Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva o poskytování služeb uzavřená v souladu s ustanovením § 1746 odst. 2. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) mezi společností Deloitte Advisory s.r.o. se sídlem Karolinská 654/2, Praha 8, PSČ 186 00, Česká republika, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíle C, vložce 113225, zastoupenou Mgr. Janem Markem, partnerem, na základě plné moci ze dne 27. 11. 2017 (kopie tvoří nedílnou součást této Smlouvy) IČO: 27582167, DIČ: CZ27582167 bankovní spojení: ING Bank N. V., Českomoravská 2420/15, 190 00 Praha 9 číslo účtu CZK: 1000037000/3500, IBAN: CZ31 3500 0000 0010 0003 7000, číslo účtu EUR: 1330037003/3500, IBAN: CZ37 3500 0000 0013 3003 7003 (dále jen „Deloitte“) a společností POVED s. r. o. se sídlem Nerudova 982/25, Jižní Předměstí, 301 00 Plzeň, Česká republika, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Plzni, oddíle C, vložce 24706, zastoupenou Ing. Zděnkou Kmochovou, jednatelem IČO: 29099846, DIČ: CZ29099846 bankovní spojení: Raiffeisenbank a.s., Hvězdova 1716/2b, PSČ 140 78 Praha 4 číslo účtu CZK: 5003009011/5500 (dále jen „Klient“) Na Deloitte a Klienta je dále odkazováno jednotlivě jako na „smluvní stranu“, případně dohromady jako na „smluvní strany“. 1 Obě smluvní strany se dohodly, že budou vázány následujícím zněním této Smlouvy o poskytování služeb, která je definována v Obchodních podmínkách jako Smluvní dopis (dále jen „Smluvní dopis“). Článek 1. Úvodní ustanovení 1.1 Účelem tohoto Smluvního dopisu je stanovit podmínky a pravidla pro poskytování určitých odborných poradenských služeb (dále jen „Služby“) ze strany Deloitte Klientovi a podmínky součinnosti ze strany Klienta. 1.2 Služby budou poskytovány v souladu s tímto Smluvním dopisem, jeho přílohami, včetně Přílohy č. 3 Obchodní podmínky Deloitte CE (dále jen „Obchodní podmínky“), přičemž všechny přílohy tvoří nedílnou součást Smluvního dopisu. 1.3 Rozsah Služeb je podrobněji vymezen v Příloze č. 1 tohoto Smluvního dopisu. 1.4 Termín „Smlouva“ odkazuje na ujednání tohoto Smluvního dopisu včetně veškerých jeho příloh. Termíny nedefinované v tomto Smluvním dopise mají význam specifikovaný v Obchodních podmínkách. V případě rozporu mezi tímto Smluvním dopisem a jeho přílohami mají Smluvní dopis a Přílohy č. 1 a 2 v příslušném rozsahu přednost před Obchodními podmínkami. Článek 2. Předmět Smlouvy 2.1 Předmětem této Smlouvy je závazek Deloitte poskytovat Služby, jejichž rozsah je vymezen v Příloze č. 1, a tomu odpovídající závazek Klienta uhradit za tyto Služby odměnu způsobem v této Smlouvě dále stanoveným. 2.2 Klient bere na vědomí, že součástí Služeb není poskytnutí jakékoliv rady, návodu nebo závazného doporučení ohledně postupu Klienta učiněného nebo plánovaného v návaznosti na poskytnuté Služby. Předmětem této Smlouvy je poskytnutí Služeb sestávajících se z odborné analýzy informací, které byly poskytnuty Deloitte v souvislosti s touto Smlouvou nebo jsou součástí zadání dle této Smlouvy. Pokud Klient vezme v úvahu při svém rozhodování analýzu, která je součástí Služeb (dále jen „Analýza“), je si vědom toho, že Analýza byla vytvořena pouze z informací, které byly Deloitte v době přípravy Analýzy známy, a že tedy nemusí zahrnovat všechny skutečnosti, aspekty či okolnosti, nutné pro učinění takového rozhodnutí. V důsledku toho některé potenciálně důležité skutečnosti pro učinění takového rozhodnutí nemusí být specificky zohledněny nebo analyzovány. Deloitte proto nepřebírá žádnou odpovědnost za úplnost nebo vhodnost informací obsažených v Analýze, nebo jiných výstupech Služeb, pro veškeré účely sledované Klientem. Klient nese výlučnou odpovědnost za vlastní vyhodnocení situace a vhodnost informací a názorů poskytnutých Deloitte pro jím sledovaný účel. 2.3 Dohodnou-li se Klient a Deloitte na dalších službách neuvedených v Příloze č. 1, tyto služby (včetně jejich očekávaného rozsahu, náplně a obchodních podmínek Deloitte) budou smluvními stranami specifikovány a dohodnuty v dalších samostatných dodatcích k této Smlouvě. Článek 3. Cena za Služby a platební podmínky 3.1 Klient se zavazuje platit Deloitte za plnění provedená na základě této Smlouvy cenu uvedenou v Příloze č. 2 (dále jen „Cena za Služby“). 3.2 Klient výslovně souhlasí s možností elektronické formy fakturace za podmínek stanovených touto Smlouvou a platnými právními předpisy. Faktura společnosti Deloitte bude považována za doručenou okamžikem zaslání na e-mailovou adresu určenou Klientem pro zasílání faktur. Klient je povinen společnost Deloitte neprodleně informovat o jakékoliv změně e-mailové adresy pro zasílání faktur a zajistit řádnou funkčnost jím uvedené e-mailové adresy po dobu trvání této Smlouvy. Jestliže bude z okolností zřejmé, že fakturu nelze doručit na e-mailovou adresu určenou Klientem pro zasílání faktur, např. se zpráva vrátí jako nedoručitelná, bude neprodleně na adresu sídla Klienta zaslána faktura v papírové podobě, přičemž však faktura bude splatná v termínu, jakoby byla úspěšně doručena Klientovi prostřednictvím emailu. Pro účely elektronické fakturace se stanovuje níže uvedená emailová adresa pro zasílání faktur: 2 E-mail: vrbkovae@poved.cz; kmochova@poved.cz Článek 4. Trvání Smlouvy 4.1 Smlouva je uzavřena na dobu určitou, a to do okamžiku řádného splnění všech povinností vyplývajících z této Smlouvy oběma smluvními stranami, tj. do poskytnutí Služeb uvedených v Příloze č. 1 a do úplného uhrazení veškerých odměn definovaných v této Smlouvě ze strany Klienta. Ustanovení 11 Obchodních podmínek tímto není dotčeno. 4.2 Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Pokud se na Smlouvu vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím registru smluv ve smyslu zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a registru smluv, nabývá Smlouva účinnosti nejdříve dnem jejího uveřejnění prostřednictvím registru smluv. Článek 5. Oznámení 5.1 Adresy, telefonní čísla a e-maily smluvních stran pro účely této Smlouvy budou následující: Deloitte: Deloitte Advisory s.r.o. K rukám: Mgr. Jana Marka Karolinská 654/2 186 00 Praha 8 - Karlín Česká republika tel.: +420 737 210 670 e-mail: jmarek@deloitteCE.com Klient: POVED s. r. o. K rukám: Ing. Zděnky Kmochové Nerudova 982/25, Jižní Předměstí, 301 00 Plzeň Česká republika tel.: +420 602 452 566 e-mail: kmochova@poved.cz Článek 6. Všeobecné podmínky 6.1 Obchodní podmínky tvořící Přílohu č. 3 představují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 občanského zákoníku nedílnou součást tohoto Smluvního dopisu. Článek 7. Zdroje informací a povinnosti Klienta 7.1 Klient souhlasí a schvaluje, aby společnost Deloitte při plnění Služeb: a) vycházela výhradně z informací získaných od Klienta, případně též ze všeobecně uznávaných veřejných zdrojů, b) neprováděla nezávislé ověřování přesnosti a úplnosti těchto informací, pakliže se k tomu nezavázala v této Smlouvě či neuzavřela k tomuto účelu jinou smlouvu, c) nepřebírala odpovědnost za přesnost a úplnost těchto informací, a d) mohla v souladu s předchozími body takové nezávislé ověřování nebo takovou odpovědnost odmítnout a odepřít. 7.2 Pokud kdykoli v průběhu plnění povinností vyplývajících z této Smlouvy bude mít Klient důvod se domnívat, že společnost Deloitte nemá k dispozici veškeré potřebné informace, a není ji tak umožněno řádné porozumění příslušným skutečnostem a okolnostem týkajícím se poskytovaných Služeb, zavazuje se Klient okamžitě společnost Deloitte o takové skutečnosti informovat. 7.3 Klient prohlašuje, že materiály a informace zpřístupněné Klientem společnosti Deloitte nebo ty, které mají být poskytnuty společnosti Deloitte jakoukoliv třetí stranou, nejsou dokumenty či informace zatížené právy třetích osob a v případě, že se o takové materiály či informace jedná, je Klient oprávněn poskytnout tyto informace společnosti Deloitte či Společnostem 3 skupiny Deloitte, případně ostatním subdodavatelům společnosti Deloitte účastnícím se plnění této Smlouvy. Článek 8. Závěrečná ujednání 8.1 Obě smluvní strany se seznámily s obsahem této Smlouvy a souhlasí, že budou vázány jejími ujednáními. 8.2 Veškeré změny nebo dodatky ke Smlouvě musejí být provedeny písemně. Jakékoliv změny návrhu Smlouvy nebo návrhu dodatku Smlouvy budou smluvní strany považovat za nový návrh Smlouvy nebo nový návrh dodatku Smlouvy. Smluvní strany použití § 1740 odst. 3, občanského zákoníku, vylučují. Klient bere v potaz a souhlasí s článkem 6 Obchodních podmínek omezujícím odpovědnost za škodu. Smluvní strany se dohodly, že se obchodní zvyklosti ve smyslu ustanovení § 558 odst. 2 občanského zákoníku při výkladu této Smlouvy nepoužijí. 8.3 Tato Smlouva bude vyhotovena ve dvou (2) stejnopisech s platností originálu. Každá smluvní strana obdrží jeden stejnopis včetně příloh, které tvoří nedílnou součást Smlouvy. 8.4 Smluvní strany prohlašují, že text této Smlouvy vzájemně projednaly a že ve věci jejího obsahu i znění dosáhly úplné shody. Na důkaz toho, že text Smlouvy zcela odpovídá vůli smluvních stran a že nebyl podepsán v tísni ani za nápadně nevýhodných podmínek, smluvní strany připojují své podpisy. V Praze dne …………………… V …………………… dne …………………… Deloitte Advisory s.r.o. POVED s. r. o. Jan Marek, partner Ing. Zděnka Kmochová, jednatel na základě plné moci 4 Příloha č. 1 Rozsah Služeb Služby budou zahrnovat přípravu analýzy srovnávající dopad změn vybraných parametrů dvou veřejných zakázek na služby v přepravě cestujících ve veřejné drážní osobní dopravě v Plzeňském kraji na cenu za tyto služby jako Kč/vlakokilometr. Vybrané parametry dle předchozí věty budou zahrnovat odpisy dlouhodobého majetku (zejména kolejových vozidel), úrokové náklady na dluhové financování a rozdílné bankovní záruky. Výběr konkrétních parametrů pro účely jejich použití ve výpočtech, které budou prováděny v rámci analýzy uvedené výše v tomto odstavci, bude podléhat schválení Klientem. Výstupem Služeb bude zpráva v českém jazyce (dále jen „Výstup“), která bude obsahovat popis zadání a závěry analýzy. Za předpokladu, že veškeré informace a dokumenty, které budou potřebné k realizaci Služeb, budou Klientem poskytnuty včas a ve formě, která umožní Deloitte řádné poskytnutí Služeb v souladu s podmínkami stanovenými v této Smlouvě, bude předběžná verze Výstupu odeslána Klientovi v sobotu 8. prosince 2018. Omezení použití Výstup je určen výhradně pro interní účely Klienta. Klient není oprávněn použít Výstup pro jiné účely, než pro účel specifikovaný v této Smlouvě. Klient není oprávněn poskytnout, či jakkoli zpřístupnit žádné třetí osobě, s výjimkou svých společníků, Výstup Služeb, ani jakékoli jeho kopie či pracovní verze, bez předchozího písemného souhlasu Deloitte (který nebude bezdůvodně odepřen) a bez uzavření Dopisu o odškodnění (Hold Harmless Letter) v podobě akceptovatelné pro Deloitte. Klient je oprávněn poskytnout či zpřístupnit Výstup Služeb dle předchozí věty svým společníkům pouze pro informační účely a současně za podmínky, že tyto osoby zachovají o Výstupu mlčenlivost a Deloitte nebude mít vůči nim jakoukoliv povinnost či odpovědnost ve vztahu k Výstupu. Smluvní strany se v souladu s uvedeným v předchozím odstavci výslovně dohodly, že Klient není oprávněn poskytnout, či jakkoli zpřístupnit Výstup Služeb, ani jakékoli jeho kopie či pracovní verze, společnosti České dráhy, a.s., se sídlem Praha 1, Nábřeží L. Svobody 1222, PSČ 11015, Česká republika, IČO: 70994226, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíle B, vložce 8039 (dále jen „České dráhy“), ani jakýmkoli osobám, které podle potřeby přímo nebo nepřímo kontroluje, jsou kontrolovány nebo jsou pod společnou kontrolou společnosti České dráhy, a/nebo které jsou se společností České dráhy ekonomicky, právně či obdobně propojeny. Souhlas s poskytnutím či zpřístupněním Výstupu Služeb, nebo jeho kopie či pracovní verze, osobám uvedeným v předchozí větě je Deloitte oprávněn bezdůvodně odepřít. 5 Příloha č. 2 Cena a platební podmínky Cena za Služby specifikované v Příloze č. 1 bude vypočtena na základě času stráveného poskytováním těchto Služeb a jednotné hodinové sazby 3 600 Kč bez DPH, její maximální výše však bude činit 216 000 Kč bez DPH. Cena za Služby nezahrnuje náklady spojené s poskytováním Služeb ve smyslu ujednání článku 3 písm. c) Obchodních podmínek. Nastanou-li nepředvídatelné okolnosti, jejichž důsledkem bude nutnost Cenu za Služby navýšit, smluvní strany tímto prohlašují a potvrzují, že budou o takovém navýšení v dobré víře jednat. Faktura na Cenu za Služby bude vystavena při ukončení poskytování Služeb. Současně budou vyúčtovány výdaje za dobu trvání závazku (dle ujednání článku 3 písm. c) Obchodních podmínek). V případě, že se Klient a Deloitte dohodnou na poskytnutí dalších Služeb nad rámec specifikovaný v Příloze č. 1, bude za poskytnutí takových dalších Služeb náležet Deloitte odměna, která bude vypočtena na základě času stráveného poskytováním takových dalších Služeb a jednotné hodinové sazby 3 600 Kč bez DPH. K odměně za poskytování Služeb bude vždy připočtena DPH v příslušné sazbě. 6 Příloha č. 3 Obchodní podmínky Deloitte CE 1. Smlouva a smluvní strany c) Společnost Deloitte může zadat zajištění a) Ujednání Smlouvy a/nebo Smluvního dopisu jakýchkoli Služeb dle této Smlouvy jakékoliv a/nebo Objednávky prací a jakýchkoli jiných příloh, než jsou tyto Obchodní podmínky jiné Společnosti skupiny Deloitte a/nebo jiné („Smluvní dopis“), vydaných Deloitte Advisory s.r.o., IČO: 27582167, se sídlem: třetí straně jako subdodavateli (společně Praha 8, Karolinská 654/2, PSČ: 18600, Česká republika, zapsanou v obchodním „Subdodavatel“). Vztah Klienta je pouze se rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, spis. zn.: C 113225 („Deloitte“) a společností Deloitte jako se subjektem, adresovaných subjektu identifikovanému ve Smluvním dopise („Klient“) a tyto Obchodní který se smluvně zavázal k poskytování podmínky (společně „Smlouva“) tvoří úplnou dohodu mezi Klientem a Deloitte ve Služeb. Každá smluvní strana je nezávislou vztahu ke službám, dodávkám a výsledkům práce, které jsou popsány v příslušném smluvní stranou a žádná z nich není Smluvním dopise a které mají být poskytnuty společností Deloitte (včetně zprostředkovatelem, distributorem, Výstupů definovaných níže), a ve vztahu k odpovědnostem společnosti Deloitte za ně zaměstnavatelem, partnerem, („Služby“). Použitelnost těchto Obchodních podmínek může být vyloučena nebo zmocněncem, společníkem ve společném omezena pouze zákonem, nařízeními nebo výslovnou písemnou dohodou mezi Deloitte podniku, spoluvlastníkem nebo zástupcem a Klientem. Termíny s velkými písmeny, které nejsou definovány v Obchodních druhé smluvní strany ani za něj nebude podmínkách, mají význam vymezený ve Smluvním dopise. Pokud dojde k rozporu považována. mezi zněním těchto Obchodních podmínek a Smluvním dopisem, má přednost znění d) Společnost Deloitte zůstává odpovědná vůči Smluvního dopisu. Klientovi za všechny Služby, které jsou nebo b) Pro účely této Smlouvy znamená termín „Klient“ subjekt, který podepsal Smluvní budou poskytovány podle této Smlouvy, dopis, a/nebo člena(y) skupiny Klienta, kteří jsou smluvní stranou nebo jsou včetně Služeb poskytovaných ze strany identifikováni v příslušném Smluvním dopise. Klient prohlašuje a zaručuje, že má jejích Subdodavatelů. Tudíž v maximálním pravomoc a pověření (a) podepsat Smlouvu a (b) zavázat sebe a členy skupiny Klienta přípustném rozsahu dle platného práva identifikované ve Smluvním dopise. Pro účely této Smlouvy znamená termín nemá (a) žádná ze Společností skupiny „Oprávněná osoba“ takové osoby (pokud existují), (a) které Deloitte a Klient Deloitte (kromě Deloitte) odpovědnost vůči odsouhlasili ve Smluvním dopise a které mohou mít užitek z Výstupu (nebo z jeho skupině Klienta, (b) Klient nevznese žádný částí) a mohou se na něj (nebo na jeho část) spoléhat a (b) přijaly podmínky této nárok ani nezahájí žádné řízení jakékoli Smlouvy na základě písemných ujednání se společností Deloitte, jak je podrobně povahy (ať jde o smlouvu, občanskoprávní specifikováno v ustanovení 25 níže, ale žádná Oprávněná osoba nebude stranou delikt, porušení zákonné povinnosti nebo této Smlouvy. Termín „Příjemce Výstupu“ znamená takové osoby, včetně mj. Klienta, jinou záležitost, a to včetně mj. žaloby pro skupinu Klienta a Oprávněné osoby, (i) u nichž Deloitte a Klient odsouhlasili, že nedbalost) žádným způsobem s ohledem na mohou mít přístup k Výstupu (nebo jeho části) a (b) přijaly ty podmínky Smlouvy, Smlouvu nebo v souvislosti s ní proti které Deloitte v jednotlivých případech požaduje. Příjemce Výstupu, který není jakékoli Společnosti skupiny Deloitte (kromě Klientem a/nebo součástí skupiny Klienta, není stranou Smlouvy. Deloitte) a (c) Klient zároveň zajistí, že žádný člen skupiny Klienta, který není stranou Smlouvy, nevznese nárok ani nezahájí řízení jakékoli povahy (ať jde o smlouvu, občanskoprávní delikt, porušení zákonné povinnosti nebo jinou záležitost, a to včetně mj. žaloby pro nedbalost) jakýmkoli způsobem s ohledem na Smlouvu nebo v souvislosti s ní proti žádné Společnosti skupiny Deloitte. Žádný jednotlivý partner ani zaměstnanec nepřevezme odpovědnost (včetně odpovědnosti sám za sebe) za Služby poskytované podle této Smlouvy. Klient souhlasí, že nevznese žádný nárok vůči jakémukoli jednotlivému partnerovi nebo zaměstnanci Deloitte, jelikož společnost Deloitte zůstává právně odpovědná vůči Klientovi za jednání nebo opomenutí ve vztahu ke Službám poskytovaným za podmínek této Smlouvy. e) Pod pojmem „Společnosti skupiny Deloitte“ se rozumí Deloitte Touche Tohmatsu Limited, společnost s ručením omezeným zárukou („private company limited by guarantee“) založené podle práva Spojeného království Velké Británie a Severního Irska („DTTL“), její členské firmy a jejich příslušné dceřiné a přidružené společnosti (včetně Deloitte), jejich předchůdci, nástupci a postupníci a všichni partneři, vedoucí, členové, vlastníci, ředitelé, zaměstnanci, subdodavatelé a 7 zástupci těchto společností. Není-li v této schválení Klienta. Klient souhlasí, že veškeré Smlouvě uvedeno jinak, DTTL ani žádná údaje, informace a dokumentace nezbytné z jejích členských firem navzájem nenesou pro poskytování Služeb musí být poskytnuty odpovědnost za jednání či opomenutí přímo personálu Deloitte poskytujícímu ostatních členských firem. Každá členská Služby, a to i v případě, že takové údaje, firma DTTL je oddělenou a nezávislou informace a dokumentace již byly právnickou osobou působící pod názvem poskytnuty jinému personálu Deloitte „Deloitte, „Deloitte & Touche“, „Deloitte v průběhu jiné zakázky. Touche Tohmatsu“ či jiným obdobným názvem; služby jsou poskytovány členskými ii. Klient bude výhradně odpovědný mimo jiné firmami a jejich dceřinými nebo přidruženými za: (A) provádění všech manažerských podniky a nikoli DTTL. „Deloitte Central úsudků a rozhodnutí a převzetí všech Europe“ je regionálním sdružením subjektů manažerských odpovědností, (B) jmenování zastřešených společností Deloitte Central osoby, pokud možno z řad vyššího vedení, Europe Holdings Limited, členskou firmou která bude odpovědná za Klientova DTTL ve střední Evropě. Služby jsou rozhodnutí a bude dohlížet na Služby, (C) poskytovány dceřinými a přidruženými provádění dohledu nad Službami a podniky Deloitte Central Europe Holdings posuzování přiměřenosti a výsledků Služeb, Limited, které jsou samostatnými a (D) přijetí odpovědnosti za případné kroky nezávislými právními subjekty. učiněné v návaznosti na výsledky Služeb. 2. Odpovědnosti Klienta a Deloitte iii. Pokud Klient neposkytne společnosti Deloitte přesné a úplné informace, asistenci a) Odpovědnosti Klienta nebo materiály specifikované v tomto článku výše a/nebo pokud Klient neumožní Deloitte i. Klient je odpovědný za stanovení rozsahu přístup k personálu podle podmínek Služeb. Klient poskytne součinnost uvedených v této Smlouvě, Deloitte společnosti Deloitte a jejím Subdodavatelům neponese odpovědnost za žádné prodlení v souvislosti s poskytováním Služeb, včetně nebo vadu ve Službách. Deloitte si dále mj. poskytnutí společnosti Deloitte a jejím vyhrazuje právo prodloužit všechny termíny Subdodavatelům přiměřeného zařízení a o dobu odpovídající každému jednotlivému včasného přístupu k údajům, systémům, prodlení způsobenému Klientem. informacím, prostorám a personálu skupiny Klienta nebo jiných osob, jejichž součinnost iv. Vzniknou-li společnosti Deloitte z výše je nezbytná a jež mají příslušné dovednosti uvedených důvodů další náklady v a zkušenosti pro poskytování Služeb. Klient souvislosti s neplněním závazků ze strany bude odpovědný za řízení takového Klienta, má Deloitte právo vůči Klientovi na personálu a jeho výkonnost, včetně jejich plnou náhradu s tím, že tímto nejsou časových harmonogramů a kvality jejich dotčena ostatní práva dohodnutá v této vstupů a práce. Pokud Klient vyžaduje, aby Smlouvě, včetně mj. práva na náhradu měla společnost Deloitte přístup na webové škody nebo práva na smluvní pokutu, pokud stránky nebo na fórum pro sdílení byla dohodnuta. elektronických dat ve vztahu ke Službám, jež mají být poskytnuty, projedná a v. Klient přijme Výstup a/nebo jiné dodávky odsouhlasí se společností Deloitte konkrétní Služeb v souladu s touto Smlouvou, pokud oblasti a/nebo informace, u nichž Klient (i) splňují požadavky této Smlouvy nebo (ii) vyžaduje, aby se s nimi společnost Deloitte projdou akceptačním testem, jak bylo obeznámila. Klient je odpovědný za činnost sjednáno ve Smluvním dopise. Klient svého personálu a zástupců, za včasnost, neprodleně informuje Deloitte (nejpozději 5 přesnost a úplnost všech údajů a informací dní od doručení Výstupu a/nebo jiné (včetně všech finančních informací a dodávky Služeb), pokud Výstup a/nebo jiné výkazů) poskytnutých společnosti Deloitte a dodávky Služeb nesplňují tyto požadavky jejím Subdodavatelům skupinou Klienta („nesoulad“) a Deloitte dostane dostatek nebo jejím jménem a za implementaci všech času (ale ne méně než 5 pracovních dní) na výstupů, stanovisek, zpráv nebo jiných nápravu takového nesouladu v závislosti na výsledků práce v jakékoli formě („Výstup“) jeho míře a složitosti. Pokud se neuplatní poskytnutých společností Deloitte nebo výše uvedené, Klient souhlasí, že dodávky jejím jménem a/nebo jejími Subdodavateli Služeb (včetně Výstupu) jsou považovány či jejich jménem jako součást Služeb. Pokud za přijaté Klientem během 5 dní po dodání se Klient dozví, že je jakákoli informace v konečné podobě, jak je specifikováno ve nepravdivá nebo zavádějící, bude o takové Smluvním dopise, a pokud je to v této skutečnosti bezodkladně informovat Smlouvě dohodnuto, včetně komentáře Deloitte. Společnost Deloitte a její Klienta k návrhu dodávek nebo návrhu Subdodavatelé mohou používat informace a Výstupu, nebo jakmile je Klient poprvé údaje dodané Klientem nebo jinými osobami v podnikání použije, a to podle toho, která identifikovanými Klientem a spoléhat se na skutečnost nastane jako první. Pokud se ně bez ověření. Poskytování Služeb závisí na nepředpokládá dodání žádného výsledku včasném plnění odpovědností ze strany práce (Výstupu) společností Deloitte, Služby Klienta podle této Smlouvy a včasných jsou považovány za poskytnuté, pokud rozhodnutích a schváleních Klienta Klient vůči nim nevznese žádné námitky v souvislosti se Službami. Společnost nebo pokud nepožádá o provedení dalších Deloitte a její Subdodavatelé mají právo prací v důsledku zjištěných vad během 5 dní spoléhat se na všechna rozhodnutí a po poskytnutí poslední části takových 8 Služeb, jak jsou definovány ve Smluvním upravit standardní hodinové sazby na dopise. základě ekonomických okolností, jako jsou mj. tržní trendy, míra inflace nebo kolísání b) Odpovědnosti Deloitte měny. Deloitte bude Klienta informovat, pokud se standardní hodinové sazby i. Deloitte ponese odpovědnost pouze za rady stanovené v eurech zvýší. a doporučení. Deloitte nenese odpovědnost za finanční účetnictví a právní rady. c) Cena za Služby nezahrnuje výdaje vzniklé Poskytované Služby nejsou závazné pro Deloitte v souvislosti s poskytováním Služeb. žádné státní nebo regulační orgány či soudy Přiměřené výdaje vzniklé Deloitte, včetně a nepředstavují tvrzení ani záruku, že státní cestovních výdajů a diet, výdaje vzniklé či regulační orgány nebo soudy budou s poskytováním informací vyžadovaných jakýmkoli Výstupem souhlasit. Veškeré zákonem, soudním rozhodnutím/nařízením Služby poskytnuté společností Deloitte nebo nebo nařízením regulačních úřadů nebo jejím jménem budou vycházet ze zákonů, výdaje vzniklé vytvářením dokumentu pro nařízení, případů, rozhodnutí a dalších předložení třetím stranám na žádost Klienta zákonných práv účinných v době, kdy jsou a na základě jiných událostí vedoucích ke konkrétní služby poskytovány. Následné vzniku nákladů po poskytnutí Služeb, jakož i změny výše uvedeného (o nichž Deloitte zboží a služby pořízené v souvislosti nemusí Klienta informovat) mohou způsobit, s poskytováním Služeb budou přičteny že Služby poskytnuté společností Deloitte k Ceně za Služby. nebo jejím jménem pozbydou platnosti. d) Klient výslovně souhlasí s elektronickou ii. Při formulování jakýchkoli Výstupů jako formou fakturace za podmínek stanovených součást Služeb může Deloitte projednat Smlouvou a platnými právními předpisy. myšlenky s Klientem ústně nebo Klientovi Deloitte si vyhrazuje právo vystavovat ukázat návrhy Výstupů. S ohledem na fakturu za poskytnuté Služby (i) po přijetí skutečnost, že se očekává finalizace obsahu Výstupu a/nebo jiné dodávky Služeb (jak je návrhů nebo ústních Výstupů a písemné uvedeno v ustanovení 2(a) v. výše), a/nebo potvrzení Klientovi (včetně potvrzení (ii) průběžně (včetně průběžné fakturace) prostřednictvím emailu), takový potvrzený v souladu s množstvím poskytovaných Výstup nahradí předcházející návrhy nebo Služeb nebo požadovat zálohu před ústní Výstupy. Deloitte neponese poskytnutím Služeb. Deloitte si vyhrazuje odpovědnost, pokud se Klient nebo jiné právo žádat o zálohu na výdaje, které osoby rozhodnou spoléhat se na návrhy nebo vzniknou jménem Klienta. ústní Výstupy či jednat nebo nejednat na jejich základě. e) Pro vyrovnání jakékoli splatné odměny má Deloitte právo započítat jakékoli své iii. V případě inspekce prováděné státními nebo pohledávky za Klientem oproti jakýmkoli regulačními orgány, ať v důsledku pohledávkám Klienta za společností Deloitte. poskytnutých Služeb či nikoli, Klient souhlasí, že asistence Deloitte vztahující se k takové f) Pro účely DPH jsou Služby poskytovány inspekci netvoří součást Služeb, nestanoví-li průběžně, nedohodnou-li se strany jinak. Smluvní dopis jinak. Každé plnění je považováno za poskytnuté v den vydání příslušné faktury, nestanoví-li iv. Deloitte neponese žádnou odpovědnost za příslušné závazné zákony jinak. sledování událostí nastalých po datu Služeb ani za aktualizaci Výstupů, pokud se smluvní g) Faktury Deloitte v jakékoliv formě jsou strany výslovně písemně nedohodnou jinak. splatné Klientem při předložení (včetně zaslání e-mailem ve formátu .pdf) nebo při 3. Cena za Služby a úhrada faktur přijetí, je-li to nezbytné podle závazných právních předpisů. Není-li úhrada faktury a) Deloitte má právo na odměnu sjednanou na obdržena během 14 dní od data faktury, základě Smluvního dopisu („Cena za Služby“) Deloitte si vyhrazuje právo účtovat úrok (i) a tato odměna nebude záviset na výsledku v nejvyšší sazbě povolené a přípustné Služeb, pokud Smluvní dopis nestanoví zákonem s minimální sazbou 1½% měsíčně úspěšnostní odměnu na základě konkrétního nebo (ii) v sazbě specifikované závaznými výsledku. Cena za Služby neobsahuje daň právními předpisy, která nemůže být z přidané hodnoty („DPH“). DPH ve výši upravena dohodou stran, v každém případě předepsané zákonem bude přičtena ke všem počítaná měsíčně do míry povolené fakturám vydaným na základě Smlouvy. zákonem. V případě, že společnosti Deloitte vzniknou jakékoliv náklady vymáhání či b) Cena za Služby bude účtována na základě právního zastoupení s ohledem na odměnu po splatnosti, tyto náklady budou Klientovi doby strávené poskytováním Služeb a účtovány v dodatečné faktuře. Bez omezení ostatních svých práv nebo opravných hodinové sazby osoby poskytující Služby prostředků má Deloitte právo zastavit nebo ukončit Služby zcela nebo částečně, není-li (včetně Služeb poskytovaných úhrada přijata během 14 dní od data faktury, a následně se v tomto smyslu Subdodavatelem), míry úsilí a použité uplatní ustanovení čl. 2 a) iv). Vznikne-li spor ohledně fakturované částky, Klient technologie a know-how. Hodinové sazby se uhradí nerozporovanou částku. Klient nese vztahují také na Služby poskytované ze 9 strany Subdodavatelů, ale nikoli na Služby poskytované jinými Společnostmi skupiny Deloitte. Klient bere na vědomí, že cena za služby poskytované Společnostmi skupiny Deloitte bude účtována na základě jejich aktuálních sazeb. Deloitte si vyhrazuje právo odpovědnost za všechny daně, jako je DPH, společnost, partnerský podnik nebo jiný daň z prodeje a užívání, daň z hrubých právní subjekt (jiný než fyzickou osobu), příjmů, srážková daň a jiné podobné daně který podle potřeby přímo nebo nepřímo uvalené na Služby nebo s nimi související a kontroluje, je kontrolován nebo je pod nepředstavující daň z příjmů nebo daň společnou kontrolou Klienta („Přidružený z majetku společnosti Deloitte. podnik“), a z tohoto důvodu je plnění jakékoli části Smlouvy ze strany Deloitte h) Jakýkoli odhad Ceny za Služby bude protiprávní nebo jinak nezákonné nebo vycházet z posouzení prací společností v rozporu s pravidly nezávislosti nebo Deloitte při zohlednění předpokladů profesními pravidly. stanovených ve Smluvním dopise. Jakýkoli odhad Ceny za Služby může být upraven e) Při ukončení smlouvy z jakéhokoli důvodu např. v případě, že se Služby ukáží jako Klient poskytne společnosti Deloitte náhradu složitější nebo časově náročnější, než se v souladu s podmínkami Smlouvy za očekávalo, přičemž v takové situaci Deloitte poskytnuté Služby a výdaje nebo náklady předem informuje Klienta o takové (včetně veškerých specifických nákladů, jako očekávané úpravě. jsou zřizovací náklady) vzniklé do data účinnosti ukončení Smlouvy. Pokud je Cena i) Klient (společně se členy skupiny Klienta za Služby sjednána jako závislá na provedení podle ustanovení 1b) výše) je společně a Služeb nebo jakýchkoli jejich částí a ukončení nerozdílně odpovědný za úhradu nabyde účinnosti před dokončením Služeb fakturované částky a za realizaci ostatních a/nebo jejich příslušných částí, částka závazků vyplývajících ze Smlouvy, zejména splatné Ceny za Služby při ukončení Smlouvy povinností zachování mlčenlivosti nebo bude odpovídat času, který strávil personál šíření Výstupů. Deloitte (jež zahrnuje v relevantním případě i příslušné Subdodavatele) poskytováním 4. Doba trvání Smlouvy Služeb podle této Smlouvy, a vypočte se na základě standardních hodinových sazeb. Aniž a) Není-li Smlouva v souladu s tímto zněním by tím byla dotčena výše uvedená ukončena dříve, končí řádným poskytnutím ustanovení, Deloitte má právo obdržet plnou Služeb. náhradu všech nákladů vzniklých v souvislosti poskytováním Služeb na b) Kterákoli ze stran může Smlouvu kdykoli základě této Smlouvy před ukončením ukončit s udáním či bez udání důvodu Smlouvy a veškerých pokut nebo nákladů písemnou výpovědí podanou druhé straně vzniklých společnosti Deloitte z důvodu nejméně 30 dní před datem účinnosti ukončení smluv, které Deloitte uzavřela ukončení Smlouvy; výpověď s uvedením v souvislosti s poskytováním Služeb na důvodu spočívající v porušení Smlouvy však základě této Smlouvy, aniž by tím byla nenabyde účinnosti v případě, kdy strana dotčena náhrada škod a smluvní pokuty porušující podmínky této Smlouvy toto stanovené ustanoveními tohoto dokumentu a porušení ve výpovědní době odstraní, lze-li účinnými právními předpisy. takovéto porušení napravit. 5. Vlastnictví majetku Deloitte c) Pokud to stávající zákony nezakazují, Deloitte nebo Klient mohou tuto Smlouvu a) S výjimkou případů stanovených níže a ukončit s okamžitou účinností písemnou případů, kdy platí samostatná licenční výpovědí v případě, že (i) druhá strana smlouva, pokud Společnosti skupiny podala návrh na vyhlášení moratoria nebo Deloitte použijí nebo vytvoří jakýkoli vlastní insolvenční návrh, (ii) byl na druhou majetek (hmotný i nehmotný) v souvislosti stranu prohlášen konkurs nebo byla druhá s touto Smlouvou, tento majetek, včetně strana prohlášena za nesolventní pracovních verzí, zůstává majetkem (předluženou) příslušným úřadem (soudem) příslušné Společnosti skupiny Deloitte. Na z důvodu platební neschopnosti nebo základě úhrady všech odměn Deloitte předluženosti, nebo (iii) byl zamítnut návrh splatných v souvislosti se Službami a touto na prohlášení insolvence proti ní z důvodu Smlouvou Klient získá nevýhradní, nedostatečného majetku, nebo (iv) jsou její nepřevoditelnou, plně uhrazenou licenci na aktiva předmětem obstavení hmotného používání Výstupu způsobem a pro účel majetku nebo (v) je v likvidaci. stanovený ve Smlouvě nebo ve Výstupu a v souladu s ostatními ustanoveními d) Deloitte může tuto Smlouvu ukončit jako Smlouvy. Jakékoli poplatky za užívání celek nebo částečně s okamžitým účinkem (licenční poplatky) spojené s Výstupem na základě písemné výpovědi podané (pokud existují) jsou zahrnuty do ceny Klientovi, pokud Deloitte zjistí, že (a) státní, odsouhlasené ve Smluvním dopisu. Klient regulační nebo profesní orgán nebo jiný nebude používat Výstup v jiných zemích, orgán se zákonnou pravomocí zavedl nový, než jsou země, kde má své sídlo Příjemce nebo upravil stávající, zákon, pravidlo, Výstupu, jenž má výslovné povolení nařízení, výklad nebo rozhodnutí, v jehož používat Výstup. Klient nebude (i) důsledku by bylo plnění kterékoli části zveřejňovat a kopírovat Výstupy a Smlouvy ze strany Deloitte protiprávní nebo související dokumentaci (k jiným než k jinak nezákonné nebo v rozporu s pravidly interním účelům), (ii) zveřejňovat, nezávislosti nebo profesními pravidly nebo modifikovat nebo vytvářet vylepšené verze (b) dojde ke změně okolností (včetně mj. Výstupů, (iii) měnit, slučovat, modifikovat, změn vlastnictví Klienta nebo kteréhokoli upravovat nebo překládat Výstupy, (iv) z jeho Přidružených podniků představujících 10 provádět dekompilaci, demontáž nebo Deloitte při poskytování Služeb či při plnění reverzní inženýrství Výstupu jako celku jeho dalších povinností. nebo části, provádět převod ze zdrojového kódu Výstupů, (v) používat, kopírovat, e) Společnost Deloitte nesouhlasí s jakýmikoli reprodukovat, psát nebo vytvářet jakýkoli odvozený výtvor nebo jiný výtvor založený podmínkami, které mohou být vykládány na celém Výstupu nebo jeho části, (vi) měnit, zpracovávat a kombinovat Výstup s jako jakýmkoli způsobem vylučující nebo jinými výtvory a používat Výstup v kombinaci s jinými výtvory, (vii) pronajímat omezující její právo vytvářet pro sebe nebo a/nebo půjčovat Výstup a související dokumentaci nebo jejich kopie třetím pro ostatní materiály, které jsou stranám, a (viii) poskytovat sublicenci třetím osobám s právy na použití Výstupu konkurenční nebo podobné těm, jež jsou nad rámec stanovený Deloitte na základě vlastního uvážení. Cena za poskytnutí výše výsledkem Služeb, bez ohledu na jejich uvedené licence je zahrnuta v odměně odsouhlasené ve Smluvním dopise. Deloitte podobnost s Výstupem, v souladu je nositelem veškerých práv k Výstupům (a to zejména autorských a ostatních práv s podmínkami zachování mlčenlivosti k duševnímu vlastnictví) jakož i veškerých práv užívat a zpřístupňovat své myšlenky, uvedenými v ustanovení čl. 10 níže. koncepty, know-how, metodologie, technologie, procesy, dovednosti, včetně 6. Odpovědnost za škody jejich úprav, v rámci své podnikatelské činnosti a Klient zajistí, aby žádní členové a) Společnost Deloitte nebude odpovědná vůči skupiny Klienta a/nebo Oprávněné osoby skupině Klienta za jakékoli nároky, závazky, neuplatnili nebo nezpůsobili, aby bylo ztráty, škody, náklady nebo výdaje uplatněno, jakékoliv omezení, či zamezení vyplývající ze Smlouvy nebo v souvislosti s výkonu takových práv vůči jakékoliv ní bez ohledu na právní základ („Nároky“) Společnosti skupiny Deloitte nebo jejímu v souhrnné částce převyšující (i) padesát personálu. Jakákoliv práva k duševnímu tisíc eur nebo, je-li vyšší, (ii) cenu hrazenou vlastnictví a majetková práva k materiálům, podle této Smlouvy Klientem společnosti které byly poskytnuty Klientem v souvislosti Deloitte za tu část Služeb, v souvislosti s poskytováním Služeb, náleží Klientovi. s kterými došlo ke vzniku Nároku, maximálně však do výše dvě stě padesát b) Bez ohledu na jiná ustanovení této Smlouvy, tisíc eur, ani nebude povinna nahradit Klient bere na vědomí, že společnost jakoukoliv škodu Klienta nebo Skupiny Deloitte a její Subdodavatelé mohou Klienta, která převyšuje shora uvedené v souvislosti s poskytováním Služeb vytvořit limity, vyjma případů, kdy dle či získat obecnou zkušenost, dovednosti, pravomocného soudního rozhodnutí Nárok znalosti a myšlenky, které zůstanou v původně vyplynul z úmyslného pochybení paměti jejich personálu. Klient souhlasí s nebo hrubé nedbalosti Deloitte nebo tím, že Společnosti skupiny Deloitte mohou jakéhokoli Subdodavatele. takovéto zkušenosti, dovednosti, znalosti a myšlenky bez omezení používat a b) V rozsahu dovoleném zákonem nebude zveřejňovat. žádná Společnost skupiny Deloitte (včetně Deloitte a jejích Subdodavatelů) odpovědná c) Klient rovněž získá přístup a má právo za žádnou ztrátu užívání, smluv, údajů, používat ty Technologie Deloitte, které jsou goodwillu, výnosů nebo zisků (ať jsou dodány výhradně pro účely přijetí Služeb a považovány za přímé Nároky či nikoli) nebo pro žádné další účely, a v souladu jakoukoli následnou, zvláštní, nepřímou, s jakýmikoliv licencemi, které se na náhodnou, represivní nebo exemplární příslušné Technologie Deloitte vztahují a ztrátu, škodu nebo náklad vyplývající ze které jsou ze strany Deloitte Klientovi Smlouvy nebo s ní související. oznámeny a se kterými Klient vyjádřil souhlas prostřednictvím svého podpisu. Ve c) V případě, že budou všechna nebo část vztahu mezi Klientem a Deloitte bude ustanovení tohoto článku 6 pravomocným Deloitte vlastnit veškerá práva na duševní rozhodnutím soudu stanovena jako vlastnictví a další vlastnická práva nevymahatelná, úhrnná odpovědnost jakéhokoli druhu na Technologie Deloitte, Deloitte a jakékoli Společnosti skupiny které jsou používány nebo vytvářeny Deloitte za jakýkoli Nárok nepřekročí částku, v souladu s touto Smlouvou, a toto která odpovídá míře jejich zavinění v vlastnictví si ponechá. poměru k veškerým dalším příčinám vzniku takového Nároku. d) „Technologie Deloitte“ je míněno jakékoliv know-how a software, systémové rozhraní, d) Odpovědnost společnosti Deloitte za Služby vzory, metodologie, myšlenky, koncepty, se vztahuje pouze k členům skupiny Klienta technologie, nástroje, procesy a postupy, a a Oprávněným osobám určeným ve Smlouvě to včetně technologií založených na nebo Výstupu jako osoby oprávněné spoléhat webovém rozhraní a algoritmů vlastněných, se na Služby, a nikoli ve vztahu k jiným licencovaných či vyvinutých jakoukoliv členům skupiny Klienta nebo jiným třetím Společností skupiny Deloitte a použitých stranám. Pokud je ve Smluvním dopise určen více než jeden člen skupiny Klienta, odpovědnost Deloitte je pouze vůči členům skupiny Klienta, k jejichž prospěchu byly Služby poskytnuty, a vůči Oprávněným osobám, pokud existují, ale za všech okolností se bude na úhrnnou částku odpovědnosti Deloitte vůči všem Příjemcům Výstupu vztahovat omezení odpovědnosti stanovené v článku 6 a) výše a bude tedy muset být mezi Příjemce Výstupu rozdělena. 11 Je sjednáno, že takové rozdělení bude zcela či implicitní, včetně veškerých garancí nebo záležitostí Příjemců Výstupu, kteří nebudou záruk aplikovatelných na prodeje, specifické mít povinnost o rozdělení informovat činnosti či dodržování zákonů. Deloitte Deloitte, a to vždy za předpokladu, že pokud odmítá veškeré záruky obchodovatelnosti či (z jakéhokoli důvodu) není takové rozdělení vhodnosti Služeb pro specifický účel. sjednáno, žádný Příjemce Výstupu nebude zpochybňovat platnost, vymahatelnost nebo b) Klient může požadovat odstranění fungování omezení odpovědnosti na tom jakýchkoli vad za předpokladu, že mohou základě, že žádné rozdělení sjednáno nebylo. být odstraněny za přiměřenou cenu a že Pro odstranění pochybností souhrnná částka Klient vady oznámil společnosti Deloitte takového rozdělení nepřekročí limit platný písemně během třiceti dní anebo během podle odstavce a) výše. záruční doby specifikované závaznými právními předpisy, přičemž výše uvedená e) Omezení odpovědnosti a výše náhrady škody doba začíná v okamžiku přijetí Výstupu uvedené v odstavci 6(a) platí souhrnně pro a/nebo dodávek Služeb podle článku 2 a) (v) všechny Nároky, které příležitostně vznikají výše. Pokud vada nemůže být napravena v souvislosti s touto Smlouvou nebo nebo je pokus o nápravu vady neúspěšný, Službami, ať již jsou takové Nároky vzneseny Klient může zrušit Smlouvu nebo požadovat ve stejnou nebo různou dobu nebo jedním či snížení Ceny za Služby. více členy Skupiny Klienta a /nebo jinými osobami. Limit v odstavci 6(a) platí také pro c) Služby budou poskytnuty objektivním, všechny Nároky vůči jakýmkoli jiným nestranným a profesionálním způsobem, Společnostem skupiny Deloitte, včetně neovlivněným jakýmkoli konkrétním Subdodavatelů, pokud a pouze do té míry, že obchodním zájmem Deloitte či kohokoli je právně stanoveno, že kdokoli z nich má z jeho personálu a bez návaznosti na odpovědnost podle této Smlouvy nebo obdržení jakýchkoli odměn od jiné strany. Služeb či v souladu s nimi. d) Společnost Deloitte vynaloží přiměřené úsilí, f) Pokud omezení odpovědnosti pro jiné Společnosti skupiny Deloitte obsažené v aby poskytla Služby v souladu článku 1 d) je z jakéhokoli důvodu neúčinné, pak omezení odpovědnosti specifikované s harmonogramem, na nějž se odkazuje ve v článku 6 se vztahují na jiné Společnosti skupiny Deloitte, jako by v tomto článku byly Smluvním dopise nebo je stranami jinak uvedeny. Každý Příjemce Výstupu zajistí, že žádná z jeho přidružených společností (s písemně specifikován. Všechna data výjimkou společnosti, která je sama o sobě Příjemcem Výstupu) nevznese žádný Nárok, stanovená Deloitte nebo specifikovaná ať je či není založen na tvrzení o nedbalosti Deloitte, proti jiné Společnosti skupiny Klientem s ohledem na Služby slouží pouze Deloitte. pro účely plánování a odhadu a nejsou g) Společnost Deloitte nenese odpovědnost ve vztahu k jakýmkoli produktům a službám smluvně závazná. třetích stran nebo ve vztahu ke ztrátám nebo škodám vzniklým Klientovi, členům skupiny 8. Vyšší moc Klienta a/nebo jiným Oprávněným osobám než těm, které jsou uvedeny v tomto článku. a) Žádná smluvní strana nenese odpovědnost V případě, že Služby nebo jakákoliv jejich část jsou poskytovány Klientovi třetí stranou za prodlení nebo za neplnění závazků kromě Deloitte, společnost Deloitte nese odpovědnost pouze v souvislosti se škodami vyplývajících z této Smlouvy způsobené způsobenými porušením jejích povinností stanovených v tomto dokumentu a v míře, okolnostmi nebo důvody mimo přiměřenou která je v souladu s tímto článkem a podle účasti Deloitte na poskytovaných Službách. kontrolu smluvní strany, a to zejména za h) Za žádných okolností společnost Deloitte jednání nebo opomenutí nebo neposkytnutí neponese odpovědnost v souvislosti se škodami způsobenými Příjemci Výstupu nebo součinnosti druhou stranou (včetně mj. jakoukoli třetí stranou nebo vzniklými jakýmkoli způsobem na základě nedbalosti společností nebo fyzických osob pod její nebo zanedbání, podvodného jednání nebo opomenutí, zkreslení nebo chyby na straně kontrolou nebo jakýchkoli jejich jednotlivých Příjemců Výstupu nebo jakékoli třetí strany nebo v souvislosti s nimi. vedoucích, členů dozorčí rady, 7. Záruky zaměstnanců, jiného personálu a zástupců), a) Tato smlouva je smlouvou o poskytování za oheň nebo jinou nahodilou událost, boží služeb. Deloitte se zaručuje, že bude Služby poskytovat v dobré víře a s odbornou péčí a zásah, epidemii, bouře, stávku nebo dovedností. V plné míře povolené zákonem Deloitte odmítá veškeré záruky, ať výslovné pracovní spor, válku nebo jiné násilí nebo jakýkoli zákon, nařízení nebo požadavek státního či správního orgánu. b) Je-li některé ze smluvních stran zabráněno plnit své závazky z důvodu existence vyšší moci, oznámí druhé smluvní straně tuto okolnost a druhá strana, bude-li to možné, povolí přiměřené prodloužení plnění Smluvního dopisu. Pokud okolnosti vyšší moci trvají více než 3 měsíce, kterákoli ze smluvních stran může Smlouvu ukončit v souladu s ustanovením čl. 4 výše. 9. Omezení žalob Žádná ze smluvních stran nesmí podat žalobu, bez ohledu na formu, vztahující se ke Smlouvě nebo Službám po více než dvou letech po vzniku příčiny žaloby podle platných zákonů, pokud neplatí závazné období, které podle práva, jímž se Smlouva řídí, nemůže být omezeno. 12 10. Důvěrnost informací nebo daňové struktury spojené s daňovými Službami nebo transakcemi popsanými ve a) Pokud v souvislosti s touto Smlouvou Smlouvě a Klient bere na vědomí, že žádný Deloitte nebo Klient nebo jakýkoli Příjemce z jeho jiných poradců neuvalil nebo neuvalí Výstupu, existuje-li („příjímající strana“) omezení na takové daňové zacházení nebo získá informace související se Službami, daňovou strukturu, nebo (iii) v míře, v jaké obchodním tajemstvím nebo jinými jsou uplatňovány daňový zákon USA a informacemi chráněnými vlastnickým příslušné pokyny daňové správy související právem, které jsou buď označeny sdělující s důvěrnými daňovými útočišti (nebo stranou za důvěrné, nebo jsou svou srovnatelné zákony nebo pokyny jiných povahou jasně důvěrné („Důvěrné daňových úřadů v jiné jurisdikci), kdy informace“), příjímající strana je nesdělí v takovém případě neexistují omezení žádné třetí straně bez souhlasu sdělující zveřejnění Výstupu, a (iv) Klient může strany, vyjma právních poradců Klienta zveřejnit Výstup na základě potřeby znalosti nebo Deloitte, a to pouze pro účel získání jakýmkoli Přidruženým podnikům, které právní rady nebo pokud to vyžaduje zákon, nejsou určeny ve Smluvním dopise, pouze nařízení, právní nebo správní proces. pro informační účely, a to za podmínky, že se Klient zaručuje, že tyto Přidružené podniky b) Klient nebo Příjemce Výstupu, existuje-li, budou uchovávat takový Výstup v tajnosti a neuplatní žádný nárok jakéhokoli druhu vůči tímto souhlasí, aby společnost Deloitte Společnosti skupiny Deloitte ve vztahu k Výstupu nebo Službám. Důvěrné informace sdělila (i) jakékoli d) Klient a/nebo Příjemce Výstupu použije Společnosti skupiny Deloitte (včetně Výstup pouze pro účely specifikované ve Smlouvě nebo Výstupu, přičemž není Subdodavatelů) a jejich personálu pro zejména oprávněn bez předchozího písemného souhlasu (včetně souhlasu jakýkoli účel, včetně správy takových prostřednictvím emailu) Deloitte použít jakýkoli Výstup v souvislosti s obchodními Důvěrných informací (včetně používání rozhodnutími jakékoli třetí strany nebo pro reklamní účely. Veškeré Služby jsou určeny interních databází) při dodržení příslušných pouze ve prospěch členů skupiny Klienta určených ve Smlouvě nebo Výstupech nebo nařízení o ochraně soukromí a databází a (ii) ve prospěch Oprávněných osob, které mají právo spoléhat se na Výstup. Pouhé přijetí právním poradcům, auditorům a Výstupu jakýmikoli jinými osobami nebude důvodem pro vznik jakékoliv povinnosti, pojišťovnám, nebo jak může vyžadovat právního vztahu nebo současné či budoucí odpovědnosti mezi takovými osobami a zákon, nařízení, právní nebo správní proces, společností Deloitte. Jsou-li tedy poskytnuty kopie Výstupu (nebo informací z něj nebo v souladu s příslušnými odvozených) jiným osobám podle výjimek uvedených výše, stane se tak výhradně na profesionálními standardy, nebo základě toho, že Deloitte nebude mít jakoukoliv povinnost či odpovědnost vůči v souvislosti s potenciální nebo probíhající Třetím osobám, či dalším osobám, které získají výše uvedené. mediací, arbitráží nebo soudním sporem. e) Při poskytování Služeb může jakákoli Není-li to zakázáno nařízeními o profesním Společnost skupiny Deloitte nebo jakýkoli Subdodavatel sdělovat nebo projednávat tajemství, povinnost Deloitte zachovávat záležitosti Klienta s ostatními poradci Klienta a může tak učinit, aniž by byla vázána důvěrnost informací se nevztahuje na povinností mlčenlivosti. Deloitte, žádná Společnost skupiny Deloitte ani žádný případy, kdy tyto Důvěrné informace (A) Subdodavatel neponese odpovědnost za jakékoli následné použití těchto informací jsou nebo se stanou veřejně dostupnými těmito poradci. Klient by neměl předpokládat, že informace, které Deloitte, (včetně mj. informací předkládaných Společnost skupiny Deloitte nebo Subdodavatel má nebo získal během státním orgánům a dostupné veřejnosti) poskytování Služeb, budou těmto dalším poradcům sděleny. jinak než v důsledku neplnění podmínek ze f) Klient souhlasí, že nahradí jakékoli náklady, strany Deloitte, (B) se stanou dostupnými které mohou vzniknout jakékoli Společnosti skupiny Deloitte nebo jakémukoli jakékoli Společnosti skupiny Deloitte, která Subdodavateli při plnění právních, profesionálních nebo regulačních nařízení o není vázána mlčenlivostí, z jiného zdroje, zveřejnění informací souvisejících se Službami a stanovených v jakémkoli řízení než je sdělující strana, o níž se Deloitte nebo regulatorním procesu, to se netýká domnívá, že jí není bráněno sdělovat takové 13 Důvěrné informace společnosti Deloitte jakýmkoli závazkem zachování důvěrnosti informací, nebo (C) jsou známy jakékoli Společnosti skupiny Deloitte před získáním od sdělující strany bez závazku zachování důvěrnosti informací, nebo (D) na případy informací, které Společnost skupiny Deloitte vytvoří nezávisle na Důvěrných informacích zveřejněných sdělující stranou. c) Příjemci Výstupu nesdělí žádné třetí straně jakýkoli Výstup bez výslovného písemného a podmíněného souhlasu Deloitte, tj. podmíněného podepsáním dalších dokumentů požadovaných Deloitte s následujícími výjimkami: (i) sdělení je provedeno do té míry, do jaké příslušné závazné právní předpisy, nařízení, pravidla a profesionální povinnosti zakazují omezování zveřejnění informací, (ii) pokud Klient nebo jeho Přidružené podniky mají cenné papíry registrované Komisí pro cenné papíry a burzy USA a jakákoli Společnost skupiny Deloitte je auditorem Klienta nebo jeho Přidruženého podniku, kdy v takovém případe Deloitte nijak neomezuje sdělení daňového zacházení významných nároků nebo řízení proti 13. Odškodnění Společnosti skupiny Deloitte nebo Subdodavateli, a to za předpokladu, že je a) Klient odškodní Deloitte a jiné Společnosti Klient informován okamžitě, a je-li to skupiny Deloitte za veškeré Nároky třetích rozumně nebo právně možné, ještě před stran (jak jsou definovány v ustanovení 6 zveřejněním. výše), s výjimkou případů, kdy je pravomocným rozhodnutím soudu stanoveno, g) Klient je oprávněn požadovat, aby určité že škoda vznikla primárně úmyslným části Výstupu byly staženy od Příjemců pochybením Deloitte nebo jiné Společnosti Výstupu, kterým byl Výstup vydán na skupiny Deloitte. základě Smlouvy za podmínky, že Klient informuje takové Příjemce Výstupu o b) Za okolností, kdy jsou všechna nebo část skutečnosti, že vydaný Výstup byl editován nebo je neúplný. ustanovení tohoto článku podle 11. Platnost a výklad pravomocného rozhodnutí soudu považována a) Jakákoli ustanovení Smlouvy, která mají za neplatná, celková odpovědnost Deloitte a výslovně či z povahy věci přetrvat zánik nebo ukončení této Smlouvy, zůstávají všech dalších Společností skupiny Deloitte v platnosti i po takovémto zániku nebo ukončení, včetně mj. ustanovení, jimiž se (včetně příslušného personálu) za veškeré řídí doba platnosti a ukončení Smlouvy, vlastnictví majetku Deloitte, odpovědnost za Nároky nepřekročí částku, která odpovídá škody, záruky, omezení žalob, důvěrnost informací, odškodnění, rozhodné právo a míře jejich zavinění v poměru k veškerým řešení sporů. dalším příčinám vzniku takového Nároku. b) Pokud příslušný soud nebo jiný kompetentní úřad shledá jakékoli ustanovení této 14. Elektronická komunikace smlouvy nevymahatelným jako celek nebo jako část, takové ustanovení nebo příslušná a) Pokud není stanoveno písemně jinak, jsou část neovlivní ostatní ustanovení Smlouvy, Společnosti skupiny Deloitte a skupina ale toto nevymahatelné ustanovení bude Klienta oprávněny používat řádně považováno za upravené v rozsahu adresované faxy, emaily a hlasovou nezbytném k tomu, aby mohlo být komunikaci pro citlivé i běžné dokumenty a považováno za vymahatelné, při zachování další komunikaci o této Smlouvě i další nejvyšší přípustné míry záměru smluvních komunikační prostředky používané nebo stran stanoveného v tomto dokumentu. přijaté druhou stranou. Společnosti skupiny Všechna ustanovení této Smlouvy platí v Deloitte mohou také komunikovat nejširším rozsahu zákona, ať je to ve elektronicky s příslušnými úřady, je-li to pro smlouvě, stanovách, občanskoprávním poskytované Služby relevantní. sporu (včetně, bez omezení, nedbalosti) nebo jinak, bez ohledu na selhání základního b) Personál společnosti Deloitte může účelu nápravy. potřebovat přístup k vlastním systémům a údajům společnosti Deloitte. Klient souhlasí, c) Společnosti skupiny Deloitte jiné než že povolí (na základě vlastního rozhodnutí) Deloitte jsou považovány za třetí strany, personálu Deloitte používat místní síť Deloitte v jejichž prospěch je tato Smlouva (Local Area Network) v prostorách Klienta sjednána. Každá taková Společnost skupiny a/nebo poskytne personálu Deloitte Deloitte, včetně Subdodavatele, je analogové vytáčené spojení nebo internetové oprávněna vymáhat ustanovení této připojení, aby se mohl hardware společnosti Smlouvy. Deloitte (zpravidla přenosné počítače společnosti Deloitte používané členy týmu 12. Postoupení pracujícího na zakázce) připojit k síti Deloitte pomocí internetového komunikačního Bez předchozího výslovného písemného zařízení Klienta nebo skupiny Klienta. Klient souhlasu druhé strany (včetně souhlasu dále bere na vědomí, že aby mohl personál prostřednictvím emailu) nesmí žádná strana Deloitte pracovat účelně a efektivně z prostor tuto Smlouvu postoupit či jinak převést, Klienta a skupiny Klienta, může potřebovat vyjma toho, že společnost Deloitte smí po přístup k elektronickým datům Klienta nebo předchozím řádném upozornění Klienta skupiny Klienta a také k internetovým postoupit jakákoli ze svých práv a závazků komunikačním zařízením Klienta nebo dle této Smlouvy jakékoliv Společnosti skupiny Klienta pro účely Smlouvy. Deloitte skupiny Deloitte či svému právnímu bude mít přístup k interním sítím, aplikacím, nástupci. Žádná ze stran přímo ani nepřímo datům nebo dalším systémům Klienta anebo neschválí postoupení či převod jakéhokoli skupiny Klienta pouze pomocí koncového Nároku vůči druhé straně vyplývající z této hardwaru nebo softwaru, který Klient Smlouvy třetí straně, to však neplatí společnosti Deloitte pro tento účel zpřístupní. v případě, že je vydáno rozhodnutí o úpadku Přístup k systémům Klienta a skupiny Klienta této druhé strany. ze strany personálu Deloitte bude umožněn pouze za takových podmínek, které Klient z vlastního rozhodnutí považuje za nezbytné na ochranu bezpečnosti a integrity svých dat a systémů za předpokladu, že jsou předem oznámeny a jsou pro Deloitte přijatelné. c) Obě strany berou na vědomí, že internet je ze své povahy nechráněný prostředek komunikace a že data mohou být znehodnocena, sdělení nejsou vždy doručována okamžitě (nebo vůbec) a že jiné 14 metody komunikace mohou být vhodnější. b) Deloitte si vyhrazuje právo nahradit jakýkoli Elektronická sdělení mohou být též napadena personál Deloitte. viry. Každá strana bude odpovědná za ochranu svých vlastních systémů a zájmů a c) Personál Deloitte zůstane neustále pod v maximálním rozsahu dovoleném zákonem dohledem a kontrolou Deloitte, pokud nebude z žádného titulu (smlouva, Klientovi nebude uděleno pověření dávat občanskoprávní delikt či jinak) odpovědná personálu Deloitte pokyny. V takovém druhé straně za jakoukoli ztrátu, škodu nebo případě Deloitte nenese žádnou opomenutí jakýmkoli způsobem vyplývající odpovědnost za poskytování Služeb, které z používání internetu nebo z přístupu nebyly schváleny a/nebo revidovány jakýchkoli zaměstnanců Společnosti skupiny společností Deloitte. Deloitte k sítím, aplikacím, elektronickým datům a jiným systémům Skupiny Klienta. 18. Likvidace pracovní dokumentace 15. Úplná smlouva, úprava a účinnost Deloitte si může ponechat kopie dokumentů a složek poskytnutých skupinou Klienta v Žádná skutečnost diskutovaná před souvislosti se Službami pro účely splnění podpisem této Smlouvy netvoří, ani příslušných zákonů, profesionálních nepředstavuje část, této Smlouvy s výjimkou standardů a interních postupů pro případů zopakovaných v této Smlouvě. Tato uchovávání údajů. Dokumentace související Smlouva nahrazuje veškeré předchozí se zakázkou, včetně Osobních údajů, tak jak dohody, ujednání nebo sdělení, písemná jsou definovány v článku 21 těchto (včetně emailových) nebo ústní, která se Obchodních podmínek, a Důvěrných vztahují k jejímu předmětu. Pokud to tato informací, bude uchovávána po dobu 10 let Smlouva výslovně neumožňuje, žádné následujících po skončení tohoto smluvního změny této Smlouvy nebudou účinné, pokud vztahu nebo po dobu, která je v souladu s nejsou vyhotoveny písemně (jinak jsou požadavky právních předpisů proti legalizaci neplatné) a podepsány oprávněnými zástupci výnosů z trestné činnosti nebo jiných obou stran, nicméně rozsah Služeb však příslušených právních předpisů. může být měněn na základě dohody stran v písemné formě, včetně e-mailu či faxu. 19. Marketing a použití jména Pokud společnost Deloitte již zahájila práce (např. sběr informací, plánování projektu Společnosti skupiny Deloitte ani skupina nebo poskytnutí počáteční rady) na žádost Klienta nebudou používat ochrannou Klienta, pak Klient souhlasí, že tato Smlouva známku, označení služeb, logo a/nebo firmu je účinná k datu zahájení takovéto práce, a druhé strany v externích publikačních to buďto s retrospektivním účinkem, je-li materiálech bez předchozího písemného příslušnými zákony dovolen, nebo v důsledku souhlasu druhé strany (včetně souhlasu vzájemného uznání stran, že celá tato prostřednictvím emailu). Společnosti Smlouva představuje písemné potvrzení skupiny Deloitte mohou odkazovat na jména ústního ujednání uzavřeného mezi stranami skupiny Klienta a poskytování Služeb a při zahájení takové práce. mohou používat logo Klienta (i) v marketingu, publikačních materiálech a 16. Ostatní klienti nabídkách pro doložení svých zkušeností a (ii) v interních datových systémech. Žádné ustanovení této Smlouvy nezakazuje ani neomezuje Společnosti skupiny Deloitte, 20. Sestavy, modely a nástroje včetně společnosti Deloitte, v tom, aby poskytovaly služby jiným klientům (včetně V průběhu poskytování Služeb může služeb, které jsou stejné nebo podobné Deloitte odkazovat na sestavy, modely nebo Službám) nebo používaly či sdílely pro nástroje (společně „Modely“), které Klient jakýkoli účel znalosti, zkušenosti nebo poskytuje společnosti Deloitte nebo u nichž dovednosti používané při poskytování Klient společnost Deloitte žádá, aby z nich Služeb, získané při něm nebo z něj vycházela („Modely Klienta“), nebo které vyplývající (v souladu s povinnostmi Deloitte jinak používá v souvislosti se zachování o důvěrnosti informací uvedenými Službami („Modely Deloitte“). Veškeré v ustanovení 10), a to i v případě, že zájmy Modely mají omezení a nemusí produkovat těchto ostatních klientů konkurují zájmům validní výsledky pro všechny možné skupiny Klienta. Rovněž v rozsahu, v jakém kombinace vstupních dat s tím, že skutečné společnost Deloitte má informace, které a potenciální chyby nemusí být zjištěny. získala pod podmínkou zachování Není-li ve Smlouvě výslovně sjednáno jinak: mlčenlivosti jiného klienta či jiné třetí (i) společnost Deloitte nebude odpovědná za strany, není společnost Deloitte povinna revizi, testování nebo detekci chyb v sdělit jakémukoli členovi Skupiny Klienta Modelech Klienta, (ii) žádný Model Deloitte nebo je použít ve prospěch Skupiny Klienta, nebude poskytnut nebo používán jako i když by mohly být ke Službám relevantní. Výstup, a (iii) pokud Deloitte poskytne jakýkoli Model Deloitte pro vysvětlení nebo 17. Personál ilustraci Výstupu, Deloitte neposkytuje tvrzení, záruku nebo závazek (výslovný či a) Pokud Služby poskytované Klientovi implicitní) jakéhokoli druhu o přesnosti, nevyžadují stálou přítomnost personálu Deloitte, společnost Deloitte si vyhrazuje 15 právo používat personál Deloitte pro další činnosti. udržitelnosti a přiměřenosti takového out-deloitte/articles/deloitte-ce-privacy- Modelu Deloitte pro vlastní potřeby Klienta. statement-for-clients.html (dále jen „Prohlášení Deloitte o ochraně osobních 21. Ochrana osobních údajů údajů“). Jestliže to nevyžaduje nepřiměřené úsilí, Klient zajistí, aby byly subjekty údajů a) Definice (jeho příslušní zaměstnanci, zástupci, dodavatelé a klienti) informovány o „Osobní údaje“ označují jakékoliv osobní Prohlášení Deloitte o ochraně osobních údaje, jak jsou definovány Právními údajů. předpisy v oblasti ochrany osobních údajů, které jsou zpracovávány v rámci d) Každá smluvní strana musí při zpracování poskytování Služeb nebo v souvislosti s Osobních údajů dodržovat Právní předpisy v poskytováním Služeb. oblasti ochrany osobních údajů. „Právní předpisy v oblasti ochrany osobních 22. Stejnopisy a jazyk údajů“ označují následující právní předpisy v rozsahu, v jakém se v příslušném okamžiku Tato Smlouva může být podepsána v aplikují: (a) vnitrostátní právní předpisy jakémkoli počtu stejnopisů (ať jde o implementující Směrnici 95/46/ES o stejnopisy ve formě originálu nebo faksimile ochraně fyzických osob v souvislosti se nebo .pdf přílohy k emailu). Každý zpracováním osobních údajů a o volném podepsaný stejnopis bude považován za pohybu těchto údajů, jakož i Směrnici originál Smlouvy, ale všechny stejnopisy 2002/58/ES o soukromí a elektronických společně tvoří jeden a ten samý nástroj. komunikacích; (b) Obecné nařízení o Pokud existují verze Smlouvy v angličtině a ochraně osobních údajů ((EU) 2016/679) a jiném jazyce, v případě nesouladu mezi (c) jakékoliv další vnitrostátní právní verzemi je rozhodující verze anglická. předpisy týkající se ochrany osobních údajů. 23. Řešení sporů „Příjemce Osobních údajů“ označuje fyzickou nebo právnickou osobu, orgán Strany souhlasí, že se pokusí v dobré víře veřejné moci, agenturu nebo jiný subjekt, vyřešit jakýkoli spor nebo nárok (včetně jemuž jsou osobní údaje poskytnuty, jak je nároků na zápočet pohledávek, nároků dále definován Právními předpisy v oblasti souvisejících s jakoukoli fakturou nebo ochrany osobních údajů. fakturovanou částkou a protinároků), který může vzniknout v souvislosti s platností, „Správce Osobních údajů“ označuje správce účinkem, výkladem nebo plněním právního nebo správce údajů, jak je definován vztahu založeného touto Smlouvou nebo ve Právními předpisy v oblasti ochrany spojení s touto Smlouvou, a to okamžitě osobních údajů. pomocí jednání mezi vyšším vedením. Pokud nebude záležitost vyřešena do 60 dní „Zpracovatel Osobních údajů“ označuje od okamžiku, kdy ji projednalo vyšší vedení, zpracovatele nebo zpracovatele údajů, jak pak může být v dané záležitosti zahájeno je definován Právními předpisy v oblasti právní řízení. Nic v tomto ustanovení ochrany osobních údajů. nezabrání žádné ze stran kdykoli během nebo po zahájení procesu řešení sporu b) Informace o zpracování Osobních údajů zahájit právní řízení na ochranu práv duševního vlastnictví, obchodních tajemství Smluvní strany berou na vědomí, že Osobní nebo důvěrných informací nebo zachování údaje poskytnuté Klientem, jeho jakéhokoli zákonného práva nebo personálem či zástupci budou zpracovány opravného prostředku. společností Deloitte jakožto Správcem Osobních údajů pro následující účely, resp. 24. Rozhodné právo a místní příslušnost v souvislosti s následujícím: (i) poskytnutí Služeb; (ii) zajištění souladu s příslušnými Tato Smlouva a veškeré záležitosti, které se právními, regulatorními nebo profesními k ní vztahují (včetně mimosmluvních požadavky; (iii) řešení požadavků nebo závazků) se řídí a jsou vykládány v souladu komunikací od příslušných orgánů; (iv) se zákony země, kde má společnost skupiny administrace smluv, finanční účetnictví, Deloitte uzavírající tuto Smlouvu sídlo. soulad s interními předpisy, analýza rizik, a Jakákoli žaloba vztahující se k této Smlouvě vztahy s klienty; (v) využití systémů a či Službám nebo z nich vyplývající bude aplikací (hostovaných nebo interních) pro podána a jakékoli řízení bude vedeno služby informačních technologií a výlučně výhradně soudy v zemi, kde má informačních systémů (dále jen „Účely“). sídlo společnost skupiny Deloitte, která tuto Smlouvu uzavřela. Za podmínky uvedené v Pro výše uvedené Účely mohou být Osobní článku 23 se smluvní strany tímto výslovně údaje zpřístupněny/předány Příjemcům a neodvolatelně (i) podřizují výhradní Osobních údajů (včetně Správců Osobních jurisdikci těchto soudů pro účely jakékoli údajů a Zpracovatelů Osobních údajů), a žaloby nebo řízení a (ii) v maximálním mohou být těmito Příjemci Osobních údajů rozsahu, který povoluje zákon, se vzdávají zpracovány, jak je uvedeno v Prohlášení jakýchkoliv námitek nepříslušnosti soudu a Deloitte o ochraně osobních údajů. projednávání takovéto žaloby před příslušnými soudy. c) Článek 21 b) je jen shrnutím Prohlášení Deloitte o ochraně osobních údajů, jehož 16 celé znění je k dispozici zde: https://www2.deloitte.com/ce/en/pages/ab 25. Oprávněné osoby požadované v Objednávce prací. Společnost Deloitte může odmítnout přijetí Objednávky Pokud si jakákoli třetí strana přeje spoléhat prací. Odmítnutí Objednávky prací může být se na Výstup (a/nebo jeho návrhy) a stát se provedeno písemně, faxem, e-mailem nebo Oprávněnou osobou definovanou v této ústně. Společnost Deloitte však tak nesmí Smlouvě, taková třetí strana musí nejprve učinit bezdůvodně a je povinna Klientovi uzavřít smlouvu se společností Deloitte ve sdělit důvod písemně, faxem, emailem nebo formě přijatelné pro Deloitte, podle níž tato ústně. strana přijímá podmínky této Smlouvy (které podléhají změnám odsouhlaseným c) Klient může zrušit Objednávku prací pouze Deloitte se třetí stranou), Deloitte se bude k písemně, faxem nebo emailem. Klient této straně chovat jako k Oprávněné osobě společnosti Deloitte poskytne náhradu za v souladu s touto Smlouvou a přijme realizované Služby a výdaje vzniklé do data povinnost péče vůči ní ve vztahu k Výstupu účinnosti zrušení Objednávky prací. (a/nebo jeho návrhům). Deloitte neponese odpovědnost vůči jakékoli straně, která se 28. Střet zájmů společností Deloitte neuzavře výše uvedenou smlouvu. Společnost Deloitte v přiměřené míře kontroluje možné střety zájmů před 26. Školení poskytnutím Služeb Klientovi. Jelikož však Deloitte poskytuje řadu různých odborných a) Jakákoli zakázka ve vztahu ke školení nebo služeb mnoha klientům, nemůže určit instruktáži personálu Klienta bude prováděna všechny situace, kde mohlo dojít ke střetu jako zakázka s vynaložením přiměřeného se zájmy Klienta. Klient proto bude bez úsilí a bude podléhat poskytnutí včasných a zbytečného odkladu informovat společnost správných informací ze strany Klienta o Deloitte o jakémkoli možném střetu zájmů kvalifikaci, vzdělání a zkušenostech ovlivňujícím Služby poskytované Klientovi. účastníků školení. Pokud Deloitte nebo Klient odhalí možný střet zájmů a Deloitte předpokládá, že b) Veškerá komunikace Deloitte ve vztahu ke zájmy Klienta mohou být řádně chráněny školení nebo instruktážnímu programu musí implementací vhodných postupů, Deloitte být chápána jako akademická a pouze pro tyto postupy s Klientem projedná a vzdělávací účely a nesmí být vykládána jako odsouhlasí. odborná rada ani na ni nelze jako na odbornou radu spoléhat. 29. Závěrečná ustanovení c) Deloitte má právo kombinovat, odkládat Tyto Obchodní podmínky jsou platné a nebo přemísťovat studijní program, kurz účinné k 1. lednu 2018. Pro odstranění nebo školení s jedním nebo více jinými pochybností jsou tyto Obchodní podmínky studijními programy, kurzy nebo školeními v účinné a závazné pro Klienta od data souladu s povinnostmi zachování důvěrnosti účinnosti Smluvního dopisu. Tato verze informací uvedenými v ustanovení 10 výše. nahrazuje předcházející verze bez ohledu na jiné podmínky obsažené v jakýchkoli 27. Objednávky prací nabídkách nebo podobných dokumentech. Deloitte si vyhrazuje právo tyto Obchodní a) Služby, nebo jejich část, budou poskytovány podmínky podle potřeby aktualizovat na základně pokynů obsahujících popis a/nebo je doplňovat o dodatečné podmínky požadovaných Služeb dodaných Klientem specifické pro jednotlivé poradenské Služby. společnosti Deloitte („Objednávka prací“). Jakákoliv Objednávka prací schválená nebo Objednávka prací může být provedena podepsaná Klientem pro společnost Deloitte písemně, faxem, emailem nebo ústně. následující po předchozím a včasném dodání aktualizovaných Obchodních podmínek je b) Objednávka prací je přijata a potvrzena tou považováno za potvrzení a odsouhlasení z následujících událostí, která nastane změn Obchodních podmínek Klientem. dříve: (i) společnost Deloitte doručí potvrzení Objednávky prací Klientovi nebo (ii) společnost Deloitte poskytne Služby 17 Příloha č. 4 Plná moc Jana Marka 18 19