Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7712995: SMLOUVA O ÚPRAVĚ PRÁV A POVINNOSTÍ PŘI DODÁVCE A ODBĚRU ELEKTŘINY V

Příloha JM_027_Sml_o_dodavce_EE_2019_NN.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O ÚPRAVĚ PRÁV A POVINNOSTÍ PŘI DODÁVCE

  A ODBĚRU ELEKTŘINY V NAPĚŤOVÉ HLADINĚ NÍZKÉHO
                                                     NAPĚTÍ

                                                (dále jen „Smlouva“)
                                                    uzavřená mezi

                     Dům dětí a mládeže Brno, Helceletova, příspěvková organizace
                                   se sídlem Helceletova 234/4, 602 00 Brno
                                      IČO: 44993412, DIČ: není plátce DPH
                                                      ID: JM_027

                              zastoupená Mgr. Veronikou Presovou, ředitelkou
                                         (dále jen „Pověřující zadavatel“)

                                                            a

                                                     CEJIZA, s.r.o.
                            se sídlem Brno, Žerotínovo náměstí 449/3, PSČ 602 00

                                        IČO: 28353242, DIČ: CZ28353242,
            zapsaná v obch. rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 63163

                                zastoupená Mgr. Libuší Podolovou, jednatelkou
                                         (dále jen „Centrální zadavatel“)

             (Pověřující zadavatel a Centrální zadavatel společně též jako „Smluvní strany“)

                                                                                                                                      1
1. Úvodní ujednání

1.1. Centrální zadavatel uzavřel s obchodní společností E.ON Energie, a.s., IČO: 26078201, se sídlem
       České Budějovice, F. A. Gerstnera 2151/6, PSČ 370 01, zapsanou v obchodním rejstříku
       vedeném u Krajského soudu v Českých Budějovicích pod sp. zn. B 1390 (dále jen „Dodavatel“)
       smlouvu o sdružených službách dodávky elektřiny v podobě Závěrkového listu
       č. EL-20181127-1372-1 (dále jen „SSDE“), na jejímž základě vznikl Dodavateli závazek dodávat
       Centrálnímu zadavateli do odběrných míst elektřinu, poskytovat na vlastní jméno a na vlastní
       účet distribuci elektřiny a systémové služby v odběrných místech a poskytovat Centrálnímu
       zadavateli další plnění dle SSDE.

1.2. SSDE je uzavřena na základě výsledků zadávacího řízení veřejné zakázky s názvem „Centrální
       dodávka elektrické energie pro Jihomoravský kraj a pro příspěvkové organizace zřizované
       Jihomoravským krajem, případně pro další právnické osoby zřizované Jihomoravským krajem
       na rok 2019 a rok 2020“, sp. zn.: CEEE0718 (dále jen „Veřejná zakázka“). Veřejná zakázka byla
       zadána formou jednacího řízení bez uveřejnění dle § 64 pism. c) zákona č. 134/2016 Sb.,
       o zadávání veřejných zakázek, (dále jen „Zákon o zadávání veřejných zakázek“), a to nákupem
       elektřiny na burzovním trhu (dále jen „Zadávací řízení“) organizovaném Českomoravskou
       komoditní burzou Kladno, se sídlem náměstí Sítná 3127, Kročehlavy, 272 01 Kladno,
       IČO: 49546392 (dále jen „ČMKBK“) dle zákona č. 229/1192 Sb., o komoditních burzách,
       ve znění pozdějších předpisů. V rámci Zadávacího řízení byly zpracovány obchodní podmínky
       v podobě návrhu SSDE. SSDE tvoří dle výslovné vůle Smluvních stran přílohu č. 1 této Smlouvy,
       přičemž vzhledem k jejímu rozsahu a uveřejnění v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb.,
       o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru
       smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o registru
       smluv“), nebude k této Smlouvě pevně připojena.

1.3. Smluvní strany na základě výše uvedeného tímto v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb.,
       občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“) a podle
       § 9 odst. 1 písm. a) Zákona o zadávání veřejných zakázek uzavírají tuto Smlouvu.

2. Předmět Smlouvy

2.1. Předmětem této Smlouvy je úprava vzájemných práv a povinností Smluvních stran
       při zajišťování dodávky elektřiny od Dodavatele do odběrných míst Pověřujícího zadavatele
       a poskytování souvisejících služeb a dalších plnění dle SSDE Dodavatelem a při odběru elektřiny
       ze strany Pověřujícího zadavatele v odběrných místech Pověřujícího zadavatele a využívání
       souvisejících služeb a odebírání dalších plnění dle SSDE Pověřujícím zadavatelem.

2.2. Odběrná místa Pověřujícího zadavatele pro dodávky elektřiny jsou specifikována v příloze
       č. 2 této Smlouvy (dále jen „Odběrná místa“).

2.3. Dodávka elektřiny Dodavatelem se uskutečňuje z distribuční sítě příslušného provozovatele
       distribuční soustavy (dále jen „PDS“) dle smlouvy o připojení, v souladu s Pravidly provozování
       distribuční soustavy (dále jen „PPDS“), Podmínkami distribuce elektřiny (dále jen „PDE“)
       vydanými příslušným PDS a pokyny technického dispečinku provozovatele přenosové soustavy
       nebo příslušného PDS při činnostech bezprostředně zamezujících stavu nouze, při stavech
       nouze a při likvidaci následků stavů nouze dle § 54 zákona č. 458/2000 Sb., energetického
       zákona, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Energetický zákon“), a příslušných prováděcích
       předpisů k Energetickému zákonu, zejména vyhlášky Energetického regulačního úřadu (dále
       jen „ERÚ“) č. 408/2015 Sb., o Pravidlech trhu s elektřinou, ve znění pozdějších předpisů.
       V předchozí větě uvedené smlouvy, předpisy, pravidla, podmínky a pokyny jsou dle dohody

                                                                                                                                        2
       Smluvních stran závazné pro obě Smluvní strany. Dodávka elektřiny je splněna přechodem
       elektřiny z distribuční soustavy PDS přes měřící zařízení do Odběrného místa Pověřujícího
       zadavatele. Odběrné místo je místem předání a převzetí elektřiny mezi Centrálním
       zadavatelem a Pověřujícím zadavatelem, ve kterém dochází k přechodu veškerých vlastnických
       práv k dodané elektřině a k přechodu nebezpečí škody.

2.4. Dodávka elektřiny se uskutečňuje v napěťové hladině vysokého napětí v souladu s hodnotou
       rezervované kapacity a rezervovaného příkonu podle podmínek SSDE a v souladu s potřebami
       Pověřujícího zadavatele definovanými v této Smlouvě.

3. Časová a množstevní specifikace dodávek

3.1. Specifikace Odběrných míst Pověřujícího zadavatele včetně předpokládané spotřeby je
       uvedena v příloze č. 2 této Smlouvy.

3.2. Předpokládaná spotřeba elektřiny vychází z dosavadní spotřeby v Odběrných místech
       Pověřujícího zadavatele. Za sjednané množství dodávky silové elektřiny se považuje skutečně
       dodané a odebrané množství elektřiny v odběrném místě pověřujícího zadavatele. Celkové
       množství dodávky silové elektřiny uvedené v SSDE představuje předpokládané množství
       dodávky elektřiny a nezakládá povinnost Pověřujícího zadavatele takové množství elektřiny
       odebrat, ani oprávnění Dodavatele a/nebo Centrálního zadavatele odmítnout dodávky
       elektřiny toto množství překračující. Neodebrání předpokládaného množství elektřiny,
       případně jeho překročení, nemá vliv na cenu plnění dle této Smlouvy. Dodavatel a/nebo
       Centrální zadavatel není oprávněn uplatňovat vůči Pověřujícímu zadavateli za neodebrání
       předpokládaného množství elektřiny, případně za jeho překročení, žádné sankce.

3.3. Okamžikem zahájení dodávky elektřiny je 01.01.2019 (dále jen „Zahájení dodávek elektřiny“)
       a okamžikem ukončení dodávky elektřiny je 31.12.2020 (dále jen „Ukončení dodávek
       elektřiny“), nedojde-li v souladu se SSDE k ukončení dodávek elektřiny či k zániku závazku
       ze SSDE dříve.

4. Cena plnění

4.1. Pověřující zadavatel se za dodávky elektřiny od Dodavatele do Odběrných míst a poskytování
       souvisejících služeb a dalších plnění dle SSDE Dodavatelem zavazuje platit cenu sjednanou
       v SSDE (dále jen „Cena plnění“). Cena plnění se skládá z následujících položek:
       (i) ceny za 1 MWh silové elektřiny (dále jen „Cena za elektřinu“),
       (ii) regulované ceny za zajišťování distribuce elektřiny,
       (iii) regulované ceny za systémové služby,
       (iv) regulované ceny za činnosti operátora trhu,
       (v) regulované ceny na podporu elektřiny z podporovaných zdrojů energie.

4.2. Cena za elektřinu je stanovena jako fixní cena v Kč za 1 MWh elektřiny a dle dohody
       Centrálního zadavatele a Dodavatele činí:

                                                                                                                                        3
Distribuční sazby  Nízký tarif  Vysoký tarif
C01d                      --         1 575
C02d                      --         1 575
C03d                      --         1 575
C25d                                 1 575
C26d                   1 575         1 575
C35d                   1 575         1 575
C45d                   1 575         1 575
C55d                   1 575         1 575
C56d                   1 575         1 575
C60d                   1 575            --

                          --

4.3. Cena za zajišťování distribuce elektřiny pro příslušné Odběrné místo se stanoví v souladu
       s platným a účinným cenovým rozhodnutím ERÚ.

4.4. Cena za systémové služby pro příslušné Odběrné místo se stanoví v souladu s platným
       a účinným cenovým rozhodnutím ERÚ.

4.5. Cena za činnosti operátora trhu pro příslušné Odběrné místo se stanoví v souladu s platným
       a účinným cenovým rozhodnutím ERÚ.

4.6. Cena na podporu elektřiny z podporovaných zdrojů energie se stanoví v souladu s platným
       a účinným cenovým rozhodnutím ERÚ.

4.7. Cena plnění bude stanovena na základě cen uvedených v tomto článku, a to dle skutečně
       dodaného množství elektřiny do Odběrných míst.

4.8. Ceny jsou uvedeny bez daně z elektřiny a bez DPH.

4.9. K Ceně plnění bude připočtena daň z elektřiny a DPH v příslušné výši dle platných a účinných
       právních předpisů.

4.10. V Ceně plnění jsou zahrnuta veškerá plnění Dodavatele poskytovaná dle SSDE.

4.11. Centrální zadavatel se zavazuje účtovat Pověřujícímu zadavateli za zajištění dodávek elektřiny
       od Dodavatele do Odběrných míst a poskytování souvisejících služeb a dalších plnění dle SSDE
       Dodavatelem Cenu plnění, tj. cenu ve stejné výši, jakou hradí Centrální zadavatel Dodavateli
       na základě SSDE.

5. Vyúčtování a placení

5.1. Zúčtovacím obdobím je 1 kalendářní měsíc v případě Odběrných míst kategorie C – maloodběr
       s průběhovým měřením typu B a 12 kalendářních měsíců bezprostředně po sobě jdoucích
       v případě Odběrných míst kategorie C – maloodběr s měřením typu C.

                                              4
           i. Odběrná místa kategorie C - maloodběr

       S průběhovým měřením (měřením typu B) – Pověřující zadavatel nebude Centrálnímu
       zadavateli pro Odběrná místa kategorie C – maloodběr s průběhovým měřením (měřením typu
       B) poskytovat žádné zálohy.

       Cena plnění bude zúčtována měsíčně dle skutečné spotřeby elektřiny, a to na základě faktury
       vystavené Centrálním zadavatelem nejpozději do 15 kalendářních dnů od ukončení příslušného
       kalendářního měsíce. Bude-li Dodavatel v prodlení s povinností vystavit fakturu na zúčtování
       ceny plnění dle SSDE, prodlužuje se o dobu prodlení Dodavatele lhůta pro vystavení faktury
       Centrálním zadavatelem uvedená v předchozí větě. Splatnost faktur Centrálního zadavatele
       bude činit nejméně 14 kalendářních dnů od doručení faktury Pověřujícímu zadavateli. Tato
       faktura bude souhrnná za všechna Odběrná místa kategorie C – maloodběr s průběhovým
       měřením (měřením typu B).

       S měřením typu C – Pověřující zadavatel bude poskytovat zálohy 1 x měsíčně ve výši 80 %
       z 1/12 ceny plnění dle předpokládané spotřeby elektřiny ve všech Odběrných místech
       kategorie C - maloodběr s měřením typu C. Předpokládanou spotřebou elektřiny pro období
       od 01.01.2019 do 31.12.2019 se rozumí spotřeba elektřiny za období od 01.01.2017
       do 31.12.2017. Předpokládanou spotřebou elektřiny pro období od 01.01.2020 do 31.12.2020
       se rozumí spotřeba elektřiny za období od 01.01.2018 do 31.12.2018.

       Měsíční výše záloh pro jednotlivá Odběrná místa kategorie C – maloodběr s měřením typu C
       bude stanovena dle předpisu záloh předloženého Dodavatelem Centrálnímu zadavateli dle
       příslušných ujednání SSDE.

       Měsíční výše záloh pro jednotlivá Odběrná místa kategorie C – maloodběr s měřením typu C
       budou stejné po celou dobu trvání této Smlouvy, nevznese-li Pověřující zadavatel požadavek
       na změnu dle následující věty. Pověřující zadavatel je oprávněn požadovat změnu výše záloh,
       přičemž Centrální zadavatel je povinen tuto žádost předložit Dodavateli. Dodavatel je dle
       příslušných ujednání SSDE povinen upravit výši záloh dle požadavku Centrálního zadavatele,
       a to s účinností od kalendářního měsíce následujícího po kalendářním měsíci, v němž byla
       doručena Dodavateli žádost o změnu výše záloh. Výše záloh stanovená dle předchozí věty je
       platná do doby než na základě další žádosti Centrálního zadavatele učiněné dle požadavku
       Pověřujícího zadavatele dojde postupem dle předchozí věty ke stanovení jiné výše záloh.

       Zálohy budou zaplaceny na základě zálohových faktur, které budou zaslány Pověřujícímu
       zadavateli nejpozději do 5. dne příslušného kalendářního měsíce. Splatnost zálohových faktur
       bude činit nejméně 10 kalendářních dnů od doručení faktury Pověřujícímu zadavateli

       Cena plnění bude zúčtována dle skutečné spotřeby elektřiny, a to na základě faktury vystavené
       Centrálním zadavatelem nejpozději do 15. dne kalendářního měsíce následujícího po obdržení
       faktury Dodavatele vystavené v souladu s SSDE. Splatnost faktur Centrálního zadavatele bude
       činit nejméně 14 kalendářních dnů od doručení faktury Pověřujícímu zadavateli. Tato faktura
       bude souhrnná za všechna Odběrná místa kategorie C – maloodběr s měřením typu C, u nichž
       došlo v tomtéž kalendářním měsíci k provedení periodického odečtu.

5.2. Pověřující zadavatel je povinen poskytnout Centrálnímu zadavateli při stanovování výše záloh
       potřebnou součinnost, zejména sdělit Centrálnímu zadavateli spotřebu elektřiny v minulých
       obdobích, nemůže-li ji Centrální zadavatel zjistit z vlastních zdrojů.

5.3. Na přijatou zálohovou platbu bude vystaven daňový doklad (faktura) v souladu se zákonem
       č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. Zaplacené zálohy

                                                                                                                                        5
       budou zúčtovány v konečném vyúčtování. Doplatek ceny plnění bude zaplacen na základě
       konečného vyúčtování ve formě daňového dokladu (faktury), ve kterém budou zúčtovány
       řádně zaplacené zálohy.

5.4. Centrální zadavatel a Pověřující zadavatel se dohodli na zasílání faktur v elektronické podobě
       ve formátu PDF.

5.5. V bankovním styku se používají variabilní symboly uvedené na příslušné faktuře. Konstantní
       symboly budou používány dle platných a účinných bankovních pravidel.

5.6. Ostatní případné platby podle této Smlouvy (např. smluvní pokuty, škody, úroky z prodlení,
       náhrady, přeplatky) budou vyúčtovány samostatnou fakturou. Samostatná faktura je splatná
       nejpozději 15. kalendářní den po doručení faktury, není-li výslovně dohodnuto v této Smlouvě
       jinak.

5.7. Veškeré platby podle této Smlouvy se uskutečňují bezhotovostním převodem v české měně.

6. Práva a povinnosti Smluvních stran ve vztahu k SSDE

6.1. Pověřující zadavatel se zavazuje ve vztahu k Centrálnímu zadavateli řídit se při odběru elektřiny
       veškerými podmínkami, za nichž ze strany Dodavatele dochází k dodávkám elektřiny
       Centrálnímu zadavateli, a to zejména SSDE, a dále PPDS a PDE, pokyny technického dispečinku
       provozovatele přenosové soustavy a příslušného PDS při činnostech bezprostředně
       zamezujících stavu nouze, při stavech nouze a při likvidaci následků stavů nouze a oprávněnými
       požadavky a pokyny Centrálního zadavatele.

6.2. Pro vyloučení veškerých pochybností Smluvní strany stanovují, že povinnosti uložené
       Centrálnímu zadavateli v SSDE pro odběr elektřiny platí obdobně i pro Pověřujícího zadavatele.
       Pověřující zadavatel je ve vztahu k výše uvedenému zejména povinen:

       (i) plnit veškerou informační povinnost vůči Centrálnímu zadavateli, Dodavateli a/nebo
               PDS;

       (ii) udržovat odběrné zařízení ve stavu, který odpovídá příslušným technickým normám
               a platným právním předpisům;

       (iii) při změnách instalovaných spotřebičů v rámci platného rezervovaného příkonu
               postupovat v souladu s PPDS;

       (iv) umožnit příslušnému PDS, Dodavateli a/nebo Centrálnímu zadavateli přístup k měřicímu
               zařízení a neměřeným částem odběrného elektrického zařízení za účelem provedení
               jeho kontroly, odečtu, údržby, výměny či odebrání. Způsob přístupu k měřicímu zařízení
               vyplývá z jeho umístění a umožněním přístupu se rozumí zejména zpřístupnění
               veškerých nemovitostí;

       (v) informovat Centrálního zadavatele bez zbytečného odkladu o chybě nebo omylu
               při vyúčtování plateb podle SSDE vzniklých nesprávným odečtem elektroměrů, jakož
               i dalších skutečnostech, které by mohly vést k chybnému vyúčtování dodávky elektřiny
               od Dodavatele do Odběrných míst a souvisejících služeb a dalších plnění poskytnutých
               dle SSDE Dodavatelem, a to pokud takovou skutečnost zjistí.

6.3. Pověřující zadavatel je při dodržení veškerých povinností vyplývajících z obecně závazných
       předpisů, této Smlouvy nebo SSDE oprávněn požadovat změny parametrů odběrného
       (odběrných) zařízení. Požadavek na změny parametrů odběrného (odběrných) zařízení je
       Pověřující zadavatel povinen oznámit Centrálnímu zadavateli. Centrální zadavatel je povinen

                                                                                                                                        6
       v součinnosti s Pověřujícím zadavatelem požadavky Pověřujícího zadavatele na změny
       parametrů odběrného (odběrných) zařízení projednat s Dodavatelem.

6.4. Pověřující zadavatel není oprávněn po dobu platnosti a účinnosti této Smlouvy se třetí osobou
       (obchodníkem s elektřinou) uzavřít smlouvu, jejímž předmětem by byly dodávky elektřiny
       do jakéhokoli z Odběrných míst. Porušení této povinnosti je podstatným porušením této
       Smlouvy, které opravňuje Centrálního zadavatele okamžitě od této Smlouvy odstoupit.

7. Práva a povinnosti Smluvních stran ve vztahu k Odběrným místům

7.1. Pověřující zadavatel touto Smlouvou na dobu účinnosti této Smlouvy bezplatně postupuje
       na Centrálního zadavatele práva k užívání Odběrných míst, jež jsou ve vlastnictví Pověřujícího
       zadavatele nebo k nimž má Pověřující zadavatel jakékoliv dispoziční právo, a to v rozsahu,
       v jakém jsou tato práva vyžadována v rámci postavení zákazníka ve smyslu Energetického
       zákona a příslušných prováděcích předpisů k Energetickému zákonu, a to včetně oprávnění
       uzavírat k Odběrným místům smlouvy o připojení k distribuční soustavě (dále jen „Smlouva
       o připojení“) s PDS podle následujících odstavců. Centrální zadavatel tato práva přijímá.

7.2. Vyvstane-li na straně Pověřujícího zadavatele ve vztahu k některému z Odběrných míst
       požadavek na změnu podmínek sjednaných ve Smlouvě o připojení tohoto Odběrného místa
       nebo požadavek na připojení nového Odběrného místa, zavazuje se Pověřující zadavatel sdělit
       bez zbytečného odkladu tyto požadavky Centrálnímu zadavateli.

7.3. Centrální zadavatel na základě požadavků Pověřujícího zadavatele zpracuje a podá
       k příslušnému PDS žádost o změnu nebo o připojení nového Odběrného místa. PDS na základě
       podané žádosti v souladu s příslušnými ustanoveními Energetického zákona a prováděcích
       předpisů k Energetickému zákonu zpracuje a předloží Centrálnímu zadavateli návrh Smlouvy
       o připojení.

7.4. Centrální zadavatel zašle, bez zbytečného odkladu po obdržení návrhu Smlouvy o připojení
       od PDS, tento návrh Smlouvy o připojení Pověřujícímu zadavateli k vyjádření. Vyjádří-li
       Pověřující zadavatel s návrhem Smlouvy o připojení souhlas, Centrální zadavatel uzavře
       k Odběrnému místu Smlouvu o připojení podle odsouhlaseného návrhu Smlouvy o připojení.
       Nebude-li Pověřující zadavatel s návrhem Smlouvy o připojení souhlasit, je povinen sdělit
       Centrálnímu zadavateli důvody nesouhlasu a poskytnout mu veškerou nezbytnou součinnost
       při jednání s PDS o návrhu Smlouvy o připojení. Pověřující zadavatel je povinen vyjádřit
       se k zaslanému návrhu Smlouvy o připojení bez zbytečného odkladu tak, aby Centrální
       zadavatel mohl s PDS uzavřít Smlouvu o připojení, nebo o návrhu Smlouvy o připojení jednat,
       ve lhůtě případně stanovené PDS.

7.5. Pověřující zadavatel se jako faktický uživatel Odběrného místa zavazuje plnit vůči PDS veškeré
       povinnosti, jež budou Centrálnímu zadavateli jako žadateli vyplývat ze Smlouvy o připojení
       sjednané postupem podle předchozích odstavců, Energetického zákona či jiných příslušných
       právních předpisů, a to buď přímo, nebo prostřednictvím Centrálního zadavatele.

8. Reklamace a telefonická podpora

8.1. Zjistí-li kterákoli ze Smluvních stran chyby nebo omyly při vyúčtování plateb dle této Smlouvy
       nebo SSDE (dále jen „vady vyúčtování“), vzniklých nesprávným odečtem měřícího zařízení,
       použitím nesprávné konstanty (násobitele) měřícího zařízení oproti skutečně technicky možné
       konstantě, chybou měřícího zařízení, použitím nesprávné ceny (sazby), početní nebo tiskovou
       chybou, apod., je povinna o této skutečnosti neprodleně informovat druhou Smluvní stranu.
       Zjistí-li vadu vyúčtování Centrální zadavatel, je povinen neprodleně provést odstranění takové

                                                                                                                                        7
       vady vyúčtování, byla-li způsobena jeho jednáním, nebo uplatnit vadu vyúčtování
       u Dodavatele. Zjistí-li vadu vyúčtování Pověřující zadavatel, je oprávněn požadovat
       po Centrálním zadavateli písemnou výzvou odstranění takové vady vyúčtování (dále jen
       „reklamace“).

8.2. Pověřující zadavatel je povinen uplatnit reklamaci u Centrálního zadavatele nejpozději
       do 60 dní od doručení faktury Pověřujícímu zadavateli, v níž se reklamovaná skutečnost
       vyskytla, jinak se má za to, že údaje uvedené Centrálním zadavatelem ve vyúčtování nebo
       na faktuře jsou správné. Uplatněná reklamace nemá odkladný účinek na splatnost vyúčtování.
       Centrální zadavatel reklamaci prošetří ve lhůtě 30 kalendářních dní ode dne, kdy reklamaci
       obdržel a výsledek šetření oznámí Pověřujícímu zadavateli. Byla-li reklamace oprávněná, je
       Centrální zadavatel povinen vystavit opravný daňový doklad nejpozději do 15 kalendářních dní
       po oznámení výsledku reklamace.

8.3. Dodavatel se v SSDE zavázal nejpozději ke dni Zahájení dodávek elektřiny zřídit pro Centrálního
       zadavatele a dále po celou dobu účinnosti SSDE udržovat zákaznickou telefonní linku
       s provozem v pracovní dny v době od 08:00 do 17:00 hod. Dle dohody Centrálního zadavatele
       a Dodavatele bude na zákaznickou linku moci volat i Pověřující zadavatel. O čísle zákaznické
       telefonní linky bude Centrální zadavatel informovat Pověřujícího dodavatele po přijetí
       oznámení ze strany Dodavatele.

9. Odpovědnost

9.1. Pověřující zadavatel odpovídá za škodu způsobenou Centrálnímu zadavateli porušením jakékoli
       povinnosti Pověřujícího zadavatele vyplývající z obecně závazných předpisů, této Smlouvy,
       Smlouvy o připojení nebo SSDE. Vyzve-li Dodavatel Centrálního zadavatele k plnění na základě
       odpovědnostního vztahu vzniklého na základě nebo v souvislosti s SSDE, Smlouvou o připojení
       nebo touto Smlouvou, a bylo–li důvodem vzniku odpovědnostního vztahu konání nebo
       opomenutí Pověřujícího zadavatele, zavazuje se Pověřující zadavatel bez zbytečného odkladu
       plnit za Centrálního zadavatele veškeré sankce uplatněné Dodavatelem vůči Centrálnímu
       zadavateli v souvislosti s takovýmto jednáním nebo opomenutím.

9.2. Při porušení jakékoli povinnosti dle čl. 6 této Smlouvy se Pověřující zadavatel zavazuje zaplatit
       Centrálnímu zadavateli smluvní pokutu ve výši 30 000,- Kč za každé jednotlivé porušení takové
       povinnosti. Splatnost smluvní pokuty je 14 dnů od doručení písemné výzvy Pověřujícímu
       zadavateli k zaplacení smluvní pokuty. Povinností k úhradě smluvní pokuty není dotčeno právo
       Centrálního zadavatele na náhradu škody, která mu porušením povinnosti, na kterou
       se smluvní pokuta vztahuje, vznikla. Pověřující zadavatel je povinen Centrálnímu zadavateli
       nahradit i škodu, která přesahuje výši smluvní pokuty.

10. Zánik závazku ze Smlouvy a odstoupení od Smlouvy

10.1. Závazek vzniklý z této Smlouvy zaniká uplynutím doby, na kterou byla tato Smlouva sjednána,
       dohodou stran, odstoupením od Smlouvy jednou ze Smluvních stran nebo zánikem závazku
       z SSDE.

10.2. Jednotlivá práva a povinnosti z této Smlouvy mohou zaniknout z důvodu faktického ukončení
       odběru elektřiny Pověřujícím zadavatelem v některém Odběrném místě (např. z důvodu
       ukončení činnosti apod.), a to následujícím způsobem:

       (i) Pověřující zadavatel oznámí Centrálnímu zadavateli písemně požadavek na trvalé
               ukončení dodávek elektřiny do Odběrného místa s uvedením označení Odběrného
               místa, důvodu trvalého ukončení dodávek a požadovaného dne trvalého ukončení

                                                                                                                                        8
               dodávek, a to nejméně 45 kalendářních dní před požadovaným dnem trvalého ukončení
               dodávek, nedohodnou-li se Smluvní strany jinak;

       (ii) Dodavatel zajistí ukončení smlouvy o distribuci uzavřené s příslušným PDS pro zajištění
               dodávek elektřiny do předmětného Odběrného místa v nejbližší možné době dle
               podmínek distribuce příslušného PDS.

10.3. Smluvní strany jsou oprávněny od této Smlouvy odstoupit z důvodů stanovených právními
       předpisy nebo touto Smlouvou. Odstoupením od této Smlouvy se závazek ze smlouvy zrušuje
       s účinky do budoucna. Odstoupení od této Smlouvy musí být učiněno písemně a musí být
       doručeno druhé Smluvní straně. Odstoupení od této Smlouvy je účinné okamžikem doručení
       druhé Smluvní straně. Tím není dotčeno právo Centrálního zadavatele na zaplacení Ceny plnění
       poskytnutého Pověřujícímu zadavateli do zániku závazku z této Smlouvy a právo Centrálního
       zadavatele na zaplacení smluvních pokut, na jejichž zaplacení vznikl Centrálnímu zadavateli
       nárok do zániku závazku z této Smlouvy. Ujednání předchozí věty zavazuje Smluvní strany dle
       jejich výslovné vůle i po zániku závazku z této Smlouvy.

10.4. Centrální zadavatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy zejména v případě:

       (i) je-li Pověřující zadavatel i přes doručení výzvy nebo upomínky k placení v prodlení
               se zaplacením peněžitého závazku vyplývajícího ze Smlouvy trvajícím déle než 14
               kalendářních dní, zejména v prodlení s placením záloh nebo faktur za dodávku elektřiny,
               smluvních pokut, vyúčtováním úroku z prodlení nebo škody, nákladů spojených
               s upomínáním, zahájením přerušení, přerušením, zajištěním obnovení nebo s ukončením
               dodávky elektřiny;

       (ii) je-li déle jak 30 kalendářních dní z důvodu nečinnosti nebo neplnění povinností
               Pověřujícího zadavatele přerušena dodávka elektřiny ze strany Dodavatele nebo PDS
               z důvodu neoprávněného odběru elektřiny;

       (iii) neoprávněného zásahu Pověřujícího zadavatele do zařízení pro distribuci elektřiny
               a/nebo měřicích zařízení PDS;

       (iv) neumožní-li Pověřující zadavatel Centrálnímu zadavateli, PDS a/nebo Dodavateli
               opakovaně přístup k měřicímu zařízení z důvodu na straně Pověřujícího zadavatele,
               a to ani po písemné výzvě Centrálního zadavatele, PDS a/nebo Dodavatele;

       (v) neoprávněného odběru ve smyslu Energetického zákona;

       (vi) opakovaného porušování ostatních povinností Pověřujícího zadavatele vyplývajících mu
               z této Smlouvy.

10.5. Pověřující zadavatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy zejména v případě:

       (i) je-li Centrální zadavatel i přes doručení výzvy nebo upomínky k placení v prodlení
               se zaplacením peněžitého závazku vyplývajícího ze Smlouvy trvajícím déle než 14
               kalendářních dní;

       (ii) opakovaného porušování ostatních povinností Centrálního zadavatele vyplývajících
               mu z této Smlouvy.

10.6. Kterákoliv Smluvní strana může od této Smlouvy odstoupit od dne vydání rozhodnutí o úpadku
       druhé Smluvní strany dle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení
       (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů.

10.7. Bude-li Pověřující zadavatel odebírat elektřinu v jakémkoli z Odběrných míst či související
       služby a/nebo další plnění dle SSDE i po zániku závazku z této Smlouvy, aniž by uzavřel smlouvu

                                                                                                                                        9
       o dodávkách elektřiny s třetí osobou (obchodníkem s elektřinou), zavazuje se Centrálnímu
       zadavateli platit Cenu plnění dle této Smlouvy, než uzavře příslušnou smlouvu o dodávkách
       elektřiny. Ujednání tohoto odstavce zavazuje Smluvní strany dle jejich výslovné vůle i po zániku
       závazku z této Smlouvy.

11. Komunikace

11.1. Pro právní jednání činěná v souvislosti se vznikem, změnou nebo zánikem závazku z této
       Smlouvy (zejm. odstoupení od Smlouvy, požadavek na trvalé ukončení dodávek elektřiny
       do Odběrného místa) platí, že přípis, jenž obsahuje takové právní jednání, musí být zaslán jako
       doporučené psaní druhé Smluvní straně (dále jen „adresát“) na její adresu uvedenou v záhlaví
       této Smlouvy, nebude-li odesílateli známa adresa jiná, nebo nebude-li takový přípis předán
       osobně do rukou adresáta. Předáním, nebo vyzvednutím je takový přípis doručen a právní
       jednání v něm obsažené je tímto dnem vůči adresátovi účinné. V případě, že si adresát takový
       přípis nepřevezme, považuje se za den doručení poslední den úložní lhůty u poštovního
       doručovatele a tímto dnem je právní jednání v něm obsažené vůči adresátovi účinné.
       V případě, že Smluvní strana bude pro poštovního doručovatele jako adresát neznámý nebo
       adresát převzetí přípisu odmítne, považuje se za den doručení den, kdy se pošta pokusila
       doporučené psaní na takovou adresu bezúspěšně doručit a tímto dnem je také toto právní
       jednání vůči adresátu účinné.

11.2. Pro ostatní právní jednání činěná v souvislosti s touto Smlouvou (např. reklamace) platí,
       že přípis, jenž obsahuje takové právní jednání, může být zaslán jako doporučené psaní dle
       předchozího odstavce, předán osobně do rukou adresáta nebo jako elektronická zpráva
       se zpětným potvrzením doručení, nestanoví-li v konkrétním případě tato Smlouva jinak.

11.3. K právním jednáním v souvislosti s dodávkami elektřiny od Dodavatele do Odběrných míst
       a poskytování souvisejících služeb a dalších plnění dle SSDE Dodavatelem jsou oprávněny
       statutární orgány Smluvních stran, případně další osoby určené příslušnou Smluvní stranou
       po uzavření této Smlouvy. Smluvní strany jsou povinny se bez zbytečného odkladu vzájemně
       písemně informovat o určení nebo změně oprávněných osob.

12. Ostatní ujednání

12.1. Sjednaná dodávka elektřiny v napěťové hladině nízkého napětí může být omezena, pokud bude
       provozovatelem přenosové soustavy nebo PDS vyhlášen stav nouze dle příslušných právních
       předpisů. Odběrná místa s odběrem elektřiny ze zařízení distribučních soustav s napětím
       do 1 kV s hodnotou jističe před elektroměrem nižší než 200 A jsou zařazena v souladu
       s příslušnými právními předpisy do regulačního stupně č. 2. Odběrná místa s odběrem elektřiny
       ze zařízení distribučních soustav s napětím do 1 kV s hodnotou jističe před elektroměrem
       200 A a vyšší jsou zařazena v souladu s příslušnými právními předpisy do regulačních stupňů
       č. 4 a 6. Pověřující zadavatel je povinen sledovat informace o vyhlášení omezujících regulačních
       opatření v případě hrozícího nebo stávajícího stavu nouze v elektroenergetice. Centrální
       zadavatel a Pověřující zadavatel jsou povinni v případě hrozícího nebo stávajícího stavu nouze
       v elektroenergetice postupovat dle příslušných právních předpisů.

12.2. Dodavatel je oprávněn přerušit nebo omezit v nezbytném rozsahu dodávku elektřiny
       v Odběrném místě v případech neoprávněného odběru, který je definován příslušnými
       právními předpisy.

12.3. Přerušení nebo omezení dodávky elektřiny z důvodu neoprávněného odběru bude provedeno
       PDS na žádost Dodavatele bezprostředně po zjištění neoprávněného odběru a bude provedeno

                                                                                                                                      10
       na náklady Pověřujícího zadavatele.

12.4. Přerušením nebo omezením dodávky elektřiny v případech neoprávněného odběru nevzniká
       Pověřujícímu zadavateli právo na náhradu škody a ušlého zisku na Centrálním zadavateli,
       Dodavateli ani na PDS.

12.5. Pověřující zadavatel je povinen uhradit Centrálnímu zadavateli nebo Dodavateli náklady
       spojené s přerušením, obnovením nebo ukončením dodávky elektřiny z důvodu
       neoprávněného odběru.

13. Závěrečná ujednání

13.1. Tato Smlouva je pro každou ze Smluvních stran závazná a účinná od níže uvedeného dne
       do zániku závazku z SSDE.

13.2. Ujednáním předchozího odstavce není dotčeno právo Centrálního zadavatele na vyúčtování
       Ceny plnění za zajištění dodávek elektřiny od Dodavatele do Odběrných míst a poskytování
       souvisejících služeb a dalších plnění dle SSDE Dodavatelem Pověřujícímu zadavateli do zániku
       závazku z této Smlouvy.

13.3. Smluvní strany se vzájemně zavazují, že budou chránit a utajovat před třetími osobami
       informace získané na základě nebo v souvislosti s touto Smlouvou, které tímto Smluvní strany
       považují za důvěrné ve smyslu § 1730 odst. 2 Občanského zákoníku. Žádná ze Smluvních stran
       bez písemného souhlasu druhé Smluvní strany neposkytne informace o obsahu této Smlouvy
       třetí osobě, a to ani v dílčím rozsahu, s výjimkou veřejně publikovaných informací. Stejným
       způsobem budou Smluvní strany chránit důvěrné informace a skutečnosti tvořící obchodní
       tajemství třetí osoby, které byly touto třetí osobou některé ze Smluvních stran poskytnuty
       se svolením jejich dalšího užití. Povinnost ochrany utajení trvá po celou dobu trvání skutečností
       tvořících obchodní tajemství nebo trvání zájmu na ochraně důvěrných informací. Povinnosti
       dle předchozích vět se nevztahují na informační povinnost Smluvních stran vyplývající
       z příslušných právních předpisů, zejména zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
       k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Zákona o zadávání veřejných zakázek a zákona
       o registru smluv.

13.4. Tato Smlouva byla vyhotovena ve dvou exemplářích, každý s platností originálu, z nichž
       Centrální zadavatel a Pověřující zadavatel obdrží každý jedno vyhotovení.

13.5. Případné spory mezi účastníky Smlouvy budou řešeny především vzájemným jednáním.
       V případě, kdy nedojde ke smírnému vyřešení, bude spor rozhodován věcně a místně
       příslušným soudem.

13.6. Tato Smlouva může být měněna, není-li v této Smlouvě uvedeno jinak, jen písemnými
       vzestupně číslovanými dodatky podepsanými oprávněnými osobami Smluvních stran
       vyhotovenými v listinné podobě.

13.7. Dle dohody Smluvních stran se touto Smlouvou ruší ujednání čl. 5 Smlouvy o společném
       postupu při centralizovaném zadávání (dále jen „SCZ“). Ostatní ujednání SCZ, která nebyla
       výslovně změněna nebo zrušena zůstávají i nadále v platnosti, není-li to v rozporu s cílem
       a účelem této Smlouvy.

13.8. Tato Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího uzavření, nestanoví-li právní předpisy
       den pozdější. Smluvní strany se dohodly, že uveřejnění této Smlouvy v registru smluv dle

                                                                                                                                      11
zákona o registru smluv, včetně uvedení metadat, provede Centrální zadavatel. Smluvní strany
prohlašují, že žádná část této Smlouvy nenaplňuje znaky obchodního tajemství ve smyslu § 504
Občanského zákoníku.

13.9. Přílohami této Smlouvy jsou:

Přílohy k této Smlouvě pevně nepřipojené:

(i) Příloha č. 1   SSDE

SSDE je uveřejněna v registru smluv, publikujícím subjektem je Centrální zadavatel

Přílohy k této Smlouvě pevně připojené:

(ii) Příloha č. 2  Specifikace Odběrných míst Pověřujícího zadavatele včetně
                   předpokládané spotřeby

V Brně dne1______________111

.......................................................  .......................................................

     za centrálního zadavatele                               za pověřujícího zadavatele
       Mgr. Libuše Podolová                                     Mgr. Veronika Presová
              jednatelka                                                ředitelka

                                                                                                                  12
                                                       Příloha č. 2
                             Specifikace Odběrných míst Pověřujícího zadavatele

JM_027
IČO: 44993412

Název odběrného místa      EAN                 Typ měření                           Předpokládaná
                                                           Napěťová hladina spotřeba za

                                                                                       rok v MWh

Kořískova 492/16, 621 00   859182400200468049  C           NN                    5,625
Brno

Helceletova 234/4, 602 00  859182400200396755  C           NN                    12,001
Brno

Kamenačky 4503/4a, 636 00  859182400200998591  C           NN                    23,107
Brno

Touškova 1438/9, 615 00    859182400201369024  C           NN                    3,852
Brno

                                                                                 13