Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7667431: smlouva o dílo - Protipovodňová opatření města Rýmařov

Příloha Smlouva o dílo č 156-2018 - Protipovodňová opatření města Rýmařov.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO č. 156/2018

      uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

             „Protipovodňová opatření města Rýmařov“

                                               I.
                                   SMLUVNÍ STRANY

Město Rýmařov            náměstí Míru 230/1, 795 01 Rýmařov
adresa:                  00296317
                         CZ00296317
IČ:                      19-1421771/0100, Komerční banka, a.s.
DIČ:                     94-3822771/0710
Číslo účtu:              Ing. Luděk Šimko, starosta
Číslo účtu ČNB:
Jednající:

(dále jen „objednatel“)

                                                             na straně jedné

BÁRTEK ROZHLASY, s.r.o.

se sídlem:       Vyšehradská 1349/2, 128 00 Praha 2 – Nové Město

IČ:                      27781275

DIČ:                     CZ27781275

Číslo účtu:              180369875/0600, MONETA MONEY BANK, a.s.

Jednající:               Luděk Bártek, jednatel společnosti

(dále jen „zhotovitel“)

                                                             na straně druhé
                                               II.
                            ÚČEL A PŘEDMĚT SMLOUVY

1. Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele provést realizaci projektu
     „Protipovodňová opatření města Rýmařov“, formou dodávky a montáže varovného a
     informačního systému a jeho napojení do Jednotného systému varování a informování
     (dále jen „dílo“). Účelem díla je zlepšení systému povodňové služby a preventivní
     protipovodňové ochrany. Jednotlivé složky díla a požadavky na jeho fungování jsou
     popsány v projektové dokumentaci, která je nedílnou součástí této smlouvy.

2. Dílo bude provedeno dle projektové dokumentace a rozpočtu, které jsou přílohou této
     smlouvy.

3. Dílo zahrnuje i veškeré stanovené zkoušky vyplývající z obecně závazných právních
     předpisů, jeho zprovoznění, odladění celého systému a zaškolení obsluhy.

4. Zhotovitel dílo provede v rozsahu své nabídky a dalších ujednání této smlouvy na svůj
     náklad, na své nebezpečí a ve sjednané době.

5. Objednatel se zavazuje poskytnout součinnost nezbytnou pro zhotovení díla, řádně
     provedené a dokončené dílo převzít a zaplatit sjednanou cenu.

6. Dílo bude realizováno pouze v případě, že na tuto akci bude poskytnuta podpora v rámci
     OPŽP.

                                               III.
                                DOBA A MÍSTO PLNĚNÍ

1. Termín zahájení realizace díla plnění zakázky se předpokládá po obdržení Rozhodnutí o
     poskytnutí podpory od implementační agentury objednateli.

2. Předpokládaný termín zahájení realizace je listopad 2018.
3. Předpokládaný termín dokončení celého díla je červen 2019.
4. Zhotovitel je oprávněn dokončit práce na díle i před sjednaným termínem dokončení díla

     a objednatel je povinen dříve dokončené dílo převzít.
5. Místem realizace díla je město Rýmařov.
                                              IV.
                           CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY

1. Cena za zhotovení předmětu smlouvy v rozsahu čl. II této smlouvy je stanovena dohodou
     smluvních stran na základě cenové nabídky zhotovitele, zpracované na základě
     projektové dokumentace a činí celkem:

Cena bez DPH     2.320.300,- Kč
DPH 21%          487.263,- Kč
Cena včetně DPH  2.807.563,- Kč

     Tato cena je nejvýše přípustná.
2. Obsahem ceny jsou veškeré náklady zhotovitele nezbytné k realizaci díla, včetně všech

     nákladů s provedením díla věcně souvisejících.
3. Cenu uvedenou v odst. 1 tohoto článku je možné překročit pouze na základě zákonné

     úpravy výše sazby DPH, a to od data účinnosti takové zákonné úpravy.
4. Objednatel neposkytne zhotoviteli zálohu.
5. Smluvní strany se dohodly, že předmět díla zůstává výlučným vlastnictvím zhotovitele do

     doby převzetí díla objednatelem.
6. Po ukončení realizace díla vystaví zhotovitel fakturu – daňový doklad. Cenu díla uhradí

     objednatel na základě faktury – daňového dokladu vystavené zhotovitelem bankovním
     převodem na účet zhotovitele uvedený v záhlaví této smlouvy.
7. Splatnost faktury – daňového dokladu je stanovena na 30 kalendářních dnů ode dne
     vystavení zhotovitelem a doručení do místa sídla objednatele. Přílohou faktury –
     daňového dokladu bude soupis provedených dodávek a služeb. Dnem doručení faktury –
     daňového dokladu se v pochybnostech rozumí nejpozději třetí pracovní den následující
     po odevzdání zásilky poště, není-li průkazné předání faktury provedeno jiným způsobem.
     Úhradou se rozumí den připsání fakturované částky na účet zhotovitele.
8. Faktura – daňový doklad zhotovitele musí formou a obsahem odpovídat zákonu
     o účetnictví a zákonu o dani z přidané hodnoty a musí obsahovat:

                     označení účetního dokladu a jeho pořadové číslo
                     identifikační údaje objednatele včetně DIČ
                     identifikační údaje zhotovitele včetně DIČ
                     popis obsahu účetního dokladu
                     datum vystavení
                     datum splatnosti
                     datum uskutečnění zdanitelného plnění
                     výši ceny bez daně celkem
                     sazbu daně
                     výši daně celkem zaokrouhlenou dle příslušných předpisů
                     cenu celkem včetně daně
                     podpis odpovědné osoby zhotovitele
                     přílohu - soupis provedených prací oceněný podle dohodnutého způsobu
                     registrační číslo a název projektu, ke kterému se vztahují
9. Zhotovitel je povinen řádně uchovávat veškeré originály účetních dokladů a originály
     dalších dokumentů souvisejících se zakázkou. Účetní doklady budou uchovány způsobem
     uvedeným v zákoně č. 563/1991 Sb. o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, po dobu
     10 let.

                                               V.
                                 FORMA SPOLUPRÁCE

1. Objednatel je povinen poskytovat zhotoviteli veškerou součinnost, kterou po něm lze
     rozumně požadovat. Zejména je povinen umožnit zhotoviteli získat ty podklady
     a informace nutné ke zhotovení díla.

                                              VI.
                              ODPOVĚDNOST ZA VADY

1. Zhotovitel zodpovídá za to, že dílo bude provedeno dle projektové dokumentace a ve
     sjednaném rozsahu uvedeném v čl. II. této smlouvy, že provedení díla bude odpovídat
     všem technickým předpisům, které mají závazný charakter. Zároveň se zavazuje, že pro
     zhotovení díla budou použity výhradně materiály, technologie a pracovní postupy, které
     vyplývají z projektové dokumentace, z technických norem a jsou zahrnuty v cenové
     nabídce a projektové dokumentaci.

2. Zhotovitel zodpovídá za vady, které má dílo v době jeho předání objednateli a dále
     za vady, které se vyskytly na díle v záruční době.

3. Zhotovitel neodpovídá za vady, které byly způsobené chybnými podklady předanými
     objednatelem a zhotovitel ani při vynaložení veškeré odborné péče nemohl tuto
     nevhodnost zjistit, nebo přes písemné upozornění zhotovitele na nevhodnost podkladů a
     pokynů objednatel písemným sdělením trval na jejich použití.

                                              VII.
                                    ZÁRUKA ZA DÍLO

1. Záruční doba na předmět díla je 60 měsíců ode dne převzetí objednatelem. Po tuto dobu
     odpovídá zhotovitel za to, že dílo má vlastnosti ustanovené závaznými technickými
     normami a obecně platnými předpisy.

2. Záruční doba na zálohovací zdroje je 24 měsíců ode dne převzetí objednatelem.
3. Práva a povinnosti smluvních stran z vad díla se řídí ustanovením § 2615 a násl.

     občanského zákoníku.
4. Objednatel je povinen vady písemně reklamovat u zhotovitele bez zbytečného odkladu po

     jejich zjištění. Oznámení (reklamaci) odešle na adresu zhotovitele uvedenou v článku I.
     této smlouvy. V reklamaci musí být vady popsány nebo uvedeno jak se projevují. Dále v
     reklamaci objednatel uvede, jakým způsobem požaduje sjednat nápravu.

        Objednatel je oprávněn požadovat:
                      - odstranění vady dodáním náhradního plnění (u vad materiálů,
                          zařizovacích předmětů, apod.),
                      - odstranění vady opravou, je-li vada opravitelná,
                      - přiměřenou slevu ze sjednané ceny.

         Objednatel je oprávněn vybrat si ten způsob, který mu nejlépe vyhovuje.
5. Zhotovitel se zavazuje zahájit práce na odstranění vady neprodleně po uplatnění

     oprávněné reklamace objednatelem, nejpozději však do 5 pracovních dnů od doručení
     reklamace zhotoviteli. V případě, že vada brání provozu, zahájí zhotovitel práce
     na odstranění vady nejpozději do 48 hod od nahlášení vady.
6. Objednatel je povinen umožnit zhotoviteli vady odstranit.
7. Pokud zhotovitel neodstraní řádně nahlášené vady díla, na které se vztahuje záruka
     nejpozději do 30 dnů, má objednatel právo dát vady odstranit třetí osobě na náklady
     zhotovitele.
8. Záruční doba se prodlužuje o dobu, o kterou byl přerušen provoz z důvodu reklamace
     vady díla.
9. Zhotovitel se zavazuje po dohodě s objednatelem zajistit také pozáruční servis, a to
     včetně pravidelných zkoušek a revizních prohlídek (dle prováděcích předpisů zák. č.
     239/2000 Sb. o IZS). V případě, že se objednatel se zhotovitelem dohodnou, bude
     zhotovitel provádět rovněž pravidelné roční revize (bezdrátového rozhlasu, kontrola
     vysílacího pracoviště, kontrola bezdrátových hlásičů, kontrola dobíjení, kontrola
     akumulátorů) po dobu pětileté záruky. Revizní zkoušky a prohlídky budou ukončeny
     revizní zprávou, pokud objednatel projeví vůli takovou dohodu uzavřít.
10. Smluvní vztahy objednatele a zhotovitele pro provádění pravidelných zkoušek
     a revizních prohlídek v pozáručním režimu budou řešeny samostatnou servisní smlouvou.
     O odstranění reklamované vady sepíše zhotovitel protokol, ve kterém objednatel potvrdí
     odstranění vady nebo uvede důvody, pro které odmítá opravu převzít.

                                              VIII.
                           ODEVZDÁNÍ A PŘEVZETÍ DÍLA

1. Dílo je provedeno dnem řádného dokončení a jeho předáním
     a převzetím, ke kterému zhotovitel písemně vyzve objednatele a objednatel potvrdí
     převzetí na základě přejímacího řízení.

2. Z předání a převzetí bude vyhotoven zápis, který zpracuje zhotovitel.

                                              IX.
                  ZDRŽENÍ, PŘERUŠENÍ PRACÍ A VYŠŠÍ MOC

1. Po dobu přerušení prací v důsledku prodlení objednatele s poskytnutím součinnosti, bude
     zhotovitel za úhradu vykonávat nezbytné zabezpečovací práce podle pokynů objednatele
     na ochranu dosud provedených prací před poškozením.

2. Jestliže přerušení prací v důsledku prodlení objednatele s poskytnutím součinnosti bude
     trvat déle než 15 dní a pokud v této lhůtě nebude sjednána změna smlouvy, má zhotovitel
     právo od smlouvy odstoupit. Objednatel v tom případě převezme dosud provedenou část
     díla a věci připravené ke zhotovení díla a převzatou část díla zaplatí do sjednané lhůty.

3. Žádná smluvní strana nebude druhé straně odpovědná za ztráty a škody vzniklé
     v důsledku vyšší moci. Za okolnosti charakteru vyšší moci se považují: válka, přírodní
     pohromy, generální stávky apod.

4. Podmínkou pro vyvinění za následky způsobené výše uvedenými událostmi je
     skutečnost, že tyto události bezprostředně znemožnily částečné nebo úplné splnění této
     smlouvy. Strany obnoví plnění svých povinností ihned, jakmile pominou vlivy či příčiny
     těchto okolností.
                                               X.
                                 ZAJIŠTĚNÍ ZÁVAZKU

1. Zhotovitel se zavazuje, že v případě nedodržení termínu dokončení díla dle článku III.
     této smlouvy, uhradí smluvní pokutu ve výši 0,05 % z celkové smluvní ceny díla za
     každý den prodlení.

2. Objednatel se zavazuje při neuhrazení faktury – daňového dokladu v termínu uvedeném v
     článku IV. této smlouvy k povinnosti uhradit smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05 %
     z dlužné částky s DPH za každý den prodlení. Objednatel není v prodlení, pokud
     neobdržel dotační prostředky od implementační agentury.

3. Zhotovitel se zavazuje, že v případě nedodržení termínu zahájení prací na odstranění
     vady dle článku VII. odstavce 7.5. této smlouvy, uhradí smluvní pokutu ve výši 0,05 %
     z celkové smluvní ceny díla za každý den prodlení.

4. Podkladem pro uhrazení smluvní pokuty popř. smluvního úroku z prodlení je faktura –
     daňový doklad, na základě které bude vyúčtován počet dnů prodlení, popř. bude
     odkázáno na ustanovení smlouvy o dílo, ze kterého vyplývá příslušné právo sankce a dále
     bude zde uvedena požadovaná výše smluvní pokuty nebo smluvního úroku z prodlení.
     Strany se dohodly, že splatnost těchto faktur je 14 dnů.

5. V případě nedodržení termínů spolupůsobení objednatele se běh smluvních pokut
     jdoucích k tíži zhotovitele přerušuje o dobu nedodržení termínů spolupůsobení
     objednatele.

                                              XI.
                                 ZVLÁŠTNÍ UJEDNÁNÍ

1. Smluvní strany se dohodly, že od této smlouvy lze odstoupit pouze v případech, které
     stanoví tato smlouva nebo zákon.

2. Zhotovitel tímto prohlašuje, že uděluje zvláštní plnou moc panu Vlastimilu Sadílkovi ke
     svému zastupování ve věcech technických, dále pak k jednání ve věcech montážních a
     svému zastupování při jednání s příslušnými úřady a institucemi, jejichž potřeba vyvstane
     v souvislosti s prováděním díla.

3. Smluvní strany se dohodly, že nebezpečí škody na zhotoveném díle přechází
     ze zhotovitele na objednatele dnem předání díla.

4. Návrhy dodatků a změny k této smlouvě budou prováděny písemně. Smluvní strany se
     zavazují vyjádřit ke změnám písemně ve lhůtě do 3 dnů od obdržení písemného návrhu
     změny. Pokud se k návrhu změny v této lhůtě nevyjádří, má se za to, že se změnou
     nesouhlasí. Po tuto dobu je návrhem zavázána podávající strana.
5. Zhotovitel je povinen při realizaci díla dodržet veškeré podmínky stanovené
     ve stanoviscích dotčených institucí, které jsou přílohami této smlouvy.
6. Zhotovitel je povinen mít ke dni uzavření této smlouvy sjednáno po celou dobu realizace
     díla pojištění proti škodám způsobeným jeho činností včetně možných škod způsobených
     pracovníky zhotovitele, a to ve výši odpovídající možným rizikům ve vztahu k charakteru
     provádění díla, min. ve výši 2 mil. Kč.

                                              XII.
                             ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

1. Tato smlouva je vyhotovena ve třech vyhotoveních, z nichž dvě obdrží objednatel a jedno
     zhotovitel.

2. Uvedené plnění obec (město) nepřijímá za účelem výdělečné činnosti. Jedná se
     o výstražný prvek k předání varovných, výstražných nebo evakuačních informací
     občanům.

3. Jednotlivá ustanovení této smlouvy jsou oddělitelná v tom smyslu, že neplatnost
     některého z nich nepůsobí neplatnost smlouvy jako celku. Pokud by se v důsledku změny
     právní úpravy některé ustanovení smlouvy dostalo do rozporu s českým právním řádem
     (dále jen „kolizní ustanovení“) a předmětný rozpor by způsobil neplatnost smlouvy jako
     takové, bude smlouva posuzována, jako by kolizní ustanovení nikdy neobsahovala a
     vztah smluvních stran se bude v této záležitosti řídit obecně závaznými právními
     předpisy, pokud se smluvní strany nedohodnou na znění nového ustanovení, jež by
     nahradilo kolizní ustanovení.

4. Tato smlouva obsahuje úplné ujednání o předmětu smlouvy a všech náležitostech, které
     strany měly a chtěly ve smlouvě sjednat, a které považují za důležité pro závaznost této
     smlouvy. Žádný projev stran učiněný při jednání o této smlouvě, ani projev učiněný po
     uzavření této smlouvy nesmí být vykládán v rozporu s výslovnými ustanoveními této
     smlouvy a nezakládá žádný závazek žádné ze stran.

5. Veškerá práva a povinnosti vyplývající z této smlouvy se řídí právním řádem České
     republiky zejména zák. č. 89/2012 Sb. v platném znění (občanským zákoníkem).

6. Strany výslovně potvrzují, že základní podmínky této smlouvy jsou výsledkem jednání
     stran a každá ze stran měla příležitost ovlivnit obsah základních podmínek této smlouvy.
7. Pokud je v této smlouvě použit termín smlouva, je tím míněna tato smlouva o dílo.
8. Všechny nároky musí být uplatněny doporučeným dopisem. Za datum uplatnění se

     považuje datum podacího razítka poštovního úřadu.
9. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou stran.
10. V případě žádosti o informace dle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu

     k informacím, týkající se skutečností uvedených v této smlouvě, smluvní strany souhlasí
     s jejich poskytnutí žadateli.
11. Zhotovitel je povinen umožnit zástupcům Fondu, Ministerstva životního prostředí,
     Ministerstva financí; příslušného finančního úřadu a finančního ředitelství, Nejvyššího
     kontrolního úřadu, Evropské komise, Evropského účetního dvora a dalších kontrolních
     orgánů dle zákona o finanční kontrole a zákona o státní kontrole a dalších kontrolních
     orgánů dle předpisů ES provádět věcnou, finanční a účetní kontrolu a vytvořit výše
     uvedeným orgánům podmínky k provedení kontroly vztahující se k předmětu díla a
     poskytnout výše uvedeným orgánům při provádění kontroly součinnost.
12. Tato smlouva byla uzavřena v souladu se zákonem č.128/2000 Sb. o obcích v platném
     znění a byly splněny podmínky pro její uzavření stanovené tímto zákonem.
13. Účastníci této smlouvy po jejím přečtení prohlašují, že souhlasí s jejím obsahem, že tato
     byla sepsána na základě pravdivých údajů, jejich pravé a svobodné vůle a nebyla
     ujednána v tísni ani za jinak jednostranně nevýhodných podmínek. Na důkaz toho
     připojují své podpisy.

Příloha č. 1: Projektová dokumentace
Příloha č. 2: Rozpočet projektu
Příloha č. 3: Stanovisko ČEZ Distribuce, a.s.
Příloha č. 4: Stanovisko HZS Moravskoslezského kraje

V Rýmařově dne 11. 12. 2018

     Za objednatele        Za zhotovitele

   Ing. Luděk Šimko        Luděk Bártek
Starosta města Rýmařov  Jednatel společnosti