprinklerů je naplněno, stropní světla ve střechách a mezipatrech jsou
            instalována a jsou funkční, podlahy byly položeny a vytvrzeny dostatečně tak, aby na nich mohly pojíždět
            vysokozdvižné vozíky.

                                                                                                                  7
            Dodavatel však musí respektovat současný stav budov. Objednatel provádí údržbu/opravy technologií/budov
            tak, aby mohly být provozovány v souladu s platnými právními předpisy. Objednatel jmenuje koordinátora na
            plný úvazek, který je oprávněn v průběhu realizace Díla (v pracovní i mimo pracovní době) rozhodovat o
            přístupu do Prostoru Díla. Činnosti (např. dodání materiálu, vstup zaměstnanců) požadované Dodavatelem
            budou hlášeny nejméně 3 (tři) kalendářní dny předem, a to osobám uvedeným v odst. 10.2 této Smlouvy.

     2.1.2  Před zahájením každé etapy Díla bude mezi Objednatelem a Dodavatelem dohodnuto umístění Prostoru Díla a
            další potřebné plochy pro provedení Díla (např. oplocení, dopravní trasy, dočasné skladovací prostory). Oblast,
            která je vymezena jako Prostor Díla a byla předána Objednatelem Dodavateli, bude kontrolována a
            v odpovědnosti Dodavatele. Objednatel bude informovat třetí strany o povolení k práci v Prostoru Díla.

     2.1.3  Přístupové cesty budou dostupné tak, aby umožnily vozidlům Dodavatele přístup k Prostoru Díla a vykládku
            materiálu ve vzdálenosti do 50 metrů od Prostoru Díla. Konkrétní přístupové cesty budou definovány po
            vzájemné dohodě Objednatele a Dodavatele. Dodavateli budou Objednatelem poskytnuta bezpečnostní a
            dopravní opatření po dokončení projektové realizační dokumentace dle odst. 1.5.5 Smlouvy, zároveň však
            realizací Díla v Prostoru Díla.

     2.1.4  Zásobovací prostory a přístupové cesty do budovy až k místu instalace budou bez překážek a přístupové cesty
            od místa vykládky k místům dočasného uskladnění v budově budou dostatečné velikosti, aby umožnily volný
            průchod největších zásilek se zařízeními nebo stroji (např. vysokozdvižný vozík). Potřebné kroky budou
            definovány a dohodnuty mezi Objednatelem a Dodavatelem. Dodavateli budou Objednatelem poskytnuta
            bezpečnostní a dopravní opatření po dokončení projektové realizační dokumentace dle odst. 1.5.5 Smlouvy,
            zároveň však realizací Díla v Prostoru Díla.

     2.1.5  Prostory pro dočasné uskladnění materiálu a zařízení v blízkosti místa montáže budou bez provozního vybavení
            Objednatele (např. traktory, ULD, vozíky) tak, aby Dodavatel mohl dodávaná zařízení instalovat na určené místo.
            Konkrétní přístupové cesty budou definovány po vzájemné dohodě Objednatele a Dodavatele. Dodavateli
            budou Objednatelem poskytnuta bezpečnostní a dopravní opatření po dokončení projektové realizační
            dokumentace dle odst. 1.5.5 Smlouvy, zároveň však realizací Díla v Prostoru Díla.

     2.1.6 V Prostoru Díla bude pro ruční nástroje a zdvihací zařízení k dispozici osvětlení a elektrická energie v místních
                přípojných bodech, a to na základě paušálních měsíčních plateb Dodavatel Objednateli.

     2.1.7 Objednatel v dostatečném předstihu zajistí, že stávající infrastruktura (např. elektrická energie, telekomunikace,
                pokrytí dat apod.) bude dostatečně modernizována, aby umožnila nepřerušovanou realizaci Díla Dodavatelem.

     2.1.8  Dodavatel hodlá plně spolupracovat při hledání optimálního řešení jakýchkoli potíží při realizaci Díla v Prostoru
            Díla s jinými pracemi a/nebo operacemi, které budou prováděny současně ve stejných prostorách, a očekává
            v tomto ohledu stejnou součinnost od Objednatele.

2.2  Práce na vyhotovování Dokumentace dle odst. 1.3.4 Smlouvy se Dodavatel zavazuje zahájit bezprostředně po nabytí

     účinnosti této Smlouvy.

2.3  Dílo bude prováděno dle Objednatelem odsouhlaseného Podrobného harmonogramu, resp. změněného Podrobného

     harmonogramu (viz odst. 1.3.6 bod (iii) Smlouvy).

2.4  Předání Prostoru Díla na letišti Praha/Ruzyně Dodavateli proběhne dle oběma Stranami schváleného harmonogramu

     uvedeného v Příloze č. 2 této Smlouvy.

2.5  Zpětné předání Prostoru Díla příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy Objednateli proběhne nejpozději v den

     dokončení a předání příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy.

2.6  Návrh závěrečné zprávy a dokumentace skutečného provedení předá Dodavatel Objednateli v den předání příslušné

     etapy Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy k připomínkám. Objednatel předá Dodavateli připomínky k předanému návrhu

     nejpozději do 10 (deseti) pracovních dnů.

2.7  Čistopisy závěrečné zprávy a dokumentace skutečného provedení se všemi zapracovanými změnami a připomínkami

     Objednatele (tedy nikoli provedenými pouze ve formě ručně vepsaných a opravených údajů) vždy pro každou etapu Díla

     dle odst. 1.3.1 této Smlouvy dokončí a předá Dodavatel Objednateli nejpozději do 10 (deseti) pracovních dnů po předání

     připomínek dle odst. 2.6 této Smlouvy.

2.8  Část Díla uvedená v odst. 1.3.5 této Smlouvy spočívající v závazku Dodavatele realizovat školení obsluhy zaměstnanců

     Objednatele, bude Dodavatelem uskutečněna v termínech dohodnutých s Objednatelem, nejpozději však do doby

     zahájení přejímky příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy.

                                                                             8
3.   MÍSTO PLNĚNÍ

3.1  Místem plnění předmětu Díla je areál letiště Praha/Ruzyně, Terminál 1 a Terminál 2. Dílo bude prováděno za provozu

     letiště v jeho veřejném, neveřejném i vyhrazeném bezpečnostním prostoru, při dodržování provozních opatření

     Objednatele. Realizace Díla je plně podřízena provozu letiště a při její realizaci musí být dodržována veškerá provozní

     opatření Objednatele. Na základě oznámení provozní složky Objednatele může být provádění prací v jím stanoveném

     období přesunuto do nočních hodin (tj. od 22:00 do 6:00 hod.) nebo na dny pracovního klidu. 20 % z celkového počtu

     hodin (tj. 12.600 hodin, z toho 6.300 hodin nařízených Objednatelem) může být provedeno v noci a/nebo mimo pracovní

     dny. Tato práce v nočních hodinách nebo mimo pracovní dny je zahrnuta v Ceně Díla. Po překročení tohoto limitu má

     Dodavatel právo na náhradu práce v noci a/nebo mimo pracovní den nařízenou Objednatelem podle tohoto článku

     Smlouvy.

4.   CENA DÍLA

4.1  Objednatel se zavazuje uhradit Dodavateli cenu za Dílo v celkové výši 1.469.090.838 Kč (slovy: jedna miliarda čtyři sta

     šedesát devět milionů devadesát tisíc osm set třicet osm korun českých) bez DPH (dále jen „Cena Díla“). DPH bude

     Dodavatelem uvedena na příslušné faktuře.

     4.1.1 Strany se dohodly, že Dílo sestává ze tří etap uvedených v odst. 1.3.1 Smlouvy, blíže definovaných v Příloze č. 3
                Smlouvy – Technická nabídka Dodavatele (ref. 09169-022010201-CZ A), jejichž cena činí:

      Etapa                               Specifikace etapy              Celková cena etapy v Kč bez DPH
     1. etapa     Ostrov 4 CI a nový sorter v třídírně zavazadel T2                559.363.746,84
     2. etapa     Rekonstrukce odbavovacích ostrovů 3 a 4 v Terminálu 1            544.874.562,82
     3. etapa     Výměna EDS za S3 v třídírně zavazadel T2                         364.852.528,34

4.2  Cenová kalkulace, zpracovaná položkovým oceněním všech prací, dodávek a služeb v členění dle Výkazů výměr a

     Projektové dokumentace, tvoří Přílohu č. 4 Smlouvy.

4.3  Cena Díla nezahrnuje daň z přidané hodnoty, tato daň bude připočtena ve výši dle platných právních předpisů ke dni

     zdanitelného plnění. Cena Díla zahrnuje veškeré náklady uvedené v čl. 3.5 Obchodních podmínek včetně nákladů

     souvisejících se specifickým místem plnění předmětu Díla.

4.4  Strany se dohodly, že dojde-li k provádění nočních prací a/nebo prací mimo pracovní dny nařízených Objednatelem nad

     rámec objemu definovaného v odst. 3.1 této Smlouvy, bude Dodavateli uhrazena částka uvedená v následující tabulce za

     každou takovou započatou hodinu noční práce a/nebo práce mimo pracovní den:

     Denní sazba (1 EUR = 26 Kč)                Pracovní dny – práce v noci Soboty, neděle, svátky*

     Položka - popis                            20:00 – 6:00 h           Celý den

     Mechanická instalace

     EM engineering

     PLC engineering

     FAT

     Dokumentace

     EM uvedení do provozu

     PCL uvedení do provozu

     Pohotovost/podpora při zkušebním provozu

     Elektrické instalace - dozor

     Elektrické instalace - práce

     SCADA engineering

     SCADA uvedení do provozu

     HLC instalace

     HLC uvedení do provozu

     HLC školení

     *Za svátky jsou považovány státní svátky a dny pracovního volna České republiky (tj. 1. 1., Velikonoce (2 dny v březnu

     nebo dubnu), 1. 5., 8. 5., 5. 7., 6. 7., 28. 9., 28. 10., 17. 11., 24. 12., 25. 12., 26. 12.).

                                                                                                          9
5.   PLATEBNÍ PODMÍNKY ÚHRADY CENY DÍLA

5.1  Způsob úhrady Ceny Díla a fakturace.

     5.1.1 Cena Díla bude Objednatelem hrazena Dodavateli postupně na základě dílčích faktur vystavovaných následovně:

            a) 10 % z Ceny Díla po předání dispozičního řešení a funkční specifikace pro první etapu Díla dle odst. 1.3.4(i)
                   této Smlouvy Objednateli.

            b) 10 % z Ceny Díla po předání dispozičního řešení a funkční specifikace pro druhou etapu Díla dle odst.
                   1.3.4(i) této Smlouvy Objednateli,

            c) 15 % z Ceny Díla po přivezení materiálu pro první etapu Díla do areálu letiště Praha/Ruzyně a po předání
                   nákladního a dodacího listu Objednateli,

            d) 15 % z Ceny Díla po přivezení materiálu pro druhou etapu Díla do areálu letiště Praha/Ruzyně a po předání
                   nákladního a dodacího listu Objednateli,

            e) 5 % z Ceny Díla po přivezení materiálu pro třetí etapu Díla do areálu letiště Praha/Ruzyně a po předání
                   nákladního a dodacího listu Objednateli,

            f) 4 % z Ceny Díla po mechanické montáži RTG (EDS) přístrojů pro první etapu Díla dle odst. 1.3.1 této
                   Smlouvy,

            g) 8 % z Ceny Díla po mechanické montáži RTG (EDS) přístrojů pro druhou etapu Díla dle odst. 1.3.1 této
                   Smlouvy,

            h) 3 % z Ceny Díla po mechanické montáži RTG (EDS) přístrojů pro třetí etapu Díla dle odst. 1.3.1 této
                   Smlouvy,

            i) 10 % z Ceny Díla po testování a uvedení do provozu prvního stupně kontroly a SCADA pro první etapu Díla
                   dle odst. 1.3.1 této Smlouvy,

            j) 5 % z Ceny Díla po testování a uvedení do provozu prvního stupně kontroly a SCADA pro druhou etapu Díla
                   dle odst. 1.3.1 této Smlouvy,

            k) 2,5 % z Ceny Díla po testování a uvedení do provozu prvního stupně kontroly a SCADA pro třetí etapu Díla
                   dle odst. 1.3.1 této Smlouvy,

            l) 5 % z Ceny Díla po dokončení a zpětném předání Prostoru Díla první etapy Díla dle odst. 1.3.1 této
                   Smlouvy,

            m) 5 % z Ceny Díla po dokončení a zpětném předání Prostoru Díla druhé etapy Díla dle odst. 1.3.1 této
                   Smlouvy,

            n) 2,5 % z Ceny Díla po dokončení a zpětném předání Prostoru Díla třetí etapy Díla dle odst. 1.3.1 této
                   Smlouvy.

     5.1.2  Objednatelem zaplacená částka bude snížena o případné finanční kompenzace, náhrady škod a další platby
            splatné ve prospěch Objednatele podle této Smlouvy. Datum uskutečnění zdanitelného plnění je specifikováno
            v čl. 4.16 Obchodních podmínek.

     5.1.3  Přílohou faktury dle odst. 5.1.1, písm. g) musí být Objednatelem podepsaný soupis provedených prací, dodávek
            a služeb v členění dle položkového rozpočtu – výkazu výměr. Soupis uvedený v předchozí větě musí být
            předložen kontaktní osobě uvedené v úvodu Smlouvy jak v listinné, tak elektronické podobě, a to ve formátu
            *.xls/.xlsx.

5.2  Splatnost. Doba splatnosti faktury je 30 (třicet) dnů ode dne jejího doručení na kontaktní adresu Objednatele pro zasílání

     faktur uvedenou v této Smlouvě. Faktura se považuje za uhrazenou dnem odepsání dlužné částky z bankovního účtu

     Objednatele.

5.3  Fakturu je možné doručit v listinné podobě na adresu

     Letiště Praha, a. s.

                                                           10
     evidence faktur
     Jana Kašpara 1069/1
     160 08 Praha 6

     nebo zaslat Objednateli elektronicky e-mailem v *.pdf formátu na adresu: invoices@prg.aero

5.4  Objednatel je oprávněn snížit svou úhradu Ceny Díla o srážkovou daň nebo o jiné podobné daně v případě, že úhrada

     Ceny Díla takové srážce podle českých daňových zákonů podléhá. V takovém případě se částka ve výši srážkové daně nebo

     ve výši jiné obdobné daně nepovažuje za nezaplacený závazek Objednatele vůči Dodavateli.

6.   ZAJIŠTĚNÍ

6.1  Zajištění realizace Díla. Dodavatel se zavazuje zajistit řádné plnění svých povinností z této Smlouvy, zejména pak

     povinností k řádné realizaci Díla, a to ve formě Bankovní záruky, a to ve výši 10 % (slovy: deset procent) z Ceny Díla, tj. ve

     výši 146.909.084 Kč (slovy: sto čtyřicet šest milionů devět set devět tisíc osmdesát čtyři korun českých). Dodavatel je

     povinen doručit originál Bankovní záruky Objednateli do 30 (třiceti) kalendářních dnů ode dne účinnosti Smlouvy. Zajištění

     bude postupně sníženo po předání každé etapy Díla Objednateli (viz odst. 1.6.5 Smlouvy) na hodnotu podle následujícího

     schématu:

                Předání a převzetí etapy Díla:  % z Ceny Díla:
                             1. etapa                 6%
                             2. etapa                 2%
                             3. etapa                 0%

6.2  Zajištění realizace Díla a záručních povinností. Dodavatel se zavazuje zajistit řádné plnění svých povinností z této Smlouvy,

     zejména pak povinností k řádné realizaci Díla a povinností plynoucích ze záruky na Dílo, a to ve formě zádržného, a to ve

     výši 5 % (slovy: pět procent) z každé částky fakturované Dodavatelem Objednateli. Výše zádržného bude vyčíslena na

     každé dílčí faktuře.

6.3  Pro každou z etap Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy bude Zádržné Objednatelem Dodavateli vyplaceno výhradně na

     základě písemné výzvy Dodavatele Objednateli postupně, a to 50 % (slovy: padesát procent) zádržného sníženého o

     případně čerpané částky do 20 (dvaceti) pracovních dnů po dokončení a zpětném předání Prostoru Díla příslušné etapy

     Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy a 50 % (slovy: padesát procent) zádržného sníženého o případně čerpané částky do 20

     (dvaceti) pracovních dnů po doručení Jistoty za záruky ve formě Bankovní záruky znějící na částku ve výši 50 % (slovy:

     padesát procent) zádržného pro příslušnou etapu Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy. Bankovní záruka musí být platná

     nejméně po dobu 24 (dvaceti čtyř) měsíců.

6.4  Objednatel je oprávněn v případě ukončení Smlouvy z důvodů uvedených v čl. 13.1.4 Obchodních podmínek čerpat celou

     výši zádržného, které bylo Dodavateli odečteno z každé fakturované částky v souladu s odst. 6.1 této Smlouvy ode dne

     dokončení a zpětného předání Prostoru Díla příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy.

6.5  Jistota za záruky ve formě Bankovní záruky bude Dodavateli vrácena po uplynutí24 (dvaceti čtyř) měsíců dokončení a

     zpětném předání Prostoru Díla příslušné etapy Díla dle odst. 1.3.1 této Smlouvy, a to výhradně na základě písemné výzvy

     Dodavatele do 20 (dvaceti) pracovních dnů po doručení výzvy Objednateli.

6.6  Pro odstranění všech pochybností Strany uvádějí, že poskytnuté Zajištění realizace Díla a Zajištění záručních povinností

     není závdavkem ve smyslu § 1808 Občanského zákoníku.

7.   ODPOVĚDNOST ZA VADY DÍLA A ZÁRUKA ZA JAKOST

7.1  Dodavatel se zavazuje, že Dílo bude po níže sjednanou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel, jak je definováno v této

     Smlouvě a že si zachová obvyklé vlastnosti. Záruční lhůty podle tohoto čl. 7 začínají předáním příslušné etapy Díla dle

     odst. 1.3.1 Smlouvy Objednateli (s výjimkou předání dokumentů podle odst. 2.7 Smlouvy) nebo 48 (čtyřicet osm) měsíců

     po dodání zařízení pro příslušnou etapu Díla do Prostoru Díla, podle toho, která doba uplyne dříve.

7.2  Záruční doba na Dílo se sjednává (i) na stavební část (tj. část statika, např. ocelové konstrukce, sloupy, nosníky) v délce 60

     (šedesát) měsíců, (ii) na technologie v délce 24 (dvacet čtyři) měsíců, (iii) na ostatní části Díla v délce uvedené v záručním

     listu příslušné části Díla, nejméně však v délce 24 (dvacet čtyři) měsíců.

7.3  Záruční doba na opravy záručních vad Díla dle Obchodních podmínek se sjednává (i) na stavební část v délce 60 (šedesát)

     měsíců, (ii) na technologie v délce 24 (dvacet čtyři) měsíců, (iii) na ostatní části Díla v délce uvedené v záručním listu

     příslušné části Díla, nejméně však v délce 24 (dvacet čtyři) měsíců.

                                                                                                          11
7.4  Dodavatel se zavazuje v rámci poskytnuté záruky za jakost realizovat všechny nezbytné periodické prohlídky Díla, jeho

     údržbu a související servisní činnosti tak, aby byla zaručena jeho bezvadná funkčnost a provozuschopnost a nebyl dotčen

     závazek Dodavatele v rámci poskytnuté záruky za jakost. Pro vyloučení pochybností Strany prohlašují, že cena za tyto

     činnosti je již zahrnuta ve sjednané Ceně Díla.

8.   POJIŠTĚNÍ DODAVATELE

8.1  Doba trvání pojištění je uvedena v Obchodních podmínkách.

8.2  Minimální pojistná částka pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou třetím osobám včetně pojištění odpovědnosti za

     škodu způsobenou stavební a montážní činností a odpovědnosti za vadu Díla dle Obchodních podmínek je 200.000.000 Kč

     (slovy: dvě stě milionů korun českých).

8.3  Minimální pojistná částka pojištění stavebně montážních rizik v rozsahu „all risk“ krytí (zejména z důvodu živelní pohromy

     nebo zásahu třetí osoby při provádění Díla včetně vandalismu a odcizení a další) dle příslušného ustanovení Obchodních

     podmínek je 200.000.000 Kč (slovy: dvě stě milionů korun českých).

9.   TRVÁNÍ SMLOUVY A ZPŮSOBY UKONČENÍ SMLOUVY

9.1  Tato Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu poslední Stranou. Stanoví-li však zvláštní právní předpis,

     že tato Smlouva může nabýt účinnosti nejdříve k určitému dni, který je dnem pozdějším než den podpisu této Smlouvy

     poslední Stranou, nabývá tato Smlouva účinnosti až dnem, ke kterému může tato Smlouva nabýt dle takového právního

     předpisu účinnosti nejdříve.

9.2  Způsoby skončení Smlouvy. Tato Smlouva končí svoji účinnost pouze a jenom:

     9.2.1 Splněním, nebo

     9.2.2 písemnou dohodou Stran, nebo

     9.2.3 doručením oznámení odstupující Strany o odstoupení od Smlouvy, učiněného za podmínek stanovených v této
                Smlouvě a/nebo v Obchodních podmínkách, druhé Straně.

10.  KOMUNIKACE STRAN A OSOBY OPRÁVNĚNÉ VYDÁVAT POKYNY K PROVEDENÍ ZMĚN DÍLA, KOORDINÁTOR

     BEZPEČNOSTI A OCHRANY ZDRAVÍ PŘI PRÁCI V PROSTORU DÍLA

10.1 Jakékoliv oznámení nebo dokument, který má být podle této Smlouvy učiněn písemně, musí být doručen osobně nebo
           zaslán doporučenou poštovní zásilkou na následující kontaktní údaje druhé Strany:

     za Objednatele:
     Letiště Praha, a. s.

     K letišti 1019/6
     161 00 Praha 6

     za Dodavatele:
     Vanderlande Industries B.V.

           Vanderlandelaan 2, 5466 RB, Veghel, Nizozemí

10.2 V organizačně technických věcech jsou v rozsahu této Smlouvy oprávněni jednat následující zaměstnanci či pověřené
           osoby Stran:

           za Objednatele

                                                                                 12
           za Dodavatele

           Jednáním v organizačně technických věcech se rozumí jednání ve věcech provádění technického a stavebního dozoru,
           zápisů do montážního deníku, upřesnění harmonogramu prací, upřesnění denního průběhu prací dle potřeb provozu,
           podepisování dílčích protokolů a zápisů o provedení technických zkoušek a oprav vad v záruční době.
10.3 K podpisu Předávacího protokolu je za Objednatele oprávněn

10.4 Pokyny k provedení Změn Díla ve smyslu Obchodních podmínek je bez ohledu na rozsah Změny Díla za Objednatele
           oprávněni činit:

10.5 Kterákoli se Stran je oprávněna změnit své kontaktní údaje zasláním písemného oznámení druhé Straně. Za písemné
           oznámení se pro účely tohoto ustanovení Smlouvy považuje i e-mailová zpráva zaslaná kontaktní osobě uvedené v odst.
           10.2 Smlouvy.

10.6 Strany se dohodly, že Objednatel i Dodavatel určí každý svého koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci
           v Prostoru Díla ve smyslu zákona č. 309/2006 Sb. (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při
           práci), v platném znění (dále jen „Koordinátor“). Údaje o osobě Koordinátora budou druhé smluvní Straně předány
           v dostatečném předstihu před zahájením realizace Díla.

11.  FINANČNÍ KOMPENZACE A SMLUVNÍ ÚROK Z PRODLENÍ

11.1 Strany ujednávají k utvrzení svých povinností dle této Smlouvy níže uvedené finanční kompenzace, které se Strany
           zavazují uhradit v případě nesplnění příslušné povinnosti dle této Smlouvy, tyto finanční kompenzace se uplatní, ať už
           dojde ke vzniku škody či nikoliv:

     11.1.1  Pokud Dodavatel z důvodů, které mu vzniknou, nedokončí některou z etap Díla v termínu uvedeném výše v odst.
             1.6.5 této Smlouvy, pak se Dodavatel zavazuje uhradit Objednateli finanční kompenzaci za každý den prodlení
             s dokončením dané etapy ve výši uvedené v následující tabulce, tj. za každý den mezi skutečným datem
             dokončení dané etapy a datem dokončení dané etapy uvedeným v Příloze č. 2 Smlouvy - Rámcovém
             harmonogramu prací:

                                   Celková cena 1. etapy  Celková cena 2. etapy  Celková cena 3. etapy
                                        v Kč bez DPH           v Kč bez DPH           v Kč bez DPH

                                   559.363.746,84 Kč      544.874.562,82 Kč                 364.852.528,34 Kč

             Dny prodlení po datu                         Výše % z celkové ceny dané etapy
               dokončení etapy

                  1. až 14. den

                  15. a každý
                následující den

             Celková maximální
              hodnota finanční
             kompenzace v % dle

                 této Smlouvy

     11.1.2 Dodavatel se zavazuje uhradit Objednateli finanční kompenzaci ve výši 50.000 Kč (slovy: padesát tisíc korun
                českých) za každý den prodlení s předáním dokumentace dle odst. 2.6 a 2.7 Smlouvy.

                                                                                                               13
     11.1.3  Jestliže Dodavatel poruší některou ze svých povinností stanovených v čl. 7.11, 7.15, 7.17, 7.20 a 7.21.5
             Obchodních podmínek, zavazuje se Dodavatel uhradit Objednateli finanční kompenzaci ve výši 10.000 Kč za
             každé jednotlivé porušení, přičemž tato finanční kompenzace může být uplatněna i opakovaně.

     11.1.4  Jestliže Dodavatel poruší některou ze svých povinností stanovených v čl. 6.1, 6.2, 6.4, 6.17, 6.18, 6.20, 7.4, 7.14 a
             7.19 Obchodních podmínek, zavazuje se Dodavatel uhradit Objednateli finanční kompenzaci ve výši 5.000 Kč za
             každé jednotlivé porušení, přičemž tato finanční kompenzace může být uplatněna i opakovaně.

     11.1.5 Dodržení ochrany důvěrných informací (čl. 15 Obchodních podmínek) je zajištěno finanční kompenzací ve výši
                50.000 Kč, kterou je povinna Straně oprávněné zaplatit Strana ochranu důvěrných informací porušující.

     11.1.6  Poruší-li Dodavatel svou povinnost obsaženou ve Smlouvě nebo Obchodních podmínkách, která není zajištěna
             finanční kompenzací dle tohoto článku Smlouvy a toto porušení by mohlo ohrozit nebo vážně negativně ovlivnit
             Řádné dokončení Díla, jeho provoz, provoz letiště nebo činnost Objednatele obecně, zaplatí Objednateli finanční
             kompenzaci ve výši 30.000 Kč (slovy: třicet tisíc korun českých) za každý jednotlivý případ porušení takto
             kvalifikované povinnosti.

     11.1.7  Poruší-li Dodavatel svou povinnost obsaženou ve Smlouvě nebo Obchodních podmínkách, která není zajištěna
             finanční kompenzací dle tohoto článku Smlouvy, zaplatí Objednateli finanční kompenzaci ve výši 10.000 Kč
             (slovy: deset tisíc korun českých) za každý jednotlivý případ porušení takové povinnosti.

     11.1.8 Pokud bude Objednatel v prodlení s placením svých závazků Dodavateli, uhradí Dodavateli smluvní úrok
                z prodlení ve výši 0,02 % (slovy: dvě setiny procenta) z dlužné částky za každý den prodlení.

11.2 Uplatněním finančních kompenzací dle této Smlouvy je v plné výši vypořádán jakýkoliv nárok na finanční kompenzace
           související s příslušným porušením, avšak není jím dotčen nárok na náhradu škody. Smluvní strany se rovněž dohodly na
           úpravě odpovědnosti za škodu, a to následujícím způsobem. Celková odpovědnost Dodavatele vůči Objednateli a třetím
           stranám za veškeré nároky, ať už v rámci Smlouvy, záruky, deliktu (včetně nedbalosti, s výjimkou hrubé nedbalosti) nebo
           jinak vzniklé nebo vyplývající ze Smlouvy, je omezena na 50 % (padesát procent) Ceny Díla. Avšak pokud je nárok na
           základě Smlouvy způsoben úmyslným nesprávným jednáním a/nebo hrubou nedbalostí strany, která škodu způsobila, zde
           vymezené omezení odpovědnosti se neuplatní.

     Dodavatel ani jeho subdodavatelé neodpovídá za jakékoli finanční ztráty, následné nebo nepřímé škody zejména, avšak
     nikoli výlučně: ušlý zisk, náklady na odstávky, náklady na zabránění nebo zmírnění těchto druhů škod nebo nároků z
     obchodních vztahů Objednatele týkajících se těchto ztrát nebo škod. Omezení uvedené v předchozí větě se neuplatní
     v následujících případech:

             a) Materiální škody na majetku Objednatele, stejně tak následné škody vzniklé jako následek materiální
                    škody, kryté Dodavatelovým pojištěním odpovědnosti za škodu způsobenou třetím osobám do výše
                    pojistné částky 50.000.000 EUR za kalendářní rok. V tomto případě je odpovědnost Dodavatele limitována
                    výší pojistné částky uvedené v předchozí větě;

             b) Ublížení na zdraví, včetně následné smrti;

             c) nárok je způsoben úmyslně a/nebo z hrubé nedbalosti strany, která škodu způsobila.

11.3 V případě, že jednou okolností dojde k porušení více článků této Smlouvy a tedy by mělo dojít ke vzniku povinnosti
           Dodavatele uhradit finanční kompenzaci dle dvou nebo více ustanovení této Smlouvy, je Dodavatel povinen uhradit
           Objednateli finanční kompenzaci pouze podle toho ustanovení této Smlouvy, které zakládá povinnost uhradit smluvní
           pokutu vyšší. Maximální výše finančních náhrad podle této Smlouvy je omezena na procentuální podíl pro jednotlivé
           etapy Díla, jak je uvedeno v odst. 11.1.1 Smlouvy.

12.  OSTATNÍ USTANOVENÍ

12.1 Objednatel Dodavatele upozorňuje a Dodavatel bere na vědomí, že Objednatel je osobou uvedenou v § 2 odst. 1 písm. n)
           zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv
           (zákon o registru smluv). Tato Smlouva bude uveřejněna v registru smluv.

12.2 Strany prohlašují, že příloha č. 3 této Smlouvy, položkové ceny (mimo celkové Ceny Díla) uvedené v Příloze č. 4 a Příloha
           č. 7 této Smlouvy tvoří obchodní tajemství ve smyslu § 504 Občanského zákoníku, a zavazují se zajišťovat jeho utajení a
           odpovídajícím způsobem jej chránit. Pro vyloučení pochybností Strany prohlašují, že jiné skutečnosti uvedené v této
           Smlouvě než skutečnosti uvedené v první větě tohoto ustanovení Smlouvy nepovažují za obchodní tajemství.

                                                                                                    14
12.3 Pro vyloučení pochybností Strany potvrzují, že uveřejnění Smlouvy v registru smluv na základě zákona č. 340/2015 Sb., o
           zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv),
           nepředstavuje porušení povinnosti dodržovat ochranu Důvěrných informací ve smyslu čl. 15 Obchodních podmínek.

12.4 Strany se tímto výslovně dohodly, že v případě, že dojde k ukončení této Smlouvy z některého z důvodů uvedených v čl.
           13.1 Obchodních podmínek, z důvodu nedbalosti nebo opomenutí Dodavatele, pak ohledně nesplněného zbytku plnění je
           Objednatel oprávněn po projednání s Dodavatelem (přičemž souhlas nesmí být bezdůvodně odepřen) co do identifikace
           takové osoby a ceny, nechat Dílo dokončit na náklady Dodavatele třetí osobou (dále jen „Náhradní dodavatel“).
           Dodavatel je v takovém případě povinen uhradit Objednateli rozdíl mezi Cenou Díla dle této Smlouvy za Dodavatelem
           neprovedenou část Díla a cenou Díla provedeného Náhradním dodavatelem a dále náklady Objednatele spojené
           s výměnou Dodavatele za Náhradního dodavatele. Strany se výslovně dohodly, že Objednatel má v takovém případě
           právo zadržet vyplacení veškerých plateb určených pro Dodavatele dle této Smlouvy, zejména vrácení Zádržného až do
           okamžiku Řádného dokončení Díla a fakturace jeho ceny Náhradním dodavatelem.

13.    ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

13.1 V případě využití subdodavatele pro splnění této Smlouvy nebo odpovídá Dodavatel společně a nerozdílně se
           subdodavatelem za veškeré závazky subdodavatele vůči Objednateli vzniklé v souvislosti s touto Smlouvou. Strany se
           výslovně dohodly, že § 2914 věta druhá občanského zákoníku se pro účely této Smlouvy nepoužije.

13.2 Prodlením Objednatele s převzetím Díla nevzniká Dodavateli právo věc na účet prodlévajícího prodat, Strany se výslovně
           dohodly, že § 2609 občanského zákoníku se pro účely této Smlouvy nepoužije.

13.3 Strany se výslovně dohodly, že ustanovení § 1932 a § 1933 občanského zákoníku se na tuto Smlouvu nepoužijí. Existuje-li
           více splatných závazků vzniklých z této Smlouvy, je výhradním právem Objednatele určit, na jaký závazek bude nejdříve
           plněno.

13.4 Práva vzniklá z této Smlouvy nesmí být postoupena bez předchozího písemného souhlasu Objednatele. Dodavatel není
           oprávněn bez tohoto souhlasu postoupit svá práva nebo pohledávky z této Smlouvy nebo postoupit Smlouvu jako celek.
           Za písemnou formu nebude pro tento účel považována výměna e-mailových či jiných elektronických zpráv.

13.5 Strany se výslovně a neodvolatelně dohodly, že délka promlčecí doby práv Objednatele, jakožto věřitele vyplývajících z
           této Smlouvy se dle § 630 odst. 1 občanského zákoníku prodlužuje na dobu patnácti (15) let od okamžiku, kdy mohlo
           právo být uplatněno poprvé.

13.6 Dodavatel na sebe tímto přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku. Dodavateli
           tak nevznikne právo domáhat se vůči Objednateli obnovení jednání o Smlouvě v případě podstatné změny okolností, jak
           předpokládá § 1765 odst. 1 občanského zákoníku.

13.7 Tato Smlouva obsahuje úplnou dohodu Stran ve věci předmětu této Smlouvy, a nahrazuje veškeré ostatní písemné či ústní
           dohody učiněné ve věci předmětu této Smlouvy. Žádný projev kterékoli ze Stran učiněný při jednání o této Smlouvě ani
           projev učiněný po uzavření této Smlouvy nesmí být vykládán v rozporu s výslovnými ustanoveními této Smlouvy a
           nezakládá žádný závazek žádné ze Stran nad rámec předvídaný v této Smlouvě. Strany dále vylučují, aby nad rámec
           výslovných ustanovení této Smlouvy byla jakákoli práva či jakékoli povinnosti vyvozovány z dosavadní či budoucí praxe
           zavedené mezi stranami či ze zvyklostí zachovávaných obecně v odvětví dle předmětu plnění této Smlouvy, ledaže je ve
           Smlouvě výslovně sjednáno jinak. Vedle shora uvedeného Strany prohlašují, že si nejsou vědomy žádných dosud mezi nimi
           zavedených zvyklostí či praxe.

13.8 Tato Smlouva a vztahy z ní vyplývající se řídí právem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
           v platném a účinném znění.

13.9 Pro vyloučení pochybností strany výslovně potvrzují, že jsou podnikateli a uzavírají tuto Smlouvu při svém podnikání a na
           tuto Smlouvu se tudíž neuplatní ustanovení § 1793 občanského zákoníku (neúměrné zkrácení) ani § 1796 občanského
           zákoníku (lichva).

13.10  Pro vyloučení všech pochybností Strany uvádí, že nepovažují tuto Smlouvu za odvážnou smlouvu a tudíž se na závazky z ní
       vzniklé nepoužijí ustanovení občanského zákoníku o změně okolností (§ 1764 až 1766) a neúměrném zkrácení (§ 1793 až
       1795).

13.11 Tato Smlouva není ve smyslu § 1727 občanského zákoníku s žádnou další smlouvou na sobě vzájemně závislá.

13.12 Pro vyloučení pochybností se uvádí, že žádný závazek z této Smlouvy není fixním závazkem podle § 1980 občanského
           zákoníku.

                                                                                                                15
13.13 Případné plnění Stran v rámci předmětu této Smlouvy, které si Strany poskytly před nabytím účinnosti této Smlouvy, se
           považuje za plnění podle této Smlouvy. Práva a povinnosti vzniklé z takového plnění se řídí touto Smlouvou.

13.14    Strany se zavazují řešit veškeré spory, které mezi nimi mohou vzniknout v souvislosti s prováděním nebo výkladem této
         Smlouvy jednáním a vzájemnou dohodou. Pokud se nepodaří vyřešit předmětný spor do 30 dnů ode dne jeho vzniku,
         může kterákoli Strana předložit spor věcně a místně příslušnému soudu. Strany se dohodly na místní příslušnosti
         obecného soudu Objednatele.

13.15    Tato Smlouva může být měněna a doplňována pouze prostřednictvím písemných průběžně číslovaných dodatků
         podepsaných oběma Stranami. Za písemnou formu nebude pro tento účel považována výměna e-mailových či jiných
         elektronických zpráv.

13.16 Neplatnost Smlouvy a/nebo jejího dodatku pro nedodržení formy může namítnout z důvodu nedodržení formy kdykoliv
           kterákoliv ze Stran, a to i když již bylo započato s plněním.

13.17    Strany vylučují aplikaci následujících ustanovení občanského zákoníku na tuto Smlouvu: § 557 (výklad termínu v
         pochybnosti ke škodě Smluvní strany, která jej použila jako první), § 1799 a § 1800 (doložky v adhezních smlouvách) §
         1805 odst. 2 (zákaz ultra duplum). Smluvní strany se dále dohodly, že ustanovení § 1765, § 1766 (změna okolností
         zakládající zvlášť hrubý nepoměr a moderační právo soudu) se na tuto Smlouvu nepoužije.

13.18 Počet vyhotovení. Tato Smlouva je vyhotovena ve čtyřech (4) stejnopisech, z nichž Objednatel obdrží po třech (3) a
           Dodavatel po jednom (1) vyhotovení.

13.19 Přílohy. Nedílnou součástí této Smlouvy je

         13.19.1 Příloha č. 1 – Obchodní podmínky,

         13.19.2 Příloha č. 2 – Rámcový harmonogram prací (ref. Q1409169-144-04100-Q03),

         13.19.3 Příloha č. 3 – Technická nabídka Dodavatele (ref. 09169-022010201-CZ A),

         13.19.4 Příloha č. 4 – Cenová kalkulace,

         13.19.5 Příloha č. 5 – Technické podmínky,

         13.19.6 Příloha č. 6 – Seznam subdodavatelů,

         13.19.7 Příloha č. 7 – Pojistný certifikát.

STRANY TÍMTO PROHLAŠUJÍ, ŽE SI TUTO SMLOUVU PŘEČETLY A ŽE SOUHLASÍ S JEJÍM OBSAHEM, NA DŮKAZ ČEHOŽ JI STVRZUJÍ
SVÝMI PODPISY:

Datum: 10. 12. 2018                                    Datum:   23. 11. 2018
Za Objednatele:
                                                       Za Dodavatele:

Podpis:  __________________________                    Podpis:  __________________________
Jméno:   Ing. Václav Řehoř, Ph.D., MBA                 Jméno:   Herman Molenaar
Funkce:  předseda představenstva                       Funkce:  Chief Financial Officer
         Letiště Praha, a. s.                                   Vanderlande Industries B.V.

Podpis:  __________________________
Jméno:   JUDr. Petr Pavelec, LL.M.
Funkce:  člen představenstva
         Letiště Praha, a. s.

                                                                                             16