Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7624043: Smlouva o poskytování služeb

Příloha Smlouva o poskytování služeb.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o poskytování služeb
uzavřená v souladu s ustanovením § 1746 odst. 2. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“)
mezi
společností Deloitte Advisory s.r.o.
se sídlem Karolinská 654/2, Praha 8, PSČ 186 00, Česká republika,
zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíle C, vložce 113225,
zastoupenou Mgr. Janem Markem, partnerem, na základě plné moci ze dne 27. 11. 2017 (kopie
tvoří nedílnou součást této Smlouvy)
IČO: 27582167, DIČ: CZ27582167
bankovní spojení: ING Bank N. V., Českomoravská 2420/15, 190 00 Praha 9
číslo účtu CZK: 1000037000/3500, IBAN: CZ31 3500 0000 0010 0003 7000,
číslo účtu EUR: 1330037003/3500, IBAN: CZ37 3500 0000 0013 3003 7003
(dále jen „Deloitte“)
a
společností POVED s. r. o.
se sídlem Nerudova 982/25, Jižní Předměstí, 301 00 Plzeň, Česká republika,
zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Plzni, oddíle C, vložce 24706,
zastoupenou Ing. Zděnkou Kmochovou, jednatelem
IČO: 29099846, DIČ: CZ29099846
bankovní spojení: Raiffeisenbank a.s., Hvězdova 1716/2b, PSČ 140 78 Praha 4
číslo účtu CZK: 5003009011/5500
(dále jen „Klient“)

Na Deloitte a Klienta je dále odkazováno jednotlivě jako na „smluvní stranu“, případně dohromady
jako na „smluvní strany“.

                                                                                                                                                                         1
Obě smluvní strany se dohodly, že budou vázány následujícím zněním této Smlouvy o poskytování
služeb, která je definována v Obchodních podmínkách jako Smluvní dopis (dále jen „Smluvní
dopis“).

Článek 1.  Úvodní ustanovení

1.1 Účelem tohoto Smluvního dopisu je stanovit podmínky a pravidla pro poskytování určitých
      odborných poradenských služeb (dále jen „Služby“) ze strany Deloitte Klientovi a podmínky
      součinnosti ze strany Klienta.

1.2 Služby budou poskytovány v souladu s tímto Smluvním dopisem, jeho přílohami, včetně
      Přílohy č. 3 Obchodní podmínky Deloitte CE (dále jen „Obchodní podmínky“), přičemž
      všechny přílohy tvoří nedílnou součást Smluvního dopisu.

1.3 Rozsah Služeb je podrobněji vymezen v Příloze č. 1 tohoto Smluvního dopisu.

1.4 Termín „Smlouva“ odkazuje na ujednání tohoto Smluvního dopisu včetně veškerých jeho
      příloh. Termíny nedefinované v tomto Smluvním dopise mají význam specifikovaný
      v Obchodních podmínkách. V případě rozporu mezi tímto Smluvním dopisem a jeho přílohami
      mají Smluvní dopis a Přílohy č. 1 a 2 v příslušném rozsahu přednost před Obchodními
      podmínkami.

Článek 2.  Předmět Smlouvy

2.1 Předmětem této Smlouvy je závazek Deloitte poskytovat Služby, jejichž rozsah je vymezen
      v Příloze č. 1, a tomu odpovídající závazek Klienta uhradit za tyto Služby odměnu způsobem
      v této Smlouvě dále stanoveným.

2.2 Klient bere na vědomí, že součástí Služeb není poskytnutí jakékoliv rady, návodu nebo
      závazného doporučení ohledně postupu Klienta učiněného nebo plánovaného v návaznosti
      na poskytnuté Služby. Předmětem této Smlouvy je poskytnutí Služeb sestávajících se z
      odborné analýzy informací, které byly poskytnuty Deloitte v souvislosti s touto Smlouvou
      nebo jsou součástí zadání dle této Smlouvy. Pokud Klient vezme v úvahu při svém
      rozhodování analýzu, která je součástí Služeb (dále jen „Analýza“), je si vědom toho, že
      Analýza byla vytvořena pouze z informací, které byly Deloitte v době přípravy Analýzy známy,
      a že tedy nemusí zahrnovat všechny skutečnosti, aspekty či okolnosti, nutné pro učinění
      takového rozhodnutí. V důsledku toho některé potenciálně důležité skutečnosti pro učinění
      takového rozhodnutí nemusí být specificky zohledněny nebo analyzovány. Deloitte proto
      nepřebírá žádnou odpovědnost za úplnost nebo vhodnost informací obsažených v Analýze,
      nebo jiných výstupech Služeb, pro veškeré účely sledované Klientem. Klient nese výlučnou
      odpovědnost za vlastní vyhodnocení situace a vhodnost informací a názorů poskytnutých
      Deloitte pro jím sledovaný účel.

2.3 Dohodnou-li se Klient a Deloitte na dalších službách neuvedených v Příloze č. 1, tyto služby
      (včetně jejich očekávaného rozsahu, náplně a obchodních podmínek Deloitte) budou
      smluvními stranami specifikovány a dohodnuty v dalších samostatných dodatcích k této
      Smlouvě.

Článek 3.  Cena za Služby a platební podmínky

3.1 Klient se zavazuje platit Deloitte za plnění provedená na základě této Smlouvy cenu
      uvedenou v Příloze č. 2 (dále jen „Cena za Služby“).

3.2 Klient výslovně souhlasí s možností elektronické formy fakturace za podmínek stanovených
      touto Smlouvou a platnými právními předpisy. Faktura společnosti Deloitte bude považována
      za doručenou okamžikem zaslání na e-mailovou adresu určenou Klientem pro zasílání faktur.
      Klient je povinen společnost Deloitte neprodleně informovat o jakékoliv změně e-mailové
      adresy pro zasílání faktur a zajistit řádnou funkčnost jím uvedené e-mailové adresy po dobu
      trvání této Smlouvy. Jestliže bude z okolností zřejmé, že fakturu nelze doručit na e-mailovou
      adresu určenou Klientem pro zasílání faktur, např. se zpráva vrátí jako nedoručitelná, bude
      neprodleně na adresu sídla Klienta zaslána faktura v papírové podobě, přičemž však faktura
      bude splatná v termínu, jakoby byla úspěšně doručena Klientovi prostřednictvím emailu.

Pro účely elektronické fakturace se stanovuje níže uvedená emailová adresa pro zasílání
faktur:

                                                                                 2
E-mail: vrbkovae@poved.cz; kmochova@poved.cz

Článek 4.  Trvání Smlouvy

4.1 Smlouva je uzavřena na dobu určitou, a to do okamžiku řádného splnění všech povinností
      vyplývajících z této Smlouvy oběma smluvními stranami, tj. do poskytnutí Služeb uvedených
      v Příloze č. 1 a do úplného uhrazení veškerých odměn definovaných v této Smlouvě ze strany
      Klienta. Ustanovení 11 Obchodních podmínek tímto není dotčeno.

4.2 Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oprávněnými zástupci obou
      smluvních stran. Pokud se na Smlouvu vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím
      registru smluv ve smyslu zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti
      některých smluv, uveřejňování těchto smluv a registru smluv, nabývá Smlouva účinnosti
      nejdříve dnem jejího uveřejnění prostřednictvím registru smluv.

Článek 5.  Oznámení

5.1 Adresy, telefonní čísla a e-maily smluvních stran pro účely této Smlouvy budou následující:

Deloitte:
     Deloitte Advisory s.r.o.
     K rukám: Mgr. Jana Marka
     Karolinská 654/2
     186 00 Praha 8 - Karlín
     Česká republika
     tel.: +420 737 210 670
     e-mail: jmarek@deloitteCE.com

Klient:
     POVED s. r. o.
     K rukám: Ing. Zděnky Kmochové
     Nerudova 982/25, Jižní Předměstí, 301 00 Plzeň
     Česká republika
     tel.: +420 602 452 566
     e-mail: kmochova@poved.cz

Článek 6.  Všeobecné podmínky

6.1 Obchodní podmínky tvořící Přílohu č. 3 představují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1
      občanského zákoníku nedílnou součást tohoto Smluvního dopisu.

Článek 7.  Zdroje informací a povinnosti Klienta

7.1 Klient souhlasí a schvaluje, aby společnost Deloitte při plnění Služeb:

a) vycházela výhradně z informací získaných od Klienta, případně též ze všeobecně
uznávaných veřejných zdrojů,

b) neprováděla nezávislé ověřování přesnosti a úplnosti těchto informací, pakliže se k tomu
nezavázala v této Smlouvě či neuzavřela k tomuto účelu jinou smlouvu,

c) nepřebírala odpovědnost za přesnost a úplnost těchto informací, a

d) mohla v souladu s předchozími body takové nezávislé ověřování nebo takovou
odpovědnost odmítnout a odepřít.

7.2 Pokud kdykoli v průběhu plnění povinností vyplývajících z této Smlouvy bude mít Klient důvod
      se domnívat, že společnost Deloitte nemá k dispozici veškeré potřebné informace, a není ji
      tak umožněno řádné porozumění příslušným skutečnostem a okolnostem týkajícím se
      poskytovaných Služeb, zavazuje se Klient okamžitě společnost Deloitte o takové skutečnosti
      informovat.

7.3 Klient prohlašuje, že materiály a informace zpřístupněné Klientem společnosti Deloitte nebo
      ty, které mají být poskytnuty společnosti Deloitte jakoukoliv třetí stranou, nejsou dokumenty
      či informace zatížené právy třetích osob a v případě, že se o takové materiály či informace
      jedná, je Klient oprávněn poskytnout tyto informace společnosti Deloitte či Společnostem

                                                                             3
skupiny Deloitte, případně ostatním subdodavatelům společnosti Deloitte účastnícím se
plnění této Smlouvy.

Článek 8.  Závěrečná ujednání

8.1 Obě smluvní strany se seznámily s obsahem této Smlouvy a souhlasí, že budou vázány jejími
      ujednáními.

8.2 Veškeré změny nebo dodatky ke Smlouvě musejí být provedeny písemně. Jakékoliv změny
      návrhu Smlouvy nebo návrhu dodatku Smlouvy budou smluvní strany považovat za nový
      návrh Smlouvy nebo nový návrh dodatku Smlouvy. Smluvní strany použití § 1740 odst. 3,
      občanského zákoníku, vylučují. Klient bere v potaz a souhlasí s článkem 6 Obchodních
      podmínek omezujícím odpovědnost za škodu. Smluvní strany se dohodly, že se obchodní
      zvyklosti ve smyslu ustanovení § 558 odst. 2 občanského zákoníku při výkladu této Smlouvy
      nepoužijí.

8.3 Tato Smlouva bude vyhotovena ve dvou (2) stejnopisech s platností originálu. Každá smluvní
      strana obdrží jeden stejnopis včetně příloh, které tvoří nedílnou součást Smlouvy.

8.4 Smluvní strany prohlašují, že text této Smlouvy vzájemně projednaly a že ve věci jejího
      obsahu i znění dosáhly úplné shody. Na důkaz toho, že text Smlouvy zcela odpovídá vůli
      smluvních stran a že nebyl podepsán v tísni ani za nápadně nevýhodných podmínek, smluvní
      strany připojují své podpisy.

V Praze dne ……………………           V …………………… dne ……………………
Deloitte Advisory s.r.o.       POVED s. r. o.

Jan Marek, partner             Ing. Zděnka Kmochová, jednatel
na základě plné moci

                                                               4
                                                                  Příloha č. 1
                                                               Rozsah Služeb

Služby budou zahrnovat přípravu analýzy srovnávající dopad změn vybraných parametrů dvou
veřejných zakázek na služby v přepravě cestujících ve veřejné drážní osobní dopravě v Plzeňském
kraji na cenu za tyto služby jako Kč/vlakokilometr. Vybrané parametry dle předchozí věty budou
zahrnovat odpisy dlouhodobého majetku (zejména kolejových vozidel), úrokové náklady na dluhové
financování a rozdílné bankovní záruky. Výběr konkrétních parametrů pro účely jejich použití ve
výpočtech, které budou prováděny v rámci analýzy uvedené výše v tomto odstavci, bude podléhat
schválení Klientem.
Výstupem Služeb bude zpráva v českém jazyce (dále jen „Výstup“), která bude obsahovat popis
zadání a závěry analýzy.
Za předpokladu, že veškeré informace a dokumenty, které budou potřebné k realizaci Služeb, budou
Klientem poskytnuty včas a ve formě, která umožní Deloitte řádné poskytnutí Služeb v souladu
s podmínkami stanovenými v této Smlouvě, bude předběžná verze Výstupu odeslána Klientovi
v sobotu 8. prosince 2018.

Omezení použití
Výstup je určen výhradně pro interní účely Klienta.
Klient není oprávněn použít Výstup pro jiné účely, než pro účel specifikovaný v této Smlouvě. Klient
není oprávněn poskytnout, či jakkoli zpřístupnit žádné třetí osobě, s výjimkou svých společníků,
Výstup Služeb, ani jakékoli jeho kopie či pracovní verze, bez předchozího písemného souhlasu
Deloitte (který nebude bezdůvodně odepřen) a bez uzavření Dopisu o odškodnění (Hold Harmless
Letter) v podobě akceptovatelné pro Deloitte. Klient je oprávněn poskytnout či zpřístupnit Výstup
Služeb dle předchozí věty svým společníkům pouze pro informační účely a současně za podmínky,
že tyto osoby zachovají o Výstupu mlčenlivost a Deloitte nebude mít vůči nim jakoukoliv povinnost
či odpovědnost ve vztahu k Výstupu.
Smluvní strany se v souladu s uvedeným v předchozím odstavci výslovně dohodly, že Klient není
oprávněn poskytnout, či jakkoli zpřístupnit Výstup Služeb, ani jakékoli jeho kopie či pracovní verze,
společnosti České dráhy, a.s., se sídlem Praha 1, Nábřeží L. Svobody 1222, PSČ 11015, Česká
republika, IČO: 70994226, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze,
oddíle B, vložce 8039 (dále jen „České dráhy“), ani jakýmkoli osobám, které podle potřeby přímo
nebo nepřímo kontroluje, jsou kontrolovány nebo jsou pod společnou kontrolou společnosti České
dráhy, a/nebo které jsou se společností České dráhy ekonomicky, právně či obdobně propojeny.
Souhlas s poskytnutím či zpřístupněním Výstupu Služeb, nebo jeho kopie či pracovní verze, osobám
uvedeným v předchozí větě je Deloitte oprávněn bezdůvodně odepřít.

                                                                                                                                                                         5
                                                                  Příloha č. 2
                                                     Cena a platební podmínky
Cena za Služby specifikované v Příloze č. 1 bude vypočtena na základě času stráveného
poskytováním těchto Služeb a jednotné hodinové sazby 3 600 Kč bez DPH, její maximální výše však
bude činit 216 000 Kč bez DPH. Cena za Služby nezahrnuje náklady spojené s poskytováním Služeb
ve smyslu ujednání článku 3 písm. c) Obchodních podmínek. Nastanou-li nepředvídatelné okolnosti,
jejichž důsledkem bude nutnost Cenu za Služby navýšit, smluvní strany tímto prohlašují a potvrzují,
že budou o takovém navýšení v dobré víře jednat.
Faktura na Cenu za Služby bude vystavena při ukončení poskytování Služeb. Současně budou
vyúčtovány výdaje za dobu trvání závazku (dle ujednání článku 3 písm. c) Obchodních podmínek).
V případě, že se Klient a Deloitte dohodnou na poskytnutí dalších Služeb nad rámec specifikovaný
v Příloze č. 1, bude za poskytnutí takových dalších Služeb náležet Deloitte odměna, která bude
vypočtena na základě času stráveného poskytováním takových dalších Služeb a jednotné hodinové
sazby 3 600 Kč bez DPH.
K odměně za poskytování Služeb bude vždy připočtena DPH v příslušné sazbě.

                                                                                                                                                                         6
                 Příloha č. 3
Obchodní podmínky Deloitte CE

1. Smlouva a smluvní strany                         c) Společnost Deloitte může zadat zajištění

a) Ujednání Smlouvy a/nebo Smluvního dopisu         jakýchkoli Služeb dle této Smlouvy jakékoliv
     a/nebo Objednávky prací a jakýchkoli jiných
     příloh, než jsou tyto Obchodní podmínky        jiné Společnosti skupiny Deloitte a/nebo jiné
     („Smluvní dopis“), vydaných Deloitte
     Advisory s.r.o., IČO: 27582167, se sídlem:     třetí straně jako subdodavateli (společně
     Praha 8, Karolinská 654/2, PSČ: 18600,
     Česká republika, zapsanou v obchodním          „Subdodavatel“). Vztah Klienta je pouze se
     rejstříku vedeném Městským soudem
     v Praze, spis. zn.: C 113225 („Deloitte“) a    společností Deloitte jako se subjektem,
     adresovaných subjektu identifikovanému ve
     Smluvním dopise („Klient“) a tyto Obchodní     který se smluvně zavázal k poskytování
     podmínky (společně „Smlouva“) tvoří
     úplnou dohodu mezi Klientem a Deloitte ve      Služeb. Každá smluvní strana je nezávislou
     vztahu ke službám, dodávkám a výsledkům
     práce, které jsou popsány v příslušném         smluvní stranou a žádná z nich není
     Smluvním dopise a které mají být
     poskytnuty společností Deloitte (včetně        zprostředkovatelem,     distributorem,
     Výstupů definovaných níže), a ve vztahu
     k odpovědnostem společnosti Deloitte za ně     zaměstnavatelem,          partnerem,
     („Služby“). Použitelnost těchto Obchodních
     podmínek může být vyloučena nebo               zmocněncem, společníkem ve společném
     omezena pouze zákonem, nařízeními nebo
     výslovnou písemnou dohodou mezi Deloitte       podniku, spoluvlastníkem nebo zástupcem
     a Klientem. Termíny s velkými písmeny,
     které nejsou definovány v Obchodních           druhé smluvní strany ani za něj nebude
     podmínkách, mají význam vymezený ve
     Smluvním dopise. Pokud dojde k rozporu         považována.
     mezi zněním těchto Obchodních podmínek a
     Smluvním dopisem, má přednost znění            d) Společnost Deloitte zůstává odpovědná vůči
     Smluvního dopisu.
                                                    Klientovi za všechny Služby, které jsou nebo
b) Pro účely této Smlouvy znamená termín
     „Klient“ subjekt, který podepsal Smluvní       budou poskytovány podle této Smlouvy,
     dopis, a/nebo člena(y) skupiny Klienta, kteří
     jsou smluvní stranou nebo jsou                 včetně Služeb poskytovaných ze strany
     identifikováni v příslušném Smluvním
     dopise. Klient prohlašuje a zaručuje, že má    jejích Subdodavatelů. Tudíž v maximálním
     pravomoc a pověření (a) podepsat Smlouvu
     a (b) zavázat sebe a členy skupiny Klienta     přípustném rozsahu dle platného práva
     identifikované ve Smluvním dopise. Pro
     účely této Smlouvy znamená termín              nemá (a) žádná ze Společností skupiny
     „Oprávněná osoba“ takové osoby (pokud
     existují), (a) které Deloitte a Klient         Deloitte (kromě Deloitte) odpovědnost vůči
     odsouhlasili ve Smluvním dopise a které
     mohou mít užitek z Výstupu (nebo z jeho        skupině Klienta, (b) Klient nevznese žádný
     částí) a mohou se na něj (nebo na jeho část)
     spoléhat a (b) přijaly podmínky této           nárok ani nezahájí žádné řízení jakékoli
     Smlouvy na základě písemných ujednání se
     společností Deloitte, jak je podrobně          povahy (ať jde o smlouvu, občanskoprávní
     specifikováno v ustanovení 25 níže, ale
     žádná Oprávněná osoba nebude stranou           delikt, porušení zákonné povinnosti nebo
     této Smlouvy. Termín „Příjemce Výstupu“
     znamená takové osoby, včetně mj. Klienta,      jinou záležitost, a to včetně mj. žaloby pro
     skupinu Klienta a Oprávněné osoby, (i) u
     nichž Deloitte a Klient odsouhlasili, že       nedbalost) žádným způsobem s ohledem na
     mohou mít přístup k Výstupu (nebo jeho
     části) a (b) přijaly ty podmínky Smlouvy,      Smlouvu nebo v souvislosti s ní proti
     které Deloitte v jednotlivých případech
     požaduje. Příjemce Výstupu, který není         jakékoli Společnosti skupiny Deloitte (kromě
     Klientem a/nebo součástí skupiny Klienta,
     není stranou Smlouvy.                          Deloitte) a (c) Klient zároveň zajistí, že

                                                    žádný člen skupiny Klienta, který není

                                                    stranou Smlouvy, nevznese nárok ani

                                                    nezahájí řízení jakékoli povahy (ať jde o

                                                    smlouvu, občanskoprávní delikt, porušení

                                                    zákonné povinnosti nebo jinou záležitost, a

                                                    to včetně mj. žaloby pro nedbalost)

                                                    jakýmkoli způsobem s ohledem na Smlouvu

                                                    nebo v souvislosti s ní proti žádné

                                                    Společnosti skupiny Deloitte. Žádný

                                                    jednotlivý partner ani zaměstnanec

                                                    nepřevezme   odpovědnost  (včetně

                                                    odpovědnosti sám za sebe) za Služby

                                                    poskytované podle této Smlouvy. Klient

                                                    souhlasí, že nevznese žádný nárok vůči

                                                    jakémukoli jednotlivému partnerovi nebo

                                                    zaměstnanci Deloitte, jelikož společnost

                                                    Deloitte zůstává právně odpovědná vůči

                                                    Klientovi za jednání nebo opomenutí ve

                                                    vztahu ke Službám poskytovaným za

                                                    podmínek této Smlouvy.

                                                    e) Pod pojmem „Společnosti skupiny Deloitte“
                                                         se rozumí Deloitte Touche Tohmatsu Limited,
                                                         společnost s ručením omezeným zárukou
                                                         („private company limited by guarantee“)
                                                         založené podle práva Spojeného království
                                                         Velké Británie a Severního Irska („DTTL“),
                                                         její členské firmy a jejich příslušné dceřiné a
                                                         přidružené společnosti (včetně Deloitte),
                                                         jejich předchůdci, nástupci a postupníci a
                                                         všichni partneři, vedoucí, členové, vlastníci,
                                                         ředitelé, zaměstnanci, subdodavatelé a

                                                                              7
     zástupci těchto společností. Není-li v této        schválení Klienta. Klient souhlasí, že veškeré
     Smlouvě uvedeno jinak, DTTL ani žádná              údaje, informace a dokumentace nezbytné
     z jejích členských firem navzájem nenesou          pro poskytování Služeb musí být poskytnuty
     odpovědnost za jednání či opomenutí                přímo personálu Deloitte poskytujícímu
     ostatních členských firem. Každá členská           Služby, a to i v případě, že takové údaje,
     firma DTTL je oddělenou a nezávislou               informace a dokumentace již byly
     právnickou osobou působící pod názvem              poskytnuty jinému personálu Deloitte
     „Deloitte, „Deloitte & Touche“, „Deloitte          v průběhu jiné zakázky.
     Touche Tohmatsu“ či jiným obdobným
     názvem; služby jsou poskytovány členskými     ii. Klient bude výhradně odpovědný mimo jiné
     firmami a jejich dceřinými nebo přidruženými       za: (A) provádění všech manažerských
     podniky a nikoli DTTL. „Deloitte Central           úsudků a rozhodnutí a převzetí všech
     Europe“ je regionálním sdružením subjektů          manažerských odpovědností, (B) jmenování
     zastřešených společností Deloitte Central          osoby, pokud možno z řad vyššího vedení,
     Europe Holdings Limited, členskou firmou           která bude odpovědná za Klientova
     DTTL ve střední Evropě. Služby jsou                rozhodnutí a bude dohlížet na Služby, (C)
     poskytovány dceřinými a přidruženými               provádění dohledu nad Službami a
     podniky Deloitte Central Europe Holdings           posuzování přiměřenosti a výsledků Služeb,
     Limited, které jsou samostatnými a                 (D) přijetí odpovědnosti za případné kroky
     nezávislými právními subjekty.                     učiněné v návaznosti na výsledky Služeb.

2. Odpovědnosti Klienta a Deloitte                 iii. Pokud Klient neposkytne společnosti
                                                        Deloitte přesné a úplné informace, asistenci
a) Odpovědnosti Klienta                                 nebo materiály specifikované v tomto článku
                                                        výše a/nebo pokud Klient neumožní Deloitte
i. Klient je odpovědný za stanovení rozsahu             přístup k personálu podle podmínek
     Služeb. Klient poskytne součinnost                 uvedených v této Smlouvě, Deloitte
     společnosti Deloitte a jejím Subdodavatelům        neponese odpovědnost za žádné prodlení
     v souvislosti s poskytováním Služeb, včetně        nebo vadu ve Službách. Deloitte si dále
     mj. poskytnutí společnosti Deloitte a jejím        vyhrazuje právo prodloužit všechny termíny
     Subdodavatelům přiměřeného zařízení a              o dobu odpovídající každému jednotlivému
     včasného přístupu k údajům, systémům,              prodlení způsobenému Klientem.
     informacím, prostorám a personálu skupiny
     Klienta nebo jiných osob, jejichž součinnost  iv. Vzniknou-li společnosti Deloitte z výše
     je nezbytná a jež mají příslušné dovednosti        uvedených důvodů další náklady v
     a zkušenosti pro poskytování Služeb. Klient        souvislosti s neplněním závazků ze strany
     bude odpovědný za řízení takového                  Klienta, má Deloitte právo vůči Klientovi na
     personálu a jeho výkonnost, včetně                 jejich plnou náhradu s tím, že tímto nejsou
     časových harmonogramů a kvality jejich             dotčena ostatní práva dohodnutá v této
     vstupů a práce. Pokud Klient vyžaduje, aby         Smlouvě, včetně mj. práva na náhradu
     měla společnost Deloitte přístup na webové         škody nebo práva na smluvní pokutu, pokud
     stránky nebo na fórum pro sdílení                  byla dohodnuta.
     elektronických dat ve vztahu ke Službám,
     jež mají být poskytnuty, projedná a           v. Klient přijme Výstup a/nebo jiné dodávky
     odsouhlasí se společností Deloitte konkrétní       Služeb v souladu s touto Smlouvou, pokud
     oblasti a/nebo informace, u nichž Klient           (i) splňují požadavky této Smlouvy nebo (ii)
     vyžaduje, aby se s nimi společnost Deloitte        projdou akceptačním testem, jak bylo
     obeznámila. Klient je odpovědný za činnost         sjednáno ve Smluvním dopise. Klient
     svého personálu a zástupců, za včasnost,           neprodleně informuje Deloitte (nejpozději 5
     přesnost a úplnost všech údajů a informací         dní od doručení Výstupu a/nebo jiné
     (včetně všech finančních informací a               dodávky Služeb), pokud Výstup a/nebo jiné
     výkazů) poskytnutých společnosti Deloitte a        dodávky Služeb nesplňují tyto požadavky
     jejím Subdodavatelům skupinou Klienta              („nesoulad“) a Deloitte dostane dostatek
     nebo jejím jménem a za implementaci všech          času (ale ne méně než 5 pracovních dní) na
     výstupů, stanovisek, zpráv nebo jiných             nápravu takového nesouladu v závislosti na
     výsledků práce v jakékoli formě („Výstup“)         jeho míře a složitosti. Pokud se neuplatní
     poskytnutých společností Deloitte nebo             výše uvedené, Klient souhlasí, že dodávky
     jejím jménem a/nebo jejími Subdodavateli           Služeb (včetně Výstupu) jsou považovány
     či jejich jménem jako součást Služeb. Pokud        za přijaté Klientem během 5 dní po dodání
     se Klient dozví, že je jakákoli informace          v konečné podobě, jak je specifikováno ve
     nepravdivá nebo zavádějící, bude o takové          Smluvním dopise, a pokud je to v této
     skutečnosti bezodkladně informovat                 Smlouvě dohodnuto, včetně komentáře
     Deloitte. Společnost Deloitte a její               Klienta k návrhu dodávek nebo návrhu
     Subdodavatelé mohou používat informace a           Výstupu, nebo jakmile je Klient poprvé
     údaje dodané Klientem nebo jinými osobami          v podnikání použije, a to podle toho, která
     identifikovanými Klientem a spoléhat se na         skutečnost nastane jako první. Pokud se
     ně bez ověření. Poskytování Služeb závisí na       nepředpokládá dodání žádného výsledku
     včasném plnění odpovědností ze strany              práce (Výstupu) společností Deloitte, Služby
     Klienta podle této Smlouvy a včasných              jsou považovány za poskytnuté, pokud
     rozhodnutích a schváleních Klienta                 Klient vůči nim nevznese žádné námitky
     v souvislosti se Službami. Společnost              nebo pokud nepožádá o provedení dalších
     Deloitte a její Subdodavatelé mají právo           prací v důsledku zjištěných vad během 5 dní
     spoléhat se na všechna rozhodnutí a                po poskytnutí poslední části takových

                                                                                                                          8
Služeb, jak jsou definovány ve Smluvním                    upravit standardní hodinové sazby na
dopise.                                                    základě ekonomických okolností, jako jsou
                                                           mj. tržní trendy, míra inflace nebo kolísání
b) Odpovědnosti Deloitte                                   měny. Deloitte bude Klienta informovat,
                                                           pokud se standardní hodinové sazby
i. Deloitte ponese odpovědnost pouze za rady               stanovené v eurech zvýší.
     a doporučení. Deloitte nenese odpovědnost
     za finanční účetnictví a právní rady.            c) Cena za Služby nezahrnuje výdaje vzniklé
     Poskytované Služby nejsou závazné pro                 Deloitte v souvislosti s poskytováním Služeb.
     žádné státní nebo regulační orgány či soudy           Přiměřené výdaje vzniklé Deloitte, včetně
     a nepředstavují tvrzení ani záruku, že státní         cestovních výdajů a diet, výdaje vzniklé
     či regulační orgány nebo soudy budou s                poskytováním informací vyžadovaných
     jakýmkoli Výstupem souhlasit. Veškeré                 zákonem, soudním rozhodnutím/nařízením
     Služby poskytnuté společností Deloitte nebo           nebo nařízením regulačních úřadů nebo
     jejím jménem budou vycházet ze zákonů,                výdaje vzniklé vytvářením dokumentu pro
     nařízení, případů, rozhodnutí a dalších               předložení třetím stranám na žádost Klienta
     zákonných práv účinných v době, kdy jsou              a na základě jiných událostí vedoucích ke
     konkrétní služby poskytovány. Následné                vzniku nákladů po poskytnutí Služeb, jakož i
     změny výše uvedeného (o nichž Deloitte                zboží a služby pořízené v souvislosti
     nemusí Klienta informovat) mohou způsobit,            s poskytováním Služeb budou přičteny
     že Služby poskytnuté společností Deloitte             k Ceně za Služby.
     nebo jejím jménem pozbydou platnosti.
                                                      d) Klient výslovně souhlasí s elektronickou
ii. Při formulování jakýchkoli Výstupů jako                formou fakturace za podmínek stanovených
     součást Služeb může Deloitte projednat                Smlouvou a platnými právními předpisy.
     myšlenky s Klientem ústně nebo Klientovi              Deloitte si vyhrazuje právo vystavovat
     ukázat návrhy Výstupů. S ohledem na                   fakturu za poskytnuté Služby (i) po přijetí
     skutečnost, že se očekává finalizace obsahu           Výstupu a/nebo jiné dodávky Služeb (jak je
     návrhů nebo ústních Výstupů a písemné                 uvedeno v ustanovení 2(a) v. výše), a/nebo
     potvrzení Klientovi (včetně potvrzení                 (ii) průběžně (včetně průběžné fakturace)
     prostřednictvím emailu), takový potvrzený             v souladu s množstvím poskytovaných
     Výstup nahradí předcházející návrhy nebo              Služeb nebo požadovat zálohu před
     ústní Výstupy. Deloitte neponese                      poskytnutím Služeb. Deloitte si vyhrazuje
     odpovědnost, pokud se Klient nebo jiné                právo žádat o zálohu na výdaje, které
     osoby rozhodnou spoléhat se na návrhy nebo            vzniknou jménem Klienta.
     ústní Výstupy či jednat nebo nejednat na
     jejich základě.                                  e) Pro vyrovnání jakékoli splatné odměny má
                                                           Deloitte právo započítat jakékoli své
iii. V případě inspekce prováděné státními nebo            pohledávky za Klientem oproti jakýmkoli
     regulačními orgány, ať v důsledku                     pohledávkám Klienta za společností Deloitte.
     poskytnutých Služeb či nikoli, Klient souhlasí,
     že asistence Deloitte vztahující se k takové     f) Pro účely DPH jsou Služby poskytovány
     inspekci netvoří součást Služeb, nestanoví-li         průběžně, nedohodnou-li se strany jinak.
     Smluvní dopis jinak.                                  Každé plnění je považováno za poskytnuté
                                                           v den vydání příslušné faktury, nestanoví-li
iv. Deloitte neponese žádnou odpovědnost za                příslušné závazné zákony jinak.
     sledování událostí nastalých po datu Služeb
     ani za aktualizaci Výstupů, pokud se smluvní     g) Faktury Deloitte v jakékoliv formě jsou
     strany výslovně písemně nedohodnou jinak.             splatné Klientem při předložení (včetně
                                                           zaslání e-mailem ve formátu .pdf) nebo při
3. Cena za Služby a úhrada faktur                          přijetí, je-li to nezbytné podle závazných
                                                           právních předpisů. Není-li úhrada faktury
a) Deloitte má právo na odměnu sjednanou na                obdržena během 14 dní od data faktury,
     základě Smluvního dopisu („Cena za Služby“)           Deloitte si vyhrazuje právo účtovat úrok (i)
     a tato odměna nebude záviset na výsledku              v nejvyšší sazbě povolené a přípustné
     Služeb, pokud Smluvní dopis nestanoví                 zákonem s minimální sazbou 1½% měsíčně
     úspěšnostní odměnu na základě konkrétního             nebo (ii) v sazbě specifikované závaznými
     výsledku. Cena za Služby neobsahuje daň               právními předpisy, která nemůže být
     z přidané hodnoty („DPH“). DPH ve výši                upravena dohodou stran, v každém případě
     předepsané zákonem bude přičtena ke všem              počítaná měsíčně do míry povolené
     fakturám vydaným na základě Smlouvy.                  zákonem. V případě, že společnosti Deloitte
                                                           vzniknou jakékoliv náklady vymáhání či
b) Cena za Služby bude účtována na základě                 právního zastoupení s ohledem na odměnu
                                                           po splatnosti, tyto náklady budou Klientovi
doby strávené poskytováním Služeb a                        účtovány v dodatečné faktuře. Bez omezení
                                                           ostatních svých práv nebo opravných
hodinové sazby osoby poskytující Služby                    prostředků má Deloitte právo zastavit nebo
                                                           ukončit Služby zcela nebo částečně, není-li
(včetně  Služeb           poskytovaných                    úhrada přijata během 14 dní od data
                                                           faktury, a následně se v tomto smyslu
Subdodavatelem), míry úsilí a použité                      uplatní ustanovení čl. 2 a) iv). Vznikne-li
                                                           spor ohledně fakturované částky, Klient
technologie a know-how. Hodinové sazby se                  uhradí nerozporovanou částku. Klient nese

vztahují také na Služby poskytované ze                                                                                       9

strany Subdodavatelů, ale nikoli na Služby

poskytované jinými Společnostmi skupiny

Deloitte. Klient bere na vědomí, že cena za

služby poskytované Společnostmi skupiny

Deloitte bude účtována na základě jejich

aktuálních sazeb. Deloitte si vyhrazuje právo
     odpovědnost za všechny daně, jako je DPH,              společnost, partnerský podnik nebo jiný
     daň z prodeje a užívání, daň z hrubých                 právní subjekt (jiný než fyzickou osobu),
     příjmů, srážková daň a jiné podobné daně               který podle potřeby přímo nebo nepřímo
     uvalené na Služby nebo s nimi související a            kontroluje, je kontrolován nebo je pod
     nepředstavující daň z příjmů nebo daň                  společnou kontrolou Klienta („Přidružený
     z majetku společnosti Deloitte.                        podnik“), a z tohoto důvodu je plnění
                                                            jakékoli části Smlouvy ze strany Deloitte
h) Jakýkoli odhad Ceny za Služby bude                       protiprávní nebo jinak nezákonné nebo
     vycházet z posouzení prací společností                 v rozporu s pravidly nezávislosti nebo
     Deloitte při zohlednění předpokladů                    profesními pravidly.
     stanovených ve Smluvním dopise. Jakýkoli
     odhad Ceny za Služby může být upraven             e) Při ukončení smlouvy z jakéhokoli důvodu
     např. v případě, že se Služby ukáží jako               Klient poskytne společnosti Deloitte náhradu
     složitější nebo časově náročnější, než se              v souladu s podmínkami Smlouvy za
     očekávalo, přičemž v takové situaci Deloitte           poskytnuté Služby a výdaje nebo náklady
     předem informuje Klienta o takové                      (včetně veškerých specifických nákladů, jako
     očekávané úpravě.                                      jsou zřizovací náklady) vzniklé do data
                                                            účinnosti ukončení Smlouvy. Pokud je Cena
i) Klient (společně se členy skupiny Klienta                za Služby sjednána jako závislá na provedení
     podle ustanovení 1b) výše) je společně a               Služeb nebo jakýchkoli jejich částí a ukončení
     nerozdílně odpovědný za úhradu                         nabyde účinnosti před dokončením Služeb
     fakturované částky a za realizaci ostatních            a/nebo jejich příslušných částí, částka
     závazků vyplývajících ze Smlouvy, zejména              splatné Ceny za Služby při ukončení Smlouvy
     povinností zachování mlčenlivosti nebo                 bude odpovídat času, který strávil personál
     šíření Výstupů.                                        Deloitte (jež zahrnuje v relevantním případě
                                                            i příslušné Subdodavatele) poskytováním
4. Doba trvání Smlouvy                                      Služeb podle této Smlouvy, a vypočte se na
                                                            základě standardních hodinových sazeb. Aniž
a) Není-li Smlouva v souladu s tímto zněním                 by tím byla dotčena výše uvedená
     ukončena dříve, končí řádným poskytnutím               ustanovení, Deloitte má právo obdržet plnou
     Služeb.                                                náhradu všech nákladů vzniklých
                                                            v souvislosti poskytováním Služeb na
b) Kterákoli ze stran může Smlouvu kdykoli                  základě této Smlouvy před ukončením
     ukončit s udáním či bez udání důvodu                   Smlouvy a veškerých pokut nebo nákladů
     písemnou výpovědí podanou druhé straně                 vzniklých společnosti Deloitte z důvodu
     nejméně 30 dní před datem účinnosti                    ukončení smluv, které Deloitte uzavřela
     ukončení Smlouvy; výpověď s uvedením                   v souvislosti s poskytováním Služeb na
     důvodu spočívající v porušení Smlouvy však             základě této Smlouvy, aniž by tím byla
     nenabyde účinnosti v případě, kdy strana               dotčena náhrada škod a smluvní pokuty
     porušující podmínky této Smlouvy toto                  stanovené ustanoveními tohoto dokumentu a
     porušení ve výpovědní době odstraní, lze-li            účinnými právními předpisy.
     takovéto porušení napravit.
                                                       5. Vlastnictví majetku Deloitte
c) Pokud to stávající zákony nezakazují,
     Deloitte nebo Klient mohou tuto Smlouvu           a) S výjimkou případů stanovených níže a
     ukončit s okamžitou účinností písemnou                 případů, kdy platí samostatná licenční
     výpovědí v případě, že (i) druhá strana                smlouva, pokud Společnosti skupiny
     podala návrh na vyhlášení moratoria nebo               Deloitte použijí nebo vytvoří jakýkoli
     vlastní insolvenční návrh, (ii) byl na druhou          majetek (hmotný i nehmotný) v souvislosti
     stranu prohlášen konkurs nebo byla druhá               s touto Smlouvou, tento majetek, včetně
     strana prohlášena za nesolventní                       pracovních verzí, zůstává majetkem
     (předluženou) příslušným úřadem (soudem)               příslušné Společnosti skupiny Deloitte. Na
     z důvodu platební neschopnosti nebo                    základě úhrady všech odměn Deloitte
     předluženosti, nebo (iii) byl zamítnut návrh           splatných v souvislosti se Službami a touto
     na prohlášení insolvence proti ní z důvodu             Smlouvou Klient získá nevýhradní,
     nedostatečného majetku, nebo (iv) jsou její            nepřevoditelnou, plně uhrazenou licenci na
     aktiva předmětem obstavení hmotného                    používání Výstupu způsobem a pro účel
     majetku nebo (v) je v likvidaci.                       stanovený ve Smlouvě nebo ve Výstupu a
                                                            v souladu s ostatními ustanoveními
d) Deloitte může tuto Smlouvu ukončit jako                  Smlouvy. Jakékoli poplatky za užívání
     celek nebo částečně s okamžitým účinkem                (licenční poplatky) spojené s Výstupem
     na základě písemné výpovědi podané                     (pokud existují) jsou zahrnuty do ceny
     Klientovi, pokud Deloitte zjistí, že (a) státní,       odsouhlasené ve Smluvním dopisu. Klient
     regulační nebo profesní orgán nebo jiný                nebude používat Výstup v jiných zemích,
     orgán se zákonnou pravomocí zavedl nový,               než jsou země, kde má své sídlo Příjemce
     nebo upravil stávající, zákon, pravidlo,               Výstupu, jenž má výslovné povolení
     nařízení, výklad nebo rozhodnutí, v jehož              používat Výstup. Klient nebude (i)
     důsledku by bylo plnění kterékoli části                zveřejňovat a kopírovat Výstupy a
     Smlouvy ze strany Deloitte protiprávní nebo            související dokumentaci (k jiným než k
     jinak nezákonné nebo v rozporu s pravidly              interním účelům), (ii) zveřejňovat,
     nezávislosti nebo profesními pravidly nebo             modifikovat nebo vytvářet vylepšené verze
     (b) dojde ke změně okolností (včetně mj.               Výstupů, (iii) měnit, slučovat, modifikovat,
     změn vlastnictví Klienta nebo kteréhokoli              upravovat nebo překládat Výstupy, (iv)
     z jeho Přidružených podniků představujících
                                                                                                                            10
     provádět dekompilaci, demontáž nebo           Deloitte při poskytování Služeb či při plnění
     reverzní inženýrství Výstupu jako celku       jeho dalších povinností.
     nebo části, provádět převod ze zdrojového
     kódu Výstupů, (v) používat, kopírovat,        e) Společnost Deloitte nesouhlasí s jakýmikoli
     reprodukovat, psát nebo vytvářet jakýkoli
     odvozený výtvor nebo jiný výtvor založený     podmínkami, které mohou být vykládány
     na celém Výstupu nebo jeho části, (vi)
     měnit, zpracovávat a kombinovat Výstup s      jako jakýmkoli způsobem vylučující nebo
     jinými výtvory a používat Výstup v
     kombinaci s jinými výtvory, (vii) pronajímat  omezující její právo vytvářet pro sebe nebo
     a/nebo půjčovat Výstup a související
     dokumentaci nebo jejich kopie třetím          pro ostatní materiály, které jsou
     stranám, a (viii) poskytovat sublicenci
     třetím osobám s právy na použití Výstupu      konkurenční nebo podobné těm, jež jsou
     nad rámec stanovený Deloitte na základě
     vlastního uvážení. Cena za poskytnutí výše    výsledkem Služeb, bez ohledu na jejich
     uvedené licence je zahrnuta v odměně
     odsouhlasené ve Smluvním dopise. Deloitte     podobnost  s Výstupem,   v souladu
     je nositelem veškerých práv k Výstupům (a
     to zejména autorských a ostatních práv        s podmínkami zachování mlčenlivosti
     k duševnímu vlastnictví) jakož i veškerých
     práv užívat a zpřístupňovat své myšlenky,     uvedenými v ustanovení čl. 10 níže.
     koncepty, know-how, metodologie,
     technologie, procesy, dovednosti, včetně      6. Odpovědnost za škody
     jejich úprav, v rámci své podnikatelské
     činnosti a Klient zajistí, aby žádní členové  a) Společnost Deloitte nebude odpovědná vůči
     skupiny Klienta a/nebo Oprávněné osoby             skupině Klienta za jakékoli nároky, závazky,
     neuplatnili nebo nezpůsobili, aby bylo             ztráty, škody, náklady nebo výdaje
     uplatněno, jakékoliv omezení, či zamezení          vyplývající ze Smlouvy nebo v souvislosti s
     výkonu takových práv vůči jakékoliv                ní bez ohledu na právní základ („Nároky“)
     Společnosti skupiny Deloitte nebo jejímu           v souhrnné částce převyšující (i) padesát
     personálu. Jakákoliv práva k duševnímu             tisíc eur nebo, je-li vyšší, (ii) cenu hrazenou
     vlastnictví a majetková práva k materiálům,        podle této Smlouvy Klientem společnosti
     které byly poskytnuty Klientem v souvislosti       Deloitte za tu část Služeb, v souvislosti
     s poskytováním Služeb, náleží Klientovi.           s kterými došlo ke vzniku Nároku,
                                                        maximálně však do výše dvě stě padesát
b) Bez ohledu na jiná ustanovení této Smlouvy,          tisíc eur, ani nebude povinna nahradit
     Klient bere na vědomí, že společnost               jakoukoliv škodu Klienta nebo Skupiny
     Deloitte a její Subdodavatelé mohou                Klienta, která převyšuje shora uvedené
     v souvislosti s poskytováním Služeb vytvořit       limity, vyjma případů, kdy dle
     či získat obecnou zkušenost, dovednosti,           pravomocného soudního rozhodnutí Nárok
     znalosti a myšlenky, které zůstanou v              původně vyplynul z úmyslného pochybení
     paměti jejich personálu. Klient souhlasí s         nebo hrubé nedbalosti Deloitte nebo
     tím, že Společnosti skupiny Deloitte mohou         jakéhokoli Subdodavatele.
     takovéto zkušenosti, dovednosti, znalosti a
     myšlenky bez omezení používat a               b) V rozsahu dovoleném zákonem nebude
     zveřejňovat.                                       žádná Společnost skupiny Deloitte (včetně
                                                        Deloitte a jejích Subdodavatelů) odpovědná
c) Klient rovněž získá přístup a má právo               za žádnou ztrátu užívání, smluv, údajů,
     používat ty Technologie Deloitte, které jsou       goodwillu, výnosů nebo zisků (ať jsou
     dodány výhradně pro účely přijetí Služeb a         považovány za přímé Nároky či nikoli) nebo
     pro žádné další účely, a v souladu                 jakoukoli následnou, zvláštní, nepřímou,
     s jakýmikoliv licencemi, které se na               náhodnou, represivní nebo exemplární
     příslušné Technologie Deloitte vztahují a          ztrátu, škodu nebo náklad vyplývající ze
     které jsou ze strany Deloitte Klientovi            Smlouvy nebo s ní související.
     oznámeny a se kterými Klient vyjádřil
     souhlas prostřednictvím svého podpisu. Ve     c) V případě, že budou všechna nebo část
     vztahu mezi Klientem a Deloitte bude               ustanovení tohoto článku 6 pravomocným
     Deloitte vlastnit veškerá práva na duševní         rozhodnutím soudu stanovena jako
     vlastnictví a další vlastnická práva               nevymahatelná, úhrnná odpovědnost
     jakéhokoli druhu na Technologie Deloitte,          Deloitte a jakékoli Společnosti skupiny
     které jsou používány nebo vytvářeny                Deloitte za jakýkoli Nárok nepřekročí částku,
     v souladu s touto Smlouvou, a toto                 která odpovídá míře jejich zavinění v
     vlastnictví si ponechá.                            poměru k veškerým dalším příčinám vzniku
                                                        takového Nároku.
d) „Technologie Deloitte“ je míněno jakékoliv
     know-how a software, systémové rozhraní,      d) Odpovědnost společnosti Deloitte za Služby
     vzory, metodologie, myšlenky, koncepty,            se vztahuje pouze k členům skupiny Klienta
     technologie, nástroje, procesy a postupy, a        a Oprávněným osobám určeným ve Smlouvě
     to včetně technologií založených na                nebo Výstupu jako osoby oprávněné spoléhat
     webovém rozhraní a algoritmů vlastněných,          se na Služby, a nikoli ve vztahu k jiným
     licencovaných či vyvinutých jakoukoliv             členům skupiny Klienta nebo jiným třetím
     Společností skupiny Deloitte a použitých           stranám. Pokud je ve Smluvním dopise určen
                                                        více než jeden člen skupiny Klienta,
                                                        odpovědnost Deloitte je pouze vůči členům
                                                        skupiny Klienta, k jejichž prospěchu byly
                                                        Služby poskytnuty, a vůči Oprávněným
                                                        osobám, pokud existují, ale za všech
                                                        okolností se bude na úhrnnou částku
                                                        odpovědnosti Deloitte vůči všem Příjemcům
                                                        Výstupu vztahovat omezení odpovědnosti
                                                        stanovené v článku 6 a) výše a bude tedy
                                                        muset být mezi Příjemce Výstupu rozdělena.

                                                                                        11
     Je sjednáno, že takové rozdělení bude zcela    či implicitní, včetně veškerých garancí nebo
     záležitostí Příjemců Výstupu, kteří nebudou    záruk aplikovatelných na prodeje, specifické
     mít povinnost o rozdělení informovat           činnosti či dodržování zákonů. Deloitte
     Deloitte, a to vždy za předpokladu, že pokud   odmítá veškeré záruky obchodovatelnosti či
     (z jakéhokoli důvodu) není takové rozdělení    vhodnosti Služeb pro specifický účel.
     sjednáno, žádný Příjemce Výstupu nebude
     zpochybňovat platnost, vymahatelnost nebo      b) Klient může požadovat odstranění
     fungování omezení odpovědnosti na tom               jakýchkoli vad za předpokladu, že mohou
     základě, že žádné rozdělení sjednáno nebylo.        být odstraněny za přiměřenou cenu a že
     Pro odstranění pochybností souhrnná částka          Klient vady oznámil společnosti Deloitte
     takového rozdělení nepřekročí limit platný          písemně během třiceti dní anebo během
     podle odstavce a) výše.                             záruční doby specifikované závaznými
                                                         právními předpisy, přičemž výše uvedená
e) Omezení odpovědnosti a výše náhrady škody             doba začíná v okamžiku přijetí Výstupu
     uvedené v odstavci 6(a) platí souhrnně pro          a/nebo dodávek Služeb podle článku 2 a) (v)
     všechny Nároky, které příležitostně vznikají        výše. Pokud vada nemůže být napravena
     v souvislosti s touto Smlouvou nebo                 nebo je pokus o nápravu vady neúspěšný,
     Službami, ať již jsou takové Nároky vzneseny        Klient může zrušit Smlouvu nebo požadovat
     ve stejnou nebo různou dobu nebo jedním či          snížení Ceny za Služby.
     více členy Skupiny Klienta a /nebo jinými
     osobami. Limit v odstavci 6(a) platí také pro  c) Služby budou poskytnuty objektivním,
     všechny Nároky vůči jakýmkoli jiným                 nestranným a profesionálním způsobem,
     Společnostem skupiny Deloitte, včetně               neovlivněným jakýmkoli konkrétním
     Subdodavatelů, pokud a pouze do té míry, že         obchodním zájmem Deloitte či kohokoli
     je právně stanoveno, že kdokoli z nich má           z jeho personálu a bez návaznosti na
     odpovědnost podle této Smlouvy nebo                 obdržení jakýchkoli odměn od jiné strany.
     Služeb či v souladu s nimi.
                                                    d) Společnost Deloitte vynaloží přiměřené úsilí,
f) Pokud omezení odpovědnosti pro jiné
     Společnosti skupiny Deloitte obsažené v        aby  poskytla        Služby    v souladu
     článku 1 d) je z jakéhokoli důvodu neúčinné,
     pak omezení odpovědnosti specifikované         s harmonogramem, na nějž se odkazuje ve
     v článku 6 se vztahují na jiné Společnosti
     skupiny Deloitte, jako by v tomto článku byly  Smluvním dopise nebo je stranami jinak
     uvedeny. Každý Příjemce Výstupu zajistí, že
     žádná z jeho přidružených společností (s       písemně specifikován. Všechna data
     výjimkou společnosti, která je sama o sobě
     Příjemcem Výstupu) nevznese žádný Nárok,       stanovená Deloitte nebo specifikovaná
     ať je či není založen na tvrzení o nedbalosti
     Deloitte, proti jiné Společnosti skupiny       Klientem s ohledem na Služby slouží pouze
     Deloitte.
                                                    pro účely plánování a odhadu a nejsou
g) Společnost Deloitte nenese odpovědnost ve
     vztahu k jakýmkoli produktům a službám         smluvně závazná.
     třetích stran nebo ve vztahu ke ztrátám nebo
     škodám vzniklým Klientovi, členům skupiny      8. Vyšší moc
     Klienta a/nebo jiným Oprávněným osobám
     než těm, které jsou uvedeny v tomto článku.    a) Žádná smluvní strana nenese odpovědnost
     V případě, že Služby nebo jakákoliv jejich
     část jsou poskytovány Klientovi třetí stranou  za prodlení nebo za neplnění závazků
     kromě Deloitte, společnost Deloitte nese
     odpovědnost pouze v souvislosti se škodami     vyplývajících z této Smlouvy způsobené
     způsobenými porušením jejích povinností
     stanovených v tomto dokumentu a v míře,        okolnostmi nebo důvody mimo přiměřenou
     která je v souladu s tímto článkem a podle
     účasti Deloitte na poskytovaných Službách.     kontrolu smluvní strany, a to zejména za

h) Za žádných okolností společnost Deloitte         jednání nebo opomenutí nebo neposkytnutí
     neponese odpovědnost v souvislosti se
     škodami způsobenými Příjemci Výstupu nebo      součinnosti druhou stranou (včetně mj.
     jakoukoli třetí stranou nebo vzniklými
     jakýmkoli způsobem na základě nedbalosti       společností nebo fyzických osob pod její
     nebo zanedbání, podvodného jednání nebo
     opomenutí, zkreslení nebo chyby na straně      kontrolou nebo jakýchkoli jejich jednotlivých
     Příjemců Výstupu nebo jakékoli třetí strany
     nebo v souvislosti s nimi.                     vedoucích,    členů  dozorčí   rady,

7. Záruky                                           zaměstnanců, jiného personálu a zástupců),

a) Tato smlouva je smlouvou o poskytování           za oheň nebo jinou nahodilou událost, boží
     služeb. Deloitte se zaručuje, že bude Služby
     poskytovat v dobré víře a s odbornou péčí a    zásah, epidemii, bouře, stávku nebo
     dovedností. V plné míře povolené zákonem
     Deloitte odmítá veškeré záruky, ať výslovné    pracovní spor, válku nebo jiné násilí nebo

                                                    jakýkoli zákon, nařízení nebo požadavek

                                                    státního či správního orgánu.

                                                    b) Je-li některé ze smluvních stran zabráněno
                                                         plnit své závazky z důvodu existence vyšší
                                                         moci, oznámí druhé smluvní straně tuto
                                                         okolnost a druhá strana, bude-li to možné,
                                                         povolí přiměřené prodloužení plnění
                                                         Smluvního dopisu. Pokud okolnosti vyšší
                                                         moci trvají více než 3 měsíce, kterákoli ze
                                                         smluvních stran může Smlouvu ukončit v
                                                         souladu s ustanovením čl. 4 výše.

                                                    9. Omezení žalob

                                                    Žádná ze smluvních stran nesmí podat
                                                    žalobu, bez ohledu na formu, vztahující se
                                                    ke Smlouvě nebo Službám po více než dvou
                                                    letech po vzniku příčiny žaloby podle
                                                    platných zákonů, pokud neplatí závazné
                                                    období, které podle práva, jímž se Smlouva
                                                    řídí, nemůže být omezeno.

                                                                                   12
10. Důvěrnost informací                                nebo daňové struktury spojené s daňovými
                                                       Službami nebo transakcemi popsanými ve
a) Pokud v souvislosti s touto Smlouvou                Smlouvě a Klient bere na vědomí, že žádný
     Deloitte nebo Klient nebo jakýkoli Příjemce       z jeho jiných poradců neuvalil nebo neuvalí
     Výstupu, existuje-li („příjímající strana“)       omezení na takové daňové zacházení nebo
     získá informace související se Službami,          daňovou strukturu, nebo (iii) v míře, v jaké
     obchodním tajemstvím nebo jinými                  jsou uplatňovány daňový zákon USA a
     informacemi chráněnými vlastnickým                příslušné pokyny daňové správy související
     právem, které jsou buď označeny sdělující         s důvěrnými daňovými útočišti (nebo
     stranou za důvěrné, nebo jsou svou                srovnatelné zákony nebo pokyny jiných
     povahou jasně důvěrné („Důvěrné                   daňových úřadů v jiné jurisdikci), kdy
     informace“), příjímající strana je nesdělí        v takovém případě neexistují omezení
     žádné třetí straně bez souhlasu sdělující         zveřejnění Výstupu, a (iv) Klient může
     strany, vyjma právních poradců Klienta            zveřejnit Výstup na základě potřeby znalosti
     nebo Deloitte, a to pouze pro účel získání        jakýmkoli Přidruženým podnikům, které
     právní rady nebo pokud to vyžaduje zákon,         nejsou určeny ve Smluvním dopise, pouze
     nařízení, právní nebo správní proces.             pro informační účely, a to za podmínky, že se
                                                       Klient zaručuje, že tyto Přidružené podniky
b) Klient nebo Příjemce Výstupu, existuje-li,          budou uchovávat takový Výstup v tajnosti a
                                                       neuplatní žádný nárok jakéhokoli druhu vůči
tímto souhlasí, aby společnost Deloitte                Společnosti skupiny Deloitte ve vztahu
                                                       k Výstupu nebo Službám.
Důvěrné informace sdělila (i) jakékoli
                                                  d) Klient a/nebo Příjemce Výstupu použije
Společnosti skupiny Deloitte (včetně                   Výstup pouze pro účely specifikované ve
                                                       Smlouvě nebo Výstupu, přičemž není
Subdodavatelů) a jejich personálu pro                  zejména oprávněn bez předchozího
                                                       písemného souhlasu (včetně souhlasu
jakýkoli účel, včetně správy takových                  prostřednictvím emailu) Deloitte použít
                                                       jakýkoli Výstup v souvislosti s obchodními
Důvěrných informací (včetně používání                  rozhodnutími jakékoli třetí strany nebo pro
                                                       reklamní účely. Veškeré Služby jsou určeny
interních databází) při dodržení příslušných           pouze ve prospěch členů skupiny Klienta
                                                       určených ve Smlouvě nebo Výstupech nebo
nařízení o ochraně soukromí a databází a (ii)          ve prospěch Oprávněných osob, které mají
                                                       právo spoléhat se na Výstup. Pouhé přijetí
právním poradcům, auditorům a                          Výstupu jakýmikoli jinými osobami nebude
                                                       důvodem pro vznik jakékoliv povinnosti,
pojišťovnám, nebo jak může vyžadovat                   právního vztahu nebo současné či budoucí
                                                       odpovědnosti mezi takovými osobami a
zákon, nařízení, právní nebo správní proces,           společností Deloitte. Jsou-li tedy poskytnuty
                                                       kopie Výstupu (nebo informací z něj
nebo       v souladu     s příslušnými                 odvozených) jiným osobám podle výjimek
                                                       uvedených výše, stane se tak výhradně na
profesionálními  standardy,      nebo                  základě toho, že Deloitte nebude mít
                                                       jakoukoliv povinnost či odpovědnost vůči
v souvislosti s potenciální nebo probíhající           Třetím osobám, či dalším osobám, které
                                                       získají výše uvedené.
mediací, arbitráží nebo soudním sporem.
                                                  e) Při poskytování Služeb může jakákoli
Není-li to zakázáno nařízeními o profesním             Společnost skupiny Deloitte nebo jakýkoli
                                                       Subdodavatel sdělovat nebo projednávat
tajemství, povinnost Deloitte zachovávat               záležitosti Klienta s ostatními poradci Klienta
                                                       a může tak učinit, aniž by byla vázána
důvěrnost informací se nevztahuje na                   povinností mlčenlivosti. Deloitte, žádná
                                                       Společnost skupiny Deloitte ani žádný
případy, kdy tyto Důvěrné informace (A)                Subdodavatel neponese odpovědnost za
                                                       jakékoli následné použití těchto informací
jsou nebo se stanou veřejně dostupnými                 těmito poradci. Klient by neměl
                                                       předpokládat, že informace, které Deloitte,
(včetně mj. informací předkládaných                    Společnost skupiny Deloitte nebo
                                                       Subdodavatel má nebo získal během
státním orgánům a dostupné veřejnosti)                 poskytování Služeb, budou těmto dalším
                                                       poradcům sděleny.
jinak než v důsledku neplnění podmínek ze
                                                  f) Klient souhlasí, že nahradí jakékoli náklady,
strany Deloitte, (B) se stanou dostupnými              které mohou vzniknout jakékoli Společnosti
                                                       skupiny Deloitte nebo jakémukoli
jakékoli Společnosti skupiny Deloitte, která           Subdodavateli při plnění právních,
                                                       profesionálních nebo regulačních nařízení o
není vázána mlčenlivostí, z jiného zdroje,             zveřejnění informací souvisejících se
                                                       Službami a stanovených v jakémkoli řízení
než je sdělující strana, o níž se Deloitte             nebo regulatorním procesu, to se netýká

domnívá, že jí není bráněno sdělovat takové                                                                            13

Důvěrné informace společnosti Deloitte

jakýmkoli závazkem zachování důvěrnosti

informací, nebo (C) jsou známy jakékoli

Společnosti skupiny Deloitte před získáním

od sdělující strany bez závazku zachování

důvěrnosti informací, nebo (D) na případy

informací, které Společnost skupiny Deloitte

vytvoří nezávisle na Důvěrných informacích

zveřejněných sdělující stranou.

c) Příjemci Výstupu nesdělí žádné třetí straně

jakýkoli Výstup bez výslovného písemného a

podmíněného souhlasu Deloitte, tj.

podmíněného      podepsáním      dalších

dokumentů        požadovaných    Deloitte

s následujícími výjimkami: (i) sdělení je

provedeno do té míry, do jaké příslušné

závazné právní předpisy, nařízení, pravidla a

profesionální povinnosti zakazují omezování

zveřejnění informací, (ii) pokud Klient nebo

jeho Přidružené podniky mají cenné papíry

registrované Komisí pro cenné papíry a burzy

USA a jakákoli Společnost skupiny Deloitte je

auditorem Klienta nebo jeho Přidruženého

podniku, kdy v takovém případe Deloitte

nijak neomezuje sdělení daňového zacházení
     významných nároků nebo řízení proti           13. Odškodnění
     Společnosti skupiny Deloitte nebo
     Subdodavateli, a to za předpokladu, že je     a) Klient odškodní Deloitte a jiné Společnosti
     Klient informován okamžitě, a je-li to             skupiny Deloitte za veškeré Nároky třetích
     rozumně nebo právně možné, ještě před              stran (jak jsou definovány v ustanovení 6
     zveřejněním.                                       výše), s výjimkou případů, kdy je
                                                        pravomocným rozhodnutím soudu stanoveno,
g) Klient je oprávněn požadovat, aby určité             že škoda vznikla primárně úmyslným
     části Výstupu byly staženy od Příjemců             pochybením Deloitte nebo jiné Společnosti
     Výstupu, kterým byl Výstup vydán na                skupiny Deloitte.
     základě Smlouvy za podmínky, že Klient
     informuje takové Příjemce Výstupu o           b) Za okolností, kdy jsou všechna nebo část
     skutečnosti, že vydaný Výstup byl editován
     nebo je neúplný.                              ustanovení      tohoto  článku  podle

11. Platnost a výklad                              pravomocného rozhodnutí soudu považována

a) Jakákoli ustanovení Smlouvy, která mají         za neplatná, celková odpovědnost Deloitte a
     výslovně či z povahy věci přetrvat zánik
     nebo ukončení této Smlouvy, zůstávají         všech dalších Společností skupiny Deloitte
     v platnosti i po takovémto zániku nebo
     ukončení, včetně mj. ustanovení, jimiž se     (včetně příslušného personálu) za veškeré
     řídí doba platnosti a ukončení Smlouvy,
     vlastnictví majetku Deloitte, odpovědnost za  Nároky nepřekročí částku, která odpovídá
     škody, záruky, omezení žalob, důvěrnost
     informací, odškodnění, rozhodné právo a       míře jejich zavinění v poměru k veškerým
     řešení sporů.
                                                   dalším příčinám vzniku takového Nároku.
b) Pokud příslušný soud nebo jiný kompetentní
     úřad shledá jakékoli ustanovení této          14. Elektronická komunikace
     smlouvy nevymahatelným jako celek nebo
     jako část, takové ustanovení nebo příslušná   a) Pokud není stanoveno písemně jinak, jsou
     část neovlivní ostatní ustanovení Smlouvy,         Společnosti skupiny Deloitte a skupina
     ale toto nevymahatelné ustanovení bude             Klienta oprávněny používat řádně
     považováno za upravené v rozsahu                   adresované faxy, emaily a hlasovou
     nezbytném k tomu, aby mohlo být                    komunikaci pro citlivé i běžné dokumenty a
     považováno za vymahatelné, při zachování           další komunikaci o této Smlouvě i další
     nejvyšší přípustné míry záměru smluvních           komunikační prostředky používané nebo
     stran stanoveného v tomto dokumentu.               přijaté druhou stranou. Společnosti skupiny
     Všechna ustanovení této Smlouvy platí v            Deloitte mohou také komunikovat
     nejširším rozsahu zákona, ať je to ve              elektronicky s příslušnými úřady, je-li to pro
     smlouvě, stanovách, občanskoprávním                poskytované Služby relevantní.
     sporu (včetně, bez omezení, nedbalosti)
     nebo jinak, bez ohledu na selhání základního  b) Personál společnosti Deloitte může
     účelu nápravy.                                     potřebovat přístup k vlastním systémům a
                                                        údajům společnosti Deloitte. Klient souhlasí,
c) Společnosti skupiny Deloitte jiné než                že povolí (na základě vlastního rozhodnutí)
     Deloitte jsou považovány za třetí strany,          personálu Deloitte používat místní síť Deloitte
     v jejichž prospěch je tato Smlouva                 (Local Area Network) v prostorách Klienta
     sjednána. Každá taková Společnost skupiny          a/nebo poskytne personálu Deloitte
     Deloitte, včetně Subdodavatele, je                 analogové vytáčené spojení nebo internetové
     oprávněna vymáhat ustanovení této                  připojení, aby se mohl hardware společnosti
     Smlouvy.                                           Deloitte (zpravidla přenosné počítače
                                                        společnosti Deloitte používané členy týmu
12. Postoupení                                          pracujícího na zakázce) připojit k síti Deloitte
                                                        pomocí internetového komunikačního
     Bez předchozího výslovného písemného               zařízení Klienta nebo skupiny Klienta. Klient
     souhlasu druhé strany (včetně souhlasu             dále bere na vědomí, že aby mohl personál
     prostřednictvím emailu) nesmí žádná strana         Deloitte pracovat účelně a efektivně z prostor
     tuto Smlouvu postoupit či jinak převést,           Klienta a skupiny Klienta, může potřebovat
     vyjma toho, že společnost Deloitte smí po          přístup k elektronickým datům Klienta nebo
     předchozím řádném upozornění Klienta               skupiny Klienta a také k internetovým
     postoupit jakákoli ze svých práv a závazků         komunikačním zařízením Klienta nebo
     dle této Smlouvy jakékoliv Společnosti             skupiny Klienta pro účely Smlouvy. Deloitte
     skupiny Deloitte či svému právnímu                 bude mít přístup k interním sítím, aplikacím,
     nástupci. Žádná ze stran přímo ani nepřímo         datům nebo dalším systémům Klienta anebo
     neschválí postoupení či převod jakéhokoli          skupiny Klienta pouze pomocí koncového
     Nároku vůči druhé straně vyplývající z této        hardwaru nebo softwaru, který Klient
     Smlouvy třetí straně, to však neplatí              společnosti Deloitte pro tento účel zpřístupní.
     v případě, že je vydáno rozhodnutí o úpadku        Přístup k systémům Klienta a skupiny Klienta
     této druhé strany.                                 ze strany personálu Deloitte bude umožněn
                                                        pouze za takových podmínek, které Klient z
                                                        vlastního rozhodnutí považuje za nezbytné
                                                        na ochranu bezpečnosti a integrity svých dat
                                                        a systémů za předpokladu, že jsou předem
                                                        oznámeny a jsou pro Deloitte přijatelné.

                                                   c) Obě strany berou na vědomí, že internet je
                                                        ze své povahy nechráněný prostředek
                                                        komunikace a že data mohou být
                                                        znehodnocena, sdělení nejsou vždy
                                                        doručována okamžitě (nebo vůbec) a že jiné

                                                                                            14
     metody komunikace mohou být vhodnější.         b) Deloitte si vyhrazuje právo nahradit jakýkoli
     Elektronická sdělení mohou být též napadena         personál Deloitte.
     viry. Každá strana bude odpovědná za
     ochranu svých vlastních systémů a zájmů a      c) Personál Deloitte zůstane neustále pod
     v maximálním rozsahu dovoleném zákonem              dohledem a kontrolou Deloitte, pokud
     nebude z žádného titulu (smlouva,                   Klientovi nebude uděleno pověření dávat
     občanskoprávní delikt či jinak) odpovědná           personálu Deloitte pokyny. V takovém
     druhé straně za jakoukoli ztrátu, škodu nebo        případě Deloitte nenese žádnou
     opomenutí jakýmkoli způsobem vyplývající            odpovědnost za poskytování Služeb, které
     z používání internetu nebo z přístupu               nebyly schváleny a/nebo revidovány
     jakýchkoli zaměstnanců Společnosti skupiny          společností Deloitte.
     Deloitte k sítím, aplikacím, elektronickým
     datům a jiným systémům Skupiny Klienta.        18. Likvidace pracovní dokumentace

15. Úplná smlouva, úprava a účinnost                     Deloitte si může ponechat kopie dokumentů
                                                         a složek poskytnutých skupinou Klienta v
     Žádná skutečnost diskutovaná před                   souvislosti se Službami pro účely splnění
     podpisem této Smlouvy netvoří, ani                  příslušných zákonů, profesionálních
     nepředstavuje část, této Smlouvy s výjimkou         standardů a interních postupů pro
     případů zopakovaných v této Smlouvě. Tato           uchovávání údajů. Dokumentace související
     Smlouva nahrazuje veškeré předchozí                 se zakázkou, včetně Osobních údajů, tak jak
     dohody, ujednání nebo sdělení, písemná              jsou definovány v článku 21 těchto
     (včetně emailových) nebo ústní, která se            Obchodních podmínek, a Důvěrných
     vztahují k jejímu předmětu. Pokud to tato           informací, bude uchovávána po dobu 10 let
     Smlouva výslovně neumožňuje, žádné                  následujících po skončení tohoto smluvního
     změny této Smlouvy nebudou účinné, pokud            vztahu nebo po dobu, která je v souladu s
     nejsou vyhotoveny písemně (jinak jsou               požadavky právních předpisů proti legalizaci
     neplatné) a podepsány oprávněnými zástupci          výnosů z trestné činnosti nebo jiných
     obou stran, nicméně rozsah Služeb však              příslušených právních předpisů.
     může být měněn na základě dohody stran
     v písemné formě, včetně e-mailu či faxu.       19. Marketing a použití jména
     Pokud společnost Deloitte již zahájila práce
     (např. sběr informací, plánování projektu           Společnosti skupiny Deloitte ani skupina
     nebo poskytnutí počáteční rady) na žádost           Klienta nebudou používat ochrannou
     Klienta, pak Klient souhlasí, že tato Smlouva       známku, označení služeb, logo a/nebo firmu
     je účinná k datu zahájení takovéto práce, a         druhé strany v externích publikačních
     to buďto s retrospektivním účinkem, je-li           materiálech bez předchozího písemného
     příslušnými zákony dovolen, nebo v důsledku         souhlasu druhé strany (včetně souhlasu
     vzájemného uznání stran, že celá tato               prostřednictvím emailu). Společnosti
     Smlouva představuje písemné potvrzení               skupiny Deloitte mohou odkazovat na jména
     ústního ujednání uzavřeného mezi stranami           skupiny Klienta a poskytování Služeb a
     při zahájení takové práce.                          mohou používat logo Klienta (i)
                                                         v marketingu, publikačních materiálech a
16. Ostatní klienti                                      nabídkách pro doložení svých zkušeností a
                                                         (ii) v interních datových systémech.
     Žádné ustanovení této Smlouvy nezakazuje
     ani neomezuje Společnosti skupiny Deloitte,    20. Sestavy, modely a nástroje
     včetně společnosti Deloitte, v tom, aby
     poskytovaly služby jiným klientům (včetně           V průběhu poskytování Služeb může
     služeb, které jsou stejné nebo podobné              Deloitte odkazovat na sestavy, modely nebo
     Službám) nebo používaly či sdílely pro              nástroje (společně „Modely“), které Klient
     jakýkoli účel znalosti, zkušenosti nebo             poskytuje společnosti Deloitte nebo u nichž
     dovednosti používané při poskytování                Klient společnost Deloitte žádá, aby z nich
     Služeb, získané při něm nebo z něj                  vycházela („Modely Klienta“), nebo které
     vyplývající (v souladu s povinnostmi                Deloitte jinak používá v souvislosti se
     zachování o důvěrnosti informací uvedenými          Službami („Modely Deloitte“). Veškeré
     v ustanovení 10), a to i v případě, že zájmy        Modely mají omezení a nemusí produkovat
     těchto ostatních klientů konkurují zájmům           validní výsledky pro všechny možné
     skupiny Klienta. Rovněž v rozsahu, v jakém          kombinace vstupních dat s tím, že skutečné
     společnost Deloitte má informace, které             a potenciální chyby nemusí být zjištěny.
     získala pod podmínkou zachování                     Není-li ve Smlouvě výslovně sjednáno jinak:
     mlčenlivosti jiného klienta či jiné třetí           (i) společnost Deloitte nebude odpovědná za
     strany, není společnost Deloitte povinna            revizi, testování nebo detekci chyb v
     sdělit jakémukoli členovi Skupiny Klienta           Modelech Klienta, (ii) žádný Model Deloitte
     nebo je použít ve prospěch Skupiny Klienta,         nebude poskytnut nebo používán jako
     i když by mohly být ke Službám relevantní.          Výstup, a (iii) pokud Deloitte poskytne
                                                         jakýkoli Model Deloitte pro vysvětlení nebo
17. Personál                                             ilustraci Výstupu, Deloitte neposkytuje
                                                         tvrzení, záruku nebo závazek (výslovný či
a) Pokud Služby poskytované Klientovi                    implicitní) jakéhokoli druhu o přesnosti,
     nevyžadují stálou přítomnost personálu
     Deloitte, společnost Deloitte si vyhrazuje                                                                          15
     právo používat personál Deloitte pro další
     činnosti.
     udržitelnosti a přiměřenosti takového               out-deloitte/articles/deloitte-ce-privacy-
     Modelu Deloitte pro vlastní potřeby Klienta.        statement-for-clients.html (dále jen
                                                         „Prohlášení Deloitte o ochraně osobních
21. Ochrana osobních údajů                               údajů“). Jestliže to nevyžaduje nepřiměřené
                                                         úsilí, Klient zajistí, aby byly subjekty údajů
a) Definice                                              (jeho příslušní zaměstnanci, zástupci,
                                                         dodavatelé a klienti) informovány o
     „Osobní údaje“ označují jakékoliv osobní            Prohlášení Deloitte o ochraně osobních
     údaje, jak jsou definovány Právními                 údajů.
     předpisy v oblasti ochrany osobních údajů,
     které jsou zpracovávány v rámci                d) Každá smluvní strana musí při zpracování
     poskytování Služeb nebo v souvislosti s             Osobních údajů dodržovat Právní předpisy v
     poskytováním Služeb.                                oblasti ochrany osobních údajů.

     „Právní předpisy v oblasti ochrany osobních    22. Stejnopisy a jazyk
     údajů“ označují následující právní předpisy v
     rozsahu, v jakém se v příslušném okamžiku           Tato Smlouva může být podepsána v
     aplikují: (a) vnitrostátní právní předpisy          jakémkoli počtu stejnopisů (ať jde o
     implementující Směrnici 95/46/ES o                  stejnopisy ve formě originálu nebo faksimile
     ochraně fyzických osob v souvislosti se             nebo .pdf přílohy k emailu). Každý
     zpracováním osobních údajů a o volném               podepsaný stejnopis bude považován za
     pohybu těchto údajů, jakož i Směrnici               originál Smlouvy, ale všechny stejnopisy
     2002/58/ES o soukromí a elektronických              společně tvoří jeden a ten samý nástroj.
     komunikacích; (b) Obecné nařízení o                 Pokud existují verze Smlouvy v angličtině a
     ochraně osobních údajů ((EU) 2016/679) a            jiném jazyce, v případě nesouladu mezi
     (c) jakékoliv další vnitrostátní právní             verzemi je rozhodující verze anglická.
     předpisy týkající se ochrany osobních údajů.
                                                    23. Řešení sporů
      „Příjemce Osobních údajů“ označuje
     fyzickou nebo právnickou osobu, orgán               Strany souhlasí, že se pokusí v dobré víře
     veřejné moci, agenturu nebo jiný subjekt,           vyřešit jakýkoli spor nebo nárok (včetně
     jemuž jsou osobní údaje poskytnuty, jak je          nároků na zápočet pohledávek, nároků
     dále definován Právními předpisy v oblasti          souvisejících s jakoukoli fakturou nebo
     ochrany osobních údajů.                             fakturovanou částkou a protinároků), který
                                                         může vzniknout v souvislosti s platností,
     „Správce Osobních údajů“ označuje správce           účinkem, výkladem nebo plněním právního
     nebo správce údajů, jak je definován                vztahu založeného touto Smlouvou nebo ve
     Právními předpisy v oblasti ochrany                 spojení s touto Smlouvou, a to okamžitě
     osobních údajů.                                     pomocí jednání mezi vyšším vedením.
                                                         Pokud nebude záležitost vyřešena do 60 dní
     „Zpracovatel Osobních údajů“ označuje               od okamžiku, kdy ji projednalo vyšší vedení,
     zpracovatele nebo zpracovatele údajů, jak           pak může být v dané záležitosti zahájeno
     je definován Právními předpisy v oblasti            právní řízení. Nic v tomto ustanovení
     ochrany osobních údajů.                             nezabrání žádné ze stran kdykoli během
                                                         nebo po zahájení procesu řešení sporu
b) Informace o zpracování Osobních údajů                 zahájit právní řízení na ochranu práv
                                                         duševního vlastnictví, obchodních tajemství
     Smluvní strany berou na vědomí, že Osobní           nebo důvěrných informací nebo zachování
     údaje poskytnuté Klientem, jeho                     jakéhokoli zákonného práva nebo
     personálem či zástupci budou zpracovány             opravného prostředku.
     společností Deloitte jakožto Správcem
     Osobních údajů pro následující účely, resp.    24. Rozhodné právo a místní příslušnost
     v souvislosti s následujícím: (i) poskytnutí
     Služeb; (ii) zajištění souladu s příslušnými        Tato Smlouva a veškeré záležitosti, které se
     právními, regulatorními nebo profesními             k ní vztahují (včetně mimosmluvních
     požadavky; (iii) řešení požadavků nebo              závazků) se řídí a jsou vykládány v souladu
     komunikací od příslušných orgánů; (iv)              se zákony země, kde má společnost skupiny
     administrace smluv, finanční účetnictví,            Deloitte uzavírající tuto Smlouvu sídlo.
     soulad s interními předpisy, analýza rizik, a       Jakákoli žaloba vztahující se k této Smlouvě
     vztahy s klienty; (v) využití systémů a             či Službám nebo z nich vyplývající bude
     aplikací (hostovaných nebo interních) pro           podána a jakékoli řízení bude vedeno
     služby informačních technologií a                   výlučně výhradně soudy v zemi, kde má
     informačních systémů (dále jen „Účely“).            sídlo společnost skupiny Deloitte, která tuto
                                                         Smlouvu uzavřela. Za podmínky uvedené v
     Pro výše uvedené Účely mohou být Osobní             článku 23 se smluvní strany tímto výslovně
     údaje zpřístupněny/předány Příjemcům                a neodvolatelně (i) podřizují výhradní
     Osobních údajů (včetně Správců Osobních             jurisdikci těchto soudů pro účely jakékoli
     údajů a Zpracovatelů Osobních údajů), a             žaloby nebo řízení a (ii) v maximálním
     mohou být těmito Příjemci Osobních údajů            rozsahu, který povoluje zákon, se vzdávají
     zpracovány, jak je uvedeno v Prohlášení             jakýchkoliv námitek nepříslušnosti soudu a
     Deloitte o ochraně osobních údajů.                  projednávání takovéto žaloby před
                                                         příslušnými soudy.
c) Článek 21 b) je jen shrnutím Prohlášení
     Deloitte o ochraně osobních údajů, jehož                                                                            16
     celé znění je k dispozici zde:
     https://www2.deloitte.com/ce/en/pages/ab
25. Oprávněné osoby                                        požadované v Objednávce prací. Společnost
                                                           Deloitte může odmítnout přijetí Objednávky
     Pokud si jakákoli třetí strana přeje spoléhat         prací. Odmítnutí Objednávky prací může být
     se na Výstup (a/nebo jeho návrhy) a stát se           provedeno písemně, faxem, e-mailem nebo
     Oprávněnou osobou definovanou v této                  ústně. Společnost Deloitte však tak nesmí
     Smlouvě, taková třetí strana musí nejprve             učinit bezdůvodně a je povinna Klientovi
     uzavřít smlouvu se společností Deloitte ve            sdělit důvod písemně, faxem, emailem nebo
     formě přijatelné pro Deloitte, podle níž tato         ústně.
     strana přijímá podmínky této Smlouvy
     (které podléhají změnám odsouhlaseným           c) Klient může zrušit Objednávku prací pouze
     Deloitte se třetí stranou), Deloitte se bude k        písemně, faxem nebo emailem. Klient
     této straně chovat jako k Oprávněné osobě             společnosti Deloitte poskytne náhradu za
     v souladu s touto Smlouvou a přijme                   realizované Služby a výdaje vzniklé do data
     povinnost péče vůči ní ve vztahu k Výstupu            účinnosti zrušení Objednávky prací.
     (a/nebo jeho návrhům). Deloitte neponese
     odpovědnost vůči jakékoli straně, která se      28. Střet zájmů
     společností Deloitte neuzavře výše
     uvedenou smlouvu.                                    Společnost Deloitte v přiměřené míře
                                                          kontroluje možné střety zájmů před
26. Školení                                               poskytnutím Služeb Klientovi. Jelikož však
                                                          Deloitte poskytuje řadu různých odborných
a) Jakákoli zakázka ve vztahu ke školení nebo             služeb mnoha klientům, nemůže určit
     instruktáži personálu Klienta bude prováděna         všechny situace, kde mohlo dojít ke střetu
     jako zakázka s vynaložením přiměřeného               se zájmy Klienta. Klient proto bude bez
     úsilí a bude podléhat poskytnutí včasných a          zbytečného odkladu informovat společnost
     správných informací ze strany Klienta o              Deloitte o jakémkoli možném střetu zájmů
     kvalifikaci, vzdělání a zkušenostech                 ovlivňujícím Služby poskytované Klientovi.
     účastníků školení.                                   Pokud Deloitte nebo Klient odhalí možný
                                                          střet zájmů a Deloitte předpokládá, že
b) Veškerá komunikace Deloitte ve vztahu ke               zájmy Klienta mohou být řádně chráněny
     školení nebo instruktážnímu programu musí            implementací vhodných postupů, Deloitte
     být chápána jako akademická a pouze pro              tyto postupy s Klientem projedná a
     vzdělávací účely a nesmí být vykládána jako          odsouhlasí.
     odborná rada ani na ni nelze jako na
     odbornou radu spoléhat.                         29. Závěrečná ustanovení

c) Deloitte má právo kombinovat, odkládat                 Tyto Obchodní podmínky jsou platné a
     nebo přemísťovat studijní program, kurz              účinné k 1. lednu 2018. Pro odstranění
     nebo školení s jedním nebo více jinými               pochybností jsou tyto Obchodní podmínky
     studijními programy, kurzy nebo školeními v          účinné a závazné pro Klienta od data
     souladu s povinnostmi zachování důvěrnosti           účinnosti Smluvního dopisu. Tato verze
     informací uvedenými v ustanovení 10 výše.            nahrazuje předcházející verze bez ohledu na
                                                          jiné podmínky obsažené v jakýchkoli
27. Objednávky prací                                      nabídkách nebo podobných dokumentech.
                                                          Deloitte si vyhrazuje právo tyto Obchodní
a) Služby, nebo jejich část, budou poskytovány            podmínky podle potřeby aktualizovat
      na základně pokynů obsahujících popis               a/nebo je doplňovat o dodatečné podmínky
      požadovaných Služeb dodaných Klientem               specifické pro jednotlivé poradenské Služby.
      společnosti Deloitte („Objednávka prací“).          Jakákoliv Objednávka prací schválená nebo
      Objednávka prací může být provedena                 podepsaná Klientem pro společnost Deloitte
      písemně, faxem, emailem nebo ústně.                 následující po předchozím a včasném dodání
                                                          aktualizovaných Obchodních podmínek je
b) Objednávka prací je přijata a potvrzena tou            považováno za potvrzení a odsouhlasení
      z následujících událostí, která nastane             změn Obchodních podmínek Klientem.
      dříve: (i) společnost Deloitte doručí
      potvrzení Objednávky prací Klientovi nebo
      (ii) společnost Deloitte poskytne Služby

                                                     17
      Příloha č. 4
Plná moc Jana Marka

                                                                                                     18
19