Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
S m l o u v a o d í l o SMLOUVA O DÍLO uzavřená dle ustanovení § 2586 a násl. občanského zákoníku č. 89/2012 Sb. I. Smluvní strany Zhotovitel: CODACO ELECTRONIC s.r.o. se sídlem Hemy 825, Krásno nad Bečvou, Valašské Meziříčí, PSČ 757 01 IČ: 25365312, DIČ: CZ25365312 zastoupený: Ing. Petr Odložilík, jednatelem společnosti zápis v obchodním rejstříku: Krajský soud v Ostravě, oddíl C, vložka č. 41884 (dále jen „zhotovitel“) a Objednatel: Domov pro seniory Lukov, příspěvková organizace se sídlem Lukov, Hradská 82, PSČ 76317 IČ: 70850941, DIČ: zastoupený: Ing. Michaela Procházková zápis v obchodním rejstříku: Pr 1283 vedená u Krajského soudu v Brně (dále jen „objednatel“) II. Předmět a místo plnění Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje provést za níže sjednaných podmínek pro objednatele na svůj náklad a nebezpečí následující dílo: „oprava stávajícího KS sestra-klient na 4odd.“, a to ve specifikaci dle cenové nabídky, a objednatel se zavazuje toto dílo převzít a zaplatit za ně sjednanou cenu. Místem plnění je: Domov pro seniory Lukov, Hradská 82, Lukov III. Termín plnění 3.1. Termín zahájení prací podle této smlouvy: 17.12.2018 3.2. Termín dokončení díla podle této smlouvy: 7.1.2019 3.3. Termín dokončení díla se automaticky prodlužuje: o dobu trvání překážek v práci prokazatelně zaviněných objednatelem, o dobu prodlení objednatele s úhradou kterékoli faktury vystavené zhotovitelem, o dobu trvání nařízení zastavení prací stavebním úřadem nebo některým z dotčených orgánů statní správy. IV. Cena předmětu plnění 4.1. Cena díla je sjednána dohodou smluvních stran v celkové výši: 137 225, 78 Kč bez DPH (slovy: stotřicetsedmtisícdvěstědvacetpětkorunsedmdesátosmhaléřů bez daně z přidané hodnoty). Nabídková cena včetně DPH je 157 810,- Kč s DPH. 4.2. Případné vícenáklady vzniklé po termínu podpisu této smlouvy změnami na žádost objednatele směřující k rozšíření rozsahu smluveného díla nebo změnami na žádost objednatele zasahujícími do struktury materiálů a výrobků, uhradí objednatel v rozsahu prací, ceně a termínech dohodnutých v dodatcích k této smlouvě podepsaných oběma účastníky této smlouvy, v těchto dodatcích bude projednán vliv těchto více nákladů na termín dokončení díla, eventuálně bude dohodnut nový termín dokončení díla. 4.3. Dojde – li při realizaci díla k jakýmkoliv změnám, doplňkům nebo rozšíření předmětu díla vyplývajících z podmínek při provádění díla nebo z odborných znalostí zhotovitele, jejichž potřebu zhotovitel nemohl zjistit před uzavřením této smlouvy o dílo při vynaložení veškerého úsilí, které lze od zhotovitele spravedlivě požadovat, je zhotovitel povinen provést soupis těchto změn, doplňků nebo rozšíření, ocenit jej podle jednotkových cen použitých pro návrh cen díla a pokud to není možné, tak podle jím navrhovaných cen a předložit tento soupis objednateli k odsouhlasení formou dodatku ke smlouvě. Teprve po jeho odsouhlasení má právo na realizaci těchto změn a na jejich úhradu. V. Platební podmínky 5.1. Konečná faktura bude vystavena po dokončení díla. V této souvislosti se smluvní strany dohodly na tom, že dílo bude považováno za dokončené, pokud nebude obsahovat takové vady a nedodělky, které by bránily užívání díla. Existence vad a nedodělků, které nebrání v užívání díla, nemůže být důvodem pro odmítnutí převzetí díla objednatelem a bude řešena v rámci reklamace. 5.2. Konečná faktura bude zhotovitelem vystavena do 7 dnů od dokončení díla a bude v ní bude provedeno vyúčtování veškerých poskytnutých záloh a doúčtováno DPH. 5.3. V případě prodlení objednatele s úhradou kterékoli faktury zhotovitele je objednatel povinen uhradit zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení. 5.4. Vlastnické právo k předmětu díla nabývá objednatel až úplným zaplacením ceny díla. VI. Dodání díla 6.1. O předání díla bude proveden zápis formou předávacího protokolu o předání a převzetí díla. 6.2. Zhotovitel je povinen nejméně 2 kalendářní dny předem, kdy bude dílo připraveno k předání a převzetí, prokazatelně oznámit termín předání díla objednateli. Nebude-li možné provést předání díla objednateli v oznámeném termínu předání díla kvůli prodlení na straně objednatele, bude dílo považováno za řádně objednatelem převzaté bez jakýchkoli vad a nedodělků, a to k oznámenému dni předání díla. 6.3. Nebezpečí škody na předmětu díla přechází na objednatele dnem převzetí díla, resp. dnem, kdy se dle předchozího odstavce bude mít dílo za převzaté. VII. Odpovědnost za vady 7.1. Záruční doba smluveného díla se stanovuje takto: - na montáž zařízení v délce 24 měsíců od předání díla objednateli, - na dodané zařízení v délce 24 měsíců od předání díla objednateli - viz samostatný dodací list. 7.2. Vady, které se vyskytnou v záruční době, je zhotovitel povinen odstranit do 30 dnů ode dne obdržení písemné reklamace, bude-li to technicky a technologicky možné. Zhotovitel je povinen nastoupit na odstranění takto reklamovaných vad díla do 3 pracovních dnů od obdržení písemné reklamace. 7.3. Zhotovitel neodpovídá za vady, které se na díle vyskytly po předání díla jeho dokončení a převzetí objednatelem, a byly způsobeny neodbornou manipulací či mechanickým poškozením ze strany objednatele anebo třetí osoby, jakož i nepředvídatelnými a neodvratitelnými událostmi. VIII. Závěrečná ujednání 8.1. Tuto smlouvu lze měnit pouze písemnými dodatky podepsanými oběma účastníky. 8.2. Tato smlouva se řídí občanským zákoníkem, na právní vztah mezi smluvními stranami založený touto smlouvou se však nepoužijí následující ustanovení občanského zákoníku: § 1765, § 1766, § 1793, § 1796 a § 1888 odst. (2). 8.3. V případě, že dojde mezi zhotovitelem a objednatelem, který je spotřebitelem, ke vzniku spotřebitelského sporu z této smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může objednatel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz. 8.4. Tato smlouva je vyhotovena ve 2 (dvou) stejnopisech, každá strana obdrží po jednom výtisku. 8.5. Smluvní strany se dohodly na tom, že zhotovitel je oprávněn po uzavření této smlouvy tuto smlouvu zrušit zaplacením odstupného ve výši 10% sjednané ceny díla bez DPH objednateli. 8.6. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podepsáním přečetly, že byla uzavřena po vzájemné dohodě, podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně, nikoliv v tísni a za nápadně nevýhodných podmínek, na důkaz čehož připojují své podpisy. V Lukově dne: 14.12.2018 ___________________________ ____________________________ Zhotovitel Objednatel Ing. Petr Odložilík, jednatel Ing. Michaela Procházková, ředitelka Codaco Electronic s.r.o. 4