Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7713883: 008999 Kupní smlouva (Ysio Max)

Příloha Příloha č. 3_Kupní smlouva - RTG_Siem.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Společnost/Název:  Siemens Healthcare, s.r.o.

IČO:               04179960

DIČ:               CZ04179960

Sídlo/Místo podnikání: Budějovická 779/3b, 140 00 Praha 4

Zastoupená:        Ing. Vratislav Švorčík a Ing. Karel Kopejtko, jednatelé

Bankovní spojení:  UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.

Číslo účtu:        2111696847/2700

Zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 243166

dále jen „prodávající“ na straně jedné,

a

Společnost:        Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s.,

                   nemocnice Středočeského kraje

IČO:               272 56 456

DIČ:               CZ27256456

Se sídlem:         Mladá Boleslav, třída Václava Klementa 147, PSČ 293 01

Zastoupená:        JUDr. Ladislav Řípa, předseda představenstva

                   Ing. Jiří Bouška, místopředseda představenstva

Bankovní spojení:  Komerční banka, a.s.

Číslo účtu:        35-3525450227/0100

Zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 10019

dále jen „kupující“ na straně druhé,
prodávající a kupující společně jako „smluvní strany“

se níže uvedeného dne, měsíce a roku dohodli, jak stanoví tato:

                                          KUPNÍ SMLOUVA

                                                      dále jen „smlouva“

1. Předmět smlouvy
1.1. Předmětem této kupní smlouvy je závazek prodávajícího dodat kupujícímu 1 ks

        zdravotnického přístroje: Ysio Max (dále jen „zařízení“) a umožnit mu nabytí
        vlastnického práva k zařízení a dále závazek kupujícího řádně dodané zařízení
        převzít a zaplatit za něj prodávajícímu sjednanou kupní cenu. Předmětem této
        smlouvy je dále závazek prodávajícího poskytovat kupujícímu servisní podporu
        k zařízení, a to za podmínek stanovených touto smlouvou.
1.2. Zařízení je blíže specifikováno v nabídce prodávajícího č. 1-RHODBK, která tvoří
        přílohu č. 1 této smlouvy.

1.3. Prodávající prohlašuje, že zařízení je/bude vyrobeno dle příslušných norem platných
        v EU. Prodávající zejména zaručuje, že zařízení odpovídá všem požadavkům
        stanoveným obecně závaznými právními předpisy a normám ČSN, EN, především
        zákonu č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, ve znění pozdějších
        předpisů a zákonu č. 268/2014 Sb., o zdravotnických prostředcích, ve znění
        pozdějších předpisů.

                                                                     Stránka 1 z 8
1.4. Prodávající dále prohlašuje, že má veškerá oprávnění a disponuje potřebným
        vybavením k řádnému plnění předmětu této smlouvy.

1.5.  Tato smlouva je uzavírána na základě výběru dodavatele v nadlimitní veřejné
      zakázce dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění
      pozdějších předpisů s názvem „Dodávka skiagrafického přístroje s přímou
      digitalizací pro Oblastní nemocnici Mladá Boleslav, a.s., nemocnici
      Středočeského kraje“. Prodávající prohlašuje, že měl před podáním své nabídky
      k dispozici požadavky kupujícího na rozsah dodávky dle této smlouvy, a to jako
      součást zadávací dokumentace. Prodávající tyto požadavky před podáním své
      nabídky s vynaložením odborné péče přezkoumal a na základě toho prohlašuje, že
      je schopen předmět plnění dle této smlouvy splnit. Prodávající dále potvrzuje, že
      měl v rámci zadávacího řízení možnost prohlídky místa plnění.

1.6. Součástí smluvního ujednání je zadávací dokumentace veřejné zakázky, jakož i
        závazky, přísliby či prohlášení, které prodávající uvedl ve své nabídce. V případě
        rozporu mezi ujednáním této smlouvy a obsahem nabídky prodávajícího či příloh
        této smlouvy, má vždy přednost ustanovení této smlouvy.

2. Předmět plnění

2.1. Dodávka zařízení zahrnuje:

        - veškeré příslušenství potřebné pro plné využití vlastností a funkcionality
            předmětu plnění, včetně vybavení a doplňků pro provádění všech nastavení,
            kalibrací a zkoušek provozní stálosti,

        - dokumentaci zařízení, včetně:

            o návodu k obsluze a uživatelské dokumentace v českém jazyce (v tištěné a
                   elektronické podobě),

            o prohlášení o shodě, případně dalších dokladů dle zákona č. 268/2014 Sb.,

            o veškerých potřebných osvědčení, certifikátů a atestů,

            o přehledu periodických bezpečnostně technických kontrol (dále jen „PBTK“),
                   předepsaných legislativou nebo výrobcem, členěného na PBTK prováděné
                   v kompetenci uživatele a PBTK prováděné jinou autorizovanou osobou,

        - dopravu zařízení do místa určení, včetně pojištění,

        - odvoz a ekologickou likvidaci veškerých vyprodukovaných obalů a odpadů,

        - montáž zařízení,

        - dodání veškerých podpůrných technologií a vybavení, které jsou potřeba pro
            uvedení zařízení do provozu a jeho bezvadný, trvalý, bezpečný a správný
            provoz,

        - uvedení zařízení do provozu, včetně ověření jeho funkčnosti, provedení všech
            předepsaných zkoušek, testů, revizí kalibrací a validací, ověření deklarovaných
            technických parametrů,

        - instruktáž obsluhy ve smyslu zákona č. 268/2014 Sb., zahrnující seznámení s
            obsluhou zařízení a sdělení všech potřebných informací pro bezpečné a odborné
            použití zařízení, a to po dohodě s kupujícím alespoň ve dvou termínech.

2.2. V případě zdroje ionizujícího záření je součástí předmětu plnění také výpočet,
        stanovení a provedení trvalých opatření pro zabezpečení radiační ochrany,
        výrobcem dodávané doplňky pro operativní zajištění radiační ochrany při užívání
        zařízení, přijímací zkouška zdroje ionizujícího záření a měření rozptýleného záření.

      Stránka 2 z 8
2.3. Smluvní strany si sjednávají, že dodávka zařízení bude provedena formou
        komplexní dodávky „na klíč“. Prodávající se zavazuje předat kupujícímu zařízení,
        které bude plně funkční a provozně bezpečné tak, aby jej mohl kupující začít
        bezprostředně používat.

2.4. Prodávající se zavazuje zajistit veškeré činnosti související s plněním předmětu této
        smlouvy výhradně prostřednictvím osob, které jsou k tomu oprávněny ve smyslu
        zákona č. 268/2014 Sb., o zdravotnických prostředcích. Prodávající je povinen výše
        uvedené skutečnosti kdykoli na žádost kupujícímu bezodkladně prokázat.

3. Doba, místo a způsob dodání zařízení

3.1. Prodávající se zavazuje dodat zařízení nejpozději do 8 týdnů od podpisu této
        smlouvy. Pokud nebude zařízení prodávajícím dodáno ve stanoveném termínu, je
        kupující oprávněn od této smlouvy odstoupit. Kupující si vyhrazuje právo v
        nezbytně nutném rozsahu prodloužit termín dodání zařízení v případě výskytu
        nepředvídatelných okolností bránících instalaci zařízení. Za takové okolnosti se
        považují zejména mimořádné provozní situace, nehody, havárie, stávky, výluky,
        nepříznivé klimatické podmínky, krizové stavy, nepříznivé zásahy ze strany orgánů
        veřejné moci apod.

3.2. Místem dodání zařízení je sídlo kupujícího, konkrétně Pracoviště
        radiodiagnostického oddělení v Pavilonu H.

3.3.  O průběhu a výsledku předávací řízení bude sepsán písemný předávací protokol.
      Přílohou předávacího protokolu budou veškeré zkušební, měřící, cejchovací a
      instruktážní protokoly a revizní zprávy, protokoly o provedené instruktáži a
      certifikaci pracovníků kupujícího, případně další doklady, prokazující způsobilost a
      připravenost zařízení k provozu. Součástí předávacího protokolu bude také výslovné
      prohlášení prodávajícího, že „Zařízení splňuje výrobcem uváděné parametry, je
      plně funkční a bezpečné pro použití při poskytování zdravotních služeb pracovníky
      kupujícího.“

3.4. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zařízení v případě:

      - výskytu vad zařízení nebo jeho částí,

      - nesplnění všech povinnosti prodávajícího vztahujících se k předání zařízení dle
          této smlouvy.

3.5. Převezme-li kupující zboží s vadami uvedenými v předávacím protokolu a nebude-li
        v předávacím protokolu uvedeno jinak, zavazuje se prodávající k neprodlenému
        odstranění těchto vad.

3.6. Nebezpečí škody na zařízení a vlastnické právo k zařízení přechází na kupujícího
        okamžikem převzetí zařízení a podpisem předávacího protokolu.

3.7. Prodávající je povinen při dodávce a instalaci zařízení postupovat v těsné spolupráci
        s kupujícím tak, aby nebyl narušován provoz nemocnice kupujícího nad míru
        nezbytně nutnou.

3.8. Dojde-li při instalaci zařízení prodávajícím či v její souvislosti k poškození majetku
        kupujícího či třetích osob (např. poškození podlahy, stěny, výmalby apod.),
        zavazuje se prodávající bezodkladně poškozené věci opravit a uvést do původního
        stavu, případně nahradit vzniklou škodu.

4. Kupní cena a platební podmínky

4.1. Celková kupní cena zařízení činí 5 608 000,- Kč bez DPH, DPH 21% činí 1 177 680,-
        Kč, tj. celková kupní cena vč. DPH činí 6 785 680,- Kč (slovy:
        šestmilionůsedmsetosmdesátpěttisícšestsetosmdesát korun českých). Prodávající

                                                                  Stránka 3 z 8
        ručí za uplatnění správné sazby DPH vztahující se na dodávku zařízení dle této
        smlouvy.
4.2. Kupní cena zařízení je stanovena dohodou jako cena konečná, maximální, nejvýše
        přípustná a zahrnuje veškeré činnosti spojené s dodávkou zařízení dle této
        smlouvy. Kupní cena zařízení sestává z:
        a) pořizovací ceny zařízení (vč. montáže, zaškolení a prvních 2 let záruky) ve výši

               4 090 000,- Kč bez DPH, DPH 21% činí 858 900,- Kč, tj. 4 948 900,- Kč vč.
               DPH,
        b) částky pokrývající zbývajících 6 let záruky ve výši 1 518 000,- Kč bez DPH, DPH
               21% činí 318 780,- Kč, tj. 1 836 780,- Kč vč. DPH.
4.3. Kupní cena bude kupujícím uhrazena bezhotovostním převodem na účet
        prodávajícího uvedený v záhlaví této smlouvy, a to na základě faktury vystavené
        prodávajícím. Prodávající je oprávněn vystavit fakturu po předání a převzetí
        zařízení a po podpisu předávacího protokolu.
4.4. Splatnost faktury je do 15 dnů od data doručení faktury kupujícímu. Fakturu, která
        nebude splňovat veškeré náležitosti řádného daňového a účetního dokladu, je
        kupující oprávněn vrátit. V takovém případě se splatnost faktury přerušuje a nová
        lhůta splatnosti běží ode dne doručení nové/opravené faktury kupujícímu.
4.5. V případě prodlení kupujícího s úhradou kupní ceny či její části je prodávající
        oprávněn požadovat zaplacení úroku z prodlení v souladu s ustanovením § 1970
        občanského zákoníku.
4.6. Převezme-li kupující zařízení s vadami uvedenými v předávacím protokolu, je
        kupující oprávněn z fakturované částky pozdržet platbu ve výši 10% z kupní ceny
        zařízení a tuto si ponechat jako zádržné. Kupující uhradí prodávajícímu částku
        odpovídající zádržnému do 15 dnů od odstranění všech vad zjištěných při
        předávacím řízení. Pokud prodávající uvedené vady ve lhůtě sjednané v této
        smlouvě neodstraní, je kupující oprávněn použít zádržné k úhradě nákladů
        spojených s jejich odstraněním, nebo ze zádržného čerpat slevu z kupní ceny
        z titulu odpovědnosti za vady zařízení.
4.7. Zveřejní-li správce daně skutečnost, že prodávající je nespolehlivým plátcem ve
        smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, je kupující oprávněn
        z každé fakturované platby zadržet daň z přidané hodnoty a tuto, aniž by k tomu
        byl vyzván jako ručitel, uhradit za prodávajícího příslušnému správci daně.

5. Odpovědnost za vady, záruka za jakost
5.1. Není-li uvedeno jinak, řídí se práva a povinnosti smluvních stran z vadného plnění

        příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.
5.2. Na dodané zařízení poskytuje prodávající záruku za jakost v délce 96 měsíců.

        Záruka se vztahuje jak na hardwarové tak i na softwarové vybavení zařízení.
        Záruční doba běží od okamžiku převzetí zařízení kupujícím. Záruční doba se
        prodlužuje o dobu trvání vady, která brání řádnému užívání zařízení. V případě
        dodání nového zařízení běží ode dne jeho převzetí kupujícím nová záruční doba.
5.3. Ukáže-li se, že záruční vada zařízení je neodstranitelná, nebo v případě, že
        prodávající neodstraní vadu včas, nejpozději do 30 dnů od dne oznámení, je
        kupující oprávněn od této smlouvy odstoupit.
5.4. Pro odstraňování vad zařízení platí lhůty uvedené v čl. 6. odst. 6.4. a 6.5. této
        smlouvy.

                                                                                                                                    Stránka 4 z 8
5.5. Náklady spojené s odstraňováním vad zařízení, na které se vztahuje záruka nebo za
        které odpovídá prodávající, hradí v plné výši prodávající (cestovné, náhradní díly,
        materiál, apod.).

6. Servis a údržba
6.1. Prodávající se zavazuje zajišťovat servisní podporu zařízení v souladu s příslušnými

        právními předpisy a doporučeními výrobce. Servisní podpora zahrnuje následující
        činnosti:
        a) odbornou údržbu zařízení,
        b) opravy zařízení, včetně dodávky náhradních dílů,
        c) zajištění všech předepsaných zkoušek a revizí zařízení,
        d) zajištění všech pravidelných bezpečnostně technických kontrol (PBTK),
        e) 1x ročně provedení instruktáže obsluhy zařízení ve smyslu § 61 odst. 1 zákona

               č. 268/2014 Sb., zahrnující seznámení s obsluhou zařízení a sdělení všech
               potřebných informací pro bezpečné a odborné použití zařízení,
        f) hotline servisní podporu v pracovních dnech.
6.2. V rámci odborné údržby zařízení se prodávající zavazuje zajišťovat bezplatně
        pravidelné bezpečnostně technické kontroly (PBTK), kontroly elektrické bezpečnosti
        a elektrorevize, kontroly provozních a ochranných systémů, údržbu dodaných UPS
        či jiné servisní prohlídky stanovené příslušnými obecně závaznými právními
        předpisy a doporučeními výrobce. Odborná údržba zařízení zahrnuje rovněž
        pravidelný update či upgrade softwarového vybavení zařízení.
6.3. V rámci oprav zařízení se prodávající zavazuje provádět bezplatně veškeré
        servisních činností směřujících k řešení závad zařízení, včetně závad zjištěných při
        měření zkoušek dlouhodobé stability. Servisní činnost může být prováděna jak
        vzdáleně, tak i v místě plnění. Provádění oprav zahrnuje rovněž dopravu a
        bezplatné poskytnutí potřebných náhradních dílů. Prodávající se zavazuje dodávat
        na zařízení náhradní díly po dobu jeho technické životnosti, tj. minimálně po dobu
        osmi (8) let od dodání zařízení.
6.4. Prodávající se zavazuje k servisní reakci nejpozději do 12 hodin od oznámení
        závady kupujícím (písemně, emailem či telefonicky). Oznámení vady se považuje
        za doručené okamžikem jeho dodání do sféry dispozice kontaktní osoby
        prodávajícího.
6.5. Prodávající se dále zavazuje uvést zařízení do provozu nejpozději do 24 hodin
        v případě závady nevyžadující dodání náhradních dílů, nebo do 48 hodin v případě
        závady vyžadující dodání náhradních dílů, od nahlášení závady kupujícím. V případě
        potřeby náhradních dílů, které nejsou k dispozici v ČR, se lhůta k uvedení zařízení
        do provozu prodlužuje o dobu nezbytně nutnou k jejich dodání. Prodávající je
        povinen o těchto skutečnostech bezodkladně informovat kupujícího s uvedením
        předpokládané doby dodání náhradních dílů a uvedení zařízení do provozu.
        V opačném případě ztrácí nárok na prodloužení uvedené lhůty.
6.6. Servisní podpora dle odst. 6.1. až 6.5. tohoto článku zahrnující spotřebu náhradních
        dílů, spotřebního materiálu a s tím související práce včetně nákladů na provozní a
        zákonné zkoušky i nákladů na dopravu bude po dobu trvání záruky poskytována za
        paušální poplatek ve výši 7 000,- Kč bez DPH měsíčně. K tomu bude připočtena
        DPH v aktuální platné výši. Servisní podpora dle tohoto odstavce bude hrazena
        měsíčně dozadu na základě daňového dokladu (faktury) vystavené prodávajícím.
        Splatnost faktury bude do 30 dnů od jejího doručení kupujícímu. V servisním

                                                                                                                                    Stránka 5 z 8
      poplatku nejsou zahrnuty závady zařízení způsobené prokazatelně užíváním
      zařízení v rozporu s pokyny výrobce, se kterými byl kupující seznámen.

6.7. Smluvní strany si sjednávají, že kupující je oprávněn poskytování servisní podpory
        dle předchozího odstavce kdykoliv vypovědět, a to i bez uvedení důvodu.
        Výpovědní doba pro ukončení servisní podpory činí jeden (1) měsíc a počíná běžet
        prvním dnem měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi prodávajícímu.

6.8. Kontaktní osobou k provádění servisu na straně kupujícího je:

      Jméno a příjmení: (osobní údaj)

      tel:            (osobní údaj)

      email:          (osobní údaj)

6.9. Kontaktní osobou k provádění servisu na straně prodávajícího je:

      Jméno a příjmení: (osobní údaj)

      tel:            (osobní údaj)

      email:          medicinskyservis.cz@siemens.com

6.10. Ke změně údajů o kontaktních osobách postačí písemné oznámení doručeného
        druhé smluvní straně.

7. Obecná ustanovení

7.1.  Smluvní strany se zavazují zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o
      kterých se dozvěděli v souvislosti s uzavřením této smlouvy. Tím není dotčena
      povinnost zveřejnit obsah této smlouvy či jiné skutečnosti týkající se smluvního
      vztahu založeného touto smlouvou, a to v rozsahu stanoveném zákonem.

7.2. Vzhledem k tomu, že tato smlouva podléhá uveřejnění v registru smluv dle zákona
        č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování
        těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), uzavírají smluvní strany
        toto samostatné ujednání. Smluvní strany se dohodly, že uveřejnění této smlouvy
        v registru smluv zajistí kupující. Prodávající se zavazuje nejpozději při podpisu této
        smlouvy označit ty části smlouvy a ty údaje, které požaduje v souladu se zákonem
        o registru smluv vyloučit z uveřejnění (obchodní tajemství, osobní údaje apod.).
        Jinak platí, že souhlasí s uveřejněním v plném rozsahu. Toto samostatné ujednání
        smluvních stran nabývá platnosti a účinnosti podpisem této smlouvy oprávněnými
        zástupci smluvních stran.

7.3. Za každý jednotlivý případ porušení povinnosti prodávajícího stanovené v této
        smlouvě, je prodávající povinen zaplatit kupujícímu smluvní pokutu stanovenou
        následovně:

       při prodlení s dodání zařízení smluvní pokutu ve výši 1% z kupní ceny zařízení
            bez DPH za každý započatý den prodlení,

       při prodlení s provedením některé z činností servisní podpory smluvní pokutu
            ve výši 1% z kupní ceny zařízení bez DPH za každý započatý den prodlení,

       při prodlení s odstraněním vad či závad zařízení smluvní pokutu ve výši 1%
            z kupní ceny zařízení bez DPH za každý započatý den prodlení,

       V případě, že se kterékoliv z prohlášení prodávajícího uvedené v čl. 1 této
            smlouvy ukáže být nepravdivým, hrubě zkresleným či v podstatném ohledu
            zavádějícím smluvní pokutu ve výši 5% z kupní ceny zařízení bez DPH.

7.4. Smluvní strany shodně prohlašují, že sjednaná výše smluvních pokut je přiměřená
        významu utvrzovaných povinností, zejména odpovídá újmě, která může kupujícímu
        vzniknout v důsledku nemožnosti či omezení zařízení řádně používat a účtovat

                                                                       Stránka 6 z 8
        poskytnuté zdravotní výkony. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo
        kupujícího požadovat náhradu škody v plné výši.

7.5. V případě zániku této smlouvy, nebo v případě, že bude tato smlouva shledána
        neplatnou nebo neúčinnou, zůstávají zachována ta práva a povinnosti, z jejichž
        povahy plyne, že mají trvat i po ukončení této smlouvy. To platí zejména pro právo
        požadovat smluvní pokutu, náhradu újmy vzniklé porušením této smlouvy nebo
        závazek zachovávat mlčenlivost.

8. Závěrečná ustanovení

8.1. Pokud některé z ustanovení této smlouvy je nebo se stane neplatným či
        neúčinným, nemá tato skutečnost vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení
        této smlouvy. Smluvní strany se zavazují takové ustanovení bez zbytečného
        odkladu nahradit novým platným a účinným ustanovením, které svým obsahem
        bude odpovídat účelu ustanovení předchozího.

8.2. V případě rozporu této smlouvy s obsahem jejích příloh či jakýchkoliv jiných
        ujednání nebo prohlášení, má vždy přednost ustanovení této smlouvy.

8.3. Smluvní strany se v souladu s ustanovením § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský
        soudní řád, dohodly, že místní příslušnost soudu k projednání a rozhodnutí sporů a
        jiných právních věcí vyplývajících z právního vztahu založeného touto smlouvou,
        jakož i ze vztahů s tímto vztahem souvisejících, se řídí sídlem kupujícího.

8.4. Práva a povinnosti smluvních stran touto smlouvou výslovně neupravená se řídí
        příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

8.5. Jakékoli změny a doplňky této smlouvy jsou možné pouze ve formě písemných
        vzestupně číslovaných dodatků, podepsaných oprávněnými zástupci obou
        smluvních stran. Totéž platí i pro vzdání se písemné formy.

8.6. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu a účinnosti dnem uveřejnění
        v registru smluv.

8.7. Tato smlouva je vypracována ve dvou vyhotoveních, z nichž každá smluvní strana
        obdrží po jednom.

8.8. Smluvní strany si smlouvu přečetly, jejímu obsahu rozumí a na důkaz toho připojují
        vlastnoruční podpisy svých oprávněných zástupců.

Přílohy:

1) Nabídka zařízení č. 1-RHODBK

V Praze dne ___________       V Mladé Boleslavi dne ___________

……………………………………………….                   ……………………………………………….
      Ing. Vratislav Švorčík  Oblastní nemocnice Mladá Boleslav,
                jednatel      a.s., nemocnice Středočeského kraje

                                              JUDr. Ladislav Řípa
                                          předseda představenstva

                              Stránka 7 z 8
……………………………………………….                  ……………………………………………….
        Ing. Karel Kopejtko  Oblastní nemocnice Mladá Boleslav,
                jednatel     a.s., nemocnice Středočeského kraje

                                                Ing. Jiří Bouška
                                    místopředseda představenstva

                             Stránka 8 z 8